MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 675 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 5 octombrie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.048 din 14 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 100 alin. (3) lit. g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.... 2-3 Decizia nr. 1.064 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 27 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor................................ 3—4 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 978. — Hotărâre pentru aprobarea Acordului dintre Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării Naționale din Republica Elenă privind cooperarea în domeniul militar, semnat la Atena la 6 mai 2010..................................................... 4 Acord între Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării Naționale din Republica Elenă privind cooperarea în domeniul militar ...................... 5-6 Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 752. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Autorității Navale Române .... 6-8 753. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Autorității Rutiere Române — ARR....................................................... 9-11 754. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale — CERONAV.............................. 12-14 764. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru stabilirea modului de derulare a serviciului de remorcaj de manevră al navelor maritime în porturile aflate în administrarea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” — S.A. Constanța .... 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 675/5.X.2010 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 1.048 din 14 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 100 alin. (3) lit. g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Mi nea Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Valentina Bărbățeanu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor „art. 100 pct. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice”, excepție ridicată de lulia Para în Dosarul nr. 832/325/2009 al Tribunalului Timiș — Secția comercială și de contencios administrativ. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției, apreciind că textul de lege criticat este constituțional. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 22 ianuarie 2010, pronunțată în Dosarul nr. 832/325/2009, Tribunalul Timiș — Secția comercială și de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor „art. 100 pct. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice”. Excepția a fost ridicată de lulia Para într-o cauză având ca obiect soluționarea plângerii formulate împotriva unui proces-verbal de constatare și sancționare a unei contravenții. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul excepției susține că dispozițiile de lege criticate îngrădesc dreptul de acces liber la justiție, întrucât, din exigențele textului, rezultă că sancțiunea complementară a suspendării dreptului de a conduce se aplică automat, fără ca persoana interesată să aibă posibilitatea de a se adresa instanței de judecată pentru a cenzura doar această măsură, nu și sancțiunea principală constând în amenda contravențională. Cu alte cuvinte, dacă o persoană este nemulțumită doar de aplicarea sancțiunii complementare, nu o poate contesta separat în justiție. Tribunalul Timiș — Secția comercială și de contencios administrativ apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Precizează că persoana sancționată contravențional are posibilitatea de a solicita instanței ca, în cadrul plângerii contravenționale, să analizeze în mod distinct și legalitatea aplicării acesteia. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie, astfel cum rezultă din cuprinsul considerentelor încheierii de sesizare și din notele scrise ale autorului excepției, prevederile art. 100 alin. (3) lit. g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, modificată și completată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 29 iunie 2007. Textul de lege criticat are următorul cuprins: — Art. 100 alin. (3) lit. g): „(3) Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a ii-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii contravenționale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârșirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a următoarelor fapte: (...) g) neprezentarea la unitatea de poliție competentă pe raza căreia s-a produs un accident de circulație din care au rezultat numai pagube materiale, cu excepția cazurilor prevăzute la art. 79 alin. (2).” în opinia autorului excepției de neconstituționalitate, textul de lege criticat contravine prevederilor art. 21 alin. (1) și (2) din Constituție care garantează dreptul de acces liber la justiție. