MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 633 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 8 septembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE SENATULUI 19. — Hotărâre pentru alegerea unui vicepreședinte al Senatului............................................. 2 20. — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Senatului nr. 71/2008 privind aprobarea componenței numerice și nominale a comisiilor permanente ale Senatului.... 2 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 911. — Hotărâre privind modificarea anexei nr. 10 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului................................................. 3 912. — Hotărâre pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spațiul aerian național, precum și a condițiilor în care decolarea și aterizarea aeronavelor civile se pot efectua și de pe/pe alte terenuri sau suprafețe de apă decât aerodromurile certificate ........ 4-13 913. — Hotărâre privind trecerea unei părți dintr-un imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Lugoj și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Lugoj, județul Timiș ...................... 14 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 220. — Decizie privind numirea prin mobilitate a domnului Tufă Radian Doru în funcția publică de secretar general adjunct.............................................. 15 221. — Decizie privind numirea prin mobilitate a domnului Dobre Gheorghe în funcția publică de secretar general ..................................................... 15 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 819. — Ordin privind dispunerea radierii din Registrul general al instituțiilor financiare nebancare a Societății Comerciale GALANT LEASING — IFN S.A..................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 633/8.IX.2010 HOTĂRÂRI ALE SENATULUI PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL HOTĂRÂRE pentru alegerea unui vicepreședinte al Senatului în temeiul prevederilor art. 64 alin. (2) și (5) din Constituția României, republicată, precum și ale art. 26 și 27 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare, Senatul adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se alege în funcția de vicepreședinte al Senatului domnul senator Petru Filip, Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal, în locul doamnei Anca-Daniela Boagiu, care a demisionat. Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 8 septembrie 2010. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 8 septembrie 2010. Nr. 19. ’ PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Senatului nr. 71/2008 privind aprobarea componenței numerice și nominale a comisiilor permanente ale Senatului în temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) și ale art. 67 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 46 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare, Senatul adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Hotărârea Senatului nr. 71/2008 privind aprobarea componenței numerice și nominale a comisiilor permanente ale Senatului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 863 din 20 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La anexa nr. II „Componența Comisiei pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital”, domnul senator Rasaliu Marian-lulian — Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal — se include în componența comisiei, în locul domnului senator Ariton Ion — Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal. 2. La anexa nr. III „Componența Comisiei economice, industrii și servicii”, domnul senator Berceanu Radu Mircea — Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal — se include în componența comisiei, în locul domnului senator Rasaliu Marian-lulian — Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal. 3. La anexa nr. XII „Componența Comisiei pentru drepturile omului, culte și minorități”, domnul senator Ariton Ion — Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal — se include în componența comisiei, în locul domnului senator Berceanu Radu Mircea — Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal. Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 8 septembrie 2010, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 8 septembrie 2010. Nr. 20. ’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 633/8.IX.2010 3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea anexei nr. 10 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului Având în vedere dispozițiile art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public ai statului, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile art. 2¹ din Ordonanța Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituțiilor publice, aprobată prin Legea nr. 493/2003, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Pozițiile M.F. nr. 62597, 120861, 145347 din anexa nr. 10 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 și 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. II. — Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului va actualiza în mod corespunzător datele din evidența proprie și, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 10 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 25 august 2010. Nr. 911.’ Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXĂ 1. Ordonator principal de credite (ministere sau autorități ale 13646233 MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE administrației publice centrale) Șl TURISMULUI 2. Ordonator secundar de credite 3. Ordonator terțiar de credite 4. Regii autonome și companii/societăți naționale aflate sub autoritatea ordonatorului principal, institute naționale de cercetare- dezvoltare, care funcționează în baza Ordonanței Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, după caz, societăți comerciale cu capital majoritar de stat care au în administrare bunuri din patrimoniul public al statului Grupa 8 (Bunuri care alcătuiesc domeniul public al statului) Situația Date de identificare Anul Valoarea Situația juridică juridică Nr. M.F. Cod de Denumire dobândirii/ de inventar actuală Tipul clasificare Descriere tehnică Vecinătăți dării în (în lei) în administrare/ Concesiune/ bunului (pe scurt) (după caz, Adresa folosință Baza legală concesiune Închiriat/Dat pe scurt) cu titlu gratuit 62597 8.29.04 Clădire Spațiu ocupat: Ministerul Țara: România 2003 9.417.550 H.G. nr. 734/2003 Tn Imobil sediu două etaje Mediului Municipiul București, administrare cu suprafață și sectorul 4, 1.361,6 m2 Pădurilor Bd. Libertății nr. 12 120861 8.29.04 Clădire Tronson 1 Ministerul Țara: România 2001 5.543.940 H.G. nr. 119/1993 In Imobil (P+M+E1.2, 3) Finanțelor Municipiul București, H.G. nr. 337/1996 administrare Clădire din beton armat Publice sectorul 5, H.G. nr. 520/2001 S. totală = 2.406 m2 str. Apolodor nr. 17 145347 8.29.04 Hală Schele metalice; Țara: România 2003 22.050 H.G. nr. 863/2003 In Imobil părți construcții; Județul Timiș administrare subansamble materiale MRJ Timișoara str. Proclamația de la Timișoara nr. 5 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 633/8.IX.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spațiul aerian național, precum și a condițiilor în care decolarea și aterizarea aeronavelor civile se pot efectua și de pe/pe alte terenuri sau suprafețe de apă decât aerodromurile certificate în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 11 alin. (1) și (2) din Ordonanța Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Prezenta hotărâre stabilește procedura de autorizare a zborurilor în spațiul aerian național, precum și condițiile în care decolarea și aterizarea aeronavelor civile se pot efectua și de pe/pe alte terenuri sau suprafețe de apă decât aerodromurile certificate. (2) Prevederile prezentei hotărâri se aplică tuturor persoanelor fizice și juridice care efectuează operațiuni aeriene cu aeronave civile sau de stat în spațiul aerian național, indiferent de cetățenia, respectiv naționalitatea acestor persoane și indiferent de categoriile de aeronave utilizate și de statul de înmatriculare/identificare al acestora. Art. 2. — (1) în sensul prezentei hotărâri, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) operator al aeronavei — persoană fizică sau juridică care efectuează operațiuni aeriene cu o aeronavă civilă ori de stat; în cazul operațiunilor aeriene civile operator al aeronavei este considerat persoana al cărei certificat, autorizație și/sau licență stau/stă la baza efectuării operațiunii respective sau în cazul în care, conform reglementărilor aplicabile, un astfel de document nu este necesar, pilotul comandant al aeronavei; b) zone dens populate — zonele cu ansambluri de clădiri situate în localități urbane sau rurale, precum și orice terenuri pe care se adună un număr mare de persoane în scop recreațional ori pentru participarea la diverse manifestații în aer liber; c) forță majoră — eveniment imprevizibil și inevitabil care generează imposibilitatea temporară sau definitivă de executare a unui zbor în condiții de siguranță; d) spațiu aerian de clasa G — zonă delimitată de spațiu aerian în care nu sunt furnizate servicii de trafic aerian; e) zbor VFR — un zbor efectuat în conformitate cu regulile zborului la vedere; f) spațiu aerian segregat — un volum de spațiu aerian definit care în mod normal se află sub responsabilitatea unei autorități de aviație, care este temporar segregat prin acord comun, pentru folosire exclusivă pentru altă autoritate de aviație și prin care, pe perioada respectivă, alt trafic