MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI P A R T E A I Anul 178 (XXII) — Nr. 662 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ> ²⁷ septembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina DECRETE 916. — Decret pentru constatarea vacanței unui post de membru al Guvernului....................'................... 2 917. — Decret pentru numirea unui membru al Guvernului 2 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.058 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale ..................... 3-4 Decizia nr. 1.060 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 96 alin. (1) și alin. (2) lit. b), art. 97 alin. (1) lit. a) și alin. (2), art. 109 alin. (1) și ale art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice .................................... 4-5 Decizia nr. 1.061 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 32 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor........................ 5-6 Decizia nr. 1.062 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 221/2009 privind condamnările cu caracter politic și măsurile administrative asimilate acestora, pronunțate în perioada 6 martie 1945— 22 decembrie 1989 ........................................ 6-7 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 86. — Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinței, precum și a unor facilități populației pentru plata energiei termice ............... 8-10 Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 27. — Ordin al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de distribuție și aprobarea prețurilor pentru furnizarea reglementată a gazelor naturale realizate de S.C. INSTANT CONSTRUCT COMPANY — S.A..................... 11-12 200/2.332. — Ordin al ministrului administrației și internelor și al ministrului finanțelor publice privind modificarea și completarea anexei la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, interimar, și al ministrului finanțelor publice nr. 252/2.917/2009 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat acordat operatorilor economici care prestează serviciul de interes economic general de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice în sistem centralizat către populație................................ 12-13 2.450. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa B, a imobilului „Casa Dr. Gh. Nanu” din Str. Icoanei nr. 50A, sectorul 2, București..................... 14 2.451. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa B, a imobilului „Casa G-ral Jitianu I.” din str. Olari nr. 32, sectorul 2, București ....................... 14 ★ Rectificări .................................................... 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET pentru constatarea vacanței unui post de membru al Guvernului în temeiul prevederilor art. 85 alin. (2), art. 100 alin. (1) și art. 106 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 5 și art. 8 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea primului-ministru, Președintele României decretează: Articol unic. — Se ia act de demisia domnului Vasile Blaga, ministrul administrației și internelor, și se constată încetarea funcției acestuia de membru al Guvernului. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 27 septembrie 2010. Nr. 916. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET pentru numirea unui membru al Guvernului în temeiul prevederilor art. 85 alin. (2), art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, precum și ale art. 10 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea primului-ministru, Președintele României decretează: Articol unic. — Se numește domnul Constantin-Traian Igaș în funcția de ministru al administrației și internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 27 septembrie 2010. Nr. 917.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 3 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.058 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Doina Suliman — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent-șef Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, excepție ridicată de Societatea Comercială „Cargus International” — S.R.L. din București în Dosarul nr. 32.384/3/CV/2009 al Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca fiind neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 16 noiembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 32.384/3/CV/2009, Tribunalul București — Secția a IX-a contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale. Excepția a fost ridicată de recurenta Societatea Comercială „Cargus International” — S.R.L. din București cu ocazia soluționării recursului formulat împotriva încheierii din 6 octombrie 2008, pronunțată de Judecătoria Sectorului 1 București în Dosarul nr. 1.911/299/2008, având ca obiect anularea unui proces-verbal de contravenție, în contradictoriu cu intimata Autoritatea Rutieră Română. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul excepției susține, în esență, că dispozițiile de lege criticate contravin prevederilor constituționale ale art. 21 și art. 53, deoarece conferă instanței judecătorești în fața căreia a fost invocată excepția de neconstituționalitate posibilitatea de a cenzura cererea de sesizare a Curții Constituționale, îngrădind astfel exercitarea controlului de constituționalitate. Instanța de judecată apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 643 din 16 iulie 2004, care au următorul conținut: „(6) Dacă excepția este inadmisibilă, fiind contrară prevederilor alin. (1), (2) sau (3), instanța respinge printr-o încheiere motivată cererea de sesizare a Curții Constituționale. încheierea poate fi atacată numai cu recurs la instanța imediat superioară, în termen de 48 de ore de la pronunțare. Recursul se judecă în termen de 3 zile. ” în opinia autorului excepției de neconstituționalitate, dispozițiile de lege criticate contravin prevederilor constituționale ale art. 21 care consacră accesul liber la justiție și art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că, asupra constituționalității art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, s-a pronunțat prin numeroase decizii, spre exemplu Decizia nr. 607 din 15 noiembrie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70 din 25 ianuarie 2006, și Decizia nr. 494 din 8 iunie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 536 din 21 iunie 2006. Cu acele prilejuri, Curtea a statuat că prevederile art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 sunt norme de procedură, pe care instanța