MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) - Nr. 618 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 1 septembrie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 883. — Hotărâre privind transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului — Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Clubul Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș în domeniul public al municipiului Târgu Mureș și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Târgu Mureș ................................................... 2-4 884. — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.450/2005 privind transmiterea unui obiectiv de investiții din domeniul privat al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor în domeniul public al municipiului Turda și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Turda.................... 4 886. — Hotărâre privind aprobarea Strategiei de descentralizare a activităților din domeniul tineretului.... 5-11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 130. — Ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale privind aprobarea Listei perimetrelor pentru concesionarea de activități miniere de explorare, privind concursul public de oferte — Runda nr. 72/2010 ..................................... 11-15 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 30. — Circulară privind nivelul ratei dobânzii de referință a Băncii Naționale a României valabil în luna septembrie 2010 .'............................................ 16 ★ Rectificări ............................................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 618/1 .IX.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului —Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Clubul Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș în domeniul public al municipiului Târgu Mureș și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Târgu Mureș în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 80 alin. (15) din Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. i. — Se aprobă modificarea codului de clasificație pentru imobilul cu numărul de identificare MF 104.111, din „8.29.09” în „8.29.06”, identificat în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — (1) Se aprobă transmiterea din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului — Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Clubul Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș în domeniul public al municipiului Târgu Mureș și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Târgu Mureș’a unor imobile, construcții și terenuri, identificate în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) Personalul și posturile aferente din cadrul Clubului Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș se preiau de către Consiliul Local al Municipiului Târgu Mureș, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Numărul maxim de posturi prevăzut în anexa nr. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 141/2010 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Sport și Tineret, cu modificările și completările ulterioare, se diminuează cu 6 posturi. Art. 4. — (1) Consiliul Local al Municipiului Târgu Mureș are obligația de a menține destinația actuală pentru activitatea de sport a imobilelor menționate la art. 2 alin. (1) și de a asigura Clubului Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș atât condițiile necesare desfășurării activității de performanță la nivel de club, cât și cofinanțarea activității, în condițiile legii. (2) Consiliul Local al Municipiului Târgu Mureș are obligația de a întreține și de a moderniza imobilele preluate în administrare și de a respecta standardele de calitate privind organizarea și desfășurarea activităților specifice. Art. 5. — (1) Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului va verifica și va controla periodic, prin Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret, modul de folosire a imobilelor transmise Consiliului Local al Municipiului Târgu Mureș în conformitate cu destinația acestora. (2) Dacă se constată că imobilele transmise potrivit art. 2 alin. (1) nu sunt folosite în conformitate cu destinația acestora, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, prin Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret, își rezervă dreptul de a promova o hotărâre a Guvernului, prin care imobilele transmise conform anexelor nr. 1 și 2 să revină în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului. Art. 6. — (1) Consiliul Local al Municipiului Târgu Mureș va prelua în mod corespunzător imobilele prevăzute la art. 2 alin. (1) la valoarea de inventar de la data transmiterii, precum și toate drepturile și obligațiile privind personalul prevăzut la art. 2 alin. (2) și la art. 3, pe bază de protocol de predare-primire, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. (2) De la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotărâri, se transmite Consiliului Local al Municipiului Târgu Mureș situația juridică a imobilelor prevăzute în anexele nr. 1 și 2. Art. 7. — La intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va efectua modificarea în mod corespunzător a anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, Marko Bela Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 18 august 2010. Nr. 883.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 618/1 .IX.2010 3 ANEXA Nr. 1 DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului — Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Clubul Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș în domeniul public al municipiului Târgu Mureș și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Târgu Mureș Nr. de înregistrare Codul de Denumirea Locul unde este Persoana juridică Persoana juridică Descrierea tehnică la Ministerul clasificare bunului situat imobilul de la care se transmite la care se transmite a imobilului Finanțelor imobilul imobilul Publice 104.111 8.29.06 Imobil Municipiul Statul român, Municipiul Târgu --- Suprafața construită = 827 m2 2843 Târgu Mureș, prin Ministerul Mureș și în --- Suprafața desfășurată = 1.265 m2 județul Mureș, Educației, administrarea --- Suprafața totală a terenului, inclusiv Str. Plutelor Cercetării, Consiliului Local construcțiile = 27.900 m2 nr. 1 Tineretului și al Municipiului Sportului --- Târgu Mureș Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret --- Clubul Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș ANEXA Nr. 2 DATELE DE IDENTIFICARE a imobilelor care se transmit din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului —Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret — Clubul Sportiv „Mureșul Târgu Mureș în domeniul public al municipiului Târgu Mureș și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Târgu Mureș, respectiv Parcul Sportiv Municipal Nr. de Nr. înregistrare Codul de Denumirea Locul unde este Persoana juridică de la Persoana juridică Descrierea tehnică crt. la Ministerul clasificare bunului situat imobilul care se transmite imobilul la care se transmite a imobilului Finanțelor imobilul Publice 1. 