MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 613 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ> ³⁰ august 2010 SUMAR Nr. Pagina ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 24. — Ordonanță privind controlul operațiunilor care fac parte din sistemul de finanțare prin Fondul European de Garantare Agricolă....................................... 2-3 25. — Ordonanță pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea accesului la finanțare în agricultură.................................... 4-6 26. — Ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probațiune ............................................. 6-10 871. — Hotărâre privind aprobarea actualizării inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului prin schimbarea unității de administrare și prin modificarea valorilor de inventar ale unui imobil aflat în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Administrației și Internelor..................... 11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 975/172. — Ordin al ministrului mediului și pădurilor și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale pentru aprobarea Normelor privind practicarea activității de pescuit pentru consumul familial în Rezervația Biosferei Delta Dunării.................................. 12-15 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 613/30.VII1.2010 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ privind controlul operațiunilor care fac parte din sistemul de finanțare prin Fondul European de Garantare Agricolă în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 1 pct. II.3 din Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță. Art. 1. — (1) Prezenta ordonanță creează cadrul juridic și organizatoric pentru aplicarea dispozițiilor Regulamentului (CE) nr. 485/2008 al Consiliului din 26 mai 2008 privind controalele efectuate de către statele membre cu privire la operațiunile care fac parte din sistemul de finanțare prin Fondul European de Garantare Agricolă, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 143 din 3 iunie 2008, denumit în continuare Regulament. (2) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, denumit în continuare M.A.D.R., este principala autoritate publică responsabilă cu implementarea Regulamentului, supravegherea, coordonarea și efectuarea controalelor conform acestuia. (3) Alte autorități publice implicate în implementarea Regulamentului sunt: a) Autoritatea Națională a Vămilor, denumită în continuare A.N.V., din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală; b) Agenția Națională de Administrare Fiscală, denumită în continuare A.N.A.F, din cadrul Ministerului Finanțelor Publice; c) Departamentul pentru Lupta Antifraudă, denumit în continuare D.L.A.F.; d) Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit, denumită în continuare A.P.D.R.P.', e) Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, denumită în continuare A.P.I.A. (4) în vederea aplicării prevederilor Regulamentului, între M.A.D.R. și autoritățile publice prevăzute la alin. (3) lit. a), b) și c) se încheie protocoale de colaborare, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe. (5) Prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe, se aprobă procedura de lucru privind implementarea prevederilor Regulamentului între M.A.D.R., A.P.I.A. și A.P.D.R.P. Art. 2. — (1) Obiectivul general al controalelor efectuate în temeiul Regulamentului este de a verifica realitatea și regularitatea operațiunilor finanțate prin Fondul European de Garantare Agricolă, denumit în continuare FEGA. (2) Controalele se realizează asupra operațiunilor care fac parte, direct sau indirect, din sistemul de finanțare prin FEGA. Art. 3. — M.A.D.R., prin structura de control ex-post, denumită în continuare SCEP, are ca atribuții principale implementarea Regulamentului, supravegherea, coordonarea și efectuarea controalelor efectuate conform acestuia. Art. 4. — în vederea implementării prevederilor Regulamentului, A.N.V. are următoarele atribuții: a) execută controale ex-post pentru restituțiile la export; b) transmite informații, documente și rapoartele de control către M.A.D.R. la termenele stabilite conform protocolului de colaborare prevăzut la art. 1 alin. (4). Art. 5. — (1) A.N.A.F., în vederea implementării prevederilor Regulamentului, furnizează, la solicitarea M.A.D.R., informații cu privire la situația financiară a întreprinderilor controlate, în conformitate cu protocolul de colaborare prevăzut la art. 1 alin. (4). (2) M.A.D.R., care primește informații fiscale, este obligat să păstreze secretul asupra informațiilor primite conform art. 11 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. (3) Nerespectarea obligației de păstrare a secretului fiscal atrage răspunderea potrivit legii. Art. 6. — D.L.A.F., în vederea implementării prevederilor Regulamentului, are următoarele atribuții: a) comunică, la solicitarea M.A.D.R., dacă întreprinderea care face obiectul controlului ex-post a făcut obiectul unui control D.L.A.F. cu privire la nereguli/fraude ce afectează interesele financiare ale Uniunii Europene în România, în conformitate cu protocolul de colaborare prevăzut la art. 1 alin. (4); b) asigură și facilitează cooperarea dintre M.A.D.R. și Oficiul European de Luptă Antifraudă. Art. 7. — (1) Atribuțiile A.P.I.A. constau în fundamentarea și emiterea deciziilor de recuperare financiară, pe baza verificărilor efectuate în conformitate cu prezenta ordonanță, precum și notificarea rezultatului final SCEP și Comisiei Europene, cu respectarea obligațiilor stabilite prin ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale prevăzut la art. 1 alin. (5). (2 ) Recuperarea financiară a sumelor utilizate necorespunzător, ca urmare a controalelor efectuate conform Regulamentului, se realizează conform Ordonanței Guvernului nr. 79/2003 privind controlul și recuperarea fondurilor comunitare, precum și a fondurilor de cofinanțare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările și completările ulterioare. Art. 8. — Structurile din cadrul M.A.D.R. și A.N.V. care îndeplinesc atribuții de efectuare a controlului ex-post, denumite în continuare organe de control, efectuează controlul prin: a) personalul cu atribuții de efectuare a controlului ex-post din cadrul M.A.D.R. pentru măsurile ce intră sub incidența Regulamentului, cu excepția restituțiilor la export; b) personalul cu atribuții de efectuare a controlului ulterior, specializat în controlul ex-post, din cadrul A.N.V., pentru restituțiile la export. Art. 9. — (1) începerea controlului trebuie consemnată în registrul unic de control, ținut de întreprindere potrivit legii. (2) Personalul din cadrul organelor de control realizează controlul pe baza actului administrativ care dispune efectuarea controlului și a legitimației de serviciu emise de conducătorul autorității publice din care face parte acesta. Art. 10. — (1) Pe perioada desfășurării controlului, în îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, personalul din cadrul organelor de control este în drept: a) să aibă acces în locurile de depozitare a produselor, în spațiile de producție și în alte încăperi ale întreprinderii; b) să solicite clarificări și să verifice procesele de producție; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 613/30.VII 1.2010 3 c) să rețină documentele comerciale ce au legătură cu operațiunile finanțate din F.E.G.A. aparținând întreprinderii care face obiectul procedurii de control. (2) Documentele comerciale prevăzute la alin. (1) lit. c) pot fi reținute în vederea studierii la sediul organului de control pe o perioadă de cel mult 30 de zile, fără ca astfel să se depășească data finalizării controlului. (3) înainte de reținerea documentelor comerciale, reprezentantul legal al întreprinderii controlate are dreptul să realizeze copii de pe acestea pe cheltuială proprie. (4) în cazul în care reținerea documentelor comerciale în original aduce atingere bunei funcționări a întreprinderii controlate sau la cererea justificată a reprezentantului acesteia, personalul din cadrul organelor de control va reține în locul documentelor comerciale originale copii ale acestora, certificate pentru conformitatea cu originalul. (5) Reținerea și restituirea documentelor comerciale prevăzute la alin. (1) lit. c) se vor face în baza procesului-verbal de predare-primire de înscrisuri, întocmit de personalul din cadrul organelor de control în două exemplare, semnate de acesta și de reprezentantul întreprinderii, unul dintre exemplare fiind înmânat acestuia din urmă. Art. 11. — Obligațiile întreprinderilor: a) de a păstra documentele comerciale timp