MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 665 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE MarțL ²⁸ septembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECRETE 915. — Decret privind conferirea Ordinului Meritul Sanitar în grad de Cavaler ...................................... 2 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.043 din 14 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 35 alin. (2) și art. 101 alin. (1) pct. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice...................................... 2-3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 947. — Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 930/2002 privind atestarea domeniului public al județului Ilfov, precum și al orașelor și comunelor din județul Ilfov.................. 4 965. — Hotărâre privind transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul de Jandarmi Județean Galați, în domeniul public al municipiului Tecuci și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Tecuci, județul Galați......................................... 4-5 983. — Hotărâre pentru aprobarea schimbării din clasa de secretizare secret de stat, nivel de secretizare secret, în clasa de secretizare secret de serviciu a informațiilor cuprinse în „Fișa de evidență” a cadrelor militare și „Fișa matricolă” din memoriile originale ale acestora, elaborate de Ministerul Apărării Naționale în perioada 17 februarie 1972—31 decembrie 2002 ..................... 5 Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 216. — Ordin al ministrului administrației și internelor privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției pentru dezvoltarea capacității administrative, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, nr. 50/2009 ......................... ’. 6-7 486. — Ordin al președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare’de Utilități Publice privind modificarea Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală nr. 102/2007 privind aprobarea Regulamentului de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală .................................................. 8 1.334. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale privind aprobarea liniilor prioritare pentru subvenționarea în anul 2011, de la bugetul de stat, a asociațiilor și fundațiilor, în baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, precum și pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Comisiei de evaluare și selecționare și a Grilei de evaluare a asociațiilor și fundațiilor........................................... 9-16 ★ Cuantumul total al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2009, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale.................................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 665/28.IX.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea Ordinului Meritul Sanitar în grad de Cavaler în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale art. 4 alin. (3), ale art. 7 lit. A și ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, în semn de înaltă apreciere pentru dăruirea cu care s-au implicat în diagnosticarea și tratarea unui număr însemnat de pacienți români suferind de boli grave, pentru susținerea constantă a activităților umanitare desfășurate de către Organizația de ajutor pentru cancer, invaliditate și boli greu vindecabile, cu sediul la Viena, Președintele României decretează: Articol unic. — Se conferă Ordinul Meritul Sanitarîn grad de Cavaler: — domnului prof. univ. dr. Franz Grill, medic ortoped (Republica Austria); — domnului Franz Bittner, director executiv (Republica Austria). PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 22 septembrie 2010. Nr. 915.’ DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 9 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.043 din 14 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 35 alin. (2) și art. 101 alin. (1) pct. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Mi nea Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Valentina Bărbățeanu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor „art. 118 alin. (1) pct. 18 raportate la art. 35 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002” privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de George Alexandru Benea în Dosarul nr. 4.644/1.748/CV/2008 al Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 14 decembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 4.644/1.748/CV/2008, Tribunalul București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor „art. 118 și 35 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001”. Excepția a fost ridicată de George Alexandru Benea într-o cauză privind soluționarea unui recurs formulat într-o acțiune de anulare a unui ’proces-verbal de contravenție. în motivarea excepției de neconstituționalitate se arată că prevederile de lege criticate sunt neconstituționale, deoarece impun participanților la trafic obligația de a prezenta polițistului rutier documentele de identitate, fără să prevadă însă și obligația acestuia din urmă ca, la rândul său, să se legitimeze în fața participantului la trafic. De asemenea, se critică și faptul că nu este prevăzută ipoteza în care actele de identitate ale participatului la trafic au fost furate și nici vreun alt caz „de forță majoră”. Tribunalul București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal apreciază că „prevederile art. 118 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 nu intră în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 665/28.IX.2010 3 contradicție cu prevederile art. 16 și 53 din Constituția României”. