MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 756 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vineri, 12 noiembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 1 .025. — Hotărâre privind aprobarea bugetelor de venituri și cheltuieli pe anul 2010 ale unor societăți comerciale aflate în portofoliul Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului..................................... 2-35 1 .092. — Hotărâre pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protecția și utilizarea durabilă a apelor Prutului și Dunării, semnat la Chișinău la 28 iunie 2010 .’......................... 36 Acord între Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protecția și utilizarea durabilă a apelor Prutului și Dunării... 36-41 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 2.461. — Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea Listei contribuabililor reactivați............................. 42-43 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 23. — Ordin al Băncii Naționale a României privind raportarea expunerilor mari de către instituțiile de credit............................................ 44-48 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 756/12.XL2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetelor de venituri și cheltuieli pe anul 2010 ale unor societăți comerciale aflate în portofoliul Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului Având în vedere prevederile art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, și prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 79/2008 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 203/2009, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă bugetele de venituri și cheltuieli pe anul 2010 ale unor societăți comerciale aflate în portofoliul Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, prevăzute în anexele nr. 1—10*), care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetele de venituri și cheltuieli pe anul 2010 ale societăților comerciale reprezintă limite maxime și nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului. (2) în cazul în care în cursul execuției bugetare se înregistrează depășiri sau nerealizări ale veniturilor totale aprobate, operatorul economic poate efectua cheltuieli totale proporționale cu gradul de realizare a veniturilor totale. (3) Cheltuielile reprezentând fondul de salarii se efectuează cu respectarea legislației în vigoare la data efectuării acestora. Art. 3. — (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 5.000 lei. (2) Contravenției prevăzute la alin. (1) i se aplică prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. (3) Contravenția se constată de către organele de control financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Președintele Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, Aurelian Popa Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, loan Nelu Botiș Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 13 octombrie 2010. Nr. 1.025. *) Anexele nr. 1—10 sunt reproduse în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 3 ANEXA Nr. 1 AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR STATULUI Operatorul economic: S.C. ORLATEX — S.A. Sediul/Adresa: str. Avram lancu nr. 714, localitatea Orlat Cod unic de înregistrare: RO 777580 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. BVC 2010 rd. Propuneri 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 284 1 Venituri din exploatare, din care: 2 284 a) din producția vândută 3 51 b) din vânzarea mărfurilor 4 4 din subvenții de exploatare aferente cifrei de C) afaceri nete, din care: 5 0 subvenții, cf. prevederilor legale în vigoare 6 0 transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare 7 0 d) producția de imobilizări 8 0 e) alte venituri din exploatare 9 229 2 Venituri financiare, din care: 10 0 a) din imobilizări financiare 11 0 din alte investiții și împrumuturi care fac b) parte din activele imobilizate 12 0 c) din dobânzi 13 0 d) alte venituri financiare 14 0 3 Venituri extraordinare 15 0 II CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 280 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 280 a) cheltuieli materiale 18 10 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 19 14 c) cheltuieli privind mărfurile 20 3 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 148 d1 ch. cu salariile 22 105 d2 cheltuieli cu asigurările și protecția socială și alte obligații legale, din care: 23 43 ch. privind contribuția la asigurări sociale 24 33 ch. privind contribuția la asigurări pt.somaj 25 1 ch privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 26 8 ch. privind contribuțiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii 27 1 d3 alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 0 d3.1). ch. sociale prevăzute prin art. 21 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, din care: 29 0 - tichete de creșă, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare 30 0 - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările și completările ulterioare 31 0 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 5 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 756/12.XI.2010 ANEXA Nr. 2 AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREAACTIVELOR STATULUI Operatorul economic: S.C. BTT — S.A. Sediul/Adresa: Calea Victoriei nr. 155, bl. D1, tronson 6, et. 12, sectorul 1, București Cod unic de înregistrare: RO 1573170 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. rd. BVC 2010 Propuneri 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd. 2+10+15) 1 18.521 1 Venituri din exploatare, din care: 2 12.420 a) din producția vândută 3 1.833 b) din vânzarea mărfurilor 4 0 din subvenții de exploatare aferente cifrei c) de afaceri nete, din care: 5 0 subvenții, cf. prevederilor legale în vigoare 6 0 transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare 7 0 d) producția de imobilizări 8 0 e) alte venituri din exploatare 9 10.587 2 Venituri financiare, din care: 10 6.101 a) din imobilizări financiare 11 0 din alte investiții și împrumuturi care fac b) parte din activele imobilizate 12 0 c) din dobânzi 13 700 d) alte venituri financiare 14 5.401 3 Venituri extraordinare 15 0 II CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 16.372 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 11.462 a) cheltuieli materiale 18 109 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 19 105 c) cheltuieli privind mărfurile 20 0 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 1.366 d1 ch. cu salariile 22 1.026 cheltuieli cu asigurările și protecția d2 socială și alte obligații legale, din care: 23 307 ch. privind contribuția la asigurări sociale 24 232 ch. privind contribuția la asigurări pt.somaj 25 6 ch privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 26 66 ch. privind contribuțiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii 27 3 d3 alte cheltuieli cu personalul,din care: 28 32 d3.1).ch. sociale prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, din care: 29 0 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 7 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 9 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 ANEXA Nr. 3 AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREAACTIVELOR STATULUI Operatorul economic: S.C. INAR — S.A. Sediul/Adresa: Str. Poienelor nr. 5, Brașov Cod unic de înregistrare: 1114208 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr BVC 2010 rd. Propuneri 0 1 2 3 4 VENITURI TOTALE (rd-2+10+15) 1 1010,00 1 Venituri din exploatare - total, din care: 2 1009,5 a) producția vanduta 3 1007,5 b) venituri din vanzarea mărfurilor 4 0 c) venituri din subvenții de exploatare 5 0 aferente cifrei de afaceri nete, din care: subvenții, cf.preved.legale in vigoare 6 0 transferuri, cf.preved.legale in vigoare 7 0 d) producția de imobilizări 8 0 e) alte venituri din exploatare 9 2 2 Venituri financiare - total, din care: 10 0,5 a)venituri din imobilizări financiare 11 0 b) venituri dm alte investitii si 12 0 împrumuturi care fac parte din activele imobilizate c) venituri din dobânzi 13 0,1 d) alte venituri financiare 14 0,4 3 Venituri extraordinare 15 0 II. CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 1000 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 999,75 a) cheltuieli materiale 18 39,75 b) alte cheltuieli externe (cu energie si 19 70 apa) c) cheltuieli privind mărfurile 20 0 d) cheltuieli cu personalul, din care; 21 534 d1 - ch. cu salariile 22 404 d2 - cheltuieli cu asigurările si protecția 23 130 sociala si alte obligatii legale, din care: cheltuieli privind contribuția la 24 97 asigurări sociale cheltuieli privind contribuția de 25 3 asigurări pt.