MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 642 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE MarțL ¹⁴ septembrie 2010 ' ' ’ SUMAR Nr. Pagina DECRETE 902. — Decret privind conferirea unor decorații. 2 903. — Decret privind conferirea unor decorații. 3 904. — Decret privind conferirea Ordinului Virtutea Militară în grad de Cavaler.................................... 3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 933. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piață a produselor biocide.......................... 4-5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 110. —Ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor privind aprobarea modelului de legitimații de serviciu pentru personalul din cadrul aparatului propriu și al unităților subordonate ale Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor..................... 5-7 2.289. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind aprobarea Procedurii de selectare a societăților profesionale civile de avocați din România sau din străinătate pentru acordarea de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes”................. 8-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea unor decorații în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 7 lit. Ași ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea președintelui Academiei Române, în semn de apreciere deosebită pentru întreaga activitate de cercetare științifică, încununată cu finalizarea „Dicționarului Limbii Române”, dorind a răsplăti munca și dăruirea celor ce au pregătit acest important instrument de lucru, Președintele României decretează: Art. 1. — Se conferă Ordinul Meritul Cultural In grad de Cavaler, categoria A „Literatura”: 1. doamnei Ioana Maria I. Anghel, cercetător științific (Cluj-Napoca); 2. doamnei Elena I. Ciobanu, cercetător științific (București); 3. doamnei Elena V. Comșulea, cercetător științific (Cluj-Napoca); 4. doamnei Zorela Maria I. Creța, cercetător științific (București); 5. doamnei Valentina M. Hristea, cercetător științific (București); 6. doamnei Angela I. Mira, cercetător științific (Cluj-Napoca); 7. doamnei Georgeta G. Mitran, cercetător științific (București); 8. doamnei Eleonora Maria R. Popa, cercetător științific (București); 9. doamnei Valentina D. Șerban, cercetător științific (Cluj-Napoca); 10. doamnei Zizi I. Ștefănescu-Goangă, cercetător științific (București); 11. doamnei Emilia P. Todoran, cercetător științific (Cluj-Napoca). Art. 2. — Se conferă Ordinul Meritul Cultural In grad de Cavaler, categoria F „Promovarea culturii”: 1. doamnei Doina C.-V. Cobeț, cercetător științific (lași); 2. doamnei Eugenia C-tin Dima, cercetător științific (lași); 3. doamnei Cristina Michaela M. Florescu, cercetător științific (lași); 4. doamnei Rodica D. Marian, cercetător științific (Cluj-Napoca). Art. 3. — Se conferă Ordinul Meritul Cultural In grad de Cavaler, categoria H „Cercetarea științifică”: 1. doamnei Monica Mihaela H. Șt. Busuioc, cercetător științific (București); 2. doamnei Doina A. Grecu, cercetător științific (Cluj-Napoca); 3. doamnei Gabriela S. Haja, cercetător științific (lași); 4. doamnei Nicoleta-Ana N. Mihai, cercetător științific (București); 5. domnului Corneliu N. Morariu, cercetător științific (lași); 6. domnului prof. univ. loan Șt. Oprea, cercetător științific (lași); 7. doamnei Carmen-Gabriela FI. Pamfil, cercetător științific (lași); 8. domnului Neculai A. Ursu, cercetător științific (lași); 9. domnului Florin I. Vasilescu, cercetător științific (București); 10. doamnei Victoria D. Zăstroiu, cercetător științific (lași). Art. 4. — Se conferă Ordinul Meritul pentru învățământ în grad de Cavaler domnului prof. univ. Grigore V. Brâncuș (București). PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 10 septembrie 2010. Nr. 902.’ 3 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 642/14.IX.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea unor decorații în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 7 lit. Ași B, ale art. 8 lit. Ași ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea ministrului administrației și internelor, cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la înființarea Serviciului Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare — SMURD, pentru înaltul profesionalism și umanismul dovedite în numeroase acțiuni de salvare a vieților omenești, Președintele României decretează: Art. 1. — Se conferă Ordinul Meritul Sanitar In grad de Cavaler, cu însemn pentru civili: — domnului profesor doctor Mircea Chiorean; — domnului doctor Cristian Boeriu; — doamnei doctor Simona Bratu; — domnului general în rezervă doctor Henri Julien, Republica Franceză. Art. 2. — Se conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Cavaler, pentru militari, domnului colonel în rezervă Liviu Micu. Art. 3. — Se conferă Medalia Meritul Sanitar, clasa a lll-a, pentru civili: — doamnei Anamaria Szabo, asistent medical principal; — doamnei Hajnal Vass, asistent medical principal. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 10 septembrie 2010. Nr. 903.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea Ordinului Virtutea Militară în grad de Cavaler în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. Ași ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 517/2003 privind conferirea decorațiilor de război, având în vedere propunerea ministrului apărării naționale, în semn de recunoștință și apreciere pentru înalta competență profesională, dăruirea, actele exemplare de curaj și spiritul de sacrificiu dovedite în cadrul Misiunii Uniunii Europene EU POL Afganistan, Președintele României decretează: Articol unic. — Se conferă Ordinul Virtutea Militară în grad de Cavaler, cu însemn de război, pentru militari, domnului comisar-șef de poliție Câmpian loan loan. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 10 septembrie 2010. Nr. 904.’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piață a produselor biocide în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piață a produselor biocide, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 852 din 21 septembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 6, alineatul (2) se abrogă. 2. Articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 12. — Produsele biocide sunt plasate pe piață și folosite pe teritoriul României numai dacă: a) sunt autorizate în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri; sau b) sunt avizate în conformitate cu procedura prevăzută la art. 92 alin. (2) și (3).” 3. La articolul 14, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Este interzisă plasarea pe piață a unei substanțe sau a unui produs biocid neautorizat ori fără acte administrative eliberate de autoritatea competentă, cu excepția cazurilor de cercetare științifică si dezvoltare prevăzute la art. 52 alin. (1) și la cap. XIII.” 4. La articolul 45, partea introductivă și litera c.1) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 45. —Autoritatea competentă nu utilizează informațiile cuprinse în documentele prevăzute la art. 35 în beneficiul unui al doilea sau ulterior solicitant decât: c.1) până la data de 14 mai 2014 pentru toate informațiile transmise în temeiul prezentei hotărâri, cu excepția cazurilor în care aceste informații sunt deja protejate în temeiul altor dispoziții referitoare la produsele biocide. în acele cazuri, informațiile continuă să fie protejate până la expirarea oricărei perioade de protecție a datelor prevăzute de legislația națională, fără să depășească însă data de 14 mai 2014 sau, dacă este cazul, data până la care se prelungește perioada de tranziție menționată la art. 92 alin. (2), în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) din Directiva 98/8/CE;”. 