MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 699 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 20 octombrie 2010 SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 188. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2007 pentru modificarea alin. (4) și (5) ale art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal ............................................... 2-3 953. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2007 pentru modificarea alin. (4) și (5) ale art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal........................ 3 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.176 din 30 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 10 alin. (2) și (3) din Legea nr. 188/2000 privind executorii judecătorești ......................................... 3—4 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 991. — Hotărâre privind scăderea din inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului a două părți de teren dintr-un imobil aflat în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, ca urmare a retrocedării acestora foștilor proprietari............... 5 Nr. Pagina 1. 003. — Hotărâre privind constituirea Comisiei pentru soluționarea întâmpinărilor persoanelor fizice și juridice propuse pentru expropriere în vederea realizării lucrării de interes național „Magistrala 5 Drumul Taberei—Pantelimon, tronson Drumul Taberei—Universitate”................................... 6 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 755. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea măsurilor de securitate alternative pentru operațiunile de aviație civilă din toate categoriile prevăzute ia art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009 de stabilire a criteriilor care să permită statelor membre să deroge de la standardele de bază comune privind securitatea aviației civile și să adopte măsuri de securitate alternative............................. 7-15 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR 829. — Decizie privind aprobarea cererii Societății Comerciale „Algoritm Broker de Asigurare” — S.R.L. de încetare a activității................................................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2007 pentru modificarea alin. (4) și (5) ale art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 155 din 19 decembrie 2007 pentru modificarea alin. (4) și (5) ale art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 884 din 21 decembrie 2007. Art. II. — (1) Coloana „Numărul axelor și masa totală maximă autorizată” din tabelul prevăzut la alin. (4) al art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: „Numărul axelor și masa totală maximă autorizată I. Vehicule cu două axe 1. Masa de cel puțin 12 tone, dar mai mică de 13 tone 2. Masa de cel puțin 13 tone, dar mai mică de 14 tone 3. Masa de cel puțin 14 tone, dar mai mică de 15 tone 4. Masa de cel puțin 15 tone, dar mai mică de 18 tone 5. Masa de cel puțin 18 tone II. Vehicule cu 3 axe 1. Masa de cel puțin 15 tone, dar mai mică de 17 tone 2. Masa de cel puțin 17 tone, dar mai mică de 19 tone 3. Masa de cel puțin 19 tone, dar mai mică de 21 tone 4. Masa de cel puțin 21 tone, dar mai mică de 23 tone 5. Masa de cel puțin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 6. Masa de cel puțin 25 tone, dar mai mică de 26 tone 7. Masa de cel puțin 26 tone III. Vehicule cu 4 axe 1. Masa de cel puțin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 2. Masa de cel puțin 25 tone, dar mai mică de 27 tone 3. Masa de cel puțin 27 tone, dar mai mică de 29 tone 4. Masa de cel puțin 29 tone, dar mai mică de 31 tone 5. Masa de cel puțin 31 tone, dar mai mică de 32 tone 6. Masa de cel puțin 32 tone” (2) Coloana „Numărul axelor și masa totală maximă autorizată” din tabelul prevăzut la alin. (5) al art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: „Numărul axelor și masa totală maximă autorizată I. Vehicule cu 2+1 axe 1. Masa de cel puțin 12 tone, dar mai mică de 14 tone 2. Masa de cel puțin 14 tone, dar mai mică de 16 tone 3. Masa de cel puțin 16 tone, dar mai mică de 18 tone 4. Masa de cel puțin 18 tone, dar mai mică de 20 tone 5. Masa de cel puțin 20 tone, dar mai mică de 22 tone 6. Masa de cel puțin 22 tone, dar mai mică de 23 tone 7. Masa de cel puțin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 8. Masa de cel puțin 25 tone, dar mai mică de 28 tone 9. Masa de cel puțin 28 tone II. Vehicule cu 2+2 axe 1. Masa de cel puțin 23 tone, dar mai mică de 25 tone 2. Masa de cel puțin 25 tone, dar mai mică de 26 tone 3. Masa de cel puțin 26 tone, dar mai mică de 28 tone 4. Masa de cel puțin 28 tone, dar mai mică de 29 tone 5. Masa de cel puțin 29 tone, dar mai mică de 31 tone 6. Masa de cel puțin 31 tone, dar mai mică de 33 tone 7. Masa de cel puțin 33 tone, dar mai mică de 36 tone 8. Masa de cel puțin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 9. Masa de cel puțin 38 tone III. Vehicule cu 2+3 axe 1. Masa de cel puțin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 2. Masa de cel puțin 38 tone, dar mai mică de 40 tone 3. Masa de cel puțin 40 tone IV. Vehicule cu 3+2 axe 1. Masa de cel puțin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 2. Masa de cel puțin 38 tone, dar mai mică de 40 tone 3. Masa de cel puțin 40 tone, dar mai mică de 44 tone 4. Masa de cel puțin 44 tone V. Vehicule cu 3+3 axe 1. Masa de cel puțin 36 tone, dar mai mică de 38 tone 2. Masa de cel puțin 38 tone, dar mai mică de 40 tone 3. Masa de cel puțin 40 tone, dar mai mică de 44 tone 4. Masa de cel puțin 44 tone” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 3 (3) Pentru anul 2011 impozitul datorat pentru fiecare mijloc Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și de transport cu masa prevăzută la art. 263 alin. (4) și (5) din completările ulterioare, se stabilește prin hotărâre a Guvernului. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR, PREȘEDINTELE SENATULUI IOAN OLTEAN MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 14 octombrie 2010. Nr. 188. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2007 pentru modificarea alin. (4) și (5) ale art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2007 pentru modificarea alin. (4) și (5) ale art. 263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 12 octombrie 2010. Nr. 953. DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 1.176 din 30 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 10 alin. (2) și (3) din Legea nr. 188/2000 privind executorii judecătorești Augustin Zegrean --- președinte Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate Aspazia Cojocaru --- judecător a dispozițiilor art. 10 alin. (2) și (3) din Legea nr. 188/2000 privind Acsinte Gaspar --- judecător Petre Lăzăroiu --- judecător executorii judecătorești, excepție ridicată de Florea Gheorghe Mircea Ștefan Minea --- judecător în Dosarul nr. 11.804/300/2009 al Judecătoriei Sectorului 6 lulia Antoanella Motoc --- judecător București --- Secția civilă. Ion Predescu --- judecător La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de Puskâs Valentin Zoltân --- judecător Tudorel Toader --- judecător citare este legal îndeplinită. Doina Suliman --- magistrat-asistent-șef Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune Simona Ricu. concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 21 ianuarie 2010, pronunțată în Dosarul nr. 11.804/300/2009, Judecătoria Sectorului 6 București — Secția civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 10 alin. (2) și (3) din Legea nr. 188/2000 privind executorii judecătorești. Excepția fost ridicată de Floarea Gheorghe într-o cauză având ca obiect o cerere de recuzare a executorului judecătoresc. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că dispozițiile de lege criticate aduc atingere prevederilor constituționale ale art. 16 alin. (1), art. 21 alin. (2) și art. 24 alin. (1). Instanța de judecată apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 10 alin. (2) și (3) din Legea nr. 188/2000 privind executorii judecătorești, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 559 din 10 noiembrie 2000, cu modificările și completările ulterioare, dispoziții care au următorul cuprins: „(2) Executorul judecătoresc pentru care este cerută recuzarea poate declara că se abține. (3) Partea interesată poate cere instanței de executare recuzarea executorului judecătoresc imediat ce a aliat despre una dintre situațiile prevăzute la alin. (1), dar numai până la încheierea executării silite. încheierea instanței prin care s-a încuviințat ori s-a respins abținerea, precum și cea prin care s-a încuviințat recuzarea nu sunt supuse niciunei căi de atac. ” Autorul excepției susține că dispozițiile de lege criticate sunt neconstituționale în raport cu prevederile constituționale ale art. 16 alin. (1) privind egalitatea în drepturi, art. 21 alin. (2) privind accesul liber la justiție și art. 24 alin. (1) privind dreptul la apărare. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că dispozițiile legale menționate au mai fost supuse controlului de constituționalitate. Astfel, prin Decizia nr. 175 din 26 februarie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 263 din 3 aprilie 2008, Curtea, făcând referire la jurisprudența sa, a reținut că enumerarea limitativă a cazurilor în care executorul judecătoresc poate fi recuzat se circumscrie cazurilor de recuzare a judecătorilor prevăzute de Codul de procedură civilă, cu excepția unor situații care sunt specifice activității judecătorilor. Totodată, Curtea a observat că dispozițiile art. 27 din Codul de procedură civilă reglementează în mod limitativ cazurile de recuzare a judecătorilor, protejând astfel partea, dacă se presupune că judecătorul ar putea fi lipsit de obiectivitate. în ceea ce privește susținerea conform căreia există o inegalitate între poziția părților, având în vedere că numai creditorul are posibilitatea de a alege executorul judecătoresc, Curtea a constatat că această critică este neîntemeiată, întrucât în cadrul procedurii de executare silită ambele părți beneficiază de anumite garanții procesuale, printre care posibilitatea de a formula contestație împotriva executării înseși ori împotriva oricărui act de executare. Totodată, alegerea executorului judecătoresc de către creditor este justificată prin faptul că acesta este interesat în realizarea pe cale silită a creanței sale, în condițiile în care debitorul nu și-a adus la îndeplinire obligația ce îi revine. Referitor la susținerea că prevederile art. 10 alin. (1) din Legea nr. 188/2000 nu reglementează expres motivele de recuzare a executorilor judecătorești, ci cuprind o normă de trimitere, și anume art. 27 din Codul de procedură civilă, Curtea a constatat că nici aceasta nu poate fi primită, fiind o opțiune de reglementare, de competența exclusivă a autorității legislative. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea acestei jurisprudențe, atât considerentele, cât și soluția deciziei menționate își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a art. 10 alin. (2) și (3) din Legea nr. 188/2000 privind executorii judecătorești, excepție ridicată de Florea Gheorghe în Dosarul nr. 11.804/300/2009 al Judecătoriei Sectorului 6 București — Secția civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 30 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman 5 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind scăderea din inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului a două părți de teren dintr-un imobil aflat în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, ca urmare a retrocedării acestora foștilor proprietari în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 20 alin. (1) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă scăderea din inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului a două părți de teren dintr-un imobil, terenuri în suprafață de 1.446 m², respectiv 147 m², înregistrat la poziția nr. 101.521, aflat în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, având datele de identificare prezentate în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, ca urmare a retrocedării acestora către persoanele îndreptățite, în condițiile legii. Art. 2. — Ministerul Administrației și Internelor își va actualiza în mod corespunzător datele din evidența cantitativ-valorică și, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Constantin-Traian Igaș Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 29 septembrie 2010. Nr. 991. ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a părților de teren dintr-un imobil aflat în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin UM 0460 Râmnicu Vâlcea, care se scad din inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului Adresa imobilului Persoana juridică care Caracteristicile tehnice Valoarea Număr de înregistrare al administrează imobilul contabilă imobilului depus la M.F.P. Râmnicu Vâlcea, Ministerul Administrației Suprafață teren 1 = 1.446,00 m2 24.445,33 lei 101.521 zona Ostroveni, și Internelor, Suprafață teren 2 = 147,00 m2 2.942,94 lei (parțial) punct Meteor, prin UM 0460 județul Vâlcea Râmnicu Vâlcea 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind constituirea Comisiei pentru soluționarea întâmpinărilor persoanelor fizice și juridice propuse pentru expropriere în vederea realizării lucrării de interes național „Magistrala 5 Drumul Taberei—Pantelimon, tronson Drumul Taberei—Universitate” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 15 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se constituie Comisia pentru soluționarea întâmpinărilor persoanelor fizice și juridice propuse pentru expropriere în vederea realizării lucrării de interes național „Magistrala 5 Drumul Taberei—Pantelimon, tronson Drumul Taberei—Universitate”, în componența prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Funcționarea și atribuțiile Comisiei sunt cele prevăzute de art. 15—19 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Anca Daniela Boagiu Ministrul administrației și internelor, Constantin-Traian Igaș Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 29 septembrie 2010. Nr. 1.003. ANEXĂ COMPONENȚA Comisiei pentru soluționarea întâmpinărilor persoanelor fizice și juridice propuse pentru expropriere în vederea realizării lucrării de interes național „Magistrala 5 Drumul Taberei—Pantelimon, tronson Drumul Taberei—Universitate” Președinte: Mariana loniță delegat al Guvernului Membri: 1. Prof. dr. Sorin Mircea Oprescu primarul municipiului București 2. Dumitru Prioteasa consilier superior--- Direcția generală investiții, achiziții și privatizare --- Ministerul Transporturilor și Infrastructurii 3. Elena Voicu consilier superior --- Direcția infrastructură și transport feroviar --- Ministerul Transporturilor și Infrastructurii 4. Cristian Gheorghe consilier superior--- Direcția generală investiții, achiziții și privatizare --- Ministerul Transporturilor și Infrastructurii 5. loan Pop proprietar din București 6. Ion Drăgan proprietar din București 7. Gabriela Robe proprietar din București MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN privind aprobarea măsurilor de securitate alternative pentru operațiunile de aviație civilă din toate categoriile prevăzute la art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009 de stabilire a criteriilor care să permită statelor membre să deroge de la standardele de bază comune privind securitatea aviației civile și să adopte măsuri de securitate alternative Având în vedere prevederile art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009 de stabilire a criteriilor care să permită statelor membre să deroge de la standardele de bază comune privind securitatea aviației civile și să adopte măsuri de securitate alternative, în temeiul prevederilor art. 4 lit. f) din Ordonanța Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă măsurile de securitate alternative pentru operațiunile de aviație civilă din toate categoriile prevăzute la art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009 de stabilire a criteriilor care să permită statelor membre să deroge de la standardele de bază comune privind securitatea aviației civile și să adopte măsuri de securitate alternative, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Măsurile de securitate alternative prevăzute la art. 1 se aplică: a) aerodromurilor, inclusiv aeroporturilor sau heliporturilor, ori părților de aeroporturi desemnate ca zone demarcate ale aeroporturilor, unde se desfășoară operațiuni de aviație civilă din toate categoriile prevăzute la art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009; b) transportatorilor aerieni care desfășoară operațiuni de aviație civilă din toate categoriile prevăzute la art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009. Art. 3. — Monitorizarea aplicării măsurilor de securitate alternative prevăzute la art. 1 se efectuează de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Direcția generală infrastructură și transport aerian, în conformitate cu Programul național de asigurare a calității în domeniul securității aeronautice — PNAC-SECA, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.869/2005, cu modificările și completările ulterioare. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Anca Daniela Boagiu București, 23 septembrie 2010. Nr. 755.’ ANEXĂ Măsuri de securitate alternative pentru operațiunile de aviație civilă din toate categoriile prevăzute la art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009 de stabilire a criteriilor care să permită statelor membre să deroge de la standardele de bază comune privind securitatea aviației civile și să adopte măsuri de securitate alternative CAPITOLUL I Măsuri de securitate alternative, specifice pentru aerodromuri (inclusiv aeroporturi și heliporturi), aplicabile pentru operațiunile de aviație civilă din toate categoriile prevăzute la art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009 1. Dispoziții generale 1.1. Administratorul aerodromului (inclusiv aeroportului sau heliportului) ori al părților de aeroport desemnate ca zone demarcate ale aeroporturilor, denumit în continuare administrator, trebuie să asigure implementarea măsurilor de securitate prevăzute în prezentul capitol. 1.2. Prezentele cerințe și măsuri de securitate se completează cu cerințe și măsuri de securitate aeronautică alternative, comune pentru aerodromuri (inclusiv aeroporturi și heliporturi) și transportatori aerieni, prevăzute în cap. III. 2. Declarația-angajament 2.1. Administratorul trebuie să prezinte „Declarația- angajament — administrator aerodrom”, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1. Această declarație trebuie semnată de reprezentantul legal al administratorului sau de către persoana responsabilă cu securitatea. „Declarația-angajament — administrator aerodrom” poate fi parte a programului de securitate. 