MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 612 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ’ ³⁰ au9ust ²0¹0 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 844. — Hotărâre pentru modificarea și completarea unor anexe la Hotărârea Guvernului nr. 973/2002 privind atestarea domeniului public al județului Gorj, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Gorj .... 2-5 876. — Hotărâre privind rectificarea bugetului Trezoreriei Statului pe anul 2010...................................... 5-6 879. — Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Societății Naționale de Radiocomunicații — S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale.... 7-11 882. — Hotărâre privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor .... 12-15 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 435. — Ordin al președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice pentru modificarea art. 2 alin. (1) din Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 493/2009 privind modul de achitare a contribuției de 0,1% fixate în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 671/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice.................................................. 15-16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 612/30.VIII.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru modificarea și completarea unor anexe la Hotărârea Guvernului nr. 973/2002 privind atestarea domeniului public al județului Gorj, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Gorj în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 973/2002 privind atestarea domeniului public al județului Gorj, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Gorj, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 668 și nr. 668 bis din 9 septembrie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La anexa nr. 2 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Târgu Jiu”: a) se abrogă pozițiile nr.: 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601,602, 603, 604, 605, 606, 748, 756, 760, 930 și 1.068; b) se modifică următoarele poziții, după cum urmează: — la poziția nr. 552, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Delimitare: Str. Mărgăritarului, platforma D.S.C., pârâul Amaradia; a) Clădire stație: Suprafață construită Sc = 1.100 mp; b) Platformă nămol: Suprafață = 10.400 mp; c) Decantor radial: Suprafață = 907,5 mp; d) Decantor radial: Suprafață = 907,5 mp; e) Fosă septică: Suprafață = 156 mp; f) Iluminat exterior; împrejmuire: Lungime = 690 m; Teren aferent: Suprafață = 39.878 mp”; — la poziția nr. 765, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Colegiul Tehnic Ion Mincu”; — la poziția nr. 938, coloana 1 va avea următorul cuprins: „1.6.2”, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Teren”, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Târgu Jiu, calea București nr. 56, suprafață = 4.842 mp”, coloana 4 va avea următorul cuprins: „2009”, coloana 5 va avea următorul cuprins: „619.969,68 lei”, iar coloana 6 va avea următorul cuprins: „Domeniul public al municipiului Târgu Jiu, în administrarea Consiliului Local Târgu Jiu, conform HCL nr. 2 din 26.01.2010; Protocol nr. 40.103/2.10.2009”; — la poziția nr. 956, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Zonă U.M., Str. Narciselor (trei corpuri de clădire); Suprafață construită Sc = 496 mp, Suprafață desfășurată Sd = 496 mp, Suprafață teren = 8.100 mp”; c) se completează cu pozițiile nr. 1099—1193, conform anexei nr. 1 la prezenta hotărâre. 2. La anexa nr. 8 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al orașului Țicleni”: a) se abrogă poziția nr. 84; b) se completează cu pozițiile nr. 101—107, conform anexei nr. 2 la prezenta hotărâre. 3. La anexa nr. 10 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului publicai comunei Alimpești” se modifică următoarele poziții, după cum urmează: — la poziția nr. 45, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 5”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (D.e.6) — 0+521 (DN 67), Lungimea drumului L = 0,521 km, Lățimea drumului I = 6 m”; — la poziția nr. 46, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 6”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (D.S. 2) - 1 + 482 (DV 2), Lungimea drumului L = 1,482 km, Lățimea drumului I = 6 m”; — la poziția nr. 51, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 11”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DS 9) — 0+560 (DV 2), Lungimea drumului L = 0,560 km, Lățimea drumului I = 6 m”; — la poziția nr. 55, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 15”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DS 12) — 0+991 (DV 14), Lungimea drumului L= 0,991 km, Lățimea drumului I = 6 m, Nr. podețe = 1”; — la poziția nr. 58, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 18”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DS 16) — 0+990 (DV 14), Lungimea drumului L = 0,990 km, Lățimea drumului I = 6 m”; — la poziția nr. 64, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 24”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DJ 675B) — 2+184 (DV 12), Lungimea drumului L = 2,184 km, Lățimea drumului I = 6 m”; — la poziția nr. 69, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 29”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DJ 675 C) — 1+917 (hotar Alunu), Lungimea drumului L= 1,917 km, Lățimea drumului I = 6 m”. 4. La anexa nr. 12 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Arcani” se modifică următoarele poziții, după cum urmează: — la poziția nr. 8, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DC 137) — 0+450 (Jaleș); Lungimea drumului L = 0,450 km; Lățimea părții carosabile I = 3 m”; — la poziția nr. 15, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DC 93) — 0+190 (Olteanu Maria); Lungimea drumului L = 0,190 km; Lățimea părții carosabile I = 5 m”; — la poziția nr. 19, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DC 93) — 0+120 (Jaleș); Lungimea drumului L = 0,120 km; Lățimea părții carosabile I = 3 m”; — la poziția nr. 20, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DS 9) — 0+790 (DC 193); Lungimea drumului L = 0,790 km; Lățimea părții carosabile I = 3 m; Nr. podețe = 1”; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 612/30.VIII.2010 3 — la poziția nr. 21, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DS 9) — 0+800 (DS 12); Lungimea drumului L = 0,800 km; Lățimea părții carosabile I = 3 m”. 5. La anexa nr. 13 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Baia de Fier”: a) se abrogă poziția nr. 60; b) se completează cu pozițiile nr. 143—154, conform anexei nr. 3 la prezenta hotărâre. 