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că prevederile de lege criticate reprezintă norme prin care legiuitorul conferă caracter de contravenție unui comportament pe care îl apreciază ca fiind de natură să prezinte un anumit grad de pericol social și stabilește sancțiunile corespunzătoare. Astfel, neprezentarea conducătorului de autovehicul sau tramvai la unitatea de poliție competentă pe raza căreia s-a produs un accident de circulație din care au rezultat numai pagube materiale constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a Il-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii contravenționale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile. Totodată, Curtea observă că, în conformitate cu prevederile art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, persoana nemulțumită de sancțiunile aplicate prin procesul-verbal de contravenție are deschisă calea plângerii la instanța de judecată. Dar nicio prevedere din cuprinsul textului de lege criticat nu conduce la concluzia că petentul nu își poate formula plângerea în așa manieră încât să evidențieze intenția sa de a contesta doar sancțiunea complementară a suspendării exercitării dreptului de a conduce un autovehicul sau tramvai. Prin urmare, Curtea nu poate reține MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 675/5.X.2010 3 critica referitoare la pretinsa încălcare a dreptului de acces liber o interpretare restrictivă a dispoziției legale supuse controlului la justiție, pe care autorul excepției o argumentează apelând la de constituționalitate. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 100 alin. (3) lit. g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de lulia Para în Dosarul nr. 832/325/2009 al Tribunalului Timiș — Secția comercială și de contencios administrativ. Definitivă și generai obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 14 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Valentina Bărbățeanu CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 1.064 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 27 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltăn Doina Suliman — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent-șef Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 27 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, excepție ridicată de Lucian Sfâșie în Dosarul nr. 11.742/55/2008 ai Tribunalului Arad — Secția de contencios administrativ și fiscal, litigii de muncă și asigurări sociale. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca fiind neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 8 decembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 11.742/55/2008, Tribunalul Arad — Secția de contencios administrativ și fiscal, litigii de muncă și asigurări sociale a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 27 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic ăl contravențiilor. Excepția de neconstituționalitate a fost ridicată de recurentul Lucian Sfâșie cu ocazia soluționării recursului declarat împotriva Sentinței civile nr. 5.210 din 2 iunie 2009, pronunțată de Judecătoria Arad într-o cauză având ca obiect soluționarea unei plângeri contravenționale. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că textul de lege criticat contravine art. 21 din Constituție și art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, întrucât „afișarea pe ușă a procesului-verbal creează o incertitudine cu privire la ajungerea efectivă la cunoștința contravenientului a copiei de pe procesul-verbal și în consecință la regularitatea comunicării acesteia”, iar de lege ferenda se impune completarea dispozițiilor art. 27 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 cu dispozițiile art. 19 alin. (2) din aceeași ordonanță. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate cu care a fost sesizată. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 27 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001, care au următorul conținut: —Art. 27: „Comunicarea procesului-verbal și a înștiințării de plată se face prin poștă, cu aviz de primire, sau prin afișare la domiciliul sau la sediul contravenientului. Operațiunea de afișare se consemnează într-un proces-verbal semnat de cel puțin un martor. ” Autorul excepției de neconstituționalitate susține că prin acest text de lege sunt încălcate prevederile constituționale 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 675/5.X.2010 cuprinse la art. 21 referitoare la accesul liber la justiție și cele ale art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale referitoare la dreptul la un proces echitabil. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că prin Decizia nr. 467 din 6 iunie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 559 din 28 iunie 2006, a constatat că afișarea, ca modalitate de comunicare a procesului- verbal de constatare și sancționare a contravenției, satisface pe deplin cerințele procedurale care să asigure contravenientului exercitarea atât a dreptului de acces liber la justiție, cât și a dreptului de apărare. Totodată, Curtea observă că autorul excepției nu formulează o veritabilă critică de neconstituționalitate, ci, în realitate, este vorba de o problemă de apreciere a circumstanțelor concrete ce conturează fondul litigiului. în aceste condiții, revine instanței de judecată competența de a stabili dacă au fost întrunite, în speță, condițiile legale privind operațiunea de afișare, ca etapă în soluționarea plângerii împotriva procesului-verbal de constatare, stabilire și sancționare a contravenției. De asemenea, din modul în care a fost formulată excepția de neconstituționalitate se desprinde concluzia că autorul acesteia critică textul de lege supus controlului nu pentru conținutul său, ci pentru ceea ce, în opinia sa, lipsește acestui text, problemă ce ține de procesul de legiferare, excedând sferei de competență a Curții Constituționale. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 27 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, excepție ridicată de Lucian Sfâșie în Dosarul nr. 11.742/55/2008 al Tribunalului Arad — Secția de contencios administrativ și fiscal, litigii de muncă și asigurări sociale. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 16 septembrie 2010 PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Acordului dintre Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării Naționale din Republica Elenă privind cooperarea în domeniul militar, semnat la Atena la 6 mai 2010 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Acordul dintre Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării Naționale din Republica Elenă privind cooperarea în domeniul militar, semnat la Atena la 6 mai 2010. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi București, 20 septembrie 2010. Nr. 978.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 675/5.X.2010 5 ACORD între Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării Naționale din Republica Elenă privind cooperarea în domeniul militar Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării Naționale din Republica Elenă, denumite în continuare părți, constatând dezvoltarea bunelor relații dintre cele două state, bazate pe respectarea intereselor lor naționale, pe reciprocitate și parteneriat, având în vedere că dialogul și cooperarea militară contribuie la dezvoltarea unor și mai bune relații între statele părților, recunoscând cooperarea militară ca o contribuție la pacea și securitatea internațională, luând în considerare prevederile Acordului dintre părțile la Tratatul Atlanticului de Nord privind Statutul forțelor lor (NATO SOFA), încheiat la Londra la 19 iunie 1951, au convenit următoarele: ARTICOLUL 1 Scop Scopul prezentului acord îl constituie crearea cadrului juridic necesar pentru cooperarea dintre părți în domeniul apărării. ARTICOLUL 2 Domenii de cooperare Cooperarea dintre părți va fi realizată în următoarele domenii: a) managementul și planificarea apărării; b) aspecte legale în domeniul apărării; c) pregătirea personalului militar și civil; d) organizarea forțelor armate și sistemul de mobilizare; e) controlul armamentelor și dezarmare; f) aspecte financiare militare; g) activități economico-militare și tehnico-științifice; h) geografie și topogeodezie; i) controlul poluării și probleme de mediu; j) medicină militară; k) cultură, sport, recreere; I) alte domenii de cooperare asupra cărora părțile pot conveni. ARTICOLUL 3 Forme de cooperare Cooperarea dintre părți va fi realizată în următoarele forme: a) vizite de lucru ale oficialilor părților; b) vizite ale delegațiilor militare; c) participarea la expoziții de echipament militar și armament, la exerciții militare, seminare și conferințe; d) schimb de personal civil și militar pentru instruire, inclusiv pregătire pentru operațiuni de menținere a păcii; e) alte forme de cooperare asupra cărora părțile pot conveni. ARTICOLUL 4 Aplicare în scopul aplicării prevederilor prezentului acord, părțile pot încheia înțelegeri și protocoale specifice. ARTICOLUL 5 Planul anual de cooperare (1) Se instituie o comisie militară mixtă româno-elenă în scopul organizării și coordonării cooperării bilaterale în domeniul militar. (2) Copreședinții Comisiei militare mixte româno-elene sunt persoane desemnate de miniștrii apărării ai părților, iar membrii sunt atașații apărării, precum și alți reprezentanți ai părților în funcție de subiectele abordate. (3) Comisia militară mixtă româno-elenă se întrunește o dată pe an, alternativ, în România sau în Republica Elenă. (4) Orice subiect de natură să promoveze cooperarea bilaterală poate fi înscris pe ordinea de zi a ședinței Comisiei militare mixte româno-elene, după ce a primit, în prealabil, aprobarea celor 2 copreședinți. (5) Comisia militară