MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 596 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luni, 23 august 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 831. — Hotărâre privind aprobarea strategiei de privatizare prin ofertă publică a Societății Naționale de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș și a mandatului instituției publice implicate în derularea acestui proces..................................................... 2-3 834. — Hotărâre privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu”.......... 3-4 840. — Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico- economici ai obiectivului de investiție „Varianta de ocolire a municipiului Alexandria” .......................... 5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 23. — Ordin al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei privind aprobarea Regulamentului de calificare a producției de energie electrică în cogenerare de înaltă eficiență și de verificare și monitorizare a consumului de combustibil și a producțiilor de energie electrică și energie termică utilă în cogenerare de înaltă eficiență............................ 6 1.1 12. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masă pentru semestrul II al anului 2010 ...................... 6-7 Nr. Pagina 1.1 17/2.170. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale și al ministrului finanțelor publice pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”................................................................. 7-14 1.9 42/C.— Ordin al ministrului justiției privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.558/C/2009 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului de admitere în Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare Târgu Ocna și a Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de absolvire a cursurilor cu durata de un an la Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare Târgu Ocna .................................................... 15 2.164. — Ordin al ministrului finanțelor publice pentru completarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat a sumelor rezultate prin reducerea drepturilor salariale pentru personalul instituțiilor prevăzute la art. 3 din Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.933/2010....................................................... 15 ★ Rectificări ................................................................ 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 596/23.VIII.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea strategiei de privatizare prin ofertă publică a Societății Naționale de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș și a mandatului instituției publice implicate în derularea acestui proces în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 4¹ din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăților comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările și completările ulterioare, al art. 5¹ alin. (1) din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările și completările ulterioare, și având în vedere prevederile Legii nr. 297/2004 privind piața de capital, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 1 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăților comerciale, cu modificările și completările ulterioare, și a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă vânzarea de către Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, prin Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie, prin ofertă publică secundară inițială, a unui pachet de acțiuni administrat la Societatea Națională de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș, reprezentând 15 % din capitalul social al acestei societăți naționale. Art. 2. — Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, prin Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie, este mandatat să realizeze, inclusiv prin intermediul mandatelor speciale acordate reprezentanților statului în Adunarea generală a acționarilor Societății Naționale de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș, următoarele acțiuni, fără a se limita la acestea: a) aprobarea efectuării de către Societatea Națională de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș a demersurilor necesare în vederea admiterii la tranzacționare pe piața operată de Bursa de Valori București a acțiunilor acesteia și aprobarea modificării actului constitutiv, în vederea respectării prevederilor legislației pieței de capital; b) contractarea de către Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, prin Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie, cu un intermediar autorizat, a unor servicii de investiții financiare pentru efectuarea, după caz, atât a unor analize-diagnostic preliminare, în vederea identificării problemelor legale și/sau economico-financiare și a modalităților de soluționare, în scopul reglementării și/sau implementării unor măsuri speciale menite să asigure derularea corespunzătoare a procesului de ofertă publică, precum și a intermedierii ofertei publice secundare inițiale; c) luarea măsurilor necesare pentru pregătirea și derularea ofertei publice secundare inițiale, precum și pentru îndeplinirea formalităților necesare admiterii acțiunilor societății la tranzacționare pe piața operată de Bursa de Valori București. Art. 3. — (1) Selectarea intermediarului autorizat care va intermedia oferta publică