MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI P A R T E A I Anul 178 (XXII) — Nr. 649 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ’ ²⁰ septembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 927. — Hotărâre privind darea în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a unor bunuri imobile trecute în proprietatea publică a statului................. 2 956. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale.................................................... 3 957. — Hotărâre privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unui mijloc fix aflat în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile” — S.A. Constanța, în vederea scoaterii din funcțiune, casării și valorificării.............................................. 4 959. — Hotărâre privind schimbarea regimului juridic al unor imobile............................................. 5-6 961. — Hotărâre privind schimbarea denumirii „Complexul Muzeal Bucovina” în „Muzeul Bucovinei” .................... 6 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 737. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru aprobarea tarifelor de deservire generală din transportul feroviar public de călători ................. 7-8 1.17 3. — Ordin al ministrului sănătății privind constituirea și funcționarea grupului de experți responsabili cu elaborarea punctelor de vedere tehnice asupra documentelor aflate în dezbatere la nivel comunitar și asigurarea reprezentării la reuniunile structurilor de lucru ale instituțiilor Uniunii Europene................ 9-16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 649/20.IX.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind darea în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a unor bunuri imobile trecute în proprietatea publică a statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, al art. 59 alin. (1)—(3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007, precum și al art. 9 alin. (1) și (2), al art. 11 și al art. 47 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă darea în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. a unor bunuri imobile, situate în comuna lonești, județul Vâlcea, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, trecute în proprietatea publică a statului prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei lonești nr. 12 din 29 ianuarie 2010. Art. 2. — Predarea-preluarea bunurilor imobile prevăzute la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 1 septembrie 2010. Nr. 927.’ ANEXĂ DATE DE IDENTIFICARE ale bunurilor imobile trecute în proprietatea publică a statului, care urmează a fi date în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. Datele de identificare Anul Valoarea de Nr. Denumirea Vecinătăți dobândirii/ inventar crt. Descrierea tehnică (după caz, pe scurt) Adresa dării --- lei --- în folosință 1 2 3 4 5 6 7 Secții interoperabile Județul Vâlcea, 1. Trecere la nivel km 263+995, Trecere la nivel cu calea Județul Vâlcea, comuna lonești, 2009 27.331,32 stația lonești ferată Drăgășani---Băbeni Secția L3 Râmnicu Vâlcea Barieră mecanică centralizată Barieră mecanică la trecerea Județul Vâlcea, Județul Vâlcea, 2. km 263+995, stația lonești la nivel cu calea ferată Drăgășani---Băbeni comuna lonești, 2009 21.313,68 Secția CT 2 Pitești TOTAL: 48.645,00 3 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 649/20.IX.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 41 din 23 ianuarie 2009, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 25, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins: „(2) Pentru activitatea de control derulată atât la nivel teritorial, cât și la nivelul municipiului București, prin corpul inspectorilor sociali din cadrul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, se utilizează un număr de 47 de autoturisme.” 2. Anexa nr. 3 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, loan Nelu Botiș Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 8 septembrie 2010. Nr. 956.’ ANEXĂ I Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 11/2009) PARCUL NORMAT de mijloace de transport și consumul lunar de carburanți pentru Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale și instituțiile din subordine Consumul lunar Nr. Tipul mijlocului de carburanți crt. Denumirea instituției de transport Parcul normat --- litri lună/ mijloc de transport --- 1. Administrația centrală a Ministerului autoturism --- cabinet ministru --- 1 200 Muncii, Familiei și Protecției Sociale --- cabinet secretar de stat --- 2 200 --- activitate de inspecție socială --- cabinet secretar general --- 1 200 --- parc comun --- 5*) 150 --- câte un autoturism la nivelul fiecărui județ și 150 6 autoturisme la nivelul municipiului București 2. Organismele intermediare regionale autoturism --- câte două pentru fiecare organism 100 pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane” 3. Agenția Națională pentru Prestații autoturism --- aparat central --- 3 150 Sociale --- agenții teritoriale de prestații sociale --- 85 (câte 100 două pentru fiecare agenție județeană și 3 pentru cea a municipiului București) *) Din care două autoturisme achiziționate din fonduri comunitare de preaderare destinate activităților specifice Autorității de management pentru programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane”. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 649/20.IX.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI 4 HOTARARE privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unui mijloc fix aflat în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile” — S.A. Constanța, în vederea scoaterii din funcțiune, casării si valorificării în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcțiune, casare și valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului și al unităților administrativ-teritoriale, aprobată Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a unui mijloc fix aflat în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile” — S.A. Constanța, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, contractul de concesiune modificându-se în mod corespunzător, conform reglementărilor în vigoare. prin Legea nr. 246/2001, Art. 2. — Trecerea în domeniul privat al statului se face în vederea scoaterii din funcțiune și a valorificării, după caz, a casării mijlocului fix prevăzut la art. 1, în condițiile legii. Art. 3. — După scoaterea din funcțiune și valorificarea sau, după caz, casarea mijlocului fix prevăzut la art. 1, Compania Națională „Administrația Canalelor Navigabile” — S.A. Constanța își va actualiza în mod corespunzător datele de evidență cantitativ-valorică, inclusiv inventarul centralizat al bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Anca Daniela Boagiu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 8 septembrie 2010. Nr. 957.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a mijlocului fix aflat în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale „Administrația Canalelor Navigabile” — S.A. Constanța, care va trece din domeniul public al statului în domeniul privat al statului, în vederea scoaterii din funcțiune, casării și valorificării Situația Cod Datele de identificare Valoarea Situația juridică juridică Nr. de Denumirea de inventar actuală Tipul M.F. clasificare Descrierea Anul (lei) în administrare/ Concesiune/ bunului tehnică Vecinătăți Adresa dobândirii Baza legală concesiune închiriat/dat în folosință cu titlu gratuit 33677 8.13.01 Canal deschis dalat L = 10.700 m Țara: 1984 303.326 Legea concesionat imobil pentru colectarea România, nr. 219/1998*) apelor de suprafață, județul Hotărârea mal stâng, Constanța Guvernului km 9+550-21+500, nr. 519/1998, CDMN cu modificările și completările ulterioare *) Legea nr. 219/1998 a fost abrogată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare. 5 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 649/20.IX.