MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 735 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joi, 4 noiembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 1 .060. — Hotărâre pentru aprobarea Memorandumului de înțelegere referitor la cooperarea și sprijinul privind Secretariatul Convenției de cooperare polițienească pentru Europa de Sud-Est, semnat la Sofia la 21 mai 2010 ................................................... 2 Memorandum de înțelegere referitor la cooperarea și sprijinul privind Secretariatul Convenției de cooperare polițienească pentru Europa de Sud-Est................ 2-3 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 239 . — Ordin al ministrului administrației și internelor privind organizarea, coordonarea și controlul activității de protecție a mediului în unitățile Ministerului Administrației și Internelor....................... 3-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 735/4.XL2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Memorandumului de înțelegere referitor la cooperarea și sprijinul privind Secretariatul Convenției de cooperare polițienească pentru Europa de Sud-Est, semnat la Sofia la 21 mai 2010 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă Memorandumul de înțelegere referitor la cooperarea și sprijinul privind Secretariatul Convenției de cooperare polițienească pentru Europa de Sud-Est, semnat la Sofia la 21 mai 2010. Art. 2. — (1) în scopul acoperirii cheltuielilor Secretariatului Convenției de cooperare polițienească pentru Europa de Sud-Est se aprobă plata contribuției anuale în valoare de 10.000 euro, începând cu anul 2010. (2) Sumele necesare plății contribuției anuale prevăzute la alin. (1) se vor asigura de la bugetul de stat, prin bugetele anuale alocate Ministerului Administrației și Internelor și aprobate cu această destinație pentru Inspectoratul General al Poliției Române. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Constantin-Traian Igaș p. Ministrul afacerilor externe, Anton Niculescu, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 20 octombrie 2010. Nr. 1.060. Convenția de cooperare polițienească pentru Europa de Sud-Est MEMORANDUM DE ÎNȚELEGERE referitor la cooperarea și sprijinul privind Secretariatul Convenției de cooperare polițienească pentru Europa de Sud-Est*) Reamintind concluziile primei Reuniuni a Comitetului de Miniștri adoptate la data de 17 iulie 2008 la Viena, luând în considerare consultările extinse atât între părțile contractante, cât și cu principalii lor parteneri internaționali, reconfirmând angajamentul deplin al părților contractante față de un proces eficient de implementare, incluzând alocarea resurselor financiare și umane necesare, miniștrii părților contractante ale Convenției de cooperare polițienească pentru Europa de Sud-Est (denumită în continuare Convenția) și Centrul de la Geneva pentru Controlul Democratic al Forțelor Armate (denumit în continuare DCAF) au ajuns la următoarea înțelegere privind Secretariatul Convenției de cooperare polițienească pentru Europa de Sud-Est (denumit în continuare Secretariatul): 1. Prezentul memorandum de înțelegere intenționează să definească: — rolul și sarcinile Secretariatului; — cooperarea dintre părțile contractante și Secretariat; — sprijinul părților contractante pentru funcționarea Secretariatului; și — modalitățile organizaționale și operaționale ale Secretariatului. 2. Secretariatul va acționa ca un organism tehnic format din experți, având ca mandat acordarea de asistență și sprijin părților contractante în implementarea și aplicarea prevederilor Convenției. 3. Sub îndrumarea politică a Comitetului de Miniștri și supravegherea Grupului de lucru la nivel de experți (art. 33 paragraful 2 din Convenție), Secretariatul va fi mandatat cu următoarele sarcini și responsabilități: — să execute sarcinile specificate de către Comitetul de Miniștri și Grupul de lucru la nivel de experți; — să coordoneze, să armonizeze și să ordoneze toate activitățile legate de Convenție, inclusiv agenda legislativă a *) Traducere. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 735/4.XL2010 3 părților contractante și schimbul de bune practici privind implementarea națională a prevederilor Convenției; — să întocmească o listă cu toate acordurile bilaterale și multilaterale încheiate în cadrul Convenției; — să pregătească întâlnirile organismelor prevăzute în Convenție (Comitetul de Miniștri, Grupul de lucru la nivel de experți) și să coordoneze activitățile tuturor grupurilor de lucru; — să fie punctul de contact și coordonare pentru părțile contractante și partenerii internaționali în ceea ce privește implicarea acestora în implementarea Convenției; — să faciliteze cooperarea dintre părțile contractante și partenerii internaționali cu scopul de a asigura atât sprijinul bilateral, cât și cel multilateral relevant pentru implementarea Convenției; — să elaboreze o listă cu experți, posesori de cunoștințe și experiență în domeniile acoperite de și relevante pentru Convenție; — să raporteze asupra funcțiilor și activităților sale prevăzute de Convenție direct Comitetului de Miniștri la reuniunile ministeriale sau indirect prin intermediul Grupului de lucru la nivel de experți; — să mențină informate părțile contractante, „comunitatea Convenției” și publicul cu privire la dezvoltările legate de Convenție; și — să execute alte funcții de secretariat. 4. în activitatea sa, Secretariatul va fi în contact permanent cu Grupul de lucru la nivel de experți și cu punctele naționale de contact desemnate. 5. Secretariatul este situat în Ljubljana, Slovenia, este legat instituțional de DCAF și va funcționa în alt sediu decât cel al Institutului DCAF din Ljubljana. Va fi administrat după regulile și regulamentele DCAF. în urma consultărilor cu părțile contractante, șeful Secretariatului va fi numit de DCAF. 6. Părțile contractante pot, în funcție de alegerea lor, să trimită în misiune personal la Secretariat. Grupul de lucru la nivel de experți și șeful Secretariatului vor pregăti în comun un plan de trimitere în misiune, incluzând aranjamente privind durata și alte condiții referitoare la trimiterile individuale în misiune. 7. Secretariatul va pregăti, pentru Comitetul de Miniștri, un raport anual privind progresele înregistrate. Raportul va fi însoțit de o declarație financiară care să evidențieze modul de administrare a fondurilor financiare de către Secretariat. 8. Secretariatul va fi susținut financiar de către părțile contractante și partenerii internaționali. Șeful Secretariatului va stabili un buget anual, care va fi aprobat de către părțile contractante și partenerii internaționali. Pentru o perioadă inițială de 2 ani părțile contractante sunt de acord să contribuie fiecare cu o sumă anuală de 10.000 euro (zece mii euro) pentru a ajuta la acoperirea costurilor operative ale Secretariatului. Contribuția poate fi în numerar sau în natură. 9. Prevederile prezentului memorandum de înțelegere pot fi reanalizate în orice moment de către părțile contractante. 10. Prezentul memorandum de înțelegere va intra în vigoare în prima zi a lunii după luna în care cel de-al treilea instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare a fost transmis Secretariatului. Drept care subsemnații au semnat prezentul memorandum de înțelegere. Semnat la Sofia la 21 mai 2010, în nouă exemplare originale, în limba engleză. Ministrul de interne al Republicii Bulgaria, Tsvetan Tsvetanov Ministrul securității al Bosniei și Herțegovina, Sadik Ahmetovic Ministrul de interne al Republicii Macedonia, Gordana Jankulovska Ministrul afacerilor interne al Republicii Moldova, Victor Catan Ministrul de interne și al administrației publice al Muntenegru, Ivan Brajovic Ministrul administrației și internelor al României, Vasile Blaga Ministrul de interne al Republicii Serbia, Ivica Dacic Directorul Centrului de la Geneva pentru Controlul Democratic al Forțelor Armate, Theodor Winkler ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN privind organizarea, coordonarea și controlul activității de protecție a mediului în unitățile Ministerului Administrației si Internelor Având în vedere prevederile art. 89 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației si internelor emite următorul ordin: i 5 CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Prezentul ordin instituie norme și reguli referitoare la organizarea, coordonarea și controlul activității de protecție a mediului aplicabile în unitățile Ministerului Administrației și Internelor, denumit în continuare obligatorii pentru întregul personal al acestora. (2 ) Protecția mediului în unitățile M.A.I. reprezintă un ansamblu de activități instituționalizate având ca scop aplicarea 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 735/4.XI.2010 corespunzătoare a legislației în domeniul protecției mediului, eficientizarea acțiunilor de prevenire, limitare și eliminare a poluărilor accidentale, precum și gestionarea situațiilor de urgență care pot apărea în urma acestora, în incintele și în zonele de responsabilitate sau de acțiune ale unităților. Art. 2. — Contractele de lucrări, furnizare și prestări servicii încheiate între unitățile M.A.I., în calitate de beneficiari, și operatori economici, în calitate de prestatori, cuprind, după caz, clauze privind obligații ce revin părților pe linia respectării reglementărilor din domeniul protecției mediului. Art. 3. — Fondurile necesare realizării măsurilor de protecție a mediului, inclusiv pentru pregătirea profesională de mediu, sunt planificate anual și se utilizează conform reglementărilor în vigoare. Art. 4. — în sensul prezentului ordin, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) cheltuielile pentru protecția mediului — fluxurile financiare atrase sau alocate de instituție pentru acțiuni care au ca scop: prevenirea, reducerea și/sau repararea prejudiciului adus mediului, acțiuni ce se referă la reducerea emisiilor de poluanți în aer, protecția apelor de suprafață și subterane, a solului, limitarea producerii deșeurilor și gestionarea acestora, reducerea zgomotului ambiental, protecția resurselor naturale și conservarea biodiversității, cercetarea științifică în vederea obținerii de produse, materii prime sau realizarea de procese de producție care nu deteriorează mediul, administrarea generală a mediului, alte activități de protecție a mediului; b) unități care dețin surse/echipamente de poluare — unitățile M.