MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 606 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ²⁶ au9ust ²⁰¹⁰ SUMAR Nr. Pagina ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 20. — Ordonanță privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea unitară a legislației Uniunii Europene care armonizează condițiile de comercializare a produselor ........’.............................. 2-4 21. — Ordonanță pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 54/2002 privind constituirea și menținerea stocurilor minime de siguranță pentru țiței și produse petroliere ....... 4-6 22. — Ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil ............ 6-7 23. — Ordonanță pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie............................................ 8 891. — Hotărâre privind suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului, pentru înlăturarea efectelor calamităților naturale produse pe infrastructura feroviară în ultima decadă a lunii iunie și în prima decadă a lunii iulie 2010, pe linia de cale ferată Suceava Nord—Dornești ................................ 8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE M.101.— Ordin al ministrului apărării naționale privind aplicarea în Ministerul Apărării Naționale a Hotărârii Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislației privind pensiile militare de Nr. Pagina stat, a pensiilor de stat ale polițiștilor și ale funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor............................................ 9-13 634. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru publicarea acceptării amendamentelor la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (anexa VI revizuită la MARPOL), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MEPC.176(58) a Comitetului pentru Protecția Mediului Marin la 10 octombrie 2008.......................................... 13-14 1. 294. — Ordin al ministrului mediului și pădurilor privind aprobarea cuantumului tarifelor pentru verificarea și aprobarea planului de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră și a planului de monitorizare a datelor tonă-kilometru pentru activități de aviație ............... 14-15 ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA 166. — Hotărâre privind atribuirea calității și a dreptului de exercitare a profesiei de auditor financiar pentru persoanele care posedă o calificare profesională în audit financiar sau în profesii asimilate acestuia, atribuită de alt stat în acord cu reglementările specifice din acel stat.............................................. 15-16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 606/26.VIII.2010 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 7 7 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea unitară a legislației Uniunii Europene care armonizează condițiile de comercializare a produselor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 1 pct. I.9 din Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezenta ordonanță stabilește unele măsuri pentru aplicarea unitară a legislației Uniunii Europene care armonizează condițiile de comercializare a produselor, în legătură cu evaluarea conformității produselor și supravegherea pieței. Art. 2. — (1) în înțelesul prezentei ordonanțe, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) autoritate competentă — organ al administrației publice centrale, responsabil pentru asigurarea măsurilor necesare aplicării legislației Uniunii Europene de armonizare din domeniul său de competență; b) cod de bună practică — documentul care recomandă practici sau proceduri pentru proiectarea, fabricarea, instalarea, întreținerea sau utilizarea echipamentelor, structurilor sau produselor; c) infrastructura calității — infrastructura ce privește domeniile metrologiei, standardizării și testării, managementului calității și evaluării conformității, inclusiv certificarea și acreditarea; d) legislația Uniunii Europene de armonizare — orice legislație a Uniunii Europene care armonizează condițiile de comercializare a produselor; e) notificare — procedura prin care o autoritate competentă informează Comisia Europeană și celelalte state membre ale Uniunii Europene cu privire la organismul de evaluare a conformității aflat sub jurisdicția română, desemnat pentru a îndeplini, ca parte terță, sarcini specifice în legătură cu evaluarea conformității, în aplicarea prevederilor legislației Uniunii Europene de armonizare. (2) Termenii „acreditare” și „standard armonizat”, precum și expresiile „autoritate de supraveghere a pieței”, „evaluare a conformității”, „organism național de acreditare”, „organism de evaluare a conformității” și „supraveghere a pieței” au semnificațiile stabilite de Regulamentul (CE) nr. 765/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a cerințelor de acreditare și de supraveghere a pieței în ceea ce privește comercializarea produselor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 339/93, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 218/30 din 13 august 2008. (3) Termenii „standard” și „specificație tehnică” se definesc conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 39/1998 privind activitatea de standardizare națională, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 355/2002, cu completările ulterioare, și, respectiv, ale Hotărârii Guvernului nr. 1.016/2004 privind măsurile pentru organizarea și realizarea schimbului de informații în domeniul standardelor și reglementărilor tehnice, precum și al regulilor referitoare la serviciile societății informaționale între România și statele membre ale Uniunii Europene, precum și Comisia Europeană, cu modificările ulterioare. CAPITOLUL II Evaluarea conformității Art. 3. — (1) în situația în care în legislația Uniunii Europene de armonizare se face referire la standarde armonizate sau la alte specificații tehnice, ghiduri sau coduri de bună practică, de referință la nivel european, acestea se adoptă ca documente de referință române. (2) Autoritățile competente asigură, în limitele fondurilor alocate anual de la bugetul de stat, finanțarea adoptării, în limba română, a standardelor armonizate și a celorlalte documente de referință prevăzute la alin. (1). (3) în situația în care în aplicarea legislației Uniunii Europene de armonizare datele de identificare ale documentelor de referință europene se publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, lista documentelor de referință române prin care se adoptă aceste documente se aprobă prin ordin al conducătorului autorității competente; ordinul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și se actualizează ori de câte ori este necesar. Art. 4. — (1) în situația în care legislația Uniunii Europene de armonizare impune ca evaluarea conformității produselor să se realizeze de către organisme de evaluare a conformității notificate, autoritățile competente dobândesc calitatea de autorități de notificare și sunt responsabile de instituirea și îndeplinirea procedurilor necesare pentru evaluarea și notificarea organismelor de evaluare a conformității, precum și de monitorizarea organismelor notificate. (2) Autoritățile competente nominalizează în cuprinsul actelor normative de punere în aplicare a legislației Uniunii Europene de armonizare entitățile prin care asigură evaluarea și monitorizarea prevăzute la alin. (1). (3) în aplicarea cerinței prevăzute la alin. (2), autoritățile competente pot stabili ca evaluarea și monitorizarea prevăzute la alin. (1) să se efectueze de către: a) autoritatea competentă însăși; b) un organism național de acreditare, în sensul și în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 765/2008; sau c) un organism care nu reprezintă o entitate guvernamentală, persoană juridică română, ce face dovada respectării următoarelor cerințe: (i) este instituit astfel încât să nu existe conflicte de interes cu organismele de evaluare a conformității; (ii) este organizat și funcționează în așa fel încât să garanteze obiectivitatea și imparțialitatea activităților sale; (iii) decizia cu privire la rezultatul evaluării organismului de evaluare a conformității este luată de o persoană competentă/de persoane competente, alta/altele decât cele care au efectuat evaluarea; (iv) nu realizează activități pe care le prestează organismele de evaluare a conformității și nici servicii de consultanță în condiții comerciale sau concurențiale; MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 606/26.VIII.2010 3 (v) garantează confidențialitatea informațiilor obținute; (vi) dispune de personal competent suficient în vederea