MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 717 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 27 octombrie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECRETE 1.044. — Decret pentru eliberarea din funcție a unui procuror.... 2 1.045. — Decret pentru eliberarea din funcție a unui procuror.... 2 1.046. — Decret pentru eliberarea din funcție a unui procuror.... 2 1.047. — Decret privind eliberarea din funcție a unui judecător.... 3 1.048. — Decret privind eliberarea din funcție a unui judecător.... 3 1.049. — Decret privind eliberarea din funcție a unui judecător.... 3 1.050. — Decret privind eliberarea din funcție a unui judecător.............................................. 4 1.051. —Decret privind reîncadrarea în funcție a unui judecător.................................................... 4 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 1.000. — Hotărâre privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.680/2008 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltării economice durabile................................................... 5-9 1.007. — Hotărâre privind aprobarea programelor de interes național în domeniul protecției familiei și a drepturilor copilului pentru perioada 2010—2012...................... 10-11 Nr. Pagina 1.018. — Hotărâre pentru aprobarea amendamentului nr. 2 convenit prin schimbul de scrisori semnate la București la 31 august 2009, respectiv 3 februarie 2010, și la Londra la 9 februarie 2010, între Guvernul României și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru finanțarea Proiectului de construcție a variantei de ocolire a municipiului Constanța, semnat la București la 7 decembrie 2005 ................................ 11-14 1 .071. — Hotărâre privind acordarea de către România a unui ajutor de urgență, cu titlu gratuit, pentru Republica Ungară.............................................. 14-15 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 241. — Decizie privind constatarea suspendării, la cerere, a raportului de serviciu al doamnei Enache Mihaela, secretar general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor............................... 15 242. — Decizie privind înlocuirea unui membru al Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor.............. 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru eliberarea din funcție a unui procuror în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 755/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Albu Gheorghe, prim-procuror adjunct la Parchetul de pe lângă Tribunalul Giurgiu, se eliberează din funcție ca urmare a pensionării. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 25 octombrie 2010. Nr. 1.044. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru eliberarea din funcție a unui procuror în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 765/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Mitrache Vasile, procuror cu grad profesional corespunzător parchetului de pe lângă tribunal — delegat în funcția de prim- procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Drăgășani, se eliberează din funcție ca urmare a pensionării. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 25 octombrie 2010. Nr. 1.045. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET pentru eliberarea din funcție a unui procuror în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 696/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Cristea Moisă, procuror la Parchetul de pe lângă Tribunalul Harghita, se eliberează din funcție ca urmare a pensionării. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 25 octombrie 2010. Nr. 1.046. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > 3 DECRET privind eliberarea din funcție a unui judecător în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 827/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Doamna lliescu Gherghina, judecător la Tribunalul Olt, se eliberează din funcție ca urmare a pensionării. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 25 octombrie 2010. Nr. 1.047. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind eliberarea din funcție a unui judecător în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 826/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Doamna Goanță Bărbulescu Mirela Tatiana, judecător la Tribunalul Olt, se eliberează din funcție ca urmare a pensionării. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 25 octombrie 2010. Nr. 1.048. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind eliberarea din funcție a unui judecător în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 828/2010, Președintele României decretează: » Articol unic. — Doamna Isac Mariana-Tatiana, judecător la Judecătoria Roman, se eliberează din funcție ca urmare a pensionării. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 25 octombrie 2010. Nr. 1.049. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind eliberarea din funcție a unui judecător în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 878/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Fieraru Ștefan, judecător la Curtea de Apel Ploiești, se eliberează din funcție ca urmare a pensionării. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 25 octombrie 2010. Nr. 1.050. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind reîncadrarea în funcție a unui judecător în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 83 alin. (3) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 816/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Doamna Moldoveanu Elena lulia se reîncadrează în funcția de judecător la Tribunalul Prahova. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 25 octombrie 2010. Nr. 1.051. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 5 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.680/2008 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltării economice durabile în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 1.680/2008 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltării economice durabile, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 897 din 30 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 2 va avea următorul cuprins: „Art. 2. — Prevederile prezentei scheme se aplică întreprinderilor care sunt înregistrate conform Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care investesc în România și se încadrează în una dintre următoarele categorii: a) realizează o investiție inițială cu o valoare care se încadrează între 5 și 10 milioane euro inclusiv, echivalent în lei, și creează minimum 50 de noi locuri de muncă drept urmare a realizării investiției inițiale; b) realizează o investiție inițială cu o valoare care se încadrează între 10 și 20 milioane euro inclusiv, echivalent în lei, și creează minimum 100 de noi locuri de muncă drept urmare a realizării investiției inițiale; c) realizează o investiție inițială cu o valoare care se încadrează între 20 și 30 milioane euro inclusiv, echivalent în lei, și creează minimum 200 de noi locuri de muncă drept urmare a realizării investiției inițiale; d) realizează o investiție inițială cu o valoare care depășește 30 milioane euro, echivalent în lei, și creează minimum 300 de noi locuri de muncă drept urmare a realizării investiției inițiale.” 2. La articolul 12, alineatul (6) va avea următorul cuprins: „(6) Numărul total estimat al întreprinderilor care urmează să beneficieze de ajutor de stat în temeiul prezentei scheme este de 150, numărul mediu anual de beneficiari fiind de 30.” 3. în anexa nr. 2 „Criterii de acordare a ajutorului de stat conform prezentei scheme”, capitolul I „Acordarea ajutorului de stat regional pentru investiția inițială” se modifică după cum urmează: a) subpunctul 2.1 va avea următorul cuprins: „2.1. Prin active corporale se înțelege activele constând în: construcții industriale, turistice și medicale; echipamente.”; b) subpunctul 6.1 va avea următorul cuprins: „6.1. Costurile aferente investițiilor în active corporale cuprind acele costuri legate de: realizarea de construcții industriale, turistice și medicale; achiziționarea de echipamente. în sectorul transporturilor, costurile legate de achiziționarea mijloacelor de transport și a echipamentelor de transport nu sunt costuri eligibile pentru a beneficia de ajutor de stat.”; c) subpunctele 6.1.1 și 6.1.2 vor avea următorul cuprins: „6.1.1. Costurile aferente achiziționării de echipamente prin intermediul unei operațiuni de leasing pot fi considerate eligibile doar în situația în care îmbracă forma leasingului financiar și conțin menționată expres obligația beneficiarului de a achiziționa activele la expirarea termenului contractului de leasing. 6.1.2. Activele achiziționate trebuie să fie noi.” 4. Anexa nr. 3 „Procedura de acordare a alocărilor specifice individuale în cadrul schemei de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltării economice durabile” se modifică după cum urmează: a) la capitolul III „Criterii de eligibilitate”, litera b) va avea următorul cuprins: ,,b) intenționează să realizeze o investiție inițială care se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 2 lit. a)—d) din hotărâre.”; b) la capitolul V „Procedură de acordare a alocării specifice individuale”, punctul 2 „înregistrarea, evaluarea și selecția beneficiarilor”, subpunctul 2.7 se abrogă; c) la capitolul V punctul 2, subpunctul 2.8 va avea următorul cuprins: „2.8. Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va finaliza procesul de evaluare a cererii de acord pentru finanțare în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data la care aceasta este considerată completă în sensul prevederilor prezentei scheme, în limita bugetului anual alocat schemei.”; d) la capitolul V punctul 3 „Acordarea alocărilor specifice individuale”, subpunctul 3.2 va avea următorul cuprins: „3.2. Acordarea alocării specifice individuale se face pe baza unei cereri de eliberare a sumei nerambursabile, al cărei model este prevăzut în formularul nr. 3, care face parte integrantă din prezenta procedură, transmisă de către solicitant la Ministerul Finanțelor Publice, prin reprezentant sau prin poștă cu confirmare de primire. într-un an calendaristic fiecare solicitant poate depune maximum 4 cereri de eliberare a sumei nerambursabile.”; e) formularele nr. 1 și 2 la procedură se modifică și se înlocuiesc cu formularele prevăzute în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. II. — In termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, ministrul finanțelor publice și ministrul dezvoltării regionale și turismului vor emite un ordin comun pentru stabilirea standardelor de cost aferente construcțiilor prevăzute în subpct. 2.1 din cap. I „Acordarea ajutorului de stat regional pentru investiția inițială” din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.680/2008, cu modificările ulterioare. PRIM-MINISTRU București, 29 septembrie 2010. Nr. 1.000. EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 ANEXA Nr. 1 (Formularul nr. 1 la procedură) Data înregistrării...................................... Numărul înregistrării................................... CERERE de acord pentru finanțare (Se completează toate rubricile din formularul-tip în limba română, prin tehnoredactare.) Subscrisa, ............................................, având datele de identificare menționate la secțiunea A, reprezentată legal prin domnul/doamna ............................., având calitatea de ..................... solicit finanțarea în condițiile prevederilor schemei privind asigurarea dezvoltării economice durabile. SECȚIUNEA A Prezentarea solicitantului Denumirea întreprinderii.................................................................................................... Adresa............................................................................, cod poștal Telefon........................, fax................................... E-mail............................................................................. Data înregistrării întreprinderii.................................................. Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerțului............................. Codul de identificare fiscală...................................................... Cod IBAN în care se solicită transferarea alocației specifice individuale, RON.......................................................... deschis la Trezoreria................................................................................................................... Forma juridică..................................................................... Capitalul social........................lei, deținut de: — persoane fizice:.................................%; — societăți comerciale mari¹)......................%. Obiectul principal de activitate: Cod CAEN........................................ Obiectul secundar de activitate²): Cod CAEN.............................................. Numărul mediu scriptic anual de personal, în anul fiscal anterior......................................................... Cifra de afaceri, conform ultimelor situații financiare anuale aprobate................................................lei Valoare active totale, conform ultimei situații financiare aprobate³)..................................................lei Numele....................................... Funcția...................................... Semnătura autorizată și ștampila solicitantului⁴) Data semnării................................ ¹) Societatea mare este acea societate comercială care are numărul mediu scriptic de personal mai mare de 250 (inclusiv) sau o cifră de afaceri anuală netă de peste 50 milioane euro, echivalent în lei, ori deține active totale care depășesc echivalentul în lei a 43 milioane euro, conform ultimelor situații financiare anuale aprobate. ²) Se completează dacă finanțarea se solicită pentru obiectul secundar de activitate. ³) Prin active totale se înțelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans. 4) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeași persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 7 SECȚIUNEA B Prezentarea proiectului pentru care se solicită finanțare în cadrul schemei de ajutor de stat privind asigurarea dezvoltării economice durabile SECȚIUNEA B1 Descrierea succintă a proiectului pentru care se solicită finanțarea SECȚIUNEA B2 Prezentarea costurilor eligibile pentru care se solicită finanțarea Denumirea Valoarea costurilor eligibile*) Valoarea finanțării solicitate activității Tipul de cost eligibil pentru care se solicită finanțare --- lei --- --- lei --- An I An II An III An IV An V An I An II An III An IV An V □ a) Costuri eligibile pentru realizarea de investiții în active corporale5): □ Construcții industriale, turistice și medicale □ Instalații tehnice și mașini Realizarea □ Alte instalații, utilaje și mobilier industrial, de investiții medical și pentru echiparea construcțiilor în active turistice corporale și □ b) Costuri eligibile pentru realizarea de necorporale investiții în active necorporale6): □ Costuri cu transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de proprietate intelectuală: brevet de invenție, licențe, a know-how-ului sau a cunoștințelor tehnice nebrevetate □ Costuri salariale cu personalul nou-angajat Crearea în urma realizării proiectului de investiții pe o de noi locuri perioadă de 2 ani: de muncă □ Costuri cu salariul brut □ Costuri cu asigurările sociale obligatorii TOTAL: *) Valoarea costurilor eligibile fără TVA. ⁵) Reprezintă orice investiții în active corporale ce se referă la crearea unei noi unități, extinderea unei unități existente, diversificarea producției unei unități pe noi piețe de produse sau o schimbare fundamentală a ansamblului procesului de producție al unei unități existente. ⁶) Reprezintă orice investiții în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de invenție, a licențelor, a know-how-ului sau a cunoștințelor tehnice nebrevetate. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 SECȚIUNEA C Declarație pe propria răspundere Subsemnatul/Subsemnata,................................................, identificat/identificată cu B.l./C.l. seria............... nr........., eliberat/eliberată de............la data de................, cu domiciliul în localitatea.........................., str.............nr........., bl.......sc........ap..........., sectorul/județul......................, în calitate de reprezentant legal al întreprinderii.......................declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta cerere sunt corecte și complete. înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii. Declar pe propria răspundere că proiectul pentru care solicit finanțarea prin prezenta schemă nu face obiectul altui ajutor de stat. De asemenea declar pe propria răspundere că în ultimii 3 ani: □ nu am beneficiat de ajutor de stat; □ am beneficiat de următoarele ajutoare de stat: Nr. Anul acordării ajutorului Forma ajutorului de stat Furnizorul Actul normativ în baza căruia Cuantumul ajutorului de stat crt. de stat a beneficiat de finanțare acordat Numele.............................. Funcția............................. Semnătura autorizată și ștampila solicitantului⁷) Data semnării.......................... NOTĂ: Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei persoane sau instituții care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice pot discuta cu solicitanții toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora. A Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeași persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 9 ANEXA Nr. 2 (Formularul nr. 2 la procedură) MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Valoarea costurilor An Mențiuni speciale ..................................... UNITATEA DE IMPLEMENTARE --- lei --- IV Ministrul finanțelor publice, ACORD PENTRU FINANȚARE1) An DESTINATAR: III Denumirea întreprinderii ............................................................................... An Data înregistrării întreprinderii ....................................................................... II Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerțului ....................................... An Codul de identificare fiscală .......................................................................... I Adresa .......................................................................................................... Tipul de cheltuială eligibilă pentru care se solicită finanțare a) Costuri eligibile pentru realizarea de investiții în active Construcții industriale, turistice și medicale Instalații tehnice și mașini Alte instalații, utilaje și mobilier industrial, medical și pentru b) Costuri eligibile pentru realizarea de investiții în active Costuri cu transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de c) Costuri salariale cu personalul nou-angajat în urma realizării Costuri cu salariul brut Costuri cu asigurările sociale obligatorii TOTAL: Telefon ......................................................................................................... corporale2): echiparea construcțiilor turistice necorporale3): proprietate intelectuală: brevet de invenție, licențe, a know-how-ului proiectului de investiții pe o perioadă de 2 ani: Fax ............................................................................................................... sau a cunoștințelor tehnice nebrevetate E-mail ........................................................................................................... Ca urmare a Cererii dumneavoastră nr....................din data de ............................., vă comunicăm prin pr Denumirea Realizarea Crearea eligibile aferente proiectului: activității de investiții de noi locuri în active de muncă corporale și necorporale ¹⁾ Se completează de către unitatea de implementare. ²⁾ Reprezintă orice investiții în active corporale ce se referă la crearea unei noi unități, extinderea unei unități existente, diversificarea producției unei unități pe noi piețe de produse sau o schimbare fundamentală a ansamblului procesului de producție al unei unități existente. ³⁾ Reprezintă orice investiții în transfer de tehnologie, prin dobândirea drepturilor de brevet de invenție, a licențelor, a know-how-ului sau a cunoștințelor tehnice nebrevetate. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind aprobarea programelor de interes național în domeniul protecției familiei și a drepturilor copilului pentru perioada 2010—2012 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 118 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările ulterioare, al art. 50¹ lit. b) și f) din Ordonanța Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 515/2003, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 3 alin. (1) pct. 24¹ din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă programele de interes național în domeniul protecției familiei și a drepturilor copilului pentru perioada 2010—2012, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Fondurile necesare pentru finanțarea programelor de interes național, prevăzute la art. 1, se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale. Art. 3. — (1) Finanțarea programelor de interes național prevăzute la art. 1 se face exclusiv în baza selecției publice a proiectelor înaintate de direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului aflate în subordinea consiliului județean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului București, individual sau în parteneriat cu furnizori privați de servicii sociale, acreditați în condițiile legii. (2) Evaluarea și selecția proiectelor se realizează de către Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale. (3) Metodologia de evaluare, selectare și de finanțare a proiectelor prevăzute la alin. (1) se aprobă în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (4) Proiectele trebuie să îndeplinească cerințele prevăzute în ghidurile solicitantului, specifice fiecărui program de interes național și aprobate prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale. Art. 4. — (1) Monitorizarea implementării proiectelor în cadrul programelor de interes național în domeniul protecției familiei și a drepturilor copilului se asigură de către Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin compartimentul său de specialitate. (2) Metodologia privind monitorizarea implementării proiectelor în cadrul programelor de interes național în domeniul protecției familiei și a drepturilor copilului se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 29 septembrie 2010. Nr. 1.007. Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, loan Nelu Botiș Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu ANEXĂ PROGRAMELE de interes național în domeniul protecției familiei si a drepturilor copilului pentru perioada 2010—2012 1. Programul: „închiderea instituțiilor de tip vechi și înființarea de centre de recuperare, de case de tip familial și/sau apartamente” — PIN 1 Scop: creșterea calității serviciilor sociale pentru copil și familie Obiectiv: creșterea numărului de case de tip familial și apartamente și reducerea numărului de instituții de tip vechi Rezultate estimate: — cel puțin 24 de case de tip familial și apartamente înființate; — cel puțin două centre de recuperare înființate; — numărul de instituții de tip vechi redus cu cel puțin 6; — cel puțin 300 de copii beneficiază de îngrijire de calitate în casele și apartamentele nou-create Perioada de derulare: programul se derulează pe o perioadă de 3 ani. Proiectele vor avea o durată de maximum 24 de luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2012, din care cel puțin 3 luni vor fi destinate funcționării serviciilor nou-create. Buget: bugetul total este de 15.200 mii lei, din care: a) 200 mii lei pentru anul 2010; b) 5.000 mii lei pentru anul 2011; c) 10.000 mii lei pentru anul 2012. Aplicant principal eligibil: direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului Parteneri: organismele private acreditate în condițiile legii, care desfășoară activități în domeniul protecției drepturilor copilului și al protecției speciale a acestuia 2 . Programul „Intervenție în situații de violență în familie” — PIN 2 Scop: creșterea calității serviciilor sociale pentru copil și familie Obiectiv: întărirea capacității direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului (DGASPC) de intervenție în situații de violentă în familie MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 11 Rezultate estimate: — cel puțin 20 de servicii de intervenție în situații de violență în familie, din cadrul DGASPC, înființate și/sau dezvoltate; — cel puțin 1.800 de victime (copii/adulți) vor beneficia de sprijinul