șomaj cheltuieli privind contribuția la 26 28 asigurări sociale de sanatate ch.privind contribuția la fondurile 27 2 speciale aferente fondului de salarii MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 11 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 13 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 756/12.XI.2010 ANEXA Nr. 4 AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREAACTIVELOR STATULUI Operatorul economic: S.C. CNM PETROMIN — S.A. Sediul/Adresa: Incinta Port, Poarta 2, Constanța Cod unic de înregistrare: 1888004 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. BVC 2010 rd. Propuneri 0 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 4627 1 Venituri din exploatare, din care: 2 4556 a) din producția vândută 3 3695 b) din vânzarea mărfurilor 4 0 din subvenții de exploatare aferente cifrei de c) afaceri nete, din care: 5 0 subvenții, cf. prevederilor legale în vigoare 6 0 transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare 7 0 d) producția de imobilizări 8 0 e) alte venituri din exploatare 9 861 2 Venituri financiare, din care: 10 71 a) din imobilizări financiare 11 0 din alte investiții și împrumuturi care fac b) oarte din activele imobilizate 12 0 c) din dobânzi 13 9 d) alte venituri financiare 14 62 3 Venituri extraordinare 15 0 I CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 3997 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 3995 a) cheltuieli materiale 18 34 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 19 103 c) cheltuieli privind mărfurile 20 0 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 1632 d1 ch. cu salariile 22 1257 d2 cheltuieli cu asigurările și protecția socială și alte obligații legale, din care: 23 375 ch. privind contribuția la asigurări sociale 24 279 ch. privind contribuția la asigurări pt. șomaj 25 7 ch privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 26 70 ch. privind contribuțiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii 27 19 d3 alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 0 d3.1) ch. sociale prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, din care: 29 0 - tichete de creșă, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare 30 0 - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare 31 0 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 15 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 756/12.XI.2010 17 ANEXA Nr. 5 AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREAACTIVELOR STATULUI Operatorul economic: S.C. CASSTIL — S.A. Sediul/Adresa: str. Cluceru Sandu nr. 2A, sectorul 2, București Cod unic de înregistrare: RO 795 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. BVC 2010 rd. Propuneri 0 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 1551 1 Venituri din exploatare, din care: 2 1551 a) din producția vândută 3 550 b) din vânzarea mărfurilor 4 1 c) din subvenții de exploatare aferente cifrei de 5 0 afaceri nete, din care: subvenții, cf. prevederilor legale în 6 0 vigoare transferuri, cf. prevederilor legale în 7 0 vigoare d) producția de imobilizări 8 0 e) alte venituri din exploatare 9 1000 2 Venituri financiare, din care: 10 0 a) din imobilizări financiare 11 0 b) din alte investiții și împrumuturi care fac 12 0 oarte din activele imobilizate c) din dobânzi 13 0 d) alte venituri financiare 14 0 3 Venituri extraordinare 15 0 II CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 1267 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 1267 a) cheltuieli materiale 18 102 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 19 48 c) cheltuieli privind mărfurile 20 0 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 682 d1 ch. cu salariile 22 530 d2 cheltuieli cu asigurările și protecția 23 152 socială și alte obligații legale, din care: ch. privind contribuția la asigurări 24 116 sociale ch. privind contribuția la asigurări 25 3 pt.șomaj ch privind contribuția la asigurări 26 32 sociale de sănătate ch. privind contribuțiile la fondurile 27 1 speciale aferente fondului de salarii d3 alte cheltuieli cu pe rso na Iul,din care: 28 0 d3.1).ch. sociale prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul 29 0 fiscal, cu modificările și completările ulterioare, din care: - tichete de creșă, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările și 30 0 completările ulterioare -tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu 31 0 modificările și completările ulterioare 18 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 19 20 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XL2010 ANEXA Nr. 6 AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREAACTIVELOR STATULUI Operatorul economic: S.C. SCUDAS — S.A. Sediul/Adresa: str. Vatra nr. 80, localitatea Pașcani Cod unic de înregistrare: GIF 1995884 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr rd. BVC 2010 Propuneri 0 1 2 3 4 VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 9.995,00 1 Venituri din exploatare - total, din care: 2 9.985,00 a) producția vânduta 3 9.317,50 b) venituri din vânzarea mărfurilor 4 600,00 c) venituri din subvenții de exploatare aferente 5 0,00 cifrei de afaceri nete, din care: - subvenții, cf. prevederilor legale în vigoare 6 0,00 - transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare 7 0,00 d) producția Imobilizată 8 25,00 e) alte venituri din exploatare 9 42,50 2 Venituri financiare - total, din care: 10 10,00 a) din imobilizări financiare 11 0,00 b) din alte investiții și împrumuturi care fac parte 12 0,00 din activele imobilizate c) venituri din dobânzi 13 1,50 d) alte venituri financiare 14 8,50 3 Venituri extraordinare 15 0,00 1 1. CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 9.945,00 1 Cheltuieli de exploatare - total, din care: 17 9 915,00 a) cheltuieli materiale 18 2.350,00 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 19 481,00 c) cheltuieli privind mărfurile 20 480,00 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 3.621,24 dl - salarii 22 2.813,06 d2 - cheltuieli cu asigurările și protecția socială, 23 803,18 si alte obligatii, din care - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale 24 598,90 - cheltuieli privind contribuția de asigurări pt. 25 14,48 șomaj - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale 26 150,20 de sănătate - cheltuieli privind contribuțiile la fondurile speciale 27 39,60 aferente fondului de salarii d3 - alte cheltuieli cu personalul.din care: 28 1,00 d3.1- cheltuieli sociale prevăzute prin art 21 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu 29 1,00 modificările și completările ulterioare, din care: -tichete de creșâ, potrivit Legii nr. 193/2006, 30 0,00 cu modificările și completările ulterioare -tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările și 31 0,00 completările ulterioare d3.2 - tichete de masă 32 0,00 d3.3 - tichete de vacanță 33 0,00 e) chelt.cu plățile compensatorii cf.CCM aferente disponibilizărilor potrivit programelor de 34 29,00 disponibilizări f) chelt.cu drepturile salariale cuvenite in baza unor hotarari judecătorești 35 0,00 g) chelt. cu amortizarea imobilizărilor corporale ei 36 80,00 necorporale MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 21 22 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 756/12.XL2010 23 ANEXA Nr. 7 AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREAACTIVELOR STATULUI Operatorul economic: S.C. CEPROHART — S.A. Sediul/Adresa: str. A.l. Cuza nr. 3, Brăila Cod unic de înregistrare: 2269251 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. rd. BVC 2010 Propuneri 0 2 3 4 VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 5.200,0 1 Venituri din exploatare, din care: 2 5.190,0 a) din producția vândută 3 4.540,0 b) din vânzarea mărfurilor 4 0 c) din subvenții de exploatare aferente cifrei 5 0 de afaceri nete, din care: subvenții, cf. prevederilor legale în 6 0 viaoare transferuri, cf. prevederilor legale 7 0 în vigoare d) producția de imobilizări 8 350,0 e) alte venituri din exploatare 9 300,0 2 Venituri financiare, din care: 10 10 a) din imobilizări financiare 11 0 b) din alte investiții și împrumuturi care fac 12 0 parte din activele imobilizate c) din dobânzi 13 5,0 d) alte venituri financiare 14 5,0 3 Venituri extraordinare 15 0 I CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 5.175,7 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 4.975,7 a) cheltuieli materiale 18 1.000,0 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 19 700,0 c) cheltuieli privind mărfurile 20 0 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 2.088,2 d1 ch. cu salariile 22 1.580,2 cheltuieli cu asigurările și protecția d2 socială și alte obligații legale, din 23 465 care: ch. privind contribuția la asigurări 24 342 sociale ch. privind contribuția la asigurări 25 8 pt. șomaj ch privind contribuția la asigurări 26 91 sociale de sănătate ch. privind contribuțiile la fondurile speciale aferente fondului de 27 24 salarii d3 alte cheltuieli cu personalul,din 28 42,9 care: d3.1).ch. sociale prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 29 0,5 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, din care: 24 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 25 26 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XL2010 27 ANEXA Nr. 8 AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR STATULUI Operatorul economic: S.C. LUX PERIAM — S.A. Periam Sediul/Adresa: localitatea Periam, Str. Gării nr. 879, județul Timiș Cod unic de înregistrare: 2510758 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. rd. BVC 2010 Propuneri 0 2 3 4 VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 721 1 Venituri din exploatare, din care: 2 720 a) din producția vândută 3 718 b) din vânzarea mărfurilor 4 0 din subvenții de exploatare aferente cifrei de c) afaceri nete, din care: 5 0 subvenții, cf. prevederilor legale în vigoare 6 0 transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare 7 0 d) producția de imobilizări 8 0 e) alte