2.2. „Declarația-angajament — administrator aerodrom” semnată, în original, rămâne în păstrarea Direcției generale infrastructură și transport aerian, denumită în continuare DGI1A. 3. Comitetul de securitate 3.1. Pe aerodromuri se înființează comitete de securitate aeronautică. Scopul principal al acestor comitete este de a se asigura elaborarea, aplicarea și coordonarea procedurilor și măsurilor de securitate pe aerodrom, în conformitate cu prezentele măsuri de securitate alternative. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 3.2. Componența, atribuțiile și responsabilitățile comitetului de securitate aeronautică al aerodromului, numărul întrunirilor periodice, precum și funcționarea acestor comitete se stabilesc prin programul de securitate aeronautică al aerodromului. 4. Securitatea aerodromului 4.1. Cerințe cu privire la proiectare și construire La proiectarea și construirea de noi facilități de aerodrom sau la modificarea facilităților existente se iau pe deplin în considerare cerințele de aplicare a prezentelor măsuri de securitate alternative. 4.1.1. Stabilirea zonelor de pe aerodromuri La aerodromuri se stabilesc următoarele zone: a) zona nerestricționată; b) zona de operațiuni aeriene; c) zonele de securitate cu acces restricționat. 4.1.2. Demarcații 4.1.2.1. Demarcațiile dintre zona publică, zona de operațiuni aeriene, zonele de securitate cu acces restricționat și, după caz, zonele demarcate trebuie să fie clar identificabile pe fiecare aerodrom, pentru a se permite luarea măsurilor de securitate corespunzătoare în fiecare dintre aceste zone. 4.1.2.2. Demarcația dintre zona nerestricționată și zona de operațiuni aeriene trebuie să fie sub forma unui obstacol fizic, clar vizibil publicului larg, care să împiedice accesul neautorizat al persoanelor. 4.1.3. Zone de securitate cu acces restricționat 4.1.3.1. Se stabilesc ca zone de securitate cu acces restricționat următoarele: — hangarul de aviație cu anexele tehnice; — platforma de îmbarcare/debarcare; — platforma de parcare a aeronavelor; — helipunctul; — zona turnului de control; — zona depozitului de carburanți. 4.1.3.2. Oricare dintre zonele prevăzute la pct. 4.1.3.1 este considerată ca fiind o zonă de securitate cu acces restricționat cel puțin pe parcursul perioadei în care au loc următoarele activități: — accesul și procesarea pasagerilor în vederea îmbarcării; — procesarea bagajelor de cală, inclusiv păstrarea acestora, în vederea încărcării în aeronavă; — parcarea aeronavei ce urmează a fi îmbarcată și/sau încărcată. 4.1.3.3. Atunci când se stabilește o zonă de securitate cu acces restricționat, o examinare de securitate a părților care ar fi putut fi contaminate trebuie efectuată imediat înainte de stabilirea unei astfel de zone, în scopul de a se asigura în mod rezonabil că aceasta nu conține articole interzise. 4.1.3.4. Oricând persoane neautorizate arfi putut avea acces în zone de securitate cu acces restricționat, o examinare de securitate a părților care ar fi putut fi contaminate trebuie efectuată cât mai repede posibil, în scopul de a se asigura în mod rezonabil că acestea nu conțin articole interzise. 4.1.3.5. Lista articolelor interzise este prezentată în Regulamentul (UE) nr. 185/2010 al Comisiei din 4 martie 2010 de stabilire a măsurilor detaliate de implementare a standardelor de bază comune în domeniul securității aviației. 4.2. Controlul accesului 4.2.1. Generalități 4.2.1.1. Accesul persoanelor și al vehiculelor în zona de operațiuni aeriene și în zonele de securitate cu acces restricționat este permis numai în cazul în care acestea îndeplinesc condițiile prevăzute în prezenta anexă. 4.2.1.2. Administratorul aerodromului trebuie să stabilească puncte de control acces în zonele de securitate cu acces restricționat. 4.2.1.3. Numărul punctelor de control acces în zonele de securitate cu acces restricționat trebuie să fie limitat la minimum. 4.2.1.4. Pentru a se preveni accesul neautorizat în zonele de securitate cu acces restricționat, punctele de acces trebuie să fie controlate: a) cu un sistem electronic care limitează accesul la câte o persoană pe rând; sau b) de către persoane autorizate să efectueze controlul accesului. 4.2.1.5. Controlul accesului în zonele de securitate cu acces restricționat se efectuează cel puțin pe parcursul perioadei în care au loc activitățile prevăzute la pct. 4.1.3.2. 4.2.1.6. Persoanele care răspund unei situații în care este grav amenințată viața sau proprietatea unei persoane și vehiculele utilizate în acest scop (de exemplu persoanele în misiuni de urgență și vehiculele pe care le utilizează, cum ar fi ambulanțele și mașinile de intervenție ale pompierilor) pot fi exceptate de la controlul accesului. 4.2.2. Accesul în zona de operațiuni aeriene 4.2.2.1. Accesul în zona de operațiuni aeriene este restricționat pentru a se preveni accesul persoanelor și vehiculelor neautorizate în această zonă. 4.2.2.2. Accesul în zona de operațiuni aeriene poate fi autorizat numai dacă persoanele sau vehiculele au un motiv întemeiat să se afle în această zonă. 4.2.2.3. Pentru ca unei persoane să i se permită accesul în zona de operațiuni aeriene, aceasta trebuie să dețină o autorizație. 4.2.2.4. Pentru ca unui vehicul să i se permită accesul în zona de operațiuni aeriene, acesta trebuie să aibă afișat un permis de acces pentru vehicule. 4.2.3. Accesul în zonele de securitate cu acces restricționat 4.2.3.1. Accesul în zonele de securitate cu acces restricționat este controlat pentru a preveni accesul persoanelor și al vehiculelor neautorizate în aceste zone. 4.2.3.2. Accesul în zonele de securitate cu acces restricționat poate fi permis numai dacă persoanele sau vehiculele au un motiv întemeiat să se afle în aceste zone. 4.2.3.3. Pentru ca unei persoane să i se permită accesul în zonele de securitate cu acces restricționat, aceasta trebuie să prezinte una dintre următoarele autorizații: a) o carte de îmbarcare valabilă, un document echivalent sau dovada că persoana se află înscrisă pe lista de pasageri; sau b) o legitimație de membru de echipaj valabilă; sau c) o legitimație de aerodrom valabilă; sau d) o legitimație valabilă emisă de autoritatea națională competentă; sau e) o legitimație valabilă emisă de autoritatea națională competentă sau o autoritate de control al conformității, recunoscută de autoritatea națională competentă. 4.2.3.4. Verificarea documentelor Cartea de îmbarcare sau documentul echivalent menționat la pct. 4.2.3.3 lit. a) trebuie verificat(ă) înainte ca unei persoane să i se permită accesul în zonele de securitate cu acces restricționat, în scopul de a se asigura în mod rezonabil că respectivul document este valabil. Legitimațiile menționate la pct. 4.2.3.3 lit. b)—e) trebuie verificate înainte ca unei persoane să i se permită accesul în zonele de securitate cu acces restricționat, în scopul de a se asigura în mod rezonabil că respectiva legitimație este valabilă și că persoana care o prezintă este titularul. 4.2.3.5. Proceduri speciale pentru accesul pasagerilor 4.2.3.5.1. Pasagerilor li se permite accesul în zonele de securitate cu acces restricționat, în vederea îmbarcării, și la bordul aeronavelor numai dacă un reprezentant al unui transportator aerian confirmă că în urma verificărilor fiecare dintre pasageri a fost identificat și declarat ca pasager cunoscut. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 9 4.2.3.5.2. Administratorul aerodromului va obține în avans din partea transportatorului aerian lista pasagerilor cu toate datele necesare stabilirii identității acestora. 4.2.3.6. Proceduri speciale pentru accesul membrilor echipajelor Unui membru al echipajului i se permite accesul în zonele de securitate cu acces restricționat numai după verificarea: a) validității legitimației de membru al echipajului, a documentului echivalent sau, dacă este cazul, a legitimației de aerodrom; b) documentului care atestă că membrul echipajului este în misiune de zbor pentru un zbor programat pentru ziua și intervalul orar care justifică prezența acestuia pe aerodrom. 4.2.3.7. Accesul vehiculelor în zonele de securitate cu acces restricționat 4.2.3.7.1. Pentru ca unui vehicul să i se permită accesul în zonele de securitate cu acces restricționat, acesta trebuie să aibă afișat un permis valabil de acces pentru vehicule. 4.2.3.7.2. Pentru vehiculele utilizate pentru deplasarea frecventă între zona publică și zonele de securitate cu acces restricționat se emit permise de acces permanente. Aceste permise se emit numai pentru vehiculele aparținând organizațiilor care au personal care are nevoie de acces în zonele de securitate cu acces restricționat dintr-un motiv legitim, justificat și numai după ce administratorul aerodromului se convinge că utilizarea acestor vehicule în zonele de securitate cu acces restricționat este absolut necesară pentru desfășurarea activităților operaționale ale personalului deținător de permise de acces permanente. 4.2.3.7.3. Permisele de acces permanente pentru vehicule se poartă într-o poziție vizibilă, în partea din față a vehiculului, și trebuie să fie astfel confecționate încât să nu poată fi modificate sau falsificate (să conțină elemente de protecție împotriva falsificării). 