MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 736 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Sl ALTE ACTE ⁷⁷ » Joi, 4 noiembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 1.020. — Hotărâre privind modificarea și completarea anexei nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.......................... 2-9 1.048. — Hotărâre privind transferul managementului asistenței medicale pentru unele unități sanitare cu paturi din județul Satu Mare ......................... 10 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 2.414. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursurilor sau examenelor de ocupare a posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului ........................................ 11-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 736/4.XL2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea anexei nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 12 alin. (1) și (2), precum și al art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă înscrierea unor bunuri mobile, identificate potrivit anexei nr. 1, în inventarul centralizat al bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național. (2) Bunurile mobile înscrise în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, potrivit alin. (1), se transmit în administrarea Muzeului Național de Artă al României. Art. 2. — (1) Datele de identificare a lucrărilor de artă plastică înregistrate la pozițiile MF 154992, respectiv 154993 din anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare, se modifică potrivit anexei nr. 2. (2) Se aprobă transmiterea unor lucrări de artă plastică aflate în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, identificate potrivit anexei nr. 3, în administrarea Muzeului Național de Artă al României. Art. 3. — Datele de identificare a bunurilor imobile aparținând domeniului public al statului, înregistrate la pozițiile MF 38814—38820, respectiv MF 153573 din anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică potrivit anexei nr. 4. Art. 4. — Predarea-preluarea bunurilor transmise potrivit art. 1 alin. (2) și art. 2 alin. (2) se face pe bază de protocol de predare-primire încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 5. — Pe data intrării în vigoarea a prezentei hotărâri, anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 și 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică în mod corespunzător. Art. 6. —Anexele nr. 1—4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, Marko Bela Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor p. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat București, 6 octombrie 2010. Nr. 1.020. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 736/4.XI.2010 2 LU 2 DATELE DE IDENTIFICARE a bunurilor mobile care se înscriu în inventarul centralizat al bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național Valoarea CD 10.260 1.000 360 3.600 4.320 3.420 10.260 360 36.000 5.130 de inventar (lei) Anul LD 2008 2008 2008 2008 2008 2008 2008 OO OO 2008 dobândirii/ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________i o o dării în o o folosință CM CM Datele de identificare Adresa Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 Denumirea 1 Descrierea tehnică co Broderie de mână, cu lână pe suport de lână, țesut în război, format uport de lână roșu închis și broderie cu fir de mătase auriu, lecanică, artă extrem-orientală, proveniență Extremul Orient, Broderie de mână, cu lână pe suport de lână și țesătură de lână, Executată manual pe suport de lână și țesătură de lână, sec. XIX Executată manual pe suport de pânză de in și țesătură de mătase, Executată manual pe suport de lână, țesătură în război, sec. XIX, Executată manual pe suport de pânză de in și țesătură de mătase, Broderie executată manual pe suport de lână și țesătură de lână, Urzeală, băteală și nod Gordes din lână, proveniență Anatolia, 1 (pe scurt) din 3 fâșii, dimensiunea 296 x 163 cm, sec. XIX, stare de conservare roveniență Siria, dimensiunea 260 x 122 cm, sec. XX, stare de ompoziție: mătase naturală, dimensiunea 61 x 49,5 cm, sfârșitul sec. XIX (6 fâșii), proveniență Anatolia, dimensiunea 335 x 223 cm, (4 fâșii), proveniență Anatolia, compoziție: lână, dimensiunea proveniența Asia Centrală, compoziție: mătase, dimensiunea dimensiunea 200 x 154 cm, stare de conservare bună (restaurată), proveniență Asia Centrală Buchara, compoziția: mătase, compoziție: lână, dimensiunea 200 x 205 cm, sec. XIX, stare de compoziție: lână, dimensiunea 340 x 97 cm, sec. XIX, stare de bună (restaurată), lucrare cu nr. de inventar 89662/295 onservare aproape bună, lucrare cu nr. de inventar 89663/296 ec. XIX’ stare de conservare mediocră, lucrare cu nr. de inventar datată sec. XIX, stare de conservare bună (restaurată), lucrare cu 300 x 200 cm, sec. XIX, stare de conservare aproape bună, lucrare 156 x112 cm, datare sfârșitul sec. XIX, stare de conservare aproape lucrare cu nr. de inventar 89668/301 dimensiunea 182 x 125 cm, sfârșitul sec. XIX, stare de conservare conservare bună (restaurată), lucrare cu nr. de inventar 89671/304 conservare bună, lucrare cu nr. de inventar 89672/305 I9664/297 nr. de inventar 89665/298 cu nr. de inventar 89666/299 bună, lucrare cu nr. de inventar 89667/300 mediocră, lucrare cu nr. de inventar 89670/303 (Z) CL o u co oo --- CM 1. 