Â.I. care dețin centrale termice cu putere nominală mai mare de 70 kW, depozite de carburanți sau lubrifianți, de muniție și materiale de geniu-chimic, substanțe periculoase și deșeuri, trasee ale conductelor de alimentare cu combustibil, instalații de neutralizare/distrugere/incinerare a deșeurilor sau a materialelor și substanțelor toxice și periculoase, surse radioactive, poligoane de tragere, rampe de spălare a tehnicii, stații de pompare a apelor reziduale, parcuri auto, spații de alimentație publică, cazare, odihnă, tratament și recuperare medicală, spații de reținere, animale de serviciu, platforme de gunoi, precum și alte echipamente cu potențial de poluare, precum și unitățile care execută lucrări de reparații în domeniile auto, nave, aeronave, armament, geniu-chimic, foto, criminalistică și altele asemenea; c) accident ecologic major — producerea unei emisii importante de substanță periculoasă, a unui incendiu sau a unei explozii, care rezultă dintr-un proces necontrolat în cursul exploatării oricărui amplasament și care conduce la apariția imediată ori întârziată a unor pericole grave asupra sănătății populației și/sau asupra mediului, în interiorul ori în exteriorul amplasamentului, și în care sunt implicate una sau mai multe substanțe periculoase; d) amplasament — zona aflată în responsabilitatea unităților M.A.I. în care, în una sau mai multe instalații, inclusiv în activitățile și infrastructurile comune, sunt prezente substanțe periculoase. CAPITOLUL II Organizarea activității de protecție a mediului în unitățile M.A.I. Art. 5. — (1) Managementul activității de protecție a mediului la nivelul unităților M.A.I. este asigurat de Direcția generală logistică prin compartimentul de protecție a mediului constituit la nivelul său. (2) La nivelul unităților ai căror conducători au calitatea de ordonatori secundari de credite, precum și la nivelul unităților ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite și dețin surse/echipamente de poluare, se constituie compartimente de protecție a mediului, distincte sau în cadrul unor servicii/birouri, denumite în continuare structuri de protecție a mediului. (3) Atribuțiile pe linia protecției mediului în unitățile M.A.I. revin structurilor de protecție a mediului sau persoanelor desemnate ale căror atribuții în domeniu sunt prevăzute prin completarea sarcinilor date în competență prin fișa postului ocupat, denumite în continuare persoane desemnate. (4) Răspunderea privind organizarea activității, aplicarea și verificarea respectării normelor de protecție a mediului în unitățile M.A.I. revine conducătorilor acestora. Răspunderea privind respectarea normelor de protecție a mediului revine întregului personal al M.A.I., în condițiile legii. (5) în unitățile M.A.I. coordonarea și controlul activității de protecție a mediului se execută de către: a) Direcția generală logistică pentru toate unitățile ai căror conducători au calitatea de ordonatori secundari sau terțiari de credite, inclusiv structurile subordonate acestora; b) unitățile ai căror conducători au calitatea de ordonatori secundari de credite pentru unitățile și structurile din subordine; c) unitățile ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite pentru subunitățile din subordine. Art. 6. — (1) La nivelul unităților M.A.I. ai căror conducători au calitatea de ordonator secundar de credite, precum și la nivelul Direcției generale logistică, activitățile de protecție a mediului sunt îndeplinite de inspectorii de mediu din structura proprie de protecție a mediului. (2) La nivelul unităților M.A.I. ai căror conducători au calitatea de ordonator terțiar de credite și care dețin surse de poluare, activitățile de protecție a mediului sunt îndeplinite de responsabilii de mediu din structura proprie de protecție a mediului. (3) La nivelul unităților M.A.I. ai căror conducători au calitatea de ordonator terțiar de credite și care nu dețin surse de poluare, activitățile de protecție a mediului sunt îndeplinite de o persoană desemnată din cadrul unității. (4) La nivelul unităților din aparatul central al M.A.I., precum și al celor din subordinea/coordonarea M.A.I., ai căror conducători nu au calitatea de ordonator de credite, activitățile de protecție a mediului sunt îndeplinite de personalul cu atribuții în domeniu, din unitatea/unitățile care asigură suportul logistic, pentru domeniul asigurat. (5) La nivelul structurilor ai căror conducători nu au calitatea de ordonator de credite din subordinea unităților ai căror conducători au calitatea de ordonatori secundari sau terțiari de credite și care nu își desfășoară activitatea în aceeași incintă, activitățile de protecție a mediului sunt îndeplinite de personalul cu atribuții în domeniu din unitățile cărora le sunt subordonate. Art. 7. — Directorul general al Direcției generale logistice și conducătorii unităților M.A.I. prevăzuți la art. 6 alin. (1) și (2) stabilesc numărul inspectorilor de mediu, respectiv numărul responsabililor de mediu, în funcție de numărul structurilor subordonate, complexitatea și numărul surselor de poluare identificate la nivelul unităților din competență, precum și de numărul structurilor pe care le asigură logistic, după caz. Art. 8. — (1) Inspectorii de mediu se numesc din rândul personalului cu studii superioare care au absolvit un curs de specializare în domeniu. (2) Responsabilii de mediu se numesc din rândul personalului cu studii superioare sau medii care au absolvit un curs de specializare în domeniu. Art. 9. — Specializarea inspectorilor și responsabililor de mediu se realizează prin cursuri de profil organizate de instituții autorizate/acreditate în acest sens, conform prevederilor legale în vigoare. Art. 10. — (1) Structurile de protecție a mediului menționate la art. 5 alin. (1) și art. 6 alin. (1) pot fi prevăzute cu personal auxiliar care nu are calitatea de inspector de mediu. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 735/4.XL2010 5 (2) Personalul auxiliar prevăzut la alin. (1) se numește din rândul personalului cu studii medii. Art. 11. —Activitatea structurii de protecție a mediului este coordonată de conducătorul unității M.A.I. din care face parte sau adjunctul acestuia care are în responsabilitate activitatea respectivă. Art. 12. — (1) Conducătorii unităților M.A.I. raportează eșalonului superior accidentele ecologice produse în incinta unităților sau în zona de competență a acestora pe timpul desfășurării misiunilor specifice, în conformitate cu prevederile ordinelor și dispozițiilor în vigoare, și iau măsuri imediate pentru limitarea, diminuarea și eliminarea efectelor. (2) Accidentele ecologice se raportează ierarhic structurii de protecție a mediului din cadrul Direcției generale logistice de către persoanele menționate la art. 6 alin. (1)—(4), după caz, în termen de 4 ore de la producerea/constatarea acestora, conform modelului prezentat în anexa nr. 1. (3) Conducătorii unităților M.A.I. contactează autoritățile locale de protecție a mediului și stabilesc împreună modalitățile de depoluare și refacere a mediului, în cazul în care accidentul ecologic are efecte asupra vecinătăților, cu respectarea prevederilor legale în domeniu. Art. 13. — (1) Cercetarea accidentelor ecologice se efectuează de către comisii, din care fac parte: a) reprezentanți ai structurii de protecție a mediului din cadrul Direcției generale logistice, pentru cazurile de accidente ecologice majore; b) reprezentanți ai structurii de protecție a mediului din cadrul eșalonului superior unității unde a avut loc accidentul ecologic, după caz. (2) Din comisia de cercetare face parte în mod obligatoriu persoana cu atribuții pe linie de protecție a mediului din unitatea unde a avut loc accidentul ecologic. (3) Cercetarea accidentelor ecologice cu implicații asupra vecinătăților, produse în unitățile M.A.I. sau pe terenuri aparținând acestora, se face de către categoriile de personal menționate la alin. (1), în colaborare cu autoritățile locale de protecție a mediului competente, din regiunea/județul unde s-a produs accidentul. Art. 14. — (1) Evaluarea de mediu a activităților desfășurate în unitățile M.