37.008 8.29.06 Stadionul Județul Mureș, Statul român, prin Municipiul Târgu Teren de fotbal cu municipal municipiul Târgu Ministerul Educației, Mureș și în tribune de 12.000 de Mureș, Parcul Sportiv Cercetării, Tineretului administrarea locuri, pistă de Municipal, nr. 4 și Sportului --- Consiliului Local al atletism și anexe Autoritatea Națională Municipiului Târgu pentru Sport și Mureș Tineret --- Clubul Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș 2. 37.009 8.29.06 Terenuri Județul Mureș, Statul român, prin Municipiul Târgu 5 terenuri cu zgură, pentru municipiul Târgu Ministerul Educației, Mureș și în cu tribună de 200 de tenis de Mureș, Parcul Sportiv Cercetării, Tineretului administrarea locuri și anexe câmp Municipal, nr. 4 și Sportului --- Consiliului Local al Autoritatea Națională Municipiului Târgu pentru Sport și Mureș Tineret --- Clubul Simulator pentru Sportiv „Mureșul” canotaj, suprafață Târgu Mureș 15 x 5 m 3. 37.014 8.29.06 Bac de Județul Mureș, Statul român, prin Municipiul Târgu iarnă municipiul Târgu Ministerul Educației, Mureș și în Mureș, Parcul Sportiv Cercetării, Tineretului administrarea Municipal, nr. 4 și Sportului --- Consiliului Local al Autoritatea Națională Municipiului Târgu pentru Sport și Mureș Tineret --- Clubul ______ Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 618/1 .IX.2010 Nr. de Nr. înregistrare Codul de Denumirea Locul unde este Persoana juridică Persoana juridică Descrierea tehnică crt. la Ministerul clasificare bunului situat imobilul de la care se transmite la care se transmite a imobilului Finanțelor imobilul imobilul Publice 4. 37.015 8.29.06 Centrală Județul Mureș, Statul român, prin Municipiul Târgu 2 cazane și instalația termică municipiul Târgu Ministerul Educației, Mureș și în aferentă Mureș, Parcul Sportiv Cercetării, Tineretului administrarea Municipal, nr. 4 și Sportului --- Consiliului Local Âutoritatea Națională Târgu Mureș pentru Sport și Tineret --- Clubul Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș 5. 100.922 8.29.06 Sală de Județul Mureș, Statul român, prin Municipiul Târgu Sală de 38/7 m, sport municipiul Târgu Ministerul Educației, Mureș și în suprafață acoperită Mureș, Parcul Sportiv Cercetării, Tineretului administrarea cu coritan, sală de Municipal, nr. 4 și Sportului --- Consiliului Local al forță și anexe Âutoritatea Națională Municipiului Târgu pentru Sport și Mureș Tineret --- Clubul Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.450/2005 privind transmiterea unui obiectiv de investiții din domeniul privat al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor în domeniul public al municipiului Turda și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Turda în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Articolul 3 din Hotărârea Guvernului nr. 1.450/2005 privind transmiterea unui obiectiv de investiții din domeniul privat al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor în domeniul public al municipiului Turda și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Turda, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.103 din 7 decembrie 2005, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 3. — La darea în folosință a blocului, în baza unui nou protocol, Ministerul Administrației și Internelor redobândește dreptul de administrare asupra unui număr de 5 apartamente cu 3 camere, 4 apartamente cu o cameră, având o suprafață locuibilă de 649 m², precum și dreptul de administrare asupra cotelor-părți indivize aferente.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 18 august 2010. Nr. 884. 5 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 618/1 .IX.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea Strategiei de descentralizare a activităților din domeniul tineretului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 8 din Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă Strategia de descentralizare a activităților din domeniul tineretului, denumită în continuare Strategie, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — (1) Se desemnează Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, prin Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret, ca instituție responsabilă pentru coordonarea implementării Strategiei. (2) în scopul îndeplinirii atribuției prevăzute la alin. (1), Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret colaborează cu Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Administrației și Internelor și autoritățile administrației publice locale, în conformitate cu atribuțiile legale ale acestora. Art. 3. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 563/2009 privind aprobarea Regulamentului privind descentralizarea activității sportive și de tineret, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 394 din 11 iunie 2009. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, Marko Bela Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 18 august 2010. Nr. 886.’ ANEXĂ STRATEG IA de descentralizare a activităților din domeniul tineretului CAPITOLUL I Introducere SECȚIUNEA 1 Scop și argumente Printre obiectivele prioritare ale Programului de guvernare 2009—2012, se numără și întărirea autonomiei locale, descentralizarea administrativă și descentralizarea fiscală. Pentru aceasta, autoritatea centrală va avea nevoie de o strânsă colaborare cu autoritățile administrației publice locale și de relații de parteneriat cu organizațiile private. Procesul de descentralizare în domeniul tineretului are la bază principiul plasării tinerilor în centrul sistemului, împreună cu responsabilizarea decidenților în fața lor și adaptarea ofertei de servicii specifice activității de tineret la cererea, nevoile și specificul fiecărei comunități locale. Acest lucru presupune ca decizia să poată fi luată cât mai aproape de locul unde sunt furnizate și utilizate serviciile de tineret. în acest mod se vine în întâmpinarea nevoilor populației în aceste domenii. în același timp, structurile centrale — în special Autoritatea Națională pentru Sport si Tineret —, retrăgându-se din managementul de nivel local, se pot concentra pe funcțiile strategice, respectiv pe dezvoltarea de politici sectoriale, supravegherea și îndrumarea întregului sistem, incluzând activitățile din afara sistemului care au impact asupra domeniilor sale de activitate, precum și pe dezvoltarea mecanismelor și structurilor de cooperare intersectorială. Un asemenea demers va conduce la dezvoltarea instituțiilor care urmează a fi descentralizate și prin faptul că aparținând de autoritățile administrației publice locale vor putea accesa fonduri structurale prin depunerea de proiecte pentru investiții și pentru reabilitarea infrastructurii. De asemenea, va contribui la creșterea nivelului de acces, participare și implicare a membrilor colectivității locale și la transformarea acestor instituții într-un factor de