6. La anexa nr. 14 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Bălești”: a) se modifică următoarea poziție, după cum urmează: — la poziția nr. 56, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Școala Primară Rasova, localitatea Rasova; A) Clădire școală: Suprafață construită Sc = 161 mp, Suprafață desfășurată Sd = 161 mp; B) Magazie: Suprafață construită Sc = 15 mp, Suprafață desfășurată Sd = 15 mp; C) WC: Suprafață construită Sc = 16 mp, Suprafață desfășurată Sd = 16 mp; D) împrejmuire = 113 m.l.; E) Teren aferent = 2.923 mp”; b) se completează cu pozițiile nr. 77 — 97, conform anexei nr. 4 la prezenta hotărâre. 7. La anexa nr. 16 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Bărbătești” se modifică următoarea poziție, după cum urmează: — la poziția nr. 1, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DJ 661)—2+800 (Priodiște), Lungimea drumului L= 2,800 km, Lățimea părții carosabile I = 6 m, Nr. podețe = 5, Nr. indicatoare circulație = 4”. 8. La anexa nr. 19 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Bâlteni”: a) se abrogă poziția nr. 141; b) se modifică următoarele poziții, după cum urmează: — la poziția nr. 139, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Cămin Cultural”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Localitatea Moi; Clădire: Suprafață construită Sc = 320 mp; Teren aferent = 1.693 mp”; — la poziția nr. 148, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Spațiu verde”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Suprafață S = 473 mp”; — la poziția nr. 149, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Piață săptămânală”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Localitatea Peșteana-Jiu; Clădire: Suprafață construită Sc = 31 mp; Baracă metalică = 191 mp; Copertină metalică = 92 mp; împrejmuire = 243 m.l.; Teren aferent = 8.090 mp”; c) se completează cu pozițiile nr. 154—155, conform anexei nr. 5 la prezenta hotărâre. 9. Anexa nr. 20 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Bolboși” se completează cu pozițiile nr. 58— 61, conform anexei nr. 6 la prezenta hotărâre. 10. La anexa nr. 21 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Borăscu”: a) se modifică următoarele poziții, după cum urmează: — la poziția nr. 69, coloana 1 va avea următorul cuprins: „1.3.7.”, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 6”, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DJ 673)—0+1000 (Tarla Calapăru); Lungimea drumului L = 1,000 km; Lățimea părții carosabile I = 5 m”, coloana 4 va avea următorul cuprins: „1991”, coloana 5 va avea următorul cuprins: „5.000,00 lei”, iar coloana 6 va avea următorul cuprins: „Proprietate publică a comunei Borăscu, în administrarea Consiliului Local Borăscu, conform HCL nr. 7 din 9.03.2010”; — la poziția nr. 71, coloana 1 va avea următorul cuprins: „1.3.7.”, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 7”, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DJ 673)—0+2,500 (Tarla Calapăru); Lungimea drumului L = 2,500 km; Lățimea părții carosabile I = 5 m”, coloana 4 va avea următorul cuprins: „1991”, coloana 5 va avea următorul cuprins: „12.500,00 lei”, iar coloana 6 va avea următorul cuprins: „Proprietate publică a comunei Borăscu, în administrarea Consiliului Local Borăscu, conform HCL nr. 7 din 9.03.2010”; — la poziția nr. 72, coloana 1 va avea următorul cuprins: „1.3.7.”, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 5”, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DC 68)—0+3,732 (Tarla Borăscu); Lungimea drumului L = 3,732 km; Lățimea părții carosabile I = 5 m”, coloana 4 va avea următorul cuprins: „1991”, coloana 5 va avea următorul cuprins: „18.660,00 lei”, iar coloana 6 va avea următorul cuprins: „Proprietate publică a comunei Borăscu, în administrarea Consiliului Local Borăscu, conform HCL nr. 7 din 9.03.2010”; — la poziția nr. 85, coloana 1 va avea următorul cuprins: „1.3.7.”, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum de exploatare agricolă D.e. 8”, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DJ 674 B)—0+1000 (Tarla Menții din Dos); Lungimea drumului L = 1,000 km; Lățimea părții carosabile I = 5 m”, coloana 4 va avea următorul cuprins: „1991”, coloana 5 va avea următorul cuprins: „5.000,00 lei”, iar coloana 6 va avea următorul cuprins: „Proprietate publică a comunei Borăscu, în administrarea Consiliului Local Borăscu, conform HCL nr. 7 din 9.03.2010”; b) se completează cu pozițiile nr. 166—169, conform anexei nr. 7 la prezenta hotărâre. 11. La anexa nr. 23 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Bumbești-Pițic” se modifică următoarea poziție, după cum urmează: — la poziția nr. 48, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Punct sanitar”. 12. La anexa nr. 24 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului publicai comunei Bustuchin”: a) se modifică următoarea poziție, după cum urmează: — la poziția nr. 171, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Localitatea Poiana-Seciuri; a) Clădire școală, Suprafață construită = 617,68 mp, Suprafață desfășurată = 617,68 mp; b) Extindere școală (bibliotecă), Suprafață construită = 134,32 mp, Suprafață desfășurată = 134,32 mp; c) Magazia nr. 1, Suprafață construită = 89 mp, Suprafață desfășurată = 89 mp; d) Magazia nr. 2, Suprafață construită = 22 mp, Suprafață desfășurată = 22 mp; e) împrejmuire = 285 m.l.; f) Teren aferent = 5.090 mp”, iar coloana 6 va avea următorul cuprins: „145.011 lei”; b) se completează cu pozițiile nr. 204—207, conform anexei nr. 8 la prezenta hotărâre. 13. La anexa nr. 29 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Crasna”: a) se modifică următoarea poziție, după cum urmează: — la poziția nr. 135, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Alimentare cu apă comuna Crasna, satele Aninișu din Deal și Aninișu din Vale, județul Gorj”, coloana 4 va avea următorul cuprins: „2004”, coloana 5 va avea următorul cuprins: „2.801.151, 40 lei”, iar coloana 6 va avea următorul cuprins: „Proprietate publică a comunei Crasna, în administrarea Consiliului Local Crasna, conform HCL nr. 3/2008, modificată prin HCLnr. 17/24.02.2010”; b) se completează cu pozițiile nr. 144—150, conform anexei nr. 9 la prezenta hotărâre. 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 612/30.VIII.2010 14. Anexa nr. 30 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Crușeț” se completează cu poziția nr. 79, conform anexei nr. 10 la prezenta hotărâre. 15. La anexa nr. 42 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Licurici” se modifică următoarele poziții, după cum urmează: — la poziția nr. 123, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Licurici; Clădire: Suprafață construită Sc = 392 mp; Magazie: Suprafață construită Sc = 25 m. WC: Suprafață construită Sc = 8 mp; împrejmuire = 251 m.L; Teren aferent = 20.091 mp”; — la poziția nr. 136, coloana 6 va avea următorul cuprins: „Domeniul public al comunei Licurici, conform HCL nr. 33/2009”; — la poziția nr. 137, coloana 6 va avea următorul cuprins: „Domeniul public al comunei Licurici, conform HCL nr. 33/2009”; — la poziția nr. 138, coloana 6 va avea următorul cuprins: „Domeniul public al comunei Licurici, conform HCL nr. 33/2009”; — la poziția nr. 139, coloana 6 va avea următorul cuprins: „Domeniul public al comunei Licurici, conform HCL nr. 33/2009”; — la poziția nr. 140, coloana 6 va avea următorul cuprins: „Domeniul public al comunei Licurici, conform HCL nr. 33/2009”. 