mixtă româno-elenă face bilanțul activităților de cooperare din anul precedent și stabilește planul de cooperare bilaterală pentru anul următor. (6) Planul de cooperare bilaterală include activitățile stabilite de comun acord, tematica acestora, modalitățile, datele și locurile de desfășurare, precum și instituțiile responsabile de executarea lor. Planul de cooperare bilaterală este semnat de copreședinții Comisiei militare mixte româno-elene care sunt împuterniciți în acest sens. (7) Direcția cooperare internațională în domeniul apărării, pentru partea română, și Direcția afaceri internaționale din Statul Major al Apărării, pentru partea elenă, sunt puncte de contact pentru coordonarea activităților. întreaga corespondență referitoare la cooperare potrivit prezentului acord va fi transmisă prin punctele de contact, pe canale diplomatice. ARTICOLUL 6 Aspecte financiare (1) Fiecare parte își va suporta propriile cheltuieli legate de activitățile ce vor fi desfășurate conform prevederilor prezentului acord, cu excepția situației când părțile convin altfel. (2) Partea gazdă va asigura transportul intern pentru delegații părții care trimite, de la sosirea acestora pe teritoriul statului părții gazdă. (3) Partea gazdă va asigura asistența medicală și stomatologică de urgență la același nivel la care este asigurată personalului propriu. ARTICOLUL 7 Jurisdicție Pe timpul staționării pe teritoriul statului părții care primește, statutul reprezentanților părții care trimite va fi supus prevederilor Acordului dintre părțile la Tratatul Atlanticului de Nord privind Statutul forțelor lor (NATO SOFA), încheiat la Londra la 19 iunie 1951. ARTICOLUL 8 Protecția informațiilor clasificate Protecția informațiilor militare clasificate va fi asigurată conform prevederilor înțelegerii generale de securitate dintre Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării Naționale din Republica Elenă privind protecția informațiilor clasificate schimbate, semnată la București la 13 iunie 2003. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 675/5.X.2010 ARTICOLUL 9 Obligațiile părților rezultând din alte acorduri internaționale Prezentul acord nu aduce atingere drepturilor și obligațiilor părților ce rezultă din alte acorduri internaționale la care acestea sau statele lor sunt părți. ARTICOLUL 10 Soluționarea disputelor Orice dispute ce rezultă din sau sunt în legătură cu interpretarea ori aplicarea prevederilor prezentului acord vor fi soluționate de părți prin negocieri și nu vor fi supuse nici unor tribunale internaționale, nici unei terțe părți pentru rezolvare. ARTICOLUL 11 Prevederi finale (1) Prezentul acord va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări, în scris, despre îndeplinirea procedurilor legale interne necesare pentru intrarea acestuia în vigoare. (2) Prezentul acord poate fi amendat oricând, în scris, cu consimțământul reciproc al părților. Intrarea în vigoare a amendamentelor se va face în conformitate cu prevederile alin. (1). (3) Prezentul acord este încheiat pe o perioadă nedeterminată de timp. Oricare parte poate notifica, în scris, despre intenția de a-l denunța. Denunțarea va produce efecte la 6 luni de la data primirii notificării. (4) în cazul în care la data denunțării sau ieșirii din vigoare există aspecte financiare sau pretenții nerezolvate, prevederile prezentului acord referitoare la acestea vor rămâne în vigoare până la soluționarea lor definitivă. (5) Responsabilitățile și obligațiile fiecărei părți cu privire la înțelegerile de securitate și la protecția informațiilor clasificate vor continua să se aplice și după ieșirea din vigoare a prezentului acord. (6) La data intrării în vigoare a prezentului acord, Acordul privind cooperarea în domeniul militar dintre Ministerul Apărării Naționale din România și Ministerul Apărării Naționale din Republica Elenă, semnat la Atena la 24 mai 2002, va ieși din vigoare. încheiat la Atena la 6 mai 2010, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, greacă și engleză, toate textele fiind egal autentice. în cazul unor diferențe de interpretare, textul în limba engleză prevalează. Pentru Pentru Ministerul Apărării Naționale din România, Ministerul Apărării Naționale din Republica Elenă, general de brigadă general de brigadă Cotoară-Nicolae Alexandru, Andreas Blanos, șeful Direcției cooperare internațională în domeniul apărării directorul Direcției afaceri internaționale a Statului Major General Elen pentru Apărare Națională ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Autorității Navale Române în temeiul prevederilor art. 16 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 1.133/2002 privind organizarea și funcționarea Autorității Navale Române, cu modificările ulterioare, și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Autorității Navale Române, care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, finanțată din venituri proprii, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Autorității Navale Române reprezintă limite maxime și nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea ministrului transporturilor și infrastructurii. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează nerealizări ale veniturilor aprobate, Autoritatea Navală Română poate efectua cheltuieli proporțional cu gradul de realizare a veniturilor. Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 320/2010, privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Autorității Navale Române, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 din 27 aprilie 2010, se abrogă. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Anca Daniela Boagiu București, 23 septembrie 2010. Nr. 752.’ *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 675/5.X.2010 7 ANEXĂ MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII AUTORITATEA NAVALĂ ROMÂNĂ BUGETUL de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Autorității Navale Române Cap./ Subcapj Paragraf Denumirea Program Titlu Articol Alineat indicatorilor 2010 A B C D 1 00.01 10 VENITURI PROPRII TOTAL VENITURI 64.639,00 00.02 I. VENITURI CURENTE 54.389,00 29.00 C. VENITURI NEFISCALE 54.389,00 30.00 C1. VENITURI DIN PROPRIETATE 1.281,00 30.10 VENITURI DIN PROPRIETATE 441,00 05 Venituri din concesiuni și închirieri 441,00 31.10 VENITURI DIN DOBÂNZI 840,00 03 Alte venituri din dobânzi 840,00 33.00 10 C2. VÂNZĂRI DE BUNURI Șl SERVICII 48.748,00 33.10 VENITURI DIN PRESTĂRI SERVICII Șl ALTE ACTIVITĂȚI 48.748,00 50 Alte venituri din prestări servicii și ale activități 48.748,00 36.10 DIVERSE VENITURI 4.360,00 50 Alte venituri 4.360,00 43.00 10 IV. SUBVENȚII 4.076,00 43.10 SUBVENȚII DE LA ALTE ADMINISTRAȚII 4.076,00 Subvenții de la bugetul de stat către instituții publice finanțate parțial sau integral din venituri proprii pentru proiecte finanțate 39 din FEN postaderare 4.076,00 45.10 SUME PRIMITE DE LA UE ÎN CONTUL PLĂȚILOR EFECTUATE 6.174,00 01 Fondul european de dezvoltare regională 6.174,00 CHELTUIELI TOTAL 90.114,00 CHELTUIELI CURENTE 61.492,00 10 Titlul I. CHELTUIELI DE PERSONAL 41.513,00 10.01 Cheltuieli salariale în bani 29.983,00 01 Salarii de bază 22.186,00 02 Salarii de merit 03 Indemnizație de conducere 60,00 04 Spor de vechime 264,00 05 Sporuri pentru condiții de muncă 170,00 06 Alte sporuri 1.550,00 07 Ore suplimentare 08 Fond de premii 3.233,00 09 Prima de vacanță 1.900,00 12 Indemnizații plătite unor persoane din afara unității 50,00 13 Indemnizații de delegare 120,00 30 Alte drepturi salariale în bani 450,00 10.02 Cheltuieli salariale în natură 2.930,00 01 Tichete de masă 1.640,00 03 Uniforme și echipament obligatoriu 1.290,00 30 Alte drepturi salariale în natură 10.03 Contribuții 8.600,00 01 Contribuții pentru asigurările sociale de stat 6.330,00 02 Contribuții pentru asigurările de șomaj 200,00 03 Contribuții pentru asigurările sociale de sănătate 1.660,00 04 Contribuții pentru asigurările de accidente de muncă 120,00 06 Contribuții pentru concedii și indemnizații 290,00 07 Contribuții la fondul de garantare pt.plata creanțelor salariale 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 675/5.X.2010 A B C D 1 20 Titlul II. BUNURI Șl SERVICII 9.265,00 20.01 Bunuri și servicii 5.989,00 01 Furnituri de birou 241,00 02 Materiale pentru curățenie 85,00 03 încălzit, iluminat și forță motrică 1.253,00 04 Apă, canal și salubritate 131,00 05 Carburanți și Iubrifianți 734,00 06 Piese de schimb 254,00 07 Transport 8,00 08 Poștă, telecomunicații, radio, tv, internet 1.735,00 09 Materiale și prestări de servicii cu caracter funcțional 800,00 30 Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare 748,00 20.02 Reparații curente 735,00 20.04 Medicamente și materiale sanitare 18,00 01 Medicamente 18,00 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 409,00 01 Uniforme și echipament 79,00 03 Lenjerie și accesorii de pat 18,00 30 Alte obiecte de inventar 312,00 20.06 Deplasări, detașări, transferări 558,00 01 Deplasări interne 162,00 02 Deplasări în străinătate 396,00 20.11 Cărți, publicații și materiale documentare 98,00 20.13 Pregătire profesională 127,00 20.14 Protecția muncii 33,00 20.30 Alte cheltuieli 1.298,00 02 Protocol și reprezentare 71,00 03 Prime de asigurare non-viața 315,00 04 Chirii 299,00 30 Alte cheltuieli cu bunuri și servicii 613,00 Titlul VIII. PROIECTE CU FINANȚARE DIN FONDURI EXTERNE 56 NERAMBURSABILE (FEN) 10.250,00 56.01 Programe din Fondul European de Dezvoltare Regională FEDR 10.250,00 57 Titlul IX. ASISTENȚA SOCIALĂ 464,00 57.02 Ajutoare sociale 464,00 01 Ajutoare sociale în numerar 464,00 CHELTUIELI DE CAPITAL 28.622,00 71 Titlul XII. ACTIVE NEFINANCIARE 28.622,00 71.01 Active fixe 27.461,00 01 Construcții 19.690,00 02 Mașini, echipamente și mijloace de transport 5.504,00 03 Mobilier, aparatură birotică și alte active