MONITORUL OFICIAL Anul 178 (XXII) —Nr. 637 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ⁷⁷ » Vineri, 10 septembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 2.179/1.528. — Ordin al ministrului finanțelor publice și al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri pentru aprobarea Convenției privind implementarea măsurilor de sprijin pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, â Contractului de garantare, a Convenției de fidejusiune și a modelului înscrisului prevăzut la art. 15 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, precum și pentru stabilirea nivelului comisionului de gestiune a garanțiilor acordate de Fondul National de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii — S.A. — IFN în numele și în contul statului’român în cadrul măsurilor de sprijin ..................................................... 2-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 637/10.IX.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Nr. 2.179 din 25 august 2010 ș| MEDIULUI DE AFACERI Nr. 1.528 din 25 august 2010 ORDIN pentru aprobarea Convenției privind implementarea măsurilor de sprijin pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, a Contractului de garantare, a Convenției de fidejusiune și a modelului înscrisului prevăzut la art. 15 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, precum și pentru stabilirea nivelului comisionului de gestiune a garanțiilor acordate de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii — S.A. — IFN în numele și în contul statului român în cadrul măsurilor de sprijin Având în vedere: — prevederile art. 13 alin. (2) și (3), art. 15 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală; — dispozițiile art. 44 din Normele de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010, în vederea reglementării condițiilor necesare facilitării aplicării măsurilor de sprijin pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010, în temeiul: — art. 41 alin. (1) și art. 42 din Normele de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010; — art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare; — art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, cu modificările ulterioare, ministrul finanțelor publice și ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri emit prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă modelul Convenției privind implementarea măsurilor de sprijin pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, prevăzută în art. 13 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Se aprobă modelul Contractului de garantare, prevăzut la art. 41 alin. (1) din Normele de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — (1) Se aprobă modelul Convenției de fidejusiune, prevăzută la art. 13 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010, prevăzut în anexele nr. 3a și 3b, care fac parte integrantă din prezentul ordin. (2) în vederea încheierii convențiilor de fidejusiune prevăzute la alin. (1), Ministerul Finanțelor Publice mandatează direcțiile generale ale finanțelor publice județene/a municipiului București să semneze aceste convenții în numele Ministerului Finanțelor Publice. Art. 4. — Se aprobă modelul înscrisului denumit Titlu de creanță, prevăzut la art. 15 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010, prevăzut în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 5. — Pentru semestrul II al anului 2010 se aprobă comisionul de gestiune a garanțiilor acordate de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii — S.A. — IFN, în numele și în contul statului român, în cadrul măsurilor de sprijin, la nivelul de 0,75% pe an, calculat la soldul creditului garantat. Art. 6. — Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii — S.A. — IFN, precum și finanțatorii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 637/10.IX.2010 3 ANEXA Nr. 1 CONVENȚIE din....... privind implementarea măsurilor de sprijin pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală încheiată în temeiul art. 13 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010, și al art. 38 alin. (1) din Normele de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 537 din 2 august 2010, între: Ministerul Finanțelor Publice, autoritate a administrației publice centrale, cu sediul în municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, reprezentat de..........., în calitate de.................denumit în continuare MFP, și Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii — S.A. — IFN, cu sediul social în municipiul București, str. Ștefan Iulian nr. 38, sectorul 1, înmatriculat în registrul comerțului sub nr. J40/10581/2001, cod unic de înregistrare 14367083, înregistrat în Registrul general al IFN sub nr. RG-PJR-41-110174 și în Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41- 110030, reprezentat de........, în calitate de.........., și de............., în calitate de......, denumit în continuare FNGCIMM. CAPITOLUL I Obiectul convenției Art. 1. — (1) Prezenta convenție reglementează termenii și condițiile mandatului acordat FNGCIMM de către MFP, precum și drepturile și obligațiile părților privind acordarea, monitorizarea, raportarea și executarea garanțiilor rezultate din aplicarea măsurilor de sprijin în vederea reabilitării termice a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală. (2) Măsurile de sprijin au în vedere facilitarea accesului asociațiilor de proprietari — persoane juridice fără scop patrimonial — și a proprietarilor locuințelor unifamiliale — persoane fizice —, denumiți în continuare beneficiari, la contractarea de credite bancare, acordate de instituții de credit, denumite în continuare finanțatori, cu garanție guvernamentală și cu dobândă subvenționată, pentru executarea lucrărilor de intervenție privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit, și sunt aplicabile beneficiarilor clădirilor de locuit construite și recepționate până la sfârșitul anului 2000. (3) Sursa de plată a valorii parțiale sau totale de executare a garanțiilor emise de FNGCIMM în numele și în contul statului este bugetul de stat, prin bugetul MFP — Acțiuni generale. (4) Pentru anul 2010, plafonul total al garanțiilor care pot fi emise potrivit art. 16 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală este de 200 milioane lei. (5) Termenii utilizați în prezenta convenție au semnificațiile prevăzute în anexa nr. 1 la Normele de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010. CAPITOLUL II Conținutul mandatului Art. 2. — MFP, în calitate de reprezentant al statului, are următoarele obligații: a) să propună Guvernului plafonul anual al garanțiilor care pot fi emise conform art. 16 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010; b) să efectueze plata valorii parțiale de executare a garanției în contul finanțatorilor, de maximum 5 ori pe durata unui credit, în baza deciziei de aprobare a cererii parțiale de plată, transmisă de FNGCIMM conform cap. IV; c) să efectueze plata valorii totale de executare a garanției în contul finanțatorilor, după efectuarea a 5 plăți aferente valorii parțiale de executare a garanției pe durata unui credit, în baza deciziei de aprobare a cererii totale de plată, transmisă de FNGCIMM conform cap. IV; d) să transmită FNGCIMM și finanțatorului eventuale clarificări necesare pentru executarea operațiunilor ce decurg din mandatul primit; e) să țină evidența plăților efectuate pe fiecare beneficiar, asigurându-se că plata valorii totale de executare a garanției se realizează în cazul în care, pentru a șasea oară, beneficiarul creditului garantat nu rambursează la scadență rata de capital, parțial sau integral; f) să negocieze semestrial nivelul comisionului de gestiune datorat FNGCIMM, calculat pe an, la soldul finanțării garantate; ministrul finanțelor publice trebuie să emită ordinul privind aprobarea nivelului comisionului datorat FNGCIMM pentru acordarea și gestionarea garanțiilor acordate potrivit art. 16 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010. Art. 3. — FNGCIMM, în calitate de mandatar, are următoarele obligații: a) să elaboreze și să aprobe, prin organele sale statutare, instrucțiunile generale aplicabile finanțatorilor în privința acordării, monitorizării, raportării și executării garanțiilor rezultate din aplicarea măsurilor de sprijin pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, denumite în continuare instrucțiuni generale; b) să acorde garanția în condițiile Normelor de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010, și instrucțiunilor generale; c) să urmărească și să verifice îndeplinirea de către finanțator a tuturor obligațiilor asumate prin contractul de garantare, la termenele și în condițiile prevăzute de acesta; d) să urmărească periodic