MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 698 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 19 octombrie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 964. — Hotărâre privind înființarea Institutului Regional de Gastroenterologie-Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca...................................... 2—4 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 235. — Decizie privind prelungirea perioadei de exercitare, cu caracter temporar, prin detașare, de către domnul Lorant Para, a funcției publice de secretar general adjunct al Ministerului Mediului și Pădurilor ............ 4 236. — Decizie privind constatarea încetării de drept a raportului de serviciu al domnului Gheorghe Asănică, secretar general al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.................................. 5 237. — Decizie privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de secretar general al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului de către doamna Daniela Anghel .................................... 5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 212. — Ordin al ministrului administrației și internelor privind procedurile de lucru pentru activitățile autorităților naționale competente din cadrul Ministerului Administrației și Internelor aferente semnalărilor din Sistemul Informatic Național de Semnalări sau Sistemul de Informații Schengen........ 6-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 698/19.X.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind înființarea Institutului Regional de Gastroenterologie-Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 174 alin. (1) și (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se înființează Institutul Regional de Gastroenterologie-Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj- Napoca, unitate sanitară publică cu paturi, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Sănătății, cu sediul în municipiul Cluj-Napoca, str. Constanța nr. 5, prin reorganizarea Spitalului Clinic de Urgență „Prof. Dr. Octavian Fodor” din Cluj- Napoca, care se desființează. Art. 2. — Institutul Regional de Gastroenterologie- Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca are ca obiect de activitate furnizarea de servicii medicale și chirurgicale de specialitate în gastroenterologie și hepatologie, activități de cercetare medicală. Art. 3. — (1) Structura organizatorică și Regulamentul de organizare și funcționare a Institutului Regional de Gastroenterologie-Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj- Napoca se aprobă prin ordin al ministrului sănătății, în condițiile prevăzute de lege. (2) Conducerea Institutului Regional de Gastroenterologie- Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca va fi asigurată de un manager și de un comitet director, în condițiile prevăzute de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare. Până la numirea conducerii în urma concursului organizat potrivit legii, conducerea Institutului Regional de Gastroenterologie- Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca se numește prin ordin al ministrului sănătății. Art. 4. — Secțiile de specialitate medicină internă, gastroenterologie, chirurgie generală și ATI, cu structurile aferente din cadrul Spitalului Clinic de Urgență „Prof. Dr. Octavian Fodor” care funcționează în str. Constanța nr. 5, Str. Croitorilor nr. 19—21 și Str. lașilor nr. 16, respectiv laboratorul de analize medicale, laboratorul de radiologie și imagistică medicală, laboratorul de explorări funcționale, laboratorul de alergologie și imunologie clinică, laboratorul de medicină nucleară și laboratorul de radioterapie, blocul operator, farmacia, unitatea de transfuzii sanguine, serviciul de anatomie patologică, sterilizarea, compartimentul de endoscopie digestivă diagnostică și terapeutică, compartimentul de prevenire și control al infecțiilor nozocomiale și cabinetele de profil din cadrul ambulatoriului integrat, se preiau de către Institutul Regional de Gastroenterologie-Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj- Napoca nou-înființat. Art. 5. — (1) Secțiile de obstetrică-ginecologie, secția de neonatologie, secția ATI obstetrică-ginecologie, structurile paraclinice și ambulatorii care le deservesc, împreună cu personalul aferent, trec în structura Spitalului Clinic Municipal Cluj-Napoca. (2) Secțiile de ortopedie și traumatologie, compartimentul ATI ortopedie și traumatologie, structurile paraclinice, ambulatorii și farmacia, care le deservesc, împreună cu personalul aferent, trec în structura Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj- Napoca. (3) Secțiile de psihiatrie, ambulatoriul de profil și farmacia, împreună cu personalul aferent, trec în structura Spitalului de Psihiatrie Cronici Borșa. Art. 6. — (1) Personalul de specialitate medico-sanitar și auxiliar sanitar, aparținând structurilor de specialitate prevăzute la art. 4, precum și personalul tehnic-economic-administrativ și de întreținere aferent acestora, din cadrul Spitalului Clinic de Urgență „Prof. Dr. Octavian Fodor”, se preia de către Institutul Regional de Gastroenterologie - Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca, cu respectarea normativelor de personal. (2) Personalul tehnic-economic-administrativ și de întreținere aferent structurilor prevăzute la art. 5, din cadrul Spitalului Clinic de Urgență „Prof. Dr. Octavian Fodor”, va fi redistribuit la unitățile sanitare care preiau și structurile respective, cu respectarea normativelor de personal. Art. 7. — (1) Patrimoniul Spitalului Clinic de Urgență „Prof. Dr. Octavian Fodor”, stabilit pe baza ultimelor situații financiare întocmite, se preia de către Institutul Regional de Gastroenterologie-Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj- Napoca, pentru structurile prevăzute la art. 4, pe baza bilanțului contabil de închidere la data predării-preluării și a celorlalte anexe întocmite potrivit metodologiei în vigoare, prin protocol de predare-preluare încheiat în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (2) Patrimoniul Spitalului Clinic de Urgență „Prof. Dr. Octavian Fodor”, stabilit pe baza ultimelor situații financiare întocmite, se preia de către Spitalul Clinic Municipal Cluj- Napoca, pentru structurile prevăzute la art. 5 alin. (1), pe baza bilanțului contabil de închidere la data predării-preluării și a celorlalte anexe întocmite potrivit metodologiei în vigoare, prin protocol de predare-preluare încheiat în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (3) Patrimoniul Spitalului Clinic de Urgență „Prof. Dr. Octavian Fodor”, stabilit pe baza ultimelor situații financiare întocmite, se preia de către Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca, pentru structurile prevăzute la art. 5 alin. (2), pe baza bilanțului contabil de închidere la data predării-preluării și a celorlalte anexe întocmite potrivit metodologiei în vigoare, prin protocol de predare-preluare încheiat în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (4) Patrimoniul Spitalului Clinic de Urgență „Prof. Dr. Octavian Fodor”, stabilit pe baza ultimelor situații financiare întocmite, se preia de către Spitalul de Psihiatrie Cronici Borșa, pentru structurile prevăzute la art. 5 alin. (3), pe baza bilanțului contabil de închidere la data predării-preluării și a celorlalte anexe întocmite potrivit metodologiei în vigoare, prin protocol de predare-preluare încheiat în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (5) Pentru Spitalul Clinic de Urgență „Prof. Dr. Octavian Fodor”, predarea se realizează de comitetul director aflat în funcție la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 3 Art. 8. — (1) Institutul Regional de Gastroenterologie- Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca este instituție sanitară publică finanțată integral din venituri proprii, care provin, în principal, din sumele încasate pentru serviciile medicale și alte prestații efectuate pe bază de contract, precum și din alte surse, potrivit legii. (2) Institutul Regional de Gastroenterologie-Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca funcționează pe principiul autonomiei financiare, elaborează și execută bugetul propriu de venituri și cheltuieli. Art. 9. — Se aprobă darea în administrarea Ministerului Sănătății a imobilelor în care își va desfășura activitatea Institutul Regional de Gastroenterologie-Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca, trecute în domeniul public al statului prin Hotărârea Consiliului Județean Cluj nr. 143 din 14 iulie 2009, modificată prin Hotărârea Consiliului Județean Cluj nr. 158 din 29 iunie 2010 și prin Hotărârea Consiliului Județean Cluj nr. 256 din 29 septembrie 2010, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 10. — La anexa nr. 2, litera A „Unități aflate în subordinea Ministerului Sănătății”, capitolul II „Unități finanțate integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de asigurări sociale de sănătate” din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 139 din 2 martie 2010, cu modificările și completările ulterioare, după punctul 22 se introduce un nou punct, punctul 22¹, cu următorul cuprins: „22¹. Institutul Regional de Gastroenterologie-Hepatologie «Prof. Dr. Octavian Fodor» Cluj-Napoca”. PRIM-MINISTRU București, 8 septembrie 2010. Nr. 964.’ EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul sănătății, Cseke Attila Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale imobilelor trecute în domeniul public al statului în care își va desfășura activitatea Institutul Regional de Gastroenterologie-Hepatologie „Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca, care se dau în administrarea Ministerului Sănătății Nr. Locul unde este situat Persoana juridică Persoana juridică Caracteristicile tehnice crt. imobilul care se dă de la care se transmite la care se dă în administrare ale imobilului în administrare imobilul imobilul 1. Cluj-Napoca, Str. Croitorilor Consiliului Județean Ministerul Sănătății --- S+P+2E nr. 19---21 Cluj pentru Institutul Suprafața construită = 903 m2 Medicală III --- interne I, II Regional de Suprafața desfășurată = 3.456 m2 CF 3012 Cluj-Napoca Gastroenterologie- Nr. topo 726 Hepatologie 2. Cluj-Napoca, Str. Croitorilor „Prof. Dr. Octavian S+P+6E nr. 19---21 Fodor” Cluj-Napoca Suprafața construită = 416 m2 Medicală III --- interne III Suprafața desfășurată = 2.600 m2 CF 3012 Cluj-Napoca Nr. topo 726 3. Cluj-Napoca, Str. Croitorilor S+P+3E nr. 19---21 Suprafața construită = 204 m2 Laborator imunologie Suprafața desfășurată = 816 m2 CF 3012 Cluj-Napoca Nr.topo 726 4. Cluj-Napoca, Str. Croitorilor P nr. 19---21 Suprafața construită = 148 m2 Prosectura Suprafața desfășurată = 148 m2 CF 3012 Cluj-Napoca Nr. topo 726 5. Cluj-Napoca, Str. lașilor S+P+2E nr. 16 Suprafața construită = 966 m2 Chirurgie III + UPU Suprafața desfășurată = 3.217 m2 Clădire veche CF 3012 Cluj-Napoca Nr. topo 726 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 Nr. Locul unde este situat Persoana juridică Persoana juridică Caracteristicile tehnice crt. imobilul care se dă de la care se transmite la care se dă în administrare ale imobilului în administrare imobilul imobilul 6. Cluj-Napoca, Str. lașilor S+P+3+M nr. 16 Suprafața construită = 482 m2 Chirurgie III, clădire nouă Suprafața desfășurată = 2.880 m2 CF 3012 Cluj-Napoca Nr. topo 726 7. Cluj-Napoca, Str. Croitorilor Teren nr. 19---21 Suprafața totală = 4.482 m2 Str. lașilor nr. 16 Teren CF 3012 Cluj-Napoca Nr. topo 726 8. Cluj-Napoca, str. Constanța S+P+2 E nr. 5 Suprafața construită = 342,85 m2 Clădire administrativă Suprafața desfășurată = 1.371,4 m2 Nr. topo 693/2 Teren aferent, Suprafață totală = 11.155 m2 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind prelungirea perioadei de exercitare, cu caracter temporar, prin detașare, de către domnul Lorant Para, a funcției publice de secretar general adjunct al Ministerului Mediului si Pădurilor Având în vedere solicitarea Ministerului Mediului și Pădurilor nr. 5.447/LB din 2 septembrie 2010, precum și Adresa Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 495.789 din 30 august 2010, în temeiul prevederilor art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 19 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2009 privind reglementarea unor măsuri în domeniul administrației publice, aprobată prin Legea nr. 18/2010, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Se prelungește pentru o perioadă de 3 luni exercitarea, cu caracter temporar, prin detașare, de către domnul Lorant Para, a funcției publice din categoria înalților funcționari publici, de secretar general adjunct al Ministerului Mediului și Pădurilor, astfel cum a fost stabilită prin Decizia primului-ministru nr. 157/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 466 din 7 iulie 2010. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 18 octombrie 2010. Nr. 235.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U 5 DECIZIE privind constatarea încetării de drept a raportului de serviciu al domnului Gheorghe Asănică, secretar general al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului Având în vedere prevederile art. 19 alin. (1) lit. b) și ale art. 98 alin. (1) lit. d) și alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Se constată încetarea de drept a raportului de serviciu al domnului Gheorghe Asănică, secretar general al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, ca urmare a comunicării deciziei de pensionare pentru limită de vârstă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 18 octombrie 2010. Nr. 236.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de secretar general al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului de către doamna Daniela Anghel Având în vedere Avizul favorabil nr. 502.005 din 11 octombrie 2010 al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici pentru exercitarea cu caracter temporar a funcției publice vacante, din categoria înalților funcționari publici, de secretar general al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 92 alin. (1¹) și (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Daniela Anghel exercită, cu caracter temporar, funcția publică de secretar general al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 18 octombrie 2010. Nr. 237.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN privind procedurile de lucru pentru activitățile autorităților naționale competente din cadrul Ministerului Administrației si Internelor aferente semnalărilor din Sistemul Informatic Național de Semnalări sau Sistemul de Informații Schengen Având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2006 privind unele măsuri pentru facilitarea cooperării polițienești internaționale, aprobată prin Legea nr. 104/2007, ale Convenției semnate la Schengen la 19 iunie 1990 de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 privind eliminarea treptată a controalelor la frontierele comune, ale Regulamentului (CE) nr. 1.987/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind instituirea, funcționarea și utilizarea Sistemului de Informații Schengen din a doua generație (SIS II), ale Deciziei 2007/533/JAI a Consiliului din 12 iunie 2007 privind înființarea, funcționarea și utilizarea Sistemului de Informații Schengen de a doua generație (SIS II), ale Regulamentului (CE) nr. 562/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul Frontierelor Schengen) și ale Hotărârii Guvernului nr. 1.540/2008 pentru aprobarea Strategiei naționale privind aderarea la spațiul Schengen pentru perioada 2008—2011, în temeiul art. 66 din Legea nr. 141/2010 privind înființarea, organizarea și funcționarea Sistemului Informatic Național de Semnalări și participarea României la Sistemul de Informații Schengen și al art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației si internelor emite următorul ordin: 1 9 CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Prezentul ordin reglementează activitățile ce trebuie întreprinse de autoritățile naționale competente din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, denumit în continuare MAI, implicate în efectuarea de tranzacții cu semnalările din componenta națională a Sistemului de Informații Schengen, precum și modalitatea de exercitare a dreptului de acces la datele cu caracter personal care sunt prelucrate în acest sistem. (2 ) Prezentul ordin reglementează și activitățile ce trebuie întreprinse în cazul realizării unui rezultat pozitiv la o semnalare din componenta națională a Sistemului de Informații Schengen. Art. 2. —în cuprinsul prezentului ordin, termenii și expresiile folosite au următoarele semnificații: a) Sistemul Informatic Național de Semnalări, denumit în continuare S/A/S — sistemul informatic compatibil cu Sistemul de Informații Schengen de generația a doua, care conține semnalări de interes național și semnalări de interes Schengen introduse de către autoritățile naționale competente; b) Sistemul de Informații Schengen, denumit în continuare S/S — sistemul informatic instituit la nivelul Uniunii Europene și utilizat de statele membre pentru cooperarea, prin schimb de informații, în vederea menținerii ordinii publice și securității naționale pe teritoriile acestora; c) copia națională a SIS — copia completă sau parțială a bazei de date a SIS, accesibilă pentru efectuarea de căutări de către autoritățile naționale competente; d) componenta națională a SIS, denumită în continuare N.SIS — sistemul informatic constituit din SINS și copia națională a bazei de date centrale a SIS, care permite efectuarea de căutări de către autoritățile române; e) semnalare — setul de date introduse în SINS referitoare la persoane sau bunuri cu privire la care au fost dispuse unele măsuri, în condițiile legii, în vederea realizării unui interes public, respectării regimului liberei circulații a persoanelor și bunurilor ori asigurării ordinii și siguranței publice și prevenirii unor amenințări la adresa securității naționale; f) semnalare de interes național — semnalarea introdusă de o autoritate națională competentă în SINS; g) semnalare de interes Schengen — semnalarea transmisă din SINS în SIS; h) autorități naționale competente — autoritățile publice române ale căror drepturi de acces la SINS sunt stabilite potrivit art. 5 din Legea nr. 141/2010 privind înființarea, organizarea și funcționarea Sistemului Informatic Național de Semnalări și participarea României la Sistemul de Informații Schengen; i) stat membru — stat care utilizează SIS; j) tranzacție — orice operație de introducere, modificare, ștergere sau consultare a datelor conținute în N.SIS; k) date adiționale — datele stocate în N.SIS în legătură cu semnalările din N.SIS și care sunt disponibile imediat după identificarea persoanelor ca urmare a căutărilor efectuate în acest sistem; I) informații suplimentare — informațiile care nu sunt stocate în SIS, dar care sunt în legătură cu semnalările din SIS și care urmează să fie transmise în cadrul schimbului de informații suplimentare; m) rezultat pozitiv— rezultatul obținut în urma efectuării unei căutări în N.SIS, concretizat în identificarea unei persoane sau a unui bun care face obiectul unei semnalări; n) Biroul SIRENE național—structura specializată din cadrul MAI care asigură realizarea schimbului de informații suplimentare cu birourile SIRENE din celelalte state membre; o) Manualul SIRENE — documentul adoptat la nivelul Uniunii Europene care cuprinde normele pentru schimbul de informații suplimentare între statele membre; p) controlul discret — obținerea unor date și informații referitoare la persoane sau bunuri cu privire la care a fost introdusă o semnalare în acest scop în SINS ori în SIS, cu ocazia desfășurării de către autoritățile române a controlului la trecerea frontierei de stat sau altui tip de control polițienesc ori vamal, fără ca persoanele în cauză să fie informate despre existența respectivei semnalări, în scopul comunicării acestora către autoritatea care a introdus semnalarea; q) indicator de validitate — set de informații atașate unei semnalări din SIS care determină neexecutarea acțiunilor în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 7 baza semnalării respective sau executarea unor acțiuni alternative prevăzute de lege; r) utilizator final — personalul autorităților naționale competente din cadrul MĂI autorizat potrivit atribuțiilor de serviciu să efectueze tranzacții cu semnalările din N.SIS. Art. 3. — (1) Autoritățile naționale competente din cadrul MAI sunt: a) Poliția Română; b) Poliția de Frontieră Română; c) Jandarmeria Română; d) Oficiul Român pentru Imigrări, denumit în continuare ORI', e) Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, denumită în continuare DEFABD; f) Direcția Regim Permise de Conducere și înmatriculare a Vehiculelor, denumită în continuare DRPCIV; g) Direcția Generală de Pașapoarte, denumită în continuare DGP. . (2) în cuprinsul prezentului ordin bazele de date sunt sisteme informatice pentru evidența diferitelor categorii de persoane, obiecte, documente, care fac obiectul activităților polițienești specifice și care sunt administrate de către structurile subordonate MAI. (3) Pentru buna desfășurare a activităților specifice în legătură cu semnalările din SINS structurile din subordinea MAI pot organiza în administrarea lor și alte baze de date. Art. 4. —Autoritățile naționale competente din cadrul MAI introduc în SINS următoarele tipuri de semnalări: a) semnalări cu privire la persoane