MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 660 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vineri, 24 septembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI 1. — Declarație privind situația cetățenilor români de etnie romă, care sunt în proces de expulzare sau repatriere din Republica Franceză și din alte state europene............................................. 2 39. — Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 7/2009 pentru aprobarea componenței nominale a Comisiei pentru afaceri europene a Parlamentului României.................... 3 40. — Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 6/2009 privind aprobarea componenței nominale a Comisiei permanente a Camerei Deputaților și Senatului privind Statutul deputaților și al senatorilor, organizarea și funcționarea ședințelor comune ale Camerei Deputaților și Senatului.......................................... 3 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.037 din 14 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 102 alin, (i) și (2) și ale art. 103 lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România.................................... 4-5 Nr. Pagina Decizia nr. 1.040 din 14 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale ..................’. 6-7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 207. — Ordin al ministrului administrației și internelor privind aprobarea diferenței la cifra ’ anuală de școlarizare, a numărului comisiilor de concurs și al comisiilor de soluționare a contestațiilor,’ a componenței nominale a acestora, a tematicii pentru concurs, a calendarului de desfășurare a concursului național de admitere la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici pentru anul 2010, precum și a modalităților privind plata taxei de participare la program............. 7-9 ACTE ALE AUTORITĂȚII NAȚIONALE PENTRU ADMINISTRARE Șl REGLEMENTARE ÎN COMUNICAȚII 629. — Decizie privind procedura de autorizare a furnizării serviciilor de programe audiovizuale........... 10-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 660/24.IX.2010 ACTE ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL DECLARAȚIE privind situația cetățenilor români de etnie romă, care sunt în proces de expulzare sau repatriere din Republica Franceză și din alte state europene a) Luând act cu îngrijorare de acțiunile recente ale autorităților din Franța și din alte state europene, îndreptate împotriva unor grupuri de cetățeni de etnie romă din România, concretizate în expulzarea sau repatrierea și colectarea de date biometrice ale acestora, în cadrul unor acțiuni discriminatorii, susținute prin discurs instituțional, b) calificând aceste acțiuni drept o încălcare gravă a drepturilor și libertăților cetățenești, printre care dreptul la liberă circulație pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene și egalitatea de tratament a cetățenilor comunitari, fără deosebire de rasă sau origine etnică, c) subliniind că acțiunile de expulzare sau repatriere îndreptate împotriva etnicilor romi contravin flagrant prevederilor tratatelor și directivelor Uniunii Europene, Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, Convenției europene a drepturilor omului, d) evidențiind obligativitatea respectării, de către toate statele membre ale Uniunii Europene, a prevederilor Directivei 2004/38/CE a Parlamentului European și Consiliului, din data de 29 aprilie 2004, privind dreptul la liberă circulație și ședere pe teritoriul statelor membre pentru cetățenii Uniunii și membrii familiilor acestora și Directivei Consiliului 2000/43 de punere în aplicare a principiului egalității de tratament între persoane, fără deosebire de rasă sau origine etnică, din 29 iunie 2000, e) considerând că apariția unei situații de criză de genul celei actuale impune o reacție politică imediată la nivel înalt din partea autorităților române, pentru identificarea de soluții rapide și eficiente, care să împiedice agravarea situației cetățenilor români aflați în străinătate, precum și un impact negativ pe relația bilaterală a României cu alte state ale Uniunii Europene, Parlamentul României: 1. reamintește că Uniunea Europeană reprezintă o comunitate de state și cetățeni bazată pe înalte valori democratice, precum: toleranța și dreptul la diferență (respectarea spiritului multiculturalității, plurietniei și libertății religioase), libertatea de alegere a locului de reședință, nediscriminarea, inclusiv pe criteriile de ordin etnic; 2. salută poziția principială, de condamnare fermă a campaniilor de expulzare sau repatriere a unor grupuri de etnici romi, adoptată de Parlamentul European, prin votarea Rezoluției din data de 9 septembrie 2010, precum și poziția și recomandările Comisiei Europene, exprimate la Bruxelles, în data de 14 septembrie 2010, prin comisarul european pentru justiție, drepturi fundamentale și cetățenie, respectiv ale președintelui Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, comisarului pentru drepturile omului al Consiliului Europei și Comitetului ONU pentru eliminarea discriminării rasiale; 3. reamintește că, în conformitate cu reglementările comunitare, orice măsură de natură administrativă sau judiciară luată împotriva unui cetățean al Uniunii Europene trebuie să reprezinte rezultatul unei evaluări individuale și să fie proporțională cu gravitatea faptelor și gradul în care acestea reprezintă o amenințare reală, prezentă și suficient de serioasă la adresa societății; 4. ia notă cu satisfacție de hotărârile unor instanțe civile franceze, care au dispus anularea măsurilor administrative luate cu nerespectarea prevederilor legilor comunitare și franceze; 5. consideră că problematica etniei rome, pe lângă caracterul ei național, trebuie să facă obiectul unei strategii la nivel european, reiterând întreaga disponibilitate de a participa activ, în cooperare cu alte instituții ale statului român, cu actori ai societății civile și cu partenerii europeni, la promovarea unor soluții viabile și durabile de integrare socială a etniei rome, în deplin respect al legislației europene și normelor de drept internațional; 6. respinge categoric orice încercare politică de conectare artificială a problematicii etniei rome sau a celei privind funcționarea sistemului judiciar din România la perspectivele de aderare a țării noastre, în martie 2011, la spațiul Schengen; 7. reafirmă angajamentul Parlamentului României pentru consolidarea parteneriatului strategic cu Republica Franceză, pe baza respectului reciproc și în interesul comun al celor două țări și națiuni; 8. cere Președinției și Guvernului României să întreprindă toate măsurile de ordin politic, diplomatic și administrativ, pentru apărarea drepturilor fundamentale ale cetățenilor români în calitatea lor de cetățeni europeni, precum și pentru promovarea și implementarea unor strategii la nivel european și național, pentru integrarea socială a cetățenilor de etnie romă, în statele în care trăiesc sau se deplasează liber. Această declarație a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din data de 21 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA-ALMA ANASTASE PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 21 septembrie 2010. Nr. 1. 3 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 660/24.IX.2010 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 7/2009 pentru aprobarea componenței nominale a Comisiei pentru afaceri europene a Parlamentului României în temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituția României, republicată, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Anexa la Hotărârea Parlamentului României nr. 7/2009 privind aprobarea componenței nominale a Comisiei pentru afaceri europene a Parlamentului României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 19 februarie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: — domnul senator Rasaliu Marian Iulian, aparținând Grupului parlamentar al PDL, este desemnat în calitatea de membru al comisiei în locul doamnei senator Boagiu Anca Daniela. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 21 septembrie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 21 septembrie 2010. Nr. 39 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei la Hotărârea Parlamentului României nr. 6/2009 privind aprobarea componenței nominale a Comisiei permanente a Camerei Deputaților și Senatului privind Statutul deputaților și al senatorilor, organizarea și funcționarea ședințelor comune ale Camerei Deputaților si Senatului în temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituția României, republicată, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Anexa la Hotărârea Parlamentului României nr. 6/2009 privind aprobarea componenței nominale a Comisiei permanente a Camerei Deputaților și Senatului privind Statutul deputaților și al senatorilor, organizarea și funcționarea ședințelor comune ale Camerei Deputaților și Senatului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 19 februarie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: — domnul deputat Gheorghe-Eugen Nicolăescu, aparținând Grupului parlamentar al PNL, este desemnat în calitatea de membru al comisiei pe locul devenit vacant ca urmare a decesului deputatului loan Timiș. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 21 septembrie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 21 septembrie 2010. Nr. 40. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 660/24.IX.2010 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE J 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.037 din 14 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 102 alin. (1) și (2) și ale art. 103 lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Mi nea Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Valentina Bărbățeanu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 102 alin. (1) și (2) și ale art. 103 lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, excepție ridicată de Zhang Weiqun în Dosarul nr. 4.271/2/2009 al Curții de Apel București — Secția a VIIl-a contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal răspunde autoarea excepției, lipsind partea Oficiul Român pentru Imigrări, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Se prezintă domnul loan Budura, interpret autorizat de limba chineză. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul autoarei excepției. Aceasta arată, prin interpret, că textele de lege criticate sunt neconstituționale, întrucât nu protejează viața de familie. Precizează, în acest sens, că ea nu a primit drept de ședere, astfel că nu poate rămâne în România, alături de soțul și copilul său, care se află în mod legal pe teritoriul statului român. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției, invocând jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 18 noiembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 4.271/2/2009, Curtea de Apel București — Secția a Vlll-a contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 102 alin. (1) și (2) și ale art. 103 lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România. Excepția a fost ridicată de Zhang Weiqun într-o cauză având ca obiect acordarea regimului tolerării șederii acesteia pe teritoriul României. în motivarea excepției de neconstituționalitate se susține, în esență, că textele de lege criticate sunt lipsite de precizie și claritate, întrucât nu menționează explicit motivul vieții de familie ca motiv de acordare a regimului tolerării, iar noțiunile „motive obiective” și „împrejurări independente de voința străinului, imprevizibile și de neînlăturat” sunt prea vagi și imprecise. Autoarea excepției precizează că este însărcinată, iar prin refuzul acordării regimului tolerării este pusă în situația de a fi returnată în țara de origine și despărțită de concubinul său. Arată că noțiunea de familie trebuie înțeleasă în sens larg, în conformitate cu practica jurisprudențială a Curții Europene a Drepturilor Omului, neputând fi limitat doar la familia fondată pe căsătorie. Curtea de Apel București — Secția a Vlll-a contencios administrativ și fiscal opinează că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Guvernul apreciază că excepția de neconstituționalitate este inadmisibilă, întrucât autorul acesteia solicită modificarea soluției legislative consacrate de textul de lege criticat, în sensul reglementării mai clare și mai precise a unor termeni sau sintagme. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile autoarei excepției, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 660/24.IX.2010 5 precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 102 alin. (1) și (2) și ale art. 103 lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 5 iunie 2008, care au următorul conținut: —Art. 102 alin. (1) și (2): „(1) Tolerarea rămânerii pe teritoriul României, denumită în continuare tolerare, reprezintă permisiunea de a rămâne pe teritoriul țării acordată de Oficiul Român pentru Imigrări străinilor care nu au dreptul de ședere și, din motive obiective, nu părăsesc teritoriul României. (2) Prin motive obiective, în sensul prezentei ordonanțe de urgență, se înțelege acele împrejurări independente de voința străinului, imprevizibile și care nu pot ti înlăturate, datorită cărora străinul nu poate părăsi teritoriul României. — Art. 103 lit. f): „Străinii prevăzuți la art. 102 alin. (1) pot fi tolerați în următoarele situații: (...) i) atunci când Oficiul Român pentru Imigrări constată că aceștia se află în imposibilitatea de a părăsi temporar România din alte motive obiective. ” în opinia autoarei excepției de neconstituționalitate, textele de lege criticate contravin dispozițiilor art. 26 alin. (1) din Constituție și celor ale art. 8 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, care garantează dreptul la viață familială și privată. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea observă că s-a mai pronunțat asupra textelor de lege criticate, prin raportare la aceleași dispoziții constituționale și convenționale și din perspectiva unor critici identice, prin Decizia nr. 75 din 21 ianuarie 2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 din 23 februarie 2010, prin Decizia nr. 112 din 9 februarie 2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 din 8 martie 2010, sau prin Decizia nr. 1.019 din 9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 629 din 22 septembrie 2009. Cu acele prilejuri, a statuat, în ceea ce privește modul de redactare a textelor de lege criticate sub aspectul pretinsei lipse de precizie și claritate, că este firesc ca legiuitorul să fi indicat acele elemente definitorii pentru identificarea unor „motive obiective” care îl împiedică pe străin să părăsească teritoriul României și să nu fi exemplificat situații concrete, întrucât acestea nu pot fi enumerate și totodată epuizate în cuprinsul unei norme juridice. Referitor la respectarea criteriului calității legii în cadrul procesului de legiferare, chiar Curtea Europeană a Drepturilor Omului a precizat că previzibilitatea consecințelor ce decurg dintr-un act normativ determinat nu poate avea o certitudine absolută, întrucât, oricât de dorită ar fi aceasta, ea ar da naștere la o rigiditate excesivă a reglementării (Cauza Reckvenyi contra Ungariei, 1999). Totodată, referitor la dispozițiile art. 103 lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002, Curtea a reținut că acestea oferă străinilor șansa de a le fi tolerată rămânerea pe teritoriul României și în alte cazuri decât cele enumerate la lit. a)—e) ale art. 103 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002, dacă autoritatea competentă apreciază că aceasta este în mod obiectiv necesară. în plus, deciziile Oficiului Român pentru Imigrări pot fi contestate în fața instanței de judecată, care va putea înlătura eventualul refuz nejustificat de acordare a tolerării. în plus, Curtea a observat că textul de lege criticat are o redactare care permite flexibilitate în stabilirea motivelor pentru care se poate acorda tolerarea, ceea ce este de natură să avantajeze destinatarul normei. întrucât în cauza de față nu au intervenit elemente noi, care să justifice reconsiderarea acestei jurisprudențe, soluția pronunțată cu acele prilejuri și argumentele pe care aceasta s-a bazat își mențin valabilitatea și în cauza de față. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 102 alin. (1) și (2) și ale art. 103 lit. f) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, excepție ridicată de Zhang Weiqun în Dosarul nr. 4.271/2/2009 al Curții de Apel București — Secția a Vlll-a contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 14 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Valentina Bărbăteanu 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 660/24.IX.2010 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.040 din 14 septembrie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Mi nea Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Valentina Bărbățeanu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — magistrat-asistent Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, excepție ridicată de Gheorghe Manac și Voica Manac în Dosarul nr. 4.342/3/2009 al Tribunalului București — Secția a 11l-a civilă. La apelul nominal răspunde partea Viorica Aurelia Sarman, lipsind autorii excepției și celelalte părți, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul părții prezente. Aceasta arată că lasă la aprecierea Curții soluția cu privire la excepția de neconstituționalitate. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției, invocând în acest sens cele reținute de Curtea Constituțională în jurisprudența sa în materie, concretizată, de exemplu, în Decizia nr. 254 din 16 martie 2010. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 11 decembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 4.342/3/2009, Tribunalul București — Secția a lll-a civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale. Excepția a fost ridicată de Gheorghe Manac și Voica Manac într-o cauză având ca obiect soluționarea unui recurs formulat împotriva unei încheieri prin care Judecătoria Sectorului 4 București a respins cererea de sesizare a Curții Constituționale cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 480 din Codul civil. în motivarea excepției de neconstituționalitate se arată că dispozițiile art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 limitează nejustificat posibilitatea exercitării căilor de atac doar la calea de atac a recursului, deși problema constituționalității unui text de lege este o chestiune mult prea importantă spre a fi dezbătută numai în dublul grad de jurisdicție. Mai mult, norma criticată nu precizează dacă recursul poate fi formulat și în ipoteza în care instanța de judecată respinge excepția pe alt temei decât în baza alin. (1), (2) și (3) ale art. 29, și anume invocând abuzul de drept, iar termenul de 48 de ore de depunere a recursului este prohibitiv sub aspectul conferirii unei reale posibilități de motivare a recursului. Tribunalul București — Secția a lll-a civilă consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Limitarea căilor de atac doar la recurs constituie o prerogativă a legiuitorului, justificată prin specificul fiecărei categorii de cauze. Totodată, Curtea Constituțională nu este competentă să se pronunțe asupra omisiunilor legislative. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părții prezente, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 643 din 16 iulie 2004, care au următoarea redactare: — Art. 29 alin. (6): „(6) Dacă excepția este inadmisibilă, fiind contrară prevederilor alin. (1), (2) sau (3), instanța respinge printr-o încheiere motivată cererea de sesizare a Curții Constituționale. încheierea poate fi atacată numai cu recurs la instanța imediat superioară, în termen de 48 de ore de la pronunțare. Recursul se Judecă în termen de 3 zile. ” în opinia autorilor excepției de neconstituționalitate, textul de lege criticat contravine dispozițiilor din Legea fundamentală cuprinse la art. 21 alin. (1) și (2) privind accesul liber la justiție și la art. 53 — Restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea observă că textul de lege criticat în prezenta cauză a mai fost supus, în numeroase rânduri, controlului de constituționalitate, prin raportare la aceleași dispoziții din Legea fundamentală și prin prisma unor critici similare. Prin mai multe decizii, Curtea a constatat caracterul constituțional al acestora. Dintre acestea, pot fi menționate, exemplificativ, Decizia nr. 494 din 8 iunie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 536 din 21 iunie 2006, Decizia nr. 1.113 din 27 noiembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 874 din 20 decembrie 2007, sau Decizia nr. 926 din 23 iunie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din 24 iulie 2009, prin care instanța de contencios constituțional a respins ca neîntemeiată excepția, pentru motivele acolo arătate. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să justifice reconsiderarea jurisprudenței în materie a Curții Constituționale, soluția și argumentația deciziilor amintite își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 660/24.IX.2010 7 Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, excepție ridicată de Gheorghe Manacși Voica Manacîn Dosarul nr. 4.342/3/2009 al Tribunalului București — Secția a lll-a civilă. ’ Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 14 septembrie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Valentina Bărbățeanu ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN privind aprobarea diferenței la cifra anuală de școlarizare, a numărului comisiilor de concurs și al comisiilor de soluționare a contestațiilor, â componenței nominale a acestora, a tematicii pentru concurs, a calendarului de desfășurare a concursului național de admitere la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici pentru anul 2010, precum și a modalităților privind plata taxei de participare la program Având în vedere: — prevederile art. 6 alin. (1) lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, republicată; — prevederile art. 2 din Regulamentul privind organizarea și desfășurarea programului de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 832/2007, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr ministrul administrației și internelor emite următorul Art. 1. — Se aprobă organizarea seriei a ll-a de admitere la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici pentru anul 2010, pentru un număr de 50 de locuri, neocupate ori rămase libere ca urmare a retragerii persoanelor admise și/sau a neîndeplinirii condițiilor legale, în urma desfășurării primei etape a concursului național de admitere la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului administrației și internelor nr. 111/2010 privind aprobarea cifrei anuale de școlarizare, a numărului comisiilor de concurs și al comisiilor de soluționare a contestațiilor, a componenței nominale a acestora, a tematicii pentru concurs, a calendarului de desfășurare a concursului național de admitere la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare . 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ordin: categoriei înalților funcționari publici pentru anul 2010, precum și a modalităților privind plata taxei de participare la program. Art. 2. — Se aprobă constituirea unei comisii de concurs și a unei comisii de soluționare a contestațiilor, a căror componență nominală este prevăzută în anexa nr. 1. Art. 3. — Se aprobă tematica pentru concursul național de admitere la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici pentru anul 2010, seria a ll-a de admitere, potrivit anexei nr. 2. Art. 4. — Se aprobă calendarul de desfășurare a concursului național de admitere la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici pentru anul 2010, seria a ll-a de admitere, potrivit anexei nr. 3. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 660/24.IX.2010 Art. 5. — (1) Plata taxei de participare la program se va face la casieria Agenției Naționale a Funcționarilor Publici sau prin cont, ce va fi publicat pe pagina de internet a instituției. (2) Taxa de înscriere la concurs se plătește de către persoanele care doresc să participe la concurs, anterior depunerii dosarului. (3) Taxa de școlarizare se plătește în termen de 10 zile lucrătoare de la data admiterii în program. Art. 6. —Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul administrației și internelor, Constantin Cristian Baci, secretar general București, 15 septembrie 2010. Nr. 207.’ ANEXA Nr. 1 COMPONENȚA NOMINALĂ a comisiei de concurs si a comisiei de soluționare a contestațiilor la concursul național de admitere la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici pentru anul 2010, seria a ll-a de admitere 1. Comisia de concurs este constituită din reprezentanți desemnați de: — Ministerul Administrației și Internelor — — Agenția Națională a Funcționarilor Publici —A.N.F.P.', — Secretariatul General al Guvernului — S.G.G. Comisia de concurs — membri titulari: Nr. Numele și prenumele Instituția Calitatea crt. 1. Cristian Roman A.N.F.P. președinte 2. Marin Constantin M.A.I. membru 3. Ștefan Găti S.G.G. membru Comisia de concurs — membri supleanți: Nr. Numele și prenumele Instituția Calitatea crt. 1. Dumitru Maxim A.N.F.P. președinte 2. Florica Brîndușescu M.A.I. membru 3. Cătălina Irimescu S.G.G. membru 2. Comisia de soluționare a contestațiilor este constituită din reprezentanți desemnați de: — M.A.I.; — A.N.F.P.; — S.G.G. Comisia de soluționare a contestațiilor— membri titulari: Nr. Numele și prenumele Instituția Calitatea crt. 1. Dan Sachelarescu A.N.F.P. președinte 2. Mihaela Prundeanu M.A.I. membru 3. Cosmin Tănăsie S.G.G. membru Comisia de soluționare a contestațiilor— membri supleanți: Nr. Numele și prenumele Instituția Calitatea crt. 1. Alina Rotariu A.N.F.P. președinte 2. Emilian Baboi M.A.I. membru 3. Viorica Petrescu S.G.G. membru MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 660/24.IX.2010 9 ANEXA Nr. 2 TEMATICA pentru concursul național de admitere la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici pentru anul 2010, seria a ll-a de admitere • Constituția României, republicată • Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare • Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare • Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare • Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare • Legea nr. 340/2004 privind prefectul și instituția prefectului, republicată, cu modificările și completările ulterioare • Tratatul de instituire a Comunității Economice Europene (Tratatul de la Roma) • Tratatul de instituire a unei Constituții pentru Europa • Tratatul de la Lisabona ANEXA Nr. 3 CALENDARUL de desfășurare a concursului național de admitere la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici pentru anul 2010, seria a ll-a de admitere Nr. Activitatea planificată Perioada de desfășurare crt. 1. înscrierea candidaților 25---30 octombrie 2010 2. Prima probă a concursului: selectarea dosarelor de 1 noiembrie 2010 concurs 3. Afișarea rezultatelor 2 noiembrie 2010 4. Contestarea rezultatelor 3 noiembrie 2010 Afișarea: 5. --- rezultatelor contestațiilor 4 noiembrie 2010 --- listelor nominale ale candidaților admiși --- programului desfășurării interviului 6. A doua probă a concursului: interviul 5---6 noiembrie 2010 7. Afișarea rezultatelor 8 noiembrie 2010 8. Contestarea rezultatelor 9 noiembrie 2010 Afișarea: 9. --- rezultatelor contestațiilor 10 noiembrie 2010 --- rezultatelor finale ale concursului 10. Completarea dosarului personal și achitarea taxei de 11---24 noiembrie 2010 școlarizare de către candidații admiși io MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 660/24.IX.2010 ACTE ALE AUTORITĂȚII NAȚIONALE PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE ÎN COMUNICAȚII AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU ADMINISTRARE Șl REGLEMENTARE ÎN COMUNICAȚII DECIZIE privind procedura de autorizare a furnizării serviciilor de programe audiovizuale în temeiul prevederilor art. 60, ale art. 61 alin. (3), ale art. 73 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 10 alin. (2) pct. 10, ale art. 11 alin. (1) și ale art. 12 alin. (1) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2009 privind înființarea Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, aprobată prin Legea nr. 113/2010, președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații emite prezenta decizie. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezenta decizie are drept scop principal stabilirea procedurii și a condițiilor de acordare și modificare a licenței de emisie și a licenței de utilizare a frecvențelor radio pentru furnizarea serviciilor de programe audiovizuale în sistem digital terestru, precum și a autorizației tehnice acordate pentru funcționarea stațiilor de emisie aflate sub jurisdicția României și utilizate în scopul furnizării oricărui serviciu de programe audiovizuale. Art. 2. — (1) în înțelesul prezentei decizii, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) zona de acoperire — zona în care valoarea intensității câmpului electromagnetic util al stației de emisie este egală cu sau mai mare decât valoarea intensității câmpului electromagnetic utilizabil; b) câmpul electromagnetic utilizabil — valoarea minimă a intensității câmpului electromagnetic necesară pentru a permite o calitate bună a recepției; c) stație de emisie — stația radio terestră aflată sub jurisdicția României, utilizată în scopul furnizării oricărui serviciu de programe pe, respectiv de pe teritoriul României; d) puterea aparent radiată (FAR) — produsul dintre puterea de emisie și câștigul antenei pe diferite azimuturi, produs din care se scad pierderile pe traseul dintre borna de ieșire a emițătorului și borna de intrare în antenă; e) autorizație de asignare a frecvențelor radio (AAF) — actul administrativ, anexă la licența de utilizare a frecvențelor radio în sistem digital terestru (LUF) și parte integrantă a acesteia, prin care Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, denumită în continuare ANCOM, stabilește condițiile tehnice specifice în care se vor realiza stațiile de emisie componente; f) autorizație tehnică (Al) — actul administrativ prin care ANCOM, în conformitate cu prevederile art. 73 din Legea audiovizualului nr. 54/2002, cu modificările și completările ulterioare, autorizează utilizarea stațiilor de emisie aflate sub jurisdicția României, în scopul furnizării oricărui serviciu de programe audiovizuale pe, respectiv de pe teritoriul României; g) buletin de măsurători — actul administrativ emis de ANCOM, prin care se constată că stația de emisie respectă sau nu condițiile tehnice și parametrii impuși prin licența de emisie/LUF (AAF), precum și prevederile reglementărilor în vigoare privind protecția radioelectrică, compatibilitatea electromagnetică și parametrii tehnici prevăzuți în reglementările specifice; buletinul de măsurători favorabil se anexează și constituie parte integrantă a autorizației tehnice. (2) în cuprinsul prezentei decizii: a) Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicațiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 591/2002, cu modificările și completările ulterioare, va fi denumită Ordonanța-cadru; b) Ordonanța Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la rețelele publice de comunicații electronice și la infrastructura asociată, precum și interconectarea acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 527/2002, cu modificările și completările ulterioare, va fi denumită Ordonanța privind accesul; c) Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare, va fi denumită Legea audiovizualului. (3) în cuprinsul prezentei decizii sunt, de asemenea, aplicabile definițiile prevăzute în Legea audiovizualului și în Ordonanța privind accesul. Art. 3. — Utilizarea efectivă a frecvențelor radio în vederea furnizării unui serviciu de programe audiovizuale în sistem analogic ori în sistem digital terestru este permisă numai după obținerea, potrivit legii, a licenței de emisie sau a LUF, după caz. Art. 4. — (1) Licența de emisie, LUF, AAF și AT se eliberează gratuit. (2) Acordarea AT se poate realiza numai după emiterea de către ANCOM a buletinului de măsurători. (3) Verificările tehnice necesare în vederea eliberării buletinului de măsurători se realizează în mod gratuit. Art. 5. — în cazul în care licența, AAF sau AT a fost pierdută, deteriorată sau furată, ANCOM poate elibera, la solicitarea scrisă a titularului, în urma depunerii unei declarații pe propria răspundere cu privire la pierderea, deteriorarea sau furtul acesteia, un duplicat al licenței, al AAF sau al AT, pe care se va menționa cu majuscule „DUPLICAT”. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 660/24.IX.2010 11 CAPITOLUL II Procedura de autorizare în cazul furnizării serviciilor de programe audiovizuale pe cale radio terestră în sistem analogic SECȚIUNEA 1 Licența de emisie SUBSECȚIUNEA 1 Acordarea licenței de emisie Art. 6. — (1) în vederea acordării licenței de emisie, solicitantul va transmite la ANCOM — sediul central — o cerere, în original, prin completarea în mod obligatoriu a unui formular-tip. (2) în cazul persoanei juridice, cererea prevăzută la alin. (1) va fi semnată de reprezentantul legal și va purta ștampila acesteia. (3) Formularul-tip poate fi obținut de la sediul central, de la structurile sale regionale sau de pe pagina de internet a ANCOM. (4) Cererea-tip va fi transmisă cel mai târziu în termen de 180 de zile calendaristice de la data acordării licenței audiovizuale analogice și va fi însoțită de: a) licența audiovizuală analogică, în copie; b) certificatul constatator, în original, emis de oficiul registrului comerțului cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte de data transmiterii cererii și care conține cel puțin informațiile de identificare, obiectul de activitate și mențiuni referitoare la insolvență, reorganizare judiciară sau faliment, dizolvare sau lichidare. (5) Solicitantul persoană fizică autorizată care intenționează să obțină licența de emisie va anexa la formularul-tip și copia actului de identitate. (6) Solicitantul persoană străină care intenționează să obțină licența de emisie va anexa la formularul-tip, în traducere legalizată în limba română și cu respectarea cerințelor privind utilizarea actelor oficiale care au fost întocmite pe teritoriul altui stat, în afara documentului prevăzut la alin. (4) lit. a), și documente echivalente celor solicitate persoanelor române. Art. 7. — (1) Transmiterea cererii și a documentelor conexe se poate efectua către sediul central al ANCOM în unul dintre următoarele moduri: a) prin depunere, personal sau de către un reprezentant al solicitantului, sub luare de semnătură; b) printr-un serviciu poștal; c) ca înscris în formă electronică, căruia i s-a încorporat, i s-a atașat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv și generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice. (2) Este