îndeplinirii corespunzătoare a sarcinilor sale; (vii) are încheiate acorduri/înțelegeri prin care asigură acoperirea responsabilităților ce decurg din activitățile sale. (4) Autoritatea competentă își asumă întreaga răspundere pentru sarcinile îndeplinite de organismul prevăzut la alin. (3) lit. c). (5) în aplicarea prevederilor alin. (1), autoritățile competente stabilesc, după caz, următoarele proceduri, ce se aprobă prin ordin al conducătorului autorității competente: a) procedura privind evaluarea organismelor de evaluare a conformității și monitorizarea organismelor notificate, pentru entitățile prevăzute la alin. (3) lit. a) și c); b) procedura privind desemnarea organismelor de evaluare a conformității ce se notifică și notificarea la Comisia Europeană și celorlalte state membre ale Uniunii Europene a organismelor desemnate. (6 ) Procedura prevăzută la alin. (5) lit. b) se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 5. — (1) Autoritățile competente desemnează, prin ordin al conducătorului lor, organismele de evaluare a conformității ce se notifică. Aceste ordine se actualizează ori de câte ori este necesar. (2) Autoritățile competente desemnează în scopul notificării numai organisme de evaluare a conformității care respectă cerințele/criteriile aplicabile organismelor notificate stabilite în legislația Uniunii Europene de armonizare și, atunci când este cazul, în actele normative de punere în aplicare a acestei legislații. (3) Ordinele de desemnare a organismelor de evaluare a conformității ce se notifică, prevăzute la alin. (2), se emit distinct în aplicarea fiecărui act al Uniunii Europene de armonizare ce prevede notificarea organismelor care evaluează conformitatea în temeiul actelor normative de punere în aplicare a acestei legislații. Aceste ordine trebuie să conțină, lipsit de orice echivoc, în principal: a) datele de referință ale legislației Uniunii Europene de armonizare și, după caz, ale actului normativ de punere în aplicare a acestei legislații, în baza căreia organismele de evaluare a conformității ce fac obiectul desemnării urmează să efectueze activități de evaluare a conformității, ca organisme notificate; b) informații privind denumirea completă, adresa sediului social și datele de contact pentru fiecare organism ce se desemnează pentru a fi notificat; c) sarcinile specifice în legătură cu evaluarea conformității pe care fiecare organism desemnat are dreptul să le efectueze în aplicarea legislației Uniunii Europene de armonizare, inclusiv produsele ori grupele de produse, a căror evaluare poate fi realizată de către acestea, în calitate de organism notificat. Art. 6. — (1) Autoritățile competente notifică organismele desemnate prevăzute la art. 5 alin. (2), folosind instrumentul de notificare electronică dezvoltat și gestionat de către Comisia Europeană. (2) Autoritățile competente, la solicitarea Comisiei Europene, trebuie să prezinte acesteia toate informațiile referitoare la procesul ce a stat la baza deciziei de notificare sau la menținerea competenței organismului de evaluare a conformității în cauză. (3) în situația în care autoritățile competente stabilesc să nu se folosească de acreditare pentru evaluarea și monitorizarea organismelor de evaluare a conformității notificate, acestea trebuie să furnizeze Comisiei Europene și celorlalte state membre toate dovezile documentare necesare pentru verificarea competenței organismelor în cauză, potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 765/2008. Art. 7. — (1) în situația în care un organism de evaluare a conformității notificat nu mai respectă cumulativ cerințele care au stat la baza deciziei privind notificarea lui ori în cazul în care acesta nu își îndeplinește obligațiile ce decurg din calitatea de organism notificat, autoritatea competentă restricționează, suspendă sau retrage desemnarea acestuia, în funcție de gravitatea faptelor săvârșite. Autoritatea competentă informează imediat Comisia Europeană și statele membre cu privire la respectiva măsură întreprinsă. (2) în caz de restricționare, suspendare sau retragere a desemnării unui organism notificat sau în situația în care organismul notificat își încetează activitatea, autoritatea competentă trebuie să se asigure că dosarele organismului respectiv sunt fie procesate de un alt organism notificat, fie sunt puse la dispoziția sa și a autorităților de supraveghere a pieței responsabile, la cerere. (3) Restricționarea, suspendarea sau retragerea desemnării unui organism notificat nu afectează valabilitatea rapoartelor de încercări, a certificatelor sau a altor documente care atestă conformitatea, emise de către organismul în cauză anterior acestei decizii. Rapoartele de încercări, certificatele sau alte documente își pierd valabilitatea și se retrag numai dacă se dovedește că această măsură trebuie întreprinsă. Art. 8. — în situația în care legislația Uniunii Europene de armonizare impune ca evaluarea conformității produselor să se realizeze de către autorități publice, autoritățile competente sunt responsabile pentru instituirea și îndeplinirea procedurilor necesare pentru evaluarea și monitorizarea organismelor de evaluare a conformității utilizate pentru realizarea evaluărilor tehnice din cadrul activității de evaluare a produselor. Procedurile pentru evaluarea și monitorizarea organismelor de evaluare a conformității se aprobă prin ordin al conducătorului autorității competente și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. CAPITOLUL III Supravegherea pieței Art. 9. — (1) Activitatea de supraveghere a pieței este în responsabilitatea autorităților competente. (2) Autoritățile competente trebuie să asigure un sistem eficient și efectiv de supraveghere a pieței pentru produsele reglementate în temeiul legislației Uniunii Europene de armonizare. (3) Autoritățile competente nominalizează autoritățile de supraveghere a pieței în actele normative de punere în aplicare a legislației Uniunii Europene de armonizare. Art. 10. — (1) Autoritățile de supraveghere a pieței prevăzute la art. 9 alin. (3) trebuie să dețină resursele și autoritatea necesare pentru exercitarea activităților de supraveghere a pieței, să asigure competența și integritatea profesională a personalului lor și să acționeze independent și nediscriminatoriu. (2) Resursele necesare pentru exercitarea activității de supraveghere a pieței se asigură, în limitele fondurilor alocate anual de la bugetul de stat, de către autoritățile competente prevăzute la art. 9 alin. (3), în calitate de ordonatori principali de credite. Art. 11. — (1) încălcarea prevederilor legislației Uniunii Europene de armonizare atrage răspunderea materială, civilă, contravențională sau penală, după caz, a celor vinovați. (2) Autoritățile competente prevăd, în actul normativ de punere în aplicare a legislației Uniunii Europene de armonizare, faptele care trebuie considerate contravenții și sancțiunile aferente aplicabile, cu respectarea principiului proporționalității. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 606/26.VIII.2010 (3) Autoritățile de supraveghere a pieței constată contravențiile și aplică sancțiunile stabilite în actele normative prevăzute la alin. (2). (4) Contravențiilor prevăzute la alin. (2) le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL IV Dispoziții finale Art. 12. — Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri coordonează domeniul infrastructurii calității și evaluării conformității, precum și activitățile de supraveghere a pieței, potrivit cerințelor aplicabile stabilite în Regulamentul (CE) nr. 765/2008. în acest scop, în cadrul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri trebuie să funcționeze o structură corespunzătoare. Art. 13. — în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe, Guvernul va aproba prin hotărâre unele măsuri privind supravegherea pieței produselor reglementate de legislația Uniunii Europene care armonizează condițiile de comercializare a acestora. Art. 14. — Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe se abrogă: a) Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformității produselor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 419 din 4 iunie 2008, cu completările ulterioare; b) Hotărârea Guvernului nr. 487/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercări, precum și a organismelor de certificare și de inspecție care realizează evaluarea conformității produselor din domeniile reglementate prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformității produselor, republicată, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 313 din 6 aprilie 2006; c) Hotărârea Guvernului nr. 71/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modulele utilizate în diferite faze ale procedurilor de evaluare a conformității produselor din domeniile reglementate, prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformității produselor, republicată, și a regulilor de aplicare și utilizare a marcajului european de conformitate CE, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 313 din 6 aprilie 2006; d) Hotărârea Guvernului nr. 891/2004 privind stabilirea unor măsuri de supraveghere a pieței din domeniile reglementate, prevăzute în Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformității produselor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 313 din 6 aprilie 2006. PRIM-MINISTRU București, 18 august 2010. Nr. 20. ’ EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 54/2002 privind constituirea și menținerea stocurilor minime de siguranță pentru țiței și produse petroliere în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 1 pct. 1.14 din Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță. Art. I. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 54/2002 privind constituirea și menținerea stocurilor minime de siguranță pentru țiței și produse petroliere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 319 din 14 mai 2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 677/2002, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 8 se modifică și va avea următorul cuprins: ,Art. 8. — (1) Finanțarea stocurilor minime pentru perioada 2010—2011 se realizează din activitatea de «intervenții operative și reîntregirea stocurilor diminuate», activitate finanțată integral din veniturile proprii ale Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale și în completare de la bugetul de stat, pentru constituirea de către Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale a 30% din nivelul anual aprobat al stocurilor și în proporție de 70% din sursele proprii ale persoanelor juridice prevăzute în anexă, pentru constituirea diferenței din nivelul anual aprobat al stocurilor. (2) Finanțarea stocurilor minime constituite în anul 2010 de către Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, aferente anului 2009, se realizează din activitatea de «intervenții operative și reîntregirea stocurilor diminuate», activitate finanțată integral din veniturile proprii ale Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale. (3) Finanțarea preschimbării sortimentale a stocurilor minime de siguranță constituite de Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale se poate realiza și din activitatea de «intervenții operative și reîntregirea stocurilor diminuate», MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 606/26.VIII.2010 5 activitate finanțată integral din veniturile proprii ale Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale. (4) Cheltuielile pentru menținerea stocurilor minime constituite de Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, aflate în custodie la persoanele juridice prevăzute în anexă, revin în sarcina acestora.” 2. La articolul 10 alineatul (3), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins: ,,f) transmite lunar Comisiei Europene raportul statistic prevăzut de art. 4 alin. (1) din Directiva 2006/67/CE a Consiliului din 24 iulie 2006 privind obligația statelor membre de a menține stocuri minime de țiței și/sau produse petroliere, versiunea codificată, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 217 din 8 august 2006.” 3. După articolul 10 se introduc patru noi articole, articolele 10¹ — 10⁴, cu următorul cuprins: ,Art. 10¹. — (1) Stocurile minime de siguranță pentru țiței și produse petroliere se pot constitui și pe teritoriul altor state membre ale Uniunii Europene, în baza acordurilor interguvernamentale încheiate de România cu respectivele state membre. (2) Stocurile prevăzute la alin. (1) pot fi constituite de către Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale și/sau persoanele juridice prevăzute în anexă, denumite în continuare beneficiari. (3) Acordurile interguvernamentale prevăzute la alin. (1) trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să vizeze categoriile de țiței și produse petroliere pe care România trebuie să le constituie în conformitate cu prevederile prezentei ordonanțe de urgență; b) să stabilească condițiile și modalitățile de stocare în scopul menținerii controlului și disponibilității pentru beneficiari asupra stocurilor constituite; c) să specifice procedurile de verificare și identificare a stocurilor prevăzute, inter alia, metodele de efectuare a inspecțiilor și de cooperare în cadrul acestora; d) să precizeze perioada de valabilitate; e) să precizeze, atunci când este prevăzută o posibilitate de reziliere unilaterală, că aceasta nu este valabilă în cazul unei crize de aprovizionare și că, în orice situație, Comisia Europeană trebuie informată în prealabil despre orice reziliere; f) să stipuleze că stocurile constituite în statul membru al Uniunii Europene sunt incluse în raportul statistic pe care Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri îl transmite lunar Comisiei Europene; g) să menționeze că statul membru al Uniunii Europene pe teritoriul căruia sunt păstrate stocurile nu se opune transferării acestora în România. Art. 10². — Dacă stocurile constituite în temeiul acordului interguvernamental nu sunt deținute de beneficiari, dar sunt păstrate la dispoziția acestora de către o structură desemnată de guvernul statului membru cu care se încheie acordul interguvernamental sau de către un operator economic cu sediul pe teritoriul statului membru respectiv, acordul interguvernamental trebuie să prevadă următoarele elemente suplimentare față de cele prevăzute la art. 10¹ alin. (3): a) dreptul contractual al beneficiarilor de a achiziționa stocurile de țiței și produse petroliere pe întreaga perioadă a contractului, precum și metodologia de stabilire a prețului pentru respectivele achiziții; b) durata contractului de achiziție, care trebuie să fie de minimum 90 de zile; c) locul depozitării, operatorii economici cu sediul pe teritoriul statului membru care păstrează stocurile la dispoziția beneficiarilor, precum și cantitatea și categoria de țiței sau produse petroliere depozitate în acel loc; d) garantarea disponibilității reale a stocurilor pentru beneficiari, în orice moment pe durata contractului, de către structura desemnată de guvernul statului membru cu care se încheie acordul interguvernamental sau de către operatorul economic cu sediul pe teritoriul statului membru respectiv care păstrează stocurile la dispoziția acestora; e) faptul că structura desemnată de către guvernul statului membru cu care se încheie acordul interguvernamental sau operatorul economic cu sediul pe teritoriul statului membru respectiv care păstrează stocurile la dispoziția beneficiarilor se află sub jurisdicția statului membru pe al cărui teritoriu sunt constituite stocurile, în măsura în care acordul prevede competența juridică a respectivului stat membru de a controla și verifica existența stocurilor. Art. 10³. — (1) Acordurile interguvernamentale se comunică de către Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri Comisiei Europene în stadiul de proiect și sunt încheiate numai după primirea avizului favorabil din partea acesteia. (2) Acordurile interguvernamentale încheiate se notifică Comisiei Europene de către Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri. Art. 10⁴. — (1) Cu excepția cazurilor de o deosebită urgență, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri nu autorizează retragerea din stocurile minime decât după consultarea Comisiei Europene dacă această acțiune reduce stocurile respective la un nivel inferior nivelului minim obligatoriu. (2) Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri informează Comisia Europeană cu privire la orice retragere din stocurile minime datorată cazurilor prevăzute la alin. (1) și comunică în cel mai scurt timp posibil: a) data la care stocurile au scăzut sub nivelul minim obligatoriu; b) motivele acestor retrageri; c) eventualele măsuri luate pentru refacerea stocurilor; d) în cazul în care este posibil, o evaluare a evoluției previzionale cu privire la stocuri, atât timp cât acestea rămân sub nivelul minim obligatoriu.” 4. După articolul 12 se introduce mențiunea privind transpunerea normelor comunitare, cu următorul cuprins: Prezenta Ordonanță de urgență transpune Directiva 2006/67/CE a Consiliului din 24 iulie 2006 privind obligația statelor membre de a menține stocuri minime de țiței și/sau produse petroliere, versiunea codificată, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 217 din 8 august 2006.” 