care a fost sesizată cu excepția de neconstituționalitate este obligată să le aplice în vederea selectării doar a acelor excepții de neconstituționalitate care, potrivit legii, pot face obiectul controlului de constituționalitate exercitat de Curtea Constituțională, unica autoritate de jurisdicție constituțională. Această procedură nu face însă posibilă respingerea sau admiterea excepției de neconstituționalitate de către instanța judecătorească, ci doar pronunțarea în situațiile date asupra oportunității sesizării Curții Constituționale. Totodată, Curtea a reținut că natura imperativă a termenului de 48 de ore în cadrul căruia partea interesată poate declara recurs împotriva încheierii prin care instanța de judecată a respins ca inadmisibilă cererea de sesizare a Curții Constituționale cu soluționarea unei excepții de neconstituționalitate are menirea de a da expresie principiului celerității și al soluționării cauzelor într-un termen rezonabil, în considerarea faptului că excepția de neconstituționalitate reprezintă un incident procedural în cadrul unui litigiu. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea acestei jurisprudențe, atât considerentele, cât și soluțiile deciziei menționate își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, excepție ridicată de Societatea Comercială „Cargus International” — S.R.L. din București în Dosarul nr. 32.384/3/CV/2009 al Tribunalului București — Secția a IX-a contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 16 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.060 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 96 alin. (1) și alin. (2) lit. b), art. 97 alin. (1) lit. a) și alin. (2), art. 109 alin. (1) și ale art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltăn Doina Suliman — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent-șef Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 96 alin. (1) și alin. (2) lit. b), art. 97 alin (1) lit. a) și alin. (2), art. 109 alin. (1), precum și ale art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de Dănuț Gegea în Dosarul nr. 6.635/231/2009 al Judecătoriei Focșani. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca fiind neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 16 noiembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 6.635/231/2009, Judecătoria Focșani a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 96 alin. (1) și alin. (2) lit. b), ari. 97 alin. (1) lit. a) și alin. (2), art. 109 alin. (1), precum și ale art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Excepția a fost ridicată de Dănuț Gegea într-o cauză având ca obiect o plângere contravențională. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că stabilirea competenței de soluționare a plângerilor contravenționale numai în favoarea instanțelor în a căror rază teritorială a fost constatată fapta are menirea de a îngrădi cetățeanului accesul la justiție și la soluționarea cauzei într-un termen util, întrucât contravenientul este pus în situația de a parcurge distanțe considerabile pentru a-și putea susține plângerea contravențională, pentru a-și putea propune probele și, în măsura încuviințării acestora, de a le administra direct în fața instanței. Această situație echivalează, în opinia autorului excepției, și cu încălcarea art. 53 din Constituție. Totodată, se arată că îngrădirea, restrângerea sau suspendarea temporară a exercitării unor drepturi ca sancțiune contravențională complementară pot fi numai atributele puterii judecătorești. Judecătoria Focșani apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 96 alin. (1) și alin. (2) lit. b), art. 97 alin. (1) lit. a) MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 5 și alin. (2), art. 109 alin. (1), precum și ale art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, dispoziții care au următorul cuprins: — Art. 96 alin. (1) și alin. (2) lit. b): „(1) Sancțiunile contravenționale complementare au ca scop înlăturarea unei stări de pericol și preîntâmpinarea săvârșirii altor fapte interzise de lege și se aplică prin același proces-verbal prin care se aplică și sancțiunea principală a amenzii sau avertismentului. (2) Sancțiunile contravenționale complementare sunt următoarele: [...] b) suspendarea exercitării dreptului de a conduce, pe timp limitat;”; — Art. 97 alin. (1) lit. a) și alin. (2): „(1) în cazurile prevăzute în prezenta ordonanță de urgență, polițistul rutier dispune și una dintre următoarele măsuri tehnico-administrative: a) reținerea permisului de conducere și/sau a certificatului de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, a dovezii înlocuitoare a acestora; [... ] (2) Reținerea permisului de conducere ori a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare se face de către polițistul rutier, de regulă odată cu constatarea faptei, eliberându-se titularului o dovadă înlocuitoare cu sau fără drept de circulație. ”; — Art. 109 alin. (1): „(1) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac direct de către polițistul rutier, iar în punctele de trecere a frontierei de stat a României, de către polițiștii de frontieră. ”; — Art. 118 alin. (1) „(1) împotriva procesului-verbal de constatare a contravențiilor se poate depune plângere, în termen de 15 zile de la comunicare, la judecătoria în a cărei rază de competență a fost constatată fapta. ” Prevederile constituționale invocate în susținerea excepției sunt cele ale art. 1 alin. (5) privind supremația Constituției și a legilor, ale art. 21 privind accesul liber la justiție și ale art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Totodată, sunt invocate și prevederile art. 8 și art. 18 din Convenția pentru apărarea drepturilor și a libertăților fundamentale, privind dreptul la respectarea vieții private și de familie, respectiv limitarea folosirii restrângerii drepturilor. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că, asupra constituționalității dispozițiilor de lege criticate raportate la aceleași prevederi constituționale și convenționale și cu motivare similară, s-a pronunțat prin Decizia nr. 796 din 3 iulie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 571 din 29 iulie 2008, statuând că acestea sunt constituționale pentru argumentele acolo reținute. Rațiunile care au stat la baza adoptării soluției anterioare își păstrează valabilitatea și în prezent, astfel încât aceasta se impune a fi menținută. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 96 alin. (1) și alin. (2) lit. b), art. 97 alin (1) lit. a) și alin. (2), art. 109 alin. (1), precum și art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de Dănuț Gegea în Dosarul nr. 6.635/231/2009 al Judecătoriei Focșani. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 16 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 1.061 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 32 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Doina Suliman — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent-șef Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 32 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, excepție ridicată de Societatea Comercială „Odovitis” — S.R.L. Jariștea în Dosarul nr. 8.635/231/2009 al Judecătoriei Focșani. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public,’ care pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca fiind neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 21 noiembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 8.635/231/2009, Judecătoria Focșani a sesizat Curtea 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 32 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor. Excepția a fost ridicată de Societatea Comercială „Odovitis” — S.R.L. Jariștea. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că dispozițiile art. 32 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 contravin prevederilor constituționale ale art. 21 alin. (1) și (4), deoarece alin. (1) al aceluiași articol a fost declarat neconstituțional prin Decizia Curții Constituționale nr. 953/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 53 din 23 ianuarie 2007. Instanța de judecată apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Guvernul consideră că excepția de neconstituționalitate este inadmisibilă. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie art. 32 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001, având următorul cuprins: „(2) Plângerea împreună cu dosarul cauzei se trimit de îndată judecătoriei în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția. ” în susținerea neconstituționalității acestui text de lege autorul excepției invocă încălcarea prevederilor art. 21 alin. (1) și (4) privind accesul liber la justiție. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că art. 32 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 stabilește competența teritorială în soluționarea, în primă instanță, a plângerilor contravenționale, fiind norme procedurale care țin de opțiunea legiuitorului, exercitată în conformitate cu art. 126 alin. (2) din Legea fundamentală. De altfel, prin numeroase decizii, precum Decizia nr. 81 din 8 februarie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 160 din 7 martie 2007, Curtea Constituțională a statuat că art. 32 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 reprezintă o aplicare a principiului specialia generalibus derogant, în sensul competenței atribuite de art. 126 alin. (2) din Constituție legiuitorului. Acesta poate institui, pentru situații deosebite, reguli speciale în ceea ce privește stabilirea competenței instanțelor de judecată și a procedurii de judecată. Or, în cauza de față este criticată dispoziția de lege ce reglementează regimul juridic al contravențiilor, procedura aplicabilă fiind una specială, derogatorie de la normele dreptului comun. Soluția adoptată și considerentele deciziei citate sunt valabile și în prezenta cauză, întrucât nu au apărut elemente noi, de natură a determina reconsiderarea jurisprudenței Curții Constituționale. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 32 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, excepție ridicată de Societatea Comercială „Odovitis” — S.R.L. Jariștea în Dosarul nr. 8.635/231/2009 al Judecătoriei Focșani. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 16 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.062 din 16 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 221/2009 privind condamnările cu caracter politic și măsurile administrative asimilate acestora, pronunțate în perioada 6 martie 1945—22 decembrie 1989 Augustin Zegrean --- președinte Puskâs Valentin Zoltân --- judecător Acsinte Gaspar --- judecător Doina Suliman --- magistrat-asistent-șef Petre Lăzăroiu --- judecător lulia Antoanella Motoc --- judecător Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Ion Predescu --- judecător Antonia Constantin. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 7 Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 221/2009 privind condamnările cu caracter politic și măsurile administrative asimilate acestora, pronunțate în perioada 6 martie 1945—22 decembrie 1989, excepție ridicată de lorgu Ocheșanu în Dosarul nr. 4.853/121/2009 al Tribunalului Galați — Secția civilă. La apelul nominal se prezintă, pentru autorul excepției, avocatul Traian Doruș, cu delegație depusă la dosar. Lipsește partea Statul Român, prin Ministerul Finanțelor, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Președintele acordă cuvântul avocatului autorului excepției, care solicită admiterea acesteia. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 19 noiembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 4.853/121/2009, Tribunalul Galați — Secția civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 221/2009 privind condamnările cu caracter politic și măsurile administrative asimilate acestora, pronunțate în perioada 6 martie 1945— 22 decembrie 1989. Excepția a fost ridicată de reclamantul lorgu Ocheșanu cu ocazia soluționării unei acțiuni civile, având ca obiect pretenții, în contradictoriu cu pârâtul Statul Român, prin Ministerul Finanțelor. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că dispozițiile de lege criticate contravin prevederilor constituționale ale art. 21 alin. (1), (2) și (3), art. 24 și art. 124 alin. (2), deoarece „nu s-a avut în vedere contextul socio-politic existent în țara noastră, înainte și după cel de-al doilea război mondial.” Instanța de judecată apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că dispozițiile de lege criticate sunt constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile avocatului autorului excepției, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 7 din Legea nr. 221/2009 privind condamnările cu caracter politic și măsurile administrative asimilate acestora, pronunțate în perioada 6 martie 1945—22 decembrie 1989, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 396 din 11 iunie 2009, care au următorul conținut: „Prevederile prezentei legi nu se aplică persoanelor condamnate pentru infracțiuni contra umanității și persoanelor condamnate pentru că au desfășurat o activitate de promovare a ideilor, concepțiilor sau doctrinelor rasiste și xenofobe, precum ura sau violența pe motive etnice, rasiale sau religioase, superioritatea unor rase și inferioritatea altora, antisemitismul, incitarea la xenofobie. ” în opinia autorului excepției de neconstituționalitate aceste dispoziții de lege contravin prevederilor constituționale ale art. 21 alin. (1), (2) și (3) care consacră accesul liber la justiție, dreptul la un proces echitabil și soluționarea cauzelor într-un termen rezonabil, art. 24 privind dreptul la apărare și art. 124 alin. (2) privind înfăptuirea justiției. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că art. 7 din Legea nr. 221/2009 nu aduce atingere, sub niciun aspect prevederilor constituționale invocate, persoanele interesate putându-se prevala de toate garanțiile procesuale, astfel că, potrivit art. 1 și art. 3 din lege, autorul excepției are posibilitatea legală de a se adresa instanței de judecată în vederea constatării caracterului politic al condamnării sau al măsurilor administrative. în speță, autorul excepției de neconstituționalitate este nemulțumit de faptul că la adoptarea legii nu s-a avut în vedere contextul socio-politic existent în România, înainte și după cel de-al doilea război mondial, iar textul de lege criticat nu prevede și „crimele împotriva umanității.” Având în vedere dispozițiile art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, Curtea constată că nu poate primi o atare susținere, deoarece modificarea și completarea textelor de lege intră în competența legiuitorului, iar nu a Curții Constituționale. Numai legiuitorul are prerogativa constituțională de a reglementa cadrul legal de acordare a unor despăgubiri pentru condamnările cu caracter politic ce se circumscriu scopului legii. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 221/2009 privind condamnările cu caracter politic și măsurile administrative asimilate acestora, pronunțate în perioada 6 martie 1945—22 decembrie 1989, excepție ridicată de lorgu Ocheșanu în Dosarul nr. 4.853/121/2009 al Tribunalului Galați — Secția civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 16 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 9 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚA DE URGENTA pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinței, precum și a unor facilități populației pentru plata energiei termice Având în vedere contextul economic generat de nivelul actual al veniturilor colectate la bugetul de stat, care impune luarea de urgență a unor măsuri care să asigure atingerea țintelor de deficit ale bugetului general consolidat în anul 2010 și stabilitatea economică a României, ținând seama că nerespectarea angajamentelor asumate de România prin acordurile de împrumut încheiate cu organismele internaționale poate determina pierderea instrumentelor financiare negociate, cu implicații grave asupra echilibrelor macroeconomice și a potențialului de relansare economică, având în vedere, pe de o parte, impactul financiar considerabil asupra bugetului de stat, ca urmare a acordării nejustificate în raport cu nevoile reale a unor drepturi de asistență socială, iar pe de altă parte necesitatea asigurării unui cadru legal coerent și unitar care să asigure acordarea măsurilor de protecție socială persoanelor aflate în nevoie reală, se impune adoptarea de măsuri imediate pentru modificarea reglementărilor ce stabilesc condițiile de acordare a ajutorului pentru încălzirea locuinței, prin luarea în considerare a tuturor veniturilor realizate de beneficiarul dreptului. în considerarea faptului că elementele sus-menționate vizează un interes public și constituie o situație extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinței, precum și a unor facilități populației pentru plata energiei termice, aprobată prin Legea nr. 245/2003, cu modificările și completările ulterioare. în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinței, precum și a unor facilități populației pentru plata energiei termice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 119 din 25 februarie 2003, aprobată prin Legea nr. 245/2003, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 16², alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie și, după caz, al persoanei singure, se iau în calcul toate veniturile nete realizate de membrii acesteia în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de șomaj, obligații legale de întreținere, indemnizații, alocații și ajutoare cu caracter permanent și alte creanțe legale, cu excepția burselor de studiu și a burselor sociale, precum și a sprijinului financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor și a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului național de protecție socială «Bani de liceu», cu modificările și completările ulterioare.” 2. La articolul 16², după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alineatele (4i) și (4²), cu următorul cuprins: „( 4¹) Dacă familia sau persoana singură are în proprietate cel puțin unul dintre bunurile cuprinse în anexa nr. 3 la prezenta ordonanță de urgență, nu beneficiază de ajutor pentru încălzirea locuinței. (4² ) La completarea cererii și declarației pe propria răspundere privind componența familiei și veniturile acesteia, solicitantul ajutorului social are și obligația declarării bunurilor prevăzute la alin. (4¹).” 3. La articolul 16¹², alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie și, după caz, al persoanei singure, se iau în calcul toate veniturile realizate de membrii acesteia în luna anterioară depunerii cererii, prevederile art. 16² alin. (4)—(4²)aplicându-se corespunzător.” 