nu este autorizat să tranziteze; g) spațiu aerian restricționat— un volum de spațiu aerian definit în interiorul căruia pot fi executate activități periculoase pentru zbor în intervale de timp specificate — zonă periculoasă; sau spațiul aerian situat deasupra suprafeței terestre ori apelor teritoriale ale unui stat în interiorul căreia zborul aeronavelor este restricționat în conformitate cu niște condiții specificate — zonă restricționată; sau spațiul aerian situat deasupra suprafeței terestre ori apelor teritoriale ale unui stat în interiorul căreia zborul aeronavelor este interzis — zonă interzisă; h) regiune de informare a zborurilor— FIR București — zonă de spațiu aerian de dimensiuni definite în care România are obligația furnizării serviciilor de informare a zborurilor și de alarmare. (2) Termenii aeronavă de stat, spațiu aerian național, spațiu aerian rezervat și operațiuni aeriene civile au înțelesul din Ordonanța Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — (1) Zborul unei aeronave civile în spațiul aerian național, cu excepția zborului VFR executat în întregime într-o zonă de spațiu aerian de clasa G, precum și zborul unei aeronave civile care traversează granița regiunii de informare a zborurilor— FIR București se consideră autorizate dacă pentru zborul respectiv operatorul aeronavei a depus un plan de zbor, în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare, iar aeronava este asigurată, după caz, conform legii, pentru daune produse terților. (2) Zborul VFR al unei aeronave civile, executat în întregime într-o zonă de spațiu aerian de clasa G, se consideră autorizat dacă aeronava este asigurată, după caz, conform legii, pentru daune produse terților, iar pentru zborul respectiv operatorul aeronavei a depus un plan de zbor în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare sau, la alegerea operatorului, a făcut o informare de trafic VFR la Ministerul Apărării Naționale, în conformitate cu procedura prevăzută în anexa nr. 1. (3) Prevederile alin. (1) și (2) nu exonerează operatorul aeronavei de obligația deținerii, după caz, a autorizațiilor, certificatelor și/sau licențelor prevăzute de reglementările referitoare la desfășurarea tipului respectiv de operațiune aeriană civilă în spațiul aerian național. Extrase din actele normative în vigoare referitoare la documentele sus-menționate, corespunzătoare tuturor categoriilor de aeronave civile, respectiv fiecărui tip de operațiune aeriană, se publică prin grija Autorității Aeronautice Civile Române pe pagina de web proprie și în Publicația de Informare Aeronautică a României (AIP — România). (4) Orice aeronavă civilă care efectuează un zbor într-o porțiune din spațiul aerian național unde furnizarea serviciilor de trafic aerian este obligatorie trebuie să aibă posibilitatea de a efectua comunicații radio bilaterale și trebuie să fie echipată cu transponder care va funcționa pe tot parcursul zborului respectiv, indiferent dacă o parte a acestuia se desfășoară într-o zonă de spațiu aerian de clasă G. Cu autorizarea expresă a unei unități de control al traficului aerian pentru zona proprie de responsabilitate, o aeronavă civilă poate efectua zborul în zona respectivă și fără a fi echipată cu transponder. (5) Pe timp de pace, modalitatea de clasificare și de organizare a spațiului aerian național, inclusiv cea de stabilire a spațiilor aeriene segregate, restricționate sau rezervate, se stabilesc prin ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și al ministrului apărării naționale, potrivit MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 633/8.IX.2010 5 prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 29/1997, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale reglementărilor internaționale aplicabile. Art. 4. — (1) în plus față de cerințele menționate la art. 3 alin. (1) și (2), următoarele categorii de zboruri ale aeronavelor civile pot fi efectuate în spațiul aerian național numai în condițiile obținerii unei autorizări și, după caz, a unui aviz: a) zborurile tehnice, care pot fi executate numai în condițiile autorizării de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română sau de către organismul căruia i s-a delegat competență de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin reglementări specifice, în domeniul certificării tehnice ori al autorizării aeronavei respective; b) zborurile internaționale aferente operațiunilor de transport aerian public, cu aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României, care pot fi executate numai în condițiile autorizării de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii direct ori prin Autoritatea Aeronautică Civilă Română, potrivit prevederilor anexei nr. 1 lit. B, respectiv C, în condițiile tratatelor internaționale la care România este parte; c) zborurile interne și internaționale, cu sau fără decolare/aterizare de pe/pe teritoriul României, cu aeronave civile care transportă trupe, armament, muniții, explozivi, materiale radioactive și alte bunuri periculoase, care pot fi executate numai cu condiția autorizării de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, cu avizul Ministerului Apărării Naționale; d) zborurile în porțiunile de spațiu aerian rezervat, segregat sau în zonele restricționate, care pot fi executate numai în condițiile autorizării de către unitatea de trafic care efectuează controlul traficului aerian în spațiul ori zona respectiv/respectivă sau, în cazul unui zbor într-o zonă de spațiu aerian de clasă G, de către entitatea care a făcut rezervarea ori a solicitat utilizarea exclusivă, respectiv restricționarea zonei respective de spațiu aerian; e) zborurile deasupra municipiului București la înălțimi mai mici de 3.000 de metri, care pot fi executate numai în condițiile obținerii unei autorizații de survol din partea Ministerului Apărării Naționale, cu excepția zborurilor executate în limita zonei de control de aerodrom (CTR) Băneasa și a zborurilor de îndepărtare după decolare și de apropiere pentru aterizare pe aerodromurile certificate situate pe raza municipiului București; f) zborurile pentru activități de determinări topogeodezice la o scară mai mare de 1: 20.000, fotografiere aeriană sau filmări aeriene care pot fi executate numai în condițiile obținerii unui aviz din partea Ministerului Apărării Naționale. (2) Procedura de acordare a autorizațiilor și, respectiv, a avizului prevăzute la alin. (1) lit. a)—d) este menționată în anexa nr. 1. Procedura de acordare a autorizației de survol și, respectiv, a avizului prevăzute la alin. (1) lit. e) și f) este menționată în anexa nr. 2. Art. 5. — (1) Zborurile cu aeronave de stat în spațiul aerian național se consideră autorizate dacă: a) pentru aeronavele de stat românești — a fost depus un plan de zbor sau s-a efectuat o planificare de zbor la Ministerul Apărării Naționale; b) pentru aeronavele de stat străine — a fost obținută o autorizare de survol din partea Ministerului Apărării Naționale și a fost depus un plan de zbor în cazul unei operări ca trafic aerian general (GAT); c) pentru aeronavele militare de stat străine participante la aplicații, exerciții sau antrenamente în spațiul aerian național, s-a efectuat o planificare de zbor la Ministerul Apărării Naționale. (2) în plus față de cerința menționată la alin. (1) lit. a) zborurile cu aeronave de stat românești pentru activități de filmare, fotografiere aeriană sau determinări topogeodezice pot fi executate numai în condițiile obținerii unei autorizări de survol din partea Ministerului Apărării Naționale. (3) Procedura de acordare a autorizărilor de survol de către Ministerul Apărării Naționale, prevăzute la alin. (1) lit. b) și la alin. (2), este menționată în anexa nr. 2. Art. 6. — Planificarea prevăzută la art. 5 alin. (1) lit. a) și c) se va efectua în conformitate cu dispozițiile specifice ale Ministerului Apărării Naționale/Statului Majorai Forțelor Aeriene. Art. 7. — (1) Aeronavele civile care execută zboruri internaționale spre/dinspre România sunt obligate să efectueze prima aterizare pe teritoriul României și ultima decolare de pe teritoriul României numai pe aerodromuri internaționale sau deschise traficului internațional, certificate conform reglementărilor în vigoare și publicate în AIP — România, în vederea efectuării controlului pentru trecerea frontierei, precum și a inspecției și controlului de siguranță a zborurilor și de securitate aeronautică, conform prevederilor legale. (2) Dacă, din cauze de forță majoră, aterizarea și decolarea prevăzute la alin. (1) nu pot fi executate pe unul dintre aerodromurile internaționale sau deschise traficului internațional, controlul pentru trecerea frontierei, precum și inspecția și controlul de siguranță a zborurilor și de securitate aeronautică se efectuează la locul de aterizare ori decolare, conform prevederilor legale. Art. 8. — (1) Aeronavele civile care efectuează zboruri interne sunt obligate să decoleze și să aterizeze numai de pe/pe aerodromuri civile certificate conform reglementărilor în vigoare emise de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, cu respectarea restricțiilor și limitărilor tehnice și operaționale ale aeronavelor, stabilite potrivit reglementărilor aplicabile. (2) Autoritatea Aeronautică Civilă Română asigură publicarea listei aerodromurilor certificate și caracteristicile tehnico- operaționale ale acestora în AIP — România și pe pagina web proprie. (3) Prin excepție de la prevederile alin. (1), o aeronavă civilă cu masa maximă la decolare mai mică de 5.700 kg, care execută un zbor intern VFR pe timp de