MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 729 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, ² noiembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 94. — Ordonanță de urgență privind unele măsuri în domeniul asigurării unor categorii de persoane în sistemul public de pensii....................... 2—4 1 .044. — Hotărâre privind modificarea alin. (1) al art. 18 din anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România” ................. 4 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 245. — Decizie pentru înlocuirea unui membru titular al Comitetului interministerial privind procesul de reformare a legislației și procedurilor din domeniul amenajării teritoriului, urbanismului, arhitecturii și construcțiilor ..................................................... 5 246. — Decizie privind numirea domnului Decebal Lohan în funcția publică de secretar general în cadrul Autorității Naționale pentru Cercetare Științifică........... 5 247. — Decizie privind eliberarea domnului Constantin Dan Neagu din funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autorității Naționale pentru Sport și Tineret ................................................... 6 248. — Decizie privind numirea domnului Sorin Moldovan în funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autorității Naționale pentru Sport și Tineret 6 Nr. Pagina 249. — Decizie privind constatarea încetării de drept a raportului de serviciu al doamnei Gina Bâra, secretar general adjunct al Ministerului Justiției......................... 7 250. — Decizie pentru eliberarea domnului Alexandru Nazare din funcția de secretar de stat la Ministerul Finanțelor Publice................................................ 7 251. — Decizie pentru numirea domnului Alexandru Nazare în funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii................................ 8 252. — Decizie privind aplicarea mobilității pentru domnul Staicu Mircea Cristian din funcția publică de secretar general al Ministerului Culturii și Patrimoniului Național în funcția publică de secretar general adjunct al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii......... 8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 232/2.477. — Ordin al ministrului administrației și internelor și al ministrului finanțelor publice privind’ aprobarea modelului-cadru al Acordului de cooperare pentru organizarea și exercitarea unor activități în scopul realizării unor atribuții stabilite prin lege autorităților administrației publice locale ..................\... 9-13 2.481. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind modificarea și completarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 1—6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum și alte măsuri financiare, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.901/2010............................. 14-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 729/2.XL2010 ORDONANȚE Sl HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 7 7 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind unele măsuri în domeniul asigurării unor categorii de persoane în sistemul public de pensii Având în vedere necesitatea implementării unor măsuri de lărgire a sferei de asigurați ai sistemului public de pensii, care să dea posibilitatea exercitării dreptului fundamental la pensie, prin includerea persoanelor care nu au avut calitatea de asigurat și care optează să achite contribuția de asigurări sociale pe o anumită perioadă, ținând cont de existența a numeroase solicitări din partea unor cetățeni români din țară și din străinătate privind asigurarea la sistemul public de pensii, luând în considerare principiul egalității de tratament pentru toți cetățenii, ținând seama de necesitatea de a îmbunătăți sistemul de protecție socială în concordanță cu prioritățile naționale, astfel încât persoanele care nu îndeplinesc condiția stagiului minim de cotizare pentru a accede la o categorie de pensii din sistemul public să contribuie la sistem prin plata contribuțiilor de asigurări sociale, în scopul de a evita excluderea socială a unor categorii de persoane care în prezent nu pot accede la o pensie din sistemul public de pensii, întrucât nu îndeplinesc condițiile prevăzute de lege cu privire la stagiul de cotizare, și creșterea numărului de persoane care, în lipsa îndeplinirii condițiilor de pensionare, ar apela la sistemul de asistență socială, fapt ce ar împovăra bugetul de stat, având în vedere deficitul înregistrat la bugetul asigurărilor sociale de stat, ținând seama că elementele sus-menționate constituie premisele unei situații extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ adecvat și că neadoptarea acestor măsuri ar avea drept consecințe negative afectarea unui interes public, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. 1. — (1) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, persoanele care nu au calitatea de pensionari pot efectua plata contribuției de asigurări sociale pentru perioadele de timp în care nu au avut calitatea de asigurat în sistemul public de pensii sau într-un sistem de asigurări sociale neintegrat acestuia. (2) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență persoanele pentru care există obligația asigurării în sistemul public de pensii, în conformitate cu Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare. (3) Perioadele pentru care se poate efectua plata contribuției de asigurări sociale sunt cele anterioare datei la care sunt îndeplinite condițiile, prevăzute de lege, privind vârsta standard de pensionare. (4) Vârsta standard de pensionare este prevăzută în anexa nr. 3 la Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, așa cum este detaliată în anexa nr. 9 la Ordinul ministrului muncii și solidarității sociale nr. 340/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, cu modificările și completările ulterioare. (5) Perioadele pentru care, în condițiile prevăzute de prezenta ordonanță de urgență, persoanele prevăzute la alin. (1) achită contribuția de asigurări sociale se consideră stagiu de cotizare în sistemul public de pensii. Art. 2. — (1) Persoanele interesate prevăzute la art. 1 alin. (1) încheie un contract de asigurare socială, până la data de 31 decembrie 2010, potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență. (2) Contractul de asigurare socială prevăzut la alin. (1) se încheie între persoana interesată sau, după caz, mandatarul acesteia, desemnat prin procură specială, și casa teritorială de pensii din raza teritorială de domiciliu ori reședință a persoanei interesate sau, după caz, a mandatarului. Art. 3. — Perioadele de timp pentru care se poate efectua plata contribuției de asigurări sociale sunt cele care se încadrează în intervalul de timp cuprins între data încheierii contractului de asigurare socială potrivit