de vânzare, respectiv vânzarea ca răspuns la ofertă publică de cumpărare, se face prin licitație, în condițiile stabilite de către Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri — Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie, ținându-se seama de criterii de calitate și cost ale serviciilor. (2) Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri este mandatat să efectueze prin Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie plăți către intermediarul autorizat, conform contractului încheiat cu intermediarul. (3) Intermediarul selectat va trebui să dețină, inclusiv prin participare în cadrul unui consorțiu, capacitatea tehnică pentru a realiza evaluarea necesară stabilirii prețului de ofertă menționat la art. 4. Art. 4. — Prețul acțiunilor care se vând potrivit prevederilor art. 1, determinat și recomandat de către intermediarul autorizat prevăzut la art. 2 lit. b), este aprobat prin hotărâre a Guvernului. Art. 5. — (1) în vederea realizării și monitorizării procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială se constituie o comisie de coordonare a procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială și o comisie de pregătire și de urmărire a procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială, formate din membrii titulari și supleanți, și secretariate tehnice aferente acestora. (2) Comisia pentru coordonarea procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială are următoarea componență: a) ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, având funcția de președinte; b) ministrul finanțelor publice; c) un secretar de stat din aparatul propriu de lucru al primului- ministru, numit de primul-ministru; d) șeful Oficiului Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie; e) un secretar de stat numit prin ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri; f) un secretar de stat numit prin ordin al ministrului finanțelor publice; g) directorul general al Societății Naționale de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș. (3) Fiecare instituție prevăzută la alin. (2), reprezentată în comisia pentru coordonarea procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială, își va desemna câte un membru supleant. (4) Comisia de coordonare a procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială are, dar fără a se limita la acestea, următoarele atribuții principale: a) coordonarea activității comisiei de pregătire și urmărire a procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială. Din comisia de pregătire și urmărire a procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială vor face parte reprezentanți ai Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, ai Oficiului Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie și ai Societății Naționale de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș; b) analiza/aprobarea informărilor/rapoartelor primite din partea comisiei de pregătire și urmărire a procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială cu privire la stadiul procesului; MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 596/23.VIII.2010 3 c) avizarea prețului acțiunilor, determinat și recomandat potrivit prevederilor art. 4, care este supus aprobării prin hotărâre a Guvernului; d) luarea măsurilor care se impun pe parcursul derulării procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială. (5) Numărul membrilor, membrilor supleanți și componența comisiei de pregătire și urmărire a procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială, precum și ale secretariatelor tehnice ale comisiilor prevăzute la alin. (1), drepturile și atribuțiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri, la propunerea șefului Oficiului Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie. (6) Activitatea comisiilor prevăzute la alin. (1) și secretariatelor tehnice aferente acestora încetează la finalizarea procesului de vânzare de acțiuni prin ofertă publică secundară inițială, certificată prin confirmarea încasării sumelor reprezentând prețul acțiunilor conform contractului încheiat cu intermediarul autorizat. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 4 august 2010. Nr. 831.’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și având în vedere prevederile art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2010 privind unele măsuri pentru reorganizarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și a unor structuri aflate în subordinea acestuia, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se reorganizează Agenția Națională pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu” ca instituție publică, cu personalitate juridică, finanțată integral de la bugetul de stat, în subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, denumită în continuare Agenție. (2) Agenția este autoritatea națională competentă în domeniul zootehnic privind ameliorarea, reproducția, conservarea și managementul resurselor genetice. (3) Sediul Agenției este în șos. București — Ploiești, km 18,2, comuna Balotești, județul Ilfov. Art. 2. —Agenția are următoarele atribuții principale: a) coordonează la nivel național activitatea de ameliorare, reproducție, conservare și managementul resurselor genetice la animale; b) asigură implementarea legislației comunitare în legislația națională pentru domeniul de activitate al Agenției; c) coordonează într-un sistem unitar programele naționale de ameliorare