venituri din exploatare 9 1 2 Venituri financiare, din care: 10 2 a) din imobilizări financiare 11 0 din alte investiții și împrumuturi care fac parte b) din activele imobilizate 12 0 c) din dobânzi 13 0 d) alte venituri financiare 14 2 3 Venituri extraordinare 15 0 I CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 705 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 683 a) cheltuieli materiale 18 221 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 19 41 c) cheltuieli privind mărfurile 20 0 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 336 d1 ch. cu salariile 22 195 d2 cheltuieli cu asigurările și protecția socială și alte obligații legale, din care: 23 66 ch. privind contribuția la asigurări sociale 24 49 ch. privind contribuția la asigurări pt. șomaj 25 2 ch privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 26 12 ch. privind contribuțiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii 27 3 d3 alte cheltuieli cu personalul,din care: 28 43 d3.1).ch. sociale prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, din care: 29 0 - tichete de creșă, cf. Legii nr.193/2006, cu modificările și completările ulterioare 30 0 - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările și completările ulterioare 31 12 d3.2) tichete de masă 32 31 28 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 29 30 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 ANEXA Nr. 9 AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREAACTIVELOR STATULUI Operatorul economic: S.C. HORTICOLA — S.A. Sediul/Adresa: șos. Chitilei nr. 238, sectorul 1, București Cod unic de înregistrare: 1552631 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. rd. BVC2010 Propuneri 0 1 2 3 4 VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 3350 Venituri din exploatare-total , din care: 2 3100 a) din producția vanduta 3 2300 b) din vanzarea mărfurilor 4 600 c) din subvenții de exploatare aferente cifrei de 1 afaceri nete, din care: 5 0 -subvenții, cf.preved.legale in vigoare 6 0 -transferuri, cf.preved.legale in vigoare 7 0 d) producția de imobilizări 8 0 e)alte venituri din exploatare 9 200 Venituri financiare,din care: 10 250 a)din imobilizări financiare 11 0 2 b)din alte investitii si imprumuturi care fac parte din activele imobilizate 12 0 c)venituri din dobânzi 13 50 d)alte venituri financiare 14 200 3 Venituri extraordinare 15 0 II. CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 3060 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 2900 a)cheltuieli materiale 18 500 b)alte cheltuieli externe (cu energie si apa) 19 60 c)chelltuieli privind mărfurile 20 425 d)cheltuieli cu personalul, din care : 21 809 d1 ch.cu salariile 22 561 d2 cheltuieli cu asigurările si protecția sociala si alte obligatii legale,din care: 23 190 -ch. privind contribuția la asigurări sociale 24 150 -ch. privind contribuția de asigurări pt. șomaj 25 5 -ch. privind contribuția la asigurări sociale de sanatate 26 35 -ch. privind contribuțiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii 27 0 d3 -alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 58 d3.1)ch.sociale prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare, din care: 29 6 -tichete de cresa, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările ulterioare 30 0 -tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006 cu modificările si completările ulterioare 31 0 d3.2) tichete de masa 32 52 d3.3) tichete de vacanta 33 0 ch.cu plățile compensatorii cf.CCM aferente e) disponibilizărilor potrivit programelor de disponibilizări 34 0 ch.cu drepturile salariale cuvenite in baza unei f) hotarari judecătorești 35 0 ch cu amortizarea imobilizărilor corporale si g) necorporale 36 530 h) ch.cu prestațiile externe 37 350 i) alte cheltuieli de exploatare ,din care: 38 226 i1) contract de mandat* 39 80 i2) cheltuieli de protocol, din care: 40 15 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 31 32 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 756/12.XL2010 33 ANEXA Nr. 10 AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREAACTIVELOR STATULUI Operatorul economic: S.C. COMALEX — S.A. Sediul/Adresa: str. Libertății nr. 221, Alexandria Cod unic de înregistrare: 1384767 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. Rd. BVC 2010 Propuneri 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 1.240 1 Venituri din exploatare, din care: 2 1.215 a) din producția vanduta 3 550 b) din vanzarea mărfurilor 4 665 c) din subvenții de exploatare aferente 5 0 cifrei de afaceri nete, din care: subvenții, cf. prevederilor legale in 6 0 vigoare transferuri, cf. prevederilor legale in 7 0 vigoare d) producția de imobilizări 8 0 e) alte venituri din exploatare 9 0 2 Venituri financiare, din care: 10 25 a) din imobilizări financiare 11 0 b) din alte investitii si imprumuturi care fac 12 0 parte din activele imobilizate c) din dobânzi 13 25 d) alte venituri financiare 14 0 3 Venituri extraordinare 15 0 II CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 1.101 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 1.101 a) cheltuieli materiale 18 95 b) alte cheltuieli externe (cu energie si apa) 19 45 c) cheltuieli privind mărfurile 20 370 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 256 d1 ch. cu salariile 22 180 cheltuieli cu asigurările si protecția d2 sociala si alte obligatii legale, din 23 49 care: ch.privind contribuția la asigurări 24 37 sociale ch. privind contribuția la asigurări pt. 25 1 șomaj ch. privind contribuția la asigurări 26 9 sociale de sanatate ch privind contribuțiile si asigurările 27 2 speciale aferente fondului de salarii d3 alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 27 d3.1)ch. Sociale prevăzute prin art.21 din Legea nr.571/2003 privind Codul 29 0 fiscal, cu modificările si completările ulterioare, din care: - tichete de cresa, cf. Legii nr. 193/2006, cu modificările si 30 0 completările ulterioare - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu 31 9 modificările si completările ulterioare d3.2) tichete de masa 32 18 d3.3) tichete de vacanta 33 0 34 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 35 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 756/12.XL2010 GUVERNUL ROMÂNIEI 36 HOTĂRÂRE pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protecția și utilizarea durabilă a apelor Prutului si Dunării, semnat la Chisinău la 28 iunie 2010 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protecția și utilizarea durabilă a apelor Prutului și Dunării, semnat la Chișinău la 28 iunie 2010. Art. 2. — Ministerul Mediului și Pădurilor din România pune în aplicare prevederile acordului prevăzut la art. 1. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul mediului și pădurilor, Lâszlo Borbely Ministrul administrației și internelor, Constantin-Traian Igaș Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 3 noiembrie 2010. Nr. 1.092. ACORD între Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind cooperarea pentru protecția și utilizarea durabilă a apelor Prutului și Dunării Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova, denumite în continuare părți contractante, animate de dorința fermă de a dezvolta cooperarea lor pentru protecția și gospodărirea durabilă a cursurilor de apă transfrontaliere și pentru protecția ecosistemelor acvatice, având în vedere că ambele state sunt părți atât la Convenția privind protecția și utilizarea cursurilor de apă transfrontaliere și a lacurilor internaționale, semnată la Helsinki la 17 martie 1992 (denumită în continuare Convenția de la Helsinki) cât și la Convenția privind cooperarea pentru protecția și utilizarea durabilă a fluviului Dunărea, semnată la Sofia la 29 iunie 1994 (denumită în continuare Convenția pentru protecția fluviului Dunărea), recunoscând că protecția și folosirea în limite raționale a resurselor de apă, ca și apărarea împotriva inundațiilor, ghețurilor și poluării sunt probleme importante și urgente, a căror soluționare eficientă poate fi asigurată numai printr-o strânsă colaborare, conștiente de importanța deosebită a Nodului hidrotehnic Stânca-Costești de pe râul Prut, ținând seama de faptul că teritoriile statelor lor sunt situate în bazinul hidrografic al fluviului Dunărea, în acord cu Directiva 2000/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 23 octombrie 2000 de stabilire a unui cadru de politică comunitară în domeniul apei (denumită în continuare Directiva-cadru privind apa) și Directiva 2007/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 23 octombrie 2007 privind evaluarea și gestionarea riscurilor de inundații (denumită în continuare Directiva privind inundațiile), MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 37 constatând că ambele state participă la îndeplinirea prevederilor Planului strategic de acțiune din cadrul „Programului de protecție a mediului în bazinul Dunării” și la realizarea Planului de management pentru bazinul fluviului Dunărea, conform prevederilor Directivei-cadru privind apa, dorind să încurajeze cercetarea științifică și tehnologică destinată soluționării problemelor legate de gospodărirea durabilă a apelor, au convenit următoarele: CAPITOLUL I Prevederi generale ARTICOLUL 1 Definiții în sensul prevederilor prezentului acord, termenii utilizați au următoarele semnificații: a) curs de apă — un sistem al apelor de suprafață