MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 680 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ⁷⁷ , Joi, 7 octombrie 2010 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 203/1.239/1.548. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, al ministrului sănătății și al ministrului mediului și pădurilor privind actualizarea Listei cu substanțele active autorizate pentru utilizare în produse de protecție a plantelor pe teritoriul României 2-10 1 .083/4.654. — Ordin al ministrului sănătății și al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind aprobarea Metodologiei pentru desfășurarea concursului de rezidențial pe loc și pe post în medicină, medicină dentară și farmacie, sesiunea 21 noiembrie 2010................................... 11-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE Nr. 203 din 15 septembrie 2010 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Nr. 1.239 din 20 septembrie 2010 MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR Nr. 1.548 din 28 septembrie 2010 ORDIN privind actualizarea Listei cu substanțele active autorizate pentru utilizare în produse de protecție a plantelor pe teritoriul României Văzând Referatul de aprobare nr. 80.648 din 21 iulie 2010 al Direcției generale politici agricole din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în temeiul: — prevederilor art. 39 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.559/2004 privind procedura de omologare a produselor de protecție a plantelor în vederea plasării pe piață și a utilizării lor pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârii Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și a unor structuri aflate în subordinea acestuia; — Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârii Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului și Pădurilor, cu modificările și completările ulterioare; ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, ministrul sănătății și ministrul mediului și pădurilor emit prezentul ordin. Art. I. —Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 437/2005 privind aprobarea Listei cu substanțele active autorizate pentru utilizare în produse de protecție a plantelor pe teritoriul României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 din 26 mai 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La numărul curent 123, privind substanța clotianidin, în coloana „Prevederi specifice”, partea A se modifică și va avea următorul cuprins: „Partea A: Se pot omologa numai utilizările ca insecticid. Pentru a proteja organismele nețintă, în special albinele melifere, pentru utilizările ca tratament la semințe: — învelirea semințelor se efectuează doar în unități profesioniste de tratare a semințelor. Unitățile respective trebuie să aplice cele mai bune tehnici disponibile, pentru a se asigura că emisia de praf în timpul aplicării asupra semințelor, depozitării și transportului poate fi redusă la minimum; — se utilizează un echipament de însămânțare adecvat, care să asigure un înalt grad de încorporare în sol și o reducere la minimum a pierderilor și a emisiilor de praf. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că: — pe eticheta semințelor tratate se menționează faptul că semințele au fost tratate cu substanța clotianidin și se indică măsurile de reducere a riscului prevăzute în omologare; — condițiile de omologare, în special pentru aplicarea prin pulverizare, includ, după caz, măsuri de reducere a riscului pentru a proteja albinele melifere; — sunt inițiate programe de monitorizare pentru a verifica expunerea efectivă a albinelor melifere la clotianidin în zonele utilizate în mod intensiv de albinele culegătoare sau de apicultori, după caz.” 2. La numărul curent 142, privind substanța tiametoxam, în coloana „Prevederi specifice”, partea A se modifică și va avea următorul cuprins: „Partea A: Se pot omologa numai utilizările ca insecticid. Pentru a proteja organismele nețintă, în special albinele melifere, pentru utilizările ca tratament la semințe: — învelirea semințelor se efectuează doar în unități profesioniste de tratare a semințelor. Unitățile respective trebuie să aplice cele mai bune tehnici disponibile, pentru a se asigura că emisia de praf în timpul aplicării asupra semințelor, depozitării și transportului poate fi redusă la minimum; — se utilizează un echipament de însămânțare adecvat, care să asigure un înalt grad de încorporare în sol și o reducere la minimum a pierderilor și emisiilor de praf. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că: — pe eticheta semințelor tratate se menționează faptul că semințele au fost tratate cu substanța tiametoxam și se indică măsurile de reducere a riscului prevăzute în omologare; — condițiile de omologare, în special pentru aplicarea prin pulverizare, includ, după caz, măsuri de reducere a riscului pentru a proteja albinele melifere; — sunt inițiate programe de monitorizare pentru a verifica expunerea efectivă a albinelor melifere la tiametoxam în zonele utilizate în mod intensiv de albinele culegătoare sau de apicultori, după caz.” 3. La numărul curent 163, privind substanța fipronil, în coloana „Prevederi specifice”, partea A se modifică și va avea următorul cuprins: „Partea A: Se pot omologa numai utilizările ca insecticid pentru tratarea semințelor. Pentru a proteja organismele nețintă, în special albinele melifere: — învelirea semințelor se efectuează doar în unități profesioniste de tratare a semințelor. Unitățile respective trebuie să aplice cele mai bune tehnici disponibile, pentru a se asigura că emisia de praf în timpul aplicării asupra semințelor, depozitării și transportului poate fi redusă la minimum; — se utilizează un echipament de însămânțare adecvat, care să asigure un înalt grad de încorporare în sol și o reducere la minimum a pierderilor și emisiilor de praf. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 3 Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că: — pe eticheta semințelor tratate se menționează faptul că semințele au fost tratate cu substanța fipronil și se indică măsurile de reducere a riscului prevăzute în omologare; — sunt inițiate programe de monitorizare pentru a verifica expunerea efectivă a albinelor melifere la fipronil în zonele utilizate în mod intensiv de albinele culegătoare sau de apicultori, după caz.” 4. La numărul curent 163, privind substanța fipronil, în coloana „Prevederi specifice”, la partea B, a patra liniuță se abrogă. 5. La numărul curent 177, privind substanța clofentezin, în coloana „Prevederi specifice”, partea B se modifică și va avea următorul cuprins: „Partea B: Pentru aplicarea principiilor uniforme, vor fi luate în considerare concluziile din raportul de evaluare cu privire la clofentezin, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală la 11 mai 2010. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: — specificației materialului tehnic ca produs comercial, care trebuie să fie confirmată și susținută prin date analitice adecvate. Materialul testat utilizat în dosarele de toxicitate trebuie comparat și verificat având în vedere această specificație a materialului tehnic; — siguranței operatorilor și lucrătorilor. Condițiile de omologare trebuie să includă în condițiile de utilizare folosirea echipamentelor de protecție personală corespunzătoare, acolo unde este cazul; — potențialului de răspândire la mare distanță pe calea aerului; — riscului pentru organismele nețintă. Condițiile de omologare trebuie să includă, după caz, măsuri de reducere a riscului. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene, până la 31 iulie 2011, un program de monitorizare pentru evaluarea potențialului de răspândire a substanței clofentezin la mare distanță pe calea aerului și a riscurilor referitoare la mediu. Rezultatele programului de monitorizare respectiv se transmit statului membru raportor și Comisiei Europene, până la 31 iulie 2013, sub forma unui raport de monitorizare. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene, până la 30 iunie 2012, studiile de confirmare cu privire la evaluarea riscului toxicologic și de mediu al metaboliților clofentezinului.” 6. La numărul curent 180, privind substanța diflubenzuron, în coloana „Prevederi specifice”, partea B se modifică și va avea următorul cuprins: „Partea B: Pentru aplicarea principiilor uniforme, vor fi luate în considerare concluziile din raportul de evaluare cu privire la diflubenzuron, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală la 11 mai 2010. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: — specificației materialului tehnic ca produs comercial, care trebuie să fie confirmată și susținută prin date analitice adecvate. Materialul testat, utilizat în dosarele de toxicitate, trebuie comparat și verificat având în vedere această specificație a materialului tehnic; — protejării organismelor acvatice; — protejării organismelor terestre; — protejării artropodelor nețintă, inclusiv a albinelor. Condițiile de omologare trebuie să includă, după caz, măsuri adecvate de reducere a riscului. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene, până la 30 iunie 2011, studiile suplimentare referitoare la relevanța toxicologică potențială a impurității și a metabolitului 4-cloranilină (PAC).” 7. La numărul curent 182, privind substanța lenacil, în coloana „Prevederi specifice”, partea B se modifică și va avea următorul cuprins: „Partea B: Pentru aplicarea principiilor uniforme, vor fi luate în considerare concluziile din raportul de evaluare cu privire la lenacil, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală la 11 mai 2010. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: — riscului pentru organismele acvatice, în special pentru alge și plante acvatice. Condițiile de omologare trebuie să includă măsuri de reducere a riscului, cum ar fi zonele-tampon între zonele tratate și apele de suprafață; — protejării apelor subterane, dacă substanța activă este utilizată în regiuni vulnerabile din punctul de vedere al solului și al condițiilor climatice. Condițiile de omologare trebuie să includă măsuri de reducere a riscului și, acolo unde este cazul, trebuie inițiate programe de monitorizare pentru a depista potențiala contaminare a apelor subterane din zonele vulnerabile cu metabolitii 3-ciclohexil-6,7-dihidro-1H-ciclopenta[a]-pirimidin- 2,4,5(3H)trionă (IN-KF 313), M1, M2 și M3. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene informații de confirmare referitoare la identitatea și caracteristicile metaboliților din sol Polar B și Polars și a metaboliților M1, M2 și M3, care au apărut în studiile de lizimetrie, și datele de confirmare privind rotația culturilor, inclusiv posibilele efecte fitotoxice. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite aceste informații Comisiei Europene până la 30 iunie 2012. Dacă o decizie privind clasificarea substanței lenacil, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.408/2008 privind clasificarea, ambalarea și etichetarea substanțelor periculoase, care transpune Directiva 67/548/CEE, identifică necesitatea unor informații suplimentare cu privire la relevanța metaboliților 3-(4-oxociclohexil)-6,7-dihidro-1 H-ciclopenta[a]pirimidin-2,4 (3H,5H)-dionă (IN-KE121), IN-KF 313, M1, M2, M3, Polar B și Polars, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor solicită transmiterea unor astfel de informații. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul prezintă Comisiei Europene informațiile respective în termen de 6 luni de la notificarea unei astfel de decizii de clasificare.” 8. La numărul curent 183, privind substanța oxadiazon, în coloana „Prevederi specifice”, partea B se modifică și va avea următorul cuprins: „Partea B: Pentru aplicarea principiilor uniforme, vor fi luate în considerare concluziile din raportul de evaluare cu privire la 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 oxadiazon, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală la 11 mai 2010. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: — specificației materialului tehnic ca produs comercial, care trebuie să fie confirmată și susținută prin date analitice adecvate. Materialul testat utilizat în dosarele de toxicitate trebuie comparat și verificat având în vedere această specificație a materialului tehnic; — potențialului de contaminare a apelor subterane cu metabolitul 5-terț-butil-3-(2,4-diclor-5-hidroxifenil)-1,3,4-oxadiazo- 2(3H)onă (AE0608022) în cazurile în care substanța activă este utilizată în situații pentru care se prevăd condiții anaerobe de durată sau în regiuni vulnerabile din punctul de vedere al solului și al condițiilor climatice. Condițiile de omologare trebuie să includă, acolo unde este cazul, măsuri de reducere a riscului. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene: — studii suplimentare referitoare la relevanța toxicologică potențială a unei impurități în specificația tehnică propusă; — informații privind clarificarea suplimentară a apariției metabolitului N-[6-clor-2-oxo-5-(propan-2-iloxi)-1,3-benzoxazol- 3(2H)—il]-2,2-dimetil propamidă (AE0608033) în culturile primare și rotația culturilor; — studii suplimentare privind rotația culturilor (și anume rădăcinoase și cereale) și un studiu de metabolism privind rumegătoarele, pentru a confirma evaluarea riscului pentru consumator; — informații care să aprofundeze evaluarea riscului pentru păsările și mamiferele care se hrănesc cu râme, precum și a riscurilor pe termen lung pentru pești. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene aceste informații până la 30 iunie 2012.” 9. La numărul curent 184, privind substanța picloram, în coloana „Prevederi specifice”, partea B se modifică și va avea următorul cuprins: „Partea B: Pentru aplicarea principiilor uniforme, vor fi luate în considerare concluziile din raportul de evaluare cu privire la picloram, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală la 11 mai 2010. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: — potențialului de contaminare a apelor subterane în cazul în care substanța picloram este aplicată în regiuni vulnerabile din punctul de vedere al solului și al condițiilor climatice. Condițiile de omologare trebuie să includă, acolo unde este cazul, măsuri de reducere a riscului. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene: — informații suplimentare pentru a confirma că metoda analitică de monitorizare aplicată în studiile privind reziduurile cuantifică corect reziduurile de picloram și conjugații acestuia; — un studiu de fotoliză a solului pentru a confirma evaluarea degradării substanței picloram. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene aceste informații până la 30 iunie 2012.” 10. La numărul curent 185, privind substanța piriproxifen, în coloana „Prevederi specifice”, partea B se modifică și va avea următorul cuprins: „Partea B: Pentru aplicarea principiilor uniforme, vor fi luate în considerare concluziile din raportul de evaluare cu privire la piriproxifen, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală la 11 mai 2010. în această evaluare globală Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: — siguranței operatorilor. Condițiile de omologare trebuie să includă în condițiile de utilizare folosirea echipamentelor de protecție personală corespunzătoare, acolo unde este cazul; — riscului pentru organismele acvatice. Condițiile de omologare trebuie să includă, acolo unde este cazul, măsuri de reducere a riscului. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene informații suplimentare care să confirme evaluarea riscului în raport cu două aspecte, și anume: riscul pentru insectele acvatice generat de piriproxifen și de metabolitul 4-hidroxifenil-(RS)-2-(2-piridiloxi)propil eter (DPH-pyr) și riscul pentru polenizatori generat de piriproxifen. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene aceste informații până la 30 iunie 2012.” 11. La numărul curent 222, privind substanța imidacloprid, în coloana „Prevederi specifice”, partea A se modifică și va avea următorul cuprins: „Partea A: Se pot omologa numai utilizările ca insecticid. Pentru a proteja organismele nețintă, în special albinele melifere și păsările, pentru utilizările ca tratament la semințe: — învelirea semințelor se efectuează doar în unități profesioniste de tratare a semințelor. Unitățile respective trebuie să aplice cele mai bune tehnici disponibile, pentru a se asigura că emisia de praf în timpul aplicării asupra semințelor, depozitării și transportului poate fi redusă la minimum; — se utilizează un echipament de însămânțare adecvat care să asigure un înalt grad de încorporare în sol și o reducere la minimum a pierderilor și emisiilor de praf. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că: — pe eticheta semințelor tratate se menționează faptul că semințele au fost tratate cu substanța imidacloprid și se indică măsurile de reducere a riscului prevăzute în omologare; — condițiile de omologare, în special pentru aplicarea prin pulverizare, includ, după caz, măsuri de reducere a riscului pentru a proteja albinele melifere; — sunt inițiate programe de monitorizare pentru a verifica expunerea efectivă a albinelor melifere la imidacloprid în zonele utilizate în mod intensiv de albinele culegătoare sau de apicultori, după caz.” 12. La numărul curent 222, privind substanța imidacloprid, în coloana „Prevederi specifice”, la partea B, a treia liniuță și paragraful următor privind condițiile de omologare care trebuie să includă măsuri de reducere a riscului se abrogă. 