căutate în vederea predării în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extrădării; b) semnalări cu privire la persoane dispărute; c) semnalări cu privire la persoane căutate în vederea participării la o procedură judiciară; d) semnalări cu privire la persoane sau bunuri, în scopul efectuării de controale discrete; e) semnalări privind bunuri căutate pentru a fi confiscate sau folosite ca probe în cursul procedurilor penale; f) semnalări privind străinii, în scopul refuzului intrării pe teritoriul statului român sau în scopul executării unei măsuri prin care se interzice șederea pe teritoriul României. CAPITOLUL II Semnalări cu privire la persoane căutate în vederea predării în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extrădării Art. 5. — (1) Crearea unei semnalări naționale cu privire la persoane căutate în vederea predării în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extrădării în baza unui mandat de urmărire internațională reprezintă introducerea unui set de date în baza de date „Urmăriți” de la nivelul Poliției Române și transmiterea acestora în SINS și apoi în SIS. (2) Introducerea se realizează de către structura Poliției Române care a solicitat emiterea mandatului european de arestare ori a mandatului de urmărire internațională sau pe a cărei rază teritorială domiciliază persoana urmărită, de către polițiști anume desemnați din cadrul Direcției investigații criminale, serviciilor de investigații criminale de la nivelul inspectoratelor de poliție județene și Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, precum și din cadrul birourilor de investigații criminale de la nivelul sectoarelor municipiului București. Art. 6. — (1) Pentru crearea unei semnalări se introduc în mod obligatoriu cel puțin următoarele date: a) numele și prenumele, iar atunci când este cazul, numele dat la naștere și numele anterior, orice pseudonime (alias) ce pot fi introduse separat; b) sexul; c) mențiuni cu privire la decizia sau hotărârea care a stat la baza semnalării; d) măsura de urmat. (2) Structurile de poliție prevăzute la art. 5 alin. (2) introduc, în măsura în care sunt disponibile, și următoarele date cu privire la persoana căutată: semnele fizice particulare, obiective și inalterabile, data și locul nașterii, cetățenia, mențiunea că persoana vizată este înarmată, violentă sau evadată, motivul semnalării, legătura cu alte semnalări, tipul infracțiunii. (3) La semnalarea creată în baza de date „Urmăriți” se atașează, ca și date adiționale, în mod obligatoriu un fișier în format jpeg cuprinzând imaginea scanată a mandatului european de arestare, și, atunci când este disponibilă, o traducere a mandatului european de arestare în una sau mai multe dintre limbile oficiale ale instituțiilor Uniunii Europene. (4) La semnalarea creată în baza de date „Urmăriți” se atașează fotografia și amprentele persoanei în cauză, dacă sunt disponibile. Art. 7. — (1) Concomitent cu introducerea datelor prevăzute la art. 6, structurile de poliție menționate la art. 5 alin. (2) transmit Biroului SIRENE național următoarele documente, numai în format electronic: a) mandatul de executare a pedepsei închisorii, mandatul de arestare preventivă sau sentința penală de internare la neuropsihiatrie; b) sentința penală sau rechizitoriul; c) cazierul judiciar; d) informații referitoare la posibila locație din străinătate. (2) în condițiile prevăzute la alin. (1) se transmit și toate datele obținute referitoare la zonele în care a fost semnalată persoana, numere de telefon utilizate, mijloace de transport utilizate și alte date care să conducă la localizarea acesteia. (3) Transmiterea în SIS a semnalării privind persoana căutată în vederea predării în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extrădării în baza unui mandat de urmărire internațională se efectuează după validarea acesteia de către Biroul SIRENE național. (4) în situația în care Biroul SIRENE național nu validează introducerea semnalării, se contactează structura de poliție care a inițiat procesul de introducere, pentru remedierea de îndată a erorilor constatate. Art. 8. — (1) Dacă pe numele aceleiași persoane este emis de către autoritățile judiciare din România un alt mandat european de arestare sau mandat de urmărire internațională, acesta se atașează semnalării anterioare. (2) Structura de poliție sesizată cu privire la executarea celui de-al doilea mandat european de arestare sau mandat de urmărire internațională transmite structurii de poliție care a introdus prima semnalare în sistem noul mandat european de arestare ori noul mandat de urmărire internațională, pentru atașarea acestuia la semnalarea anterioară. (3) Modificarea semnalării, prin adăugarea unuia sau a mai multor mandate europene de arestare ori mandate de urmărire internațională, fotografii sau amprente, se validează de către Biroul SIRENE național. Art. 9. — Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare națională introdusă în SINS/SIS, referitoare la o persoană căutată pentru a fi arestată în vederea predării sau extrădării, reține persoana în cauză și informează de îndată cea mai apropiată unitate de poliție ori de poliție de frontieră. Biroul SIRENE național este informat telefonic și prin fax/e-mail, prin transmiterea formularului național de tip G, prevăzut în anexa nr. 1, de către structura care realizează rezultatul pozitiv. Art. 10. — (1) Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare străină referitoare la o persoană căutată pentru a fi arestată în vederea predării sau extrădării ia 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 toate măsurile potrivit legislației naționale în vederea realizării scopului semnalării, precum și măsuri de informare, în regim de urgență, a Biroului SIRENE național, telefonic și prin fax/e-mail, prin transmiterea formularului național de tip G. (2) Prin formularul menționat la alin.(1), transmis Biroului SIRENE național, utilizatorul final poate solicita informații suplimentare cu privire la persoana care face obiectul semnalării. Răspunsul la solicitare se transmite de către Biroul SIRENE național prin intermediul unui formular național de tip M — persoane, prevăzut în anexa nr. 5, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 8 ore, prin mijloace electronice sau, în imposibilitatea utilizării acestora, prin orice mijloace care lasă urmă scrisă. Art. 11. — (1) Persoana care face obiectul semnalării este prezentată, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 10 ore, procurorului delegat din cadrul parchetului de pe lângă curtea de apel competentă în executarea mandatului european de arestare sau în procedura judiciară de extrădare, după caz. (2) Odată cu prezentarea persoanei menționate la alin. (1) la unitatea de parchet competentă se prezintă și cel puțin următoarele documente: a) semnalarea SIS, precum și formularele A și, eventual, M aferente acesteia; b) mandatul european de arestare, atașat la semnalarea SINS/SIS, după operaționalizarea Sistemului de Informații Schengen din a doua generație; c) fotografia persoanei în cauză, dacă este atașată la semnalarea SINS/SIS sau există în bazele de date naționale; d) traducerea mandatului european de arestare în limba română, franceză sau engleză, dacă acesta este atașat la semnalarea SINS/SIS; e) proces-verbal de depistare; f) documentul de identitate sau proces-verbal de identificare. (3) Predarea persoanei arestate autorităților din statul solicitant se realizează de către structurile Poliției Române ce au competențe în acest sens, în termenele stabilite potrivit Legii nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală, cu modificările și completările ulterioare. Art. 12. — (1) în cazul în care se realizează în străinătate un rezultat pozitiv în legătură cu o semnalare națională privind o persoană căutată pentru a fi arestată în vederea predării sau extrădării, Biroul SIRENE național informează de îndată, în scris, structura Poliției Române care a introdus semnalarea, prin transmiterea unui formular național de tip G. (2) Schimbul de informații suplimentare cu privire la persoana ce face obiectul semnalării prevăzute la alin. (1) se efectuează prin intermediul Biroului SIRENE național prin utilizarea unui formular național de tip M — persoane. (3) Toate structurile din subordinea MAI cărora Biroul SIRENE național le adresează o solicitare de informații suplimentare cu privire la o astfel de semnalare furnizează aceste informații în termen de maximum 8 ore de la primirea solicitării, printr-un formular național de tip M — persoane. (4) Preluarea persoanei arestate din străinătate se realizează de către structurile Poliției Române ce au competențe în acest sens, în termenele stabilite potrivit Legii nr. 302/2004, cu modificările și completările ulterioare. Art. 13. — (1) Semnalările privind persoanele căutate pentru a fi arestate în vederea predării sau extrădării sunt păstrate în sistem numai pentru perioada necesară realizării scopului pentru care au fost introduse conform legislației naționale în vigoare, dar fără a depăși perioada de 3 ani. (2) înainte de împlinirea termenului de 3 ani, SINS/SIS generează automat notificări către structura de poliție care a introdus semnalarea, cu privire la ștergerea programată a semnalărilor. (3) Perioada de valabilitate a semnalărilor privind persoanele căutate pentru a fi arestate în vederea predării sau extrădării poate fi prelungită de către structura Poliției Române care a introdus semnalarea ca urmare a analizării necesității menținerii datelor în SINS/SIS și în urma validării de către Biroul SIRENE național. Art. 14. — Ștergerea semnalărilor naționale referitoare la persoane căutate pentru a fi arestate în vederea predării sau extrădării poate fi: a) ștergere automată efectuată de SINS/SIS ca urmare a expirării duratei de valabilitate a semnalărilor, dacă nu a fost solicitată prelungirea valabilității conform art. 13 alin.