corporale 30 Alte active fixe 2.267,00 71.03 Reparații capitale aferente activelor fixe 1.161,00 REZULTAT FINANCIAR VENITURI TOTALE 64.639,00 CHELTUIELI TOTALE 90.114,00 a) Excedent b) Deficit -25.475,00 c) Sold disponibil din anul precedent pentru acoperirea deficitului 25.475,00 Date de fundamentare a cheltuielilor de personal în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2010: 1) Număr mediu de personal: 734 persoane; 2) Câștigul mediu brut lunar: 3.379 lei(RON)/salariat; 3) în câștigul mediu brut lunar de la punctul 2) nu este cuprinsă și suma destinată plății conducătorului unității (suma de 87 mii lei); 4) în cheltuielile cu salariile sunt cuprinse și indemnizațiile membrilor Consiliului de Conducere și indemnizațiile plătite unor persoane din afara unității care fac parte din comisiile de licitații (suma de 50 mii lei); 5) în cheltuielile cu salariile sunt cuprinse și indemnizațiile de delegare (suma de 120 mii lei). MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 675/5.X.2010 9 MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Autorității Rutiere Române —ARR în temeiul prevederilor art. 16 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 7 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 625/1998 privind organizarea și funcționarea Autorității Rutiere Române —ARR, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Autorității Rutiere Române —ARR, care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, finanțată din venituri proprii, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Autorității Rutiere Române—ARR reprezintă limite maxime, care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea ministrului transporturilor și infrastructurii. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează nerealizări ale veniturilor aprobate, Autoritatea Rutieră Română —ARR poate efectua cheltuieli proporțional cu gradul de realizare a veniturilor. Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 262/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Autorității Rutiere Române — ARR, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 8 aprilie 2010, se abrogă. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Anca Daniela Boagiu București, 23 septembrie 2010. Nr. 753.’ *) Anexa este reprodusă în facsimil. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 675/5.X.2010 ANEXĂ MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ — ARR BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI rectificat pe anul 2010 al Autorității Rutiere Române —ARR - mii lei - Cap./ Subcap./ Paragraf/ Denumirea Buget Titlu Articol Alineat indicatorilor 2010 A B C D 1 00.01 10 VENITURI PROPRII TOTAL VENITURI 76.874,00 00.02 I. VENITURI CURENTE 76.874,00 29.00 C. VENITURI NEFISCALE 76.874,00 30.00 C1. VENITURI DIN PROPRIETATE 400,00 31.10 VENITURI DIN DOBÂNZI 400,00 03 Alte venituri din dobânzi 400,00 33.00 10 C2. VÂNZĂRI DE BUNURI Șl SERVICII 76.474,00 33.10 VENITURI DIN PRESTĂRI DE SERVICII Șl ALTE ACTIVITĂȚI 76.474,00 08 Venituri din prestări de servicii 76.474.00 84.10 CHELTUIELI - TOTAL 74.359,00 01 CHELTUIELI CURENTE 53.796,00 10 Titlul I. CHELTUIELI DE PERSONAL 33.257,00 10.01 Cheltuieli salariale în bani 25.119,00 01 Salarii de bază 20.063,00 03 Indemnizație de conducere 31,00 04 Spor de vechime 147,00 05 Sporuri pentru condiții de muncă 1.256,00 06 Alte sporuri 50,00 07 Ore suplimentare 08 Fond de premii 1.300,00 09 Prima de vacanță 1.728,00 12 Indemnizații plătite unor persoane din afara unității 8,00 13 Indemnizații de delegare 100,00 30 Alte drepturi salariale în bani 436,00 10.02 Cheltuieli salariale în natură 1.253,00 01 Tichete de masă 1.253,00 10.03 Contribuții 6.885,00 01 Contribuții pentru asigurările sociale de stat 5.204,00 02 Contribuții pentru asigurările de șomaj 125,00 03 Contribuții pentru asigurările sociale de sănătate 1.301,00 04 Contribuții pentru asigurările de accidente de muncă 42,00 06 Contribuții pentru concedii și indemnizații 213,00 20 Titlul II. BUNURI Șl SERVICII 20.339,00 20.01 Bunuri și servicii 14.330,00 01 Furnituri de birou 467,00 02 Materiale pentru curățenie 35,00 03 încălzit, iluminat și forță motrică 650,00 04 Apă, canal și salubritate 80,00 05 Carburanți și lubrifianți 1.300,00 08 Poștă, telecomunicații, radio, tv, internet 1.755,00 09 Materiale și prestări de servicii cu caracter funcțional 7.591,00 30 Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare 2.452,00 20.02 Reparații curente 70,00 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 1.088,00 01 Uniforme și echipament 800,00 30 Alte obiecte de inventar 288,00 20.06 Deplasări, detașări, transferări 996,00 01 Deplasări interne 657,00 02 Deplăsări în străinătate 339,00 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 675/5.X.2010 11 A B C D 1 20.11 Cărți, publicații și materiale documentare 50,00 20.13 Pregătire profesională 100,00 20.14 Protecția muncii 