și subterane, constituind, în virtutea legăturilor lor fizice, un întreg unitar; b) impact transfrontalier— acele schimbări semnificative și cuantificabile pe baza nivelului de cunoaștere din fiecare țară și cu luarea în considerare a metodologiilor europene, intervenite în regimul, cantitatea și calitatea apelor, mediul acvatic și în viața florei și a faunei acvatice, care se manifestă pe teritoriul statului unei părți contractante în urma activității umane sau a unor evenimente naturale intervenite pe teritoriul statului celeilalte părți contractante; c) gospodărirea apelor — activitățile care conduc la cunoașterea, utilizarea și valorificarea rațională, menținerea sau îmbunătățirea stării resurselor de apă în scopul satisfacerii nevoilor sociale și economice, la protecția împotriva epuizării și poluării acestor resurse, precum și la prevenirea și combaterea acțiunilor distructive ale apelor; d) substanțe periculoase — orice substanțe sau produse care, folosite în cantități, concentrații sau condiții aparent nepericuloase, au efecte toxice, cancerigene, mutagene, teratogene sau bioacumulative și care au un impact nefavorabil semnificativ asupra organismelor vii și resurselor de apă, astfel încât manipularea lor necesită măsuri speciale de protecție; e) intervenții — măsurile și lucrările preconizate sau în curs de realizare în legătură cu apele, care ar putea produce impact transfrontalier; f) ape subterane — toate apele care se află sub pământ în zona de saturație și în contact direct cu solul sau subsolul; g) situație excepțională — ansamblul de fenomene naturale sau artificiale care pot pune în pericol persoanele, bunurile materiale și mediul, cum sunt inundațiile, seceta, poluarea, inclusiv poluarea accidentală, incidentele sau accidentele la lucrări și altele asemenea; h) poluare accidentală — acea poluare datorată accidentelor, defecțiunilor industriale, neglijenței sau dezastrului natural, care cauzează alterarea bruscă a calității apei; i) prevenirea și combaterea efectelor poluărilor accidentale — ansamblul reglementărilor și măsurilor specifice care au ca scop eliminarea sau limitarea efectelor dăunătoare ale poluărilor accidentale; j) prag de alarmare — valoarea-limită care se poate defini în cazul poluărilor accidentale și care reprezintă cantitatea de substanță periculoasă din apă, luându-se în considerare capacitatea de recepție a cursurilor de apă; k) debitul ecologic — debitul de apă natural necesar menținerii zonelor umede sau pentru menținerea vieții acvatice. în privința noțiunilor nedefinite aici, dar folosite în textul prezentului acord, sunt valabile definițiile cuprinse în Convenția de la Helsinki, Convenția pentru protecția fluviului Dunărea, Directiva-cadru privind apa și Directiva privind inundațiile. ARTICOLUL 2 Scopul acordului Scopul prezentului acord este stabilirea cadrului juridic al colaborării părților contractante în vederea protecției și utilizării durabile a resurselor de apă, exploatării Nodului hidrotehnic Stânca-Costești de pe râul Prut, construirea și exploatarea altor lucrări hidrotehnice, precum și a condițiilor organizatorice, instituționale și economice ce formează cadrul pentru cooperarea economică, științifică și tehnică a părților contractante în domeniul de aplicare a acordului. ARTICOLUL 3 Aplicarea acordului Prevederile prezentului acord se aplică: — râului Prut; — sectorului comun al fluviului Dunărea; — acviferelor transfrontaliere; — Nodului Hidrotehnic Stânca-Costești de pe râul Prut, precum și celorlalte lucrări existente pe cursurile de apă menționate mai sus sau care urmează să se efectueze în baza acestui acord. ARTICOLUL 4 Obiective și principii 1. Pentru atingerea scopului prezentului acord părțile contractante vor coopera și vor lua toate măsurile legale, administrative și tehnice adecvate pentru realizarea următoarelor obiective: a) atingerea stării bune a apelor prevăzută în Directiva-cadru privind apa; b) asigurarea utilizării durabile a resurselor de apă; c) asigurarea debitelor de apă; d) prevenirea, combaterea, limitarea și controlul efectelor dăunătoare transfrontaliere ale situațiilor excepționale; e) prevenirea alterării stării apelor și controlul poluărilor; f) asigurarea regimului de scurgere a apelor și apărarea împotriva inundațiilor și ghețurilor; g) realizarea, exploatarea și întreținerea lucrărilor hidrotehnice și hidroenergetice; h) conservarea ecosistemelor acvatice; i) dezvoltarea sistemelor de supraveghere și evaluare a stării apelor; j) efectuarea cercetărilor, observațiilor hidrologice, hidrometeorologice, hidrogeologice și evaluarea rezultatelor acestor cercetări, precum și schimbul de date și informații din domeniu; k) realizarea lucrărilor de întreținere a cursurilor de apă; I) promovarea acțiunilor comune de cercetare și dezvoltare tehnologică în domeniu. 2. Părțile contractante vor acționa pentru: a) prevenirea, diminuarea și supravegherea impactului cu efect nefavorabil transfrontalier, posibil a fi produs de poluarea cursurilor de apă, de inundații, ghețuri și de exploatarea acumulărilor existente; b) asigurarea utilizării raționale și echitabile a cursurilor de apă; c) alimentarea cu apă potabilă, industrială, irigații și satisfacerea altor cerințe. 38 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 756/12.XL2010 3. Niciuna dintre părțile contractante nu va executa lucrări pe teritoriul statului propriu și nici nu va lua măsuri pe cursurile de apă care să modifice regimul de scurgere sau condițiile de calitate a acestora, fără o consultare prealabilă a celeilalte părți contractante. 4. Niciuna dintre părțile contractante nu va lua măsuri cu privire la Nodul hidrotehnic Stânca-Costești de pe râul Prut, care să afecteze în mod negativ teritoriul statului celeilalte părți contractante. 5. Părțile contractante vor aplica în cadrul cooperării pentru protecția și utilizarea resurselor de apă principiile folosirii echitabile și raționale a resurselor de apă, precauției, reciprocității, bunei-credințe și principiul „poluatorul plătește”, astfel cum sunt acestea dezvoltate pe termen lung în Directiva- cadru privind apa. CAPITOLUL II Forme și activități specifice de cooperare ARTICOLUL 5 Forme de cooperare 1. Părțile contractante, pentru asigurarea cooperării în conformitate cu prevederile prezentului acord, vor înființa Comisia hidrotehnică interguvernamentală, denumită în continuare Comisia hidrotehnică, ale cărei organizare și funcționare sunt reglementate în cap. III. 2. Aplicarea prevederilor prezentului acord se va face potrivit regulamentelor care stabilesc detaliile colaborării dintre părțile contractante, elaborate și/sau actualizate de Comisia hidrotehnică. 3. Regulamentele vor fi elaborate și adaptate pe baza experienței de cooperare și luând în considerare ghidurile de aplicare ale Convenției privind protecția fluviului Dunărea, Directivei-cadru privind apa și Directivei privind inundațiile; regulamentele vor fi dezvoltate în mod permanent. 4. Fiecare parte contractantă va aproba regulamentele Comisiei hidrotehnice conform prevederilor legislației naționale a statului respectivei părți contractante. 5. Cooperarea între părțile contractante se va realiza prin: a) exploatarea și întreținerea, prin unitățile specializate de profil, a Nodului hidrotehnic Stânca-Costești de pe râul Prut, precum și a celorlalte lucrări hidrotehnice care regularizează apele ce intră sub incidența prezentului acord. Colaborarea privind Nodul hidrotehnic Stânca-Costești este reglementată prin Regulamentul de exploatare și întreținere a Nodului hidrotehnic Stânca-Costești de pe râul Prut; b) consultări și activități comune cu scopul aplicării prevederilor Directivei-cadru privind apa și Directivei privind inundațiile; c) efectuarea în comun a măsurătorilor hidrologice și de calitate a apei; d) schimb operativ de date și de informații, precum și documente legate de activitățile în curs de desfășurare sau ce urmează a se desfășura; e) crearea unui sistem comun de alarmare-avertizare a fenomenelor periculoase; f) schimb de materiale documentare ce pot include publicații, rapoarte, metodologii din domeniul gospodăririi apelor; g) schimb de experiență între specialiștii din domeniul gospodăririi apelor. 6. Părțile contractante vor lua măsurile convenite și vor executa lucrările în conformitate cu prezentul acord, de regulă, fiecare pe teritoriul statului său. Ele vor aplica prevederile prezentului acord inclusiv în ceea ce privește măsurile luate sau lucrările executate în cadrul proiectelor finanțate cu sprijinul organizațiilor internaționale ori al instituțiilor de credit. ARTICOLUL 6 Protecția și utilizarea durabilă a apelor 1. Fiecare parte contractantă are drepturi egale de utilizare a apelor râului Prut și fluviului Dunărea pe sectoarele comune. 2. Părțile contractante vor asigura un debit minim convenit în aval de Nodul hidrotehnic Stânca-Costești pentru asigurarea funcționării tuturor folosințelor de pe râul Prut, în care este inclus și debitul ecologic. 3. Părțile contractante nu vor efectua lucrări și nu vor lua măsuri care ar determina modificarea semnificativă a scurgerii apelor sau înrăutățirea calității acestora. 