13. La lista cu substanțele active autorizate pentru utilizare în produse de protecție a plantelor pe teritoriul României se introduc zece numere curente noi, numerele curente 302—311, prevăzute în anexa la prezentul ordin. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 5 ★ Prezentul ordin transpune prevederile următoarelor directive care modifică anexa I la Directiva 91/414/CEE a Consiliului din 15 iulie 1991 privind introducerea pe piață a produselor de uz fitosanitar, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene (JOCE), seria L, nr. 230 din 19 august 1991: — Directiva 2009/154/CE din 30 noiembrie 2009 de modificare a Directivei 91/414/CEE a Consiliului în vederea înscrierii substanței active ciflufenamid, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 314 din 1 decembrie 2009; — Directiva 2009/160/UE a Comisiei din 17 decembrie 2009 de modificare a Directivei 91/414/CEE a Consiliului în vederea înscrierii substanței active 2-fenil fenol, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 338 din 19 decembrie 2009; — Directiva 2010/14/UE a Comisiei din 3 martie 2010 de modificare a Directivei 91/414/CEE a Consiliului în vederea includerii heptamaloxiloglucanului ca substanță activă, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 53 din 4 martie 2010; — Directiva 2010/15/UE a Comisiei din 8 martie 2010 de modificare a Directivei 91/414/CEE a Consiliului în vederea includerii fluopicolidului ca substanță activă, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 58 din 9 martie 2010; — Directiva 2010/17/UE a Comisiei din 9 martie 2010 de modificare a Directivei 91/414/CEE a Consiliului în vederea includerii malationului ca substanță activă, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 60 din 10 martie 2010; — Directiva 2010/21/UE a Comisiei din 12 martie 2010 de modificare a anexei I la Directiva 91/414/CEE a Consiliului în privința dispozițiilor specifice privind substanțele clotianidin, tiametoxam, fipronil și imidacloprid, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 65 din 13 martie 2010; — Directiva 2010/25/UE a Comisiei din 18 martie 2010 de modificare a Directivei 91/414/CEE a Consiliului în vederea includerii substanțelor active penoxsulam, proquinazid și spirodiclofen, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 69 din 19 martie 2010; — Directiva 2010/27/UE a Comisiei din 23 aprilie 2010 de modificare a Directivei 91/414/CEE a Consiliului în vederea includerii triflumizolului ca substanță activă, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 104 din 24 aprilie 2010; — Directiva 2010/28/UE a Comisiei din 23 aprilie 2010 de modificare a Directivei 91/414/CEE a Consiliului în vederea includerii substanței active metalaxil, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 104 din 24 aprilie 2010; — Directiva 2010/39/UE a Comisiei din 22 iunie 2010 de modificare a anexei I la Directiva 91/414/CEE a Consiliului în privința dispozițiilor specifice privind substanțele active clofentezin, diflubenzuron, lenacil, oxadiazon, picloram și piriproxifen, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 156 din 23 iunie 2010; — Rectificare la Directiva 2010/17/UE a Comisiei din 9 martie 2010 de modificare a Directivei 91/414/CEE a Consiliului în vederea includerii malationului ca substanță activă, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 113 din 6 mai 2010. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Ministrul sănătății, Valeriu Tabără Attila Cseke Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely ANEXĂ Substanțe active autorizate pentru utilizare în produse de protecție a plantelor pe teritoriul României Nr. Denumirea comună, Denumirea Puritate*) Data intrării Data expirării Prevederi crt. numere de identificare IUPAC în vigoare includerii specifice 1 2 3 4 5 6 7 302. Ciflufenamid (Z)-N-[a-(ciclopropil- > 980 g/kg 1.04.2010 31.03.2020 Partea A: Nr. CAS metoxiimino)-2,3-diflor-6- Se pot omologa numai utilizările ca 180409-60-3 (triflor-metil) benzil]-2-fenil fungicid. Nr. CIPAC 759 acetamidă Partea B: Pentru aplicarea principiilor uniforme, vor fi luate în considerare concluziile raportului de evaluare cu privire la ciflufenamid, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală la 2 octombrie 2009. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: --- protejării apelor subterane, atunci când substanța activă este utilizată în regiuni cu sol vulnerabil și/sau condiții climatice speciale; Condițiile de omologare trebuie să includă măsuri de reducere a riscului, după caz. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 1 2 3 4 5 6 7 303. Fluopicolid 2,6-diclor-N-[3-clor-5- s 970 g/kg 1.06.2010 31.05.2020 Partea A: Nr. CAS (trifluormetil)-2-piridilmetil] Toluenul ca impuritate Se pot omologa numai utilizările ca 239110-15-7 benzamidă nu trebuie să fungicid. Nr. CI PAC 787 depășească 3g/kg din Partea B: materialul tehnic. Pentru aplicarea principiilor uniforme, vor fi luate în considerare concluziile din raportul de evaluare cu privire la fluopicolid, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală la 27 noiembrie 2009. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: --- protejării organismelor acvatice; --- protejării apelor subterane, dacă substanța activă este utilizată în regiuni vulnerabile din punct de vedere al solului și/sau al condițiilor climatice; --- riscului pe care îl prezintă pentru operatori în timpul utilizării; --- potențialului de răspândire la mare distanță pe calea aerului. Condițiile de omologare trebuie să cuprindă măsuri de reducere a riscului și, acolo unde este cazul, trebuie demarate programe de monitorizare pentru a verifica acumularea și expunerea potențială în zonele vulnerabile. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să se asigure că notificatorul furnizează Comisiei Europene informații suplimentare privind relevanța metebolitului acid 3,5-diclor-4-[3-clor-5-tirflormetil- piridin-2-il-metil) carbamoil]benzen sulfonic (M15) pentru apele subterane până la 30 aprilie 2012, cel târziu. 304. Heptamaloxiloglucan Denumire IUPAC > 780 g/kg 1.06.2010 31.05.2020 Partea A: Nr. CAS 870721- integrală: Patulina ca impuritate Se pot omologa numai utilizările ca 81-6 {[a-D-Xyl p-(1^6)]-Ș-D- nu trebuie să regulator de creștere a plantelor. Nr. CI PAC Glc p-(1 >4)}{[a-L-Fuc depășească 50 pg/kg Partea B: Nu este disponibil. p-(1^2)-|3-D-Gal p- din materialul tehnic. Pentru aplicarea principiilor (1^2)-a-D-Xyl uniforme, vor fi luate în considerare p-(1^6)]-Ș-D-Glc p- concluziile raportului de evaluare (1^4)}-D-Glc-ol pentru heptamaloxiloglucan, în Xyl p: xilopiranozil special apendicele I și II din acesta, Glc p: glucopiranozil așa cum au fost finalizate în Fuc p: fucopiranozil Comitetul Permanent pentru Lanțul Gal p: galactopiranozil Alimentar și Sănătatea Animală la Glc-ol: glucitol 27 noiembrie 2009. 305. 2-fenil fenol (inclusiv Bifenil-2-ol > 998 g/kg 1.01.2010 31.12.2019 Partea A: sărurile sale, cum ar Se pot omologa numai utilizările ca fi sarea de sodiu) fungicid după recoltare, în mediu Nr. CAS 90-43-7 închis, în interiorul camerei de Nr. CI PAC 246 stropire. Partea B: Pentru aplicarea principiilor uniforme, vor fi luate în considerare concluziile raportului de evaluare cu privire la 2-fenil fenol, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 7 1 2 3 4 5 6 7 și Sănătatea Animală la 27 noiembrie 2009. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: --- stabilirii de practici corespunzătoare pentru gestionarea deșeurilor, astfel încât să se elimine restul de soluție rămas după aplicare, inclusiv apa de clătire a sistemului de stropire. Atunci când Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor permite eliminarea apelor reziduale în rețeaua de canalizare, va asigura evaluarea riscului local. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul prezintă Comisiei Europene informații suplimentare privind depigmentarea pielii la lucrători și la consumatori datorită unei posibile expuneri la metabolitul 2 fenil hidrochinonă (PHQ), prezent pe coaja de citrice. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene aceste informatii până la 31 decembrie 2011. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul prezintă informații suplimentare pentru a confirma că metoda analitică aplicată în testele privind reziduurile stabilește corect cantitățile de reziduuri de 2-fenil fenol, 2-fenil hidrochinonă și de conjugați ai acestora. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene aceste informații până la 31 decembrie 2011. 