MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 704 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ²¹ octombrie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.080 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 96, art. 97 și art. 101 alin. (3) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.......................................... 2-3 Decizia nr. 1.082 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.... 3-4 Decizia nr. 1.090 din 21 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice .... 4-5 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 1 .031. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condițiilor de introducere pe piață a produselor pentru construcții ........................................................ 6 1 .032. — Hotărâre privind rechemarea și numirea unui consul general .......................................................... 6-7 1 .034. — Hotărâre pentru aprobarea finanțării din Fondul pentru mediu a lucrărilor de închidere a iazurilor de decantare din sectorul minier ................................... 7-10 Nr. Pagina DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 238. — Decizie pentru eliberarea domnului Constantin Dascălu, la cerere, din funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii............. 11 239. — Decizie privind numirea domnului Costin George în funcția de secretar de stat la Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluționarilor din Decembrie 1989 ..........................'.......................... 11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 2.568. — Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2.520/2010 privind depunerea declarațiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță de către contribuabilii mari și mijlocii................................................. 12 2.600. — Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularului 225 „Declarație privind stabilirea impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil pentru câștigurile obținute’ din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise” ...... 13-16 ★ Rectificări ................................................ 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 9 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 1.080 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 96, art. 97 și art. 101 alin. (3) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltăn Marieta Safta — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent-șef Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 96, art. 97 și art. 101 alin. (3) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de Alexandru Marinescu în Dosarul nr. 9.945/325/2008 al Tribunalului Timiș — Secția comercială și de contencios administrativ. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, arătând că dispozițiile legale criticate nu încalcă prevederile constituționale invocate de autorul excepției. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 20 ianuarie 2010, pronunțată în Dosarul nr. 9.945/325/2008, Tribunalul Timiș — Secția comercială și de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 96, art. 97 și art. 101 alin. (3) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de Alexandru Marinescu. în motivarea excepției de neconstituționalitate se susține, în esență, că instituirea unui regim sancționator contravențional, cu consecința posibilității aplicării, în mod cumulativ, de sancțiuni constând în puncte de amendă, suspendarea exercitării dreptului de a conduce, puncte de penalizare și măsuri tehnico- administrative constituie o restrângere excesivă a unor drepturi, în situații care nu se încadrează în cele anume prevăzute de art. 53 alin. (1) din Constituție. Se mai susține că aceleași texte determină o dublă incriminare, în sensul că „se dispune suspendarea permisului de circulație pe o perioadă de 3 luni, precum și aplicarea punctelor de penalizare”. Tribunalul Timiș — Secția comercială și de contencios administrativ apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, cuprinse în art. 96, care reglementează sancțiunile contravenționale complementare, în art. 97 privind măsurile tehnico-administrative și în art. 101 alin. (3) lit. a), potrivit cărora: „Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a lll-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii contravenționale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile săvârșirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a următoarelor fapte: a) nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere, depășirea sau trecerea la culoarea roșie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale. ” Dispozițiile constituționale invocate în susținerea excepției sunt cele ale art. 53 — Restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Examinând excepția de neconstituționalitate, astfel cum a fost formulată, Curtea constată următoarele: I. Dispozițiile art. 96 alin. (6) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 au fost constatate ca fiind neconstituționale prin Decizia nr. 661 din 4 iulie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 525 din 2 august 2007. Astfel fiind și având în vedere dispozițiile art. 29 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, potrivit cărora „Nu pot face obiectul excepției prevederile constatate ca fiind neconstituționale printr-o decizie anterioară a Curții Constituționale’’, în ceea ce privește aceste dispoziții legale excepția urmează să fie respinsă ca fiind inadmisibilă. II. în ceea ce privește dispozițiile art. 96 alin. (1)—(5), alin. (6) lit. a)—c) și alin. (7)—(8), precum și ale art. 97 și art. 101 alin. (3) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, se constată că, în jurisprudența sa, Curtea s-a mai pronunțat asupra constituționalității acelorași dispoziții legale, criticate fie distinct, fie împreună cu alte texte din același act normativ, în raport de critici similare. în acest sens sunt, de exemplu, Decizia nr. 822 din 22 iunie 2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 476 din 12 iulie 2010, Decizia nr. 280 din 18 martie 2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 206 din 1 aprilie 2010, și Decizia nr. 273 din 18 martie 2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 254 din 20 aprilie 2010, prin care Curtea a respins, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 3 pentru considerentele acolo reținute, excepția de noi, cele statuate în jurisprudența menționată își păstrează neconstituționalitate invocată. întrucât nu au intervenit elemente valabilitatea. Pentru motivele mai sus arătate, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: 1. Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 96 alin. (6) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de Alexandru Marinescu în Dosarul nr. 9.945/325/2008 al Tribunalului Timiș — Secția comercială și de contencios administrativ. 2. Respinge, ca fiind neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate a art. 96 alin. (1)—(5), alin. (6) lit. a)—c), alin. (7)— (8), art. 97 și art. 101 alin. (3) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de același autor în același dosar al aceleiași instanțe. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 16 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent-șef, Marieta Safta CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.082 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltăn Ioana Marilena Chiorean — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de Alin Constantin Ciobanu în Dosarul nr. 9.312/302/CV/2009 al Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, invocând jurisprudența Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 11 ianuarie 2010, pronunțată în Dosarul nr. 9.312/302/CV/2009, Tribunalul București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor „art. 118 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice”. Excepția a fost ridicată de Alin Constantin Ciobanu într-o cauză privind soluționarea unui recurs formulat într-o acțiune având ca obiect anularea unui proces-verbal de contravenție. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că dispozițiile de lege criticate, stabilind competența teritorială a judecătoriei în a cărei rază teritorială a fost constatată fapta pentru judecarea plângerii împotriva procesului-verbal de contravenție, afectează liberul acces la justiție și egalitatea în drepturi și răstoarnă prezumția de nevinovăție, deoarece obligă contestatorul care nu locuiește în raza acestei instanțe la cheltuieli cu deplasarea. Apreciază că instanțe egale în grad există și în raza domiciliului contestatorului, iar poliția rutieră dispune de un aparat care presupune o structură identică în toate unitățile administrativ- teritoriale, astfel încât să nu fie împiedicat accesul la justiție al contestatorului. Arată că, în alte materii ce vizează acțiuni în justiție împotriva statului sau instituțiilor sale, legea prevede reguli de competență teritorială alternativă, astfel că dispozițiile de lege examinate operează o discriminare sub acest aspect, precum și, pe de altă parte, între contestator și unitatea de poliție rutieră din care face parte agentul constatator. Tribunalul București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal apreciază că textul de lege criticat nu contravine prevederilor Constituției. Reglementarea competenței teritoriale a instanțelor judecătorești în cauzele având ca obiect plângerile contravenționale este menită să dea expresie garanțiilor constituționale pretins încălcate, prin asigurarea administrării, cu celeritate, a probelor strânse de lucrătorii poliției rutiere. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiect al excepției de neconstituționalitate îl constituie, potrivit mențiunilor din încheierea de sesizare și potrivit motivării scrise a autorului excepției, dispozițiile „art. 118 alin. (5)” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006. Față de criticile de neconstituționalitate formulate, Curtea constată că, în realitate, obiectul excepției îl constituie prevederile art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, modificate prin art. I pct. 57 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2007 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 29 iunie 2007. Acest text de lege are următorul conținut: — Art. 118 alin. (1): „împotriva procesului-verbal de constatare a contravențiilor se poate depune plângere, în termen de 15 zile de la comunicare, la judecătoria în a cărei rază de competență a fost constatată fapta. ” Autorul excepției de neconstituționalitate consideră că textele de lege menționate încalcă prevederile constituționale ale art. 16 — Egalitatea în drepturi, art. 21 —Accesul liberia justiție și ale art. 23 alin. (11) referitoare la prezumția de nevinovăție. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că s-a pronunțat asupra constituționalității dispozițiilor art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, prin raportare la critici de neconstituționalitate asemănătoare cu cele invocate în prezenta cauză, prin Decizia nr. 640 din 11 mai 2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 355 din 31 mai 2010. Cu acel prilej, Curtea a statuat că reglementarea competenței teritoriale a instanțelor judecătorești în cauzele având ca obiect plângerile împotriva proceselor-verbale de contravenție prin care se constată încălcări ale dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 este menită să dea expresie garanțiilor constituționale, prin asigurarea administrării, cu celeritate, a probelor strânse de lucrătorii poliției rutiere. întrucât nu au intervenit elemente noi, care să determine reconsiderarea acestei jurisprudențe, cele statuate anterior de Curte sunt valabile și în prezenta cauză. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de Alin Constantin Ciobanu în Dosarul nr. 9.312/302/CV/2009 al Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 16 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Ioana Marilena Chiorean CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.090 din 21 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Minea lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltăn Tudorel Toader Marieta Safta — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent-șef Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Carmen-Cătălina Gliga. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 118 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție invocată de Pompiliu Bota în Dosarul nr. 20.636/215/2008 al Tribunalului Dolj — Secția contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 5 Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, arătând că dispozițiile legale criticate nu încalcă prevederile constituționale invocate de autorul excepției. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 29 ianuarie 2010, pronunțată în Dosarul nr. 20.636/215/2008, Tribunalul Dolj — Secția contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 118 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție invocată de Pompiliu Bota. în motivarea excepției de neconstituționalitate se susține, în esență, că normele criticate sunt neconstituționale, deoarece nu prevăd, ca alternativă, și posibilitatea ca plângerea să poată fi depusă la instanța de judecată pe raza căreia domiciliază petentul. Tribunalul Dolj — Secția contencios administrativ și fiscal apreciază că excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 este neîntemeiată, acest text „oferind garanțiile cuprinse în Constituția României”. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. în ceea ce privește obiectul excepției de neconstituționalitate, acesta îl constituie, potrivit dispozitivului încheierii de sesizare, dispozițiile art. 118 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare. Din examinarea considerentelor încheierii de sesizare, precum și a concluziilor scrise depuse de autorul excepției la dosarul instanței de judecată, rezultă însă că obiect al excepției îl constituie numai alin. (1) al art. 118 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, potrivit căruia: „împotriva procesului-verbal de constatare a contravențiilor se poate depune plângere, în termen de 15 zile de la comunicare, la judecătoria în a cărei rază de competență a fost constatată fapta. ’’ Dispozițiile constituționale invocate în susținerea excepției sunt cele ale art. 21 privind accesul liber la justiție și dreptul la un proces echitabil, cu raportare la art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale și la art. 10 din Declarația Universală a Drepturilor Omului, privind dreptul la un proces echitabil. Examinând excepția de neconstituționalitate astfel cum a fost formulată, Curtea constată că dispozițiile art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 au mai fost supuse controlului de constituționalitate, prin raportare la aceleași prevederi din Constituție și din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale invocate și în prezenta cauză și față de critici similare. în acest sens sunt, de exemplu, Decizia nr. 586 din 20 mai 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 459 din 19 iunie 2008, și Decizia nr. 528 din 9 aprilie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 334 din 20 mai 2009, prin care Curtea Constituțională a respins ca neîntemeiată excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor de lege criticate, pentru motivele acolo arătate. întrucât nu au apărut elemente noi, de natură a determina reconsiderarea jurisprudenței Curții, atât soluția, cât și considerentele deciziilor menționate își păstrează valabilitatea și în cauza de față. Pentru motivele mai sus arătate, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție invocată de Pompiliu Bota în Dosarul nr. 20.636/215/2008 al Tribunalului Dolj — Secția contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 21 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent-șef, Marieta Safta 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condițiilor de introducere pe piață a produselor pentru construcții în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea condițiilor de introducere pe piață a produselor pentru construcții, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 487 din 20 iulie 2007, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 3, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Activitățile de specialitate care decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri se realizează de Consiliul Tehnic Permanent pentru Construcții, denumit în continuare Consiliu, entitate fără personalitate juridică, ce funcționează pe lângă Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului.” 2. La articolul 3, după alineatul (1) se introduc patru noi alineate, alineatele (1¹)—(1⁴), cu următorul cuprins: „( 1¹) Consiliul este format din specialiști din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, al autorităților de supraveghere a pieței produselor pentru construcții, al altor autorități centrale cu responsabilități în domeniul liberei circulații a mărfurilor, precum și din cadrul unor asociații profesionale și patronale, instituții de învățământ superior și institute de cercetare-dezvoltare în domeniul construcțiilor, numiți prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului, în baza nominalizărilor transmise de conducerile autorităților/instituțiilor menționate. (1²) Secretariatul tehnic al Consiliului se asigură de către Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Construcții, Urbanism și Dezvoltare Teritorială Durabilă «URBAN-INCERC» și funcționează ca un compartiment distinct în cadrul acestuia. (1³) Organizarea și funcționarea Consiliului se stabilesc prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului. (14) Documentele directoare elaborate de Consiliu în temeiul prezentei hotărâri