4. Părțile contractante vor lua separat sau în comun următoarele măsuri pentru: a) prevenirea alterării și îmbunătățirea calității apelor de suprafață, în scopul de a atinge starea bună și, respectiv, potențialul ecologic bun pentru corpurile de apă puternic modificate și corpurile de apă artificiale; b) prevenirea alterării și îmbunătățirea calității apelor subterane, în scopul de a ajunge la starea bună; c) ca protecția apelor de suprafață să nu se realizeze în detrimentul apelor subterane și invers. 5. Pe baza unei metodologii acceptate de comun acord, părțile contractante vor întocmi bilanțul pentru cursurile de apă. 6. Pe baza planurilor de management bazinal și a bilanțului apelor, părțile contractante vor stabili măsurile care asigură utilizarea durabilă și echitabilă a cursurilor de apă. 7. Părțile contractante vor constata situația actuală a cursurilor de apă, vor identifica sursele de interes reciproc pentru alimentarea cu apă potabilă pe termen lung, se vor informa reciproc cu privire la zonele de protecție specială și vor putea conveni măsuri suplimentare de protecție a acestora. 8. Părțile contractante, ținând seama de posibilitățile lor pentru asigurarea protecției calității apelor, vor stabili metodologia de inventariere a surselor de poluare, vor inventaria aceste surse și vor întocmi în comun programe de acțiune, cu stabilirea priorităților. 9. Părțile contractante vor defini obiectivele de calitate a apelor și vor aplica criterii de calitate a apei în scopul prevenirii, controlului și reducerii impactului transfrontalier. 10. Părțile contractante vor analiza periodic și în comun starea și evoluția calității apelor în baza unui regulament specific. 11. Părțile contractante vor elabora și vor aplica programe de măsuri pentru reducerea riscului poluării cu substanțe prioritar periculoase a cursurilor de apă. 12. La emiterea avizelor interne pentru lucrări noi sau de modernizare din domeniul prezentului acord, părțile contractante vor urmări aplicarea tehnologiilor cu consumul cel mai redus de apă și cu cea mai mică emisie de substanțe poluante, inclusiv utilizarea celor mai bune tehnologii disponibile și accesibile din punct de vedere economic. 13. Pentru reducerea riscului surselor potențial poluatoare, părțile contractante vor elabora planuri proprii de prevenire și combatere a poluărilor accidentale ale cursurilor de apă, după care vor efectua armonizarea acestora. 14. Pentru limitarea efectelor poluărilor accidentale părțile contractante vor realiza secțiuni de intervenție pe cursurile de apă în locuri stabilite de comun acord. 15. Părțile contractante vor efectua sistematic măsurători comune de debit, vor concorda șirurile de date ale debitelor și vor stabili în comun valoarea stocului de apă în secțiunile stabilite, pe baza regulamentului specific. 16. Părțile contractante vor lua măsuri pentru prevenirea, controlul și reducerea emisiilor, respectiv a pătrunderii de substanțe periculoase din surse punctiforme și difuze. Lista substanțelor periculoase va fi convenită de către părțile MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 39 contractante luând în considerare directivele specifice ale Uniunii Europene. 17. Părțile contractante se vor informa reciproc, în cel mai scurt timp posibil, asupra poluărilor accidentale produse pe teritoriul statului propriu, care ar putea conduce la poluarea râului Prut și a fluviului Dunărea, în domeniul de aplicare a prezentului acord. Părțile contractante vor colabora pentru limitarea, combaterea și eliminarea efectelor acestora în conformitate cu regulamentele specifice convenite de comun acord. 18. în cazul poluărilor difuze cu efect transfrontalier semnificativ asupra calității apei, părțile contractante vor stabili procedura de consultare și colaborare pentru limitarea, precum și pentru ținerea sub control a efectului. ARTICOLUL 7 Managementul riscului la inundații 1. Cooperarea pentru managementul riscului la inundații și împotriva ghețurilor produse pe cursuri de apă se va realiza pentru râul Prut, acumularea Stânca-Costești și pentru fluviul Dunărea pe sectorul comun, conform prevederilor din regulamentele specifice. 2. Fiecare parte contractantă va executa pe teritoriul statului său lucrările necesare de întreținere în stare bună a albiilor cursurilor de apă și a lucrărilor hidrotehnice de pe acestea. 3. Părțile contractante vor lua măsurile necesare pentru asigurarea scurgerii apelor și a ghețurilor pe râul Prut, acumularea Stânca-Costești și pe fluviul Dunărea pe sectorul comun, vor întocmi și vor aplica planuri proprii armonizate de management al riscului la inundații. 4. Părțile contractante nu vor executa lucrări și nu vor lua, în mod unilateral pe teritoriul statului propriu, măsuri care ar produce pe teritoriul statului celeilalte părți contractante inundații, înmlăștiniri, sărăturări, colmatări, eroziuni, iar lucrările hidrotehnice de pe cursurile de apă vor fi exploatate astfel încât să nu producă efectele de mai sus. 5. Părțile contractante vor menține permanent în stare bună de funcționare și sub supraveghere lucrările de apărare împotriva inundațiilor de pe cursurile de apă, vor asigura materiale, unelte, echipamente, sisteme de telecomunicații, combustibili, cantoane pentru amplasarea personalului de pază și de intervenție, se vor îngriji de exploatarea acestora în conformitate cu cele cuprinse în regulamente specifice. 6. în perioada apariției pericolului de inundație, autoritățile competente ale părților contractante vor acționa coordonat, în conformitate cu prevederile regulamentelor specifice. 7. în perioadele cu pericol de inundații și în timpul desfășurării activității de apărare, părțile contractante vor asigura schimbul de date și de informații hidrologice, meteorologice și altele, necesare pentru realizarea acestei activități, în conformitate cu prevederile regulamentelor specifice. 8. în eventualitatea producerii unui incident sau accident la o lucrare hidrotehnică, în vederea diminuării efectelor, fiecare parte contractantă va aplica măsurile necesare pentru apărarea teritoriului statului propriu, colaborând cu cealaltă parte contractantă. 9. Fiecare parte contractantă va acționa pe teritoriul statului propriu ținând permanent legătura cu cealaltă parte contractantă. Autoritățile competente ale părților contractante se vor putea întâlni ori de câte ori va fi necesar, la cererea și pe teritoriul statului oricăreia dintre părțile contractante, pentru efectuarea de recunoașteri în scopul luării măsurilor de apărare și de înlesnire a scurgerii apelor. 10. Părțile contractante vor nominaliza autoritățile competente pentru aplicarea măsurilor privind managementul riscului la inundații și se vor informa reciproc despre aceasta. ARTICOLUL 8 Monitoringul apelor, schimbul de date și informații 1. Pentru evaluarea stării apelor în conformitate cu Directiva- cadru privind apa, părțile contractante vor asigura monitoringul calitativ și cantitativ al apelor. 2. Părțile contractante, pe baza activităților proprii desfășurate în rețelele naționale de monitoring, vor coopera, vor elabora și vor implementa programe armonizate pentru monitoringul condițiilor cantitative și calitative ale apelor din domeniul de aplicare a prezentului acord, precum și de avertizare în cazul producerii unor fenomene periculoase. 3. Părțile contractante vor conveni secțiunile de monitoring, caracteristicile cantitative și calitative ale apelor monitorizate. Părțile contractante vor conveni schimbul de date, informații hidrologice, de calitate a apelor la prelevări și evacuări, precum și de date privind exploatarea lucrărilor hidrotehnice și alte informații necesare pentru cunoașterea, prevenirea, evaluarea și înlăturarea impactului transfrontalier. 4. Părțile contractante își vor transmite reciproc și sistematic date și informații meteorologice, hidrologice și de calitate a apelor prevăzute în regulamentele specifice. Comisia hidrotehnică poate să hotărască transmiterea și a altor date meteorologice, hidrologice și de calitate a apelor, în plus față de cele prevăzute în regulamentele menționate, necesare întocmirii prognozelor meteorologice și hidrologice și evaluării stării apelor. 5. Datele și informațiile necesare managementului riscului la inundații se vor stabili și se vor transmite conform regulamentului specific. 6. Părțile contractante vor conveni și vor dezvolta sistemele de comunicație, avertizare, monitorizare, prognozare și alarmare în contextul întregului bazin hidrografic. 7. Părțile contractante vor desemna autoritățile competente pentru realizarea schimburilor de date și informații. ARTICOLUL 9 Asistența reciprocă în cazul producerii unor situații excepționale sau al iminenței producerii acestora, la cererea uneia dintre părțile contractante, cealaltă parte contractantă, în limita posibilităților sale, își va da concursul pentru combaterea și înlăturarea posibilului pericol la adresa persoanelor, bunurilor materiale sau a mediului, inclusiv prin restabilirea situației anterioare. în acest scop, se pot introduce în regim de admitere temporară cu exonerare totală de taxe la import de pe teritoriul statului unei părți contractante, prin punctele de trecere a frontierei de stat, pe teritoriul statului celeilalte părți contractante, formațiuni de intervenție specializate, mijloace de transport, materiale, inclusiv materiale de construcții, carburanți, utilaje, echipamente și instrumente. După finalizarea lucrărilor necesare în vederea combaterii și înlăturării pericolului menționat, utilajele, instrumentele, mijloacele de transport, precum și restul de materiale și carburanți vor fi returnate pe baza unei liste de inventar vizate de organismul care gestionează acțiunile de combatere și înlăturare a pericolului. ARTICOLUL 10 Studii, proiectarea și execuția lucrărilor 1. Proiectele lucrărilor și construcțiilor hidrotehnice care intră sub incidența prezentului acord urmează a face obiectul unei consultări prealabile între părțile contractante, în scopul stabilirii impactului transfrontalier și a măsurilor posibile pentru reducerea acestuia. 