8.28 Scoarță Zili Țesătură Broderie Scoarță Scoarță Broderie Susani Broderie Zili Broderie Buchara Față de masă Zili Covor Gordes O __ țesătură Gigim I țesătură Gigim (scoarță) I _ _ I Codul I 00 OO 00 OO OO OO OO 00 OO 1 rrt 1 i CM CM CM CM CM CM CM CM CM 1 1 clasificare 1 00 00 00 CO OO oo 00 OO OO c\i cd CD r- 00 oi O Ț___ T--- ___ --- 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 736/4.XL2010 CM 36.000 3.888 5.400 12.600 1.026 4.860 6.840 2.736 2.736 1.710 5.130 3.420 2008 2008 2008 2008 2008 2008 2008 2008 2008 2008 OO 2008 o o CM Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, Municipiul București, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, șos. Kiseleff nr. 30, sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 sectorul 1 Proveniență Turcia, compoziție: lână, dimensiunea 162 x 102 cm, Proveniență Caucaz, urzeală de bumbac și băteala de lână, Urzeală, băteală și nod Gordes din lână lucrat cu linii în diagonală, Sec. XVIII, compoziție: lână, dimensiunea 196 x 141 cm, sec. XVIII, Urzeală, băteală și nod Sinneh din lână, dimensiunea 30 x 77,5 cm, Proveniență Erzrum, compoziție: lână, dimensiunea 230 x 144 cm, Țesătură Kilim (2 fâșii), compoziție: lână, dimensiunea 398 x 158 cm, Țesătură Kilim (2 fâșii), compoziție: lână, dimensiunea 430 x 166 cm, Țesătură Kilim (2 fâșii), compoziție: lână, dimensiunea 390 x 161 cm, Proveniențe Turcia---Halep, compoziție: lână, dimensiunea 191 x 135 cm, Urzeală bumbac, băteală lână, compoziție: lână, dimensiunea Țesătură Kilim (2 fâșii), compoziție: lână, proveniență Turcia, sec. XIX, stare de conservare aproape bună, lucrare cu nr. de dimensiunea 310 x 225 cm, sec. XIX, stare de conservare aproape proveniență Kula, compoziție: lână, dimensiunea 190 x 130 cm, stare de conservare aproape bună, lucrare cu nr. de inventar proveniență Asia Centrală, compoziție: lână, sec. XIX, stare de sec. XIX, stare de conservare aproape bună, lucrare cu nr. de sec. XIX, stare de conservare mediocră, lucrare cu nr. de inventar datată sec. XIX, stare de conservare bună (restaurată), lucrare cu sec. XIX, stare de conservare bună (restaurată), lucrare cu nr. de sec. XIX, stare de conservare bună (restaurată), lucrare cu nr. de 182 x 130 cm, sec. XIX, stare de conservare bună (restaurată), dimensiunea 345 x 160 cm, sec. XIX, stare de conservare bună inventar 89673/306 bună, lucrare cu nr. de inventar 89674/307 sec. XVIII, stare de conservare mediocră, lucrare cu nr. de inventar 89676/309 conservare mediocră, lucrare cu nr. de inventar 89677/310 inventar 89678/311 89679/312 nr. de inventar 89680/313 inventar 89681/314 inventar 89682/315 lucrare cu nr. de inventar 89683/316 (restaurată), lucrare cu nr. de inventar 89684/317 89675/308 ---■ Covor Melas Covor Sumak ' Covor de rugăciune Covor de rugăciune Față de sac Pendink Scoarță de rugăciune Scoarță Karamaniu Scoarță Karamaniu Scoarță Karamaniu Scoarță Karamaniu- Scoarță Senneh Scoarță Karamaniu Kula Gordes Karamaniu---Erzrum I Halep - 8.28 0O 00 00 00 00 00 8.28 00 8.28 8.28 OO CM CM CM CM CM CM CM CM cd 00 00 00 00 00 OO OO CM cd T--- lo cd T--- 00 O) O v--- CM T” CM Valoarea Codul de Anul Nr. Denumirea bunului de Caracteristici Tipul clasificare dobândirii/ Adresa crt. inventar bunului Nr. MF dării în --- lei --- folosință 1. Lucrare de artă 176.000 Autor: Constantin D. Stahi mobil 8.28 2007 Municipiul plastică „Natură Tehnica: ulei pe pânză 154992 București, moartă cu ochelari Dimensiuni: 36,3 x 52,4 cm șos. Kiseleff și carte” Anul: 1882 nr. 30, Semnat, datat și localizat stânga sectorul 1 jos cu negru: „C. D. Stahi, 1882, lassy” Stare de conservare: bună (restaurată) 2. Lucrare de artă 140.800 Autor: Alexandru Ciucurencu mobil 8.28 2007 Municipiul plastică Tehnica: ulei pe carton 154993 București, „Călcătoreasa” Dimensiuni: 60,8 x 49,5 cm șos. Kiseleff Anul: 1945 nr. 30, Semnat pe latura din stânga spre sectorul 1 mijloc cu gri, în monogramă: „C.A.”, nedatat Stare de conservare: bună (restaurată) ANEXA Nr. 3 DATELE DE IDENTIFICARE a lucrărilor de artă plastică care se transmit din administrarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național în administrarea Muzeului Național de Artă al României Nr. MF Anul Nr. Codul de Denumirea Descrierea tehnică/Valoarea de inventar Adresa dobândirii/ Tipul crt. clasificare --- lei --- dării în bunului folosință Autor: Constantin D. Stahi Tehnica: ulei pe pânză Municipiul Lucrare de artă Dimensiuni: 36,3 x 52,4 cm București, 1. 154992 plastică „Natură Anul: 1882 șos. Kiseleff 2007 mobil 8.28_ moartă cu ochelari Semnat, datat și localizat stânga jos cu negru: nr. 30, și carte” „C. D. Stahi, 1882, lassy” sectorul 1 Stare de conservare: bună (restaurată) Valoare de inventar: 176.000 lei Autor: Alexandru Ciucurencu Tehnica: ulei pe carton Municipiul Lucrare de artă Dimensiuni: 60,8 x 49,5 cm București, 2. 154993 plastică Anul: 1945 șos. Kiseleff 2007 mobil 8.28_ „Călcătoreasa” Semnat pe latura din stânga spre mijloc cu gri, în nr. 30, monogramă: „C.A.”, nedatat sectorul 1 Stare de conservare: bună (restaurată) Valoare de inventar: 140.800 lei Autor: Theodor Pallady Tehnica: ulei pe carton Municipiul Lucrare de artă Dimensiuni: 54,2 x 44,5 cm București, 3. 154994 plastică Anul: 1925 (nedatat) șos. Kiseleff 2007 mobil 8.28_ „Pod peste Sena” Semnat stânga mijloc, în monogramă cu negru1 nr. 30, „TR” sectorul 1 Stare de conservare: bună (restaurată) Valoare de inventar: 123.200 lei 9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 736/4.XL2010 Baza legală ^rotocolul Decizia Ordinul nr. Decizia nr. 471/8.09.1971 Decizia nr. 309/6.06.1980 Decizia Decizia Hotararea Guvernului nr. 2.651/23.06.1993 nr. 917/23.11.1955 13.978/24.12.1970 a Consiliului Județean lași a Consiliului Județean lași nr. 334/22.05.1990 nr. 239/15.06.1985 nr. 449/21.04.2008 încheiat cu CPJ lași a Sfatului Popular al Consiliului Județean lași si Actul de donație a Consiliului Județean lași a Primăriei Municipiului Regional lași nr. 6.386/1971 lași Anui 1 1955 I n 1971 1970 1972 1992 1995 , 1993 dobândirii/ i dării în folosință DATELE DE IDENTIFICARE Adresa Municipiul lași, Municipiul lași, Municipiul lași, Municipiul lași, Comuna Ruginoasa, Orașul Hârlău, Comuna Cucuteni, județul lași Municipiul lași, str. Palat nr. 1 a bunurilor imobile aparținând domeniului public al statului prevăzute la nr. MF 38814 38820, Diața Ștefan cel Mare și Sfânt str. Alexandru Lăpușneanu str. Mihail Ko'gălniceanu nr. 11, str. Mihail Kogălniceanu nr. 7B, județul lași str. Logofăt Tăutu nr. 1, județul lași respectiv nr. MF 153573, aflate în administrarea Complexului Muzeal Național Moldova nr. 1, județul lași nr. 14, județul lași’ județul lași județul lași județul lași Descrierea tehnică/Valoarea de inventar 5+P+E1+E2; 4 muzee, laboratorul zonal de restaurare, oficiul de I P+E S+P Parter, 6 camere P+E1, muzeu, 16 camere; P la clădirea anexă S+P, 6 camere și anexă Rezervație arheologică înființată în anul 1984 pentru protejarea S+P+E; situat pe latura vestică a Palatului Culturii --- lei --- matrimoniu și biblioteca municipală I Suprafața construită = 745,16 m2 Suprafața construită = 