serviciilor de intervenție în situații de violență în familie; — cel puțin 1.000 de familii în care se manifestă fenomene de violență vor fi orientate către instituții sau servicii cu competențe în domeniu. Perioada de derulare: programul se derulează pe o perioadă de 3 ani. Proiectele vor avea o durată de maximum 24 de luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2012, din care cel puțin 9 luni vor fi destinate funcționării serviciilor nou-create. Buget: bugetul total este de 1.860 mii lei, din care: a) 200 mii lei pentru anul 2010; b) 830 mii lei pentru anul 2011; c) 830 mii lei pentru anul 2012. Aplicant principal eligibil: DGASPC Parteneri: organismele private acreditate în condițiile legii, care desfășoară activități în domeniul protecției drepturilor copilului și al protecției speciale a acestuia, precum și al prevenirii și combaterii violenței în familie GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea amendamentului nr. 2 convenit prin schimbul de scrisori semnate la București la 31 august 2009, respectiv 3 februarie 2010, și la Londra la 9 februarie 2010, între Guvernul României și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru finanțarea Proiectului de construcție a variantei de ocolire a municipiului Constanța, semnat la București la 7 decembrie 2005 9 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 4 alin. (2) din Legea nr. 210/2006 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru finanțarea Proiectului de construcție a variantei de ocolire a municipiului Constanța, semnat la București la 7 decembrie 2005, cu completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă amendamentul nr. 2 convenit prin schimbul de scrisori*) semnate la București la 31 august 2009, respectiv 3 februarie 2010, și la Londra la 9 februarie 2010, între Guvernul României și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru finanțarea Proiectului de construcție a variantei de ocolire a municipiului Constanța, semnat la București la 7 decembrie 2005, ratificat prin Legea nr. 210/2006, cu completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu Ministrul transporturilor și infrastructurii, Anca Daniela Boagiu București, 6 octombrie 2010. Nr. 1.018. *) Cuprinsul scrisorilor reprezintă traducere din limba engleză. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI Ministerul Finanțelor Publice Cabinet secretar de stat Nr. 507.800 din 31 august 2009 Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare Dna Claudia Pendred director de țară Bd. lancu de Hunedoara nr. 56—60 Metropolis Center, sectorul 1, București Tel.:+40 21 202 7100 Fax: +40 21 202 7110 Spre știință: Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. în atenția: Dnei Dorina Tiron, director general Ref.: Proiect varianta de ocolire a municipiului Constanța, operațiunea nr. 33.391 Ne adresăm în legătură cu Acordul de împrumut din data de 7 decembrie 2006 (Acordul de împrumut), încheiat între România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (Banca). Termenii utilizați în această adresă sunt cei definiți în Acordul de împrumut. Anexa nr. 3 la Acordul de împrumut definește: a) categoria eligibilă ca fiind partea A-3 a Proiectului; și b) soldul maxim al contului special, în legătură cu contul special denominat în euro, ca fiind o sumă egală cu 4.500.000 RON. Având în vedere condițiile existente și cererea formulată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. în Adresa din data de 11 august 2009, vă rugăm să avizați favorabil modificarea Acordului de împrumut, după cum urmează: a) încetarea aplicării definiției categoriei eligibile, dar numai în sensul limitării referitoare la părțile B-1, B-2 și B-3 ale Proiectului, astfel încât Categoriile (4), (5) și (6) să devină categorii eligibile în sensul definiției de mai sus; b) încetarea aplicării definiției soldului maxim al contului special, dar numai în ceea ce privește contul special folosit pentru finanțarea cheltuielilor eligibile pentru Partea A-3 a Proiectului. în acest sens și numai pentru finanțarea Părții A-3 a Proiectului, soldul maxim al contului special va fi de 15.000.000 RON. în conformitate cu anexa nr. 2 la Acordul de împrumut și cu secțiunea 3.03(a) din Termenii și condițiile standard din februarie 1999, așa cum au fost incluse în Acordul de împrumut, pe baza graficului actual de implementare a Proiectului, vă rugăm să fiți de acord cu realocarea sumelor din Categoriile de împrumut specificate în anexa nr. 2 la Acordul de împrumut și cu împărțirea sumei în cele două monede (EUR/RON), conform tabelului de mai jos. Apendicele la anexa nr. 2 se modifică și va avea următorul cuprins: Suma din împrumut Suma din împrumut Categoria alocată în valuta alocată în valuta Procentul din împrumutului împrumutului cheltuielile de finanțat (EUR) (RON) (1) Lucrări pentru 73.103.145 16.007.442 57,2% din valoarea contractului (exclusiv Partea A-1 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (2) Lucrări