MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 676 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți. 5 octombrie 2010 SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 178. — Legea parteneriatului public-privat................ 2-7 936. — Decret pentru promulgarea Legii parteneriatului public-privat................................................ 7 ★ 937. — Decret privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război....... 8 938. — Decret privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război....... 8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 218. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale privind aprobarea Normelor tehnice pentru desfășurarea activității Inspecției de stat în zootehnie, modelului legitimației, al ștampilei și al procesului- verbal de constatare și sancționare a contravențiilor la normele zootehnice...................................... 9-11 1.372. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate........................................ 12-15 ★ Cuantumul total al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2009, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale......................................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 676/5.X.2010 LEGI SI DECRETE y PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGEA parteneriatului public-privat Parlamentul României adoptă prezenta lege. CAPITOLUL I Dispoziții generale SECȚIUNEA 1 Scop. Principii Art. 1. — Prezenta lege reglementează modul de realizare a unui proiect de parteneriat public-privat care are ca obiectiv public proiectarea, finanțarea, construcția, reabilitarea, modernizarea, operarea, întreținerea, dezvoltarea și transferul unui bun sau serviciu public, după caz. Art. 2. — Scopul prezentei legi îl constituie reglementarea inițierii și realizării de proiecte de parteneriat public-privat pentru lucrări publice în diverse sectoare de activitate, cu finanțări private. Art. 3. — (1) Principiile de bază ale parteneriatului public- privat sunt: a) nediscriminarea — asigurarea condițiilor de manifestare a concurenței reale pentru ca orice operator economic, indiferent de naționalitate, să poată participa la procedura de încheiere a contractului de parteneriat public-privat și să aibă șansa de a deveni contractant; b) tratamentul egal — stabilirea și aplicarea oricând pe parcursul procedurii de încheiere a contractului de parteneriat public-privat de reguli, cerințe, criterii identice pentru toți operatorii economici, astfel încât aceștia să beneficieze de șanse egale de a participa la procedura de atribuire și de a deveni contractant; c) transparența — aducerea la cunoștința publicului a tuturor informațiilor referitoare la aplicarea procedurilor de încheiere a contractului de parteneriat public-privat; d) proporționalitatea — asigurarea corelației juste între scopul urmărit de partenerul public, obiectul contractului de parteneriat public-privat și cerințele solicitate, în sensul existenței echilibrului între obiectivul urmărit a se realiza prin contractul de parteneriat public-privat și cerințele reale, între cerințele reale și condițiile impuse investitorului privat, precum și între criteriile de selecție și clauzele contractuale; e) eficiența utilizării fondurilor — aplicarea procedurilor de încheiere a contractelor de parteneriat public-privat și utilizarea de criterii trebuie să reflecte avantajele de natură economică ale ofertelor în vederea obținerii rezultatului urmărit, luând în considerare și efectele concrete preconizate a se obține în domeniul social și în cel al protecției mediului și promovării dezvoltării durabile; f) asumarea răspunderii — determinarea clară a sarcinilor, responsabilităților părților implicate în procesul de încheiere a contractelor de parteneriat public-privat, urmărindu-se asigurarea profesionalismului, imparțialității, independenței deciziilor adoptate pe parcursul derulării acestui proces. (2) Proiectul de parteneriat public-privat are în vedere următoarele: a) cooperarea dintre partenerul public și partenerul privat; b) modul de finanțare a proiectului de parteneriat public- privat este privat; c) în cazul unui proiect public-privat, rolul partenerilor este de a finanța și de a pune în aplicare obiectivele de interes public, precum și de a respecta prevederile contractului de parteneriat public-privat; d) alocarea riscurilor unui proiect de parteneriat public-privat se face în mod proporțional și echitabil între partenerul public și cel privat. SECȚIUNEA a 2-a Definiții Art. 4. — în sensul prezentei legi, termenii de mai jos au următoarele semnificații: a) bun public — bunul care aparține domeniului public al statului sau al unităților administrativ-teritoriale, astfel cum este definit la art. 3 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, sau un bun ce aparține domeniului privat al statului sau al unităților administrativ-teritoriale, astfel cum este definit la art. 4 din Legea nr. 213/1998, cu modificările și completările ulterioare; b) lucrare publică — investiția care se finanțează din fonduri private în vederea realizării unui bun sau serviciu public; c) serviciu public — totalitatea acțiunilor și activităților prin care se asigură satisfacerea nevoilor de utilitate și interes public general sau local ale colectivităților; d) proiect public-privat — proiectul care se realizează în întregime sau parțial cu resurse financiare proprii sau atrase de către investitor, pe baza unui model de parteneriat public-privat, în urma căruia va rezulta un bun sau un serviciu public; e) investitor privat — orice persoană juridică sau asociere de persoane juridice, română sau străină, care este dispusă să asigure finanțarea pentru una sau mai multe dintre etapele unui proiect de parteneriat public-privat, prevăzute la art. 1; f) companie de proiect — societatea comercială rezidentă în România, având ca asociați sau acționari atât partenerul public, cât și pe cel privat, care sunt reprezentați în mod proporțional în funcție de participarea la proiectul de parteneriat public-privat, partenerul public participând cu aport în natură; g) contract de parteneriat public-privat sau contract de proiect — actul juridic care stipulează drepturile și obligațiile partenerului public și ale investitorului pentru întreaga perioadă de funcționare a parteneriatului public-privat, acoperind una sau mai multe dintre etapele proiectului de parteneriat public-privat, pe o durată determinată; h) autoritate publică centrală — Guvernul României, reprezentat de unul sau mai multe ministere sau autorități ori instituții publice, responsabile pentru proiectele de parteneriat public-privat de interes public general; i) autoritate publică locală — organismul de decizie publică constituit și funcționând, după caz, la nivelul județului, municipiului, orașului sau comunei, responsabil pentru proiectele de parteneriat public-privat de interes local; j) autoritate publică — orice autoritate publică centrală sau autoritate publică locală, așa cum au fost definite în prezenta lege; k) acord de proiect — actul juridic, premergător contractului de parteneriat public-privat sau contractului de proiect, încheiat între partenerul public și investitor în vederea pregătirii contractului de parteneriat public-privat; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 3 I) anunț de intenție pentru parteneriat public-privat — documentul formal publicat de partenerul public în vederea demarării unei proceduri de realizare a unui proiect de parteneriat public-privat, în conformitate cu prevederile prezentei legi privind contractele de parteneriat public-privat; m) document atașat anunțului de intenție sau document atașat — documentul întocmit de partenerul public pentru a comunica tuturor investitorilor interesați descrierea proiectului avut în vedere, descrierea serviciilor necesare, programul de implementare a proiectului, cerințele de capacitate și criteriile de selecție a investitorilor, precum și modalitatea de selecție a investitorilor interesați; n) finanțatorul proiectului public-privat — persoana fizică sau juridică care pune la dispoziția companiei de proiect mijloacele financiare necesare participării acestora la realizarea proiectului public-privat; o) nonactive — active înregistrate numai în evidența companiei de proiect, care, chiar dacă provin de la partenerul public implicat, ca participare la proiectul de parteneriat public- privat pe toată perioada de derulare a contractului de parteneriat public-privat, nu vor fi evidențiate în bilanțul contabil al acestuia; p) încheierea contractului — procedura administrativă de intrare în vigoare a unui contract de parteneriat public-privat prin semnare