5. în cuprinsul ordonanței de urgență, sintagmele „Ministerul Industriei și Resurselor” și „Administrația Națională a Rezervelor de Stat” se înlocuiesc cu sintagmele „Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri” și „Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale”. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 606/26.VIII.2010 Art. II. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 54/2002 privind constituirea și menținerea stocurilor minime de siguranță pentru țiței și produse petroliere, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 677/2002, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță, se va republica, după aprobarea acestei ordonanțe prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Președintele Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, Adrian Gurău Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 18 august 2010. Nr. 21. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ pentru modificarea și completarea Legii nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 1 pct. 1.10 din Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță. Art. I. — Legea nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 240 din 27 martie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 5, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) autorizare a funcționării — acordul emis de ISCIR pentru deținătorii/utilizatorii de instalații/echipamente, după caz, stabilit prin hotărâre a Guvernului conform prevederilor art. 4 alin. (4), în scopul atestării faptului că o/un instalație/echipament îndeplinește toate condițiile și cerințele pentru a fi pusă/pus în funcțiune în condiții de siguranță;”. 2. La articolul 5, literele h) și t) se abrogă. 3. La articolul 5, după litera v) se introduc două noi litere, literele w) și x), cu următorul cuprins: ,,w) verificare tehnică — ansamblul examinărilor și încercărilor efectuate în vederea autorizării funcționării instalațiilor/echipamentelor ori realizate în timpul activităților de montare, instalare, reparare sau revizie a instalațiilor/echipamentelor, în conformitate cu cerințele din documentațiile tehnice și/sau prevederile prescripțiilor tehnice; x) verificare tehnică în utilizare — totalitatea examinărilor și încercărilor efectuate la o/un instalație/echipament periodic și ori de câte ori se modifică configurația acesteia/acestuia în baza căreia s-a acordat autorizarea funcționării, în scopul asigurării condițiilor de funcționare în siguranță.” 4. Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 6. — Fără a se aduce atingere prevederilor art. 3 alin. (2), se admit introducerea pe piață și/sau punerea în funcțiune a instalațiilor/echipamentelor care îndeplinesc următoarele condiții, după caz: a) sunt respectate condițiile și cerințele de funcționare în condiții de siguranță; b) sunt omologate; c) sunt puse la dispoziția utilizatorilor, de către producători, instrucțiuni tehnice pentru utilizarea instalațiilor/echipamentelor în condiții normale, pentru întreținerea, realizarea reviziilor și a reparațiilor instalațiilor/echipamentelor, precum și, după caz, pentru pregătirea personalului de deservire; d) au autorizarea funcționării emisă conform prevederilor prescripțiilor tehnice aplicabile; e) există, pentru utilizare, la fiecare loc de muncă, instrucțiuni tehnice pentru utilizare în condiții normale, precum și documente cuprinzând măsurile ce trebuie luate în caz de avarii, întreruperi și dereglări ale instalației/echipamentului sau ale proceselor în care aceasta/acesta este înglobată/înglobat; f) există, pentru utilizare, personal de deservire autorizat.” 5. La articolul 7, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Se admite menținerea în utilizare numai a acelor instalații/echipamente care respectă condițiile prevăzute la art. 6 lit. a), d), e) și f), care sunt supuse verificărilor tehnice în utilizare și care sunt reparate, întreținute și supuse la revizii potrivit prevederilor prescripțiilor tehnice și prezentei legi.” 6. La articolul 8, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 8. — (1) Activitățile de construire, montare, instalare, punere în funcțiune și control nedistructiv, cele ce privesc supravegherea tehnică și, după caz, verificările tehnice în vederea autorizării funcționării și verificările tehnice în utilizare, precum și reviziile, reparațiile, lucrările de întreținere, operațiunile de sudare și deservire a instalațiilor/echipamentelor se realizează de către persoane fizice sau juridice autorizate, în condițiile stabilite de prescripțiile tehnice și prezenta lege.” MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 606/26.VIII.2010 7 7. Articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 9. — (1) Verificările tehnice în vederea autorizării funcționării și verificările tehnice în utilizare pentru instalațiile și echipamentele prevăzute în anexa nr. 3 se efectuează de către ISCIR. (2) Verificările tehnice în vederea autorizării funcționării și verificările tehnice în utilizare pentru instalațiile și echipamentele prevăzute în anexa nr. 2 se realizează de către persoane fizice și juridice autorizate în acest scop. (3) Responsabilitățile privind realizarea verificărilor tehnice în vederea autorizării funcționării și a verificărilor tehnice în utilizare, precum și corectitudinea rezultatelor aferente obținute revin ISCIR sau persoanelor autorizate prevăzute la alin. (2), după caz.” 8. La articolul 12, litera b) se abrogă. 9. La articolul 12, literele e) și f) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,e ) să informeze producătorul sau deținătorul/utilizatorul despre neconformitățile constatate; f) să asigure realizarea activităților pentru care au fost autorizate, conform prescripțiilor și documentației tehnice;”. 10. La articolul 12, după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins: ,,h) să informeze de îndată ISCIR despre situațiile în care instalațiile nu mai respectă condițiile de autorizare, precum și despre existența unui pericol iminent la acestea.” 11. La articolul 13, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 13. — (1) Prevederile art. 12 lit. c)—h) se aplică și producătorilor prevăzuți la art. 8 alin. (2).” 12. La articolul 14, literele a), b) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,a) să solicite și să obțină avizul obligatoriu de instalare, după caz; b) să solicite și să obțină autorizarea funcționării; c) să ia măsurile necesare și să se asigure că instalația/echipamentul este utilizată/utilizat în condiții de siguranță, prin efectuarea reviziilor, reparațiilor, întreținerii de către persoane autorizate, conform documentațiilor și prescripțiilor tehnice;”. 13. Articolul 15 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 15. — (1) Persoana fizică sau juridică ce deține/utilizează instalațiile/echipamentele prevăzute în anexa nr.2 pct. 1—4 și 9 și în anexa nr. 3 pct. 1—3 și 8 are obligația să le înregistreze ia ISCIR, să țină evidența centralizată a acestora și să comunice la ISCIR orice modificare intervenită în situația tehnică sau juridică a acestora, în conformitate cu prevederile prescripțiilor tehnice. (2) Persoana fizică sau juridică ce deține/utilizează instalațiile/echipamentele prevăzute la alin. (1) are obligația să asigure un operator autorizat, responsabil cu supravegherea tehnică a instalațiilor/echipamentelor, denumit RSVTI, conform prescripțiilor tehnice.” 