Â.I. este un proces intern, denumit în continuare autoevaluare de mediu. Aceasta are rolul de a stabili gradul de conformare a activităților specifice desfășurate la nivelul fiecărei unități cu legislația de protecție a mediului. (2) Autoevaluarea de mediu se realizează prin grija persoanelor cu atribuții pe linie de protecție a mediului, în urma identificării surselor/echipamentelor de poluare a mediului și pe baza datelor tehnice cuprinse în Fișa de mediu, întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 2. Autoevaluarea de mediu se efectuează în mod obligatoriu pentru unitățile M.A.I. care dețin surse de poluare. (3) în urma efectuării activității de autoevaluare, în cazul în care se constată neconformități raportate la legislația de protecție a mediului în vigoare, se întocmește proiectul Programului de conformare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3. Programul de conformare se întocmește, după caz, astfel: a) de către unitățile M.A.I. ai căror conducători au calitatea de ordonator secundar de credite, pentru aparatul propriu, precum și pentru structurile subordonate nemijlocit ai căror conducători nu au calitatea de ordonator terțiar de credite; b) de către unitățile M.A.I. ai căror conducători au calitatea de ordonator terțiar de credite, pentru aparatul propriu, precum și pentru structurile pe care le asigură logistic. Programul de conformare al unității suport include pentru structurile asigurate aspectele referitoare numai la domeniul asigurat. (4) După caz, unității asigurate logistic îi va fi transmis un extras din Programul de conformare al unității suport aprobat, cu măsurile din competența proprie. (5) Efectuarea determinărilor și buletinelor de analiză pentru factorii de mediu necesare autoevaluării de mediu se execută prin organisme certificate conform prevederilor legale. (6) Proiectul Programului de conformare avizat de Comisia de protecție a mediului și ecologie, constituită în conformitate cu prevederile art. 23, însoțit de Fișa de mediu și evidența surselor de poluare a mediului din unitate, se transmite spre verificare astfel: a) de către unitățile din finanțarea directă a ordonatorului principal, ai căror conducători au calitatea de ordonatori de credite, structurii de protecție a mediului din cadrul Direcției generale logistice; b) de către unitățile din subordinea ordonatorilor secundari de credite, ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite, structurii de protecție a mediului din cadrul eșalonului superior. (7) Inspectorii de mediu, conform competențelor, vor verifica pe teren corectitudinea datelor înscrise în Fișa de mediu și proiectul Programului de conformare. (8) Forma finală a Programului de conformare se aprobă de conducătorul unității pentru care s-a întocmit, se avizează de directorul general al Direcției generale logistice sau de către ordonatorul secundar de credite, după caz, și se vizează de structura financiară a ordonatorului principal, respectiv secundar de credite, în vederea alocării fondurilor necesare realizării programului. (9) Programul de conformare aprobat și vizat va fi remis unității care l-a inițiat și va constitui baza de fundamentare a Planului anual de acțiune în domeniul protecției mediului întocmit de către responsabilul de mediu. Programul de conformare se întocmește în două sau 3 exemplare, după caz, cu următoarea destinație: un exemplar la structura pentru care s-a realizat programul, un exemplar la structura de specialitate de la ordonatorul secundar de credite și un exemplar la structura de specialitate a Direcției generale logistice. (10) Măsurile cuprinse în Programul de conformare pot fi eșalonate pe o perioadă de maximum 3 ani. în cazul în care din motive obiective măsurile propuse prin Programul de conformare nu au putut fi îndeplinite până la expirarea termenelor propuse, titularul programului va înainta eșalonului superior un program de conformare revizuit și va solicita stabilirea unor noi termene pentru realizarea măsurilor de conformare. în situația în care pe parcursul unui an calendaristic apar noi surse de poluare a mediului sau sunt achiziționate noi echipamente care produc deșeuri, titularul va efectua o nouă autoevaluare. (11) în cazul modificărilor organizatorice prin care o parte din structuri își schimbă subordonarea, inspectorul de mediu/responsabilul de mediu are obligația de a relua procedura de autoevaluare de mediu în termen de 90 de zile de la finalizarea acestora. Art. 15. — (1) La nivelul fiecărei unități care deține surse de poluare, al cărei conducător are calitatea de ordonator terțiar de credite, se constituie dosarul de mediu. Acesta va cuprinde documentele întocmite în baza prezentului ordin și a legislației naționale privind protecția mediului pentru fiecare an calendaristic. La predarea funcției, responsabilul de mediu are obligația de a preda noului responsabil, pe bază de proces- verbal, dosarul de mediu al unității. (2) La nivelul fiecărei structuri de protecție a mediului din cadrul unităților ai căror conducători au calitatea de ordonator secundar de credite se constituie câte un dosar de mediu pentru fiecare unitate din subordine care deține surse de poluare, al cărei conducător are calitatea de ordonator terțiar de credite. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 735/4.XL2010 (3) La nivelul structurii de protecție a mediului a Direcției generale logistice se constituie câte un dosar de mediu pentru fiecare unitate care deține surse de poluare, din finanțarea directă a ordonatorului principal, al cărei conducător are calitatea de ordonator terțiar de credite. (4) Dosarul de mediu va conține obligatoriu, fără a se limita numai la acestea, documentele de autoevaluare de mediu, programele de conformare, rapoartele anuale privind desfășurarea activității de protecție a mediului, chestionarele statistice privind cheltuielile și veniturile obținute din activitatea de protecție a mediului, evidența anuală a gestionării deșeurilor, dosarele de cercetare a accidentelor de mediu, notele de constatare și rapoartele de control. CAPITOLUL III Atribuțiile personalului și structurilor implicate în activitățile de protecție a mediului SECȚIUNEA 1 Atribuțiile inspectorilor de mediu și ale personalului auxiliar Art. 16. — Inspectorii de mediu din cadrul Direcției generale logistice au următoarele atribuții: a) organizează, coordonează, îndrumă și controlează activitatea inspectorilor de mediu de la nivelul ordonatorilor secundari de credite, responsabililor de mediu și a persoanelor desemnate de la nivelul ordonatorilor terțiari de credite; b) reprezintă M.A.I., ca organ de specialitate, în relațiile de cooperare cu autoritățile publice centrale sau teritoriale pentru protecția mediului, autoritățile publice centrale sau locale, după caz, care au atribuții și răspunderi specifice în domeniul protecției mediului; c) elaborează proiecte de ordine, instrucțiuni și alte reglementări interne în domeniul protecției mediului; d) analizează anual, pe baza rapoartelor prevăzute la art. 17 lit. g) și la art. 19 lit. g), precum și a informărilor prevăzute la art. 20, desfășurarea activităților de protecție a mediului în cadrul M.A.I.; e) elaborează și înaintează conducerii ministerului până la data de 30 aprilie Raportul privind desfășurarea activității de protecție a mediului în cadrul M.A.I., pentru anul precedent; f) controlează respectarea de către tot personalul M.A.I. a normelor de protecție a mediului; g) coordonează activitatea de pregătire a persoanelor cu atribuții pe linie de protecție a mediului prevăzute la art. 6 alin. (1) — (3), prin organizarea de convocări/simpozioane de specialitate, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislației în vigoare; h) controlează și aplică sancțiuni pentru încălcarea de către personalul M.A.I. a legislației de protecție a mediului în obiectivele și incintele aparținând sau aflate în administrarea M.A.I., precum și în zonele de responsabilitate unde acesta desfășoară activități specifice, conform prevederilor cap. IV; i) fac parte, pe linie de specialitate, din comisiile de examinare la examenele de carieră susținute în domeniul protecției mediului de personalul ce îndeplinește funcții pe această linie; j) participă la cercetarea accidentelor ecologice majore produse în incintele unităților M.A.I. sau în zona de competență a acestora, în îndeplinirea atribuțiilor specifice; k) verifică pe teren documentația înaintată de unitățile care dețin surse de poluare, din subordinea directă a ordonatorului principal de credite, ai căror conducători au calitatea de ordonatori de credite, în vederea avizării programelor de conformare; I) constituie, în baza documentelor primite, dosarele de mediu pentru unitățile M.A.I. din finanțarea directă a ordonatorului principal de credite, în conformitate cu prevederile art. 15. Art. 17. — Inspectorii de mediu din cadrul structurilor prevăzute la art. 6 alin. (1) au următoarele atribuții: a) organizează, coordonează, îndrumă și controlează activitatea responsabililor de mediu și a persoanelor desemnate de la nivelul ordonatorilor terțiari de credite din subordinea ordonatorului secundar de credite; b) supraveghează respectarea normelor de protecție a mediului de către personalul structurilor subordonate ordonatorului secundar de credite; c) coordonează activitatea de pregătire a persoanelor cu atribuții pe linie de protecție a mediului din cadrul structurilor subordonate, prin elaborarea tematicilor de pregătire și organizarea de convocări/simpozioane de specialitate, în vederea asigurării aplicării unitare a prevederilor legislației în vigoare; d) controlează și aplică sancțiuni, potrivit competențelor, pentru încălcarea de către personalul structurilor subordonate ordonatorului secundar de credite a legislației de protecție a mediului în obiectivele și incintele aparținând acestora, precum și în zonele de responsabilitate unde acestea desfășoară activități specifice, conform prevederilor prezentului ordin; e) fac parte, pe linie de specialitate, din comisiile de examinare la examenele de carieră susținute în domeniul protecției mediului de personalul ce îndeplinește funcții pe această