MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 669 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ³⁰ septembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTAȚILOR 25. — Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților .............................. 2 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 87. — Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal .... 2-3 88. — Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală ........................ 3^1 986. — Hotărâre privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului interministerial pentru elaborarea și coordonarea implementării unui program de dezvoltare economico-socială a zonei „Delta Dunării”.................................................. 5-6 987. — Hotărâre privind transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Public — Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție în domeniul public al municipiului Brașov și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Brașov, județul Brașov.... 6-7 988. — Hotărâre privind reglementarea regimului juridic al unor imobile situate în județul Arad...................... 7-8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 142. — Ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale pentru modificarea Instrucțiunilor privind eliberarea permiselor de exploatare, aprobate prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale nr. 94/2009............................. 8-11 182. — Decizie a președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii privind modificarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul Nr. Pagina tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare — START, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 69/2010 ........ 11 183. — Decizie a președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii privind modificarea Procedurii de implementare a Programului național multianual pe perioada 2002—2012 de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 125/2010 ................... 12 195. — Decizie a președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii privind modificarea Procedurii de implementare a Programului național multianual pe perioada 2005—2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 66/2010.......... 12-13 530. — Ordin al secretarului general al Guvernului privind stabilirea procedurii de efectuare a plății titlurilor executorii având ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din cadrul Secretariatului General al Guvernului și al structurilor, organelor de specialitate ale administrației publice centrale și instituțiilor publice finanțate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului....................................... 13-14 1.258. — Ordin al ministrului sănătății privind modificarea art. 11 din anexa la Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1.597/2006 pentru numirea membrilor comisiilor de avizare a donării de la donatorul viu............................ 14 1.265. — Ordin al ministrului sănătății privind completarea Ordinului ministrului sănătății nr. 241/2010 pentru aprobarea prețurilor la medicamentele cuprinse în Catalogul național al prețurilor medicamentelor de uz uman autorizate de punere pe piață în România ................... 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 669/30.IX.2010 HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR 7 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR HOTĂRÂRE privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților în temeiul art. 40 alin. (4) și al art. 42 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 875 din 23 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: — doamna deputat Teodora Virginia Trandafir, aparținând Grupului parlamentar al PD-L, este desemnată în calitatea de membru al Comisiei pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din 29 septembrie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, IOAN OLTEAN București, 29 septembrie 2010. Nr. 25. ’ ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal în contextul în care, potrivit cap. 3 „Politica fiscal-bugetară” din Programul de guvernare 2009—2012, unul dintre obiectivele propuse îl reprezintă creșterea eficienței politicii fiscal-bugetare și îmbunătățirea predictibilității acesteia, se impune adoptarea de măsuri fiscale care să sprijine creșterea eficacității administrării fiscale prin îmbunătățirea gradului de colectare a veniturilor publice, pentru a compensa scăderea veniturilor bugetare survenită în urma abrogării sistemului de impozitare minim, Guvernul și-a fixat ca prioritate identificarea de resurse suplimentare de venit. Ținând seama de faptul că nepromovarea prezentului act normativ ar avea drept consecințe negative accentuarea dificultăților înregistrate de operatorii economici care au un grad bun de conformare fiscală, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie situații extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 18, alineatele (2) — (7) se abrogă. 2. La articolul 19², alineatul (10) se abrogă. 3. La articolul 34, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins: „(7) Prin excepție de la prevederile alin. (6), contribuabilii prevăzuți la alin. (1) lit. a) nou-înființați sau care la sfârșitul anului fiscal precedent înregistrează pierdere fiscală efectuează plăți anticipate în contul impozitului pe profit la nivelul sumei rezultate din aplicarea cotei de impozit asupra profitului contabil al perioadei pentru care se efectuează plata anticipată.” 4. La articolul 34, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (7¹), cu următorul cuprins: „(7¹) Contribuabilii prevăzuți la alin. (1) lit. a), pentru efectuarea plăților anticipate în anul 2011, aplică următoarele reguli: a) contribuabilii care în perioada 1 ianuarie—30 septembrie 2010 datorează impozit pe profit/impozit minim și în perioada 1 octombrie — 31 decembrie 2010 datorează impozit pe profit efectuează trimestrial plăți anticipate în contul impozitului pe MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 669/30.IX.2010 3 profit la nivelul unei pătrimi din suma rezultată prin adunarea impozitului datorat în cele două perioade, actualizată cu indicele de inflație prevăzut la alin. (1); b) contribuabilii care în perioada 1 ianuarie — 30 septembrie 2010 datorează impozit pe profit/impozit minim și în perioada 1 octombrie — 31 decembrie 2010 înregistrează pierdere fiscală efectuează trimestrial plăți anticipate în contul impozitului pe profit la nivelul unei pătrimi din impozitul pe profit/impozitul minim aferent primei perioade, actualizat cu indicele de inflație prevăzut la alin. (1).” 