dezvoltare locală, dotând autoritățile locale cu instrumentele care să le permită să elaboreze și să definească direcții și planuri de acțiune în plan local în domeniul tineretului, pe fondul simplificării administrative și al descentralizării financiare și administrative. SECȚIUNEA a 2-a Părțile implicate în elaborarea Strategiei a) Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, denumit în continuare MECTS: autoritatea centrală cu rol de 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 618/1 .IX.2010 sinteză și coordonare în aplicarea Strategiei și Programului de guvernare în domeniul educației, învățământului, cercetării științifice, dezvoltării tehnologice, tineretului și sportului; b) Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret, denumită în continuare ANST: autoritatea centrală în subordinea MECTS, cu atribuții în domeniile sportului și tineretului; c) Ministerul Administrației și Internelor, denumit în continuare MAI: autoritate cu rol de coordonare și susținere tehnică și metodologică a politicii de descentralizare; d) Ministerul Finanțelor Publice, denumit în continuare MFP: autoritate cu rol de suport pentru elaborarea aspectelor financiare ale descentralizării; e) autorități ale administrației publice locale: factori interesați și care vor prelua competențele de tineret, aferente taberelor/centrelor de agrement care vor fi transferate; f) Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România; g) Asociația Municipiilor din România; h) Asociația Orașelor din România; i) Asociația Comunelor din România. SECȚIUNEA a 3-a Demersuri pregătitoare în vederea elaborării Strategiei au fost parcurse următoarele etape procedurale: a) a fost înființat grupul de lucru, care a avut prima întâlnire operativă; b) a fost realizată analiza situației unităților din subordinea ANST (statutul de unități deconcentrate sau alte tipuri de unități subordonate); c) a fost realizată analiza situației juridice și patrimoniale a unităților din subordinea ANST (au fost trecute în revistă aproximativ 159 de unități); d) a fost inițiată analiza taberelor/centrelor de agrement din subordinea ANST și s-a constatat că acestea sunt de două categorii: de nivel și interes central (instituțiile publice deconcentrate ale MECTS în subordinea ANST, Complexul Cultural Sportiv Studențesc „Tei” și unele tabere de interes național) și unități de nivel și interes exclusiv județean/local (o parte din taberele/centrele de agrement aflate în subordinea ANST); e) s-a stabilit în consecință că se vor descentraliza taberele/centrele de agrement de interes exclusiv județean/local; f) s-a stabilit în consecință că taberele/centrele de agrement de interes național vor rămâne în administrarea ANST, pentru implementarea programelor de și pentru tineret de interes național și în vederea valorificării și aducerii acestora la standarde europene, conform Programului de guvernare 2009— 2012. Aceste bunuri vor putea fi valorificate prin închiriere sau concesiune; g) a fost elaborat planul de acțiune al grupului de lucru pentru elaborarea Strategiei; h) a fost inițiat procesul de consultare și dezbatere publică asupra descentralizării în domeniul tineretului. SECȚIUNEA a 4-a Situația actuală a instituțiilor de tineret Există două niveluri ale domeniului tineretului în România: a) nivelul central: —ANST, subordonată MECTS; — Complexul Cultural Sportiv Studențesc „Tei” București (unitate cu personalitate juridică aflată în subordinea ANST); b) nivelul județean: direcțiile județene pentru sport și tineret, respectiv Direcția pentru Sport și Tineret a Municipiului București (servicii publice deconcentrate ale ANST) și casele de cultură ale studenților. Taberele/Centrele de agrement ale MECTS, aflate în subordinea ANST, sunt de două categorii: a) de interes național: cele prin care se desfășoară acțiuni, proiecte, programe de interes național; b) de interes județean/local: cele care deservesc exclusiv activitățile de tabără/agrement la nivelul județelor/localităților. SECȚIUNEA a 5-a Politici și cadrul juridic existent 5.1. Cadrul legal general în domeniul descentralizării: a) Programul de guvernare 2009—2012, cap. 10 „Tineret și sport”, cap. 19 „Reforma administrației publice”; b) Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006; c) Hotărârea Guvernului nr. 139/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii-cadru a descentralizării nr. 195/2006; d) Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare; e) Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare; f) Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare; g) Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare; h) Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare. 5.2. Cadrul legal specific în domeniul tineretului a) Hotărârea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului; b) Hotărârea Guvernului nr. 141/2010 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Sport și Tineret, cu modificările și completările ulterioare; c) Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare; d) Hotărârea Guvernului nr. 884/2001 pentru aprobarea Regulamentului de punere în aplicare a dispozițiilor Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările ulterioare; e) Legea tinerilor nr. 350/2006, cu modificările ulterioare; f) Hotărârea Guvernului nr. 801/2004 privind organizarea și funcționarea caselor de cultură ale studenților și a Complexului Cultural Sportiv Studențesc „Tei”; g) Ordonanța Guvernului nr. 15/2010 privind unele măsuri de reorganizare a activităților de tineret și sport; h) Hotărârea Guvernului nr. 776/2010 privind organizarea și funcționarea direcțiilor județene pentru sport și tineret, respectiv a Direcției pentru Sport și Tineret a Municipiului București; i) Hotărârea Guvernului nr. 563/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind descentralizarea activității sportive și de tineret. SECȚIUNEA a 6-a Analizele PESTși SWOT ale procesului de descentralizare a instituțiilor din domeniul tineretului Analiza PEST reprezintă o analiză a impactului și a tendințelor generale ale mediului extern, privită prin prisma factorilor politici, economici, sociali și tehnologici. Analiza SWOT este o analiză a punctelor tari și slabe, ca elemente interne, precum și a oportunităților și riscurilor din mediul extern. Aceste analize servesc la stabilirea obiectivelor și a direcțiilor de acțiune ale strategiei de descentralizare a activităților din domeniul tineretului. 6.1. PEST: 6.1.1. Politic: Orientarea României spre valorile democrației occidentale și spre alinierea la politicile europene, ca urmare a MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 618/1 .IX.2010 7 aderării la Uniunea Europeană, constituie un factor propice dezvoltării unei administrații eficiente, orientată spre nevoile cetățenilor. Preocuparea factorilor de decizie politică, în condiții de criză economică, de a valorifica la maxim potențialul unităților din subordinea ministerelor, pe principiul eficienței și eficacității, pentru a obține maximum de fonduri la bugetul de stat cu resursele existente. Descentralizarea taberelor nefuncționale și reabilitarea celor funcționale ca obiectiv în Programul de guvernare 2009—2012. 