5. La articolul 46, partea introductivă și litera c.1) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 46. —Autoritatea competentă nu utilizează informațiile cuprinse în documentele prevăzute la art. 35 în beneficiul unui al doilea sau ulterior solicitant decât: c.1) până la data de 14 mai 2014 pentru toate informațiile transmise în temeiul prezentei hotărâri, cu excepția cazului în care aceste informații sunt deja protejate în temeiul altor dispoziții referitoare la produsele biocide, caz în care datele continuă să fie protejate până la expirarea oricărei perioade de protecție a datelor prevăzute de legislația națională, fără să depășească însă data de 14 mai 2014 sau, dacă este cazul, data până la care se prelungește perioada de tranziție menționată la art. 92. alin. (2), în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) din Directiva 98/8/CE;”. 6. La articolul 77, litera e) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,e) plasarea pe piață sau utilizarea produselor biocide neautorizate, fără acte administrative eliberate de autoritatea competentă sau ale căror acte administrative au fost anulate;”. 7. La articolul 78, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Fapta prevăzută la art. 77 lit. e) se sancționează cu amendă de la 25.000 lei la 50.000 lei.” 8. La articolul 92, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „(1¹) Autoritatea competentă stabilește durata necesară epuizării stocurilor de produse biocide avizate potrivit prevederilor alin. (2) și (3), care nu au fost înregistrate până la data includerii substanțelor active în anexa nr. I, IA sau IB la Normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piață a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății publice, al ministrului mediului și gospodăririi apelor și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 1.321/2006/280/90/2007, cu modificările și completările ulterioare, în Registrul european al produselor biocide, stabilit prin Decizia Comisiei 2010/296/UE din 21 mai 2010 de instituire a registrului produselor biocide, cu respectarea practicilor din celelalte state membre.” 9. La articolul 92, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Prin excepție de la prevederile art. 12 și art. 24 alin. (1) și (2), prin derogare de la prevederile art. 1 și 2 din Normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piață a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății publice, al ministrului mediului și gospodăririi apelor și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 1.321/2006/280/90/2007, cu modificările și completările ulterioare, și fără să aducă atingere prevederilor art. 16 alin. (2) din Directiva 98/8/CE și art. 92 alin. (1) din prezenta hotărâre, autoritatea competentă aplică până la data de 14 mai 2014 procedura de avizare a produselor biocide care sunt plasate pe piață pe teritoriul României. în cazul în care o decizie de includere a unei substanțe active în anexa nr. I sau IA la Normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piață a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului mediului și gospodăririi apelor și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 1.321/2006/280/90/2007, cu modificările și completările ulterioare, stabilește o dată ulterioară datei de 14 mai 2014, pentru asigurarea conformității cu prevederile art. 92 alin. (1), această derogare se aplică în continuare produselor care conțin substanța activă în cauză până la data stabilită de respectiva decizie. în conformitate cu dispozițiile naționale, se poate autoriza plasarea pe piață a unui produs biocid care conține substanțe active care nu sunt cuprinse în anexa nr. I sau IA la Normele MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 5 metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piață a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului mediului și gospodăririi apelor și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimenteior nr. 1.321/2006/280/90/2007, cu modificările și completările ulterioare, pentru respectivul tip de produs. Acele substanțe active trebuie să fie pe piață la data prevăzută în art. 34 alin. (1) din Directiva 98/8/CE ca substanțe active ale unui produs biocid destinate altor scopuri decât cele definite la art. 10 lit. o) și p).” ★ Prezenta hotărâre transpune Directiva 2009/107/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 septembrie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE privind introducerea pe piață a produselor biocide, în ceea ce privește prelungirea anumitor termene, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 262 din 6 octombrie 2009, și creează cadrul juridic necesar punerii în aplicare a Deciziei Comisiei 2010/296/UE din 21 mai 2010 de instituire a registrului produselor biocide, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 126 din 22 mai 2010. Art. II. — Hotărârea Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piață a produselor biocide, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 852 din 21 septembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul sănătății, Cseke Attila Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Radu Roatiș Chețan Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu București, 1 septembrie 2010. Nr. 933.’ ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR ORDIN privind aprobarea modelului de legitimații de serviciu pentru personalul din cadrul aparatului propriu și al unităților subordonate ale Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Văzând Referatul de aprobare nr. 179 din 7 septembrie 2010 întocmit de Direcția management resurse umane, având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 3 alin. (3) și art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, cu modificările ulterioare, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă modelul legitimațiilor de serviciu pentru personalul din cadrul aparatului propriu al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, pentru directorii executivi/directorii executivi adjuncți din cadrul direcțiilor sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București și pentru directorii/directorii adjuncți din cadrul institutelor veterinare, prevăzut în anexa nr. 1. Art. 2. — Se aprobă modelul legitimațiilor de serviciu pentru personalul din cadrul unităților subordonate ale Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, prevăzut în anexa nr. 2. Art. 3. — începând cu aceeași dată se aprobă modelul legitimațiilor de serviciu pentru personalul din cadrul institutelor veterinare, prevăzut în anexa nr. 3. Art. 4. — Emiterea legitimațiilor de serviciu se face de către Direcția management resurse umane din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor pentru personalul angajat în cadrul aparatului propriu, pentru directorii executivi/directorii executivi adjuncți din cadrul direcțiilor sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București și pentru directorii/directorii adjuncți din cadrul institutelor veterinare. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 Art. 5. — Emiterea legitimațiilor de serviciu pentru personalul angajat în cadrul unităților subordonate, cu excepția directorilor executivi/di rectori lor executivi adjuncți și a di rectori lor/di rectori lor adjuncți, se face de către direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, respectiv institutele veterinare. Art. 6. — în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin se vor preschimba legitimațiile de serviciu pentru toți angajații aparatului propriu și al unităților subordonate Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor. Art. 7. — Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 8. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Radu Roatis Chetan București, 10 septembrie 2010. Nr. 110.’ ANEXA Nr.D MODELUL legitimațiilor de serviciu pentru personalul din cadrul aparatului propriu al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, pentru directorii executivi/directorii executivi adjuncți din cadrul direcțiilor sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București și pentru directorii/directorii adjuncți din cadrul institutelor veterinare GUVERNUL ROMÂNIEI AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ AUTORITATEA NAȚIONALA SANITARĂ VETERINARA ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 2*) MODELUL legitimațiilor de serviciu pentru personalul din cadrul unităților subordonate ale Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor GUVERNUL ROMÂNIEI AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR LEGITIMAȚIE NR............ Director Executiv L.S. FOTO autoritatea națională SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR DIRECȚIA SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 7 ANEXA Nr. 3’) MODELUL legitimațiilor de serviciu pentru personalul din cadrul institutelor veterinare 1. Institutul de Diagnostic și Sănătate Animală GUVERNUL ROMÂNIEI AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR INSTITUTUL DE DIAGNOSTIC ȘI SĂNĂTATE ANIMALĂ FOTO LEGITIMAȚIE NR............ Director L.S. 2. Institutul de Igienă și Sănătate Publică Veterinară GUVERNUL ROMÂNIEI AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARA VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR FOTO LEGITIMAȚIE NR............. Director L.S. AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR INSTITUTUL DE IGIENĂ ȘI SĂNĂTATE PUBLICĂ VETERINARĂ 3. Institutul pentru Controlul Produselor Biologice și Medicamentelor de Uz Veterinar GUVERNUL ROMÂNIEI AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ȘI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ SI PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR FOTO LEGITIMAȚIE NR............ Director L.S. INSTITUTUL PENTRU CONTROLUL PRODUSELOR BIOLOGICE SI MEDICAMENTELOR DE UZ VETERINAR *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 642/14.IX.2010 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN privind aprobarea Procedurii de selectare a societăților profesionale civile de avocați din România sau din străinătate pentru acordarea de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes” în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere prevederile pct. 4.1 a), b) 2 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările și completările ulterioare, și prevederile art. 35—38 și 56 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Procedura de selectare a societăților profesionale civile de avocați din România sau din străinătate pentru acordarea de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes”, lansat în anul 2010, prevăzută în anexa nr. 1. Art. 2. — Se aprobă componența comisiei de evaluare a societăților profesionale civile de avocați, prevăzută în anexa nr. 2. Art. 3. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe lalomițianu București, 13 septembrie 2010. Nr. 2.289. ANEXA Nr. 1 PROCEDURĂ de selectare a societăților profesionale civile de avocați din România sau din străinătate pentru acordarea de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes” CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Prezenta procedură asigură cadrul și metodologia unitară pentru organizarea și desfășurarea achiziției de servicii de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes”, denumit în continuare program. (2) Achiziția serviciilor de asistență juridică se face de către Ministerul Finanțelor Publice prin aplicarea procedurii de cerere de oferte. (3) Prin servicii de asistență juridică, în sensul prezentei proceduri, se înțelege totalitatea activităților de asistență juridică aferentă programului, în legătură cu, dar nu limitate la: a) negocierea, pregătirea, revizuirea oricăror documente aferente implementării și derulării programului; b) asistența pentru revizuirea și actualizarea regulată a documentului de descriere a emitentului; c) asistență în structurarea oricărei tranzacții și participarea în procesul de „due diligence”; d) pregătirea și/sau revizuirea documentelor necesare pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor din cadrul programului; e) pregătirea și emiterea unei opinii legale obiective cu privire la fiecare tranzacție în cadrul programului și/sau cu privire la alte acțiuni, dacă este cazul; f) analiza și consilierea cu privire la reglementări specifice care ar putea avea impact asupra programului; g) pregătirea, la un moment dat pe parcursul derulării programului, a documentației necesare care să permită efectuarea emisiunilor de instrumente financiare sub Regula 144Adin Legea valorilor mobiliare din SUA. (4) Procedura de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică are la bază principiile enunțate la art. 2 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — (1) Societățile profesionale civile de avocați, denumite în continuare societăți de avocați, pot participa singure sau în asociere/consorțiu la procedura de cerere de oferte. (2) Forma de asociere se demonstrează prin convenții scrise intervenite între membrii asocierii/consorțiului. Art. 3. — în urma aplicării prezentei proceduri vor fi selectate maximum 3 societăți de avocați cu care se vor încheia contracte-cadru de prestări de servicii de asistență juridică, denumite în continuare contracte-cadru de asistență juridică. Art. 4. — (1) Pentru prestarea serviciilor de asistență juridică referitoare la implementarea programului și a tranzacției inaugurale, Ministerul Finanțelor Publice va acorda mandat, după încheierea contractului-cadru de asistență juridică, MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 9 societății de avocați/asocierii/consorțiului care a obținut punctajul cel mai mare în urma procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică. (2) Pentru prestarea serviciilor de asistență juridică, care pot apărea ca fiind necesare pe parcursul derulării programului, Ministerul Finanțelor Publice va acorda mandat, după încheierea contractului-cadru de asistență juridică, uneia dintre societățile de avocați/asocieri/consorții selectate, acestora urmând să le fie cerute oferte de preț pentru serviciile vizate, în funcție de specificul tranzacțiilor și al piețelor financiare vizate de acestea. (3) Contractul-cadru de asistență juridică produce