linie, din structurile subordonate ordonatorului secundar de credite; f) participă la cercetarea accidentelor ecologice produse, conform competențelor; g) verifică, centralizează și elaborează Raportul privind desfășurarea activității de protecție a mediului pentru unitatea din care fac parte, precum și pentru structurile subordonate acesteia, după caz, și îl înaintează Direcției generale logistice până la data de 15 februarie, pentru anul precedent; h) întocmesc, după caz, documentele de organizare a activităților de protecție a mediului aferente unității din care fac parte, prevăzute în anexa nr. 4; i) întocmesc documentele de organizare a activităților de protecție a mediului menționate în lista din anexa nr. 5; j) verifică pe teren documentația înaintată de structurile care dețin surse de poluare, subordonate ordonatorului secundar, ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite, în vederea avizării programelor de conformare ale acestora; k) constituie, în baza documentelor primite, dosarele de mediu pentru structurile din subordine în conformitate cu prevederile art. 15; I) gestionează și actualizează datele și informațiile conținute în dosarele de mediu; m) întocmesc și înaintează la eșaloanele superioare Raportul privind accidentul ecologic, pentru evenimentele care îndeplinesc condițiile de a fi declarate accidente ecologice conform legislației în vigoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1. Art. 18. — Personalul auxiliar prevăzut la art. 10 are următoarele atribuții principale: a) sprijină activitatea inspectorilor de mediu la întocmirea documentelor de organizare a activităților de protecție a mediului; b) actualizează bazele de date pe linia protecției mediului, constituite la nivelul structurii din care face parte; c) participă la întocmirea Raportului anual privind desfășurarea activității de protecție a mediului; d) participă la convocări/simpozioane pe linie de protecție a mediului. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 735/4.XL2010 7 SECȚIUNEA a 2-a Atribuțiile responsabililor de mediu și persoanelor desemnate Art. 19. — Responsabilii de mediu au următoarele atribuții: a) întocmesc documentele de organizare a activităților de protecție a mediului pentru unitatea proprie, conform celor din lista prevăzută la lit. A din anexa nr. 4; b) controlează și notifică conducătorul unității din care fac parte aspectele sesizate privind încălcarea de către personalul unității a legislației de protecție a mediului în obiectivele și incintele aparținând acesteia, precum și în zonele de responsabilitate unde aceasta desfășoară activități specifice, conform prevederilor prezentului ordin; c) propun și supun aprobării conducătorului unității măsuri concrete pentru protecția mediului în zona de responsabilitate unde desfășoară activități personalul propriu; d) prezintă conducătorului unității informări asupra modului de realizare a activităților de protecție a mediului; e) verifică luarea măsurilor necesare pentru utilizarea eficientă a oricărei forme de energie, a resurselor și materialelor în derularea activității specifice; f) stabilesc măsurile adecvate, în funcție de specificul activității, pentru prevenirea, limitarea și eliminarea efectelor poluărilor accidentale; g) elaborează anual Raportul privind desfășurarea activităților de protecție a mediului pentru unitatea proprie și îl înaintează structurii coordonatoare pe linia protecției mediului de la eșalonul superior până la data de 15 ianuarie, pentru anul precedent; h) urmăresc prevederea în planurile anuale de asigurare tehnico-materială a resurselor financiare necesare desfășurării activităților de protecție a mediului specifice fiecărui domeniu de activitate; i) colaborează cu autoritățile locale de protecție a mediului pentru desfășurarea unor acțiuni comune în domeniu; j) urmăresc implementarea și respectarea legislației în vigoare în domeniul protecției mediului, a instrucțiunilor și normelor de protecție a mediului în unitatea proprie, inclusiv pentru structurile asigurate logistic, pe domeniul asigurat; k) participă la convocările/simpozioane de specialitate organizate de structurile de specialitate de la nivelul eșaloanelor superioare; I) țin evidența cheltuielilor de protecție a mediului pe domenii de activitate, pentru unitatea proprie; m) întocmesc și actualizează permanent dosarul de mediu, în conformitate cu prevederile art. 15; n) întocmește și înaintează la eșaloanele superioare Raportul privind accidentul ecologic, pentru evenimentele care îndeplinesc condițiile de a fi declarate accidente ecologice conform legislației în vigoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1. Art. 20. — Persoanele desemnate, prevăzute la art. 6 alin. (3), îndeplinesc atribuțiile prevăzute la art. 19 lit. b)—e) și h)—I). Acestea întocmesc documentele prevăzute la lit. B din anexa nr. 4, precum și informarea anuală privind desfășurarea activității de protecție a mediului în structura proprie, pe care o înaintează structurii coordonatoare pe linia protecției mediului de la eșalonul superior până la data de 15 ianuarie, pentru anul precedent. Art. 21. —Atribuțiile inspectorilor și responsabililor de mediu, ale personalului desemnat și auxiliar se prevăd în fișa postului și în regulamentul de organizare și funcționare, în condițiile prezentului ordin. Art. 22. — (1) Unitățile M.A.I. înaintează, la dispoziția eșalonului superior sau ori de câte ori este nevoie, sinteze și situații informative necesare gestionării activității de protecție a mediului. (2 ) Raportul privind desfășurarea activității de protecție a mediului, prevăzut la art. 17 lit. g) și art. 19 lit. g), se întocmește conform chestionarului transmis în luna decembrie de Direcția generală logistică și conține următoarele date: a) sinteza cu principalele concluzii rezultate în urma controalelor executate pe linia protecției mediului; b) situația statistică a fondurilor asimilate cheltuielilor și veniturilor din activitatea de protecție a mediului pentru toate structurile din subordine; c) sinteza evenimentelor cu implicații asupra mediului înconjurător și a celor declarate accidente ecologice produse la nivelul structurilor subordonate sau în care a fost implicat personalul acestora; d) situația programelor de conformare pentru toate structurile aflate în subordine/coordonare; e) stadiul îndeplinirii măsurilor prevăzute în anul precedent în planurile anuale de acțiune în domeniul protecției mediului pentru toate structurile din subordine; f) situația obținerii autorizațiilor, avizelor și acordurilor de mediu, prevăzute de legislația în vigoare; g) monitorizarea factorilor de mediu — analize pentru factorii de mediu: apă, aer, sol, după caz, pentru fiecare dintre structurile subordonate; h) situația colaborării cu autoritățile locale și regionale pentru protecția mediului, pentru toate structurile din subordine; i) alte probleme sau propuneri care se consideră necesar a fi raportate. SECȚIUNEA a 3-a Componența, atribuțiile, organizarea și funcționarea Comisiei de protecție a mediului și ecologie Art. 23. — La nivelul unităților prevăzute la art. 6 alin. (1) și (2) se constituie Comisia de protecție a mediului și ecologie, numită de conducătorii acestora prin dispoziție/ordin de zi pe unitate, denumită în continuare Comisie. Art. 24. — (1) Numărul membrilor și componența Comisiei se stabilesc în funcție de organizarea și caracteristicile activității unității respective. (2) Din Comisie fac parte: a) inspectorul/responsabilul de mediu; b) un reprezentant din cadrul structurii financiare; c) un reprezentant din cadrul structurii de logistică; d) un reprezentant din cadrul structurii de comunicații și informatică; e) un reprezentant din cadrul structurilor operative; f) medicul din cadrul structurilor medicale ale M.A.I. care asigură asistența medicală a personalului unității; g) un consilier juridic. (3) în unitățile în care nu există personal din categoriile prevăzute la alin. (2), Comisia se constituie din minimum 3 membri desemnați de conducătorul unității. Art. 25. — Comisia are următoarele atribuții: a) sprijină permanent activitatea conducătorului unității în domeniul protecției mediului; b) informează și propune conducătorului unității măsurile pentru îmbunătățirea calității factorilor de mediu; c) participă la cercetarea accidentelor ecologice produse de structura proprie în incinta sa sau în zona de competență, dacă este cazul; d) colaborează cu membrii comisiei mixte constituite, potrivit legii, în cazul unui accident major de mediu în care este implicată unitatea; e) colaborează cu autoritățile/instituțiile implicate în activități de protecție a mediului pentru desfășurarea de acțiuni comune; f) analizează și face propuneri privind Planul anual de acțiune în domeniul protecției mediului; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 735/4.XI.2010 g) urmărește realizarea Planului anual de acțiune în domeniul protecției mediului, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizării prevederilor lui și eficiența acestora din punctul de vedere al îmbunătățirii factorilor de mediu; h) analizează, luând în considerare consecințele asupra mediului, oportunitatea introducerii de noi tehnologii sau echipamente înaintea demarării procedurilor de achiziție publică; i) analizează modul de îndeplinire a atribuțiilor ce revin inspectorului/responsabilului de mediu; j) urmărește modul în care se aplică și se respectă reglementările legale privind protecția mediului, precum și măsurile dispuse de inspectorul de mediu de la eșalonul superior; k) analizează