se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului.” 3. La articolul 40, după primul alineat se introduc două noi alineate, alineatele (2) și (3), cu următorul cuprins: „(2 ) Eliberarea de certificate de conformitate, rapoarte de încercări sau agremente tehnice neconforme cu produsele pentru construcții și/sau cu actele normative în vigoare conduce, după caz, în funcție de gravitatea faptelor și efectele acestora, la restricționarea, suspendarea sau retragerea de către autoritatea competentă a desemnării/notificării/autorizării/ atestării organismelor care le-au eliberat. (3) Neconformitățile prevăzute la alin. (2) se constată și se aduc la cunoștința autorităților competente de către organele de control pentru supravegherea pieței produselor pentru construcții prevăzute la art. 30 alin. (1).” Art. II. — Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I. PRIM-MINISTRU București, 13 octombrie 2010. Nr. 1.031. EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Ion Ariton Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul administrației și internelor, Constantin-Traian Igaș GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind rechemarea și numirea unui consul general în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Domnul Cornel Alecse se recheamă din calitatea de consul general, șef al Consulatului General al României la Marsilia, Republica Franceză. Art. 2. - Domnul Cornel Alecse își va încheia misiunea în termen de cel mult 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 7 Art. 3. — începând cu data încheierii misiunii domnului șef al Consulatului General al României la Marsilia, Republica Cornel Alecse, domnul loan Morar se numește consul general, Franceză. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi București, 13 octombrie 2010. Nr. 1.032. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea finanțării din Fondul pentru mediu a lucrărilor de închidere a iazurilor de decantare din sectorul minier în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 13 alin. (1) lit. o) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se alocă din Fondul pentru mediu, în limita bugetului aprobat, suma de 100.000 mii lei, sub formă de finanțare nerambursabilă, pentru lucrările de închidere a iazurilor de decantare aferente obiectivelor din sectorul minier, prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — (1) Suma prevăzută la art. 1 se acordă beneficiarului Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri eșalonat, după cum urmează: în anul 2010 — suma de 20.000 mii lei; în anul 2011 — suma de 59.950 mii lei și în anul 2012 —suma de 20.050 mii lei. (2) Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri contractează proiectarea, execuția, asistența și consultanța de specialitate pentru lucrările prevăzute la art. 1. (3) Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri urmărește și controlează realizarea lucrărilor și efectuează recepția acestora. (4) Ministerul Mediului și Pădurilor are drept de control asupra realizării lucrărilor prevăzute la art. 1. Art. 3. — Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri beneficiază de finanțarea din Fondul pentru mediu în baza contractului de finanțare încheiat cu Administrația Fondului pentru Mediu. Art. 4. — (1) Măsurile de natura ajutorului de stat prevăzute de prezenta hotărâre vor fi notificate autorității de concurență de către ministerul de resort, iar ajutorul de stat va fi efectiv acordat numai după autorizarea acestuia de către autoritatea de concurență. (2) în cazul actelor administrative emise și a contractelor administrative încheiate fără respectarea obligației prevăzute la alin. (1), Consiliul Concurenței va solicita instanțelor de judecată competente anularea acestora, precum și recuperarea/ rambursarea ajutoarelor de stat legale, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007. Art. 5. — (1) Suma alocată din Fondul pentru mediu în vederea realizării lucrărilor prevăzute la art. 1 se decontează Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri eșalonat, în baza cererilor de tragere, însoțite de documentele justificative numai pentru cheltuielile prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) Fondul pentru mediu alocă suma prevăzută la art. 2 alin. (1), în mai multe tranșe, numai dacă lucrările prevăzute în respectivele tranșe sunt finalizate și întrunesc condițiile de calitate, siguranță și de protecție a mediului. (3) Tranșa finală se alocă din Fondul pentru mediu numai dacă lucrările sunt finalizate și recepționate cu respectarea prevederilor legale în vigoare, sunt validate și asumate de Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri. (4) Destinația Fondului pentru mediu nu poate fi modificată. Ărt. 6. —Amplasamentele iazurilor de decantare care fac obiectul prezentei hotărâri se valorifică ulterior, în condițiile legii, prin dezvoltarea de activități alternative, cu excepția activităților privind depozitarea deșeurilor din industria minieră. Art. 7. — Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri asigură și este responsabil de monitorizarea postînchidere a lucrărilor prevăzute la art. 1, pentru o perioadă de cel puțin 30 de ani, în condițiile legii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Ion Ariton Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely București, 13 octombrie 2010. Nr. 1.034. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 704/21.X.2010 ANEXA Nr. 1 Perioada de derulare a lucrărilor (grafice de Termen 2012 iunie octombrie octombrie decembrie execuție) de finalizare 2011 decembrie februarie Demararea 2010 septembrie septembrie septembrie septembrie lucrărilor din care: Fond pentru mediu 39.200.000 20.000.000 19.390.000 13.750.000 (lei) Buget de stat 5.372.665 4.463.967 1.890.638 7.634.555 4.461.064 23.822.889 (lei) Cheltuieli totale 44.572.665 24.463.967 9.550.638 27.024.555 18.211.064 123.822.889 conform documentațiilor tehnice (decembrie 2009) (lei) Data 2006 2006 2006 2003 2005 încetării activității Hotărârea Guvernului de aprobare Hotărârea Guvernului Hotărârea Guvernului Hotărârea Guvernului Hotărârea Guvernului Hotărârea Guvernului Total general pentru închidere iazuri de decantare nr. 644/2007 nr. 644/2007 nr. 644/2007 nr. 1.846/2004 nr. 1.008/2006 din sectorul minier (lei) Hotărârea Guvernului nr. 644/2007 --- anexa nr. 4 Obiectiv Mina Baia Sprie --- Mina Certej --- Iaz Tăușani, Mina Dealu Negru Mina Teliuc --- Iaz Tăuții de Sus, Iaz V. Mireșului Caraș-Severin Inferior --- Iaz Dealu Negru iazurile nr. 1, 2 și 3, Maramureș și V. Mealu, Hunedoara și Iaz Pârâul Cailor, Hunedoara Suceava Nr. crt. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 9 ANEXA Nr. 2 LISTA cheltuielilor finanțate din Fondul pentru mediu Mina Baia Sprie, Maramureș — iaz Tăuții de Sus Organizare de șantier Amenajare drum industrial de acces la depozit Lucrări de desecare a cuvetei iazului Refacerea liniilor de evacuare (sonde inverse) Reprofilare taluz și dig de protecție Desființarea iazului de avarii și a depozitului de la baza iazului Rambleierea cuvetei și nivelarea platformei Realizare de canale de gardă Ecologizare platformă Ecologizare taluz Ecologizare perimetru iaz de avarii Contingente Mina Certej, Hunedoara — iaz Valea Mireșului și iaz Valea Mealu Organizare de șantier Sistem de tratare pasivă a apelor — iaz Valea Mireșului___________________ Lucrări pentru asigurarea stabilității în timp a iazului Valea Mireșului Lucrări de deviere a apelor — iaz Valea Mealu_____________________________ Lucrări de reprofilare a paramentului aval — iaz Valea Mealu______________ Lucrări de ecologizare a iazului de avarii — iaz Valea Mealu______________ Drum de acces_____________________________________________________________ Lucrări de impermeabilizare și ecologizare a iazului Valea Mealu__________ Contingente_______________________________________________________________ laz Tăușani, Caraș-Severin Organizare de șantier________________________________________________________ Drum de acces și podețe tubulare__________________________________________ Canal pereat pe taluzul iazului___________________________________________ Canal rapid pe taluzul iazului____________________________________________ Stabilizare taluz iaz_____________________________________________________ Ecologizare taluz iaz_____________________________________________________ Drum de acces pe plaja iazului____________________________________________ Canal pereat pe plaja iazului Modelarea și nivelarea plajei iazului_____________________________________ Ecologizare iaz___________________________________________________________ Impermeabilizare iaz și sol vegetal_______________________________________ Contingente_______________________________________________________________ Mina Dealu Negru Inferior, Suceava — iaz Dealu Negru și iaz Pârâul Cailor Organizare de șantier_____________________________________________________ Lucrări de reprofilare — iaz Dealu Negru Șanțuri cu trepte de cădere — iaz Dealu Negru Șanțuri din zidărie — iaz Dealu Negru Zid de protecție la baza iazului Dealu Negru______________________________ Impermeabilizare platformă — iaz Dealu Negru Impermeabilizare taluze — iaz Dealu Negru_________________________________ Conductă de drenaj — iaz Dealu Negru______________________________________ Canal cu trepte pe flancul stâng — iaz Dealu Negru________________________ Ecologizare platformă — iaz Dealu Negru Ecologizarea taluzelor— iaz Dealu Negru 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 Ecologizarea zonei amonte — iaz Dealu Negru Lucrări pregătitoare pentru monitorizare — iaz Dealu Negru Lucrări de reprofilare la taluze — iaz Pârâul Cailor Lucrări de reprofilare la platformă — iaz Pârâul Cailor Canale cu trepte de cădere — iaz Pârâul Cailor Șanțuri pentru colectarea apelor pe taluze — iaz Pârâul Cailor Lucrări de reamenajare la intrare în galeria hidrotehnică — iaz Pârâul Cailor Lucrări de protecție la ieșire din galeria hidrotehnică — iaz Pârâul Cailor Lucrări de deviere ape — iaz Pârâul Cailor Greble pentru reținere plutitori — iaz Pârâul Cailor Canal cu conductă de drenaj pe platformă — iaz Pârâul Cailor Canal cu conductă de drenaj pe taluze — iaz Pârâul Cailor Prelungire canal cu trepte pe flancul drept — iaz Pârâul Cailor Prelungire canal cu trepte pe flancul stâng — iaz Pârâul Cailor Șanț de pământ pe flancul stâng — iaz Pârâul Cailor Impermeabilizare platformă — iaz Pârâul Cailor Impermeabilizare taluze — iaz Pârâul Cailor Contingente Mina Teliuc, Hunedoara — iazurile nr. 1, 2 și 3 Organizare de șantier Lucrări de demolare, punere în siguranță, reprofilare, modelare a iazurilor nr. 1, 2 și 3 Lucrări de amenajare, impermeabilizare, așternere sol vegetal pe suprafața iazurilor nr. 1,2 și 3 Lucrări de ecologizare prin revegetare și împădurire a iazurilor nr. 1,2 și 3 Realizare canale de gardă mal la iazurile nr. 2 și 3 Lucrări de împrejmuire a perimetrului iazurilor nr. 1,2 și 3 Contingente 11 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 DECIZII ALE P R I M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE pentru eliberarea domnului Constantin Dascălu, la cerere, din funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Având în vedere cererea de demisie a domnului Constantin Dascălu, înregistrată sub nr. 21.982 din 20 octombrie 2010, în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Constantin Dascălu se eliberează, la cerere, din funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 21 octombrie 2010. Nr. 238.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea domnului Costin George în funcția de secretar de stat la Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluționarilor din Decembrie 1989 în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 5 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 760/2003 privind organizarea și funcționarea Secretariatului de Stat pentru Problemele Revoluționarilor din Decembrie 1989, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Costin George se numește în funcția de secretar de stat la Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluționarilor din Decembrie 1989. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 21 octombrie 2010. Nr. 239.’ 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ORDIN pentru modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2.520/2010 privind depunerea declarațiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță de către contribuabilii mari și mijlocii Având în vedere prevederile art. 83 și ale art. 228 alin. (2¹) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și prevederile art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, referitoare la implementarea Sistemului Electronic Național, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2.520/2010 privind depunerea declarațiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță de către contribuabilii mari și mijlocii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 1 octombrie 2010, se modifică și se completează, după cum urmează: 1. La articolul 2, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Titularul unui certificat calificat poate fi desemnat/împuternicit pentru semnarea declarațiilor fiscale de către mai mulți contribuabili.” 2. La articolul 2, după alineatul (3) se introduc patru noi alineate, alineatele (4)—(7), cu următorul cuprins: „( 4) Cererea pentru utilizarea unui certificat calificat (formular 150), prevăzută la art. 7 alin. (2) din Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 858/2008, cu modificările și completările ulterioare, va fi însoțită de următoarele documente: — documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original și în copie; — documentul, în original și în copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului; — documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declarațiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune în situația în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat. (5) Documentele prevăzute la alin. (4) se depun de titularul certificatului calificat, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscală teritorială din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Pentru documentele prezentate în original și în copie organul fiscal va păstra copia documentelor, după verificarea conformității cu originalul. (6) La primirea documentelor, organul fiscal procedează după cum urmează: a) prelucrează cererea pentru utilizarea unui certificat calificat (formular 150) și verifică, în evidența fiscală, datele de identificare a contribuabilului menționate în cerere; b) verifică dacă datele de identificare a titularului certificatului calificat, înscrise în documentul de identitate prezentat, corespund cu cele existente în registrul contribuabililor. în cazul constatării unor neconcordanțe între datele verificate, organul fiscal va efectua actualizarea datelor din registrul contribuabililor, potrivit documentului de identitate al titularului certificatului calificat. (7 ) Unitatea fiscală teritorială organizează o evidență separată care să asigure păstrarea, administrarea și utilizarea informațiilor din documentele primite conform alin. (4).” Art. II. — Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și, după caz, direcțiile de specialitate din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 19 octombrie 2010. Nr. 2.568. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 13 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ORDIN pentru aprobarea modelului și conținutului formularului 225 „Declarație privind stabilirea impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil pentru câștigurile obținute din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale si valorile mobiliare în cazul societăților închise” în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, al prevederilor art. 66 alin. (5), (5¹), (6¹), art. 67 alin. (3) lit. a) și ale art. 83 alin. (2¹) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, al prevederilor art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, cu modificările ulterioare, precum și al prevederilor art. 228 alin. (2) și (2¹) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Se aprobă modelul și conținutul formularului 225 „Declarație privind stabilirea impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil pentru câștigurile obținute din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise”, cod M.F.P. —A.N.A.F. 14.13.01.13/a.t.v., prevăzut în anexa nr. 1. (2) Formularul prevăzut la alin. (1) se completează și se depune conform instrucțiunilor prevăzute în anexa nr. 2. (3) Formularul prevăzut la alin. (1) se completează de către contribuabili pe baza informațiilor transmise de intermediari, societățile de administrare a investițiilor sau alți plătitori de venit, potrivit dispozițiilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. (4) Formularul prevăzut la alin. (1) se utilizează pentru declararea câștigurilor nete/pierderilor nete determinate la sfârșitul fiecărui trimestru și a impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil pentru câștigurile obținute din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise, începând cu data de 1 iulie 2010. Art. 2. — Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare a formularului prevăzut la art. 1 alin. (1) sunt stabilite în anexa nr. 3. Art. 3. —Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 4. — Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, precum și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 20 octombrie 2010. Nr. 2.600. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 ANEXA Nr. 1D □ Declarație rectificativă Se completează cu X în cazul declarațiilor rectificative DECLARAȚIE privind stabilirea impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil pentru câștigurile obținute din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise 225 Trimestrul I. DATE DE IDENTIFICARE A CONTRIBUABILULUI Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală II. DATE PRIVIND STABILIREA PLĂȚILOR ANTICIPATE - lei • 1. Câștig cumulat, la Sfârșitul oerioadei de raportare.......................................................................... 1. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 oadei de raportare............................................................. 2. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 raportare (rc i.l-rd.2)............................................................... 3. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2. Pierdere cumulată, la sfârșitul per 3. Câștig net, la sfârșitul perioadei de de raportare (rd.2-rd.1)......................................................... 4. ______________1_______________1________________1________________1________________1________________1________________1________________1________________!________________1_______________ 4. Pierdere netă, la sfârșitul perioade rulat de la începutul anului până 5, Impozit datorat pe câștigul net cur rd.3x16%).................................................................................... 5. l 1 i l 1 I_________I____________1____________1___________1 la sfârșitul perioadei de raportare 6, Impozit datorat pe câștigul net cur nuiau ae ia ir 6. I 1 i i 1 I i 1 l l 1 la sfârșitul perioadei de raportare orecedente* 7. Impozit de plată (rd.5-rd.6).............. 7. l 1 I l 1 1 1 1 l l 8, Impozit de restituit (rd,6-rd.5)........ 8. ______________1_______________1________________1________________1________________1________________1________________1________________1________________1________________1_______________ III. DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI Cod de identificare fiscală Nume, prenume/Denumire Strada ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________1 Număr Bloc Scară Etaj Ap[ Județ/Sector Localitate Cod poștal Telefon Fax E-mail Prezen ta declarație reprezinți} titlu de crean ță; i produce efectelejuridice ale înștiințării de plată de la data depunerii acesteia, In condițiile legii. Sub sancțiunile aplicate faptei de fals in acte publice, declar că datele înscrise in acest formular sunt corecte și complete. Semnătură contribuabil Semnătură împuternicit Loc rezervat organului fiscal Nr. înregistrare: Data: 5e preia suma înscrisă la rd.S din declarația depusa pentru perioada precedentă Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal 759 Cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.01.13/a.t.v. ¹) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 15 ANEXA Nr. 2 INSTRUCȚIUNI de completare a formularului 225 „Declarație privind stabilirea impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil pentru câștigurile obținute din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise”, cod M.F.P. —A.N.A.F. 14.13.01.13/a.t.v. Declarația se depune de persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat câștiguri/pierderi din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise și au obligația stabilirii trimestriale a câștigului net/pierderii nete, calculării și virării impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil, în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Pentru anul fiscal 2010, stabilirea plăților anticipate se efectuează pentru câștigurile realizate din tranzacții cu titluri de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise, începând cu data de 1 iulie 2010. Declarația se completează de către contribuabili sau de către împuterniciții acestora, potrivit dispozițiilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, înscriind cu majuscule, citeț și corect, datele prevăzute de formular. Termen de depunere: — trimestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare fiecărui trimestru; — ori de câte ori contribuabilul constată erori în declarația anterioară, prin completarea unei declarații rectificative până la termenul prevăzut de lege, situație în care se va înscrie „X” în căsuța special prevăzută în formular în acest scop. Declarația se completează în două exemplare: — originalul se depune la: a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde își are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiește efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România; b) organul fiscal competent, definit potrivit legii, pentru ceilalți contribuabili persoane fizice. — copia se păstrează de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia. Declarația se depune în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poștal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Declarația se pune gratuit la dispoziția contribuabilului sau a împuternicitului acestuia. Data depunerii declarației este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștă, după caz. Declarația se completează de către contribuabili/împuterniciți pe baza informațiilor transmise de intermediari, societățile de administrare a investițiilor sau alți plătitori de venit, potrivit dispozițiilor Legii nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare. Contribuabilii depun o singură declarație, indiferent de numărul tranzacțiilor efectuate sau de numărul intermediarilor/societăților de administrare a investițiilor ori alți plătitori de venit prin intermediul cărora au fost realizate câștigurile din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise. I. Date de identificare a contribuabilului Adresa — se înscrie adresa domiciliului fiscal. Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală — se înscrie codul numeric personal din actul de identitate al fiecărui contribuabil sau numărul de identificare fiscală, atribuit de către Agenția Națională de Administrare Fiscală cu ocazia înregistrării fiscale, după caz. II. Date privind stabilirea plăților anticipate La rândul 1 „Câștig cumulat, la sfârșitul perioadei de raportare” se înscrie suma reprezentând câștigurile înregistrate cumulat de la începutul anului până la sfârșitul trimestrului de raportare de la toți intermediarii, ca urmare a tranzacționării titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise. La rândul 2 „Pierdere cumulată, la sfârșitul perioadei de raportare” se înscrie suma reprezentând pierderile înregistrate cumulat de la începutul anului până la sfârșitul trimestrului de raportare de la toți intermediarii, ca urmare a tranzacționării titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise. La rândul 3 „Câștig net, la sfârșitul perioadei de raportare (rd. 1-rd. 2)” se înscrie suma reprezentând diferența dintre câștigurile (rd. 1) și pierderile (rd. 2) înregistrate cumulat de la începutul anului până la sfârșitul trimestrului de raportare, ca urmare a tranzacționării titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise. Se completează numai în situația în care câștigurile sunt mai mari decât pierderile. La rândul 4 „Pierdere netă, la sfârșitul perioadei de raportare (rd. 2-rd. 1)” se înscrie suma reprezentând diferența dintre pierderile (rd. 2) și câștigurile (rd. 1), înregistrate cumulat de la începutul anului până la sfârșitul trimestrului de raportare, ca urmare a tranzacționării titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise. Se completează numai în situația în care pierderile sunt mai mari decât câștigurile. atenție: Pentru anul 2010, la rândurile 1—4 se înscriu, după caz, sumele reprezentând câștigurile, pierderile, câștigul net sau pierderea netă înregistrate cumulat începând cu 1 iulie 2010 până la sfârșitul trimestrului de raportare, ca urmare a tranzacționării titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise. La rândul 5 „Impozit datorat pe câștigul net cumulat de la începutul anului până la sfârșitul perioadei de raportare (rd. 3 x 16%)” se înscrie suma rezultată prin aplicarea cotei de impozit de 16% asupra câștigului net, la sfârșitul perioadei de raportare la care se referă declarația (rd. 3). în situația în care la sfârșitul trimestrului de raportare a rezultat pierdere netă din tranzacționarea titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise, la rd. 5 se înscrie cifra „0”. La rândul 6 „Impozit datorat pe câștigul net cumulat de la începutul anului până la sfârșitul perioadei de raportare precedente” se înscrie suma reprezentând impozitul datorat pe câștigul net cumulat de la începutul anului până la sfârșitul trimestrului anterior, respectiv se preia suma înscrisă la rd. 5 din declarația depusă pentru perioada de raportare precedentă. La rândul 7 „Impozit de plată (rd. 5-rd. 6)” se înscrie suma reprezentând diferența dintre impozitul datorat pe câștigul net cumulat de la începutul anului până la sfârșitul perioadei de raportare (rd. 5) și impozitul datorat pe câștigul net cumulat de la începutul anului până la sfârșitul perioadei de raportare precedente (rd. 6). Se completează numai în situația în care impozitul datorat pe câștigul net cumulat de la începutul anului până la sfârșitul perioadei de raportare este mai mare decât impozitul datorat pe câștigul net cumulat de la începutul anului până la sfârșitul perioadei de raportare precedente. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 704/21 .X.2010 La rândul 8 „Impozit de restituit (rd. 6-rd. 5)” se înscrie suma reprezentând diferența dintre impozitul datorat pe câștigul net cumulat de la începutul anului până la sfârșitul perioadei de raportare precedente (rd. 6) și impozitul datorat pe câștigul net cumulat de la începutul anului până la sfârșitul perioadei de raportare (rd. 5). Se completează numai în situația în care impozitul datorat pe câștigul net cumulat de la începutul anului până la sfârșitul perioadei de raportare precedente este mai mare decât impozitul datorat pe câștigul net cumulat de la începutul anului până la sfârșitul perioadei de raportare. III. Date de identificare a împuternicitului Se completează numai în cazul în care obligațiile de declarare a veniturilor se îndeplinesc de către împuternicitul desemnat de contribuabil, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Adresa — se înscrie adresa domiciliului fiscal. Cod de identificare fiscală — se înscrie codul de identificare fiscală a împuternicitului. ANEXA Nr. 3 CARACTERISTICI de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare a formularului 225 „Declarație privind stabilirea impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil pentru câștigurile obținute din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise” cod M.F.P.—A.N.A.F. 14.13.01.13/a.t.v. 1. Denumire: „Declarație privind stabilirea impozitului reprezentând plată anticipată trimestrială în contul impozitului pe câștigul net anual impozabil pentru câștigurile obținute din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise” (formular 225) 2. cod: M.F.R —A.N.A.F. 14.13.01.13/a.t.v. 3. Format: A4/t1 4. U/M: seturi 5. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe o singură față. Se poate utiliza și echipament informatic pentru completare și editare. 6. Se difuzează: gratuit 7. Se utilizează la: stabilirea plăților anticipate și a câștigului net/pierderii nete trimestriale din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise. 8. Se întocmește: în două exemplare de contribuabil sau de împuternicitul acestuia, după caz. 9. Circulă: — originalul la organul fiscal definit prin prezentul ordin; — copia la contribuabil sau împuternicitul acestuia, după caz. 10. Se arhivează: la dosarul contribuabilului. ★ RECTIFICĂRI La Decretul nr. 69/1996 privind conferirea medaliei „Crucea comemorativă a celui de-al doilea război mondial, 1941—1945”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 și 105 bis din 23 mai 1996, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexă, în loc de: „Mihai E. Gheorghe”se va citi: „Mihai P. Gheorghe”. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 446908 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 704/21.X.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495