306. Penoxsulam 3-(2,2-difluoretoxi)-N-(5,8- > 980 g/kg 1.08.2010 31.07.2020 Partea A: Nr. CAS dimetoxi[1,2,4]-triazol[1,5- Impuritatea Bis- Se pot omologa numai utilizările ca 219714-96-2 c]pirimidin-2-il)-a,a,a- CHYMP erbicid. Nr. CI PAC 758 trifluortoluen-2-sulfonamidă 2-clor-4-[2-(2-clor-5- Partea B: metoxi-4-piri-midinil) Pentru aplicarea principiilor hidrazino]-5- uniforme, vor fi luate în considerare metoxipirimidină nu concluziile raportului de evaluare trebuie să cu privire la penoxsulam, în special depășească 0,1 g/kg apendicele I și II din acesta, așa din materialul tehnic. cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar si Sănătatea Animală la 22 ianuarie 2010. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: --- protejării organismelor acvatice; --- expunerii consumatorilor prin alimentație la reziduurile metabolitului acid benzen-sulfon- amido-triazol carboxilic (BSCTA) din rotația culturilor succesive; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 680/7.X.2010 1 2 3 4 5 6 7 --- protejării apelor subterane, dacă substanța activă este utilizată în regiuni vulnerabile din punctul de vedere al solului și/sau al condițiilor climatice. Condițiile de omologare trebuie să includă măsuri de reducere a riscului, după caz. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul prezintă Comisiei Europene informații suplimentare privind riscurile din afara zonei de tratament pentru plantele acvatice superioare. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul transmite Comisiei Europene aceste informații până la 31 iulie 2012. În conformitate cu prevederile art. 28 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.559/2004 privind procedura de omologare a produselor de protecție a plantelor în vederea plasării pe piață și a utilizării lor pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare, statul membru raportor transmite Comisiei Europene informații cu privire la specificația materialului tehnic produs în scop comercial. 307. Proquinazid 6-iod-2-propoxi-3-propil- ≥ 950 g/kg 1.08.2010 31.07.2020 Partea A: Nr. CAS quinazolin-4(3H)-onă Se pot omologa numai utilizările ca 189278-12-4 fungicid. Nr. CIPAC 764 Partea B: Pentru aplicarea principiilor uniforme vor fi luate în considerare concluziile raportului de evaluare cu privire la proquinazid, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală la 22 ianuarie 2010. În această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: --- riscului pe termen lung, la utilizarea în cazul viilor, pentru păsările care se hrănesc cu viermi; --- riscului pentru organismele acvatice; --- expunerii consumatorilor prin alimentație la reziduurile de proquinazid din produse de origine animală și din rotația culturilor succesive; --- siguranței operatorilor. Condițiile de omologare includ, după caz, măsuri de reducere a riscului. În conformitate cu prevederile art. 28 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.559/2004, cu modificările și completările ulterioare, statul membru raportor transmite Comisiei Europene informații cu privire la specificația materialului tehnic produs în scop comercial. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 9 1 2 3 4 5 6 7 308. Spirodiclofen 3-(2,4-diclorfenil)-2-oxo-1 - > 965 g/kg 1.08.2010 31.07.2020 Partea A: Nr. CAS oxaspiro[4.5]dec-3-en-4-il- Următoarele Se pot omologa numai utilizările ca 148477-71-8 2,2-dimetilbutirat impurități nu trebuie acaricid sau insecticid. Nr. CI PAC 737 să depășească o Partea B: anumită cantitate în Pentru aplicarea principiilor uniforme, materialul tehnic: vor fi luate în considerare concluziile 3-(2,4-diclorfenil)-4- raportului de evaluare cu privire la hidroxi-1-oxaspiro[4.5] spirodiclofen, în special apendicele I dec-3-en-2-onă (BAJ- și II din acesta, așa cum au fost 2740 enol): < 6 g/kg finalizate în Comitetul Permanent N, N-dimetilacet- pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea amidă: Animală la 22 ianuarie 2010. < 4 g/kg în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: --- riscului pe termen lung pentru organismele acvatice; --- siguranței operatorului; --- riscului pentru puietul de albine. Condițiile de omologare includ, după caz, măsuri de reducere a riscului. 309. Metalaxil Metil N-(metoxiacetil)-N- > 950g/kg 1.07.2010 30.06.2020 Partea A: Nr. CAS 57837-19-1 (2,6-xilil)-DL-alaninat Impuritatea 2,6- Se pot omologa numai utilizările ca Nr. CIPAC 365 dimetilalanină s-a fungicid. considerat că Partea B: generează un risc Pentru aplicarea principiilor uniforme, toxicologic și s-a vor fi luate în considerare concluziile stabilit o concentrație raportului de evaluare cu privire la maximă de 1 g/kg. metalaxil, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală, la 12 martie 2010. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: --- potențialei contaminări a apei subterane cu substanța activă sau cu produșii ei de degradare CGA 62826 (metalaxil acid) și CGA 108906 (amestec de 4 stereoizomeri) atunci când substanța activă este utilizată în regiuni vulnerabile din punct de vedere al solului și/sau al condițiilor climatice; Condițiile de omologare trebuie să includă măsuri de reducere a riscului, după caz. 310. Malation Dietil (dimetoxifosfinotio- > 950 g/kg 1.05.2010 30.04.2020 Partea A: Nr. CAS 121-75-5 iltio)succinat Impurități: Se pot omologa numai utilizările ca Nr. CIPAC 12 Sau izomalation: insecticid. Omologările se limitează S-1,2-bis(etoxicarbonil)etil maximum 2 g/kg la utilizatorii profesioniști. 0, O-dimetil fosforoditioat Partea B: racemic Pentru aplicarea principiilor uniforme, vor fi luate în considerare concluziile raportului de evaluare cu privire la malation, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală, la 22 ianuarie 2010. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: --- siguranței operatorului și a lucrătorului; 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 1 2 3 4 5 6 7 Condițiile de omologare trebuie să includă în condițiile de utilizare folosirea echipamentelor de protecție personală corespunzătoare. --- protejării organismelor acvatice; Condițiile de omologare trebuie să includă, acolo unde este cazul, măsuri de reducere a riscului, cum ar fi zonele-tampon. --- protejării păsărilor insectivore și albinelor; Condițiile de omologare trebuie să includă măsuri de reducere a riscului, după caz. în ceea ce privește albinele, indicațiile necesare se menționează pe etichetă și pe instrucțiunile însoțitoare, pentru a se evita expunerea. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că formulările care conțin malation sunt însoțite de instrucțiuni corespunzătoare, pentru a se evita orice risc de formare a izomalationului în exces față de cantitățile maxime permise, în timpul depozitării și al transportării. Dacă este cazul, condițiile de omologare includ măsuri suplimentare de reducere a riscului. Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor se asigură că notificatorul prezintă Comisiei Europene: --- informațiile care confirmă efectuarea evaluării riscului pentru consumatori și a riscului acut și cronic pentru păsările insectivore; --- informații cu privire la cuantificarea concentrațiilor diferite de malaoxon și malation. 311. Triflumizol (E)-4-clor-a,a,a-trifluor-N- £ 980 g/kg 1.07.2010 30.06.2020 Partea A: Nr. CAS 99387-89-0 (1 -imidazol-1 -il-2-propoxi- Impurități: Se pot omologa numai utilizările ca Nr. CI PAC 730 etiliden)-o-toluidină Toluen: maximum fungicid în sere pe substraturi 1 g/kg artificiale. Partea B: Pentru aplicarea principiilor uniforme, vor fi luate în considerare concluziile raportului de evaluare cu privire la triflumizol, în special apendicele I și II din acesta, așa cum au fost finalizate în Comitetul Permanent pentru Lanțul Alimentar și Sănătatea Animală, la 12 martie 2010. în această evaluare globală, Comisia Națională de Omologare a Produselor de Protecție a Plantelor trebuie să acorde o atenție deosebită: --- siguranței operatorului și lucrătorului; Condițiile de omologare trebuie să includă în condițiile de utilizare folosirea echipamentelor de protecție personală corespunzătoare. --- potențialului impact asupra organismelor acvatice; Condițiile de omologare trebuie să includă măsuri de reducere a riscului, după caz. *) Mai multe detalii privind identitatea și specificația substanțelor active sunt oferite în raportul de evaluare MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 11 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Nr. 1.083 din 30 iulie 2010 MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl’ SPORTULUI Nr. 4.654 din 11 august 2010 ORDIN privind aprobarea Metodologiei pentru desfășurarea concursului de rezidențiat pe loc și pe post în medicină, medicină dentară și farmacie, sesiunea 21 noiembrie 2010 Văzând Referatul de aprobare al Direcției generale resurse umane si certificare din cadrul Ministerului Sănătății nr. Cs.A. 8.233/2010, având în vedere prevederile art. 15 alin. (8) din Ordonanța Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențialului, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 21 