5. La articolul 34, alineatele (15)—(18) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(15) Contribuabilii care, până la data de 30 septembrie 2010 inclusiv, au fost obligați la plata impozitului minim au obligația de a declara și de a plăti impozitul pe profit, respectiv de a efectua plata anticipată, după caz, aferente trimestrului III al anului 2010, până la data de 25 octombrie 2010, potrivit prevederilor în vigoare la data de 30 septembrie 2010. (16) Contribuabilii care, până la data de 30 septembrie 2010 inclusiv, au fost obligați la plata impozitului minim, pentru definitivarea impozitului pe profit datorat pentru anul fiscal 2010, aplică următoarele reguli: a) pentru perioada 1 ianuarie—30 septembrie 2010: — determinarea impozitului pe profit aferent perioadei respective și efectuarea comparației cu impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin. (3), recalculat în mod corespunzător pentru perioada 1 ianuarie—30 septembrie 2010, prin împărțirea impozitului minim anual la 12 și înmulțirea cu numărul de luni aferent perioadei respective, în vederea stabilirii impozitului pe profit datorat; — stabilirea impozitului pe profit datorat; — prin excepție de la prevederile alin. (1), (5) și (11) și ale art. 35 alin. (1), depunerea declarației privind impozitul pe profit pentru perioada 1 ianuarie—30 septembrie 2010 și plata impozitului pe profit datorat din definitivarea impunerii, până la data de 25 februarie 2011; b) pentru perioada 1 octombrie—31 decembrie 2010: — contribuabilii depun declarația privind impozitul pe profit și plătesc impozitul pe profit datorat potrivit prevederilor alin. (1), (5) și (11) și ale art. 35 alin. (1). (17) în aplicarea prevederilor alin. (16), determinarea profitului impozabil și a impozitului pe profit se efectuează urmărindu-se metodologia de calcul prevăzută de titlul II «Impozitul pe profit» în mod corespunzător pentru cele două perioade, luând în calcul veniturile și cheltuielile înregistrate. (18) Pierderea fiscală înregistrată în cele două perioade aferente anului 2010 se recuperează potrivit prevederilor art. 26, fiecare perioadă fiind considerată an fiscal în sensul perioadei de 5 ani, respectiv 7 ani.” 6. La articolul 34, alineatul (19) se abrogă. Art. II. — Prin excepție de la dispozițiile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, prevederile prezentei ordonanțe de urgență intră în vigoare începând cu data de 1 octombrie 2010. Art. III. — Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea prin lege a prezentei ordonanțe de urgență, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 29 septembrie 2010. Nr. 87. ’ Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală în contextul menținerii crizei economico-financiare actuale din România care a afectat și afectează în continuare mediul de afaceri, ținând cont că această criză afectează fluxul de lichidități ale operatorilor economici, care la rândul său generează efecte negative majore, precum blocajele financiare, insolvența, cu afectarea supraviețuirii operatorilor economici și pierderea a numeroase locuri de muncă, în vederea creării premiselor relansării economice prin reducerea poverii fiscale din sarcina contribuabilului și reglementarea cadrului legal privind calculul accesoriilor creanțelor fiscale astfel încât să se realizeze atât o diminuare a nivelului dobânzii datorate pentru plata cu întârziere a obligațiilor de plată, cât și o reducere a cazurilor în care se datorează și se calculează creanțe fiscale accesorii, având în vedere necesitatea consolidării raportului drepturi/obligații dintre contribuabil și organul fiscal, clădirii unei relații de încredere și cooperare și îmbunătățirii, pe această bază, a conformării voluntare în ceea ce privește obligațiile fiscale, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie situații de urgență și extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 116 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 116 Compensarea (1) Prin compensare se sting creanțele statului sau unităților administrativ-teritoriale ori subdiviziunilor acestora reprezentând 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 669/30.IX.2010 impozite, taxe, contribuții și alte sume datorate bugetului general consolidat cu creanțele debitorului reprezentând sume de rambursat, de restituit sau de plată de la buget, până la concurența celei mai mici sume, când ambele părți dobândesc reciproc atât calitatea de creditor, cât și pe cea de debitor, cu condiția ca respectivele creanțe să fie administrate de aceeași autoritate publică. (2) Creanțele fiscale ale debitorului se compensează cu obligații datorate aceluiași buget, urmând ca din diferența rămasă să fie compensate obligațiile datorate altor bugete, în mod proporțional, cu respectarea condițiilor prevăzute la alin. (1). (3) Creanțele fiscale rezultate din raporturi juridice vamale se compensează cu creanțele fiscale ale debitorului reprezentând sume de restituit de aceeași natură. Eventualele diferențe rămase se compensează cu alte obligații fiscale ale debitorului, în ordinea prevăzută la alin. (2). (4) Dacă legea nu prevede altfel, compensarea operează de drept la data la care creanțele există deodată, fiind deopotrivă certe, lichide și exigibile. (5) în sensul prezentului articol, creanțele sunt exigibile: a) la data scadenței, potrivit art. 111; b) la termenul prevăzut de lege pentru depunerea decontului cu sumă negativă de TVA cu opțiune de rambursare, în limita sumei aprobate la rambursare prin decizia emisă de organul fiscal potrivit legii; c) la data comunicării, potrivit legii, a unei decizii de soluționare a cererii de restituire a accizei sau taxei pe valoarea adăugată, după caz; d) la data comunicării deciziei, pentru obligațiile fiscale principale, precum și pentru obligațiile fiscale accesorii stabilite de organele competente prin decizie; e) la data depunerii la organul fiscal a declarațiilor fiscale rectificative, pentru diferențele de obligații fiscale principale stabilite de contribuabil; f) la data comunicării actului de individualizare a sumei, pentru obligațiile de plată de la buget; g) la data primirii, în condițiile legii, de către organul fiscal a titlurilor executorii emise de alte instituții, în vederea executării silite. (6) Compensarea se constată de către organul fiscal competent, la cererea debitorului sau din oficiu. Dispozițiile art. 115 privind ordinea stingerii datoriilor sunt aplicabile în mod corespunzător. (7) Organul fiscal competent comunică debitorului decizia cu privire la efectuarea compensării, în termen de 7 zile de la data efectuării operațiunii.” 