4.2.4. Accesul cu însoțire 4.2.4.1. Membrii de echipaj, alții decât cei care dețin o legitimație de aerodrom valabilă, trebuie să fie însoțiți în permanență atunci când se află în zone de securitate cu acces restricționat, altele decât: a) zonele în care pot fi prezenți pasageri; și b) zonele aflate în imediata apropiere a aeronavei cu care au sosit sau cu care urmează să plece; și c) zonele destinate echipajelor. 4.2.4.2. în mod excepțional, o persoană poate fi exceptată de la respectarea cerințelor de a deține o legitimație de aerodrom și a obligațiilor privind verificarea antecedentelor, cu condiția ca aceasta să fie însoțită în permanență atunci când se află în zone de securitate cu acces restricționat. 4.2.4.3. Un vehicul poate fi exceptat de la respectarea cerințelor prevăzute la pct. 4.2.6, cu condiția ca acesta să fie însoțit în permanență atunci când se află în zona de operațiuni aeriene. 4.2.4.4. însoțitorul trebuie: a) să dețină o legitimație valabilă, conform prevederilor pct. 4.2.3.3 lit. c), d) sau e); și b) să fie autorizat să însoțească persoane în zonele de securitate cu acces restricționat; și c) să aibă în permanență persoana (persoanele) însoțită (însoțite) în raza sa vizuală directă; și d) să se asigure în mod rezonabil că persoana (persoanele) însoțită (însoțite) nu încalcă normele de securitate. 4.2.5. Cerințe cu privire la legitimațiile de membru de echipaj și legitimațiile de aerodrom 4.2.5.1. înainte de a i se elibera o legitimație de membru de echipaj sau o legitimație de aerodrom care permite accesul neînsoțit în zonele de securitate cu acces restricționat, orice persoană, inclusiv personalul navigant, trebuie să fi trecut cu succes printr-o verificare a antecedentelor. 4.2.5.2. Legitimația de membru de echipaj a unui membru de echipaj angajat de un transportator aerian comunitar și legitimația de aerodrom pot fi emise numai pentru o persoană care are o necesitate operațională și care a trecut cu succes printr-o verificare a antecedentelor, în conformitate cu prevederile pct. 4.2.9. 4.2.5.3. Persoanei care nu trece cu succes de verificarea antecedentelor i se retrage imediat legitimația de membru de echipaj sau legitimația de aerodrom. 4.2.5.4. Verificarea antecedentelor, necesară înainte de eliberarea oricărei legitimații care permite accesul neînsoțit în zonele de securitate cu acces restricționat, trebuie să acopere cel puțin ultimii 5 ani. Această verificare trebuie repetată periodic, la intervale care nu depășesc 5 ani. 4.2.5.5. Legitimația de membru de echipaj și legitimația de aerodrom se emit pentru o perioadă de maximum 5 ani. 4.2.5.6. Legitimația de membru de echipaj și legitimația de aerodrom se poartă la vedere cel puțin atunci când titularul se află într-o zonă de securitate cu acces restricționat. 4.2.5.7. O persoană care nu își poartă legitimația de membru de echipaj sau legitimația de aerodrom la vedere în zonele de securitate cu acces restricționat, altele decât cele în care sunt prezenți pasageri, trebuie somată de către persoanele care dețin legitimații care permit accesul neînsoțit în zonele de securitate cu acces restricționat. 4.2.5.8. O legitimație de membru de echipaj a unui membru de echipaj angajat de un transportator aerian trebuie să prezinte următoarele elemente: a) numele și fotografia titularului; și b) numele transportatorului aerian; și c) cuvântul „crew” în limba engleză; și d) data expirării. 4.2.5.9. O legitimație de aerodrom trebuie să prezinte următoarele elemente: a) numele și fotografia titularului; și b) numele angajatorului titularului, cu excepția cazurilor în care acesta este programat electronic; și c) numele entității emitente sau numele aerodromului; și d) zonele pentru care titularul este autorizat să aibă acces; și e) data expirării, cu excepția cazurilor în care aceasta este programată electronic. 4.2.5.10. Pentru invitații oficiali sau alte categorii de vizitatori, precum și pentru personalul tehnic/profesional care, de regulă, nu lucrează în zonele de securitate cu acces restricționat ale aerodromului, se emit legitimații de aerodrom tip „Vizitator”. Accesul acestor persoane este permis numai cu însoțire de către persoane care dețin legitimații de aerodrom, în tot timpul cât se află în zonele de securitate cu acces restricționat. Nu pot fi mai mult de 6 deținători de permise de acces tip „Vizitator” la un însoțitor. 4.2.6. Cerințe cu privire la permisele de acces pentru vehicule 4.2.6.1. Un permis de acces pentru vehicule poate fi emis numai în cazul în care s-a constatat o necesitate operațională. 4.2.6.2. Un permis de acces pentru vehicule trebuie să fie propriu (să conțină numărul de înmatriculare al vehiculului și denumirea societății care deține/folosește vehiculul în cauză) și trebuie să prezinte: a) zonele pentru care vehiculul este autorizat să aibă acces; și b) data expirării. 4.2.6.3. Nu este necesar ca permisele de acces pentru vehicule, de tip electronic, să indice zonele pentru care vehiculul este autorizat să aibă acces sau data expirării, cu condiția ca aceste informații să poată fi citite electronic și verificate înainte de acordarea accesului în zonele de securitate cu acces restricționat. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 4.2.6.4. Un permis de acces pentru vehicule, de tip electronic, trebuie fixat pe vehicul într-un mod care să garanteze că nu poate fi transferat altui vehicul. 4.2.6.5. Un permis de acces pentru vehicule trebuie afișat într-un loc vizibil ori de câte ori vehiculul se află în zona de operațiuni aeriene. 4.2.7. Cerințe și proceduri privind gestionarea legitimațiilor de aerodrom și a permiselor de acces pentru vehicule 4.2.7.1. Accesul în zonele de securitate cu acces restricționat ale aerodromului, inclusiv cel al vehiculelor, se controlează printr-un sistem a cărui implementare este în responsabilitatea administratorului. 4.2.7.2. Legitimațiile de aerodrom și permisele de acces pentru vehicule se emit numai în urma primirii unei solicitări scrise. 4.2.7.3. Pentru personalul angajat al aerodromului, cererile pentru emiterea legitimațiilor de aerodrom trebuie să fie făcute de șeful ierarhic al angajatului, avizate de reprezentantul serviciului resurse umane și înaintate persoanei responsabile de administrarea sistemului de legitimații de aerodrom al organizației emitente. 4.2.7.4. Pentru persoanele din afara aerodromului, cererile pentru emiterea legitimațiilor de aerodrom trebuie să fie făcute de către societatea angajatoare a persoanelor respective. 4.2.7.5. Se acceptă numai cererile depuse în original (nu se acceptă copii ale cererilor sau cereri transmise prin fax). Cererile nesemnate sau incomplete nu vor fi procesate. 4.2.7.6. Cererile pentru emiterea legitimațiilor de aerodrom și a permiselor de acces pentru vehicule trebuie să conțină: a) motivul pentru care se solicită accesul (descrierea atribuțiilor persoanei pentru care se solicită legitimația, iar, în cazul vehiculului, scopul în care este utilizat acesta) și perioada pentru care se solicită legitimația/permisul de acces; b) zonele pentru care se solicită accesul; c) mențiunea dacă persoana a mai deținut o legitimație de acces în ultimii 5 ani, categoria de legitimație și organizația emitentă. 4.2.7.7. Orice cerere pentru emiterea unei legitimații de aerodrom trebuie să fie însoțită de: a) o copie a actului de identitate al persoanei (certificat de naștere, buletin sau carte de identitate, pașaport) pentru care se solicită emiterea legitimației; b) cazierul judiciar (obligatoriu în situația în care se solicită acces într-o zonă de securitate cu acces restricționat), în următoarele situații: • pentru personalul pentru care se solicită permis de acces pentru prima dată; • dacă au trecut mai mult de 5 ani de la data înregistrării ultimului cazier depus la organizația emitentă; c) o fotografie (minimum 3/4 cm) recentă a persoanei pentru care se solicită legitimația. 4.2.7.8. Face excepție de la prevederile privind obligativitatea anexării cazierului judiciar personalul care îndeplinește o funcție ce implică exercițiul autorității publice (Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Serviciul Român de Informații, Ministerul Administrației și Internelor, Autoritatea Națională a Vămilor etc.). 4.2.7.9. Legitimația de aerodrom și permisul de acces pentru vehicule se returnează imediat entității emitente: a) la cererea entității emitente; sau b) la încetarea contractului de muncă; sau c) la schimbarea angajatorului; sau d) la schimbarea necesității de a avea acces în zonele pentru care s-a acordat autorizație; sau e) la expirarea legitimației de aerodrom și a permisului de acces pentru vehicule; sau f) la retragerea legitimației de aerodrom și a permisului de acces pentru vehicule. 4.2.7.10. Entitatea emitentă trebuie notificată imediat în cazul pierderii, furtului sau nereturnării unei legitimații de aerodrom ori a unui permis de acces pentru vehicule. 4.2.7.11. Legitimațiile de aerodrom și permisele de acces pentru vehicule, de tip electronic, trebuie dezactivate imediat în urma returnării, expirării, retragerii sau notificării pierderii, furtului ori nereturnării acestora. 4.2.7.12. Pentru a împiedica utilizarea frauduloasă a legitimațiilor de aerodrom și a permiselor de acces pentru vehicule trebuie să existe un sistem care să ofere o asigurare rezonabilă că tentativele de utilizare a legitimațiilor și permiselor pierdute, furate sau nereturnate sunt detectate. La detectarea unor astfel de tentative trebuie să se ia măsuri corespunzătoare. 