MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI P A R T E A I Anul 178 (XXII) — Nr. 630 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 8 septembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 888. — Hotărâre privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia a unei construcții aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, în vederea scoaterii din funcțiune și casării, și pentru actualizarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.... 2 908. — Hotărâre pentru abrogarea unor acte normative.... 3 909. — Hotărâre privind aprobarea plății debitului stabilit de Comisia Europeană, care a fost suportat din împrumutul nerambursabil acordat de Comunitatea Europeană pentru finanțarea Proiectului PHARE RO 96.02 — Technology Transferând Quality Management TTQM ..................................................... 3 910. — Hotărâre privind transmiterea unor terenuri din domeniul privat al statului și din administrarea Agenției Domeniilor Statului în domeniul public al județului Dâmbovița și în administrarea Consiliului Județean Dâmbovița............................................... 4-8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 4.71 3. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a casei corpului didactic și a Metodologiei de încadrare a personalului didactic și didactic auxiliar în casele corpului didactic......... 9-13 ★ Rectificări ......................................... 14-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 630/8.IX.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia a unei construcții aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, în vederea scoaterii din funcțiune și casării, și pentru actualizarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 10 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, al art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcțiune, casare și valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului și al unităților administrativ-teritoriale, aprobată Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia a unei construcții situate în municipiul Piatra-Neamț, aflată în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, identificată potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. —Trecerea în domeniul privat al statului a construcției prevăzute la art. 1 se face în vederea scoaterii din funcțiune și casării acesteia. prin Legea nr. 246/2001, Art. 3. — După scoaterea din funcțiune și casarea construcției, Ministerul Administrației și Internelor își va actualiza în mod corespunzător datele din evidența cantitativ-valorică și, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 și 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 25 august 2010. Nr. 888.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a construcției aflate în administrarea Ministerului Administrației si Internelor care trece din domeniul public al statului în domeniul privat al statului Adresa imobilului Persoana juridică Caracteristicile tehnice ale imobilului Numărul M.F.P care administrează imobilul Municipiul Piatra-Neamț, Ministerul Administrației și „Magazie PSI” 48-100-07 26.159 str. Cuiejdi nr. 34, Internelor --- Inspectoratul Suprafață construită = 84,00 m2 --- parțial --- județul Neamț pentru Situații de Urgență Suprafață desfășurată = 84,00 m2 CF331/N „Petrodava” al Județului Valoare contabilă = 21.729,40 lei Neamț 3 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 630/8.IX.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru abrogarea unor acte normative în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 1.516/2009 privind unele măsuri pentru realizarea programelor multianuale prioritare de mediu și gospodărire a apelor ce conțin obiective de investiții în infrastructura de mediu, care se vor executa în perioada 2009— 2013 pe teritoriul Rezervației Biosferei „Delta Dunării”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 863 din 10 decembrie 2009, și Hotărârea Guvernului nr. 1.517/2009 privind stabilirea unor măsuri pentru realizarea programelor multianuale prioritare de mediu și gospodărire a apelor ce conțin obiective de investiții în infrastructura de mediu, care se vor executa în perioada 2009—2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 863 din 10 decembrie 2009, se abrogă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 25 august 2010. Nr. 908.’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea plății debitului stabilit de Comisia Europeană, care a fost suportat din împrumutul nerambursabil acordat de Comunitatea Europeană pentru finanțarea Proiectului PHARE RO 96.02 — Technology Transfer and Quality Management TTQM în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă plata debitului stabilit de Comisia Europeană, care a fost suportat din împrumutul nerambursabil acordat de Comunitatea Europeană pentru finanțarea Proiectului PHARE RO 96.02—Technology Transfer and Quality Management TTQM, în sumă de 169.479,06 euro, echivalentul a 691.559,30 lei. Art. 2. — Suma prevăzută la art. 1 se suportă din creditele bugetare aprobate pentru anul 2010 Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, prin Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică, la cap. 53.01 „Cercetare fundamentală și cercetare-dezvoltare”, titlul „Alte transferuri”. Art. 3. —Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică va întreprinde măsurile legale pentru recuperarea sumei prevăzute la art. 1, sumă ce va fi virată la bugetul de stat. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, Marko Bela Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 25 august 2010. Nr. 909.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 630/8.IX.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unor terenuri din domeniul privat al statului și din administrarea Agenției Domeniilor Statului în domeniul public al județului Dâmbovița si în administrarea Consiliului Județean Dâmbovița 7 7 7 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 8 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transmiterea unor terenuri, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul privat al statului și din administrarea Agenției Domeniilor Statului în domeniul public al județului Dâmbovița și în administrarea Consiliului Județean Dâmbovița. Art. 2. —Terenurile transmise potrivit prevederilor art. 1 vor fi utilizate pentru dezvoltarea turismului prin practicarea schiului și a altor sporturi de iarnă în zona Padina—Peștera—Valea lalomiței din județul Dâmbovița. Art. 3. — în cazul nefinalizării investiției pentru care se transmit terenurile, în termen de 4 ani, suprafața de teren transmisă potrivit prezentei hotărâri va reveni în domeniul privat al statului și în administrarea Agenției Domeniilor Statului. Art. 4. — Predarea-preluarea terenurilor transmise potrivit prevederilor art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea București, 25 august 2010. Nr. 910.