16. Anexa nr. 45 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Mușetești” se completează cu pozițiile nr. 43—48, conform anexei nr. 11 la prezenta hotărâre. 17. Anexa nr. 46 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Negomir” se completează cu pozițiile nr. 184—192, conform anexei nr. 12 la prezenta hotărâre. 18. La anexa nr. 48 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului publicai comunei Peștișani” se modifică următoarele poziții, după cum urmează: — la poziția nr. 18, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum agricol de exploatație (drum de tarla) D.e. 2”, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DC 131B, km 1+640) — 1+000 (DC 134, km 1+430); Lungimea drumului L = 1,000 km, Lățimea părții carosabile 1 = 10 m”; coloana 4 va avea următorul cuprins: „2010”, coloana 5 va avea următorul cuprins: „15000 lei”, iar coloana 6 va avea următorul cuprins: „Proprietate publică a comunei Peștișani, în administrarea Consiliului Local Peștișani, conform H.C.L. nr. 19/1999, modificată prin H.C.L. nr. 22/2010”; — la poziția nr. 124, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum agricol de exploatație (drum de tarla) D.e. 1”, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DJ 672, km 33+100) — 3+812 (DC 131B,’ km 4+600); Lungimea drumului L = 3,812 km, Lățimea părții carosabile I = 5,5 m; Nr. podețe = 4, coloana 5 va avea următorul cuprins: „57.180 lei”, iar coloana 6 va avea următorul cuprins: „Proprietate publică a Comunei Peștișani, în administrarea Consiliului Local Peștișani, conform H.C.L. nr. 24/2008, modificată prin H.C.L. nr. 20/2010”. 19. La anexa nr. 49 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Plopșoru”: a) se modifică următoarele poziții, după cum urmează: — la poziția nr. 73, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum stradal DS 72 Ceplea (Ulița ce merge la A.C.H.)”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (DE79) — 0+200 (Hala deșeuri), Lungimea drumului L = 200 m.l. Lățimea părții carosabile I = 6 m.L”; — la poziția nr. 84, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum forestier DF 2 Deleni — Valea Plopșorului (Ulița spre pădurea statului)”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (D.C.48) — 0+3056 m.l. (spre pădurea statului), Lungimea drumului L = 3.056 m.l., Lățimea părții carosabile = 7 m.l.”; — la poziția nr. 110, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Drum forestier D.F.3 Piscuri-Stricatu”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 0+000 (D.C.48) — 0+4315 (în Stricatu), Lungimea drumului L = 4.315 m.l.; Lățimea părții carosabile I = 6 m.l.”; b) se completează cu pozițiile nr. 166—178, conform anexei nr. 13 la prezenta hotărâre. 20. La anexa nr. 50 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Polovragi” se modifică următoarea poziție, după cum urmează: — la poziția nr. 121, coloana 5 va avea următorul cuprins: „1.225.374,46 lei”. 21. La anexa nr. 52 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Roșia de Amaradia”: a) se modifică următoarele poziții, după cum urmează: — la poziția nr. 1, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Origine și destinație: km 3+360 (Poiana Seciuri) — 14+425 (Roșia de Amaradia); Lungimea drumului L = 11,065 km; Lățimea părții carosabile I = 7 m; Lungimea șanțurilor amenajate = 5.500 m; Nr. poduri = 4; Nr. podețe = 5; Nr. indicatoare de circulație = 15 buc.; din care: a) Drum modernizat prin investiție SAPARD de la km 3+735 (Roșia de Amaradia) la km 10+085 (Roșia de Amaradia); Lungimea drumului L = 6,350 km; Lățimea părții carosabile I = 7 m; Lungimea șanțurilor și rigolelor amenajate = 2.500 m; Nr. poduri = 2; Nr. podețe = 10; b) Drum modernizat prin investiție FRDS de la km 11+600 (Roșia de Amaradia) la km 12+450 (Roșia de Amaradia); Lungimea drumului L = 0,850 km; Lățimea părții carosabile I = 7 m; Lungimea șanțurilor amenajate = 1.100 m; Nr. poduri = 1; Nr. podețe = 1”, iar coloana 5 va avea următorul cuprins: 3.205.869,57 lei — investiție SAPARD și 357.512,32 lei — investiție FRDS”; b) se completează cu poziția nr. 124, conform anexei nr. 14 la prezenta hotărâre. 22. La anexa nr. 53 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Runcu” se modifică următoarea poziție, după cum urmează: — la poziția nr. 181, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Comuna Runcu, satul Bâlta; Suprafață construită fosta primărie Sc = 79,5 mp; Suprafață construită anexă Sc = 55 mp; Suprafață teren aferent S = 477 mp; împrejmuire = 97 m.l.”. 23. Anexa nr. 57 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului publicai comunei Scoarța”se completează cu pozițiile nr. 124—126, conform anexei nr. 15 la prezenta hotărâre. 24. La anexa nr. 65 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Turburea” se modifică următoarea poziție, după cum urmează: — la poziția nr. 184, coloana 2 va avea următorul cuprins: „Sistem alimentare cu apă, comuna Turburea”, iar coloana 3 va avea următorul cuprins: „Comuna Turburea, satele: Turburea, Șipotu, Spahii, Poiana și Cocorova; Puț foraj Turburea (pompă submersibilă) — 1 buc., Rezervor înmagazinare Turburea — 1 buc. = 300 mc; Puț foraj 2 buc. — Spahii și Poiana; Rezervoare înmagazinare cu sistem de vane, Spahii și Poiana — 7 buc., capacitate = 500 mc; Post trafo aerian — Spahii — 6/0,4 KV — 1 buc.; Clădire stație clorinare — 2 buc. = 66 mp; Conductă aducțiune — 4,2 km; Conductă distribuție = 37,005 km; Teren aferent bazin Turburea = 625 mp (25 x 25); Teren aferent puț Spahii = 798 mp (38 x 21); Teren aferent puț Poiana = 1.444 mp (38 x 38); Teren aferent rețelei de aducțiune și distribuție = 41.205 mp (41.205 m x 1 m); împrejmuire bazin Turburea 100 m.l.; împrejmuire puț Turburea 44 m.l.; împrejmuire bazine Spahii 236 m.l.; împrejmuire puț Spahii 118 m.l.; MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 612/30.VIII.2010 5 împrejmuire bazine Poiana 276 m.L; împrejmuire puț Poiana 152 m.L; Branșamente 670 buc.”. 25. La anexa nr. 68 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al comunei Țânțăreni” se modifică următoarea poziție, după cum urmează: — la poziția nr. 68, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Florești; a) Clădire: Suprafață construită Sc = 802 mp, Suprafață desfășurată Sd = 802 mp; b) Magazie: Suprafață construită Sc = 26 mp, Suprafață desfășurată Sd = 26 mp; c) WC: Suprafață construită Sc = 9 mp, Suprafață desfășurată Sd = 9 mp; d) Grup sanitar: Suprafață construită Sc = 74 mp, Suprafață desfășurată Sd = 74 mp; e) Teren aferent = 12.036 mp”; — la poziția nr. 74, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Chicioara; a) Clădire: Suprafață construită Sc = 94,50 mp, Suprafață desfășurată Sd = 94,50 mp; b) Magazie: Suprafață construită Sc = 6,25 mp, Suprafață desfășurată Sd = 6,25 mp; c) WC: Suprafață construită Sc = 2,05 mp, Suprafață desfășurată Sd = 2,05 mp; d) Teren aferent = 17.500 mp; e) Clădire grădiniță: Suprafață construită Sc = 54 mp, Suprafață desfășurată Sd = 54 mp”; — la poziția nr. 96, coloana 3 va avea următorul cuprins: „Sat Țânțăreni; a) învecinări: N — Teatrul de vară și clădire vestiare, S — Izlaz comunal, E — Sîrbu Dumitru, V — Izlaz comunal; b) Teren aferent = 6.600 mp”. 