4.2.7.13. La emiterea permiselor de acces pentru vehicule emitentul se asigură că șoferii sunt calificați să conducă acea categorie de vehicule pentru care s-a emis permisul și că au fost instruiți asupra regulilor de siguranță necesar a fi respectate în zona de operațiuni aeriene a aerodromului. 4.2.8. Reguli pentru portul și uzul legitimațiilor de aerodrom 4.2.8.1. Portul la vedere al legitimațiilor de aerodrom este obligatoriu pentru toate persoanele (inclusiv vizitatorii), pe toată perioada cât acestea se află în zonele de securitate cu acces restricționat ale aerodromului. Fac excepție de la această cerință situațiile în care portul legitimației de aerodrom este impracticabil, din motive legate de natura activității sau de siguranța funcționării unor echipamente, sau poate fi periculos, contravenind unor reguli de protecție a muncii. Persoanele vor purta legitimațiile de aerodrom pe îmbrăcămintea exterioară, la nivelul pieptului. Condițiile în care se aplică excepțiile vor fi detaliate în programele de securitate ale organizațiilor emitente. Persoanele exceptate de la portul la vedere al legitimațiilor de aerodrom sunt obligate să le poarte asupra lor, gata oricând să le prezinte pentru control personalului de securitate. 4.2.8.2. Legitimațiile de aerodrom sunt strict personale și nu pot fi utilizate pentru a facilita accesul altor persoane în zonele cu acces limitat. Fac excepție de la această condiție numai persoanele (de regulă personal de securitate) desemnate de administratorul aerodromului să îndeplinească activități de însoțire în zonele de securitate cu acces restricționat pentru alte persoane sau vehicule. 4.2.8.3. Când se află în zonele de securitate cu acces restricționat, deținătorii de legitimații de aerodrom sunt obligați să prezinte la control legitimația atunci când li se solicită acest lucru de către personalul cu atribuții specifice. 4.2.8.4. Administratorul aerodromului asigură verificarea, în mod permanent, a portului corect al legitimațiilor de aerodrom. Orice persoană care, aflându-se într-o zonă de securitate cu acces restricționat, este văzută că nu poartă la vedere o legitimație de aerodrom va fi imediat chestionată de către personalul de securitate al societății. 4.2.9. Verificarea antecedentelor (background checks) 4.2.9.1. Administratorul aerodromului supune verificării antecedentelor pe toți angajații săi, precum și pe cei ai transportatorilor aerieni și ai celorlalte entități de aviație civilă ale căror activități presupun accesul fără însoțire în zonele de securitate cu acces restricționat. 4.2.9.2. Verificarea antecedentelor este repetată la intervale regulate de timp care nu vor depăși 5 ani. 4.2.9.3. Anterior emiterii permisului de acces în zonele de securitate cu acces restricționat, persoana este supusă verificării antecedentelor (background checks), astfel: a) partea I: constă în verificarea ocupării în activități profesionale și/sau școlare pe o perioadă de 5 ani, calculată să se împlinească la data începerii verificării; probele ocupării sunt: carnetul de muncă, diplome/certificate de absolvire a diferitelor forme de învățământ, alte înscrisuri cu forță probantă; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 11 b) partea a ll-a: constă în verificarea cazierului judiciar pe o perioadă de 5 ani, calculată să se împlinească la data începerii verificării; înscrisul probator este certificatul de cazier judiciar emis de organele competente. 4.2.9.4. Etapele verificării antecedentelor (background checks): a) persoanei supuse verificării i se cere să completeze un formular pus la dispoziție de administratorul aerodromului, având următoarele rubrici: (i) nume, prenume, nume anterioare; (ii) denumiri, date de contact, adrese ale angajatorilor anteriori; (iii) declarație privind motivele și împrejurările necontinuității activității pentru intervale care depășesc 24 de luni consecutiv în perioada de 5 ani care face obiectul verificării; (iv) declarație privind condamnările suferite în perioada de 5 ani care face obiectul verificării; (v) persoane care pot furniza informații despre persoana în cauză; (vi) declarație privind acordul efectuării verificării; (vii) declarație privind acordul prelucrării datelor cu caracter personal, în scopul efectuării verificării antecedentelor (background checks); b) persoana supusă verificării este identificată, cerându-i-se să prezinte un document de identitate valabil; c) se confruntă informațiile furnizate de persoana supusă verificării cu datele înscrise în documentele prezentate de aceasta (carnetul de muncă, diplome/certificate de absolvire, certificatul de cazier judiciar), în termenul de valabilitate prevăzut de emitent, și altele, precum și, după caz, informațiile obținute de la angajatorii anteriori, organul care ține evidența cazierului judiciar, persoanele prevăzute la lit. a) paragraful (v). 4.2.9.5. Criterii de respingere a cererii de emitere a permisului de acces în zonele cu acces limitat securizate: a) declarațiile persoanei supuse verificării prevăzute la pct. 4.2.9.4 lit. a) paragrafele (iii) și (iv) nu coincid cu datele și informațiile obținute potrivit prevederilor pct. 4.2.9.4 lit. c); b) din certificatul de cazier judiciar reiese că persoana supusă verificării a fost condamnată la pedeapsa de închisoare cu executare mai mare de 2 ani pentru infracțiuni săvârșite cu intenție. 4.2.9.6. Administratorul emite permise de acces fără însoțitor în zonele cu acces limitat securizate, fără efectuarea verificării antecedentelor (background checks), potrivit procedurii prevăzute la pct. 4.2.9, pentru următoarele persoane: a) inspectorii AVSEC — care au fost supuși verificării antecedentelor (background checks) în cadrul procesului de desemnare prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii; b) personalul autorităților și organelor statului, cu activități permanente sau temporare pe aeroporturile civile din România, care a fost supus de angajator verificării antecedentelor (background checks); c) membrii echipajelor transportatorilor aerieni străini în ale căror programe de securitate sunt prevăzute proceduri similare de verificare a antecedentelor (background checks). 4.2.10. Protecția zonei de operațiuni aeriene a aerodromului, inclusiv a zonelor de securitate cu acces restricționat 4.2.10.1. Zona de operațiuni aeriene a aerodromului este separată de zona nonrestricționată a acestuia prin gard perimetral sau alte obstacole fizice prevăzute cu panouri de avertizare de securitate, a căror existență și stare sunt controlate periodic. 4.2.10.2. Administratorul asigură paza aerodromului și a facilităților acestuia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. 4.2.10.3. Pe timp de noapte, platformele de îmbarcare/debarcare pentru pasageri și zonele de parcare a aeronavelor sunt iluminate corespunzător dacă pe acestea se află parcate aeronave. Vor fi întotdeauna iluminate zonele vulnerabile, cum ar fi punctele de acces în hangare. 5. Securitatea aeronavei 5.1. Administratorul aerodromului asigură supravegherea spațiilor de parcare/staționare a aeronavelor, fie acestea hangare, hale sau zone de parcare în spații libere, pentru a se asigura că nicio persoană neautorizată nu are acces la aeronave. Aeronavele parcate în spații libere vor fi protejate împotriva utilizării abuzive (neautorizate). Ușile hangarelor vor fi ținute închise, iar în afara orelor de program sau atunci când personalul autorizat nu este prezent, ușile vor fi ținute încuiate. 5.2. Cheile aeronavelor, ale hangarelor, precum și cele ale încăperilor în care se țin documentele de bord se păstrează în locuri sigure, la care au acces numai persoane autorizate din cadrul societății. 5.3. Cheile aeronavelor și documentele de bord se predau, dacă este cazul, numai personalului autorizat, pe bază de proces-verbal. 5.4. Administratorul se asigură că transportatorii aerieni aplică următoarele măsuri atunci când personalul autorizat al acestora nu este prezent: a) țin încuiate și sigilate punctele externe de acces (uși și panouri de acces) ale aeronavei; b) dacă aeronava este dotată cu sistem de alarmă, acesta este armat; c) scările și alte elemente de acces în aeronavă sunt retrase. CAPITOLUL II Măsuri de securitate alternative, specifice pentru transportatorii aerieni care desfășoară operațiuni de aviație civilă din toate categoriile prevăzute la art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009 1. Dispoziții generale 1.1. Transportatorul aerian trebuie să asigure implementarea măsurilor prevăzute în prezentul capitol. 1.2. Prezentele cerințe și măsuri de securitate se completează cu cerințe și măsuri de securitate aeronautică, comune pentru aerodromuri (inclusiv aeroporturi și heliporturi) și transportatori aerieni, prevăzute în cap. III. 2. Declarația-angajament 2.1. Directorul general al transportatorului aerian trebuie să prezinte „Declarația-angajament — transportator aerian”, al cărei model este prezentat în anexa nr. 2. Această declarație trebuie semnată de reprezentantul legal al transportatorului aerian sau de către persoana responsabilă cu securitatea. „Declarația-angajament — transportator aerian” poate fi parte a programului de securitate. 2.2. „Declarația-angajament — transportator aerian” semnată, în original, rămâne în păstrarea DGITA. 