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a terenurilor care se transmit din domeniul privat al statului și din administrarea Agenției Domeniilor Statului în domeniul public al județului Dâmbovița și în administrarea Consiliului Județean Dâmbovița Nr. Locul unde este Persoana juridică Persoana juridică Suprafața Lungime crt. situat terenul de la care la care (m2) ' tronson Tarla --- parcelă se transmite se transmite (m) 0 1 2 3 4 5 6 Statul român, din Județul Dâmbovița, 1. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 20.977 --- T21 --- P561 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 2. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 2.001 --- T21 --- De 550 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 3. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 536.576 --- T21 --- P572 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 4. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 3.949 --- T21 --- De 555 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 630/8.IX.2010 5 0 1 2 3 4 5 6 Statul român, din Județul Dâmbovița, 5. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 4.169 --- T21 --- P 550 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 6. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 5.924 --- T21 --- P 572 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 7. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 220,8 11,04 T21 --- P547 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 8. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 1.084 54,2 T21 --- P576 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 9. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 65,5 3.275 T21 --- P574 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 10. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 5.568,3 278.415 T21 --- P573 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 11. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 7.485,6 374,28 T21 --- P579 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 12. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 925,8 46,29 T21 --- P582 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 13. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 43,1 2.155 T21 --- P584 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 14. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 15.312,3 734.515 T36 --- P725 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 15. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 2.997,1 149.855 T36 --- P723 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 16. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 60,7 3.035 T36 --- P703 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 17. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 7.125 356,25 T35 --- P698/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 18. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 16.975,1 848.755 T35 --- P698/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 19. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 69,6 3,48 T36 --- P703 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 630/8.IX.2010 0 1 2 3 4 5 6 Statul român, din Județul Dâmbovița, 20. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 26.163,5 1.308.175 T36 --- P723 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 21. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 439,1 21.955 T36 --- P707/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 22. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 85,1 4.255 T36 --- P788/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 23. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 386,2 19,31 T36 --- P703/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 24. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 11.781,3 589.065 T35 --- P702/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 25. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 139,9 6.995 T36 --- P705/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 26. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 3.894,3 194.715 T36 --- P704 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 27. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 5.099 254,95 T77 --- P 1410 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 28. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 26.624 1.331,2 T77 --- P 1410 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 29. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 71.656 283.068 T15 ---P433 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 30. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 1.529 14.494 T15 ---P424 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 31. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 31.258 135.758 T15 ---P433 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 32. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 5.752,6 287,63 T15 ---P406 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 33. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 47,4 2,37 T15 ---P405 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, în 34. Comuna Moroeni, administrarea Agenției administrarea 3.892,6 --- T21 --- P 577 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 630/8.IX.2010 7 0 1 2 3 4 5 6 Statul român, din Județul Dâmbovița, 35. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 2.144,2 --- T21 --- P531 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 36. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 3.463,9 --- T 36 --- N 720 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 37. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 6.168,8 --- T 36 --- N 728 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 38. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 7.391,5 --- T20 ---N 531 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 39. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 763,3 --- T 36 --- De 703/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 40. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 2.557,7 --- T21 --- N 582 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 41. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 176,4 --- T 36 --- N 730 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 42. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 4.017,2 --- T 36 --- N 726 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 43. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 306,4 --- T21 --- De 578 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 44. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 3.228,0 --- T 36 --- De 788/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 45. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 3.256,5 --- T20 ---De 535 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 46. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 13.578,3 --- T 36 --- N 722 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 47. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 4.436,8 --- T36 --- N 721/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 48. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 12.876,8 --- T 20 --- N 532 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 49. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 3.805,7 --- T 20 --- P 534 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 630/8.IX.2010 0 1 2 3 4 5 6 Statul român, din Județul Dâmbovița, 50. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 9.965,5 --- T36 --- Pt 710/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 51. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 2.320,4 --- T 36 --- N 709/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 52. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 1.477,2 --- T 20 --- Hr 722/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 53. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 2.483,9 --- T 36 --- De 703 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 54. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 425,4 --- T21 --- Hr584 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 55. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 4.241,9 --- T21 --- P 579 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 56. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 1.705,6 --- T 36 --- De 724 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 57. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 128.870,0 --- T 36 --- Pt 725 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 58. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 109.066,4 --- T 35 --- P 698/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 59. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 719.073,6 --- T 36 --- P 723 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 60. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 217.136,7 --- T 36 --- P 723 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 61. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 22.497,0 --- T20 --- P 534/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 62. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 207.035,6 --- T20 --- P 534/1 județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean Dâmbovița Statul român, din Județul Dâmbovița, 63. Comuna Moroeni, administrarea Agenției în administrarea 1.894 --- T 43 --- județul Dâmbovița Domeniilor Statului Consiliului Județean De 887/1 Dâmbovița MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 630/8.IX.2010 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl SPORTULUI ORDIN privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a casei corpului didactic și a Metodologiei de încadrare a personalului didactic și didactic auxiliar în casele corpului didactic în conformitate cu prevederile art. 50 și 162 din Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în baza prevederilor art. 5 alin. (2) lit. d) și art. 32 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările ulterioare, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a casei corpului didactic, cuprins în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Se aprobă Metodologia de încadrare a personalului didactic și didactic auxiliar în casele corpului didactic, cuprinsă în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — Cu data intrării în vigoare a acestui ordin, se abrogă orice dispoziții contrare. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 5. — Direcția generală management, resurse umane și rețea școlară din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, inspectoratele școlare și casele corpului didactic vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu București, 23 august 2010. Nr. 4.713. ANEXA Nr. 1 REGULAMENT de organizare și funcționare a casei corpului didactic CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Casa corpului didactic este unitate conexă a învățământului preuniversitar, care funcționează în fiecare județ, respectiv în municipiul București, în baza prevederilor art. 50 alin. (1) din Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare. (2 ) Casa corpului didactic poate organiza filiale în județ, respectiv în sectoarele municipiului București. Art. 2. — (1) Casa corpului didactic este instituție cu personalitate juridică, cu sediu, patrimoniu, siglă și sigiliu, subordonată metodologic Direcției generale management, resurse umane și rețea școlară din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. (2 ) Pe plan local, activitatea casei corpului didactic este coordonată și controlată de inspectoratul școlar, conform prevederilor art. 142 alin, (m) din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Misiunea casei corpului didactic este de a promova inovația și reforma în educație, de a asigura cadrul pentru dezvoltarea personală și profesională a personalului din învățământul preuniversitar, în corelație cu standardele profesionale pentru profesiunea didactică, standardele de calitate și competențele profesionale. Art. 4. — Casa corpului didactic are ca obiectiv principal organizarea activităților de formare continuă și a activităților cu caracter științific, metodic și cultural pentru personalul din învățământul preuniversitar, în conformitate cu prevederile art. 162 alin. (1) din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Art. 5. — Funcțiile casei corpului didactic: a) organizator de programe de formare continuă pentru personalul didactic și didactic auxiliar din învățământul preuniversitar; b) centru de resurse, inovație și expertiză în formarea continuă a personalului didactic și a managerilor educaționali; c) centru de informare-documentare și consultanță pentru personalul din învățământul preuniversitar; d) centru de inițiere și de organizare de activități științifice, metodice și culturale; e) editare și difuzare de carte și publicații; f) consiliere în managementul proceselor de dezvoltare personală și organizațională; g) centru metodologic pentru bibliotecarii și documentariștii din învățământul preuniversitar; 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 630/8.IX.2010 h) marketing educațional: analiza nevoilor de formare, definirea produselor și serviciilor oferite (oferta de programe de formare continuă), promovarea și furnizarea acestora; i) bancă de date pentru resursele umane cu statut de formator în principalele domenii (curriculum, evaluare, management etc.), inspectori școlari responsabili cu formarea continuă, consultanți și experți; j) centru de organizare a activităților de petrecere a timpului liber (excursii tematice, școli de vară, festivități jubiliare pentru instituții/personalități, reuniuni tradiționale de ziua învățătorului, ziua copilului etc., înființarea unui club al cadrelor didactice care să prilejuiască întâlniri, schimburi de opinii). Art. 6. — (1) Pentru realizarea programelor proiectate, casa corpului didactic colaborează cu specialiști/experți atât din cadrul instituțiilor furnizoare de pregătire inițială, cât și al celor de formare continuă — instituții/organizații acreditate de Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. (2) Extensia în teritoriu a programelor casei corpului didactic se poate asigura și prin derularea unor seturi de programe de formare la distanță. Art. 7. — Casa corpului didactic funcționează și în calitate de furnizor de programe de formare continuă pentru personalul din învățământul preuniversitar. Programele de formare continuă oferite de casa corpului didactic în această calitate se vor supune acreditării de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Art. 8. — Casa corpului didactic stabilește relații de parteneriat cu instituții de învățământ de toate gradele, institute de cercetare științifică, societăți științifice profesionale, biblioteci, organizații guvernamentale și nonguvernamentale din țară și străinătate, persoane fizice/juridice etc., cu atribuții în domeniul învățământului, educației și cercetării. Art. 9. — Casa corpului didactic are drept de editură, tipografie, centru de multiplicare, librărie și poate realiza mijloace de învățământ, programe pe calculator, material didactic. Casa corpului didactic poate tipări/edita revistă proprie sau alte tipuri de publicații (caiete metodice, studii, ghiduri metodice etc.) în care valorifică și popularizează experiența și activitatea de cercetare în educație. Art. 10. —Activitățile casei corpului didactic se desfășoară cu prioritate în teritoriul județului, respectiv al municipiului București și în rețeaua națională a unităților de învățământ. Art. 11. — (1) Activitatea care se desfășoară în și de către casa corpului didactic este apolitică și nediscriminatorie. (2) în spațiile aparținând casei corpului didactic sunt interzise: — activități contrare prevederilor Constituției României, republicată; — activități ale partidelor, formațiunilor politice; — activități de propagandă politică sau prozelitism religios; — activități care încalcă normele generale de moralitate. (3) Casa corpului didactic poate închiria spațiile temporar disponibile, în condițiile respectării legislației în vigoare. Art. 12. — (1) Casele corpului didactic pot avea denumirea simplă „Casa Corpului Didactic a Județului.........../Municipiului București” sau pot purta numele unei personalități reprezentative din domeniul educației, în semn de recunoaștere a activității depuse. (2) Atribuirea unei denumiri casei corpului didactic se face prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului, la solicitarea instituției, înaintată Direcției generale management, resurse umane și rețea școlară din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. (3) Solicitarea de aprobare privind atribuirea unei denumiri casei corpului didactic va fi însoțită de: — memoriu de fundamentare (expunere de motive); — decizia consiliului de administrație al casei corpului didactic; — acordul consiliului de administrație al inspectoratului școlar; — avizul organelor administrației publice locale (consiliul județean/consiliul local). CAPITOLUL II Structura organizatorică și funcțională a casei corpului didactic Art. 13. — Structura casei corpului didactic cuprinde: a) conducerea: — director; — consiliu de administrație; b) Serviciul resurse, informare, documentare, consultanță: — compartimentul programe (profesori-metodiști); — bibliotecă; — informatizare; — editură (după caz). Domeniul de activitate al serviciului: — investigarea nevoilor de perfecționare, rezultate din: • introducerea unor conținuturi/cerințe noi în programele/ legislația actuală; • nevoi rezultate din inspecția școlară care reclamă, pentru anumite cadre didactice, necesitatea perfecționării pe arii/domenii anume; • nevoi concrete, exprimate de potențialii beneficiari; — constituirea de cataloage cu oferte de programe de formare continuă, comunicarea ofertelor și receptarea înscrierilor pe canale organizatoric eficiente; — organizarea/găzduirea unor programe de formare și dezvoltare profesională oferite de furnizori de formare acreditați; — furnizarea de programe de formare continuă, acreditate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, pe baza unei oferte care răspunde exigențelor actuale de pregătire continuă, derivă din problematica reformei curriculare și ține cont de nevoile individuale de dezvoltare profesională exprimate de personalul din învățământul preuniversitar; — consultanță/consiliere pentru dezvoltare profesională/ organizațională; — organizarea de cursuri de inițiere; — activitate de cercetare, inovație, expertiză; — activitate de informare-documentare; — organizarea de activități metodico-științifice, sesiuni de comunicări, expoziții permanente de carte, manuale, prezentări și lansări de carte/lucrări de specialitate, mese rotunde, întâlniri tematice cu scriitori, artiști, oameni de știință; — organizarea de activități cultural-artistice și loisir (cenacluri, cluburi, formații artistice/sportive, excursii); — proiectare, editare, difuzare de mijloace de învățământ, carte și auxiliare educaționale; — gestionarea documentelor de intrare/ieșire ale instituției; — inventarierea și arhivarea documentelor corespunzătoare stagiilor și activităților de formare continuă derulate (suporturi de curs, tabele nominale cu participanții etc.); c) Compartimentul financiar: — răspunde de gestionarea resurselor financiare, de contabilitate. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 630/8.IX.2010 11 CAPITOLUL III Personalul angajat Art. 14. — Casa corpului didactic are stat de funcții propriu, avizat de inspectorul școlar general și aprobat de Direcția generală management, resurse umane și rețea școlară din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Art. 15. — Casa corpului didactic își poate realiza programele și cu personal de specialitate din alte unități, în sistem de plată cu ora sau pe baze contractuale, în condițiile legii. Art. 16. — (1) Angajarea ca director al casei corpului didactic se face prin concurs, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului; numirea și revocarea directorului se fac prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului. (2) în baza ordinului de numire în funcție, directorul casei corpului didactic încheie un contract de management educațional cu ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, pe o perioadă determinată de cel mult 4 ani. Directorul casei corpului didactic este evaluat anual. (3) Directorul casei corpului didactic beneficiază de indemnizație de conducere, în condițiile legii, și de rezervare de catedră. (4) Funcția de director al casei corpului didactic este echivalentă cu funcția de inspector școlar general adjunct. Directorul casei corpului didactic se subordonează direct inspectorului școlar general. Art. 17. — Ocuparea posturilor vacante de profesor-metodist constituite în normă întreagă se realizează prin concurs specific, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Art. 18. — (1) Consiliul de administrație al casei corpului didactic este format din 3—5 membri și are următoarea componență: — directorul casei corpului didactic — președinte; — un inspector școlar general adjunct; — reprezentanți ai serviciului resurse, informare, documentare, consultanță; — responsabilul compartimentului financiar; — reprezentanți ai instituțiilor partenere ale casei corpului didactic sau reprezentanți ai comunității locale. Secretarul consiliului de administrație este numit de director dintre membrii acestuia; el consemnează într-un registru special procesele-verbale ale ședințelor. (2) Consiliul de administrație are rol de decizie în domeniul administrativ. (3) Consiliul de administrație este ales anual, în ședință de analiză și proiectare a activității, și se întrunește lunar sau ori de câte ori consideră necesar directorul sau o treime din membrii consiliului. (4) Hotărârile consiliului de administrație se iau cu majoritatea simplă de voturi din numărul membrilor componenți ai acestuia. (5) în cazul în care hotărârile consiliului de administrație contravin legislației în vigoare, directorul are drept de veto, informând în acest sens inspectorul școlar general. (6) Atribuțiile consiliului de administrație: a) elaborează strategiile și planurile de activitate ale instituției, pe care le înaintează spre aprobare inspectoratului școlar; b) realizează proiectul de buget, pe care îl înaintează spre aprobare inspectoratului școlar; c) elaborează regulamentul de ordine interioară al instituției, pe care îl înaintează spre aprobare inspectoratului școlar. Prevederile acestuia nu trebuie să le încalce pe cele ale altor acte normative elaborate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului; d) aprobă, la propunerea directorului, fișele de post pentru personalul angajat; e) elaborează/aplică instrumentele de evaluare și stabilește calificativele anuale pentru personalul angajat în instituție; f) aplică reglementările în vigoare privind acordarea stimulentelor salariale, precum și a sancțiunilor; g) aprobă perioadele concediului de odihnă, pe baza solicitărilor scrise, pentru personalul angajat în instituție; h) stabilește strategia de realizare și gestionare a resurselor financiare extrabugetare, conform legislației în vigoare. Art. 19. — (1) Președintele consiliului de administrație are obligația de a convoca, cel puțin semestrial, o adunare generală, la care participă toți angajații permanenți ai instituției. (2) Modul de organizare și de desfășurare, precum și competențele adunării generale se stabilesc prin regulamentul de ordine interioară al casei corpului didactic. Art. 20. — (1) încadrarea cu personal a casei corpului didactic se face în conformitate cu prevederile Metodologiei de încadrare cu personal didactic și didactic auxiliar în casa corpului didactic, elaborată de Direcția generală management, resurse umane și rețea școlară din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. (2) Personalul didactic care își desfășoară activitatea în casa corpului didactic este încadrat, prin detașare în interesul învățământului sau prin concurs, la propunerea directorului instituției, prin decizie emisă de inspectorul școlar general, iar personalul didactic auxiliar este încadrat prin decizie emisă de directorul casei corpului didactic. CAPITOLUL IV Dispoziții finale Art. 21. — Salarizarea personalului casei corpului didactic, cheltuielile materiale necesare funcționării instituției, precum și finanțarea activităților de formare continuă, inițiate și organizate de casa corpului didactic și avizate sau acreditate, se asigură de la bugetul de stat de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Art. 22. — Cadrele didactice încadrate la casa corpului didactic beneficiază de toate drepturile prevăzute în Legea nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare. Art. 23. — Veniturile realizate de casa corpului didactic din diverse surse vor fi evidențiate într-un cont de venituri extrabugetare. Fondurile obținute din cursuri contra cost, editură, tipografie, librărie, sponsorizări etc. se gestionează la nivelul instituției, conform legislației în vigoare. Art. 24. — (1) Fondurile bănești provenite de la buget sunt vărsate în contabilitatea inspectoratului școlar județean. Consiliul de administrație al inspectoratului școlar, la începutul anului bugetar, repartizează bugetul casei corpului didactic în baza unei analize de nevoi, elaborată de casa corpului didactic în funcție de oferta educațională și de planul managerial al acesteia. (2) Bugetul alocat este adus la cunoștința consiliului de administrație al casei corpului didactic. NOTĂ. în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, directorul și consiliul de administrație al casei corpului didactic vor elabora și aproba Regulamentul de ordine interioară. 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 630/8.IX.2010 ANEXA Nr. 2 METODOLOGIE de încadrare a personalului didactic și didactic auxiliar în casele corpului didactic I. Director Art. 1. — Se normează un post de director pentru fiecare casă a corpului didactic. Art. 2. — (1) Funcția de director al casei corpului didactic se ocupă prin concurs, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Numirea și revocarea directorului se fac prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului. (2) în baza ordinului de numire în funcție, directorul casei corpului didactic încheie un contract de management educațional cu ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului, pe o perioadă de 4 ani, care poate fi prelungit, cu acordul părților, în urma evaluării performanțelor manageriale. Art. 3. — Condițiile de încadrare ca director al casei corpului didactic sunt precizate în Metodologia de organizare și desfășurare a concursului pentru funcțiile de inspector școlar general, inspector școlar general adjunct din inspectoratul școlar și de director al casei corpului didactic, aprobată prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului. Art. 