cauzele producerii accidentelor ecologice și poate propune măsuri tehnice în completarea măsurilor dispuse în urma cercetării; I) avizează proiectul Programului de conformare întocmit la nivelul unității; m) dezbate raportul scris, prezentat Comisiei de către inspectorul/responsabilul de mediu cel puțin o dată pe an, cu privire la acțiunile care au fost întreprinse și la eficiența acestora în anul încheiat, precum și propunerile pentru Planul anual de acțiune în domeniul protecției mediului. Art. 26. — (1) Conducătorul unității are obligația să acorde fiecărui membru al Comisiei timpul necesar exercitării atribuțiilor specifice. (2) Președintele Comisiei este unul dintre factorii de conducere ai unității care răspunde de activitatea de protecție a mediului, iar inspectorul/responsabilul de mediu este secretarul Comisiei. (3) La întrunirile Comisiei pot fi invitați să participe inspectori de mediu de la eșalonul superior. (4) Comisia funcționează în baza regulamentului de funcționare propriu, aprobat de conducătorul unității. (5) Conducătorul unității are obligația să asigure întrunirea Comisiei cel puțin o dată pe semestru și ori de câte ori este necesar. (6) Ordinea de zi a fiecărei întruniri este stabilită de către președinte, cu consultarea membrilor Comisiei, și este transmisă acestora cu cel puțin 5 zile înaintea datei stabilite pentru întrunirea acesteia. (7) Secretarul Comisiei convoacă în scris membrii Comisiei cu cel puțin 5 zile înainte de data întrunirii, indicând locul, data și ora stabilite. (8) La fiecare întrunire secretarul Comisiei încheie un proces- verbal, care va fi semnat de către toți membrii prezenți ai acesteia. (9) Comisia este legal întrunită dacă sunt prezenți cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor săi. (10) Comisia convine cu votul a cel puțin două treimi din numărul membrilor prezenți. (11) Secretarul Comisiei transmite la eșalonul superior, în termen de 10 zile de la data întrunirii, o copie a procesului-verbal încheiat. SECȚIUNEA a 4-a Atribuțiile altor structuri din cadrul unităților M.A.I. în domeniul protecției mediului Art. 27. — Structurile de patrimoniu imobiliar au următoarele atribuții: a) întocmesc anual planul de întreținere și refacere a aliniamentelor de protecție și a zonelor verzi; b) introduc în planul anual lucrările de întreținere la instalațiile generatoare de poluare; c) înaintează ierarhic propuneri privind retehnologizarea centralelor termice și instalațiilor aferente, pentru limitarea poluării atmosferei; d) colaborează cu structura financiară pentru perfectarea contractelor de livrare a apei potabile și/sau exploatarea puțurilor de adâncime, evacuarea și transportul reziduurilor menajere și al gunoiului menajer din clădiri, evacuarea apelor uzate la canalizarea localității și/sau din fosele septice ori decantoare; e) țin evidența imobilelor speciale și a rețelelor de canalizare din categoriile separatoarelor de grăsimi, decantoarelor, spațiilor de spălare, stațiilor de tratare, filtrelor biologice etc.; f) țin evidențele de gestiune a cantităților de deșeuri generate în urma activităților proprii, precum și a modului de stocare, reciclare, transport, valorificare și distrugere a acestora și le pun la dispoziția inspectorului/responsabilului cu protecția mediului; g) țin evidența puțurilor de adâncime, a debitelor de apă extrase, a calității apei, consemnată în buletinele de analiză ce se efectuează periodic, a stării tehnice a puțurilor, a zonei de protecție sanitară, inclusiv împrejmuirea, precum și a cheltuielilor necesare exploatării, întreținerii și reparării acestora; h) țin evidența rețelelor de alimentare cu apă, a punctelor de măsurare, a cheltuielilor necesare pentru lucrările de reparații și efectuarea analizei calității apei stocate în bazine; i) țin evidența depozitelor de combustibil lichid pentru funcționarea centralelor termice, a stării tehnice a acestora, a recipientelor de stocare, a eventualelor pierderi de combustibil, în vederea prevenirii poluării solului și a pânzei freatice și a înlăturării efectelor cauzate de o eventuală poluare accidentală; j) țin evidența cantitativă a punctelor de colectare a deșeurilor menajere și a celor refolosibile, a cheltuielilor necesare reparării obiectelor de inventar de resortul administrării patrimoniului imobiliar, containerelor, platformelor, împrejmuirilor, rampelor etc.; k) verifică periodic starea terenurilor din administrare, pentru depistarea și refacerea zonelor distruse sau poluate; I) colaborează cu inspectorii/responsabilii de mediu în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice în domeniul protecției mediului. Art. 28. — Structurile de transporturi au următoarele atribuții: a) efectuează întreținerile, reviziile și inspecțiile tehnice pentru autovehiculele, navele și aeronavele proprii, după caz, și nu permit exploatarea acelora care pot afecta factorii de mediu, potrivit prevederilor legislației în vigoare; b) înaintează ierarhic propuneri privind retehnologizarea mijloacelor de mobilitate din dotare, precum și a tehnicii specifice existente; c) verifică modul de depozitare a carburanților și lubrifianților utilizați pentru tehnica din dotare, starea tehnică a recipientelor de stocare și a pompelor de alimentare și iau măsuri urgente pentru eliminarea eventualelor pierderi de carburanți, în vederea prevenirii poluării solului, a apelor curgătoare și a pânzei freatice, precum și pentru înlăturarea efectelor cauzate de o eventuală poluare accidentală; d) verifică periodic starea terenurilor din jurul depozitelor de carburanți — lubrifianți și a stațiilor de spălare a tehnicii din dotare, pentru depistarea și refacerea eventualelor zone distruse sau poluate. Art. 29. — Structurile de armament și tehnică specială au următoarele atribuții: a) efectuează întreținerile și reviziile specifice numai la unități autorizate în acest sens și nu permit exploatarea armamentului și tehnicii specifice, care poate afecta factorii de mediu, potrivit prevederilor legislației în vigoare; b) instruiesc periodic personalul care gestionează și exploatează armamentul și tehnica specifică; c) verifică modul de depozitare și exploatare a bunurilor materiale ce conțin substanțe periculoase sau care intră sub MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 735/4.XL2010 9 incidența activității în domeniul nuclear, starea tehnică a acestora și nu permit introducerea în exploatare a tehnicii decât după obținerea autorizațiilor specifice utilizării substanțelor periculoase ori instalațiilor din domeniul nuclear; d) iau măsuri de depozitare și eliminare corespunzătoare a deșeurilor periculoase, precum și a celor radioactive rezultate din activitatea proprie sau casarea tehnicii specifice. Art. 30. — Structurile de comunicații și informatică au următoarele atribuții: a) efectuează întreținerile și reviziile tehnice pentru echipamentele specifice, după caz, și nu permit exploatarea acelor echipamente care pot afecta factorii de mediu, potrivit prevederilor legislației în vigoare; b) înaintează ierarhic propuneri privind retehnologizarea mijloacelor de comunicații și informatică din dotare; c) depozitează corespunzător deșeurile provenite din componentele uzate sau consumabilele utilizate în procesul de întreținere a tehnicii din dotare, care se predau operatorilor economici autorizați pentru colectarea, valorificarea sau eliminarea acestor categorii de deșeuri; d) țin evidența strictă a bunurilor în a căror componență se află substanțe sau materiale periculoase. Art. 31. — Structurile care dețin animale de serviciu au următoarele atribuții: a) asigură spațiile și condițiile optime necesare acestora, conform prevederilor legale în vigoare; b) asigură izolarea fonică a adăposturilor, precum și igienizarea corespunzătoare a acestor spații; c) asigură personalul necesar pentru creșterea, îngrijirea, hrănirea și acordarea asistenței sanitar-veterinare, în funcție de numărul de exemplare și specificul activităților desfășurate; d) efectuează instruirea personalului care are în îngrijire astfel de animale, în scopul unei tratări adecvate și protecției vieții și sănătății acestora. Art. 32. — Responsabilul cu supravegherea și verificarea tehnică a instalațiilor are următoarele atribuții: a) supune instalațiile întreținerilor, reviziilor și determinărilor de noxe specifice, prevăzute de prescripțiile tehnice în vigoare, de către persoane autorizate în acest sens și nu permite exploatarea instalațiilor mecanice sub presiune și de ridicat fără efectuarea verificărilor tehnice și verificărilor tehnice periodice, conform reglementărilor legale în vigoare; b) ține evidența instalațiilor/echipamentelor, a efectuării verificărilor tehnice și verificărilor tehnice periodice și nu permite manevrarea instalațiilor/echipamentelor de către persoane neautorizate; c) ia măsuri de depozitare și eliminare corespunzătoare a deșeurilor, inclusiv a celor periculoase, rezultate din activitatea proprie sau casarea tehnicii specifice. Art. 33. — (1) în domeniul protecției mediului, structurile logistice, precum și structurile de criminalistică, de comunicații și informatică, structurile medicale aparținând M.A.I. au obligația de a ține evidența de gestiune a cantităților de deșeuri generate în urma activităților proprii, de a urmări permanent modul de stocare, reciclare, transport, valorificare și distrugere a acestora și de a pune la dispoziția inspectorului/responsabilului/ personalului desemnat cu protecția mediului aceste date. (2) Respectarea legislației subsecvente gestionării deșeurilor este obligatorie pentru toate