prezentei ordonanțe de urgență și ultimii 5 ani anteriori acestei date. Art. 4. — (1) Contribuția de asigurări sociale datorată se calculează prin aplicarea asupra bazei lunare de calcul a cotei contribuției de asigurări sociale pentru condiții normale de muncă, reglementată de legislația în vigoare pentru fiecare dintre luna/lunile din perioadele pentru care se solicită efectuarea plății în vederea considerării stagiului de cotizare în sistemul public de pensii. (2) Baza lunară de calcul prevăzută la alin. (1) o constituie cel puțin valoarea unui salariu de bază minim brut pe țară garantat în plată, reglementat de legislația în vigoare pentru fiecare dintre luna/lunile din perioadele pentru care se solicită efectuarea plății contribuției de asigurări sociale. Salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată este cel aprobat prin hotărâre a Guvernului. (3) Valoarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, prevăzut la alin. (2), utilizat la calculul contribuției de asigurări sociale datorate, este următoarea: a) pentru anul 2005 (octombrie—decembrie) — 310 lei; b) pentru anul 2006 — 330 lei; c) pentru anul 2007 — 390 lei; d) pentru ianuarie—septembrie, inclusiv, 2008 — 500 lei; e) octombrie—decembrie 2008 — 540 lei; f) pentru anul 2009 — 600 lei; g) pentru anul 2010 — 600 lei. Art. 5. — Cota de contribuție de asigurări sociale, prevăzută la art. 4 alin. (1), care se utilizează la calculul contribuției de asigurări sociale datorate este următoarea: a) pentru anul 2005 — 31,5%; b) pentru anul 2006 — 29,15%; c) pentru anul 2007 — 29%; d) pentru ianuarie—noiembrie, inclusiv, 2008 — 29%; e) pentru decembrie 2008 — 27,5%; f) pentru ianuarie 2009 — 28%; g) pentru februarie—decembrie 2009 — 31,3%; h) pentru anul 2010 — 31,3%. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 729/2.XI.2010 3 Art. 6. — (1) Plata contribuției de asigurări sociale se efectuează într-o singură tranșă sau eșalonat, în tranșe, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2010. (2) Suma cu titlu de contribuție de asigurări sociale calculată potrivit prevederilor art. 4 și 5 se actualizează cu indicele de inflație publicat în luna în care se face plata contribuției față de luna pentru care aceasta se datorează, pe baza datelor comunicate de Institutul Național de Statistică. (3) Plata contribuției de asigurări sociale se efectuează prin mandat poștal sau prin orice alt mijloc de plată prevăzut de lege, inclusiv în numerar, la casieria casei teritoriale de pensii în raza căreia se află domiciliul solicitantului. Art. 7. — Baza lunară de calcul la care se achită contribuția de asigurări sociale, respectiv cea prevăzută la art. 4 alin. (2), se folosește la calculul punctajului lunar utilizat, potrivit legii, la stabilirea cuantumului pensiei din sistemul public de pensii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, loan Nelu Botiș Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 28 octombrie 2010. Nr. 94. ’ CASA NAȚIONALĂ DE PENSII Șl ALTE DREPTURI DE ASIGURĂRI SOCIALE CASA JUDEȚEANĂ DE PENSII....’........................./ CASA DE PENSII A MUNICIPIULUI BUCUREȘTI ANEXĂ CONTRACT DE ASIGURARE SOCIALĂ Nr. din ziua........luna........, anul............ încheiat între Casa Teritorială de Pensii..........................denumită în continuare Casa, reprezentată prin directorul executiv, în calitate de asigurător, cu sediul în localitatea.........................., str..........................nr................bl......, sc.........., et......., ap......, Oficiul poștal.........județul.................., sectorul........., și Titular contract......................................................, CNP......................................., sex (M/F)........ (numele și prenumele) Data nașterii.........................(an/lună/zi) Actul de identitate:..................................seria.................nr................. Adresa: localitatea:................................................str.............................nr................., bl........, sc..........., et........, ap........ Oficiul poștal........................................... Județul/Sectorul:................................................ Telefonul:............................................ □ Reprezentat prin mandatar ........................................................................................................... (numele si prenumele) CNP....................................... Actul de identitate:................., seria..............nr.............. Art. 1. — Obiectul prezentului contract de asigurare socială este asigurarea în sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale solicitată de asigurat sau de mandatar. Art. 2. — (1) Perioada de asigurare și venitul asigurat sunt: a) anul 2005, luna/lunile..................venit asigurat.......lei; b) anul 2006, luna/lunile..................venit asigurat......lei; c) anul 2007, luna/lunile..................venit asigurat.......lei; d) anul 2008, luna/lunile..................venit asigurat.......lei; e) anul 2008, luna/lunile..................venit asigurat.......lei; f) anul 2009, luna/lunile...................venit asigurat.......lei; g) anul 2010, luna/lunile..................venit asigurat.......lei. (2) Cota de contribuție de asigurări sociale pentru condiții normale de muncă este de: a) 31,5% pentru anul 2005; b) 29,15% pentru anul 2006; c) 29,0% pentru anul 2007; d) 29,0% pentru anul 2008, lunile ianuarie—noiembrie; e) 27,5% pentru anul 2008, luna decembrie; f) 28,0% pentru anul 2009, luna ianuarie; g) 31,3% pentru anul 2009, lunile februarie—decembrie; h) 31,3% pentru anul 2010. (3) Totalul cuantumului contribuției de asigurări sociale este de......lei. (4) Suma totală prevăzută la alin. (3), reprezentând cuantumul contribuției de asigurări sociale, se actualizează cu indicele de inflație publicat în luna în care se face plata, față de luna pentru care aceasta se datorează, pe baza datelor comunicate de Institutul Național de Statistică. (5) Plata contribuției se efectuează: a) în tranșe — până la data de 31 decembrie 2010; b) integral, într-o singură tranșă — până la data de 31 decembrie 2010. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 729/2.XI.2010 (6) Contul în care se plătește contribuția de asigurări sociale, deschis la Trezoreria Statului pe seama Casei, este (7) Plata contribuției de asigurări sociale se poate face și în numerar, la casieria Casei, sau prin orice alte mijloace de plată prevăzute de lege. Art. 3. — Obligațiile Casei sunt următoarele: a) plata pensiei cuvenită în sistemul public de pensii; b) certificarea stagiului de cotizare, a punctajului anual și a punctajului cumulat pentru perioada de cotizare. Art. 4. — Obligațiile asiguratului sunt următoarele: a) achitarea contribuției de asigurări sociale în cuantumul și în modul stabilite la art. 2; b) înștiințarea Casei asupra modificărilor survenite în termenii prezentului contract de asigurare socială; c) prezentarea asiguratului la sediul Casei atunci când este solicitat, respectând termenul prevăzut în invitație. Art. 5. — Clauze: (1) Stagiul de cotizare se constituie din însumarea lunilor pentru care s-a achitat contribuția de asigurări sociale. (2) Prezentul contract de asigurare socială intră în vigoare la data semnării lui de către părțile contractante și înregistrarea acestuia la Casă. (3) Durata contractului expiră la data de 31 decembrie 2010, cu menținerea efectelor dobândite în temeiul acestuia. (4) în caz de forță majoră, părțile contractante sunt exonerate de răspundere pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare ori cu întârziere a obligațiilor asumate prin prezentul contract de asigurare socială. Cazul de forță majoră se dovedește de partea care o invocă. Art. 6. — Litigiile în legătură cu executarea prezentului contract de asigurare socială, nesoluționate între părți pe cale amiabilă, sunt de competența secțiilor de asigurări sociale, completelor specializate pentru asigurări sociale de la nivelul tribunalelor și curților de apel sau, după caz, se soluționează de instanțele competente potrivit legii. Asigurător, Asigurat, GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea alin. (1) al art. 18 din anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 17 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — în anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.Â. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 694 din 3 octombrie 2003, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare, alineatul (1) al articolului 18 se modifică și va avea următorul cuprins: „(1 ) C.N.Ă.D.N.R. este administrată de către 7 administratori care constituie consiliul de administrație, dintre care unul va fi specialist din Ministerul Finanțelor Publice, aleși de adunarea generală a acționarilor pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realeși.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Anca Daniela Boagiu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 13 octombrie 2010. Nr. 1.044. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 729/2.XI.2010 ⁵ DECIZII ALE P R I M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE pentru înlocuirea unui membru titular al Comitetului interministerial privind procesul de reformare a legislației și procedurilor din domeniul amenajării teritoriului, urbanismului, arhitecturii si construcțiilor Având în vedere propunerea formulată de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului prin Adresa nr. 65.456 din 4 octombrie 2010, înregistrată sub nr. 20/20.898/D.N.A. din 6 octombrie 2010, în temeiul art. 18 și 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Eugen Curteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, se numește în calitatea de membru titular al Comitetului interministerial privind procesul de reformare a legislației și procedurilor din domeniul amenajării teritoriului, urbanismului, arhitecturii și construcțiilor în locul domnului loan Andreica. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 29 octombrie 2010. Nr. 245.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea domnului Decebal Lohan în funcția publică de secretar general în cadrul Autorității Naționale pentru Cercetare Științifică Având în vedere Adresa nr. 124/2010 a Comisiei de concurs pentru recrutarea înalților funcționari publici, prin care se propune numirea în funcțiile publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici a candidaților admiși în urma concursului susținut în data de 11 octombrie 2010, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 12 lit. b), art. 18 alin. (2), art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 62 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în baza prevederilor art. II din Legea nr. 140/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. —începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Decebal Lohan se numește în funcția publică de secretar general în cadrul Autorității Naționale pentru Cercetare Științifică. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 29 octombrie 2010. Nr. 246.’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 729/2.XI.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE privind eliberarea domnului Constantin Dan Neagu din funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autorității Naționale pentru Sport și Tineret Având în vederea propunerea ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului, cuprinsă în Adresa nr. 13.600 din 15 septembrie 2010, în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Constantin Dan Neagu se eliberează din funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autorității Naționale pentru Sport și Tineret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 1 noiembrie 2010. Nr. 247.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea domnului Sorin Moldovan în funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autorității Naționale pentru Sport și Tineret Având în vederea propunerea ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului, înregistrată la Cabinetul primului-ministru sub nr. 5/7.275 din 15 septembrie 2010, în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Sorin Moldovan se numește în funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autorității Naționale pentru Sport și Tineret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 1 noiembrie 2010. Nr. 248.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 729/2.XL2010 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU 7 DECIZIE privind constatarea încetării de drept a raportului de serviciu al doamnei Gina Bâra, secretar general adjunct al Ministerului Justiției Având în vedere adresele Ministerului Justiției nr. 130.041/6//2010 și nr. 101.006/2010 privind modul de aplicare de către doamna Gina Bâra a dispozițiilor art. 94 alin. (2) și art. 95 alin. (5) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 15 lit. e) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 12 lit. d), art. 19 alin. (1) lit. b), art. 94 alin. (2), art. 95 alin. (5) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Se constată încetarea de drept, începând cu data de 21 septembrie 2010, a raportului de serviciu al doamnei Gina Bâra, secretar general adjunct al Ministerului Justiției. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 1 noiembrie 2010. Nr. 249.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea domnului Alexandru Nazare din funcția de secretar de stat la Ministerul Finanțelor Publice Având în vedere cererea de eliberare din funcția de secretar de stat prin demisie, în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Alexandru Nazare se eliberează din funcția de secretar de stat la Ministerul Finanțelor Publice. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 2 noiembrie 2010. Nr. 250.’ 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 729/2.XL2010 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE pentru numirea domnului Alexandru Nazare în funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Alexandru Nazare se numește în funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 2 noiembrie 2010. Nr. 251.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind aplicarea mobilității pentru domnul Staicu Mircea Cristian din funcția publică de secretar general al Ministerului Culturii și Patrimoniului Național în funcția publică de secretar general adjunct al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Având în vedere propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din Adresa nr. 3.658 din data de 26 octombrie 2010, înregistrată la Cabinetul primului-ministru cu nr. 5/8.317 din data de 26 octombrie 2010, ținând cont de prevederile art. 30 lit. a) și ale art. 33 alin. (1) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnului Staicu Mircea Cristian i se aplică mobilitatea din funcția publică de secretar general al Ministerului Culturii și Patrimoniului Național în funcția publică de secretar general adjunct al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 2 noiembrie 2010. Nr. 252.’ PRIM-MINISTRU EMIL BOC MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 729/2.XI.2010 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR Nr. 232 din 15 octombrie 2010 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Nr. 2.477 din 22 octombrie 2010 ORDIN privind aprobarea modelului-cadru al Acordului de cooperare pentru organizarea și exercitarea unor activități în scopul realizării unor atribuții stabilite prin lege autorităților administrației publice locale Având în vedere prevederile art. 24 alin. (1³) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației și internelor și ministrul finanțelor publice emit următorul ordin: Art. 1. — (1) Se aprobă modelul-cadru al Acordului de cooperare pentru organizarea și exercitarea unor activități în scopul realizării unor atribuții stabilite prin lege autorităților administrației publice locale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Prin adaptarea în mod corespunzător, modelul-cadru prevăzut în anexă poate fi utilizat pentru orice activitate care urmează a fi organizată și exercitată prin cooperare între instituțiile publice locale. Ministrul administrației și internelor, Traian-Constantin Igaș Art. 2. — Opțiunea pentru organizarea și exercitarea unor activități în scopul realizării unor atribuții stabilite prin lege autorităților administrației publice locale, prin acorduri de cooperare, revine în exclusivitate autorităților administrației publice locale și trebuie să aibă la bază principiile de eficiență, eficacitate și economicitate coroborate cu principiul autonomiei locale. Art. 3. — Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu ANEXĂ ACORD DE COOPERARE pentru organizarea și exercitarea activității de.... încheiat astăzi,..........20... CAPITOLUL I Părțile semnatare Art. 1. — Părțile prezentului acord de cooperare, denumit în continuare acord, sunt: A. Filiala Județeană .........a Asociației ........................./Asociația de dezvoltare intercomunitară, denumită în continuare — filiala/asociația, după caz, în calitate de entitate organizatoare a..................pentru instituții publice locale, așa cum sunt definite la art. 2, alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, prevăzute la lit. B, cu sediul în........................................., str.............................nr..., titulară a codului de înregistrare fiscală ................. și a contului nr....................................., deschis la Banca .............................., reprezentată prin domnul/doamna..........................., care îndeplinește funcția de președinte al filialei/asociației, și B. Instituția publică locală care cooperează în vederea finanțării și realizării în comun a obiectivelor specifice.................................., respectiv: B.1. Instituția publică locală......................, cu sediul în.......str.......nr...Județul ....., titulară a codului de înregistrare fiscală......și a contului nr....., deschis la Trezoreria ......................................................................., reprezentată prin domnul/doamna ., având funcția de ............., după caz, în baza Hotărârii Consiliului Local/Județean nr....../.; B.2. Instituția publică locală......................, cu sediul în......str.......nr..., județul ....., titulară a codului de înregistrare fiscală......și a contului nr........................., deschis la Trezoreria...................., reprezentată prin domnul/doamna..având funcția de....... după caz, în baza Hotărârii Consiliului Local/Județean nr./.; B.3. etc. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 729/2.XI.2010 CAPITOLUL II Obiectul acordului de cooperare Art. 2. — Obiectul prezentului acord îl constituie cooperarea dintre părțile semnatare în vederea organizării și exercitării activității de........în conformitate cu prevederile legale. Art. 3. — Prezentul acord stabilește: a) drepturile și obligațiile părților în organizarea și exercitarea activității de......; b) atribuțiile structurii de.......; c) obligațiile financiare ale instituțiilor publice locale semnatare; d) obligativitatea confidențialității datelor și a informațiilor în posesia cărora intră oricare dintre persoanele implicate în acest proces. Art. 4. — Părțile semnatare stabilesc principiile care stau la baza aplicării acordului și se obligă să acționeze consecvent pentru respectarea lor, sub forma: a) menținerii autonomiei juridice, decizionale și financiare a fiecărei instituții publice locale semnatare; b) îmbinării în mod echitabil a nevoilor de...cu resursele disponibile între părțile semnatare; c) respectării reciproce a confidențialității în desfășurarea activităților de...........