4. — Norma de activitate a directorului casei corpului didactic este de 40 ore săptămânal, fără obligație de predare la catedră; directorul beneficiază de indemnizație de conducere, în condițiile legii, și de rezervare a catedrei. II. Profesori-metodiști Art. 5. — Normarea posturilor de profesori-metodiști la nivelul casei corpului didactic se realizează prin raportare la numărul de personal didactic și didactic auxiliar existent la nivelul județului, respectiv al municipiului București. Astfel, se normează un post de profesor-metodist la un număr de circa 1.500 personal didactic, dar nu mai puțin de două posturi pentru fiecare casă a corpului didactic. Art. 6. — Condiții de încadrare pentru profesorul-metodist: — studii universitare cu diplomă de licență, corespunzătoare funcției didactice din învățământul preuniversitar (conform prevederilor art. 7 alin. 3 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare); — titular în învățământul preuniversitar; — cel puțin gradul didactic II în învățământ; — vechime în învățământ de minimum 6 ani, cu competențe dobândite în managementul educațional, managementul de proiect, precum și competențe dobândite în activitatea cu adulții în domeniul formării continue. Art. 7. — Angajarea ca profesor-metodist se face prin concurs specific, pe baza metodologiei elaborate de Direcția generală management, resurse umane și rețea școlară din Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Art. 8. — Norma de activitate a profesorului metodist este de 40 de ore săptămânal, cu obligație de predare la catedră, de două ore săptămânal, în specialitatea înscrisă pe diploma de studii. Art. 9. — Cadrul didactic titular în învățământul preuniversitar și angajat prin concurs la casa corpului didactic beneficiază de rezervare a postului didactic sau a catedrei. Art. 10. — Personalul didactic încadrat prin concurs la casa corpului didactic pe funcția de profesor-metodist va fi evaluat anual de către o comisie propusă de directorul instituției și avizată de inspectorul școlar general. Art. 11. — (1) Casa corpului didactic poate angaja profesori- formatori, profesori-asociați, mentori de dezvoltare profesională care realizează efectiv activitate de formare în specialitatea lor și/sau aria curriculară respectivă. ( 2) Profesorul-formator își poate desfășura activitatea la catedră, cu normă întreagă și plata cu ora la casa corpului didactic. Art. 12. — Domeniile de competență pentru profesorul- metodist: — testarea, prin investigații proprii de teren, în colaborare cu inspectorii școlari de specialitate, inspectorul responsabil cu dezvoltarea profesională, directorii unităților de învățământ, responsabilii cu formarea continuă din școli, a nevoii reale de formare continuă la nivel individual și al unităților de învățământ; — identificarea și valorificarea resurselor umane (formatori); — întocmirea de proiecte de programe de formare continuă: obiective, suport de curs propus de formatori, buget estimativ pe categorii de cheltuieli; — prezentarea proiectului de program de formare consiliului de administrație al casei corpului didactic, care avizează folosirea programului în cadrul ofertei de formare a instituției; — monitorizarea/evaluarea derulării programului; — centralizarea și promovarea ofertei de formare educațională provenite de la instituții specializate și de la inovatorii din rețea privind formarea continuă a personalului didactic, dezvoltarea parteneriatului social și comunitar etc.; — participarea la expertizarea proiectelor de programe prezentate casei corpului didactic pentru înscrierea la programele naționale și internaționale în domeniul educației și descoperirea de surse alternative de finanțare a acestora la nivel zonal; — asigurarea consilierii metodologice a acțiunilor de formare continuă în afara casei corpului didactic (unități școlare, zone defavorizate) organizate de alți furnizori de formare continuă acreditați (societăți profesionale, asociații, fundații, organizații nonguvernamentale etc.). III. Bibliotecar/Documentarist Art. 13. — Se normează un post de bibliotecar sau de documentarist pentru fiecare bibliotecă a casei corpului didactic. Art. 14. — Pentru ocuparea funcțiilor didactice auxiliare de bibliotecar și documentarist trebuie îndeplinite următoarele condiții de studii: absolvirea cu examen de diplomă a unei instituții de învățământ, secția de biblioteconomie, sau a altor MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 630/8.IX.2010 13 instituții de învățământ ai căror absolvenți au studiat în timpul școlarizării disciplinele de profil din domeniul biblioteconomiei; pot ocupa funcția de bibliotecar/documentarist și alți absolvenți ai învățământului superior, postliceal sau liceal cu diplomă, pe perioadă determinată, dacă au urmat un curs de inițiere în domeniu. Funcțiile didactice auxiliare de bibliotecar și documentarist pot fi ocupate și de persoanele care au absolvit cu diplomă ciclul I de studii universitare de licență sau ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului (conform prevederilor art. 8 lit. a) și i) din Legea nr. 128/1997, cu modificările și completările ulterioare). Art. 15. — (1) Domeniile de competență pentru bibliotecar/ documentarist: — facilitarea accesului la informație; — facilitarea folosirii unor surse documentare, cu ajutorul tehnicilor de informare și comunicare educative; — practicarea unei politici documentare prospective (elaborarea de dosare de documentare, de bibliografii care să susțină orientările politicilor educative și ale programelor școlare etc.); — asigurarea completării judicioase a fondului documentar (achiziții, abonamente, donații, schimb, transfer), în conformitate cu programele școlare și în funcție de nevoile de lectură ale utilizatorilor; — contribuții la crearea și gestionarea unui fond documentar pluridisciplinar și multimedia; — contribuții la dezvoltarea capacității de cercetare documentară; — îndrumare bibliografică directă a beneficiarilor; — realizarea operațiilor de evidență — popularizare, depozitare, catalogare, clasificare, împrumut interbibliotecar, achiziții, casare (aprobate); — organizarea acțiunilor de popularizare a colecțiilor bibliotecii/mediatecii; — organizarea de standuri educaționale, expoziții permanente de carte și/sau manuale, prezentări și lansări de carte/lucrări de specialitate, mese rotunde, întâlniri tematice cu scriitori etc.; — difuzare de mijloace de învățământ, carte, auxiliare educaționale; — organizarea, coordonarea activității de formare continuă pentru bibliotecarii din unitățile de învățământ; — acordarea asistenței metodologice de specialitate pentru bibliotecarii instituțiilor de învățământ preuniversitar din județ; — stabilirea relațiilor cu instituțiile editoare; — promovarea/favorizarea relației cu