14. Articolul 20 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 20. — în situația în care pentru anchetarea cauzelor producerii unui accident trebuie să participe și reprezentanți ai altor autorități, aceștia au obligația să nu modifice starea de fapt a instalației/echipamentului avariate/avariat și să conserve locul până la sosirea reprezentanților ISCIR, când este cazul.” Art. II. — (1) Până la autorizarea persoanelor fizice și juridice prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 64/2008, cu modificările și completările ulterioare, verificările tehnice în vederea autorizării funcționării și verificările tehnice în utilizare la instalațiile și echipamentele prevăzute în anexa nr. 2 la această lege se efectuează de către Compania Națională pentru Controlul Cazanelor, Instalațiilor de Ridicat și Recipientelor sub Presiune — S.A., denumită în continuare CNCIR, societate comercială pe acțiuni, de interes strategic național, cu acționar unic statul român, care funcționează sub autoritatea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, înființată ca urmare a reorganizării prin divizare a Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, denumită în continuare ISCIR. (2) în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe, Guvernul va aproba prin hotărâre înființarea, organizarea și funcționarea CNCIR, precum și modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea și funcționarea Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, cu modificările și completările ulterioare. (3) Până la data înființării CNCIR verificările tehnice în vederea autorizării funcționării și verificările tehnice în utilizare prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 64/2008, cu modificările și completările ulterioare, se realizează de către ISCIR. (4) Prescripția tehnică pentru stabilirea condițiilor și cerințelor tehnice de autorizare a persoanelor fizice și juridice ce efectuează verificări tehnice în vederea autorizării funcționării și verificări tehnice în utilizare la instalațiile și echipamentele prevăzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 64/2008, cu modificările și completările ulterioare, se aprobă prin ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri, în termen de 10 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe. (5) în termen de 60 de zile de la data publicării ordinului prevăzut la alin. (4), CNCIR trebuie să îndeplinească condițiile și cerințele tehnice prevăzute în prescripția tehnică și să obțină autorizarea conform prevederilor prezentei ordonanțe. Art. III. — Legea nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 240 din 27 martie 2008, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță, se va republica, după aprobarea prin lege a acesteia, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 18 august 2010. Nr. 22. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 606/26.VIII.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 1 pct. I.8 din Legea nr. 138/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță. Articol unic. — După articolul 5 din Ordonanța Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 28 august 1992, aprobată cu modificări prin Legea nr. 11/1994, cu modificările și completările ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 5¹, cu următorul cuprins: „Art. 5¹. — România participă la «Programul european de cercetare și dezvoltare în metrologie derulat de mai multe state membre — EMRP». Cofinanțarea națională a programului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, în limita sumelor alocate cu această destinație, și se constituie din: a) o sumă fixă reprezentând costurile de administrare ale programului, care trebuie asigurată indiferent dacă institutele de cercetare din România au fost sau nu selectate în proiectele EMRP; b) o sumă variabilă reprezentând participarea efectivă a institutelor de cercetare din România, în funcție de măsura în care acestea au fost selectate și participă în proiectele EMRP.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 18 august 2010. Nr. 23. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului, pentru înlăturarea efectelor calamităților naturale produse pe infrastructura feroviară în ultima decadă a lunii iunie și în prima decadă a lunii iulie 2010, pe linia de cale ferată Suceava Nord—Dornești în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 30 alin. (4) și (5) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2010, cu suma de 11.000 mii lei (cu TVA), la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul VII „Alte transferuri”, poziția „Reparații curente la infrastructura feroviară publică”. (2) Fondurile prevăzute la alin. (1) se utilizează pentru serviciile de expertizare, proiectare și execuție a lucrărilor necesare redeschiderii circulației trenurilor și aducerii în parametrii de funcționare, în condiții de siguranță a circulației trenurilor, pe linia de cale ferată Suceava Nord—Dornești afectată de calamitățile naturale produse în ultima decadă a lunii iunie și în prima decadă a lunii iulie 2010. Art. 2. — Ministerul Finanțelor Publice este autorizat să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat și în volumul și structura bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pe anul 2010. Art. 3. — Ministerul Transporturilor și Infrastructurii răspunde de modul de utilizare, în conformitate cu prevederile legale, a sumelor alocate potrivit prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 25 august 2010. Nr. 891. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 606/26.VIII.2010 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ORDIN privind aplicarea în Ministerul Apărării Naționale a Hotărârii Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislației privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale polițiștilor și ale funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor Pentru aplicarea prevederilor art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislației privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale polițiștilor și ale funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, cu modificările ulterioare, ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. Art. 1. — (1) Recalcularea pensiilor militare de stat, potrivit prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, se efectuează de către Direcția financiar-contabilă prin structura de specialitate. (2) Pensiile prevăzute la alin. (1), cuvenite sau aflate în plată, se recalculează prin determinarea stagiilor de cotizare și punctajelor medii anuale, pe baza veniturilor realizate lunar de către beneficiarii de pensie și prin stabilirea cuantumului fiecărei pensii, utilizând algoritmul de calcul prevăzut de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea principiilor stabilite în Legea nr. 119/2010. Art. 2. — (1) în vederea obținerii documentelor doveditoare necesare recalculării pensiilor militare de stat, beneficiarii se adresează centrului militar zonal/județean/de sector pe a cărui rază domiciliază sau unde au fost luați în evidență la data trecerii în rezervă, completând cererea prevăzută în anexa nr. 1. (2) Beneficiarii care au trecut în rezervă din celelalte instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și siguranță națională vor solicita eliberarea adeverințelor de venit centrului militar zonal/județean/de sector, pe baza comunicărilor cu perioadele lucrate în Ministerul Apărării Naționale, emise de instituțiile în care și-au desfășurat activitatea. (3) Pentru perioadele în care beneficiarii au fost detașați în afara Ministerului Apărării Naționale, veniturile realizate lunar se dovedesc cu adeverințele emise de instituțiile la care aceștia au fost detașați. (4) Determinarea punctajului mediu anual pentru persoanele repatriate din Republica Moldova care beneficiază de pensiile prevăzute la art. 1 alin. (1) se face prin asimilare, în condițiile stabilite prin reglementările legale în vigoare. Art. 3. — (1) Unitățile militare deținătoare de arhivă și depozitul central/depozitele intermediare de arhivă vor asigura culegerea și transmiterea, în format electronic, a datelor necesare recalculării pensiilor militare. (2) Procedura de fotografiere, stocare, transmitere a datelor în format electronic și creare a bazei de date se stabilește prin dispoziție a șefului Statului Major General. (3) Unitățile militare care dețin date necesare recalculării pensiilor militare păstrează și utilizează copiile după documentele de arhivă în conformitate cu prevederile Instrucțiunilor arhivistice I.A.