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind schimbarea regimului juridic al unor imobile în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1)—(3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și în conformitate cu prevederile Legii nr. 152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transmiterea unor imobile, având datele de identificare prevăzute la nr. crt. 1, 2 și 3 din anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Piatra-Neamț și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Piatra-Neamț. Art. 2. — (1) După preluare, imobilele prevăzute la art. 1 se utilizează în scopul restituirii de teren către foștii proprietari și construirii de locuințe, respectiv construirea de locuințe prin programe derulate de Agenția Națională pentru Locuințe și punerea la dispoziția organismelor guvernamentale la solicitare, precum și pentru dezvoltarea unor servicii sociale în colaborare cu Mitropolia Moldovei. (2) Consiliul Local al Municipiului Piatra-Neamț va transfera în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Apărării Naționale un procent de 40% din numărul de locuințe, dar nu mai puțin de 183 de unități locative, împreună cu terenul aferent acestora, construite pe terenul imobilului prevăzut la nr. crt. 2 din anexă prin programe derulate de Agenția Națională pentru Locuințe, în maximum 3 ani de la realizarea transmiterii, potrivit legislației în vigoare. Art. 3. — (1) Se aprobă transmiterea unei suprafețe de teren dintr-un imobil, având datele de identificare prevăzute la nr. crt. 4 din anexă, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Piatra-Neamț și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Piatra-Neamț, în vederea reamplasării facilităților poligonului automatizat de tragere din fonduri proprii ale primăriei, conform cerințelor Ministerului Apărării Naționale, în termen de 24 de luni. (2) Transmiterea obiectivului de investiții realizat, prevăzut la alin. (1), inclusiv a terenului aferent acestuia, din domeniul public al municipiului Piatra-Neamț și din administrarea Consiliului Local al Municipiului Piatra-Neamț în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Apărării Naționale se face după efectuarea recepției la terminarea lucrărilor de investiții, pe baza unui protocol de predare-preluare încheiat între părțile interesate. Art. 4. — (1) Se aprobă transmiterea unei suprafețe de teren dintr-un imobil, având datele de identificare prevăzute la nr. crt. 5 din anexă, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Piatra-Neamț și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Piatra-Neamț, în vederea reamplasării poligonului redus de artilerie, din fonduri proprii ale primăriei, conform cerințelor Ministerului Apărării Naționale, în termen de 24 de luni. (2) Transmiterea obiectivului de investiții realizat, prevăzut la alin. (1), inclusiv a terenului aferent acestuia, din domeniul public al municipiului Piatra-Neamț și din administrarea Consiliului Local al Municipiului Piatra-Neamț în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Apărării Naționale se face după efectuarea recepției la terminarea lucrărilor de investiții, potrivit protocolului de predare-preluare încheiat între cele două instituții. Art. 5. — Predarea imobilului prevăzut la nr. crt. 1 din anexă se va realiza după efectuarea recepției la terminarea lucrărilor obiectivelor de investiții prevăzute la art. 3 și 4. Art. 6. — (1) Se aprobă transmiterea unui imobil, având datele de identificare prevăzute la nr. crt. 6 din anexă, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Piatra- Neamț și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Piatra-Neamț, în vederea reabilitării acestuia din fonduri proprii ale primăriei, în termen de 24 de luni. (2) Transmiterea imobilului prevăzut la alin. (1) din domeniul public al municipiului Piatra-Neamț și din administrarea Consiliului Local al Municipiului Piatra-Neamț în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Apărării Naționale se face după efectuarea recepției la terminarea lucrărilor de investiții, pe baza unui protocol de predare-preluare încheiat între cele două instituții. (3) Predarea imobilului prevăzut la nr. crt. 3 din anexă, cu terenul aferent, se va realiza după efectuarea recepției la terminarea lucrărilor prevăzute la alin. (1), pe bază de protocol de predare-preluare încheiat între cele două instituții. Art. 7. — în cazul în care nu se respectă destinațiile imobilelor prevăzute la art. 2 alin. (1), imobilele revin în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Apărării Naționale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Art. 8. — Predarea-preluarea imobilelor transmise potrivit prevederilor art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 8 septembrie 2010. Nr. 959.’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 649/20.IX.2010 ANEXA DATELE DE IDENTIFICARE ale imobilelor pentru care se schimbă regimul juridic Codul de clasificare din inventarul Nr. Locul unde este situat imobilul Persoana juridică Persoana juridică bunurilor aflate în administrarea crt. care se transmite de la care se transmite la care se transmite imobilul Ministerului Apărării Naționale Caracteristicile tehnice ale imobilului imobilul care alcătuiesc domeniul public al statului Statul român, din Municipiul Piatra-Neamț, --- imobil 2373 --- integral --- Suprafața construită = 1.037 m2 Județul Neamț, administrarea în administrarea --- cod 8.29.09 --- Suprafața desfășurată = 1.100 m2 1. municipiul Piatra-Neamț, Ministerului Apărării Consiliului Local al -nr.M.F. 106.949 --- Suprafața totală’a terenului (inclusiv str. Izvoare FN Naționale Municipiului --- valoarea de inventar construcțiile) = 350.500 m2 Piatra-Neamț 702.209 lei Județul Neamț, Statul român, din Municipiul Piatra-Neamț, --- imobil 560 --- parțial municipiul Piatra-Neamț, administrarea în administrarea --- cod 8.29.09 2. str. Gen. N. Dăscălescu’ Ministerului Apărării Consiliului Local al -nr.M.F. 106.939 --- Suprafața totală a terenului = 26.000 m2 nr. 239 Naționale Municipiului --- valoarea de inventar Piatra-Neamț 2.969,45 lei Județul Neamț, Statul român, din Municipiul Piatra-Neamț, --- Pavilionul B3 --- imobil 328 --- Suprafața construită = 280 m2 municipiul Piatra-Neamț, administrarea în administrarea --- parțial --- Suprafața desfășurată = 280 m2 3. str. Gen. N. Dăscălescu’ Ministerului Apărării Consiliului Local al --- cod’8.29.09 --- Suprafața totală’a terenului (inclusiv nr. 239 Naționale Municipiului -nr.M.F. 106.938 construcțiile) = 500 m2 Piatra-Neamț --- valoarea de inventar 21,50 lei Statul român, din Municipiul Piatra-Neamț, Județul Neamț, administrarea în administrarea --- imobil 3156 ---parțial 4. municipiul Piatra-Neamț Ministerului Apărării Consiliului Local al --- cod 8.29.09 --- Suprafața totală a terenului = 1.000 m2 --- Văleni Naționale Municipiului -nr.M.F. 106.951 Piatra-Neamț Județul Neamț, Statul român, din Municipiul Piatra-Neamț, municipiul Piatra-Neamț, administrarea în administrarea --- imobil 560 --- parțial 5. str. Gen. N. Dăscălescu’ Ministerului Apărării Consiliului Local al --- cod 8.29.09 --- Suprafața totală a terenului = 300 m2 nr. 239 Naționale Municipiului -nr.M.F. 106.939 Piatra-Neamț Municipiul Piatra-Neamț, --- Pavilionul B1 --- imobil 328 --- Județul Neamț, Statul român, din în administrarea parțial 6. municipiul Piatra-Neamț, administrarea Consiliului Local al --- cod 8.29.09 --- Suprafața construită = 822 m2 str. Gen. N. Dăscălescu’ Ministerului Apărării Municipiului -nr.M.F. 106.938 --- Suprafața desfășurată = 1.644 m2 nr. 239 Naționale Piatra-Neamț --- valoarea de inventar 123,90 lei GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind schimbarea denumirii „Complexul Muzeal Bucovina” în „Muzeul Bucovinei” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, precum și al art. 16 alin. (2) din Legea muzeelor și a colecțiilor publice nr. 311/2003, republicată, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă schimbarea denumirii „Complexul Muzeal Bucovina” în „Muzeul Bucovinei”, cu sediul în municipiul Suceava, str. Ștefan cel Mare nr. 33, județul Suceava. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blagâ Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor Viceprim-ministru, Marko Bela București, 8 septembrie 2010. Nr. 961.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 649/20.IX.2010 7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN pentru aprobarea tarifelor de deservire generală din transportul feroviar public de călători în temeiul prevederilor art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 149/2001 privind instituirea Tarifului intern de călători în transportul feroviar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 299/2002, ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, și având în vedere prevederile’Ordinului ministrului transporturilor nr. 381/2008 pentru aprobarea instrucțiunilor de aplicare a prevederilor Tarifului intern de călători, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă tarifele de deservire generală din transportul feroviar public de călători, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare începând cu data de 20 septembrie 2010. (2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 792/2007 pentru aprobarea tarifelor în transportul feroviar public de călători, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 603 din 31 august 2007, cu modificările ulterioare, se abrogă. București, 17 septembrie 2009. Nr. 737.' Ministrul transporturilor și infrastructurii, Anca Daniela Boagiu ANEXĂM TARIFE de deservire generală din transportul feroviar public de călători A1. TARIF TREN PERSOANE cls 1 cls 2 dif. 50% 50% Zona km clasă cls 1 cls 2 RON RON RON RON RON 1-10 3,10 2,80 0,30 1,55 1,40 11-20 4,40 3,10 1,30 2,20 1,55 21-30 6,70 3,70 3,00 3,35 1,85 31-40 7,70 4,40 3,30 3,85 2,20 41-50 10,20 5,80 4,40 5,10 2,90 51-60 10,50 6,20 4,30 5,25 3,10 61-70 12,40 7,60 4,80 6,20 3,80 71-80 13,90 9,00 4,90 6,95 4,50 81-90 15,80 10,00 5,80 7,90 5,00 91-100 17,10 10,50 6,60 8,55 545 101-120 20,20 12,40 7,80 10,10 640 121-140 23,10 14,60 8,50 11,55 7,30 141-160 26,00 16,50 9,50 13,00 8,25 161-180 29,40 19,10 10,30 14,70 9,55 181-200 32,70 20,20 12,50 16,35 10,10 201-250 37,60 23,20 14,40 18,80 11,60 251-300 42,30 26,40 15,90 21,15 13,20 301-350 45,90 29,40 16,50 22,95 14,70 351-400 49,80 31,30 18,50 24,90 15,65 401-500 59,90 37,90 22,00 29,95 18,95 501-600 68,70 43,70 25,00 34,35 21,85 601-700 77,40 49,80 27,60 38,70 24,90 701-800 83,20 52,90 30,30 41,60 26,45 801-900 89,30 57,10 32,20 44,65 28,55 901-1000 94,80 60,00 34,80 47,40 30,00 >1000 12,60 7,70 4,90 6,30 3,85 /100km *) Anexa este reprodusă în facsimil. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 649/20.IX.2010 A2. TARIF SUPLIMENT TREN ACCELERAT A3. TARIF SUPLIMENT TREN RAPID A4. TARIF TICHET DE REZERVARE MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 649/20.IX.2010 9 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN privind constituirea și funcționarea grupului de experți responsabili cu elaborarea punctelor de vedere tehnice asupra documentelor aflate în dezbatere la nivel comunitar și asigurarea reprezentării la reuniunile structurilor de lucru ale instituțiilor Uniunii Europene Văzând Referatul de aprobare nr. Cs.A. 9.379 din data de 3 septembrie 2010 al Direcției de implementare și coordonare programe și relații internaționale, având în vedere prevederile art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 115/2008 privind instituirea sistemului național de coordonare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituțiilor Uniunii Europene, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. —în sensul prezentului ordin, termenii de mai jos au următorul înțeles: a) MS— Ministerul Sănătății; DICPRI — Direcția de implementare și coordonare programe și relații internaționale; MAE — Ministerul Afacerilor Externe; DAE — Departamentul pentru Afaceri Europene; RP RO — Reprezentanța Permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană la Bruxelles; SM— state membre; INCDMI— Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie; INSP— Institutul Național de Sănătate Publică; ANMDM — Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale; b) mandat— poziție de negociere a României pentru temele aflate pe agenda Consiliului Uniunii Europene, inclusiv pentru propunerile legislative ale Comisiei Europene sau pentru cele ale unui alt stat membru al Uniunii Europene în domeniile de competență ale MS. Mandatul poate conține, după caz, și eventuale limite/marje/alternative care pot fi exprimate în procesul de negociere la reuniuni. în cazul în care implicațiile economice, sociale sau de mediu ale propunerilor legislative ale Comisiei Europene ori ale altor inițiative comunitare au o importanță majoră sau privesc mai multe domenii sectoriale, poziția de negociere va fi adoptată sub formă de mandat general. Poziția MS pe o chestiune care necesită elaborarea unui mandat general va fi aprobată de ministru și va urma procedura de adoptare conform Hotărârii Guvernului nr. 115/2008 privind instituirea sistemului național de coordonare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituțiilor Uniunii Europene. Proiectul de mandat conține următoarele elemente: a) descrierea pe scurt a propunerii de act comunitar aflat în dezbatere; b) impactul economic, social sau de mediu asupra României; c) obiectivele României în raport cu propunerea de act comunitar; d) limitele ce pot fi acceptate de România în negocierea propunerii respective; e) eventuale poziții de negociere ale altor state membre ale Uniunii Europene, ale Comisiei Europene și ale Parlamentului European sau ale comisiilor acestuia; f) lista actelor normative din legislația română care reglementează materia la care face referire propunerea de act comunitar, precum și o analiză a modificărilor ulterioare pe care le-ar determina adoptarea acelui act. (Modelul explicativ se regăsește în anexa nr. I); c) raport de deplasare — document elaborat în urma unei deplasări în interes de serviciu în vederea informării privind activitățile desfășurate pe parcursul deplasării. (Modelul explicativ se regăsește în anexa nr. II); d) dosar tematic — dosar pe un domeniu specific care cuprinde: mandatele României susținute în cadrul grupurilor de lucru/reuniunilor la nivel comunitar, documentele comunitare care au stat la baza elaborării mandatului, materialele de lucru utilizate în cadrul reuniunilor și copii ale rapoartelor de deplasare, precum și eventualele poziții ale altor SM transmise, în vederea continuării dezbaterilor; e) propunere de nominalizare — referatul de la direcția de specialitate/autoritatea competentă/instituția competentă, adresat DICPRI, prin care se propune participarea unuia sau mai multor experți la un grup de lucru/o reuniune la nivel comunitar, sau rezoluția directorului direcției de specialitate aplicată în scris pe agenda originală a reuniunii; f) coordonatorul de dosar tematic — persoana desemnată care gestionează, monitorizează și transmite mandatul. Art. 2. — Se constituie grupul de experți responsabili cu elaborarea punctelor de vedere tehnice asupra documentelor aflate în dezbatere la nivel comunitar și asigurarea reprezentării la întâlnirile de lucru ale instituțiilor Uniunii Europene. Pe fiecare tematică se desemnează un grup de experți care colaborează între ei, studiază documentele primite și elaborează poziția României. Unul sau mai mulți experți din domeniul respectiv, conform nominalizării, va/vor asigura participarea la grupurile de lucru de la Consiliul Uniunii Europene, precum și în cadrul grupurilor de experți ale Comisiei Europene. Art. 3. —Aprobarea participării la întâlnirile/grupurile de lucru comunitare se face prin ordin al ministrului. La fiecare participare la reuniuni, expertul va solicita de la MS o copie a ordinului de deplasare. Art. 4. — Persoanele responsabile pentru coordonarea/ monitorizarea grupului de experți constituit prin prezentul ordin sunt următoarele: — secretarul general; — directorul general al DICPRI; — consilierul ministrului responsabil pe problematica afacerilor europene; — dr. Miriam Țăranu, consilier pentru afaceri europene din cadrul DICPRI, coordonator general al grupului de experți, reprezentantul MS în sistemul național al afacerilor europene. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 649/20.IX.2010 Art. 5. — Grupul de experți prevăzuți la art. 2 își desfășoară activitatea pe domenii, după cum urmează: 1. Epidemiologia și supravegherea bolilor transmisibile: Coordonator: dr. Adriana Pistol — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Amalia Canton — Ministerul Sănătății — dr. Daniela Pițigoi — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” 2. Supravegherea și controlul gripei epidemice și pandemice: Coordonator: dr. Amalia Canton — Ministerul Sănătății — dr. Adriana Pistol — Institutul Național de Sănătate Publică, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile — dr. Viorel Alexandrescu — INCDMI „Cantacuzino” — dr. Emilia Lupulescu — INCDMI „Cantacuzino” 3. Bioetică: Coordonator: prof. dr. Vasile Astărăstoaie — Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” lași — prof. dr. Klara Branzaniuc — Universitatea de Medicină și Farmacie Târgu Mureș. 4. Combaterea cancerului: Coordonator: dr. Daniela Coza — Institutul Oncologic „Prof. Dr. I. Chiricuță” Cluj-Napoca — dr. Carmen Ungurean — Institutul Național de Sănătate Publică — conf. dr. Ritli Ladislau — Spitalul Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu” Oradea 5. Supravegherea și controlul tuberculozei: Coordonator: dr. Elmira Ibraim — Institutul de Pneumftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” — dr. Daniela Homorodean — Clinica de Pneumologie „Leon Daniello” Cluj-Napoca — dr. Odette Nicolae — Institutul Național de Sănătate Publică, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile 6. Boli obstructive respiratorii: Coordonator: dr. Diana loniță — Institutul de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” — prof. dr. Miron Bogdan — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București 7. Infecții nozocomiale, consum de antibiotice și antibiotico- rezistență: Coordonator: dr. Roxana Șerban — Institutul Național de Sănătate Publică — conf. dr. Irina Codiță — INCDMI „Cantacuzino” — Szekely Edit — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București 8. Prevenirea și controlul HIWSIDA: Coordonator: prof. univ. dr. Adrian Streinu Cercel — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” — dr. Mariana Mărdărescu — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” — dr. Laurențiu Zolotușcă — Ministerul Sănătății 9. Promovarea sănătății și educația pentru sănătate: Coordonator: dr. Carmen Domnariu — Centrul Regional de Sănătate Publică Sibiu — dr. Alexandra Cucu — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Florentina Furtunescu — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București 10. Tutun: Coordonator: dr. Magdalena Ciobanu — Institutul de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” — chim. Gabriela Cilincă — Institutul Național de Sănătate Publică — prof. univ. dr. Florin Mihălțan — Institutul de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” 11. Controlul consumului de alcool: Coordonator: dr. Florentina Furtunescu — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București — dr. Adriana Cârlan — Ministerul Sănătății — Adriana Galan — Institutul Național de Sănătate Publică 12. Prevenirea dependenței de droguri: Coordonator: dr. Ileana Botezat — Centrul Național de Sănătate Mintală și Luptă Antidrog — Domnica Petrovai — Centrul Național de Sănătate Mintală și Luptă Antidrog — dr. Daniel Verman — Ministerul Sănătății 13. Medicina muncii: Coordonator: prof. dr. Eugenia Naghi — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București — dr. Liliana Râpaș — Direcția de Sănătate Publică București — dr. Adriana Todea — Institutul Național de Sănătate Publică 14. Radiații ionizante și neionizante: Coordonator: dr. Maria Alexandra Cucu — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Lavinia Călugărescu — Institutul Național de Sănătate Publică — fiz. Violeta Calota — Institutul Național de Sănătate Publică 15. Etichetare nutrițională, mențiuni nutriționale și de sănătate: Coordonator: dr. Camelia Pârvan — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Gabriela Gârban — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Nicoleta Florescu — Centrul Regional de Sănătate Publică lași 16. Alimente cu destinație nutrițională specială: Coordonator: dr. Mariana Vlad — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Daniela Nuță — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Marta Petre — Ministerul Sănătății 17. Aditivi, enzime, arome: Coordonator: chim. Anca Telniceanu — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Aura Copciag — Direcția de Sănătate Publică Argeș — dr. Horațiu Zapîrțan — Institutul Național de Sănătate Publică 18. Organisme modificate genetic: Coordonator: biolog Gabriela Bălan — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Anca Roncea — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Cristina Berteanu — Ministerul Sănătății 19. Materiale în contact cu alimentul: Coordonator: chim. Gabriela Cilincă — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Camelia Pârvan — Institutul Național de Sănătate Publică 20. Apa minerală: Coordonator: dr. Klara Jeszenszky — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Mihaela Armanu — Ministerul Sănătății — dr. Alina Popescu — Direcția de Sănătate Publică București 21. Alimente și ingrediente alimentare noi: Coordonator: dr. Daniela Nuță — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Nicoleta Florescu — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Gabriela Gârban — Institutul Național de Sănătate Publică MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 649/20.IX.2010 11 22. Suplimente alimentare și alimente la care s-au adăugat vitamine, minerale și alte substanțe: Coordonator: dr. Gabriela Gârban — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Nicoleta Florescu — Centrul Regional de Sănătate Publică lași — dr. Marta Petre — Ministerul Sănătății 23. Alimente si ingrediente alimentare tratate cu radiații ionizante: Coordonator: dr. Cristina Câmpeanu — Institutul de Sănătate Publică lași — dr. Maria Alexandra Cucu — Institutul Național de Sănătate Publică 24. Hematologie: Coordonator: dr. Alina Mirella Dobrotă — Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanța; — dr. Corina Posea — Spitalul Universitar București — dr. Simona Pârvu — Ministerul Sănătății — dr. Aurel Marc Andrei Rosin — Institutul Național de Hematologie Transfuzională „Prof. Dr. C.T. Nicolau” București 25. Țesuturi, celule, organe și transplant: Coordonator: dr. Dan Luscalov — Agenția Națională de Transplant — dr. Andrei Nica—Agenția