considerată dată a transmiterii, după caz, data înscrierii în registrul general de intrare-ieșire a corespondenței ANCOM, data confirmării primirii prin serviciul de trimitere recomandată cu confirmare de primire sau data confirmării primirii înscrisului în formă electronică. Art. 8. — (1) în situația în care în urma analizei cererii și documentației anexate se constată că cererea este incorectă sau incompletă, documentația este incompletă ori soluția propusă nu corespunde condițiilor tehnice stabilite de ANCOM la asignarea frecvenței/canalului în conformitate cu reglementările tehnice aplicabile, ANCOM va comunica solicitantului, în scris, observațiile necesare. (2) în termen de 30 de zile calendaristice de la data transmiterii cererii sau a tuturor informațiilor suplimentare solicitate, ANCOM va analiza documentația transmisă și, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege, va acorda licența de emisie. Art. 9. — (1) ANCOM va respinge o cerere de acordare a licenței de emisie în următoarele cazuri: a) cererea de acordare este incompletă sau incorectă; b) nu au fost transmise toate documentele prevăzute la art. 6; c) solicitantul are debite scadente aferente tarifului de utilizare a spectrului pentru licențele de emisie acordate anterior, precum și eventuale creanțe accesorii aferente acestuia; d) împotriva solicitantului a fost pronunțată o hotărâre definitivă și irevocabilă privind intrarea în faliment; e) solicitantul este în stare de dizolvare judiciară, dizolvare de drept sau în lichidare. (2) Respingerea cererii de acordare a licenței de emisie va fi motivată și se va comunica solicitantului. Art. 10. — (1) Termenul de valabilitate a licenței de emisie este de 9 ani de la data emiterii primei AT. (2) Perioada de valabilitate a licențelor de emisie pentru emițătoarele de televiziune expiră în condițiile impuse prin Strategia privind tranziția de la televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră și implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel național, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.213/2009, cu modificările ulterioare. (3) în cazul în care Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), în aplicarea prevederilor art. 95 din Legea audiovizualului, decide reducerea termenului de valabilitate a licenței audiovizuale, ANCOM va reduce în mod corespunzător termenul de valabilitate a licenței de emisie. SUBSECȚIUNEA a 2-a Modificarea licenței de emisie Art. 11. — (1) în situația modificării datelor de identificare a titularului, modificarea licenței de emisie se realizează în baza unei cereri scrise transmise la sediul central al ANCOM. Cererea va fi semnată de reprezentantul legal, iar în cazul persoanei juridice va purta și ștampila acesteia. (2) Titularul licenței de emisie are obligația ca în termen de 15 zile calendaristice de la data modificării licenței audiovizuale să depună cererea prevăzută la alin. (1). (3) Cererii prevăzute la alin. (1) i se vor atașa, în mod obligatoriu, în copie, toate documentele care certifică modificarea datelor de identificare și copia de pe licența audiovizuală modificată. (4) ANCOM va modifica licența de emisie în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor prevăzute la alin. (1) și (3). Art. 12. — (1) Modificarea, la cererea titularului, a parametrilor tehnici cuprinși în licența de emisie se realizează în baza formularului-tip prevăzut la art. 6 alin. (1), care va fi transmis, în original, la sediul central al ANCOM. Cererea va fi semnată de reprezentantul legal, iar în cazul persoanei juridice va purta și ștampila acesteia. (2) Cererii prevăzute la alin. (1) i se vor atașa, în mod obligatoriu, documentele care justifică modificarea acestor parametri. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 660/24.IX.2010 (3) în cazul în care ANCOM este de acord cu modificările solicitate, va modifica licența de emisie în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea cererii prevăzute la alin. (1), cu excepția cazurilor prevăzute la alin. (5). (4) în cazul în care, în termen de 6 luni de la modificarea prevăzută la alin. (3), titularul licenței nu obține AT, licența de emisie va fi modificată din oficiu de către ANCOM, prin revenirea la datele tehnice prevăzute în licența anterioară. (5) în situația în care modificarea parametrilor tehnici presupune o perioadă de experimentare, pe toată durata acesteia stația de emisie va funcționa în baza unui acord de funcționare provizorie eliberat de către ANCOM. După obținerea acordului de funcționare provizorie, titularul licenței de emisie va transmite la direcția regională a ANCOM în a cărei rază de activitate se încadrează stația de emisie documentele prevăzute la art. 20 alin. (1). Dacă în perioada de experimentare nu sunt constatate interferențe prejudiciabile de către direcția regională a ANCOM, titularul licenței de emisie se va conforma prevederilor alin. (1) și (2). (6) în situația în care titularul licenței de emisie are restanțe la plata tarifului de utilizare a spectrului sau a creanțelor accesorii, dacă este cazul, modificarea licenței sau eliberarea acordului de funcționare provizorie se realizează numai după achitarea integrală a tuturor sumelor datorate ANCOM în temeiul Legii audiovizualului. Art. 13. — Licența de emisie poate fi modificată la inițiativa ANCOM, în condițiile art. 64 din Legea audiovizualului. Art. 14. — (1) în urma modificării prevederilor licenței de emisie, ANCOM va elibera o nouă licență. (2) în cazul în care modificarea licenței de emisie se realizează în condițiile art. 11 și 12, ANCOM eliberează o nouă licență, păstrându-se termenul de valabilitate din licența anterioară, cu condiția respectării și a cerințelor exprese ale art. 10 alin. (2). SUBSECȚIUNEA a 3-a Prelungirea termenului de valabilitate a licenței de emisie Art. 15. — (1) Termenul de valabilitate a licenței de emisie acordate pentru furnizarea serviciilor de programe de radiodifuziune pe cale radio terestră poate fi prelungit, la cererea titularului, din 9 în 9 ani, în condițiile stabilite de ANCOM. (2) Termenul de valabilitate a licenței de emisie acordate pentru furnizarea serviciilor de programe de televiziune pe cale radio terestră poate fi prelungit numai în condițiile respectării termenelor și condițiilor impuse de Strategia privind tranziția de la televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră și implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel național. (3) Prelungirea licenței de emisie se realizează în baza unei cereri scrise a titularului acesteia, care va fi transmisă la sediul central al ANCOM cu cel puțin 30 de zile calendaristice înainte de expirarea termenului de valabilitate a licenței. (4) Cererea prevăzută la alin. (3) va fi însoțită în mod obligatoriu de licența audiovizuală, în copie, prelungită în mod corespunzător de către CNA, și de certificatul constatator, în original, eliberat de oficiul registrului comerțului, care conține în mod obligatoriu cel puțin informațiile de identificare, obiectul de activitate și mențiuni referitoare la insolvență, reorganizare judiciară sau faliment, dizolvare ori lichidare. (5) în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii cererii prevăzute la alin. (3), ANCOM va modifica licența de emisie și, în mod corespunzător, AT. Art. 16. — Termenul de valabilitate a licenței de emisie nu va fi prelungit în situația în care titularul se găsește în una dintre situațiile prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. c), d) sau e). SECȚIUNEA a 2-a Autorizația tehnică pentru furnizarea serviciilor de programe audiovizuale în sistem analogic SUBSECȚIUNEA 1 Acordarea autorizației tehnice Art. 17. — (1) După realizarea stației de emisie, în vederea obținerii AT, titularul licenței de emisie va transmite către ANCOM — direcția regională în a cărei rază de acțiune se află stația de emisie — un formular-tip, în original, de efectuare a verificărilor tehnice și de eliberare a autorizației tehnice. (2) Formularul-tip poate fi obținut de la sediul central, de la structurile sale regionale sau de pe pagina de internet a ANCOM. (3) Lista ce cuprinde arondarea județelor la direcțiile regionale ale ANCOM este disponibilă pe pagina de internet a ANCOM. (4) Formularul-tip prevăzut la alin. (1) va fi însoțit în mod obligatoriu de proiectul tehnic al stației de emisie, întocmit în conformitate cu conținutul-cadru disponibil pe pagina de internet a ANCOM. Art. 18. — (1) în baza documentelor prevăzute la art. 17, în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii formularului-tip, direcția regională a ANCOM efectuează verificările tehnice ale stației de emisie, în conformitate cu reglementările specifice prevăzute de legislația în vigoare. (2) în cazul în care rezultatele