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că stabilirea unei contravenții și sancționarea acesteia cu amendă nu contravin art. 16 alin. (1) din Constituție, ci reprezintă o opțiune legitimă a legiuitorului, care exprimă preocuparea statului pentru asigurarea desfășurării fluente și în siguranță a circulației pe drumurile publice, sens în care Curtea Constituțională s-a pronunțat prin Decizia nr. 1.159/2009. Totodată, consideră că nu sunt încălcate nici dispozițiile art. 53 alin. (1) din Constituție, care prevăd, între alte situații, că exercițiul unor drepturi poate fi restrâns și pentru apărarea drepturilor și a libertăților cetățenilor. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie, potrivit considerentelor încheierii de sesizare și motivării autorului excepției, dispozițiile „art. 118 alin. (1) pct. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice”, raportat la art. 35 alin. (2) din același act normativ. Curtea observă că dispozitivul încheierii de sesizare cuprinde o eroare materială, făcând referire la Ordonanța Guvernului nr. 2/2001, iar nu la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002. Verificând conținutul articolului indicat și comparându-l cu cel redat parțial de autorul excepției în motivarea sa, Curtea constată că în realitate obiectul excepției de neconstituționalitate îl reprezintă dispozițiile art. 35 alin. (2) și cele ale art. 101 alin. (1) pct. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, astfel cum acestea au fost completate prin art. I pct. 41 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2007 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 29 iunie 2007. Prevederile din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 asupra cărora se va pronunța Curtea Constituțională au următorul conținut: — Art. 35 alin. (2): „(2) Participanții la trafic sunt obligați ca, la cererea polițistului rutier, să înmâneze acestuia documentul de identitate sau, după caz, permisul de conducere, documentul de înmatriculare ori de înregistrare a vehiculului condus, documentele referitoare la bunurile transportate, precum și alte documente prevăzute de lege. — Art. 101 alin. (1) pct. 18: „(1) Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a lll-a de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de persoane fizice: (...) 18. nerespectarea obligației conducătorului de vehicul de a avea asupra sa documentele prevăzute la art. 35 alin. (2).” în opinia autorului excepției de neconstituționalitate, textul de lege criticat contravine dispozițiilor constituționale ale art. 16 alin. (1) care consacră principiul egalității cetățenilor în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări, și ale art. 53 referitor la restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea observă că argumentele formulate de autorul acesteia în susținerea criticii se bazează pe evidențierea unor situații pe care legiuitorul nu le-a cuprins în dispozițiile de lege supuse controlului de constituționalitate. Astfel, autorul este nemulțumit, pe de o parte, de faptul că nu a fost impusă, prin intermediul textelor criticate, și obligația polițistului rutier de a prezenta participantului la trafic un document de identificare, iar, pe de altă parte, de faptul că nu este prevăzută posibilitatea pentru participantul la trafic de a justifica lipsa documentelor de identitate și, implicit, de a evita sancțiunea contravențională, prin invocarea unor posibile cazuri „de forță majoră”, ca, de exemplu, furtul acestora. Așadar, în cauza de față critica este formulată prin prisma unor ipoteze pe care legiuitorul nu le-a avut în vedere la momentul edictării Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002. Curtea constată că, din această perspectivă, excepția de neconstituționalitate este inadmisibilă, întrucât, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, nu poate modifica sau completa prevederile supuse controlului, instanța de contencios constituțional neputându-se substitui legiuitorului în activitatea de elaborare a normelor legale. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 35 alin. (2) și art. 101 alin. (1) pct. 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de George Alexandru Benea în Dosarul nr. 4.644/1.748/CV/2008 al Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 14 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Valentina Bărbățeanu 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 665/28.IX.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 930/2002 privind atestarea domeniului public al județului Ilfov, precum și al orașelor și comunelor din județul Ilfov în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa nr. 16 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Cornetu” la Hotărârea Guvernului nr. 930/2002 privind atestarea domeniului public al județului Ilfov, precum și al orașelor și comunelor din județul Ilfov, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 și nr. 682 bis din 16 septembrie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 8 septembrie 2010. Nr. 947.’ *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 665 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. Art. 1. — Se aprobă transmiterea unor imobile, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul de Jandarmi Județean Galați, în domeniul public al municipiului Tecuci și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Tecuci, județul Galați, în vederea construirii de locuințe și desfășurării activității unor servicii publice de interes local. Art. 2. — Predarea-preluarea imobilelor transmise potrivit prevederilor art. 1 se va face pe bază de protocol încheiat între GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul de Jandarmi Județean Galați, în domeniul public al municipiului Tecuci și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Tecuci, județul Galați în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 3. — Ministerul Administrației și Internelor își va actualiza în mod corespunzător datele din evidența cantitativ-valorică și, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va opera modificările corespunzătoare în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 15 septembrie 2010. Nr. 965.