MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 760 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ’ ¹⁵ noiembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.307 din 14 octombrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului hr. 43/2002 privind Direcția NaționalăAnticorupție, în ansamblu, și a dispozițiilor art. 1 alin. (1) și (3¹) și art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență â Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția NaționalăAnticorupție .... 2-3 Decizia nr. 1.311 din 14 octombrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2, art. 4 alin. (3), art. 6 alin. (1), art. 7, art. 8, art. 9, art. 10, art. 11, art. 13 și art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului hr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, astfel cum au fost modificate prin dispozițiile pct. 14,15 și 16 din Legea nr. 293/2008 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității............................’. 4-6 Decizia nr. 1.345 din 19 octombrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 2—6 din Ordonanța Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somației de plată.......................................... 6-8 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 253. — Decizie privind exercitarea, cu caracter temporar, prin detașare, a funcției publice de secretar general al Ministerului Culturii și Patrimoniului Național de către doamna Kaitor Mihaela-loana................................ 8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 5.615. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind aprobarea Calendarului mișcării personalului didactic din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2011—201^............................. 9-13 5.616. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului pentru aprobarea Metodologiei privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar.................................’........... 13 ★ Rectificări ............................................ 14-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 760/15.XI .2010 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.307 din 14 octombrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, în ansamblu, și a dispozițiilor art. 1 alin. (1) și (3¹) și art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție Acsinte Gaspar Aspazia Cojocaru Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Mi nea Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Doina Suliman — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent-șef Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Simona Ricu. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, în ansamblu, și a dispozițiilor art. 1 alin. (1) și (3¹) și art. 4 alin. (1) din aceeași ordonanță, excepție ridicată de Cristian Constantin Ignia în Dosarul nr. 1.397/35/P/2009 al Curții de Apel Oradea — Secția penală și pentru cauze cu minori, precum și de Marius Mihai și Societatea Comercială „Marius Business Center” — S.R.L. din Timișoara în Dosarul nr. 3.205/1/2009 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală. La apelul nominal se prezintă, pentru autorii excepției Marius Mihai și Societatea Comercială „Marius Business Center” — S.R.L. din Timișoara, avocatul Aurelian Hahui, cu delegație depusă la dosar. Lipsesc celelalte părți, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Magistratul-asistent-șef referă asupra cauzei și arată că partea Agenția Națională de Administrare Fiscală a depus la dosar concluzii scrise prin care solicită respingerea excepției ca neîntemeiată. Curtea, având în vedere obiectul excepțiilor de neconstituționalitate ridicate în dosarele nr. 656D/2010 și nr. 664D/2010, pune în discuție, din oficiu, problema conexării cauzelor. Avocatul prezent este de acord cu conexarea dosarelor. Reprezentantul Ministerului Public nu se opune conexării cauzelor. Curtea dispune, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, conexarea Dosarului nr. 664D/2010 la Dosarul nr. 656D/2010, care este primul înregistrat. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul avocatului autorilor excepției. Acesta, având în vedere jurisprudența în materie a Curții Constituționale, lasă la aprecierea acesteia soluționarea excepției de neconstitu- ționalitate. Reprezentantului Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată, sens în care invocă jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarelor, reține următoarele: Prin încheierea din 10 martie 2010, pronunțată în Dosarul nr. 1.397/35/P/2009, Curtea de Apel Oradea — Secția penală și pentru cauze cu minori a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, în ansamblu, și a dispozițiilor art. 1 alin. (1) și (3¹) și art. 4 alin. (1) din aceeași ordonanță. Excepția a fost ridicată de Cristian Constantin Ignia într-o cauză penală. Prin încheierea din 16 decembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 3.205/1/2009, înalta Curte de Casație și Justiție — Secția penală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție. Excepția a fost ridicată de inculpatul Marius Mihai și partea responsabilă civilmente Societatea Comercială „Marius Business Center” — S.R.L. din Timișoara și însușită de inculpații Traian Nistor, Adrian Moise și Marian Toma într-o cauză penală. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorii acesteia susțin, în esență, că dispozițiile legale menționate încalcă prevederile constituționale ale art. 1 alin. (5), art. 73 alin. (3) lit. I) și art. 115 alin. (4) și (6), deoarece au fost adoptate invocându-se numai urgența reglementării, fără să fie îndeplinită condiția existenței unei situații extraordinare, într-un domeniu privind instituțiile fundamentale ale statului, cum este autoritatea judecătorească. Astfel se instituie un organism paralel cu Ministerul Public, instituție constituțională ce trebuie să funcționeze unitar și coerent, pe principiile legalității, imparțialității și controlului ierarhic. De asemenea, autorii excepției consideră că dispozițiile legale criticate contravin și jurisprudenței în materie a Curții Constituționale, concretizată în Decizia nr. 235/2005. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 760/15.XI.2010 3 Instanțele de judecată consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Guvernul apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierile de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, notele scrise depuse la dosare, susținerile avocatului prezent, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 899 din 7 octombrie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 54/2006. De asemenea, obiect al excepției îl constituie, potrivit încheierii de sesizare, și dispozițiile art. 1 alin. (1) și (3¹) și art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 134/2005. în realitate, este vorba de dispozițiile art. 1 alin. (1) și (3¹) și art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002, așa cum au fost modificate și completate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 134/2005 și Legea nr. 54/2006, dispoziții care au următoarea redactare: —Art. 1 alin. (1) și alin. (3¹): „(1) Prin prezenta ordonanță de urgență se înființează Direcția Națională Anticorupție, ca structură cu personalitate juridică, în cadrul Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție, prin reorganizarea Parchetului Național Anticorupție. [...] (3¹) Procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție conduce Direcția Națională Anticorupție prin intermediul procurorului șef al acestei direcții. Procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție soluționează conflictele de competență apărute între Direcția Națională Anticorupție și celelalte structuri sau unități din cadrul Ministerului Public. — Art. 4 alin. (1): „Direcția Națională Anticorupție este condusă de un procuror șef care este asimilat prim-acjunctului procurorului general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție. Procurorul șef al Direcției Naționale Anticorupție este ajutat de 2 procurori șefi acjuncți, asimilați acjunctului procurorului general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție. ” Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că asupra dispozițiilor de lege criticate pentru motive similare s-a pronunțat prin numeroase decizii, precum Decizia nr. 377 din 25 martie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 30 aprilie 2008, Decizia nr. 1.706 din 17 decembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 19 ianuarie 2010, și Decizia nr. 831 din 22 iunie 2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 536 din 30 iulie 2010, respingând, pentru considerentele acolo reținute, excepția de neconstituționalitate. Deoarece nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea acestei jurisprudențe, soluția și considerentele care o fundamentează își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu majoritate de voturi, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge ca neîntemeiată excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2005 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, în ansamblu, și a dispozițiilor art. 1 alin. (1) și (3¹) și art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, excepție ridicată de Cristian Constantin Ignia în Dosarul nr. 1.397/35/P/2009 al Curții de Apel Oradea — Secția penală și pentru cauze cu minori, precum și de Marius Mihai și Societatea Comercială „Marius Business Center” — S.R.L. din Timișoara în Dosarul nr. 3.205/1/2009 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 14 octombrie 2010. PREȘEDINTE, ACSINTE GASPAR Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 760/15.XI.2010 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.311 din 14 octombrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2, art. 4 alin. (3), art. 6 alin. (1), art. 7, art. 8, art. 9, art. 10, art. 11, art. 13 și art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, astfel cum au fost modificate prin dispozițiile pct. 14,15 și 16 din Legea nr. 293/2008 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității Acsinte Gaspar Aspazia Cojocaru Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Minea Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Doina Suliman — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent-șef Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Simona Ricu. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2, art. 4 alin. (3), art. 6 alin. (1), art. 7, art. 8, art. 9, art. 10, art. 11, art. 13 și art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, astfel cum au fost modificate prin dispozițiile pct. 14, 15 și 16 din Legea nr. 293/2008 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, excepție ridicată de Gabriel George Doru Hutter în Dosarul nr. 3.006/2/2009, de loan Oprea în Dosarul nr. 7.441/2/2009, de Liviu Găitan în Dosarul nr. 4.165/2/2009 și de Eugen Bakos în Dosarul nr. 3.404/2/2009, dosare ale Curții de Apel București — Secția a Vlll-a contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal se prezintă personal Gabriel George Doru Hutter, autor al excepției, și partea Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității, prin consilierul juridic Mihaela Jugaru, cu delegație depusă la dosar. Lipsesc ceilalți autori ai excepției, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Curtea, având în vedere obiectul excepțiilor de neconstituționalitate ridicate în dosarele nr. 727D/2010, nr. 728D/2010, nr. 735D/2010 și nr. 736D/2010, pune în discuție, din oficiu, problema conexării cauzelor. Autorul excepției prezent este de acord cu conexarea dosarelor. Reprezentantul Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității este de acord cu conexarea dosarelor. Reprezentantul Ministerului Public nu se opune conexării cauzelor. Curtea dispune, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, conexarea dosarelor nr. 728D/2010, nr. 735D/2010 și nr. 736D/2010 la Dosarul nr. 727D/2010, care este primul înregistrat. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul autorului excepției, care solicită admiterea criticii de neconstituționalitate, sens în care depune concluzii scrise la dosar. Reprezentantul Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității solicită respingerea excepției de neconstituționalitate ca fiind neîntemeiată. Reprezentantului Ministerului Public, având în vedere jurisprudența în materie a Curții Constituționale, pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarelor, reține următoarele: Prin încheierea din 25 februarie 2010, pronunțată în Dosarul nr. 3.006/2/2009, Curtea de Apel București — Secția a Vlll-a contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2 lit. a) și b), art. 6 alin. (1), art. 7 alin. (1), (2) și (3), art. 8 lit. a) și b), art. 9, art. 10 alin. (1) și (2) și art. 24 lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, astfel cum au fost modificate prin dispozițiile pct. 14, 15 și 16 din Legea nr. 293/2008 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității. Excepția a fost ridicată de Gabriel George Doru Hutter, pârât într-o cauză de contencios administrativ în contradictoriu cu reclamantul Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității. Prin încheierea din 25 noiembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 7.441/2/2009, Curtea de Apel București — Secția a Vlll-a contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2 lit. a), art. 4 alin. (3), art. 7, art. 8, art. 9, art. 10 și art. 13 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității. Excepția a fost ridicată de loan Oprea, pârât într-o cauză de contencios administrativ în contradictoriu cu reclamantul Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității. Prin încheierea din 25 noiembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 4.165/2/2009, Curtea de Apel București — Secția a Vlll-a contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2 lit. a), art. 7, art. 8 lit. a), art. 11, art. 13 și art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității. Excepția a fost ridicată de Liviu Găitan, pârât într-o cauză de contencios administrativ în contradictoriu cu reclamantul Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 760/15.XI.2010 5 Prin încheierea din 13 noiembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 3.404/2/2009, Curtea de Apel București — Secția a Vlll-a contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2, art. 7, art. 8, art. 10 și art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității. Excepția a fost ridicată de Eugen Bakos, pârât într-o cauză de contencios administrativ în contradictoriu cu reclamantul Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității. în motivarea excepției de neconstituționalitate, autorii acesteia susțin că dispozițiile de lege criticate contravin prevederilor constituționale ale art. 1 alin. (3) și (4), art. 8 alin. (1), art. 15, art. 16, art. 21 alin. (2), (3) și (4), art. 22 alin. (1), art. 23 alin. (11), art. 24, art. 26 alin. (2), art. 30 alin. (6), art. 37, art. 50, art. 57, art. 124 și art. 126. în acest sens, arată, în esență, că atât Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008, cât și Legea nr. 293/2008, copiază aceleași prevederi ale unor acte juridice declarate neconstituționale în întregul lor, păstrând atât motivele de neconstituționalitate constatate prin Decizia Curții Constituționale nr. 51/2008, dar și pe cele existente în conținutul acelor acte asupra cărora Curtea nu s-a pronunțat. Instanța de judecată apreciază că dispozițiile de lege criticate nu contravin prevederilor constituționale invocate. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierile de sesizare, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, notele scrise depuse la dosare, susținerile părților prezente, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 2, art. 4 alin. (3), art. 6 alin. (1), art. 7, art. 8, art. 9, art. 10, art. 11, art. 13 și art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 182 din 10 martie 2008, astfel cum au fost modificate și completate prin dispozițiile pct. 14, 15 și 16 din Legea nr. 293/2008 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, lege publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 28 noiembrie 2008. în susținerea neconstituționalității acestor dispoziții legale, autorii excepției invocă încălcarea prevederilor constituționale ale art. 1 alin. (3) și (4), art. 8 alin. (1), art. 15, art. 16, art. 21 alin. (2), (3) și (4), art. 22 alin. (1), art. 23 alin. (11), art. 24, art. 26 alin. (2), art. 30 alin. (6), art. 37, art. 50, art. 57, art. 124 și art. 126. Analizând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că preambulul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 definește scopul reglementării ca fiind „continuarea, într-un mecanism nou, a procesului de devoalare a activităților exercitate de regimul comunist”, care a exercitat, în special prin intermediul Securității, „o permanentă teroare împotriva cetățenilor țării, a drepturilor și a libertăților lor fundamentale”. Aceasta îndreptățește accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, prin consemnarea publică a abuzurilor, și contribuie la o mai bună înțelegere a prezentului și la o proiectare adecvată a viitorului societății românești. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 operează, pe de o parte, o modificare substanțială a regimului juridic aplicabil persoanelor constatate ca fiind „lucrătoare ale Securității” fată de Legea nr. 187/1999 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea poliției politice comuniste, declarată neconstituțională prin Decizia nr. 51 din 31 ianuarie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 95 din 6 februarie 2008, iar pe de altă parte, o reconfigurare a Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității, ca autoritate administrativă autonomă, lipsită de atribuții jurisdicționale, ale cărei acte privind accesul la dosar și deconspirarea Securității să fie supuse controlului instanțelor de judecată. Astfel, reglementarea anterioară nu a urmărit doar deconspirarea persoanelor care au participat la activitatea de poliție politică comunistă, ci a promovat răspunderea juridică și politică a acestora, cu scopul îndepărtării lor din anumite funcții și împiedicării lor de a candida pentru alegerea sau numirea în acele funcții. Mai mult, așa cum a reținut Curtea Constituțională prin decizia menționată, legea crea premisele unei forme de răspundere morală și juridică colectivă, pentru simpla participare la activitatea serviciilor de informații, fără vinovăție și fără existența unei fapte de încălcare a drepturilor omului și a libertăților fundamentale. în condițiile în care acțiunea în constatarea calității de lucrător al Securității este introdusă la o instanță de judecată, a cărei hotărâre poate fi atacată cu recurs, dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 nu sunt de natură a încălca dreptul la un proces echitabil și dreptul la apărare, precum și celelalte drepturi și libertăți fundamentale invocate, părțile având, deopotrivă, posibilitatea de a uza de garanțiile prevăzute de legea procesual civilă pentru a-și susține poziția asupra problemelor de fapt și de drept. Mai mult, deoarece, potrivit dispozițiilor art. 1169 din Codul civil „Cel ce face o propunere înaintea Judecății trebuie să o dovedească”, este asigurat echilibrul procesual al părților în litigiu, dându-se totodată expresie principiului aflării adevărului, statuat de art. 129 alin. 5 din Codul de procedură civilă, potrivit căruia: „Judecătorii au îndatorirea să stăruie, prin toate mjloacele legale, pentru a preveni orice greșeală privind aflarea adevărului în cauză, pe baza stabilirii faptelor și prin aplicarea corectă a legii, în scopul pronunțării unei hotărâri temeinice și legale. Ei vor putea ordona administrarea probelor pe care le consideră necesare, chiar dacă părțile se împotrivesc”. De altfel, Curtea Constituțională s-a mai pronunțat asupra unor critici similare prin numeroase decizii, precum Decizia nr. 267 din 24 februarie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 225 din 7 aprilie 2009. Deoarece nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea acestei jurisprudențe, soluția și considerentele care o fundamentează își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 760/15.XI .2010 Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge ca neîntemeiată excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2, art. 4 alin. (3), art. 6 alin. (1), art. 7, art. 8, art. 9, art. 10, art. 11, art. 13 și art. 24 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, astfel cum au fost modificate prin dispozițiile pct. 14, 15 și 16 din Legea nr. 293/2008 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, excepție ridicată de Gabriel George Doru Hutterîn Dosarul nr. 3.006/2/2009, de loan Oprea în Dosarul nr. 7.441/2/2009, de Liviu Găitan în Dosarul nr. 4.165/2/2009 și de Eugen Bakos în Dosarul nr. 3.404/2/2009, dosare ale Curții de Apel București — Secția a Vlll-a contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 14 octombrie 2010. PREȘEDINTE, ACSINTE GASPAR Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.345 din 19 octombrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 2—6 din Ordonanța Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somației de plată Augustin Zegrean Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Mi nea lulia Ant’oanella Motoc Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Cristina Toma — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Carmen-Cătălina Gliga. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 2—6 din Ordonanța Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somației de plată, excepție ridicată de Societatea Comercială „Laminate” — S.A. — Sucursala Focșani în Dosarul nr. 3.315/91/2009 al Tribunalului Vrancea — Secția comercială și de contencios administrativ fiscal. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, ca neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudența în materie a Curții. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 24 martie 2010, pronunțată în Dosarul nr. 3.315/91/2009, Tribunalul Vrancea — Secția comercială și de contencios administrativ fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2—6 din Ordonanța Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somației de plată, excepție ridicată de Societatea Comercială „Laminate” — S.A. — Sucursala Focșani într-o cauză civilă având ca obiect o somație de plată. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia arată că dispozițiile de lege criticate sunt neconstituționale, întrucât nu permit administrarea unui probatoriu complet, debitorul aflându-se în imposibilitatea de a demonstra caracterul netemeinic al cererii creditorului. Consideră că procedura prevăzută în cuprinsul art. 6 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 5/2001 duce la o „prejudecare” a cauzei de către completul de judecată, care se pronunță înainte de a cerceta fondul acesteia. Tribunalul Vrancea — Secția comercială și de contencios administrativ fiscal apreciază că excepția de neconstitu- ționalitate invocată este neîntemeiată, întrucât textele de lege criticate prevăd o procedură specială pentru recuperarea creanțelor. Creditorul are posibilitatea recuperării creanței și pe calea dreptului comun, în timp ce debitorul are la îndemână calea cererii în anulare. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 760/15.XL2010 7 criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 2—6 din Ordonanța Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somației de plată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 422 din 30 iulie 2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 295/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 380 din 5 iunie 2002, cu modificările și completările ulterioare, având următorul cuprins: — Art. 2: „(1) Cererile privind somația de plată se depun la instanța competentă pentru judecarea fondului cauzei în primă instanță. (2) La instanțele prevăzute la alin. (1) cererile se soluționează de un singur judecător. (3) Judecătorul verifică din oficiu competența instanței, procedând potrivit legii. —Art. 3: „(1) Cererea introdusă potrivit art. 2 va cuprinde: a) numele și domiciliul sau, după caz, denumirea și sediul creditorului; b) numele și domiciliul debitorului persoană fizică, iar în cazul debitorului persoană juridică, denumirea și sediul, precum și, după caz, numărul certificatului de înmatriculare în registrul comerțului sau în registrul persoanelor juridice, codul fiscal și contul bancar; c) sumele prevăzute la art. 1 alin. (2), temeiul de fapt și de drept al obligațiilor de plată, perioada la care se referă acestea, termenul la care trebuia făcută plata și orice element necesar pentru determinarea datoriei. (2) La cerere se anexează contractul sau orice alt înscris doveditor al sumelor datorate. (3) Cererea și actele anexate la aceasta se depun în copie în atâtea exemplare câte părți sunt, plus unul pentru instanță”; —Art. 4: „(1) Abrogat. ’ (2) în toate cazurile, pentru soluționarea cererii, judecătorul dispune citarea părților, potrivit dispozițiilor Codului de procedură civilă referitoare la pricinile urgente, pentru explicații și lămuriri, precum și pentru a stărui în efectuarea plății sumei datorate de debitor ori pentru înțelegerea părților asupra modalităților de plată. (3) La citația pentru debitor se vor anexa în copie cererea creditorului și actele depuse de acesta în susținerea cererii. (4) în citație se va face mențiunea că până cel mai târziu în ziua fixată pentru înfățișare debitorul poate să depună întâmpinare, precum și actele ce pot contribui la soluționarea cererii. —Art. 5: „în cazul în care creditorul primește plata datoriei ori declară că este mulțumit cu înțelegerea asupra plății, judecătorul va lua act despre aceasta și va proceda la închiderea dosarului, pronunțând o încheiere irevocabilă. încheierea privind înțelegerea părților asupra plății constituie titlu executoriu. ”; — Art. 6: „(i) Dacă nu a intervenit închiderea dosarului în condițiile art. 5, judecătorul va examina cererea pe baza actelor depuse, precum și a explicațiilor și lămuririlor părților, ce i-au fost prezentate potrivit art. 4. (2) Când în urma examinării prevăzute la alin. (1) constată că pretențiile creditorului sunt justificate, judecătorul emite ordonanța care va conține somația de plată către debitor, precum și termenul de plată. (3) Termenul de plată nu va fi mai mic de 10 zile și nici nu va depăși 30 de zile. Judecătorul va putea stabili alt termen potrivit înțelegerii părților. (4) Ordonanța se va înmâna părții prezente sau se va comunica fiecărei părți de îndată, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. ” în susținerea neconstituționalității acestor dispoziții de