2. La articolul 120, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins: „(7) Nivelul dobânzii de întârziere este de 0,04% pentru fiecare zi de întârziere și poate fi modificat prin legile bugetare anuale.” 3. Articolul 122 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 122 Dobânzi și penalități de întârziere în cazul compensării în cazul creanțelor fiscale stinse prin compensare, dobânzile și penalitățile de întârziere sau majorările de întârziere, după caz, se calculează până la data prevăzută la art. 116 alin. (4).” 4. La articolul 136, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „(1) în cazul în care debitorul nu își plătește de bunăvoie obligațiile fiscale datorate, organele fiscale competente, pentru stingerea acestora, procedează la acțiuni de executare silită, potrivit prezentului cod, cu excepția cazului în care există o cerere de restituire/rambursare în curs de soluționare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decât creanța fiscală datorată de debitor.” 5. La articolul 148, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „( 2¹) Executarea silită se suspendă și în cazul în care, ulterior începerii executării silite, se depune o cerere de restituire/rambursare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decât creanța fiscală pentru care s-a început executarea silită. în acest caz, executarea silită se suspendă la data depunerii cererii.” Art. II. — (1) Prevederile art. I pct. 1 și 3 se aplică creanțelor care îndeplinesc condițiile de exigibilitate prevăzute la art. 116 alin. (4) după data de 1 noiembrie 2010. (2 ) Prevederile art. I pct. 1 și 3 se aplică creanțelor care la data de 1 noiembrie 2010 nu au fost stinse, dacă sunt îndeplinite următoarele condiții: a) o creanță îndeplinește condițiile de exigibilitate prevăzute la art. 116 alin. (4) la data de 1 noiembrie 2010, iar a doua creanță îndeplinește condițiile de exigibilitate prevăzute la art. 116 alin. (4) după data de 1 noiembrie 2010. în acest caz compensarea operează cu data la care a doua creanță îndeplinește condițiile de exigibilitate; b) ambele creanțe îndeplinesc condițiile de exigibilitate prevăzute la art. 116 alin. (4) la data de 1 noiembrie 2010. în acest caz compensarea operează cu data de 1 noiembrie 2010. (3 ) Executarea silită se suspendă de drept și în cazul în care la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență există o cerere de restituire/rambursare în curs de soluționare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decât creanța fiscală datorată de debitor. în acest caz executarea silită se suspendă la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Art. III. — Prezenta ordonanță de urgență intră în vigoare la data de 1 octombrie 2010, cu excepția art. I pct. 1 și 3, care intră în vigoare la data de 1 noiembrie 2010. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu Ministrul administrației și internelor, Constantin Traian Igaș București, 29 septembrie 2010. Nr. 88. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 669/30.IX.2010 5 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului interministerial pentru elaborarea și coordonarea implementării unui program de dezvoltare economico-socială a zonei „Delta Dunării” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se înființează Consiliul interministerial pentru elaborarea și coordonarea implementării unui program de dezvoltare economico-socială a zonei „Delta Dunării”, denumit în continuare Consiliu interministerial, fără personalitate juridică, care funcționează pe lângă Ministerul Administrației și Internelor. (2) Consiliul interministerial este alcătuit din reprezentanți cu rang de secretar de stat ai ministerelor de resort, președintele Consiliului Județean Tulcea și guvernatorul Administrației Rezervației Biosferei „Delta Dunării”. (3) Fiecare membru al Consiliului interministerial are dreptul la un membru supleant. (4) Componența Consiliului interministerial este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (5) Conducerea Consiliului interministerial este asigurată de secretarul de stat pentru comunitățile locale din cadrul Ministerului Administrației și Internelor. (6) Secretariatul Consiliului Interministerial se asigură în cadrul Ministerului Administrației și Internelor. Art. 2. — Scopul înființării Consiliului interministerial îl constituie elaborarea și coordonarea implementării unui program de dezvoltare economico-socială a zonei „Delta Dunării” pentru perioada 2010—2012. Art. 3. — Principalele atribuții ale Consiliului interministerial sunt: a) elaborarea și coordonarea programului de dezvoltare economico-socială a zonei „Delta Dunării”, pe care îl supune spre aprobare Guvernului României; b) stabilirea responsabilităților ce revin fiecărei autorități a administrației publice centrale și locale implicate în derularea programului, potrivit legii; c) identificarea și promovarea instrumentelor necesare punerii în aplicare a măsurilor prevăzute în program; d) monitorizarea implementării programului; e) evaluarea periodică a stadiului de implementare a programului și, în funcție de rezultatele obținute, propune Guvernului spre adoptare noi reglementări; f) evaluarea necesarului de fonduri pentru realizarea obiectivelor de investiții prevăzute în program și identificarea surselor de finanțare. Art. 4. — (1) Consiliul interministerial își desfășoară activitatea în plen. (2) Ședințele se convoacă lunar sau ori de câte ori este nevoie de către președinte. (3) La ședințele Consiliului interministerial participă membrii de drept sau supleanții acestora, desemnați prin ordin/decizie de către conducătorii fiecărei instituții/autorități în parte. (4) în funcție de complexitatea lucrărilor, la ședințele Consiliului interministerial pot fi invitați, fără drept de vot, reprezentanții autorităților administrației publice locale implicate și ai altor instituții sau organizații. Art. 5. — (1) Ședințele sunt regulamentar constituite când este asigurată participarea a două treimi din numărul membrilor Consiliului interministerial. (2) Ședințele sunt conduse de către președintele Consiliului interministerial, iar în lipsa acestuia, de către vicepreședintele reprezentant al Ministerului Mediului și Pădurilor. (3) în exercitarea atribuțiilor care îi revin, Consiliul interministerial adoptă hotărâri. (4) Hotărârile se adoptă prin votul a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenți. Art. 6. — Secretariatul Consiliului interministerial, denumit în continuare Secretariat, funcționează în cadrul Direcției generale pentru relația cu comunitățile locale din cadrul Ministerului Administrației și Internelor. Art. 7. — Principalele atribuții ale Secretariatului sunt următoarele: a) elaborează ordinea de zi a ședințelor Consiliului interministerial, pe care o prezintă spre aprobare președintelui/ supleantului desemnat de către ministrul administrației și internelor; b) asigură convocarea, pregătirea și buna desfășurare a ședințelor Consiliului interministerial; c) se îngrijește, cu ocazia fiecărei ședințe, de întocmirea documentațiilor și a proceselor-verbale; d) gestionează arhiva Consiliului interministerial; e) stabilește și menține legătura cu toate autoritățile publice implicate, în vederea atingerii obiectivelor stabilite prin program. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 20 septembrie 2010. Nr. 986.’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 669/30.IX.2010 ANEXĂ COMPONENȚA Consiliului interministerial pentru elaborarea și coordonarea implementării unui program de dezvoltare economico-socială a zonei „Delta Dunării” 1. Reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor — președinte 2. Reprezentantul Ministerului Mediului și Pădurilor — vicepreședinte 3. Președintele Consiliului Județean Tulcea — vicepreședinte 4. Reprezentantul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului — membru 5. Reprezentantul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale — membru 6. Reprezentantul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii — membru 7. Reprezentantul Ministerului Culturii și Patrimoniului Național — membru 8. Reprezentantul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului — membru 9. Reprezentantul Ministerului Sănătății — membru 10. Reprezentantul Ministerului Finanțelor Publice — membru 11. Guvernatorul Administrației Rezervației Biosferei „Delta Dunării” — membru GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Public — Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție în domeniul public al municipiului Brașov și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Brașov, județul Brașov în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transmiterea unor imobile situate în municipiul Brașov, județul Brașov, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Public — Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție în domeniul public al municipiului Brașov și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Brașov, județul Brașov. Art. 2. — Predarea-preluarea imobilelor transmise potrivit art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul justiției, Cătălin Marian Predoiu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 20 septembrie 2010. Nr. 987.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 669/30.IX.2010 7 ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilelor care se transmit din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Public — Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție în domeniul public al municipiului Brașov și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Brașov, județul Brașov Denumirea și locul Persoana juridică de Valoarea Număr de inventar, unde este situat la care se transmite Persoana juridică la care Caracteristicile imobilului de inventar conform Hotărârii imobilul imobilul se transmite imobilul --- lei --- Guvernului nr. 1.705/2006 Municipiul Statul român Municipiul Brașov Partea din construcție care se transmite: 500.000 104.907 Brașov, și din și în administrarea --- corp instruire --- birouri, laborator, săli 200.000 105.042 Str. Fundăturii administrarea Consiliului Local al cursuri, sală festivă = 250 locuri 400.000 104.909 nr. 2, județul Ministerului Municipiului Brașov --- clădire cantină = 200 locuri 105.659 104.726 Brașov Public --- --- cămin nefamiliști --- S = 382 m2 Parchetul de pe --- centrală termică --- 40,1 m2 + atelier lângă înalta --- P = 256,90 m2 Curte de --- rampă spălare auto --- P = 20 m2 Casație și --- stație de captare a apei --- P = 49,50 m2 Justiție --- castel de apă 200 m3 = 78, 50 m2 --- decantor INHOFF = 6,30 m2 --- teren --- 0,89 ha --- rețele apă --- împrejmuiri --- platforme --- branșamente --- drumuri de acces GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind reglementarea regimului juridic al unor imobile situate în județul Arad în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transmiterea unui imobil situat în municipiul Arad, județul Arad, identificat potrivit anexei nr. 1, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul de Poliție al Județului Arad, în domeniul public al municipiului Arad și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Arad, județul Arad. Art. 2. — Se aprobă darea în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, pentru Inspectoratul de Poliție al Județului Arad, a unui imobil situat în municipiul Arad, județul Arad, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 2, trecut în proprietatea publică a statului prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 319 din 13 noiembrie 2007. Art. 3. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 4. — Predarea-preluarea imobilelor transmise potrivit art. 1 și 2 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 20 septembrie 2010. Nr. 988. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 669/30.IX.2010 ANEXA Nr. 1 DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul de Poliție al Județului Arad în domeniul public al municipiului Arad și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Arad, județul Arad Locul unde este Persoana juridică Persoana juridică Număr de inventar și cod de situat imobilul de la care se transmite la care se transmite Caracteristicile imobilului clasificare, conform Hotărârii imobilul imobilul Guvernului nr. 1.705/2006 Municipiul Arad, Statul român și din Municipiul Arad și Suprafața construită --- 354 m2 101.042 Calea Bodrogului administrarea în administrarea Suprafața desfășurată --- 675,25 m2 cod de clasificare: FN, Ministerului Consiliului Local Suprafața totală a terenului --- 1.350 m2 8.29.10 județul Arad Administrației și al Municipiului C.F. 79230, Internelor, prin Arad nr. cadastral 14672 Inspectoratul de Poliție al Județului Arad ANEXA Nr. 2 DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului proprietate publică a statului care se dă în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, pentru Inspectoratul de Poliție al Județului Arad Locul unde este Persoana juridică de la care Persoana juridică la care Caracteristicile imobilului situat imobilul se transmite imobilul se transmite imobilul Bloc 108/A, Statul român și din Statul român și în Apartamentul nr. 35, în suprafață de 271 m2, situat în municipiul administrarea Consiliului administrarea Ministerului compus din: 1 sală servire, 2 depozite, Arad, Calea Radnei Local al Municipiului Arad Administrației și Internelor, degajament, birou, vestiar, grup sanitar (fostă Calea Lipovei) pentru Inspectoratul de C.F. nr. 