de 5 ani de la întocmirea acestora; b) de a evidenția într-un registru transferul documentelor comerciale către terți; c) de a păstra copii de pe toate documentele comerciale transmise în străinătate; d) de a permite verificarea proceselor de producție și de a furniza informații solicitate de personalul din cadrul organului de control; e) de a permite accesul personalului din cadrul organului de control în locurile de depozitare a produselor, spațiile de producție, precum și în alte încăperi ale întreprinderii cu ocazia efectuării controlului, în conformitate cu prevederile Regulamentului; f) de a pune la dispoziția personalului din cadrul organului de control documentele comerciale; g) de a permite personalului din cadrul organului de control realizarea de copii conform dispozițiilor art. 5 alin. (2) din Regulament; h) de a preda documentele comerciale la solicitarea personalului din cadrul organului de control; i) de a permite fotografierea documentelor comerciale și a locurilor de depozitare a produselor, spațiilor de producție și a altor încăperi ale întreprinderii cu ocazia efectuării controlului. Art. 12. — (1) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 11 lit. a)—c) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 15.000 lei la 30.000 lei. (2 ) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 11 lit. d)—i) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 20.000 lei. (3 ) Contravenientul poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute la alin. (1) și (2), agentul constatator făcând mențiune despre această posibilitate în procesul-verbal de constatare. Ârt. 13. — Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la art. 12 se fac de către personalul din cadrul organelor de control. Art. 14. — Contravențiilor prevăzute la art. 13 le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. Art. 15. — (1) Pentru îndeplinirea atribuțiilor stabilite prin prezenta ordonanță, personalul prevăzut la art. 8 alin. (1) are acces la informațiile necesare, în mod operativ și gratuit, de la Oficiul Național al Registrului Comerțului, A.N.V., A.N.A.F. și de la instituțiile financiar-bancare, în condițiile legii. (2) Instituțiile prevăzute la alin. (1) furnizează relațiile și informațiile solicitate, în baza unui protocol de colaborare, și eliberează copii certificate de pe documentele necesare realizării controlului, în condițiile legii. Art. 16. — Termenii și expresiile din cuprinsul prezentei ordonanțe au înțelesul definit în cuprinsul art. 1 din Regulament. Art. 17. —în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe, prin ordin comun al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale și al ministrului finanțelor publice se adoptă normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanțe. Art. 18. — Dispozițiile referitoare la contravențiile prevăzute la art. 13 intră în vigoare la 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe. Art. 19. — La articolul 3 din Legea nr. 1/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 162 din 25 februarie 2004, cu modificările și completările ulterioare, după litera ț) se introduce o nouă literă, litera u), cu următorul cuprins: ,,u) fundamentează și emite decizii de recuperare financiară pe baza verificărilor efectuate în cadrul controlului operațiunilor care fac parte din sistemul de finanțare prin Fondul European de Garantare Agricolă și notifică rezultatul final Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și Comisiei Europene.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu București, 25 august 2010. Nr. 24. ’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 613/30.VII 1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea accesului la finanțare în agricultură în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 1 pct. 11.1 din Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Scopul prezentei ordonanțe îl reprezintă instituirea unei scheme temporare de ajutor de stat în agricultură, denumită în continuare schemă, care are ca obiectiv măsuri de stimulare a accesării creditelor bancare în condiții financiare avantajoase. Art. 2. — (1) Prezenta schemă se aplică în perioada 2010—2012 în sectorul producției primare de produse agricole și constă în subvenționarea ratei dobânzii la creditele bancare contractate de producătorii agricoli cu instituțiile de credit sau cu instituțiile financiare nebancare. (2) Schema se aplică tuturor contractelor de credit încheiate de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe până la data de 31 decembrie 2010 inclusiv. (3) Contractele de credit se încheie pe orice perioadă, iar subvenția se calculează pentru dobânzile plătite instituțiilor finanțatoare până la data de 31 decembrie 2012 inclusiv. (4) Subvenția prevăzută la alin. (1) nu se cumulează cu ajutoarele de minimis primite de beneficiari în baza Regulamentului (CE) nr. 1.535/2007 al Comisiei din 20 decembrie 2007 privind aplicarea articolelor 87 și 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis în sectorul producției de produse agricole acordate în perioada 1 ianuarie 2008— 31 decembrie 2010, sens în care valoarea acestor ajutoare, respectiv ajutoarele de minimis primite în baza Hotărârii Guvernului nr. 1.153/2008 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru înființarea culturilor agricole în toamna anului 2008”, cu modificările ulterioare, și a Hotărârii Guvernului nr. 1.195/2008 privind acordarea de sprijin financiar în sectorul legume-fructe și din agricultura ecologică, se deduc din valoarea ajutorului acordată fiecărui beneficiar în cadrul prezentei scheme. Art. 3. — în sensul prezentei ordonanțe, expresiile de mai jos semnifică după cum urmează: a) autoritatea competentă — Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, prin centrele județene/al municipiului București, ca autoritate responsabilă cu administrarea schemei; b) credit bancar— creditul acordat de instituțiile de credit sau de instituțiile financiare nebancare, sub formă de credit pentru capital de lucru, pentru finanțarea activităților de producție, cu destinație bine determinată; c) rata dobânzii — rata dobânzii creditului contractat, care are o valoare cel puțin egală cu rata dobânzii de politică monetară a Băncii Naționale a României la care se adaugă o primă egală cu diferența dintre rata medie a dobânzilor pe piața monetară interbancară cu scadența de un an și rata medie a dobânzii de politică monetară pe perioada 1 ianuarie 2007—30 iunie 2008, plus prima de credit de risc corespunzătoare profilului de risc al beneficiarului, așa cum este stipulat în Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referință și de scont, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 14 din 19 ianuarie 2008, cu modificările ulterioare; d) rata de referință — rata definită prin Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referință și de scont de Comisia Europeană; e) rata subvenției — diferența dintre rata dobânzii creditului contractat și rata de referință comunicată de Comisia Europeană; f) IMM — persoane juridice, așa cum sunt definite în Recomandarea Comisiei 2003/361/CE din 6 mai 2003 privind definirea microîntreprinderilor și a întreprinderilor mici și mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 124 din 20 mai 2003; g) întreprinderi mari — întreprinderile care nu îndeplinesc criteriile pentru a fi considerate IMM; h) produse agricole — produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, cu excepția produselor pescărești și de acvacultură reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a piețelor în sectorul produselor pescărești și de acvacultură, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 17 din 21 ianuarie 2000, cu modificările ulterioare; i) societăți aflate în dificultate financiară: — în cazul societăților mari, o societate aflată în dificultate este definită la pct. 2.1 din Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 244/2 din 1 octombrie 2004; — în cazul IMM-urilor, o societate aflată în dificultate este definită la art. 1 alin. (7) din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața comună în aplicarea articolelor 87 și 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 214 din 9 august 2008. CAPITOLUL II Obiectul finanțării Art. 4 — Activitățile pentru care se pot contracta credite în sensul în care sunt definite de prezenta ordonanță privesc producția primară de produse agricole, astfel: a) înființarea, întreținerea și recoltarea culturilor de câmp și horticole, precum și întreținerea și recoltarea plantațiilor pomicole și de arbuști fructiferi, a plantațiilor viticole, de căpșun și hamei; b) achiziționarea