zi, încadrat în categoria operațiunilor aeriene civile de lucru aerian sau aviație generală, poate ateriza pe și, respectiv, poate decola de pe un teren/o suprafață de apă, altul/alta decât un aerodrom civil certificat, în următoarele condiții cumulative: a) terenul sau suprafața de apă este amplasat/ă în extravilanul unei localități și s-a obținut avizul primarului localității respective pentru desfășurarea activităților de zbor pe terenul ori suprafața de apă respectiv/respectivă; b) proprietarul sau, în cazul domeniului public, administratorul terenului ori al suprafeței de apă a aprobat utilizarea acestora de către aeronava în cauză; c) dimensiunile și configurația terenului sau ale suprafeței de apă permit desfășurarea activității de zbor cu categoria respectivă de aeronavă, în condiții de siguranță; d) restricțiile privind activitatea de zbor pe respectivul teren/ respectiva suprafață de apă, stabilite de primar și de proprietarul sau, după caz, administratorul terenului/suprafeței de apă, precum și de către operatorii de aeronave care, potrivit prevederilor alin. (4), au obținut anterior avizul și aprobarea prevăzute la lit. a) și b), sunt cunoscute și respectate de către operatorul aeronavei. (4) Cererea pentru obținerea avizului prevăzut la alin. (3) lit. a) se adresează primarului localității pe raza căreia se găsește terenul/suprafața de apă, de către operatorul aeronavei interesat în utilizarea respectivului teren sau a respectivei suprafețe de apă, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data prevăzută pentru începerea activității de zbor. Cererea va conține în mod obligatoriu datele de contact și de identificare ale operatorului 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 633/8.IX.2010 aeronavei, date privind poziționarea și dimensiunile terenului/suprafeței de apă ales/alese pentru operare, date despre aeronavă/aeronave, datele de identificare și de contact ale proprietarului sau, după caz, ale administratorului terenului/suprafeței de apă, aprobarea proprietarului ori, după caz, a administratorului pentru utilizarea terenului/suprafeței de apă, zilele și intervalul orar pentru care terenul/suprafața de apă va fi deschis/ă operării, restricțiile privind activitatea de zbor pe respectivul teren sau respectiva suprafață de apă. (5) în cazul în care terenul prevăzut la alin. (3) este amplasat la mai puțin de 500 de metri de obiective aparținând organelor de stat cu atribuții în siguranța națională, la acordarea avizului prevăzut la alin. (3) lit. a), primarul are obligația de a solicita acordul conducătorului obiectivului respectiv. (6) Eliberarea avizului poate fi refuzată numai în cazul nedepunerii de către operatorul aeronavei a tuturor informațiilor prevăzute la alin. (4) sau al neobținerii de către primar a acordului prevăzut la alin. (5). Avizul primarului se eliberează în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la depunerea cererii prevăzute la alin. (4). în cazul în care în termenul de 3 zile nu este eliberat avizul sau, după caz, solicitantul acestuia nu este informat cu privire la respingerea solicitării de acordare a unui aviz și motivele acestei decizii, avizul se consideră acordat tacit, exceptând cazul în care nu a fost obținut acordul prevăzut la alin. (5). (7) Prin aviz, primarul are dreptul, în funcție de interesele locuitorilor rezidenți în respectiva localitate, ca eventual să limiteze intervalul orar în care pe terenul sau pe suprafața de apă în cauză vor avea loc activități de zbor și să restricționeze direcțiile pe care aeronavele pot decola, respectiv ateriza, astfel încât să fie evitat zborul pe deasupra locuințelor. (8) Un aviz acordat poate fi retras de către emitent în cazul în care se constată nerespectarea restricțiilor impuse potrivit prevederilor alin. (7) sau dacă, în urma măsurătorilor efectuate de către o persoană autorizată conform legislației aplicabile, se constată depășirea nivelului de zgomot admis conform legii pentru zonele rezidențiale. (9) Răspunderea pentru desfășurarea activității de zbor pe terenurile sau suprafețele de apă prevăzute la alin. (3), cu respectarea reglementărilor aeronautice în vigoare privind siguranța zborului și securitatea aeronautică, precum și răspunderea în cazul producerii de daune ca urmare a activității de zbor desfășurate pe astfel de terenuri ori suprafețe de apă revin în totalitate operatorului aeronavei. Proprietarul sau, după caz, administratorul terenului ori al suprafeței de apă răspunde dacă a fost de acord ca operatorii aeronavelor să execute activități de zbor fără îndeplinirea condițiilor menționate la alin. (3) lit. a). Art. 9. — (1) Pot ateriza pe și, respectiv, pot decola de pe alte terenuri sau suprafețe de apă decât cele prevăzute la art. 8, cu respectarea procedurilor aplicabile în astfel de situații: a) aeronavele civile aflate în situații de forță majoră; b) aeronavele civile nepropulsate de un organ motor, precum și aeronavele civile care le tractează în cursul zborurilor de recuperare; c) aeronavele civile care execută zboruri din categoriile urgențe medicale, intervenții în zone calamitate și operațiuni de căutare-salvare; d) elicopterele civile care efectuează operațiuni de supraveghere din aer de lucrări sau elemente de infrastructură, precum și de transport obiecte suspendate, în condițiile stabilite prin autorizarea specială emisă de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, conform reglementărilor specifice aplicabile. (2) Răspunderea pentru desfășurarea activității de zbor pe terenurile sau suprafețele de apă prevăzute la alin. (1), cu respectarea reglementărilor aeronautice în vigoare privind siguranța zborului și securitatea aeronautică, precum și răspunderea în cazul încălcării dreptului de proprietate și al producerii de daune ca urmare a activității de zbor desfășurate pe astfel de terenuri sau suprafețe de apă revin în totalitate operatorului aeronavei. Art. 10. — Autorizările și avizele prevăzute în prezenta hotărâre pot fi acordate, iar planificarea și informarea pot fi efectuate pentru fiecare zbor în parte, pentru o serie de zboruri sau pentru perioade determinate de timp. Art. 11. — (1) Operatorul unei aeronave care intenționează să execute un zbor în spațiul aerian național, inclusiv în spațiul aerian de clasă G, este obligat ca înainte de începerea zborului să se informeze cu privire la cerințele, limitările și restricțiile aplicabile zborului respectiv, prevăzute în AIP — România, în circularele de informare aeronautică și în mesajele de înștiințare (NOTAM), și este direct răspunzător de respectarea acestora. (2) Pentru a facilita informarea operatorilor aeronavelor, mesajele NOTAM, precum și secțiunile din documentele de informare aeronautică care conțin deciziile de stabilire a zonelor de spațiu aerian rezervat sau segregat, precum și a zonelor interzise, restricționate ori periculoase, împreună cu condițiile asociate acestora, se publică pe paginile web ale furnizorilor de servicii de informare aeronautică certificați. Lista unităților certificate să furnizeze servicii de informare aeronautică pe teritoriul României se publică pe pagina web a Autorității Aeronautice Civile Române. (3) Operatorul aeronavei este obligat să respecte ruta/traiectul sau zona de zbor pentru care a depus plan de zbor, pentru care a primit autorizare ori aviz sau pentru care a făcut informarea conform prevederilor prezentei hotărâri, precum și condiționările, restricțiile ori limitările care i-au fost impuse la acordarea autorizării sau avizului respective/respectiv. Operatorul aeronavei care intenționează să efectueze un zbor într-o zonă restricționată sau periculoasă ori în spațiul aerian rezervat sau segregat este obligat să se informeze atât înainte de începerea zborului, cât și în timpul acestuia cu privire la condițiile de acces în respectiva zonă ori în respectivul spațiu aerian și să le respecte. (4) Prevederile alin. (3) nu aduc atingere dreptului operatorului aeronavei de a modifica planul de zbor depus, respectiv informarea transmisă, cu respectarea procedurilor și reglementărilor aplicabile. (5) Prevederile prezentei hotărâri nu exonerează operatorul unei aeronave care a depus un plan de zbor, a obținut o autorizare sau aviz ori care a efectuat o informare despre zborul pe care urmează să-l desfășoare de obligația de a respecta și de a îndeplini condițiile impuse prin alte reglementări legale în vigoare, aplicabile zborului respectiv. Zborurile în zona de frontieră se execută cu respectarea prevederilor specifice ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările și completările ulterioare. Art. 12. — (1) Deasupra zonelor dens populate sunt interzise: a) efectuarea de către aeronavele civile a zborurilor la înălțimi mai mici de 300 de metri față de cel mai înalt obstacol fix, cu excepția celor care execută proceduri de aterizare/ decolare pe/de pe aerodromuri certificate; b) efectuarea de zboruri de către aeronavele civile care nu dețin certificat de navigabilitate, emis conform legislației și reglementărilor în vigoare; c) efectuarea de către aeronavele civile a zborurilor de acrobație sau a zborurilor tehnice. (2) în afara zonelor dens populate, aeronavelor civile le sunt interzise zborurile la o înălțime mai mică de 150 de metri față de sol, cu excepția aeronavelor care execută proceduri de MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 633/8.IX.2010 7 aterizare/decolare pe/de pe aerodromuri certificate sau terenuri/suprafețe de apă stabilite conform prevederilor art. 8 alin. (3), aeronavelor care execută zboruri de acrobație, în condițiile