stadiul derulării creditului garantat, pe baza situațiilor furnizate de către finanțatori, conform prevederilor contractului de garantare; e) să monitorizeze încadrarea valorii garanțiilor acordate în plafonul anual aprobat conform art. 16 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010; f) să aprobe plata parțială sau totală a garanției, după caz, numai în condițiile expres prevăzute în contractele de garantare încheiate cu finanțatorii și beneficiarii; g) să comunice MFP situația plăților de efectuat aferente garanțiilor emise conform Ordonanței de urgență a Guvernului 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 637/10.IX.2010 nr. 69/2010, însoțită de deciziile de aprobare a cererilor de plată și de convențiile de fidejusiune în formă autentică, încheiate de proprietarul/proprietarii restanțieri în cazul în care asociația de proprietari, prin reprezentanții săi legali, și-a îndeplinit obligația de a identifica pe propria răspundere proprietarii restanțieri, așa cum a fost prevăzută la art. 39 alin. (2) din Normele de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010. în caz contrar, vor fi comunicate convențiile de fidejusiune încheiate de către toți proprietarii locuințelor dintr-o clădire tip bloc de locuințe; h) să țină o evidență a deciziilor de aprobare/respingere a plăților efectuate în contul fiecărei garanții, asigurându-se că deciziile de aprobare a plății valorii totale de executare a garanției se efectuează numai după ce au fost emise 5 decizii de aprobare a plăților aferente valorilor parțiale de executare a unei garanții pe durata unui credit; i) să transmită MFP rapoartele prevăzute la cap. III, la termenele stabilite în art. 8 alin. (2); j) să țină o evidență a garanțiilor acordate în condițiile Programului de sprijin, pe categorii de beneficiari, asigurându-se că un beneficiar accesează o singură garanție guvernamentală pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală; k) să îndeplinească orice alte atribuții care îi revin în calitate de mandatar, necesare bunei derulări a măsurilor de sprijin pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, solicitate de MFP. CAPITOLUL III Raportări Art. 4. — (1) Pe parcursul derulării prezentei convenții, FNGCIMM va transmite MFP următoarele raportări: a) situația garanțiilor acordate de FNGCIMM, consolidate pe finanțatori, cu evidențierea detaliată a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 1 la convenție); b) situația scadențarului estimativ al rambursărilor de rate de capital aferente creditelor garantate de către FNGCIMM în numele și în contul statului, consolidate pe finanțatori, cu evidențierea detaliată a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 2 la convenție); c) situația rambursărilor de rate de capital efectuate în contul creditelor garantate de către FNGCIMM în numele și contul statului, consolidate pe finanțatori, cu evidențierea detaliată a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 3 la convenție). (2) Anexele nr. 1—3 se transmit lunar, până în penultima zi lucrătoare a lunii curente pentru luna precedentă. Art. 5. — (1) Agenția Națională de Administrare Fiscală raportează direcției de specialitate din cadrul MFP situația stingerii creanțelor fiscale datorate de beneficiarii măsurilor de reabilitare termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală prin modalitățile de executare silită. (2) Transmiterea raportării prevăzute la alin. (1) se efectuează trimestrial, până în a 15-a zi calendaristică a lunii următoare încheierii trimestrului. CAPITOLUL IV Plata garanției Art. 6. — Cererile de plată parțială și totală se aprobă de către FNGCIMM, conform prevederilor art. 39 din Normele de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010, instrucțiunilor generale și dispozițiilor din contractele de garantare încheiate cu finanțatorii și beneficiarii. Art. 7. — (1) Plata valorii parțiale de executare a garanției se efectuează de către MFP în contul finanțatorului, de maximum 5 ori pe durata unui credit garantat. (2) Plata valorii totale de executare a garanției se efectuează de către MFP în contul finanțatorilor, în cazul în care beneficiarii, pentru a 6-a oară, nu rambursează la scadență rata de capital, parțial sau integral. (3) Plățile prevăzute la alin. (1) și (2) se fac în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de către FNGCIMM a cererilor de plată parțială, respectiv totală, fără a depăși 90 de zile calendaristice restante la plată de către beneficiar. Art. 8. — (1) FNGCIMM transmite MFP deciziile de aprobare a cererilor de plată parțială sau totală pentru fiecare garanție, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată de la finanțator, vizate cu „bun de plată”, împreună cu un exemplar original al fiecărui contract de garantare. (2) Decizia astfel cum a fost menționată la alin. (1) reprezintă documentul justificativ pe baza căruia MFP efectuează plata către finanțator a valorii de executare a garanției, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea acesteia. (3) Comunicările prevăzute la alin. (1) și (2) se adresează Direcției generale de trezorerie și datorie publică din cadrul MFP și se fac prin curier la sediul MFP. Art. 9. — (1) Sumele aferente plăților efectuate în contul finanțatorilor conform art. 7 se recuperează prin executare silită, în baza înscrisurilor întocmite de direcția de specialitate din cadrul MFP, de către organele competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală de la beneficiarii creditelor garantate, conform reglementărilor legale în materia colectării creanțelor fiscale. Creanțele individualizate în aceste titluri sunt asimilate creanțelor fiscale. (2) în termen de 15 zile calendaristice de la data efectuării fiecărei plăți, înscrisul, împreună cu dovada comunicării acestuia către debitorul beneficiar al creditului garantat și proprietarul din asociația de proprietari beneficiar al creditului garantat, după caz, însoțite de contractul de garantare în original sau copie certificată, după caz, precum și documentele care au stat la baza acordării garanției se transmit de către direcția de specialitate din cadrul MFP organelor competente subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală în a căror rază teritorială are domiciliul fiscal debitorul, în vederea înscrierii în evidența fiscală a acestora. (3) După expirarea termenului legal de 60 de zile de la data comunicării înscrisului prevăzut la alin. (2) către debitor, titlul de creanță devine titlu executoriu, în temeiul căruia organele competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor proceda la aplicarea modalităților de executare silită potrivit dispozițiilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. (4) Creanțele prevăzute la alin. (3) se pot stinge și prin celelalte modalități prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL V Confidențialitate Art. 10. — (1) Părțile sunt obligate să păstreze confidențialitatea asupra tuturor faptelor, datelor și informațiilor referitoare la activitatea desfășurată, precum și asupra oricărui fapt, dată sau informație, aflate la dispoziția lor, care privesc persoana, proprietatea, activitatea, afacerea, relațiile personale sau de afaceri ale beneficiarilor finanțărilor garantate ori informații referitoare la contractele încheiate cu clienții sau MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 637/10.IX.2010 5 serviciile prestate pentru aceștia, cu asigurarea liberului acces la informațiile de interes public conform prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare. (2) în înțelesul prezentului articol, se consideră client orice persoană fizică sau juridică ce beneficiază ori a beneficiat de serviciile directe sau indirecte ale părților, în contextul derulării măsurilor de sprijin pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală. Art. 11. — Persoanele care participă, sub orice formă, la administrarea, conducerea ori activitatea părților au obligația să păstreze confidențialitatea asupra oricărui fapt, a oricăror date sau informații la care se referă art. 10, de care au luat cunoștință în cursul exercitării atribuțiilor lor în cadrul derulării Programului de sprijin și a executării prezentei convenții, și nu au dreptul să le utilizeze în folos personal sau în folosul altuia, direct ori indirect. Această obligație subzistă și după încetarea activității în cadrul părților semnatare ale prezentei convenții. Art. 12. — Obligația de păstrare a confidențialității, impusă de prevederile art. 10 și 11, nu poate fi opusă unei autorități care, potrivit legii, are dreptul de a solicita accesul la astfel de informații. CAPITOLUL VI Răspundere contractuală. Jurisdicție Art. 13. — Părțile răspund conform legii în cazul neîndeplinirii, îndeplinirii