sau producerea puilor broiler sau a puicuțelor pentru ouă, a purceilor pentru îngrășat, a tineretului ovin, caprin și bovin pentru îngrășat, a tineretului cabalin, precum și a familiilor de albine; c) achiziționarea de materii prime pentru producerea furajelor combinate, achiziționarea de medicamente și plata tratamentelor medicale pentru animale/păsări/albine, plata cheltuielilor curente pentru întreținerea și funcționarea adăposturilor, utilajelor și instalațiilor aferente. Art. 5 — Creditele bancare se acordă de către instituțiile de credit definite potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 613/30.VII1.2010 5 Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, și/sau de către instituțiile financiare nebancare în condițiile prevăzute de Legea nr. 93/2009 privind instituțiile financiare nebancare, cu respectarea legislației menționate și a normelor proprii de creditare. CAPITOLUL III Beneficiarii și criterii de eligibilitate Art. 6. — Dispozițiile prezentei ordonanțe se aplică următoarelor categorii de beneficiari: a) producători agricoli persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale constituite potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările ulterioare, și/sau persoane juridice, grupuri de producători recunoscute, inclusiv recunoscute preliminar, sau organizații de producători recunoscute, după caz, care sunt înregistrate în Registrul agricol, Registrul fermelor, Registrul plantațiilor viticole, Registrul național al exploatațiilor, alte evidențe funciare, care exploatează terenuri agricole și/sau dețin, cresc ori exploatează animale, după caz, individual sau în forme de asociere conform legislației în vigoare, în scopul obținerii producției agricole; b) organisme/organizații de cercetare, respectiv universități, institute și stațiuni de cercetare-dezvoltare din domeniul agricol, indiferent de statutul lor juridic sau de modul lor de finanțare, al căror scop principal este de a realiza cercetare fundamentală, cercetare industrială ori dezvoltare experimentală și de a-și face cunoscute rezultatele prin predare, publicare sau transfer de tehnologie; c) întreprinderi mici și mijlocii și întreprinderi mari care își desfășoară activitatea în sectorul producției de produse agricole primare. Art. 7. — Un beneficiar este eligibil în cadrul prezentei scheme de ajutor de stat dacă nu se afla în dificultate financiară la data de 1 iulie 2008. CAPITOLUL IV Bugetul și numărul de beneficiari Art. 8. — Bugetul necesar implementării prezentei scheme se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul anual aprobat Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale pe anii 2011, 2012 și 2013. Art. 9. — Numărul total estimat al beneficiarilor de ajutor de stat în temeiul prezentei scheme este de 500. CAPITOLUL V Reguli procedurale Art. 10. — Beneficiază de ajutor de stat în temeiul prezentei scheme orice solicitant care depune la autoritatea competentă o cerere de acord prealabil pentru finanțare, iar aceasta confirmă în scris, sub rezerva unor verificări ulterioare, acordul pentru solicitarea finanțării. Art. 11. — (1) Beneficiarii de credite pentru care a fost emis acordul de finanțare, care rambursează și plătesc dobânzile prevăzute în contractele de credit, pot solicita acordarea subvenției la dobânda achitată instituțiilor finanțatoare. (2) Subvenția la dobândă se acordă anual pe baza cererilor formulate de beneficiari, care se depun la autoritatea competentă în primele două luni următoare anului pentru care se solicită rambursarea. Art. 12. — (1) Rata subvenției se exprimă în procente și reprezintă diferența dintre rata dobânzii la creditul contractat de beneficiar și rata de referință comunicată lunar de Comisia Europeană, la care se adaugă numărul de puncte de bază, respectiv de puncte procentuale, calculate conform metodologiei de stabilire a ratingului și nivelului de constituire a garanției prevăzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referință și de scont. (2) Rata de referință comunicată de Comisia Europeană se publică lunar pe site-ul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură. (3) Valoarea nominală a subvenției care se acordă beneficiarilor prezentei scheme se stabilește prin aplicarea valorii care rezultă din raportul dintre rata subvenției și rata dobânzii la suma reprezentând dobânda la credit plătită de beneficiar într-o perioadă determinată, astfel: S = (Rd - Rr)/Rd x D, unde: S — valoarea nominală a subvenției dobânzii, exprimată în lei; Rd — rata dobânzii la creditul bancar încheiat de beneficiar cu instituția finanțatoare, exprimată în procente; Rr — suma dintre rata de referință comunicată lunar de Comisia Europeană și ratingul fiecărui beneficiar de credit determinat de instituțiile de credit și/sau de instituțiile financiare nebancare conform metodologiei de stabilire a ratingului și nivelului de constituire a garanției prevăzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referință și de scont, exprimată în procente; D — dobânda la credit plătită de beneficiar într-o perioadă deteminată, exprimată în lei. (4) în vederea obținerii subvenției la dobândă, beneficiarii de credite solicită instituțiilor de credit și/sau instituțiilor financiare nebancare eliberarea de documente privind nivelul procentual al ratingului luat în calcul pentru stabilirea ratei dobânzii la credit, conform metodologiei de stabilire a ratingului și nivelului de constituire a garanției prevăzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referință și de scont, precum și cu privire la rambursarea creditului și plata dobânzilor aferente. (5) Autoritatea competentă efectuează verificări periodice la beneficiarii creditelor bancare privind modul de utilizare a acestora conform destinațiilor aprobate. Art. 13. — (1) Evidența sprijinului financiar acordat potrivit prezentei scheme se păstrează la autoritatea competentă pe o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ajutorul. (2) Lista cuprinzând beneficiarii și sumele acordate acestora în cadrul prezentei scheme se publică pe site-ul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. CAPITOLUL VI Dispoziții finale Art. 14. — Nerespectarea de către beneficiari a condițiilor prevăzute de prezenta schemă, precum și a oricăror alte obligații asumate în vederea obținerii finanțării prin subvenționarea dobânzii la credite determină aplicarea de către autoritatea competentă a tuturor măsurilor legale necesare în vederea recuperării ajutoarelor de stat, cu aplicarea prevederilor art. 13—17 din Ordonanța Guvernului nr. 14/2010 privind măsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 74/2010. Art. 15. — Metodologia și formularistica necesară punerii în aplicare a prevederilor prezentei scheme se elaborează de către autoritatea competentă și se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în termen de 15 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 613/30.VII1.2010 Art. 16. — Prezenta ordonanță respectă prevederile Comunicării Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referință și de scont, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 14 din 19 ianuarie 2008, cu modificările ulterioare, precum și cele ale Comunicării Comisiei — Cadrul comunitar temporar pentru măsurile de ajutor de stat de sprijinire a accesului la finanțare în contextul actualei crize financiare și economice, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 83 din 7 aprilie 2009, cu modificările ulterioare, în special ale pct. 4.4 —Ajutor sub formă de subvenționare a ratei dobânzii. Art. 17. — Prezenta ordonanță intră în vigoare la data comunicării deciziei Comisiei Europene de autorizare a acordării ajutorului de stat. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 25 august 2010. Nr. 25. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚA pentru modificarea și completarea Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probațiune în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 1 pct. V din Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță. Art. I. — Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probațiune, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 407 din 10 mai 2006, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Titlul se modifică și va avea următorul cuprins: ’ „LEGE privind statutul personalului de probațiune” 2. La articolul 1, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. — (1) Prezenta lege reglementează statutul personalului de specialitate specific sistemului de probațiune, denumit în continuare personal de probațiune." 3. Articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Personalul din serviciile de probațiune se compune din: a) consilieri de probațiune; b) șefi ai serviciilor de probațiune, denumiți în continuare șefi serviciu; c) inspectori de probațiune, care își desfășoară activitatea în cadrul direcției de specialitate. (2) Consilierii de probațiune și inspectorii de probațiune exercită funcții de execuție.” 4. Articolul 8 se modifică și va avea următorul cuprins: ,Art. 8. — (1) După criteriul vechimii în probațiune, funcția de consilier de probațiune are 4 grade profesionale, după cum urmează: a) consilieri de probațiune debutanți; b) consilieri de probațiune gradul III —vechime în probațiune de la un an la 4 ani; c) consilieri de probațiune gradul II — vechime în probațiune de la 4 ani la 6 ani; d) consilieri de probațiune gradul I — vechime în probațiune peste 6 ani. (2 ) Fiecare grad profesional corespunde unui nivel al salariului stabilit prin legea de salarizare. (3 ) Prin vechimea în probațiune se înțelege vechimea dobândită prin desfășurarea activității în sistemul de probațiune, în funcțiile de consilier de reintegrare socială și supraveghere a executării sancțiunilor neprivative de libertate, consilier de protecție a victimelor și reintegrare socială a infractorilor, consilier de probațiune, șef al serviciului de reintegrare socială a infractorilor și supraveghere a executării sancțiunilor neprivative de libertate, șef al serviciului de protecție a victimelor și reintegrare socială a infractorilor, șef al serviciului de probațiune, inspector de reintegrare socială a infractorilor și supraveghere a executării sancțiunilor neprivative de libertate, inspector de protecție a victimelor și reintegrare socială a infractorilor, inspector de probațiune sau, după caz, de director al direcției de specialitate. (4 ) Prin vechime în specialitate se înțelege vechimea în specialitatea diplomei de licență.” 5. Articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 10. — (1) Consilierul de probațiune debutant este persoana cu vechime în specialitate mai mică de un an la data numirii în funcție, care îndeplinește un an de stagiu până la definitivare. (2) Consilierii de probațiune definitivi se împart în 3 grade profesionale, potrivit art. 8 alin. (1) lit. b)—d). (3) Persoanele care la data angajării au cel puțin un an vechime în specialitate vor fi încadrate pe funcția de consilier de probațiune gradul III. (4) Persoanele încadrate în condițiile alin. (3) se pot înscrie la examenul pentru promovarea în gradul profesional următor după ce împlinesc 4 ani de vechime în probațiune. (5) în cazul în care persoana a mai exercitat anterior funcții în sistemul de probațiune și a părăsit sistemul din motive neimputabile, în situația reangajării beneficiază de recunoașterea vechimii în probațiune.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 613/30.VII 1.2010 7 6. La articolul 11, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Activitatea consilierului de probațiune debutant este îndrumată de către șeful serviciului de probațiune sau de către consilierul de probațiune care îndeplinește activități de supervizare.” 7. După articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 13¹, cu următorul cuprins: „Art. 13¹. — (1) Pentru a ocupa funcția de șef serviciu, persoana trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: a) să aibă o vechime în probațiune de cel puțin 3 ani; b) să nu fi fost sancționată disciplinar în ultimii 2 ani, prin aplicarea uneia dintre sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. b)—e); c) să fi obținut calificativele «bine» sau «foarte bine» la evaluările performanțelor profesionale din ultimii 2 ani; d) să fi promovat concursul organizat în condițiile art. 21. (2) Numirea în funcția de șef serviciu se face prin ordin al ministrului justiției, pe un mandat de 4 ani, cu posibilitatea reînvestirii în condițiile prevăzute la alin. (1) lit. b), c) și d). (3) La încetarea mandatului funcției de șef serviciu, persoana revine pe funcția de consilier de probațiune. (4) Mandatul prevăzut la alin. (2) se prelungește de drept până la momentul numirii în funcția de șef serviciu a candidatului declarat admis în urma concursului organizat în acest sens. (5) în situația în care niciun candidat nu a fost declarat admis la concurs, funcția de șef serviciu rămâne vacantă. (6) Pe perioada vacantării sau a vacantării temporare a funcției de șef serviciu, atribuțiile specifice funcției de conducere vor fi exercitate, prin delegare, de către un consilier de probațiune desemnat conform unei proceduri aprobate prin ordin al ministrului justiției.” 8. La articolul 15, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins: „(6) împotriva ordinului de revocare din funcție se poate face contestație la instanța judecătorească competentă, potrivit legii.” 9. Articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 16. — (1) Inspectorii de probațiune sunt numiți în funcție prin ordin al ministrului justiției, din rândul consilierilor de probațiune gradele profesionale II—I, ținându-se seama de calitățile profesionale, abilitățile de comunicare, tactul în relațiile de serviciu, integritate și obiectivitate, precum și de capacitatea de gestionare a situațiilor de criză. (2 ) Pentru a fi numită în funcția de inspector de probațiune, persoana trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: a) să nu fi fost sancționată disciplinar în ultimii 2 ani, prin aplicarea uneia dintre sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. b)—e); b) să fi obținut calificativele «bine» sau «foarte bine» la evaluările performanțelor profesionale din ultimii 2 ani; c) să fi promovat concursul organizat în condițiile art. 21 10. La articolul 17, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 17. — (1) După criteriul vechimii în probațiune, funcția de inspector de probațiune are două grade profesionale, după cum urmează: a) inspector de probațiune gradul II, cu o vechime în probațiune de la 4 ani la 6 ani; b) inspector de probațiune gradul I, cu o vechime în probațiune de peste 6 ani.” 11. După articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 20¹, cu următorul cuprins: „Art. 20¹. — (1) Cetățeanul unui stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European care a dobândit calitatea de consilier de probațiune în statul membru de origine sau de proveniență poate solicita recunoașterea calificării sale profesionale. (2) în vederea recunoașterii calificării profesionale, solicitantul va trebui să susțină un test de verificare a cunoștințelor de limbă română și o probă de aptitudini. (3) Procedura de testare a cunoștințelor de limbă română și de desfășurare a probei de aptitudini, precum și modalitatea de repartizare pe o funcție vacantă se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiției. (4) Persoana căreia i s-a recunoscut calificarea profesională în condițiile alin. (1)—(3) va fi încadrată pe gradul profesional corespunzător vechimii în calificarea recunoscută. (5) Persoana prevăzută la alin. (4) care exercită profesia de consilier de probațiune în România are toate drepturile și obligațiile prevăzute de lege pentru această profesie. (6) Prevederile prezentului articol se completează cu dispozițiile Legii nr. 200/2004 privind recunoașterea diplomelor și calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările și completările ulterioare. (7) Dispozițiile prezentului articol sunt aplicabile și cetățenilor Confederației Elvețiene.” 12. Articolul 21 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 21. — Condițiile de organizare și desfășurare a concursurilor pentru numirea în funcțiile de inspector de probațiune și șef al serviciului de probațiune se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiției.” 13. Articolul 23 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 23. — Data, locul, precum și tematica examenului de definitivare în funcție se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiției și se afișează la sediul serviciilor de probațiune, cu cel puțin 60 de zile înainte de data organizării acestuia.” 14. Articolul 25 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 25. — Condițiile de organizare și desfășurare a examenului de definitivare în funcție se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiției.” 15. Articolul 27 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 27. — (1) Rezultatele examenului de definitivare în funcție se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiției și se afișează la sediul serviciilor de probațiune, întocmindu-se un proces-verbal privind data și ora afișării acestora. (2) Candidații nemulțumiți de rezultate pot formula contestație la Ministerul Justiției, în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor pe pagina electronică a acestuia. (3) Contestațiile se soluționează în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea acestora, iar rezultatele se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiției și se afișează la sediul serviciilor de probațiune.” 