efecte începând cu data la care Ministerul Finanțelor Publice emite mandatul de asistență juridică, prin care nominalizează societatea de avocați pentru acordarea de servicii de asistență juridică în cadrul programului. CAPITOLUL II Selecția societăților de avocati 11 1 Art. 5. — (1) Procedura de cerere de oferte se desfășoară în două etape, respectiv inițierea procedurii și selecția ofertelor. (2) Etapa de inițiere a procedurii presupune: a) publicarea pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice a invitației de participare la selecția societăților de avocați din România sau din străinătate, al cărei model este prevăzut în anexa A; b) constituirea nominală a comisiei de evaluare prin ordin al ministrului finanțelor publice; se desemnează în comisii atât membrii titulari, cât și membrii supleanți. Art. 6. — Etapele procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică presupun următoarele: a) primirea ofertelor; b) analiza și stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerințele minime solicitate; c) aplicarea criteriilor de selecție; d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte acceptate pe baza căreia se va încheia contractul-cadru de asistență juridică; e) informarea conducerii Ministerului Finanțelor Publice cu privire la rezultatul aplicării procedurii; f) încheierea contractului-cadru de asistență juridică; g) întocmirea dosarului contractului-cadru de asistență juridică. Art. 7. — (1) în vederea participării la procedura de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică, ofertanții trebuie să îndeplinească cerințele prevăzute în anexa B „Caietul de sarcini”. (2) Condițiile de eligibilitate și modalitatea de punctare a ofertelor sunt cele stabilite prin Caietul de sarcini. Art. 8. — Analiza ofertelor se face de către comisia de evaluare, care răspunde de desfășurarea următoarelor activități: a) selecția ofertelor care îndeplinesc criteriile impuse; b) aplicarea criteriilor de selecție, potrivit celor stabilite în Caietul de sarcini; c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc criteriile impuse; d) întocmirea grilelor de evaluare și redactarea raportului procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică; raportul este aprobat de către președintele comisiei; e) informarea conducerii Ministerului Finanțelor Publice cu privire la rezultatul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică. Art. 9. — Pe parcursul desfășurării procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică, membrii comisiei au obligația de a păstra confidențialitatea asupra conținutului ofertelor, precum și asupra oricăror altor informații prezentate de ofertanți, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-și proteja interesele comerciale. Art. 10. — (1) Fiecare dintre membrii comisiei de evaluare are obligația de a semna o declarație pe propria răspundere, prin care se angajează să respecte dispozițiile prevăzute la art. 9 și prin care confirmă totodată că nu se află în niciuna dintre situațiile următoare: a) este soț sau rudă până la gradul al patrulea inclusiv ori afin până la gradul al patrulea inclusiv cu avocații propuși de către ofertanți pentru a face parte din echipa de avocați; b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanți ori cu asociații unuia dintre ofertanți sau a făcut parte din adunarea asociaților sau din orice alt organ de conducere ori de administrare al unuia dintre ofertanți; c) are calitatea de asociat sau face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre ofertanți. (2) Declarația prevăzută la alin. (1) trebuie semnată înainte de inițierea procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică a ofertelor care îndeplinesc cerințele minime impuse. (3) în cazul în care unul dintre membrii desemnați în comisia de evaluare constată că se află în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la alin. (1), acesta are obligația de a solicita de îndată înlocuirea sa din componența comisiei respective. (4) în cazul în care atât titularul, cât și supleantul se află în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la alin. (1), conducătorul instituției care i-a desemnat va desemna alte două persoane. Art. 11. — (1) Pe parcursul derulării procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică Ministerul Finanțelor Publice va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate apariția eventualelor situații de concurență neloială sau conflict de interese și orice alte fapte considerate contravenții ori infracțiuni potrivit legislației în vigoare. în măsura în care aceste situații totuși se produc, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor. (2) Societățile de avocați vor depune o declarație pe propria răspundere privind inexistența situațiilor de conflict de interese în legătură cu acordarea de asistență juridică în cadrul programului, atât la începutul programului, cât și înainte de fiecare tranzacție ce urmează a fi realizată în cadrul programului. Art. 12. — (1) în urma aplicării criteriilor de selecție și a evaluării ofertelor, comisia de evaluare redactează raportul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică. (2) Anunțul privind societățile profesionale civile de avocați câștigătoare va fi publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, precum și în Monitorul Oficial al României, Partea a Vl-a. De asemenea, în termen de 3 zile de la data încheierii raportului de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică vor fi transmise comunicări privind rezultatul acesteia tuturor ofertanților participanți la procedură. (3) Actele emise în legătură cu procedura de atribuire pot fi contestate în condițiile reglementate de prevederile cap. IX din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare. Termenul de depunere a contestațiilor se calculează începând cu ziua lucrătoare următoare luării la cunoștință a comunicărilor transmise. CAPITOLUL III încheierea contractului-cadru de asistență juridică Art. 13. — (1) Ministerul Finanțelor Publice, în urma aplicării procedurii de cerere de oferte, va încheia contractele-cadru de asistență juridică cu societățile de avocați ale căror oferte au fost acceptate. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 (2) Contractul-cadru de asistență juridică se încheie pe o perioadă de 3 ani și se semnează de către ministrul finanțelor publice sau de o persoană delegată în acest sens și de către reprezentantul mandatat al ofertanților, pe baza documentelor depuse în vederea participării la procedura de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică. (3) Contractele-cadru de asistență juridică se încheie în termen de cel mult 30 de zile de la anunțarea ofertanților selectați în vederea încheierii acestora, cu excepția cazului în care au fost formulate contestații. în acest caz, se aplică în mod corespunzător dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la condițiile legale privind încheierea contractelor- cadru de asistență juridică. (4) Modelul contractului-cadru de asistență juridică ce va fi încheiat cu societățile de avocați selectate este prevăzut în anexa C. Art. 14. — (1) în baza contractului-cadru de asistență juridică, beneficiarul va emite mandatele de asistență juridică, în funcție de necesitățile apărute. (2) în perioada cuprinsă între încheierea contractului-cadru de