lege, autorul excepției invocă încălcarea prevederilor constituționale ale art. 16 referitor la egalitatea în drepturi a cetățenilor, art. 21 privind accesul liber la justiție, art. 24 referitor la dreptul la apărare și art. 124 alin. (2) privind înfăptuirea justiției. De asemenea, autorul invocă și dispozițiile art. 6 paragraful 1 privind dreptul la un proces echitabil și art. 14 referitor la interzicerea discriminării din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Curtea constată că a fost sesizată în numeroase cazuri cu excepția de neconstituționalitate a Ordonanței Guvernului nr. 5/2001, în ansamblu, ori a principalelor dispoziții ale acesteia, criticile de neconstituționalitate fiind similare cu cele din cauza de față. Astfel, prin Decizia nr. 470 din 4 decembrie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 89 din 31 ianuarie 2004, Curtea a statuat, în esență, că Ordonanța Guvernului nr. 5/2001 reglementează o procedură specială, simplificată și accelerată pentru recuperarea creanțelor al căror caracter cert, lichid și exigibil rezultă din înscrisuri, iar acest caracter special al procedurii a determinat limitarea mijloacelor de probă utilizabile la înscrisuri, în prima fază, completate ulterior cu explicațiile și lămuririle date de părți, limitarea fiind deopotrivă valabilă pentru ambele părți, în condiții identice pentru exercitarea dreptului la apărare. De asemenea, prin Decizia nr. 72 din 2 februarie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 176 din 23 februarie 2006, Curtea a constatat că textele de lege criticate conțin norme de procedură asupra cărora legiuitorul este suveran a legifera, în temeiul art. 126 alin. (2) din Constituție, evident cu respectarea drepturilor și libertăților fundamentale. Cu același prilej, Curtea a reținut că, pe de o parte, ordonanța constituie titlu executoriu, împotriva căruia debitorul poate formula contestație la executare potrivit normelor Codului de procedură civilă, iar pe de altă parte, că ordonanța nu are autoritate de lucru judecat față de fondul raporturilor juridice dintre părți. în același timp, prin Decizia nr. 1.388 din 16 decembrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 886 din 29 decembrie 2008, Curtea a reținut că Ordonanța Guvernului nr. 5/2001 instituie o procedură specială și accelerată, derogatorie de la normele procedurii civile, pentru a asigura recuperarea într-un timp cât mai scurt a creanțelor. Acest caracter special al procedurii a determinat limitarea mijloacelor de probă, utilizabile în prima fază la înscrisuri, completate cu explicațiile și lămuririle date de părți. Potrivit art. 1 alin. (1) din ordonanță, această procedură se aplică doar în cazul „creanțelor certe, lichide, exigibile ce reprezintă obligații de plată a unor sume de bani, asumate prin contract constatat printr-un înscris ori determinate potrivit unui statut, regulament sau altui înscris însușit de părți prin semnătură ori în alt mod admis de lege”, întrucât ordonanța cu somația de plată, ce urmează a fi emisă de judecător, se va referi doar la obligații de plată a unor sume de bani rezultate din înscrisuri însușite de părți, fiind justificată cerința ca dovada acestora să se facă prin înscrisuri. Celelalte aspecte ale raporturilor juridice dintre părți urmează a fi rezolvate conform reglementărilor din dreptul comun. Limitarea este deopotrivă valabilă pentru ambele părți, ele având condiții identice pentru exercitarea dreptului la apărare. Prin aceeași decizie Curtea a reținut că ordonanța cu somația de plată, emisă de judecător, în măsura în care a rămas irevocabilă, are autoritatea lucrului judecat în privința obligațiilor de plată prevăzute la art. 1 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 5/2001. Art.11¹ din ordonanță exclude autoritatea lucrului judecat „cu privire la fondul raporturilor juridice dintre părți”, tocmai în scopul de a da posibilitatea părților ca ulterior să își valorifice, conform normelor din dreptul comun, eventualele pretenții de altă natură, izvorâte din aceleași raporturi juridice. întrucât nu au intervenit elemente noi care să justifice schimbarea jurisprudenței Curții, soluția și considerentele deciziilor menționate își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 760/15.XI.2010 Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 2—6 din Ordonanța Guvernului nr. 5/2001 privind procedura somației de plată, excepție ridicată de Societatea Comercială „Laminate” — S.A. — Sucursala Focșani în Dosarul nr. 3.315/91/2009 al Tribunalului Vrancea — Secția comercială și de contencios administrativ fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 19 octombrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Cristina Toma DECIZII ALE P R I M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind exercitarea, cu caracter temporar, prin detașare, a funcției publice de secretar general al Ministerului Culturii si Patrimoniului National de către doamna Kaitor Mihaela-loana » » Având în vedere Avizul favorabil nr. 507.967 din 4 noiembrie 2010 al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, pentru exercitarea de către doamna Kaitor Mihaela-loana, cu caracter temporar, prin detașare, a funcției publice de secretar general al Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, ținând cont de Adresa nr. 5.253 din 10 noiembrie 2010 a Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, în temeiul art. 15 lit. e) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 89 alin. (2¹) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Kaitor Mihaela-loana exercită, cu caracter temporar, prin detașare, funcția publică de secretar general al Ministerului Culturii și Patrimoniului Național. Art. 2. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, își încetează aplicabilitatea Decizia primului-ministru nr. 234/2010 privind prelungirea perioadei de exercitare, cu caracter temporar, prin detașare, de către doamna Kaitor Mihaela-loana, a funcției publice de secretar general adjunct al Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 674 din 4 octombrie 2010. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 12 noiembrie 2010. Nr. 253.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 760/15.XL2010 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl SPORTULUI ORDIN privind aprobarea Calendarului mișcării personalului didactic din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2011—2012 în baza prevederilor art. 141 lit. p) din Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările ulterioare, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Calendarul mișcării personalului didactic din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2011—2012, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcția generală management, resurse umane și rețea școlară din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Centrul Național de Evaluare și Examinare și inspectoratele școlare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Kiraly Andrei Gheorghe, secretar de stat București, 11 noiembrie 2010. Nr. 5.615. ANEXĂ CALENDARUL mișcării personalului didactic din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2011—2012 în conformitate cu prevederile art. 11 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare, lucrările privitoare la mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat se organizează la nivelul inspectoratelor școlare și sunt coordonate de comisia de mobilitate a personalului didactic (comisia de mobilitate), numită prin decizie a inspectorului școlar general, până la data de 3 ianuarie 2011, în următoarea componență: a) președinte — inspector școlar general adjunct cu atribuții în domeniul managementului resurselor umane; b) vicepreședinte — inspector școlar cu atribuții referitoare la managementul resurselor umane/inspector școlar cu managementul instituțional/inspector școlar de specialitate; c) secretari — inspectori școlari cu atribuții referitoare la managementul resurselor umane/inspectori școlari cu managementul instituțional/inspectori școlari de specialitate/ directori de unități de învățământ de nivel liceal; d) membri — inspectori școlari de specialitate/inspectori școlari/inspector responsabil pentru învățământul în limbile minorităților naționale/profesori metodiști, câte unul pentru fiecare specialitate, consilierul juridic și analistul programator de la inspectoratul școlar județean/al municipiului București. Comisia de mobilitate își desfășoară activitatea conform prezentului calendar și este abilitata să ia decizii și în afara perioadei prevăzute de acesta, pentru rezolvarea tuturor situațiilor care pot să apară, în baza hotărârii comisiei paritare de la nivelul inspectoratului școlar, cu informarea și avizul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu excepția transferării pentru restrângere de activitate, pretransferării, întregirilor de normă didactică și completărilor de normă pe perioadă nedeterminată. Comisia de mobilitate