26. Anexa nr. 69 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului publicai comunei Urdari”se completează cu pozițiile nr. 101—138, conform anexei nr. 16 la prezenta hotărâre. Art. II. —Anexele 1—16*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 11 august 2010. Nr. 844.’ *) Anexele nr. 1—16 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 612 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, șos. Panduri, nr. 1 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind rectificarea bugetului Trezoreriei Statului pe anul 2010 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 11 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Bugetul Trezoreriei Statului pe anul 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.539/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 876 din 16 decembrie 2009, se diminuează la venituri cu suma de 5.593 mii lei, la cheltuieli cu suma de 210.602 mii lei, rezultând un excedent de 205.009 mii lei. (2) Structura bugetului Trezoreriei Statului pe anul 2010, rectificat, este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — După intrarea în vigoare a prevederilor prezentei hotărâri se repartizează și creditele bugetare reținute conform art. 21 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 18 august 2010. Nr. 876.’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 612/30.VIII.2010 ANEXĂ* BUGETUL TREZORERIEI STATULUI RECTIFICAT PE ANUL 2010 mii lei Subcap Capitol itol/par Titlu/ Program Program a graf articol Alineat Denumire indicatori actualizat influențe +/• rectificat 0 1 2 3 4 5 6 7=6+5 VENITURI 1.108.491 -5.593 1.102.898 I. Venituri curente 1.108.491 -5.593 1.102.898 C. VENITURI NEFISCALE 1.108.491 -5.593 1.102.898 C1. Venituri din proprietate 1.105.148 -6.301 1.098.847 31.09 Venituri din dobânzi 1.105.148 -6.301 1.098.847 01 Venituri din dobânzi aferente Trezoreriei Statului de la alte bugete 495.958 5.750 501.708 02 Venituri din dobânzi aferente Trezoreriei Statului de la alte sectoare 566.177 -4.038 562.139 03 Alte venituri din dobânzi 43.013 -8.013 35.000 C2. Vânzări de bunuri și servicii 3.343 708 4.051 35.09 Amenzi, penalități, și confiscări 280 1.020 1.300 04 Majorări de întârziere pentru venituri nevărsate la termen 280 1.020 1.300 36.09 Diverse venituri 3.063 -312 2.751 50 Alte venituri 3.063 -312 2.751 50.09 CHELTUIELI 1.108.491 -210.602 897.889 a) Clasificația funcțională Partea a I a - Servicii publice generale 1.108.491 -210.602 897.889 51.09 Autorități publice și acțiuni externe 46.984 -7.880 39.104 01 Autorități executive și legislative 46.984 -7.880 39.104 01.03 Autorități executive 46.984 -7.880 39.104 55.09 Tranzacți privind datoria publică și împrumuturi 1.061.507 -202.722 858.785 b. Clasificația economică 50.09 CHELTUIELI 1.108.491 -210.602 897.889 51.09 AUTORITĂȚI PUBLICE Șl ACȚIUNI EXTERNE 46.984 -7.880 39.104 01 CHELTUIELI CURENTE 38.328 -7.014 31.314 20 Titlul II Bunuri și servicii 38.228 -7.004 31.224 20.01 Bunuri și servicii 34.058 -5.883 28.175 01 Furnituri de birou 4.004 -992 3.012 02 Materiale pentru curățenie 276 -105 171 03 încălzit, iluminat și forță motrica 5.505 -838 4667 04 Apă, canal și salubritate 516 -122 394 05 Carburanți și lubrifianți 1.215 -94 1.121 06 Piese de schimb 444 -122 322 07 Transport 106 -66 40 08 Postă, telecomunicații, radio, tv., internet 1.915 -416 1.499 09 Materiale și prestări de servicii cu caracter funcțional 12.475 -2.110 10.365 30 Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare 7.602 -1.018 6.584 20.02 Reparații curente 1.354 -375 979 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 297 -153 144 30 Alte obiecte de inventar 297 -153 144 20.11 Cărți, publicații și materiale documentare 52 -22 30 20.30 Alte cheltuieli 2.467 -571 1.896 03 Prime de asigurare non-viata 836 -147 689 04 Chirii 1.631 -424 1.207 59 Titlul IX Alte cheltuieli 100 -10 90 59.17 Despăgubiri civile 100 0 100 70 Cheltuieli de capital 8.656 -866 7.790 71 Titlul X Active nefinanciare 8.656 -866 7.790 71.01 Active fixe 8.656 -866 7.790 02 Mașini, echipamente și mijloace de transport 1.341 -134 1.207 03 Mobilier, aparatură birotica și alte active corporale 7.315 -732 6.583 55.09 TRANZACȚII PRIVIND DATORIA PUBLICA Șl ÎMPRUMUTURI 1.061.507 -202.722 858.785 01 CHELTUIELI CURENTE 1.061.507 -202.722 858.785 30 Titlul III - Dobânzi 1.061.507 -202.722 858.785 30.01 Dobânzi aferente datoriei publice interne 316.000 0 316.000 01 Dobânzi aferente datoriei publice interne directe 316.000 0 316.000 30.02 Dobânzi aferente datoriei publice externe 4.058 0 4.058 01 Dobânzi aferente datoriei publice externe directe 4.058 4.058 30.03 Alte dobânzi 741.449 -202.722 538.727 Dobânzi la depozite și disponibilități păstrate în contul trezoreriei 04 statului 741.449 -202.722 538.727 Excedent/ Deficit 0 205.009 205.009 *Anexa este reprodusă în facsimil. 7 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 612/30.VIII.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Societății Naționale de Radiocomunicații — S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Comunicațiilor si Societății Informaționale 7 7 7 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, și al Legii bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Societății Naționale de Radiocomunicații — S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli reprezintă limite maxime, care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează depășiri sau nerealizări ale veniturilor totale aprobate, operatorul economic poate efectua cheltuieli totale proporțional cu gradul de realizare a veniturilor totale. Art. 3. — (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000 la 5.000 lei. (2) Contravenția se constată de către organele de control financiar ale statului, împuternicite conform legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri. (3) Contravenției prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul comunicațiilor și societății informaționale, Gabriel Sandu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 18 august 2010. Nr. 879. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 612/30.VIII.2010 ANEXĂ') MINISTERUL COMUNICAȚIILOR Șl SOCIETĂȚII INFORMAȚIONALE Societatea Națională de Radiocomunicații — S.A. București, sectorul 4, Șos. Olteniței nr. 103 Cod unic de înregistrare: 10881986 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI RECTIFICAT PE ANUL 2010 Nr. BVC RECTIF INDICATORI rd. 2010 0 1 2 3 I VENITURI TOTALE (rd. 2+10+15) 1 359.947,84 1 Venituri din exploatare din care: 2 358.697,84 a) din producția vanduta 3 348.097,84 b) venituri din vanzarea mărfurilor 4 0,00 c) din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri, din care: 5 0,00 - subvenții, cf.preved.legale in vigoare 6 0,00 - transferuri, cf.preved.legale in vigoare 7 0,00 d) producția imobilizata 8 600,00 e) alte venituri din exploatare 9 10.000,00 2 Venituri financiare din care: 10 1.250,00 a) din imobilizări financiare 11 0,00 b) din alte investitii si imprumuturi care fac parte din activele imobilizate 12 0,00 c) venituri din dobânzi 13 1.000,00 d) alte venituri financiare 14 250,00 3 Venituri extraordinare 15 0,00 II CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 359.282,08 1 Cheltuieli de exploatare din care: 17 308.098,03 a) cheltuieli materiale 18 10.552,00 b) alte cheltuieli externe (cu energia si apa) 19 29.854,00 c) cheltuieli privind mărfurile 20 0,00 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 125.395,20 d1) cheltuieli cu salarii 22 93.977,57 d2) cheltuieli cu asigurările si protecția sociala si alte obligatii legale, din care: 23 26.252,78 - ch. privind contribuția la asigurări sociale 24 19.577,47 - ch. privind contribuția de asigurări pt. șomaj 25 573,16 *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 612/30.VIII.2010 9 - ch. privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 26 5.646,04 - ch.privind fonduri speciale aferente fondului de salarii 27 456,11 d3) alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 5.164,85 d3.1) cheltuieli sociale prevăzute la art.21 lit.c) din legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modif. si complet, ulterioare, din care: 29 1.821,83 - tichete de cresa (cf. art. 3 din Legea nr. 193/2006) 30 0,00 - tichete cadou pentru cheltuieli sociale (cf. art. 2 din Legea nr. 193/2006) 31 0,00 d3.2 ) tichete de masa 32 3.343,02 d3.3 ) tichete de vacanta 33 0,00 e) ch. cu plățile compensatorii cf.CCM aferente disponibilizărilor potrivit programelor de disponibilizări 34 0,00 f) ch.cu drepturilesalariale cuvenite in baza unor hotarari judecătorești 35 690,83 g) ch.cu amortizarea imobilizărilor corporale si necorporale 36 106.588,00 h) ch.cu prestațiile externe 37 28.473,00 i) alte cheltuieli de exploatare, din care: 38 6.545,00 i1) contract de mandat 39 102,70 i2) cheltuieli de protocol, din care: 40 10,88 - tichete cadou pentru protocol (cf. art. 2 din Legea nr. 193/2006) 41 0,00 i3) ch. de reclamă și publicitate, din care: 42 0,00 - tichete cadou ptr. cheltuielile de reclama si publicitate potrivit Legii 193/2006, cu modificările si completările ulterioare 43 0,00 - tichete cadou ptr. campanii de marketing, studiul pieței, promovarea pe piețe existente sau noi, potrivit Legii 193/2006, cu modificările si completările ulterioare 44 0,00 i4) ch. cu sponsorizarea 45 0,00 i5) ch. cu taxa pt. activitatea de exploatare a resurselor minerale 46 0,00 i6) ch.cu redeventa pentru concesionarea bunurilor 47 0,00 2 Cheltuieli financiare din care: 48 51.184,06 a) cheltuieli privind dobânzile 49 24.496,14 b) alte cheltuieli financiare 50 26.687,92 3 Cheltuieli extraordinare 51 0,00 lll REZULTAT BRUT (profit / pierdere) 52 665,75 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 612/30.VII1.2010 IV IMPOZIT PE PROFIT 53 43,00 V PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: 54 622,75 1 Rezerve legale 55 31,14 2 Alte rezerve reprezentând facilități fiscale prevăzute de lege 56 0,00 3 Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenți 57 591,61 Constituirea surselor proprii de finanțare pentru proiectele cofinanțate din împrumuturi externe, 4 precum și pentru constituirea surselor necesare rambursării ratelor de capital, plății dobânzilor, comisioanelor și altor costuri aferente acestor împrumuturi 58 0,00 5 Alte repartizări prevăzute de lege 59 0,00 6 Profit contabil rămas după deducerea sumelor de la rd.55,56,57,58 si 59 60 0,00 Participarea salariaților la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui 7 salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în exercițiul financiar de referință 61 0,00 Minim 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome,ori dividende în 8 cazul societăților/ companiilor naționale și societăților cu capital integral sau majoritar de stat 62 0,00 Profitul nerepartizat pe destinațiile prevăzute la 9 pct. 1-8 se repartizează la alte rezerve și constituie sursa proprie de finanțare 63 0,00 VI SURSE DE FINANȚARE A INVESTIȚIILOR, din care: 64 287.966,18 1 Surse proprii 65 106.588,00 2 Alocații de la buget 66 0,00 3 Credite bancare 67 181.378,18 a) - interne 68 181.378,18 b) - externe 69 0,00 4 Alte surse 70 0,00 VII CHELTUIELI PENTRU INVESTIȚII, din care: 71 287.966,18 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 612/30.VIII.2010 11 1 Cheltuieli aferente investițiilor, inclusiv cele aferente investițiilor în curs la finele anului 72 209.911,72 2 Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiții 73 78.054,46 a) interne 74 4.826,78 b) externe 75 73.227,68 VIII REZERVE, din care: 76 0,00 1 Rezerve legale 77 0,00 2 Rezerve statutare 78 0,00 3 Alte rezerve 79 0,00 IX DATE DE FUNDAMENTARE 80 0,00 1 Venituri totale 81 359.947,84 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 82 359.282,08 3 Nr. prognozat de personal la finele anului 83 1.936,00 4 Nr. mediu de salariați total 84 1.953,00 5 Fond de salarii, din care: 85 93.977,57 a) fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract individual de muncă 86 93.954,57 b) alte cheltuieli cu personalul 87 23,00 6 Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) 88 4.008,98 7 Productivitatea muncii pe total personal mediu în prețuri curente(leiZpersoană) (rd.81/84) 89 184.305,09 8 Productivitatea muncii pe total personal mediu în prețuri comparabile (lei/persoană) (rd.81/84*IPC) 90 184.305,09 9 Productivitatea muncii în unități fizice pe total personal mediu - (unități fizice/persoană) 91 0,00 Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale 10 (cheltuieli totale/ venituri totale)x1000=(rd.16/rd.1 )*1000 92 998,15 11 Plăți restante 93 5.000,00 a) prețuri curente 94 5.000,00 b) prețuri comparabile 95 5.000,00 12 Creanțe restante 96 4.500,00 a) prețuri curente 97 4.500,00 b) prețuri comparabile 98 4.666,50 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 612/30.VIII.