2. Părțile contractante vor executa lucrările și vor lua măsurile convenite, de regulă, fiecare pe teritoriul statului său, în mod coordonat. 40 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XL2010 3. Dacă din avizarea proiectelor lucrărilor hidrotehnice sau din evaluarea resurselor de apă ori a stării calității apelor ar rezulta oportunitatea realizării unor construcții ori lucrări care ar servi interesele ambelor părți contractante sau ar urma să se realizeze pe teritoriul statului unei părți contractante și ar servi interesele celeilalte părți contractante, asupra acestor construcții și lucrări se vor încheia acorduri separate. ARTICOLUL 11 Activitatea de cercetare și dezvoltare 1. Părțile contractante vor elabora programe complementare sau comune de cercetare științifică și dezvoltare. 2. Părțile contractante, în baza unei proceduri stabilite de Comisia hidrotehnică, vor face schimb de documentații, publicații și orice alte materiale tehnice de care dispun, referitoare la domeniul de aplicare a prezentului acord. 3. Părțile contractante vor susține programe comune de instruire și perfecționare a specialiștilor în cadrul unor manifestări tehnico-științifice ce pot include seminare, expoziții tematice, conferințe și mese rotunde, exerciții comune de protecție și intervenție în caz de fenomene hidrometeorologice periculoase, poluări și accidente la construcțiile hidrotehnice. ARTICOLUL 12 Participarea publicului Fiecare dintre părțile contractante, în conformitate cu legislația națională proprie, va asigura accesul publicului la informația privind starea bazinului și participarea acestuia la luarea de decizii în problemele ce țin de protecția și dezvoltarea durabilă a bazinului și, de asemenea, în cadrul proiectelor care pot influența semnificativ starea resurselor de apă și a ecosistemelor acvatice. Un astfel de acces include informarea publicului și prezentarea informației la solicitarea acestuia și asigurarea evidenței asupra rezultatelor participării publicului în procesul luării deciziilor respective. ARTICOLUL 13 Decontarea cheltuielilor 1. Fiecare parte contractantă va realiza, pe cheltuiala sa, lucrările hidrotehnice de pe teritoriul statului său. 2. Cheltuielile de întreținere, exploatare și reparații curente ale lucrărilor hidrotehnice și instalațiilor aferente acestora de pe teritoriul statului părților contractante și cele de la Nodul hidrotehnic Stânca-Costești, executate înainte de intrarea în vigoare a prezentului acord, vor fi suportate de către partea contractantă pe teritoriul statului căreia sunt situate construcțiile și instalațiile respective. 3. în situația în care reparațiile capitale, refacerea sau reconstruirea construcțiilor Nodului hidrotehnic Stânca-Costești se vor efectua în comun, pe bază de acord sau contract, cheltuielile vor fi suportate de către fiecare parte contractantă pentru lucrările care se realizează pe teritoriul statului său, dacă nu se va conveni în alt mod. 4. Cheltuielile de proiectare și executare a lucrărilor și construcțiilor hidrotehnice noi, de întreținere și exploatare a acestora, ce servesc interesele ambelor părți contractante, vor fi suportate de acestea conform unor acorduri speciale încheiate de la caz la caz. 5. Pentru problemele cu caracter financiar care nu sunt reglementate în prezentul acord părțile contractante vor încheia acorduri separate, cu respectarea prevederilor legislației naționale în vigoare a statelor părților contractante. 6. în cazul în care pentru suportarea cheltuielilor aferente realizării lucrărilor hidrotehnice și activităților necesare pentru îndeplinirea prevederilor prezentului acord se poate obține sprijin material sau se poate contracta credit de la organisme ori bănci internaționale, părțile contractante vor coopera pentru obținerea sprijinului material și la realizarea proiectelor. ARTICOLUL 14 Trecerea frontierei și scutirea de taxe vamale 1. Specialiștii părților contractante care au sarcina să aplice prevederile regulamentelor specifice ale prezentului acord vor efectua trecerea frontierei de stat cu luarea în considerare a regimului călătoriilor reciproce ale cetățenilor, în vigoare între statele părților contractante la momentul efectuării trecerii frontierei comune. 2. în situațiile excepționale menționate la art. 9, în vederea protejării persoanelor și mediului prin combaterea sau limitarea consecințelor unor asemenea situații, materialele, inclusiv materialele de construcții, carburanții, utilajele, echipamentele, instrumentele, mijloacele de transport și altele asemenea, care vor fi transportate pe baza unui inventar de pe teritoriul statului uneia din părțile contractante pe teritoriul statului celeilalte părți contractante, vor fi scutite de taxe și impozite, în condițiile prevederilor legislației fiscale a statelor părților contractante. CAPITOLUL III Comisia hidrotehnică ARTICOLUL 15 Structura și funcționarea Comisiei hidrotehnice 1. Comisia hidrotehnică va fi condusă de 2 copreședinți cu drepturi egale. 2. Comisia hidrotehnică se compune din câte 5 membri pentru fiecare parte contractantă, din care un copreședinte, un supleant și un secretar. 3. Fiecare parte contractantă, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentului acord, va informa, pe cale diplomatică, despre numirea copreședinților Comisiei hidrotehnice și a membrilor acesteia. 4. Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei hidrotehnice va fi elaborat la prima sesiune a acesteia și aprobat în conformitate cu legislația națională a statelor părților contractante. 5. Comisia hidrotehnică se va reuni în sesiuni ordinare anuale, alternativ pe teritoriile statelor părților contractante, iar în caz de necesitate, la solicitarea oricăreia dintre părțile contractante, în sesiuni extraordinare. 6. Rezultatele sesiunilor Comisiei hidrotehnice se vor consemna în protocoale încheiate în două exemplare originale. 7. Comisia hidrotehnică va adopta hotărâri prin consens. Acestea se vor consemna în protocolul sesiunii respective și vor intra în vigoare după aprobarea lor de ambele părți contractante. 8. Toate problemele asupra cărora Comisia hidrotehnică nu poate să cadă de acord vor fi consemnate în Protocolul sesiunii. 9. Comisia hidrotehnică, în baza unei înțelegeri anterioare a copreședinților acesteia, poate invita la ședințele sale reprezentanți ai Uniunii Europene, ai Secretariatului permanent al Comisiei Internaționale pentru Protecția Fluviului Dunărea (ICPDR), autoritățile de gospodărire a apelor din statele părți la Convenția privind protecția fluviului Dunărea și reprezentanții organizațiilor și instituțiilor internaționale de credit care își exprimă interesul în finanțarea realizării unor măsuri în legătură cu domeniul de aplicare a prezentului acord. 10. Pentru a se asigura realizarea coordonării și soluționării problemelor legate de exploatarea și întreținerea Nodului hidrotehnic Stânca-Costești, va fi înființată Subcomisia pentru exploatarea și întreținerea Nodului hidrotehnic Stânca-Costești de pe râul Prut, denumită în continuare Subcomisia Stânca- Costești, care se va subordona Comisiei hidrotehnice. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 41 11. Copreședinții Subcomisiei Stânca-Costești sunt supleanții copreședinților Comisiei hidrotehnice. 12. Atribuțiile și modul de funcționare ale Subcomisiei Stânca-Costești vor fi precizate în Regulamentul de exploatare și întreținere a Nodului hidrotehnic Stânca-Costești de pe râul Prut. ARTICOLUL 16 Atribuțiile Comisiei hidrotehnice 1. Comisia hidrotehnică va urmări în mod regulat, inclusiv prin examinarea pe teren, îndeplinirea prevederilor prezentului acord, va constata eventualele dificultăți de aplicare și va adopta măsurile necesare în vederea eliminării acestora. 2. Comisia hidrotehnică va stabili programe pentru activități, analize, măsurători, cercetări, studii, proiecte, lucrări hidrotehnice care urmează a se efectua în comun sau coordonat, necesare pentru îndeplinirea prevederilor prezentului acord. 3. Comisia hidrotehnică va conveni programe de acțiuni comune privind managementul riscului la inundații, sursele de poluare cu risc deosebit asupra cursurilor de apă, precum și măsuri pentru eliminarea efectelor produse de acestea. 4. Comisia hidrotehnică va coordona armonizarea planurilor de management elaborate de statele părților contractante în conformitate cu Directiva-cadru privind apa pentru cursurile de apă și va aplica măsurile stabilite în acest sens, care au impact transfrontalier semnificativ. 5. Comisia hidrotehnică va evalua sistematic rezultatele activităților de management al riscului la inundații și va propune părților contractante măsurile necesare îmbunătățirii acestor activități. 