necorespunzătoare sau cu întârziere a obligațiilor ce le revin potrivit prezentei convenții și legislației corespunzătoare aplicabile acesteia, cu excepția cazurilor în care nerespectarea se datorează forței majore, faptului celeilalte părți ori îndeplinirii unei activități impuse de lege. Art. 14. — FNGCIMM este direct răspunzător de acoperirea oricărui prejudiciu ce ar putea deriva din neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a oricărei obligații din conținutul mandatului acordat de MFP. Art. 15. — Orice neînțelegeri decurgând din interpretarea sau aplicarea prevederilor prezentei convenții vor fi soluționate de părți pe cale amiabilă. în cazul în care nu se va putea ajunge la un acord pe această cale, părțile convin ca neînțelegerile să fie soluționate de instanțele judecătorești competente. CAPITOLUL VII Alte clauze Art. 16. — Comunicările referitoare la prezenta convenție se vor face la adresele și către persoanele menționate în continuare: MFP — Direcția generală de trezorerie și datorie publică — director general Telefon/fax: 00 40 21 319 98 18 — director general adjunct — back Office Telefon: 004 0213 199 732; fax: 004 0213 111 608 FNGCIMM — Direcția sinteză, risc, strategie și relații instituționale — director executiv Telefon: 00 40 21 310.18.74; fax: 00 40 21 310.18.57 Art. 17. — Orice modificare sau revizuire a prezentei convenții se va face în scris, cu acordul părților și cu respectarea legislației în vigoare. Art. 18. —Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezenta convenție. Art. 19. — Prezenta convenție se completează cu prevederile din legislația în vigoare aplicabilă. Art. 20. — (1) Prezenta convenție intră în vigoare la data semnării, rămâne în vigoare pe toată perioada de valabilitate a garanțiilor acordate în cadrul Programului de sprijin și își încetează valabilitatea odată cu încetarea valabilității contractelor de garantare încheiate de FNGCIMM. (2) Prezenta convenție a fost semnată de părți la data de........, în 3 exemplare, fiecare având valoare de original și constituind împreună un singur act juridic, dintre care două exemplare pentru MFP și unul pentru FNGCIMM. ANEXA Nr. 1 la convenție Situația garanțiilor acordate pe categorii de beneficiari de către FNGCIMM în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării termice a clădirilor de locuit în luna.......................................... Nr. Denumirea beneficiarului de garanție Data contractului Valoarea garantată Observații crt. de garantare (lei) 0 1 2 3 4 A. Instituție de credit 1 1. Asociații de proprietari asociația de proprietari 1 asociația de proprietari 2 2. Persoane fizice proprietare ale clădirilor de locuit de tip unifamilial supuse intervențiilor în vederea reabilitării termice persoana fizică 1 persoana fizică 2 Subtotal instituție de credit 1 --- B. Instituție de credit 2 1. Asociații de proprietari asociația de proprietari 1 asociația de proprietari 2 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 637/10.IX.2010 0 1 2 3 4 2. Persoane fizice proprietare ale clădirilor de locuit de tip unifamilial supuse intervențiilor în vederea reabilitării termice persoana fizică 1 persoana fizică 2 Subtotal instituție de credit 2 --- TOTAL: --- Mod de completare: Formularul se completează cu informații privind garanțiile emise în luna de raportare, în lei, detaliat pe fiecare beneficiar de garanție al creditelor garantate și consolidat la nivelul instituției de credit. Pentru fiecare garanție formularul se completează și se transmite o singură dată, împreună cu anexa nr. 2 la convenție, pentru luna de raportare în care s-a emis garanția. ANEXA Nr. 2 la convenție Scadențarul estimativ al rambursărilor de rate de capital aferente creditelor garantate de către FNGCIMM în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării termice a clădirilor de locuit în luna. Rambursări Rambursări Rambursări de rate de capital de rate de capital de rate de capital Valoarea totală Nr. Denumirea beneficiarului de garanție Data contractului în primul an în al 2-lea an în ultimul an a ratelor crt. de garantare al contractului al contractului al contractului de capital de credit de credit de credit (lei) --- valoare în lei --- --- valoare în lei --- --- valoare în lei --- 0 1 2 3 4 A. Instituție de credit 1 1. Asociații de proprietari asociația de proprietari 1 asociația de proprietari 2 Persoane fizice proprietare ale 2. clădirilor de locuit de tip unifamilial supuse intervențiilor în vederea reabilitării termice persoana fizică 1 persoana fizică 2 Subtotal instituție de credit 1 --- B. Instituție de credit 2 1. Asociații de proprietari asociația de proprietari 1 asociația de proprietari 2 Persoane fizice proprietare ale 2. clădirilor de locuit de tip unifamilial supuse intervențiilor în vederea reabilitării termice persoana fizică 1 persoana fizică 2 Subtotal instituție de credit 2 --- TOTAL: --- MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 637/10.IX.2010 7 Mod de completare: Formularul se completează cu informații privind garanțiile emise în luna de raportare, în lei, detaliat pe fiecare beneficiar de garanție al creditelor garantate și consolidat la nivel de instituție de credit. Pentru fiecare garanție formularul se completează și se transmite o singură dată, împreună cu anexa nr. 1 la convenție, pentru luna de raportare în care s-a emis garanția. Valoarea totală a ratelor de capital trebuie să fie egală cu valoarea garanției emise. ANEXA Nr. 3 la convenție Situația rambursărilor de rate de capital efectuate în contul creditelor garantate în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării termice a clădirilor de locuit de către FNGCIMM în luna................ Nr. Denumirea beneficiarului de garanție Data contractului Rambursări de rate de capital efectuate Total rambursări crt. de garantare în luna de raportare de rate de capital (lei) data rambursării (lei) ratei de capital 0 1 2 3 4 5 A. Instituție de credit 1 1. Asociații de proprietari asociația de proprietari 1 asociația de proprietari 2 Persoane fizice proprietare ale clădirilor de locuit 2. de tip unifamilial supuse intervențiilor în vederea reabilitării termice persoana fizică 1 persoana fizică 2 Subtotal instituție de credit 1 --- --- B. Instituție de credit 2 1. Asociații de proprietari asociația de proprietari 1 asociația de proprietari 2 --- Persoane fizice proprietare ale clădirilor de locuit 2. de tip unifamilial supuse intervențiilor în vederea reabilitării termice persoana fizică 1 persoana fizică 2 Subtotal instituție de credit 2 --- --- TOTAL: --- --- Mod de completare: Prin acest formular se raportează lunar rambursările de rate de capital efectuate, în lei, în luna de raportare și cumulat de la data garantării, pentru fiecare beneficiar de garanție, în contul garanțiilor emise, și consolidat la nivel de instituție de credit. Pentru rambursările de rate de capital efectuate în luna de raportare se menționează atât valoarea ratei de capital, cât și data rambursării ratei de capital. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 637/10.IX.2010 ANEXA Nr. 2 CONTRACT DE GARANTARE Nr............/............ încheiat în baza prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, ale Normelor de aplicare a Ordonanței de urgență nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010, și ale instrucțiunilor generale, între: 1. Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii — S.A. — IFN, împuternicit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010, în calitate de mandatar al statului român, reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice, cu sediul social în municipiul București, str. Ștefan Iulian nr. 38, sectorul 1, înmatriculat în registrul comerțului sub nr. J 40/10581/2001, cod unic de înregistrare 14367083, înregistrat în Registrul general al IFN sub nr. RG-PJR-41-110174 și în Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41-110030, reprezentat de domnul Pană Gheorghe, în calitate de director coordonator, denumit în continuare FNGCIMM, 2. Finanțatorul..............cu sediul în...................telefon........fax..........e-mail..........., reprezentat de...................în calitate de..............și de................, în calitate de............., având cont bancar nr...............deschis la..........................denumit în continuare Finanțator, și (pentru asociații de proprietari) Asociația de proprietari.........................cu sediul în..........str..................nr...........bl....., sc......., et........, ap........sectorul/județul............înființată în baza încheierii judecătorului delegat nr..din data de......, cod de înregistrare fiscală...............reprezentată prin..................