și parafare; q) durată determinată — perioadă negociată, în care se derulează contractul parteneriatului public-privat și care asigură investitorului privat recuperarea finanțării. SECȚIUNEA a 3-a Tipuri de activități în proiectele de parteneriat public-privat Art. 5. —în sensul prezentei legi, parteneriatul public-privat se poate realiza prin diverse tipuri de contracte, în funcție de nivelul de implicare a investitorului. Art. 6. — (1) Prin contractele de parteneriat public-privat investitorului privat îi sunt transferate obligații ale partenerului public, cum ar fi: a) proiectarea, începând cu faza de proiect tehnic; b) construcția; c) dezvoltarea; d) reabilitarea/modernizarea; e) operarea; f) întreținerea; g) finanțarea. (2) La finalizarea contractului, bunul public este transferat, cu titlu gratuit, partenerului public, în bună stare și liber de orice sarcină sau obligație, potrivit prevederilor art. 30 alin. (1). (3) Partenerii pot stabili prin contractul de parteneriat public- privat și alte activități pe care să le desfășoare compania de proiect, cu condiția respectării prevederilor prezentei legi. SECȚIUNEA a 4-a Parteneri publici Art. 7. — în cadrul contractului de parteneriat public-privat, autoritățile publice definite la art. 4 lit. j) sunt parteneri publici. Art. 8. — Este partener public, în sensul prezentei legi: a) oricare organism al statului, autoritate publică sau instituție publică, care acționează la nivel central, regional ori local; b) oricare organism, altul decât unul dintre cele prevăzute la lit. a), cu personalitate juridică, care a fost înființat pentru a satisface nevoi de interes general fără caracter comercial sau industrial și care este finanțat, în majoritate, de către un partener public, astfel cum este definit la lit. a), ori de către un organism de drept public; c) oricare organism, altul decât unul dintre cele prevăzute la lit. a), cu personalitate juridică, ce a fost înființat pentru a satisface nevoi de interes general fără caracter comercial sau industrial și care se află în subordinea ori este supus controlului unui partener public, astfel cum este definit la lit. a), sau unui alt organism de drept public; d) oricare organism, altul decât unul dintre cele prevăzute la lit. a), cu personalitate juridică, ce a fost înființat pentru a satisface nevoi de interes general fără caracter comercial sau industrial și care are în componența consiliului de administrație/organului de conducere ori de supervizare mai mult de jumătate din numărul membrilor acestuia, numiți de către un partener public, astfel cum este definit la lit. a), sau de către un alt organism de drept public; e) oricare asociere formată din unul sau mai mulți parteneri publici dintre cei prevăzuți la lit. a)—d). SECȚIUNEA a 5-a Domeniu de aplicare. Excepții Art. 9. — Prezenta lege se aplică pentru: a) derularea unui proiect de parteneriat public-privat, în conformitate cu obiectul prezentei legi, între un partener public și un investitor privat, ca urmare a aplicării uneia dintre procedurile de desemnare a partenerului privat prevăzute de prezenta lege; b) încheierea acordului de proiect; c) înființarea și reglementarea funcționării companiei de proiect. Art. 10. — Prezenta lege nu se aplică pentru încheierea unui contract de parteneriat public-privat în cazul în care se îndeplinește cel puțin una dintre următoarele condiții: a) contractul a fost declarat cu caracter secret de către autoritățile abilitate, potrivit prevederilor legale în vigoare; b) contractelor de concesiune de lucrări publice și concesiune de servicii reglementate de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, și de legislația conexă; c) îndeplinirea contractului necesită impunerea unor măsuri speciale de siguranță și securitate națională, potrivit prevederilor legale în vigoare; d) protecția unor interese de stat impune acest lucru; e) contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică reglementate de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007, și de legislația conexă; f) contractelor de asociere în participațiune reglementate conform legii. Art. 11. — Prezenta lege nu se aplică pentru încheierea contractului de parteneriat public-privat care: a) are ca obiect cumpărarea sau închirierea, prin orice mijloace financiare, de terenuri, clădiri existente, alte bunuri imobile sau a drepturilor asupra acestora; b) se referă la cumpărarea, dezvoltarea, producția sau coproducția de programe destinate difuzării, de către instituții de radiodifuziune și televiziune; c) se referă la prestarea de servicii de arbitraj și conciliere; d) se referă la prestarea de servicii financiare în legătură cu emiterea, cumpărarea, vânzarea sau transferul valorilor mobiliare ori al altor instrumente financiare, în special operații ale partenerului public efectuate în scopul atragerii de resurse financiare și/sau de capital, precum și la prestarea de servicii specifice unei bănci centrale de către Banca Națională a României; e) se referă la angajarea de forță de muncă, respectiv încheierea de contracte de muncă; f) se referă la prestarea de servicii de cercetare-dezvoitare remunerate în totalitate de către partenerul public și ale căror 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 rezultate nu sunt destinate, în mod exclusiv, acestuia pentru propriul beneficiu. Art. 12. — Prezenta lege nu se aplică atunci când contractul de parteneriat public-privat este încheiat ca urmare a: a) unui acord internațional încheiat în conformitate cu prevederile tratatului cu unul sau mai multe state care nu sunt membre ale Uniunii Europene și care vizează furnizarea de produse sau execuția de lucrări, destinate implementării ori exploatării unui proiect în comun cu statele semnatare, și numai dacă prin acordul respectiv a fost menționată o procedură specifică pentru atribuirea contractului respectiv; b) unui acord internațional referitor la staționarea de trupe și numai dacă prin acordul respectiv a fost prevăzută o procedură specifică pentru atribuirea contractului respectiv; c) aplicării unei proceduri specifice unei organizații internaționale. CAPITOLUL II Reguli aplicabile pentru încheierea contractului de parteneriat public-privat SECȚIUNEA 1 Reguli generale Art. 13. — La încheierea contractului, partenerul public și investitorul privat interesat să participe la proiectul de parteneriat public-privat au obligația de a respecta principiile prevăzute la art. 3. Art. 14. — (1) Etapele care conduc la încheierea unui contract de parteneriat public-privat sunt: a) inițierea proiectului de parteneriat public-privat prin publicarea anunțului de intenție de către partenerul public; b) analiza și selecția preliminară a unor investitori privați, premergătoare încheierii acordului de proiect care este în sarcina partenerului public; c) negocierea este etapa prin care autoritatea publică derulează consultări cu investitorii privați selectați și negociază clauzele contractuale, inclusiv valoarea investiției, perioada de derulare a contractului de parteneriat public-privat, cu investitorii selectați; d) încheierea contractului de parteneriat public-privat. (2) Ulterior încheierii contractului de parteneriat public-privat sunt demarate procedurile legale pentru constituirea companiei de proiect ca societate comercială rezidentă în România în vederea realizării obiectivelor contractului de parteneriat public-privat. Art. 15. — Elementele de bază ale unui proiect de parteneriat public-privat sunt, după caz: a) inițierea; b) finanțarea; c) proiectarea; d) construirea/realizarea; e) reabilitarea/modernizarea; f) întreținerea, managementul/operarea; g) derularea de operațiuni comerciale; h) transferul proiectului către partenerul public la finalizarea acestuia. Art. 16. — Regulile generale obligatorii care se iau în considerare pe tot parcursul etapelor de inițiere, negociere și finalizare a unui contract de parteneriat public-privat sunt: a) în cazul unui proiect de parteneriat public-privat, partenerii colaborează în mod obligatoriu în baza unor raporturi contractuale; b) diviziunea responsabilităților, a valorii de finanțare și a riscurilor sunt convenite prin contract; c) pe parcursul derulării unui contract de parteneriat-public privat, drepturile și obligațiile corelative ale partenerilor nu pot fi cesionate; d) bunurile ce fac obiectul contractului de parteneriat public- privat pot fi considerate nonactive, conform reglementărilor contabile, naționale și europene în vigoare, în funcție de modalitatea de repartiție a riscurilor în cadrul proiectului; e) prevederile lit. d) se aplică corespunzător și fluxurilor de numerar ce fac obiectul contractului de parteneriat public-privat; f) pe perioada de derulare a contractului