județeană/a municipiului București își desfășoară activitatea pe durata unui an calendaristic. Reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative la nivelul județului/municipiului București participă ca observatori la toate etapele mișcării personalului didactic de predare și pregătire/instruire practică din învățământul preuniversitar. în această calitate, au acces la documentele comisiei de mobilitate, au dreptul de a semnala președintelui comisiei de mobilitate eventualele nerespectări ale prevederilor legale și semnează alături de membrii comisiei de mobilitate documentele finale. I. Ca urmare a restructurării rețelei școlare, a transformării unor unități de învățământ în unități de alt nivel și a schimbării denumirii unităților de învățământ, inspectoratele școlare revizuiesc deciziile de restructurare a rețelei școlare și, în baza acestora și a art. 11 alin. (5) din Legea nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare, emit noi documente de numire pentru personalul didactic titular afectat de aceste schimbări. Pentru cadrele didactice titulare la nivel gimnazial/școală de arte și meserii în unități cu clasele V—XII/XIII sau I—XII/XIII, care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. e) și art. 10 alin. (1) lit. b²) din Legea nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare, la solicitarea acestora, inspectoratele școlare emit noi documente de numire în care se precizează nivelul cel mai înalt de învățământ al unității, în funcție de postul/catedra ocupat/ocupată. Perioada: 3—21 ianuarie 2011 II. Ordinea desfășurării etapelor mișcării personalului didactic din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2011—2012 este următoarea: 1. întocmirea listelor cuprinzând personalul didactic titular care urmează să fie pensionat cu data de 1 septembrie 2011: a) pentru limită de vârstă standard; b) la cerere, conform art. 127 alin. (3) din Legea nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare; Perioada: 24 ianuarie—4 februarie 2011 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 760/15.XI.2010 c) cadrele didactice care doresc să își continue activitatea didactică în anul școlar 2011—2012, în condițiile prevăzute la art. 128 din Legea nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare, depun cererile la inspectoratele școlare județene/al municipiului București, însoțite de avizul consiliului profesoral al unității de învățământ; Perioada: 24 ianuarie—4 februarie 2011 d) cadrele didactice titulare care solicită continuarea activității în învățământ, conform art. 128 din Legea nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare, pot fi menținute ca titulare în funcția didactică peste vârsta standard de pensionare numai dacă a fost asigurat numărul necesar de posturi didactice/catedre vacante corespunzătoare pentru soluționarea restrângerilor de activitate. Consiliul de administrație al inspectoratului școlar aprobă menținerea în activitate a cadrelor didactice peste’ vârsta standard de pensionare în funcție de: evoluția demografică, planurile de învățământ, dinamica resurselor umane, politicile de personal și evoluția planurilor de școlarizare; Perioada: 8—9 februarie 2011 e) comunicarea acordului/refuzului de menținere în activitate sau a avizului de pensionare; Termen: 11 februarie 2011 f) depunerea contestațiilor la inspectoratul școlar; Perioada: 14—15 februarie 2011 g) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar; Termen: 17 februarie 2011 h) comunicarea rezultatelor la contestații. Termen: 18 februarie 2011 2. Constituirea catedrelor și încadrarea personalului didactic titular în învățământ (conform’actului de numire/transfer) pentru anul școlar 2011—2012: a) ’la nivelul unităților de învățământ; b) la nivelul inspectoratului școlar. Perioada: 21 februarie—11 martie 2011 3. Soluționarea cererilor privind completările și întregirile normei didactice ale cadrelor didactice titulare pentru anul școlar 2011—2012: a) înregistrarea cererilor de întregire a normei didactice la inspectoratul școlar; Perioada: 14—15 martie 2011 b) soluționarea în consiliul de administrație al inspectoratului școlar a cererilor de întregire a normei didactice, prin transferul cadrelor didactice titulare în două sau în mai multe unități de învățământ/specializări, într-o singură unitate de învățământ/ specializare și a situațiilor prevăzute la art. 27 alin. (1) ș’i (2) din Metodologia’ privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.616/2010; Termen: 17 martie 2011 c) afișarea la inspectoratele școlare a listei orelor/catedrelor vacante/rezervate, pentru soluționarea completărilor normei didactice în alte unități de învățământ; Termen: 21 martie 2011 d) înregistrarea cererilor pentru completarea normei didactice la inspectoratul școlar; Perioada: 22—23 martie 2011 e) completarea de către comisia de mobilitate județeană/a municipiului București a normei didactice cu ore la altă/alte specializare/specializări la nivelul unității de învățământ, la solicitarea și cu acordul cadrului didactic, pe durata unui an școlar; f) completarea, în ședință publică organizată de către comisia de mobilitate județeană/a municipiului București, a normei didactice cu ore la altă/alte unitate/unități de învățământ, la solicitarea și cu acordul cadrului didactic, pe durata unui an școlar; Perioada: 24—28 martie 2011 g) emiterea și comunicarea deciziilor de completare a normei didactice/transfer. Termen: 29 martie 2011 4. Transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare și pretransferarea personalului didactic titular la cerere: a) afișarea la inspectoratele școlare a listei posturilor didactice/catedrelor care intră în restrângere de activitate, începând cu 1 septembrie 2011; Termen: 21 martie 2011 b) afișarea la inspectoratul școlara listei cuprinzând posturile didactice/catedrele vacante/rezervate, în baza hotărârii consiliului de administrație al inspectoratului școlar; Termen: 30 martie 2011 c) afișarea la inspectoratele școlare a listei cadrelor didactice care intră în restrângere de activitate, începând cu 1 septembrie 2011; Termen: 6 aprilie 2011 d) înregistrarea cererilor personalului didactic care solicită transferarea pentru restrângere de activitate și pretransferarea la cerere de către comisia de mobilitate a inspectoratului școlar; Perioada: 7—21 aprilie 2011 e) afișarea la inspectoratul școlar a listelor cu punctajele cadrelor didactice care solicită transferarea pentru restrângere de activitate și pretransferarea la cerere; Termen: 27 aprilie 2011 f) înregistrarea contestațiilor la punctajele acordate de către inspectoratul școlar; Perioada: 28—29 aprilie 2011 g) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea listelor finale; Termen: 3 mai 2011 h) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului; Perioada: 4—5 mai 2011 i) efectuarea, în ordine, mai întâi a transferărilor pentru restrângere de activitate și apoi a pretransferărilor, în aceeași ședință publică; Perioada: 6—10 mai 2011 j) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar; Perioada: 11—12 mai 2011 k) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar; Termen: 13 mai 2011 I) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate; Termen: 16 mai 2011 m) emiterea și comunicarea deciziilor de transfer pentru restrângere de activitate și de pretransfer. Termen: 17 mai 2011 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 760/15.XI.2010 11 5. Detașarea în interesul învățământului: a) înregistrarea de către inspectorii de specialitate a solicitărilor unităților de învățământ; Perioada: 18—23 mai 2011 b) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului; Perioada: 24—25 mai 2011 c) discutarea și soluționarea propunerilor făcute de inspectorii școlari de specialitate în consiliul de administrație al inspectoratului școlar; Termen: 27 mai 2011 d) afișarea listei cadrelor didactice detașate în interesul învățământului la inspectoratele școlare; Termen: 30 mai 2011 e) emiterea și comunicarea deciziilor de detașare în interesul învățământului. Termen: 31 mai 2011 6. Ocuparea prin concurs, detașare la cerere și suplinire a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar: a) transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului a listei actualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate titularizabile/netitularizabile propuse pentru concurs de către comisia de mobilitate județeană/a municipiului București și afișarea acesteia la inspectoratul școlar; Termen: 30 mai 2011 b) stabilirea listei finale cu posturile didactice/catedrele vacante titularizabile pentru concurs de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar; Termen: 31 mai 2011 c) transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului a listei finale cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate titularizabile/netitularizabile stabilite de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea acesteia la inspectoratul școlar și la