16. La articolul 28, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Neprezentarea nejustificată a consilierilor de probațiune debutanți la examenul de definitivare în funcție sau respingerea acestora la două sesiuni atrage eliberarea din funcție.” 17. Articolul 30 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 30. — Promovarea în gradele I și II a personalului serviciilor de probațiune, precum și promovarea în gradul I a inspectorilor de probațiune se fac pe bază de examen, în raport cu vechimea în probațiune, competența profesională și cu rezultatele obținute în activitate, dovedite pe baza evaluării anuale a performanțelor profesionale.” 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 613/30.VII1.2010 18. La articolul 31, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 31. — (1) Vechimea în probațiune necesară pentru prezentarea la examenul de promovare în grade profesionale este cea prevăzută la art. 8 și 17.” 19. Articolul 32 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 32. — Data și locul susținerii examenului de promovare, precum și tematica, actele necesare înscrierii, termenul de depunere a acestora se publică pe pagina electronică a Ministerului Justiției și se afișează la sediul serviciilor de probațiune cu cel puțin 60 de zile înainte de data organizării acestuia.” 20. Articolul 33 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 33. — (1) Condițiile de organizare și desfășurare a examenului de promovare în grade profesionale se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiției. (2) Prevederile art. 29 alin. (1) se aplică în mod corespunzător.” 21. Articolul 34 se abrogă. 22. Articolul 38 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 38. — (1) Formarea profesională a personalului din serviciile de probațiune se realizează prin următoarele forme: a) participarea la cursuri organizate de Ministerul Justiției sau la alte cursuri de formare profesională în domeniu; b) stagii profesionale de adaptare la cerințele postului; c) stagii de practică și specializare; d) procesul de supervizare. (2) Personalul de probațiune beneficiază de formare inițială după numirea în funcție.” 23. După articolul 38 se introduc trei noi articole, articolele 38¹, 38² și 38³, cu următorul cuprins: „Art. 38¹. — (1) Formarea personalului de probațiune se realizează cu precădere prin intermediul formatorilor din sistemul de probațiune, care pot colabora, atunci când este cazul, cu alți specialiști în domeniu. (2) Formatorii sunt persoane care își desfășoară activitatea în cadrul sistemului de probațiune și sunt desemnați de Direcția de probațiune pe baza unei proceduri de selecție aprobate prin ordin al ministrului justiției. (3) Pentru îndeplinirea rolului de formator, persoana desemnată va fi remunerată prin raportare la salariul de bază stabilit potrivit legii, proporțional cu numărul de ore lucrate în calitate de formator. Art. 38². — (1) Supervizarea, ca proces de formare internă inițială și continuă a personalului de probațiune, contribuie la îmbunătățirea și menținerea abilităților profesionale, în vederea adaptării la standardele de lucru în domeniul probațiunii. (2) Activitatea de supervizare se realizează de consilieri de probațiune desemnați prin ordin al ministrului justiției. (3) Procedura de selecție a consilierilor de probațiune care îndeplinesc activități de supervizare, precum și condițiile de organizare și desfășurare a activității de supervizare se stabilesc prin metodologie aprobată prin ordin al ministrului justiției. (4) Activitatea consilierilor de probațiune care exercită atribuții de supervizare este evaluată o dată la 4 ani de o comisie specială stabilită conform metodologiei de supervizare, în vederea menținerii calității de supervizor de practică. (5) Calitatea de supervizor de practică poate fi retrasă de ministrul justiției, la propunerea directorului direcției de specialitate, în condițiile stabilite prin metodologia activității de supervizare. Art. 38³. — în domeniul formării profesionale, consilierii de probațiune care îndeplinesc activități de supervizare exercită, în principal, următoarele atribuții: a) pregătirea inițială și supervizarea individuală a consilierilor nou-angajați; b) supervizarea individuală a consilierilor de probațiune care revin în serviciu după o absență mai mare de un an; c) supervizarea consilierilor de probațiune care solicită în mod expres includerea în procesul de supervizare; d) supervizarea consilierilor de probațiune care obțin calificativul «slab» sau «foarte slab» la evaluarea performanțelor profesionale individuale ale personalului de probațiune; e) organizarea activității de formare la nivelul serviciului de probațiune prin derularea unor cursuri de pregătire pe diferite teme, în acord cu nevoile de formare ale personalului.” 24. La articolul 39, alineatele (3), (4) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(3) în situația în care personalul de probațiune urmează să fie inclus în programe de formare profesională, pe cheltuiala angajatorului, Ministerul Justiției poate solicita asumarea de către beneficiarul programului de formare a unui angajament scris. (4) Prin angajamentul prealabil scris prevăzut la alin. (3) se stabilește, cu luarea în considerare a costurilor și a duratei formării, termenul pentru care persoana se obligă să își desfășoare activitatea în cadrul sistemului de probațiune, ulterior formării. (5) în cazul în care persoana este eliberată din funcție înainte de expirarea termenului stabilit potrivit alin. (4), din inițiativa sa ori din motive care îi sunt imputabile, aceasta va suporta integral cheltuielile de școlarizare și celelalte cheltuieli de participare.” 25. La articolul 40, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins: „(5) Personalul de probațiune poate fi delegat într-o funcție de conducere, cu acordul acestuia. Pe perioada delegării într-o funcție de conducere, persoana beneficiază de toate drepturile prevăzute de lege pentru funcția în care este delegată.” 26. La articolul 41, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 41. — (1) Detașarea consilierilor de probațiune se dispune în interesul serviciului în care urmează să își desfășoare activitatea, la propunerea directorului direcției de specialitate, pentru o perioadă de cel mult un an. (2 ) Detașarea poate fi prelungită pentru motive obiective, care impun prezența persoanei la serviciul la care s-a dispus detașarea, cu acordul acesteia, din 6 în 6 luni. Dacă nu există acordul persoanei, durata maximă a detașării este de un an.” 27. La articolul 41, alineatele (4) și (5) se abrogă. 28. Articolul 43 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 43. — (1) Transferul personalului din serviciile de probațiune între serviciile de probațiune se aprobă, la cererea acestuia, de ministrul justiției, cu avizul directorului Direcției de probațiune și al șefilor serviciilor de probațiune implicate. (2) Transferul se face într-o funcție echivalentă cu funcția deținută. (3) Prin excepție de la prevederile alin. (2), inspectorul de probațiune poate fi transferat, la cerere, pe funcția de consilier de probațiune, cu respectarea prevederilor alin. (1). (4) Inspectorul de probațiune transferat pe o funcție de consilier de probațiune va fi încadrat pe gradul de consilier de probațiune corespunzător vechimii în probațiune.” 29. Articolul 44 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 44. — (1) Delegarea, detașarea și transferul se dispun prin ordin al ministrului justiției. Delegarea și detașarea se revocă prin ordin al ministrului justiției. (2) Condițiile și procedura delegării, detașării și transferului se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiției.” MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 613/30.VII1.2010 9 30. La capitolul IV, titlul secțiunii a 2-a se modifică și va avea următorul cuprins: „Suspendarea raporturilor de muncă și eliberarea din funcție a personalului de probațiune” 31. La articolul 45, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 45. — (1) Suspendarea raporturilor de muncă ale personalului de probațiune poate interveni de drept, prin acordul părților sau prin actul unilateral al angajatorului sau al angajatului, în condițiile legii. (2) Suspendarea raporturilor de muncă are ca efect suspendarea prestării muncii de către personalul de probațiune și a plății drepturilor de natură salarială.” 