-98, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naționale, nr. M.S. 63/1998*), cu modificările și completările ulterioare. (4) Cererile pentru obținerea adeverințelor de venit, adresate în nume propriu de către beneficiari unităților militare deținătoare de arhivă și depozitului central/depozitelor intermediare de arhivă, vor fi soluționate până la sfârșitul perioadei de recalculare. Art. 4. — Pentru perioadele în care beneficiarii și-au desfășurat activitatea în Ministerul Apărării Naționale, centrele militare zonale/județene/de sector vor proceda astfel: a) înregistrează și analizează cererile privind eliberarea de adeverințe, în funcție de datele înscrise în memoriile originale ale beneficiarilor; b) în cazul în care nu dețin memoriile originale, se adresează depozitului central/depozitelor intermediare de arhivă sau, după caz, centrelor militare pe raza cărora cadrele militare au fost luate în evidență la data trecerii în rezervă, în vederea eliberării unei fotocopii certificate a fișei matricole, conform anexei nr. 2a; c) identifică unitățile militare în care și-au desfășurat activitatea beneficiarii și eliberează adeverințele cu veniturile realizate lunar pentru perioadele în care acestea dețin sursele de documentare, conform art. 3 alin. (2). Adeverințele vor fi întocmite conform anexei nr. 2b și vor fi semnate de către comandanții centrelor militare; *) Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naționale, nr. M.S. 63/1998 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 606/26.VII1.2010 d) în situația în care, pentru o anumită perioadă de activitate, nu există documente doveditoare privind veniturile realizate lunar, la întocmirea adeverințelor se înscrie faptul că nu există date/documente pentru perioada respectivă; e) în măsura în care beneficiarii sunt de acord cu datele înscrise în adeverințe, aceștia vor completa cererea prevăzută la anexa nr. 1a sau nr. 1b, după caz, din Hotărârea Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislației privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale polițiștilor și ale funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor; f) cererea împreună cu adeverințele cuprinzând veniturile lunare individuale realizate de beneficiari, în original, vor fi înaintate Direcției financiar-contabile — Serviciul pensii militare și drepturi sociale de către centrele militare zonale/ județene/de sector; g) în cazul beneficiarilor care din motive medicale nu se pot deplasa, cererea poate fi depusă de către persoane delegate/împuternicite; h) în situația în care beneficiarii nu sunt de acord cu datele din adeverințe, aceștia pot depune o nouă cerere pentru reanalizarea datelor asupra cărora au obiecții. Art. 5. — (1) Unitățile militare deținătoare de arhivă, depozitul central/depozitele intermediare de arhivă, care eliberează copiile după documentele arhivate, și centrele militare care eliberează adeverințele în vederea recalculării pensiilor poartă întreaga răspundere cu privire la valabilitatea și corectitudinea acestora. (2) Completarea/întocmirea documentelor doveditoare/ adeverințelor cu date nereale care conduc la efectuarea de plăți nejustificate se sancționează civil, administrativ, disciplinar, contravențional sau penal, după caz, în condițiile legii. Art. 6. — în situația în care la stabilirea/recalcularea/ revizuirea drepturilor de pensie aflate în plată au fost valorificate și perioade de vechime în muncă din sistemul public, beneficiarii pot prezenta carnetul de muncă, în original și copie, și/sau alte acte doveditoare din care să rezulte veniturile realizate lunar în aceste perioade. Art. 7. — (1) în înțelesul prezentului ordin, prin venituri realizate lunar se înțelege suma brută/netă reprezentând salariul brut/net, respectiv solda brută/netă, care cuprinde: a) retribuția tarifară lunară/salariul de bază lunar/solda lunară/salariul de bază de încadrare lunar, inclusiv indexări, compensații, indemnizații de conducere/comandă, salarii/solde de merit și alte drepturi similare prevăzute de legislația în vigoare la acea dată; b) venitul corespunzător funcției pe care a fost încadrat în țară personalul trimis în misiune permanentă în străinătate; c) solda lunară a personalului trimis în misiune permanentă în străinătate pe perioada efectuării concediului de odihnă/misiune în țară; d) sporurile și indemnizațiile acordate în sume fixe sau sub formă de procent din retribuția tarifară lunară/salariul de bază lunar/solda lunară/salariul de bază de încadrare lunar sau din salariul funcției de bază/salariul funcției îndeplinite/solda de funcție/solda funcției de bază, potrivit legislației în vigoare la acea dată; e) primele/premiile din cursul anului și cele anuale, acordate potrivit legislației în vigoare la acea dată; f) sumele reprezentând compensarea concediului de odihnă neefectuat, potrivit legii; g) sumele cuvenite ca reprezentanți în adunările generale ale acționarilor, în consiliile de administrație, în comitetele de direcție, în comisiile de cenzori sau în orice alte comisii, comitete sau organisme, acordate potrivit legislației în vigoare la acea dată, indiferent de forma de organizare sau denumirea angajatorului ori a entității asimilate acestuia; h) contribuțiile individuale obligatorii, potrivit legii, sau contribuțiile individuale pentru pensia suplimentară și contribuțiile individuale la bugetul de stat, după caz; i) deducerile lunare individuale, potrivit legii; j) impozitul calculat și reținut, potrivit legii, după caz; k) orice alte elemente salariale asimilate celor prevăzute la lit. a)—d), acordate potrivit legislației în vigoare la acea dată. (2) Pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare, altele decât cele prevăzute la alin. (1), venitul realizat lunar este cel definit de Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare. (3) Pentru beneficiarii care au fost detașați în afara Ministerului Apărării Naționale, se vor cumula și veniturile realizate lunar la instituțiile în care și-au desfășurat activitatea. Art. 8. — Nu reprezintă venit realizat lunar următoarele drepturi: a) salariul lunar în valută și alte indemnizații lunare în valută și lei, realizate de personalul trimis în misiune permanentă în străinătate; b) diurnele de deplasare și de delegare, indemnizațiile de delegare, detașare sau transfer; c) participarea salariaților la profit, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și la regiile autonome, aprobată cu modificări prin Legea nr. 769/2001, cu modificările și completările ulterioare; d) compensațiile lunare pentru chirie; e) contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protecție și de lucru, a alimentației de protecție, a medicamentelor și materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protecție a muncii, precum și a uniformelor obligatorii și a drepturilor de echipament; f) sumele primite, potrivit legii, pentru acoperirea cheltuielilor de mutare în interesul serviciului; g) indemnizațiile de instalare; h) plățile compensatorii și ajutoarele la trecerea în rezervă sau direct în retragere, respectiv la încetarea raporturilor de serviciu cu drept la pensie; i) valoarea financiară a normelor de hrană; j) contravaloarea transportului ocazionat de plecarea în concediul de odihnă, precum și a transportului la și de la locul de muncă; k) alocația de stat pentru copii. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 606/26.VIII.2010 11 Art. 9. — La determinarea punctajelor anuale, până la intrarea în vigoare a Legii nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, se utilizează veniturile realizate lunar, brute sau nete, după caz, în conformitate cu modul de înregistrare a acestora în documentele doveditoare (dosarele cu statele de plată, carnetul de muncă, adeverințe etc.), astfel: a) veniturile brute, până la data de 1 iulie 1977; b) veniturile nete, de la data de 1 iulie 1977 până la data de 1 ianuarie 1991; c) veniturile brute, de la data de 1 ianuarie 1991. Art. 10. — La stabilirea punctajului pentru persoanele care au contribuit în mai multe sisteme de asigurări sociale, se ia în calcul venitul cel mai avantajos din perioadele respective. Art. 11. — Pentru perioadele în care persoanele care beneficiază de pensie militară au avut calitatea de elev sau student al unei instituții militare de învățământ pentru formarea cadrelor militare, la stabilirea punctajului mediu anual se utilizează ca venituri realizate lunar salariul mediu brut sau, după caz, net pe economie din perioadele respective, potrivit legii. Art. 12. — La stabilirea stagiului de cotizare se are în vedere vechimea în serviciu și, după caz, vechimea în muncă valorificată în ultima decizie de pensie până la data încheierii procesului de recalculare, potrivit prevederilor art. 8—10 din Legea nr. 119/2010, respectiv: a) a avut calitatea de cadru militar în activitate; b) a îndeplinit serviciul militar ca militar în termen, militar cu termen redus, elev sau student al unei instituții militare de învățământ pentru formarea cadrelor militare; c) a fost concentrat sau mobilizat ca rezervist; d) a fost în captivitate; e) perioadele de vechime în muncă recunoscute în condițiile legii, până la data intrării în vigoare a Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicată, cu modificările și completările ulterioare; f) perioada în care, anterior datei intrării în vigoare a Legii nr. 164/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare, s-au urmat cursurile de zi ale învățământului superior, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiția absolvirii acestora, potrivit legii. Art. 13. — (1) în vederea identificării surselor de documentare necesare eliberării adeverințelor, Serviciul Istoric al Armatei