unitățile M.A.I. CAPITOLUL IV Organizarea și executarea controalelor Art. 34. — (1) Controalele pe linia protecției mediului se realizează, potrivit competențelor, de către inspectorii/ responsabilii de mediu anume desemnați prin dispoziție/ordin a/al conducătorului unității în care sunt încadrați. (2) Controalele pe linia protecției mediului pot fi: a) planificate, realizate conform planului anual de control aprobat de conducătorul unității care le organizează; b) neplanificate, realizate în baza planului de control aprobat de conducătorul unității care le organizează. Art. 35. — Inspectorii/Responsabilii de mediu abilitați să execute controlul își dovedesc calitatea cu împuternicirea de control eliberată de conducătorul unității în care aceștia sunt încadrați. Modelul împuternicirii de control pe linia protecției mediului este prevăzut în anexa nr. 6. Art. 36. — în vederea executării controlului, inspectorii/ responsabilii de mediu au dreptul de a solicita documentele și informațiile necesare conducătorului structurii controlate și oricărei alte persoane încadrate în unitate. Art. 37. — (1) în timpul executării controlului, inspectorii de mediu au competența să constate și să sancționeze faptele care, potrivit legislației privind protecția mediului, constituie contravenții. (2) în cazul constatării unei contravenții, inspectorii de mediu, în calitate de agenți constatatori, întocmesc procesul-verbal de constatare a contravențiilor și înștiințarea de plată a debitorului. Modelul procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, precum și modelul înștiințării de plată a debitorului sunt prevăzute în anexa nr. 7. (3) Dispozițiile reglementărilor legale în vigoare cu privire la regimul juridic al contravențiilor se aplică în mod corespunzător. Art. 38. — (1) Pe timpul controlului, inspectorii de mediu/responsabilii de mediu întocmesc note de constatare cu concluziile rezultate, aduse la cunoștință, sub semnătură, conducerii structurii controlate și personalului cu responsabilități pe linie de protecție a mediului. (2) Eventualele observații ale conducerii structurii controlate și ale personalului cu responsabilități pe linie de protecție a mediului sunt cuprinse în notele de constatare. (3) La finalizarea controlului, inspectorii/responsabilii de mediu elaborează raportul de control. (4) Raportul de control se definitivează în termen de 7 zile de la finalizarea controlului, iar concluziile și recomandările cuprinse în acesta se prezintă spre analiză și aprobare conducătorului unității care a dispus efectuarea controlului, care decide asupra modului de valorificare a celor constatate. (5) Concluziile raportului de control sunt transmise conducătorului structurii controlate, în termen de 14 zile de la finalizarea controlului, în vederea informării cu privire la rezultatele controlului și a executării măsurilor care se impun în urma acestuia. Art. 39. — (1) La nivelul Direcției generale logistice se instituie Registrul structurilor controlate în domeniul protecției mediului, în baza registrelor de control pe această linie, întocmite la nivelul unităților care dețin surse de poluare, din finanțarea directă a ordonatorului principal credite, ai căror conducători au calitatea de ordonatori de credite. (2) La nivelul structurilor ai căror conducători au calitatea de ordonator secundar de credite se instituie Registrul structurilor controlate în domeniul protecției mediului, în baza registrelor de control pe această linie, întocmite la nivelul structurilor subordonate care dețin surse de poluare, ai căror conducători au calitatea de ordonator terțiar de credite. (3) Modelul și conținutul Registrului structurilor controlate în domeniul protecției mediului este prevăzut în anexa nr. 8. (4) Registrul structurilor controlate în domeniul protecției mediului se înaintează structurii de protecția mediului din cadrul eșalonului superior, în format electronic, odată cu raportul prevăzut la art. 22 alin. (2). 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 735/4.XL2010 CAPITOLUL V Obligațiile conducătorilor și ale personalului unităților aparatului central și structurilor/instituțiilor din subordinea/coordonarea M.A.I. SECȚIUNEA 1 Obligațiile conducătorilor unităților aparatului central și structurilor/instituțiilor din subordinea/coordonarea M.A.I. Art. 40. — Obligațiile conducătorilor unităților aparatului central și structurilor/instituțiilor aflate în subordinea/ coordonarea M.A.I., în domeniul protecției mediului, sunt cele prevăzute pentru persoanele fizice și juridice menționate la art. 94 alin. (1) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare, ale persoanelor fizice și juridice prevăzute în actele normative în vigoare din domeniul protecției mediului, precum și cele ce decurg din prevederile de prezentului ordin. Art. 41. —în situația în care mai multe unități ale M.A.I. își desfășoară activitatea în aceeași incintă, conducătorii acestora au următoarele obligații: a) să coopereze în vederea implementării prevederilor privind protecția mediului, luând în considerare natura activităților; b) să își coordoneze acțiunile în vederea protecției personalului și prevenirii accidentelor ecologice, în funcție de specificul activității desfășurate; c) să se informeze reciproc despre riscurile de mediu și să înștiințeze personalul din subordine. SECȚIUNEA a 2-a Obligațiile personalului din unitățile M.A.I. Art. 42. — în domeniul protecției mediului, personalul din unitățile M.A.I. are următoarele obligații: a) să își însușească și să respecte normele de protecție a mediului și modul de aplicare a acestora; b) să își desfășoare activitatea în așa fel încât să nu creeze condiții de impact negativ asupra mediului înconjurător; c) să aducă la cunoștință, pe cale ierarhică, orice situație care constituie un pericol de accident ecologic sau modificare a factorilor de mediu în unitatea în care își desfășoară activitatea; d) să anunțe imediat conducătorul unității sau responsabilul de mediu în cazul producerii unui accident ecologic; e) să întrerupă imediat orice activitate care ar putea genera producerea unui accident ecologic; f) să ofere relațiile solicitate de organele de control și de cercetare în domeniul protecției mediului; g) să respecte procedurile specifice aprobate la nivelul instituției privind modul de intervenție la o poluare produsă în unitatea proprie sau în zona de competență. CAPITOLUL VI Dispoziții finale Art. 43. — Conducătorii unităților M.A.I. sunt obligați să prevadă în bugetele proprii fondurile necesare desfășurării activităților de protecție a mediului pentru fiecare domeniu de activitate. Art. 44. — Termenul de realizare, aprobare și avizare a programelor de conformare pentru toate unitățile M.A.I. este de 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentului ordin. Art. 45. — (1) Comisarii regionali, prim-comisarii și comisarii Gărzii Naționale de Mediu, precum și persoanele împuternicite din cadrul acesteia au acces, în condițiile legii, în obiectivele, incintele si în zonele aparținând sau aflate în administrarea M.A.I. (2 ) Personalul prevăzut la alin. (1) este însoțit de personalul cu atribuții pe linie de protecție a mediului din cadrul unității care deține sau administrează obiectivele, incintele sau zonele respective. Art. 46. —Anexele nr. 1—8 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 47. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 48. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului internelor și reformei administrative nr. 409/2008 privind organizarea, coordonarea și controlul activității de protecție a mediului în unitățile Ministerului Administrației și Internelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 din 11 martie 2008. Ministrul administrației și internelor, Constantin-Traian Igaș București, 27 octombrie 2010. Nr. 239.’ ANEXA Nr. 1 RAPORT PRIVIND ACCIDENTUL ECOLOGIC Nr...................din..................... — model — A. Unitatea............................................... B. Adresa................................................. C. Data și ora producerii poluării........................ D. Tipul poluării......................................... — Cantitate/volum — Suprafața afectată — Implicații privind poluarea vecinătăților............. E. Factorul de mediu afectat — descriere.................. — Solul și vegetația — Apa — Aerul — Așezările umane F. Măsurile întreprinse pentru diminuarea poluării........ — Stabilirea listei cu materiale de intervenție............ — Documentele după care s-a acționat pentru intervenție.... G. Colaborarea cu autoritățile locale de mediu H. Măsurile pentru remedierea factorilor de mediu afectați de poluare....................................................... Conducătorul unității, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 735/4.XL2010 11 ANEXA Nr. 2 FIȘA DE MEDIU 1. Date generale ale unității: a) Denumirea unității, adresa, telefon, fax .... b) Amplasamentul .... c) Profilul de activitate. d) Forma de proprietate .... e) Regimul de lucru (ore/zi, zile/săptămână, zile/an).... f) Datele de identificare a responsabilului cu protecția mediului: — Gradul, numele și prenumele: — Studiile: instituții de învățământ absolvite — Calificarea în funcție: cursuri de specialitate în domeniul protecției mediului, postli’ceale, postuniversitare — Data numirii în funcția de responsabil cu protecția mediului: — Telefon: g) Agenția județeană și locală de protecția mediului: — Denumirea: ’ — Adresa: — Telefon: 2. Date specifice activității: a) Activitatea desfășurată ’ Se prezintă activitatea specifică desfășurată, cu informații complete, inclusiv descrierea proceselor tehnologice acolo unde este cazul. b) Dotări: Dotările specifice: clădiri (cu suprafața spațiilor ocupate), utilaje, instalații, mașini, aparate, mijloace de transport (auto, nave și aeronave) utilizate în activitate etc. c) Suprafața unității — ha — TOTAL:’din care: — Poligoane: — Teren arabil: — Pășune: — Pajiști: — Păduri: — Lungime căi de comunicații: drumuri de acces, alei, trotuare — Parc auto: d) Utilități Modul de asigurare cu utilități (apă, canal, energie etc.): surse, cantități, volume. 