6.1.2. Economic: Efectele crizei economice s-au accentuat în anul 2010 în România, fapt care a dus la luarea unor măsuri de diminuare a cheltuielilor bugetare, inclusiv cele destinate investițiilor. în aceste condiții, pentru dezvoltarea infrastructurii, atragerea fondurilor europene și dezvoltarea parteneriatelor publice-private se constituie ca alternative ale finanțării publice. 6.1.3. Social: Raportat la nivelul țărilor europene, nivelul de trai al populației este scăzut, venitul pe cap de locuitor și câștigurile salariale sunt printre cele mai mici, iar reducerea salariilor și concedierile vor adânci decalajul față de țările UE, fiind necesară luarea unor măsuri concertate ale autorităților administrației publice centrale și locale, precum și ale mediului de afaceri care să ducă la păstrarea locurilor de muncă și menținerea populației tinere în România. 6.1.4. Tehnologic: România este aliniată în mare măsură nivelului internațional în privința echipamentelor și standardelor de tehnologie, minimul decalaj cunoscut fiind datorat capacității financiare reduse, și nu barierelor protecționiste sau de altă natură. Cu toate acestea, dotarea destinată structurilor de tineret prezintă un decalaj real față de țările UE, impunându-se astfel măsuri corective. 6.2. SWOT: S (Puncte tari) W (Puncte slabe) • Creșterea gradului de autonomie locală • Instituții diverse ca statut și organizare (instituții deconcentrate • Existența unui interes pentru susținerea tinerilor și alte unități subordonate), de unde rezultă imposibilitatea • Adaptarea ofertei de servicii destinate tinerilor la cerințele și descentralizării lor potrivit unei scheme unice specificul comunităților • Instituțiile administrației publice centrale și cele deconcentrate • Capacitatea administrativă și financiară a unora dintre consiliile nu sunt eligibile pe anumite linii de finanțare nerambursabilă, județene și locale de a prelua și valorifica unitățile nefuncționale conform ghidurilor solicitantului (de exemplu: POR). sau nerentabile • Legislația insuficient reglementată privind descentralizarea în domeniile sportului si tineretului (Hotărârea Guvernului nr. 563/2009) O (Oportunități) T (Amenințări) • Existența unor surse de finanțare nerambursabilă pentru • Unele instituții sunt nerentabile financiar sau sunt reabilitarea infrastructurii ale căror potențiali beneficiari sunt nefuncționale și deci posibil neatractive pentru autoritățile autoritățile administrației publice locale și asociațiile de administrației publice locale. dezvoltare intercomunitară • Slaba capacitate și insuficientele competențe ale unor • Interesul autorităților administrației publice locale pentru autorități ale administrației publice locale din zone mai puțin preluarea unor tabere/centre de agrement din subordinea ANST dezvoltate de a prelua și valorifica unitățile descentralizate • Obiectivele referitoare la descentralizare, asumate prin Programul de guvernare 2009---2012 SECȚIUNEA a 7-a Problemele curente ale instituțiilor de tineret, beneficii și riscuri ale descentralizării 7.1. Probleme ale instituțiilor de tineret Această analiză are în vedere problemele de sistem care afectează activitatea instituțiilor de tineret și nu abordează problemele specifice fiecărei instituții sau eventualele erori de management. Cu toate că există încă un număr mare de unități în domeniul tineretului subordonate ANST, unele dintre acestea răspund în principal nevoilor colectivităților județene/locale. Prin urmare, se justifică includerea acestora în procesul de descentralizare și predarea lor către autoritățile administrației publice locale. Excepție fac numai unitățile/instituțiile de interes național, prin care se pot implementa programe și proiecte naționale. Aceste instituții, în special cele care sunt destinate desfășurării activităților naționale de tineret, pot și trebuie să rămână în subordinea ANST. Actualul sistem cu finanțări venite de la bugetul de stat nu este suficient. Totodată, nu permite atragerea de venituri suplimentare din fondurilor structurale nerambursabile pentru aceste instituții de tineret, limitând posibilitățile de reabilitare a infrastructurii și valorificare a potențialului acestora. 7.2. Beneficii ale descentralizării: a) creșterea calității serviciilor publice în domeniul tineretului și îmbunătățirea accesului/participării tinerilor la acestea; b) implicarea mai activă a tuturor actorilor locali în dezvoltarea durabilă a tineretului; c) posibilitatea elaborării de către autoritățile administrației publice locale a strategiilor județene/locale în domeniul tineretului, în funcție de specificul județean/local; d) includerea taberelor/centrelor de agrement în strategiile de dezvoltare județeană/locală; e) atragerea de fonduri europene nerambursabile de către autoritățile administrației publice locale, pentru reabilitarea infrastructurii unităților preluate prin descentralizare, pornind de la faptul că în prezent ANST nu este eligibilă pentru a aplica pe aceste linii de finanțare, conform ghidurilor solicitantului. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 618/1 .IX.2010 7.3. Matricea riscurilor descentralizării Factori de risc Măsuri de prevenire sau contracarare propuse Responsabili Riscul ca autoritățile administrației Informarea autorităților administrației MECTS și ANST publice locale să nu reabiliteze taberele publice locale cu privire la potențialul nefuncționale preluate, iar acestea să acestor tabere, posibilitățile reabilitării lor rămână în continuare închise și în cu fonduri europene nerambursabile și aceeași stare beneficiile repunerii lor în circuitul turistic Rezistența la schimbare și rezistența Informarea largă și sensibilizarea opiniei MECTS și ANST unor autorități ale administrației publice publice în legătură cu instituțiile implicate locale cu privire la preluarea taberelor ce și avantajele acestui proces necesită reabilitare Scăderea atractivității și varietatea Oferirea de consultanță autorităților MECTS și ANST redusă a ofertei de servicii pentru tineret administrației publice locale, în domeniul oferite de autoritățile administrației activităților și serviciilor de tineret publice locale prin unitățile preluate Elaborarea standardelor de calitate și cost, ținând cont și de acest aspect Etapele descentralizării nu vor fi bine Acționarea în sensul desfășurării Grupul de lucru definite și nu se vor derula coerent, procesului de descentralizare pe baza controlat și la termenele stabilite. unei bune cunoașteri de către toți cei care îl pun în practică a principiilor de bază și a actelor normative care guvernează acest proces Nerespectarea standardelor de calitate Informarea cu privire la procedura și MECTS și ANST și cost strategia de descentralizare și la prevederile legale Riscul unor capacități de audit, control