437,66 m2 Suprafața construită = 311,36 m2 Suprafața construită = 3.085,44 m2 Suprafața construită = 394,21 m2 turnului principal (nr. 3) al necropolei tumulare cu morminte princiare Suprafața construită = 28,10 m2 Suprafața construită = 7.729,11 m2 । Valoare de inventar: 8.582.680 lei Valoare de inventar: 896.068 lei Valoare de inventar: 220.175 lei Valoare de inventar: 611.856 lei Valoare de inventar: 170.750 lei geto-dacice de pe Dealul Gosanu Valoare de inventar: 163.610 lei i/aloare de inventar: 11.226.620 lei Suprafața terenului = 2.209 m2 Suprafața terenului = 1.150 m2 Suprafața terenului = 4.800 m2 Suprafața terenului = 147.698 m2 Suprafața terenului = 2.398 m2 Suprafața construită = 959,36 m2 Suprafața terenului = 75,02 m2 Suprafața terenului = 9.886 m2 Valoare de inventar: 7.068.800 lei__ Valoare de inventar: 3.680.000 lei________________________________ Valoare de inventar: 15.360.000 lei Valoare de inventar: 1.860.995 lei__________________________________ Valoare de inventar: 151.074 lei___________________________________ Valoare de inventar: 175.242 lei Valoare de inventar: 126.034 lei Maloare de inventar: 16.608.480 lei______________________________ Suprafața terenului = 9.263 m2 Valoare de inventar: 38.905 lei__________________________________ Denumirea Palatul Culturii lași S Muzeul Unirii lași Muzeul Memorial Muzeul Memorial Palatul Memorial । Muzeul Viei și Vinului 03 6 Turnul străjerilor --- î „Mihail Kogălniceanu” „Poni --- Cernătescu” „Al. I. Cuza” din Hârlău "O Palatul Culturii lași c lași lași Ruginoasa .9 G 1 cn O) 1 o Codul 8.29.06 8.29.06 CD CD CD CD o o O de Q O O O 03 D cri clasificare cri cri cri cri -E ° CM CM CM CM CM 05 C od od od od od = co 03 N W CD O Nr. Nr. 1. 38814 2. 38815 CD oo O cri LO crt. MF OO oo oo CM co oo oo oo co od LO co co co co o od cd co ud CD CM ___ oo oo co MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 736/4.XL2010 GUVERNUL ROMÂNIEI 10 HOTARARE privind transferul managementului asistenței medicale pentru unele unități sanitare cu paturi din județul Satu Mare în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 22¹ din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atribuții și competențe exercitate de Ministerul Sănătății către autoritățile administrației publice locale, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transferul managementului asistenței medicale pentru unele unități sanitare cu paturi din județul Satu Mare, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Predarea-preluarea se va efectua pe bază de protocol încheiat între autoritățile administrației publice implicate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, conform modelului aprobat prin Ordinul ministrului sănătății nr. 910/2010 pentru aprobarea modelului Protocolului de predare-preluare între direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București și autoritățile administrației publice locale și Primăria Municipiului București în vederea transferului managementului asistenței medicale al unităților sanitare publice, adaptat la condițiile specifice de realizare a transferului. Art. 3. —în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 529/2010 pentru aprobarea menținerii managementului asistenței medicale la autoritățile administrației publice locale care au desfășurat faze-pilot, precum și a Listei unităților sanitare publice cu paturi pentru care se menține managementul asistenței medicale la autoritățile administrației publice locale și la Primăria Municipiului București și a Listei unităților sanitare publice cu paturi pentru care se transferă managementul asistenței medicale către autoritățile administrației publice locale și către Primăria Municipiului București, pozițiile 275 și 277 se modifică în mod corespunzător. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Constantin-Traian Igaș Ministrul sănătății, Cseke Attila Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 20 octombrie 2010. Nr. 1.048. ANEXĂ LISTA unităților sanitare cu paturi din județul Satu Mare pentru care se transferă managementul asistenței medicale Nr. Denumirea unității sanitare Autoritatea administrației Autoritatea administrației publice locale crt. publice locale de la care se transferă la care se transferă 1. Spitalul Municipal Cărei Consiliul Județean Satu Mare Consiliul Local al Municipiului Cărei 2. Spitalul Orășenesc Tășnad Consiliul Județean Satu Mare Consiliul Local al Orașului Tășnad MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 736/4.XI.2010 11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl TURISMULUI ORDIN pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursurilor sau examenelor de ocupare a posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului Având în vedere Decretul Președintelui României nr. 1.902/2009 pentru numirea Guvernului României și prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, în baza prevederilor art. 7 alin. (1) din Reglementările specifice personalului încadrat pe bază de contract individual de muncă — personal contractual din administrația publică, cuprinse în anexa nr. I la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare, în temeiul art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, cu modificările și completările ulterioare, ministrul dezvoltării regionale și turismului emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursurilor sau examenelor de ocupare a posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. București, 1 noiembrie 2010. Nr. 2.414. p. Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Gheorghe Nastasia, secretar general ANEXĂ REGULAMENT privind organizarea și desfășurarea concursurilor sau examenelor de ocupare a posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Angajarea personalului contractual în cadrul aparatului propriu al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, denumit în continuare minister, pe posturi vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale se face prin concurs sau examen, după caz. (2) La concursurile organizate pentru ocuparea unor posturi contractuale vacante sau temporar vacante pot participa atât persoane care își desfășoară activitatea în cadrul ministerului, cât și persoane din afara ministerului care îndeplinesc condițiile generale și specifice stabilite. (3) în cazul în care la concursul organizat în vederea ocupării unui post vacant sau temporar vacant se prezintă un singur candidat, încadrarea în muncă se face prin examen. Art. 2. — (1) Prezentul regulament stabilește modalitatea de organizare și desfășurare a concursurilor sau examenelor, după caz, pentru ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale din cadrul aparatului propriu al ministerului. (2) Sunt exceptate de la prevederile prezentului regulament persoanele care urmează să ocupe funcții corespunzătoare personalului contractual la cabinetele demnitarilor. CAPITOLUL II Organizarea concursului sau examenului SECȚIUNEA 1 Etape preliminare în organizarea concursului sau examenului Art. 3. — Posturile vacante/temporar vacante prevăzute în statul de funcții al ministerului vor fi scoase la concurs, luându-se în considerare următoarele criterii: a) necesitățile de personal identificate în mod obiectiv, eventual pe baza analizei încărcării cu sarcini a personalului; b) alocațiile bugetare aprobate pentru cheltuielile de personal pentru anul în curs; c) alte criterii considerate relevante în anumite situații care nu pot fi prevăzute. Art. 4. — (1) Compartimentele de specialitate vor transmite Direcției resurse umane, sub forma unui memorandum intern, solicitarea motivată de scoatere a posturilor vacante sau temporar vacante la concurs. (2) La solicitarea prevăzută la alin. (1) se vor anexa, în mod obligatoriu, condițiile specifice, bibliografia și, dacă este cazul, tematica necesare în vederea ocupării postului, precum și fișa-cadru a postului. (3) Dacă se consideră necesar, Direcția resurse umane poate solicita transmiterea unei analize actualizate privind gradul 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 736/4.XL2010 de încărcare cu sarcini a personalului din compartimentul respectiv. Art. 5. — Direcția resurse umane va centraliza solicitările primite, va verifica existența posturilor vacante/temporar vacante, conformitatea cu prevederile prezentului regulament și cu alte acte normative specifice și va transmite ordonatorului principal de credite spre aprobare propunerea de organizare a concursului. Art. 6. — După aprobarea de către ordonatorul principal de credite a scoaterii la concurs a unor posturi vacante/temporar vacante, Direcția resurse umane va demara procedurile necesare organizării concursului. SECȚIUNEA a 2-a Publicitatea concursului sau examenului Art. 7. — Anunțurile privind posturile pentru care se organizează concurs se aduc la cunoștința publicului, prin grija Direcției resurse umane, cu cel puțin 15 zile înainte de data desfășurării concursului/examenului, prin afișarea anunțului la sediul ministerului și pe pagina de internet a instituției și, dacă se consideră necesar, prin publicarea într-un cotidian de largă circulație. Art. 8. — (1) Anunțul prevăzut la art. 7 va conține obligatoriu următoarele elemente: a) denumirea posturilor pentru care se organizează concursul, precum și a compartimentului/compartimentelor din care fac parte; b) locul desfășurării concursului; c) condițiile generale de participare la concurs stabilite de prezentul regulament; d) condițiile specifice de participare la concurs stabilite potrivit fișei postului și altor acte normative relevante; e) probele de concurs, data și ora susținerii acestora; f) nota minimă necesară promovării probelor de concurs; g) documentele necesare înscrierii la concurs; h) locul și data până la care se pot depune dosarele de înscriere la concurs; i) datele de contact la care se pot obține informații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului; j) bibliografia și, după caz, tematica aferente posturilor scoase la concurs. (2) Anunțul publicat în presa scrisă poate conține numai elementele prevăzute la alin. (1) lit. a), h) și i), însă va cuprinde, în mod obligatoriu, și precizarea potrivit căreia documentele necesare înscrierii la concurs, condițiile generale și specifice, tematica și, după caz, bibliografia sunt afișate la sediul ministerului din str. Apolodor nr. 17, latura nord, sectorul 5, București, și pe site-ul ministerului www.mdrt.ro Art. 9. — Modificările intervenite în desfășurarea concursului sau examenului vor fi comunicate candidaților prin aceleași mijloace prin care s-a făcut publicitatea concursului. SECȚIUNEA a 3-a Condiții generale și specifice pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante Art. 10. — (1) în vederea participării la concurs/examen pentru ocuparea unui post vacant/temporar vacant, candidații trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții generale: a) să aibă cetățenia română sau cetățenia unui stat membru al Uniunii Europene ori al Spațiului Economic European, potrivit legii; b) să nu aibă antecedente penale, cu excepția cazului în care a intervenit reabilitarea; c) să aibă o stare de sănătate corespunzătoare exercitării funcției, certificată conform legii; d) să aibă capacitate deplină de exercițiu; e) să cunoască limba română, scris și vorbit; f) să nu fie incompatibili cu ocuparea postului respectiv, potrivit legii. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) lit. a), în situații excepționale, conducerea ministerului poate decide, de la caz la caz, angajarea unor specialiști, cetățeni ai altor state decât cele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European, în condițiile legii. Art. 11. — (1) Condițiile specifice elaborate de conducătorul compartimentului în care se află postul vacant ori temporar vacant pe baza cerințelor cuprinse în fișa postului vizează următoarele: a) studiile de specialitate; b) perfecționările/specializările; c) vechimea în muncă/vechimea în specialitatea studiilor; d) cunoștințele de limbi străine; e) cunoștințele de operare pe calculator; f) abilitățile și aptitudinile corespunzătoare postului; g) alte cerințe specifice postului respectiv. (2) Stabilirea condițiilor specifice pentru ocuparea unui post vacant/temporar vacant se va face cu respectarea legislației în vigoare aplicabile, a principiilor egalității de șanse, nediscriminării și competenței profesionale. (3) La cererea expresă a candidatului, angajatorul poate furniza