Națională de Transplant — dr. Victor Zota — Serviciul de Ambulanță București — Ilfov — dr. Simona Pârvu — Ministerul Sănătății 26. a) Apa potabilă: Coordonator: dr. Anca Tudor — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Adriana Cîrlan — Ministerul Sănătății — dr. Edit Vartic — Centrul Regional de Sănătate Publică Cluj-Napoca b) Apa de îmbăiere: Coordonator: dr. Luiza Căruceru — Direcția de Sănătate Publică Constanța — dr. Anca Tudor — Institutul Național de Sănătate Publică — biolog Giorgiana Maria Ghigu — Direcția de Sănătate Publică Tulcea 27. Deșeuri medicale: Coordonator: ing. Oana Curea — Institutul Național de Sănătate Publică — Cristiana Cîrlan — Ministerul Sănătății — dr. Laurențiu Zolotușcă — Ministerul Sănătății 28. Biocide: Coordonator: chim. pr. Mihaela Drăgușan — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Simona Pârvu — Ministerul Sănătății — chim. Irina Tănase — Institutul Național de Sănătate Publică 29. Cosmetice: Coordonator: dr. Simona Pârvu — Ministerul Sănătății — chim. Verginia Matei — Direcția de Sănătate Publică București — chim. Irina Tănase — Institutul Național de Sănătate Publică 30. Boli rare: Coordonator: prof. dr. Ana Maria Vlădăreanu — Spitalul Universitar de Urgență București — prof. dr. loan Victor Pop — Universitatea de Medicină și Farmacie „luliu Hațieganu” Cluj-Napoca — conf. dr. Cristina Rusu — Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” lași 31. Domeniul sănătății mintale și al bolilor degenerative: a) sănătate mintală: Coordonator: prof. univ. dr. Pompilia Dehelean — Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” Timișoara — dr. Ileana Botezat — Centrul Național de Sănătate Mintală și Luptă Antidrog — dr. Mihaela Luminița Staicu — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București b) boala Alzheimer: Coordonator: prof. dr. Ovidiu Băjenaru — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București — dr. Bogdan Popescu — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București c) problematica populației vârstnice: Coordonator: prof. dr. Dana Galieta Minca — Institutul Național de Sănătate Publică — conf. Gabriel Prada — Institutul Național de Gerontologie și Geriatrie „Ana Aslan” 32. Domeniul prevenirii traumatismelor și accidentelor: Coordonator: dr. Raed Arafat — Ministerul Sănătății — dr. Cristian Boeriu — Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare Târgu Mureș — conf. dr. Cătălin Cârstoiu — Spitalul Universitar de Urgență București — dr. Adrian Borcea — Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare Bihor 33. Domeniul reglementării timpului de lucru: Coordonator: dr. Raed Arafat — Ministerul Sănătății — prof. dr. Klara Branzaniuc — Universitatea de Medicină și Farmacie Târgu Mureș — ec. Doina Tănase — Ministerul Sănătății 34. Domeniul farmaceutic: a) problematica medicamentelor de uz uman: — dr. farm. Robert Ancuceanu —ANMDM — dr. Simona Bădoi —ANMDM — dr. Daniel Boda—ANMDM — farm. pr. Nela Vîlceanu —ANMDM b) produse biologice de uz uman: biolog pr. Anca Moraru — ANMDM c) farmacovigilență: farm. pr. Nela Vîlceanu —ANMDM d) medicamente contrafăcute: jr. Robert Agafitei —ANMDM — ing. Cringuța Brăescu —ANMDM e) politica medicamentului, stabilirea prețurilor la medicamente, rambursarea medicamentelor și eficiența relativă: Coordonator: ir. Irina Gresaru — Ministerul Sănătății — dr. Bogdan Grigore — Ministerul Sănătății 35. Domeniul dispozitivelor medicale: Coordonator: ing. Ana Maria Tănase — Ministerul Sănătății Supleant: ing. Margareta Mihalache — Ministerul Sănătății 36. Domeniul recunoașterii calificărilor profesionale: Coordonator: Adrian Gheorghe Cocoș — Ministerul Sănătății — dr. Beatrice Nimereanu — Ministerul Sănătății — Mircea Timofte — Ministerul Sănătății — dr. Gergely Istvan — Universitatea de Medicină și Farmacie Târgu Mureș 37. Programul de acțiune comunitar și strategii în domeniul sănătății publice: Coordonator: prof. dr. Daniela Mincă — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București — prof. dr. Cristian Vlădescu - Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar — conf. dr. Cristina Borzan — Universitatea de Medicină și Farmacie Cluj-Napoca — dr. Amalia Canton — Ministerul Sănătății 38. Strategia de sănătate a Comisiei Europene: Coordonator: prof. dr. Cristian Vlădescu — Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar — dr. Călin Alexandru — Ministerul Sănătății — Maria Varga — Ministerul Sănătății 39. a) Diabet: Coordonator: dr. Ruxandra Dănciulescu — Institutul Național de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice „Prof. Dr. N. Paulescu” București — dr. Alina Nicolau — Institutul Național de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice „Prof. Dr. N. Paulescu” București 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 649/20.IX.2010 b) Boli endocrine: Coordonator: prof. dr. Mihai Coculescu — Institutul Național de Endocrinologie „C.L Parhon” București — prof. dr. Radu Lichiardopol — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București 40. a) Servicii de sănătate și îngrijiri medicale (asistența medicală transfrontalieră): Coordonator: dr. Anda Curta — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Cristina Berteanu — Ministerul Sănătății — Andreea Urdăreanu — Casa Națională de Asigurări de Sănătate b) siguranța pacientului și informații adresate pacienților: Coordonator: dr. Cristina Berteanu — Ministerul Sănătății — dr. Malenchi Viorel — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Anda Curta — Institutul Național de Sănătate Publică 41. Comitetul de program din cadrul PC7 (programe de cercetare): Coordonator: Maria Varga — Ministerul Sănătății — prof. dr. Luminița Smaranda lancu — Universitatea de Medicină și Farmacie lași — prof. dr. Mihai lonac — Universitatea de Medicină și Farmacie Timișoara 42. Domeniul siguranței jucăriilor și problematica de tineret: Coordonator: conf. dr. Aurelia Cordeanu — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Rodica Nicolescu — Institutul Național de Sănătate Publică 43. Domeniul siguranței rutiere (problematica sănătății conducătorilor auto — oftalmologie, boli psihice, diabet): Coordonator: dr. Ruxandra Dănciulescu — Institutul Național de Endocrinologie „C.L Parhon” București (diabet) — prof. univ. dr. Pompilia Dehelean — Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” Timișoara (boli psihice) — prof. dr. Monica Pop — Spitalul Clinic de Urgențe Oftalmologice București (oftalmologie) 44. Domeniul sănătății reproducerii: Coordonator: prof. dr. Gh. Peltecu — Spitalul Filantropia — dr. Alin Stănescu — Institutul pentru Ocrotirea Mamei și Copilului — Mihaela Bardoș — Ministerul Sănătății — prof. dr. Szabo Bela — Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș 45. Indicatorii stării de sănătate: Coordonator: Ioana Perțache — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Mona Chiriac — Institutul Național de Sănătate Publică și Management Sanitar — ing. Adriana Galan — Institutul Național de Sănătate Publică 46. Strategia de informatizare în sănătate (eHealth): Coordonator: Cristian Calomfirescu — Institutul Național de Sănătate Publică și Management Sanitar — ing. Alexandru Steriu — Ministerul Sănătății — Maria Varga — Ministerul Sănătății 47. IHR — Regulamentul sanitar internațional: Coordonator: dr. Florin Popovici — Institutul Național de Sănătate Publică — dr. luliu Todea — Ministerul Sănătății — dr. Radu Cucuiu — Institutul Național de Sănătate Publică — chim. Irina Tănase — Institutul Național de Sănătate Publică 48. Health Security Committee (HSC) — cele 3 secțiuni: secțiunea 1: Pregătire și răspuns la arme chimice, biologice și radiologice: Coordonator: dr. Raed Arafat — Ministerul Sănătății, subsecretar