și Crearea unui cadru instituțional și Grupul de lucru monitorizare insuficiente, care să metodologic de exercitare la toate conducă la scăderea accesului sau nivelurile a unui audit și control eficient calității ofertei de servicii de tabără/agrement CAPITOLUL II Principii, obiective, direcții de acțiune și activități ale strategiei de descentralizare SECȚIUNEA 1 Principii ale descentralizării 1.1. Principii metodologice ale descentralizării a) principiul subsidiarității, care constă în exercitarea competențelor de către autoritatea administrației publice locale situată la nivelul administrativ cel mai apropiat de cetățean și care dispune de capacitate administrativă necesară; b) principiul asigurării resurselor corespunzătoare competențelor transferate; c) principiul responsabilității autorităților administrației publice locale în raport cu competențele ce le revin, care impune obligativitatea realizării standardelor de calitate în furnizarea serviciilor publice și de utilitate publică; d) principiul asigurării unui proces de descentralizare stabil, predictibil, bazat pe criterii și reguli obiective, care să nu constrângă activitatea autorităților administrației publice locale sau să limiteze autonomia locală financiară; e) principiul echității, care implică asigurarea accesului tuturor cetățenilor la serviciile publice și de utilitate publică; f) principiul constrângerii bugetare, care interzice utilizarea de către autoritățile administrației publice centrale a transferurilor speciale sau a subvențiilor pentru acoperirea deficitelor finale ale bugetelor locale. 1.2. Principii ale descentralizării în domeniul tineretului a) utilitate: descentralizarea nu este un scop în sine, ea trebuie să ducă la îmbunătățirea accesului și participării în domeniul tineretului în comunitățile locale; b) participativitate: prin implicarea reală a autorităților administrației publice locale în procesul de consultare în vederea descentralizării și implementarea planului de acțiuni; c) abordare selectivă: prin limitarea procesului la acele instituții de tineret unde descentralizarea se dovedește a fi oportună comparativ cu toate soluțiile posibile (menținerea sub controlul autorității centrale, închiriere, concesionare); d) abordare transsectorială (integrarea problematicii financiare, de salarizare etc.). SECȚIUNEA a 2-a Obiectivele, direcțiile de acțiune și activitățile strategiei de descentralizare 2.1. Obiectiv general: Adaptarea ofertei de servicii specifice activității de tineret la cererea, nevoile și specificul fiecărei comunității locale, astfel încât decizia să poată fi luată cât mai aproape de locul unde sunt furnizate și utilizate aceste servicii. 2.2. Obiective specifice Obiectiv specific 1: Elaborarea actelor normative de transfer al competențelor și resurselor către autoritățile administrației publice locale Obiectiv specific 2: Modificarea și adaptarea legislației specifice, conexe, în domeniul tineretului MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 618/1 .IX.2010 9 Obiectiv specific 3: Dezvoltarea și implementarea unor modalități eficiente de control privind respectarea legislației în domeniul tineretului 2.3. Direcții de acțiune și activități Pentru obiectivul specific 1: a) elaborarea standardelor de calitate și cost și supunerea acestora spre aprobare prin hotărâre a Guvernului; b) elaborarea hotărârii Guvernului de transfer a unităților descentralizate către autoritățile administrației publice locale. Transferul taberelor/centrelor de agrement de interes exclusiv județean/local către autoritățile administrației publice locale, de la nivelul autorității centrale și al instituțiilor deconcentrate ale ANST, va cuprinde unitățile, competențele și resursele aferente. Promovarea unui pachet legislativ care asigură transferul de competențe și resurse de la nivel central la nivel local, pentru administrarea instituțiilor de tineret. 1) competențe care vor fi transferate: — gestionarea taberelor/centrelor de agrement de nivel și interes județean/local se va face de către autoritățile administrației publice locale; 2) competențe de nivel central care nu pot fi transferate: a) elaborarea și coordonarea programelor, proiectelor naționale; b) elaborarea strategiei și politicilor naționale de tineret; c) asigurarea editării de lucrări și a unor publicații de specialitate și de informare; d) atribuțiile privind controlul respectării legalității în domeniu și asigurarea compatibilității cu legislația europeană și cu cea internațională; e) instituțiile publice deconcentrate al ANST, deoarece acestea sunt reprezentarea în teritoriu a instituției de nivel central; f) tabere/centre de agrement de interes național pentru realizarea de programe și proiecte naționale și internaționale; g) serviciile oferite de Complexul Cultural Sportiv „Tei” București. Pentru obiectivul specific 2: — elaborarea proiectului de modificare a Legii nr. 350/2006, cu modificările ulterioare. Pentru obiectivul specific 3: a) grupul de lucru va efectua primele activități de monitorizare începând cu mijlocul anului viitor, având cel puțin două întruniri anual; b) stabilirea modului și a frecvenței colectării datelor. Pentru fiecare indicator de performanță aferent fiecărei activități se identifică datele necesare a fi colectate, sursa datelor, factorii responsabili de colectarea și transmiterea acestora, frecvența colectării datelor. Frecvența colectării datelor (calendarul colectării datelor). Sistemul de monitorizare trebuie să se bazeze pe strângerea de date comparabile, colectate cu o anumită periodicitate, pentru a se putea măsura progresul. în funcție de tipul indicatorului de performanță, colectarea datelor se poate face lunar, trimestrial, semestrial sau anual, după caz; c) stabilirea modului de procesare și analiză a datelor și a modului de întocmire a rapoartelor de monitorizare semestriale, care trebuie să conțină și informații privind măsurile pe care ANST le are în vedere pentru redefinirea acțiunilor în cazul în care acestea nu conduc la atingerea rezultatelor așteptate, precum și a raportului de evaluare. Activitatea de monitorizare se va concentra pe urmărirea îndeplinirii măsurilor din planul de acțiune și a evoluției indicatorilor din strategie. Vor fi urmărite, de către grupul de lucru, următoarele aspecte: a) adoptarea și implementarea legislației privind descentralizarea; b) managementul instituțiilor descentralizate (gestionarea eficientă a resurselor umane și financiare); c) întreținerea și, dacă este cazul, reabilitarea unităților preluate de către autoritățile administrației publice locale de la ANST, prin descentralizare; d) respectarea standardelor de calitate și cost; e) dezvoltarea și diversificarea acțiunilor de și pentru tineret; f) adaptarea activităților de și pentru tineret la nevoile comunității; g) identificarea de surse alternative de finanțare (aportul veniturilor proprii prin atragerea de sponsorizări, organizarea unor activități de strângere de fonduri); h) dezvoltarea