pentru 1.000.000 36.000.000 57,2% din valoarea contractului (exclusiv Partea A-2 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (3) Lucrări pentru --- 150.000.000 100% din valoarea contractului (exclusiv Partea A-3 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (4) Servicii de consultanță 12.000.000 --- 100% din valoarea contractului (exclusiv pentru Partea B-1 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (5) Servicii de consultanță 571.480 --- 100% din valoarea contractului (exclusiv pentru Partea B-2 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (6) Servicii de consultanță 1.227.475 --- 100% din valoarea contractului (exclusiv pentru Partea B-3 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (7) Comision front-end 887.900 2.040.479 100% TOTAL: 88.790.000 204.047.921 Toate celelalte clauze și condiții din Acordul de împrumut vor rămâne neschimbate. în speranța că cererea noastră se va bucura de sprijinul și înțelegerea dumneavoastră, așteptăm răspunsul dumneavoastră. Cu stimă, Bogdan Alexandru Drăgoi secretar de stat MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 13 GUVERNUL ROMÂNIEI Ministerul Finanțelor Publice Cabinet secretar de stat Nr. 595.871 din 3 februarie 2010 Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare Dna Claudia Pendred director de țară Bd. lancu de Hunedoara nr. 56—60 Metropolis Center, sectorul 1, București Tel.:+40 21 202 7100 Fax: +40 21 202 7110 Spre știință: Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. în atenția: Dnei Dorina Tiran, director general Ref.: Proiect varianta de ocolire a municipiului Constanța, operațiunea nr. 33.391 Ne adresăm în legătură cu Acordul de împrumut din data de 7 decembrie 2005 (Acordul de împrumut), încheiat între România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (Banca). Termenii utilizați în această adresă sunt cei definiți în Acordul de împrumut. Având în vedere Adresa noastră din 31 august’2009, precum și condițiile existente și cererea formulată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii prin scrisoarea din data de 28 ianuarie 2010, vă rugăm să fiți de acord cu modificarea Acordului de împrumut, după cum urmează: — realocarea sumei de 73.366 RON de la categoria (7) „Comision front-end” la categoria (1) „Lucrări pentru Partea A-1”; — realocarea sumei de 887.900 EUR de la categoria (7) „Comision front-end” la categoria (2) „Lucrări pentru Partea A-2”; — realocarea sumei de 1.967.113 RON de la categoria (7) „Comision front-end” la categoria (2) „Lucrări pentru Partea A-2”; — modificarea corespunzătoare a procentului de cheltuieli de finanțat din împrumutul BERD. în acest sens, vă rugăm să ne trimiteți acordul dumneavoastră cu privire la aspectele menționate în prezenta adresă și în adresele noastre anterioare. Toate celelalte clauze și condiții din Acordul de împrumut vor rămâne neschimbate. în speranța că cererea noastră se va bucura de sprijinul și înțelegerea dumneavoastră, așteptăm răspunsul dumneavoastră. Cu stimă, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat (semnătură olografă) BANCA EUROPEANĂ PENTRU RECONSTRUCȚIE Șl DEZVOLTARE România Ministerul Finanțelor Publice Str. Apolodor nr. 17 București, sectorul 5 în atenția: Dnei Angela Carabaș, director general Direcția generală de trezorerie și datorie publică Spre știință: Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. Bd. Dinicu Goiescu nr. 38 București, sectorul 1 în atenția: Dnei Dorina Tiran, director general 9 februarie 2010 România — Proiect varianta de ocolire a municipiului Constanța — operațiunea nr. 33.391 Ne adresăm în legătură cu Acordul de împrumut din data de 7 decembrie 2006 (Acordul de împrumut), încheiat între România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (Banca), și acordul de proiect din data de 7 decembrie 2006 (Acordul de Proiect), încheiat între Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. și Bancă. Termenii utilizați în această scrisoare sunt cei definiți în Acordul de împrumut și în Acordul de Proiect. în conformitate cu anexa nr. 2 la Acordul de împrumut și cu secțiunea 3.03(a) din Termenii și condițiile standard din februarie 1999, așa cum au fost incluse în Acordul de împrumut, și în urma solicitărilor împrumutatului din 31 august 2009 și 3 februarie 2010, Banca a realocat sumele din categoriile de împrumut specificate în anexa nr. 2 la Acordul de împrumut, conform documentului anexat. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Itziar Perkins, manager portofoliu, Echipa transporturi 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 ANEXĂ Realocări —Apendicele la anexa nr. 2 Categoria Sume realocate Sume realocate EUR RON (1) Lucrări pentru Partea A-1 + 73.366 RON (2) Lucrări pentru Partea A-2 + 887.900 EUR + 1.967.113 RON (7) Nealocată -887.900 EUR -2.040.479 RON Pentru evitarea oricăror neînțelegeri, apendicele la anexa nr. 2, rezultat în urma realocării va fi următorul: Apendicele la anexa nr. 2 Suma din împrumut Suma din împrumut Categoria alocată în valuta alocată în valuta Procentul din împrumutului împrumutului cheltuielile de finanțat (EUR) (RON) (1) Lucrări pentru 73.103.145 16.080.808 56,8% din valoarea contractului (exclusiv Partea A-1 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (2) Lucrări pentru 1.887.900 37.967.113 60,01% din valoarea contractului (exclusiv Partea A-2 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (3) Lucrări pentru --- 150.000.000 100% din valoarea contractului (exclusiv Partea A-3 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (4) Servicii de consultanță 12.000.000 --- 100% din valoarea contractului (exclusiv pentru Partea B-1 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (5) Servicii de consultanță 571.480 --- 100% din valoarea contractului (exclusiv pentru Partea B-2 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (6) Servicii de consultanță 1.227.475 --- 100% din valoarea contractului (exclusiv pentru Partea B-3 achiziția de terenuri, impozite și taxe) (7) Comision front-end --- --- 100% TOTAL: 88.790.000 204.047.921 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind acordarea de către România a unui ajutor de urgență, cu titlu gratuit, pentru Republica Ungară în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă acordarea de către România a unui ajutor de urgență, cu titlu gratuit, pentru operațiuni de intervenție în zonele afectate de inundațiile cu noroi toxic din Republica Ungară, constând în bunuri puse la dispoziție de Ministerul Sănătății, prin Institutul Național de Sănătate Publică, prevăzute la art. 2 alin. (1). Art. 2. — (1) Se aprobă scoaterea din gestiunea Institutului Național de Sănătate Publică și transferul cu titlu gratuit către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a unei cantități de 250.000 de bucăți măști de protecție tip FFP1, cu o valoare totală de 50.572 lei, inclusiv TVA, respectiv aproximativ 11.734,33 euro, inclusiv TVA, pe baza unui proces-verbal de predare-primire. (2) Cheltuielile de ambalare, ridicare din depozit, transport pe parcurs intern și internațional, precum și alte cheltuieli ocazionate de îndeplinirea acestei acțiuni, pentru produsele MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 15 scoase din gestiunea Institutului Național de Sănătate Publică, se suportă de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, din bugetul propriu, conform prevederilor legale. Art. 3. — (1) Ministerul Administrației și Internelor, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, va asigura transportul asistenței de urgență către Republica Ungară. (2) Predarea bunurilor acordate ca asistență de urgență prevăzute la art. 2 alin. (1) se va face prin grija Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, în cooperare cu Ministerul Mediului și Pădurilor și Ministerul Sănătății. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely Ministrul administrației și internelor, Constantin-Traian Igaș Ministrul sănătății, Cseke Attila Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 24 octombrie 2010. Nr. 1.071. DECIZII ALE P R I M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind constatarea suspendării, la cerere, a raportului de serviciu al doamnei Enache Mihaela, secretar general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Având în vedere cererea doamnei Enache Mihaela, secretar general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, înregistrată sub nr. 5/7.716 din 1 octombrie 2010, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 95 alin. (1) lit. a) și alin. (4) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Se constată suspendarea, la cerere, începând cu data de 5 octombrie 2010, a raportului de serviciu al doamnei Enache Mihaela, secretar general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 25 octombrie 2010. Nr. 241.’ 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 717/27.X.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE privind înlocuirea unui membru al Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor Având în vedere propunerea formulată de Ministerul Finanțelor Publice prin Adresa nr. 269.219 din 20 octombrie 2010, precum și prevederile art. 15 lit. c) din titlul VII al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul George Bogdan Dragoș, vicepreședinte al Agenției Naționale de Administrare Fiscală, se numește în calitatea de membru al Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor în locul doamnei Haita Garofița. Art. 2. — Decizia primului-ministru nr. 382/2009 privind componența Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 205 din 31 martie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică în mod corespunzător. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 26 octombrie 2010. Nr. 242. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 447035 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 717/27.X.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495