asistență juridică și emiterea mandatului de asistență juridică, societățile de avocați nu sunt îndreptățite să pretindă Ministerului Finanțelor Publice efectuarea de plăți în baza contractului-cadru de asistență juridică. Art. 15. — (1) Mandatul se acordă în condițiile art. 4, ținându-se cont de disponibilitatea efectivă a fiecărei societăți de avocați pentru realizarea mandatului solicitat și în funcție de necesitățile apărute. (2) După emiterea mandatului, societatea de avocați își va numi un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicările ulterioare cu Ministerul Finanțelor Publice. Art. 16. — (1) Ministerul Finanțelor Publice are obligația de a întocmi dosarul achiziției publice, care va cuprinde, în ordine cronologică, cel puțin următoarele documente: a) componența comisiei de evaluare; b) invitația de participare privind încheierea contractului- cadru de asistență juridică; c) documentația de atribuire; d) contestațiile primite, rezoluțiile și, după caz, măsurile corective adoptate de Ministerul Finanțelor Publice și comunicate ofertanților, precum și hotărârile judecătorești irevocabile; e) solicitările de clarificări referitoare la documentația de atribuire și răspunsurile aferente; f) declarațiile pe propria răspundere ale membrilor comisiei de evaluare; g) procesul-verbal de deschidere a ofertelor; h) ofertele; i) solicitările de clarificări referitoare la ofertele depuse și răspunsurile aferente; j) raportul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică; k) informarea adresată conducerii ministerului cu privire la rezultatul aplicării procedurii; I) anunțul și comunicările privind rezultatul aplicării procedurii transmise ofertanților; m) contractul-cadru de asistență juridică, semnat; n) mandatele de asistență juridică emise. (2) Dosarul achiziției publice se păstrează de către Direcția generală de trezorerie și datorie publică din cadrul Ministerului Finanțelor Publice atât timp cât contractul produce efecte juridice, dar nu mai puțin de 5 ani de la data finalizării contractului-cadru de asistență juridică. Art. 17. —Anexele A, B și C fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA A la procedură — Model — MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE DIRECȚIA GENERALĂ DE TREZORERIE Șl DATORIE PUBLICĂ Nr......../............ INVITAȚIE DE PARTICIPARE Aprobat Secretar de stat Denumirea autorității contractante: Ministerul Finanțelor Publice, cod fiscal nr. 4221306, municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, tel......... Obiectul contractului: servicii de asistență juridică, cod CPV 79112000-2. Procedura aplicată: cerere de oferte Data-limită și locul pentru depunerea ofertelor: ziua/luna/anul/ora la sediul ministerului, municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, et., camera ...., tel........ Oferta tehnică și financiară se vor introduce într-un plic sigilat, care, la rândul lui, împreună cu celelalte documente doveditoare se vor introduce într-un alt plic sigilat, pe care vor fi trecute adresa, denumirea și datele de contact ale ofertantului participant la procedură, precum și denumirea achiziției publice. Clarificări pentru elaborarea și prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul ministerului, municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, et., camera ...., tel........Persoana de contact:............., tel.............. Modul de elaborare a ofertelor, precum și sistemul de evaluare a acestora sunt reglementate în Caietul de sarcini prevăzut în anexa B la Procedura de selectare a societăților profesionale civile de avocați din România sau din străinătate pentru acordarea de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes”, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr...., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.din............. Deschiderea ofertelor are loc la data de...................la sediul ministerului din municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5. Director general, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 642/14.IX.2010 11 ANEXAB la procedură CAIET DE 1. Informații generale Autoritatea contractantă: Ministerul Finanțelor Publice, București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, România Scopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri stat pe termen mediu „Medium Term Notes” Procedura aplicată: cerere de oferte Legislația aplicabilă: — art. 2 alin. (2), art. 35—38 și 56 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare; — pct. 4.1 a), b) 2 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.289/2010 privind aprobarea Procedurii de selectare a societăților profesionale civile de avocați din România sau din străinătate pentru acordarea de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes”. Finanțare: bugetul de stat 2. Specificații tehnice Serviciile de asistență juridică aferente programului cuprind totalitatea activităților în legătură cu, dar nu limitate la: a) negocierea, pregătirea, revizuirea oricăror documente aferente implementării și derulării programului; b) asistența pentru revizuirea și actualizarea regulată a documentului de descriere a emitentului; c) asistență în structurarea oricărei tranzacții și participarea în procesul de „due diligence”; d) pregătirea și/sau revizuirea documentelor necesare pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor din cadrul programului; e) pregătirea și emiterea unei opinii legale obiective cu privire la fiecare tranzacție în cadrul programului și/sau cu privire la alte acțiuni, dacă este cazul; f) analiza și consilierea cu privire la reglementări specifice care ar putea avea impact asupra programului; g) pregătirea, la un moment dat pe parcursul derulării programului, a documentației necesare care să permită efectuarea emisiunilor de instrumente financiare sub Regula 144Adin Legea valorilor mobiliare din SUA. 3. Calificarea candidaților în vederea participării la procedura de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică, ofertanții trebuie să depună următoarele: a) oferta tehnică, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1; b) oferta financiară, conform formularului prevăzut în anexa nr. 2; c) curriculum vitae al membrilor echipei propuse, care vor fi nominalizați în oferta tehnică prevăzută în anexa nr. 1; d) documente din care să rezulte cunoștințe privind acordarea de asistență juridică pentru implementarea unor programe similare de către emitenți suverani sau cu SARCINI caracteristici similare, precum și pentru execuția de emisiuni de titluri de stat pe piețele internaționale; e) documente de formare academică recunoscute, prin care să se ateste cunoștințele temeinice de drept internațional public și de dreptul comerțului internațional; f) certificate de atestare recunoscute, care să ateste nivelul cunoștințelor de limba engleză, cu excepția vorbitorilor nativi de limba engleză; g) recomandări, certificate, contracte, care să demonstreze că se bucură de încredere din partea clienților, pe baza tranzacțiilor finalizate de societatea profesională civilă de avocați; h) convențiile de asociere intervenite între membrii asocieri i/consorțiului; i) alte documente care să ateste îndeplinirea criteriilor de selecție. 