de parteneriate și participarea în cadrul unor programe naționale și internaționale. La sfârșitul fiecărei sesiuni de monitorizare, grupul de lucru va elabora un raport în care va evalua, pe baza planului de acțiune și a indicatorilor menționați, activitatea instituțiilor transferate în subordinea autorităților administrației publice locale. SECȚIUNEA a 3-a Planul de acțiune al strategiei de descentralizare Obiectiv general: Adaptarea ofertei de servicii specifice activității de tineret la cererea, nevoile și specificul fiecărei comunității locale, astfel încât decizia să poată fi luată cât mai aproape de locul unde sunt furnizate și utilizate aceste servicii. Obiectiv specific 1: Rezultatul așteptat aferent obiectivului specific 1: Indicator-cheie de performanță aferent obiectivului specific 1: elaborarea actelor normative hotărâre a Guvernului privind aprobarea toate actele normative necesare pentru transferul competențelor și privind transferul competențelor standardelor de calitate și cost, elaborată și resurselor elaborate și aprobate; și resurselor către autoritățile aprobată; transferul competențelor și resurselor, realizat în termenul administrației publice locale hotărâre a Guvernului privind transferul unităților și specificat. competențelor și resurselor aferente, elaborată și aprobată; transferul unităților, competențelor și resurselor. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 618/1 .IX.2010 Activitate 1.1 Resurse necesare Responsabili Termene Rezultatul Indicatori de Umane Financiare Materiale activității performanță Elaborarea standardelor de MECTS, ANST MECTS, ANST Noiembrie Standarde de Standarde de calitate și cost și supunerea și grupul de și grupul de 2010 calitate și cost calitate și cost acestora spre aprobare prin lucru lucru (doar pentru elaborate hotărâre a Guvernului conform tabere/centre Respectarea atribuțiilor sale de agrement termenului stabilite prin elaborate și pentru Hotărârea aprobate pin aprobarea Guvernului hotărâre a Hotărârii nr. 139/2008) Guvernului Guvernului privind standardele de calitate și cost aferente unităților descentralizate Activitate 1.2 Resurse necesare Responsabili Termene Rezultatul Indicatori de Umane Financiare Materiale activității performanță Elaborarea hotărârii Guvernului MECTS, ANST MECTS, ANST Noiembrie Hotărâre a Respectarea privind transferul unităților și grupul de și grupul de 2010 Guvernului termenului descentralizate către autoritățile lucru lucru (doar privind pentru administrației publice locale, conform transferul aprobarea împreună cu competențele și atribuțiilor sale unităților Hotărârii resursele aferente stabilite prin descentralizate Guvernului Hotărârea către privind Guvernului autoritățile transferul nr. 139/2008) administrației unităților publice locale, descentralizate împreună cu către competențele și autoritățile resursele administrației aferente, publice locale, proiect avizat împreună cu și aprobat competențele și resursele aferente Predarea unităților descentralizate prin hotărâre a Guvernului Obiectiv specific 2: Rezultatul așteptat aferent obiectivului specific 2: Indicator-cheie de performanță aferent obiectivului specific 2: Modificarea și adaptarea Legislația în domeniul tineretului modificată, actualizată Legislația astfel modificată și actualizată va fi în conformitate cu legislației specifice, conexe, în și conformă cu situația nou-creată prin descentralizare situația creată prin descentralizare domeniul tineretului Activitate 2.1 Resurse necesare Responsabili Termene Rezultatul Indicatori de Umane Financiare Materiale activității performanță Elaborarea proiectului de act MECTS si MECTS si Februarie 2011 Proiect de act Respectarea normativ de modificare a Legii ANST ANST normativ de termenului nr. 350/2006, cu modificările modificare a pentru ulterioare Legii aprobarea nr. 350/2006, proiectului de cu modificările act normativ de ulterioare, modificare a aprobat Legii nr. 350/2006, cu modificările ulterioare Obiectiv specific 3: Rezultatul așteptat aferent obiectivului specific 3: Indicator-cheie de performanță aferent obiectivului specific 3: Dezvoltarea și implementarea Modalități eficiente de monitorizare și evaluare a Respectarea legislației în domeniul tineretului unor modalități eficiente de strategiei de descentralizare și privind respectarea Monitorizarea și evaluarea strategiei de descentralizare se fac pe monitorizare și evaluare a legislației în domeniul tineretului baza unor modalități eficiente. strategiei de descentralizare și privind respectarea legislației în domeniul tineretului MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 618/1 .IX.2010 11 Activitate 3.1 Resurse necesare Responsabili Termene Rezultatul Indicatori de Umane Financiare Materiale activității performanță Stabilirea modului și a Grupul de lucru Grupul de lucru Permanent Documentul cu Mod și frecvenței colectării datelor privire la modul frecvență de (calendarul colectării datelor) și frecvența colectare a colectării datelor datelor, adecvată elaborat și scopului și aprobat de obiectivelor membrii descentralizării grupului de în domeniul lucru tineretului Activitate 3.2 Resurse necesare Responsabili Termene Rezultatul Indicatori de Umane Financiare Materiale activității performanță Stabilirea modului de procesare Grupul de lucru Grupul de lucru Permanent Documentele Mod de și analiză a datelor și a modului cu privire la procesare și de întocmire a rapoartelor de modul de analiză a monitorizare semestriale procesare și datelor, mod de analiză a întocmire a datelor, modul rapoartelor de de întocmire a monitorizare rapoartelor de adecvate monitorizare, scopului și elaborat și obiectivelor aprobat de descentralizării membrii în domeniul grupului de tineretului și lucru prevederilor legale Activitate 3.3 Resurse necesare Responsabili Termene Rezultatul Indicatori de Umane Financiare Materiale activității performanță Stabilirea aspectelor ce vor fi Grupul de lucru Grupul de lucru Permanent Document cu Aspectele monitorizate privire la urmărite în aspectele monitorizare urmărite în sunt utile monitorizare, pentru elaborat și evaluarea aprobat de descentralizării membrii în domeniul grupului de tineretului lucru ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE ORDIN privind aprobarea Listei perimetrelor pentru concesionarea de activități miniere de explorare, privind concursul public de oferte — Runda nr. 72/2010 în temeiul art. 4 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.419/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Resurse Minerale și al art. 40 din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare, președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale emite prezentul ordin. Art. 1. —Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în Legii minelor nr. 85/2003, cu modificările și completările calitate de autoritate competentă abilitată să aplice prevederile ulterioare, organizează concurs public de oferte — Runda 