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 665/28.IX.2010 5 ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale imobilelor aflate în domeniul publicai statului și în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, prin Inspectoratul de Jandarmi Județean Galați, care se transmit în domeniul public al municipiului Tecuci și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Tecuci, județul Galați Valoarea Numărul de identificare Locul unde este situat Persoana juridică care Persoana juridică la care se Caracteristicile tehnice ale imobilului contabilă și codul de clasificare imobilul administrează imobilul transferă imobilul --- lei --- atribuit de Ministerul Finanțelor Publice Comuna Ministerul Municipiul Tecuci Imobil 45---41 1.727.784 101.202 Cernicari, Administrației și în administrarea Suprafață teren = 10.000,00 m2 8.29.10 județul Galați și Internelor --- Consiliului Local Inspectoratul de al Municipiului Tecuci Jandarmi Județean Galați --- Unitatea Militară 0527 Galați Municipiul Tecuci, Ministerul Municipiul Tecuci Imobil 45---60 318.661 101.203 str. Izvor nr. 30, Administrației și în administrarea Suprafață teren = 8.936,00 m2 8.29.10 județul Galați și Internelor --- Consiliului Local Suprafață construită total = 281,73 m2 Inspectoratul de al Municipiului Tecuci Suprafață desfășurată total = Jandarmi Județean 281,73 m2 Galați --- Unitatea Nr. construcții = 4: Militară 0527 Galați 1. Pavilion 45---60---01 Suprafață construită = suprafață desfășurată = 64,73 m2 2. Pavilion 45---60---02 Suprafață construită = suprafață desfășurată = 135,00 m2 3. Pavilion 45---60---03 Suprafață construită = suprafață desfășurată = 72,00 m2 4. Pavilion 45---60---04 Suprafață construită = suprafață desfășurată = 10,00 m2 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru aprobarea schimbării din clasa de secretizare secret de stat, nivel de secretizare secret, în clasa de secretizare secret de serviciu a informațiilor cuprinse în „Fișa de evidență” a cadrelor militare și „Fișa matricolă” din memoriile originale ale acestora, elaborate de Ministerul Apărării Naționale în perioada 17 februarie 1972—31 decembrie 2002 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 24 alin. (4) si (10) din Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă schimbarea din clasa de secretizare secret de stat, nivel de secretizare secret, în clasa de secretizare secret de serviciu a informațiilor cuprinse în „Fișa de evidență” a cadrelor militare și „Fișa matricolă” din memoriile originale ale acestora, elaborate de Ministerul Apărării Naționale în perioada 17 februarie 1972—31 decembrie 2002, informațiile nemaifăcând parte din Lista informațiilor clasificate secret de stat deținute de Ministerul Apărării Naționale. Art. 2. — Deținătorii documentelor ce conțin informațiile trecute în clasa de secretizare secret de serviciu, prevăzute la art. 1, precum și cei care dețin copii ale acestor informații iau măsuri pentru trecerea noului’ marcaj de clasificare. Art. 3. — (1) Documentele ce conțin informațiile trecute în clasa de secretizare secret de serviciu, prevăzute la art. 1, urmează a fi gestionate în continuare în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările și completările ulterioare. (2) Consultarea documentelor ce conțin informațiile prevăzute la art. 1 se realizează în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 781/2002 privind protecția informațiilor secrete de serviciu. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Directorul general al Oficiului Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat, Marius Petrescu București, 20 septembrie 2010. Nr. 983.’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 665/28.IX.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției pentru dezvoltarea capacității administrative, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, nr. 50/2009 în conformitate cu prevederile: — Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârii Guvernului nr. 732/2010 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor, pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.380/2009 privind înființarea, organizarea, funcționarea și atribuțiile Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înființarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administrației și Internelor și pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor; — Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituțional de coordonare și de gestionare a instrumentelor structurale, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației și internelor emite prezentul ordin. Art. I. — Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției pentru dezvoltarea capacității administrative, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, nr. 50/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 250 din 15 aprilie 2009, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Activitatea direcției este coordonată de către un secretar de stat.” 2. La articolul 26, după litera I) se introduc două noi litere, literele m) și n), cu următorul cuprins: ,, m) transmite sesizări către ofițerul de nereguli și riscuri în cazul existenței unor suspiciuni de nereguli privind activitatea curentă; n) asigură păstrarea în vederea arhivării a documentelor Unității de evaluare.” 3. Anexa nr. 1a) „Diagrama de relații interne a Direcției pentru dezvoltarea capacității administrative” se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul administrației și internelor, Gheorghe Emacu, secretar de stat București, 24 septembrie 2010. Nr. 216.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 665/28.IX.2010 7 ANEXĂ*) [Anexa nr. 1a) la regulament] *) Anexa este reprodusă în facsimil. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 665/28.IX.2010 AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITĂTI PUBLICE ORDIN privind modificarea Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală nr. 102/2007 privind aprobarea Regulamentului de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală Având în vedere dispozițiile: — art. 21 alin. (2) lit. b) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârii Guvernului nr. 671/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din regulamentul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 671/2007, cu modificările ulterioare, și ale art. 16 alin. (9) din Legea nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare, președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice emite prezentul ordin. Articol unic. — Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală nr. 102/2007 privind aprobarea Regulamentului de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 245 din 12 aprilie 2007, se modifică după cum urmează: 1. Titlul va avea următorul cuprins: „ORDIN privind aprobarea Regulamentului de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice” 2. Articolul 1 va avea următorul cuprins: „Art. 1. — Se aprobă Regulamentul de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.” 3. în tot cuprinsul regulamentului, sintagma „Direcția control, sesizări și relații cu publicul” se înlocuiește cu sintagma „Direcția monitorizare piață și consultanță în teritoriu”, iar sintagma „Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală” se înlocuiește cu sintagma „Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice”. 4. în regulament, articolul 22 va avea următorul cuprins: „Art. 22. — (1) împotriva procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor se poate face plângere în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânării sau a comunicării acestuia. Plângerea împreună cu dosarul cauzei se trimit de îndată judecătoriei în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția. (2 ) Plângerea împotriva procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, precum și exercitarea căilor de atac împotriva hotărârii judecătorești sunt suspensive de executare.” Președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, Matei Mircea Leontin București, 22 septembrie 2010. Nr. 486.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 665/28.IX.2010 9 MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE ORDIN privind aprobarea liniilor prioritare pentru subvenționarea în anul 2011, de la bugetul de stat, a asociațiilor și fundațiilor, în baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, precum și pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Comisiei de evaluare si selecționare si a Grilei de evaluare a asociațiilor si fundațiilor J 1 9 3 9 9 Având în vedere: — prevederile art. 1 alin. (3) și ale art. 5 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.153/2001, cu modificările și completările ulterioare; — prevederile anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 539/2005 pentru aprobarea Nomenclatorului instituțiilor de asistență socială și a structurii orientative de personal, a Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a instituțiilor de asistență socială, precum și a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, cu modificările ulterioare, în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare, ministrul muncii, familiei și protecției sociale emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă unitățile de asistență socială și capitolele de cheltuieli pentru care asociațiile și fundațiile pot solicita subvenții de la bugetul de stat, pentru anul 2011, în baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare al Comisiei de evaluare și selecționare, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — Se aprobă Grila de evaluare a asociațiilor și fundațiilor, prevăzută în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 4. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă art. 2 și 3, precum și anexele nr. 1 și 2 din Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 1.634/2009 privind aprobarea liniilor prioritare pentru subvenționarea în anul 2010, de la bugetul de stat, în baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, a asociațiilor și fundațiilor, precum și pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Comisiei de evaluare și selecționare și a Grilei de evaluare a asociațiilor și fundațiilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 697 din 16 octombrie 2009. Art. 5. — Direcția generală asistență socială va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, loan Nelu Botiș București, 20 septembrie 2010. Nr. 1.334. ANEXA Nr. 1 UNITĂȚILE DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ Șl CAPITOLELE DE CHELTUIELI pentru care asociațiile și fundațiile pot solicita subvenții de la bugetul de stat, pentru anul 2011, în baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează si administrează unităti de asistentă socială 11 11 Unități de asistență socială Categorii de persoane beneficiare/încadrarea în Categorii de cheltuieli eligibile Nomenclatorul instituțiilor de asistență socială centre rezidențiale, centrele care acordă --- copii separați sau cu risc de separare 1. cheltuieli cu salariile de încadrare a găzduire mai mult de 24 de ore de părinți personalului calificat în domeniul --- persoane cu handicap asistenței sociale care participă efectiv la --- persoane vârstnice acordarea serviciilor de asistență socială: --- persoane victime ale violenței în familie asistent social, lucrător social, pedagog --- persoane toxicodependente social; --- persoane victime ale traficului de 2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele persoane asistate; --- persoane imigrante și refugiați 3. cheltuieli pentru încălzirea și --- persoane fără adăpost prepararea hranei; 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 665/28.IX.2010 Unități de asistență socială Categorii de persoane beneficiare/încadrarea în Categorii de cheltuieli eligibile Nomenclatorul instituțiilor de asistență socială --- persoane tinere care părăsesc 4. cheltuieli cu iluminatul; sistemul de protecție a copilului 5. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, salubrizare, telefon; 6. cheltuieli cu materialele didactice pentru persoanele asistate (numai pentru centrele pentru copii); 7. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică valoare sau scurtă durată și echipament pentru persoanele asistate; 8. cheltuieli de transport pentru persoanele asistate și însoțitorii lor; 9. cheltuieli cu materiale sanitare pentru persoanele asistate; 10. cheltuieli cu materiale pentru curățenie pentru persoanele asistate; 11. cheltuieli pentru carburanții și lubrifianții necesari în funcționarea mijloacelor de transport specific activității unității de asistență socială. cantine sociale și alte servicii de acordare --- persoane și familii cu venituri mici 1. cheltuieli cu salariile de încadrare a a hranei (masă pe roți) personalului calificat în domeniul asistenței sociale care participă efectiv la acordarea serviciilor de asistență socială: asistent social, lucrător social; 2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate; 3. cheltuieli pentru încălzirea și prepararea hranei; 4. cheltuieli cu iluminatul; 5. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, salubrizare, telefon; 6. cheltuieli pentru carburanții și lubrifianții necesari în funcționarea mijloacelor de transport specific activității unității de asistență socială. unități de îngrijiri la domiciliu, pentru --- persoane cu handicap 1. cheltuieli cu salariile de încadrare a serviciile prevăzute la art. 35 alin. (2) lit. a) --- persoane vârstnice personalului calificat în domeniul și b) din Ordonanța Guvernului asistenței sociale care participă efectiv la nr. 68/2003 privind serviciile sociale, acordarea serviciilor de asistență socială: aprobată cu modificări și completări prin asistent social, lucrător social, îngrijitor la Legea nr. 515/2003, cu modificările și domiciliu; completările ulterioare 2. cheltuieli cu iluminatul (strict pentru spațiul destinat funcționării unității de îngrijiri); 3. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, salubrizare, telefon; 4. cheltuieli de transport pentru persoanele asistate și însoțitorii lor; 5. cheltuieli cu materiale pentru curățenie pentru persoanele asistate; 6. cheltuieli pentru carburanții și lubrifianții necesari în funcționarea mijloacelor de transport specific activității unității de asistență socială. centre de zi (inclusiv adăposturile și --- copii separați sau cu risc de separare centrele care acordă găzduire mai puțin de părinți 1. cheltuieli cu salariile de încadrare a de 24 de ore) care acordă cel puțin unul --- persoane cu handicap personalului calificat în domeniul sau mai multe dintre următoarele servicii: --- persoane vârstnice asistenței sociale care participă efectiv la găzduire, îngrijire personală și --- persoane victime ale violenței în familie acordarea serviciilor de asistență socială: supraveghere, recuperare și terapii de --- persoane toxicodependente asistent social, lucrător social, pedagog recuperare, terapii ocupaționale --- persoane victime ale traficului de social; persoane 2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele --- persoane imigrante și refugiați asistate; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 665/28.IX.2010 11 Unități de asistență socială Categorii de persoane beneficiare/încadrarea în Categorii de cheltuieli eligibile Nomenclatorul instituțiilor de asistență socială --- persoane fără adăpost 3. cheltuieli pentru încălzirea și prepararea --- persoane tinere care părăsesc hranei; sistemul de protecție a copilului 4. cheltuieli cu iluminatul; 5. cheltuieli pentru plata serviciilor, apă, canal, salubrizare, telefon; 6. cheltuieli cu materialele didactice pentru persoanele asistate (numai pentru centrele pentru copii); 7. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică valoare sau scurtă durată și echipament pentru persoanele asistate; 8. cheltuieli de transport pentru persoanele asistate și însoțitorii lor; 9. cheltuieli cu materiale sanitare pentru persoanele asistate; 10. cheltuieli pentru carburanții și lubrifianții necesari în funcționarea mijloacelor de transport specific activității unității de asistență socială. ANEXA Nr. 2 REGULAMENT de organizare și funcționare al Comisiei de evaluare și selecționare Obiectivul Comisiei de evaluare și selecționare Art. 1. — Comisia de evaluare și selecționare, denumită în continuare comisie, are ca obiectiv evaluarea și selecționarea asociațiilor și fundațiilor în vederea acordării subvențiilor în temeiul Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, și al Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.153/2001, cu modificările și completările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice. Perioada în care comisia evaluează și selecționează asociațiile si fundațiile Art. 2. — (1) Perioada în care comisia evaluează și selecționează asociațiile și fundațiile începe luni, 1 noiembrie 2010, după perioada de expirare a termenului-limită pentru depunerea documentației în vederea solicitării subvențiilor, respectiv 29 octombrie 2010, ora 16,30. (2) Perioada în care comisia evaluează și selecționează asociațiile și fundațiile încetează la data de 15 decembrie 2010, dată după care comisia predă Direcției generale asistență socială documentele care au stat la baza evaluării și selecționării. (3) Activitatea secretarului comisiei începe la data înregistrării la registratura generală a Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale a primei documentații pentru solicitarea subvenției pentru anul 2011. Atribuțiile comisiei Art. 3. — Comisia are următoarele atribuții: a) analizează conținutul documentației depuse de asociații sau