presa. ( 2) Atribuțiile angajaților pe posturile de bibliotecar, respectiv documentarist sunt diferențiate și sunt prevăzute în fișa postului. ★ I V. Informatician Art. 16. — Se normează un post de informatician pentru fiecare casă a corpului didactic care dispune de o rețea de calculatoare. Art. 17. — Condiții de încadrare pentru informatician: absolvirea cu diplomă a unei instituții de învățământ superior sau a unei unități de învățământ preuniversitar de profil. Funcția didactică auxiliară de informatician se poate ocupa și de persoanele care au absolvit cu diplomă ciclul I de studii universitare de licență sau ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului. Art. 18. — (1) Domeniul de competență pentru informatician: — tehnoredactarea cataloagelor cu oferte de programe de formare continuă; — software educațional; — coordonarea operațiilor implicate de redactarea, editarea, multiplicarea oricăror publicații ale casei corpului didactic; — organizarea de cursuri de inițiere în utilizarea computerului; — realizarea bazelor de date utile desfășurării optime a activității în casa corpului didactic; — realizarea de demonstrații multimedia; — organizarea, coordonarea activității de formare continuă pentru informaticienii din sistemul de învățământ. (2) Atribuțiile angajaților pe posturile de informatician sunt prevăzute în fișa postului. Art. 19. — (1) Angajarea personalului didactic auxiliar (bibliotecar, documentarist, informatician ) se face prin concurs, organizat conform legii, la nivelul casei corpului didactic. (2) Persoanele angajate pe post de informatician la casa corpului didactic beneficiază de rezervarea catedrei dacă sunt titulare pe o catedră de specialitate în învățământ. (3) Norma de activitate pentru personalul didactic auxiliar angajat la casa corpului didactic este de 40 de ore săptămânal. V. Administrator financiar Art. 20. — Se normează jumătate de post de administrator financiar, cu studii superioare sau medii, dacă instituția este ordonator terțiar de credite. Art. 21. — La nivelul casei corpului didactic posturile se utilizează în funcție de necesar și sunt avizate anual prin statele de funcții de către inspectorul școlar general și aprobate de Direcția generală management, resurse umane și rețea școlară din Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Art. 22. — Modificarea numărului de posturi se face cu aprobarea Direcției generale management, resurse umane și rețea școlară din Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, la propunerea consiliului de administrație al casei corpului didactic, propunere avizată de inspectorul școlar general. Art. 23. — Posturile se normează în limitele creditelor bugetare aprobate, conform legii. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 630/8.IX.2010 RECTIFICĂRI La Hotărârea Guvernului nr. 776/2001 privind acordarea cetățeniei române unor persoane, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 503 din 27 august 2001, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexă, la poziția 170, în loc de: „170. Mardekian Keyork, cetățean sirian, născut la 23 august 1970 în localitatea Alep, Siria, țiul lui Vartan și Elezabete, cu domiciliul actual în București, str. Ludwig Van Beethoven nr. 2, sc. B, ap. 38, sectorul 2.”se va citi: „170. Mardikian Keyork, cetățean sirian, născut la 23 august 1970 în localitatea Alep, Siria, tiu! lui Vartan și Elizabeth, cu domiciliul actual în București, str. Ludwig Van Beethoven nr. 2, sc. B, ap. 38, sectorul 2. ” ★ La Ordinul ministrului justiției nr. 2.491/C/2008 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 10 octombrie 2008, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 120, în loc de: „720. Lcjanscaia Valentina, fiica lui Pelin Ion (născut la 24.02.1924 în Odesa) și Pelin Ana, născută la data de 22 iunie 1957 în localitatea Starokazatki, județul Odesa, Ucraina, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, str. Băltagi nr. 20. (15.470/2003)” se va citi: „720. Lljanscaia Valentina, liica lui Pelin Ion (născut la 24.02.7 924 în Odesa) și Pelin Ana, născută la data de 22 iunie 1957 în localitatea Faraonovka, județul Odesa, Ucraina, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, str. Băltagi nr. 20. (15.470/2003)”. ★ La Ordinul ministrului justiției nr. 3.241/C/2008 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 29 din 15 ianuarie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 123, în loc de: „123. Șuiu Lidia, fiica lui Onei Vasile (născut la 20.07.1922 în localitatea Fălești) și Maria, născută la data de 13 august 1958 în localitatea Musteața, județul Florești, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Trușeni, str. Buiucani nr. 1, județul Chișinău. (1.600/2004)” se va citi: „123. Șuiu Lidia, fiica lui Onei Vasile (născut la 20.07.1922 în localitatea Fălești) și Maria, născută la data de 13 august 1958 în localitatea Musteața, raionul Fălești, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Trușeni, str. Buiucani nr. 1, județul Chișinău. (1.600/2004)”. ir La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 648/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136 din 5 martie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 59, în loc de: „59. Ceban Oleg, fiul lui Valentin și lulia (fiica lui Rotari Feodor și Parascovia, născută la 2.04.1934 în localitatea Călărași), născut la data de 26 august 1988 în localitatea Călărași, județul Ungheni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Călărași, str. Ștefan cel Mare nr. 19, bl. 12. (6.220/2003)”se va citi: „59. Ceban Oleg, fiul lui Valentin și lulia (fiica lui Rotari Feodor și Parascovia, născută la 2.04.1934 în localitatea Călărași), născut la data de 24 august 1988 în localitatea Călărași, județul Ungheni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Călărași, str. Ștefan cel Mare nr. 19, bl. 12. (6.220/2003)". ir La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.239/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 29 aprilie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 145, în loc de: „145. lanciu Liubovi, fiul lui Ivan și Nina (fiica lui Sajin Pantelei, născut la 9.08.1928 în localitatea Șerpeni, județul Anenii Noi, șiZinaida), născut la data de 14 septembrie 1983 în localitatea Șerpeni, județul Anenii Noi, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, str. I. Vieru nr. 8, bl. 1, ap. 19. (5.272/2004)"se va citi: „145. lanciu Liubovi, fiica lui Ivan și Nina (fiica lui Sajin Pantelei, născut la 9.08.1928 în localitatea Șerpeni, județul Anenii Noi, și Zinaida), născută la data de 14 septembrie 1983 în localitatea Șerpeni, județul Anenii Noi, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, str. I. Vieru nr. 8, bl. 1, ap. 19. (5.272/2004)”. ir La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.637/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 433 din 25 iunie 2009, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 630/8.IX.2010 15 — în anexa nr. 1, la poziția 207, în loc de: „207. Negru Larisa, fiica lui Mironov Gheorghe (născut la 16.11.1939 în localitatea Borciag, județul Cahui) și Vera, născută la data de 16 septembrie 1969 în localitatea Borceag, județul Cahul, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, șos. Hînceștinr. 