informații suplimentare referitoare la clauzele generale care urmează să fie înscrise în contractele individuale de muncă, prin punerea la dispoziție a unui model-tip de contract individual de muncă și/sau a unui model de fișă de post aferentă postului pentru care candidează. Art. 12. — Nivelul studiilor pentru posturile vacante/temporar vacante se stabilește în concordanță cu prevederile legii și cerințele specifice postului, în principal dintre cele prezentate mai jos: a) studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă; b) studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă; c) studii postliceale, absolvite cu diplomă de absolvire/ certificat de competențe profesionale; d) studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat; e) alte studii. Art. 13. — în funcție de competențele necesare pentru exercitarea atribuțiilor specifice postului vacant/temporar vacant, natura studiilor necesare se stabilește de către conducătorul compartimentului din care face parte postul, cu respectarea reglementărilor legale specifice funcției scoase la concurs, precum și, dacă este cazul, a nomenclatoarelor domeniilor și specializărilor din învățământul universitar de lungă și scurtă durată. Art. 14. — (1) Condițiile minime de vechime pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcțiilor contractuale, care nu sunt reglementate prin alte acte normative cu caracter specific, pentru care sunt necesare studii superioare se stabilesc, în general, după cum urmează: a) minimum un an, pentru ocuparea funcțiilor contractuale de grad imediat superior celui de debutant; b) minimum 3 ani, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a). (2) Condițiile minime de vechime în muncă pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcțiilor contractuale pentru care sunt necesare studii medii și care nu sunt reglementate prin alte acte normative cu caracter specific se stabilesc după cum urmează: a) minimum 6 luni, pentru ocuparea funcțiilor contractuale de grad imediat superior celui de debutant; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 736/4.XL2010 13 b) minimum 3 ani, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a). (3) Condițiile minime de vechime pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcției de consilier pentru afaceri europene vor fi stabilite de conducătorii compartimentelor, respectând prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 19/2003 privind consilierii pentru afaceri europene, aprobată cu modificări prin Legea nr. 272/2003, cu modificările și completările ulterioare, și prevederile Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare. SECȚIUNEA a 4-a Comisiile de concurs/examinare și comisiile de soluționare a contestațiilor Art. 15. — (1) în vederea organizării și desfășurării concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante, cu minimum 5 zile înaintea desfășurării concursului, prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului, se constituie comisia de concurs/examinare, respectiv comisia de soluționare a contestațiilor. (2) Comisiile de concurs/examinare vor avea în componență un număr de 5 membri, care trebuie să îndeplinească următoarele cerințe: a) cel puțin unul dintre membrii comisiei are funcția cel puțin egală cu cea prevăzută pentru postul scos la concurs; b) au probitate morală și profesională; c) nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare, conform legii; d) nu au calitatea de soț, soție, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu oricare dintre candidați; e) membrul în comisie, soțul sau soția, după caz, nu are relații ori interese cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidați; f) nu sunt sau nu urmează a fi subordonați ierarhic oricăruia dintre candidați. (3) în cazul în care în cadrul ministerului nu există specialiști în domeniul de activitate al postului vacant/temporar vacant, din comisii pot face parte și specialiști în domeniu din alte instituții ori cadre universitare. (4) Din comisia de concurs/examinare face parte, în mod obligatoriu, conducătorul compartimentului în care se află postul vacant/temporar vacant pentru care se organizează concurs sau o persoană desemnată de acesta. (5) Calitatea de membru în comisia de concurs/examinare este incompatibilă cu aceea de membru în comisia de soluționare a contestațiilor. (6) Președintele comisiei de concurs/examinare, respectiv al comisiei de soluționare a contestațiilor se desemnează din rândul membrilor acestora prin ordinul menționat la alin. (1). (7) Fiecare comisie de concurs/examinare, respectiv comisie de soluționare a contestațiilor are un secretar, numit prin actul administrativ de numire a comisiei. (8) Secretariatul comisiei de concurs/examinare și secretariatul comisiei de soluționare a contestațiilor se asigură de către angajați cu atribuții în acest domeniu, prevăzute în fișa postului, din cadrul Direcției resurse umane. Art. 16. — Comisia de concurs/examinare are următoarele atribuții: a) selectează dosarele de concurs ale candidaților; b) având în vedere bibliografia și, după caz, tematica stabilite prin anunțul de concurs, precum și complexitatea postului, elaborează subiectele cu cel mult 24 de ore înainte de susținerea probei scrise; c) stabilește baremul detaliat de corectare a lucrărilor; d) stabilește durata probei scrise în funcție de gradul de dificultate și de complexitatea subiectelor, fără a depăși limita maximă de 3 ore; e) stabilește planul de interviu și realizează interviul; f) notează pentru fiecare candidat proba scrisă și interviul; g) stabilește criteriul de departajare a concurenților, în cazul în care se obține aceeași notă finală; h) transmite, în timp util, secretarului comisiei rezultatele probelor de concurs și rezultatele concursului, pentru a putea fi comunicate candidaților; i) are obligația să semneze în aceeași zi documentația de concurs. Art. 17. — (1) Comisiile de soluționare a contestațiilor sunt formate din 3 membri, dintre care cel puțin un specialist în domeniul aferent atribuțiilor funcției scoase la concurs. (2 ) Membrii comisiilor de soluționare a contestațiilor trebuie să îndeplinească cerințele prevăzute la art. 15 alin. (2). Art. 18. — Comisia