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 618/1 .IX.2010 nr. 72/2010, pentru concesionarea de activități miniere de explorare în perimetrele aprobate potrivit prezentului ordin. Art. 2. — Perimetrele în cuprinsul cărora urmează a fi concesionate activități de explorare, inclusiv coordonatele topogeodezice, perimetrele exceptate și resursa minerală sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — (1) Ofertele redactate în limba română vor fi depuse, în original și copie, potrivit legii, la sediul Agenției Naționale pentru Resurse Minerale din București, str. I.D. Mendeleev nr. 36—38, sectorul 1. (2) Termenul de depunere a ofertelor este ora 15,00 a celei de-a 35-a zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. Art. 4. — Ofertele persoanelor juridice române sau străine interesate vor cuprinde, cu respectarea prevederilor art. 42—45 din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare, următoarele documente și informații: I. plic exterior: A. în cazul persoanelor juridice române: a) declarație de participare, semnată și ștampilată de ofertant, fără ștersături sau adăugări, care va cuprinde angajamentul de a menține valabilitatea ofertei, menționarea perimetrului la care se referă, respectiv denumirea, poziția din anexa la prezentul ordin potrivit art. 2 și coordonatele topogeodezice, așa cum au fost publicate, precum și asumarea răspunderii ofertantului asupra datelor și declarațiilor din ofertă. Menționarea în cuprinsul declarației de participare a altor coordonate topogeodezice decât cele publicate în conformitate cu prezentul ordin atrage descalificarea ofertei, fără a se mai proceda la deschiderea plicului interior; b) declarație cuprinzând date și informații privind ofertantul, respectiv denumirea, sediul social, codul unic de înregistrare, capitalul social, asociații/acționarii, precum și numele, funcția, telefonul/faxul persoanei împuternicite de ofertant cu care se vor face comunicările; c) copii, certificate pentru conformitate, de pe actul constitutiv și certificatul de înregistrare ale ofertantului; d) certificat constatator privind ofertantul, emis de oficiul registrului comerțului, în termen de valabilitate, în original sau copie legalizată; e) lista cuprinzând menționarea datelor și informațiilor incluse în fondul geologic național și/sau în fondul național de resurse/rezerve minerale, utilizate la elaborarea ofertei; în cazul utilizării de date și informații publice referitoare la resurse minerale se va indica sursa din care provin acestea; f) dovada privind deținerea legală a datelor și informațiilor incluse în fondul geologic național și/sau în fondul național de resurse/rezerve minerale, utilizate la elaborarea ofertei, respectiv factura emisă de Agenția Națională pentru Resurse Minerale și ordinul de plată sau chitanța corespunzătoare, precum și acordul de confidențialitate pentru utilizarea datelor și informațiilor geologice încheiat între ofertant și Agenția Națională pentru Resurse Minerale; g) scrisoare de bonitate, în original sau copie legalizată, cuprinzând următorii indicatori economici exprimați în procente: lichiditate globală, solvabilitate patrimonială, rata profitului brut și rentabilitate financiară. Lipsa oricărui indicator economic solicitat atrage depunctarea ofertei. Prezentarea oricărui alt indicator decât cei menționați nu se ia în considerare; h) certificate constatatoare/adeverințe, în original sau copie legalizată, emise de autoritățile/instituțiile publice care administrează bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul asigurărilor pentru șomaj, bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă și boli profesionale, precum și bugetele locale; i) — certificat de atestare privind capacitatea tehnică pentru întocmirea documentațiilor și/sau executarea lucrărilor de cercetare geologică și memoriu cuprinzând prezentarea activităților miniere executate ori în curs de executare, în cazul ofertanților specializați și atestați de Agenția Națională pentru Resurse Minerale; sau — documentație privind dotarea tehnică a ofertantului, care va cuprinde cel puțin informații privind instalațiile și utilajele specifice activităților miniere de cercetare geologică, deținute de ofertant, și titlul deținerii acestora, precum și personalul ofertantului, inclusiv personalul de specialitate specific activităților miniere, și un memoriu cuprinzând prezentarea activităților miniere executate sau în curs de executare, în cazul ofertanților cu dotare tehnică proprie, neatestați de Agenția Națională pentru Resurse Minerale; sau — copie de pe certificatul de atestare privind capacitatea tehnică pentru întocmirea documentațiilor și/sau executarea lucrărilor de cercetare geologică a persoanei juridice cu care urmează să fie executate activitățile miniere, semnată și ștampilată pentru conformitate, memoriu cuprinzând prezentarea activităților miniere executate de aceasta sau în curs de executare, precum și actul juridic prin care s-a convenit obligația fermă de executare a activităților miniere, dacă acestea îi vor fi concesionate, în cazul ofertanților fără capacitate tehnică proprie. Pentru capacitatea tehnică se vor depune documente numai pentru unul dintre cele 3 cazuri prezentate anterior. în situația în care un operator economic depune oferte pentru mai multe perimetre din lista aprobată prin prezentul ordin, originalele prevăzute la lit. d), g) și h) vor fi prezentate în oferta aflată pe poziția superioară din listă. Pentru celelalte oferte se prezintă copii certificate în conformitate cu originalul, cu specificarea expresă în care dintre oferte se găsesc originalele. Documentele prevăzute la lit. d), g) și h) se vor prezenta în termen de valabilitate la data depunerii ofertei; B. în cazul persoanelor juridice străine, plicul exterior va cuprinde documentele și informațiile prevăzute la lit. A.a), b), e), f) și i), precum și următoarele: a) scrisoarea de bonitate, fără prezentarea indicatorilor prevăzuți la art. 59 alin. (1) din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare; b) raportul anual auditat. Documentele cuprinse în plicul exterior se vor prezenta îndosariate, cu paginile numerotate și filă finală; II. plic interior care, atât în cazul persoanelor juridice române, cât și în cazul celor străine, conține oferta propriu-zisă, respectiv: a) programul de explorare propus; b) proiectul tehnic de refacere a mediului. Programul de explorare propus și proiectul tehnic de refacere a mediului vor cuprinde inclusiv volumele fizice de lucrări, defalcate pe ani contractuali, și valorile estimative corespunzătoare acestora. Art. 5. — (1) în conformitate cu prevederile art. 72 alin. (4) din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare, lipsa oricărui document din plicul exterior atrage MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 618/1 .IX.2010 13 descalificarea ofertei, fără a se mai proceda la deschiderea plicului interior. (2) Lipsa oricărui document din plicul interior atrage descalificarea ofertei, conform