3. Securitatea aeronavei 3.1. Transportatorul aerian va asigura controlul accesului în spațiile de parcare/staționare a aeronavelor, fie acestea hangare, hale sau zone de parcare în spații libere, pentru a se asigura că nicio persoană neautorizată nu are acces la aeronave. Persoanele străine, cum ar fi vizitatorii, vor fi însoțite în permanență pe timpul cât se află în aceste spații. Aeronavele parcate în spații libere vor fi în mod special protejate împotriva utilizării abuzive (neautorizate). Ușile hangarelor vor fi ținute închise, iar în afara orelor de program sau atunci când personalul autorizat nu este prezent, ușile vor fi ținute încuiate. 3.2. Cheile aeronavelor, ale hangarelor, precum și cele ale încăperilor în care se țin documentele de bord se păstrează în 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 locuri sigure, la care au acces numai persoane autorizate din cadrul transportatorului aerian. 3.3. Cheile aeronavelor și documentele de bord se predau numai personalului autorizat, pe bază de proces-verbal. 3.4. Când o aeronavă se află în alte locații decât cele proprii, iar personalul autorizat al societății nu este prezent, toate punctele externe de acces (uși și panouri de acces) ale aeronavei vor fi ținute încuiate și sigilate. Dacă aeronava este dotată cu sistem de alarmă, acesta va fi armat. Scările și alte elemente de acces în aeronavă vor fi retrase. Totodată, transportatorul aerian va asigura paza permanentă a aeronavei. 3.5. Aeronavele transportatorului aerian sunt operate numai cu piloți proprii, angajați pe bază de contract. 3.6. înainte de fiecare zbor, echipajul sau altă categorie de personal al transportatorului aerian, pregătit în domeniul securității aeronautice, va efectua examinarea de securitate a aeronavei, conform procedurilor descrise în programul de securitate. 3.7. Transportatorul aerian se va asigura că deservirea la sol a aeronavei (alimentare cu combustibil, cu apă, încărcarea proviziilor de bord, curățenie etc.) în cadrul facilităților proprii va fi întotdeauna supravegheată de către un membru al departamentului de zbor. 3.8. Transportatorul aerian se va asigura că deservirea la sol a aeronavei (alimentare cu combustibil, cu apă, încărcarea proviziilor de bord, curățenie etc.) în alte facilități decât cele proprii va fi întotdeauna supravegheată de către un membru al echipajului de comandă. 4. Verificarea și validarea entității care solicită închirierea serviciului de transport aerian (agenție de închiriere curse de zbor, client sau proprietar) 4.1. Scopul verificării și validării este de a se stabili dacă entitatea care solicită închirierea serviciului de transport aerian îndeplinește condițiile de acordare a statutului de client cunoscut. 4.2. Transportatorul aerian va acorda statutul de client cunoscut numai acelor entități care îndeplinesc următoarele condiții: a ) Zboruri comerciale: • entitatea comunică transportatorului aerian, odată cu solicitarea, datele de identificare ale acesteia: adresa sediului principal, numărul de înregistrare la registrul comerțului, natura activității de bază, forma de proprietate etc.; • entitatea declară că: — are angajat personal de încredere pentru activitățile de închiriere a serviciilor de transport aerian; — are un program de recrutare a personalului care asigură angajarea de personal integru din punct de vedere profesional și moral; — dispune de un protocol (proceduri) de închiriere care asigură integritatea procesului de închiriere. • există un acord scris (contract) între entitate și transportatorul aerian care detaliază termenii și condițiile de furnizare a serviciului de transport aerian. Acest acord va conține o listă exhaustivă a pasagerilor care urmează să aibă acces direct la aeronavele transportatorului aerian care va furniza următoarele date despre fiecare pasager: numele și prenumele, naționalitatea, data nașterii și seria și numărul actului de identitate; • plățile pentru serviciul de transport aerian se vor face numai prin cărți de credit, transfer bancar sau altă metodă de plată directă din contul entității. Transportatorul aerian nu va accepta plata cash sau plățile făcute prin terți. b ) Zboruri necomerciale: • transportatorul aerian, în calitate de deținător al aeronavei, stabilește cu departamentul său operațional un acord care va conține următoarele elemente: — transportatorul aerian se asigură că are un sistem de recrutare/angajare a personalului care garantează integritatea angajaților săi; — transportatorul aerian stabilește cu departamentul său operațional o listă aprobată de pasageri care au dreptul de a închiria aeronavele companiei. Acordul va conține un protocol prin care aceste persoane („șefi de delegație”) pot să valideze pasagerii care îi însoțesc; — transportatorul aerian stabilește cu departamentul său operațional o procedură de închiriere care asigură integritatea procesului de închiriere. 5. Identificarea pasagerului pentru stabilirea statutului de pasager cunoscut 5.1. Transportatorul aerian se asigură că rezultatul verificărilor de la pct. 4 este pozitiv. 5.2. Transportatorul aerian va obține în avans din partea beneficiarului serviciului de transport aerian lista pasagerilor cu toate datele necesare stabilirii identității acestora. 5.3. înainte de fiecare zbor, transportatorul aerian va întocmi lista de pasageri (passenger manifest), care va conține, pentru fiecare pasager, următoarele date: numele, naționalitatea, data nașterii, seria și numărul actului de identitate. 5.4. Dacă zborul este comercial, transportatorul aerian va solicita beneficiarului ca, împreună cu lista de pasageri, să transmită și o declarație prin care să confirme, după caz, că fiecare pasager: — este proprietarul/un proprietar, un director sau un simplu angajat al beneficiarului; sau — este un partener în cadrul societății beneficiarului; sau — lucrează pentru beneficiar în baza unui contract sau pentru remunerație. 5.5. Dacă zborul este necomercial, departamentul operațional al transportatorului aerian va solicita conducerii societății ca, împreună cu lista de pasageri, să transmită și o declarație prin care să confirme, după caz, că fiecare pasager: — este proprietarul/un proprietar, un director sau un simplu angajat al operatorului aerian; sau — este un partener în cadrul operatorului aerian; sau — lucrează pentru operatorul aerian în baza unui contract sau pentru remunerație. 6. Măsuri de securitate pentru pasageri și bagaje 6.1. înainte de îmbarcarea pentru zbor, un reprezentat autorizat al transportatorului aerian din cadrul echipajului de zbor, echipajului de cabină sau din cadrul altei structuri a societății, trebuie: — să verifice identitatea fiecărui pasager, prin confruntarea datelor de identitate din lista de pasageri cu cele din documentele de identitate ale pasagerilor. Sunt acceptate numai documente de identitate emise de autorități competente ale statului (buletin, carte de identitate, pașaport), care conțin o fotografie a persoanei; — să stabilească, după terminarea verificării, că toți pasagerii care se îmbarcă au fost incluși în lista de pasageri; — să solicite pasagerilor să își identifice fiecare bagaj. Bagajele care nu pot fi identificate ca aparținând unui pasager vor fi îndepărtate; — să se asigure că, după preluarea bagajelor de la pasageri și până la încărcarea acestora în aeronavă, nicio persoană neautorizată nu are acces la bagaje. 6.2. în situația în care nu sunt îndeplinite cerințele de la pct. 5.3 și 6.1, transportatorul aerian va refuza îmbarcarea pasagerilor și încărcarea bagajelor acestora în aeronavă. Transportatorul aerian va permite îmbarcarea acestor pasageri numai după supunerea acestora și a bagajelor lor controalelor de securitate prevăzute în Programul național de securitate aeronautică și în actele normative ale Uniunii Europene din domeniul securității aviației civile. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 13 6.3. în situația în care cerințele de la pct. 5.3 și 6.1 sunt îndeplinite, iar pasagerii au ca destinație un aeroport (se consideră că operatorul aeroportuar aplică măsurile de securitate prevăzute de standardele de bază ale Uniunii Europene din domeniul securității aviației civile) sau o zonă demarcată a unui aeroport, transportatorul aerian va notifica aeroportului respectiv, în avans, despre categoria zborului. CAPITOLUL III Măsuri de securitate aeronautică alternative, comune pentru aerodromuri (inclusiv aeroporturi și heliporturi) și transportatori aerieni, aplicabile pentru operațiunile de aviație civilă din toate categoriile prevăzute la art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009 1. Dispoziții generale Administratorul aerodromului (inclusiv aeroportului sau heliportului) sau al părților de aeroport desemnate ca zone demarcate ale aeroporturilor și transportatorul aerian trebuie să asigure implementarea măsurilor de securitate prevăzute în prezentul capitol, suplimentar măsurilor prevăzute, după caz, în cap. I sau în cap. II. 2. Programul de securitate 2.1. Entitățile prevăzute la pct. 1 trebuie să elaboreze, în formă scrisă, să aplice și să actualizeze un program de securitate, care să descrie metodele și procedurile de securitate pe care le aplică pentru implementarea măsurilor de securitate prevăzute în prezentul capitol. 2.2. Programul de securitate sau un document separat trebuie să descrie modul în care entitățile prevăzute la pct. 1 urmează să monitorizeze respectarea metodelor și procedurile de securitate prevăzute în programul de securitate. 