de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții: a) soluționează contestațiile depuse de candidați cu privire la selecția dosarelor și la notarea probei scrise și a interviului; b) transmite, în timp util, secretarului comisiei rezultatele contestațiilor, pentru a fi comunicate candidaților. Art. 19. — Secretarul comisiei de concurs/examinare are următoarele atribuții: a) primește dosarele de înscriere la concurs sau examen ale candidaților; b) verifică conformitatea fotocopiilor prezentate cu documentele originale, menționând pe acestea, sub semnătură, expresia „conform cu originalul”; c) redactează și semnează, alături de comisia de concurs/examinare, întreaga documentație privind activitatea specifică a acesteia; d) asigură îndeplinirea condițiilor pentru desfășurarea optimă a concursului/examenului — spații corespunzătoare, papetărie, birotică și alte elemente de logistică necesare, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaților; e) oferă candidaților informații privind desfășurarea concursului, respectând prevederile legale și prevederile prezentului regulament; f) afișează rezultatele selecției dosarelor, probei scrise și interviului, precum și rezultatele finale ale concursului; g) transmite documentația (dosarul candidatului și procesul-verbal cu rezultatele finale ale concursului sau examenului) pentru a fi întocmite actele necesare încadrării în muncă a candidaților admiși. Art. 20. — Secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții: a) primește contestațiile depuse în termenul legal de candidați și le prezintă comisiei de soluționare a contestațiilor; b) redactează și semnează, alături de comisia de soluționare a contestațiilor, întreaga documentație privind activitatea specifică a acesteia; c) afișează rezultatele contestațiilor. Art. 21. — (1) Membrii comisiilor de concurs/examinare și de soluționare a contestațiilor, înainte de exercitarea acestei calități, vor da o declarație despre luarea la cunoștință a situațiilor de incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzute la art. 15 alin. (2) lit. d), e) și f). (2) în cazul în care se constată că unul dintre membri nu îndeplinește condițiile prevăzute la art. 15 alin. (2) lit. d), e) și f), angajatorul va dispune măsuri de înlocuire a acestuia. Art. 22. — Membrii comisiilor de concurs/examinare și de soluționare a contestațiilor, precum și secretarii acestora au obligația de a păstra în deplină securitate documentele și de a asigura confidențialitatea subiectelor stabilite pentru probele de concurs sau examen. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 736/4.XI.2010 Art. 23. — Divulgarea subiectelor, a grilelor de corectare, a planului de interviu, în întregime sau în părți componente ale acestora, atrage asupra celor vinovați măsuri disciplinare ori penale, după caz, stabilite conform prevederilor legale în vigoare. CAPITOLUL III Desfășurarea concursului sau examenului SECȚIUNEA 1 Depunerea și selecția dosarelor de înscriere la concurs sau examen Art. 24. — (1) în vederea participării la concurs, fiecare candidat are obligația de a depune, în termenul comunicat prin anunțul de concurs, actele necesare pentru constituirea dosarului de înscriere la concurs, după cum urmează: a) cererea de înscriere; b) actul de identitate, în copie și original, pentru confirmare; c) documentele care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului, în copie și original, pentru confirmare; d) copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverința care să ateste activitatea desfășurată, vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitate, însoțită de original, pentru confirmare; e) certificatul de cazier judiciar; f) adeverința care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată în condițiile legii; g) curriculum vitae; h) dacă este cazul, orice alte documente necesare, stabilite în funcție de caracteristicile posturilor scoase la concurs. (2) Pe lângă documentele menționate la alin. (1), candidații la concurs vor depune la înscriere o fotografie tip buletin și un dosar cu șină. (3) Candidații care au altă cetățenie decât cea română vor face dovada îndeplinirii condițiilor de participare la concurs/examen prin documente originale, însoțite de traducerile autorizate în limba română. (4) Persoanele care nu au cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spațiului Economic European vor prezenta atestatul de recunoaștere a actelor de studii. (5) Cetățenii români care au efectuat studii în străinătate vor prezenta atestate de echivalare pentru actele de studii emise de instituții de învățământ străine depuse la dosar. Art. 25. — (1) Termenul de depunere a dosarelor menționat în anunțul de concurs se stabilește astfel încât să nu se depășească 10 zile de la data publicării anunțului de concurs. (2) Dosarele de înscriere la concurs sau examen sunt verificate de membrii comisiei de concurs/examinare, în termen de 24 de ore de la data-limită de depunere a acestora. (3) Rezultatul selectării dosarelor de înscriere se afișează la sediul și pe pagina de internet a ministerului, în termenul prevăzut la alin. (2), cu mențiunea „admis” sau, după caz, „respins” și precizarea motivelor de respingere. (4) Contestațiile cu privire la rezultatul selecției dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor, în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor selecției dosarelor. (5) Contestațiile cu privire la rezultatele selecției dosarelor se soluționează și se afișează la sediul ministerului, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere. (6) La stabilirea termenelor de depunere și de soluționare a contestațiilor nu se iau în considerare zilele nelucrătoare. SECȚIUNEA a 2-a Elaborarea subiectelor pentru concurs sau examen Art. 26. — (1) Pentru proba scrisă a concursului/examenului, comisia de concurs/examinare elaborează subiectele ținând cont de următoarele cerințe: a) să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu bibliografia și, eventual, tematica afișate; b) să poată fi rezolvate în timpul alocat probei respective. (2) Proba scrisă poate consta în redactarea unei lucrări și/sau rezolvarea unor teste-grilă. (3) în cazul redactării unei lucrări, criteriile de evaluare