în calitate de președinte, denumită în continuare Beneficiar, sau (pentru persoane fizice) ..........................pseudonim.., cetățenie română, data nașterii...., locul nașterii........județul........., cu domiciliul în localitatea .. str......... nr......................... bl........, sc........., et......., ap............, sectorul/județul..............., telefon.........., telefon mobil.......e-mail.........., legitimat cu......., seria........ nr...........eliberat de..............la data de...........CNP.................denumit în continuare Beneficiar, în următoarele condiții: CAPITOLUL I 7. documentație tehnică — totalitatea documentelor, piese Definiții Art. 1. — Termenii folosiți în prezentul contract de garantare au următoarele semnificații: 1. măsurile de spr.jin în vederea reabilitării termice — acțiune de interes public în scopul reducerii consumurilor energetice la consumatorii finali, cu efect direct în reducerea costurilor cu încălzirea și prepararea apei calde de consum și indirect în reducerea consumului de combustibil convențional și a emisiilor de gaze cu efect de seră, aprobată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind implementarea măsurilor de sprijin pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, și detaliate prin Normele de aplicare a Ordonanței de urgență nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010; 2. condițiile măsurilor de spr.jin în vederea reabilitării termice — criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor și finanțatorilor, descrierea, acordarea, monitorizarea și plata garanției; 3. lucrări de reabilitare termică — lucrări de intervenție la anvelopa clădirii de locuit și/sau la instalațiile aferente clădirii, în scopul reducerii consumurilor energetice produse din surse clasice, precum și instalarea unor echipamente pentru asigurarea necesarului de energie din surse alternative, după caz, cuprinse în documentația tehnică pentru reabilitarea termică a clădirii de locuit; 4. clădire de locuit — bloc de locuințe sau locuință unifamilială construit/construită și recepționat/recepționată până la sfârșitul anului 2000; 5. locuință unifamilială — imobil cu destinația de locuință, care satisface cerințele de locuit ale unei persoane sau familii, construit și recepționat până la sfârșitul anului 2000; 6. asociație de proprietari — persoană juridică fără scop patrimonial, constituită în baza Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, cu modificările ulterioare; scrise și desenate, necesare emiterii, în condițiile legii, a autorizației de construire, precum și contractării și executării lucrărilor de intervenție pentru reabilitarea clădirii; 8. Beneficiar—asociația de proprietari a blocului de locuințe, respectiv proprietarul, persoană/e fizică/e, al clădirii tip locuință unifamilială, care hotărăște să execute lucrări de reabilitare termică cu finanțare din credit bancar cu garanție guvernamentală și dobândă subvenționată, în condițiile normelor prevăzute la pct. 19, precum și cu respectarea normelor specifice de creditare ale Finanțatorului; 9. constructor — operator economic cu activitate în construcții și/sau instalații pentru construcții care acceptă să execute lucrări de reabilitare termică în condițiile Normelor de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010; 10. Finanțator — instituția de credit, inclusiv unitățile teritoriale ale acesteia — sucursale, agenții etc., care acceptă să acorde credite în condițiile normelor prevăzute la pct. 19 și ale instrucțiunilor generale; 11. FNGCIMM— Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. — I.F.N; 12. garanție guvernamentală — garanție asumată de FNGCIMM, în numele și în contul statului, materializată într-un contract de garantare, care acoperă pierderea suportată de Finanțator, ca urmare a producerii riscului de credit, și care trebuie să fie irevocabilă, necondiționată și expresă, conform reglementărilor BNR relevante din perspectiva recunoașterii calității de diminuator de risc de credit a garanțiilor; 13. risc de credit — neplata, parțială sau totală, de către Beneficiar a creditului garantat; 14. credit garantat — credit bancar acordat beneficiarilor, garantat 100% de FNGCIMM, în numele și în contul statului, exclusiv dobânzile și comisioanele bancare și alte sume datorate de Beneficiar în baza contractului de credit; MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 637/10.IX.2010 9 15. dobândă subvenționată — dobândă datorată de Beneficiar către Finanțator în legătură cu creditul garantat, care este plătită în locul Beneficiarului de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație. Rata dobânzii subvenționate se compune din indicatorul ROBOR la 3 luni, variabil, comunicat și publicat pe pagina de internet a Băncii Naționale a României, la care se adaugă marja fixă de maximum 1,9 %; 16. convenție de implementare — document-cadru, încheiat între Ministerul Finanțelor Publice și FNGCIMM, care cuprinde, în principal, termenii și condițiile mandatului acordat FNGCIMM și clauze privind drepturile și obligațiile acestora privind acordarea, monitorizarea, raportarea și executarea garanțiilor, precum și data încetării răspunderii; 17. convenție de fidejusiune — convenție încheiată în formă autentică, prin care proprietarul/coproprietarul unei locuințe dintr-o clădire tip bloc de locuințe/locuință unifamilială se obligă față de Ministerul Finanțelor Publice să plătească el însuși obligația pe care asociația de proprietari/coproprietarul nu o îndeplinește la scadență, proporțional cu cota-parte indiviză pe care o deține din proprietatea comună, respectiv pentru valoarea parțială/totală de executare a garanției, în cazul coproprietarilor clădirilor tip locuințe unifamiliale; 18. instrucțiuni generale — document-cadru, aprobat de FNGCIMM, care stabilește cadrul general aplicabil finanțatorilor în privința gestionării creditelor garantate, precum și pentru acordarea, monitorizarea, raportarea și executarea garanțiilor rezultate din aplicarea măsurilor de sprijin pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, publicat pe site-ul oficial al FNGCIMM; 19. norme — norme de aplicare a Ordonanței de urgență nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010; 20. perioada de executare a lucrărilor de reabilitare termică — perioada de maximum 6 luni calendaristice de la data efectuării primei trageri din creditul garantat, în care constructorul are obligația de a finaliza lucrările de reabilitare termică conform graficului de execuție a acestora; 21. convenție de subvenționare a dobânzii — convenție care se încheie între Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului și finanțatori, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice, privind termenii și condițiile de plată a dobânzii subvenționate, în limita fondurilor alocate anual de la bugetul de stat; 22. sold credit garantat — suma trasă și nerambursată din creditul garantat; 23. valoarea parțială de executare a garanției — suma aferentă unei rate de capital restante sau unei părți din rata restantă, ce urmează a fi plătită de către Ministerul Finanțelor Publice de maximum 5 ori pe durata unui credit, ca urmare a producerii riscului de credit; 24. valoarea totală de executare a garanției — suma aferentă soldului creditului garantat, ce urmează a fi plătită de către Ministerul Finanțelor Publice ca urmare a producerii riscului de credit, după ce a fost efectuată plata a 5 rate de capital restante pe durata unui credit; 25. cerere de plată parțială — documentul prin care Finanțatorul solicită plata valorii parțiale de executare a garanției; 26. cerere de plată totală — documentul prin care Finanțatorul solicită plata valorii totale de executare a garanției; 27. copie certificată — copie a unui document, pe care salariatul Finanțatorului, în urma confruntării acesteia cu documentul original, înscrie sintagma „conform cu originalul”, numele său, funcția deținuta și semnătura. CAPITOLUL II Obiectul contractului Art. 2.1. — (1) Prin prezentul contract de garantare, FNGCIMM garantează în numele și în contul statului, în mod direct, expres, irevocabil și necondiționat, conform reglementărilor Băncii Naționale a României, rambursarea creditului acordat Beneficiarului de către Finanțator, cu destinația lucrări de reabilitare termică. (2) Creditul garantat constă în credit în valoare de.lei (exclusiv dobânzile și comisioanele bancare și alte sume datorate de Beneficiar în baza contractului de credit), acordat Beneficiarului de către Finanțator în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării termice, pentru efectuarea lucrărilor de reabilitare termică a imobilului clădire de locuit constând în bloc de locuințe sau locuință unifamilială, situat în localitatea.........................................., str.nr., bl., sc., et....., ap....., județul/sectorul ......, anul recepției .., înscris în Cartea funciară a localității .....sub nr...................., nr. cadastral , conform extras CF pentru informare nr...................