centrele/unitățile de învățământ care organizează concurs; Termen: 6 iunie 2011 d) comunicarea acordului/refuzului continuității cadrelor didactice pentru detașarea la cerere sau suplinire, în anul școlar 2011—2012, de către unitățile de învățământ la inspectoratul școlar; Perioada: 31 mai—6 iunie 2011 e) înregistrarea cererilor de înscriere a candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la secretariatul unității de învățământ/ centrului care organizează concurs, inclusiv pentru absolvenții promoției 2011, pentru cadrele didactice care solicită detașarea la cerere prin concurs/concurs specific, pentru candidații care solicită continuitate pentru suplinire și pentru candidații participanți la concursul național din iulie 2009 și/sau la concursul din iulie 2010, care au obținut minimum nota 7,00 (șapte), ale căror posturi propuse pentru continuitate au fost ocupate de către titulari, au fost vacantate pentru concurs sau au fost desființate ca urmare a modificării planului de școlarizare/planului de învățământ/reorganizării rețelei școlare, precum și pentru candidații care solicită suplinire în baza notelor la concursul național din iulie 2009 si/sau la concursul din iulie 2010. Perioada: 14—24 iunie 2011 Absolvenții promoției 2011 depun adeverința de absolvire și validează fișa de înscriere (prin semnătură). Termen: 7 iulie 2011 NOTĂ Pentru posturile didactice/catedrele care nu necesită probă practică, absolvenții promoției 2011 care susțin examenul de licență/absolvire după data de 7 iulie 2011 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în unitățile de învățământ preuniversitar numai după prezentarea adeverinței de absolvire. f) verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia de organizare și desfășurare a concursului și consilierul juridic al inspectoratului școlar; Perioada: 27 iunie—1 iulie 2011 g) verificarea și evaluarea dosarelor cadrelor didactice care solicită detașarea la cerere prin concurs specific, în baza criteriilor de evaluare a personalului didactic cuprinse în anexa nr. 2 din metodologia aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.616/2010; Perioada: 27—28 iunie 2011 h) afișarea la centrele de concurs a listelor cu punctajele cadrelor didactice care solicită detașarea la cerere prin concurs specific; Termen: 29 iunie 2011 i) depunerea contestațiilor privind punctajele acordate la inspectoratul școlar; Perioada: 29—30 iunie 2011 j) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar; Termen: 1 iulie 2011 k) comunicarea soluțiilor la contestații; Termen: 4 iulie 2011 I) validarea obligatorie a fișelor de înscriere de către candidați, prin semnătură, sau de către împuterniciții acestora, prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare atrage anularea înscrierii la concurs; Perioada: 4—6 iulie 2011 m) extragerea din aplicația Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului a situației preliminare cu numărul total de posturi didactice/’catedre vacante/rezervate titularizabile/netitularizabile, pe specialități, și numărul total al candidaților înscriși; Termen: 7 iulie 2011 n) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului; în zilele de: 8 și 11 iulie 2011 o) desfășurarea concursului (locul va fi anunțat public cu cel puțin 30 de zile înainte); Termen: 13 iulie 2011 p) transmiterea situației statistice a derulării concursului (numărul candidaților prezenți și numărul candidaților absenți) la Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului; Termen: 13 iulie 2011, ora 12,00 q) afișarea rezultatelor; Termen: 18 iulie 2011 r) înregistrarea contestațiilor și transmiterea acestora comisiei de rezolvare a contestațiilor; Perioada: 18—19 iulie 2011 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 760/15.XI .2010 s) rezolvarea contestațiilor; Termen: 20 iulie 2011 t) afișarea rezultatelor finale. Termen: 21 iulie 2011 6.1. Etapa I de repartizare — repartizarea în ședință publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învățământ, a candidaților care au obținut cel puțin nota 7,00 (șapte) la concursul din 13 iulie 2011 pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile: a) repartizarea în ședință publică, la nivelul centrului de concurs/unității de învățământ, a candidaților care au obținut cel puțin nota 7,00 (șapte) pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile; în zilele de: 22 și 25 iulie 2011 b) reactualizarea și afișarea listei posturilor didactice/ catedrelor vacante titularizabile pe portalul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, la inspectoratele școlare și la centrele/unitățile de învățământ care organizează concurs; Termen: 26 iulie 2011 c) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Termen: 5 august 2011 6.2. Etapa a ll-a de repartizare — repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota 7,00 (șapte) la concursul din 13 iulie 2011 în alte centre de concurs/județe pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile rămase neocupate după prima etapă de repartizare: a) depunerea și înregistrarea cererilor de înscriere a candidaților/opțiunilor candidaților pentru etapa de repartizare în alte centre de concurs/județe; Perioada: 27—28 iulie 2011 b) repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota 7,00 (șapte) în alte centre de concurs/județe pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile rămase neocupate după prima etapă de repartizare; Termen: 29 iulie 2011 c) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Termen: 5 august 2011 6.3. Publicarea pe portalul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului a listei cu posturile didactice/catedrele netitularizabile rămase vacante, inclusiv a celor titularizabile rămase neocupate care au devenit netitularizabile, și cu posturile didactice/catedrelor rezervate și afișarea acestora la inspectoratele școlare și la centrele de concurs. Afișarea listei candidaților repartizați pe portalul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, la inspectoratele școlare și la centrele/unitățile de învățământ care organizează concurs. Termen: 30 iulie 2011 7. Ocuparea posturilor didactice/catedrelor netitularizabile rămase vacante/rezervate la nivel județean/al municipiului București de către cadre didactice titulare, prin detașarea în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată și detașarea la cerere, și de către cadre didactice calificate, prin suplinire: a) revalidarea fișelor de înscriere de către candidați (prin semnătură) pentru candidații care s-au înscris la concurs în perioada 14—24 iunie 2011; b) depunerea și înregistrarea dosarelor pentru detașarea în interesul învățământului pentru restrângere nesolu’ționată, completarea normei didactice, pentru detașarea la cerere prin concurs specific și pentru suplinire de către candidații care nu s-au înscris în perioada 14—24 iunie 2011, precum și de către candidații care solicită suplinire în baza rezultatelor obținute la concursul din luna iulie 2009 și/sau luna iulie 2010; Perioada: 1—2 august 2011 c) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului (pentru candidații care nu au susținut aceste probe sau care au fost respinși la aceste probe în zilele de 8 și 11 iulie 2011); Termen: 3 august 2011 d) organizarea la nivel județean/al municipiului București a concursului pentru suplinire; Termen: 4 august 2011 e) afișarea rezultatelor; Termen: 5 august 2011 f) depunerea și rezolvarea contestațiilor și afișarea rezultatelor definitive. în zilele de: 5 și 8 august 2011 7.1. Etapa a IIl-a de repartizare — repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, în ședință publică, la nivel județean, a cadrelor didactice titulare pentru completarea normei didactice, a cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate nesoluționată, a cadrelor didactice titulare care solicită detașarea la cerere și a suplinitorilor calificați, în ordine, astfel: aj avizarea în consiliul de administrație al inspectoratului școlar a detașărilor în interesul învățământului pentru îndeplinirea funcțiilor de conducere în unități de învățământ: director și director adjunct; reactualizarea și afișarea listei cu posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate netitularizabile la inspectoratele școlare și publicarea acesteia pe portalul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului; Termen: 22 august 2011 b) soluționarea completărilor de normă didactică și repartizarea cadrelor didactice titulare prin detașarea în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată; cj repartizarea cadrelor didactice titulare care beneficiază de continuitate pentru detașarea la cerere, conform metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.616/2010; d) repartizarea în ședință publică a cadrelor didactice titulare prin detașarea la cerere în ordinea descrescătoare a notelor obținute ia concursul organizat pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante în unitățile de învățământ preuniversitar; e) repartizarea