a probei scrise sunt stabilite de comisia de concurs/examinare în funcție de specificul postului și vizează, în principal: a) cunoștințe teoretice și/sau abilități practice necesare exercitării funcției; b) aptitudini și calități necesare exercitării funcției în raport cu specificul postului (de exemplu, capacitatea de sinteză și analiză, abilitatea de comunicare scrisă a candidatului, creativitatea etc.). Art. 27. — (1) Comisia de concurs/examinare va stabili minimum două seturi de subiecte pentru proba scrisă, care se semnează de toți membrii comisiei de concurs/examinare și se închid în plicuri sigilate purtând ștampila ministerului. (2) Până la ora stabilită pentru finalizarea probei scrise, membrii comisiei de concurs/examinare au obligația de a stabili baremul detaliat de corectare a lucrărilor, care se afișează la locul desfășurării probei scrise. Art. 28. — (1) Pentru proba de interviu a concursului/ examenului, comisia de concurs/examinare va stabili planul de interviu. (2) Planul de interviu se stabilește în ziua desfășurării interviului pe baza criteriilor de evaluare. (3) Planul de interviu va cuprinde, în principal, următoarele elemente: a) data desfășurării interviului; b) locul desfășurării interviului; c) postul vacant/temporar vacant; d) compartimentul din care face parte postul vacant/temporar vacant; e) conținutul probei; f) promovarea interviului; g) modalitatea de comunicare a planului de interviu; h) modalitatea de comunicare a rezultatelor obținute de candidați la interviu. (4) în afara subiectelor pe teme profesionale, interviul poate aborda și alte elemente relevante privitoare la activitatea, rezultatele obținute în muncă, comportamentul în situații-limită, abilitățile de lucru în echipă, competențele de comunicare și proiectele profesionale de viitor ale candidatului, în situația în care va ocupa postul pentru care candidează. (5) Criteriile de evaluare vor fi stabilite de comisia de concurs/examinare pe baza cerințelor postului, respectând bibliografia și, după caz, tematica de concurs, și pot cuprinde: a) cunoștințe teoretice și/sau abilități practice necesare exercitării funcției; b) aptitudini și calități necesare exercitării funcției în raport cu specificul postului (de exemplu, abilități de comunicare, creativitate, responsabilitate etc.); c) capacitatea de adaptare la cerințele postului (de exemplu, comportamentul în situații de criză, capacitatea de lucru în echipă și/sau în mod individual, lucrul cu publicul etc.); d) motivația candidatului; e) experiența profesională necesară exercitării funcției; f) alte criterii specifice stabilite de comisie ca fiind relevante pentru recrutarea candidatului celui mai competent în vederea ocupării postului prin concurs. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 736/4.XI.2010 15 (6) în cazul în care anunțul de concurs nu face nicio referire la experiența profesională necesară exercitării funcției, experiența profesională a unui candidat nu poate constitui un criteriu de evaluare în cadrul interviului. (7) în cazul în care la concurs se prezintă doar candidați interni, evaluarea performanțelor profesionale potențiale ale candidaților poate include și elemente referitoare la performanțele profesionale anterioare ale candidatului (de exemplu, fișe de evaluare). (8) Ponderea fiecărui criteriu de evaluare la notarea candidatului va fi stabilită în ziua desfășurării interviului de către comisia de concurs/examinare, în funcție de importanța criteriilor în raport cu specificul postului. Art. 29. — (1) în situația în care concursul/examenul cuprinde și o probă practică, aceasta va fi organizată astfel încât să se aprecieze cât mai corect potențialul de utilizare, în context profesional, a acelor abilități care sunt indispensabile realizării atribuțiilor postului. (2) în funcție de atribuțiile postului scos la concurs, proba practică poate consta, între altele, în demonstrarea abilităților de lucru la calculator sau de utilizare a unor programe informatice, de conducere a unor autovehicule, de cunoaștere a unei limbi străine ori altele similare. SECȚIUNEA a 3-a Probele de concurs sau examen Art. 30. — (1) După selecția dosarelor de concurs/examen, candidații selectați se vor prezenta la probele de concurs/examen. (2) Pot participa la probele de concurs/examen doar candidații ale căror dosare au fost selectate de comisia de concurs/examinare. (3) în general, concursurile constau în două probe principale: a) proba scrisă; b) interviu. (4) Se pot prezenta la interviu numai candidații declarați admiși la proba scrisă. (5) în situații excepționale, în care nu există probă scrisă, ci probă practică, se pot prezenta la interviu doar candidații declarați admiși în urma probei practice. (6) In cazul în care există mai mult de două probe de concurs, candidatul poate participa la proba următoare numai în condițiile promovării probei anterioare, în ordinea stabilită de comisia de concurs/examinare. (7) Desfășurarea probelor de concurs se planifică în zilele lucrătoare, la un interval de minimum 48 de ore între ele, dar nu mai mult de 72 de ore. Prin excepție, cu acordul candidaților sau la cererea scrisă a acestora, președintele comisiei de concurs/examinare poate aproba reducerea termenului de 48 de ore menționat anterior. Art. 31. — (1) înainte de începerea probei scrise, secretarul comisiei de concurs/examinare va verifica identitatea candidaților pe baza buletinului de identitate. (2) La ora stabilită pentru proba scrisă, comisia de concurs/examinare va prezenta candidaților seturile de subiecte și va invita un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs. (3) Secretarul comisiei de concurs/examinare va înmâna candidaților subiectele și seturile de hârtie asigurate de minister, purtând ștampila instituției, în vederea redactării lucrării. (4) Lucrările se sigilează de către secretarul comisiei de concurs/examinare, după care se aplică ștampila ministerului, cu excepția situației când există un singur candidat pentru postul vacant/temporar vacant. (5) Deținerea sau folosirea vreunei surse de consultare, a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanță pe toată perioada derulării probei scrise, însemnarea lucrării în vederea