MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 657 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ⁷⁷ » Joi, 23 septembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 895. — Hotărâre privind reglementarea situației juridice a unor imobile din județul Tulcea....................... 2-3 939. — Hotărâre privind unele măsuri pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 mai 2006 privind anumite gaze fluorurate cu efect de seră. 3-5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 209. — Ordin al ministrului administrației și internelor privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției pentru politici fiscale și bugetare locale...................................... 6-14 4.80 1. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru elevii clasei a VII l-a în anul școlar 2010—2011 ........................................ 15 4.80 2. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2011—2012 ........................................ 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind reglementarea situației juridice a unor imobile din județul Tulcea în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1), al art. 12 alin. (1) și (2) și al art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 80 alin. (15) din Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă modificarea codului de clasificație pentru imobilul cu numărul de identificare M.F. 102.057, din „8.29.13” în „8.29.06”, identificat în anexa nr. 1. (2) La poziția M.F. 102.057 din anexa nr. 30 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 și 1020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, coloana 6 se modifică și va avea următorul cuprins: „Str. Isaccei nr. 18”. Art. 2. — Se aprobă transmiterea unei părți dintr-un imobil, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 1, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, prin Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Tulcea, în domeniul public al municipiului Tulcea și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Tulcea, județul Tulcea. Art. 3. — Se aprobă darea în administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, prin Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Tulcea, a unui imobil situat în municipiul Tulcea, județul Tulcea, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 2, trecut în proprietatea publică a statului prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Tulcea nr. 193/2010. Art. 4. — Predarea-preluarea bunurilor imobile prevăzute la art. 1 și 2 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, la valoarea de inventar a imobilelor de la data transmiterii. Art. 5. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va efectua modificarea în mod corespunzător a anexei nr. 30 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006, cu modificările și completările ulterioare. Art. 6. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, Marko Bela Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 25 august 2010. Nr. 895.’ ANEXA Nr. 1 DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, prin Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Tulcea, în domeniul public al municipiului Tulcea și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Tulcea, județul Tulcea Nr. de înregistrare la Codul de Denumirea Locul unde este Persoana juridică Persoana juridică Ministerul Finanțelor clasificare bunului situat imobilul de la care la care se transmite Descrierea tehnică se transmite imobilul imobilul 102.057 parțial 8.29.06 Sala Municipiul Statul român, Ministerul Municipiul Tulcea, Teren de 2.200 m2, Polivalentă Tulcea, Educației, Cercetării, în administrarea situat în municipiul Str. Isaccei Tineretului și Sportului, Consiliului Local al Tulcea, Str. Isaccei nr. 18, prin Autoritatea Municipiului Tulcea nr. 18, județul județul Tulcea Națională pentru Sport Tulcea și Tineret --- Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Tulcea MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 3 ANEXA Nr. 2 DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului trecut în domeniul public al statului care se transmite din administrarea Consiliului Local al Municipiului Tulceaîn administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, prin Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Tulcea Locul unde este situat imobilul Persoana juridică de la care Persoana juridică la care Caracteristicile tehnice ale imobilului se transmite imobilul se transmite imobilul Municipiul Tulcea, Str. Isaccei Din administrarea Consiliului în administrarea Ministerului Teren în suprafață de 3.000 m2, nr. 20 Ă, județul Tulcea Local al Municipiului Tulcea Educației, Cercetării, situat în municipiul Tulcea, Tineretului și Sportului, prin Str. Isaccei nr. 20 A, Autoritatea Națională pentru județul Tulcea Sport și Tineret --- Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Tulcea GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind unele măsuri pentru aplicarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 mai 2006 privind anumite gaze fluorurate cu efect de seră în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Prezenta hotărâre stabilește cadrul instituțional necesar aplicării directe a Regulamentului (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 mai 2006 privind anumite gaze fluorurate cu efect de seră, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 161 din 14 iunie 2006, cu modificările și completările ulterioare. (2) în cuprinsul prezentei hotărâri sunt aplicabile definițiile termenilor si expresiilor prevăzute de art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 842/2006. Art. 2. — Se desemnează Ministerul Mediului și Pădurilor ca autoritate competentă pentru coordonarea aplicării prevederilor Regulamentului (CE) nr. 842/2006, având următoarele responsabilități: a) inițiază procedura de introducere în Clasificarea ocupațiilor din România (COR) a ocupațiilor ce corespund desfășurării activităților prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 842/2006, conform prevederilor art. 5 alin. (2) din anexa la Ordinul ministrului muncii și solidarității sociale și al președintelui Institutului Național de Statistică nr. 270/273/2002 privind aprobarea Procedurii de actualizare a nomenclatorului Clasificarea ocupațiilor din România; b) participă, prin Comitetul sectorial protecția mediului, la elaborarea și validarea standardelor ocupaționale (SO) specifice ocupațiilor ce corespund desfășurării activităților prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 842/2006; c) coordonează elaborarea de programe-cadru de formare profesională pentru ocupațiile ce corespund desfășurării activităților prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 842/2006; d) notifică datele cu privire la programele de formare profesională Comisiei Europene, inclusiv cu privire la modificarea acestora, în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006, art. 12 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 303/2008 al Comisiei din 2 aprilie 2008 de stabilire, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, a cerințelor minime și a condițiilor de recunoaștere reciprocă în vederea certificării societăților comerciale și a personalului în ceea ce privește echipamentele staționare de refrigerare, de climatizare și pentru pompe de căldură care conțin anumite gaze fluorurate cu efect de seră, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 92 din 3 aprilie 2008, art. 12 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 304/2008 al Comisiei din 2 aprilie 2008 de stabilire, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, a cerințelor minime și a condițiilor de recunoaștere reciprocă pentru certificarea societăților și a personalului în ceea ce privește sistemele staționare de protecție împotriva incendiilor și extinctoarele care conțin anumite gaze fluorurate cu efect de seră, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 92 din 3 aprilie 2008, art. 7 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 305/2008 al Comisiei din 2 aprilie 2008 de stabilire, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, a cerințelor minime și a condițiilor pentru recunoașterea reciprocă a certificării personalului însărcinat cu recuperarea anumitor gaze fluorurate cu efect de seră provenite de la instalațiile de distribuție de înaltă tensiune, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 92 din 3 aprilie 2008, art. 6 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 306/2008 al Comisiei din 2 aprilie 2008 de stabilire, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, a cerințelor minime și a condițiilor de recunoaștere reciprocă privind certificarea personalului care recuperează anumiți solvenți pe bază de gaze fluorurate cu efect de seră din echipamente, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 92 din 3 aprilie 2008, și ale art. 4 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 307/2008 al Comisiei din 2 aprilie 2008 de stabilire, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, a cerințelor