autorizării de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română, precum și aeronavelor care execută zboruri aferente operațiunilor aeriene prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. d). (3) Fac excepție de la prevederile alin. (1) lit. a) și alin. (2) zborurile din categoriile urgențe medicale, intervenții în zone calamitate și operațiuni de căutare-salvare. Art. 13. — Constituie contravenții următoarele fapte: a) executarea unui zbor în spațiul aerian național cu o aeronavă civilă pentru care nu s-a încheiat un contract de asigurare pentru acoperirea răspunderii față de terți și, după caz, față de pasageri, bagaje sau marfă, în condițiile stabilite de legislația națională în vigoare și de regulamentele comunitare aplicabile; b) efectuarea unui zbor al unei aeronave civile în spațiul aerian național sau a unui zbor care traversează granița FIR București fără depunerea unui plan de zbor, potrivit dispozițiilor art. 3 alin. (1); c) efectuarea unui zbor VFR al unei aeronave civile, în întregime într-o zonă de spațiu aerian de clasă G, fără depunerea unui plan de zbor ori, după caz, fără informarea Ministerului Apărării Naționale, potrivit dispozițiilor art. 3 alin. (2); d) efectuarea unui zbor într-o zonă de spațiu aerian unde furnizarea serviciilor de trafic aerian este obligatorie, cu încălcarea prevederilor art. 3 alin. (4); e) efectuarea unui zbor tehnic fără deținerea autorizării emise de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română sau de către organismul căruia i s-a delegat competență în domeniul certificării tehnice ori al autorizării aeronavei respective, prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. a); f) efectuarea unui zbor cu o aeronavă civilă care transportă trupe, tehnică militară, materiale radioactive sau bunuri periculoase, fără autorizarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și/ori a avizului Ministerului Apărării Naționale, prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c), respectiv fără respectarea procedurii de notificare prevăzute la art. 19 alin. (6) din anexa nr. 1; g) efectuarea unui zbor într-o zonă interzisă sau într-o porțiune de spațiu aerian rezervat, segregat ori într-o zonă restricționată fără deținerea unei autorizări din partea entității care a făcut rezervarea, respectiv a impus utilizarea exclusivă sau restricționarea, ori al unității de trafic care efectuează controlul traficul aerian în spațiul sau zona respectivă, conform cerinței de la art. 4 alin. (1) lit. d); h) efectuarea unui zbor deasupra municipiului București la înălțimi mai mici de 3.000 de metri fără deținerea autorizației prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. e); i) efectuarea unui zbor internațional spre/dinspre România cu încălcarea cerinței de la art. 7 alin. (1), cu excepția cazurilor de forță majoră; j) amenajarea și/sau utilizarea de către operatorul aeronavei a unui teren ori a unei suprafețe de apă, altul/alta decât un aerodrom certificat, cu încălcarea condițiilor și cerințelor prevăzute la art. 8 alin. (3), cu excepția cazurilor prevăzute la art. 9; k) darea spre utilizare de către proprietar sau, după caz, administrator către un operator al aeronavei a unui teren ori a unei suprafețe de apă, altul/alta decât un aerodrom certificat, care nu îndeplinește condițiile prevăzute la art. 8 alin. (3) lit. a); I) efectuarea unui zbor aferent unei operațiuni de transport aerian public pe alte terenuri/suprafețe de apă decât aerodromurile certificate; m) aterizarea pe un teren sau o suprafață de apă, altul/alta decât cele prevăzute la art. 8 alin. (3), cu încălcarea condițiilor și cerințelor prevăzute la art. 9 alin. (1); n) nerespectarea de către operatorul aeronavei a obligațiilor prevăzute la art. 11 alin. (3); o) efectuarea unui zbor deasupra sau în afara unei zone dens populate, cu încălcarea interdicțiilor prevăzute la art. 12 alin. (1) și (2). Art. 14. — (1) Contravențiile prevăzute la art. 13 lit. a), e), f), h)—k) se sancționează cu amendă de la 20.000 lei la 35.000 lei. (2) Contravențiile prevăzute la art. 13 lit. b)—d), g), I)—o) se sancționează cu amendă de la 40.000 lei la 50.000 lei. (3) Sancțiunile prevăzute la alin. (1) și (2) se aplică operatorului aeronavei sau, în cazul neidentificării acestuia, persoanei pe numele căreia este emis certificatul de înmatriculare/identificare al aeronavei, cu excepția sancțiunii pentru contravenția prevăzută la art. 13 lit. k) care se aplică proprietarului ori, după caz, administratorului terenului/suprafeței de apă. (4) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac, cu respectarea dispozițiilor legale, de către: a) personalul împuternicit în acest scop de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, pentru toate contravențiile prevăzute la art. 13; b) personalul împuternicit de primarul localității pe raza căreia s-a produs fapta contravențională, pentru contravențiile prevăzute la art. 13 lit. j), k) și m). (5) Autoritatea Aeronautică Civilă Română și Aeroclubul României vor acorda sprijin primarilor pentru identificarea operatorilor sau deținătorilor aeronavelor civile în cazul constatării unor contravenții. (6) Contravențiilor prevăzute la art. 13 le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. Art. 15. — (1) Orice plan de zbor depus se închide în conformitate cu procedurile și reglementările aplicabile, în vigoare. (2) în cazul în care, în urma nerespectării de către operatorul aeronavei a prevederilor prezentei hotărâri sau ale reglementărilor aeronautice în vigoare, au fost declanșate operațiunile de căutare-salvare ori de poliție aeriană, operatorul în cauză suportă costurile generate de derularea respectivelor operațiuni. Art. 16. — (1) Controlul utilizării spațiului aerian național se efectuează de către Ministerul Apărării Naționale în conformitate cu prevederile Legii nr. 257/2001 privind modul de acțiune împotriva aeronavelor care utilizează neautorizat spațiul aerian al României, republicată. (2) în scopul exercitării atribuțiilor de control ale Ministerului Apărării Naționale, rezultate din Legea nr. 257/2001, republicată, planurile de zbor și autorizațiile prevăzute în prezenta hotărâre se transmit Ministerului Apărării Naționale de către unitățile de trafic aerian și, după caz, entitățile emitente. (3) Primarii au obligația informării Ministerului Apărării Naționale și a Autorității Aeronautice Civile Române cu privire la orice aviz acordat sau retras în baza prevederilor art. 8, în termen de 3 zile de la acordarea ori retragerea acestuia. Art. 17. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 18. — (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare după 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția alin. (2) și (3), care intră în vigoare la data publicării. (2) Până la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Autoritatea Aeronautică Civilă Română, Ministerul Apărării 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 633/8.IX.2010 Naționale și furnizorii de servicii de informare aeronautică certificați vor duce la îndeplinire, după caz, cerințele de publicare a informațiilor prevăzute la art. 3 alin. (3) și art. 11 alin. (2), precum și la art. 20 alin. (3), art. 21 alin. (1 j, art. 22 și art. 23 alin. (2) din anexa nr. 1. (3) în termen de 90 de zile de la publicarea prezentei hotărâri, Autoritatea Aeronautică Civilă Română, Regia Autonomă „Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian” — ROMATSA și Ministerul Apărării Naționale vor stabili proceduri comune privind transmiterea datelor prevăzute la art. 16 alin. (2). (4) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 1.172/2003 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor cu aeronave civile și de stat în spațiul aerian național, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 16 octombrie 2003, cu modificările ulterioare, și Hotărârea Consiliului de Miniștri nr. 793/1974 privind aprobarea Regimului de zbor în spațiul aerian al Republicii Socialiste România, publicată în Buletinul Oficial nr. 98 din 4 iulie 1974, cu modificările ulterioare, se abrogă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 25 august 2010. Nr. 912.’ ANEXA Nr. 1 PROCEDURA de acordare a autorizațiilor și avizului prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)—d) din hotărâre și de informare a Ministerului Apărării Naționale conform art. 3 alin. (2) din hotărâre A. Zboruri tehnice ale aeronavelor civile Art. 1. — (1) Zborul tehnic cu o aeronavă civilă înmatriculată sau identificată în România poate fi efectuat în spațiul aerian național doar în condițiile în care pentru respectivul zbor a fost emisă o autorizație de zbor de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română, denumită în continuare A.A.C.R., sau de către organismul tehnic căruia i s-a delegat competență de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, denumit în continuare MTI, prin reglementări specifice, în domeniul certificării tehnice ori autorizării aeronavei respective. (2) Cererea pentru obținerea autorizației de zbor se transmite la A.A.C.R. sau, după caz, organismului tehnic prevăzut la alin. (1) cu cel puțin 24 de ore înainte de începerea zborului. Art. 2. — în cazul zborurilor tehnice cu aeronave civile înmatriculate în alt stat, cererea pentru obținerea autorizației de zbor se transmite la A.A.C.R. sau, după caz, organismului tehnic prevăzut la alin. (1) cu 24 de ore înainte de începerea zborului și va avea anexată autorizația care să ateste navigabilitatea aeronavei, emisă de autoritatea competentă a statului de înmatriculare a aeronavei. Art. 3. — Ministerul Apărării Naționale va fi informat, de către entitățile emitente, în regim de prioritate, cu privire la orice autorizație de zbor acordată, conform prevederilor art. 1 și 2, pentru efectuarea zborurilor tehnice cu aeronave civile. B. Zboruri internaționale aferente operațiunilor de transport aerian public efectuate prin curse regulate, cu aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României Art. 4. — Autorizația pentru executarea zborurilor internaționale aferente operațiunilor de transport aerian public efectuate prin curse regulate, cu aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României, se acordă de către MTI în urma constatării îndeplinirii de către operatorul aeronavelor respective a cerințelor conținute în acordurile aeriene bilaterale ori multilaterale specifice încheiate de către statul român sau de către Uniunea Europeană și care sunt aplicabile României. Art. 5. — (1) Cererea pentru obținerea autorizației prevăzută la art. 4 se transmite la MTI la termenul prevăzut în acordul aerian în baza căruia operatorul aeronavei a fost desemnat să efectueze curse aeriene regulate spre/dinspre România și va conține toate informațiile menționate în respectivul acord, inclusiv date privind programul de zbor și aeronavele care urmează să fie utilizate. (2) Cererea va fi însoțită de copii de pe certificatul de operator aerian deținut de operatorul respectiv, precum și de pe contractele de asigurare încheiate pentru aeronavele care urmează să fie utilizate. Art. 6. — (1) în cazul în care operatorul aeronavei provine dintr-un stat care nu a încheiat un acord aerian cu România, cererea pentru acordarea autorizației se transmite la MTI cu cel puțin 60 de zile înainte de data prevăzută pentru începerea operării. (2) Cererea prevăzută la alin. (1) va cuprinde cel puțin următoarele informații și documente: certificatul de operator aerian și anexele la acesta, tipul aeronavelor și însemnele de înmatriculare ale acestora, certificatele acustice ale aeronavelor, copia certificatului de asigurare pentru aeronavă, pasageri, bagaje și terți, programul de operare. Art. 7. — Prin excepție de la prevederile art. 4, 5 și 6, zborurile internaționale aferente operațiunilor de transport aerian public efectuate prin curse regulate, cu aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României, efectuate de operatori ai aeronavelor deținători ai unei licențe valide emisă în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.008/2008 al MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 633/8.IX.2010 9 Parlamentului European și al Consiliului din 24 septembrie 2008 privind normele comune pentru operarea serviciilor aeriene în Comunitate, se consideră autorizate dacă pentru zborurile respective operatorul aeronavei a notificat la MTI programul de zbor, modificările ulterioare la acesta, precum și tipul și înmatricularea aeronavelor care vor fi utilizate. Art. 8. - înainte de solicitarea autorizației sau, după caz, notificarea programului de zbor, operatorul aeronavei are obligația de a informa aerodromurile implicate și de a obține confirmarea serviciilor de handling solicitate. în cazul aeroporturilor coordonate se va solicita acordarea sloturilor de decolare/aterizare. Art. 9. - Autorizațiile acordate, incluzând și notificările prevăzute la art. 7, vor fi comunicate de către MTI aerodromurilor implicate situate pe teritoriul României, A.A.C.R. și Regiei Autonome „Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian” — ROMATSA. Art. 10. - După obținerea autorizării din partea MTI, operatorul aeronavei va depune planul de zbor în formatul, conținutul și condițiile prevăzute de standardele internaționale aplicabile. Art. 11. — (1) Orice modificare survenită în graficul de operare a curselor regulate după obținerea autorizației, respectiv introducerea unor zboruri adiționale, schimbarea justificată a tipului de avion, schimbarea rutei sau timpilor de zbor, anularea unor zboruri, va fi notificată de operatorul aeronavei la A.A.C.R. cu cel puțin două zile înainte de data prevăzută pentru introducerea modificării. (2) Autorizația pentru modificarea graficului de operare a curselor regulate va fi considerată ca fiind acordată dacă nu se primește niciun răspuns din partea A.A.C.R. cu 24 de ore înainte de ora prevăzută pentru începerea zborului. Orice modificare autorizată va fi comunicată MTI, aeroporturilor implicate și Regiei Autonome „Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian” — ROMATSA, de către A.A.C.R. C. Zboruri internaționale aferente operațiunilor de transport aerian public efectuate prin curse neregulate, cu aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României Art. 12. — (1) Autorizația pentru executarea zborurilor internaționale aferente operațiunilor de transport aerian public efectuate prin curse neregulate, cu aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României, se acordă în numele MTI de către A.A.C.R., cu respectarea prevederilor tratatelor internaționale specifice la care România este parte ori a celor încheiate de către Uniunea Europeană și care sunt aplicabile României. (2) Dreptul de a executa zboruri încadrate în categoria operațiuni de transport aerian public efectuate prin curse neregulate, spre/dinspre România, este în mod normal acordat operatorilor aeronavelor din cele două țări interesate, respectiv țara de origine și de destinație a traficului. Operatorii din state terțe pot primi autorizația să efectueze astfel de zboruri în măsura în care autoritatea aeronautică a respectivului stat terț confirmă acordarea, pe bază de reciprocitate, de drepturi de trafic similare pentru operatorii aerieni români și pentru cei din statele membre ale Uniunii Europene, stabiliți în România, Art. 13. — (1) în cazul în care tratatele internaționale specifice menționate la art. 12 alin. (1) nu prevăd altfel, cererea pentru obținerea autorizației se transmite la A.A.C.R., după cum urmează: a) în cazul unei serii de cel mult 3 zboruri într-un interval de 14 de zile, cu cel puțin două zile lucrătoare înainte de data primului zbor; b) în cazul seriilor de 4 sau mai multe zboruri într-un interval de 14 de zile, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de data primului zbor. (2) Formularul-tip al cererii prevăzute la alin. (1) este cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură. (3) Prin excepție de la prevederile alin. (1), în cazul zborurilor din categoria urgențe medicale, operațiuni de căutare-salvare sau intervenții în zone calamitate, cererea pentru obținerea aprobării de zbor se poate transmite cu cel puțin 30 de minute înainte de decolarea aeronavei. Art. 14. — Prin excepție de la prevederile art. 12 și 13, zborurile internaționale aferente operațiunilor de transport aerian public efectuate prin curse neregulate, cu aterizare pe sau decolare de pe teritoriul României, efectuate de operatori ai aeronavelor deținători ai unei licențe valide emise în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.008/2008, se consideră autorizate dacă pentru zborurile respective operatorul aeronavei a notificat la A.A.C.R. programul de zbor, modificările ulterioare la acesta, precum și tipul și înmatricularea aeronavelor care vor fi utilizate. Art. 15. — înainte de solicitarea autorizației sau, după caz, notificarea programului de zbor, operatorul aeronavei are obligația de a informa aerodromurile implicate și de a obține confirmarea serviciilor de handling solicitate. în cazul aeroporturilor coordonate se va solicita acordarea sloturilor de decolare/aterizare. Art. 16. —Autorizațiile acordate, incluzând și notificările prevăzute la art. 14, vor fi comunicate de A.Â.C.R. către aerodromurile implicate situate pe teritoriul României, precum și Regiei Autonome „Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian” — ROMATSA. Art. 17. — După obținerea autorizației, operatorul aeronavei va depune planul de zbor în formatul, conținutul și condițiile prevăzute de standardele internaționale aplicabile. Art. 18. — (1) Orice modificare survenită în graficul de operare a zborurilor după obținerea autorizației, respectiv după notificare, cum ar fi introducerea unor zboruri adiționale, schimbarea justificată a tipului de avion, schimbarea rutei sau timpilor de zbor, anularea unor zboruri, va fi notificată la A.A.C.R. de către operatorul aeronavei, cu cel puțin două zile înainte de data prevăzută pentru introducerea modificării. (2) Aprobarea pentru modificarea graficului de operare a zborurilor va fi considerată ca fiind acordată dacă nu se primește niciun răspuns din partea A.A.C.R. cu 24 de ore înainte de ora prevăzută pentru începerea zborului. Orice aprobare acordată se comunică de către A.A.C.R. aeroporturilor implicate și Regiei Autonome „Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian” — ROMATSA. D. Zboruri interne și internaționale, cu sau fără decolare/aterizare de pe/pe teritoriul României, cu aeronave civile care transportă trupe, armament, muniții, explozivi, materiale radioactive și alte bunuri periculoase. Art. 19. — (1) Zborurile interne și internaționale cu aeronave civile care transportă trupe, armament, muniții, explozivi, materiale radioactive și alte bunuri periculoase, executate cu sau fără decolare/aterizare de pe/pe teritoriul României, pot fi executate numai după obținerea unei autorizații din partea MTI. Aceste categorii de zboruri necesită și obținerea unui aviz din partea Ministerului Apărării Naționale. (2) Cererea pentru obținerea autorizației și a avizului prevăzute la alin. (1) se transmite la A.A.C.R. cu