de parteneriat public-privat, activele implicate în proiect sunt clasificate ca nonactive și nu vor fi înregistrate în situația financiară trimestrială și anuală a partenerului public implicat; g) pe perioada de derulare a contractului de parteneriat public-privat, activele enunțate la lit. f) vor fi înregistrate în balanța de verificare și situația financiară anuală ale companiei de proiect, cu respectarea prevederilor art. 30 alin. (2) și art. 35. Art. 17. — Un contract de parteneriat public-privat se referă la realizarea unui singur proiect de parteneriat public-privat, cu realizarea tuturor elementelor din cadrul acestuia. SECȚIUNEA a 2-a Etapele de atribuire a unui contract de parteneriat public-privat Art. 18. — Procesul de atribuire a proiectului public-privat, analiza și selecția preliminară a investitorilor privați, încheierea acordului de proiect, negocierea și încheierea contractului de parteneriat public-privat se derulează după cum urmează: a) definirea și aprobarea de către partenerul public a oportunității de demarare a proiectului de parteneriat public- privat; b) elaborarea și aprobarea studiului de prefezabilitate sau de fundamentare de către partenerul public; c) elaborarea de către partenerul public a documentului atașat la anunțul de intenție; d) constituirea comisiei de evaluare a scrisorilor de intenție de către partenerul public și numirea acesteia prin ordin, decizie sau dispoziție, după caz; e) elaborarea și aprobarea criteriilor de evaluare, a grilelor de punctaj și a modului de tratare a scrisorilor de intenție întârziate sau primite nesigilate și aprobarea acestora prin ordin, decizie sau dispoziție, emise de către partenerul public; f) elaborarea și aprobarea criteriilor de negociere cu investitorii privați selectați, semnatari ai acordului de proiect, în vederea selectării partenerului privat cu care se va încheia contractul de parteneriat public-privat; g) publicarea anunțului de intenție; h) distribuirea, fără plată, a documentului atașat la anunțul de intenție; i) primirea și înregistrarea plicurilor ce conțin scrisorile de intenție elaborate de investitorii privați interesați; j) convocarea comisiei de evaluare și deschiderea plicurilor conținând scrisorile de intenție în prezența tuturor membrilor comisiei; k) evaluarea scrisorilor de intenție și a documentelor anexate la acestea; I) întocmirea raportului de evaluare de către comisia de evaluare și prezentarea acestuia partenerului public spre aprobare; m) invitarea investitorilor privați selectați la negocierea și semnarea acordului de proiect; n) constituirea de către partenerul public a comisiei de negociere cu investitorii privați selectați, semnatari ai acordului de proiect și numirea acesteia prin ordin, decizie sau dispoziție, după caz; o) aplicarea criteriilor de negociere cu investitorii privați selectați, semnatari ai acordului de proiect, în vederea selectării partenerului privat cu care se va încheia contractul de parteneriat public-privat; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 5 p) desfășurarea negocierilor pentru selectarea partenerului privat cu care se va încheia contractul de parteneriat public- privat; q) prezentarea ofertei finale, rezultate în urma negocierilor desfășurate conform lit. o), a partenerului privat selectat; r) încheierea contractului de parteneriat public-privat cu partenerul privat selectat și publicarea acestuia. Art. 19. — Partenerul privat selectat potrivit art. 18 lit. p) are obligația de a include în oferta finală lista cuprinzând persoanele care au calitatea de întreprinderi afiliate acestuia și, de asemenea, are obligația de a actualiza această listă în mod permanent, până la finalizarea contractului de parteneriat public- privat. Art. 20. — Partenerul public va elabora și aproba normele proprii pentru înființarea comisiilor, elaborarea criteriilor și derularea etapelor de definire a proiectului public-privat și de selecție a investitorilor privați. Normele respective au la bază reglementările prezentei legi și ale actelor normative în domeniu, elaborate de instituțiile competente. SECȚIUNEA a 3-a Termenele minime de derulare a etapelor de definire a proiectului public-privat și de selecție a investitorilor privați Art. 21. — Distribuirea, fără plată, a documentului atașat se va face de către partenerul public, în termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data apariției anunțului de intenție. Art. 22. — Termenele dintre etapele de definire a proiectului de parteneriat public-privat până la data semnării contractului nu pot fi mai mici de: a) 22 zile lucrătoare de la data publicării anunțului de intenție și până la primirea și înregistrarea plicurilor ce conțin scrisorile de intenție elaborate de investitorii privați interesați; b) 5 zile lucrătoare de la data primirii și înregistrării documentelor de ofertă elaborate de investitori privați interesați, până la convocarea comisiei de evaluare și deschiderea plicurilor conținând scrisorile de intenție și evaluarea scrisorilor de intenție și a documentelor anexate la acestea; c) 5 zile lucrătoare de la data evaluării scrisorilor de intenție și a documentelor anexate la acestea, până la întocmirea raportului de evaluare, adjudecare și prezentarea acestuia partenerului public spre aprobare; d) două zile lucrătoare de la data întocmirii raportului de evaluare aprobat, până la invitarea investitorilor privați selectați la negocierea și semnarea acordului de proiect; e) 5 zile lucrătoare de negocieri cu investitorii privați cu care s-au încheiat acorduri de proiect, în vederea selectării partenerului privat cu care se va încheia contractul de parteneriat public-privat; f) 8 zile lucrătoare de la data încheierii negocierilor prevăzute la lit. e), până la depunerea ofertei finale de către partenerul privat selectat; g) 3 zile lucrătoare pentru perfectarea și semnarea contractului de parteneriat public-privat. CAPITOLUL III Condiții de inițiere și încetare a proiectului de parteneriat public-privat SECȚIUNEA 1 Condiții de inițiere a proiectului de parteneriat public-privat Art. 23. — (1) Inițierea unui proiect de parteneriat public- privat aparține partenerului public. (2) Pentru inițierea unui proiect de parteneriat public-privat, inițiatorul întocmește un studiu de fundamentare și prefezabilitate. (3) Costurile generate de realizarea studiului de prefezabilitate sau de fundamentare cad în sarcina inițiatorului. Art. 24. — (1) Partenerul public este obligat să publice în Sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) și, în cazul în care valoarea proiectului depășește 5 milioane euro, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, anunțul de intenție a unui proiect de parteneriat public-privat. (2) SEAP pune la dispoziția partenerului public, prin asigurarea unui nou flux de informații specializat, suportul tehnic necesar asigurării transparenței procedurii complete de stabilire a partenerului privat, incluzând anunțul de intenție, etapa de selecție, etapa de negociere și atribuirea contractului de parteneriat public-privat. SECȚIUNEA a 2-a Condiții de încetare a proiectului de parteneriat public-privat Art. 25. — (1) Parteneriatul public-privat încetează: a) în cazul expirării termenului contractului încheiat între partenerul public și partenerul privat; b) în baza acordului dintre partenerul public și partenerul privat; c) în alte cazuri prevăzute de lege sau de contract. (2) în cazul încetării contractului de parteneriat public-privat prin expirarea termenului, investitorul privat este obligat să restituie partenerului public bunurile publice și bunurile rezultate din derularea contractului de parteneriat public-privat, în mod gratuit și libere de orice sarcini, conform prevederilor prezentei legi. (3) în cazul încetării contractului de parteneriat public-privat, investitorul privat este obligat să asigure continuitatea activității sau prestării serviciilor, în condițiile stipulate în contract, până la preluarea acestora de către partenerul public sau de către noul investitor privat, în condițiile art. 26. (4) în cazul în care partenerul privat sesizează existența unor cauze sau iminența producerii unor evenimente de natură să conducă la imposibilitatea realizării activității sau prestării serviciului de interes public, acesta notifică în termen de maximum 48 de ore acest fapt partenerului public, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuității activității sau a serviciului. (5) în cazul în care partenerul privat se retrage unilateral din contractul de parteneriat public-privat, investiția consumată până la acel moment rămâne ca participare la realizarea proiectului respectiv, compania de proiect și partenerul public neavând nicio obligație