minime 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 pentru programele de formare și a condițiilor pentru recunoașterea reciprocă a certificatelor de formare pentru personal, în ceea ce privește sistemele de climatizare ale unor autovehicule care conțin anumite gaze fluorurate cu efect de seră, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 92 din 3 aprilie 2008, utilizând formularele de notificare stabilite în Regulamentul (CE) nr. 308/2008 al Comisiei din 2 aprilie 2008 de stabilire, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, a formularului de notificare a programelor de formare și certificare ale statelor membre, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 92 din 3 aprilie 2008. Art. 3. — Se desemnează Agenția Națională pentru Protecția Mediului ca autoritate competentă de implementare a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 842/2006, având următoarele responsabilități: a) colectarea de date și informații specifice raportărilor anuale primite de la producătorii, importatorii și exportatorii de gaze fluorurate cu efect de seră, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006 și prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.493/2007 al Comisiei din 17 decembrie 2007 de stabilire, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, a formatului raportului care trebuie transmis de producătorii, importatorii și exportatorii de anumite gaze fluorurate cu efect de seră, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 332 din 18 decembrie 2007; b) administrarea la nivel național a sistemului de notificare în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (4) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006, pentru sectoarele relevante prevăzute de acesta. Art. 4. — Se desemnează Autoritatea Națională a Vămilor și Garda Națională de Mediu ca autorități de control și inspecție privind introducerea în România din țări terțe, respectiv introducerea pe piață a gazelor fluorurate cu efect de seră, prevăzute în anexa I a Regulamentului (CE) nr. 842/2006, precum și a produselor și echipamentelor care conțin sau a căror funcționare se bazează pe gaze fluorurate cu efect de seră. Art. 5. — Pentru introducerea pe piața din România a tipurilor de produse și echipamente prevăzute de art. 7 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006, eticheta se redactează și în limba română. Art. 6. — (1) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei, pentru persoane fizice, și de la 15.000 lei la 30.000 lei, pentru persoane juridice, săvârșirea următoarelor fapte: a) nerespectarea obligațiilor prevăzute de art. 3 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006 de către operatorii aplicațiilor staționare; b) nerespectarea obligației prevăzute de art. 3 alin. (2) și (4) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006 de către operatorii aplicațiilor staționare de a asigura verificarea acestor aplicații, în vederea detectării scurgerilor de gaze fluorurate cu efect de seră și a frecvenței acestor verificări; c) nerespectarea obligației prevăzute de art. 3 alin. (3) și (5) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006 de către operatorii aplicațiilor staționare care conțin cel puțin 300 kilograme de gaze fluorurate cu efect de seră de a instala sisteme de detectare a scurgerilor și frecvența de verificare a acestor sisteme; d) nerespectarea cerințelor de verificare standard în vederea detectării scurgerilor pentru echipamentele de refrigerare, de climatizare și pompele de căldură care conțin 3 sau mai multe kilograme de gaze fluorurate cu efect de seră de către personalul certificat, prevăzute de art. 3—6, art. 7 alin. (1) și (2) și art. 9 din Regulamentul (CE) nr. 1.516/2007 al Comisiei din 19 decembrie 2007 de stabilire, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, a cerințelor de verificare standard în vederea detectării scurgerilor pentru echipamentele staționare de refrigerare, de climatizare și pentru pompele de căldură care conțin anumite gaze fluorurate cu efect de seră, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 335 din 20 decembrie 2007; e) nerespectarea obligațiilor prevăzute de art. 8 și 10 din Regulamentul (CE) nr. 1.516/2007 de către operatorii echipamentelor de refrigerare, de climatizare și pompele de căldură care conțin 3 sau mai multe kilograme de gaze fluorurate cu efect de seră de reparare a scurgerii și verificare a echipamentelor noi instalate; f) nerespectarea cerințelor de verificare standard în vederea detectării scurgerilor pentru sistemele de protecție împotriva incendiilor de către personalul certificat, prevăzute de art. 3, art. 4 alin. (1)—(2) și art. 6 din Regulamentul (CE) nr. 1.497/2007 al Comisiei din 18 decembrie 2007 de stabilire, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, a cerințelor de verificare standard în vederea detectării scurgerilor pentru sistemele staționare de protecție împotriva incendiilor, care conțin anumite gaze fluorurate cu efect de seră, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 333 din 19 decembrie 2007; g) nerespectarea obligațiilor prevăzute de art. 5 și 7 din Regulamentul (CE) nr. 1.497/2007 de către operatorii sistemelor de protecție împotriva incendiilor de reparare a scurgerii și verificare a echipamentelor noi instalate; h) nerespectarea obligației prevăzute de art. 3 alin. (6) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006, art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 1.497/2007 și art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 1.516/2007 de către operatorii aplicațiilor staționare care conțin cel puțin 3 kilograme de gaze fluorurate cu efect de seră de a deține registre complete și de a le pune la dispoziția autorității competente și a Comisiei; i) nerespectarea obligației prevăzute de art. 4 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006 de către operatorii echipamentelor staționare de a aplica măsuri corespunzătoare de recuperare a gazelor fluorurate cu efect de seră; j) nerespectarea obligației prevăzute de art. 4 alin. (2) și (4) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006 de către persoana care utilizează containerul în scopul transportului sau depozitării de a recupera gazele reziduale din containerele reîncărcabile ori de unică folosință cu gaze fluorurate cu efect de seră; k) nerespectarea obligației prevăzute de art. 4 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006 de către operatorii acestor produse și echipamente de a recupera gazele fluorurate cu efect de seră conținute în alte produse și echipamente; I) efectuarea de operațiuni de instalare și/sau întreținere și service a aplicațiilor staționare de către personal și operatori economici care nu sunt certificați; m) efectuarea operațiunilor de detectare a scurgerilor și de recuperare a gazelor fluorurate cu efect de seră, prevăzute de art. 2 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 303/2008 și art. 2 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 304/2008, de către personal care nu este certificat; n) efectuarea operațiunilor de recuperare a gazelor fluorurate cu efect de seră, prevăzute de art. 3 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 305/2008 și art. 2 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 307/2008, de către personal care nu este certificat; o) nerespectarea obligației prevăzute de art. 5 alin. (4) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006 de către operatorii economici MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 5 implicați în izolarea și recuperarea gazelor fluorurate cu efect de seră de a deține personal certificat conform prevederilor art. 5 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 842/2006 pentru preluarea livrărilor de gaze fluorurate cu efect de seră; p) nerespectarea obligației prevăzute de art. 6 din Regulamentul (CE) nr. 842/2006 de către producătorii, importatorii și exportatorii de gaze fluorurate cu efect de seră, de raportare anuală, în formatul prevăzut de Regulamentul (CE) nr. 1.493/2007; q) nerespectarea cerințelor de etichetare, precum și de includere a informațiilor referitoare la gazele fluorurate cu efect de seră, inclusiv a potențialului de încălzire globală a acestora, în manualul de instrucțiuni aferent produselor și echipamentelor care conțin gaze fluorurate cu efect de seră, la introducerea pe piață a acestora, prevăzute de art. 7 din Regulamentul (CE) nr. 842/2006, art. 2 alin. (1)—(3), art. 3 și art. 4 din Regulamentul (CE) nr. 1.494/2007 al Comisiei din 17 decembrie 2007 de stabilire, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 842/2006 al Parlamentului European și al Consiliului, a formei etichetelor și a cerințelor de etichetare suplimentare privind produsele și echipamentele care conțin anumite gaze fluorurate cu efect de seră, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 332 din 18 decembrie 2007, și art. 5 din prezenta hotărâre; r) utilizarea hexafluorurii de sulf sau a preparatelor care conțin această substanță, conform prevederilor art. 8 din Regulamentul (CE) nr. 