în ședință publică a cadrelor didactice titulare prin detașarea la cerere în ordinea descrescătoare a punctajului obținut prin aplicarea criteriilor și a punctajelor de evaluare a personalului didactic cuprinse în anexa nr. 2 la metodologia aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.616/2010; f) repartizarea candidaților care beneficiază de continuitate pentru suplinire, conform metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului si sportului nr. 5.616/2010; g) reactualizarea și afișarea listei cu posturile didactice/ catedrele rămase vacante/rezervate netitularizabile la inspectoratele școlare și publicarea acesteia pe portalul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului; Termen: 23 august 2011 h) completarea normei didactice a candidaților repartizați prin continuitate pentru suplinire pe catedre incomplete și repartizarea suplinitorilor calificați, în ședință publică, la nivelul județului al municipiului București, în conformitate cu prevederile art. 77 din metodologia aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.616/2010; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 760/15.XI .2010 13 i) repartizarea candidaților prevăzuți la art. 80 alin. (6) din metodologia aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.616/2010 în regim de cumul/plată cu ora; Perioada: 24—26 august 2011 j) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Termen: 31 august 2011 7.2. Afișarea listei candidaților repartizați, reactualizarea și afișarea listei cu posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate netitularizabile la inspectoratele școlare și publicarea acesteia pe portalul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Termen: 27 august 2011 8. Acordarea orelor în regim de plată cu ora/cumul cadrelor didactice titulare, asociate și pensionate: a) depunerea și înregistrarea dosarelor la inspectoratele școlare pentru cumul/plată cu ora; Perioadele: 7—9 iunie 2011; 1—2 august 2011 b) acordarea orelor rămase neocupate în regim de cumul/plată cu ora personalului didactic titular și cadrelor didactice asociate/pensionate; Termen: 29 august 2011 c) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Termen: 31 august 2011 9. Ocuparea posturilor didactice/catedrelor netitularizabile rămase vacante/rezervate la nivel județean/al municipiului București cu suplinitori fără studii corespunzătoare postului: a) 'depunerea dosarelor suplinitorilor fără studii corespunzătoare postului; Perioadele: 7—9 iunie 2011; 1—2 august 2011 b) organizarea testării suplinitorilor fără studii corespunzătoare postului; Perioada: 3—4 august 2011 c) afișarea rezultatelor; Termen: 5 august 2011 d) depunerea, rezolvarea contestațiilor și afișarea rezultatelor definitive. în zilele de: 5 și 8 august 2011 9.1. Etapa a IV-ade repartizare — ședință publică organizată la nivel județean/al municipiului București pentru: a) soluționarea cererilor cadrelor didactice titulare, a căror restrângere de activitate nu a fost soluționată, prin detașarea în interesul învățământului pentru nesoluționarea restrângerii de activitate, pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate pentru care nu au studii corespunzătoare, cu salarizare ca personal didactic fără studii corespunzătoare postului, cu acordul scris al cadrelor didactice în cauză; b) repartizarea suplinitorilor fără studii corespunzătoare pe posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate, conform art. 87 din metodologia aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.616/2010; Termen: 30 august 2011 c) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Termen: 31 august 2011 II I. Transmiterea la Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului a situației statistice globale privind repartizarea candidaților pe posturi didactice/catedre vacante/ rezervate. Termen: 16 septembrie 2011 MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl SPORTULUI ORDIN pentru aprobarea Metodologiei privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar în conformitate cu prevederile art. 9, 15, 68, 127, 128 și 141 din Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 4, 5, 7, 9—16, 18, 43—45 și 126—128 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare, în baza prevederilor Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările ulterioare, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Metodologia privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, prevăzută în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcția generală management, resurse umane și rețea școlară din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Centrul Național de Evaluare și Examinare și inspectoratele școlare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Kiraly Andrei Gheorghe, secretar de stat București, 11 noiembrie 2010. Nr. 5.616. *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 760 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 760/15.XI .2010 ★ RECTIFICĂRI La Ordinul ministrului justiției nr. 2.453/C/2008 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 686 din 8 octombrie 2008, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 44, în loc de: „44. Guțuțui Liudmila, fiica lui Cochin Alexandru (născut la 28.06.1938 în localitatea Minsk) și Untilă Ana, născută la data de 8 august 1966 în localitatea Codreanca, raionul Strășeni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Cupcini, Str. 8 Martie nr. 65. (734/2006)” se va citi: „44. Guțuțui Liudmila, fiica lui Cochin Alexandru (născut la 28.06.1938 în localitatea Minsk) și Ana, născută la data de 8 august 1966 în localitatea Codreanca, raionul Strășeni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Cupcini, Str. 8 Martie nr. 65. (734/2006)". k La Ordinul ministrului justiției nr. 2.491/C/2008 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 10 octombrie 2008, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 58, în loc de: „58. Damian Veronica, fiica lui Gaina Boris și Gaina Ecaterina (fiica lui Chirvas Teodor, născut în anul 1921 în localitatea Nisporeni, și Vera), născută la data de 9 octombrie 1976 în localitatea lalta, județul Crimeea, Federația Rusă, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, str. Băltagi nr. 4A. (851/2005) Copii minori: Damian Cătălină, născută la data de 25.10.1999.” se va citi: „58. Damian Veronica, fiica lui Gaina Boris și Gaina Ecaterina (fiica lui Chirvas Teodor, născut în anul 1921 în localitatea Nisporeni, și Vera), născută la data de 9 octombrie 1976 în localitatea lalta, județul Crimeea, Ucraina, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, str. Băltagi nr. 4A. (851/2005) Copii minori: Damian Cătălină, născută la data de 25.10.1999." •k La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.115/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 14 aprilie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 232*), în loc de: „232. Struli Valentina, fiica lui Cozlov Alexandru și Anastasia (născut la 11.11.1926 în localitatea Tîrnova), născută la data de 1 mai 1957 în localitatea Unghuri, județul Edineț, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Dondușeni, Str. Independenței nr. 1, bl. 3, ap. 12. (775/2003) Copii minori: Struli Lidia, născută la data de 3.08.1992.” se va citi: „232. Struli Valentina, fiica lui Cozlov Alexandru și Anastasia (născută la 11.11.1926 în localitatea Tîrnova), născută la data de 1 mai 1957 în localitatea Unguri, județul Edineț, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Dondușeni, Str. Independenței nr. 1, bl. 3, ap. 12. (775/2003) Copii minori: Struli Lidia, născută la data de 3.08.1992.” * ) Ase vedea și rectificarea publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 28 august 2009. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.405/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 335 din 20 mai 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 105, în loc de: „105. Schneiderman Marcel, fiul lui Șnaiderman Șulem și Maia, născut la data de 15 ianuarie 1942 în localitatea lași, județul lași, România, cetățean israelian, cu domiciliul actual în Israel, Petach Tikva, St. Rotshild 77, 49473. (857/2007)” se va citi: „105. Schneiderman Marcel, fiul lui Șnaiderman Sulem și Haia, născut la data de 15 ianuarie 1942 în localitatea lași, județul lași, România, cetățean israelian, cu domiciliul actual în Israel, Petach Tikva, St. Rotshild 77, 49473. (857/2007)”. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.406/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 din 21 mai 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 44, în loc de: „44. Guteman Aliza, fiica lui Holzer Max și Gisselle, născută la data de 9 august 1954 în localitatea Gura Gumorului, județul Suceava, România, cetățean israelian, cu domiciliul actual în Israel, Hod-Hasharon, Bareket 7. (1.876/2006)” se va citi: „44. Gutteman Aliza, fiica lui Holzer Max și Gisselle, născută la data de 9 august 1954 în localitatea Gura Humorului, județul Suceava, România, cetățean israelian, cu domiciliul actual în Israel, Hod-Hasharon, Bareket 7. (1.876/2006)”. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.783/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 491 din 15 iulie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 119, în loc de: „119. Dudca Stela, fiica lui Bețian Nicolae și Tatiana (fiica lui Ghițu Nicanor, născut la 15.12.1902 în localitatea Briceni, și Profira), născută la data de 12 octombrie 1973 în localitatea Drepcăuți, raionul Briceni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, str. Ion Neculce nr. 57, ap. 6. (3.303/2004) Copii minori: Dudca Sebastean, născut la data de 14.07.1993, și Dudca Nica, născut la data de 27.04.2006.” se va citi: „119. Dudca Stela, fiica lui Bețian Nicolae și Tatiana (fiica lui Ghițu Nicanor, născut la 15.12.1902 în localitatea Briceni, și Profira), născută la data de 12 octombrie 1973 în localitatea Drepcăuți, raionul Briceni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, str. Ion Neculce nr. 57, ap. 6. (3.303/2004) Copii minori: Dudca Sebastian, născut la data de 14.07.1993, și Dudca Nica, născut la data de 27.04.2006.” •k MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 760/15.XI.2010 15 La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.788/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 478 din 10 iulie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexă, la poziția 7, în loc de: „7. Dagan Yaron, țiul lui Moedechai șiAriela, născut la data de 2 iunie 1991 în localitatea Haita, Israel, cetățean israelian, cu domiciliul actual în Israel, Naharya, str. Weizman nr. 14. (13/2009)” se va citi: „7. Dagan Yaron, fiul lui Mordechai și Ariela, născut la data de 2 iunie 1991 în localitatea Haita, Israel, cetățean israelian, cu domiciliul actual în Israel, Naharya, str. Weizman nr. 14. (13/2009)”. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.978/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 541 din 4 august 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 43, în loc de: „43. Cioaric Sergiu, fiul lui Segiu (fiul lui Vasile și Ana, născută la 5.06.1931 în raionul Leova) și Vera, născut la data 17 aprilie 1991 în municipiul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, bd. Traian nr. 23, bl. 1, ap. 146 A. (4.670/2008)” se va citi: „43. Cioaric Sergiu, fiul lui Sergiu (fiul lui Vasile șiĂna, născută la 5.06.1931 în raionul Leova) și Vera, născut la data de 17 aprilie 1991 în municipiul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, bd. Traian nr. 23, bl. 1, ap. 146 A. (4.670/2008)”. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 2.196/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 574 din 18 august 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 141, în loc de: „141. Moraru Roman, fiul lui Vasile (fiul lui Petru, născut la 8.07.1926 în localitatea Echimăuți) și Valentina, născut la data de 17 mai 1980 în localitatea Echimăuți, raionul Rezina, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Echimăuți, raionul Rezina. (3.412/2008)”se va citi: „141. Moraru Roman, fiul lui Vasilii (fiu! lui Petru, născut la 8.07.1926 în localitatea Echimăuți) și Valentina, născut la data de 17 mai 1980 în localitatea Echimăuți, raionul Rezina, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Echimăuți, raionul Rezina. (3.412/2008)”. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 2.530/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 644 din 30 septembrie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 116, în loc de: „116. Nidelcu Raisa, fiica lui Golea Vasile și Mariana, născută la data de 30 octombrie 1958 în localitatea Bezeni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, orașul Chișinău, str.-la Schinoasa-Deal nr. 28, bl. A. (2.435/2004)” se va citi: „116. Nidelcu Raisa, fiica lui Golea Vasile și Marina, născută la data de 30 octombrie 1958 în localitatea Bezeni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, orașul Chișinău, str.-la Schinoasa-Deal nr. 28, bl. A. (2.435/2004)”. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 2.635/C/2009 privind aprobarea renunțării la cetățenia română unor persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 666 din 6 octombrie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 8, în loc de: „8. Gali Gabriela, fiica lui Gali Mihai și Maria, născută la data de 7 martie 1977 în localitatea Salonta, județul Bihor, România, cu domiciliul actual în Republica Ungară, 1211 Budapesta, str. II Rakoczi Ferenc nr. 107—115, bl. B, et. 3, ap. 3, cod 1211, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Salonta, str. Jean Calvin nr. 15B, județul Bihor. (111/2009)” se va citi: „8. Gali Gabriella, fiica lui Gali Mihai și Maria, născută la data de 7 martie 1977 în localitatea Salonta, județul Bihor, România, cu domiciliul actual în Republica Ungară, 1211 Budapesta, str. II Rakoczi Ferenc nr. 107—115, bl. B, et. 3, ap. 3, cod 1211, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Salonta, str. Jean Calvin nr. 15B, județul Bihor. (111/2009)”. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 2.857/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 730 din 28 octombrie 2009 se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 96, în loc de: „96. Groza Vasile, fiul lui Ion și Alexandra, născut la data de 6 octombrie 1964 în localitatea Țipala, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, raionul laloveni, satul Țipala. (15.201/2003) Copii minori: Groza Mariana, născută la 11.08.1994, și Groza Alexandrina, născută la 26.08.2004.” se va citi: „96. Groza Vasile, fiul lui Ion și Alexandra, născut la data de 6 octombrie 1964 în localitatea Țipala, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, raionul laloveni, satul Țipala. (15.201/2003) Copii minori: Groza Marina, născută la 11.08.1994, si Groza Alexandrina, născută la 26.08.2004.” ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 2.968/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 4 noiembrie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 197, în loc de: „ 197. Sciuca Alvian, fiul lui Diomid și Elena, născut la data de 15 mai 1964 în localitatea Mărăndeni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, orașul Drochia, str. Sf. Țării bl. 23, ap. 10. (5.132/2008)” se va citi: „197. Șciuca Alvian, fiul lui Diomid și Elena, născut la data de 15 mai 1964 în localitatea Mărăndeni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, orașul Drochia, str. Sf. Țării bl. 23, ap. 10. (5.132/2008)”. ★ 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 760/15.XI.2010 La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 3.064/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 797 din 23 noiembrie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 33, în loc de: „33. Contiugariu Lili Liba, fiica lui Abramovici Morman și Riva-Feiga, născută la data de 25 decembrie 1942 în localitatea Vaslui, județul Vaslui, România, cetățean israelian, cu domiciliul actual în Israel, localitatea Ierusalim. (3.706/2005)"se va citi: „33. Cotiugariu Lili Liba, fiica lui Abramovici Herman și Riva-Feiga, născută la data de 25 decembrie 1942 în localitatea Vaslui, județul Vaslui, România, cetățean israelian, cu domiciliul actual în Israel, localitatea Ierusalim. (3.706/2005)”. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 3.135/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 837 din 4 decembrie 2009, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 1*), în loc de: „1. Andrievschi Elena, fiica lui Ulteanu Nicolai și Elisaveta, născută la data de 9 mai 1954 în localitatea Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, orașul Chișinău, str. Zelinski nr. 35, ap. 55. (3.539/2003) Copii minori: Andrievschi Diana, născută la 11.08.1998.”se va citi: „1. Andrievschi Elena, fiica lui Ultean Nicolai și Elisaveta, născută la data de 9 mai 1954 în localitatea Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, orașul Chișinău, str. Zelinski nr. 35, ap. 55. (3.539/2003) Copii minori: Andrievschi Diana, născută la 11.08.1998.”; — în anexa nr. 1, la poziția 190, în loc de: „190. Vieru Raisa, fiica lui Nacu Toader și Maria, născută la data de 5 septembrie 1930 în localitatea Priozionoe, Ucraina, cetățean ucrainean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, orașul Chișinău, str. N. lorga nr. 7, ap. 40. (1.369/2009)”se va citi: „190. Vieru Raisa, fiica lui Nacu Toader și Maria, născută la data de 5 septembrie 1930 în localitatea Prioziornoe, Ucraina, cetățean ucrainean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, orașul Chișinău, str. N. lorga nr. 7, ap. 10. (1.369/2009)”. ' ) A se vedea și rectificarea publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 192 din 26 martie 2010. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 447462 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 760/15.XI.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495