4. Criterii de selectare Criteriile avute în vedere la selectarea ofertelor sunt: a) numărul de programe MTN la implementarea cărora ofertantul a participat în perioada 2008—2010; se vor preciza detalii cu privire la emitent (suveran sau alte instituții cu caracteristici similare), volum, monede; b) numărul de programe MTN pentru care ofertantul a implementat Regula 144Adin Legea valorilor mobiliare din SUA în cadrul unui program supus „Regulation S” deja existent; „Regulation S” exceptează instrumentele financiare destinate investitorilor din afara SUA de la obligațiile de înregistrare sub secțiunea 5 a Legii valorilor mobiliare din SUA; c) numărul de tranzacții finalizate în cadrul unui program MTN pentru emitenți suverani sau cu caracteristici similare, pentru care ofertantul a acordat asistență juridică în favoarea emitentului sau a băncilor care au intermediat tranzacția; se va individualiza fiecare tranzacție în parte, începând cu anul 2008, cu numele emitentului, volumul și data emisiunii, piețele de vânzare; d) oferta financiară. 5. Elaborarea ofertei Ofertantul are obligația de a menține oferta valabilă pe o perioadă de 60 de zile. Ministerul Finanțelor Publice are dreptul de a solicita, în circumstanțe excepționale, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a ofertei, prelungirea acestei perioade. Oferta trebuie însoțită de împuternicirea scrisă prin care reprezentantul ofertantului este autorizat să reprezinte societatea de avocați și să semneze în numele acesteia. 6. Prezentarea ofertei Ofertantul trebuie să depună și să înregistreze oferta în termenul prevăzut în invitația de participare. Orice ofertant are dreptul de a-și retrage sau de a-și modifica oferta numai înainte de data-limită stabilită pentru deschiderea ofertei și numai printr-o solicitare scrisă în acest sens. Ofertantul are dreptul de a depune doar o singură ofertă. Nu se admit oferte alternative. 7. Deschiderea și evaluarea ofertelor 7.1. Deschiderea ofertelor se va face la sediul Ministerului Finanțelor Publice, municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, et...., camera............ 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 Orice ofertant are dreptul să fie prezent la deschiderea ofertelor. Comisia de evaluare a ofertelor va întocmi un proces-verbal de deschidere a ofertelor, care urmează să fie semnat atât de membrii comisiei, cât și de reprezentanții ofertanților prezenți, în care se consemnează: — denumirea ofertanților; — oferta tehnică; — oferta financiară; — orice alte elemente care privesc deschiderea ofertelor. 7.2. Evaluarea ofertelor presupune: — analizarea ofertelor tehnice și financiare și punctarea acestora; — stabilirea ofertelor inacceptabile, neconforme sau admisibile; — ierarhizarea ofertanților calificați; — întocmirea raportului procedurii de atribuire a contractului- cadru de asistență juridică. 8. Punctajul 8.1. Punctajul ofertei tehnice: a) numărul de programe MTN la implementarea cărora ofertantul a participat în perioada 2008—2010 — câte 5 puncte pentru fiecare program, dar nu mai mult de 50 de puncte; b) numărul de programe MTN pentru care ofertantul a implementat regula 144Aunui program supus „Regulation S” deja existent — câte 5 puncte pentru fiecare program implementat, dar nu mai mult de 30 de puncte; c) numărul de tranzacții finalizate în cadrul unui program MTN pentru emitenți suverani sau cu caracteristici similare, pentru care ofertantul a acordat asistență juridică în favoarea emitentului sau a băncilor care au intermediat tranzacția — câte două puncte pentru fiecare tranzacție, dar nu mai mult de 20 de puncte. 8. 1.1. Punctajul ofertei tehnice se calculează astfel: a) se adună punctele obținute de fiecare ofertă tehnică pentru criteriile prevăzute la pct. 8.1, suma acestora reprezentând scorul tehnic; b) oferta cu scorul tehnic cel mai mare primește punctaj maxim de 100 de puncte; c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel: P_X = S_X x 100/S_M, unde: P_ X = punctajul ofertei tehnice analizate; S_ X = scorul tehnic obținut de oferta analizată; S_M = scorul tehnic obținut de oferta cu cel mai mare scor tehnic, respectiv cea care a primit 100 de puncte. 8. 1.2. Ofertele care nu primesc puncte la toate cele 3 criterii de selecție prevăzute la pct. 8.1 și care nu au un scor tehnic de cel puțin 70 de puncte sunt descalificate. 8.2. Oferta financiară 8.2.1. Oferta financiară cuprinde onorariul fix maxim exprimat în euro/societate de avocați (asociere/consorțiu) fără TVA, defalcată pe tipuri de activități ce urmează a fi desfășurate, respectiv: a) revizuirea prospectului de bază (documentul de descriere a emitentului) aferent implementării programului și a primei emisiuni de obligațiuni în baza programului, precum și participarea la procesul de „due diligence”; b) negocierea documentelor contractuale aferente programului și a celor aferente tranzacției inaugurale; c) emiterea opiniei juridice și colectarea condițiilor precedente pentru implementarea programului și a tranzacției inaugurale. 8.2.2. în vederea analizării ofertei financiare, ofertele în euro vor fi transformate în lei, la cursul oficial comunicat de Banca Națională a României cu două zile înainte de deschiderea ofertelor. 8.2.3. Punctajul ofertei financiare se calculează astfel: a) se însumează valorile onorariilor maxime solicitate pentru tipurile de activități prevăzute la pct. 8.2.1, obținându-se scorul financiar; b) oferta cu scorul financiar cel mai mic va primi 100 de puncte; c) celelalte oferte primesc un punctaj calculat astfel: P_X = S_M x 100/S_X, unde: P_X = punctajul ofertei financiare analizate; S_M = scorul financiar obținut de oferta cu cel mai mic scor financiar, respectiv cea care a primit 100 de puncte; S_X = scorul financiar obținut de oferta analizată. 8.2.4. Ofertele financiare al căror scor financiar depășește cu mai mult de 50% scorul financiar cel mai mic sunt considerate neconforme. 8.3. Punctajul final 8.3.1. Pentru ierarhizarea ofertelor calificate, la punctajul tehnic obținut se adaugă punctajul obținut la oferta financiară. în caz de egalitate de puncte primează punctajul obținut la oferta tehnică. 9. Atribuirea contractului-cadru de asistență juridică (1) Criteriul de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică este „oferta corespunzătoare din punct de vedere tehnico-economic”. în situația în care 2 sau mai mulți ofertanți obțin punctaj egal, departajarea se face în funcție de punctajul obținut la oferta tehnică. (2) Ministerul Finanțelor Publice va comunica în scris tuturor ofertanților rezultatul aplicării procedurii, în cel mult 3 zile de la data la care comisia de evaluare a încheiat Raportul procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică. (3) Prețul contractului va fi stabilit în mandat în funcție de tipul serviciilor de asistență juridică solicitate conform art. 4 din anexa nr. 1 la ordin. (4) Valoarea contractului poate fi diminuată, prin acordul părților, în situația în care bugetul alocat Ministerului Finanțelor Publice, potrivit legii bugetului de stat, este insuficient pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente serviciilor care vor fi prestate în acel an. 10. Acordarea mandatului (1) Pentru prestarea serviciilor de asistență juridică referitoare la implementarea programului și a tranzacției inaugurale, Ministerul Finanțelor Publice va acorda mandat, după încheierea contractului-cadru de asistență juridică, societății de avocați/asocierii/consorțiului care a obținut punctajul cel mai mare în urma procedurii de atribuire a contractului-cadru de asistență juridică. (2) Pentru prestarea serviciilor de asistență juridică, care pot apărea ca fiind necesare pe parcursul derulării programului, Ministerul Finanțelor Publice va acorda mandat, după încheierea contractului-cadru de asistență juridică, uneia/unuia dintre societățile de avocați/asocieri/consorții selectate/selectat, acesteia/acestuia urmând să le/îi fie cerută ofertă de preț pentru serviciile vizate, în funcție de specificul tranzacțiilor și al piețelor financiare vizate de acestea. 11. Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul caiet de sarcini. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 13 ANEXA Nr. 1 la Caietul de sarcini OFERTA TEHNICĂ Ofertant:............................................................................................................. Nr. Criterii Nr. programe MTN/tranzacții crt. care îndeplinesc criteriul 1. Numărul de programe MTN la implementarea cărora ofertantul a participat în perioada 2008---2010 2. Numărul de programe MTN pentru care ofertantul a implementat regula 144A unui program supus „Regulation S” deja existent 3. Numărul de tranzacții finalizate în cadrul unui program MTN pentru emitenți suverani sau cu caracteristici similare, pentru care ofertantul a acordat asistență juridică în favoarea emitentului sau a băncilor care au intermediat tranzacția Componența echipei de avocați: ............................................................... Semnătura ANEXA Nr. 2 la Caietul de sarcini OFERTA FINANCIARĂ Ofertant:......................................................................................................... Nr. Activitate Onorariu/activitate crt. (euro, fără TVA) 1. Revizuirea prospectului de bază (documentul de descriere a emitentului) aferent implementării Programului-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes” (programul) și a primei emisiuni de obligațiuni în baza programului, precum și participarea la procesul de „due diligence” 2. Negocierea documentelor contractuale aferente programului și a celor aferente tranzacției inaugurale 3. Emiterea opiniei junaice și colectarea condițiilor precedente pentru implementarea programului și a tranzacției inaugurale Semnătura 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 ANEXAC la procedură —Model — CONTRACT-CADRU DE ASISTENȚĂ JURIDICĂ 1. Părțile contractante între: Ministerul Finanțelor Publice, adresa sediului................., telefon/fax............., numărul de înmatriculare......., cod fiscal..........., cont trezorerie..........., reprezentat prin............................, având funcția de........, (denumirea conducătorului) în calitate de beneficiar, și ........................................................, adresa sediului................................................, (denumirea) telefon/fax............, numărul de înmatriculare............, cod fiscal............, cont (trezorerie, bancă).........., reprezentat prin..............................................................., având funcția de........................., (denumirea conducătorului) în calitate de prestator, a intervenit prezentul contract-cadru de asistență juridică, denumit în continuare contract. 2. Obiectul contractului Prin încheierea prezentului contract, prestatorul își asumă obligația de a presta servicii de asistență juridică, în conformitate cu prevederile din caietul de sarcini, în vederea implementării și efectuării de tranzacții în cadrul Programului-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes” (programul), în baza mandatului acordat de Ministerul Finanțelor Publice. 3. Prețul contractului 3.1. Prețul contractului va fi stabilit în mandat în funcție de tipul serviciilor de asistență juridică solicitate conform art. 4 din Procedura de selectare a societăților profesionale civile de avocați din România sau din străinătate pentru acordarea de asistență juridică pentru Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu „Medium Term Notes”, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.289/2010. 3.2. Beneficiarul se obligă să plătească prestatorului prețul convenit în cazul în care, în baza mandatului acordat, prestatorul asigură prestarea de servicii juridice legate de implementarea programului. 3.3. Plata se face doar pentru serviciile de asistență juridică prestate efectiv de către prestator prin avocații nominalizați în oferta tehnică, încheierea prezentului contract negenerând nicio obligație financiară pentru beneficiar, obligațiile financiare ale părților fiind stipulate în mandatul acordat. 3.4. Facturile pentru onorarii vor fi redactate defalcându-se activitățile pe subactivități și cheltuieli aferente, cu prezentarea documentelor justificative. 4. Durata contractului 4.1. Prezentul contract se încheie pentru o perioadă de 3 ani. Prestatorul își asumă obligația de a asigura servicii de asistență juridică, conform mandatului acordat. 4.2. în baza prezentului contract, beneficiarul va emite mandatele de asistență juridică, în funcție de necesitățile apărute. 4.3. în perioada cuprinsă între momentul încheierii prezentului contract și emiterea mandatului de asistență juridică, prestatorul nu este îndreptățit să pretindă beneficiarului să efectueze plăți în baza prezentului contract. 4.4. Prestatorul care a primit mandat de asistență juridică are obligația de a depune toate diligențele pentru îndeplinirea mandatului încredințat. 5. Caracterul confidențial al contractului 5.1. (1)0 parte contractantă nu are dreptul, fără acordul scris al celeilalte părți: a) de a face cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terțe părți, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea prezentului contract; b) de a utiliza informațiile și documentele obținute sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract în alt scop decât acela de a-și îndeplini obligațiile contractuale. (2) Dezvăluirea oricărei informații față de persoanele implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidențial și se va extinde numai asupra acelor informații necesare în vederea îndeplinirii acestuia. 5.2. O parte contractantă va fi exonerată de răspunderea pentru dezvăluirea de informații referitoare la prezentul contract dacă: a) informația era cunoscută părții contractante înainte ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau b) informația a fost dezvăluită după ce a fost obținut acordul scris al celeilalte părți contractante pentru asemenea dezvăluire; sau c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informația. 