842/2006; s) introducerea pe piață a produselor și echipamentelor care conțin sau a căror funcționare se bazează pe gaze fluorurate cu efect de seră, prevăzute în anexa II la Regulamentul (CE) nr. 842/2006, conform prevederilor art. 9 din acesta. (2 ) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la alin. (1) se fac de către comisarii din cadrul Gărzii Naționale de Mediu. Art. 7. — (1) Contravențiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. (2 ) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute la art. 6 alin. (1), agentul constatator făcând mențiune despre această posibilitate în procesul-verbal de constatare și sancționare a contravenției. Art. 8. — (1) Procedura de realizare a controlului și modalitățile de colaborare între autoritățile prevăzute la art. 4 se stabilesc prin ordin al ministrului mediului și pădurilor și al ministrului finanțelor publice în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2 ) Sistemul național de notificare prevăzut la art. 3 lit. b) pentru sectoarele relevante prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 842/2006 se aprobă prin ordin al conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 9. — (1) în termen de 20 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se desemnează provizoriu prin ordine ale ministrului mediului și pădurilor organismele de evaluare și certificare provizorie a personalului și de certificare provizorie a operatorilor economici care desfășoară activitățile prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 842/2006. (2 ) Cerințele pentru desemnarea organismelor de evaluare și certificare a personalului și de certificare a operatorilor economici prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 842/2006 și de regulamentele subsidiare acestuia se stabilesc prin ordin al ministrului mediului și pădurilor în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (3 ) Desemnarea fiecărui organism de evaluare și certificare a personalului și de certificare a operatorilor economici prevăzut de Regulamentul (CE) nr. 842/2006 și de regulamentele subsidiare acestuia se face prin ordin al ministrului mediului și pădurilor în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 10. — Prevederile art. 6 alin. (1) lit. a)—g) și i)—o) referitoare la sancțiunile aplicabile personalului certificat și operatorilor economici se aplică în termen de 10 zile de la eliberarea certificatelor de către organismele de certificare. Art. 11. — Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Ion Ariton Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, loan Nelu Botiș Președintele Consiliului Național de Formare Profesională a Adulților, Silviu Bian Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 8 septembrie 2010. Nr. 939.’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției pentru politici fiscale și bugetare locale Având în vedere prevederile art. 3 din anexa la Ordinul ministrului administrației și internelor nr. 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioară în direcțiile generale/direcțiile aparatului central al Ministerului Administrației și Internelor, în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației și internelor emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției pentru politici fiscale și bugetare locale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Directorul Direcției pentru politici fiscale și bugetare locale va dispune măsuri pentru cunoașterea dispozițiilor prezentului ordin de către întregul personal al direcției pe care o coordonează. Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului administrației și internelor nr. 1.496/2006 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției pentru Politici Fiscale, Bugetare și Investiții Locale.*) Art. 4. — Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 16 septembrie 2010. Nr. 209.’ *) Ordinul ministrului administrației și internelor nr. 1.496/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, întrucât a fost emis anterior intrării în vigoare a Legii nr. 194/2007 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative. ANEXĂ REGULAMENT de organizare și funcționare a Direcției pentru politici fiscale și bugetare locale CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Direcția pentru politici fiscale și bugetare locale, denumită în continuare Direcție, este organizată și funcționează în structura aparatului central al Ministerului Administrației și Internelor. Art. 2. — Obiectivul de bază al Direcției constă în elaborarea și implementarea politicilor financiar-fiscale și bugetare la nivelul administrației publice locale. Art. 3. — Direcția își desfășoară activitatea în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 732/2010 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor, pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.380/2009 privind înființarea, organizarea, funcționarea și atribuțiile Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înființarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administrației și Internelor și pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor. Art. 4. — Direcția este subordonată secretarului de stat pentru comunitățile locale. Art. 5. — Resursele materiale, financiare și tehnice ale Direcției sunt asigurate și gestionate de direcțiile specializate ale aparatului central al Ministerului Administrației și Internelor. CAPITOLUL II Structura organizatorică a Direcției pentru politici fiscale și bugetare locale Art. 6. — (1) Direcția este structurată după cum urmează: a) conducerea; b) compartimentul politici fiscale locale; c) compartimentul politici bugetare locale; d) compartimentul administrare bază de date; (2) Structura organizatorică a Direcției (organigrama) este prevăzută în anexa nr. 1. Art. 7. — (1) Relațiile în cadrul Direcției sunt: a) de autoritate între conducerea Direcției și compartimente, materializate în relații: 1. ierarhice de coordonare; 2. funcționale; b) de cooperare între compartimente. (2 ) Diagrama de relații a Direcției este prevăzută în anexa nr. 2. Art. 8. — în îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin Direcția cooperează cu celelalte structuri ale Ministerului Administrației și Internelor și colaborează, potrivit legii, ordinelor ministrului administrației și internelor și dispozițiilor secretarului de stat pentru comunități locale, cu instituții publice și cu organisme ale autorităților publice centrale și locale. Art. 9. — Conducerea activității structurilor din cadrul Direcției este asigurată de către director. Art. 10. — în aplicarea prevederilor legale, a ordinelor și a instrucțiunilor ministrului administrației și internelor, directorul emite dispoziții. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 7 Art. 11. — Directorul reprezintă Direcția în raporturile cu șefii celorlalte structuri, cu conducerea ministerului, precum și cu celelalte instituții publice. Art. 12. — (1) Directorul are în subordine întregul personal și răspunde în fața conducerii ministerului de întreaga activitate a Direcției, îndeplinind atribuțiile prevăzute în fișa postului (anexa nr. 3). (2 ) Directorul poate delega atribuții din competența sa pe trepte ierarhice subordonate și pe funcții. CAPITOLUL III Atribuțiile Direcției pentru politici fiscale și bugetare locale Art. 13. — Direcția are următoarele atribuții principale: a) întreprinde demersurile necesare, potrivit competențelor, pentru îndeplinirea măsurilor prevăzute în Programul legislativ, în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare; b) elaborează proiecte de acte normative în domeniile stabilirii, impunerii, urmăririi și încasării impozitelor și taxelor locale, al administrării creanțelor bugetelor locale, executării silite, inspecției fiscale, soluționării contestațiilor asupra actelor de impunere, finanțelor publice locale, transferării de atribuții și fonduri unităților’ administrativ-teritoriale în domeniile: învățământ, cultură, servicii, dezvoltare publică, locuințe, asistență socială și ajutoare sociale; c) acordă asistență autorităților administrației publice locale pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul administrării creanțelor bugetare locale și în domeniul administrării veniturilor; d) soluționează petiții primite de la instituții publice, persoane fizice sau persoane juridice care au calitatea de contribuabili, în vederea interpretării și aplicării unitare a prevederilor legale; e) sprijină dezvoltarea capacității financiare a unităților administrativ-teritoriale prin elaborarea de politici fiscale și bugetare la nivelul administrației publice locale; f) participă la elaborarea proiectului legii bugetare anuale și a anexelor la legea bugetară anuală privind sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare, pe județe și categorii de instituții publice; g) dezvoltă și administrează o bază națională de date care să asigure un sistem informațional unitar la nivelul administrației publice locale; h) elaborează analize privind echilibrarea bugetelor locale, referitoare la creșterea gradului de autofinanțare