4. Articolul 16¹⁶ se modifică și va avea următorul cuprins: „Art.16¹⁶. — (1) Pentru verificarea veridicității datelor înscrise în declarațiile pe propria răspundere privind componența familiei și veniturile acesteia, primarii dispun efectuarea prin sondaj de anchete sociale. Anchetele sociale pot fi efectuate și la sesizarea unor terți. (2 ) Anchetele sociale prevăzute la alin. (1) se efectuează, după cum urmează: a) pentru minimum 20% din numărul beneficiarilor, în cazul unităților administrativ-teritoriale cu un număr de până la 20.000 de locuitori; b) pentru minimum 15% din numărul beneficiarilor, în cazul unităților administrativ-teritoriale cu un număr între 20.001 și 50.000 de locuitori; c) pentru minimum 8% din numărul beneficiarilor, în cazul unităților administrativ-teritoriale cu un număr între 50.001 și 100.000 de locuitori; d) pentru minimum 3% din numărul beneficiarilor, în cazul unităților administrativ-teritoriale cu un număr de peste 100.001 locuitori. (3) în situația în care familia sau persoana singură beneficiară de ajutor pentru încălzirea locuinței refuză să furnizeze informațiile și documentele necesare pentru MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 9 întocmirea anchetei sociale sau în urma anchetelor sociale efectuate prin sondaj se constată că la completarea cererii și declarației pe propria răspundere privind componența familiei și veniturile acesteia nu a declarat corect numărul membrilor de familie și/sau nu a completat lista bunurilor aflate în proprietate conform dispozițiilor art. 16² alin. (4²), dreptul la ajutorul pentru încălzirea locuinței încetează începând cu luna următoare, iar sumele plătite necuvenit cu acest titlu se recuperează în condițiile legii. (4 ) în situația prevăzută la alin. (3), dacă se constată că fapta titularului constituie infracțiune, primarul are obligația să sesizeze organul de urmărire penală.” 5. Articolul 16¹⁷ se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 16¹⁷. — (1) Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale monitorizează și controlează prin personalul împuternicit și prin instituțiile abilitate din subordine aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență cu privire la acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței. (2) La solicitarea agențiilor teritoriale, primarii, furnizorii/distribuitorii de energie termică și gaze naturale, precum și celelalte instituții implicate au obligația de a furniza date și informații cu privire la aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență.” 6. Articolul 21 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 21. — (1) Nerespectarea dispozițiilor art. 15 alin. (1) și (2), art. 16² alin. (1), (2), (4²) și alin. (5)—(7), art. 164 ₐ|ᵢₙ. (1), (2), alin. (4)—(6) și alin. (9), ale art. 166, 167, art. 168 ₐ|jₙ. (1), art. 16¹⁰ alin. (1), (4) și (8), ale art. 16¹² alin. (3) și (8), ale art. 1613 alin. (7) și ale art. 1616 alin. (1) și (2) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 10.000 lei.’ (2) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către: a) organele cu atribuții de control ale Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale pentru nerespectarea dispozițiilor art. 15 alin. (1) și (2), art. 16² alin. (1), alin. (4²) și alin. (5)—(7), art. 16⁴ ₐ|jₙ. (1), (2), alin. (4)—(6) și alin. (9), ale art. 16⁶, 16⁷, art. 168 alin, (1), art. 161° alin. (1), (4) și (8), ale art. 1612 alin. (3) și (8), ale art. 16¹³ alin. (7) și ale art. 16¹⁶ alin. (1) și (2); b) organele cu atribuții de control ale autorității administrației publice locale pentru nerespectarea dispozițiilor art. 16⁴ alin. (1), (2), (4), (5) și (9), art. 166, 167, art. 168 ₐlin. (1). (3) în situația în care sesizarea nerespectării dispozițiilor art. 16⁴ alin. (1 j, (2), (4), (5) și (9), art. 16⁶, 16⁷, art. 16⁸ alin. (1) și aplicarea sancțiunilor prevăzute în comun la alin. (2) se realizează de către unul dintre organele de control prevăzute la alin. (2), la verificarea efectuată de celălalt organ de control, în raportul de inspecție sau de control se va consemna acest fapt și nu vor fi aplicate din nou sancțiunile prevăzute la alin. (1). (4) încasarea de către furnizorii de energie termică a sumelor de la titularii de contract de furnizare a energiei termice, precum și a fondurilor de la bugetul de stat și bugetele locale, acordate conform legii, în alte conturi decât cele tip ESCROW constituie contravenție și se sancționează în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2001 privind reglementarea unor măsuri de asigurare a fondurilor necesare în vederea furnizării energiei termice și a gazelor naturale pentru populație, aprobată cu modificări prin Legea nr. 84/2002, cu modificările și completările ulterioare. (5) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la alin. (4) se fac de către organele de control ale Ministerului Finanțelor Publice.” 7. După anexa nr. 2 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 3, având cuprinsul prevăzut în anexa la prezenta ordonanță de urgență. Art. II. — Pentru sezonul rece 1 noiembrie 2010—31 martie 2011, termenele prevăzute la art. 15 alin. (1) și (2), art. 16¹, art. 16² alin. (5) și la art. 16⁴ alin. (1), (4) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2003, aprobată prin Legea nr. 245/2003, cu modificările și completările ulterioare, se prelungesc cu maximum 20 de zile lucrătoare. Art. III. - Prevederile art. I se aplică începând cu sezonul rece 1 noiembrie 2010—31 martie 2011. Art. IV. — în termen de 30 zile de la aprobarea prezentei ordonanțe de urgență, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale va supune spre aprobare Guvernului proiectul de hotărâre pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinței, precum și a unor facilități populației pentru plata energiei termice, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.350/2006, cu modificările și completările ulterioare. Art. V. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinței, precum și a unor facilități populației pentru plata energiei termice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 119 din 25 februarie 2003, aprobată prin Legea nr. 245/2003, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se va republica, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, loan Nelu Botiș Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 20 septembrie 2010. Nr. 86. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 ANEXĂ (Anexa nr. 3 la Ordonanța de urgentă a Guvernului nr. 5/2003) LISTA cuprinzând bunurile ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței BUNURI IMOBILE: — clădiri sau alte spații locative în afara locuinței de domiciliu sau alte imobile aflate în proprietate, cu excepția locuinței de domiciliu. BUNURI MOBILE: 1. mijloace de transport*): autoturisme care depășesc 1.600 cmc, autoutilitare, autocamioane de orice fel și remorci, șalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, autobuze, microbuze; 2. utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată; 3. utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale; 4. utilaje de prelucrat lemnul: gater, drujbă sau alte utilaje de prelucrat lemnul acționate hidraulic, mecanic sau electric; 5. depozite bancare cu valoare de peste 3.000 lei. TERENURI: Terenuri Familii cu 1---3 persoane Familii cu peste 3 persoane 1. Terenuri de împrejmuire a locuinței și curtea aferentă (teren intravilan), care depășesc 1.000 m2 în zona