6. Comisia hidrotehnică poate să înființeze subcomisii permanente și ad-hoc, grupuri de lucru și se poate folosi în activitatea ei de experți. Atribuțiile și modul de funcționare ale subcomisiilor permanente și ad-hoc vor fi aprobate de către Comisia hidrotehnică. 7. Comisia hidrotehnică va stabili atribuțiile și modul de funcționare ale subcomisiilor, va urmări modul de realizare a sarcinilor și va aproba procesele-verbale ale acestora. 8. Comisia hidrotehnică va elabora propuneri pentru modificarea prezentului acord și pentru rezolvarea problemelor ce necesită reglementări speciale. 9. Comisia hidrotehnică va rezolva și alte sarcini care decurg din aplicarea prezentului acord. 10. Cheltuielile aferente organizării sesiunilor Comisiei hidrotehnice, respectiv întâlnirilor subcomisiilor, copreședinților, supleanților și experților, vor fi suportate de partea contractantă a statului pe teritoriul căruia va avea loc întâlnirea. Fiecare parte contractantă va suporta cheltuielile de deplasare ale delegației proprii. ARTICOLUL 17 Regulamente referitoare la aplicarea prezentului acord 1. Aplicarea prevederilor prezentului acord se face potrivit regulamentelor prin care se stabilesc detaliile colaborării dintre organele competente ale părților contractante. 2. Regulamentul de exploatare și întreținere a Nodului hidrotehnic Stânca-Costești de pe râul Prut, aprobat în anul 1985, care este în vigoare în relațiile dintre părțile contractante, va fi reactualizat de Comisia hidrotehnică în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentului acord. Ulterior reactualizării, el va fi aprobat conform prevederilor art. 5 alin. 4. 3. Comisia hidrotehnică va elabora, în cel mai scurt termen posibil de la intrarea în vigoare a prezentului acord, regulamente pentru: — protecția și utilizarea durabilă a apelor; — managementul riscului la inundații; — monitoringul apelor, schimbul de date și informații; — alte regulamente necesare pentru aplicarea prezentului acord. CAPITOLUL IV Dispoziții finale ARTICOLUL 18 Soluționarea diferendelor și alte prevederi 1. Eventualele diferende privind aplicarea sau interpretarea prezentului acord se vor soluționa în cadrul Comisiei hidrotehnice. 2. în situația în care diferendul nu poate fi soluționat potrivit alin. 1 al prezentului articol, părțile contractante vor proceda conform prevederilor din Convenția privind protecția fluviului Dunărea referitoare la reglementarea diferendelor. 3. Prezentul acord nu afectează drepturile și obligațiile părților contractante rezultate din alte acorduri internaționale la care acestea sunt parte. 4. Fiecare parte contractantă are dreptul să adopte pe teritoriul statului propriu măsuri mai restrictive decât cele care rezultă din prevederile prezentului acord. ARTICOLUL 19 Dispoziții finale 1. Prezentul acord intră în vigoare la data primirii, pe cale diplomatică, a ultimei notificări prin care părțile contractante se informează reciproc asupra îndeplinirii procedurilor legale interne necesare intrării în vigoare a prezentului acord. 2. Prezentul acord poate fi modificat sau completat cu consimțământul părților contractante. Amendamentele la prezentul acord vor intra în vigoare conform procedurii prevăzute la alin. 1. 3. Prezentul acord este încheiat pentru o perioadă de 5 ani. Valabilitatea sa va fi prelungită automat pentru noi perioade de câte 5 ani dacă niciuna dintre părțile contractante nu notifică în scris, cu 6 luni înainte de expirarea valabilității prezentului acord, intenția sa de a-l denunța. Semnat la 28 iunie 2010, la Chișinău, în două exemplare originale. PENTRU GUVERNUL ROMÂNIEI, Lâszlo Borbely, ministrul mediului și pădurilor PENTRU GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA, Gheorghe Șalaru, ministrul mediului 42 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 756/12.XL2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ORDIN pentru aprobarea Listei contribuabililor reactivați în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în baza prevederilor art. 78 alin. (5) lit. b) și c) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere art. 6 alin. (4) din Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 575/2006 privind stabilirea condițiilor și declararea contribuabililor inactivi, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Lista contribuabililor reactivați, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Lista contribuabililor reactivați va fi afișată de Direcția generală de tehnologia informației pe pagina de internet a Ministerului Finanțelor Publice — portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, secțiunea „Informații publice” — „Informații privind agenții economici”. Art. 3. — Direcția generală coordonare inspecție fiscală și Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 2 noiembrie 2010. Nr. 2.461. ANEXĂ LISTA contribuabililor reactivați Nr. Codul unic de Denumirea contribuabilului Domiciliul fiscal Organul fiscal crt. înregistrare care a întocmit dosarul de reactivare Județul Argeș 1. 19022085 BOTTEGA VENEZIANA --- S.R.L. Județul Argeș, satul Ciupa-Mănciulescu, Direcția Generală a Finanțelor comuna Rătești, str. Ciupa-Mănciulescu Publice a Județului Argeș nr. 44 Județul Bihor > 2. 17640802 CONSAB IMPEX ---S.R.L. Județul Bihor, municipiul Oradea, Direcția Generală a Finanțelor Str. Ciheiului nr. 38, bl. PC 38, et. 1, ap. 4 Publice a județului Bihor Județul Brăila > 3. 13774879 LIGHT CORE ---S.R.L. Județul Brăila, municipiul Brăila, Direcția Generală a Finanțelor Str. Griviței nr. 50 Publice a Județului Brăila 4. 18299917 SANDICATI --- S.R.L. Județul Brăila, municipiul Brăila, Aleea Direcția Generală a Finanțelor Cinematografului, bl. H3, sc. 1, et. 2, Publice a Județului Brăila ap. 12 5. 18777329 VIOCRIS IMPEX ---S.R.L. Județul Brăila, municipiul Brăila, Direcția Generală a Finanțelor str. Smârdan nr. 207 Publice a Județului Brăila Județul Constanta > > 6. 19045836 YUSUF CONSTRUCȚII --- S.R.L. Județul Constanța, satul Siminoc, Direcția Generală a Finanțelor orașul Murfatlar, str. Murfatlar nr. 2 Publice a județului Constanța MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XL2010 43 Nr. Codul unic de Denumirea contribuabilului Domiciliul fiscal Organul fiscal crt. înregistrare care a întocmit dosarul de reactivare Județul Hunedoara > 7. 16964924 EXOTIC PET-SHOP ---S.R.L. Județul Hunedoara, orașul Călan, Direcția Generală a Finanțelor Str. Streiului, bl. 13C, sc. A, et. 2, ap. 9 Publice a Județului Hunedoara Județul Ialomița > > 8. 16564910 BIANCALENGO ---S.R.L. Județul Ialomița, municipiul Fetești, Direcția Generală a Finanțelor localitatea Vlașca, Str. Livezilor nr. 6 Publice a Județului Ialomița Județul Mureș > » 9. 16174550 CONISROM ---S.R.L. Județul Mureș, municipiul Târgu Mureș, Direcția Generală a Finanțelor Str. Rodnei nr. 82 Publice a Județului Mureș Județul Sibiu > 10. 16389290 SIBMOD --- S.R.L. Județul Sibiu, municipiul Sibiu, Direcția Generală a Finanțelor Aleea Frații Buzești nr. 12, sc. A, et. 2, Publice a Județului Sibiu ap. 9 Județul Timiș > » 11. 13164064 GLOBALTRADE& Județul Timiș, municipiul Timișoara, Direcția Generală a Finanțelor INVESTMENT --- S.R.L. Piața Victoriei nr. 5, sc. A, et. 7, ap. 21 Publice a Județului Timiș 12. 6260760 SISTEM PSI ---S.R.L. Județul Timiș, municipiul Timișoara, Direcția Generală a Finanțelor str. Remus nr. 9, ap. 2 Publice a Județului Timiș Județul Vâlcea > 13. 22384026 Obștea Vatra-Satului Județul Vâlcea, comuna Boișoara, Direcția Generală a Finanțelor Boișoara---Bumbuiești---Găujani str. Boișoara Publice a Județului Vâlcea Municipiul București 14. 22776518 ANGEL GUARD SISTEM --- S.R.L. Municipiul București, sectorul 3, Administrația Finanțelor Publice a str. Camil Ressu nr. 57A, bl. Y2B, sc. 2, Sectorului 3 et. 7, ap. 75 15. 14600986 DAN-MAR GENERAL Municipiul București, sectorul 3, Administrația Finanțelor Publice a CONSTRUCT ---S.R.L. bd. Basarabia nr. 256 Sectorului 3 16. 9389212 INEO POTEL ROMANIA --- S.R.L. Municipiul București, sectorul 2, Administrația Finanțelor Publice a bd. Dacia nr. 56, et. P Sectorului 2 44 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 756/12.XI .2010 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI ORDIN privind raportarea expunerilor mari de către instituțiile de credit Având în vedere prevederile art. 165 și 169 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 8 alin. (1) și (3) din Regulamentul Băncii Naționale a României și al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 14/24/2010 privind expunerile mari ale instituțiilor de credit și ale firmelor de investiții, aprobat prin Ordinul Băncii Naționale a României și al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 13/89/2010, în temeiul art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României și al art. 420 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, Banca Națională a României emite următorul ordin: Art. 1. — Prezentul ordin stabilește forma și conținutul formularelor de raportare aferente expunerilor mari la nivel individual și, după caz, consolidat, care vor fi transmise de către instituțiile de credit prevăzute la art. 1 alin. (2) din Regulamentul Băncii Naționale a României și al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 14/24/2010 privind expunerile mari ale instituțiilor de credit și ale firmelor de investiții, aprobat prin Ordinul Băncii Naționale a României și al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 13/89/2010.’ Art. 2. — (1) Instituțiile de credit prevăzute la art. 1 transmit Băncii Naționale a României formularele de raportare care fac obiectul prezentului ordin, în format electronic, prin rețeaua de comunicații interbancare (RCI), prin fișiere EXCEL, precum și în format letric la Banca Națională a României — Direcția supraveghere, după cum urmează: a) pentru raportările transmise la nivel individual, în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la sfârșitul perioadei pentru care acestea se întocmesc; b) pentru raportările transmise la nivel consolidat, întocmite pentru sfârșitul primului semestru al exercițiului financiar, până la data de 30 septembrie a respectivului exercițiu financiar; c) pentru raportările transmise la nivel consolidat, pentru sfârșitul exercițiului financiar, până la data de 15 mai a exercițiului financiar următor. (2) Pentru scopurile alin. (1), de la data expirării termenului prevăzut la art. 17 alin. (3) din Norma Băncii Naționale a României nr. 15/2006 privind transmiterea indicatorilor primari prin intermediul Sistemului informatic de raportare către Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare, instituțiile de credit transmit Băncii Naționale a României raportările în format electronic exclusiv prin intermediul Sistemului informatic de raportare către Banca Națională a României — SIRBNR. Art. 3. — în cazul în care, ca urmare a aprobării situațiilor financiare anuale de către adunarea generală a acționarilor, nivelul fondurilor proprii pentru data de 31 decembrie se modifică, raportările care fac obiectul prezentului ordin, întocmite pentru perioada scursă de la începutul anului în curs și până la data aprobării situațiilor financiare anuale, vor fi refăcute și retransmise Băncii Naționale a României, în termen de 20 de zile calendaristice de la data aprobării situațiilor financiare anuale, dar nu mai târziu de data de 15 mai. Art. 4. — Casele centrale ale cooperativelor de credit completează formularele de raportare prevăzute în anexele nr. I și II atât pe bază individuală, cât și la nivelul rețelei cooperatiste de credit din care fac parte. Art. 5. — Primele raportări transmise atât la nivel individual, cât și la nivel consolidat vor fi cele aferente datei de 31 decembrie 2010. Art. 6. — Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage aplicarea măsurilor și/sau a sancțiunilor prevăzute la art. 226, respectiv art. 229 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare. Art. 7. — Anexele nr. I, II și III fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 8. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul Băncii Naționale a României nr. 2/2008 privind raportarea expunerilor mari de către instituțiile de credit, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 7 mai 2008. Art. 9. — Prezentul ordin intră în vigoare la data de 31 decembrie 2010. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 23 octombrie 2010. Nr. 23. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 45 ANEXA Nr. I¹) ¹) Anexa nr. I este reprodusă în facsimil. 46 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XL2010 ANEXA Nr. II Formular: EM 2 IDENTIFICAREA grupurilor de clienți aflați în legătură cu instituția de credit — lei — Valoarea expunerii Cod (grup) Cod Tip Denumire Expunere după aplicarea (individual) instituție înainte de CRM excluderilor și a ponderilor de risc EM 2.1 EM 2.2 EM 2.3 EM 2.4 EM 2.5 EM 2.6 întocmit Semnătura autorizată Semnătura autorizată (numele, prenumele și telefonul) (numele, prenumele și funcția) (numele, prenumele și funcția) ANEXA Nr. III Tabel referințe formulare: EM 1 și EM 2 SITUAȚIA privind expunerile mari Coloana Titlu Descriere EM 1.1 EM2.1 Cod Codul de identificare pentru contrapartidă sau „grup”* EM 2.2 --- „1” pentru instituții, altele decât instituțiile de credit; --- „2” pentru instituții de credit [contrapartida îndeplinește definiția prevăzută la art. 1 alin. (8) lit. b) din Regulamentul Băncii Naționale a României și al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr.13/18/2006 privind determinarea cerințelor minime de capital pentru instituțiile de credit și firmele de investiții, aprobat prin EM 1.2 Ordinul Băncii Naționale a României și al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare EM 2.3 Tip instituție nr. 10/107/2006, cu modificările și completările ulterioare, sau la art. 6 din Regulamentul Băncii Naționale a României și al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 14/24/2010 privind expunerile mari ale instituțiilor de credit și ale firmelor de investiții, aprobat prin Ordinul Băncii Naționale a României și al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 13/89/2010]; --- „3” pentru instituțiile de credit din cadrul grupului; --- „4” pentru instituții, altele decât instituțiile de credit, din cadrul grupului. EM 1.3 Denumire Denumirea contrapartidei sau a „grupului” EM 2.4 Expunerea înainte de EM 1.4 aplicarea provizioanelor col. EM 1.5 + col. EM 1.6 + col. EM 1.7 + col. EM 1.8 de risc: Total MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 756/12.XI.2010 47 Coloana Titlu Descriere Din care: Activele prevăzute la art. 3 din Regulamentul Băncii Naționale a României și al EM 1.5 Active Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 13/18/2006, cu modificările și completările ulterioare, care nu sunt incluse în altă categorie EM 1.6 Din care: Valoarea bilanțieră, înainte de ajustări de valoare și provizioane Instrumente financiare derivate EM 1.7 Din care: Valoarea din afara bilanțului, înainte de ajustări de valoare și provizioane Elemente în afara bilanțului Art. 18 din Regulamentul Băncii Naționale a României și al Comisiei Naționale Din care: a Valorilor Mobiliare nr. 14/24/2010 EM 1.8 Expuneri indirecte Tehnicile de diminuare a riscului de credit care conduc la creșterea expunerii față de garant sau terța parte prin substituire Expunerile indirecte din instrumente financiare derivate de credit EM 1.9 (-) Ajustări de valoare Suma ajustărilor de valoare si a provizioanelor pentru elementele prevăzute la și provizioane col. EM 1.5 + col. EM 1.6 + col. EM 1.7 + col. EM 1.8 Expunere totală înainte EM 1.10 de aplicarea tehnicilor EM 2.5 de diminuare a riscului de col. EM 1.4 +col. EM 1.9 credit (Credit Risk Mitigation --- CRM) Din care: în afara portofoliului Partea aferentă col.EM1.10 corespunzătoare elementelor din afara portofoliului EM 1.11 de tranzacționare (banking de tranzacționare book --- BB) % din fonduri proprii totale col. EM 1.10/fonduri proprii (nivel 1 + nivel 2 + nivel 3, rd. 1.6 EM din Formularul CA EM 1.12 înainte de aplicarea tehnicilor prevăzut în anexa nr. I la Ordinul Băncii Naționale a României nr. 22/2010 privind de diminuare a riscului de raportarea cerințelor minime de capital pentru instituțiile de credit) credit (CRM) % din fonduri proprii aferente elementelor din afara EM 1.13 portofoliului de tranzacționare col. EM1.11/fonduri proprii (nivel 1+ nivel 2, rd.1.3 EM din Formularul CA (BB) înainte de apiicarea prevăzut în anexa nr. I la Ordinul Băncii Naționale a României nr. 22/2010) tehnicilor de diminuare a riscului de credit (CRM) EM 1.14 (-) Protecție nefinanțată a Protecția nefinanțată a creditului eligibilă creditului EM 1.15 (-) Protecție finanțată Protecția finanțată a creditului eligibilă a creditului EM 1.16 (-) Proprietăți imobiliare Proprietăți imobiliare eligibile Valoarea expunerii după EM 1.17 aplicarea tehnicilor de col. EM1.10 + col. EM1.14 + col. EM1.15 + col. EM1.16 diminuare a riscului de credit (CRM) EM 1.18 (-) Excluderi potrivit art. 12 Art. 12 din Regulamentul Băncii Naționale a României și al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 14/24/2010 EM 1.19 Valoarea expunerii după EM 2.6 aplicarea excluderilor și a col. EM1.17 + col. EM1.18 ponderilor de risc Din care: Partea din col. EM1.19 corespunzătoare elementelor din afara portofoliului de EM 1.20 în afara portofoliului tranzacționare de tranzacționare (BB) EM 1.21 % din fonduri proprii totale col. EM1.19/fonduri proprii (nivel 1+ nivel 2 + nivel 3, rd.1.6 EM din Formularul CA prevăzut în anexa nr. I la Ordinul Băncii Naționale a României nr. 22/2010) 48 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 756/12.XL2010 Coloana Titlu Descriere % din fonduri proprii aferente EM 1.22 elementelor din afara col. EM1.20/fonduri proprii (nivel 1+ nivel 2, rd.1.3 EM din Formularul CA portofoliului de tranzacționare prevăzut în anexa nr. I la Ordinul Băncii Naționale a României nr. 22/2010) (BB) rd. 2.6.3 din Formularul CA prevăzut în anexa nr. I la (-) deduceri din fondurile proprii Art. 3 alin. (3) din Regulamentul Băncii Naționale a României și al Comisiei Ordinul Băncii Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 14/24/2010 Naționale a României nr. 22/2010 rd.1.6.6 sau rd.2.6.3 din Formularul CA prevăzut în (-) cerința de capital anexa nr. I la suplimentară pentru portofoliul Potrivit prevederilor cadrului legislativ, dacă este cazul Ordinul Băncii de tranzacționare Naționale a României nr. 22/2010 * Grup de clienți aflați în legătură potrivit Regulamentului Băncii Naționale a României și al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare nr. 14/24/2010. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 447424 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 756/12.XI.2010 conține 48 de pagini. Prețul: 9,60 lei ISSN 1453—4495