și a descentralizării unor cheltuieli, și formulează propuneri pentru accelerarea descentralizării și deconcentrării serviciilor publice de la nivelul administrației publice centrale la nivelul administrației publice locale; i) acordă asistență autorităților administrației publice locale în repartizarea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat și a cotelor defalcate din impozitul pe venit la unitățile administrativ-teritoriale; j) monitorizează, din punctul de vedere al aplicării prevederilor legale, sistemul de echilibrare a bugetelor locale cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat și cu cote defalcate din impozitul pe venit; k) acordă asistență direcțiilor generale ale finanțelor publice județene cu privire la repartizarea către unitățile administrativ- teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat și a cotelor defalcate din impozitul pe venit; Ij ’analizează modul de asigurare a resurselor financiare pe unități administrativ-teritoriale, conform sistemului de echilibrare, și formulează propuneri de îmbunătățire a sistemului; m) asigură reprezentare în cadrul Comitetului pentru finanțe publice locale, Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, Comisiei pentru politici monetare, fiscale și bugetare din cadrul Consiliului Economic și Social, conform mandatului dat de conducerea Ministerului Administrației și Internelor; n) colaborează cu Direcția generală comunități locale, zone asistate, ajutor de stat, și parteneriat cu structurile asociative pentru sprijinirea autorităților administrației publice locale în vederea atragerii de resurse umane din finanțări externe pentru derularea unor programe de introducere și dezvoltare a alimentărilor cu apă, realizarea de canalizări și modernizări de drumuri, pentru introducerea sau extinderea alimentării cu gaze naturale, modernizarea infrastructurilor și extinderea transportului local, inclusiv a transportului școlar; o) asigură realizarea parteneriatului cu structurile asociative ale autorităților administrației publice locale, prin consultarea acestora în vederea perfecționării cadrului legislativ și instituțional; p) colaborează cu Unitatea centrală pentru reformă în administrația publică, Direcția generală pentru dezvoltarea capacității administrative și cu Unitatea de politici publice în domeniile de activitate de interes comun; q) identifică, inițiază, negociază și monitorizează programele de investiții externe realizate în baza unor credite acordate de instituții financiare internaționale, prin acorduri bilaterale de cooperare sau prin promovarea parteneriatului public-privat cu parteneri externi; r) elaborează și monitorizează strategii și programe de dezvoltare a infrastructurii unităților administrativ-teritoriale cu finanțare internă și externă, precum și a serviciilor publice de interes general; s) asigură promovarea unor programe și proiecte cu finanțare internă, care vizează dezvoltarea locală și regională; participă la proiectele cu finanțare externă inițiate de alte instituții în domeniul administrației publice locale; ș) acționează pentru promovarea și atragerea de investiții în folosul administrației publice locale; t) sprijină activitatea autorităților administrației publice locale în vederea atragerii de fonduri structurale, investiții sau parteneriate publice-private, acordându-le consultanța necesară; ț) organizează și participă la întâlniri, seminare, conferințe la care participă reprezentanți ai autorităților administrației publice, instituțiilor publice, structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale și ai organizațiilor neguvernamentale sau ai altor entități, pentru diseminarea prevederilor legale sau a bunelor practici identificate în domeniul administrației publice locale, atragerii de fonduri structurale sau investiții, finanțelor publice locale și al administrării creanțelor bugetelor locale; u) sprijină autoritățile administrației publice locale în contractarea de credite interne și externe, în constituirea de garanții, emisiunea de obligațiuni de către autoritățile municipale și județene, înființarea unui fond de investiții al autorităților publice locale, având ca acționari și participanți străini; v) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de actele normative în vigoare sau dispuse de conducerea ministerului în domeniul de activitate al Direcției. CAPITOLUL IV Conducerea Direcției pentru politici fiscale și bugetare locale Art. 14. — Conducerea operativă curentă a structurilor din cadrul Direcției este asigurată de către director. Art. 15. — Directorul poate delega, în tot sau în parte, atribuții șefilor de compartimente sau altor salariați, conform legii. CAPITOLUL V Atribuțiile fiecărui compartiment de muncă SECȚIUNEA 1 Compartimentul politici fiscale locale Art. 16. — Compartimentul politici fiscale locale, condus de un șef de compartiment, este organizat sub autoritatea directă 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 a directorului și își desfășoară activitatea în vederea îndeplinirii următoarelor atribuții: a) elaborează și fundamentează acte normative în domeniul administrării creanțelor fiscale: al stabilirii, constatării, impunerii, urmăririi și încasării impozitelor și taxelor locale, al administrării creanțelor bugetelor locale, executării silite, inspecției fiscale, soluționării contestațiilor asupra actelor de impunere, finanțelor publice locale, transferării de atribuții, cu accent pus pe titlul IX din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările’ și completările ulterioare, Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006, Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. ’ 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, legislația secundară și pe alte acte normative cu reglementări în domeniul financiar-fiscal; b) acordă asistență autorităților administrației publice locale pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul creanțelor bugetare locale; c) colaborează cu Ministerul Finanțelor Publice pentru alinierea politicilor fiscale la politicile consacrate în economii de succes din Uniunea Europeană; d) soluționează, potrivit legii și dispozițiilor conducerii Ministerului Administrației și Internelor, petiții primite de la instituții publice, persoane fizice sau persoane juridice care au calitatea de contribuabili în vederea interpretării și aplicării unitare a prevederilor legale; e) sprijină dezvoltarea capacității financiare a unităților administrativ-teritoriale prin elaborarea de politici fiscale și bugetare la nivelul administrației publice locale; f) colaborează cu structurile asociative ale autorităților administrației publice locale și cu structurile profesionale ale acestora, în vederea asigurării implementării politicilor și strategiilor de descentralizare; g) participă la elaborarea actelor normative și a legislației secundare privind: finanțele publice locale, stabilirea și colectarea impozitelor și taxelor locale, inspecția fiscala, depunerea declarațiilor fiscale, urmărirea și executarea silită a creanțelor fiscale locale, formularea de contestații asupra actelor de impunere și de control emise de autoritățile administrației publice locale;’ h) formulează puncte de vedere pentru elaborarea răspunsurilor la interpelările parlamentarilor în domeniul propriu de competență; i) emite avize pentru actele normative din domeniul fiscal local și al procedurii fiscale locale; j) acordă sprijin de specialitate autorităților administrației publice locale în procesul de stabilire a impozitelor și taxelor locale, inclusiv pentru corecta dimensionare a acestora, în funcție de nevoile locale și de posibilitățile de plată ale contribuabililor; k) îndrumă compartimentele de specialitate ale autorităților administrației publice locale în vederea aplicării unitare a prevederilor Codului fiscal și ale Codului de procedură fiscală; I) acordă consultanță de specialitate contribuabililor persoane fizice, respectiv persoane juridice, pentru corecta aplicare unitară a prevederilor legale în ceea ce privește stabilirea, constatarea, urmărirea, controlul și achitarea impozitelor și taxelor locale; m) elaborează analize privind echitatea fiscală, privind gradul de suportabilitate fiscală a contribuabililor, privind gradul de colectare a veniturilor și posibilitatea creșterii bazei impozabile; n) întocmește situații privind veniturile proprii, nivelul de realizare a acestora, ponderea veniturilor proprii în total venituri ale autorităților administrației publice locale etc.; o) efectuează proiecții la nivel macro privind evoluția fenomenului fiscal și impactul acestora atât asupra bugetelor locale, cât și asupra contribuabililor; p) întocmește raportări cu privire la activitatea desfășurată; q) elaborează sinteze asupra activității desfășurate, planuri de acțiune, dezvoltate global și care implică aportul Direcției; r) analizează dispozițiile legale în vigoare, incidente în domeniul stabilirii, constatării, impunerii, controlului, urmăririi și încasării veniturilor unităților administrativ-teritoriale și elaborează