va transmite centrelor militare zonale aplicația informatică cu situația fondului arhivistic existent la structurile cu responsabilități în acest domeniu. (2) Centrele militare zonale vor transmite aplicația informatică menționată mai sus centrelor militare județe/de sector subordonate, până la data de 30 august 2010. (3) Aplicația informatică va fi însoțită de un nomenclator cu toate unitățile militare existente sau desființate, denumirea în clar, indicativul numeric al acestora și localitatea de dislocare, precum și depozitul la care s-a predat arhiva. Art. 14. — Direcția financiar-contabilă va informa beneficiarii, prin cuponul mandat (talonul) de plată a pensiei din lunile august și septembrie 2010, să se prezinte la centrul militar zonal/județean/de sector pe a cărui rază domiciliază sau unde au fost luați în evidență la data trecerii în rezervă, în vederea aplicării prevederilor art. 3 din Legea nr. 119/2010. Art. 15. —în vederea aplicării prevederilor prezentului ordin, Direcția financiar-contabilă — Serviciul pensii militare și drepturi sociale va proceda astfel: a) înregistrează documentele transmise de centrele militare; b) procesează, pe baza aplicațiilor informatice specifice, datele înscrise în adeverințele de venit, dosarele de pensionare, carnetele de muncă etc. și emite deciziile de recalculare conform prevederilor art. 13 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 735/2010. Art. 16. — Pentru persoanele care au trecut în rezervă sau direct în retragere după data intrării în vigoare a Legii nr. 119/2010, dosarul de pensie înaintat Direcției financiar- contabile va conține, pe lângă documentele prevăzute de legislația în vigoare, și adeverințele necesare stabilirii punctajelor medii anuale pentru recalcularea pensiei, conform prevederilor prezentului ordin. Art. 17. — (1) Se autorizează unitățile Ministerului Apărării Naționale implicate în procesul de recalculare a pensiilor să încheie convenții civile cu personal specializat, pe o perioadă determinată, conform legii. (2) în acest sens, vor fi angajați cu prioritate pensionarii militari care și-au desfășurat activitatea în domeniile financiar- contabil și resurse umane, care au cunoștințe de operare pe PC (Word, Excel), apți să lucreze în condiții de stres și cu un volum mare de date. (3) Structurile specializate din cadrul Ministerului Apărării Naționale vor efectua demersurile care se impun pentru asigurarea/achiziționarea bunurilor materiale și a echipamentelor, precum și pentru asigurarea spațiilor necesare procesului de recalculare a pensiilor. (4) încheierea actelor prevăzute la alin. (1) se face cu avizul Direcției financiar-contabile, în limita fondurilor bugetare alocate pentru această natură de cheltuieli. Art. 18. — Formularele prezentate în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 735/2010 și la prezentul ordin se asigură prin grija centrelor militare zonale/județene/de sector. Art. 19. —Anexele nr. 1, 2a și 2b fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 20. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea București, 23 august 2010. Nr. M.101. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 606/26.VIII.2010 ANEXA Nr. 1 Comandantului Centrului Militar Zonal/Județean/de Sector................ Subsemnatul/Subsemnata........................................................................................................................................................, (gradul avut la data trecerii în rezervă, numele, inițiala tatălui și prenumele) născut(ă) la data de...............................................domiciliat(ă) în.........................................................................., (adresa completă) telefon de contact............................, pensionar militar titular/urmaș, în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, menționez următoarele: — numărul deciziei de pensie:.................................................................................................................; (Se vor trece numărul deciziei/data emiterii și numărul dosarului de pensie înscris pe talonul de pensie.) — cod numeric personal..............................................................................; — am fost trecut(ă) în rezervă/am încetat activitatea la data de...................................., din unitatea militară nr.................., localitatea................................................... Anexez în original/fotocopie următoarele documente: 1.................................................................................................................; 2.................................................................................................................; 3................................................................................................................. Data Semnătura NOTĂ: Se vor anexa o copie a mandatului (talonului) de plată a pensiei și o copie a cărții/buIetinuIui de identitate. Se completează obligatoriu toate datele. Pentru persoanele care și-au schimbat numele după data pensionării/încetării activității se va înscrie și numele avut la data pensionării. ANEXA Nr. 2a Către Comandantul/Șeful Unității Militare nr......*) în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor și ale Hotărârii Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislației privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale polițiștilor și ale funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, vă adresăm rugămintea de a ne transmite fotocopia certificată a fișei matricole din memoriul original al domnului/doamnei...................................identificat/identificată cu..........................................., (gradul, numele, inițiala tatălui și prenumele) CNP......................................, transmis unității dumneavoastră cu Adresa nr........................... având nr. de inventar................., din data de........... Comandantul/Șeful unității, *) Se va adresa depozitului central/intermediar de arhivă. Se va anexa o copie a cărții/buletinului de identitate. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 606/26.VIII.2010 13 ANEXA Nr. 2b ROMÂNIA Ministerul Apărării Naționale Unitatea................. Nr...............din............. ADEVERINȚĂ Prin prezenta adeverim veniturile brute/nete lunare individuale realizate de............................................................. (numele, inițiala tatălui, prenumele) născut(ă) în...............la data de...................., CNP.............................în perioada................................ Perioada*) Venit lunar individual Observații ZZ.LL.AA. ZZ.LL.AA. Total venituri lunare**) Prezenta adeverință a fost eliberată la cererea sus-numitului/sus-numitei, pe baza datelor cuprinse în arhiva aflată în păstrarea noastră, spre a-i servi la stabilirea/recalcularea pensiei. Comandantui/Șeful unității, *) Se completează lunar; în situația în care veniturile sunt identice pe mai multe luni, se completează un singur rând, cu întreaga perioadă. **) Reprezintă totalul aritmetic al coloanei „Venit lunar individual”. MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN pentru publicarea acceptării amendamentelor la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (anexa VI revizuită la MARPOL), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MEPC.176(58) a Comitetului pentru Protecția Mediului Marin la 10 octombrie 2008 în temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Se publică amendamentele la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (anexa VI revizuită la MARPOL), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MEPC.176(58) a Comitetului pentru Protecția Mediului Marin la 10 octombrie 2008, prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — în termen de 90 de zile de la data publicării prezentului ordin, Autoritatea Navală Română va elabora normele metodologice de punere în aplicare a prevederilor anexei VI revizuite la MARPOL „Reguli privind prevenirea *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 606 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, sos. Panduri nr. 1. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 606/26.VIII.2010 poluării atmosferei de către nave”, care vor fi supuse aprobării Guvernului, pentru a înlocui Normele metodologice de punere în aplicare a prevederilor anexei VI „Reguli privind prevenirea poluării atmosferei de către nave” la Convenția internațională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL 73/78), aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.105/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 696 din 15 octombrie 2007. Art. 3. — Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor specifice cuprinse în amendamentele prevăzute în anexă. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Constantin Dascălu, secretar de stat București, 13 august 2010. Nr. 634.’ MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR ORDIN privind aprobarea cuantumului tarifelor pentru verificarea și aprobarea planului de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră și a planului de monitorizare a datelor tonă-kilometru pentru activități de aviație în temeiul art. 21 alin. (10) din Hotărârea Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului și Pădurilor, cu modificările și completările ulterioare, ministrul mediului și pădurilor emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă cuantumul tarifelor percepute de Agenția Națională pentru Protecția Mediului pentru verificarea și aprobarea planului de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră și a planului de monitorizare a datelor tonă-kilometru pentru activități de aviație, întocmite de operatorii de aeronave care desfășoară activitatea prevăzută în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu modificările și completările ulterioare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin și care se actualizează periodic prin ordin al conducătorului autorității publice centrale pentru protecția mediului. Art. 2. — (1) Cuantumul tarifelor pentru verificarea și aprobarea planului de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră și a planului de monitorizare a datelor tonă-kilometru pentru activități de aviație se stabilește în euro și se achită în avans și integral de către operatorii de aeronave care intră sub incidența Hotărârii Guvernului nr. 780/2006, cu modificările și completările ulterioare, în contul deschis la Trezoreria Statului — Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Sectorului 6 București, care se afișează pe pagina de internet a Agenției Naționale pentru Protecția Mediului. (2) Cuantumul tarifelor pentru verificarea și aprobarea planului de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră și a planului de monitorizare a datelor tonă-kilometru pentru activități de aviație se achită în echivalentul în lei la cursul de schimb leu—euro al Băncii Naționale a României, în vigoare la data efectuării plății. (3) Destinația sumelor încasate din tarifele prevăzute la art. 1 este cea prevăzută la art. 23 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely București, 19 august 2010. Nr. 1.294. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 606/26.VIII.2010 15 ANEXĂ CUANTUMUL tarifelor pentru verificarea și aprobarea planului de monitorizare a emisiilor de gaze cu efect de seră și a planului de monitorizare a datelor tonă-kilometru pentru activități de aviație Evaluarea și aprobarea Evaluarea și aprobarea Evaluarea și aprobarea Evaluarea și aprobarea planului de monitorizare a planului de monitorizare a planului de monitorizare a planului de monitorizare a Autoritatea competentă emisiilor revizuit datelor tonă-kilometru revizuit emisiilor datelor tonă-kilometru Emisii anuale totale Emisii anuale totale Emisii anuale totale Emisii anuale totale <50/>50 ktone <50/>50 ktone <50/>50 ktone <50/>50 ktone [euro] [euro] [euro] [euro] Agenția Națională pentru 500 500 1.500/2.000 2.000/2.500 Protecția Mediului ACTE ALE CAMEREI AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA HOTĂRÂRE privind atribuirea calității și a dreptului de exercitare a profesiei de auditor financiar pentru persoanele care posedă o calificare profesională în audit financiar sau în profesii asimilate acestuia, atribuită de alt stat în acord cu reglementările specifice din acel stat Având în vedere prevederile art. 6 alin. (5) și ale art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv ale Normelor privind atribuirea calității și a dreptului de exercitare a profesiei de auditor financiar pentru persoanele care posedă o calificare profesională în audit financiar sau în profesii asimilate acestuia, atribuită de alt stat în acord cu reglementările specifice din acel stat, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 42/2005, precum și procesul-verbal întocmit de Comisia de examinare stabilită prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România, încheiat în data de 10 iunie 2010, Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România hotărăște: Art. 1. — Se aprobă atribuirea calității și a dreptului de exercitare a profesiei de auditor financiar pentru persoanele care posedă o calificare profesională în audit financiar sau în profesii asimilate acestuia, atribuită de alt stat în acord cu reglementările specifice din acel stat, și care au dobândit calitatea și dreptul de exercitare a profesiei de auditor financiar în România în data de 10 iunie 2010, conform listei prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Prezenta hotărâre va fi comunicată Consiliului pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar pentru aprobarea listei persoanelor care au participat la interviul-test în vederea atribuirii calității și a dreptului de exercitare a profesiei de auditor financiar pentru persoanele care posedă o calificare profesională în audit financiar sau în profesii asimilate acestuia, atribuită de alt stat în acord cu reglementările specifice din acel stat. Art. 3. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Camerei Auditorilor Financiari din România, Ion Mihăilescu București, 24 iunie 2010. Nr. 166.’ ANEXĂ LISTA cuprinzând persoanele care posedă o calificare profesională în audit financiar sau în profesii asimilate acestuia, atribuită de alt stat în acord cu reglementările specifice din acel stat, și care au dobândit calitatea și dreptul de exercitare a profesiei de auditor financiar în România în data de 10 iunie 2010 Nr. Numele și prenumele Țara de origine Institutul străin la care este membru crt. 1. CHIȘCĂREANU ANA CORINA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 2. DOROBANȚU ELENA DIANA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 3. ENE ANDREEA GEORGIANA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 4. IUTE ALINA GEORGETA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 5. IVAN AURA FLORINA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 6. KASHERIS CHRISTODOULOS CIPRU The Association of Chartered Certified Accountants 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 606/26.VIII.2010 Nr. Numele și prenumele Țara de origine Institutul străin la care este membru crt. 7. MEGAN ANCA ELENA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 8. PETRUȚU IONUȚ BOGDAN ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 9. ROTARU ELENA ANDREEA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 10. SIMA ALINA ELENA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 11. SIMESCU DRAGOȘ EMILIAN ROMÂNIA Association of Accounting Technicians 12. TANASE ROCSANA DOLORES ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 13. VASILE RÂUL IULIAN ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 14. WALEGAMACIEJ JAN POLONIA The Association of Chartered Certified Accountants 15. ALI BAYAR ORHAN ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 16. ANDREI ADINA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 17. BIRTA IOANA ROMÂNIA Association of Accounting Technicians 18. BUDUREAANIȘOARA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 19. CHIRIȚĂ GEORGIAN BOGDAN ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 20. COZACIUC MARIANA NICOLETA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 21. GUMINSKI IOANA MONICA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 22. IOVU ADINA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 23. MATEESCU IULIARODICA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 24. MUDURA IOANA MONICA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 25. STOICEA OCTAVIAN ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 26. STOICESCU DUMITRU LUCIAN ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 27. TRANCOTĂ ALINA MELINDA ROMÂNIA The Association of Chartered Certified Accountants 28. CHANE GROBLER AFRICA DE SUD The South African Institute of Chartered Accountants 29. DEPOIRE ALEXANDRA FRANȚA La Compagnie Naționale des Commissaires aux Comptes 30. PARDO JIMENEZ SANTIAGO SPANIA El Institute de Censores Jurados de Cuentas de Espana EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 445925 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 606/26.VIII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495