6. Responsabilitățile prestatorului 6.1. (1) Prestatorul are obligația de a presta, cu profesionalismul și promptitudinea cuvenite angajamentului asumat și în conformitate cu propunerea de ofertă, asistență juridică aferentă programului în legătură cu, dar nu limitată la: a) negocierea, pregătirea, revizuirea oricăror documente aferente implementării și derulării programului; b) asistența pentru revizuirea și actualizarea regulată a documentului de descriere a emitentului; c) asistență în structurarea oricărei tranzacții și participarea în procesul de „due diligence”; d) pregătirea și/sau revizuirea documentelor necesare pentru aprobarea, emiterea, vânzarea sau livrarea instrumentelor din cadrul programului; e) pregătirea și emiterea unei opinii legale obiective cu privire la fiecare tranzacție în cadrul programului și/sau cu privire la alte acțiuni, dacă este cazul; f) analiza și consilierea cu privire la legislația specifică ce ar putea avea impact asupra programului; g) pregătirea documentației necesare pentru a completa programul în vederea emisiunilor de instrumente financiare sub MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 15 regula 144A, la un moment dat pe parcursul derulării programului. (2 ) Prestatorul își va desemna un reprezentant care va fi responsabil de toate comunicările ulterioare cu Ministerul Finanțelor Publice. (3 ) Prestatorul are obligația de a supraveghea prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalațiile, echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie definitive, cerute de și pentru prezentul contract, în măsura în care necesitatea asigurării acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce în mod rezonabil din prezentul contract. (4 ) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei numai cu acordul beneficiarului și dacă avocatul propus are aceleași calificări și întrunește criteriile de selecție aplicate de beneficiar în cadrul procedurii de atribuire a contractului. (5 ) Pe durata derulării prezentului contract, prestatorul are obligația de a informa beneficiarul despre apariția situațiilor de conflict de interese și de a lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor. 6.2. Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atât de oportunitatea și legalitatea tuturor operațiunilor și metodelor de prestare utilizate, cât și de calificarea personalului folosit pe toată durata prezentului contract. 7. Responsabilitățile beneficiarului Beneficiarul are obligația de a face demersurile necesare către toate instituțiile statului pentru a pune la dispoziția prestatorului orice facilități și/sau informații pe care acesta le-a cerut în propunerea de ofertă sau care au apărut pe durata mandatului acordat și pe care acesta le consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului contract. 8. Verificări 8.1. Beneficiarul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor. în desfășurarea activității de verificare, beneficiarul poate amâna sau refuza plata anumitor activități ori deconturi insuficient fundamentate în prezentările transmise, fără a genera calculul de penalități. 8.2. Verificările vor fi efectuate în conformitate cu prevederile prezentului contract. Beneficiarul are obligația de a notifica în scris prestatorului identitatea reprezentanților săi împuterniciți în acest scop. 9. Asigurarea serviciilor de asistență juridică Prestatorul are obligația de a începe prestarea serviciilor de asistență juridică în timpul cel mai scurt posibil de la primirea mandatului de asistență juridică. 10. Modalități de plată Beneficiarul are obligația de a efectua plata către prestator, prin ordin de plată, în perioada 24—31 a lunii următoare celei în care au fost prestate serviciile, în conformitate cu prevederile art. 36 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, aprobată prin Legea nr. 227/2009, cu modificările și completările ulterioare. Plățile în valută aferente facturilor externe se vor efectua la cursul Băncii Naționale a României din ziua comunicării facturii către beneficiar, cu respectarea prevederilor legale. 11. Amendamente Modificarea prezentului contract se face numai în scris, cu acordul părților contractante. 12. Penalități și daune-interese în situația în care prestatorul nu își onorează obligațiile asumate prin prezentul contract, beneficiarul are dreptul de a imputa de două ori valoarea contractului, prezentul contract constituind titlu executoriu, fără punerea în întârziere sau îndeplinirea altor formalități. 13. Rezilierea contractului 13.1. Nerespectarea obligațiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părți dă dreptul părții lezate de a cere rezilierea contractului și de a pretinde plata de daune-interese. 13.2. Beneficiarul își rezervă dreptul de a denunța unilateral prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariția unor circumstanțe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia și care conduc la modificarea clauzelor contractuale în așa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară interesului public. 14. Forța majoră 14.1. Forța majoră exonerează părțile contractante de îndeplinirea obligațiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acționează. 14.2. îndeplinirea prezentului contract va fi suspendată pe perioada de acțiune a forței majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părților până la apariția acesteia. 14.3. Partea contractantă care invocă forța majoră are obligația de a notifica celeilalte părți, imediat și în mod complet, producerea acesteia și de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor. 14.4. Dacă forța majoră acționează sau se estimează că va acționa o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părți să poată pretinde celeilalte daune-interese. 15. Soluționarea litigiilor 15.1. Beneficiarul și prestatorul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînțelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea prezentului contract. 15.2. Dacă beneficiarul și prestatorul nu reușesc să rezolve în mod amiabil o divergență contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluționeze de către instanțele judecătorești competente din România. 16. Limba care guvernează contractul Limba care guvernează contractul este limba română. 17. Comunicări 17.1. (1) Orice comunicare între părți referitoare la îndeplinirea prezentului contract poate fi transmisă în scris, în limba română sau limba engleză. (2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât și în momentul primirii. 17.2. Comunicările între părți se pot face și prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiția confirmării în scris a primirii comunicării. în situația în care comunicările dintre părți se fac prin intermediul poștei electronice sau al faxului și sunt dublate de transmiterea acelorași documente și prin poștă, data comunicării va fi considerată cea la care se înregistrează exemplarele transmise prin poștă. 18. Legea aplicabilă contractului Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România. încheiat astăzi, , în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă. Beneficiar, Prestator, 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 642/14.IX.2010 ANEXA Nr. 2 COMPONENȚA comisiei de evaluare a societăților profesionale civile de avocați Președinte: secretar de stat coordonator— Direcția generală de trezorerie și datorie publică Membru: reprezentant desemnat de Direcția generală de trezorerie și datorie publică Membru: reprezentant desemnat de Direcția generală de investiții, achiziții publice și servicii interne Membru: reprezentant desemnat de Direcția generală juridică Membru: reprezentant desemnat de Direcția de buget și contabilitate internă NOTĂ: Prin ordin al ministrului finanțelor publice se va stabili componența nominală a comisiei, numindu-se atât un membru titular, cât și un membru supleant. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446281 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642/14.IX.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495