genetică a efectivelor de animale; d) organizează și efectuează inspecția de stat în domeniul de activitate al Agenției; e) organizează și efectuează activitatea de individualizare, identificare, înregistrare, constituire și actualizare a bazei de date, acordă numărul unic UELN (Universal Equine Life Number), emite și eliberează pașapoartele la ecvidee; f) controlează modul de aplicare a sistemului de individualizare, identificare și înregistrare la animalele cuprinse în programele de ameliorare; g) este responsabilă de întreaga activitate de control oficial al producției, de metodele de monitorizare a performanțelor și de evaluarea valorii genetice a animalelor; autorizează organizațiile pentru efectuarea controlului oficial al producțiilor, cantitativ și calitativ, și pentru calcularea și publicarea rezultatelor; h) organizează și efectuează inspecția controlului oficial al producțiilor la animale, verifică respectarea tehnologiei de testare a reproducătorilor după performanțe proprii și descendenți, pe diferite etape de selecție, participă în comisiile de bonitare a animalelor de fermă; i) acreditează organizații și asociații care înființează și conduc registre genealogice la animalele de fermă; j) menține conducerea registrelor genealogice la animale până în momentul acreditării asociațiilor sau organizațiilor, în conformitate cu prevederile legislației europene în acest domeniu; k) monitorizează la nivel național activitatea de reproducție, organizată și desfășurată prin montă naturală, însămânțări artificiale și embriotransfer; I) autorizează din punct de vedere zootehnic stațiunile de însămânțări artificiale, centrele de colectare, prelucrare și depozitare a materialului seminal, autorizează reproducătorii masculi utilizați la însămânțări artificiale; m) autorizează operatorii economici care depozitează și comercializează embrioni și material seminal congelat; n) efectuează analize,’teste și expertize în laboratoarele proprii pentru certificarea datelor din domeniul de activitate; o) autorizează organizațiile, asociațiile și alte unități implicate în desfășurarea activităților de reproducție, prin însămânțări artificiale, montă dirijată și embriotransfer; p) autorizează stațiunile și punctele de montă publică, herghelii și depozite de armăsari, verifică existența reproducătorilor pentru montă naturală și îi autorizează din punct de vedere zootehnic; q) organizează și desfășoară cursuri de perfecționare a pregătirii profesionale și instruire a personalului propriu și a operatorilor de specialitate din domeniul de activitate, autorizează operatorii de însămânțări artificiale; r) coordonează și îndrumă tehnic organizarea și desfășurarea activității’ de informatizare și computerizare a rețelei’ naționale de ameliorare și reproducție în zootehnie; s) verifică respectarea criteriilor privind acordarea codurilor de identificare pentru fermele de selecție, de reproducție și stațiile de incubație, controlează respectarea normelor tehnice 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 596/23.VIII.2010 privind producerea și comercializarea ouălor pentru incubație și a puilor de păsări de fermă; ș) autorizează stupinele de elită și stupinele de multiplicare; t) verifică îndeplinirea criteriilor de eligibilitate și aprobă programele de conservare și utilizare a raselor de animale aflate în stare critică, în pericol de dispariție, vulnerabile și a celor nesigure, asigură funcționarea băncii de gene; ț) atestă asociațiile profesionale de crescători la speciile de animale care nu fac obiectul programelor de conservare și utilizare a resurselor genetice animale: porumbei, câini, pisici și alte animale de companie; u) emite certificatul de omologare a raselor, liniilor, hibrizilor și noilor creații biologice în baza normelor tehnice; v) emite certificatul pentru carnea de bovine adulte-masculi, conform reglementărilor europene; w) verifică corectitudinea datelor înscrise în cărțile de rasă, în scopul îmbunătățirii genetice a populațiilor de ecvidee și al conservării patrimoniului genetic, și autorizează armăsarii pepinieri din herghelii și de montă publică; x) avizează deconturile privind aprobarea normelor de cheltuieli finanțate de la bugetul de stat, pentru întreținerea cabalinelor din categoria „Herghelia Națională”; y) verifică respectarea condițiilor privind acordarea de ajutoare de stat pentru ameliorarea raselor de animale; z) avizează importul-exportul de animale vii pentru reproducție, material seminal, embrioni, ovule, ouă de incubație pentru reproducție, certifică prin buletine oficiale de analiză și expertiză calitatea materialului seminal; aa) participă prin laboratoarele proprii la controlul de rutină pentru verificarea parametrilor fizico-chimici și de calitate a laptelui; bb) participă în comisiile zooveterinare în vederea stabilirii valorii de înlocuire a animalelor; cc) constată și dispune sancțiuni conform legislației zootehnice și actelor normative în vigoare, retrage acreditările și autorizările oricărei asociații sau organizații care refuză sau ignoră deliberat condițiile stabilite inițial; dd) propune Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale proiecte de acte normative și elaborează norme tehnice și metodologice în vederea îndeplinirii atribuțiilor specifice; ee) îndeplinește orice alte atribuții ce rezultă din prezenta hotărâre și din reglementările legale în vigoare. Art. 3. — (1) Agenția este condusă de