10480 --- Micalaca, Poliție al Județului Arad nr. topo: 2450/662/3/b/1/2:2449/662/ 34/1/1/2:2450/662/3/a/1:2449/662/33/ 1/2/XXXV, cotă de teren 75/666 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE ORDIN pentru modificarea Instrucțiunilor privind eliberarea permiselor de exploatare, aprobate prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale nr. 94/2009 Având în vedere art. 28 și 30 din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 55 alin. (1) lit. I) din Legea nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.419/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale emite prezentul ordin. Articol unic. — Instrucțiunile privind eliberarea permiselor de exploatare, aprobate prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale nr. 94/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 19 mai 2009, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 2 va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) Rocile utilizabile în construcții, exploatabile și pe bază de permis, sunt următoarele: nisipul, pietrișul, gresia, marna, argila, calcarul industrial și de construcție, tuful, travertinul, dolomitul, cuarțitul, șisturile cristaline, gnaisul, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 669/30.IX.2010 9 pegmatitul, serpentinitul, amfibolitul, dacitul, micașistul, granitul, riolitul, granodioritul, andezitul, sienitul, dioritul, porfirul, bazaltul, diabazul, perlitul, scoria bazaltică. (2) Se poate solicita permis de exploatare și pentru produse reziduale miniere care conțin exclusiv cel puțin una dintre substanțele minerale utile prevăzute la alin. (1).” 2. Articolul 3 va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Dreptul de exploatare pe bază de permis se acordă: a) pentru rocile utilizabile în construcții, acumulările de turbă și aurul din aluviuni care nu sunt cercetate și înregistrate ca rezerve și/sau ca resurse valorificabile în Fondul național de resurse/rezerve minerale (F.N.R./R.) și care nu constituie obiectul unei concesiuni/dări în administrare la data solicitării permisului de exploatare; b) pentru rocile utilizabile în construcții și acumulările de turbă care au constituit obiectul unei activități de explorare nefinalizate (sau sunt cercetate și înregistrate ca rezerve/resurse grupa «afară de bilanț») și care nu constituie obiectul unei concesiuni/dări în administrare la data solicitării permisului de exploatare; c) pentru nisipuri și pietrișuri din albiile minore ale cursurilor de apă și din cuvetele lacurilor, care nu constituie, la data solicitării permisului de exploatare, obiectai unei concesiuni/dări în administrare și sunt cercetate și înregistrate ca rezerve și/sau ca resurse valorificabile în F.N.R./R.; d) pentru rocile utilizabile în construcții și acumulările de turbă, exclusiv titularului licenței de explorare, după acceptarea de către Agenția Națională pentru Resurse Minerale a raportului final de explorare, iar licența de exploatare nu este încheiată la data solicitării permisului de exploatare. în acest caz, se poate acorda permis de exploatare o singură dată; e) pentru rocile utilizabile în construcții și acumulările de turbă înregistrate ca rezerve și/sau ca resurse valorificabile în F.N.R./R., dacă dreptul de exploatare a acestora a constituit obiectai unui concurs public de ofertă, conform legii, pentru care nu a fost depusă cel puțin o ofertă; f) pentru rocile utilizabile în construcții și acumulările de turbă, dacă este încheiată licență de concesiune/dare în administrare pentru exploatare, neaprobată prin hotărâre a Guvernului la data solicitării permisului de exploatare; permisul de exploatare se acordă exclusiv titularului licenței de concesiune/dare în administrare pentru exploatare. (2 ) în limitele unui perimetru de explorare/exploatare se poate acorda permis de exploatare unor persoane juridice, altele decât titularul licenței, numai în condițiile art. 25 din Legea nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare. (3 ) Permisul de exploatare nu se acordă în perimetre ce constituie obiect al listei perimetrelor pentru concesionarea de activități de explorare/exploatare, aprobate potrivit art. 40 din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare.” 3. Articolul 9 va avea următorul cuprins: „Art. 9. — Pentru obținerea permisului de exploatare, solicitantul este obligat să prezinte certificatul de atestare fiscală, în original sau copie legalizată, valabil la data depunerii documentației complete, din care să rezulte că acesta nu înregistrează obligații restante exigibile cu privire la redevența și taxa pe activitatea de prospecțiune, explorare sau exploatare, după caz, ori documente financiare care să ateste plata taxei și a redevenței miniere restante exigibile.” 4. Articolul 10 va avea următorul cuprins: „Art. 10. — (1) Permisul de exploatare se întocmește numai după prezentarea de către solicitant a unui act de reglementare pentru protecția mediului sau a unui document emis de autoritatea competentă pentru protecția mediului, în care se precizează că proiectul propus nu se supune evaluării impactului asupra mediului/evaluării adecvate. (2) în cazul exploatărilor de nisipuri și pietrișuri din albiile majore și terasele râurilor, sub nivelul hidrostatic, precum și al celor din albiile minore ale râurilor și din cuvetele lacurilor, întocmirea permisului de exploatare este condiționată de obținerea, în prealabil, de către solicitant a avizului/autorizației de gospodărire a apelor.” 5. Articolul 11 va avea următorul cuprins: „Art. 11. — Solicitanții permiselor de exploatare au obligația de a constitui garanția financiară pentru refacerea mediului (anexa nr. 5 la prezentele instrucțiuni), conform prevederilor legale în vigoare.” 6. Articolul 13 va avea următorul cuprins: „Art. 13. — Solicitanții permiselor de exploatare sunt obligați la plata către bugetul de stat a taxei pentru activitatea de exploatare și a redevenței miniere, conform prevederilor legale în vigoare.” 7. Articolul 16 va avea următorul cuprins: „Art. 16. — în permisul de exploatare se stabilesc, în principal: — titularul; — obiectul; — perioada de valabilitate; — denumirea și localizarea perimetrului; — tipul resursei minerale și cantitatea determinată; — produsele miniere; — drepturile și obligațiile titularului; — cazurile de încetare; — taxele și redevențele miniere datorate statului și termenele de plată; — obligația respectării prevederilor Legii nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale normelor și instrucțiunilor emise pentru aplicarea acesteia; — obligația respectării măsurilor stabilite de către autoritatea competentă pentru protecția mediului; — obligația respectării condițiilor impuse prin avizele/autorizațiile din domeniul gospodăririi apelor (după caz); — anexele permisului; — dreptul Agenției Naționale pentru Resurse Minerale de a controla ori de câte ori se consideră necesar și de a aplica sancțiuni; — alte clauze sau condiții speciale.” 