cel puțin 10 zile lucrătoare înainte de data zborului și va trebui să conțină toate 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 633/8.IX.2010 informațiile și documentele specificate în formularul-tip prevăzut în anexă. (3) Autorizația și avizul pot fi emise pentru un zbor sau pentru o serie de zboruri. (4) în cazul transportului bunurilor periculoase, cererea va conține și informații referitoare la natura încărcăturii, conform ediției curente a documentului Doc 9284 al Organizației pentru Aviația Civilă Internațională. De asemenea, în cazul operatorilor aerieni străini va fi transmisă și o copie a certificatului emis de autoritatea competentă a statului de proveniență care să ateste dreptul operatorului de a transporta bunuri periculoase. (5) în cazul transportului de materiale radioactive, operatorul aeronavei va transmite la A.A.C.R. și o copie de pe autorizația emisă de Comisia Națională pentru Controlul Activității Nucleare. (6) în condițiile alin. (2) și prin excepție de la prevederile alin. (3), operatorilor care transportă, prin curse aeriene regulate cargo sau de pasageri, numai bunuri periculoase permise în condiții normale la transportul aerian și încadrate, conform Doc 9284 al Organizației pentru Aviația Civilă Internațională, în clasele 2, 3 (mai puțin explozibili desensibilizați în lichide, coduri ONU 1204, 2059, 3064, 3343, 3357 și 3379), 4, 5, 6 (mai puțin substanțe infecțioase Diviziunea 6.2, categoria A, coduri ONU 2814, 2900), 8 sau 9, li se pot emite, la cerere, autorizații, respectiv avize generale, valabile pentru perioade limitate de timp/sezoane de operare, cu respectarea de către operatorul aeronavei a următoarelor cerințe: a) depunerea, înainte de începerea sezonului de operare pentru care se solicită autorizație și aviz, a următoarelor documente, în limba engleză sau română: copie de pe certificatul de operator aerian și de pe specificațiile de operare anexate acestuia, copie de pe certificatul emis de autoritatea competentă a statului de proveniență care să ateste dreptul operatorului de a transporta bunuri periculoase, copie de pe cap. 9 din Manualul de operațiuni — partea A, copie de pe programul de pregătire pentru bunuri periculoase din Manualul de operațiuni — partea D ori alt document echivalent referitor la pregătire, aprobat de autoritatea aeronautică a statului de proveniență a operatorului aerian; b) notificarea către A.A.C.R. cu 12 ore înainte de decolare a detaliilor cu privire la bunurile periculoase care urmează să fie transportate: clasa, codul ONU, denumirea oficială a produsului, instrucțiunile de împachetare aplicate, tipul coletului, greutatea unui colet, numărul coletelor; notificarea completă se transmite imediat de către A.A.C.R. Ministerului Apărării Naționale/Secția survol, relații și reglementări aeronautice, Regiei Autonome „Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian” — ROMATSAși aeroportului de destinație, în cazul în care acesta se află pe teritoriul României, împreună cu informații cu privire la tipul aeronavei și numărul de zbor. E. Zborurile în porțiunile de spațiu aerian rezervat, segregat sau în zonele restricționate Art. 20. — (1) Zborurile prevăzute la lit. E, executate în spațiul aerian național, cu excepția spațiului de clasă G, pot fi efectuate numai în condițiile solicitării și obținerii unei autorizații din partea entității care efectuează controlul traficului aerian în zonele respective. (2) Pentru efectuarea unui zbor într-o porțiune de spațiu aerian rezervat/segregat sau într-o zonă restricționată, situate în spațiul aerian de clasă G, operatorul aeronavei va solicita o autorizare din partea entității care a făcut rezervarea zonei respective ori a impus utilizarea exclusivă sau restricționarea porțiunii respective de spațiu aerian. (3) Spațiile aeriene rezervate sau restricționate pentru perioade mai mari de 90 de zile se publică, prin grija unităților certificate să furnizeze servicii de informare aeronautică pe teritoriul României, în Publicația de Informare Aeronautică AIP — România, iar cele cu durată de peste 6 luni, și în hărțile aeronautice. Art. 21. — (1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 20 alin. (3), datele de contact ale entităților prevăzute la art. 20 alin. (2), împreună cu dimensiunile zonelor și perioadele de timp pentru care este valabilă rezervarea sau restricționarea, se aduc la cunoștința operatorilor prin mesajele NOTAM și se publică pe paginile web ale furnizorilor de servicii de informare aeronautică certificați. (2) Cererea pentru solicitarea autorizației prevăzută la art. 20 se transmite entității care a făcut rezervarea sau a solicitat utilizarea exclusivă ori restricționarea zonei respective de spațiu aerian sau celei care efectuează controlul traficului aerian în zonele respective, cu cel puțin 60 de minute înainte de ora prevăzută pentru decolare. în lipsa primirii unei autorizații exprese, zborul în zona respectivă nu poate avea loc. F. Zboruri VFR efectuate în întregime în zone de spațiu aerian de clasă G Art. 22. — Zborurile VFR efectuate cu aeronave civile, executate în întregime într-o zonă de spațiu aerian de clasă G, se consideră autorizate dacă pentru acestea operatorul aeronavei a depus un plan de zbor la o unitate de trafic aerian civilă sau a efectuat o informare de trafic VFR la Ministerul Apărării Naționale. Lista unităților certificate pentru furnizarea serviciilor de trafic aerian se publică pe pagina web a A.A.C.R. Art. 23. — (1) Informarea prevăzută la art. 22 poate fi efectuată de operatorul aeronavei direct sau prin reprezentanți autorizați, pentru un zbor, o serie de zboruri ori pentru perioade determinate de timp, și va conține: a) tipul aeronavei (numărul și tipul aeronavelor în cazul zborului în formație); b) înmatricularea/identificarea aeronavei; c) operatorul aeronavei/numele pilotului comandant; d) traiectul sau zona de zbor; e) nivelul sau înălțimea de zbor; f) ora estimată pentru decolare și aterizare (ora primei decolări și a ultimei aterizări pentru zborul în formație). (2) Informarea se transmite Centrului de Operații Aeriene din cadrul Ministerului Apărării Naționale, cu cel puțin 30 de minute înainte de ora prevăzută pentru decolare sau începerea activității de zbor, prin unul dintre următoarele canale de comunicații: a) telefon; b) fax; c) e-mail; d) internet; e) radio, la unitățile de trafic aerian militare. Numerele de telefon, fax, adresa de e-mail, adresa paginii web și frecvențele radio prevăzute mai sus se publică în publicațiile de informare aeronautică civile și militare prin grija Ministerului Apărării Naționale. (3) Modificările la informarea efectuată se comunică imediat, de la sol sau din aer. (4) Pentru zborurile din categoriile urgențe medicale, intervenții în zone calamitate și operațiuni de căutare-salvare se admite comunicarea informării imediat după decolare (în maximum 5 minute). MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 633/8.IX.2010 11 ANEXĂ la Procedura de acordare a autorizațiilor si avizului prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)—o) din hotărâre și de informare a Ministerului Apărării Naționale conform art. 3 alin. (2) din hotărâre FORMULARUL-TIP al cererii pentru acordarea autorizațiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) și d) din hotărâre —APPLICATION FORM— 1. Numele, adresa, naționalitatea operatorului aerian și numărul de telefon/fax (Name, address, nationality of the air operator and telephone/fax number) 2. Indicativul OACI de 3 litere al operatorului aerian (ICAO three letter designator of the air operator) 3. Indicativul radio (Radio caii sign) 4. Tipul, însemnele de înmatriculare ale aeronavei/aeronavelor (Type and registration marks of the aircraft) 5. Informații cu privire la certificatul acustic (Information regarding Noise Certificate) 6. Capacitatea aeronavelor (pasageri și/sau cargo) (Passenger and/or cargo capacity of the aircraft) 7. Punctul de intrare/ieșire FIR LRBB și ora (UTC), ruta de urmat pe teritoriul României (Entry/Exit points FIR LRBB and UTC time, route to be followed over the Romanian territory) 8. Aeroportul de origine și/sau ultimul aeroport de plecare înainte de intrarea în spațiul aerian al României și ora de decolare (UTC) (Airport of origin and/or last airport of departure before entering the Romanian air space and UTC time of departure) 9. Aeroportul din România și ora de sosire/plecare (UTC) (Airport in Romania and UTC time of arrival/departure) 10. Aeroportul de destinație și/sau primul aeroport de aterizare după ieșirea din spațiul aerian al României și ora de aterizare (UTC) (Airport of destination and/or first airport of arrival after leaving the Romanian air space and UTC time of arrival) 11. Data și/sau perioada de operare și ziua de operare (Date and/or period and day of operation) 12. Date cu privire la tipul (categoria) zborului/zborurilor sau scopul zborurilor (Information regarding type/category of intended flights or purpose of flights) 13. Numărul de pasageri și/sau natura și cantitatea încărcăturii (tur/retur) (Number of passengers and/or nature and amount of cargo to be taken on or put down) 14. Tehnică militară, armament și/sau alte materiale militare, aparatură fotografică și/sau senzori de înregistrare la bord (Arms, ammunition and any other military supplies, taking photos, making films equipment or electromagnetic recorders on board) 15. Locul de îmbarcare/debarcare și/sau încărcare/descărcare a pasagerilor și/sau încărcăturii (Place of embarkation/disembarkation of passengers and/or cargo, as the case may