de stat — dr. Florin Popovici — Institutul National de Sănătate Publică — dr. Laurențiu Teodor Mihai — Ministerul Sănătății secțiunea 2: Pregătire și răspuns general: Coordonator: dr. Raed Arafat — Ministerul Sănătății, subsecretar de stat — dr. Bogdan Oprița — SMURD București — dr. Laurențiu Teodor Mihai — Ministerul Sănătății secțiunea 3: Pregătire și răspuns în gripă: Coordonator: prof. dr. Adrian Streinu Cercel — secretar de stat, Ministerul Sănătății — dr. Amalia Canton — Ministerul Sănătății 49. Comunicare în domeniul sănătății: Coordonator: Pana Grigore, Ministerul Sănătății Supleant: Eva Racz, Ministerul Sănătății — Mariana Negoiță, Școala Națională de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar 50. Portalul de sănătate al Uniunii Europene Sănătate — UE: Coordonator: Roxana Mădălina Rotocol, Ministerul Sănătății — dr. Miriam Țăranu, Ministerul Sănătății 51. Dizabilități: Coordonator: prof. dr. Mihai Berteanu — Spitalul Universitar de Urgență Elias — conf. dr. Delia Cinteză — Institutul de Recuperare — conf. dr. Ion Onac — Universitatea de Medicină și Farmacie Cluj-Napoca — prof. dr. Gelu Onose — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București 52. Medicina dentară și chirurgie buco-maxilo-facială: Coordonator: prof. dr. Alexandru Bucur — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București — dr. Andrei Kozma — Ministerul Sănătății — prof. dr. Fornea Norina — Universitatea de Medicină și Farmacie lași — prof. dr. Teodor Trăistaru — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București 53. Domeniul tehnologiei informației și siguranța comunicațiilor în domeniul sanitar: Coordonator: Gheorghe Sârb — Ministerul Sănătății — Adela Neagoe — Ministerul Sănătății — Cristiana Dumitrescu — Ministerul Sănătății — Adrian Șotângă — Ministerul Sănătății Reprezentarea României în Comitetul Securității Sănătății (HSC) Plenary*): — dr. Raed Arafat — Ministerul Sănătății, subsecretar de stat — dr. Florin Popovici — Institutul Național de Sănătate Publică Reprezentarea României în Grupul la nivel înalt pentru sănătate publică*): — dr. Cristian Anton Irimie — Ministerul Sănătății, secretar de stat — prof. dr. Cristian Vlădescu — Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar Reprezentarea României în Grupul la nivel înalt pentru nutriție și activitate fizică*): — dr. Mihaela Armanu — Ministerul Sănătății — dr. Camelia Pârvan — Institutul Național de Sănătate Publică București *) Nominalizările de la acest punct se pot modifica prin dispoziție a ministrului sănătății, în funcție de persoanele care conduc instituțiile care fac obiectul acestui punct. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 649/20.IX.2010 13 Reprezentarea României în Comitetul pentru Decizia 2119/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 24 septembrie 1998 de creare a unei rețele de supraveghere epidemioloqică și control al bolilor transmisibile în comunitate*): — prof. dr. Adrian Streinu Cercel — Ministerul Sănătății, secretar de stat; — dr. Adriana Pistol — Institutul Național de Sănătate Publică Reprezentarea României la ECDC (Centrul European de Control al Bolilor): a) Consiliul de administrare: — titular: conf. dr. Alexandru Rafila — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București — supleant: dr. Adriana Pistol — Institutul Național de Sănătate Publică b) Forum consultativ: — titular: dr. Florin Popovici — Institutul Național de Sănătate Publică — supleant: dr. Amalia Canton — Ministerul Sănătății c) Organisme competente*): — c1) Ministerul Sănătății: — titular: dr. Amalia Canton — Ministerul Sănătății — supleant: dr. Mihaela Armanu — Ministerul Sănătății — c2) Institutul Național de Sănătate Publică — titular: dr. Adriana Pistol — Institutul Național de Sănătate Publică — supleant: dr. Florin Popovici, Institutul Național de Sănătate Publică — c3) Institutul National de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș”: — titular: prof. dr. Adrian Streinu Cercel — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” — supleant: dr. Mariana Mărdărescu — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” — c4) Institutul de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta”: — titular: dr. Elmira Ibraim — Institutul de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” — supleant: dr. Ileana Paula Stoicescu — Institutul de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” — c5) INCDMI „Cantacuzino”: — titular: dr. Gabriel lonescu — INCDMI „Cantacuzino” — supleant: dr. Viorel Alexandrescu — INCDMI „Cantacuzino” d) Punct focal național pentru supraveghere epidemiologică: — titular: dr. Adriana Pistol — Institutul Național de Sănătate Publică, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile — supleant: dr. Odette Nicolae — Institutul Național de Sănătate Publică e) Punct focal național pentru microbiologie: — titular: dr. Gabriel lonescu — INCDMI „Cantacuzino” — supleant: prof. dr. Giga Dorobat — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București f) Punct focal național pentru rezistența la antimicrobiene: — titular: conf. dr. Irina Codiță — INCDMI „Cantacuzino”; — supleant: dr. Gabriel Popescu — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” g) Punct focal național pentru comunicare de risc: — dr. Adriana Pistol — pentru boli transmisibile, Institutul Național de Sănătate Publică — dr. Anda Baicus — pentru microbiologie, INCDMI „Cantacuzino” — dr. Mariana Mărdărescu — pentru HIV, Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” — dr. Amalia Canton — pentru situații de urgență de sănătate publică, Ministerul Sănătății — dr. Andra Neamțu — pentru riscuri de mediu, Institutul Național de Sănătate Publică h) Membru în comitetul editorial Eurosurveillance: — dr. Daniela Pițigoi — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” — dr. Gratiana Chicin — Institutul Național de Sănătate Publică Art. 6. — Experții prevăzuți la art. 5 au următoarele atribuții: a) pe domeniul lor de expertiză, elaborează mandatul referitor la documentele aflate în dezbatere la nivelul instituțiilor europene. Expertul (grupul de experți) este responsabil de corectitudinea, calitatea și validitatea poziției exprimate în mandat, responsabilitate avizată de către conducerea direcției de specialitate; b) elaborează raportul de deplasare prevăzut în anexa nr. II, în termen de două zile de la întoarcerea în țară, în cazul în care au reprezentat România la reuniunile structurilor de lucru ale instituțiilor europene sau la alte tipuri de reuniuni; c) participă în cadrul grupurilor de lucru și reuniunilor de la nivel comunitar în domeniul lor de expertiză, conform nominalizării făcute de către direcția de specialitate din cadrul MS; d) monitorizează evoluțiile legislative la nivel comunitar în domeniul lor de expertiză și pozițiile celorlalte SM față de temele dezbătute în domeniu; e) întocmesc dosarul tematic și îl actualizează ori de câte ori este cazul; f) informează direcția de specialitate și DICPRI din cadrul MS privind orice eveniment în legătură cu activitățile desfășurate la nivel comunitar în domeniul lor de expertiză; g) comunică celorlalți experți în domeniu materialele, rapoartele și informațiile obținute în urma participării la grupuri de lucru sau reuniuni la nivel comunitar, în vederea asigurării unei reprezentativități instituționale și a unei viziuni tehnice coerente în domeniu; h) solicită/primesc consiliere de la comisiile consultative de specialitate ale MS, precum și de la consilierii pentru afaceri europene din cadrul DICPRI; i) răspund de poziția adoptată referitor la problematica solicitată; j) au obligația de a efectua, acolo unde este cazul, demersurile legale necesare în vederea