(3); b) ștergere manuală a unei semnalări referitoare la persoane căutate pentru a fi arestate în vederea predării sau extrădării realizată de către structura prevăzută la art. 5 alin. (2), doar după validarea ștergerii de către Biroul SIRENE național, în următoarele cazuri: (i) după încheierea procedurilor de preluare a persoanei care a făcut obiectul semnalării; (ii) dacă nu mai sunt îndeplinite condițiile de menținere a semnalării în sistem. CAPITOLUL III Semnalări cu privire la persoane dispărute Art. 15. — (1) în SINS și apoi în SIS se introduc semnalări privind următoarele categorii de persoane dispărute: a) persoane dispărute care trebuie localizate; b) persoane dispărute care după localizare trebuie aduse în instituții sau unități sanitare; c) minori sau persoane puse sub interdicție care după localizare trebuie reîntoarse alături de reprezentanții lor legali. (2) Semnalările introduse în SINS și SIS trebuie să indice din ce categorie, dintre cele menționate mai sus, face parte persoana dispărută. Art. 16. — (1) Introducerea semnalărilor prevăzute la art. 15 reprezintă inserarea unui set de date în baza de date „Urmăriți” de la nivelul Poliției Române și transmiterea acestora în SINS și apoi în SIS. (2) Introducerea se realizează de personalul anume desemnat din cadrul Direcției investigații criminale, serviciilor de investigații criminale de la nivelul inspectoratelor județene de poliție și Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, precum și din cadrul birourilor de investigații criminale de la nivelul sectoarelor municipiului București. (3) Cu ocazia introducerii semnalării structura Poliției Române menționează dacă semnalarea este de interes Schengen sau este doar de interes național, cu excepția semnalărilor referitoare la categoriile de persoane prevăzute la art. 15 alin. (1) lit. c), care se preiau automat în SINS și în SIS, la momentul implementării în baza de date „Urmăriți”. (4) Pentru crearea unei semnalări este nevoie de introducerea a cel puțin următoarelor date: a) nume și prenume, iar atunci când este cazul, numele dat la naștere și numele anterior, orice pseudonime (alias) ce pot fi introduse separat; b) sexul; c) mențiuni cu privire la decizia sau hotărârea care a stat la baza semnalării; d) măsura de urmat. (5) O fotografie recentă și amprentele digitale ale persoanei se atașează la semnalare, în cazul în care acestea sunt disponibile. în situația în care persoana dispărută este minoră, transmiterea fotografiei este obligatorie, în lipsa acesteia se transmite Biroului SIRENE național portretul vorbit al minorului. Art. 17. — în vederea efectuării schimbului de informații suplimentare, se transmit către Biroul SIRENE național, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 9 printr-un formular național de tip M — persoane, următoarele informații, dacă acestea sunt disponibile: a) date privind dispariția, cum ar fi locul, data și ora dispariției sau circumstanțele dispariției; b) elemente privind descrierea persoanei dispărute, cum ar fi vârsta, înălțimea, culoarea pielii, culoarea părului, culoarea ochilor, semne particulare — piercing, amputări, tatuaje sau cicatrice, particularități psihologice — predispus la suicid, boli mintale sau comportament agresiv, dacă urmează un tratament medical, hainele purtate în momentul dispariției, fotografia; c) persoane care pot însoți persoana dispărută. Art. 18. — Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare națională introdusă în SINS/SIS, referitoare la o persoană dispărută, contactează structura Poliției Române care a introdus semnalarea, informează, telefonic și prin fax/e-mail, Biroul SIRENE național, prin formularul național de tip G, și realizează activitățile prevăzute la art. 20. Art. 19. — (1) Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare străină referitoare la o persoană dispărută ia toate măsurile potrivit legislației naționale în vederea realizării scopului semnalării, informează în regim de urgență Biroul SIRENE național, telefonic și prin fax/e-mail, prin intermediul formularului național de tip G, și realizează activitățile prevăzute la art. 20. (2) Prin formularul menționat la alin. (1), transmis Biroului SIRENE național, utilizatorul final poate solicita informații suplimentare cu privire la persoana ce face obiectul semnalării necesare realizării scopului semnalării. Răspunsul la solicitare se transmite de către Biroul SIRENE național, prin intermediul unui formular național de tip M — persoane. Art. 20. — După stabilirea cu certitudine a identității persoanei, utilizatorul final realizează următoarele activități: a) dacă persoana face parte din categoria prevăzută la art. 15 alin. (1) lit. a) — persoane dispărute care trebuie localizate (adulți sănătoși), după informarea acesteia despre faptul că face obiectul unei semnalări în SINS/SIS, i se cere consimțământul cu privire la transmiterea informațiilor privind adresa la care locuiește către biroul SIRENE din statul membru solicitant. în lipsa consimțământului, biroul SIRENE al statului membru solicitant va fi informat doar despre localizarea persoanei. Consimțământul persoanei va fi luat prin intermediul formularului prevăzut în anexa nr. 9. în cazul în care persoana nu știe să scrie, formularul este completat de către utilizatorul final, pe baza datelor obținute de la aceasta. Biroul SIRENE național este informat despre realizarea rezultatului pozitiv, prin intermediul unui formular național de tip G; b) dacă persoana face parte din categoria prevăzută la art. 15 alin. (1) lit. b) — persoane dispărute care după localizare trebuie aduse în instituții sau unități sanitare, după identificare, aceasta este internată, la recomandarea direcției de sănătate publică județene sau a municipiului București, într-o instituție sau unitate sanitară ce are capacitatea de a-i acorda un tratament adecvat. Structura care a obținut rezultatul pozitiv informează Biroul SIRENE național prin intermediul unui formular național de tip G; c) dacă persoana face parte din categoria prevăzută la art. 15 alin. (1) lit. c) — minori sau persoane puse sub interdicție care, după localizare, trebuie reîntoarse alături de reprezentanții lor legali, după identificare, aceasta este plasată într-o instituție de ocrotire în condițiile legii. Structura care a obținut rezultatul pozitiv informează Biroul SIRENE național prin intermediul unui formular național de tip G. Art. 21. — (1) în cazul în care se realizează în străinătate un rezultat pozitiv în legătură cu o semnalare națională privind o persoană dispărută, Biroul SIRENE național informează de îndată, prin intermediul unui formular național de tip G, structura Poliției Române care a introdus semnalarea. (2) Schimbul de informații suplimentare cu privire la persoana care face obiectul semnalării se efectuează prin intermediul Biroului SIRENE național, prin utilizarea unui formular național de tip M — persoane. (3) Toate structurile din subordinea MAI cărora Biroul SIRENE național le adresează o solicitare de informații suplimentare cu privire la o astfel de semnalare furnizează aceste informații în termen de maximum 8 ore de la primirea solicitării, printr-un formular național de tip M — persoane. (4) Biroul SIRENE național poate acorda asistență în ceea ce privește schimbul de date/informații referitoare la activitățile de preluare a persoanelor dispărute. (5) în cazul în care, în urma realizării unui rezultat pozitiv la o semnalare referitoare la o persoană care face parte din categoria prevăzută la art. 15 alin. (1) lit. c) — minori, utilizatorul final constată că persoana în cauză a devenit majoră, va informa de îndată Biroul SIRENE național, prin intermediul unui formular național de tip H, prevăzut în anexa nr. 2. (6) în cazul în care, în urma realizării unui rezultat pozitiv în străinătate la o semnalare națională referitoare la o persoană care face parte din categoria prevăzută la art. 15 alin. (1) lit. c) — minori, care era majoră la data rezultatului pozitiv, Biroul SIRENE național informează structura Poliției Române care a introdus semnalarea, prin intermediul unui formular național de tip H, despre modificarea apărută și solicită ștergerea semnalării, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 8 ore, prin mijloace electronice sau, în imposibilitatea utilizării acestora, prin orice mijloace care lasă urmă scrisă. Art. 22. — (1) Semnalările cu privire la persoane dispărute sunt păstrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesară realizării scopului pentru care au fost introduse, dar fără a depăși perioada de 3 ani. (2) înainte de împlinirea termenului de 3 ani, SINS/SIS generează automat notificări către Biroul SIRENE național și structura Poliției Române care a introdus semnalarea, cu privire la ștergerea programată a acestor semnalări. (3) Perioada de valabilitate a semnalărilor privind persoanele dispărute poate fi prelungită de către structura de poliție care a introdus semnalarea ca urmare a analizării necesității menținerii datelor în SINS/SIS și pe baza notificării referitoare la expirarea valabilității semnalării. Art. 23. — Ștergerea unei semnalări privind persoane dispărute se realizează: a) automat de către sistem, la expirarea perioadei de valabilitate a semnalării, dacă nu a fost solicitată prelungirea valabilității potrivit art. 22 alin. (3); b) manual, de către structura Poliției Române prevăzută la art. 16 alin. (2), în următoarele situații: (i) după localizarea persoanelor dispărute prevăzute la art. 15 alin. (1) lit. a); (ii) după internarea/plasarea sub protecție, pentru persoanele dispărute prevăzute la art. 15 alin. (1) lit. b) și c). CAPITOLUL IV Semnalări cu privire la persoane căutate în vederea participării la o procedură judiciară Art. 24. — Semnalările cu privire la persoanele căutate în vederea participării la o procedură judiciară se introduc în SINS/SIS pentru următoarele categorii de persoane: a) martori; b) persoane căutate pentru a fi citate în vederea prezentării în fața autorităților judiciare pentru a da declarații în legătură cu faptele pentru care sunt cercetate în cadrul unui proces penal; c) persoane cărora urmează să li se comunice o hotărâre judecătorească sau alte documente privind activitățile din cadrul unui proces penal în care sunt cercetate; d) persoane căutate în vederea executării unei măsuri educative care implică privarea de libertate. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 Art. 25. — (1) Introducerea semnalărilor prevăzute la art. 24 reprezintă inserarea unui set de date în baza de date eSIF de la nivelul Poliției de Frontieră Române și transmiterea acestora în SINS și apoi în SIS. (2) Introducerea semnalărilor se realizează de către Centrul Operațional de Coordonare din cadrul Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, denumit în continuare COC-IGPF. (3) COC-IGPF primește solicitări scrise pentru introducerea acestor semnalări și din partea organelor de urmărire penală din cadrul altor autorități publice, precum și din partea instanțelor de judecată. Semnalările se introduc în termen de 24 de ore de la primirea solicitării. COC-IGPF cooperează cu autoritățile solicitante în vederea stabilirii exactității și actualității datelor cuprinse în semnalare. (4) Fotografiile și amprentele digitale ale persoanei se adaugă la semnalare, în cazul în care sunt disponibile. Art. 26. — Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare națională introdusă în SINS/SIS, referitoare la o persoană căutată în vederea participării la o procedură judiciară, contactează COC-IGPF și informează Biroul SIRENE național, telefonic și prin fax/e-mail, prin formularul național de tip G. Art. 27. — (1) Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare străină referitoare la o persoană căutată în vederea participării la o procedură judiciară ia toate măsurile potrivit legislației naționale, în vederea realizării scopului semnalării, precum și măsuri de informare în regim de urgență a Biroului SIRENE național, telefonic și prin fax/e-mail, prin intermediul formularului național de tip G. (2) Prin formularul menționat la alin. (1), transmis Biroului SIRENE național, utilizatorul final poate solicita informații suplimentare cu privire la persoana ce face obiectul semnalării. Răspunsul la solicitare se transmite de către Biroul SIRENE național, prin intermediul unui formular național de tip M — persoane, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 8 ore, prin mijloace electronice sau, în imposibilitatea utilizării acestora, prin orice mijloace care lasă urmă scrisă. Art. 28. — (1) După stabilirea cu certitudine a identității persoanei, utilizatorul final aduce la cunoștința persoanei că este căutată în vederea participării la o procedură judiciară și obține informațiile referitoare la adresa unde locuiește sau la care poate fi citată, în conformitate cu legislația națională. (2) Persoanei i se ia o declarație scrisă, utilizându-se formularul prevăzut în anexa nr. 9, din care să rezulte aspectele menționate anterior. Pentru transmiterea informațiilor obținute nu este necesar consimțământul persoanei. Art. 29. — (1) în cazul în care se realizează în străinătate un rezultat pozitiv în legătură cu o semnalare națională privind o persoană căutată în vederea participării la o procedură judiciară, Biroul SIRENE național informează de îndată COC-IGPF, prin intermediul unui formular național de tip G. (2) Schimbul de informații suplimentare cu privire la persoana care face obiectul semnalării se efectuează prin intermediul Biroului SIRENE național, prin utilizarea unui formular național de tip M — persoane. (3) Toate structurile din subordinea MAI cărora Biroul SIRENE național le adresează o solicitare de informații suplimentare cu privire la o astfel de semnalare furnizează aceste informații în termen de maximum 8 ore de la primirea solicitării, printr-un formular național de tip M — persoane. Art. 30. — (1) Semnalările cu privire la persoanele căutate în vederea participării la o procedură judiciară sunt păstrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesară realizării scopului pentru care au fost introduse, dar fără a depăși perioada de 3 ani. (2) înainte de îndeplinirea termenului de 3 ani, SINS/SIS generează automat notificări către structura prevăzută la art. 25 alin. (2), cu privire la ștergerea programată a acestor semnalări. (3) Perioada de valabilitate a semnalărilor privind persoanele căutate în vederea participării la o procedură judiciară poate fi prelungită de către structura prevăzută la art. 25 alin. (2), ca urmare a analizării necesității menținerii datelor în SINS/SIS și pe baza notificării referitoare la expirarea valabilității semnalării. (4) Dacă semnalările au fost introduse la solicitarea organelor de urmărire penală din cadrul altor autorități publice sau a instanțelor de judecată, structura prevăzută la art. 25 alin. (2) cooperează cu acestea în vederea stabilirii necesității prelungirii valabilității semnalărilor. Art. 31. — Ștergerea unei semnalări privind persoane căutate în vederea participării la o procedură judiciară se realizează: a) automat de către sistem, la expirarea perioadei de valabilitate a semnalării, dacă nu a fost solicitată prelungirea valabilității potrivit art. 30 alin. (3). b) manual, de către structura prevăzută la art. 25 alin. (2), în următoarele situații: (i) la obținerea unui rezultat pozitiv; (ii) în cazurile în care au dispărut motivele care au determinat introducerea semnalării. CAPITOLUL V Semnalări cu privire la persoane și bunuri, în scopul realizării unor controale discrete Art. 32. — (1) Introducerea semnalărilor cu privire la persoane sau bunuri, în scopul realizării unor controale discrete, al căror obiectiv îl reprezintă prevenirea și combaterea faptelor penale, altele decât cele de natură a aduce atingere securității naționale, reprezintă inserarea unui set de date în baza de date eSIF de la nivelul Poliției de Frontieră Române de către COC- IGPF sau în baza de date „Supraveghere Operativ-lnformativă” (SOI) de la nivelul Poliției Române de către structurile operative anume desemnate si transmiterea acestora în SINS si apoi în SIS. (2) Introducerea semnalărilor cu privire la persoane sau bunuri în scopul realizării unor controale discrete, al căror scop îl reprezintă prevenirea amenințărilor la adresa securității naționale, reprezintă inserarea unui set de date în baza de date SOI de la nivelul Poliției Române de către Biroul SIRENE național, la solicitarea organelor de stat cu atribuții în domeniul siguranței naționale, si transmiterea acestora în SINS si apoi în SIS. (3) Introducerea unei semnalări la solicitarea unei alte structuri se realizează în termen de 24 de ore de la primirea solicitării. Structura care introduce semnalarea cooperează cu structura solicitantă în vederea stabilirii exactității și actualității datelor cuprinse în semnalare. Art. 33. — Categoriile care pot face obiectul tipului de semnalare prevăzut la art. 32 sunt persoanele, vehiculele, ambarcațiunile, aeronavele și containerele. Art. 34. — (1) Controlul discret are ca scop obținerea de date și informații privind: a) faptul că a fost localizată persoana, vehiculul, ambarcațiunea, aeronava sau containerul; b) locul, data sau motivul verificării; c) ruta și destinația călătoriei; d) persoanele care însoțesc persoanele în cauză sau ocupanții vehiculului, ai ambarcațiunii sau aeronavei despre care se poate presupune pe baza unui temei rațional că sunt asociate cu persoanele în cauză; e) vehiculul, ambarcațiunea, aeronava sau containerul; f) bunurile transportate; g) împrejurările în care a fost localizată persoana, vehiculul, ambarcațiunea, aeronava sau containerul. (2) Informațiile prevăzute la alin. (1) se obțin în mod legendat. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 11 Art. 35. — (1) La solicitarea organelor de stat cu atribuții în domeniul siguranței naționale, Biroul SIRENE național întreprinde demersuri necesare pentru adăugarea unui indicator de validitate la semnalările în scopul efectuării de controale discrete introduse de alte state membre, dacă efectuarea acestui control nu este compatibilă cu legislația națională, cu obligațiile asumate de România prin documente juridice de cooperare internațională sau cu interesul național. Acest indicator poate fi ridicat de către Biroul SIRENE național, la solicitarea autorităților competente ale statului membru solicitant, după consultarea prealabilă a organelor de stat cu atribuții în domeniul siguranței naționale. (2) La solicitarea unui birou SIRENE dintr-un stat membru Schengen, Biroul SIRENE național adaugă un indicator de validitate la o semnalare de tipul celor prevăzute la art. 32 alin. (1) și (2) și informează de îndată structura solicitantă. Art. 36. — (1) Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare națională prevăzută la art. 32 informează telefonic/și în scris, prin formularul național de tip G, Biroul SIRENE național. (2) Se culeg și se transmit maximum de date/informații ce pot fi obținute, dintre cele prevăzute la art. 34 alin. (1), fără a periclita caracterul discret al activității. Art. 37. — (1) Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare străină introdusă în scopul realizării unor controale discrete ia toate măsurile pentru a culege și transmite maximum de date/informații ce pot fi obținute, dintre cele prevăzute la art. 34 alin. (1), fără a periclita caracterul discret al activității. (2) După realizarea unui rezultat pozitiv, utilizatorul final informează în regim de urgență Biroul SIRENE național, telefonic și prin fax/e-mail, prin intermediul formularului național de tip G, și transmite informațiile obținute în urma controlului discret. Art. 38. — (1) în cazul în care se realizează în străinătate un rezultat pozitiv în legătură cu o semnalare națională introdusă în scopul realizării unor controale discrete, Biroul SIRENE național informează de îndată, în scris, autoritățile care au introdus semnalarea, prin transmiterea unui formular național de tip G. (2) în cazul semnalărilor introduse conform art. 32 alin. (2), Biroul SIRENE național informează organele de stat cu atribuții în domeniul siguranței naționale care au solicitat introducerea semnalării. Art. 39. — (1) Semnalările cu privire la persoane sau bunuri, introduse în scopul realizării unor controale discrete, sunt păstrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesară realizării scopului pentru care au fost introduse, dar fără a depăși perioada de un an pentru persoane și 5 ani pentru bunuri. (2) înainte de împlinirea termenului de valabilitate a semnalărilor, SINS/SIS generează automat notificări către structurile prevăzute de art. 32, cu privire la ștergerea programată a acestor semnalări. (3) Perioada de valabilitate a acestor semnalări poate fi prelungită de către structurile prevăzute la art. 32 alin. (1) și (2), ca urmare a analizării necesității menținerii datelor în SINS/SIS și pe baza notificării referitoare la expirarea valabilității. Art. 40. — Ștergerea semnalărilor cu privire la persoane sau bunuri, introduse în scopul realizării unor controale discrete, se realizează: a) automat de către sistem, la expirarea perioadei de valabilitate, dacă nu a fost solicitată prelungirea acesteia potrivit art. 39 alin. (3); b) manual, de către structurile prevăzute la art. 32 alin. (1) și (2), în următoarele situații: (i) după realizarea scopului pentru care au fost introduse; (ii) dacă motivul introducerii nu mai există. CAPITOLUL VI Semnalări privind bunuri căutate pentru a fi confiscate sau folosite ca probe în cursul procedurilor penale Art. 41. — (1) Categoriile de bunuri care pot face obiectul semnalărilor privind bunuri căutate pentru a fi confiscate sau folosite ca probe în cursul procedurilor penale sunt următoarele: a) autovehicule cu o capacitate cilindrică de peste 50 centimetri cubi, ambarcațiuni și aeronave; b) remorci cu o greutate care depășește 750 kg fără încărcătură, caravane, echipamente industriale, motoare exterioare și containere; c) arme de foc; d) documente oficiale în alb care au fost furate, utilizate în mod fraudulos sau pierdute; e) documente de identitate eliberate, de tipul pașapoartelor, cărților de identitate, permiselor de conducere, documentelor care atestă șederea, respectiv rezidența pe teritoriul României, și documentelor de călătorie