2.3. Programul de securitate trebuie să indice persoana responsabilă de elaborarea și actualizarea acestuia și de informarea DGITAcu privire la orice modificări ale acestuia. 2.4. Programul de securitate trebuie să descrie rolul și responsabilitățile personalului de conducere în implementarea măsurilor de securitate, atribuțiile personalului cu atribuții de securitate, structura de securitate a aerodromului/ transportatorului aerian, precum și măsurile și procedurile legate de furnizarea și protecția informațiilor sensibile referitoare la măsurile de securitate aplicabile și la mijloacelor de comunicație din dotare. 2.5. în cazul aerodromului, programul de securitate trebuie să descrie și caracteristicile fizice și facilitățile aerodromului, astfel: — descrierea generală a aerodromului/părților de aeroport desemnate ca zone demarcate ale aeroportului; — planul general și descrierea zonelor și facilităților relevante; — zonele de securitate ale aerodromului/părților de aeroport desemnate ca zone demarcate ale aeroportului; — programul de funcționare al aerodromului/părților de aeroport desemnate ca zone demarcate ale aeroportului; — categorii de activități ce se desfășoară pe aerodrom/în părțile de aeroport desemnate ca zone demarcate ale aeroportului. 2.6. Programul de securitate menționat la pct. 2.1, precum și amendamentele la acesta se supun aprobării DGITA. 3. Persoana responsabilă de aplicarea programului de securitate 3.1. Entitățile prevăzute la pct. 1 trebuie să desemneze cel puțin o persoană care să fie responsabilă de aplicarea programului de securitate aprobat. 3.2. Persoana prevăzută la pct. 3.1 trebuie să fi trecut cu succes printr-o verificare a antecedentelor, în conformitate cu prevederile pct. 4.2.9 din cap. I. 4. Controlul intern al calității Entitățile prevăzute la pct. 1 aplică măsurile de control intern al calității prevăzute mai jos: 4.1. Revizuirea programului de securitate 4.1.1. Responsabilul de securitate va menține și va actualiza în mod regulat programul de securitate pentru a se asigura că acesta este în conformitate cu cerințele comunitare și naționale și că reflectă cu acuratețe procedurile operaționale ale societății. 4.1.2. Responsabilul de securitate va informa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MT/)/DGITA despre orice amendament la programul de securitate și, în special, despre orice modificare a adresei societății. 4.2. Măsuri de control intern al calității 4.2.1. Entitățile prevăzute la pct. 1 asigură evaluarea, la intervale regulate de timp, a măsurilor, procedurilor și metodelor de securitate aeronautică pe care le aplică, în scopul de a asigura conformitatea cu cerințele naționale și comunitare din domeniul securității aeronautice. Acestea elaborează și aplică măsuri de control al calității pentru a asigura eficacitatea și eficiența măsurilor, procedurilor și metodelor de securitate aeronautică. Măsurile de control al calității sunt descrise într-un program anual care încorporează verificarea măsurilor, procedurilor și metodelor de securitate aeronautică prevăzute în programul de securitate al societății. 4.2.2. Programul anual de control intern al calității va conține scopul verificărilor, frecvența acestora, precum și procedurile de analiză și raportare. Aceste proceduri vor include pe cele privind consemnarea implementării măsurilor de securitate, precum și pe cele privind raportarea deficiențelor către persoana responsabilă de controlul intern al calității la nivelul societății. 4.2.3. Programul anual de control intern al calității va descrie mecanismul stabilit pentru aplicarea măsurilor corective în cazul deficiențelor identificate. De asemenea, va fi descrisă procedura de verificare a faptului că măsurile corective au fost implementate în mod corespunzător. 4.3. Raportarea către MTI/DGITA Entitățile prevăzute la pct. 1 asigură transmiterea, anuală, la MTI/DGITA a raportului cu privire la rezultatele măsurilor de control intern al calității. 5. Recrutarea și pregătirea personalului 5.1. Entitățile prevăzute la pct. 1 asigură recrutarea și pregătirea personalului, pe grupuri-țintă, în conformitate cu Programul de pregătire a personalului al societății, întocmit în baza Programului național de pregătire în domeniul securității aeronautice — PNPSA, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 870/2008. 5.2. întregul personal a cărui prezență în zonele de securitate cu acces restricționat ale aeroportului sau ale aerodromului, inclusiv ale heliportului, este necesară și pentru care se emit documente de acces în aceste zone va urma cursuri periodice de pregătire (awareness training), care vor include informări privind riscurile din domeniul securității aviației civile și instrucțiuni privind raportarea, către autoritățile cu atribuții în domeniul securității aeronautice, a oricărui eveniment care poate să constituie o amenințare la adresa securității operațiunilor aviației civile. 6. Raportarea incidentelor de securitate 6.1. Generalități 6.1.1. în cazul unui act de intervenție ilicită, a unei tentative de deturnare sau a unei deturnări, a unei amenințări cu bombă la sol ori în cazul altui eveniment de securitate aeronautică, entitățile prevăzute la pct. 1.1 vor asigura raportarea evenimentului imediat la DGITA din cadrul MTI, în conformitate cu prevederile Reglementării aeronautice civile române — RACR-ROAII-ESAC — Raportarea obligatorie a actelor de intervenție ilicită și a evenimentelor care privesc securitatea aviației civile, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor, 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 construcțiilor și turismului nr. 1.132/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 784 din 26 august 2004. 6.2. Descrierea procedurilor de raportare a incidentelor de securitate 6.2.1. Procedurile de raportare a incidentelor de securitate se descriu în programul de securitate al societății. Acesta va conține cel puțin următoarele informații: a) datele de contact ale DGITA și ale societății care raportează incidentul; b) persoana desemnată pentru comunicarea cu autoritățile abilitate pe linie de securitate aeronautică, de regulă, responsabilul cu securitatea aeronautică al societății. în cazuri speciale, directorul general al societății poate desemna o altă persoană pentru menținerea contactului cu autoritățile legale, cu condiția ca aceasta să facă parte din comitetul de criză al societății. 7. Managementul situațiilor de criză 7.1. Managementul situațiilor de criză urmărește reducerea la minim a efectelor acestor situații, obiectivele majore fiind salvarea și protejarea vieților omenești, precum și menținerea la un nivel cât mai apropiat de normalitate a activităților operaționale de aviație civilă. 7.2. Pentru realizarea obiectivelor prevăzute la pct. 7.1, entitățile prevăzute la pct. 1.1 elaborează, actualizează și aplică Planul de management al situațiilor de criză. 7.3. Planul de management al situațiilor de criză conține următoarele elemente: a) tipul situațiilor de criză avute în vedere la elaborarea planului, cum sunt: pericole privind aeronava, sabotaj la aeroport, amenințare cu bombă, capturarea nelegală a aeronavei, incidente referitoare la bunurile periculoase, incendii la facilitățile aeroportului, dezastre naturale; b) prevederi și proceduri pentru coordonarea acțiunilor diferitelor entități participante la rezolvarea crizei; c) rolul și responsabilitățile fiecărei entități participante la rezolvarea crizei, pentru fiecare tip de situație de criză; d) prevederi privind cooperarea cu structurile autorității publice locale (poliție), unde este cazul; e) numele și datele de contact ale autorităților și persoanelor cu responsabilități specifice; f) hărți ale aeroportului, ale aerodromului, inclusiv ale heliportului, și ale vecinătăților sale; g) prevederi referitoare la aplicarea permanentă a măsurilor de securitate aeronautică pe durata unor eventuale acte de intervenție ilicită, incidente de securitate, conflicte de muncă sau modificare a nivelului de amenințare; h) prevederi privind stabilirea și dispunerea unui centru fix de conducere a acțiunilor de răspuns, disponibil pe toată durata situației de criză. CAPITOLUL IV Dispoziții finale 1. MTI, prin DGITA, poate să acorde exceptări de la aplicarea unora dintre măsurile de securitate alternative prevăzute la cap. I entităților prevăzute la art. 2 lit. a) din ordin care nu desfășoară activități de transport aerian comercial de pasageri. 2. Pentru acordarea exceptărilor prevăzute la pct. 1, entitatea trebuie să transmită o solicitare la DGITA și să declare, în scris, că nu desfășoară activități de transport aerian comercial de pasageri. 3. Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentele măsuri de securitate alternative. ANEXA Nr. 1 la măsurile de securitate alternative Declarația-angajament — administrator aerodrom Denumirea societății:........................................................ Forma de organizare/Datele de identificare:.................................. Adresa societății:........................................................... în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 755/2010 pentru aprobarea măsurilor de securitate alternative pentru operațiunile de aviație civilă din toate categoriile prevăzute la art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009 de stabilire a criteriilor care să permită statelor membre să deroge de la standardele de bază comune privind securitatea aviației civile și să adopte măsuri de securitate alternative, subsemnatul,.................................., în numele...........................