urbană și 2.000 m2 în zona rurală 2. Terenuri în zona colinară și de șes --- arabil și fâneață 2,00 ha 3,00 ha --- forestier 2,00 ha 3,00 ha --- vii, livezi, grădini de legume și flori 1,00 ha 1,50 ha 3. Terenuri în zona montană --- forestier 2,00 ha 3,00 ha --- vii, livezi 1,50 ha 2,00 ha --- pășuni și fânețe 4,00 ha 5,00 ha CATEGORII DE ANIMALE/PĂSĂRI: 1. peste 3 bovine; 2. peste 5 porcine; 3. peste 20 de ovine/caprine; 4. peste 15 familii de albine. NOTĂ: Familiile și persoanele singure care au în proprietate cel puțin unul dintre bunurile cuprinse în această listă nu beneficiază de ajutor pentru încălzirea locuinței. SURSA: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pentru stabilirea suprafețelor terenurilor și cursurilor de apă, precum și pentru stabilirea numărului de categorii de animale. *) Se exceptează mijloacele de transport adaptate din proprietatea persoanelor cu handicap, precum și cele necesare pentru uzul personal al persoanelor care locuiesc în Rezervația biosferei „Delta Dunării”. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI ORDIN privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de distribuție și aprobarea prețurilor pentru furnizarea reglementată a gazelor naturale realizate de S.C. INSTANT CONSTRUCT COMPANY — S.A. Având în vedere dispozițiile art. 99 coroborate cu prevederile art. 100 alin. (1) lit. b) și cu prevederile art. 17 lit. g) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezentul ordin. Art. 1. — Se stabilesc venitul reglementat unitar și venitul total unitar aferente serviciului de distribuție a gazelor naturale realizat de S.C. INSTANT CONSTRUCT COMPANY — S.A. și se aprobă rata de creștere a eficienței economice, conform lit. a) din anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Se stabilesc venitul reglementat unitar și venitul total unitar aferente serviciului de furnizare a gazelor naturale în regim reglementat realizat de S.C. INSTANT CONSTRUCT COMPANY — S.A. și se aprobă rata de creștere a eficienței economice, conform lit. b) din anexa nr. 1. Art. 3. — (1) Se stabilesc tarifele reglementate pentru prestarea serviciului de distribuție a gazelor naturale, prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Tarifele reglementate prevăzute la alin. (1) se aplică terților, beneficiari ai serviciului de distribuție a gazelor naturale din localitățile în care S.C. INSTANT CONSTRUCT COMPANY —S.A. deține licența de distribuție a gazelor naturale. (3) Tarifele reglementate prevăzute la alin. (1) nu conțin TVA. Art. 4. — (1) Se aprobă prețurile finale reglementate pentru furnizarea gazelor naturale în regim reglementat, prevăzute în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Prețurile finale reglementate prevăzute la alin. (1) se aplică consumatorilor din localitățile în care S.C. INSTANT CONSTRUCT COMPANY — S.A. deține licența de distribuție și de furnizare a gazelor naturale, care optează pentru un astfel de preț. (3) Prețurile finale reglementate prevăzute la alin. (1) nu conțin acciza pentru gazul natural si TVA. Art. 5. — S.C. INSTANT CONSTRUCT COMPANY — S.A. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar compartimentele de resort din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea acestora. Art. 6. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, lulius Dan Plaveti București, 16 septembrie 2010. Nr. 27. ANEXA Nr. 1 Veniturile reglementate unitare, veniturile totale unitare și ratele de creștere a eficienței economice pentru S.C. INSTANT CONSTRUCT COMPANY — S.A. a) Activitatea de distribuție a gazelor naturale Cantitatea de gaze naturale distribuită MWh 14.599 Venit reglementat unitar Lei/MWh 31,78 Venit total unitar Lei/MWh 35,35 Rata de creștere a eficienței economice 1,19% b) Activitatea de furnizare a gazelor naturale în regim reglementat Cantitatea de gaze naturale furnizată MWh 14.599 Venit reglementat unitar Lei/MWh 4,18 Venit total unitar Lei/MWh 4,93 Rata de creștere a eficienței economice 5,83% 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 662/27.IX.2010 ANEXA Nr. 2 Tarifele reglementate pentru activitatea de distribuție a gazelor naturale realizată de S.C. INSTANT CONSTRUCT COMPANY — S.A. Categoria de consumatori Lei/MWh B. Consumatori finali conectați în sistemul de distribuție B.1. Cu un consum până la 23,25 MWh 35,57 B.2. Cu un consum anual între 23,26 MWh și 116,28 MWh 35,04 B.3. Cu un consum anual între 116,29 MWh și 1.162,78 MWh 34,59 B.4. Cu un consum anual între 1.162,79 MWh și 11.627,78 MWh 0,00 B.5. Cu un consum anual între 11.627,79 MWh și 116.277,79 MWh 0,00 B.6. Cu un consum anual peste 116.277,79 MWh 0,00 ANEXA Nr. 3 Prețurile finale reglementate pentru furnizarea gazelor naturale în regim reglementat realizată de S.C. INSTANT CONSTRUCT COMPANY — S.A. Categoria de consumatori Lei/MWh A. Consumatori finali conectați direct la sistemul de transport A.1. Consum anual până la 1.162,78 MWh 0,00 A.2. Consum anual între 1.162,79 MWh și 11.627,78 MWh 0,00 A.3. Consum anual între 11.627,79 MWh și 116.277,79 MWh 0,00 A.4. Consum anual între 116.277,80 MWh și 1.162.777,87 MWh 0,00 A.5. Consum anual peste 1.162.777,87 MWh 0,00 B. Consumatori finali conectați în sistemul de distribuție B.1. Cu un consum până la 23,25 MWh 104,16 B.2. Cu un consum anual între 23,26 MWh și 116,28 MWh 103,30 B.3. Cu un consum anual între 116,29 MWh și 1.162,78 MWh 102,26 B.4. Cu un consum anual între 1.162,79 MWh și 11.627,78 MWh 0,00 B.5. Cu un consum anual între 11.627,79 MWh și 116.277,79 MWh 0,00 B.6. Cu un consum anual peste 116.277,79 MWh 0,00 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR Nr. 200 din 2 septembrie 2010 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Nr. 2.332 din 17 septembrie 2010 ORDIN privind modificarea și completarea anexei la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, interimar, și al ministrului finanțelor publice nr. 252/2.917/2009 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat acordat operatorilor economici care prestează serviciul de interes economic general de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice în sistem centralizat către populație Având în vedere prevederile art. 21 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 18/2010 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2010, în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației și internelor și ministrul finanțelor publice emit următorul ordin: Art. I. — Anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, interimar, și al ministrului finanțelor publice nr. 252/2.917/2009 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat acordat operatorilor economici care prestează serviciul de interes economic general de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice în sistem centralizat către MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 13 populație, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 715 din 23 octombrie 2009, se modifică și completează după cum urmează: 1. La articolul 1 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins: ,,c) Ordonanței Guvernului nr. 18/2010 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2010.” 