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 28 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, denumită în continuare Autoritate, este instituție publică și funcționează ca organ de specialitate al administrației publice ’ centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului și în coordonarea ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri. (2) Autoritatea are sediul în municipiul București, Bd. Aviatorilor nr. 72, sectorul 1. (3) Finanțarea Autorității se realizează integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri. Art. 2. — (1) Autoritatea coordonează și realizează strategia și politica Guvernului în domeniul protecției consumatorilor, acționează pentru prevenirea și combaterea practicilor care dăunează vieții, sănătății, securității și intereselor economice ale consumatorilor. (2) Autoritatea are ca principale obiective: a) asigurarea armonizării cadrului legislativ național cu reglementările din Uniunea Europeană în domeniul protecției consumatorilor; b) desfășurarea activității de informare și educare a cetățenilor privind drepturile pe care le au în calitate de consumatori; c) evaluarea efectelor pe piață ale sistemelor de supraveghere a produselor și serviciilor destinate consumatorilor; d) protejarea consumatorilor împotriva practicilor comerciale incorecte; e) efectuarea activității de analiză și marcare a metalelor prețioase și de expertizare a acestora și a pietrelor prețioase; f) autorizarea persoanelor fizice și juridice, în condițiile legii, să efectueze operațiuni cu metale prețioase, aliaje ale acestora și pietre prețioase; g) asigurarea, ca autoritate română desemnată, a aplicării Programului de atestare a procesului Kimberley. Art. 3. — (1) Autoritatea are următoarele atribuții principale: a) participă, împreună cu alte organe ale administrației publice centrale și locale de specialitate cu atribuții în domeniu și cu organismele neguvernamentale ale consumatorilor, la elaborarea strategiei în domeniul protecției consumatorilor, asigurând corelarea acesteia cu cea existentă în Uniunea Europeană; b) asigură armonizarea cadrului legislativ național cu reglementările din Uniunea Europeană în domeniul protecției consumatorilor; c) propune Guvernului spre adoptare și avizează proiecte de acte normative în domeniul protecției consumatorilor cu privire la fabricarea, ambalarea, etichetarea, conservarea, depozitarea, transportul, importul, comercializarea produselor, prestarea de servicii, inclusiv servicii financiare, precum și interzicerea penalităților asimetrice dintre client și prestatorul de servicii publice și alte servicii de interes general pentru abaterile contractuale, astfel încât acestea să nu pună în pericol viața, sănătatea sau securitatea consumatorilor ori să afecteze drepturile și interesele lor legitime; d) elaborează, împreună cu alte organe de specialitate ale administrației publice, proceduri privind obiectivele, condițiile și modul de colaborare în desfășurarea activității de protecție a consumatorilor; e) participă la realizarea programelor interne și internaționale în domeniul protecției consumatorilor, colaborând cu organizații și instituții din țară și din străinătate, conform competențelor ce îi revin potrivit dispozițiilor legale în vigoare; f) prezintă informări periodice Guvernului și organelor administrației publice centrale interesate, referitoare la activitatea proprie privind respectarea drepturilor și intereselor consumatorilor; g) evaluează efectele pe piață ale sistemelor de supraveghere a produselor și serviciilor destinate consumatorilor; h) controlează respectarea dispozițiilor legale privind protecția consumatorilor, referitoare la securitatea produselor și serviciilor, precum și la apărarea drepturilor legitime ale consumatorilor, prin efectuarea de controale pe piață la producători, importatori, distribuitori, vânzători, prestatori de servicii, inclusiv servicii financiare, și în unitățile vamale, având acces la locurile în care se produc, se depozitează ori se comercializează produsele sau în care se prestează serviciile, precum și la documentele referitoare la acestea, excepție făcând controalele igienico-sanitare și sanitar-veterinare la producători, în cazul produselor alimentare; i) constată contravenții și dispune măsuri de limitare a consecințelor producerii, prestării, importului, comercializării sau oferirii gratuite a unor produse alimentare ori nealimentare și servicii, inclusiv servicii financiare, care nu sunt în concordanță cu dispozițiile legale din domeniile de activitate ale Autorității, prin aplicarea sancțiunilor contravenționale prevăzute de lege, sesizează organele de urmărire penală ori de câte ori constată încălcări ale legii penale; j) controlează dacă mijloacele de măsurare folosite pe piață sunt însoțite de documentele prevăzute de lege care atestă verificarea acestora din punct de vedere metrologic; k) solicită organelor emitente suspendarea sau retragerea autorizației de funcționare, a licenței de fabricație ori a certificatului de clasificare, în condițiile legii; I) coordonează schimbul rapid de informații cu instituțiile și organele competente, naționale și internaționale, privind produsele și serviciile care reprezintă risc pentru sănătatea și securitatea consumatorilor; m) sesizează factorii de decizie și operatorii implicați în sistemul de certificare a calității produselor și serviciilor, în baza constatărilor proprii și a informațiilor primite de la organismele neguvernamentale și de la consumatori, cu privire la neconformitățile produselor și serviciilor destinate consumului populației în raport cu documentele de certificare și propune îmbunătățirea sau elaborarea de reglementări în domeniu; n) efectuează trimestrial prin prelevări de probe la produsele alimentare și nealimentare analize și încercări în laboratoare acreditate conform legii sau în laboratoare proprii ori agreate; o) efectuează sau finanțează studii, teste comparative și cercetări în domeniu cu privire la calitatea produselor și serviciilor destinate consumatorilor, pe care le aduce la cunoștința publicului; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 612/30.VIII.2010 13 p) stabilește relații de colaborare cu institute de cercetare, laboratoare de expertizare și certificare, inclusiv din străinătate, pentru realizarea de studii, cercetări și teste comparative; r) desfășoară activități de informare, consiliere și educare a consumatorilor; editează publicații de specialitate în domeniul protecției consumatorilor; s) sprijină asociațiile de consumatori în vederea atingerii obiectivelor prevăzute de lege; ș) sprijină asociațiile de consumatori în acțiunea de înființare și funcționare a centrelor de consultanță, informare și educare a consumatorilor; t) susține înființarea unor organisme de mediere în domeniul protecției consumatorilor; ț) informează permanent consumatorii asupra produselor și serviciilor care prezintă riscuri pentru sănătatea și securitatea lor sau care le pot afecta interesele economice; u) primește și rezolvă sau, după caz, transmite spre soluționare celor’ în drept, potrivit competențelor, sesizările asociațiilor pentru protecția consumatorilor, precum și sesizările persoanelor fizice cu’ privire la încălcarea drepturilor consumatorilor, în condițiile legii; v) desfășoară activități de pregătire a specialiștilor în domeniul protecției consumatorilor; w) acordă consultanță de specialitate în domeniul protecției consumatorilor pentru operatorii economici; x) stabilește și percepe taxe și tarife pentru efectuarea de analize, încercări’, expertizări, certificări de laborator, autorizări, consultanță, cursuri de pregătire, specializare sau perfecționare, alte servicii