rambursării, de către instituțiile europene la ale căror grupuri de lucru au participat a sumelor reprezentând contravaloarea cheltuielilor de transport; k) au obligația de a transmite adresa lor de e-mail oficială la DICPRI, precum și să își verifice zilnic corespondența electronică; I) au obligația de a face demersurile necesare pentru a pune în aplicare deciziile adoptate în cadrul grupurilor de lucru la care au participat; m) au obligația de a transmite, la solicitarea DICPRI, note de informare cu privire la stadiul negocierilor pe dosarul de expertiză. Art. 7. —în cazul deplasării în vederea participării la un grup de lucru sau reuniune la nivel comunitar, procedura de lucru este următoarea: 1. direcția de specialitate sau instituția competentă va nominaliza, prin referat, participarea persoanelor la grupurile de lucru, conform acestui ordin, după o prealabilă discuție cu expertul propus pentru participare, pe care îl va transmite la DICPRI, care va demara formalitățile de deplasare (referat de aprobare și ordin de deplasare); *) Nominalizările de la acest punct se pot modifica prin dispoziția ministrului sănătății, în funcție de persoanele care conduc instituțiile care fac obiectul acestui punct. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 649/20.IX.2010 2. atunci când nu există o nominalizare din partea direcției de specialitate transmisă la DICPRI în termen de 24 ore de la primirea convocării la grupul de lucru sau atunci când expertul desemnat nu corespunde (are sarcini anterioare neîndeplinite sau greșit realizate în raport cu obligațiile ce îi revin prin prezentul ordin), DICPRI poate, în anumite cazuri, să desemneze 1—2 experți din cadrul domeniului de specialitate prevăzut în acest ordin, pentru participarea la grupurile de lucru; 3. mandatul elaborat de către expert/experți va fi înaintat direcției de specialitate spre avizare: a) în cazul unui aviz favorabil, direcția de specialitate înaintează mandatul cu cel puțin 48 de ore înaintea reuniunii (pe suport hârtie și în format electronic) către DICPRI în vederea avizării, împreună cu documentele pe baza căruia a fost elaborat în format electronic; b) DICPRI transmite mandatul spre avizare către DAE si MAE; c) în cazul unui aviz negativ, expertul va reface mandatul conform observațiilor. Mandatul elaborat de către expert este transmis către DiCPRI atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, la adresa miriam@ms.ro; 4. expertul susține poziția României în cadrul reuniunilor la care participă în baza mandatului aprobat; 5. în cazul în care în timpul dezbaterilor apar amendamente de ultim moment, acestea având drept consecință depășirea limitelor de acțiune ale mandatului elaborat, expertul sau reprezentantul MS prezent la reuniune va acționa, după caz, astfel: a) dacă amendamentele propuse nu aduc atingere limitelor mandatului aprobat, atunci expertul susține poziția din mandat și se abține privind noile amendamente, urmând ca în termen de 48 de ore de la încheierea reuniunii, în urma consultărilor din țară, să transmită poziția pe amendamentele respective, în scris; b) dacă amendamentele propuse vin în contradicție, în totalitate sau în parte, cu conținutul mandatului ori aduc modificări substanțiale, expertul se va abține, urmând ca în termenul și în condițiile prevăzute la lit. a) să elaboreze o nouă poziție. Această nouă poziție va fi exprimată printr-un nou mandat care urmează aceeași procedură de avizare și aprobare; 6. la întoarcerea în țară, expertul redactează și transmite către direcția de specialitate și DICPRI, în termen de maximum două zile lucrătoare, raportul de deplasare, atât pe suport hârtie, cât și în format electronic. Totodată transmite raportul de deplasare, spre informare, în format electronic și celorlalți membri ai grupului de lucru din domeniul respectiv. în raportul de deplasare, expertul va descrie demersurile efectuate în vederea clarificării și transmiterii poziției României pentru situațiile de abținere descrise la pct. 5; 7. concluziile și propunerile experților menționate în raportul de deplasare vor fi analizate de către direcția de specialitate și, după caz, vor fi aduse la cunoștința ministrului sănătății, urmând a fi corelate în continuare cu politica MS în domeniu; 8. după elaborarea raportului de deplasare, expertul va transmite direcției de specialitate din cadrul MS și coordonatorului de domeniu, în format electronic, copii de pe documentele anexate raportului de deplasare în vederea completării dosarului tematic. Totodată, fiecare expert își întocmește, în vederea unei evidențe coerente domeniului pe care îl gestionează, propriul său dosar tematic, pe care îl va actualiza continuu; 9. în cazul în care, din motive obiective, expertul nu poate participa la un grup de lucru sau problematica discutată este complexă, cuprinzând mai multe domenii, DICPRI poate propune participarea unui consilier pentru afaceri europene din cadrul DICPRI, care va susține mandatul elaborat de către experții din domeniu, procedura fiind aceeași. Totodată, consilierii pentru afaceri europene din cadrul DICPRI pot însoți experții la reuniunile grupurilor de lucru în vederea colaborării și asigurării ducerii la îndeplinire a angajamentelor asumate de către aceștia. Reprezentarea MS la reuniunile la nivel înalt (high level group) sau la conferințe comunitare care impun participarea la nivel înalt se va face pe baza nominalizării ministrului sănătății. Art. 8. — DICPRI are următoarele obligații: 1. coordonează grupul de experți stabilit prin prezentul ordin și asigură respectarea prevederilor acestuia; 2. monitorizează procesul de elaborare a poziției României în diversele grupuri de lucru la nivel comunitar; 3. consiliază direcțiile de specialitate din MS în procesul elaborării mandatelor, rapoartelor pentru negocierea unor domenii/aspecte conform cerințelor comunitare; 4. monitorizează reprezentarea României la reuniunile organizate de către instituțiile europene și sprijină direcțiile de specialitate pentru ducerea la îndeplinire a angajamentelor asumate de către MS, ca stat membru al Uniunii Europene; 5. transmite experților grupului de lucru, în format electronic sau, după caz, pe hârtie, documentele necesare elaborării mandatelor, în cazul în care acestea nu sunt direct transmise de instituțiile comunitare sau de RP RO; 6. transmite experților invitația de participare pentru întocmirea referatului de nominalizare; 7. avizează mandatele experților ulterior avizării de către conducerea direcției de specialitate din MS; 8. transmite mandatele spre avizare către DAE și MAE; 9. actualizează permanent baza de date privind participarea experților MS la întâlnirile de lucru comunitare; 10. întocmește dosarul de deplasare pentru întâlnirile de nivel înalt (cu participarea ministrului sănătății sau a delegatului); 11. întocmește documentația de deplasare (ordin, referat de aprobare) în baza referatului de nominalizare al direcției de specialitate — instituției responsabile; 12. DICPRI poate, în anumite cazuri, să desemneze 1 — 2 experți din cadrul domeniului de specialitate prevăzut în acest ordin, pentru participarea la grupurile de lucru în cazul absenței unei nominalizări din partea direcției de specialitate transmise la DICPRI în termen de 24 ore de la primirea convocării la grupul de lucru sau pe motive de incompatibilitate ale expertului. Art. 9. — Direcțiile din cadrul MS și alte instituții implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 10. — Neîndeplinirea atribuțiilor prevăzute la art. 6 și 7 constituie o încălcare a îndatoririlor de serviciu și atrage răspunderea expertului și a tuturor persoanelor responsabile, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, precum și nedesemnarea acestuia pentru participarea la alte grupuri de lucru. Art. 11. —Anexele nr. I și II fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 12. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătății nr. 381/2009 privind constituirea și funcționarea grupului de experți responsabili cu elaborarea punctelor de vedere tehnice asupra documentelor aflate în dezbatere la nivel comunitar și asigurarea reprezentării la întâlnirile de lucru ale instituțiilor Uniunii Europene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 255 din 16 aprilie 2009. Art. 13. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 3 septembrie 2010. Nr. 1.173. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 649/20.IX.2010 15 ANEXA Nr. I Aprobat* Ministru, Avizat Direcția de implementare și coordonare programe și relații internaționale Director Avizat Director general/Director al direcției de specialitate MAN DAT Participant: (sau componența delegației, în cazul în care participă mai multe persoane la aceeași reuniune) Grup de lucru/Domeniu: Data: (sau perioada) Locația: (Mandatul se transmite, în timp util — 48 de ore, spre avizare la Direcția de implementare și coordonare programe și relații internaționale (DICPRI) — Ministerul Sănătății, care va solicita, când este necesar, în cazul mandatelor generale, aprobarea ministrului sănătății— avizul la Departamentul pentru Afaceri Europene (DAE) și la Ministerul Afacerilor Externe (MAE); în cazul în care mandatul întocmit primește aviz nefavorabil, expertul nu poate participa și nu poate exprima nicio poziție la reuniunea respectivă.) 1. Justificarea acțiunii: a) (Prezentarea în rezumat a principalelor puncte-cheie legate de documentele în discuție conform agendei de lucru, concret și coerent, specificând și stadiul discuțiilor sau negocierilor ce au avut loc la reuniuni anterioare); b) (Se scrie un scurt istoric al propunerii de act normativ, precizăndu-se și stadiul dezbaterilor); c) (Importanța pentru România — inclusiv implicațiile pentru producători, implicații sociale, economice, financiare sau de ordin legislativ, dacă este cazul; dacă nu este cazul, se menționează acest aspect). 2. Poziția României: (Se menționează scurt și concis poziția României referitoare la temele în discuție — conform documentelor prezentate. Acest lucru presupune ca expertul să cunoască documentele și să elaboreze poziția României conform atribuțiilor precizate în ordin.) — (Totodată se menționează obiectivele de atins, tactici de negociere, eventuale opoziții din partea unor state membre, precum și posibile „înțelegeri’/convenții cu reprezentanți ai altor state membre.) — (Se vor menționa și eventualele limite/maije/alternative care pot fi exprimate în procesul de negociere; uneori este nevoie de colaborarea cu alte instituții implicate sau chiar patronate.) 3. Autoritățile naționale implicate în proiectul de implementare: Tipul obligației DA/NU Autoritatea care va duce la îndeplinire obligația Comunicare DA Raportare DA Informare DA Alt tip Controlul aplicării prevederilor proiectului: Reglementarea controlului aplicării DA/NU Autoritatea/Autoritățile care va/vor duce la îndeplinire obligația Proiectul conține prevederi ce reglementează DA Prevederi privind data intrării în vigoare a diferitelor prevederi controlul aplicării ? propuse de directivă Lista actelor normative din legislația română care reglementează materia la care face referire propunerea de act comunitar, inclusiv analiza modificărilor pe care le-ar determina adoptarea actului comunitar 4. Persoana/Persoanele de contact din țară: (care sunt direct implicate în elaborarea poziției tehnice a României — în cazul unor amendamente de ultim moment) Telefon/e-mail: (Note de prezentare: — mandatul trebuie scris clar și concis, cu diacritice, fără greșeli gramaticale; — mandatul reprezintă poziția României la reuniunea respectivă. Participantul susține acest mandat, avizat și aprobat în prealabil, nu alte păreri personale; — mandatul este semnat și datat de către expert, care răspunde de afirmațiile efectuate; — mandatul se transmite, pe hârtie și în format electronic (la adresa miriam@ms.ro) la DICPRI împreună cu documentele pe baza cărora a fost elaborat, cu 48 de ore înainte de reuniune, astfel încât, în cazul unui aviz nefavorabil, expertul să poată reface documentul; menționăm că mandatul este avizat și de către DAE și MAE). Data.............................. întocmit (numele și funcția expertului) Semnătura (pe mandatul trimis pe hârtie) * Numai în cazul mandatelor generale 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 649/20.IX.2010 ANEXA Nr. II Avizat Numele direcției de specialitate Director general/Director al direcției de specialitate RAPORT DE DEPLASARE Participant: (sau componența delegației, în cazul în care participă mai multe persoane la aceeași reuniune) Grup de lucru/Domeniu: Data/Perioada: Locația: 1. Justificarea acțiunii: — (Prezentarea în rezumat a principalelor puncte-cheie legate de documentele în discuție conform agendei de lucru, concret și coerent, specificând și stadiul discuțiilor sau negocierilor ce au avut loc și eventualitatea reluării discuțiilor la următoarele grupuri de lucru); — (Concluziile reuniunii — se anunță și verbal superiorul ierarhic, precum și alte direcții implicate, în cazul unor subiecte de importanță deosebită.) 2. Poziția României și poziția celorlalte state membre: — a) [Se menționează scurt și concis poziția României (fără notele justificative) referitoare la temele în discuție, precum și pozițiile celorlalte state membre, poziții ce au importanță majoră în luarea deciziilor viitoare.]; — b) (Totodată se menționează obiectivele de atins atât pentru România, cât și pentru alte state membre, în cazul în care se specifică în cadrul dezbaterilor eventuale opoziții din partea unor state membre, precum și propunerea unor posibile „înțelegeri" cu reprezentanții altor state membre în cursul unor dezbateri viitoare.) 3. Poziția României luată în cadrul reuniunii în cazul în care au apărut amendamente de ultim moment (documente noi) și dacă a/au fost contactată/contactate persoana/persoanele de contact din țară: (care sunt direct implicate în elaborarea poziției tehnice a României — inclusiv motivarea acestei acțiuni). 4. Concluzii/Propuneri: (capitol foarte important ce determină inițiative ulterioare ale direcției de specialitate/instituției în vederea elaborării unor acte normative naționale necesare) (Note de prezentare: — raportul trebuie scris clar și concis, cu diacritice, fără greșeli gramaticale; — raportul reprezintă o descriere detaliată a tuturor dezbaterilor care fac ca oricine îl citește să înțeleagă discuțiile ca și când ar fi participat la reuniunea respectivă; — raportul este semnat și datat de către participant/participanți, care răspunde/răspund de afirmațiile efectuate, și este predat direcției de specialitate (împreună cu agenda reuniunii) în vederea introducerii acestuia în dosarul tematic, precum și secretarului de stat coordonator în vederea unor eventuale rezoluții suplimentare; — raportul de deplasare se transmite, pe hârtie și în format electronic (la adresa miriam@ms.ro) la Direcția de implementare și coordonare programe și relații internaționale în maximum două zile de la întoarcerea în țară, și totodată numai în format electronic celorlalți experți din domeniu. Data...................................................................................... întocmit (numele și funcția expertului) Semnătura (pe raportul trimis pe hârtie Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446359 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 649/20.IX.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495