propuneri pentru îmbunătățirea acestora, împreună cu structurile asociative ale aleșilor locali, în scopul descentralizării și creșterii eficienței administrației publice locale; s) organizează întâlniri, seminare, conferințe cu participarea autorităților administrației publice, instituțiilor publice și structurilor asociative ale aleșilor locali, pentru proiectele referitoare la adaptarea la standardele Uniunii Europene a legislației incidente domeniului fiscalității locale; ș) implementează noile prevederi de ordin financiar-fiscal local prin prime măsuri de instruire la nivel local, formatorii inițiați în cadrul programelor de descentralizare și management financiar devenind, la rândul lor, formatori ai specialiștilor în domeniu la nivel național; t) elaborează raportări periodice, precum și raportări la decizie sau la ordin asupra activității desfășurate în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare 2010—2012, care se înaintează către conducerea ministerului. SECȚIUNEA a 2-a Compartimentul politici bugetare locale Art. 17. — Compartimentul politici bugetare locale, condus de un șef de compartiment, este organizat sub autoritatea directă a directorului și își desfășoară activitatea în vederea îndeplinirii următoarelor atribuții: 1. elaborează și fundamentează acte normative în domeniul finanțelor publice locale, al administrării creanțelor bugetelor locale, transferării de atribuții, cu accent pus pe Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Legea-cadru nr. 195/2006, Ordonanța Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, titlul IX din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, legislația secundară și pe alte acte normative cu reglementări în domeniul financiar-fiscal; 2. sprijină dezvoltarea capacității financiare a unităților administrativ-teritoriale prin elaborarea de politici fiscale și bugetare la nivelul administrației publice locale; 3. acordă asistență autorităților administrației publice locale pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul administrării veniturilor și creanțelor bugetelor locale; 4. colaborează cu Ministerul Finanțelor Publice pentru alinierea politicilor fiscale și bugetare la politicile consacrate în economii de succes din Uniunea Europeană; 5. colaborează cu Ministerul Finanțelor Publice pentru analiza solicitărilor autorităților administrației publice locale privitoare la nivelul sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, al cotelor defalcate din impozitul pe venit și la repartizarea echitabilă a acestora pe județe și localități; 6. colaborează cu Ministerul Finanțelor Publice în vederea stabilirii sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat și a transferurilor bugetare către bugetele locale, precum și pentru repartizarea acestora pe județe/municipiul București; 7. conlucrează cu Ministerul Finanțelor Publice pentru stabilirea criteriilor privind repartizarea pe localități a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat și a cotelor defalcate din impozitul pe venit, implicit pentru urmărirea modului de repartizare de către direcțiile generale ale finanțelor publice județene a unor astfel de sume și adoptarea măsurilor necesare pentru aplicarea formulei de repartizare statuată de lege, precum și pentru prevenirea dezechilibrelor bugetare locale determinate de repartizarea incorectă a acestor sume; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 657/23.IX.2010 9 8. acordă asistență direcțiilor generale ale finanțelor publice județene cu privire la repartizarea către unitățile administrativ- teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat și a cotelor defalcate din impozitul pe venit; 9. elaborează analize privind echilibrarea bugetelor locale, referitoare la creșterea gradului de autofinanțare și a descentralizării unor cheltuieli, precum și formularea de propuneri pentru accelerarea descentralizării și deconcentrării serviciilor publice de la nivelul administrației publice centrale la nivelul administrației publice locale; 10. monitorizează, din punctul de vedere al aplicării prevederilor legale, sistemul de echilibrare a bugetelor locale cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat și cu cote defalcate din impozitul pe venit; 11. întocmește analize privind situațiile de criză financiară și de insolvență a unităților administrației publice locale și formulează propuneri privind creșterea autonomiei financiare a unităților administrativ-teritoriale, respectiv optimizarea situației economico-financiare a acestora; 12. elaborează analize privind datoria publică locală și formulează propuneri de îmbunătățire a cadrului legal; 13. sprijină autoritățile administrației publice locale în activitatea de emitere de obligațiuni județene și municipale și, respectiv, pentru obținerea de credite bancare pe bază de garanții locale în vederea efectuării unor investiții de infrastructură durabile, dedicate dezvoltării economico-sociale a comunităților locale; 14. colaborează cu structurile asociative ale autorităților administrației publice locale și cu structurile profesionale ale acestora în vederea asigurării implementării politicilor și strategiilor de descentralizare; 15. participă la elaborarea proiectului legii bugetelor locale anuale și a anexelor (privind sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, pe județe și categorii de instituții publice, și acțiuni din domeniile învățământului preuniversitar, sănătății, asistenței sociale și agriculturii ale căror cheltuieli se asigură din bugetele locale) la legea bugetară anuală; 16. participă la elaborarea actelor normative și a legislației secundare privind: finanțele publice locale, corelarea acestora cu stabilirea și colectarea impozitelor și taxelor locale, inspecția fiscală, depunerea declarațiilor fiscale, urmărirea și executarea silită a creanțelor fiscale locale, formularea de contestații asupra actelor de impunere și de control emise de autoritățile administrației publice locale; 17. formulează puncte de vedere pentru elaborarea răspunsurilor la interpelările parlamentarilor în domeniul propriu de competență; 18. emite avize pentru actele normative din domeniul finanțelor publice locale; 19. acordă sprijin de specialitate autorităților administrației publice locale în procesul de stabilire a impozitelor și taxelor locale, inclusiv pentru corecta dimensionare a acestora, în funcție de nevoile locale și de posibilitățile de plată ale contribuabililor; 20. îndrumă compartimentele de specialitate ale autorităților administrației publice locale în vederea aplicării unitare a prevederilor legii finanțelor publice locale, a Codului fiscal și a Codului de procedură fiscală; 21. acordă consultanță de specialitate contribuabililor instituții publice, persoane fizice, respectiv persoane juridice, pentru corecta aplicare a prevederilor legale; 22. acordă sprijin de specialitate pentru elaborarea bugetelor locale și urmărirea în teritoriu, inclusiv aprobarea acestora la termenele legal stabilite; acordă sprijin pentru executarea corectă a bugetelor locale și pentru elaborarea și supunerea spre aprobare a conturilor de închidere a exercițiilor bugetare; 23. elaborează analize privind îmbunătățirea echilibrării bugetelor locale, creșterea gradului de autofinanțare și a descentralizării unor cheltuieli; analizează modul de întocmire a bugetelor locale pe ansamblul fiecărui județ/municipiului București, pe baza bugetelor de venituri și cheltuieli aprobate de către autoritățile administrației publice locale după aprobarea legii bugetare anuale; 24. întocmește situații privind influențele asupra sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, pentru menținerea capacității financiare a unităților administrativ- teritoriale corespunzător responsabilităților ce le revin; 25. efectuează proiecții la nivel macro privind evoluția bugetelor locale în vederea elaborării sintezei proiectului bugetului general consolidat; 26. întocmește raportări cu privire la activitatea desfășurată; 27. elaborează sinteze asupra activității desfășurate, planuri de acțiune, dezvoltate global și care implică aportul direcției; 28. organizează întâlniri, seminare, conferințe cu participarea autorităților administrației publice, instituțiilor publice și a structurilor asociative ale aleșilor locali, pentru proiectele referitoare la adaptarea la standardele Uniunii Europene a legislației incidente domeniului finanțelor publice locale; 29. implementează noile prevederi de ordin financiar-fiscal local prin prime măsuri de instruire la nivel local, formatorii inițiați în cadrul programelor de descentralizare și management financiar devenind, la rândul lor, formatori ai specialiștilor în domeniu la nivel național; 30. elaborează și fundamentează proiectele de acte normative în domeniile stabilirii, constatării, impunerii, urmăririi și încasării impozitelor și taxelor locale, al administrării creanțelor bugetelor locale, executării silite, controlului fiscal, soluționării obiecțiilor și contestațiilor asupra actelor de impunere, finanțelor publice locale, transferării de