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările ulterioare, ministrul sănătății și ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emit următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Metodologia pentru desfășurarea concursului de rezidențiat pe loc și pe post în medicină, medicină dentară și farmacie, sesiunea 21 noiembrie 2010, prevăzută în anexa care face parte din prezentul ordin. Art. 2. — Direcția generală resurse umane și certificare, celelalte direcții din cadrul Ministerului Sănătății și Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu ANEXĂ METODOLOGIE pentru desfășurarea concursului de rezidențiat pe loc și pe post în medicină, medicină dentară și farmacie, sesiunea 21 noiembrie 2010 CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Ministerul Sănătății organizează concurs național de intrare în rezidențiat pe loc și rezidențiat pe post în domeniile medicină, medicină dentară și farmacie la data de 21 noiembrie 2010. Concursul se desfășoară în Centrul Universitar București. Art. 2. — (1) Unitățile și specialitățile pentru care se organizează rezidențiat pe post sunt aprobate prin ordin al ministrului sănătății. (2) Cifra de școlarizare pe domenii și specialități este aprobată prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului. Art. 3. — Pentru organizarea concursului de rezidențiat este desemnată o comisie comună centrală, formată din reprezentanți ai Ministerului Sănătății și ai Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și aprobată prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului. Art. 4. — (1) Concursul se desfășoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, pe o durată de 4 ore. (2) Punctajul minim de promovare reprezintă 60% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu. (3) Ocuparea locurilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obținut, în limita locurilor publicate pentru fiecare domeniu, alcătuindu-se o singură clasificare pentru fiecare domeniu. Pentru rezidențialul pe post, clasificarea se face pe fiecare post. (4) Medicii, medicii dentiști și farmaciștii care devin rezidenți pe locuri încheie un contract individual de muncă pe perioadă determinată, egală cu durata rezidențialului, cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru rezidențiat. (5) Medicii, medicii dentiști și farmaciștii care devin rezidenți pe post încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică care a publicat postul respectiv, cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențialului. (6) Candidații cetățeni de origine etnică română din Republica Moldova, Albania, Bulgaria, Macedonia, Serbia, Ucraina și Ungaria și etnici români cu domiciliul stabil în străinătate, posesori ai diplomei de medic, medic dentist sau farmacist, obținută în România sau într-un alt stat membru al Uniunii Europene, susțin concursul în aceleași condiții ca și cetățenii români, însă concurează pe locurile publicate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Art. 5. — Rezidenții au obligația să efectueze pregătirea și să susțină examenul de specialist în specialitatea pentru care au optat, în maximum 5 ani de la data încheierii programului de pregătire. Art. 6. —în baza prevederilor art. 35 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, rezidenții pot efectua cumul de funcții numai în condițiile respectării integrale a curriculei și a programului de pregătire, stabilite pentru toți rezidenții, în cursul dimineții. Art. 7. — Informațiile generale importante despre concursul de rezidențiat sunt făcute publice prin presă, radio, tv, iar cele de detaliu, prin publicare în ziarul „Viața medicală”, precum și prin internet, la adresa www.rezidentiat.info CAPITOLUL II Tematică, bibliografie, întrebări Art. 8. —Tematicile concursului de rezidențiat și bibliografia aferentă sunt diferite pe domenii. Ele sunt avizate de Colegiul 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 Medicilor din România, Colegiul Medicilor Dentiști din România, respectiv Colegiul Farmaciștilor din România, sunt aprobate de ministrul sănătății și sunt publicate în ziarul „Viața medicală” nr. 4 din 23 ianuarie 2009 pentru domeniul medicină și domeniul farmacie și, respectiv, nr. 11 din 13 martie 2009 pentru domeniul medicină dentară. Tematicile pot fi accesate pe pagina de internet www.rezidentiat.info Art. 9. — (1) întrebările sunt diferite în funcție de domeniu. Fiecare dintre seturile de întrebări este creat de grupuri de lucru diferite. Coordonatorul fiecărui grup de lucru este desemnat de președintele Comisiei comune centrale a rezidențialului, iar numele lui este făcut public doar după închiderea concursului. (2) Coordonatorul fiecărui grup răspunde întru totul de corectitudinea formulării întrebării, alegerea răspunsurilor corecte, de păstrarea secretului întrebării și de răspunsul la contestații. (3) Coordonatorul dă avizul „bun de tipar” pentru multiplicarea caietelor cu întrebări. CAPITOLUL III înscrierea candidaților Art. 10. — (1) La concurs se pot prezenta: a) candidații care au diplomă de licență în profil medico- farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta; b) rezidenții aflați în pregătire, cu respectarea prevederilor art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 18/2009; c) specialiștii care doresc să efectueze pregătire în cea de-a doua specialitate, cu respectarea prevederilor legale. Specialiștii care au efectuat programul de pregătire prin rezidențial, forma pe post, pot obține a doua specialitate după îndeplinirea condiției prevăzute în actul adițional încheiat la contractul de muncă; d) candidații care îndeplinesc condițiile privind cetățenia stabilite de Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, și au diplomă de licență în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta. (2) Candidații trebuie să fie apți din punct de vedere medical (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea activității în domeniul pentru care candidează. Art. 11. —Adoua specialitate se poate obține numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru efectuarea celei de-a doua specialități prin concurs de rezidențial este aceeași cu cea prevăzută pentru a doua specialitate fără concurs de rezidențial. Art. 12. — (1) înscrierile la concurs se fac la sediile direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București, respectiv la ministerele cu rețea sanitară proprie, din momentul apariției în presă a publicației de concurs până la data de 29 octombrie 2010 inclusiv. înscrierile la rezidențialul pe post se vor face la direcția de sănătate publică a județului în care se află unitatea sanitară care a scos postul la concurs. (2) Publicația de concurs cuprinde: a) data, locul și ora desfășurării concursului; b) condițiile de participare; c) locul și perioada de înscriere; d) numărul de locuri; e) lista posturilor; f) informații generale. (3) Candidații cetățeni de origine etnică română din Republica Moldova, Albania, Bulgaria, Macedonia, Serbia, Ucraina și Ungaria și etnici români cu domiciliul stabil în străinătate se înscriu la concurs la Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București, cu respectarea prevederilor publicației de concurs. Art. 13. — Dosarul de înscriere al candidatului trebuie să conțină următoarele documente: a) cererea de înscriere la concurs, cu numele de familie, inițiala tatălui și toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de identitate/pașaport, domeniul pentru care concurează, pentru cei care candidează la rezidențialul pe loc, și, respectiv, unitatea sanitară și postul pentru care concurează, pentru cei care candidează la rezidențialul pe post. în cerere candidații vor menționa acordul pentru folosirea numelui și pentru afișarea rezultatului pe internet; b) xerocopia buletinului/cărții de identitate sau a pașaportului (paginile din care reies numele și prenumele candidatului, precum și data nașterii); c) copia legalizată a diplomei de licență de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist; absolvenții din promoția 2010 pot prezenta adeverință privind promovarea examenului de licență; d) adeverința eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat și tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenți și specialiști; e) certificatul medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea activității în domeniul pentru care candidează; f) copia legalizată a actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) prin care și-a schimbat numele; g) chitanța de plată a taxei de concurs, stabilită de Ministerul Sănătății. Art. 14. — (1) După verificarea documentelor din dosare și a condițiilor de participare pentru fiecare candidat, direcțiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu rețea sanitară proprie alcătuiesc o singură listă cu candidații