verificărilor tehnice sunt conforme cu specificațiile tehnice, direcția regională a ANCOM întocmește buletinul de măsurători și, ulterior acestuia, va acorda și comunica titularului licenței de emisie un exemplar al AT. (3) în situația în care rezultatele verificărilor tehnice nu sunt favorabile direcția regională a ANCOM va emite un buletin de măsurători nefavorabil, care va cuprinde neconformitățile constatate. (4) Ulterior efectuării lucrărilor de remediere, titularul licenței de emisie va transmite o cerere pentru reefectuarea verificărilor tehnice. Art. 19. — Efectuarea verificărilor tehnice sau acordarea AT nu va fi realizată în cazul în care titularul licenței de emisie se află în una dintre următoarele situații: a) nu a transmis toate documentele prevăzute la art. 17; b) stația de emisie nu respectă reglementările tehnice în vigoare, în acest caz fiind emis un buletin de măsurători nefavorabil; c) solicitantul are debite scadente aferente tarifului de utilizare a spectrului datorat ANCOM în temeiul Legii audiovizualului, precum și eventuale creanțe accesorii aferente acestuia, dacă este cazul. SUBSECȚIUNEA a 2-a Modificarea autorizației tehnice Art. 20. — (1) în vederea modificării parametrilor tehnici cuprinși exclusiv în AT, titularul licenței de emisie va notifica direcția regională a ANCOM în a cărei rază de acțiune se află stația de emisie cu privire la această intenție. Notificarea va MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 660/24.IX.2010 13 cuprinde conținutul modificărilor, durata estimată pentru realizarea lor și va fi însoțită în mod obligatoriu de proiectul tehnic al modificărilor propuse. (2) Titularul AT poate începe realizarea modificărilor parametrilor tehnici cuprinși exclusiv în autorizație numai după 10 zile calendaristice de la efectuarea notificării prevăzute la alin. (1) și doar în cazul în care nu i s-a comunicat un aviz negativ privind modificările solicitate. (3) Imediat după realizarea modificărilor parametrilor tehnici prevăzuți la alin. (1), titularul AT va iniția procedura de modificare a autorizației. Art. 21. — (1) în vederea modificării AT, titularul va transmite la direcția regională a ANCOM în a cărei rază de acțiune se află stația de emisie o cerere-tip, în original, aceasta urmând să poarte și ștampila acestuia, în cazul persoanelor juridice. Cererea-tip poate fi obținută de la sediul central, de la structurile sale regionale sau de pe pagina de internet a ANCOM. (2) Prevederile art. 18 și 19 se aplică în mod corespunzător. Art. 22. —în situația în care modificarea parametrilor tehnici ai stației de emisie are implicații asupra frecvenței sau zonei de difuzare prevăzute în licența audiovizuală analogică, respectiv asupra datelor tehnice cuprinse în licența de emisie, modificarea efectivă a stației de emisie și a AT nu se va realiza înainte de modificarea licenței audiovizuale analogice și a licenței de emisie. Art. 23. — în situația modificării altor date decât cele tehnice prevăzute în licența audiovizuală analogică, modificare ce are implicații asupra datelor cuprinse în licența de emisie, modificarea AT nu se va realiza înainte de modificarea licenței audiovizuale analogice și a licenței de emisie. Art. 24. —AT nu va fi modificată în situația în care titularul se găsește în una dintre situațiile prevăzute la art. 19. CAPITOLUL III Procedura de autorizare în cazul furnizării serviciilor de programe audiovizuale pe cale radio terestră în sistem digital de televiziune SECȚIUNEA 1 Licența de utilizare a frecvențelor radio în sistem digital terestru și autorizația de asignare a frecvențelor SUBSECȚIUNEA 1 Acordarea licenței de utilizare a frecvențelor radio în sistem digital terestru și autorizației de asignare a frecvențelor radio Art. 25. — LUF pentru furnizarea serviciilor de programe audiovizuale în sistem digital terestru se acordă de către ANCOM operatorilor de multiplex, în condițiile Legii audiovizualului. Art. 26. — După obținerea LUF, care conține alocări de canale pe o anumită arie geografică, înainte de începerea lucrărilor de realizare a stațiilor de emisie, titularul acesteia trebuie să obțină AAF. Art. 27. — în vederea obținerii AAF se vor parcurge următoarele etape: a) solicitantul va transmite către sediul central al ANCOM o cerere, în original, prin completarea în mod obligatoriu a unui formular-tip; formularul-tip este disponibil la sediul central al ANCOM, la structurile sale regionale sau pe pagina de internet a ANCOM; în cazul persoanei juridice, cererea va fi semnată de reprezentantul legal și va purta ștampila acesteia; b) solicitantul va propune asignările efective pentru fiecare stație de emisie din componența rețelei de comunicații electronice, în limitele alocărilor și în condițiile tehnice și operaționale prevăzute în LUF, prin transmiterea la sediul central al ANCOM a unui studiu tehnic de compatibilitate radioelectrică între stațiile componente ale rețelei, studiu realizat conform reglementărilor în vigoare și întocmit în conformitate cu conținutul-cadru disponibil pe pagina de internet a ANCOM; c) ANCOM analizează documentația prevăzută la lit. a) și b) și, în cazul în care documentația este completă și este asigurată compatibilitatea radioelectrică cu asignările existente, acordă AAF; d) în cazul în care parametrii propuși afectează funcționarea altor rețele de comunicații electronice, ANCOM solicită titularului LUF efectuarea modificărilor care se impun, în scopul asigurării compatibilității radioelectrice cu asignările existente; e) în situația prevăzută la lit. d), acordarea AAF se va realiza după modificarea studiului tehnic prevăzut la lit. b), în concordanță cu cerințele exprimate de către ANCOM; f) ulterior modificării studiului în conformitate cu cerințele prevăzute la lit. e), în termen de 6 săptămâni de la data transmiterii cererii sau a tuturor informațiilor suplimentare solicitate, ANCOM va analiza documentația transmisă și, dacă sunt îndeplinite condițiile tehnice și cele prevăzute de lege, va acorda AAF. SUBSECȚIUNEA a 2-a Modificarea licenței de utilizare a frecvențelor radio în sistem digital terestru și autorizației de asignare a frecvențelor radio Art. 28. — (1) în situația modificării datelor de identificare a titularului, modificarea LUF și AAF se realizează în baza unei cereri scrise, în original, transmise la sediul central al ANCOM. Cererea va fi semnată de reprezentantul legal și, în cazul persoanei juridice, va purta și ștampila acesteia. (2) Titularul LUF și AAF are obligația ca în termen de 15 zile calendaristice de la data apariției modificării datelor de identificare să depună cererea prevăzută la alin. (1). (3) Cererii prevăzute la alin. (1) i se vor atașa, în mod obligatoriu, în copie, toate documentele care certifică modificarea datelor de identificare. (4) ANCOM va modifica LUF și AAF în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor prevăzute la alin. (1) și (3). Art. 29. — (1) în vederea modificării condițiilor tehnice și operaționale cuprinse în LUF și/sau AAF, titularul va transmite către ANCOM, în original, o cerere, prin completarea în mod obligatoriu a unui formular-tip. Formularul-tip este disponibil la sediul central al ANCOM, la structurile sale regionale sau pe pagina de internet a ANCOM. Cererea va fi semnată de reprezentantul legal și va purta ștampila solicitantului, acolo unde este cazul. (2) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoțită de studiul tehnic prevăzut la art. 27 lit. b), document care va justifica toate modificările propuse. (3) Modificarea LUF și/sau AAF este condiționată de plata integrală a tarifului de utilizare a spectrului aferent LUF, ajuns la scadență, precum și a creanțelor accesorii, dacă este cazul. (4) în termen de 30 de zile de la primirea documentelor prevăzute la alin. (1) și (2), ANCOM va analiza documentația 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 660/24.IX.2010 transmisă și, dacă sunt îndeplinite condițiile tehnice și legale, va modifica LUF și/sau AAF. SUBSECȚIUNEA a 3-a Prelungirea termenului de valabilitate a LUF Art. 30. — (1) Termenul de valabilitate a LUF poate fi prelungit, la cererea titularului, în condițiile stabilite de Legea audiovizualului. (2) Prelungirea valabilității LUF se realizează în baza unei cereri scrise, în original, transmisă la ANCOM cu cel puțin 30 de zile, dar nu mai devreme de 6 luni înainte de împlinirea termenului prevăzut în licență. (3) Cererea prevăzută la alin. (2) va fi însoțită în mod obligatoriu de certificatul constatator, în original, eliberat de oficiul registrului comerțului cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte de data transmiterii cererii și care conține cel puțin informațiile de identificare, obiectul de activitate și mențiuni referitoare la insolvență, reorganizare