atribuții și fonduri unităților administrativ-teritoriale în domeniile: învățământ, cultură, servicii, dezvoltare publică, locuințe, asistență socială și ajutoare sociale; 31. soluționează, potrivit legii și dispozițiilor conducerii Ministerului Administrației și Internelor, petițiile și sesizările înaintate de către persoane ’fizice/juridice; 32. soluționează sesizările înaintate de către autoritățile administrației publice locale cu privire la domeniul finanțelor publice locale; 33. elaborează raportări periodice, precum și raportări la decizie sau la ordin asupra activității desfășurate în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare 2010—2012, care se înaintează către conducerea ministerului. SECȚIUNEA a 3-a Compartimentul administrare bază de date Art. 18. — Compartimentul administrare bază de date, condus de un șef de compartiment, este organizat sub autoritatea directă a directorului și își desfășoară activitatea în vederea îndeplinirii următoarelor atribuții: a) dezvoltă și administrează o bază națională de date având ca obiectiv general modernizarea administrației publice prin dezvoltarea unui sistem național de colectare, prelucrare, analiză și raportare a informațiilor vizând funcționarea administrației publice locale și asigurarea accesului la informații utilizând tehnologia informației. Baza de date va asigura un sistem informațional unitar la nivelul administrației publice locale, acesta fiind un suport pentru: realizarea de analize asupra activității administrației publice locale; luarea deciziilor de către conducerea ministerului în ceea ce privește procesul de descentralizare și de identificare a metodologiilor aplicabile administrației publice locale; elaborarea strategiilor de reformă în administrația publică locală etc.; b) integrează volumul informațional primit de la celelalte servicii ale direcției, de la alte structuri din cadrul ministerului, de la autoritățile administrației publice locale, respectiv de la alte instituții aparținând administrației publice centrale, inclusiv de la instituțiile deconcentrate ale acestora; c) conlucrează cu celelalte structuri ale ministerului în vederea identificării soluției informatice și a aplicației informatice optime realizării bazei de date; 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 d) participă la elaborarea proiectelor de acte normative și a legislației secundare aferentă acestora în domeniul financiar- fiscal, potrivit competențelor; e) acordă asistență autorităților administrației publice locale pentru aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul administrării creanțelor bugetare locale și în domeniul administrării veniturilor; f) elaborează analize privind echilibrarea bugetelor locale, referitoare la creșterea gradului de autofinanțare și a descentralizării unor cheltuieli, precum și formularea de propuneri pentru accelerarea descentralizării și deconcentrării serviciilor publice de la nivelul administrației publice centrale la nivelul administrației publice locale; g) acordă asistență autorităților administrației publice locale în repartizarea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat la unitățile administrativ-teritoriale; h) monitorizează din punctul de vedere al aplicării prevederilor legale sistemul de echilibrare a bugetelor locale cu cote defalcate și sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat; i) acordă asistență direcțiilor generale ale finanțelor publice județene cu privire la repartizarea către unitățile administrativ- teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat; j) analizează modul de asigurare a resurselor financiare pe unități administrativ-teritoriale conform sistemului de echilibrare și formulează propuneri de îmbunătățire a sistemului; k) asigură realizarea parteneriatului cu structurile asociative ale autorităților administrației publice locale, prin consultarea acestora în vederea perfecționării cadrului legislativ și instituțional; I) organizează și participă la întâlniri, seminarii, conferințe cu participarea autorităților administrației publice, instituțiilor publice, a structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale și organizațiilor neguvernamentale sau altor entități, pentru diseminarea prevederilor legale sau a bunelor practici identificate în domeniul administrației publice locale, finanțelor publice locale și al administrării creanțelor bugetelor locale; m) soluționează petiții primite de la instituții publice persoane fizice sau juridice care au calitatea de contribuabili în vederea interpretării și aplicării unitare a prevederilor legale; n) soluționează potrivit legii și dispozițiilor conducerii Ministerului Administrației și Internelor petițiile și sesizările înaintate de către persoane fizice/juridice; o) elaborează raportări periodice, precum și raportări la decizie sau la ordin asupra activității desfășurate în conformitate cu obiectivele Programului de guvernare 2010—2012, care se înaintează către conducerea ministerului; p) asigură accesul la baza de date, prin internet sau intranet, beneficiarilor: Ministerul Administrației și Internelor, administrația publică centrală și locală, structurile asociative ale autorităților administrației publice locale, organizațiile neguvernamentale, cetățenii, alte instituții sau organizații interesate. CAPITOLUL VI Dispoziții finale Art. 19. — Conducerea Direcției asigură detalierea atribuțiilor din prezentul regulament prin fișele de post ale întregului personal al direcției. Art. 20. — Directorul, precum și șefii compartimentelor din cadrul Direcției pentru politici fiscale și bugetare locale vor dispune măsuri pentru cunoașterea dispozițiilor prezentului regulament de către întreg personalul din structurile pe care le conduc. Art. 21. — Personalul Direcției este obligat să cunoască părțile ce îl privesc și să aplice întocmai prevederile prezentului regulament. Art. 22. —Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. D la regulament ORGANIGRAMA Direcției pentru politici fiscale și bugetare locale DIRECTOR *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 11 ANEXA Nr. 2*) la regulament *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 ANEXA Nr. 3 la regulament MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR Direcția pentru politici fiscale și bugetare locale Aprobi) Ministrul administrației și internelor, FIȘA POSTULUI Nr. 1 I. Informații generale privind postul 1. Denumirea postului: director 2. Nivelul postului: conducere 3. Scopul principal al postului: responsabilități în domeniile politicilor fiscale și bugetare pentru administrația publică locală, în managementul programelor cu finanțare externă, coordonării elaborării de studii, prognoze, analize la nivel sectorial și macro. Condiții specifice pentru ocuparea postului²): 1. Studii de specialitate: studii superioare economice și, eventual, specializări în domeniile relații publice, drept public și științe administrative, managementul sectorului public, management; 2. Perfecționări (specializări): fiscalitate locală, finanțe publice locale, management, executarea creanțelor bugetelor locale; 3. Cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): cunoștințe de operare pe calculator (Word, Excel, PowerPoint, Paint, grafică, tehnoredactare la nivel înalt); 4. Limbi străine³) (necesitate și nivel⁴) de cunoaștere): cunoașterea cel puțin a unei limbi de circulație mondială (engleză, germană, franceză, spaniolă etc. — citit, scris, vorbit bine); 5. Abilități, calități și aptitudini necesare: abilități manageriale, activitate depusă în elaborarea de analize macroeconomice și sectoriale privind echilibrul financiar, bugetar și fiscal, experiență în colaborarea cu instituții și organisme europene și/sau internaționale. Gândire tehnică analitică, aptitudine generală de învățare, aptitudini de comunicare, planificarea și organizarea operațiilor și activităților, acordare și transmitere de informații, culegere, clasificare și interpretare a informațiilor, acordare de consultanță și consiliere; 6. Cerințe specifice⁵): disponibil pentru muncă, spirit de anticipație și rezistent la stres; cooperant cu colegii, spirit selectiv și de inițiativă; exemplu personal de corectitudine și disciplină. Inteligență de nivel superior, atenție concentrată și distributivă, flexibilitate mentală, inițiativă, echilibru emoțional, capacitate de a lucra cu oamenii, rezistență mare la stres, ușurință, claritate și coerență în exprimare, perseverență, orientare spre sarcină, putere de concentrare, interes pentru documentare și soluționarea problemelor, spirit practic, informarea, ajutorarea și dezvoltarea altora, tact, amabilitate, ambiție, încredere în sine; 7. Competența managerială (cunoștințe de management, calități și aptitudini manageriale): experiență managerială de minimum 5 ani. Atribuțiile postului⁶): A. în cadrul direcției (timp alocat: 25%): a) coordonează elaborarea și elaborează acte cu caracter normativ sau individual în domeniul financiar-fiscal local, finanțelor publice locale, administrării creanțelor bugetelor locale, împrumuturilor