prestate în condițiile legii; y) stabilește și percepe taxe și tarife pentru autorizarea persoanelor fizice și juridice pentru efectuarea de operațiuni cu metale prețioase și pietre prețioase, pentru activități de analiză, marcare și expertizare a metalelor prețioase și a pietrelor prețioase; z) fundamentează și propune în proiectul de buget resursele financiare în vederea’realizării politicilor în domeniul său de competență; aa) urmărește, potrivit legii, legalitatea publicității pentru produsele și serviciile destinate consumatorilor; bb) asigură aplicarea sistemului de certificare pentru procesul Kimberley, ca autoritate desemnată; cc) autorizează operațiunile cu metale prețioase și pietre prețioase, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor prețioase și pietrelor prețioase în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare; dd) stabilește și aprobă mărcile de certificare, de garanție proprie și de trasabilitate, pe bază de tarife proprii, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 190/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare; ee) efectuează expertize ale metalelor prețioase și ale pietrelor prețioase, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 190/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare; ff) efectuează operațiuni de marcare a bijuteriilor și obiectelor din metale prețioase, la cererea persoanelor fizice și juridice interesate; gg) acordă consultanță de specialitate și sprijin în vederea realizării de coduri de conduită, la solicitarea operatorilor economici; hh) instituie procedurile legale corespunzătoare pentru încetarea practicilor comerciale incorecte; ii) comunică Comisiei Europene măsurile legislative adoptate în domeniile guvernate de directivele, regulamentele și deciziile comunitare transpuse, potrivit domeniilor sale de responsabilitate. (2) Autoritatea îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate. (3) Taxele și tarifele percepute de Autoritate se fac integral venit la bugetul de stat. Art. 4. — (1) în exercitarea atribuțiilor ce îi revin, Autoritatea colaborează cu ministerele, cu alte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale și cu organismele neguvernamentale. (2) Pentru îndeplinirea atribuțiilor stabilite prin lege, Autoritatea are acces la informațiile necesare, de la Oficiul Național al Registrului Comerțului, Autoritatea Națională a Vămilor, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, în baza unui protocol încheiat cu aceste instituții, precum și de la instituțiile financiar-bancare, în condițiile legii. Art. 5. — (1) Autoritatea este condusă de un președinte, ajutat de 2 vicepreședinți, numiți prin decizie a primului-ministru. (2) Funcțiile de președinte și vicepreședinte sunt asimilate cu funcția de secretar de stat și, respectiv, subsecretar de stat. (3) Președintele Autorității are calitatea de ordonator secundar de credite. (4) Președintele Autorității conduce activitatea acesteia și o reprezintă în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu celelalte autorități ale administrației publice centrale și locale, cu instituții naționale și internaționale și cu persoane juridice și fizice române și străine. (5) în exercitarea atribuțiilor sale, președintele Autorității emite ordine și instrucțiuni. Ordinele și instrucțiunile cu caracter normativ se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în condițiile legii. (6) Vicepreședinții îndeplinesc atribuțiile și însărcinările delegate de președinte prin ordin. Art. 6. — (1) Structura organizatorică a Autorității este prevăzută în anexa nr. 1. în cadrul acesteia, prin ordin al președintelui, se pot organiza și alte servicii, compartimente, precum și birouri și colective temporare, conform actelor normative în vigoare. (2) Atribuțiile și sarcinile direcțiilor, serviciilor, compartimentelor și unităților subordonate din aparatul Autorității se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare al acesteia, care se aprobă prin ordin al președintelui. (3) Numărul maxim de posturi în Autoritate este de 707, exclusiv demnitarii, din care pentru aparatul central 120, iar pentru comisariatele județene pentru protecția consumatorilor 587. (4) Autoritatea are un secretar general, înalt funcționar public, numit în condițiile legii, care îndeplinește atribuțiile stabilite prin regulamentul de organizare și funcționare, precum și orice alte atribuții încredințate de președinte, conform actelor normative în vigoare. (5) în cazul în care președintele nu își poate exercita atribuțiile curente, acestea sunt îndeplinite de către vicepreședinte. (6) Autoritatea îndrumă și controlează activitatea tuturor structurilor teritoriale și desfășoară acțiuni operative pe întregul teritoriu al țării, în baza sarcinilor și atribuțiilor stabilite de președinte. (7) Autoritatea, prin conducerea și structurile sale, urmărește modul de realizare a atribuțiilor încredințate structurilor teritoriale și stabilește toate măsurile operative pentru optimizarea activității de supraveghere și control. Art. 7. — (1) Autoritatea are în subordine, ca entități cu personalitate juridică, comisariatele județene pentru protecția consumatorilor, Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București și Centrul Național pentru încercarea și Expertizarea Produselor „Larex” București. Organizarea și funcționarea Centrului Național pentru încercarea și Expertizarea Produselor „Larex” București sunt reglementate prin hotărâre a Guvernului. Entitățile cu personalitate juridică din subordinea Autorității sunt prevăzute în anexa nr. 2. (2) Comisariatele județene pentru protecția consumatorilor și Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 612/30.VIII.2010 București sunt organizate ca structuri teritoriale, cu competențe limitate teritorial, și sunt conduse de comisari-șefi. (3) Comisarii-ș’efi au calitatea de ordonatori terțiari de credite și îndeplinesc în această calitate toate atribuțiile legale care le revin pentru comisariatul județean respectiv. (4) Funcțiile publice de conducere de comisar-șef și comisar- șef adjunct sunt asimilate din punct de vedere salarial cu funcția publică de conducere de șef serviciu. (5) în structura Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București funcționează Laboratorul pentru analiza calității vinurilor și băuturilor alcoolice. (6) Structura organizatorică detaliată a Autorității, a comisariatelor județene, normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor, statele de funcții, precum și atribuțiile acestora se stabilesc prin ordin al președintelui Autorității, conform actelor normative în vigoare. Art. 8. — (1) Autoritatea are personal specializat pentru supraveghere și control, având calitatea de funcționar public cu statut specific, care poate lua măsuri de sancționare, de suspendare/sistare a activității ca urmare a constatării încălcării legislației de protecție a consumatorilor și a măsurilor stabilite prin procesele-verbale de