3. Surse de poluanți și protecția factorilor de mediu: a) Protecția calității apelor — Sursele de ape uzate și indicatorii de calitate ai acestora — Stațiile și instalațiile de epurare sau de preepurare a apelor uzate, randamentele de reținere a poluanților, locul de evacuare (emisar, canalizare publică, canalizare, platformă industrială) — Poluanții evacuați în mediu sau în canalizări publice ori în alte canalizări (în mg/l și/sau kg/zi) b) Protecția atmosferei — Sursele și poluanții pentru aer — Instalații pentru colectarea, epurarea și dispersia gazelor reziduale și a pulberilor — Poluanții evacuați în atmosferă (în mg/m³ și/sau g/s) c) Protecția împotriva zgomotului și vibrațiilor’ — Sursele de zgomot și de vibrații — Dotările, amenajările și măsurile de protecție împotriva zgomotului și vibrațiilor — Nivelul de zgomot și de vibrații produs d) Protecția solului și â subsolului — Sursele posibile de poluare a solului și a subsolului — Măsurile, dotările și amenajările pentru protecția solului și a subsolului e) Protecția împotriva radiațiilor — Sursele de radiații din activitate — Dotările, amenajările și măsurile pentru protecția împotriva radiațiilor —'■ Nivelul radiațiilor emise în mediu f) Protecția fondului forestier (acolo unde este cazul) Situația afectării fondului forestier — Lucrările și măsurile pentru diminuarea și eliminarea impactului negativ produs asupra vegetației și ecosistemelor forestiere g) Protecția ecosistemelor, biodiversității și ocrotirea naturii (acolo unde este cazul) — Sursele posibile de afectare a ecosistemelor acvatice și terestre, a monumentelor naturii, a parcurilor naționale și a rezervațiilor naturale — Masurile pentru protecția ecosistemelor, biodiversității și pentru ocrotirea naturii, în general h) Protecția peisajului și a zonelor de interes tradițional (acolo unde este cazul) — Modul de încadrare a obiectivului în peisaj — Măsuri și amenajări pentru protecția peisajului și a zonelor de interes tradițional i) Gestiunea deșeurilor — Sursele de deșeuri, tipuri, compoziție și cantități de deșeuri rezultate ’— Modul de gospodărire a deșeurilor; depozitare controlată, transport, tratare, refolosire, distrugere, integrare în mediu, comercializare j) Gestiunea substanțelor și preparatelor periculoase — Substanțele și preparatele periculoase utilizate/deținute, cantitățile utilizate/deținute și fișele de securitate ale acestora — Modul de gospodărire, măsurile, dotările și amenajările pentru protecția mediului k) Gestiunea ambalajelor — Tipurile și cantitățile de ambalaje folosite — Modul de gospodărire a ambalajelor și măsuri pentru protecția mediului I) încadrarea în planurile de urbanism și amenajare a teritoriului m) Modul de încadrare a obiectivului în cerințele planurilor de urbanism și amenajare a teritoriului n) Factorii poluanți din zona unității care afectează activitatea acesteia — Sursa poluantă: — Factorul de mediu poluat: aer, apă, sol o) Substanțele care distrug stratul de ozon — Denumirea substanței — tehnică și comercială: halon, freon — Cantitatea: kg — Unde se găsește: aparate de aer condiționat, instalații frigorifice, instalații de stins incendiul, dezumidificatoare, alte aparate sau instalații de pe tehnica specifică p) Zonele de interes național adiacente structurii/instituției — Denumirea zonei și tipul acesteia: rezervație a biosferei, rezervație naturală, parc național, rezervație peisagistică, monumental naturii, monument istoric, situri arheologice, situri „NATURA 2000”, alte zone de interes natural —Actul normativ care stabilește tipul zonei: q) Accidentele ecologice în care a fost implicată unitatea — Natura accidentului: — Data producerii: — Măsuri de remediere: r) Protecția așezărilor umane (acolo unde este cazul) — Distanța față de așezările umane, localitățile și populația eventual afectată — Măsurile, dotările și amenajările pentru protecția așezărilor umane s) Alte date și informații privind protecția mediului Se vor prezenta și alte date specifice activității sau solicitate de structura de specialitate a ordonatorului’ secundar de credite/din Direcția generală logistică, după caz, care au legătură cu protecția factorilor de mediu și planul de intervenție în caz de poluări accidentale. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 735/4.XL2010 ș) Reconstrucția ecologică (acolo unde este cazul) — Lucrări și măsuri pentru refacerea mediului deteriorat, precum și pentru menținerea unui ecosistem corespunzător în zonă t) Monitorizarea mediului (acolo unde este cazul) ț) Dotări și măsuri privind instruirea personalului, mana- gementul exploatării și analiza periodică a propunerii de conformare pentru ’ controlul emisiilor de poluanți, supravegherea calității mediului și monitorizarea activităților de protecție a mediului. MENȚIUNE: Fișa de mediu ce se va întocmi și se va prezenta la structura de specialitate a ordonatorului secundar de credite, respectiv la structura de specialitate din Direcția generală logistică se va adapta: — în funcție de specificul activității; — conținutului-cadru care formează obiectul acestei anexe; — prevederilor legislației naționale și comunitare în domeniu. ANEXA Nr. 3 Avizat Directorul general al Direcției generale logistice/Ordonator secundar de credite*), Aprob Conducătorul unității, Avizat Comisia de protecție a mediului și ecologie PROGRAM DE CONFORMARE Nr. Denumirea Performanța/ Fonduri crt. Neconformitatea măsurii obiective de Termen de finalizare necesare Raportare Observații remediere descărcarea apelor uzate emisii atmosferice gestiunea deșeurilor ................................ Avizat Șeful structurii financiare, Avizat Șeful structurii financiare de la eșalonul superior, întocmit Responsabil de mediu, *) Avizarea se face de către eșalonul superior, conform competențelor. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 735/4.XL2010 13 ANEXA Nr. 4 LISTA cuprinzând principalele documente de organizare a activităților de protecție a mediului întocmite la nivelul ordonatorilor terțiari de credite din Ministerul Administrației și Internelor A. Unități care dețin surse de poluare 1. Evidența surselor de poluare a mediului din unitate și subunitățile din subordine, cu referire la următoarele: centralele termice, depozitele de carburanți sau lubrifianți, de muniție și materiale de geniu-chimic, substanțe periculoase și deșeuri, traseele conductelor de alimentare cu combustibil, instalațiile de neutralizare/distrugere/incinerare a deșeurilor sau a materialelor și substanțelor toxice și periculoase, sursele radioactive, poligoanele de tragere, rampele de spălare a tehnicii, stațiile de pompare a apelor reziduale, parcurile auto, spațiile de alimentație publică, cazare, odihnă, tratament și recuperare medicală, spațiile de reținere, animalele de serviciu, platformele de gunoi, precum și alte echipamente cu potențial de poluare, precum și unitățile care execută lucrări de reparații în domeniile auto, nave, aeronave, armament, geniu-chimic, foto, criminalistică și altele asemenea notă: Pentru fiecare dintre sursele identificate se precizează descrierea, evaluarea, lista activităților supuse monitorizării, documentele din care rezultă monitorizarea calității factorilor de mediu — buletine de măsurători, de interpretare etc. 2. Fișa de mediu 3. Programul de conformare 4. Planul anual de acțiune în domeniul protecției mediului 5. Planul de control la subunitățile din subordine și al surselor de poluare 6. Registrul structurilor controlate în domeniul protecției mediului și notele de constatare încheiate cu ocazia controalelor 7. Situația statistică a cheltuielilor pentru protecția mediului și veniturilor din activitatea de protecție a mediului 8. Evidența buletinelor de analiză pentru factorii de mediu afectați de poluare — apă, aer, sol, după caz 9. Raportul statistic „Managementul deșeurilor”, întocmit în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deșeurilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidența gestiunii deșeurilor și pentru aprobarea listei cuprinzând deșeurile, inclusiv deșeurile periculoase, cu completările ulterioare B. Unități care nu dețin surse de poluare 1. Planul anual de acțiune în domeniul protecției mediului 2. Planul de control la subunitățile din subordine și al surselor de poluare 3. Registrul structurilor controlate în domeniul protecției mediului și notele de constatare încheiate cu ocazia controalelor 4. Situația statistică a cheltuielilor pentru protecția mediului și a veniturilor din activitatea de protecție a mediului 5. Raportul statistic „Managementul deșeurilor”, întocmit în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 78/2000, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 856/2002, cu completările ulterioare ANEXA Nr. 5 LISTA cuprinzând principalele documente de organizare a activităților de protecție a mediului întocmite la nivelul ordonatorilor secundari de credite din Ministerul Administrației și Internelor 1. Evidența surselor de poluare a mediului din toate structurile/instituțiile