2. La articolul 2, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins: ,,g) Ordonanța Guvernului nr. 18/2010.” 3. La articolul 12 alineatul (2), după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins: ,,e) alocarea de sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administrației și Internelor, în scopul achitării obligațiilor restante către furnizorul de cărbune Societatea Națională a Lignitului «Oltenia» — S.A. Târgu Jiu și către Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» — S.A., conform art. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 18/2010.” 4. La articolul 12, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins: „(5) Ajutorul de stat acordat sub forma măsurilor prevăzute la alin. (2) lit. c), d) și e) are în vedere acoperirea tuturor costurilor generate de prestarea serviciului de interes economic general.” 5. La articolul 19, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,Art. 19. — (1) Valoarea totală estimată a ajutorului de stat care va fi acordat în cadrul prezentei scheme este de 11.131.295 lei. (2) Ajutorul de stat reglementat de Ordonanța Guvernului nr. 36/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările și completările ulterioare, se acordă în perioada 2010—2015 și este estimat la valoarea maximă de 10.805.948 mii lei, inclusiv TVA, astfel: — mii lei — 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Bugetul de stat Compensarea combustibilului, conform art. 4 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 36/2006, aprobată cu 354.300 896.015 921.103 944.130 944.130 944.130 modificări și completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările și completările ulterioare (maximum 45%) Bugetele locale, conform art. 4 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 36/2006, aprobată cu modificări și 1.346.045 858.714 882.786 904.856 904.856 904.856” completări prin Legea nr. 483/2006, cu modificările și completările ulterioare 6. La articolul 19, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „(4) Ajutorul de stat reglementat de Ordonanța Guvernului nr. 18/2010 se acordă în anul 2010 în sumă 165.347 mii lei.” 7. La articolul 20 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins: „(2) Beneficiază de prevederile Ordonanței Guvernului nr. 18/2010 un număr de 8 operatori economici.” 8. După articolul 23 se introduce un nou subcapitol, subcapitolul X.3¹, cu un nou articol, articolul 23¹, cu următorul cuprins: „X .3¹. Procedura de implementare pentru măsurile de ajutor de stat prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 18/2010 Art. 23¹. — (1) Repartizarea sumei de 165.347 mii lei pe unități administrativ-teritoriale se aprobă prin hotărâre a Guvernului. (2 ) Suma de 165.347 mii lei se utilizează pentru achitarea obligațiilor restante ale beneficiarilor, astfel: a) suma de 148.370 mii lei, datorată Societății Naționale a Lignitului «Oltenia» — S.A. Târgu Jiu; b) suma de 16.977 mii lei, datorată Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» — S.A. (3) Suma prevăzută la alin. (2) se utilizează de Societatea Națională a Lignitului «Oltenia» — S.A. Târgu Jiu și Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» — S.A. exclusiv pentru achitarea obligațiilor către bugetul de stat, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetul asigurărilor pentru șomaj. (4) Suma prevăzută la alin. (2) se gestionează de către unitățile administrativ-teritoriale, beneficiari, Societatea Națională a Lignitului «Oltenia» — S.A. Târgu Jiu și Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» — S.A. prin conturi distincte deschise la Trezoreria Statului.” 9. La articolul 24, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins: „(6) Pentru a beneficia de măsurile cuprinse în Ordonanța Guvernului nr. 18/2010, pe lângă documentele prevăzute la alin. (2), potențialii beneficiari depun înscrisuri din care să rezulte că operatorul economic înregistrează la data de 22 august 2010 obligații de plată către Societatea Națională a Lignitului «Oltenia» — S.A. Târgu Jiu și Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» — S.A., neachitate până la data depunerii cererii.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa B, a imobilului „Casa Dr. Gh. Nanu” din Str. Icoanei nr. 50A, sectorul 2, București Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 106/E/2010, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 2 lit. a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (1) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul „Casa Dr. Gh. Nanu” din Str. Icoanei nr. 50A, sectorul 2, București, se clasează ca monument istoric, grupa B, cod în Lista monumentelor istorice B-ll-m-B-20995. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Municipiului București pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Municipiului București va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 4 august 2010. Nr. 2.450. MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa B, a imobilului „Casa G-ral Jitianu I.” din str. Olari nr. 32, sectorul 2, București Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 105E/2010, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 2 lit. a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (1) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin: Art. 1. — Imobilul „Casa G-ral Jitianu I.” din str. Olari nr. 32, sectorul 2, București, se clasează ca monument istoric, grupa B, cod în Lista monumentelor istorice B-ll-m-B-21000. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Municipiului București pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Municipiului București va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 4 august 2010. Nr. 2.451. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 662/27.IX.2010 RECTIFICĂRI 15 în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 417/2010 privind finanțarea din bugetele aprobate unor ordonatori principali de credite bugetare pe anul 2010 pentru unități de cult, unități sanitare, unități de învățământ și pentru unele penitenciare, precum și alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, pentru Secretariatul General al Guvernului — Secretariatul de Stat pentru Culte și pentru unele autorități ale administrației publice locale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 289 și 289 bis din 3 mai 2010, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — la nr. crt. 60, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica Ortodoxă Sf. Nicolae din comuna Șona”se va citi: „Biserica Ortodoxă Sf. Niculae satul Sânmiclăuș, comuna Șona"; — la nr. crt. 162, în coloana „Denumire”, în loc de: „Parohia Sf. Nicolae, B-dul Unirii nr. 4, municipiul Bacău — lucrări de reabilitare picturi exterioare” se va citi: „Parohia Sf. Nicolae, Bd. Unirii nr. 4, municipiul Bacău”; — la nr. crt. 163, în coloana „Denumire”, în loc de: „Parohia Gherăiești, Calea Moldovei, municipiul Bacău — lucrări de reabilitare picturi exterioare” se va citi: „Parohia Gherăiești, Calea Moldovei, municipiul Bacău”; — la nr. crt. 245, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica Ortodoxă Poiana — lucrări de reparații exterioare” se va citi: „Biserica Ortodoxă Poiana, comuna Criștioru de Jos"; — la nr. crt. 269, în coloana „Denumire”, în loc de: „Parohia Ortodoxă Valea Mare, comuna Valea Mare"se va citi: „Parohia Ortodoxă Valea Mare de Criș, comuna Borod”; — la nr. crt. 420, în coloana „Denumire”, în loc de: „Parohia Ortodoxă Mesendorf, comuna Bunești — lucrări de reparație a imobilului parohiei” se va citi: „Parohia Ortodoxă Meșendorf, comuna Bunești”; — la nr. crt. 505, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica cu Hramul «Mănăstirii Constantin și Elena» și Capela Ortodoxă din cadrul Spitalului Orășenesc Huedin, oraș Huedin" se va citi: „Capela Ortodoxă din cadrul Spitalului Orășenesc Huedin, oraș Huedin”; — la nr. crt. 523, în coloana „Denumire”, în loc de: „Parohia Ortodoxă Româna Pogorârea Sf. Duh, municipiul CliJ-Napoca”se va citi: „Parohia Ortodoxă Română «Pogorârea Sf. Duh», municipiul Clrj-Napoca, cartier Grigorescu”; — la nr. crt. 591, în coloana „Denumire”, în loc de: „Parohia Ortodoxă «Sf. Nicolae» — lucrări de construcție biserică” se va citi: „Parohia Ortodoxă «Sf. Nicolae» Mangalia — lucrări de construcție biserică”; — la nr. crt. 647, în coloana „Denumire”, în loc de: „Bisericii «Sfântul Mare Mucenic Dimitrie», Micro 39 B, Galați— lucrări de reabilitare” se va citi: „Parohia «Sf. Mare Mucenic Dimitrie», Galați, str. Henry Coandă nr. 18A, lucrări de finisare pentru așezământul social”; — la nr. crt. 653, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica «Schimbarea la față», str. Domnească, municipiul Galați — lucrări de reabilitare” se va citi: „Biserica «Schimbarea la Față», str. Maior lancu Fotea nr. 11, Galați"; — la nr. crt. 657, în coloana „Denumire”, în loc de: „Parohia «înălțarea Maicii Domnului», municipiul Tecuci — continuare lucrări de construcție” se va citi: „Parohia «înălțarea Domnului», municipiul Tecuci— continuare lucrări de construcție”; — la nr. crt. 799, în coloana „Denumire”, în loc de: „Catredrala Mitropolitană lași — lucrări de reabilitare și de renovare a catedralei” se va citi: „Centrul Eparhial lași — lucrări de renovare"; — la nr. crt. 863, în coloana „Denumire”, în loc de: „Parohia Ortodoxă llba, comuna Cicârlău — Casă Parohială” se va citi: „Parohia Ortodoxă llba, comuna Cicârlău”; — la nr. crt. 864, în coloana „Denumire”, în loc de: „Parohia Ortodoxă Săbișa, oraș Seini— Casă Parohială"se va citi: „Parohia Ortodoxă Săbișa, oraș Seini”; — la nr. crt. 911, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica Reformată Gogan, comuna Bahnea — lucrări de reabilitare”se va citi: „Parohia Reformată Goganvarolea, comuna Bahnea — lucrări de reabilitare"; — la nr. crt. 984, în coloana „Denumire”, în loc de: „Episcopia Romano-Catolică —pentru finalizarea lucrărilor la Biserica Romano-Catolică Dorolț și Viile Satu Mare” se va citi: „Parohia Romano-Catolică Dara, filiala Dorolț"; — la nr. crt. 1034, în coloana „Denumire”, în loc de: „Catedrala Ortodoxă, municipiul Mediaș — lucrări de reabilitare” se va citi: „Catedrala Ortodoxă II, Sf. Dumitru, Mediaș"; — la nr. crt. 1035, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica din Groapa, Casa Parohială, str. Justiției nr. 5, municipiul Sibiu — lucrări de reparații”se va citi: „Biserica din Groapă, Str. Justiției nr. 5, municipiul Sibiu"; — la nr. crt. 1104, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica Ortodoxă Bunești cu hramul «Sfântul Dumitru», sat Bunești, comuna Bunești — lucrări de reabilitare”se va citi: „Parohia «Sf. Vasile cel Mare» Bunești, comuna Bunești”; — la nr. crt. 1106, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica Ortodoxă Uncești, cu hramul «Trei Ierarhi», sat Uncești, comuna Bunești — lucrări de reabilitare” se va citi: „Parohia «Sf. Nicolae» Uncești, comuna Bunești”; — la nr. crt. 1114, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica Ortodoxă Bănești, cu hramul «Sfinții împărați Constantin și Elena», sat Bănești, comuna Fântânele — lucrări de reabilitare” se va citi: „Biserica Ortodoxă «Sf. Gheorghe» Bănești, comuna Fântânele”; — la nr. crt. 1115, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica Ortodoxă Cotu Dobei cu hramul «Stinții Apostoli Petru și Pavel», sat Cotu Dobei, comuna Fântânele — lucrări de reabilitare" se va citi: „Parohia Ortodoxă Bănești — Filia Cotu Dobei, «Nașterea Maicii Domnului», satul Cotu Dobei, comuna Fântânele”; — la nr. crt. 1178, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica Creștină Baptistă «Eclesia» str. Mureș, nr. 3 municipiul Timișoara — lucrări de reabilitare” se va citi: „Biserica Creștină Baptistă «Eclesia», municipiul Timișoara, activitate socială”; — la nr. crt. 1202, în coloana „Denumire”, în loc de: „Parohia Otodoxă Fotea, comuna Voiteg— Casă Parohială" se va citi: „Parohia Ortodoxă Folea, comuna Voiteg”; — la nr. crt. 1208, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica Penticostală Eben — Ezer Botoșani Nr. 70 — lucrări de construcție clădire”se va citi: „Biserica Penticostală «Eben — Ezer», Bătești nr. 70 — lucrări de construcție clădire”; — la nr. crt. 1279, în coloana „Denumire”, în loc de: „Biserica Sf. loan Botezătorul — sat Brenești, Comuna Crețeni” se va citi: „Parohia «Adormirea Maicii Domnului», satul Mrenești, comuna Crețeni”. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446489 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 662/27.IX.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495