8. La articolul 17, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Permisul de exploatare se eliberează titularului numai după achitarea tarifului pentru emiterea acestuia.” 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 669/30.IX.2010 9. Anexele nr. 1 și 7 la instrucțiuni vor avea următorul cuprins: „ANEXA Nr. 1 la instrucțiuni CONȚINUTUL-CADRU al documentației tehnice pentru acordarea permisului de exploatare A. Memoriul tehnic va cuprinde următoarele capitole: — capitolul 1 — datele de identificare și de înregistrare ale operatorului economic; — capitolul 2 — perioada pentru care se solicită permisul de exploatare; — capitolul 3 — prezentarea resursei minerale, estimarea cantitativă și calitativă a acesteia; — capitolul 4 — programarea indicatorilor tehnico-economici, respectiv eșalonări trimestriale; — capitolul 5 — modalitatea de extracție (metoda de deschidere, pregătire și exploatare, haldarea materialului steril, protecția zăcământului), prelucrarea, închiderea, asigurarea calității impuse prin acordul și/sau prin autorizația de mediu; — capitolul 6 — resursele minerale utile/produsele miniere pentru care se vor achita redevențe miniere, conform prevederilor legale în vigoare; — capitolul 7 — deteriorări ale mediului*) ca urmare a lucrărilor propuse, măsurile de protecție, lucrările de refacere a mediului*) [care vor fundamenta calculul garanției financiare pentru refacerea mediului*) — anexa nr. 5 la instrucțiuni]; — capitolul 8 — efectele derocării cu ajutorul explozivilor asupra mediului*), determinate pe bază de studii de specialitate, în cazul exploatărilor care presupun realizarea unor asemenea operații; — capitolul 9 — efectele activității de transport al produselor miniere, realizată de titular, asupra mediului*), în cazul exploatărilor care presupun realizarea unor asemenea activități. B. Anexele scrise: 1. acte și documente privind legalitatea funcționării operatorului economic, inclusiv certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului, în termen de valabilitate; 2. act de reglementare pentru protecția mediului sau un document, emis de autoritatea competentă pentru protecția mediului, în care să se precizeze că proiectul propus nu se supune evaluării impactului asupra mediului/evaluării adecvate; 3. aviz/autorizație de gospodărire a apelor, după caz; 4. tabel cu valoarea garanției financiare pentru refacerea mediului (anexa nr. 5 la instrucțiuni), avizat de agenția județeană de protecție a mediului; 5. certificat de atestare fiscală, în original sau copie legalizată, valabil la data depunerii documentației complete, din care să rezulte că solicitantul nu înregistrează obligații restante exigibile cu privire la redevența și taxa pe activitatea de prospecțiune, explorare sau exploatare, după caz, ori din care să rezulte valoarea obligațiilor restante exigibile cu privire la redevența și taxa pe activitatea de prospecțiune, explorare sau exploatare, după caz, precum și ordinul de plată și extrasul de cont care atestă plata taxei și redevenței miniere restante exigibile; 6. acord de reabilitare, încheiat cu autoritățile administrației publice locale pentru cazurile în care transportul rutier al resurselor minerale afectează infrastructura rutieră și clădirile adiacente din localitățile urbane sau rurale respective; 7. lista cuprinzând personalul de specialitate atestat implicat în managementul exploatării, cu prezentarea activității acestuia (C.V.); 8. plan de refacere a mediului și proiect tehnic de refacere a mediului. C. Anexele grafice: 1. fișa de localizare a perimetrului de exploatare (anexa nr. 4 la instrucțiuni), la scara 1:25.000, pe care se vor figura în mod obligatoriu: — caroiajul rectangular, corespunzător sistemului de proiecție «Stereo 70»; — conturul perimetrului solicitat; — elemente de toponimie și relief (drumuri, localități, construcții, diguri, căi ferate, rețea hidrografică, direcția nord etc.); 2. planul topografic de situație la scara 1:500 — 1:1.000 (în funcție de densitatea punctelor de detaliu) în sistemul de proiecție «Stereo 70», care va fi realizat înainte de începerea activității de exploatare în perimetru și pe care se vor reprezenta: — conturul perimetrului solicitat; — puncte cotate, având densitatea corespunzătoare scării de redactare a planului; — curbe de nivel, cu echidistanța corespunzătoare scării de redactare a planului; — eșalonarea trimestrială a lucrărilor programate; 3. profiluri transversale și/sau longitudinale, pentru determinarea volumului de substanță minerală care se va extrage, atunci când sunt cunoscute date preliminare, cu eșalonarea trimestrială a lucrărilor programate. NOTĂ: La începerea activității de exploatare în perimetru, operatorii economici sunt obligați să aplice în activitatea topografică prevederile Normelor metodologice privind executarea lucrărilor de cadastru de specialitate în domeniul extractiv minier, aprobate prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale nr. 197/2003, și ale Regulamentului de topografie minieră, aprobat prin Ordinul ministrului economiei și comerțului și al președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale nr. 65/133/2003. *) Mediu — ansamblul de condiții și elemente naturale ale Terrei: aerul, apa, solul și subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice și anorganice, precum și ființele vii, sistemele naturale în interacțiune cuprinzând elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale și spirituale. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 669/30.IX.2010 11 ANEXA Nr. 7 la instrucțiuni TABEL CENTRALIZATOR cuprinzând producția preliminată și indicatorii tehnici specifici Nr. Specificație U.M. Total Trimestrul Trimestrul Trimestrul Trimestrul crt. I II III IV 1. Consum de resurse/rezerve m3/t 2. Pierderi de exploatare m3/t 3. Gradul de recuperare la exploatare %” 10. Anexa nr. 8 se abrogă. Președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, Alexandru Pătruți București, 20 septembrie 2010. Nr. 142^ MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI AGENȚIA PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR Șl PROGRAMELOR PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI Șl MIJLOCII DECIZIE privind modificarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare — START, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 69/2010 Având în vedere prevederile anexei nr. 3/35/26 la Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 25 și 26¹ din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 15 alin. (5) din Regulamentul de organizare și funcționare al Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, aprobat prin Ordinul ministrului întreprinderilor mici și mijlocii, comerțului și mediului de afaceri nr. 658/2009, cu modificările ulterioare, președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii emite prezenta decizie. Art. I. — Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare — START, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 69/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.187 și 187 bis din 24 martie 2010, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La punctul 2, subpunctul 2.1 va avea următorul cuprins: „2.1. Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2010 este de 7.102.000 lei, gestionați de Agenția pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii (AIPPIMM), denumită în continuare Agenție, pentru organizarea și desfășurarea cursurilor de pregătire antreprenorială UNCTAD EMPRETEC și acordarea de alocații financiare nerambursabile (AFN).” 2. La punctul 2 subpunctul 2.2, litera b) va avea următorul cuprins: ,,b) etapa a ll-a — 6.702.000 lei — finanțarea implementării celor mai bune planuri de afaceri prin alocație financiară nerambursabilă, în limita bugetului alocat.” Art. II. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Cristian Haiduc București, 28 septembrie 2010. Nr. 182.’ 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 669/30.IX.2010 MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI AGENȚIA PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR Șl PROGRAMELOR PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI Șl MIJLOCII DECIZIE privind modificarea Procedurii de implementare a Programului național multianual pe perioada 2002—2012 de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 125/2010 Având în vedere prevederile anexei nr. 3/35/26 la Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 25 și 26¹ din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 15 alin. (5) din Regulamentul de organizare și funcționare al Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, aprobat prin Ordinul ministrului întreprinderilor mici și mijlocii, comerțului și mediului de afaceri nr. 658/2009, cu modificările ulterioare, președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii emite prezenta decizie. Art. I. — Procedura de implementare a Programului național multianual pe perioada 2002—2012 de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 125/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 386 din 10 iunie 2010, se modifică după cum urmează: — La punctul 2, subpunctul 2.1 va avea următorul cuprins: „2.1. Bugetul Programului pentru anul 2010, prevăzut în anexa nr. 3/35/26 la Legea nr. 11/2010, cu modificările și completările ulterioare, este în valoare de 2.900.000 lei, distribuit conform Planului de acțiuni propus de PNUD și aprobat de președintele AIPPIMM.” Art. II. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Cristian Haiduc București, 28 septembrie 2010. Nr. 183.’ MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI AGENȚIA PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR Șl PROGRAMELOR PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI Șl MIJLOCII DECIZIE privind modificarea Procedurii de implementare a Programului național multianual pe perioada 2005—2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 66/2010 Având în vedere prevederile anexei nr. 3/35/26 la Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 25 și 26¹ din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 669/30.IX.2010 13 în temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 15 alin. (5) din Regulamentul de organizare și funcționare al Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, aprobat prin Ordinul ministrului întreprinderilor mici și mijlocii, comerțului și mediului de afaceri nr. 658/2009, cu modificările ulterioare, președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii emite prezenta decizie. Art. I. — Procedura de implementare a Programului național multianual pe perioada 2005—2012 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii, aprobată prin Decizia președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii nr. 66/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 181 și 181 bis din 22 martie 2010, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: — La punctul 2, subpunctul 2.3 va avea următorul cuprins: „2.3. Pentru realizarea programului se alocă de la bugetul de stat pe anul 2010 suma de 600.000 lei, defalcată astfel: a) etapa I — 40.000 lei pentru elaborarea și publicarea de broșuri; b) etapa a ll-a — 48.000 lei pentru organizarea campaniilor de informare din cadrul caravanei «Zilele femeilor întreprinzător» în 13 orașe arondate următoarelor OTIMMC: 1. OTIMMC Bacău; 2. OTIMMC Brașov; 3. OTIMMC București; 4. OTIMMC Cluj-Napoca; 5. OTIMMC Constanța; 6. OTIMMC Craiova; 7. OTIMMC Galați; 8. OTIMMC lași; 9. OTIMMC Ploiești; 10. OTIMMC Târgoviște; 11. OTIMMC Târgu Mureș; 12. OTIMMC Timișoara; 13. OTIMMC Satu Mare; c) etapa a lll-a — 270.000 lei pentru organizarea și desfășurarea cursurilor de educație antreprenorială pe durata a 4 zile în 8 locații din următoarele OTIMMC: 1. Brașov; 2. București; 3. Cluj-Napoca; 4. Craiova; 5. Galați; 6. lași; 7. Timișoara; 8. Satu Mare; d) etapa a IV-a — 242.000 lei pentru organizarea «Forumului antreprenoriatului feminin».” Art. II. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Cristian Haiduc București, 28 septembrie 2010. Nr. 195.’ GUVERNUL ROMÂNIEI SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI ORDIN privind stabilirea procedurii de efectuare a plății titlurilor executorii având ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din cadrul Secretariatului General al Guvernului și al structurilor, organelor de specialitate ale administrației publice centrale și instituțiilor publice finanțate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului Având în vedere prevederile art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 71/2009 privind plata unor sume prevăzute în titluri executorii având ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului, cu modificările și completările ulterioare, secretarul general al Guvernului emite prezentul ordin. Art. 1. — Drepturile de natură salarială stabilite în favoarea personalului din cadrul Secretariatului General al Guvernului și al structurilor, organelor de specialitate ale administrației publice centrale și instituțiilor publice finanțate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, prevăzute prin hotărâri judecătorești devenite executorii până la data de 31 decembrie 2009, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 71/2009 privind plata unor sume prevăzute în titluri executorii având ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanță de urgență, nu includ sumele ce reprezintă cheltuieli de judecată, despăgubiri, taxe judiciare și altele asemenea. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 669/30.IX.2010 Art. 2. — Procedura de efectuare a plății drepturilor de natură salarială devenite executorii până la 31 decembrie 2009 se desfășoară cu respectarea prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor bugetare. Art. 3. — Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului Secretariatului General al Guvernului și al structurilor, organelor de specialitate ale administrației publice centrale și instituțiilor publice finanțate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, devenite executorii până la 31 decembrie 2009, se realizează potrivit art. 1 alin. (1) și (3) din ordonanța de urgență. Art. 4. — Fondurile publice necesare pentru plata sumelor aferente tranșelor prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonanța de urgență vor fi alocate de la bugetul de stat pentru anii 2012, 2013 și 2014 și vor fi cuprinse în bugetul Secretariatului General al Guvernului. Art. 5. — Prevederile prezentului ordin se aplică de către structurile, organele de specialitate ale administrației publice centrale și instituțiile publice finanțate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, ai căror conducători au calitatea de ordonatori de credite. Art. 6. — (1) Structurile financiar-contabile constituite la nivelul ordonatorilor terțiari de credite vor transmite datele aferente plății tranșei stabilite potrivit art. 1 alin. (1) lit. a) din ordonanța de urgență, pe categorii de drepturi recunoscute prin hotărâri judecătorești și pe alineatele clasificației economice, ordonatorilor de credite care le asigură finanțare. (2) Structurile financiar-contabile constituite la nivelul ordonatorilor secundari de credite vor centraliza datele primite de la ordonatorii terțiari de credite, precum și pe cele reprezentând necesarul propriu și le vor transmite Direcției economice din cadrul Secretariatului General al Guvernului. (3) Direcția economică va centraliza datele primite de la ordonatorii secundari și terțiari de credite din finanțare, precum și pe cele reprezentând necesarul propriu de fonduri publice și va propune Ministerului Finanțelor Publice modificările corespunzătoare pentru proiectul de buget. Art. 7. — în vederea alocării fondurilor publice necesare aplicării prevederilor art. 1 alin. (1) lit. b) și c) din ordonanța de urgență, propunerile ordonatorilor secundari și terțiari de credite se transmit potrivit calendarului bugetar în anul 2011. Art. 8. — (1) Plata sumelor reprezentând drepturi salariale prevăzute în titluri executorii se efectuează de fiecare ordonator de credite care asigură plata drepturilor bănești personalului prevăzut la art. 1, pe bază de state nominale, altele decât cele pentru plata salariilor, și nu se cumulează cu drepturile salariale din luna plății. (2) Sumele prevăzute la alin. (1) vor fi plătite în conturile indicate de beneficiari. Art. 9. — Ordonatorii secundari și terțiari de credite din cadrul Secretariatului General al Guvernului au obligația de a angaja și de a utiliza creditele bugetare necesare aplicării prezentului ordin numai în limita prevederilor și destinațiilor aprobate, cu respectarea dispozițiilor Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare. Art. 10. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 5 august 2010. Nr. 530.’ MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN privind modificarea art. 11 din anexa la Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1.597/2006 pentru numirea membrilor comisiilor de avizare a donării de la donatorul viu Având în vedere prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 79/2004 pentru înființarea Agenției Naționale de Transplant, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 588/2004, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 146 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. I. —Articolul 11 din anexa la Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1.597/2006 pentru numirea membrilor comisiilor de avizare a donării de la donatorul viu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 8 ianuarie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 11. — Comisia de avizare a donării de la donatorul viu, înființată în Societatea Comercială Centrul Medical «Med New Life» — S.R.L. București, are următoarea componență: — membri titulari: a) dr. Marius Lițu; b) psiholog Nicoleta Florentina Vascan; — membri suplinitori: a) dr. Gabriel Mihai Raicu; b) psiholog Mihaela Preda; c) dr. Cristian Gherasie.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 28 septembrie 2010. Nr. 1.258. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 669/30.IX.2010 15 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN privind completarea Ordinului ministrului sănătății nr. 241/2010 pentru aprobarea prețurilor la medicamentele cuprinse în Catalogul național al prețurilor medicamentelor de uz uman autorizate de punere pe piață în România Văzând Referatul Direcției politica medicamentului nr. Cs.A. 10.281 din 28 septembrie 2010, având în vedere: — prevederile art. 851 din titlul XVII „Medicamentul” din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare; — prevederile art. 140 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare; — Legea nr. 348/2004 privind denominarea monedei naționale, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului sănătății nr. 241/2010 pentru aprobarea prețurilor la medicamentele cuprinse în Catalogul național al prețurilor medicamentelor de uz uman autorizate de punere pe piață în România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 30 martie 2010, cu completările ulterioare, se completează după cum urmează: — La articolul 1, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „ (2¹) Se completează Catalogul național al prețurilor medicamentelor de uz uman autorizate de punere pe piață în România cu prețurile produselor nou-avizate/reavizate în perioada 29 iunie—23 septembrie 2010.” Art. II. — Prevederile prezentului ordin intră în vigoare începând cu data de 1 octombrie 2010. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 28 septembrie 2010. Nr. 1.265. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446557 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 669/30.IX.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495