¹) (3) Finanțarea se acordă prin Contractul de credit nr..... din data de...................................................pe termen de.luni. Art. 2.2. —Valoarea maximă a garanției este de................ lei, este egală cu valoarea finanțării și se reduce cu ratele de capital, respectiv cu principalul, rambursate de către Beneficiar, sau, după caz, de către Ministerul Finanțelor Publice. Art. 2.3. — (1) Beneficiarul garantează îndeplinirea obligației de rambursare a sumelor plătite Finanțatorului în temeiul prezentului contract de garantare prin angajament asumat de către proprietarii locuințelor unifamiliale sau ai celor din blocurile de locuințe, în calitate de fidejusori, pentru recuperarea sumelor neplătite de Beneficiar, rezultate din executarea garanțiilor acordate de FNGCIMM în numele și în contul statului. (2) Beneficiarul este de acord cu notarea în partea a 11l-a a cărții funciare a imobilului a contractului de credit și a convenției de fidejusiune. La transmiterea dreptului de proprietate, dobânditorul se subrogă în drepturile și obligațiile proprietarului fidejusor. (3) Reprezentanții legali ai direcțiilor generale ale finanțelor publice județene/municipiului București efectuează formalitățile de semnare a convențiilor de fidejusiune în numele și pe seama statului român, reprezentat prin Ministerul Finanțelor Publice. (4) Reprezentanții legali ai finanțatorilor efectuează formalitățile de notare și radiere a mențiunilor privind existența contractului de credit și a convenției de fidejusiune în partea a 11l-a a cărților funciare ale imobilelor. (5) în cazul în care se achită integral contravaloarea creditului, anticipat sau la scadență, notarea prevăzută la alin. (2) se radiază în condițiile legii. CAPITOLUL III Comisionul de gestiune Art. 3.1. — (1) Pentru remunerarea activității de acordare și administrare a garanției, Finanțatorul datorează FNGCIMM un comision de gestiune al cărui nivel se negociază semestrial între Ministerul Finanțelor Publice și FNGCIMM și se stabilește ¹) Pentru locuințe unifamiliale. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 637/10.IX.2010 prin ordin al ministrului finanțelor publice. Comisionul de gestiune datorat FNGCIMM se calculează pe an la soldul creditului garantat și se va plăti de către Finanțator, care, ulterior, îl recuperează de la Beneficiarul garanției guvernamentale. (2) Pentru anul 2010 comisionul de gestiune este de % pe an, calculat la soldul finanțării. Art. 3.2. — Comisionul de gestiune pentru garanțiile acordate se calculează astfel: a) pentru intervalul cuprins între data acordării și data de 31 decembrie a anului respectiv (primul an): „ , ᵣ. Procent comision x Valoare credit garantat¹) x Nr. de luni până la sfârșitul anului²) Comision de gestiune = ----------------------------------------------------------------------------------!------------ 12 b) pentru anii următori (întregi): Comision de gestiune = Procent comision x Sold credit garantat³) c) pentru ultima fracțiune de an: . . Procent comision x Sold credit garantat⁴) x Nr. de luni până la scadenta creditului⁵) Comision de gestiune = -------------------------------------------------------------------------------------------!------------ 12 Art. 3.3. — Plata comisionului de gestiune se face eșalonat în rate anuale, proporțional cu numărul de luni de garantare, astfel: a) pentru primul an de garantare, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea deciziei de aprobare a solicitării de garantare; b) pentru anii următori, până la data de 1 martie a anului de plată, pe baza facturii transmise de FNGCIMM, sau până la data scadenței finale, dacă în ultimul an scadența finală este anterioară datei de 1 martie. Art. 3.4. — (1) Pentru întârzieri în plata comisionului de gestiune, Finanțatorul datorează penalități de 0,15% pe zi de întârziere, aplicate la suma datorată. (2 ) în cazul în care Finanțatorul nu achită comisionul de gestiune restant și penalitățile de întârziere datorate în termen de 30 de zile calendaristice de la data la care a fost notificat de către FNGCIMM în acest sens, acesta este în drept să treacă la recuperarea pe cale judiciară a debitului, în condițiile legii. Art. 3.5. — Obligația de plată a comisionului de gestiune încetează la data înregistrării la FNGCIMM a cererii de plată a valorii totale de executare a garanției, însoțită de toate documentele prevăzute la cap. VI. CAPITOLUL IV Obligațiile părților Art. 4.1. — Beneficiarul se obligă: a) să ramburseze creditul garantat conform contractului de credit prevăzut la art. 2.1 alin. (3) și eventualelor acte adiționale la acesta; b) să actualizeze lista proprietarilor clădirii de locuit și datele de identificare a acestora; c) să suporte din surse proprii orice alte costuri aferente creditului, precum și penalitățile percepute de Finanțator ca urmare a neplății ratelor la termenele scadente conform graficului de rambursare a creditului aprobat; d) să suporte din surse proprii minimum 10% din valoarea de execuție a lucrărilor de intervenție. în situația în care autoritățile administrației publice locale finanțează, la solicitarea asociațiilor de proprietari, din fondurile aprobate anual cu această destinație în bugetele locale și/sau din alte surse legal constituite, un cuantum de maximum 30% din valoarea prevăzută în devizul general, în această valoare poate fi inclus și avansul de minimum 10%; e) să restituie statului român, prin Ministerul Finanțelor Publice, suma achitată în contul garanției acordate prin prezentul contract de garantare. în cazul în care Beneficiarul este o asociație de proprietari, proprietarii din blocul de locuințe sunt obligați să plătească sumele neplătite de Beneficiar rezultate din executarea garanțiilor acordate de FNGCIMM în numele și în contul statului, în limita cotei-părți ce le revine din valoarea creditului, proporțional cu cota-parte indiviză deținută de fiecare proprietar din proprietatea comună; f) să plătească accesorii la suma prevăzută la lit. e) egale cu cele prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru neplata la termen a obligațiilor fiscale. Art. 4.2. — Finanțatorul se obligă: a) să verifice, la acordarea finanțării, îndeplinirea de către Beneficiar a criteriilor de eligibilitate prevăzute la cap. II secțiunea a 2-a din norme; b) să verifice, la acordarea finanțării, îndeplinirea de către constructor a criteriilor de eligibilitate prevăzute la cap. II secțiunea a 3-a din norme; c) să verifice, la acordarea creditului, existența și conformitatea documentelor prevăzute la art. 28 din norme; d) să acorde finanțările în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării termice pe o perioadă de maximum 60 de luni; e) să prevadă în mod expres în contractele de credit separat costurile cu dobânda exprimate în raport cu ROBOR la 3 luni și separat costurile cu comisioanele; f) să nu perceapă comision de neutilizare și de rambursare anticipată; g) să accepte rambursarea creditului garantat în rate egale, lunare, consecutive; i) Valoarea creditului garantat în lei. 2) Inclusiv luna în care se aprobă solicitarea de garantare. ³) Soldul creditului garantat în lei. în cazul în care la data de 31 decembrie a anului precedent creditul garantat aprobat nu a fost acordat, comisionul aferent anului în curs se calculează la valoarea din solicitarea de garantare. ⁴) Soldul creditului garantat în lei, comunicat de Finanțator conform art. 4.2. 