contractate de autoritățile administrației publice locale, administrației publice locale, descentralizării punând accent pe titlul IX din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006, Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, legislația secundară și pe alte acte normative cu reglementări în domeniul financiar-fiscal sau alte acte normative din dispoziția conducerii ministerului; b) coordonează elaborarea proiecțiilor la nivel macro și sectorial cu privire la evoluția veniturilor și cheltuielilor bugetelor locale, în vederea elaborării sintezei proiectului bugetelor locale și a proiectului bugetului general consolidat; c) coordonează elaborarea de analize și prognoze privind cauzele, efectele și consecințele nerealizării veniturilor planificate asupra realizării programelor de finanțare a serviciilor publice locale; d) coordonează întocmirea materialelor de documentare și fundamentare a indicatorilor financiari, pe fiecare județ și municipiul București, pentru toate acțiunile administrației publice locale: învățământ preuniversitar de stat, cultură, asistență socială, gospodărie comunală, drumuri și poduri etc.; e) participă la elaborarea proiectului legii bugetare anuale, precum și a precizărilor metodologice privind modul de întocmire a bugetelor locale. Elaborează propunerile privind stabilirea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor proprii ale consiliilor județene și ale bugetelor locale; f) elaborează politici fiscale și bugetare în domeniul administrației publice locale; g) gestionează procesul de elaborare și amendare a legislației referitoare la administrația publică locală, finanțele publice locale și fiscalitatea locală; h) coordonează elaborarea de analize în legătură cu politicile și tehnicile bugetare utilizate în alte state și face propuneri de îmbunătățire a gradului de autofinanțare a bugetelor locale; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 13 i) coordonează elaborarea sintezei noilor propuneri (în baza limitelor sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat) ale ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale, pe ansamblul județului și municipiului București, conform clasificației economice și funcționale; j) coordonează dezvoltarea și administrarea unei baze naționale de date având ca obiectiv general modernizarea administrației publice prin dezvoltarea unui sistem național de colectare, prelucrare, analiză și raportare a informațiilor vizând funcționarea administrației publice locale și asigurarea accesului la informații utilizând tehnologia informației, astfel încât baza de date să asigure un sistem informațional unitar la nivelul administrației publice locale, acesta fiind un suport pentru: realizarea de analize asupra activității administrației publice locale; luarea deciziilor de către conducerea ministerului în ceea ce privește procesul de descentralizare și de identificare a metodologiilor aplicabile administrației publice locale; elaborarea strategiilor de reformă în administrația publică locală etc.; k) identifică, inițiază, negociază și monitorizează programele finanțate din fonduri structurale derulate în cadrul direcției; I) reprezintă ministerul în comisia de autorizare a împrumuturilor locale; m) organizează sau participă la întâlniri, seminare, conferințe, traininguri, cursuri cu participarea autorităților administrației publice, instituțiilor publice și structurile asociative ale autorităților administrației publice locale, funcționarilor publici, pentru diseminarea prevederilor legale din domeniile administrației publice locale, finanțelor publice locale, fiscalității locale, fondurilor structurale; n) se documentează asupra studiilor și analizelor efectuate de alte direcții din cadrul ministerului, precum și a celor elaborate de unele organisme internaționale în domeniul său de activitate; o) studiază permanent legislația în vigoare privind domeniul financiar-fiscal, precum și alte materiale de specialitate (cărți și publicații); p) coordonează elaborarea proiectelor de acte normative ce revin direcției și avizează proiecte de acte normative inițiate de organele administrației publice locale sau de alte ministere privind domeniul de activitate al direcției; q) întocmește materialele de răspuns la interpelările parlamentarilor în legătura cu obiectul de activitate al direcției; r) elaborează propuneri pentru descentralizarea, în continuare, a serviciilor publice, respectiv transferarea unei părți importante a puterii administrative de la Guvern la colectivitățile locale; s) asigură rezolvarea problemelor rezultate din solicitările Parlamentului și ale Guvernului României, din corespondența cu alte ministere și direcții din Ministerul Administrației și Internelor, cu autorități ale administrației publice locale, federații sindicale, cetățeni; ș) reprezintă Direcția pentru politici fiscale și bugetare locale în echipele de lucru din cadrul comitetelor interministeriale pentru îndeplinirea obiectivelor trasate la nivel ministerial și guvernamental; t) asigură colaborarea și cooperarea cu instituțiile și organismele străine și internaționale, pe baza mandatului primit de la conducerea ministerului; ț) răspunde de modul de executare a lucrărilor și respectă sarcinile primite de la conducerea ministerului; u) are obligația să păstreze confidențialitatea lucrărilor executate și a conținutului acestora; v) are obligația să păstreze confidențialitatea documentelor clasificate cu caracter „SECRET DE SERVICIU” și „SECRET”; w) referitor la gestionarea informațiilor clasificate nivel „SECRET”, este obligat: — să asigure organizarea activității structurii de securitate, respectiv a funcționarului de securitate și compartimentelor speciale pentru gestionarea informațiilor clasificate, în condițiile legii; — să solicite instituțiilor abilitate efectuarea de verificări pentru avizarea eliberării certificatului de securitate și autorizației de acces la informații clasificate pentru angajații proprii; — să notifice Oficiului Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat (ORN/SS) eliberarea certificatului de securitate sau a autorizației de acces pentru fiecare angajat care lucrează cu informații clasificate; — să aprobe listele cu personalul verificat și avizat pentru lucrul cu informațiile secrete de stat și evidența deținătorilor de certificate de securitate și autorizații de acces și să le comunice ORNISS și instituțiilor abilitate să coordoneze activitatea și controlul măsurilor privitoare la protecția informațiilor clasificate, potrivit legii; — să întocmească lista informațiilor secrete de stat și a termenelor de menținere în nivelurile de secretizare și să o supună aprobării Guvernului, potrivit legii; — să stabilească obiectivele, sectoarele și locurile din zona de competență care prezintă importanță deosebită pentru protecția informațiilor secrete de stat și să le comunice Serviciului Român de Informații, pentru a fi supuse spre aprobare Guvernului; — să solicite asistență de specialitate instituțiilor abilitate să coordoneze activitatea și să controleze măsurile privitoare la protecția informațiilor secrete de stat; — să supună avizării instituțiilor abilitate programul propriu de prevenire a scurgerii de informații clasificate și să asigure aplicarea acesteia; — să elaboreze și să aplice măsurile procedurale de protecție fizică a personalului care are acces la informații clasificate; — să întocmească ghidul pe baza căruia se va realiza încadrarea corectă și uniformă în nivelurile de secretizare a informațiilor secrete de stat, în strictă conformitate cu legea, și să îl prezinte, spre aprobare, împuterniciților și funcționarilor superiori abilitați prin lege să atribuie nivelurile de secretizare; — să asigure aplicarea și respectarea regulilor generale privind evidența, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea și distrugerea informațiilor secrete de stat și a interdicțiilor de reproducere și circulație, în conformitate cu actele normative în vigoare; — să comunice instituțiilor abilitate, potrivit competențelor, lista funcțiilor din subordine care necesită acces la informații secrete de stat; — la încheierea contractelor individuale de muncă, a contractelor de colaborare sau convențiilor de orice natură, să precizeze obligațiile ce le revin părților pentru protecția informațiilor clasificate în interiorul și în afara unității, în timpul programului și după terminarea acestuia, precum și la încetarea activității în unitatea respectivă; — să asigure includerea personalului structurii/funcționarului de securitate în sistemul permanent de pregătire și perfecționare; — să aprobe normele interne de aplicare a măsurilor privind protecția informațiilor clasificate, în toate componentele acesteia, și să controleze modul de respectare în cadrul unității; 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 — să asigure fondurile necesare, în limita fondurilor alocate, pentru implementarea măsurilor privitoare la protecția informațiilor clasificate, conform legii; — să analizeze, ori de câte ori este necesar, dar