din subordine/coordonare 2. Evidența programelor de conformare avizate ale structurilor aflate în subordine/coordonare 3. Evidența măsurilor neîndeplinite în anul precedent din planurile anuale de acțiune în domeniul protecției mediului și planurile de măsuri pentru prevenirea, reducerea și controlul poluării mediului pentru reducerea consumului de resurse pentru toate structurile/instituțiile din subordine 4. Planul de control la structurile/instituțiile din subordine 5. Rapoartele de control și notele de constatare întocmite în urma controalelor efectuate 6. Registrul structurilor/instituțiilor controlate și măsurile dispuse cu ocazia controalelor 7. Situația statistică a cheltuielilor pentru protecția mediului și veniturilor din activitatea de protecție a mediului pentru toate structurile/instituțiile din subordine 8. Raportul statistic „Managementul deșeurilor” pentru toate structurile/instituțiile din subordine, întocmit în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deșeurilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 426/2001, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidența gestiunii deșeurilor și pentru aprobarea listei cuprinzând deșeurile, inclusiv deșeurile periculoase, cu completările ulterioare 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 735/4.XL2010 ANEXA Nr. 6 Modelul împuternicirii de control pe linia protecției mediului — față — ROMÂNIA MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR [Stema României] ................................*) — verso — ÎMPUTERNICIRE DE CONTROL PE LINIA PROTECȚIEI MEDIULUI Nr......................din......... Este împuternicit....................din cadrul ............*) să execute control, să constate contravențiile și să aplice sancțiuni contravenționale**) pe linia protecției mediului în..............***), precum și în orice loc de muncă organizat de acestea, la orice oră. ........................deține certificat de securitate pentru nivelul .........., seria......nr......../......, și se identifică cu legitimația M.A.I. seria..............................................................................................nr., eliberată la data de. Conducătorii structurilor/instituțiilor controlate au obligația să acorde tot sprijinul necesar executării controlului. Prezenta delegație de control este valabilă în perioada.....................****). Conducătorul unității, *) După caz, se înscrie Direcția generală logistică/denumirea ordonatorului secundar de credite/denumirea ordonatorului terțiar de credite în care este încadrat inspectorul/responsabilul de mediu/personalul desemnat, împuternicit pentru executarea controlului. **) Atribuțiile privind constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor contravenționale revin numai inspectorilor de mediu. ***) în cazul inspectorilor de mediu din cadrul ordonatorilor secundari de credite/responsabililor de mediu din cadrul ordonatorilor terțiari de credite, se înscrie „din subordinea ...”. în cazul inspectorilor de mediu din cadrul Direcției generale logistice, se înscrie „unitățile din cadrul aparatului central, structurile și instituțiile aflatejn subordinea/coordonarea M.A.I. ””) împuternicirea va fi semnată de conducătorul unității la care este încadrat inspectorul/responsabilul de mediu/personalul desemnat împuternicit pentru executarea controlului, după caz. ANEXA Nr. 7 I. Modelul procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor ROMÂNIA MINISTERULADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR Unitatea............ Exemplarul nr.......... PROCES-VERBAL de constatare si sancționare a contravențiilor » » f Seria.....nr....... încheiat astăzi: ziua................luna...........anul......în localitatea........................, sectorul/județul.............. Agent constatator........................................................................din......................................, (gradul, numele și prenumele) (unitatea) în baza împuternicirii de control nr..................din................., emisă de................., constat că: Domnul/Doamna............................. CNP ..............., fiul/fiica lui ........ și al/a ............, născut/născută la .............în localitatea..........., sectorul/județul........................, actul de identitate.seria.......... nr........... eliberat de ............, cu domiciliul/reședința în ............., str. nr.................., bl., sc......, ap....., sectorul/județul........ocupația.............., locul de muncă...................................................................... Persoana juridică........................, cu sediul în............., str.............nr......bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul/județul ......., CUI................, reprezentată de domnul/doamna................, CNP................, actul de identitate.seria .......nr.....eliberat de................................, cu domiciliul/reședința în........, str.........................nr., bl. ..., sc. ..., ap...sectorul/județul în ziua de..................luna.........anul .... ora .... locul..........a săvârșit următoarele: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 735/4.XL2010 15 Fapta săvârșită este prevăzută de: — art.din......și sancționată de art.....din.........; — art.din......și sancționată de art.....din.........; — art.din......și sancționată de art.....din......... Stabilesc: Amenda, în sumă de.......................lei. Contravenientul nu este de față/refuză/nu poate lua cunoștință despre conținutul procesului-verbal, lucru atestat de martorul ................. cu domiciliul/reședința în ................., str................. nr........... bl............, sectorul/județul ................................, posesor al actului de identitate.........seria.............nr............., eliberat de................., CNP.............................. Contravenientul poate face plângere împotriva procesului-verbal de constatare în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia. Plângerea va fi depusă la..................... Contravenientul achită pe loc, cu Chitanța nr..............., sau poate achita în cel mult două zile lucrătoare de la data primirii procesului-verbal de constatare a contravenției jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege, adică suma de.............lei. Alte mențiuni, inclusiv obiecțiunile făcute de contravenient cu privire la conținutul procesului-verbal Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, din care un exemplar s-a înmânat contravenientului, astăzi, ziua ...., luna.......anul.........../se va comunica contravenientului în termen de cel mult o lună de la data aplicării acestuia, prin poșta specială. Agent constatator, Martor, Contravenient, Am luat cunoștință II. Modelul înștiințării de plată a debitorului — față — Seria.....nr.. ROMÂNIA MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR Unitatea................ ÎNȘTIINȚARE DE PLATĂ Domnul/Doamna.................................... CNP................., fiul/fiica lui..........și al/a..........., născut/născută la.................., în localitatea....................sectorul/județul..............actul de identitate.............seria...................................................................... nr............., eliberat de ................ cu domiciliul/reședința în .......... str............. nr..., bl....., sc....., ap.................................................................., sectorul/județul.............ocupația........locul de muncă....................... Persoana juridică......................., cu sediul în.........str..............nr......bl......., sc....., ap....., sectorul/județul ................,...............CUI.reprezentată de domnul/doamna.........CNP actul de identitate.seria. nr..............................................................................................................................., eliberat de., cu domiciliul/reședința în.str.nr., bl., sc., ap., sectorul/județul.................... Conform Procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției seria...................nr......încheiat în ziua de........ luna..............................................................................................................................anul.la.s-a stabilit drept amendă suma de.lei, pe care va trebui să o achitați la.................. Chitanța și copia procesului-verbal se transmit în termen de 15 zile de la comunicare unității din care face parte agentul constatator. în caz de neplată a obligațiilor se va trece la executarea silită. — verso — Către în temeiul art....................... din .............., trimitem alăturat Procesul-verbal de constatare a contravenției seria....nr.............încheiat pe numele domnului/doamnei/persoanei juridice..............în vederea executării silite. .........................*) Recomandat nr....din...... Data prezentării Loc pentru francare Data primirii *) Se va semna de către conducătorul unității în care este încadrat agentul constatator. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 735/4.XL2010 ANEXA Nr. 8 REGISTRUL structurilor controlate în domeniul protecției mediului Nr. Denumirea Perioada/ Termen de Nr. Recontrol --- crt. structuri i/instituției Inspector Măsuri dispuse raportare adresei de evidența îndeplinirii Observații controlate de mediu răspuns măsurilor Anul....... Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 447219 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 735/4.XI.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495