5) Exclusiv ultima lună de valabilitate a contractului de garantare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 637/10.IX.2010 11 h) să nu insereze în contractul de finanțare clauze care să permită modificarea unilaterală a acestuia; i) să plătească comisioanele datorate FNGCIMM, la termenele și în condițiile prevăzute în prezentul contract de garantare; j) să transmită FNGCIMM raportările prevăzute în instrucțiunile generale, în forma și la termenele prevăzute, precum și orice alte informații solicitate de către FNGCIMM; k) să notifice Beneficiarul cu privire la declararea exigibilității anticipate a soldului creditului garantat, conform prevederilor prezentului contract de garantare; I) să prezinte, odată cu cererea de plată, documentele prevăzute în prezentul contract de garantare. Art. 4.3. — FNGCIMM se obligă: a) să urmărească și să verifice îndeplinirea de către Finanțator a obligațiilor asumate prin prezentul contract de garantare, la termenele și în condițiile prevăzute de acesta; b) să urmărească periodic stadiul derulării creditului, pe baza situațiilor furnizate de Finanțator; c) să verifice încadrarea cererilor de plată în termenii și în condițiile normelor, ale instrucțiunilor generale și ale prezentului contract de garantare; d) să aprobe cererea de plată a garanției în condițiile transmiterii acesteia în termenele prevăzute la art. 6.1, verificării respectării de către Finanțator a obligațiilor prevăzute la art. 4.2 lit. d), f) și g) și art. 6.4 și ale asumării răspunderii verificării de către Finanțator a condițiilor de acordare și monitorizare a garanțiilor prevăzute în anexa nr. 9 la instrucțiunile generale; e) să respingă cererea de plată a garanției în condițiile nerespectării oricăreia dintre următoarele obligații: — termenele prevăzute la art. 6.1.; — îndeplinirea integrală sau parțială de către Finanțator a obligațiilor prevăzute la art. 4.2 lit. d), f) și g) și art. 6.4; — asumarea totală sau parțială a răspunderii verificării de către Finanțator a condițiilor de acordare și monitorizare a garanțiilor prevăzute în anexa nr. 9 la instrucțiunile generale; f) să comunice Finanțatorului decizia de aprobare sau respingere a plății în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată; în cazul aprobării plății, va transmite și dovada comunicării deciziei către Ministerul Finanțelor Publice, în vederea efectuării plății de către acesta; g) să transmită Ministerului Finanțelor Publice documentația prevăzută de convenția de implementare, cu modificările și completările ulterioare, în vederea declanșării executării silite a Beneficiarului; h) să predea Finanțatorului cererea de radiere a notărilor înscrise în favoarea statului român la data rambursării integrale a finanțării garantate, la termen sau anticipată. CAPITOLUL V Răspunderea părților Art. 5. — Părțile răspund conform legii în cazul neîndeplinirii, îndeplinirii necorespunzătoare sau cu întârziere a obligațiilor ce le revin potrivit prezentului contract de garantare, convenției de garantare și legislației corespunzătoare aplicabile acesteia, cu excepția cazurilor în care nerespectarea se datorează forței majore, faptului celeilalte părți ori îndeplinirii unei activități impuse de lege. CAPITOLUL VI Plata garanției Art. 6.1. — în termen de maximum 75 de zile, dar nu mai devreme de 60 de zile de restanță la plată a Beneficiarului, Finanțatorul transmite FNGCIMM cererea de plată parțială sau totală, utilizând formularul din anexa nr. 7 la instrucțiunile generale pentru beneficiarii asociații de proprietari, respectiv din anexa nr. 8 la instrucțiunile generale pentru beneficiarii persoane fizice — proprietari ai locuințelor unifamiliale. Art. 6.2. — Pe durata unui credit garantat, Finanțatorul poate formula maximum 5 cereri de plată a valorilor parțiale de executare a garanției, aferente ratelor de capital nerambursate la scadență de către Beneficiar, parțial sau integral. Art. 6.3. — în cazul în care Beneficiarul nu rambursează la scadență rata de capital, parțial sau integral, pentru a 6-a oară, Finanțatorul solicită plata valorii totale de executare a garanției. Art. 6.4. — Cererea de plată parțială sau totală trebuie să fie însoțită de următoarele documente: I. în cazul asociațiilor de proprietari — persoane juridice fără scop patrimonial: a) copie certificată a contractului de credit, însoțită de copii certificate ale actelor adiționale încheiate la acesta; b) lista proprietarilor din condominiu, care cuprinde datele de identificare ale proprietarilor și hotărârea de reabilitare a condominiului în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010, în copie certificată. în cazul în care asociația de proprietari, prin reprezentantul său legal, și-a îndeplinit obligația de a actualiza lista proprietarilor, Finanțatorul va prezenta și lista actualizată a proprietarilor, care cuprinde datele de identificare actualizate ale proprietarilor. Dacă asociația de proprietari nu și-a îndeplinit obligația de actualizare a listei cuprinzând informațiile privind proprietarii, neprezentarea acesteia în formă actualizată nu poate constitui motiv pentru refuzul plății valorii totale sau parțiale de executare a garanției; c) copie certificată a extrasului contului curent al Beneficiarului asociație de proprietari, cuprinzând operațiunile efectuate pe întreaga perioadă de valabilitate a garanției, d) copie certificată a extrasului contului de credit al Beneficiarului asociație de proprietari, cuprinzând operațiunile efectuate pe perioada de la data acordării creditului până la data cererii totale/parțiale de plată, din care să reiasă tragerile din credit, precum și valoarea ratei de capital scadente/creditului nerambursat și data trecerii la restanță a acestuia; e) situația centralizatoare privind verificarea îndeplinirii condițiilor de acordare a creditului garantat, utilizând formularul prevăzut în anexa nr. 9 la instrucțiunile generale; f) convențiile de fidejusiune în formă autentică încheiate de către proprietarul/proprietarii membru/membri al/ai asociației de proprietari care înregistrează restanțe la achitarea ratei de capital scadente, în original. Convențiile de fidejusiune încheiate de fiecare dintre proprietarii restanțieri, în original, se transmit la prima cerere de plată parțială. în cazul în care asociația de proprietari, prin reprezentanții săi legali, și-a îndeplinit obligația de a comunica Finanțatorului, pe propria răspundere, informațiile privind sumele și datele de identificare ale proprietarului/proprietarilor restanțieri, cererea de plată a ratei scadente va conține în mod obligatoriu și aceste informații. Responsabilitatea în privința comunicării, precum și a realității informațiilor privind proprietarii restanțieri și sumele datorate de aceștia revine președintelui asociației de proprietari. în cazul în care nu a fost respectată obligația de comunicare a informațiilor privind sumele și datele de identificare ale proprietarului/ proprietarilor restanțieri către finanțatori, neprezentarea acestora nu constituie motiv de refuz la plată a garanției. în ipoteza în care asociația de proprietari nu și-a îndeplinit obligația de identificare a proprietarului/proprietarilor restanțier/restanțieri și de comunicare a datelor de identificare a acestora, la prima cerere de plată parțială, Finanțatorul va transmite toate convențiile de fidejusiune încheiate de proprietarii care au luat decizia cu privire la reabilitarea termică a blocului de locuințe și contractarea unui împrumut bancar în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 în cadrul adunării generale. II. în cazul beneficiarilor persoane fizice — proprietari ai unei locuințe de tip unifamilial: a) copie certificată a contractului de credit, însoțită de copii certificate ale actelor adiționale încheiate la acesta; b) copie certificată a documentului de identitate al Beneficiarului/beneficiarilor persoane fizice — proprietari ai locuințelor unifamiliale, precum și al soțului/soției/coproprietarilor, 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 637/10.IX.2010 dacă este/sunt căsătorit/căsătoriți sau deține/dețin cote-părți din locuința de tip unifamilial supusă lucrărilor de intervenție; c) ' copie certificată a extrasului contului curent al Beneficiarului persoană fizică, cuprinzând operațiunile efectuate pe întreaga perioadă de valabilitate a garanției; d) copie certificată a extrasului contului de credit al Beneficiarului persoană fizică, cuprinzând operațiunile efectuate pe perioada de la data acordării creditului până la data cererii totale/parțiale de plată, din care să reiasă tragerile din credit, precum și valoarea ratei de capital scadente/creditului nerambursat și data trecerii la restanță a acestuia; e) situația centralizatoare privind verificarea îndeplinirii condițiilor de acordare a creditului garantat, utilizând formularul prevăzut în anexa nr. 9 la instrucțiunile generale; f) convențiile de fidejusiune în formă autentică încheiate de către coproprietarii locuințelor de tip unifamilial. Convențiile de fidejusiune, în original, se transmit la prima cerere de plată parțială. Ărt. 6.5. — FNGCIMM verifică cererea de plată și documentele însoțitoare și aprobă cererea de plată potrivit art. 4.3 lit. d) sau respinge cererea de plată potrivit art. 4.3 lit. e). Art. 6.6. —în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată parțială sau totală, însoțită de întreaga documentație aferentă acesteia, FNGCIMM, prin structurile sale competente, aprobă/respinge cererea de plată. Art. 6.7. —în ziua lucrătoare următoare adoptării deciziei, FNGCIMM transmite Ministerului Finanțelor Publice și Finanțatorului decizia referitoare la aprobarea/respingerea cererii totale/parțiale de plată, împreună cu documentele prevăzute în convenția de implementare. Art. 6.8. — Plata valorii parțiale/totale de executare a garanției se face de către Ministerul Finanțelor Publice, conform