75,00 20.30 Alte cheltuieli 3.630,00 02 Protocol și reprezentare 20,00 04 Chirii 2.600,00 07 Fondul conducătorului instituției 13,00 30 Alte cheltuieli cu bunuri și servicii 997,00 57 Titlul IX. ASISTENȚĂ SOCIALĂ 200,00 57.02 Ajutoare sociale 200,00 01 Ajutoare sociale în numerar 200,00 CHELTUIELI DE CAPITAL 20.563,00 71 Titlul XII. ACTIVE NEFINANCIARE 20.563,00 71.01 Active fixe 20.563,00 01 Construcții 5.132,00 02 Mașini, echipamente și mijloace de transport 6.025,00 03 Mobilier, aparatură birotică și alte active corporale 30 Alte active fixe 9.406,00 REZULTAT FINANCIAR VENITURI TOTALE 76.874,00 CHELTUIELI TOTALE 74.359,00 a) Excedent 2.515,00 b) Deficit c) Sold disponibil din anul precedent pentru acoperirea deficitului Date de fundamentare a cheltuielilor de personal în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2010: 1) Numâr mediu de personal: 653 persoane; 2) Câștigul mediu brut lunar: 3.170 lei(RON)/salariat; 3) în câștigul mediu brut lunar de la punctul 2) nu este cuprinsă și suma destinată plății conducătorului unității (suma de 87 mii lei); 4) în cheltuielile cu salariile sunt cuprinse și indemnizațiile membrilor Consiliului de Conducere (suma de 8 mii lei), indemnizațiile de delegare (suma de 100 mii lei), precum și litigii conform hotărârilor judecătorești și litigii în derulare (suma de 119 mii lei). 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 675/5.X.2010 MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Centrului Român pentru Pregătirea si Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale — CERONAV în temeiul prevederilor art. 16 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 11 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 449/2003 privind organizarea și funcționarea Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale — CERONAV și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale — CERONAV, care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, finanțat din venituri proprii, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale — CERONAV reprezintă limite maxime, care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea ministrului transporturilor și infrastructurii. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează nerealizări ale veniturilor aprobate, Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale — CERONAV poate efectua cheltuieli proporțional cu gradul de realizare a veniturilor. Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 321/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale — CERONAV, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 277 din 28 aprilie 2010, se abrogă. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Anca Daniela Boagiu București, 23 septembrie 2010. Nr. 754.’ *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 675/5.X.2010 13 ANEXĂ MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII CENTRUL ROMÂN PENTRU PREGĂTIREA Șl PERFECȚIONAREA PERSONALULUI DIN TRANSPORTURI NAVALE — CERONAV BUGETUL de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale — CERONAV - mii lei - Cap./ Subcap. Paragraf Denumirea Program Titlu Articol Alineat indicatorilor 2010 A B C D 1 00.01 10 VENITURI PROPRII TOTAL VENITURI 19.777,00 00.02 I. VENITURI CURENTE 18.737,00 29.00 C. VENITURI NEFISCALE 18.737,00 30.00 C1. VENITURI DIN PROPRIETATE 855,00 30.10 VENITURI DIN PROPRIETATE 55,00 05 Venituri din concesiuni și închirieri 55,00 31.10 VENITURI DIN DOBÂNZI 800,00 03 Alte venituri din dobânzi 800,00 33.00 10 C2.VĂNZĂRI DE BUNURI Șl SERVICII 17.882,00 33.10 VENITURI DIN PRESTĂRI DE SERVICII Șl ALTE ACTIVITĂȚI 17.882,00 17 Venituri din organizări de cursuri de calificare și conv.profesională 17.782,00 50 Alte venituri din prestări de servicii și alte activități 100,00 45.10 SUME PRIMITE DE LA UE IN CONTUL PLĂȚILOR EFECTUATE 1.040,00 01 Fondul european de dezvoltare regională 950,00 16 Alte facilități și instrumente postaderare 90,00 84.10 50 CHELTUIELI TOTAL 27.128,00 01 CHELTUIELI CURENTE 15.884,00 10 Titlul I. CHELTUIELI DE PERSONAL 10.091,00 10.01 Cheltuieli salariale în bani 7.722,00 01 Salarii de bază 6.340,00 02 Salarii de merit 04 Spor de vechime 06 Alte sporuri 08 Fond de premii 802,00 09 Prima de vacanță 502,00 12 Indemnizații plătite unor persoane din afara unității 18,00 13 Indemnizații de delegare 40,00 15 Alocații pentru transportul la și de la locul de muncă 20,00 10.02 Cheltuieli salariale în natură 255,00 01 Tichete de masă 255,00 06 Tichete de vacanță 10.03 Contribuții 2.114,00 01 Contribuții pentru asigurările sociale de stat 1.591,00 02 Contribuții pentru asigurările de șomaj 38,00 03 Contribuții pentru asigurările sociale de sănătate 398,00 04 Contribuții pentru asigurările de accidente de muncă 21,00 06 Contribuții pentru concedii și indemnizații 66,00 20 Titlul II. BUNURI Șl SERVICII 4.553,00 20.01 Bunuri și servicii 2.661,00 01 Furnituri de birou 32,00 02 