de returnare a valorii investiției respective către partenerul privat. Art. 26. — Până la data rămânerii definitive și irevocabile a hotărârii de dizolvare a companiei de proiect, la încetarea contractului de parteneriat public-privat, părțile contractului de parteneriat public-privat sunt ținute de respectarea obligațiilor ce le revin potrivit legii și/sau contractului. CAPITOLUL IV Contractul de parteneriat public-privat Art. 27. — Contractul de proiect de parteneriat public-privat se încheie între partenerul public și investitorul privat, selectat cu respectarea procedurii prevăzute la art. 18 și având în vedere: a) tipul de activități convenite potrivit prevederilor art. 6; b) stabilirea concretă, în funcție de tipul de activități, a obligațiilor părților în cadrul proiectului de parteneriat public- privat; c) valoarea negociată a investiției care face obiectul contractului de proiect de parteneriat public-privat; d) perioada de derulare a contractului de parteneriat public- privat și termenul de finalizare a acestuia; 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 e) definirea calendarului de derulare a contractului de parteneriat public-privat, care stabilește termenele de: elaborare a studiului de fezabilitate, realizare a proiectului de execuție, derulare a finanțării, realizare a obiectivului public, întreținere/administrare/operare a obiectivului până la finalizarea contractului de parteneriat public-privat, predare a obiectivului către partenerul public; f) cotele de participare la proiectul de parteneriat public-privat care stau la baza proporțiilor de participare la compania de proiect și lista bunurilor de natura patrimoniului public sau privat pe care le aduc partenerii; g) repartizarea riscurilor dintre partenerul public și partenerul privat pe toată perioada de derulare a contractului de parteneriat public-privat; h) criteriile de performanță cu privire la îndeplinirea obiectivelor contractului de parteneriat public-privat; i) clauzele de retragere din proiect; j) penalitățile pentru situația când nu se îndeplinesc obiectivele stabilite în contract. SECȚIUNEA 1 Principii și reguli generale de atribuire a contractului de parteneriat public-privat Art. 28. — (1) Partenerul public continuă negocierile cu investitorii selectați, cu respectarea dispozițiilor art. 18 lit. j)—I). în urma acestor negocieri, partenerul public emite o decizie cuprinzând lista investitorilor selectați, ierarhizați conform criteriilor stabilite prin normele proprii elaborate în baza prevederilor prezentei legi. (2) Orice investitor interesat are posibilitatea de a contesta, la partenerul public sau în instanță, decizia privind desemnarea partenerului privat și orice alte decizii luate de acesta pe perioada derulării procedurii de atribuire, cu obligarea acestuia la depunerea unei garanții de 2% din valoarea estimată. Partenerul public este obligat să dea răspuns la contestații în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data depunerii contestației, după care procedura se va continua. Soluția dată de instanță devine obligatorie la data pronunțării unei hotărâri judecătorești definitive și executorii. (3) în cazul în care negocierile cu primul clasat nu pot conduce la încheierea unui contract de proiect de parteneriat public-privat, partenerul public începe negocierile, pe rând, cu următorii investitori selectați, în ordinea ierarhică a selecției, până la obținerea unui rezultat favorabil. (4) în cazul nefinalizării unui contract de proiect de parteneriat public-privat cu niciunul dintre investitorii selecționați, partenerul public are dreptul la reluarea întregii proceduri. După caz, înainte de reluarea procedurii, partenerul public poate să refacă sau să completeze studiul de fundamentare/ prefezabilitate și/sau să schimbe unele date din documentul atașat. (5) Procedura de negociere se derulează chiar dacă se depune o singură ofertă, cu condiția ca aceasta, împreună cu documentele anexate de către investitorul privat interesat, să respecte cerințele minime impuse de anunțul de intenție și documentul atașat, elaborate de partenerul public. (6) în condițiile în care părțile au decis continuarea proiectului de parteneriat public-privat, acestea procedează la pregătirea și negocierea termenilor și a clauzelor contractului de proiect de parteneriat public-privat. (7) Condițiile de înființare a companiei de proiect se includ în conținutul contractului de proiect de parteneriat public-privat. SECȚIUNEA a 2-a Reguli pentru atribuirea contractelor de parteneriat public-privat Art. 29. — Contractul de proiect de parteneriat public-privat în formă negociată este supus, după caz, aprobării Guvernului sau autorității publice, în calitate de titulari ai dreptului de administrare a bunului care face obiectul parteneriatului public- privat. Forma finală astfel aprobată nu poate fi modificată prin acordul părților decât printr-un act de cel puțin nivelul celui prin care s-a aprobat contractul. Art. 30. — (1) La finalizarea contractului de parteneriat public-privat, compania de proiect transferă, cu titlu gratuit, bunul public realizat prin contractul de parteneriat public-privat către partenerul public, în bună stare, exploatabil și liber de orice sarcină sau obligație. Condițiile tehnice de transfer sunt definite în contractul de parteneriat public-privat. în cazul bunurilor imobile, transferul dreptului de proprietate, sub sancțiunea nulității absolute, se va face cu respectarea dispozițiilor imperative ale legii privind transferul dreptului de proprietate a bunurilor imobile sau ale dezmembrămintelor acestuia. (2) Proprietățile rezultate prin implementarea proiectului public-privat și terenurile ocupate de proiect, în afara bunurilor proprietate publică, și care nu pot fi înstrăinate sau grevate pot fi ipotecate, gajate și pot constitui garanții pentru finanțatorul proiectului public-privat, pe perioada de validitate a contractului. Art. 31. — Perioada de derulare a contractului de proiect de parteneriat public-privat se stabilește în baza ofertei finale depuse de investitorul selectat și a negocierilor finale care au în vedere o analiză economico-financiară reală și riguroasă a proiectului, bazată pe criterii economice și în conformitate cu legislația în vigoare. CAPITOLUL V Reguli speciale pentru înființarea companiei de proiect Art. 32. — Compania de proiect definită la art. 4 lit. f) se organizează și funcționează conform legislației în vigoare, ca o societate comercială al cărei capital social este deținut de către partenerul public și investitorul privat. Art. 33. — (1) Compania de proiect funcționează pe toată perioada de derulare a contractului de proiect de parteneriat public-privat și se lichidează conform legii la data încheierii acestuia. (2) între compania de proiect și cei 2 parteneri se va încheia un contract de administrare pentru bunurile de patrimoniu încredințate spre administrare și un contract de servicii. Art. 34. — Compania de proiect are ca obiect principal de activitate operarea și gestionarea, pe principii economice, conform legii și statutului propriu de înființare și funcționare, a tuturor etapelor de derulare a contractului de proiect de parteneriat public-privat prin preluarea obligațiilor de la părțile contractante, precum și transferul în conformitate cu art. 30 alin. (1) al bunului și serviciilor care fac obiectul acestuia, în beneficiul public, prin partenerul public. Art. 35. — Pe toată perioada de funcționare a companiei de proiect, aceasta nu poate să își schimbe obiectul de activitate și nu poate desfășura operațiuni economice în afara scopului expres al proiectului de parteneriat public-privat pentru care a fost creată sau al dezvoltării acestuia în folosul comunității. Art. 36. — Compania de proiect va fi condusă de un consiliu de administrație, în care cei 2 parteneri vor fi reprezentați proporțional cu participarea prevăzută la art. 27 lit. f). Art. 37. — Compania de proiect nu are dreptul să ia decizii cu privire la schimbarea formei de proprietate sau de administrare a patrimoniului public sau privat cu care partenerul public participă la proiectul de parteneriat public-privat, pe toată MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 7 perioada de derulare a contractului de parteneriat public-privat, și nici cu privire la cesionarea unor drepturi primite prin contract. CAPITOLUL VI Organizarea activității de coordonare a proiectelor de parteneriat public-privat Art. 38. — (1) Coordonarea și monitorizarea centralizată a derulării proiectelor de parteneriat public-privat se realizează de către Unitatea Centrală pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat, înființată prin Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală și reorganizată potrivit Hotărârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare. (2) Unitatea Centrală pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat se reorganizează prin hotărâre a Guvernului la nivel de direcție generală în subordinea Secretariatului General al Guvernului și va avea rol de instituție centrală în domeniul proiectelor de parteneriat public-privat și are ca atribuție principală îndrumarea și monitorizarea partenerilor publici și a investitorilor privați interesați în activitatea de organizare și derulare a unui proiect de parteneriat public-privat, în condițiile legii. (3) în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Unitatea Centrală pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat va constitui o bază de date publică, integrată, unică și actualizată, cuprinzând toate proiectele de parteneriat public-privat anunțate, precum și arhiva proiectelor în desfășurare și/sau finalizate. Art. 39. — Prin decizii interne pot fi organizate și puse în funcțiune, dacă se justifică, unități interne de coordonare a proiectelor de parteneriat public-privat la nivelul autorităților publice care derulează cel puțin două proiecte de parteneriat public-privat. CAPITOLUL VII Sancțiuni Art. 40. — Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice are dreptul de a solicita în instanță constatarea nulității absolute a contractelor de parteneriat public-privat încheiate cu încălcarea prevederilor prezentei legi, în condițiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a acesteia. Art. 41. — Retragerea din contract înainte de termenul stabilit sau neîndeplinirea obligațiilor contractuale se sancționează cu plata unor penalități care vor fi specificate în mod expres în contractul încheiat între partenerul public și cel privat. CAPITOLUL VIII Dispoziții tranzitorii și finale Art. 42. —în măsura în care prezenta lege nu prevede altfel, dispozițiile acesteia se completează cu dreptul comun. Art. 43. — Proprietatea intelectuală dobândită în procesul realizării parteneriatului public-privat aparține partenerului privat, dacă contractul nu prevede altfel. Art. 44. — în cazul în care se îndeplinesc condițiile unui proiect de parteneriat public-privat și nu se încalcă interese de ordin public, dispozițiile prezentei legi pot fi aplicate și în cazul activităților relevante definite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare — cap. VIII „Contracte sectoriale”, secțiunea 1 „Activități relevante”. Art. 45. — Delimitarea terenurilor, a culoarelor și a amplasamentelor necesare pentru realizarea proiectelor de parteneriat public-privat se realizează în baza documentației cadastrale, de urbanism și de amenajare a teritoriului, aprobată potrivit legii, a studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice. Art. 46. — în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Guvernul aprobă normele metodologice de aplicare a acesteia. Art. 47. — Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 1 octombrie 2010. Nr. 178.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET pentru promulgarea Legii parteneriatului public-privat în temeiul prevederilor art. 77 alin. (3) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea parteneriatului public-privat și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 30 septembrie 2010. Nr. 936.’ ★ 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. Ași ale art. 75 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 517/2003 privind conferirea decorațiilor de război, având în vedere propunerea ministrului apărării naționale, în semn de recunoștință și apreciere pentru devotamentul excepțional dovedit în timpul executării unei misiuni de luptă în teatrul de operațiuni din Afganistan, în care și-a sacrificat viața, Președintele României decretează: Articol unic. — Se conferă post-mortem Ordinul Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război, pentru militari, sublocotenentului Sfecheș Petre Marius Florin. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 2 octombrie 2010. Nr. 937.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. Ași ale art. 75 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 517/2003 privind conferirea decorațiilor de război, având în vedere propunerea ministrului apărării naționale, în semn de recunoștință și apreciere pentru devotamentul excepțional dovedit în timpul executării unei misiuni de luptă în teatrul de operațiuni din Afganistan, în care și-a sacrificat viața, Președintele României decretează: Articol unic. — Se conferă post-mortem Ordinul Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război, pentru militari, sublocotenentului Filip Petru Cristian Petru. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 2 octombrie 2010. Nr. 938.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind aprobarea Normelor tehnice pentru desfășurarea activității Inspecției de stat în zootehnie, modelului legitimației, al ștampilei și al procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor la normele zootehnice Văzând Referatul Direcției generale politici agricole nr. 74.486 din 28 septembrie 2010, în baza prevederilor Legii zootehniei nr. 72/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii calului nr. 389/2005, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 834/2010 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu”, precum și ale art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și a unor structuri aflate în subordinea acestuia, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Normele tehnice pentru desfășurarea activității Inspecției de stat în zootehnie, modelul legitimației, al ștampilei și al procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor la normele zootehnice, prevăzute în anexele nr. 1—3, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 342/2005 privind aprobarea Normelor tehnice pentru desfășurarea activității Inspecției de stat pentru controlul ameliorării și reproducției în zootehnie și a modelului legitimațiilor speciale pentru specialiștii din rețeaua de ameliorare și reproducție în zootehnie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 433 din 23 mai 2005, se abrogă. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Valeriu Tabără București, 29 septembrie 2010. Nr. 218.’ ANEXA Nr. 1 NORME TEHNICE pentru desfășurarea activității Inspecției de stat în zootehnie Art. 1. — Inspecția de stat în zootehnie, denumită în continuare Inspecția de stat, funcționează în subordinea directă a directorului general al Agenției Naționale pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu”, denumită în continuare ANARZ. Art. 2. — (1) Inspecția de stat face parte integrantă din ANARZ, este condusă de un inspector-șef subordonat directorului general al ANARZ și de un inspector-șef adjunct. (2) Pentru îndeplinirea atribuțiilor, Inspecția de stat colaborează cu specialiștii compartimentelor de profil din cadrul ANARZ, cu specialiștii din cadrul serviciilor tehnice zonale și al oficiilor de ameliorare și reproducție în zootehnie. (3) Activitățile specifice Inspecției de stat sunt desfășurate de persoane abilitate, deținătoare de legitimație de inspector de stat, care desfășoară activități de inspecție în domeniul zootehnic privind ameliorarea, reproducția, conservarea și managementul resurselor genetice animale. Art. 3. — Inspecția de stat exercită inspecția în domeniul prevăzut la art. 2 alin. (3), astfel: a) supraveghează aplicarea și respectarea prevederilor legislației din domeniu în vigoare; b) controlează respectarea legislației privind circulația materialului biologic de reproducție pe teritoriul țării, producerea, comercializarea și utilizarea materialului seminal refrigerat și congelat, a embrionilor, a ouălor de incubație, precum și a hibrizilor comerciali; c) controlează înscrierea animalelor în registrele genealogice ale raselor, în conformitate cu normele tehnice în vigoare; d) verifică respectarea tehnologiei de testare a reproducătorilor după performanțe proprii și descendenți, pe diferite etape de selecție, și controlează respectarea normelor zootehnice de atestare a reproducătorilor; e) controlează respectarea normelor tehnice referitoare la organizarea montei naturale dirijate, acolo unde este cazul, privind asigurarea cu reproducători valoroși autorizați prin oficiile pentru ameliorare și reproducție în zootehnie județene, respectarea încărcăturii de femele pe reproducători, precum și modul de întreținere, furajare și utilizare a reproducătorilor masculi la montă naturală, în vederea obținerii unei natalități corespunzătoare fiecărei specii; f) controlează corectitudinea și veridicitatea înscrisurilor în evidențele zootehnice (registre genealogice, registru de