și raportarea rezultatelor acestora; d) respectării cadrului legal, metodologic și procedural, specific activității de..... CAPITOLUL III Drepturile și obligațiile părților în organizarea și exercitarea activității de............... Art. 5. — Filiala/Asociația, după caz, în calitate de entitate organizatoare și de angajator, își asumă următoarele obligații: a) să constituie o structură de........, dimensionată ca număr de...............astfel încât să asigure realizarea activității de..........la toate instituțiile publice locale cuprinse în acord, dar nu mai puțin de ...................................angajați cu normă întreagă; b) să respecte procedurile privind parcurgerea celor 4 faze ale execuției bugetare, respectiv angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor prevăzute la art. 14, să întocmească și să depună declarațiile privind impozitele și contribuțiile aferente drepturilor de personal, precum și pe cele specifice angajatorului, potrivit legii; c) să asigure încăperile necesare și adecvate pentru organizarea și desfășurarea activităților structurii de..........; d) să asigure procesul de selectare și angajare a personalului din structura de.............; e) să asigure condițiile necesare realizării competențelor privind........, planificate în conformitate cu normele generale de...........................................................; f) să asigure condițiile necesare pregătirii profesionale a........................la nivelul cerințelor stabilite prin normele metodologice specifice instituțiilor publice locale; g) să respecte cadrul legal, metodologic și procedural, specific activității de.........; h) să conducă și să țină evidența cheltuielilor ocazionate de înființarea, organizarea și funcționarea structurii de..........și a decontării acestor cheltuieli între filială/asociație, după caz, și instituții publice locale semnatare; i) să publice trimestrial și anual pe site-ul propriu de internet cheltuielile ocazionate de înființarea, organizarea și funcționarea structurii de............; situațiile financiare respective se transmit în format electronic către Ministerul Administrației și Internelor și către Ministerul Finanțelor Publice, în termenul legal de la întocmire; j) să stabilească indicatorii de performanță privind exercitarea activității de...........; k) să calculeze și să raporteze anual indicatorii de performanță privind exercitarea activității de I) să realizeze și să publice un raport anual referitor la activitățile implementate, cheltuielile efectuate, managementul resurselor umane, rezultatele obținute, indicatorii de performanță în exercitarea activității de ; raportul se aprobă de către structurile de conducere ale filialei/asociației până la data de 31 ianuarie a anului următor celui pentru care se întocmește raportul și se publică, în termen de 5 zile de la aprobare, pe site-ul propriu de internet și la avizierul de la sediul filialei/asociației; m) să întocmească planul anual, respectiv multianual de activitate (detaliat pentru anul următor și orientativ pe următorii 2 ani); planul se aprobă de către structurile de conducere ale filialei/asociației până la data de 30 noiembrie a anului anterior și se publică, în termen de 5 zile de la aprobare, pe site-ul propriu de internet și la avizierul de la sediul filialei/asociației; n) să elaboreze și să supună aprobării metodologia de organizare a activității de..............., în termen de cel mult 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului acord; o) să convoace anual sau ori de câte ori consideră necesar reprezentanții legali ai instituțiilor publice locale semnatare ale prezentului acord. Art. 6. — Instituțiile publice locale semnatare ale prezentului acord au următoarele drepturi: a) să propună unele obiective de...................specifice acestor unități administrativ-teritoriale, în vederea cuprinderii acestora în planurile multianuale de..................; b) să solicite și să beneficieze de servicii de............pentru îmbunătățirea eficienței și eficacității sistemului de management și control intern care să asigure atingerea obiectivelor instituțiilor publice locale; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 729/2.XL2010 11 c) să fie informate, în mod exclusiv și operativ, asupra problemelor și iregularităților constatate cu ocazia competențelor privind...........efectuate; d) să primească în mod exclusiv rapoartele de ................ care sunt întocmite, ca urmare a competențelor privind................realizate la propria instituție publică locală; e) să hotărască independent asupra acțiunilor necesare implementării recomandărilor formulate în baza competențelor privind.............realizate; f) să revoce unilateral prezentul acord, în condițiile prezentului acord. Ârt. 7. — Instituțiile publice locale semnatare ale prezentului acord au următoarele obligații: a) să respecte metodologia de..........., respectiv documentarea temeinică, participarea la ședințe, analiza și avizarea documentelor procedurale elaborate de..........................și să furnizeze, în scris sau verbal, informațiile solicitate; b) să asigure accesul la date, informații și documente..........................în vederea atingerii obiectivelor competenței privind...........; c) să asigure logistica necesară desfășurării competenței privind ............. respectiv încăperi adecvate, acces la sistemele de comunicații și tehnologia informațiilor, furnituri de birou, precum și alte mijloace materiale utile; d) să acorde sprijin structurii de.în realizarea sarcinilor acesteia; e) să elaboreze și să transmită structurii de........planurile de acțiune necesare implementării recomandărilor însușite; f) să informeze structura de....cu privire la modul de transpunere în practică a recomandărilor cuprinse în rapoartele de.............; g) să furnizeze informațiile solicitate în vederea pregătirii și exercitarea competențelor privind h) să estimeze costurile necesare realizării competențelor privind .........solicitate în cursul exercițiului financiar, să prevadă aceste angajamente în bugetul local și să aloce cota-parte de cheltuieli stabilită; i) să participe la convocările prevăzute la art. 5 lit. o). CAPITOLUL IV Atribuțiile structurii de......... Art. 8. — Structura de...............se constituie distinct în subordinea președintelui filialei/asociației, după caz, și prin atribuțiile sale nu trebuie să fie implicată în activitățile de....... Art. 9. —Atribuțiile structurii de......sunt: a) elaborează normele metodologice specifice privind exercitarea activității de........aprobate de reprezentanții legali ai tuturor instituțiilor publice locale semnatare și avizate pentru conformitate de b) elaborează, în cooperare cu fiecare reprezentant legal al instituției publice locale semnatare, proiectul planului anual și multianual de...........pentru fiecare instituție publică locală semnatară, de regulă, pe o perioadă de............................ani, și pe baza acestora se centralizează în planul anual, respectiv în planul multianual de.......................................al activității de.constituite la nivelul filialei/asociației, după caz; c) efectuează activități de..........conform prevederilor legale în vigoare; d) raportează periodic reprezentantului legal al instituției publice locale asupra constatărilor, concluziilor și recomandărilor rezultate din activitățile sale de..................; e) elaborează raportul anual al activității de........; f) în cazul identificării unor nereguli sau posibile prejudicii, raportează imediat autorităților administrației publice locale respective; g) asigură confidențialitatea datelor și a informațiilor rezultate în urma activităților de ......... desfășurate; h) sprijină instituțiile publice locale semnatare să răspundă solicitărilor organelor abilitate în timpul controalelor. Art. 10. — Planificarea și efectuarea competențelor privind..................se realizează în mod echitabil pentru toate instituțiile publice locale semnatare ale prezentului acord, în funcție de competențele solicitate și de resursele disponibile. Art. 11. — Structura de ....................................asigură efectuarea competențelor privind .......................conform legii și prevăzute în planurile de........pentru fiecare instituție publică locală semnatară a prezentului acord și formulează concluzii și recomandări pentru îmbunătățirea activităților...................... CAPITOLUL V Drepturile și obligațiile financiare ale părților Art. 12. — în vederea realizării în comun a activității de...............părțile susțin financiar înființarea, organizarea și funcționarea structurii de................................ Art. 13. — (1) Organizarea și exercitarea în concret a activității de............pentru instituțiile publice locale semnatare și asigurarea evidențelor privind activitățile desfășurate, precum și costurile aferente acestora sunt în responsabilitatea filialei/asociației, în calitate de entitate organizatoare. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 729/2.XI.2010 (2) Finanțarea cheltuielilor prevăzute la alin. (1) se realizează prin plata cotei-părți ce revine fiecărei instituții publice locale semnatare a prezentului acord. Ărt. 14. — (1) Cheltuielile ocazionate de înființarea, organizarea și funcționarea structurilor de...........se finanțează prin contribuția din bugetul instituțiilor publice locale semnatare. (2) Cota-parte din cheltuielile determinate de funcționarea structurilor de...........ce revine fiecărei instituții publice locale semnatare trebuie să fie mai mică decât cheltuielile ocazionate pentru prestarea aceleiași activități de către fiecare instituție publică locală în parte, cu respectarea principiilor de eficiență, eficacitate și economicitate. (3) Cota-parte a fiecărei instituții publice locale, plătibilă lunar în contul filialei/asociației pentru luna următoare, se stabilește înainte de începerea anului financiar, în baza fundamentărilor făcute de reprezentanții legali ai instituțiilor publice locale semnatare cu privire la frecvența cu care va fi prestată activitatea de.........precum și costul mediu zilnic per activitate prestată. (4) Nivelul cotei-părți: a) se stabilește pentru o lună și nu poate fi fracționat; b) se rotunjește la 10 lei în favoarea filialei/asociației; c) va respecta principiile de eficiență, eficacitate și economicitate, prevăzute la art. 24 alin. (1¹) din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare. Art. 15. — (1) în cazul realizării activității de................prin intermediul filialei/asociației, instituțiile publice locale semnatare achită cota-parte, pe întreaga durată de existență a prezentului acord, după cum urmează: a) până cel mai târziu în ultima zi lucrătoare a fiecărei luni pentru luna următoare; b) ca excepție de la prevederile lit. a), pentru perioada cuprinsă între data semnării prezentului acord și sfârșitul lunii respective, în termen de ... zile lucrătoare de la data semnării. (2) Pentru neplata la termen a obligațiilor ce le revin, potrivit alin. (1), instituțiile publice locale semnatare datorează majorări de întârziere calculate pentru fiecare lună sau fracție de lună de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate, inclusiv. (3) Nivelul majorării de întârziere este cel prevăzut pentru obligațiile fiscale cuvenite bugetelor locale. (4) în cazul în care instituția publică locală semnatară nu achită cota-parte la termenele prevăzute la alin. (1), filiala/asociația, după caz, înaintează o notificare către instituția publică locală respectivă, aceasta constituind titlu executoriu, fără îndeplinirea niciunei alte proceduri. CAPITOLUL VI Clauze de confidențialitate și incompatibilitate Art. 16. — Informațiile, datele și documentele utilizate de........................în cadrul desfășurării competențelor privind................................................sunt confidențiale conform prevederilor Art. 17. — Documentele privind....................., inclusiv raportul de..........., sunt comunicate și puse la dispoziția exclusivă a reprezentanților legali ai instituțiilor publice locale afiliate. Art. 18. — Prin clauza de confidențialitate părțile semnatare ale prezentului acord convin ca, pe toată durata acestuia, dar și după încetarea lui, să nu solicite de la personalul structurii de...........date sau informații care privesc oricare dintre celelalte instituții publice locale implicate în acțiunea de cooperare și de care acesta a luat cunoștință în timpul exercitării competențelor privind........................... Art. 19. —...........................asigură confidențialitatea datelor, a informațiilor și a documentelor între instituțiile publice locale semnatare ale prezentului acord. Art. 20. — Divulgarea unor date, informații sau documente de natură să aducă prejudicii instituțiilor publice locale semnatare ale prezentului acord se sancționează potrivit legislației în vigoare. CAPITOLUL VII Forța majoră și litigiile Art. 21. — (1) Niciuna dintre părțile prezentului acord nu răspunde de neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligațiilor asumate, dacă acestea sunt urmare a unui caz de forță majoră. (2) Forța majoră constituie un obstacol de neînfrânt și inevitabil și provoacă imposibilitatea absolută de executare, fiind imprevizibilă; sunt considerate caz de forță majoră, în sensul prezentului acord, împrejurări ca: război, revoluție, cutremur, marile inundații. Art. 22. — Nu se consideră caz de forță majoră acel eveniment care îndeplinește cumulativ condițiile: a) nu este adus la cunoștința părților semnatare ale prezentului acord, în cel mult... zile lucrătoare de la producere; b) există indicii că nu sunt luate toate măsurile posibile în vederea reducerii consecințelor acestuia. Art. 23. — Orice neînțelegere care decurge din interpretarea sau executarea prezentului acord este soluționată de părțile semnatare pe cale amiabilă. Art. 24. —în cazul în care soluționarea neînțelegerii pe cale amiabilă nu este posibilă, litigiul dintre părțile semnatare ale prezentului acord se soluționează de către instanțele de judecată competente, potrivit legii. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 729/2.XI.2010 13 CAPITOLUL VIII Durata și desființarea acordului de cooperare Art. 25. — Prezentul acord se încheie pe o durată nedeterminată și intră în vigoare de la data semnării lui de către reprezentanții legali ai părților semnatare. Art. 26. — Modificarea sau desființarea prezentului acord în cursul executării lui se poate face numai pentru motive obiective, întemeiate și neimputabile părților, prin acordul de voință al acestora. Art. 27. — Prezentul acord poate fi modificat prin acte adiționale aprobate de reprezentanții legali ai părților acordului. Art. 28. — (1) Calitatea unei instituții publice locale de parte în prezentul acord poate înceta, în baza hotărârii consiliului local/județean adoptate în acest sens, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care se comunică filialei/asociației hotărârea respectivă. (2) Hotărârea prevăzută la alin. (1) trebuie să fie adoptată cu cel puțin 60 de zile înainte de sfârșitul anului bugetar. (3) Pe parcursul perioadei prevăzute la alin. (2) instituția publică locală respectivă poate reveni asupra opțiunii de încetare a calității de parte în prezentul acord, dar nu mai târziu de 60 de zile înainte de sfârșitul anului bugetar, caz în care aceasta trebuie să comunice filialei/asociației hotărârea consiliului local/județean prin care abrogă hotărârea prevăzută la alin. (1). CAPITOLUL IX Dispoziții finale Art. 29. — (1) Anual, părțile prezentului acord se reunesc pentru: a) efectuarea analizei rezultatelor executării acordului și aprobarea raportului anual de activitate; b) stabilirea de măsuri privind eficientizarea activității de......; c) aprobarea planului anual și a celui multianual de..........; d) stabilirea cotei-părți lunare datorate de instituțiile publice locale semnatare. (2) Măsurile prevăzute la alin. (1) lit. b)—d) se adoptă cel mai târziu în luna noiembrie a anului curent pentru anul următor. (3) Dezbaterile din reuniunile prevăzute la alin. (1) se cuprind într-un proces-verbal și se semnează de către reprezentanții legali prezenți ai părților semnatare ale prezentului acord. (4) Măsurile prevăzute la alin. (1) lit. b)—d) se adoptă cu votul majorității reprezentanților legali ai instituțiilor publice locale semnatare ale prezentului acord și devin obligatorii pentru toate părțile, inclusiv pentru instituții publice locale care nu au fost reprezentate sau ai căror reprezentanți legali au votat împotriva măsurilor respective. Art. 30. — Prezentul acord, prin act adițional: a) poate fi modificat numai cu acordul scris al tuturor părților semnatare ale acordului; b) se modifică oricând pe durata existenței sale, ca urmare a evenimentelor legislative intervenite asupra actelor normative care au stat la baza adoptării lui. Art. 31. —încheierea și desființarea prezentului acord se comunică, în termen de 5 zile de la aprobare, Ministerului Administrației și Internelor și Ministerului Finanțelor Publice. Art. 32. —Actul de înființare și statutul filialei/asociației, după caz, se modifică potrivit prezentului acord în termen de 45 de zile de la încheierea acestuia. ★ Prezentul acord a fost încheiat în .... exemplare, toate fiind identic egale din punct de vedere juridic, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară, astăzi,...........20.. . ★ Semnăturile reprezentanților părților Președintele filialei/asociației, după caz L.S. 1. Semnătura 2. Data semnăturii 3. înregistrat sub nr. Conducătorul instituției publice locale, B.1.: L.S. 1. Semnătura 2. Data semnăturii 3. înregistrat sub nr. Conducătorul instituției publice locale, B.2.: L.S. 1. Semnătura 2. Data semnăturii 3. înregistrat sub nr. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 729/2.XI.2010 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN privind modificarea și completarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 1—6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum și alte măsuri financiare, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.901/2010 Având în vedere dispozițiile art. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum și alte măsuri financiare, în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. I. — Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 1—6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum și alte măsuri financiare, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.901/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 440 din 30 iunie 2010, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) Pentru solicitarea împrumutului de la Ministerul Finanțelor Publice, unitatea administrativ-teritorială, prin ordonatorul principal de credite, întocmește cererea pentru solicitarea acordării unui împrumut din venituri din privatizare în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 51/2010, potrivit modelului prezentat în formularul nr. 1, la care anexează lista operatorilor economici ale căror obligații fiscale restante se sting în limita împrumutului solicitat, potrivit modelului prezentat în formularul nr. 2, copii de pe certificatele de atestare fiscală ale operatorilor economici care se regăsesc în listă, întocmite în conformitate cu prevederile art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 51/2010, și copia hotărârii consiliului local sau județean, după caz, prin care se aprobă contractarea împrumutului din veniturile din privatizare înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, ștampilată și semnată, conform cu originalul. Modelul hotărârii consiliului local sau județean, după caz, este prevăzut în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 145/2008 pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componența și funcționarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale.” 2. Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Documentele prevăzute la art. 2 alin. (1) se depun de unitățile administrativ-teritoriale la direcțiile generale ale finanțelor publice județene/a municipiului București, după caz, în a căror raza teritorială își au sediul, care verifică încadrarea acestora în prevederile legii și le transmit operativ prin e-mail Ministerului Finanțelor Publice — Direcția generală de trezorerie și datorie publică. (2) Ministerul Finanțelor Publice, prin Direcția generală de trezorerie și datorie publică, întocmește proiectul de convenție de împrumut, potrivit modelului prezentat în formularul nr. 3, la care atașează proiectul scadențarului obligațiilor de plată privind rambursări de rate și plăți de dobânzi aferente sumei solicitate de unitatea administrativ-teritorială, și îl transmite prin e-mail direcției generale a finanțelor publice județene/a municipiului București, după caz, în a cărei rază teritorială își are sediul, care, la rândul ei, îl retransmite prin poștă și e-mail beneficiarului.” 3. La articolul 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) Documentațiile necesare obținerii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale se depun de unitățile administrativ-teritoriale la direcțiile generale ale finanțelor publice județene/a municipiului București, după caz, în a căror rază teritorială își au sediul, care verifică încadrarea acestora în prevederile legii și le transmit operativ prin poștă Ministerului Finanțelor Publice — Direcția generală de trezorerie și datorie publică.” 