identificării candidatului atrage eliminarea candidatului din proba de concurs, comisia de concurs/examinare anulând lucrarea și consemnând cele întâmplate în procesul-verbal. (6) Din momentul comunicării subiectelor niciun candidat nu mai poate intra în sală și niciun candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea și semnează de predarea acesteia. (7) în cazuri excepționale determinate de apariția unor nevoi fiziologice, candidații pot părăsi sala pe o perioadă limitată de timp, fiind însoțiți de un membru al comisiei de concurs/examinare. Art. 32. — (1) în cadrul interviului, fiecare membru al comisiei de concurs/examinare va adresa întrebări candidaților pe baza criteriilor de evaluare stabilite anterior. (2) întrebările adresate de membrii comisiei de concurs/examinare nu pot face referire la opțiunile politice ale candidaților, activitatea sindicală, religie, etnie, stare materială, origine socială sau la alte aspecte care pot avea un caracter discriminatoriu. (3) întrebările și răspunsurile candidaților la interviu se consemnează de către secretarul comisiei de concurs/ examinare. Consemnările la interviu constituie anexă la procesul-verbal și se semnează de membrii comisiei de concurs/examinare și de candidat. SECȚIUNEA a 4-a Notarea probelor de concurs sau examen și comunicarea rezultatelor Art. 33. — (1) Membrii comisiei de concurs/examinare notează separat fiecare probă obligatorie cu note de la 1 la 10. (2) Nota fiecărei probe reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examinare. (3) Nota finală reprezintă media aritmetică a notelor obținute la probele obligatorii. (4) Pentru a fi declarat admis, candidatul trebuie să obțină minimum nota 5 la fiecare probă de concurs, cu excepția posturilor de consilier pentru afaceri europene, situație în care candidatul trebuie să obțină minimum nota 7 la fiecare probă de concurs. Art. 34. — (1) Stabilirea candidaților care urmează să ocupe posturile vacante sau temporar vacante scoase la concurs se face în ordinea notelor finale obținute de candidați. (2) Rezultatele concursului/examenului se consemnează într-un proces-verbal final semnat de toți membrii comisiei de concurs/examinare. Procesul-verbal final cuprinde, în mod obligatoriu: numele și prenumele candidaților, denumirea posturilor scoase la concurs, notele obținute de către candidați la fiecare probă, nota finală, precum și mențiunea: „admis”, „respins”, „absent”, „eliminat din concurs/examen”, după caz. Procesul-verbal final se încheie în maximum 3 zile lucrătoare de la data finalizării concursului. Art. 35. — (1) Rezultatele la fiecare probă și rezultatele finale se afișează la sediul și pe pagina de internet a ministerului. (2) Comunicarea rezultatelor finale se face în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la finalizarea ultimei probe sau de la soluționarea contestațiilor, după caz. SECȚIUNEA a 5-a Depunerea și soluționarea contestațiilor Art. 36. — (1) Candidații nemulțumiți de rezultatele obținute la probele de concurs sau examen pot depune contestație la secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor, în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor. (2) Candidații pot contesta numai notele obținute la propriile lucrări. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 736/4.XI.2010 (3) Nu pot fi contestate rezultatele obținute la probele practice. (4) Contestațiile se soluționează în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a acestora. (5) La stabilirea termenelor de depunere și de soluționare a contestației se iau în considerare numai zilele lucrătoare. Art. 37. — (1) Nota acordată inițial se modifică numai dacă între aceasta și nota acordată de comisia de soluționare a contestațiilor se constată o diferență de cel puțin un punct. (2) Dacă diferența dintre cele două note este mai mică de un punct, nota inițială rămâne neschimbată. Art. 38. — (1) Rezultatele la contestații se consemnează într-un proces-verbal întocmit de secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor și semnat de președintele și membrii acesteia. (2) Rezultatele la contestații se comunică candidaților, prin afișare la sediul ministerului. CAPITOLUL IV Dispoziții finale Art. 39. — (1) Candidatul declarat admis la concurs se prezintă la post în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului concursului. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în urma formulării unei cereri scrise și temeinic motivate, candidatul declarat admis la concurs poate solicita, în termen de 3 zile lucrătoare de la afișarea rezultatului concursului, un termen ulterior de prezentare la post, dar nu mai mult de 30 de zile lucrătoare de la data afișării rezultatului concursului. (3) în cazul neprezentării la post la termenul stabilit a candidatului declarat admis, conducătorul ministerului poate comunica în scris candidatului care a obținut nota finală imediat inferioară și care îndeplinește condițiile pentru a fi declarat admis posibilitatea de a ocupa postul respectiv; în această situație, termenul de prezentare la post este de maximum 15 zile lucrătoare de la data comunicării. (4) Candidații declarați respinși la concurs nu pot ocupa, în baza notei finale obținute la respectivul concurs, alte posturi vacante în cadrul ministerului. Art. 40. — Pentru fiecare concurs/examen de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante, secretarul comisiei de concurs/examinare întocmește un dosar de concurs care cuprinde întreaga documentație elaborată cu ocazia organizării și desfășurării concursului, dosar care se arhivează și se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice. Art. 41. — După afișarea rezultatelor concursului/ examenului, dar nu mai târziu de un an calendaristic, la cererea candidatului respins la concurs, secretarul comisiei de concurs/examinare îi restituie acestuia documentele depuse pentru constituirea dosarului de înscriere la concurs. Gabriel S. Popa MONITORUL OFICIAL Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locația: București EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 447226 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 736/4.XI.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495