be) 16. Numele și adresa afretatorului și copie de pe contractul charter sau alt document similar (comanda charter, AWB etc.), copie de pe contractul de închiriere, dacă aeronava/aeronavele este/sunt închiriată/închiriate (Name, address and business of charterer, copy of charter contract signed by the airline and the charterer or of a similar document, such as charter order, AWB, etc., copy of aircraft lease agreement, if applicable) 17. Numele și adresa agenției de turism sau ale tour-operatorului din România (Name and address of the Romanian travel agent or of the Romanian tour operator) 18. Numele și adresa expeditorului și beneficiarului încărcăturii (Name and address of the consignor and consignee of the cargo) 19. Certificate de asigurare pentru pasageri și bunuri, precum și pentru daune cauzate terților (Certificate showing passenger and baggage accident insurance and third-party legal liabiiity insurance) 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 633/8.IX.2010 ANEXA Nr. 2 PROCEDURA de solicitare și de acordare de către Ministerul Apărării Naționale a autorizărilor de survol/avizelor pentru efectuarea zborurilor cu aeronave civile sau de stat în spațiul aerian național I. Procedura generală Art. 1. — Ministerul Apărării Naționale, denumit în continuare M.Ap.N., prin Secția Survol, relații și reglementări aeronautice, acordă autorizarea de survol pentru efectuarea următoarelor tipuri de activități aeronautice în spațiul aerian național: a) survolul municipiului București sub înălțimea de 3.000 m de către aeronave de stat sau civile, cu excepția zborurilor executate în limita zonei de control de aerodrom (CTR) Băneasa și a zborurilor de îndepărtare după decolare și de apropiere pentru aterizare pe aerodromurile certificate situate pe raza municipiului București; b) survolul teritoriului României de către aeronave de stat străine, cu sau fără aterizare pe aeroporturi din România, și care transportă trupe, armament, muniții, explozivi, materiale radioactive și alte materiale periculoase; c) survolul teritoriului României de către aeronave de stat străine, cu sau fără aterizare pe aeroporturi din România și fără transport de trupe, armament, muniții, explozivi, materiale radioactive și alte bunuri periculoase; d) zboruri pentru activități de determinări topogeodezice la o scară mai mare de 1: 20.000, fotografiere aeriană sau filmări aeriene, executate cu aeronave de stat; e) zboruri executate cu aeronave de stat străine și civile străine, care aterizează/decolează pe/de pe aerodromuri militare. Art. 2. — M.Ap.N., prin Secția survol, relații si reglementări aeronautice, acordă avizul prealabil pentru efectuarea următoarelor tipuri de activități aeronautice în spațiul aerian național: a) zboruri interne și internaționale, cu sau fără decolare/aterizare de pe/pe teritoriul României, cu aeronave civile care transportă trupe, armament, muniții, explozivi, materiale radioactive și alte bunuri periculoase; b) zboruri pentru activități de determinări topogeodezice la o scară mai mare de 1: 20.000, fotografiere aeriană sau filmări aeriene, executate cu aeronave civile. Art. 3. — M.Ap.N., prin Secția survol, relații și reglementări aeronautice, obține autorizări de survol ale altor state pentru aeronavele de stat românești care execută misiuni internaționale. Art. 4. — (1) Cererile pentru acordarea autorizării de survol prevăzută la art. 1 se formulează în următoarele termene: a) 7 zile lucrătoare înainte de data estimată de decolare, pentru survolul municipiului București sub înălțimea de 3.000 m, de către aeronavele de stat sau civile, care nu execută misiuni de urgență; b) 10 zile lucrătoare înainte de data estimată de decolare, pentru survolul teritoriului României de către aeronave de stat străine, cu sau fără aterizare pe aeroporturi din România, și care transportă trupe, armament, muniții, explozivi, materiale radioactive și alte bunuri periculoase; c) 3 zile lucrătoare înainte de data estimată de decolare, pentru survolul teritoriului României de către aeronave de stat străine, fără aterizare pe aeroporturi din România și fără transport de trupe, armament, muniții, explozivi, materiale radioactive și alte bunuri periculoase; d) 5 zile lucrătoare înainte de data estimată de decolare, pentru survolul teritoriului României de către aeronave de stat străine, cu aterizare pe aeroporturi din România și fără transport de trupe, armament, muniții, explozivi, materiale radioactive și alte bunuri periculoase; la acest termen de adresare, pentru aeronavele de stat străine și civile străine, se adaugă două zile lucrătoare pentru solicitările de acces pe platformele de parcare militare ale bazelor aeriene; e) 10 zile lucrătoare înainte de data estimată de decolare, pentru zboruri de determinări topogeodezice la o scară mai mare de 1:20.000, fotografiere aeriană sau filmări aeriene, executate cu aeronave de stat; cererea va fi însoțită de avizele prevăzute de actele normative în vigoare; f) 2 ore înainte de ora de decolare, pentru survolul teritoriului României de către aeronave de stat străine, care execută misiuni din categoria urgențe medicale, intervenții în zone calamitate sau operațiuni de căutare-salvare. (2) Cererile pentru obținerea avizului prevăzut la art. 2 lit. a) se adresează prin A.A.C.R. la termenul prevăzut la art. 19 alin. (2) din anexa nr. 1, iar cele pentru obținerea avizului prevăzut la art. 2 lit. b) direct la M.Ap.N./Secția survol, relații și reglementări aeronautice, cu 10 zile lucrătoare înainte de data estimată pentru efectuarea zborului; cererile pentru obținerea avizului M.Ap.N. vor fi însoțite de avizele prevăzute de actele normative în vigoare, inclusiv de autorizația specială emisă de Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat (O.R.N.I.S.S.). (3) Cererile de obținere a autorizărilor de survol pentru aeronave de stat românești care urmează să execute zboruri internaționale se înaintează către M.Ap.N. — Secția survol, relații și reglementări aeronautice — în termenele stabilite de fiecare stat survolat. M.Ap.N. înaintează solicitările de survol pe cale diplomatică, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe. II. Excepții de la procedura generală Art. 5. — (1) Prin excepție de la prevederile art. 1 lit. a), survolul municipiului București sub înălțimea de 3.000 m de către aeronavele civile sau de stat, care execută misiuni din categoria urgențe medicale, cu aterizare pe platformele de aterizare ale instituțiilor medicale, se poate executa, după depunerea planului de zbor, numai în baza informării, cu cel puțin 15 minute înainte de decolare, a M.Ap.N. — Secția survol, relații și reglementări aeronautice, cu privire la tipul de aeronavă, indicativul radio, traiectul de zbor, ora estimată de aterizare și locul aterizării; această excepție este valabilă numai pentru operatorii aerieni civili autorizați să execute serviciul de ambulanță aeriană și pentru aeronavele de stat desemnate să execute misiuni din categoria urgențe medicale. (2) Prin excepție de la prevederile art. 1 lit. a), zborurile executate în limita zonei de aerodrom (CTR) Băneasa, precum și pe rutele de apropiere în vederea aterizării sau de îndepărtare după decolare de pe aerodromurile certificate situate pe raza municipiului București nu necesită autorizarea/avizul M.Ap. N. și se execută în condițiile stipulate în Publicația de informare aeronautică a României (AIP — România), în circularele de informare aeronautică și în mesajele NOTAM. (3) Prin excepție de la prevederile art. 1 lit. c), se consideră autorizare de survol acceptarea de către M.Ap.N. a planului de zbor depus pentru aeronavele militare ale statelor semnatare ale unor acorduri încheiate în acest sens cu statul român. III. Dispoziții finale Art. 6. — (1) Operatorii aeronavelor sau intermediarii acestora vor înainta către M.Ap.N. — Secția survol, relații și MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 633/8.IX.2010 13 reglementări aeronautice, concomitent cu cererea de autorizare/avizare, copiile avizelor necesare executării misiunii sau, după caz, copiile documentelor aprobatorii de executare a activităților respective. (2) Cererile pentru acordarea autorizării de survol/avizului, adresate M.Ap.N. — Secția survol, relații și reglementări aeronautice de către operatorii aeronavelor, direct sau prin intermediar, implică, în ambele cazuri, răspunderea cu privire la corectitudinea informațiilor cuprinse în cereri. (3) Operatorii aeronavelor de stat vor întocmi cererile pentru obținerea autorizării de survol în conformitate cu formularul-tip prezentat în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură. în cazul zborurilor cu aeronave de stat străine, cererile se vor transmite pe canal diplomatic. (4) Orice modificare survenită în graficul de operare a zborurilor aeronavelor de stat străine care nu execută misiuni de urgență, după obținerea aprobării, respectiv introducerea unor zboruri adiționale, schimbarea justificată a tipului de avion, schimbarea rutei sau timpilor de zbor, anularea unor zboruri, va fi notificată la M.Ap. N. — Secția survol, relații și reglementări aeronautice cu cel puțin 48 de ore înainte de data de operare. Art. 7. — Secția survol, relații și reglementări aeronautice din M.Ap. N. va transmite solicitanților autorizarea acordată și va informa instituțiile cu atribuții în organizarea, conducerea și controlul activităților aeronautice în spațiul aerian al României. Art. 8. — în cazul zborurilor cu aeronave de stat străine, solicitările de scutire de la plata tarifelor de navigație terminală și aeroportuare, în condițiile legii, se adresează Secției survol, relații și reglementări aeronautice din cadrul M.Ap. N. care va întreprinde demersurile necesare în acest sens. Art. 9. —Activitatea de procesare și de emitere a autorizărilor de survol se asimilează activităților aeronautice de prestare de servicii de trafic aerian, cu toate obligațiile și drepturile ce decurg din aceasta. ANEXĂ la Procedura de solicitare si de acordare de către Ministerul Apărării Naționale a autorizărilor de survoi/avizelor pentru efectuarea zborurilor cu aeronave civile sau de stat în spațiul aerian național FORMULARUL-TIP al cererii pentru acordarea autorizării de survol de către Ministerul Apărării Naționale Cerere pentru aprobare diplomatică de zbor —REQUEST FOR DIPLOMATIC CLEARANCE— 1. Țara (Country):..................................... 