31, ap. 1. (5.812/2003) Copii minori: Negru Nicoleta, născută la data de 27.07.1998."se va citi: „207. Negru Larisa, fiica lui Mironov Gheorghe (născut la 14.11.1939 în localitatea Borceag, județul Cahui) și Vera, născută la data de 16 septembrie 1969 în localitatea Borceag, județul Cahui, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, șos. Hîncești nr. 31, ap. 1. (5.812/2003) Copii minori: Negru Nicoleta, născută la data de 27.07.1998.”; — în anexa nr. 1, la poziția 289, în loc de: „289. Strătari Vitalie, fiul lui Fiodor (fiul lui Grigore, născut la 8.03.1927 în localitatea Onițcani, județul Chișinău) și Maria, născut la data de 5 septembrie 1978 în localitatea Onițcani, județul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Onițcani, raionul Criuleni. (3.264/2002)" se va citi: „289. Straistari Vitalie, fiul lui Fiodor (fiul lui Grigore, născut la 8.03.1927 în localitatea Onițcani, județul Chișinău) și Maria, născut la data de 5 septembrie 1978 în localitatea Onițcani, județul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Onițcani, raionul Criuleni. (3.264/2002)”. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.782/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 505 din 22 iulie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 165, în loc de: „165. Luca Maria, fiica lui Ungureanu Gheorghe (născut la 16.12.1929 în localitatea Rădenii Vechi) și Ecaterina, născută la data de 17 octombrie 1955 în localitatea Rădenii Vechi, județul Ungheni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, str. Albișoara nr. 76, bl. 6, ap. 130. (31/2003)” se va citi: „165. Luca Maria, fiica lui Ungureanu Gheorghe (născut la 16.10.1929 în localitatea Rădenii Vechi) și Ecaterina, născută la data de 17 septembrie 1955 în localitatea Rădenii Vechi, județul Ungheni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, str. Albișoara nr. 76, bl. 6, ap. 130. (31/2003)”. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.979/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 521 din 29 iulie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 263, în loc de: „263. Sirețeanu Ion, fiul lui Ion (fiul lui Anton, născut la 21.03.1916 în localitatea Strășeni) și Eudochia, născut la data de 14 iulie 1979 în localitatea Strășeni, județul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Strășeni, str. Mihail Sadoveanu nr. 19, ap. 6. (3.327/2002)” se va citi: „263. Sirețanu Ion, fiul lui Ion (fiul lui Anton, născut ia 21.03.1916 în localitatea Strășeni) și Eudochia, născut la data de 14 iulie 1979 în localitatea Strășeni, județul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Strășeni, str. Mihail Sadoveanu nr. 19, ap. 6. (3.327/2002)". ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 2.197/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 17 august 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 20, în loc de: „20. Banari Valeriu, fiul lui Larisa (fiica lui Banari Alexandra, născută în anul 1919), născut la data de 10 august 1963 în localitatea Grozințî, raionul Briceni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Edineț, str. V. Cupcea nr. 31, ap. 1. (1.045/2003) Copii minori: Banari Serghei, născut la data de 30.04.1995.” se va citi: „20. Banari Valeriu, fiul lui Larisa (fiica lui Banari Alexandra, născută în anul 1919), născut la data de 10 august 1963 în localitatea Groznița, raionul Briceni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Edineț, str. V. Cupcea nr. 31, ap. 1. (1.045/2003) Copii minori: Banari Serghei, născut la data de 30.04.1995.” ir La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 2.450/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 645 din 1 octombrie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 215, în loc de: „215. Topala lurii, fiul lui Constantin și Zinaida, născut la data de 16 iunie 1965 în localitatea Burlănești, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, orașul Chișinău, str. Toma Ciorbă nr. 26, ap. 2. (499/2006) Copii minori: Topala Daniel, născut la data de 18 decembrie 1998, și Topala Doinița, născută la data de 13 decembrie 1993.” se va citi: „215. Topala lurii, fiul lui Constantin și Zinaida, născut la data de 16 iunie 1965 în localitatea Burlănești, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, orașul Chișinău, str. Toma Ciorbă nr. 26, ap. 2. (499/2006) Copii minori: Topala Daniel, născut la data de 13 octombrie 1993, și Topala Doinița, născută la data de 13 octombrie 1993.” ir 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 630/8.IX.2010 La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 2.780/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 717 din 23 octombrie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 124, în loc de: „ 124. Lupey Ivan, fiul lui Gheorghe și Olga, născut la data de 1 august 1983 în localitatea Nisporeni, Republica Moldova, cetățean ucrainean, cu domiciliul actual în Ucraina, regiunea Cernăuți, raionul Storcjineț, satul Ropcea. (5.338/2004)”se va citi: „124. Lupei Ivan, fiul lui Gheorghii și Olga, născut la data de 1 august 1983 în localitatea Nisporeni, Republica Moldova, cetățean ucrainean, cu domiciliul actual în Ucraina, regiunea Cernăuți, raionul Storcjineț, satul Ropcea. (5.338/2004)”. ★ La Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 3.063/C/2009 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 780 din 16 noiembrie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția 20, în loc de: „20. Bozian Corina, fiica lui Popa Dionisie și Ana, născută la data de 10 octombrie 1975 în localitatea Pridestrovscoe, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, raionul Strășeni, satul Ccjușna, str. Zinevici nr. 6, ap. 14. (16.984/2003) Copii minori: Bozian Camelia-Andreea, născută la data de 8.09.2000.” se va citi: „20. Bozian Corina, fiica lui Popa Dionisie și Ana, născută la data de 10 octombrie 1975 în localitatea Pridnestrovscoe, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, raionul Strășeni, satul Ccjușna, str. Zinevici nr. 6, ap. 14. (16.984/2003) Copii minori: Bozian Camelia-Andreea, născută la data de 8.09.2000.” Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 446168 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 630/8.IX.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495