fundații și respectarea de către acestea a condițiilor legale pentru acordarea subvențiilor; b) solicită agențiilor teritoriale de prestații sociale în a căror rază teritorială își au sediul unitățile de asistență socială raportul privind oportunitatea acordării subvenției, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data începerii activității prevăzute la art. 2 alin. (1); c) solicită, dacă este cazul, ca raportul prevăzut la lit. b) să fie însoțit de documente justificative pentru susținerea recomandărilor; d) evaluează și selecționează asociațiile și fundațiile pe baza criteriilor stabilite la art. 6 din Normele metodologice și prevăzute în grila de evaluare; e) comunică asociațiilor și fundațiilor neselecționate motivele care au stat la baza luării acestei decizii; f) propune spre aprobare ministrului muncii, familiei și protecției sociale lista asociațiilor și fundațiilor selecționate, precum și nivelul subvențiilor ce urmează a fi acordate; g) comunică, în termen de 5 zile de la data emiterii ordinului ministrului muncii, familiei și protecției sociale prevăzut la art. 9 alin. (1) din Normele metodologice, asociațiilor și fundațiilor selecționate, precum și agențiilor teritoriale de prestații sociale în a căror rază teritorială își au sediul asociațiile și fundațiile nivelul subvențiilor aprobate; h) transmite, în vederea încheierii convențiilor, agențiilor teritoriale de prestații sociale în a căror rază teritorială își au sediul asociațiile și fundațiile selectate două exemplare ale cererilor de solicitare a subvenției. Sarcinile și responsabilitățile comisiei Art. 4. — Sarcinile și responsabilitățile președintelui comisiei sunt următoarele: a) reprezintă comisia în relațiile cu conducerea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, agențiile teritoriale de prestații sociale și asociațiile și fundațiile solicitante de subvenții; b) coordonează activitatea membrilor și a secretarului comisiei; 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 665/28.IX.2010 c) repartizează documentațiile primite membrilor comisiei în vederea evaluării, astfel încât fiecare grilă de evaluare să fie semnată de 3 membri ai comisiei, iar numărul unităților de asistență să fie distribuit în mod egal tuturor membrilor; d) mediază situațiile în care există divergențe între membrii comisiei; e) participă cu drept de vot la ședințele de lucru ale comisiei; f) avizează lista asociațiilor și fundațiilor și a unităților de asistență socială ale acestora evaluate cu un punctaj final de cel puțin 60 de puncte; g) păstrează confidențialitatea datelor cuprinse în documentele verificate în cadrul comisiei. Art. 5. — Sarcinile și responsabilitățile membrilor comisiei sunt următoarele: a) verifică respectarea termenului de depunere a documentației; b) verifică documentația de solicitare a subvenției; c) verifică îndeplinirea de către asociație/fundație a condițiilor de eligibilitate; d) evaluează îndeplinirea condițiilor legale pentru acordarea serviciilor de asistență socială; e) analizează raportul privind oportunitatea acordării subvenției; f) evaluează asociațiile și fundațiile în conformitate cu criteriile prevăzute la art. 6 din Normele metodologice; g) stabilește numărul mediu lunar de persoane asistate pentru care se propune acordarea subvenției; h) stabilește suma reprezentând subvenția care se propune a fi acordată unității de asistență socială; i) păstrează confidențialitatea datelor cuprinse în documentele verificate în cadrul comisiei. Art. 6. — Sarcinile și responsabilitățile secretarului comisiei sunt următoarele: a) preia de la registratura generală a Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale toate solicitările pentru acordarea de subvenții pentru anul 2011, le înregistrează în registrul special al comisiei și le păstrează nedesfăcute până la data la care comisia își începe activitatea; b) organizează ședințele comisiei, săptămânal sau la solicitarea președintelui; c) întocmește și transmite agențiilor teritoriale de prestații sociale în a căror rază teritorială își au sediul unitățile de asistență socială adresele prin care se solicită întocmirea raportului privind oportunitatea acordării subvenției; d) întocmește și transmite asociațiilor și fundațiilor comunicările privind rezultatul selecției; e) întocmește și transmite agențiilor teritoriale de prestații sociale în a căror rază teritorială își au sediul asociațiile și fundațiile comunicările privind asociațiile și fundațiile selecționate, însoțite de două exemplare ale cererii de solicitare a subvenției, în vederea încheierii convenției; f) întocmește și răspunde de evidența documentelor emise și primite de comisie; g) întocmește orice alt document solicitat de președintele comisiei în legătură cu activitatea acesteia; h) păstrează confidențialitatea datelor cuprinse în documentele verificate în cadrul comisiei. Procedura de lucru a comisiei în vederea evaluării și selecționării Art. 7. — (1) Evaluarea asociațiilor și fundațiilor se realizează pe baza criteriilor prevăzute în Normele metodologice și a grilei de evaluare de către membrii comisiei. (2 ) Fiecare unitate de asistență socială se evaluează de către 3 membri ai comisiei, potrivit repartizării realizate de președintele comisiei. Art. 8. — în cadrul comisiei au drept de vot numai membrii și președintele acesteia. Deciziile comisiei se iau cu majoritate simplă, în ședințe de lucru colective, convocate o dată pe săptămână. Art. 9. — Pe parcursul evaluării, comisia întocmește lista asociațiilor și fundațiilor și a unităților de asistență socială ale acestora eliminate în diferite etape de evaluare. Art. 10. — La încheierea procesului de evaluare, comisia întocmește lista asociațiilor și fundațiilor și a unităților de asistență socială ale acestora evaluate cu un punctaj final de cel puțin 60 de puncte. Art. 11. —în cazul în care sumele ce urmează a fi acordate cu titlu