2. Naționalitatea aeronavei (Nationality of aircraft):........ 3. Operatorul aerian (Air Operator):.................. 4. Nr. și tipul aeronavei (Number and Type of the aircraft):................ 5. Nr. înmatriculare (Registration Number):................................. 6. Indicativ radio (Callsign):........................ 7. Echipaj: nume comandant, nr. și grade (Crew: captain, number and ranks):......... 8. Data zborului (Date of Flight):.................... 9. Aeroport de decolare, data și ora UTC (Origin Airfield, date and time UTC):.................................. 10. Punctul de intrare în România, data și ora UTC (Entry Point into Romanian Airspace, date and time UTC):..... 11. Ruta de zbor în România (Flight Route into Romanian Airspace): .............................................. 12. Aeroport de aterizare/decolare în/din România, data și ora UTC (Landing/Departure Airfield in/from Romania, date and time UTC): 13. Punctul de ieșire din România, data și ora UTC (Exit Point from Romanian Airspace, date and time UTC): 14. Aeroport de destinație, data și ora UTC (Destination Airfield, date and time UTC):......................................... 15. Scopul zborului (Purpose of Flight):....................................................................................... 16. Pasageri VIP: nivelul de reprezentare (VIP pax.: officials level):......................................................... 17. Pasageri: număr, tip (militari, civili) (Pax: number, type (troops, civilians):............................................ 18. Cargo: natura încărcăturii, cantitatea (cargo: type, amount):.............................................................. 19. Organizatorul (Freighter):................................................................................................. 20. Beneficiarul (Beneficiary):................................................................................................ 21. Armament, muniție, materiale periculoase și echipament foto/video la bord (Fixed armaments, ammo, dangerous goods and air photo/video equipment on board):........................................................................................... 22. Solicitări (Facilities Requested): a) alimentare (Refuel):...............................................................; b) pază aeronavă (Aircraft Guards):...................................................; c) scutiri de taxe (Free Charges):..................................................; d) parcare în baza militară (Parking on Military Air Base):.........................; e) alte solicitări (other requests):.................................................. 23. Semnătura și ștampila Data solicitării (Signature and stamp) (Date of application) 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 633/8.IX.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind trecerea unei părți dintr-un imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Lugoj și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Lugoj, județul Timiș în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1)—(3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și în conformitate cu prevederile Legii nr. 152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe, republicată, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă trecerea unei părți dintr-un imobil, constituită din construcții și teren, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul publicai municipiului Lugoj și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Lugoj, județul Timiș. Art. 2. — (1) După preluare, partea de imobil prevăzută la art. 1 se utilizează în scopul sistematizării zonei, respectiv construirea, în maximum 3 ani de la preluarea acesteia, de locuințe și funcțiuni complementare spațiilor de locuit, prin programe derulate de Agenția Națională pentru Locuințe, potrivit legislației în vigoare. (2) Consiliul Local al Municipiului Lugoj va asigura transferarea către Ministerul Apărării Naționale a 55 de locuințe și a terenului aferent acestora, conform legii, din care 30 de locuințe în pavilionul A, construcție existentă, după reabilitarea și transformarea acestuia, și 25 de locuințe realizate potrivit prevederilor alin. (1). (3) în cazul în care nu se respectă obligațiile prevăzute la alin. (1) și (2), partea de imobil menționată la art. 1 revine în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Apărării Naționale, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. Art. 3. — Predarea-preluarea părții din imobil transmise potrivit prevederilor art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 25 august 2010. Nr. 913.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale părții de imobil care trece din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul publicai municipiului Lugoj și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Lugoj, județul Timiș Codul de clasificare Locul unde este Persoana juridică Persoana juridică din inventarul bunurilor situat imobilul de la care la care aflate în administrarea Caracteristicile tehnice care se transmite se transmite imobilul se transmite imobilul Ministerului Apărării Naționale ale imobilului care alcătuiesc domeniul public al statului Județul Timiș, Statul român, din Municipiul Lugoj, --- imobil 1252 (parțial) --- Suprafața construită = 1.711 m2 municipiul Lugoj, administrarea în administrarea --- cod 8.29.09 --- Suprafața desfășurată = 5.092 m2 Str. Timișorii Ministerului Apărării Consiliului Local al --- nr. M.F. 103522 --- Suprafața totală a terenului, inclusiv nr. 124 Naționale Municipiului Lugoj construcțiile = 53.000 m2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 633/8.IX.2010 ¹⁵ DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE privind numirea prin mobilitate a domnului Tufă Radian Doru în funcția publică de secretar general adjunct Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 19 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 33 alin. (1) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnului Tufă Radian Doru i se aplică mobilitatea din funcția publică de secretar general în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în funcția publică de secretar general adjunct în cadrul aceluiași minister. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 8 septembrie 2010. Nr. 220.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea prin mobilitate a domnului Dobre Gheorghe în funcția publică de secretar general Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 19 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 33 alin. (1) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnului Dobre Gheorghe i se aplică mobilitatea din funcția publică de secretar general adjunct în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului în funcția publică de secretar general în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 8 septembrie 2010. Nr. 221.’ 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 633/8.IX.2010 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI ORDIN privind dispunerea radierii din Registrul general al instituțiilor financiare nebancare a Societății Comerciale GALANT LEASING — IFN S.A. 7 Având în vedere solicitarea privind radierea din Registrul general al instituțiilor financiare nebancare a Societății Comerciale GALANT LEASING — IFN S.A., formulată, în baza art. 28 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 93/2009 privind instituțiile financiare nebancare, prin scrisoarea înregistrată la Banca Națională a României sub nr. 18.321 din 28 iulie 2010, precum și respectarea prevederilor art. 2 alin. (2) și art. 7 alin. (2) din Legea nr. 93/2009, în temeiul art. 35 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României și al prevederilor Hotărârii Parlamentului României nr. 35/2009 pentru numirea Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, guvernatorul Băncii Naționale a României emite următorul ordin: Articol unic. — Se dispune radierea din Registrul general al instituțiilor financiare nebancare a Societății Comerciale GALANT LEASING — IFN S.A., cu sediul în municipiul Satu Mare, Drum Cărei nr. 74/A, județul Satu Mare, înregistrată la oficiul registrului comerțului sub nr. J30/613/2002, cod unic de înregistrare 15040747, înscrisă în Registrul general al instituțiilor financiare nebancare la secțiunea h) „Leasing financiar” sub nr. RG-PJR-31-080065. București, 26 august 2010. Nr. 819.’ Gabriel S. Popa MONITORUL OFICIAL Guvernatorul Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia.Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00'.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446199 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633/8.IX.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495