(numele societății), declar că: — după câte știu, informațiile cuprinse în programul de securitate al societății sunt adevărate și corecte; — practicile și procedurile prevăzute în acest program de securitate vor fi aplicate și menținute la aerodromul pe care societatea îl administrează; — programul de securitate va fi actualizat și adaptat pentru a ține seama de toate modificările relevante aduse ulterior legislației române din domeniul securității aviației civile, cu excepția cazului în care [numele societății] informează Ministerul Transporturilor și Infrastructurii — Direcția generală infrastructură și transport aerian (MTI—DGI1A) că nu mai dorește să funcționeze ca administrator al aerodromului; —....................................(numele societății) va informa MTI—DGITA în scris despre: a) modificări minore aduse programului său de securitate, cum ar fi numele societății, numele și datele de contact ale persoanei responsabile cu securitatea, cu promptitudine și cel târziu în termen de 10 zile lucrătoare; și b) modificări majore planificate, cum ar fi proceduri noi de aplicare a măsurilor de securitate, lucrări de construcție majore care ar putea afecta conformitatea acesteia cu legislația română din domeniul securității aviației civile sau modificarea adresei, cu cel puțin 15 zile lucrătoare înainte de data începerii lor/modificării planificate. — în scopul asigurării conformității cu legislația română din domeniul securității aviației civile........................ (numele societății) va coopera în totalitate în cadrul tuturor inspecțiilor pe care le va efectua MTI—DGITA, după cum i se solicită, și va acorda acces la toate documentele, conform solicitărilor formulate de inspectori; —....................................(numele societății) va informa MTI—DGITA despre orice încălcare gravă a normelor de securitate și despre orice circumstanță care ridică suspiciuni cu privire la securitatea aerodromului, în special despre orice tentativă de acces neautorizat în zonele de securitate cu acces restricționat sau la bordul unei aeronave pregătite pentru zbor; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 15 —..................................... (numele societății) se va asigura că întregul personal relevant beneficiază de o pregătire corespunzătoare și este conștient de responsabilitățile în materie de securitate care îi revin în cadrul programului de securitate al societății; și —.....................................(numele societății) va informa MTI—DGITAîn cazul în care: a) își încetează activitatea; b) nu se mai ocupă de administrarea aerodromului; sau c) nu mai poate îndeplini cerințele legislației române din domeniul securității aviației civile relevante. îmi asum întreaga responsabilitate pentru cele declarate în prezenta. Numele:................................... Funcția în cadrul societății:................................. Data:.................................. Semnătura:.................................... ANEXA Nr. 2 la măsurile de securitate alternative Declarația-angajament — transportator aerian Denumirea societății:.......................................................... Forma de organizare/Datele de identificare:.................................... Adresa societății:............................................................. în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 755/2010 pentru aprobarea măsurilor de securitate alternative pentru operațiunile de aviație civilă din toate categoriile prevăzute la art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.254/2009 al Comisiei din 18 decembrie 2009 de stabilire a criteriilor care să permită statelor membre să deroge de la standardele de bază comune privind securitatea aviației civile și să adopte măsuri de securitate alternative, subsemnatul.....................................în numele..............................(numele societății), declar că: — după câte știu, informațiile cuprinse în programul de securitate al societății sunt adevărate și corecte; — practicile și procedurile prevăzute în acest program de securitate vor fi aplicate și menținute de către transportatorul aerian; — programul de securitate va fi actualizat și adaptat pentru a ține seama de toate modificările relevante aduse ulterior legislației române din domeniul securității aviației civile, cu excepția cazului în care............................. (numele societății) informează Ministerul Transporturilor și Infrastructurii — Direcția generală infrastructură și transport aerian (MTI—DGI1A) că nu mai dorește să funcționeze ca transportator aerian; —.....................................(numele societății) va informa MTI—DGITAîn scris despre: a) modificări minore aduse programului său de securitate, cum ar fi numele societății, numele și datele de contact ale persoanei responsabile cu securitatea, cu promptitudine și cel târziu în termen de 10 zile lucrătoare; și b) modificări majore planificate, cum ar fi proceduri noi de aplicare a măsurilor de securitate sau modificarea adresei, cu cel puțin 15 zile lucrătoare înaintea modificării planificate. — în scopul asigurării conformității cu legislația română din domeniul securității aviației civile, ........................ (numele societății) va coopera în totalitate în cadrul tuturor inspecțiilor pe care le va efectua MTI—DGITA, după cum i se solicită, și va acorda acces la toate documentele, conform solicitărilor formulate de inspectori; —..................................(numele societății) va informa MTI—DGITA despre orice încălcare gravă a normelor de securitate și despre orice circumstanță care ridică suspiciuni cu privire la securitatea aeronavei, în special despre orice tentativă de acces neautorizat la bordul unei aeronave pregătite pentru zbor; —.................................... (numele societății) se va asigura că întregul personal relevant beneficiază de o pregătire corespunzătoare și este conștient de responsabilitățile în materie de securitate care îi revin în cadrul programului de securitate al societății; și —.....................................(numele societății) va informa MTI—DGITAîn cazul în care: a) își încetează activitatea; b) nu mai desfășoară operațiuni de transport aerian; sau c) nu mai poate îndeplini cerințele legislației române din domeniul securității aviației civile relevante. îmi asum întreaga responsabilitate pentru cele declarate în prezenta. Numele:................................... Funcția în cadrul societății:................................ Data:................................. Semnătura:.................................... 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 699/20.X.2010 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind aprobarea cererii Societății Comerciale „Algoritm Broker de Asigurare” — S.R.L. de încetare a activității 7 Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, București, cod de înregistrare fiscală 14045240/1.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în procesul-verbal al ședinței din data de 28 septembrie 2010, conform art. 4 alin. (22) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. XII.3.364 din 30 septembrie 2010 privind controlul efectuat ca urmare a cererii de încetare a activității, la Societatea Comercială „Algoritm Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în municipiul Brăila, Bd. Independenței nr. 12, bl. B3, sc. 1, et. 3, ap. 17, județul Brăila, J09/219/15.04.1998, CUI 10500143, RBK-012/10.04.2003, reprezentată legal de doamna Daniela Alina Radu, director general/administrator, a constatat următoarele: Societatea Comercială „Algoritm Broker de Asigurare” — S.R.L. a virat către societățile de asigurare primele de asigurare încasate, conform termenelor și clauzelor stipulate în contracte și a notificat societăților de asigurare încetarea contractelor de mandat/intermediere încheiate cu acestea. Din evidențele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor rezultă că Societatea Comercială „Algoritm Broker de Asigurare” — S.R.L. nu are debite în contul taxei de funcționare datorate. Față de motivele arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 28 septembrie, aprobarea cererii Societății Comerciale „Algoritm Broker de Asigurare” — S.R.L. de retragere a autorizației, drept care decide: Art. 1. — în conformitate cu prevederile art. 5 lit. g) și ale art. 35 alin. (7) lit. e) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, se retrage autorizația de funcționare a Societății Comerciale „Algoritm Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în municipiul Brăila, Bd. Independenței nr. 12, bl. B3, sc. 1, et. 3, ap. 17, județul Brăila, J09/219/15.04.1998, CUI 10500143, RBK-012/10.04.2003, reprezentată legal de doamna Daniela Alina Radu, director general/administrator. Art. 2. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 14 octombrie 2010. Nr. 829.’ Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’,71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446854 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 699/20.X.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495