de subvenție se încadrează în fondul prevăzut în bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale cu această destinație, comisia întocmește proiectul ordinului ministrului muncii, familiei și protecției sociale prevăzut la art. 9 alin. (1) din Normele metodologice. Art. 12. — (1) în cazul în care sumele ce urmează a fi acordate cu titlu de subvenție depășesc fondul prevăzut în bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale cu această destinație, comisia va proceda după cum urmează: a) propune pentru aprobare unitățile de asistență socială ale asociațiilor și fundațiilor, în ordinea punctajului obținut, astfel încât totalul sumelor propuse cu titlu de subvenție să se încadreze în fondul menționat; b) departajează unitățile de asistență socială care au obținut același punctaj cu punctajul obținut de ultima unitate de asistență socială propusă pentru aprobare, potrivit listei prevăzute la art. 10. (2 ) Departajarea prevăzută la alin. (1) lit. b) se realizează prin aplicarea, în ordine, a următoarelor criterii: 1. recunoașterea ca fiind de utilitate publică a asociațiilor și fundațiilor; 2. necesitățile și prioritățile Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale în domeniul asistenței sociale și politicilor familiale, comunicate de secretarul de stat responsabil cu politicile familiale, asistența socială și incluziunea socială, în conformitate cu art. 12 alin. (4) din Normele metodologice. Art. 13. — Lista prevăzută la art. 10—11 cuprinde atât numărul de persoane asistate, cât și suma reprezentând subvenția propusă a fi acordată unităților din cadrul asociațiilor și fundațiilor. Art. 14. — în termen de 5 zile de la data emiterii ordinului ministrului muncii, familiei și protecției sociale prevăzut la art. 9 alin. (1) din Normele metodologice, comisia procedează după cum urmează: a) comunică asociațiilor și fundațiilor selecționate nivelul subvențiilor aprobate; b) transmite agențiilor teritoriale de prestații sociale în a căror rază teritorială își au sediul asociațiile și fundațiile două exemplare ale cererii de solicitare a subvenției și o copie a ordinului ministrului muncii, familiei și protecției sociale pentru aprobarea nivelului subvențiilor, în vederea încheierii convenției; c) solicită agențiilor teritoriale de prestații sociale o copie a convenției încheiate. Dispoziții finale Art. 15. — Documentele emise și primite de comisie se evidențiază într-un registru special. Art. 16. — Documentele care au stat la baza evaluării și selecționării asociațiilor și fundațiilor, precum și documentele și registrul special prevăzute la art. 15 se predau pe bază de proces-verbal Direcției generale asistență socială la încheierea activității comisiei. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 665/28.IX.2010 13 ANEXA Nr. 3 GRILA DE EVALUARE Denumirea asociației/fundației solicitante................................. Etapa 1 — Verificarea respectării termenului de depunere a documentației Nr./data înregistrării la Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale: Rezultatul etapei¹: Documentația a fost depusă în termenul legal, procesul de evaluare continuă. □ Documentația nu a fost depusă în termenul legal, procesul de evaluare este sistat. □ Membrii comisiei (numele și prenumele) Semnătura Data Etapa 2 — Verificarea administrativă Rezultatul Tipul documentului verifică ri|2 Observații3 DA NU a) Cererea de solicitare a subvenției (cerere de solicitare), conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.153/2001, cu modificările și completările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice b) Raportul privind activitatea asociației/fundației în domeniul asistenței sociale în ultimele 12 luni calendaristice C) Dovada dreptului de a acorda servicii sociale, respectiv certificatul de acreditare d) Dovada dobândirii personalității juridice e) Ultimul bilanț contabil, înregistrat la direcția finanțelor publice județeană, respectiv a municipiului București sau la administrația financiară municipală, respectiv a municipiului București f) Balanța contabilă de verificare la data de 30 septembrie a anului curent g) Dovada privind bonitatea asociației/fundației emisă de banca unde are deschis contul h) Dovada privind situația juridică a sediului unității de asistență socială4 i) Autorizația sanitară de funcționare a unității de asistență socială pe anul curent, potrivit legislației în vigoare5 Rezultatul etapei: Procesul de evaluare continuă pentru următoarele unități de asistență socială: Documentația este incompletă, procesul de evaluare este sistat pentru următoarele unități de asistență socială: Membrii comisiei (numele și prenumele) Semnătura Data i Se bifează. 2 Se bifează. 3 Este obligatoriu a se completa pentru rezultatul NU. 4 Se elimină unitatea de asistență socială pentru care nu este prezentat documentul. 5 Se elimină unitatea de asistență socială pentru care nu este prezentat documentul. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 665/28.IX.2010 Etapa 3 — Verificarea eligibilității Verificarea îndeplinirii de către asociație/fundație a condițiilor de eligibilitate Rezultatul Condiția Documentul analizat verificării6 Observații? DA NU 1. Este persoană juridică română de Certificatul de acreditare drept privat fără scop patrimonial, constituită și acreditată sau licențiată să acorde servicii sociale, potrivit legii 2. Are activitate de asistență socială Cap. II pct. 4 din cererea de solicitare care se adresează unor beneficiari din Pct. 5 din Fișa tehnică privind unitatea de asistență mai multe județe ale țării socială prevăzută în anexa A la cererea de solicitare 3. Acordă de cel puțin 12 luni servicii de Raportul de activitate pe ultimele 12 luni, certificatul de asistență socială acreditare și ultimul bilanț contabil Rezultatul etapei⁸: Asociația/Fundația îndeplinește condițiile de eligibilitate, procesul de evaluare continuă. □ Asociația/Fundația nu îndeplinește condițiile de eligibilitate, procesul de evaluare este sistat. □ Membrii comisiei (numele și prenumele) Semnătura Data Etapa 4 — Verificarea tehnică Evaluarea îndeplinirii condițiilor legale pentru acordarea serviciilor de asistență socială Prezenta etapă a grilei de evaluare se întocmește pentru fiecare unitate de asistență socială a asociației/fundației evaluate. Unitatea de asistență socială................., sediul ........................ Numărul de beneficiari pentru care se solicită subvenția........................ Rezultatul Condiția Documentul analizat verificării9 Observați^0 DA NU 1. Se încadrează în liniile de Fișa tehnică subvenționare prioritare 2. Pentru acordarea serviciilor de Fișa tehnică și bugetul unității de asistență socială asistență socială sunt utilizate și alte resurse Rezultatul etapei¹¹: Serviciile de asistență socială sunt acordate cu îndeplinirea condițiilor legale; se solicită Direcției Teritoriale de Muncă și Protecție Socială..........raportul privind oportunitatea acordării subvenției. □ Serviciile de asistență socială nu sunt acordate cu îndeplinirea condițiilor legale, nu se solicită raportul privind oportunitatea acordării subvenției. □ Membrii comisiei (numele și prenumele) Semnătura Data 6 Se bifează. r Este obligatoriu a se completa pentru rezultatul NU. 8 Se bifează. 9 Se bifează. ¹⁰ Este obligatoriu a se completa pentru rezultatul NU. ii Se bifează. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 665/28.IX.2010 15 Etapa 5 — Evaluarea de teren Rezultatul raportului de oportunitate^ Prezenta etapă a grilei de evaluare se întocmește pentru fiecare unitate de asistență socială a asociației/fundației evaluate. Raportul de oportunitate este favorabil acordării subvenției, procesul de evaluare continuă. □ Raportul de oportunitate nu este favorabil acordării subvenției, procesul de evaluare este sistat. □ Membrii comisiei (numele și prenumele) Semnătura Data Etapa 6 — Evaluarea criteriilor prevăzute în Normele metodologice Punctaj maxim Punctaj acordat 6.1. Justificarea unității de asistență socială în raport cu necesitățile și 10 prioritățile de asistență socială ale comunității 6.2. Ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistență socială acordate în raport 20 cu cheltuielile cu celelalte activități desfășurate de asociație/fundație 6.3. Resurse materiale și umane adecvate acordării serviciilor de asistență 30 socială 6.4. Valoarea raportului dintre cheltuielile lunare de întreținere în unitatea de 20 asistență socială și subvenția lunară solicitată pentru acea unitate de asistență socială 6.5. Experiența asociației/fundației în domeniul serviciilor de asistență socială Indicatori Punctaj maxim Punctaj acordat 1. Experiența unității de asistență socială, respectiv durata de funcționare a 15 acesteia de la înființare până în prezent, potrivit pct. 6.1 din fișa tehnică privind unitatea de asistență socială Se acordă următorul punctaj: --- pentru unitatea de asistență socială care funcționează de peste 10 ani inclusiv, se acordă 15 puncte --- pentru unitatea de asistență socială care funcționează de o perioadă situată între 5 și 9 ani inclusiv, se acordă 10 puncte --- pentru unitatea de asistență socială care funcționează de o perioadă situată între 1 și 4 ani inclusiv, se acordă 5 puncte --- pentru unitatea de asistență socială care funcționează de o perioadă situată sub un an, se acordă 2 puncte 2. Complexitatea proiectelor derulate de asociație/fundație în ultimele 12 luni 5 TOTAL: 20 SEMNĂTURA MEDIAARITMETICĂ A PUNCTAJULUI PE CRITERIU REZULTATUL APLICĂRII CRITERIILOR DE EVALUARE Nr. crt. Criteriul Punctaj acordat 6.1. Justificarea unității de asistență socială în raport cu necesitățile și prioritățile de asistență socială ale comunității 6.2. Ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistență socială în raport cu cheltuielile cu celelalte activități desfășurate 6.3. Resurse materiale și umane adecvate acordării serviciilor de asistență socială 6.4. Valoarea raportului dintre cheltuielile lunare de întreținere în unitatea de asistență socială și subvenția lunară solicitată pentru acea unitate de asistență socială 6.5. Experiența asociației/fundației în domeniul serviciilor de asistență socială PUNCTAJ FINAL 12 Se bifează. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 665/28.IX.2010 Etapa 7 — Stabilirea numărului mediu lunar de persoane asistate în unitatea de asistență socială pentru care se propune acordarea subvenției Număr 1. Număr de persoane pentru care asociația/fundația solicită subvenția 2. Număr de persoane prevăzut în Autorizația sanitară13 3. Număr de persoane propuse în Raportul de oportunitate PROPUNEREA COMISIEI Justificarea propunerii comisiei:........................... Etapa 8 — Stabilirea sumei reprezentând subvenția care se propune a fi acordată unității de asistență socială Suma 1. Subvenția solicitată de asociație/fundație (lei/an) 2. Subvenția propusă în Raportul de oportunitate (lei/an) PROPUNEREA COMISIEI (lei/persoană/lună) (lei/an) Justificarea propunerii comisiei:............................... Membrii comisiei (numele și prenumele) Semnătura Data 13 Dacă este cazul. ★ CUANTUMUL TOTAL al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2009, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale Partidul Democrat-Liberal Completare la lista persoanelor juridice care au făcut în anul 2009 donații a căror valoare depășește 10 salarii minime brute pe țară: Codul de înregistrare Felul Valoarea Denumirea societății Sediul social Naționalitatea fiscală donației/bani donației Data donației (lei) S.C. NORAK --- Str. Streiului Română RO 22490205 Bani 20.000 28 ianuarie 2009 S.R.L. nr. 1, ap. 12, Cluj-Napoca Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.LF. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 665/28.IX.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495