32. La articolul 45, alineatul (3) se abrogă. 33. Articolul 46 se abrogă. 34. Articolul 47 se abrogă. 35. Articolul 49 se abrogă. 36. Articolul 50 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 50. — (1) Suspendarea raporturilor de muncă și reluarea activității se dispun sau se constată prin ordin al ministrului justiției care se comunică persoanei în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii. (2) Pe perioada suspendării postul se păstrează.” 37. Articolul 51 se abrogă. 38. La articolul 52 alineatul (1), litera f) se modifică și va avea următorul cuprins: „f) incapacitatea profesională dovedită pe baza evaluării anuale a performanțelor profesionale individuale;”. 39. La articolul 54, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(2 ) Ordinul ministrului justiției de eliberare din funcție se comunică persoanei în cauză și trebuie să conțină, în mod obligatoriu, motivele care determină eliberarea din funcție și, după caz, durata preavizului. (3 ) împotriva ordinului de eliberare din funcție se poate face contestație la instanța judecătorească competentă, potrivit legii.” 40. După articolul 57 se introduc două noi articole, articolele 57¹ și 57², cu următorul cuprins: „Art. 57¹. — (1) Personalul de probațiune are dreptul la concedii medicale și la alte concedii, în conformitate cu legislația în vigoare. (2 ) Personalul de probațiune are dreptul la concediu plătit de 10 zile lucrătoare pentru susținerea examenului de definitivare sau promovare în grade profesionale. Art. 57². — (1) Personalul de probațiune are dreptul la atribuirea unei locuințe de serviciu dacă, în localitatea unde își desfășoară activitatea, acesta, soțul/soția sau copiii aflați în întreținerea lor nu beneficiază de locuință proprietate personală ori nu li s-a atribuit locuință de către autoritățile administrației publice locale. (2 ) Au dreptul la locuință de serviciu și cei delegați, detașați sau transferați în altă localitate decât cea de domiciliu, dacă ei, soțul/soția sau copiii aflați în întreținerea lor nu au în proprietate o locuință în localitatea în care sunt delegați, detașați sau transferați. în acest caz, personalul delegat sau detașat nu mai beneficiază de dreptul prevăzut la art. 42 alin. (1) lit. b). (3 ) Personalul de probațiune, inclusiv soțul/soția sau copiii aflați în întreținere, care a înstrăinat o locuință proprietate personală după data numirii în funcție în localitatea în care solicită dreptul prevăzut la alin. (1), nu mai beneficiază de acest drept. (4 ) Locuințele de serviciu nu pot fi vândute personalului de probațiune.” 41. Articolul 69 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 69. — Personalului de probațiune îi este interzis: a) să aibă calitatea de comerciant persoană fizică; b) să aibă calitatea de membru în organele de conducere, administrare sau control la societăți civile, societăți comerciale, inclusiv bănci sau alte instituții de credit, societăți de asigurare sau financiare, companii naționale, societăți naționale ori regii autonome; c) să aibă calitatea de membru al unui grup de interes economic.” 42. La articolul 70, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins: „(5 ) Personalul de probațiune poate ocupa funcții sau îndeplini activități în domeniul didactic, al cercetării științifice și al creației literar-artistice.” 43. La articolul 70, după alineatul (5) se introduc două noi alineate, alineatele (6) și (7), cu următorul cuprins: „(6 ) Personalul de probațiune poate ocupa funcții sau îndeplini activități și în alte domenii, în specialitatea diplomei de licență prevăzută la art. 20 alin. (1) lit. f), care nu sunt în legătură cu atribuțiile exercitate în calitate de personal de probațiune din fișa postului. (7 ) Personalul de probațiune este obligat să înștiințeze Direcția de probațiune cu privire la ocuparea unor funcții prin cumul ori cu privire la îndeplinirea unor activități, în condițiile alin. (5) și (6), pentru verificarea respectării prevederilor referitoare la incompatibilități și interdicții.” 44. La articolul 71, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „(2 ¹) Inspectorul de probațiune care a participat la realizarea unei inspecții într-un serviciu de probațiune nu va putea să facă parte din comisia de cercetare a abaterilor disciplinare constituită pentru a cerceta fapte constatate cu ocazia desfășurării acelei inspecții.” 45. La articolul 71, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3 ) Persoana aflată în una dintre situațiile prevăzute la alin. (1), (2) sau (2¹) este obligată să îl înștiințeze în scris despre aceasta pe șeful ierarhic superior, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data luării la cunoștință de existența situației de incompatibilitate.” 46. După articolul 71 se introduce un nou articol, articolul 71¹, cu următorul cuprins: „Art. 71¹. — (1) Personalul de probațiune este în conflict de interese dacă se află în una dintre următoarele situații: a) este chemat să rezolve cereri, să ia decizii sau să participe la luarea deciziilor cu privire la persoane aflate în evidența serviciului de probațiune cu care are relații cu caracter patrimonial; b) interesele sale patrimoniale, ale soțului, ale rudelor sale ori ale afinilor săi până la gradul IV inclusiv pot influența deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcției. (2 ) Prevederile art. 71 alin. (3) și (4) se aplică în mod corespunzător.” 47. La articolul 74 alineatul (1), litera f) se abrogă. 48. La articolul 74, alineatul (4) se abrogă. 49. Articolul 75 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 75. — (1) Sancțiunea disciplinară prevăzută la art. 74 alin. (1) lit. a) se poate aplica direct de către șeful serviciului, pentru consilierii de probațiune, sau de directorul direcției de specialitate, pentru șefii serviciilor și inspectorii de probațiune, în termen de 30 de zile calendaristice de la data luării la cunoștință de săvârșirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de un an de la data săvârșirii faptei. Dacă, în raport cu gravitatea faptei 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 613/30.VII 1.2010 apreciate ca fiind abatere, șeful serviciului de probațiune sau, după caz, directorul direcției de specialitate consideră că se impune aplicarea unei alte sancțiuni disciplinare, în termen de 30 de zile de la data luării la cunoștință de săvârșirea abaterii disciplinare acesta sesizează direcția de specialitate ori, după caz, ministrul justiției, în vederea constituirii comisiei de disciplină. (2) Sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. b)—e) se aplică de ministrul justiției, la propunerea comisiei de disciplină. Comisiile de disciplină se constituie, prin ordin al ministrului justiției, din reprezentanți ai direcției de specialitate. Dacă procedura cercetării disciplinare se desfășoară față de un inspector de probațiune, din comisie face parte și un reprezentant al Direcției resurse umane din cadrul Ministerului Justiției. (3) Modul de desfășurare a activității comisiei de disciplină se stabilește prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiției. (4) Sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 74 alin. (1) lit. b)—f) nu pot fi aplicate decât după cercetarea prealabilă a faptei săvârșite. (5) Persoana supusă cercetării disciplinare prealabile va fi convocată în scris în fața comisiei de disciplină, în vederea audierii, precizându-se obiectul, data, ora și locul întrevederii. Audierea trebuie consemnată în scris sau înregistrată audio, sub sancțiunea nulității. (6) în cadrul cercetării se vor stabili faptele și urmările acestora, împrejurările în care au fost săvârșite, existența sau inexistența vinovăției, precum și orice alte date concludente. (7) în cursul cercetării disciplinare prealabile, persoana cercetată are dreptul să formuleze și să susțină toate apărările în favoarea sa, aducând toate probele pe care le consideră necesare. Ea are dreptul să cunoască toate actele cercetării. (8) Refuzul persoanei cercetate de a colabora la derularea cercetării disciplinare prealabile se constată prin proces-verbal și nu împiedică finalizarea acesteia. (9) Cercetarea disciplinară prealabilă se finalizează prin propunerea comisiei adresată ministrului justiției privind aplicarea sau neaplicarea unei sancțiuni disciplinare, avându-se în vedere criteriile prevăzute la art. 74 alin. (3). (10) La propunerea comisiei de disciplină, ministrul justiției aplică, prin ordin, una dintre sancțiunile disciplinare prevăzute la art. 74 alin. (1), în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării propunerii, dar nu mai târziu de un an de la data săvârșirii faptei.” 