constatare a contravenției. (2) în exercitarea atribuțiilor de serviciu, personalul împuternicit al Autorității are dreptul să aplice sigilii sau semne distinctive cu valoare de sigiliu, în condițiile prevăzute de lege, și este învestit cu autoritatea publică a statului, pe timpul și în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor, precum și a obligațiilor de serviciu. (3) Personalul Autorității beneficiază de protecția legii și este apărat de orice ingerință sau amestec în activitatea sa, de natură să îi influențeze libertatea de apreciere, de execuție, de decizie sau de control. (4) Personalul Autorității se legitimează cu legitimația al cărei model este aprobat prin ordin al președintelui. Art. 9. — (1) Personalul Autorității împuternicit să efectueze controale și verificări este obligat să păstreze secretul profesional în legătură cu aspectele tehnologice, economice și comerciale de care ia cunoștință în exercitarea atribuțiilor de serviciu, conform actelor normative în vigoare. (2) Procedura de control și procedura de rezolvare a reclamațiilor consumatorilor se stabilesc prin ordin al președintelui. Ărt. 10. — (1) Autoritatea are în dotare 103 autoturisme, cu un consum lunar normat de 180 litri/autoturism, din care 3 autoturisme în dotarea Direcției generale metale prețioase, pietre prețioase și proces Kimberley și 95 de autoturisme pentru comisariatele județene pentru protecția consumatorilor, pentru desfășurarea activităților specifice de supraveghere și control. (2) Autoritatea poate avea în dotare și o autospecială blindată pentru transportul de valori, cu un consum normat lunar de 180 litri, pentru Direcția generală metale prețioase, pietre prețioase și proces Kimberley. Ărt. 11. — Contravaloarea mărfurilor și a eșantioanelor prelevate în cadrul acțiunilor de control ’ efectuate potrivit dispozițiilor prezentei hotărâri, precum și a cheltuielilor ocazionate de încercarea și verificarea produselor în laboratoare se suportă de Autoritate, dacă în urma controlului nu se constată vinovăția operatorului economic. în caz contrar, cheltuielile se suportă de operatorul economic. Art. 12. —în scopul realizării rolului și atribuțiilor ce îi revin, Autoritatea poate beneficia de consultanță și asistență din țară sau din străinătate, precum și de programe de formare și perfecționare profesională a personalului său, în limita fondurilor bugetare acordate sau a altor surse atrase din țară ori din străinătate, potrivit legii. Art. 13. — (1) Autoritatea se reorganizează în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a acesteia. (2) încadrarea în numărul maxim de posturi stabilit potrivit art. 6 alin. (3) se face în termenele și cu procedurile prevăzute de lege pentru fiecare categorie de personal. Art. 14. — (1) Personalul structurilor subordonate Autorității se preia/se transferă, în limita posturilor aprobate, de către comisariatele județene pentru protecția consumatorilor și Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București. (2) Comisariatele județene pentru protecția consumatorilor preiau de la comisariatele regionale pentru protecția consumatorilor desființate, pe bază de protocol de predare- preluare, clădirile, spațiile și terenurile aferente, precum și toate celelalte bunuri aflate în patrimoniu, necesare desfășurării activității specifice, inclusiv fondurile financiare, existente la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 15. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 16. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă: a) Hotărârea Guvernului nr. 284/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 182 din 24 martie 2009, cu modificările ulterioare; b) Hotărârea Guvernului nr. 633/2003 privind înființarea pe lângă Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a unei activități finanțate integral din venituri proprii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 407 din 11 iunie 2003. Art. 17. — în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 3 din 4 ianuarie 2010, cu modificările ulterioare, punctul C se modifică și va avea următorul cuprins: „C. Unități care funcționează în coordonarea ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri, cu finanțare integrală de la bugetul de stat, prin bugetul ministerului —Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor — 707 posturi, exclusiv demnitarii”. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Constantin Cerbulescu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 18 august 2010. Nr. 882.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 612/30.VIII.2010 15 ANEXA Nr. D Număr total de posturi 120, exclusiv demnitarii STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 2 UNITĂȚILE cu personalitate juridică ce funcționează în subordinea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor I. Unități finanțate de la bugetul de stat: — comisariatele județene pentru protecția consumatorilor și Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București II. Unități finanțate din venituri proprii: — Centrul Național pentru încercarea și Expertizarea Produselor „Larex” București. ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITĂȚI PUBLICE ORDIN pentru modificarea art. 2 alin. (1) din Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 493/2009 privind modul de achitare a contribuției de 0,1% fixate în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 671/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice Având în vedere dispozițiile: — art. 1 din Regulamentul de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 671/2007, cu modificările ulterioare; — art. 72 alin. (1) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 612/30.VIII.2010 în temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din Regulamentul de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 671/2007, cu modificările ulterioare, și al art. 16 alin. (9) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare, președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice emite prezentul ordin. Articol unic. —Alineatul (1) al articolului 2 din Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 493/2009 privind modul de achitare a contribuției de 0,1% fixate în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 671/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 890 din 18 decembrie 2009, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) Contribuția prevăzută la art. 1 se achită lunar, până la data de 25 a lunii curente pentru luna precedentă, în contul A.N.R.S.C. — cod IBAN RO92TREZ7035032XXX012298, deschis la Trezoreria Operativă a Sectorului 3.” Președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, Mircea Matei București, 25 august 2010. Nr. 435’ Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 ’și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 445987 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 612/30.VIII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495