judiciară sau faliment, dizolvare ori lichidare. (4) în termen de 30 de zile calendaristice de la transmiterea cererii prevăzute la alin. (2), în cazul în care sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege, ANCOM va prelungi termenul de valabilitate a LUF și, în mod corespunzător, a AT aferente. Art. 31. — (1) ANCOM poate condiționa prelungirea LUF de revizuirea condițiilor ce au fost avute în vedere la acordarea inițială a licenței. (2) în situația prevăzută la alin. (1), ANCOM va demara consultări cu titularul licenței, îl va informa pe acesta cu privire la modificările ce trebuie operate și îi va acorda un termen de conformare proporțional cu natura calitativă și cantitativă a modificărilor. Art. 32. — Termenul de valabilitate a LUF nu va fi prelungit în cazul în care titularul se găsește în una dintre situațiile prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. c), d) sau e) ori titularul nu este de acord cu măsurile propuse în conformitate cu art. 31. SECȚIUNEA a 2-a Autorizația tehnică pentru furnizarea serviciilor de programe audiovizuale în sistem digital terestru SUBSECȚIUNEA 1 Acordarea autorizației tehnice Art. 33. — (1) După obținerea AAF și ulterior realizării stației de emisie, în vederea obținerii AT, titularul LUF va transmite către direcția regională a ANCOM în a cărei rază de acțiune se află stația de emisie o cerere, în original, de efectuare a verificărilor tehnice și de eliberare a AT. Formularul-tip al cererii poate fi obținut de la sediul central al ANCOM, de la direcțiile regionale sau de pe pagina de internet a ANCOM. Lista care cuprinde arondarea județelor la direcțiile regionale este disponibilă pe pagina de internet a ANCOM. (2) în cazul persoanei juridice, cererea prevăzută la alin. (1) va fi semnată de reprezentantul legal și va purta ștampila acesteia. (3) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoțită în mod obligatoriu de proiectul tehnic al stației de emisie, întocmit în conformitate cu continutul-cadru disponibil pe pagina de internet a ANCOM. Art. 34. — (1) în baza documentelor prevăzute la art. 33, în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii cererii, direcția regională a ANCOM efectuează verificările tehnice ale stației de emisie în conformitate cu specificațiile tehnice prevăzute de legislația în vigoare. (2) în cazul în care rezultatele verificărilor tehnice sunt conforme cu specificațiile tehnice, direcția regională a ANCOM întocmește buletinul de măsurători și, ulterior acestuia, va acorda și comunica titularului LUF un exemplar al AT. (3) în situația în care rezultatele verificărilor tehnice nu sunt conforme cu specificațiile tehnice, direcția regională a ANCOM va emite un buletin de măsurători nefavorabil, care va cuprinde neconformitățile constatate. (4) Ulterior efectuării lucrărilor de remediere, titularul LUF va solicita reefectuarea verificărilor tehnice. Art. 35. —AT nu va fi eliberată în cazul în care titularul LUF se află în una dintre următoarele situații: a) nu a transmis toate documentele prevăzute la art. 33 alin. (1) și (3); b) stația de emisie nu respectă condițiile prevăzute în LUF și AAF și reglementările tehnice în vigoare, în acest caz fiind emis un buletin de măsurători nefavorabil; c) solicitantul are debite scadente aferente tarifului de utilizare a spectrului pentru LUF acordată, precum și eventuale creanțe accesorii aferente acestuia, dacă este cazul. SUBSECȚIUNEA a 2-a Modificarea autorizației tehnice Art. 36. — (1) în vederea modificării parametrilor tehnici cuprinși exclusiv în AT, titularul LUF va notifica direcția regională a ANCOM în a cărei rază de acțiune se află stația de emisie cu privire la această intenție. Notificarea va cuprinde conținutul modificărilor, durata estimată pentru realizarea lor și va fi însoțită în mod obligatoriu de proiectul tehnic al modificărilor propuse. (2) Titularul LUF va putea începe realizarea modificărilor parametrilor tehnici cuprinși exclusiv în AT numai după 10 zile calendaristice de la efectuarea notificării prevăzute la alin. (1) și numai în cazul în care nu i s-a comunicat un aviz negativ privind modificările solicitate. (3) Imediat după realizarea modificărilor parametrilor tehnici prevăzuti la alin. (1), titularul va iniția procedura de modificare a AT. ’ Art. 37. — (1) în vederea modificării AT, titularul va transmite la direcția regională a ANCOM în a cărei rază de acțiune se află stația de emisie o cerere prin completarea în mod obligatoriu a unui formular-tip, în original. Formularul-tip poate fi obținut de la sediul central, de la structurile sale regionale sau de pe pagina de internet a ANCOM. (2) Prevederile art. 34 se aplică în mod corespunzător. (3) în situația în care modificarea parametrilor tehnici ai stației de emisie are implicații asupra datelor tehnice cuprinse în LUF și/sau AAF, modificarea stației de emisie și a AT se poate realiza numai după modificarea LUF și/sau AAF. Art. 38. — (1) Verificările tehnice nu vor fi efectuate în situația în care titularul se găsește în una dintre situațiile prevăzute la art. 35 lit. a) și (c). (2) AT nu va fi acordată dacă titularul LUF se află în oricare dintre situațiile prevăzute la art.35. CAPITOLUL IV Cedarea drepturilor de utilizare a frecvențelor radio Art. 39. — (1) Licența de emisie poate fi cedată unui terț numai împreună cu licența audiovizuală, în condițiile art. 66 alin. (1) din Legea audiovizualului, cu acordul prealabil al CNA și al ANCOM și cu asumarea de către cesionar a tuturor obligațiilor care decurg din aceasta. (2) LUF poate fi cedată unui terț, în condițiile art. 66 alin. (2) din Legea audiovizualului, numai cu acordul prealabil al ANCOM, cu avizul consultativ al CNAși numai cu asumarea de către noul titular a tuturor obligațiilor decurgând din licență. (3) în cazul prevăzut la alin. (2), ANCOM poate solicita cesionarului să facă dovada îndeplinirii condițiilor minimale ce au fost avute în vedere la acordarea inițială a licenței. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 660/24.IX.2010 15 (4) în vederea cedării licenței de emisie sau a LUF, titularul va depune la ANCOM o cerere, în original, care va cuprinde: a) datele de identificare ale cedentului; b) datele de identificare ale cesionarului; c) datele de identificare ale licenței ce urmează a fi cedată; d) semnătura reprezentantului/reprezentanților legal/legali și ștampila cedentului; în cazul în care în evidențele oficiului registrului comerțului figurează mai mulți reprezentanți legali ai persoanei juridice în cauză, pentru exprimarea unei voințe valabile sunt necesare semnăturile tuturor acestora ori se poate delega, în baza unui mandat explicit al persoanei juridice, o persoană împuternicită să efectueze toate demersurile impuse de cedarea licenței de emisie. (5) Cererea prevăzută la alin. (4) poate fi depusă, în anul împlinirii termenului de valabilitate al licenței de emisie sau al LUF, cel mai târziu cu 60 de zile înainte de expirarea perioadei de valabilitate a licenței. (6) La cererea prevăzută la alin. (4) vor fi anexate următoarele informații și documente, care fac parte integrantă din cererea de cedare a licenței: a) angajamentul cesionarului, în original, cu privire la asumarea tuturor obligațiilor cuprinse în licența de emisie sau în LUF, semnat de reprezentantul/reprezentanții legal/legali și purtând ștampila cesionarului; b) certificatul constatator al cesionarului, în original, emis de oficiul registrului comerțului cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte de data transmiterii cererii și care conține cel puțin date de identificare și mențiuni referitoare la insolvență, reorganizare judiciară sau faliment; c) licența audiovizuală a cesionarului, în copie (numai în cazul cedării drepturilor de utilizare a frecvențelor radio acordate prin licența de emisie). d) certificatul fiscal al cedentului, în copie (numai în cazul cedării drepturilor de utilizare a frecvențelor radio acordate prin licența de emisie). (7) în cazul în care cesionarul intenționează să solicite și prelungirea termenului de valabilitate a licenței cesionate, acesta poate face mențiuni despre această situație în cadrul dosarului transmis pentru cesionarea licenței de emisie, cu respectarea, în același timp, a prevederilor art. 10 alin. (2), respectiv ale art. 15 alin. (2). (8) în situația în care informațiile furnizate nu sunt suficiente, ANCOM poate solicita cedentului sau cesionarului informații suplimentare, în termen de 15 zile lucrătoare de la data transmiterii cererii. (9) ANCOM va analiza documentele prevăzute la alin. (2)—(6) și, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege, va emite acordul prealabil cu privire la posibilitatea cedării licenței de emisie sau a LUF, în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea cererii prevăzute la alin. (4) sau a tuturor informațiilor suplimentare solicitate, după caz. Prin acordul prealabil, ANCOM poate stabili anumite condiții în care poate fi încheiat acordul de cesiune. (10) Acordul prealabil al ANCOM este valabil 30 de zile. Ărt. 40. — (1) ANCOM va refuza emiterea acordului prealabil dacă: a) cesionarul nu a preluat și licența audiovizuală analogică (numai în cazul cedării drepturilor de utilizare a frecvențelor radio acordate prin licența de emisie); b) cedentul ori cesionarul are debite scadente aferente tarifului de utilizare a spectrului pentru alte licențe acordate anterior, precum și eventuale creanțe accesorii aferente acestuia; c) împotriva cesionarului a fost pronunțată o hotărâre definitivă și irevocabilă privind intrarea în faliment; d) cesionarul este în stare de dizolvare judiciară, dizolvare de drept sau în lichidare; e) dosarul transmis este incomplet. (2) ANCOM nu va emite acordul prealabil până la plata integrală către ANCOM a tarifului de utilizare a spectrului, datorat în temeiul Legii audiovizualului, precum și creanțele accesorii, dacă este cazul. (3) în situația existenței mai multor obligații fiscale către ANCOM, dispozițiile Codului de procedură fiscală cu privire la ordinea stingerii obligațiilor de plată se aplică în mod corespunzător. Art. 41. — (1) Ulterior obținerii acordului prealabil, cesionarul va completa și va transmite la sediul central al ANCOM, în original, o cerere privind modificarea licenței. Cererea va fi însoțită, în mod obligatoriu, de un exemplar original al acordului de cesiune, încheiat în formă autentică în perioada de valabilitate a acordului prealabil eliberat de ANCOM. (2) Nerespectarea termenului prevăzut la art. 39 alin. (10), respectiv a cerințelor alin. (1) atrage invalidarea acordului prealabil acordat în condițiile art. 39. (3) Acordul de cesiune va conține exclusiv mențiuni referitoare la: a) atributele de identificare legală ale părților (denumire/ nume, număr de înregistrare la oficiul registrului comerțului, cod unic de înregistrare, sediul social); b) obiectul acordului de cesiune, cu identificarea exactă a licenței de emisie sau a LUF cedate; c) data încheierii acordului de cesiune, semnăturile reprezentanților legali ai cedentului, respectiv ai cesionarului, persoanele împuternicite să le reprezinte și limitele împuternicirilor acordate, dacă este cazul, precum și ștampila părților semnatare. (4) Acordul de cesiune încheiat cu nerespectarea prevederilor alin. (3) nu va fi luat în considerare. (5) în termen de 30 de zile de la data transmiterii documentelor prevăzute la alin. (1), în cazul în care acordul de cesiune a fost încheiat cu respectarea condițiilor stabilite în prezenta decizie, ANCOM va emite o decizie de revocare a dreptului de utilizare a frecvențelor radio conferite prin licența de emisie ori LUF cedate și va acorda, după caz, licența de emisie ori LUF și AAF cesionarului și, în mod corespunzător, AT aferente. (6) în cuprinsul licenței cedate se păstrează termenul de valabilitate din licența cedentului, cu excepția termenelor de valabilitate ale licențelor de emisie acordate pentru furnizarea serviciilor de programe audiovizuale de televiziune, pe cale radio terestră, în sistem analogic. CAPITOLUL V încetarea și retragerea drepturilor conferite prin licență Art. 42. — (1) Dreptul de a utiliza spectrul radio prevăzut în licența de emisie sau în LUF încetează în următoarele cazuri: a) la cererea furnizorului; b) ca urmare a cedării drepturilor de utilizare a frecvențelor radio; c) la împlinirea termenului de valabilitate a licenței; d) de la data intrării în faliment în condițiile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare; e) la data înregistrării hotărârii de dizolvare la registrul comerțului ori a încetării, în orice alt mod, a existenței furnizorului; f) ca urmare a revocării licenței, în condițiile art. 43, respectiv ale art. 44. (2) încetarea dreptului de utilizare a frecvențelor radio în cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d) și e) se constată prin decizie a președintelui ANCOM. Art. 43. — (1) Licența de emisie se revocă de către ANCOM în situația în care titularul acesteia se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 65 din Legea audiovizualului. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 660/24.IX.2010 (2) Revocarea licenței de emisie în cazul prevăzut la alin. (1) se dispune prin decizie a președintelui ANCOM, care stabilește și data de la care încetează dreptul. (3) în toate situațiile în care comunicarea deciziei de revocare prevăzute la alin. (2) nu poate fi realizată în conformitate cu dispozițiile legale, decizia de revocare se va considera comunicată de la data afișării la sediul sau la domiciliul titularului și pe pagina de internet a ANCOM. Art. 44. — (1) LUF se revocă în situația în care titularul acesteia se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 65¹ din Legea audiovizualului. (2) Revocarea licenței în cazul prevăzut la alin. (1) se dispune prin decizie a președintelui ANCOM, care stabilește și data de la care încetează dreptul. (3) în toate situațiile în care comunicarea deciziei de revocare prevăzute la alin. (2) nu poate fi realizată în conformitate cu dispozițiile legale, aceasta se va considera comunicată de la data afișării la sediul sau la domiciliul titularului și pe pagina de internet a ANCOM. CAPITOLUL VI Dispoziții tranzitorii Art. 45. — (1) în termen de 24 de luni de la data intrării în vigoare a prezentei decizii, ANCOM va revizui dreptul de utilizare a frecvențelor radio acordate, anterior publicării prezentei decizii, pentru difuzarea pe cale radio terestră a serviciilor publice de radiodifuziune și de televiziune în sistem analogic. (2) Revizuirea drepturilor de utilizare a frecvențelor radio se realizează cu păstrarea termenului de valabilitate a drepturilor acordate, cu excepția drepturilor care privesc transmisia pe cale radio terestră a serviciilor publice de televiziune în sistem analogic, care se vor acorda potrivit termenelor și condițiilor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 1.213/2009 pentru aprobarea Strategiei privind tranziția de la televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră și implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel național, cu modificările ulterioare. Art. 46. — (1) Titularul dreptului de utilizare a frecvențelor radio prevăzut la art. 45 are obligația să transmită către ANCOM, până cel mai târziu în data de 1 ianuarie 2011, datele și informațiile necesare solicitate de ANCOM în vederea eliberării licențelor de emisie aferente stațiilor utilizate pentru transmisia serviciilor publice de programe audiovizuale de radiodifuziune sonoră în sistem analogic care nu au obținut autorizația tehnică de funcționare până la data intrării în vigoare a prezentei decizii. (2) Până cel mai târziu la data de 1 ianuarie 2011 ANCOM va transmite din oficiu, către titularul dreptului de utilizare prevăzut la art. 45, licențele de emisie aferente stațiilor utilizate pentru transmisia serviciilor publice de programe audiovizuale de radiodifuziune sonoră în sistem analogic care au obținut autorizația tehnică de funcționare până la data publicării prezentei decizii. Art. 47. — (1) Licențele de emisie aferente stațiilor utilizate pentru transmisia serviciilor publice de programe audiovizuale de televiziune în sistem analogic vor fi eliberate de către ANCOM, cu respectarea prevederilor art. 45 alin. (2), după data de 1 ianuarie 2012. (2) în vederea revizuirii drepturilor prevăzute la art. 45 alin. (2), pentru eliberarea licențelor de emisie aferente stațiilor utilizate pentru transmisia serviciilor publice de programe audiovizuale de televiziune în sistem analogic, titularul acestui drept are obligația să transmită către ANCOM, până cel mai târziu la data de 1 ianuarie 2011, datele si informațiile solicitate de ANCOM. Art. 48. — Prevederile prezentei decizii referitoare la obținerea AT se aplică corespunzător și în cazul transmisiei pe cale radio terestră a serviciilor publice de radiodifuziune și televiziune. CAPITOLUL VII Dispoziții finale Art. 49. — (1) Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia președintelui Inspectoratului General pentru Comunicații și Tehnologia Informației nr. 385/2005 privind procedura de autorizare a difuzării sau retransmisiei serviciilor de programe audiovizuale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 718 din 9 august 2005. Președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, Marius Cătălin Marinescu București, 10 septembrie 2010. Nr. 629. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 446465 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 660/24.IX.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495