cel puțin semestrial, modul în care structura/funcționarul de securitate și personalul autorizat asigură protecția informațiilor clasificate; — să asigure inventarierea anuală a documentelor clasificate și, pe baza acesteia, să dispună măsuri în consecință, conform legii; — să sesizeze instituțiile prevăzute la art. 25 din Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările și completările ulterioare, conform competențelor, în legătură cu incidentele de securitate și riscurile la adresa informațiilor secrete de stat; — să dispună efectuarea de cercetări și, după caz, să sesizeze organele de urmărire penală în situația compromiterii informațiilor clasificate; x) coordonează compartimentele direcției; y) emite dispoziții personalului din subordine; z) îndeplinește orice alte sarcini primite de la conducerea ministerului privind domeniul de activitate al direcției. B. în cadrul Echipei de management și de specialiști a proiectului „Realizarea arhitecturii sistemului informațional și a structurii bazei de date economico-financiare ale autorităților administrației publice locale — BDAPL” (timp alocat: 75%): — coordonează și supervizează proiectul „Realizarea arhitecturii sistemului informațional și a structurii bazei de date economico-financiare ale autorităților administrației publice locale — BDAPL”: • supervizează întregul proiect; • coordonează realizarea activităților proiectului; • coordonează activitatea echipei de proiect; • gestionează relația cu autoritatea de management; • coordonează elaborarea rapoartelor tehnice și financiare pe care le verifică și avizează; • alături de consultantul auditor extern, va răspunde de auditarea întregului proiect. Identificarea funcției publice corespunzătoare postului: 1. Denumire: director 2. Clasa: 3. Gradul profesional⁷) 4. Vechimea (în specialitate necesară): 5 ani II. Sfera relațională a titularului postului 1. Sfera relațională internă: a) relații ierarhice: — subordonat față de conducerea ministerului; — superior pentru structurile componente ale direcției și ale diferitelor grupuri de lucru al căror conducător este numit de conducerea ministerului; b) relații funcționale: postul presupune relații funcționale de colaborare cu specialiștii din cadrul direcției, din celelalte direcții din cadrul ministerului, din Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Ministerul Culturii și Patrimoniului Național, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerul Mediului și Pădurilor, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, alte ministere competente în domeniile de activitate specifice postului, precum și din prefecturi, consilii județene și celelalte unități administrativ- teritoriale; c) relații de control: asupra activității salariaților din subordine, iar în cazul altor salariați, conform mandatului dat de conducerea ministerului; d) relații de reprezentare: în baza mandatului primit de la conducerea ministerului, în cadrul echipelor de lucru din cadrul ministerului și interministeriale. 2. Sfera relațională externă: a) cu autorități și instituții publice: ministere, Parlamentul României, autorități ale administrației publice locale sau centrale pentru realizarea atribuțiilor de serviciu, precum și cu acestea sau alte entități, conform mandatului dat de conducerea ministerului; b) cu organizații internaționale: conform mandatului dat de conducerea ministerului; c) cu persoane juridice private: conform mandatului dat de conducerea ministerului. 3. Limite de competență⁸): stabilite prin mandatul acordat. 4. Delegarea de atribuții și competență: poate delega atribuții către salariații din subordine, prin notă internă ce completează fișa postului. întocmit de⁹): 1. Numele și prenumele:.............................. 2. Funcția publică de conducere: secretar de stat 3. Semnătura......................................... 4. Data întocmirii................................... Luat la cunoștință de către ocupantul postului 1. Numele și prenumele:.............................. 2. Semnătura......................................... 3. Data.............................................. Avizat de¹⁰): 1. Numele și prenumele:.............................. 2. Funcția: director general 3. Semnătura......................................... 4. Data.............................................. i) Se va completa cu numele și funcția conducătorului autorității sau instituției publice. Se va semna de către conducătorul autorității sau instituției publice și se va ștampila în mod obligatoriu. 2) Se va completa cu informațiile corespunzătoare condițiilor prevăzute de lege și stabilite la nivelul autorității sau instituției publice pentru ocuparea funcției publice corespunzătoare. 3) Dacă este cazul. 4) Se vor stabili pentru fiecare dintre criteriile „citit”, „scris” și „vorbit”, după cum urmează: „cunoștințe de bază”, „nivel mediu”, „nivel avansat”. 5) De exemplu: călătorii frecvente, delegări, detașări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiții. ⁶) Se stabilesc pe baza activităților care presupun exercitarea prerogativelor de putere publică, în concordanță cu specificul funcției publice corespunzătoare postului. 7) Se stabilește potrivit prevederilor legale. 8) Reprezintă libertatea decizională de care beneficiază titularul pentru îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin. ⁹) Se întocmește de conducătorul compartimentului în care își desfășoară activitatea titularul postului. io) Se avizează de către directorul Direcției Generale de Informații și Protecție Internă pentru persoana în cauză. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 657/23.IX.2010 15 MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl SPORTULUI ORDIN privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru elevii clasei a Vlll-a în anul școlar 2010—2011 în conformitate cu prevederile Legii învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările ulterioare, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Calendarul de desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a Vlll-a în anul școlar 2010—2011, prevăzut în anexa nr. 1. Art. 2. — Se aprobă Metodologia de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a Vlll-a în anul școlar 2010—2011, cuprinsă în anexa nr. 2. Art. 3. — Se aprobă programele pentru disciplinele la care se susține evaluarea națională pentru elevii clasei a Vlll-a în anul școlar 2010—2011, cuprinse în anexa nr. 3. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 5. — Secretariatul de Stat pentru învățământul Preuniversitar, Direcția generală educație și învățare pe tot parcursul vieții, Direcția generală învățământ în limbile minorităților, relația cu Parlamentul și partenerii sociali, Centrul Național de Evaluare și Examinare, inspectoratele școlare județene și al municipiului București și conducerile unităților de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 6. —Anexele nr. 1—3*) fac parte integrantă din prezentul ordin. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu București, 31 august 2010. Nr. 4.801. *) Anexele nr. 1—3 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 657 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl SPORTULUI ORDIN privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2011—2012 în baza prevederilor Legii învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările ulterioare, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Metodologia de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2011—2012, prevăzută în anexa nr. I. Art. 2. — Se aprobă Calendarul admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2011—2012, prevăzut în anexa nr. II. Art. 3. — Se aprobă Metodologia de organizare și desfășurare și structura probelor de aptitudini pentru admiterea în anul școlar 2011—2012 în liceele vocaționale, prevăzute în anexa nr. III. Art. 4. — Se aprobă Metodologia de organizare și desfășurare și structura probei de verificare a cunoștințelor de limbă modernă pentru admiterea în anul școlar 2011—2012 în clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi moderne de circulație internațională, prevăzute în anexa nr. IV. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 6. — Direcția generală educație și învățare pe tot parcursul vieții, Direcția generală învățământ în limbile minorităților, relația cu Parlamentul și partenerii sociali, Direcția generală management, resurse umane și rețea școlară, Direcția modernizarea patrimoniului, investiții și informatizare, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și conducerile unităților de învățământ duc la îndeplinire prezentul ordin. Art. 7. — Anexele nr. I—IV*) fac parte integrantă din prezentul ordin. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu București, 31 august 2010. Nr. 4.802. *) Anexele nr. I—IV se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 657 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401 00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446434 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 657/23.IX.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495