Materiale pentru curățenie 50,00 03 încălzit, iluminat și forță motrică 263,00 04 Apă, canal și salubritate 47,00 05 Carburanți și lubrifianți 111,00 08 Poștă, telecomunicații, radio, tv, internet 128,00 09 Materiale și prestări de servicii cu caracter funcțional 1.300,00 30 Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare 730,00 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 675/5.X.2010 A B C D 1 20.02 Reparații curente 80,00 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 251,00 01 Uniforme și echipament 193,00 03 Lenjerie și accesorii de pat 3,00 30 Alte obiecte de inventar 55,00 20.06 Deplasări, detașări, transferări 382,00 01 Deplasări interne 86,00 02 Deplasări în străinătate 296,00 20.11 Cărți, publicații și materiale documentare 40,00 20.12 Consultanță și expertiză 5,00 20.13 Pregătire profesională 68,00 20.14 Protecția muncii 59,00 20.25 Cheltuieli judiciare și extrajudiciare 50,00 20.30 Alte cheltuieli 957,00 01 Reclamă și publicitate 58,00 02 Protocol și reprezentare 4,00 03 Prime de asigurare non-viață 67,00 04 Chirii 330,00 07 Fondul conducătorului instituției 7,00 30 Alte cheltuieli cu bunuri și servicii 491,00 Titlul VIII. PROIECTE CU FINANȚARE DIN FONDURI EXTERNE 56 NERAMBURSABILE (FEN) 1.240,00 56.01 Programe din Fondul European de Dezvoltare Regională FEDR 970,00 56.16 Alte facilități și instrumente postaderare 270,00 CHELTUIELI DE CAPITAL 11.244,00 71 Titlul XII. ACTIVE NEFINANCIARE 11.244,00 71.01 Active fixe 11.244,00 01 Construcții 8.063,00 02 Mașini, echipamente și mijloace de transport 2.904,00 03 Mobilier, aparatură birotică și alte active corporale 150,00 30 Alte active fixe 127,00 REZULTAT FINANCIAR VENITURI TOTALE 19.777,00 CHELTUIELI TOTALE 27.128,00 a) Excedent b) Deficit 7.351,00 c) Sold disponibil din anul precedent pentru acoperirea deficitului 7.351,00 Date de fundamentare a cheltuielilor de personal în bugetul de venituri $i cheltuieli pe anul 2010: 1) Număr mediu de personal: 151 persoane; 2) Câștigul mediu brut lunar: 4.198 lei(RON)/salariat; 3) în câștigul mediu brut lunar de la punctul 2) nu este cuprinsă și suma destinată plății conducătorului unității (suma de 87 mii lei), indemnizațiile plătite unor persoane din afara unității (18 mii lei), suma pentru alocații pentru transportul la și de la locul de muncă (20 mii lei), precum și suma pentru indemnizații de delegare (40 mii lei). MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 675/5.X.2010 15 MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN pentru stabilirea modului de derulare a serviciului de remorcaj de manevră al navelor maritime în porturile aflate în administrarea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” — S.A. Constanța în temeiul prevederilor art. 52 alin. (1), (5) și (6) din Ordonanța Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum și desfășurarea activităților de transport naval în porturi și pe căile navigabile interioare, republicată, ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Serviciul de remorcaj de manevră al navelor maritime în porturile aflate în administrarea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” — S.A. Constanța este serviciu de siguranță și se asigură de către Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” — S.A. Constanța prin intermediul operatorilor economici specializați, autorizați în condițiile legii. Art. 2. — Serviciul de remorcaj de manevră al navelor maritime se asigură în baza contractului de prestări servicii încheiat în mod nediscriminatoriu între Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” — S.A. Constanța și respectivii operatori economici prevăzuți la art. 1, pe baza criteriilor impuse prin contractul-cadru. Art. 3. — Operatorii economici care încheie un contract de prestări servicii cu Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” — S.A. Constanța pentru asigurarea serviciului de remorcaj de manevră au următoarele obligații: a) să îndeplinească prevederile stipulate în contractul de prestări servicii; b) să plătească un tarif de utilizare a infrastructurii de transport naval, stabilit de către Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” — S.A. Constanța. Art. 4. — Sumele rezultate din încasările prevăzute la art. 3 lit. b) vor fi utilizate exclusiv numai pentru repararea, modernizarea și dezvoltarea infrastructurii de transport naval. Art. 5. — Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” — S.A. Constanța va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 6. — Prezentul ordin intră în vigoare la 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Anca Daniela Boagiu București, 27 septembrie 2010. Nr. 764.’ ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401 00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446618 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 675/5.X.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495