furate, însușite ilegal, pierdute sau anulate; f) certificate de înmatriculare ale vehiculelor care au fost furate, utilizate în mod fraudulos, pierdute sau anulate; g) bancnote; h) valori mobiliare și mijloace de plată, cum ar fi cecuri, cărți de credit, obligațiuni și acțiuni, care au fost furate, însușite ilegal, pierdute sau anulate. (2) De asemenea, semnalări privind categoriile de bunuri prevăzute la alin. (1) pot fi introduse în SINS/SIS și în situațiile în care acestea sunt înmatriculate/înregistrate/emise în alte state decât România. Art. 42. — Introducerea semnalărilor prevăzute la art. 41 alin. (1) reprezintă inserarea unui set de informații necesare identificării bunului în funcție de categoria din care face parte: a) pentru bunurile furate ori folosite în mod fraudulos, în bazele de date „Obiecte”, „Furt-auto” și „RNA” de la nivelul Poliției Române și în baza de date e SIF de la nivelul Poliției de Frontieră Române; b) pentru bunurile prevăzute la art. 41 alin. (1) lit. d), e) și f) pierdute sau anulate fără a fi făcute inutilizabile printr-o acțiune mecanică, în bazele de date administrate de autoritățile care le-au emis, respectiv Sistemul de Emitere a Documentelor de Identitate (IDIȘ) la nivelul DGP, Sistemul Informatic Național de Evidență a Permiselor de Conducere și a Vehiculelor înmatriculate (EM) la nivelul DRPCIV, Registrul Național de Evidență a Persoanelor (RNEP) la nivelul DEPABD și Sistemul Informatic de Management al Străinilor (SIMS) la nivelul ORI; c) pentru bunurile prevăzute la art. 41 alin. (1) lit. d) și e) notificate autorităților emitente ca fiind furate în străinătate, în bazele de date administrate de autoritățile care le-au emis, respectiv IDIȘ la nivelul DGP, EVAIa nivelul DRPCIV, RNEP la nivelul DEPABD și SIMS la nivelul ORI. Art. 43. — Competența introducerii semnalărilor aparține: a) pentru Poliția Română, structurilor de investigații criminale de la nivel central și teritorial până la nivelul polițiilor orășenești; b) pentru Poliția de Frontieră Română, COC-IGPF; c) pentru autoritățile prevăzute la art. 42 lit. b), introducerea se realizează doar la nivel central. Art. 44. — Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare națională introdusă în SINS/SIS, referitoare la bunurile prevăzute la art. 41, indisponibilizează sau ridică bunul în conformitate cu legislația națională, în vederea confiscării sau a folosirii ca probă în cadrul unei proceduri penale, contactează structura care a introdus semnalarea și informează Biroul SIRENE național, telefonic și prin fax/e-mail, prin formularul național de tip G. Art. 45. — (1) Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare străină referitoare la bunurile prevăzute la art. 41 indisponibilizează sau ridică bunul în conformitate cu 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 legislația națională, în vederea confiscării sau a folosirii ca probă în cadrul unei proceduri penale, și informează, în regim de urgență, Biroul SIRENE național, telefonic și prin fax/e-mail, prin intermediul formularului național de tip G. (2) Prin formularul menționat la alin. (1), transmis Biroului SIRENE național, utilizatorul final poate solicita informații suplimentare cu privire la bunul semnalat, inclusiv detaliile procedurale necesare pentru predarea/preluarea acestuia. Răspunsul la solicitare se transmite de către Biroul SIRENE național, prin intermediul unui formular național de tip P, prevăzut în anexa nr. 8, pentru bunurile prevăzute la art. 41 alin. (1) lit. a) și b), și prin intermediul unui formular național de tip M — bunuri, prevăzut în anexa nr. 5, pentru celelalte categorii de bunuri prevăzute la art. 41. Art. 46. — (1) în cazul în care se realizează în străinătate un rezultat pozitiv în legătură cu o semnalare națională privind bunurile prevăzute la art. 41, Biroul SIRENE național informează de îndată structura care a introdus semnalarea, prin transmiterea unui formular național de tip G. (2) Prin formularul menționat la alin. (1), Biroul SIRENE național poate solicita structurii care a introdus semnalarea informații suplimentare cu privire la bunul semnalat, inclusiv detaliile procedurale necesare pentru predarea/preluarea acestuia. Răspunsul la solicitare se transmite de către structura care a introdus semnalarea, prin intermediul unui formular național de tip P, pentru bunurile prevăzute la art. 41 alin. (1) lit. a) și b), și prin intermediul unui formular național de tip M — bunuri, pentru celelalte categorii de bunuri prevăzute la art. 41. (3) Schimbul de informații suplimentare cu privire la bunul ce face obiectul semnalării, altul decât cel realizat în caz de rezultat pozitiv, se efectuează prin intermediul Biroului SIRENE național, prin utilizarea formularului național de tip M. (4) Toate structurile din subordinea MAI cărora Biroul SIRENE național le adresează o solicitare de informații suplimentare cu privire la o astfel de semnalare furnizează aceste informații în termen de maximum 8 ore de la primirea solicitării, printr-un formular național de tip M sau de tip P, după caz. Art. 47. — (1) Semnalările cu privire la bunurile prevăzute la art. 41 sunt păstrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesară realizării scopului pentru care au fost introduse, dar fără a depăși perioada de 10 ani. (2) înainte de împlinirea termenului de 10 ani, SINS/SIS generează automat notificări către structurile prevăzute la art. 43, cu privire la ștergerea programată a acestor semnalări. (3) Perioada de valabilitate a semnalărilor bunurile prevăzute la art. 41 poate fi prelungită de către structurile prevăzute la art. 43, ca urmare a analizării necesității menținerii datelor în SINS/SIS și pe baza notificării referitoare la expirarea valabilității semnalării. Art. 48. — Ștergerea unei semnalări privind bunurile prevăzute la art. 41 se realizează: a) automat de către sistem, la expirarea perioadei de valabilitate a semnalării, dacă nu a fost solicitată prelungirea valabilității potrivit art. 47 alin. (3); b) manual, de către structurile prevăzute la art. 43, în următoarele situații: (i) după realizarea scopului pentru care a fost introdusă; (ii) dacă motivul introducerii semnalării nu mai există. CAPITOLUL VII Semnalări privind străinii, în scopul refuzului intrării pe teritoriul statului român sau în scopul executării unei măsuri prin care se interzice șederea pe teritoriul României Art. 49. — (1) Introducerea semnalărilor privind străinii, în scopul refuzului intrării pe teritoriul statului român sau în scopul executării unei măsuri prin care se interzice șederea pe teritoriul României, reprezintă inserarea unui set de informații în bazele de date specifice SIMS de la nivelul ORI și eSIF de la nivelul Poliției de Frontieră Române și transmiterea acestora în SINS și apoi în SIS. (2) Introducerea semnalării are la bază decizia sau actul administrativ emis de către autoritățile abilitate conform legislației naționale prin care s-a dispus măsura de nepermitere a intrării sau șederii pe teritoriul național sau spațiul Schengen. Art. 50. — (1) Competența pentru introducerea unei semnalări prevăzute la art. 49 aparține structurilor de specialitate ale ORI și ale Poliției de Frontieră Române. (2) Anterior eliberării unui permis de ședere sau a unei vize unui străin, structurile menționate la alin. (1) verifică obligatoriu dacă acesta face obiectul unei semnalări în SIS emise de un stat membru. Art. 51. — (1) în cazul realizării unui rezultat pozitiv ca urmare a verificării prevăzute la art. 50 alin. (2), structurile menționate declanșează procedura de consultare cu statul emitent al semnalării prin intermediul Biroului SIRENE național, folosind un formular național de tip N, prevăzut la anexa nr. 6. Dacă în urma acestei proceduri se menține decizia de acordare a permisului de ședere sau a vizei, se transmite o informare Biroului SIRENE național, care solicită statului emitent al semnalării ștergerea acesteia. (2) Regula prevăzută la alin. (1) este aplicabilă și în sens invers, cu mențiunea că semnalarea cu privire la străin poate fi păstrată la nivelul SINS. (3) Dacă în termen de 30 de zile de la trimiterea formularului menționat la alin. (1) nu se primește un răspuns, structura competentă eliberează străinului permisul de ședere sau viza și informează Biroul SIRENE național despre aceasta. (4) în cazul în care, ulterior introducerii unei semnalări privind străinii, în scopul refuzului intrării pe teritoriul statului român sau în scopul executării unei măsuri prin care se interzice șederea pe teritoriul României, se constată existența unui permis de ședere sau a unei vize, ORI declanșează procedura de consultare cu statul care a eliberat permisul de ședere sau viza, prin Biroul SIRENE național, folosind un formular național de tip O, prevăzut în anexa nr. 7. Semnalarea rămâne în SINS în cazul în care statul care a eliberat permisul de ședere sau viza nu ia măsuri de retragere a acestuia/acesteia. (5) în cazul în care structurile din subordinea MAI obțin un rezultat pozitiv la o semnalare străină privind un străin care este titularul unui permis de ședere sau al unei vize eliberat(ă) de unul dintre statele membre, acestea informează atât statul membru care a eliberat permisul de ședere, cât și statul membru care a emis semnalarea, prin intermediul Biroului SIRENE național, utilizând formularul național de tip H, solicitând declanșarea procedurii de consultare între birourile SIRENE ale celor două state în cauză. în această situație se permite tranzitul pe teritoriul României pentru a putea ajunge pe teritoriul statului membru care a eliberat permisul de ședere sau viza, în conformitate cu art. 5 alin. (4) lit. (a) din Codul Frontierelor Schengen. Art. 52. — Structurile competente pot primi și transmite, prin orice mijloc care lasă urmă scrisă, prin intermediul Biroului SIRENE național, informații cu privire la tipul și motivul deciziei, autoritatea care a luat decizia, data deciziei, data notificării deciziei (data la care decizia a fost emisă), data executării, termenul-limită al deciziei sau durata de valabilitate a acesteia. Art. 53. — (1) Cu ocazia controlului efectuat la trecerea frontierei, structurile competente ale Poliției de Frontieră Române care obțin un rezultat pozitiv cu privire la un străin pentru care a fost emisă o semnalare prevăzută la art. 49 refuză intrarea acestuia pe teritoriul național, indiferent de statul emitent al semnalării. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 13 (2) Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare națională introdusă în SINS/SIS referitoare la un străin ia măsuri pentru verificarea identității și legalității șederii străinului pe teritoriul național, pentru informarea în regim de urgență a Biroului SIRENE național, telefonic și prin fax/e-mail, prin utilizarea formularului național de tip G, iar străinul, dacă este cazul, va fi predat structurii competente, ORI sau formațiunilor teritoriale ale acestuia. (3) Utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv cu privire la o semnalare străină introdusă în sistem referitoare la un străin ia măsuri pentru verificarea identității și legalității șederii străinului pe teritoriul național, pentru informarea în regim de urgență a Biroului SIRENE național, telefonic și prin utilizarea formularului național de tip G, iar străinul, dacă este cazul, va fi predat structurii competente, ORI sau formațiunilor teritoriale ale acestuia. (4) Schimbul de informații suplimentare cu privire la identitatea străinului, semnalare sau alte informații se efectuează prin Biroul SIRENE național, prin utilizarea formularului național de tip M. Art. 54. — (1) în conformitate cu art. 5 alin. (4) lit. (c) din Codul Frontierelor Schengen, structura competentă din cadrul Poliției de Frontieră Române poate deroga de la principiul nepermiterii intrării pe teritoriul național în cazul unei persoane care face obiectul unei semnalări privind interdicția de intrare, din motive umanitare, de interes național sau în temeiul unor obligații internaționale. (2) Structura competentă din cadrul Poliției de Frontieră Române informează imediat Biroul SIRENE național despre această situație, utilizând formularul național de tip H. (3) La solicitarea structurii din cadrul Poliției de Frontieră Române care a autorizat intrarea în România, Biroul SIRENE național informează biroul SIRENE din statul membru semnalant. Art. 55. —în cazul realizării unui rezultat pozitiv cu privire la un străin care se bucură de prevederile Directivei 2004/38/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind dreptul la liberă circulație și ședere pe teritoriul statelor membre pentru cetățenii Uniunii și membrii familiilor acestora, de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 1.612/68 si de abrogare a Directivelor 64/221/CEE, 68/360/CEE, 72/194/CEE, 73/148/CEE, 75/34/CEE, 75/35/CEE, 90/364/CEE, 90/365/CEE și 93/96/CEE, se aplică următoarele reguli speciale: a) la solicitarea utilizatorului final care a realizat rezultatul pozitiv, Biroul SIRENE național contactează imediat biroul SIRENE din statul membru semnalant, în vederea obținerii informațiilor necesare pentru stabilirea acțiunii de urmat; b) Biroul SIRENE național informează biroul SIRENE din statul membru emitent al semnalării cu privire la rezultatul acțiunii urmate. Art. 56. — (1) Semnalările privind străinii, în scopul refuzului intrării pe teritoriul statului român sau în scopul executării unei măsuri prin care se interzice șederea pe teritoriul României, sunt păstrate în SINS/SIS numai pentru perioada necesară realizării scopului pentru care au fost introduse, dar fără a depăși perioada de 3 ani. (2) înainte de împlinirea termenului de 3 ani, SINS/SIS generează automat notificări către structurile prevăzute la art. 50 alin. (1) cu privire la ștergerea programată a acestor semnalări. (3) Perioada de valabilitate a semnalărilor privind străinii poate fi prelungită de către structurile prevăzute la art. 50 alin. (1) ca urmare a analizării necesității menținerii datelor în SINS/SIS și pe baza notificării referitoare la expirarea valabilității semnalării. Art. 57. — Ștergerea semnalărilor se realizează: a) automat de către sistem, la expirarea perioadei de valabilitate a semnalării, dacă nu a fost solicitată prelungirea valabilității conform art. 56 alin. (3); b) manual, de către structura prevăzută la art. 49 alin. (1), în următoarele situații: (i) după revocarea deciziei prin care s-a dispus măsura administrativă de nepermitere a intrării/șederii pe teritoriul național; (ii) în cazul dobândirii cetățeniei unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene. CAPITOLUL VIII Dreptul de acces la informațiile din SINS/SIS Art. 58. — (1) în contextul prelucrării datelor cu caracter personal în SINS/SIS, persoana fizică interesată se poate adresa Biroului SIRENE național cu o cerere întocmită în formă scrisă, datată și semnată, având atașată dovada identității. (2) Cererea menționată la alin. (1) se poate depune atât la Biroul SIRENE național, cât și la orice operator din cadrul MAI ori structură teritorială a acestuia, care transmite cererea către Biroul SIRENE național în termen de 5 zile de la data primirii acesteia. (3) Pentru a comunica solicitantului informații cu privire la datele cu caracter personal prelucrate în SINS/SIS, Biroul SIRENE național solicită acordul structurilor din subordinea MAI care au introdus semnalările în cauză, prin utilizarea unui formular național de tip K, prevăzut în anexa nr. 4. (4) Acordul se comunică în termen de 20 de zile de la data primirii solicitării din partea Biroului SIRENE național, prin intermediul aceluiași formular național. Formularul și termenul prevăzut de 20 de zile se aplică și în cazul solicitărilor primite din partea altor state membre prin birourile SIRENE. (5) Biroul SIRENE național răspunde solicitantului cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de 60 de zile de la data primirii cererii, în cazul exercitării dreptului de acces la datele personale, și cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data primirii cererii, în cazul exercitării dreptului de rectificare și ștergere a datelor personale. (6) Biroul SIRENE național transmite răspunsul persoanei vizate, în scris, la adresa indicată de aceasta prin scrisoare recomandată sau la o adresă de poștă electronică, dacă aceasta a solicitat acest lucru în mod expres. (7) Persoanei vizate nu îi sunt comunicate informațiile privind prelucrarea datelor cu caracter personal în SINS/SIS atât timp cât acest lucru este indispensabil pentru realizarea acțiunilor în baza semnalării ori a obiectivului semnalării sau pentru apărarea drepturilor și libertăților altor persoane. (8) La nivelul Centrului de Cooperare Polițienească Internațională se constituie un registru pentru înregistrarea cererilor ce privesc exercitarea drepturilor persoanelor vizate în contextul prelucrării datelor cu caracter personal în SINS/SIS. CAPITOLUL IX Dispoziții comune pentru semnalările conținute în SINS și transmise în SIS Art. 59. — (1) La nivel național, structurile subordonate MAI care au introdus semnalări în SINS/SIS sunt direct responsabile de exactitatea și actualitatea datelor introduse, fiind singurele competente pentru modificarea, actualizarea, prelungirea valabilității sau ștergerea acestora. (2) Orice utilizator final care constată faptul că cel puțin una dintre datele cuprinse într-o semnalare introdusă de către o structură subordonată MAI este incorectă sau a fost introdusă ilegal comunică acest lucru structurii care a introdus semnalarea, de îndată, dar nu mai târziu de 10 zile de la data la care a luat cunoștință de situația respectivă. Totodată, utilizatorul final informează Biroul SIRENE național utilizând formularul național de tip J, prevăzut în anexa nr. 3. (3) Structura menționată la alin. (2) are obligația de a efectua verificări în termen de 5 zile lucrătoare și de a lua măsuri de 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 corectare/ștergere a datelor în cauză, dacă se constată că informarea este corectă, iar în situația în care constată că aceasta nu este corectă, comunică acest lucru utilizatorului final care a transmis comunicarea. (4) în cazul în care semnalarea este introdusă de către un stat membru (semnalare străină), utilizatorul final se adresează Biroului SIRENE național respectând prevederile alin. (2). (5) Modificarea conținutului unei semnalări nu atrage modificarea perioadei de valabilitate a respectivei semnalări. (6) Structura care a introdus o semnalare este responsabilă de adăugarea pseudonimelor (aliasurilor), dacă acestea sunt cunoscute la momentul introducerii semnalării. Pseudonimul (aliasul) poate fi adăugat la semnalare și ulterior, dacă există informații în acest sens. (7) Utilizatorul final care descoperă un pseudonim (alias) la o semnalare străină, transmite Biroului SIRENE național, în maximum 10 zile de la data/momentul identificării, informații despre acesta, folosind formularul național de tip J. Art. 60. — (1)0 persoană/Un bun poate face obiectul unei singure semnalări în SINS în vederea transmiterii în SIS. (2) Introducerea unei semnalări ulterioare cu privire la aceeași/același persoană/bun nu este posibilă fără respectarea regulilor de compatibilitate și prioritate prevăzute la art. 61 și 62, cu privire la semnalările multiple. (3) Semnalările ulterioare cu privire la aceeași/același persoană/bun pot fi păstrate la nivel național, urmând a fi transmise către SIS după ștergerea sau expirarea semnalării anterioare. Art. 61. — (1) Semnalările multiple pot fi: a) semnalările multiple compatibile, care au motivul semnalării și măsura de urmat diferite și compatibile, ceea ce permite păstrarea lor concomitentă în sistem; b) semnalările multiple incompatibile, care au motivul semnalării și măsura de urmat diferite și incompatibile, ceea ce nu permite păstrarea lor concomitentă în sistem. (2) Regulile de compatibilitate pentru semnalările privind persoanele sunt următoarele: a) semnalările în vederea arestării sunt compatibile cu semnalările privind interdicția de intrare, semnalările privind persoane dispărute și cu semnalările privind participarea la o procedură judiciară. Ele nu sunt compatibile cu semnalările în vederea efectuării de controale discrete; b) semnalările privind interdicția de intrare sunt compatibile cu semnalările în vederea arestării. Ele nu sunt compatibile cu semnalările privind persoane dispărute, semnalările în vederea efectuării de controale discrete și semnalările privind participarea la o procedură judiciară; c) semnalările privind persoane dispărute sunt compatibile cu semnalările în vederea arestării și cu semnalările privind participarea la o procedură judiciară. Ele nu sunt compatibile cu semnalările privind interdicția de intrare și cu semnalările în vederea efectuării de controale discrete; d) semnalările privind participarea la o procedură judiciară sunt compatibile cu semnalările în vederea arestării și cu semnalările privind persoane dispărute. Ele nu sunt compatibile cu semnalările în vederea efectuării de controale discrete și cu semnalările privind interdicția de intrare; e) semnalările în vederea efectuării de controale discrete nu sunt compatibile cu semnalările în vederea arestării, semnalările privind interdicția de intrare, semnalările privind persoane dispărute și cu semnalările privind participarea la o procedură judiciară. (3) Regulile de compatibilitate între semnalări privind bunurile sunt următoarele: a) semnalările privind bunurile căutate pentru a fi folosite ca mijloace de probă sunt compatibile cu semnalările privind bunurile căutate în vederea confiscării. Ele nu sunt compatibile cu semnalările privind bunurile supuse controlului discret; b) semnalările privind bunurile căutate în vederea confiscării sunt compatibile cu semnalările privind bunurile căutate pentru a fi folosite ca mijloace de probă. Ele nu sunt compatibile cu semnalările privind bunurile supuse controlului discret; c) semnalările privind bunurile supuse controlului discret nu sunt compatibile cu celelalte categorii de semnalări privind bunurile. Art. 62. — (1) Ordinea de prioritate a semnalărilor privind persoanele este următoarea: a) semnalările cu privire la persoane căutate în vederea predării în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extrădării; b) semnalării privind străinii, în scopul refuzului intrării pe teritoriul statului român sau în scopul executării unei măsuri prin care se interzice șederea pe teritoriul României; c) semnalările cu privire la persoane dispărute; d) semnalările cu privire la persoane, în scopul efectuării de controale discrete; e) semnalările cu privire la persoanele dispărute adulte și semnalările cu privire la persoane căutate în vederea participării la o procedură judiciară. (2) Ordinea de prioritate a semnalărilor privind bunurile este următoarea: a) folosirea ca probe; b) confiscare; c) control discret (aplicabil doar pentru vehicule, ambarcațiuni, aeronave sau containere). (3) Derogări de la ordinea priorității indicată la alin. (1) și (2) se pot face în cazul în care interese naționale esențiale sau obligații internaționale impun acest lucru și după o consultare între statele membre. Art. 63. — în cazul unui rezultat pozitiv obținut din interogarea simultană a mai multor baze de date, acțiunea de urmat prioritară este cea dată de semnalarea din SIS, chiar dacă rezultatul pozitiv conține și informații din bazele de date naționale și/sau din SINS, cu excepția cazurilor reglementate la art. 5 alin. (4) din Codul Frontierelor Schengen. Art. 64. — (1) în momentul introducerii unei semnalări cu privire la o/un persoană/bun, SINS și SIS notifică structurii din subordinea MAI și Biroului SIRENE național despre existența unei semnalări identice introduse anterior de către o altă structură/alt stat. Structura emitentă are obligația să efectueze verificări detaliate pentru a stabili dacă semnalările sunt identice sau nu. (2) Schimbul de informații suplimentare cu privire la stabilirea identității persoanei/bunului se realizează prin intermediul Biroului SIRENE național, în cazul unei semnalări străine. Fotografiile și amprentele digitale se folosesc doar pentru a se stabili identitatea persoanei. (3) După stabilirea faptului că semnalarea privește aceeași/același persoană/bun și ca urmare a constatării că există compatibilitate între cele două semnalări, ambele vor fi păstrate în SINS/SIS. (4) După stabilirea faptului că semnalarea privește aceeași/același persoană/bun și ca urmare a constatării existenței unei incompatibilități, prioritatea va fi stabilită conform prevederilor art. 62 și 63 și în urma schimbului de informații între cele două structuri, iar în cazul incompatibilității cu o semnalare străină, schimbul de informații se realizează prin intermediul Biroului SIRENE național. (5) în cazul în care semnalarea națională este incompatibilă cu o semnalare străină și nu poate fi transmisă în SIS, fiind păstrată la nivel național, Biroul SIRENE național atașează o notă de ștergere la respectiva semnalare în scopul informării în momentul ștergerii acesteia din SIS. în această situație SINS notifică structurii interesate și Biroului SIRENE național cu privire la ștergerea semnalării străine. (6) Biroul SIRENE național verifică existența cazurilor de semnalare multiplă privind o/un persoană/bun, prin intermediul MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 698/19.X.2010 15 schimbului de informații suplimentare, folosind criteriile de identificare prevăzute în Manualul SIRENE. (7) în cazuri justificate, Biroul SIRENE național este competent a solicita structurii emitente ștergerea unei semnalări din SINS/SIS. (8) Semnalarea națională cu privire la persoane căutate pentru a fi arestate în vederea predării sau extrădării are prioritate față de orice semnalare străină. în acest sens, Biroul SIRENE național consultă biroul SIRENE străin în vederea ștergerii semnalării străine incompatibile, conform prevederilor Manualului SIRENE. Art. 65. — (1) Structurile emitente pot crea conexiuni între diferite semnalări, în conformitate cu legislația internă, în vederea evidențierii legăturii dintre două sau mai multe semnalări de interes național ori de interes Schengen. (2) Conexiunea dintre două sau mai multe semnalări naționale poate fi modificată sau ștearsă prin adăugarea/eliminarea unei semnalări la/din legătură, de către structura emitentă a semnalării respective. Conexiunea este vizibilă utilizatorilor dacă aceștia au drept de acces la toate semnalările care se află în legătură. (3) Stabilirea de conexiuni între semnalări nu necesită proceduri speciale pentru schimbul de informații suplimentare. în cazul obținerii unui rezultat pozitiv pentru două sau mai multe semnalări între care există conexiuni, utilizatorul final care a obținut rezultatul pozitiv informează telefonic și prin fax/e-mail Biroul SIRENE național. (4) Conexiunea dintre semnalări poate fi modificată sau ștearsă, prin adăugarea/ștergerea unei semnalări la o/dintr-o legătură, doar de către structurile emitente ale semnalărilor participante la o conexiune. (5) De asemenea, conexiunea poate fi ștearsă și automat de către sistem în condițiile în care se șterge una sau mai multe semnalări între care există legătura respectivă. Art. 66. — (1) Dacă în momentul introducerii unei semnalări privind o persoană ori ulterior introducerii semnalării structura emitentă are informații conform cărora datele de identitate folosite sunt datele de identificare ale unei alte persoane, cetățean român sau terț cu drept de ședere în România, solicită acesteia din urmă date suplimentare de identificare pentru a le atașa semnalării. (2) Datele suplimentare solicitate pot fi date privind documentele de călătorie și de identitate, fotografii, amprente. (3) Datele suplimentare pot fi obținute și prelucrate doar cu acordul persoanei în cauză obținut în scris prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 10. (4) Structura emitentă modifică semnalarea menționând în categoria de identitate că este posibil ca persoana localizată în urma realizării rezultatului pozitiv să nu fie aceeași cu persoana care face obiectul semnalării. Cu această ocazie, în cadrul semnalării se adaugă mențiunea „Codul 3 (identitate uzurpată)”. Acest cod poate fi adăugat la semnalare și fără consimțământul persoanei ale cărei date de identificare sunt folosite abuziv, dacă există fotografia și amprentele persoanei care face obiectul semnalării. (5) Structura emitentă transmite Biroului SIRENE național informațiile privind uzurparea de identitate, în scopul informării celorlalte birouri SIRENE despre posibila identificare eronată ce poate surveni la o semnalare privind persoana respectivă. (6) Procedura descrisă la alin. (1)—(3) se aplică și în cazul în care un utilizator final constată că persoana care este localizată în urma realizării unui rezultat pozitiv nu este aceeași cu persoana care face obiectul unei semnalări naționale, luând măsura transmiterii informațiilor suplimentare obținute atât structurii emitente a semnalării, care procedează potrivit prevederilor alin. (4), cât și Biroului SIRENE național. (7) Dacă în urma unui rezultat pozitiv se constată că persoana care face obiectul unei semnalări este posibil să nu fie aceeași cu persoana localizată, se procedează la reținerea persoanei conform legii, până la momentul luării deciziei privind legitimitatea folosirii acelei identități. Pentru acest scop, utilizatorul final solicită informațiile suplimentare prevăzute la alin. (2) și efectuează o comparație între acestea și informațiile declarate de persoana verificată, procedând după caz: a) dacă se constată că persoana în cauză nu este una și aceeași cu persoana care face obiectul semnalării, atunci aceasta va putea să își continue deplasarea; b) dacă se constată că persoana verificată este aceeași cu persoana subiect al semnalării, atunci utilizatorul final va proceda la realizarea acțiunii de urmat prevăzute în semnalare. Art. 67. — (1) Datele de identificare ale persoanei victimă a uzurpării de identitate pot fi folosite doar în următoarele scopuri: a) pentru a permite autorității competente care realizează rezultatul pozitiv să distingă între persoana care este localizată și persoana care face obiectul semnalării; b) pentru a permite persoanei care este localizată în urma realizării unui rezultat pozitiv să dovedească faptul că nu este persoana care face obiectul semnalării; c) pentru a permite persoanei victimă a uzurpării de identitate continuarea călătoriei fără alte întârzieri. (2) în situația în care datele persoanei a cărei identitate a fost uzurpată sunt deja existente în bazele de date administrate de către structurile din subordinea MAI, acestea vor fi utilizate și pentru scopurile pentru care au fost colectate. (3) Datele persoanei victimă a uzurpării de identitate sunt șterse concomitent cu ștergerea semnalării la care sunt atașate sau la solicitarea persoanei în cauză. Art. 68. — Utilizatorul final care realizează un rezultat pozitiv la o semnalare străină care conține mențiunea „Cod 3” informează imediat Biroul SIRENE național, solicitând informații suplimentare, și acționează conform procedurii descrise la art. 66 alin. (7). Art. 69. — Dacă utilizatorul final care obține un rezultat pozitiv la o semnalare străină constată că se află în imposibilitatea de a urma procedura prevăzută de semnalare, informează Biroul SIRENE național despre această situație, printr-un formular național de tip H. CAPITOLUL X Dispoziții finale Art. 70. — (1) în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, conducătorii autorităților naționale competente din cadrul MAI emit dispoziții pentru stabilirea procedurilor de lucru necesare punerii în aplicare a acestuia. (2) Proiectele dispozițiilor prevăzute la alin. (1) se transmit spre avizare Biroului SIRENE național. Art. 71. —Anexele nr. 1—10*) fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 72. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 23 septembrie 2010. Nr. 212.’ *) Anexele nr. 1—10 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446847 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698/19.X.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495