50. Articolul 76 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 76. — (1) Ordinul sau decizia prin care s-a aplicat sancțiunea disciplinară se comunică persoanei sancționate în termen de 5 zile de la data emiterii. (2) împotriva sancțiunii disciplinare aplicate potrivit prevederilor art. 75 alin. (1) persoana în cauză poate face contestație la directorul direcției de specialitate sau, în cazul în care sancțiunea a fost aplicată de directorul Direcției de probațiune, la ministrul justiției, în termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei prin care s-a aplicat sancțiunea. Soluționarea contestației se face în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia. (3) Ordinul sau decizia de sancționare se atașează dosarului profesional al angajatului. (4) Persoana nemulțumită de sancțiunea aplicată se poate adresa instanței de judecată competente, potrivit legii.” Art. II. — Personalul care, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe, este încadrat pe funcțiile de consilier de probațiune, șef serviciu și inspector de probațiune se consideră că îndeplinește condițiile legale pentru ocuparea funcțiilor în care este numit și își păstrează gradul profesional deținut. Art. III. — Personalul încadrat în funcția de șef serviciu se consideră învestit în funcție pe un mandat de 4 ani, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe. Art. IV. —în cuprinsul legislației, expresiile „personal din serviciile de probațiune” sau, după caz, „angajații din serviciile de probațiune” se înlocuiesc cu expresia „personal de probațiune”, cu excepția situațiilor în care prevederea legală are în vedere doar personalul serviciilor de probațiune organizate pe lângă fiecare tribunal. Art. V. — Prezenta ordonanță transpune prevederile Directivei 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoașterea calificărilor profesionale, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 255 din 30 septembrie 2005. Art. VI. — Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probațiune, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 407 din 10 mai 2006, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță, se va republica după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul justiției, Cătălin Marian Predoiu Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 25 august 2010. Nr. 26. ’ 11 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 613/30.VII 1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea actualizării inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului prin schimbarea unității de administrare și prin modificarea valorilor de inventar ale unui imobil aflat în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Administrației și Internelor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 20 alin. (1) și art. 22 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă actualizarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului prin schimbarea unității de administrare și prin modificarea valorilor de inventar ale imobilului situat în municipiul Constanța, aflat în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Ministerul Administrației și Internelor își va actualiza în mod corespunzător datele din evidența cantitativ-valorică și, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 18 august 2010. Nr. 871.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului care face obiectul actualizării inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului Persoana juridică Persoana juridică Numărul de Adresa imobilului de la care la care Caracteristicile tehnice Valoarea identificare se transmite imobilul se transmite imobilul ale imobilului care se predă contabilă atribuit de către MFP Municipiul Ministerul Ministerul Constanța, str. I. C. Administrației și Administrației și Suprafața terenului = 53.874,10 m2 Brătianu nr. 246, Internelor --- Internelor --- Suprafața construită = 8.668,76 m2 19.506.323,68 101.124 județul Constanta Unitatea Militară Unitatea Militară C.F. 144868 ’ 0406 Constanța 0608 Constanța Municipiul Ministerul Ministerul Constanța, str. I. C. Administrației și Administrației și Brătianu nr. 246, Internelor --- Internelor --- Suprafața terenului = 3.374,10 m2 860.581,05 101.124 județul Constanta Unitatea Militară Inspectoratul de Suprafața construită = 871,76 m2 (parțial) CT. 144868 ’ 0406 Constanța Poliție al Județului Constanța 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 613/30.VII1.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR Nr. 975 din 22 iunie 2010 MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE Nr. 172 din 29 iulie 2010 ORDIN pentru aprobarea Normelor privind practicarea activității de pescuit pentru consumul familial în Rezervația Biosferei Delta Dunării 9 Având în vedere Referatul de aprobare al Administrației Rezervației Biosferei Delta Dunării nr. 8.637 din 20 mai 2010, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările și completările ulterioare, al art. 9 din Ordonanța Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilități persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localități din Munții Apuseni și în Rezervația Biosferei „Delta Dunării”, republicată, cu modificările ulterioare, al art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 545/2010 privind organizarea, structura și funcționarea Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură, cu modificările ulterioare, al art. 42 alin. (3) din Statutul de organizare și funcționare a Administrației Rezervației Biosferei „Delta Dunării” și a componenței nominale a Consiliului științific, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 367/2002, cu modificările ulterioare, al art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului și Pădurilor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 25/2010*) privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ministrul mediului și pădurilor și ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emit prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Normele privind practicarea activității de prezentul ordin. pescuit pentru consumul familial în Rezervația Biosferei Delta Dunării, prevăzute în anexa care face parte integrantă din Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru *) Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 este abrogată prin Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și a unor structuri aflate în subordinea acestuia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 548 din 4 august 2010. ANEXA NORME privind practicarea activității de pescuit pentru consumul familial în Rezervația Biosferei Delta Dunării Art. 1. —în perimetrul Rezervației Biosferei Delta Dunării, denumită în continuare RBDD, pescuitul pentru consumul familial se practică în Dunăre și în Delta Dunării conform zonelor alocate de Administrația Rezervației Biosferei Delta Dunării, denumită în continuare ARBDD, prevăzute în anexa nr. 1. Art. 2. — Accesul la resursele acvatice vii în vederea practicării pescuitului pentru consumul familial se atribuie de către ARBDD, la cerere, persoanelor cu domiciliul stabil în perimetrul RBDD. Art. 3. — Practicarea pescuitului pentru consumul familial se face în baza permisului de pescuit familial eliberat de către ARBDD. Art. 4. — Permisul de pescuit pentru consumul familial este un document individual, netransmisibil, emis pentru o perioadă nedeterminată și care se vizează anual. Modelul permisului de pescuit pentru consumul familial este prevăzut în anexa nr. 2. Art. 5. — Pentru eliberarea permisului de pescuit pentru consumul familial, solicitanții trebuie să depună următoarele documente: a) cerere (prin care se va solicita zona de pescuit); b) poză tip pașaport; c) copie a B.l./C.l.; d) cazier judiciar. Art. 6. — Nu se eliberează permisul de pescuit pentru consumul familial persoanelor cu cazier pentru infracțiuni prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009, cu completările ulterioare. Art. 7. —ARBDD are obligația asigurării tipăririi și gestionării permisului de pescuit pentru consumul familial. Art. 8. — Permisul de pescuit pentru consumul familial poate fi suspendat sau retras, din dispoziția guvernatorului ARBDD, în baza constatărilor personalului cu drept de control și inspecție din cadrul ARBDD. Art. 9. — Deținătorii de permise de pescuit pentru consumul familial pot pescui o cantitate de 3 kg de pește pe zi sau un singur exemplar ce depășește 3 kg. Art. 10. — Deținătorii de permise de pescuit pentru consumul familial pot pescui cu următoarele unelte de pescuit: — maximum 4 (patru) lansete sau 4 (patru) undițe cu câte două cârlige fiecare, două setei sau două vintire. Art. 11. — Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentele norme. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 613/30.VII 1.2010 13 ANEXA Nr. 1 la norme Zonele alocate pescuitului pentru consumul familial în teritoriul Rezervației Biosferei Delta Dunării Nr. Localitatea Zonele alocate pescuitului pentru consumul familial crt. 1. C. A. Rosetti canalele Magearu; japșele dintre grindurile Sulina, Hulei, Cherhanalei și Șchiopu, Pocora și Ichim; canalul Sfiștofca; brațul Chilia km 26---km 22 2. Letea canalele Magearu; japșele dintre grindurile Sulina, Hulei, Cherhanalei și Șchiopu, Pocora și Ichim; brațul Chilia km 26---km 22; Dunărea Veche de la canalul Magearu până la confluența cu canalul Sulina 3. Periprava brațul Cernovca, lacul Nebunu; brațul Chilia km 26---km 10 4. Sfiștofca canalul de centură al amenajării piscicole (AP) Popina, de la stăvilarul din brațul Chilia la localitatea Cardon; brațul Chilia km 26---km 22; canalul Sfiștofca 5. Cardon canalul Cardon, între Cardon și Grindul cu Movilă; brațul Chilia km 26---km 22 6. Chilia canalul Pardina între Chilia și AP Stipoc; canalul ocolitor AP Chilia între brațul Chilia și canalul Rădăcinoasele; brațul Tătaru, Ghiol în Ostrovul Tătaru; brațul Chilia, numai pe lungimea satului, cu două lansete 7. Tatanir brațul Chilia km 65---km 60; brațul Tătaru 8. Pardina brațul Chilia km 75---85, canalul Stipoc între brațul Chilia și AP Stipoc; lacul Pintilie, lacul Honțu 9. Ceatalchioi brațul Chilia km 100---105; gârla Sireasa între brațul Chilia și canalul Mila 36 10. Pătlăgeanca brațul Chilia km 113---Ceatal Izmail; brațul Tulcea între Mila 41 și Ceatal Izmail; gârla Sireasa între brațul Chilia și canalul Mila 36 11. Plaur brațul Chilia km 96---90; gârla Sireasa între brațul Chilia și canalul Mila 36 12. Sălceni brațul Chilia km 110---105; gârla Sireasa între brațul Chilia și canalul Mila 36 13. Sulina canal Centură cordon litoral de la Sulina până la cherhana Roșuleț, canalele Busurca, Roșu-împuțita, gârla împuțita, lacul Roșuleț, lacurile Lumina și Bijan, golful Musura 14. Sfântu Gheorghe brațul Sfântu Gheorghe km 0---8, canal Tătaru de la brațul Sfântu Gheorghe până la lacul Tătaru și japșele de la est de canal, lacul Tătaru 15. Crișan lacul Bondar și japșele dintre canalul Bondar și gârla Macovei, lacul Obretinul Mic; brațul Sulina Mm 15---Mm 10 16. Mila 23 canalele Corciovata, Eracle, Olguța și Căzănele 17. Caraorman lacul Puiuleț și canalele aferente lacului Puiuleț 18. Maliuc lacul Fastic, Cuzmințu Mare, Rotund; brațul Sulina Mm 23---Mm 29 19. Partizani lacul Tătaru; brațul Sulina Mm 29---Mm 34; brațul Sfântu Gheorghe km 105---107 20. Gorgova lacul Fastic, Cuzmințu Mare, Rotund; brațul Sulina Mm 18---23 21. Vulturu lacul Fastic, Cuzmințu Mare, Rotund; brațul Sulina Mm 23---Mm 29 22. llganii de Sus lacul Tătaru; brațul Sulina Mm 29---Mm 34; brațul Sfântu Gheorghe km 105---107 23. Uzlina (Murighiol) brațul Sfântu Gheorghe km 63---64 (km 63---60) 24. Băltenii de Jos brațul Sfântu Gheorghe km 95---100; canalul Litcov între km 0 și canalul Pojarnic 25. llganii de Jos brațul Sfântu Gheorghe km 100---105 26. Tudor Vladimirescu brațul Tulcea între Mila 35---42 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 613/30.VII1.2010 ANEXA Nr. 2 la norme PERMIS DE PESCUIT pentru consumul familial — model — ADMINISTRAȚIA REZERVAȚIEI BIOSFEREI DELTA DUNĂRII Acest permis vă conferă dreptul să desfășurați o activitate tradițională: pescuitul. Protejați resursa piscicolă pentru ca această tradiție să dureze. ADMINISTRAȚIA REZERVAȚIEI BIOSFEREI DELTA DUNĂRII PERMIS DE PESCUIT pentru consumul familial Nr.........din........ Numele.............................................................................................. Prenumele........................................................................................... Domiciliul.......................................................................................... Act de identitate seria........................................nr................................... Eliberat de......................................................................................... Practicarea activității de pescuit este permisă numai cu condiția deținerii asupra persoanei autorizate a permisului de pescuit în original și a documentului de identitate. ADMINISTRAȚIA REZERVAȚIEI BIOSFEREI DELTA DUNĂRII Guvernator, 1. Zona de pescuit alocată...................................................................... 2. Sculele de pescuit autorizate................................................................ Tip............................................., buc............................................... Tip............................................., buc............................................... Tip............................................., buc............................................... VIZAT ARBDD Se extinde valabilitatea permisului de pescuit pentru consumul familial în următoarele condiții: 1. îndatoririle titularului deținătorului de permis: a) să pescuiască numai în zonele de pescuit atribuite, cu tipul și numărul de scule înscrise în permis; b) să respecte prevederile legale privind practicarea pescuitului, precum și reglementările speciale privind desfășurarea de activități în rezervație; c) să se deplaseze spre zona de pescuit numai pe traseele autorizate; d) să asigure paza și întreținerea fondului piscicol din zonele de pescuit atribuite; e) să doteze bărcile utilizate la pescuit cu șabloane de verificare a dimensiunilor peștelui; f) să nu comercializeze peștele sau icrele capturate pentru consumul familial; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 613/30.VII 1.2010 15 g) să nu execute construcții neautorizate în zonele de pescuit sau limitrofe acestora și să nu execute fără autorizarea Administrației Rezervației Biosferei Delta Dunării (ARBDD) intervenții de niciun fel care să conducă la modificarea cadrului natural acvatic sau terestru din zona de pescuit; h) să se supună controlului persoanelor abilitate în momentul legitimării acestora; i) să participe, la solicitarea expresă a ARBDD, la executarea unor lucrări de conservare și îmbunătățire a condițiilor ecologice din zonele de pescuit sau adiacente acestora, inclusiv pentru popularea acestor zone cu material biologic (cuiburi de icre embrionate, alevini, puiet) pentru refacerea potențialului piscicol al zonei; j) să elibereze în apă peștele capturat supus protecției sau sub dimensiunea legală, indiferent de starea acestuia; k) să anunțe imediat apariția unor fenomene de mortalitate la pești sau la alte viețuitoare, precum și fenomene de poluare din zona de pescuit; I) să permită desfășurarea activităților turistice și de vânătoare sportivă autorizate conform prevederilor legale; m) să permită desfășurarea activităților de cercetare cu profil ecologic autorizat în zonele de pescuit, inclusiv capturarea de reproducători și material piscicol pentru experimente. 2. Permisul de pescuit se actualizează periodic în funcție de modificările intervenite în situația zonei de pescuit sau în statutul titularului permisului. 3. Nerespectarea obligațiilor prevăzute în prezentul permis se sancționează conform prevederilor legale în vigoare, precum și cu suspendarea permisului de pescuit, după cum urmează: a) pe o durată de 3 luni, în cazul nerespectării obligațiilor stabilite la pct. 1 lit. a), b), c), e), j), I), m); b) pe o durată de 6 luni, în cazul nerespectării obligațiilor stabilite la pct. 1 lit. f) și j); c) anularea permisului, în cazul nerespectării obligațiilor stabilite la pct. 1 lit. g) și h), precum și în cazul repetării abaterilor. 4. Constatarea faptelor și ridicarea permiselor se fac de către personalul împuternicit de ARBDD. 5. Stabilirea sancțiunilor se face de către o comisie stabilită de ARBDD, în termen de maximum 15 zile de la data ridicării permisului. 6. Contestațiile privind sancțiunile de suspendare sau anulare a permiselor de pescuit se pot face, în termen de 15 zile de la data luării la cunoștință de sancțiunea aplicată, la conducerea ARBDD, care este obligată să le analizeze și să transmită răspunsul definitiv în termen de 30 de zile de la data înregistrării acestora. ADMINISTRAȚIA REZERVAȚIEI BIOSFEREI DELTA DUNĂRII Guvernator, ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a Vll-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 445994 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 613/30.VIII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495