art. 72 alin. (6) din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare. Art. 6. — (1) în vederea formulării ofertelor, Agenția Națională pentru Resurse Minerale pune la dispoziția persoanelor juridice interesate date și informații geologice existente în fondul geologic național și/sau în fondul național de resurse/rezerve minerale. (2) Accesul la datele și informațiile geologice se face, conform art. 11 din Normele pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.208/2003, cu modificările ulterioare, în baza solicitării scrise, cu respectarea condițiilor impuse de legislația privind informațiile clasificate, a acordului de confidențialitate și în condițiile achitării de către solicitant a tarifelor pentru consultarea și utilizarea de date și informații din fondul geologic național referitoare la resurse minerale, altele decât petrolul, aprobate prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale nr. 131/2009 privind aprobarea tarifelor în domeniul minier și a taxelor în domeniul petrolier, percepute pentru consultarea și utilizarea de date și informații din fondul geologic național referitoare la resursele minerale. Art. 7. — Ofertele vor fi deschise la sediul Agenției Naționale pentru Resurse Minerale la ora 10,00 a celei de-a 3-a zile lucrătoare de la data împlinirii termenului prevăzut la art. 3 alin. (2). Art. 8. — (1) Organizarea și desfășurarea concursului public de oferte pentru concesionarea de activități de explorare se realizează în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.208/2003 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea Legii minelor nr. 85/2003, cu modificările ulterioare. (2) Modalitatea de evaluare a capacității financiare, capacității tehnice, programului de explorare și a proiectului tehnic de refacere a mediului, precum și datele-limită ale evaluării ofertelor și cea a declarării câștigătorului pot fi obținute gratuit de participanții la concursul public de oferte de la sediul Agenției Naționale pentru Resurse Minerale. (3) Relații suplimentare pot fi obținute la sediul Agenției Naționale pentru Resurse Minerale sau la telefon: 021.317.00.96, 021.317.00.18, 021.317.00.94 ori 021.317.00.95/interior 132. Art. 9. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării. Președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, Alexandru Pătruți București, 24 august 2010. Nr. 130. ANEXĂ LISTA perimetrelor pentru concesionarea de activități miniere de explorare, privind concursul public de oferte Runda nr. 72/2010 Nr. Denumirea perimetrului Coordonate Suprafața Județul Substanța crt. X Y --- km2 --- 1 2 3 4 5 6 7 1. Valea Râșagului 607141 275881 0,312 Bihor calcar industrial 606749 275974 și de construcție 606659 275974 606525 275959 606368 276025 606197 276172 606082 275732 606392 275631 606612 275670 606806 275586 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 618/1.IX.2010 1 2 3 4 5 6 7 2. Borș Nord 630853 257771 1,239 Bihor nisip și pietriș 630497 259042 629602 258847 629958 257524 3. Hotar Vest 614855 294383 1,162 Bihor marnă 614669 294566 614300 294630 614005 295000 613489 294701 613488 294168 613787 293791 614526 293714 4. Poiana Almașu Mic 511000 350400 3,102 Hunedoara bazalt 511350 351200 510300 352400 508800 352100 508750 351350 5. Vorta Dedii 507443 317636 1,278 Hunedoara bazalt 507722 318766 507453 318917 507203 318957 507089 319025 506782 319097 506425 319491 506510 318218 506854 318052 6. Seaca 415236 448152 0,250 Vâlcea apă geotermală 415236 448652 414736 448652 414736 448152 7. Rozalia 474500 282000 12,000 Timiș minereuri polimetalice 474500 285000 470500 285000 470500 282000 8. Borșa 678397 483532 0,006 Maramureș dioxid de carbon 678395 483524 mofetic 678395 483510 678396 483499 678386 483491 678396 483476 678404 483457 678380 483421 678354 483409 678333 483390 678312 483418 678328 483441 678325 483466 678338 483475 678352 483483 678362 483493 678378 483510 678386 483521 678392 483534 9. Ilieni Chichiș 477912 561201 1,823 Covasna nisip și pietriș 477986 561616 478029 561922 477096 561988 475729 562064 475735 561957 475496 561730 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 618/1.IX.2010 15 1 2 3 4 5 6 7 475047 561652 475249 561152 475960 561346 476216 561469 476274 561530 476284 561626 476219 561914 476436 561901 476407 561313 10. Bucșani --- Hăbeni 371998 551936 1,174 Dâmbovița nisip și pietriș 372278 552347 373943 551016 373515 550540 373061 551059 372958 551193 372612 551356 372416 551478 372247 551581 372050 551847 11. Feldioara 489638 340646 0,385 Hunedoara nisip și pietriș 489665 340714 489626 340888 489601 340897 489557 341067 490012 341155 490119 341188 489947 341685 489735 341611 489531 341609 489454 341459 489370 341221 489359 341115 489373 341036 489412 340933 489534 340774 12. Goleț 424125 283500 2,438 Caraș-Severin lignit 425000 284000 424000 286000 423000 285000 13. Ciolpani 358500 586000 9,000 Ilfov apă geotermală 358500 589000 355500 589000 355500 586000 14. Episcopia Club Bravo 629725 263423 0,375 Bihor nisip și pietriș 629098 263935 628702 263514 628977 263267 629160 263456 629471 263139 15. Vărzari Est 637200 308000 0,178 Bihor lignit 637439 308334 637322 308403 637153 308436 636835 308535 636860 308240 16. Sâncrai 474220 340141 2,007 Hunedoara gips 475126 342124 474525 342604 474144 342185 473437 340453 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 618/1 .IX.2010 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI y BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind nivelul ratei dobânzii de referință a Băncii Naționale a României valabil în luna septembrie 2010 Având în vedere prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României și ținând seama de evoluțiile macroeconomice și monetare recente, Banca Națională a României hotărăște: Pentru luna septembrie 2010, nivelul ratei dobânzii de referință a Băncii Naționale a României este de 6,25% pe an. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 1 septembrie 2010. Nr. 30. ’ ★ RECTIFICĂRI în Decretul nr. 488/1997 privind conferirea medaliei „Crucea comemorativă a celui de-al doilea război mondial, 1941—1945”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 și 244 bis din 18 septembrie 1997, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — la nr. crt. 1780, în loc de: „Wetwrov A. Dumitru”se va citi: „WetrovA. Dumitru". ★ în Decretul nr. 159/1998 privind conferirea medaliei „Crucea comemorativă a celui de-al doilea război mondial, 1941—1945”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 190 și 190 bis din 22 mai 1998, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — la nr. crt. 6555, în loc de: „Strugari I. Ștefan”se va citi: „Strugaru I. Ștefan”; — la nr. crt. 6993, în loc de: „Tudose S. Vasile” se va citi: „Todosi S. Vasile”. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.0071 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 446045 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 618/1 .IX.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495