pe loc, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul domeniului, care cuprinde următoarele rubrici: Numele, Universitatea Locul actual de muncă Numărul Observații Nr. DSP Domeniul inițiala tatălui, Promoția de medicină funcția unitatea chitanței de plată privind starea crt. (M, D, F) prenumele și farmacie a taxei de sănătate absolvită de concurs (2) După verificarea documentelor din dosare și a condițiilor de participare pentru fiecare candidat, direcțiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu rețea sanitară proprie alcătuiesc o singură listă cu candidații pe post, în ordinea alfabetică a numelor în cadrul domeniului, care cuprinde următoarele rubrici: Universitatea Locul actual de muncă Numărul Observații Nr. Domeniul Numele, de medicină chitanței privind crt. DSP Cod post (M, D, F) inițiala tatălui, Promoția și farmacie funcția unitatea de plată starea prenumele absolvită a taxei de sănătate de concurs MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 13 Art. 15. — (1) Ministerul Sănătății, după centralizarea și verificarea tabelelor cu candidații înscriși, redactează, în ordine alfabetică, lista finală cu candidații înscriși la concurs, pe domenii, pe locuri și pe post. Repartizarea candidaților pe săli se face diferențiat, pe domeniile pentru care s-au înscris. (2) La data de 17 noiembrie 2010, candidații pot afla sala și ora începerii probei de concurs vizitând adresa de internet pe site-ul www.rezidentiat.info (3) Cu cel puțin 24 de ore înainte de concurs, la fiecare sală se afișează lista candidaților repartizați în sala respectivă. CAPITOLUL IV Desfășurarea concursului Art. 16. — (1) Concursul se desfășoară în ziua de duminică, 21 noiembrie 2010. (2) în dimineața zilei de concurs, la ora 7,30, șeful de sală și supraveghetorii lipesc, în dreptul fiecărui loc din sală, o legitimație de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător cu cel aflat în listele candidaților. (3) începând cu ora 8,30, candidații pot intra în sala în care au fost repartizați. La intrare se legitimează în fața șefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau pașaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiți în sala de concurs. Art. 17. — (1) Candidații sunt așezați în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afișate, cu excepția perechilor soț—soție, frați—surori, care au obligația, sub sancțiunea anulării lucrării și eliminării din concurs, să semnaleze șefului de sală aceste situații, pentru a putea fi așezați separat. Candidații aflați în sală pot declara, sub semnătură, situațiile menționate mai sus. Fiecare candidat se așază la locul indicat prin legitimația de bancă. Candidații ocupă numai locurile indicate de organizatori și nu au voie să le schimbe între ei. în cazul în care locul desemnat inițial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicația șefului de sală. (2) Candidații sunt așezați în sală în așa fel încât să rămână cel puțin un loc liber între 2 candidați. (3) în prezența tuturor candidaților, șefii de sală citesc instrucțiunile privind modul de desfășurare a concursului. Art. 18. — (1) începând cu ora 8,45 se împart candidaților grilele pentru răspuns și câte o cariocă neagră pentru completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate corecte, cât și pentru completarea datelor de identitate). Cele 4 tipuri de grile pentru răspuns se împart după algoritmul stabilit de Comisia comună centrală. (2) Se procedează la verificarea de către fiecare candidat a grilei, pentru a se identifica eventualele greșeli de tipărire, caz în care grila respectivă este înlocuită. Fiecare candidat completează apoi datele personale în spațiul special de pe grilă, cu litere majuscule. (3) Șeful de sală și supraveghetorii verifică corectitudinea datelor înscrise, confruntându-le cu actul de identitate al candidatului și cu legitimația de bancă. După această operațiune, actul de identitate al fiecărui candidat rămâne pe bancă pe toată durata probei scrise. Candidații poartă întreaga responsabilitate asupra datelor personale înscrise pe grilă. (4) Sacii sigilați conținând caietele cu întrebări sunt aduși la săli în jurul orei 9,30. Integritatea acestor saci este constatată de șeful de sală și de 3 candidați din sala respectivă. La ora 10,00 se desigilează sacii în toate sălile de concurs. Se împart apoi candidaților caietele cu întrebări, ținându-se cont de tipul de grilă primit anterior. Din momentul în care a fost distribuit ultimul caiet începe măsurarea timpului de concurs, care este de 4 ore. Șeful de sală notează la loc vizibil (fie prin scriere pe tablă, fie pe o hârtie, care este afișată) și informează candidații despre ora de începere și ora de terminare a concursului. (5) Fiecare candidat verifică caietul cu întrebări, fiind schimbate caietele cu greșeli de tipărire. (6) întreaga responsabilitate asupra corespondenței dintre tipul de grilă și cel al caietului cu întrebări revine candidatului. (7) Candidații care nu sunt prezenți în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări nu mai au acces în sala de concurs. (8) în timpul concursului candidații nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalți candidați, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare. Materialele documentare sunt depozitate într-un colț al sălii, unde candidații nu au acces până la terminarea concursului. (9) La terminarea concursului candidații predau șefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaților, cu excepția celor care, din orice motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs. (10) Candidații absenți și cei care se retrag din concurs sunt menționați ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag predau grila de răspuns și caietul cu întrebări, sub semnătură, și pot părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea concursului. Șeful de sală scrie pe grila lor „Retras din concurs”. Aceste grile sunt preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care s-a retras, se face mențiunea „Retras din concurs”. După părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe perioada desfășurării probei) pentru niciun motiv, cu excepția situației în care un candidat are necesități fiziologice, caz în care este însoțit de 2 supraveghetori și poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenței din sală nu prelungește durata probei pentru candidatul respectiv. (11) Grilele de răspuns bune de corectat se predau de către candidați, sub semnătură, șefului de sală. Corectura acestor grile se face în mod electronic, în sala de concurs, în prezența autorului și a încă 2 candidați din sala respectivă, care semnează pe grilă. După anunțarea punctajului tuturor candidaților din sala respectivă, șeful de sală, în prezența a 3 candidați, ambalează și sigilează plicul cu grilele corectate și discheta. (12) Grilele de răspuns cu mențiunea „Retras din concurs” se ambalează separat. (13) Grilele de răspuns greșite și cele nefolosite sunt ambalate separat și poartă mențiunea „Anulat”. (14) Pe fiecare plic cu grile (grile corectate, grile cu mențiunea „Retras din concurs” și grile „Anulat”) se menționează sala, numărul de candidați, numărul de grile corectate, respectiv „Retras din concurs”, „Anulat”. (15) Șefii de sală completează un proces-verbal privind numărul de candidați înscriși, candidați prezenți, grile de răspuns, caiete cu întrebări și dischete primite și returnate. Procesele-verbale sunt semnate de șefii de sală, supraveghetori și 3 candidați. (16) Coletele și procesele-verbale sunt puse în saci, care sunt sigilați la rândul lor și predați reprezentanților Comisiei comune centrale. Pentru sigilare se folosesc clești speciali, care se găsesc la reprezentantul desemnat de Comisia comună centrală răspunzător de locația respectivă de concurs. (17) Sacii sunt transportați la sediul Comisiei comune centrale. Camerele în care se depozitează sacii sunt sigilate de președintele Comisiei comune centrale. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 CAPITOLUL V Clasificarea candidaților Art. 19. — Președintele Comisiei comune centrale de rezidențial împreună cu colectivele care au alcătuit întrebările de concurs sunt prezenți în ziua concursului, începând cu ora 11,00, la sediul comisiei. Grilele cu răspunsuri sunt multiplicate în prezența membrilor Comisiei comune centrale de rezidențial și transmise în săli prin delegați, în plicuri sigilate. Plicul este înmânat șefului de sală de către delegați la expirarea celor 4 ore de concurs și după predarea de către candidați a grilelor pentru corectat. Art. 20. — (1) Eventualele contestații privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidați în termen de 24 de ore din momentul transmiterii grilelor în sălile de concurs. Contestațiile se depun la Ministerul Sănătății sau se transmit prin fax la nr. 021/255.64.06. (2) Comisia comună centrală analizează și comunică răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor. Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se face prin publicarea pe internet pe site-ul www.rezidentiat.info și prin afișarea la Ministerul Sănătății și constituie răspuns la contestațiile primite. (3) în urma analizării contestațiilor și stabilirii grilei corecte rămase definitivă, punctajele comunicate în săli pot suferi modificări. Art. 21. — (1) Prelucrarea rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă se face de către o comisie de specialiști propuși de Comisia comună centrală și desemnați prin ordin al ministrului sănătății. Membrii acestei comisii nu au voie să introducă sau să scoată din sala respectivă niciun fel de material. în sala respectivă nu au acces decât persoanele care formează comisia menționată. (2) Grila corectă rămasă definitivă este aplicată tuturor candidaților de la domeniul respectiv, indiferent dacă au contestat sau nu grila cu răspunsuri anunțată în sălile de concurs. Art. 22. — înainte de alcătuirea clasificărilor, comisia desemnată la art. 21 alin. (1) procedează la desfacerea sacilor și la verificarea conținutului fiecărui colet, semnalând eventualele neconcordanțe. Art. 23. — (1) Clasificarea pe domenii rezultă prin unificarea electronică a rezultatelor stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă. Clasificarea pentru rezidențialul pe loc se face pe domenii, separat de clasificarea pentru rezidențialul pe post. Clasificarea pentru rezidențialul pe post se face pentru fiecare post în parte. (2) Rezultatele concursului național de rezidențial se confirmă prin ordin al ministrului sănătății. CAPITOLUL VI Rezultate. Alegerea postului sau a locului în specialitate și a centrelor de pregătire Art. 24. — (1) Data afișării clasificărilor pe domenii, pe loc și post, este anunțată în timp util prin mass-media și pe site-ul www.rezidentiat.info (2) Clasificările, data și locul alegerii locurilor în specialitate și a centrelor de pregătire, precum și data și locul repartiției candidaților promovați la concursul de rezidențial pe post sunt afișate la Ministerul Sănătății sau pot fi accesate pe internet la adresa www.rezidentiat.info Art. 25. — (1) Alegerea locului în specialitate și a centrelor de pregătire se face prin teleconferință, în două zile consecutive, în intervalul orar 9,00—21,00. Pentru informarea candidaților la sfârșitul primei zile de repartiție vor fi afișate pe site-ul www.rezidentiat.info locurile (și posturile rămase neocupate). Candidații au posibilitatea de a se prezenta la unul dintre centrele universitare medicale: Arad, București, Brașov, Cluj- Napoca, Craiova, Constanța, Galați, lași, Oradea, Sibiu, Târgu Mureș sau Timișoara. (2) Candidații care au concurat la rezidențialul pe post și au obținut punctaj de promovare se vor prezenta la direcțiile de sănătate publică din județul în care se găsește unitatea sanitară care a publicat postul la concurs, în prima zi lucrătoare după efectuarea repartiției candidaților reușiți la rezidențialul pe loc, la ora 9,00. Primii clasați vor primi dispoziție de repartizare pentru posturile pentru care au concurat. în cazul în care candidații clasați pe primul loc sau împuterniciții acestora nu sunt prezenți la repartiție, comisia constituită la nivelul direcției de sănătate publică consemnează în procesul-verbal întocmit în acest sens absența, cu menționarea orei și minutului apelului, și atribuie postul următorului clasat. Direcțiile de sănătate publică vor înainta Ministerului Sănătății un tabel cu candidații care au primit repartiții pentru rezidențialul pe post în următoarea zi după eliberarea dispozițiilor și o copie a procesului-verbal. Pregătirea în specialitate a acestora se va efectua în centrele universitare București, Cluj-Napoca, lași, Târgu Mureș, Craiova și Timișoara, în funcție de regiunea de dezvoltare în care se găsește unitatea sanitară care a scos postul la concurs. Dacă în centrul universitar respectiv nu se poate efectua pregătirea în specialitatea obținută, atunci rezidentul va solicita Ministerului Sănătății un alt centru de pregătire. Art. 26. — (1) Candidații sau împuterniciții acestora care nu sunt prezenți la data, ora și locul fixate pentru alegerea postului sau a locului în specialitate și a centrului de pregătire pierd drepturile conferite de concurs. (2) Posturile scoase la concurs pentru care nu au fost candidați înscriși sau posturile pentru care candidații nu au obținut punctajul minim nu se vor putea alege de alți candidați. CAPITOLUL VII Metodologia de selecție pentru locuri suplimentare în medicina de familie Art. 27. — Pentru candidații care au concurat la rezidențialul pe loc și pe post pentru domeniul medicină și au obținut punctaj de promovare, dar nu au ales loc sau post, se poate alcătui o nouă clasificare și aceștia vor participa la o nouă selecție pentru alegerea de locuri de rezidențial în specialitatea medicină de familie, care va avea loc la o dată ce va fi anunțată în timp util prin mass-media și pe site-ul www.rezidentiat.info. Odată cu anunțarea clasificării și a datei acestei repartiții se vor publica și numărul de locuri suplimentare în specialitatea medicină de familie, precum și unitățile și centrele de pregătire pentru aceștia. CAPITOLUL VIII Exemplificări privind tipurile de întrebări și modul de punctare Art. 28. — Caietele de concurs au un număr de 200 de întrebări pentru fiecare domeniu. Toate întrebările de concurs sunt elaborate de comisiile de specialiști stabilite de președintele Comisiei comune centrale și sunt diferite de cele deja publicate. Art. 29. — (1) Cele 200 de întrebări de concurs sunt de două tipuri, astfel: a) 25% din total sunt întrebări tip complement simplu, cu un singur răspuns corect posibil din 5; se notează fiecare întrebare cu răspuns corect cu 4 puncte; dacă la aceste întrebări MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 15 candidații marchează mai mult sau mai puțin de un răspuns corect, întrebarea se anulează (punctaj 0); b) 75% din total sunt întrebări tip complement multiplu cu 2—4 răspunsuri corecte; fiecare întrebare cu răspunsuri corecte este notată cu 5 puncte; dacă la aceste întrebări candidatul marchează mai puțin de două sau mai mult de 4 răspunsuri, întrebarea se anulează (punctaj 0). ( 2) în caietul de concurs se precizează întrebările de tip complement simplu și întrebările de tip complement multiplu. Exemplu de punctare: AB C D E = întrebare cu două răspunsuri corecte Ași C — în cazul în care candidatul marchează corect A și C, primește 5 puncte, astfel: ABC D E x x 11111=5 puncte — în cazul în care candidatul marchează Ași B, primește 3 puncte, astfel: ABC D E x x 10 0 1 1=3 puncte (3) Departajarea candidaților cu punctaj egal se face pe baza punctajului ponderat, care reprezintă calculul statistic în funcție de răspunsurile corecte date de toți candidații la întrebarea considerată cu gradul de dificultate cel mai mare. (4) Departajarea candidaților care au obținut punctajul maxim posibil se face prin susținerea unei probe suplimentare de departajare. Această probă constă în 100 de întrebări din tematica și bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susținerea probei, într-un sediu securizat. Această probă are loc în ziua de sâmbătă, 27 noiembrie 2010, în centrul universitar în care s-a desfășurat concursul. Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezența candidaților. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaților care au obținut punctajul maxim posibil. Candidații care nu se prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaților care au susținut proba de departajare. (5) Pentru susținerea probei de departajare nu se percepe taxă. CAPITOLUL IX Probleme de organizare Art. 30. — Pentru buna desfășurare a concursului de rezidențial se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor obligații: a) publicarea tematicii și a bibliografiei de concurs, precum și a metodologiei de desfășurare a concursului — coordonator este președintele Comisiei comune centrale; b) stabilirea numărului de locuri și de posturi pe domenii și centre de pregătire, conform prevederilor legale; c) rezolvarea problemelor financiare (propunerea taxei și încasarea acesteia, cheltuieli pentru chirii, materiale, plata personalului care a contribuit la concurs etc.) — responsabil este Ministerul Sănătății; d) închirierea sălilor pentru concurs, prezentarea unui tabel cu locul, numele și capacitatea fiecărei săli, avându-se grijă să rămână în fiecare sală 1—3 locuri libere (în funcție de capacitatea sălii), și verificarea cu o săptămână înainte a condițiilor de lucru în sala respectivă (căldură, lumină, aerisire, scaune bune etc.) — responsabil este președintele Comisiei comune centrale; e) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni (hârtie, carioci de culori diferite, hârtie de împachetat, plicuri pentru grile, sfoară, dischete noi, clești pentru sigilat etc.) — responsabil este Ministerul Sănătății; f) organizarea supravegherii concursului — responsabil este președintele Comisiei comune centrale, care are următoarele atribuții: — solicitarea, prin Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București și Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, a unui număr suficient de supraveghetori (un supraveghetor la 25 de candidați cu un minim de 3 persoane pentru o sală); — desemnarea șefilor de clădire, de sală și a supraveghetorilor pe locuri de concurs; — instruirea acestora cu o săptămână înainte de concurs; g) întocmirea și tipărirea listelor cu candidați, a legitimațiilor de bancă și împărțirea candidaților pe săli în funcție de capacitatea fiecăreia, afișarea acestora și transmiterea spre web mașter pentru publicare pe internet — responsabili sunt Ministerul Sănătății și președintele Comisiei comune centrale; h) elaborarea și tipărirea instrucțiunilor pentru șefii de clădire, de sală, supraveghetori și candidați — coordonator este președintele Comisiei comune centrale; i) elaborarea și tipărirea documentelor nesecrete (procese- verbale, diferențiate pentru șefii de clădiri și de sală, de predare-primire a sacilor cu caiete cu întrebări și de predare- primire de la sfârșitul concursului, pentru plicuri cu grile corectate, dischete, plicuri cu grile anulate sau nefolosite, grile „Retras din concurs”, caiete cu întrebări nefolosite, atât ale șefilor de sală către șefii de clădire, cât și ale șefilor de clădire către Comisia comună centrală; procese-verbale privind derularea concursului, completate și semnate de șefii de sală și de supraveghetori, grile de răspuns, plicuri ce conțin borderourile de predare a grilei pentru corectat și de luare la cunoștință a punctajului) — responsabil este Ministerul Sănătății; j) tipărirea caietelor cu întrebări — responsabil este președintele Comisiei comune centrale; k) transportul caietelor cu întrebări la sălile de concurs și apoi al grilelor corectate la locul stabilit de Comisia comună centrală, pregătirea mașinilor și a personalului de însoțire — responsabil este președintele Comisiei comune centrale; I) pregătirea pentru corectură, după aducerea la săli a aparaturii electronice și asigurarea personalului necesar, altul decât șefii de sală sau supraveghetorii — responsabil este președintele Comisiei comune centrale; m) stabilirea programului de corectare a grilelor pe calculator — responsabil este Ministerul Sănătății; n) citirea grilelor prin scanare — responsabil este președintele Comisiei comune centrale; o) stabilirea grilei de răspuns — responsabil este președintele Comisiei comune centrale; p) stabilirea clasificărilor finale în ordinea descrescătoare a punctajelor, cu departajare conform prevederilor art. 29 alin. (3) și (4), pe domenii — responsabil este președintele Comisiei comune centrale; q) afișarea clasificărilor finale — responsabil este președintele Comisiei comune centrale; r) crearea unei pagini web pe internet în care se publică toate informațiile nesecrete legate de concurs (distribuția pe săli a candidaților, locul de afișare a acestor date, instrucțiuni pentru candidați, punctaje obținute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.) — responsabil este Ministerul Sănătății; 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 680/7.X.2010 s) alegerea posturilor și a locurilor publicate la rezidențial și a centrelor de pregătire — responsabil este președintele Comisiei comune centrale. Art. 31. — (1) Pregătirea materialelor necesare desfășurării concursului presupune realizarea grilelor pentru răspuns, pregătirea sacilor cu materiale nesecrete și realizarea caietelor cu întrebări. ( 2) Grilele pentru răspuns se tipăresc până la data de 5 noiembrie 2010, într-un număr dublu față de numărul candidaților înscriși pe liste plus o rezervă de 10% din fiecare tip, pentru a preîntâmpina posibilele dificultăți generate de distribuția diferită a fiecărui tip de grilă în săli. Grilele sunt de 4 tipuri, notate A, B, C și D, pentru fiecare domeniu, corespunzător cu notarea caietelor cu întrebări, astfel încât în săli candidații care au locurile apropiate să aibă grile și caiete de tipuri diferite. ( 3) Pregătirea sacilor pentru săli conținând toate materialele nesecrete necesare (cu excepția caietelor cu întrebări) se face de Comisia comună centrală, în săptămâna premergătoare concursului. Fiecare sac, pe care se scriu domeniul, clădirea, sala, precum și conținutul sacului, cuprinde următoarele materiale: — colete sigilate cu grile pentru răspuns; numărul grilelor pentru răspuns este dublu față de numărul candidaților din sala respectivă (+ 10%), în așa fel încât să se asigure posibilitatea schimbării grilei cu una de același tip, o dată pentru fiecare candidat, în cazul în care candidatul a făcut greșeli și solicită schimbarea grilei; pe fiecare colet se scriu sala, numărul de candidați din sala respectivă, numărul de grile pentru răspuns conținute de colet (numărul candidatilor din sala respectivă x 2 + 10%); — pixuri-cariocă negre pentru completarea grilei de răspuns; numărul pixurilor-cariocă este corespunzător numărului candidaților din sala respectivă + 30% rezervă; — plicuri format A4 pentru împachetarea grilelor corectate; — coli albe format A4 pentru protejarea grilelor ce se introduc în plicuri; — plicuri format A5 conținând plumbii și sârma pentru sigilat sacii; — bandă adezivă pentru sigilarea plicurilor cu grilele corectate și a coletelor cu grile anulate și retrase din concurs; — sfoară pentru legarea coletelor cu grile; — hârtie de împachetat pentru coletele cu grile anulate și retrase din concurs; — sârme cu plumbi; — pixuri-cariocă de culoare roșie. (4) Sacii cu materialele nesecrete sigilați sunt depozitați la nivelul Comisiei comune centrale, cu două zile înainte de concurs. Sediul este sigilat. în dimineața zilei de concurs, sacii sigilați, conținând cele de mai sus, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportați de comisiile special desemnate la locurile de desfășurare a concursului. (5) Pentru crearea și multiplicarea caietelor cu întrebări se desfășoară următoarele activități: a) Președintele Comisiei comune centrale împreună cu coordonatorul își aleg grupurile de lucru pentru conceperea întrebărilor. Aceste grupuri de lucru sunt făcute publice în ziua concursului. b) întrebările sunt create după tematica și bibliografia deja anunțate. Ele sunt prezentate în anumite condiții de punere în pagină și/sau pe dischetă pe un anumit tipar. c) Caietele cu întrebări sunt alcătuite și multiplicate de o comisie special desemnată care lucrează într-un loc de unde nu are nicio legătură cu exteriorul și nu părăsește locul respectiv decât după minimum o oră de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00). La locul respectiv, comisia desemnată dispune de toate materialele și echipamentele necesare multiplicării caietelor cu întrebări și ambalării lor în sacii ce vor fi sigilați. Caietele sunt multiplicate într-un număr stabilit în funcție de numărul candidaților din fiecare sală, plus o rezervă de 20% pentru înlocuire, în cazul unor eventuale greșeli de tipărire și pentru preîntâmpinarea dificultăților legate de distribuția diferită a fiecărui tip în sală. Caietele sunt multiplicate pe 4 tipuri, notate A, B, C și D, pentru fiecare domeniu. Caietele conțin aceleași întrebări, dar ordinea acestor întrebări este diferită pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de caiete. d) După multiplicarea caietelor într-un număr corespunzător din fiecare tip, acestea sunt împachetate, pachetele sunt sigilate cu bandă adezivă și ștampilate (ștampila este emisă de Ministerul Sănătății), puse în saci, iar sacii sunt sigilați cu cleștii transmiși de Ministerul Sănătății. Rezerva de caiete pentru fiecare tip este pusă în sacul desemnat pentru fiecare sală de concurs. e) în dimineața zilei de concurs, sacii sigilați, separat pentru fiecare sală de concurs, sunt transportați la locul de desfășurare a concursului de comisiile special desemnate. în fiecare mașină se vor asigura minimum 2 însoțitori. f) După terminarea operațiunilor de multiplicare, toate materialele rămase (rebuturi, plusuri, matrițe din copiatoare etc.) sunt împachetate separat, sigilate și transportate la sediul Comisiei comune centrale, unde se păstrează până după alegerea posturilor, a locurilor în specialitate și a centrelor de pregătire. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 446663 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 680/7.X.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495