contractului de garantare, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de către FNGCIMM a cererii de plată, fără însă a se depăși 90 de zile calendaristice de la data înregistrării restanței la plată de către Beneficiar. Art. 6.9. — Recuperarea sumelor plătite în contul garanțiilor acordate în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării termice a clădirilor de locuit se face de către organele competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, sesizate de către Ministerul Finanțelor Publice, după plata garanției, în conformitate cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Art. 6.10. — (1) Soldul aferent plăților efectuate în contul finanțatorilor conform art. 6.9 se recuperează prin executare silită, în baza înscrisurilor întocmite de direcția de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, de către organele competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală de la beneficiarii creditelor garantate, conform reglementărilor legale în materia colectării creanțelor fiscale. (2) în termen de 15 zile calendaristice de la data efectuării fiecărei plăți, înscrisul, împreună cu dovada comunicării acestuia debitorului beneficiar al creditului garantat și proprietarului din asociația de proprietari beneficiar al creditului garantat, după caz, însoțite de contractul de garantare, precum și documentele care au stat la baza acordării garanției se transmit de către direcția de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice organelor competente subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală în a căror rază teritorială își are domiciliul fiscal debitorul, în vederea înscrierii în evidența fiscală a acestora. (3) După expirarea termenului legal de 60 de zile de la data comunicării înscrisului prevăzut la alin. (1) debitorului, titlul de creanță devine titlu executoriu în temeiul căruia organele competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor proceda la aplicarea modalităților de executare silită potrivit dispozițiilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL VII Litigii Art. 7. — Orice litigiu apărut între părțile semnatare în legătură cu încheierea, interpretarea sau executarea prezentului contract de garantare se soluționează pe cale amiabilă, prin conciliere, în condițiile art. 720¹ din Codul de procedură civilă. în cazul în care concilierea rămâne fără rezultat, părțile vor supune litigiul spre soluționare instanțelor judecătorești competente de la sediul social al FNGCIMM. CAPITOLUL VIII Dispoziții finale Art. 8.1. — Prezentul contract de garantare intră în vigoare la data semnării sale de către părți și este valabil pe toată durata finanțării garantate. Art. 8.2. — Modificarea prezentului contract de garantare se poate face numai prin acordul părților, materializat în acte adiționale. Nu pot face obiectul actelor adiționale acele clauze ale contractului de garantare care privesc condițiile aplicabile măsurilor de sprijin în vederea reabilitării termice a clădirilor de locuit. încheiat astăzi, data semnării de către FNGCIMM, unul pentru Beneficiar și unul pentru FNGCIMM. , în 4 (patru) exemplare originale, două pentru Finanțator, FNGCIMM, FINANȚATOR, BENEFICIAR, (funcția) Sucursala/Agenția............ (numele și prenumele) (funcția) (numele și prenumele) (funcția) (numele și prenumele) MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 637/10.IX.2010 13 ANEXA Nr. 3a CONVENȚIE DE FIDEJUSIUNE pentru asociații de proprietari I. Părțile 1. Asociația de proprietari....................cu sediul în..............str..............nr....... bl................, sc............, et., ap. în calitate de debitoare a obligației principale, reprezentată prin....................................., domiciliat în.str...............nr....bl......sc.......et....... ap......, posesor al C.l. seria.nr................eliberată de.............la data de.......având codul numeric personal.........................., în baza...................; 2. Ministerul Finanțelor Publice, cu sediul în..................str........................nr......., în calitate de creditor al obligației principale, reprezentat prin..............................domiciliat în......................., str......................nr.......bl......sc........et......ap.......posesor al C.l. seria.nr................eliberată de................la data de.............având codul numeric personal.................., în baza......................; 3. Subsemnatul/Subsemnata.........................domiciliat/domiciliată în..................., str.........................nr.........bl...., sc......ap......posesor/posesoare al/a C.l. seria........ nr...............eliberată de.................. la data de....................., având codul numeric personal.........................proprietar al apartamentului nr.......situat în......................, str............................nr......, bl........sc........et........în calitate de fidejusor. II. Obiectul convenției de fidejusiune Garantarea executării obligației principale, respectiv a obligației de a înapoia sumele rezultate din executarea garanției acordate de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii — S.A. — IFN, denumit în continuare FNGCIMM, în numele și în contul statului, asumată prin contractul de garantare................., în limita cotei-părți indivize deținute din proprietatea comună. Fidejusorul este proprietarul apartamentului nr. ..., ce face parte din clădirea tip bloc de locuințe ce urmează a fi reabilitată termic, deținând o cotă-parte indiviză de ....% din proprietatea comună, astfel cum rezultă din............................................ (Se va menționa actul de dobândire a proprietății.) Fidejusorul garantează personal (cu patrimoniul propriu), prin prezenta convenție de fidejusiune, îndeplinirea completă și reglementară a tuturor obligațiilor de plată, cu respectarea condițiilor de plată convenite, pe care debitorul principal și le-a asumat prin contractul de garantare. Fidejusorul garantează îndeplinirea obligațiilor sus-menționate cu toate bunurile sale mobile și imobile, prezente și viitoare. Fidejusorul declară că este de acord cu prevederile prezentei convenții de fidejusiune, fiind în deplină cunoștință de cauză cu privire la obligațiile care îi revin debitorului principal în temeiul contractului de garantare și pentru a căror executare garantează personal. III. Conținutul convenției de fidejusiune Drepturile creditorului obligației principale Creditorul obligației principale are dreptul, în caz de neexecutare a obligației principale, să îl urmărească direct pe fidejusor pentru executarea creanței. Drepturile fidejusorului Fidejusorul renunță la beneficiul de discuțiune, astfel încât creditorul poate să urmărească direct bunurile fidejusorului. Fidejusorul are dreptul de a invoca beneficiul de diviziune, facultate în baza căreia, în ipoteza în care executarea obligației principale este garantată și de alți fidejusori, creditorul nu poate să îl urmărească pe fidejusor decât pentru partea corespunzătoare garantată din datorie. Fidejusorul are dreptul să se întoarcă împotriva debitorului principal pentru plata sumelor avansate în vederea stingerii obligației principale, pentru cheltuielile efectuate după notificarea debitorului și pentru dobânzile la sumele plătite creditorului. Obligațiile fidejusorului Fidejusorul are obligația să execute întocmai obligația asumată de debitorul principal, în cazul în care acesta nu își execută obligația asumată. IV. Răspunderea contractuală în cazul în care fidejusorul nu își execută obligația asumată datorează penalități de întârziere.. V. Forța majoră Forța majoră exonerează fidejusorul de răspundere în cazul executării necorespunzătoare sau cu întârziere a obligațiilor asumate prin prezenta convenție de fidejusiune. Prin forță majoră se înțelege un eveniment independent de voința părților, imprevizibil și insurmontabil, apărut după încheierea convenției și care împiedică părțile să își execute obligațiile asumate. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 637/10.IX.2010 VI. Soluționarea litigiilor Orice litigiu decurgând din sau în legătură cu prezenta convenție de fidejusiune, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desființarea ei, se va soluționa de către instanțele judecătorești competente. în cazul în care dreptul de proprietate asupra apartamentului este înscris în cartea funciară, se va introduce următoarea clauză: Prezenta convenție de fidejusiune va fi notată în partea a III-a a cărții funciare nr..........a localității..........., în care este înscris dreptul de proprietate asupra apartamentului nr......, cu număr cadastral................... Debitor principal, Creditor principal, Fidejusor, ANEXA Nr. 3b CONVENȚIE DE FIDEJUSIUNE pentru locuințe unifamiliale I. Părțile 1. Subsemnatul/Subsemnata,..................domiciliat/domiciliată în................. str..............nr........, bl.., sc...., ap......posesor/posesoare al/a C.l. seria....nr........., eliberată de ..........., la data de ............ având cod numeric personal ..................., coproprietar al locuinței unifamiliale situate în................., str.................nr........., Subsemnatul/Subsemnata, .........................domiciliat/domiciliată în..................., str..............nr........, bl.., sc...., ap......, posesor/posesoare al/a C.l. seria..nr........., eliberată de ..........., la data de ............, având cod numeric personal .................., coproprietar al locuinței unifamiliale situate în.............str................nr....., în calitate de fidejusori, 2. Ministerul Finanțelor Publice, cu sediul în.............., str.....................nr....., în calitate de creditor al obligației principale, reprezentat prin ....................., domiciliat în..............., str...................nr........, bl.., sc....., et......, ap....., posesor al C.l. seria...nr........, eliberată de.........., la data de............, având cod numeric personal..........., în baza ..................... II. Obiectul convenției de fidejusiune Garantarea executării obligației principale, respectiv a obligației de a înapoia sumele rezultate din executarea garanției acordate de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii — S.A. — IFN, denumit în continuare FNGCIMM, în numele și în contul statului, asumată prin contractul de garantare................................. Fidejusorii sunt proprietarii locuinței unifamiliale ce urmează a fi reabilitată termic, deținând o cotă- parte indiviză de ....%, astfel cum rezultă din............................................. (Se va menționa actul de dobândire a proprietății.) Fiecare dintre coproprietarii fidejusori garantează personal (cu patrimoniul propriu), prin prezenta convenție de fidejusiune, îndeplinirea completă și reglementară a tuturor obligațiilor de plată, cu respectarea condițiilor de plată convenite, pe care celălalt coproprietar și le-a asumat prin contractul de garantare. Fidejusorii garantează îndeplinirea obligațiilor sus-menționate cu toate bunurile lor mobile și imobile, prezente și viitoare. Fidejusorii declară că sunt de acord cu prevederile prezentei convenții de fidejusiune, fiind în deplină cunoștință de cauză cu privire la obligațiile care le revin în temeiul contractului de garantare și pentru a căror executare garantează personal. III. Conținutul convenției de fidejusiune Drepturile creditorului obligației principale Creditorul obligației principale are dreptul, în caz de neexecutare a obligației principale, să îl urmărească direct pe fidejusor pentru executarea creanței. Drepturile fidejusorului Fidejusorii renunță la beneficiul de discuțiune, astfel încât creditorul poate să urmărească direct bunurile oricăruia dintre coproprietarii fidejusori. Fidejusorii au dreptul de a invoca beneficiul de diviziune, facultate în baza căreia, în ipoteza în care executarea obligației principale este garantată și de alți fidejusori, creditorul nu poate să îl urmărească pe fidejusor decât pentru partea corespunzătoare garantată din datorie. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 637/10.IX.2010 15 Fiecare dintre coproprietarii fidejusori are dreptul să se întoarcă împotriva celuilalt coproprietar pentru plata sumelor avansate în vederea stingerii obligației principale, pentru cheltuielile efectuate după notificarea debitorului și pentru dobânzile la sumele plătite creditorului. Obligațiile fidejusorului Fiecare dintre coproprietarii fidejusori are obligația să execute întocmai obligația asumată de celălalt coproprietar, în cazul în care acesta nu își execută obligația asumată. IV. Răspunderea contractuală în cazul în care fidejusorul nu își execută obligația asumată datorează penalități de întârziere... V. Forța majoră Forța majoră exonerează fidejusorul de răspundere în cazul executării necorespunzătoare sau cu întârziere a obligațiilor asumate prin prezenta convenție de fidejusiune. Prin forță majoră se înțelege un eveniment independent de voința părților, imprevizibil și insurmontabil, apărut după încheierea convenției și care împiedică părțile să își execute obligațiile asumate. VI. Soluționarea litigiilor Orice litigiu decurgând din sau în legătură cu prezenta convenție de fidejusiune, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desființarea ei, se va soluționa de către instanțele judecătorești competente. în cazul în care dreptul de proprietate asupra locuinței unifamiliale este înscris în cartea funciară, se va introduce următoarea clauză: Prezenta convenție de fidejusiune va fi notată în partea a 11l-a a cărții funciare nr a localității , în care este înscris dreptul de proprietate asupra locuinței unifamiliale situate în..str......nr........, cu număr cadastral....................................................................................... Fidejusori, Creditor principal, ANEXA Nr. 4 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Direcția generală de trezorerie și datorie publică Str...............nr...., localitatea............... Persoană de contact.............., tel............. TITLU DE CREANȚĂ nr....din data de.. întrucât la scadența din data de...............Asociația de proprietari/debitorul............*), cu domiciliul fiscal în localitatea.........., str......nr....., bl....sc......ap......sectorul/județul ......, cod de identificare fiscală.........., nu a achitat creditul acordat pentru reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală și, prin urmare, s-a executat garanția acordată prin Contractul de garantare nr.........din data de............s-a întocmit, în temeiul art. 15 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală și al art. 40 alin. (3) din Normele de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 736/2010, prezentul înscris prin care s-au individualizat următoarele sume de plată: Natura obligației Scadența obligației Data de la care titlul Cuantumul obligației Nr. contractului bugetare bugetare**) de creanță devine titlu bugetare datorate de garantare executoriu***) Sumele menționate mai sus se achită în contul....... *) Se va completa denumirea Asociației de proprietari/numele și prenumele debitorului, după caz. **) Se va completa, potrivit art. 15 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010, data de la care se datorează dobânzi și penalități de întârziere în conformitate cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. ***) Se va completa potrivit art. 15 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 637/10.IX.2010 împotriva prezentului înscris se poate formula plângere prealabilă, în conformitate cu prevederile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării prezentului înscris, în condițiile legii, dar nu mai târziu de 6 luni de la data emiterii acestuia. Plângerea prealabilă se depune la direcția de specialitate din Ministerul Finanțelor Publice care a emis prezentul înscris. în cazul neplății sau al neprezentării dovezii efectuării acesteia, organele fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor proceda la aplicarea procedurii de executare silită, prevăzută de Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prezentului înscris care, în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2010, constituie titlu de creanță și devine titlu executoriu după expirarea termenului de plată de 60 de zile calendaristice de la data comunicării către Asociația de proprietari/debitor, după caz. Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, nu este obligatorie audierea contribuabilului. Pentru orice nelămuriri sau obiecții în legătură cu prezentul înscris se poate contacta persoana al cărei nume figurează mai sus, la sediul nostru sau la numărul de telefon menționat. Data emiterii......... Director general, Numele și prenumele............. Semnătura............ L.S. NOTĂ: Prezentul titlu de creanță se întocmește în 3 exemplare de către Direcția generală de trezorerie și datorie publică din cadrul Ministerului Finanțelor Publice. Circulă: — un exemplar la Asociația de proprietari/debitor, după caz; — un exemplar la organul fiscal competent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Se arhivează: un exemplar la Direcția generală de trezorerie și datorie publică din cadrul Ministerului Finanțelor Publice. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia.’Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446236 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 637/10.IX.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495