4. La articolul 5 alineatul (2), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) proiectul convenției de împrumut, în două exemplare, semnat de ordonatorul principal de credite al unității administrativ-teritoriale.” 5. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „(2¹) Documentele prevăzute la alin. (2) se depun de unitățile administrativ-teritoriale la direcțiile generale ale finanțelor publice județene/a municipiului București, după caz, în a căror rază teritorială își au sediul, care le transmit operativ prin poștă Ministerului Finanțelor Publice — Direcția generală de trezorerie și datorie publică.” 6. La articolul 10, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins: „(5) După primirea informațiilor în sistem electronic de la Direcția generală trezorerie și contabilitate publică, cu privire la restituirea sumelor ca împrumut neutilizat, Direcția generală de trezorerie și datorie publică amendează convenția de împrumut, potrivit modelului prezentat în formularul nr. 6, pentru unitățile administrativ-teritoriale care se încadrează în prevederile alin. (1) și (3), și reface scadențarul obligațiilor de plată ale împrumutului. Direcția generală de trezorerie și datorie publică, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea informațiilor privind restituirea sumelor ca împrumut neutilizat, va dispune Trezoreriei Operative Centrale transferul sumelor din contul 65.01.01 «Decontări în contul Trezoreriei Centrale — operațiuni proprii», deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al unităților administrativ-teritoriale, în contul 65.01.01 «Decontări în contul Trezoreriei Centrale — operațiuni proprii», deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice, codificat cu codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului (8609468).” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 729/2.XL2010 15 7. Articolul 15 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 15. — Formularele nr. 1—6 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.” 8. Formularul nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu formularul nr. 1, al cărui cuprins este prevăzut în anexa nr. 1. 9. După formularul nr. 5 se introduce un nou formular, formularul nr. 6, al cărui cuprins este prevăzut în anexa nr. 2. Art. II. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 22 octombrie 2010. Nr. 2.481. ANEXA Nr. 1 Formularul nr. 1 ROMÂNIA Județul............................¹) Unitatea administrativ-teritorială..²) ....................................3) Adresa ............................. Telefon/fax/adresă e-mail........... Nr.......din................20....... MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Direcția Generală a Finanțelor Publice a. Stema unității administrativ- teritoriale CERERE pentru solicitarea acordării unui împrumut din venituri din privatizare în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum și alte măsuri financiare Subsemnatul,...............................⁴), în calitate de ordonator principal de credite al...........²)............³), județul............¹), depun prezenta cerere în vederea acordării unui împrumut în valoare de.........lei, pe o perioadă de ........, având ca titular..............²).³), identificat/ă prin codul de înregistrare fiscală.........................⁵), cod IBAN........., deschis la............ Prin prezenta cerere mă oblig să aduc la îndeplinire prevederile Hotărârii Consiliului Local/Județean nr........din......... 20... privind aprobarea contractării unui împrumut din venituri din privatizare în valoare de......lei, precum și ale oricăror alte reglementări conexe și totodată declar pe propria răspundere că datele prezentate în documentația de împrumut și suma solicitată sunt conforme realității. L.S. Ordonator principal de credite, ............2)........³), (prenumele și numele) ¹) Se înscrie denumirea județului. ²) Se înscrie categoria unității administrativ-teritoriale solicitante. 3) Se înscrie denumirea unității administrativ-teritoriale solicitante. 4) Se înscriu prenumele și numele reprezentantului legal. ⁵) Se înscrie codul de înregistrare fiscală a unității administrativ-teritoriale. ANEXA Nr. 2 Formularul nr. 6 ACT ADIȚIONAL Nr. 1 la Convenția de împrumut nr. ...././2010 în temeiul prevederilor art. 5 alin. (5) și (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum și alte măsuri financiare, ale art. 10 alin. (5) din Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 1—6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor măsuri 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 729/2.XL2010 pentru reducerea unor arierate din economie, precum și alte măsuri financiare, aprobare prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.901/2010, și ale art. 8 din Convenția de împrumut nr......./../2010, între Ministerul Finanțelor Publice, cu sediul în municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, cod fiscal nr..............., cod IBAN.....................................................................................................................reprezentat legal prin., în calitate de., și.............................................................., cu sediul în....................., str........................nr....., (unitatea administrativ-teritorială) cod fiscal nr............., cont nr..............., reprezentată legal prin........................, în calitate de............., se încheie prezentul act adițional. Art. 1. —Valoarea împrumutului prevăzut la art. 1 din Convenția de împrumut nr................../.../2010 se modifică începând cu data de..................................................................................................și devine.lei, ca urmare a restituirii în contul Ministerului Finanțelor Publice a sumei rămase neutilizată în contul 50.02.44 „Disponibil din împrumuturi acordate din venituri din privatizare conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 51/2010”. Art. 2. — Scadențarul prevăzut la art. 3 alin. (2) din Convenția de împrumut nr................./..../2010 se reface având în vedere prevederile art. 1. Art. 3. — Celelalte articole din Convenția de împrumut nr..................../........2010 rămân neschimbate. Art. 4. — Prezentul act adițional s-a încheiat în 2 (două) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte semnatară. MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Numele și prenumele UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ Numele și prenumele Funcția Funcția Semnăturile autorizate și ștampila Semnăturile autorizate și ștampila Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 447158 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 729/2.XI.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495