mânji, registru de montă și fătări, adeverințele de montă și declarațiile de fătare etc.), pentru cabalinele de rasă din sectorul de stat și privat (herghelii, asociații pe rase, crescători individuali); 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 676/5.X.2010 g) controlează modul în care se desfășoară activitățile de reproducție și derularea programelor de ameliorare, precum și a programelor de conservare a resurselor genetice la animale; h) participă în comisiile de bonitare a candidatelor mame de taur (CMT) și a fiicelor taurilor introduși în testare după descendenți în primele 100 de zile de la fătare; i) controlează și monitorizează comerțul intracomunitar, importul din țări terțe și exportul de material biologic de reproducție (material seminal congelat, embrioni, ouă de incubație, animale vii); j) controlează modul de implementare a sistemului de individualizare, identificare și înregistrare la animalele cuprinse în programele de ameliorare; k) verifică respectarea criteriilor privind acordarea codurilor de identificare pentru fermele de selecție, de reproducție și stațiile de incubație. Art. 4. — Inspecția de stat constată și aplică contravențiile la normele din domeniul zootehnic privind ameliorarea, reproducția, conservarea și managementul resurselor genetice, prevăzute la art. 42 din Legea zootehniei nr. 72/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și la art. 30, 31 și 32 din Legea calului nr. 389/2005, cu modificările și completările ulterioare, iar în caz de infracțiuni, sesizează organele de stat abilitate în acest sens. Art. 5. — Inspectorii de stat efectuează controale în unitățile cuprinse în controlul oficial al performanțelor zootehnice, pentru verificarea prin sondaj a datelor înscrise în documentele oficiale ale organizațiilor abilitate în efectuarea controlului oficial al producțiilor, precum și în alte centre de producere, prelucrare, stocare și difuzare a materialului biologic de reproducție. Art. 6. — Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către specialiștii Inspecției de stat, împuterniciți de directorul general al ANARZ, prin completarea procesului-verbal al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2 la ordin. Art. 7. — (1) Modelul legitimației pentru persoanele împuternicite conform prevederilor art. 6, având elemente comune și diferențiate, în funcție de nivelul național, zonal și județean sau de competențele teritoriale ale Inspecției de stat, precum și modelul ștampilei sunt prevăzute în anexa nr. 3 la ordin. (2) Tipărirea proceselor-verbale și a legitimațiilor se efectuează de către ANARZ, în condițiile legislației în vigoare. ANEXA Nr. 2 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU AMELIORARE Șl REPRODUCȚIE ÎN ZOOTEHNIE „PROF. DR. G. K. CONSTANTINESCU” Seria.........nr......... (De exemplu: pentru județul Alba, AB 00001) — model — PROCES-VERBAL de constatare și sancționare a contravențiilor la normele zootehnice nr...............................din..........20....... Domnul/Doamna................................., fiul/fiica lui.și al/a...., născut/născută la data de.........., în..........., județul ..............., domiciliat/domiciliată în ................ str....................... nr....., bl....., sc......, ap...., județul/sectorul........, cu reședința în............., în serviciu la..........., cu sediul în............., legitimat/legitimată cu actul de identitate seria......nr.........., eliberat de........la data de............., CNP.................., și cu legitimația nr......., ca agent constatator............, în calitate de..............., din cadrul...................., constată că în ziua de.......20......, la ora..... Operatorul economic (persoană juridică, persoană fizică autorizată sau asociație familială — denumirea)........................., cu sediul în................, înmatriculat la Oficiul Registrului Comerțului............sub nr........../20......din..........., cod fiscal nr.........., cont bancar nr............., deschis la Banca.............., a contravenit normelor zootehnice, săvârșind următoarele: ..........................................fapt/fapte prevăzut/prevăzute și sancționat/sancționate de art.......alin......lit..... din Legea zootehniei nr. 72/2002, cu modificările și completările ulterioare, și/sau de art......................................lit.din Legea calului nr. 389/2005, cu modificările și completările ulterioare. în conformitate cu prevederile art............alin.......lit....din Legea nr. 72/2002, cu modificările și completările ulterioare, și/sau ale art.................................................. lit.............................................. din Legea nr. 389/2005, cu modificările și completările ulterioare, aplic contravenientului amendă de.......................................................lei (.), care se va achita în termen de 15 zile de la primirea prezentului proces-verbal, în contul bugetului de stat — amenzi contravenționale. Contravenientul poate plăti în termen de 48 de ore de la luarea la cunoștință a prezentului proces-verbal de sancționare jumătate din minimul amenzii, adică...........lei (....................................). Chitanța de achitare a sumei se va depune sau se va trimite recomandat la...........................din localitatea.........., str.....................nr...., județul (sectorul)......................... în caz de neplată în termenul fixat, suma datorată va fi urmărită conform normelor referitoare la executarea silită. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 11 Cu drept de plângere, în termen de 15 zile de la comunicare, la Agenția Națională pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu”, depunându-se și prezentul proces-verbal, și se soluționează de către judecătoria pe raza căreia s-a săvârșit contravenția. Contravenientul (nu) este de față și (refuză să) ia cunoștință de conținutul prezentului proces-verbal. Contravenientul a obiectat următoarele: Martor la constatare a fost domnul/doamna..............................din localitatea..............................., str......................nr......județul (sectorul)................, legitimat/legitimată prin actul de identitate seria. nr............................... Inspector al Inspecției de stat în Martor, Contravenient, zootehnie, .................... .......................................... ........................................................................................... Am primit un exemplar. Data.............. ANEXA Nr. 3h — model — MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU AMELIORARE Șl REPRODUCȚIE ÎN ZOOTEHNIE „Prof. Dr. G.K. Constantinescu” Legitimația Nr.............. DI(Dna)................................................................................ Loc fotografie Are funcția de...................................................................... este INSPECTOR al INSPECȚIEI DE STAT pe TERITORIUL ROMÂNIEI Actul de identitate seria..........nr...............CNP........................... MINISTRU, Data emiterii........................ -VERSO - ROMÂNIA INSPECȚIA DE STAT ÎN ZOOTEHNIE LEGITIMAȚIE SPECIALĂ pe baza Legii nr. 72/2002, a Legii nr. 389/2005 și a Hotărârii Guvernului, nr 834/2010 Titularul prezentei legitimații se bucură de proiecția legii și este investit cu exercițiul autorității publice, pe timpul și în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor și îndatoririlor de serviciu. în limitele competențelor stabilite prin lege MODEL ȘTAMPILĂ IN LOCUL -XXX’ VOR H CODURI DE NUMEROTARE STAMPllAARE OIAM 40 MM *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE ORDIN privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate Având în vedere: — art. 81 alin. (3) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare; — art. 43—45 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 268/2007, cu modificările și completările ulterioare; — art. 3 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2010 privind unele măsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și a activității instituțiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa; — art. 3 alin. (1) pct. 241? din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009, cu modificările și completările ulterioare, ministrul muncii, familiei și protecției sociale emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Procedura de autorizare a unităților protejate, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale vor duce la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin. Art. 3. — La data publicării prezentului ordin, Ordinul președintelui Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap nr. 60/2007 privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 291 din 3 mai 2007, se abrogă. Art. 4. —Autorizațiile eliberate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile, cu condiția respectării art. 11 alin. (1) din anexă. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, loan Nelu Botiș București, 29 septembrie 2010. Nr. 1.372. ANEXA PROCEDURĂ de autorizare a unităților protejate Art. 1. — Prezenta procedură stabilește modalitatea și condițiile de autorizare a unităților protejate, pe baza autorizației eliberate în condițiile Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — (1) Autorizația reprezintă actul administrativ care dă dreptul de funcționare a entității respective ca unitate protejată. (2) Autorizația este eliberată de către Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, denumit în continuare MMFPS, prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale, la propunerea Direcției generale protecția persoanelor cu handicap, denumită în continuare DGPPH. Art. 3. —în vederea autorizării ca unitate protejată, entitatea trebuie să se încadreze în una dintre situațiile prevăzute de art. 44 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 268/2007, cu modificările și completările ulterioare, și anume: a) operatorii economici cu personalitate juridică, indiferent de forma de proprietate și organizare, care au cel puțin 30% din numărul total de angajați persoane cu handicap încadrate cu contract individual de muncă; b) secții, ateliere sau alte structuri din cadrul operatorilor economici, instituțiilor publice sau din cadrul organizațiilor neguvernamentale, care au gestiune proprie și cel puțin 30% din numărul total de angajați persoane cu handicap încadrate și salarizate; c) persoana fizică cu handicap autorizată potrivit legii să desfășoare activități economice independente, inclusiv asociația familială care are în componență o persoană cu handicap. Sunt incluse aici și persoanele fizice cu handicap autorizate în baza unor legi speciale, care își desfășoară activitatea atât individual, cât și în una dintre formele de organizare ale profesiei. Ărt. 4. — Condițiile de autorizare ale entităților solicitante sunt următoarele: a) să aibă gestiune proprie; b) cel puțin 30% din numărul total de angajați să fie persoane cu handicap; c) produsele sau serviciile să fie realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate, cu excepția celor oferite de unitățile protejate înființate în cadrul organizațiilor persoanelor cu handicap; d) documentele depuse să fie în termen de valabilitate. Art. 5. — (1) Dosarul cu documentele necesare obținerii autorizației se depune, personal sau prin poștă, cu confirmare MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 13 de primire, la sediul MMFPS din municipiul București, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2—4, sectorul 1. (2) Dosarul va cuprinde următoarele documente: a) cerere pentru eliberarea autorizației, conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură; b) copii legalizate de pe actele privind înființarea și organizarea entității care solicită autorizarea: act constitutiv, statut, certificat de înregistrare la registrul comerțului, încheierea eliberată de judecătorie, copie de pe certificatul constatator, copie de pe certificatul de înscriere a persoanei juridice fără scop patrimonial, copii de pe alte acte doveditoare privind înființarea, organizarea și exercitarea unor profesii în baza unor legi speciale; c) un tabel cu structura și numărul total al personalului angajat cu contract individual de muncă, din care să rezulte procentul de persoane cu handicap încadrate; d) un document justificativ din partea operatorului economic, instituției publice sau a organizației neguvernamentale prin care se atestă înființarea unei secții, a unui atelier sau a unei alte structuri ca unitate protejată, cu respectarea condițiilor de autorizare prevăzute la art. 4; e) o descriere a activităților realizate integral sau parțial de persoana cu handicap, în scopul obținerii produselor comercializabile sau în scopul prestării serviciilor; f) copii de pe contractele individuale de muncă ale persoanelor cu handicap angajate, certificate conform cu originalul; g) copie a fișei/fișelor de post a/ale persoanei/persoanelor cu handicap angajate; h) copie de pe documentul care atestă încadrarea în grad de handicap/invaliditate gradul III, a persoanelor cu handicap/ invalide gradul III angajate, respectiv autorizate, în termen de valabilitate; i) declarație pe propria răspundere, sub sancțiunea art. 292 din Codul penal, că vor fi respectate condițiile de autorizare și va fi comunicat MMFPS orice modificare intervenită cu privire la sediul social/profesional/sau al punctului de lucru, numărul de persoane cu handicap angajate, documentul de încadrare în grad de handicap/invaliditate gradul III și suspendarea activității, conform anexei nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură. (3) Documentele cuprinse la alin. (2) lit. a), c), d), e), g), i) trebuie să fie datate, semnate de către reprezentantul legal, ștampilate și în termen de valabilitate. (4) Orice modificare intervenită cu privire la sediul social/profesional/sau al punctului de lucru necesită eliberarea unei alte autorizații. în acest sens, solicitantul depune o cerere însoțită de copii de pe documentele care atestă modificarea. Art. 6. — (1) Dosarul va fi analizat de către DGPPH care, în termen de 20 de zile de la data înregistrării, va întocmi o notă prin care propune ministrului muncii, familiei și protecției sociale eliberarea autorizației de funcționare ca unitate protejată, conform anexei nr. 3, care face parte integrantă din prezenta procedură. (2) Eliberarea autorizației are loc în baza notei aprobate de ministrul muncii, familiei și protecției sociale prevăzute la alin. (1) și este semnată de acesta. (3) în cazul în care din analiza dosarului se constată că nu sunt respectate condițiile de autorizare ca unitate protejată prevăzute la art. 4, DGPPH va notifica solicitantul în acest sens în termen de 10 zile lucrătoare și va emite o notificare de respingere a cererii. (4) Autorizațiile eliberate sunt evidențiate nominal, într-un registru numerotat si stampilat pe fiecare pagină, la nivelul DGPPH. (5) Autorizațiile eliberate pot fi atacate potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, cererile adresate instanței fiind scutite de taxa judiciară de timbru. Art. 7. —Autorizația își păstrează valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite dispozițiile legale referitoare la condițiile de autorizare ale unităților protejate, prevăzute la art. 4. Art. 8. — (1) Unitatea protejată autorizată are obligația ca până la data de 31 ianuarie a anului în curs, pentru anul anterior, să prezinte MMFPS raportul de activitate, care trebuie să cuprindă cel puțin următoarele: a) numărul persoanelor cu handicap angajate, raportat la numărul total de angajați, pentru fiecare lună calendaristică; b) domeniile în care lucrează persoanele cu handicap angajate; c) modalitatea de respectare a dispozițiilor legale referitoare la funcționarea unităților protejate; d) numărul de contracte încheiate în sensul art. 78 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare; e) pentru luna decembrie se vor transmite în copie, cu ștampila și semnătura în original a angajatorului, contractele individuale de muncă ale persoanelor cu handicap încadrate și salarizate, documentele care atestă încadrarea în grad de handicap/invaliditate gradul III, în termen de valabilitate, și fișele de post ale acestora. (2) Analiza rapoartelor de activitate se face de către DGPPH, raportul final fiind înaintat ministrului muncii, familiei și protecției sociale. Art. 9. — (1) Suspendarea autorizației se poate face în următoarele situații: a) în caz de neprezentare sau completare neconformă a raportului de activitate; b) la propunerea organelor competente să verifice respectarea condițiilor de autorizare. (2) Suspendarea autorizației se face prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale, în baza unei note întocmite de către DGPPH, sau la propunerea organelor competente potrivit alin. (1) lit. b). (3) Pe perioada suspendării autorizației, unitatea protejată autorizată nu mai beneficiază de facilitățile prevăzute de lege. (4) Unitatea protejată căreia i s-a suspendat autorizația va putea solicita, în termen de 30 de zile de la data comunicării, anularea măsurii luate, prezentând în acest sens raportul de activitate sau un raport cu privire la remedierea deficiențelor constatate de către organele competente să verifice respectarea condițiilor de autorizare. Art. 10. — (1) Retragerea autorizației se poate face în următoarele situații: a) unitatea protejată nu prezintă, în termen de 30 de zile de la data suspendării, raportul de activitate conform prevederilor art. 8 sau raportul cu privire la remedierea deficiențelor; b) la cerere. (2) Retragerea autorizației se face prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale, în baza unei note întocmite de către DGPPH. Art. 11. — (1) Unitățile protejate autorizate în baza Ordinului președintelui Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap nr. 60/2007 privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate vor completa dosarul cu documentele menționate la art. 5 alin. (2) lit. e), g) și i), pe care îl vor transmite MMFPS în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. (2) Nerespectarea obligației prevăzute la alin. (1) reprezintă situație de retragere a autorizației de funcționare ca unitate protejată. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 ANEXA Nr. 1 la procedură CERERE PENTRU ELIBERAREA AUTORIZAȚIEI Subsemnatul/a, ........................................, legitimat cu BI/CI seria ...... nr............, CNP..........................., reprezentant legal al □ operatorului economic (OE)...................................................., cu sediul social în (nume) localitatea.......................județul/sectorul................., str.......................nr........, bl......, sc......, ap.........cod poștal..............., cod unic de înregistrare (CUI)................., număr de înregistrare la registrul comerțului J......................; □ instituției publice (IP)................................................, cu sediul social în (nume) localitatea.......................județul/sectorul................., str........................nr....., cod unic de înregistrare (CUI)..............................; □ organizației neguvernamentale (ONG).........................................................., (nume) cu sediul social în localitatea..............Județul/sectorul................., str.................... nr......, bl......, sc....., ap.......cod poștal................., numărul și data înscrierii în registrul special......./.......................; □ persoanei fizice autorizate (PFA)....................................., cu sediul profesional în (nume) localitatea.........................județul/sectorul......., str.........................nr......., bl......, sc......, ap......., cod poștal................, cod unic de înregistrare (CUI)......................, număr de înregistrare la registrul comerțului F........................; □ întreprindere familială (IF)..........................................., cu sediul profesional în (nume) localitatea.........................județul/sectorul......., str.........................nr......., bl......, sc......, ap.......cod poștal.................., cod unic de înregistrare (CUI)......................, număr de înregistrare la registrul comerțului F......................., solicit eliberarea autorizației de funcționare ca unitate protejată pentru □ operatorul economic.....................................; (nume) □ secția/atelierul/altă structură.....................................funcționând la sediul din (nume) localitatea....................județul/sectorul..........., str.........................nr......, bl........ sc......ap........cod poștal....................din cadrul OE/IP/ONG......................................; (nume) □ persoana fizică autorizată........................; (nume) □ întreprindere familială.........................; (nume) Data................................................................................ Solicitant, Semnătura și ștampila MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE DIRECȚIA GENERALĂ PROTECȚIA PERSOANELOR CU HANDICAP ANEXA Nr. 2 la procedură DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE Subsemnatul/a,..........................................., legitimat cu BI/CI seria...nr........., CNP.........................reprezentant legal al □ operatorului economic (OE)............................................., cu sediul social în (nume) localitatea....................județul/sectorul.............., str....................nr........., bl....., sc......, ap.......cod poștal............, cod unic de înregistrare (CUI)............, număr de înregistrare la registrul comerțului J...............; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 15 □ instituției publice (IP) ...................................................... cu sediul social în (nume) localitatea......................., județul/sectorul................, str........................nr....... cod unic de înregistrare (CUI).......................; □ organizației neguvernamentale (ONG)..............................................cu sediul social (nume) în localitatea.......................Județul/sectorul................., str.......................nr......., bl......sc........ap........., cod poștal ................., numărul si data înscrierii în registrul special ......../....................; □ persoanei fizice autorizate (PFA)........................................., cu sediul profesional (nume) în localitatea......................., județul/sectorul...., str..........................nr......., bl...., sc......ap........., cod poștal................, cod unic de înregistrare (CUI)....................... număr de înregistrare la registrul comerțului F.....................; □ întreprindere familială (IF)........................................, cu sediul profesional în (nume) localitatea......................., județul/sectorul......str..........................nr........, bl......., sc......ap.........cod poștal................., cod unic de înregistrare (CUI)......................., număr de înregistrare la registrul comerțului F..................... Declar pe propria răspundere, sub sancțiunea art. 292 din Codul Penal, că vor fi respectate condițiile de autorizare ca unitate protejată și va fi comunicată Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale orice modificare intervenită cu privire la sediul social/profesional/sau al punctului de lucru, la numărul de persoane cu handicap angajate, la certificatele de încadrare în grad de handicap/deciziile de încadrare în grad de invaliditate gradul III sau la suspendarea activității. Data Semnătura și ștampila ANEXA Nr. 3 la procedură MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE AUTORIZAȚIE de funcționare ca unitate protejată nr........../... ....................................................*), cu sediul social/sediul profesional în.. str............................................................................................. nr., bl...., ap. județul/sectorul . având numărul de înregistrare în registrul comerțului/Registrul asociațiilor și fundațiilor................... codul unic de înregistrare.................., codul de înregistrare fiscală................... este autorizat/ă ca unitate protejată și beneficiază de drepturile prevăzute de Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Autorizația își păstrează valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite dispozițiile legale referitoare la funcționarea unităților protejate autorizate. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, *) Entitatea care se autorizează. Elementele de identificare ale entității pentru care s-a solicitat autorizarea se vor evidenția în modelul de autorizație în funcție de documentele în baza cărora s-a înființat. Autorizația se va completa cu litere de tipar. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 676/5.X.2010 CUANTUMUL TOTAL al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2009, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale Partidul Democrat-Liberal Completare la lista persoanelor juridice care au făcut în anul 2009 donații a căror valoare depășește 10 salarii minime brute pe țară*): Nr. Denumirea Codul de Felul donației Valoarea Data crt. societății Sediul social Naționalitatea înregistrare (bunuri/bani) donației donației fiscală (lei) 1. SHIRO CONS Str. Primăverii nr. 9, Ploiești RO RO 16854883 bani 2.000 25 martie 2009 2. ANDO GRUP Str. Vasile Lupu nr. 23, Ploiești RO RO 18605030 bani 500 25 martie 2009 3. DIVERTAS Comuna Vadu Săpat, Prahova RO 1311811 bani 500 25 martie 2009 4. INCAF Str. Laboratorului nr. 15, Ploiești RO 1358741 bani 2.000 25 martie 2009 *) Lista persoanelor juridice care au făcut în anul 2009 donații a căror valoare depășește 10 salarii minime brute pe țară s-a publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 203 din 31 martie 2010. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998. republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446625 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676/5.X.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495