un director general, numit, în condițiile legii, prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale. (2) Directorul general al Agenției are calitatea de ordonator terțiar de credite. (3) Directorul general conduce activitatea Agenției și o reprezintă în raporturile cu celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale, cu alte persoane juridice și fizice, precum și în justiție. (4) în exercitarea atribuțiilor sale, directorul general emite decizii. (5) Directorul general poate da mandat de reprezentare unor persoane din cadrul Agenției. Art. 4. —Agenția are acces gratuit de consultare a bazei de date, proprietate publică a statului privind individualizarea și înregistrarea animalelor. Art. 5. — Personalul din cadrul Agenției este constituit din funcționari publici și personal angajat pe bază de contract individual de muncă. Art. 6. — (1) Numărul maxim de posturi pentru Agenție și pentru oficiile pentru ameliorare și reproducție în zootehnie se reduce de la 854 la 302. (2) Structura organizatorică, statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare ale Agenției se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (3) încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat, precum și stabilirea drepturilor salariale aferente se realizează prin decizie a directorului general, cu respectarea termenelor și a procedurii prevăzute de legea aplicabilă fiecărei categorii de funcții. (4) Salarizarea personalului Agenției se face potrivit legislației în vigoare privind salarizarea funcționarilor publici și a personalului angajat pe bază de contract individual de muncă. Art. 7. — (1) Atribuțiile de autoritate competentă ale Agenției sunt îndeplinite la nivel județean de către oficiile pentru ameliorare și reproducție în zootehnie, structuri fără personalitate juridică în subordinea Agenției, care își desfășoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare. (2) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se desființează centrele regionale pentru ameliorare și reproducție în zootehnie, cu personalitate juridică, organizate în teritoriu la: lași, Constanța, București, Dolj, Arad, Cluj și Brașov. ’ (3) Patrimoniul centrelor regionale pentru ameliorare și reproducție în zootehnie, precum și patrimoniul oficiilor pentru ameliorare și reproducție în zootehnie se preiau de Agenție pe baza bilanțului contabil de închidere al instituției care predă, însoțit de balanța de verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situația fluxurilor de trezorerie și celelalte anexe, ce se întocmesc la finele anului, prin protocol de predare-preluare, încheiat în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (4) Preluarea/Transferul personalului de la centrele regionale pentru ameliorare și reproducție în zootehnie, precum și de la oficiile pentru ameliorare și reproducție în zootehnie laÂgenție se face în limita numărului de posturi aprobat. Art. 8. — Normele tehnice pentru desfășurarea activității inspecției de stat, modelul legitimațiilor, al ștampilelor și al proceselor-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 9. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 1.403/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 821 din 30 noiembrie 2009, se abrogă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Șeful Departamentului pentru Âfaceri Europene, Bogdan Mănoiu p . Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat București, 11 august 2010. Nr. 834.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 596/23.VIII.2010 5 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiție „Varianta de ocolire a municipiului Alexandria” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 42 alin. (1) lit. a) și alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 11 lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România”,’ aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiție „Varianta de ocolire a municipiului Alexandria”, prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Finanțarea obiectivului de investiție menționat la art. 1 se face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în proporție de 69,25% și 30,75% de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programului de investiții publice aprobat potrivit legii. Art. 3. — Ministerul Transporturilor și Infrastructurii răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Ud rea p. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat București, 11 august 2010. Nr. 840.’ ANEXĂ CARACTERISTICILE PRINCIPALE SI INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI Al OBIECTIVULUI DE INVESTIȚIE Varianta de ocolire Alexandria Titular: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Beneficiar: Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. Amplasament: Varianta de ocolire a municipiului Alexandria se desprinde din DN6 în apropierea kilometrului 84, ocolește prin partea de nord municipiul și localitatea Nanov, traversează râul Vedea, ocolește prin nord localitatea Buzescu și revine în DN6 la kilometrul 98+785. Indicatori tehnico-economici: Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA mii lei 199.859 (în prețuri lună/an/1 euro = 4,0958 lei din 1 aprilie 2010), din care C+M mu lei 110.448 Eșalonarea investiției: Anul I INV mii lei 79.944 C+M mii lei 44.179 Anul II INV mii lei 119.915 C+M mii lei 66.269 Durata de realizare a investiției: 24 de luni Capacități: Lungime 13,28 km Lățime platformă 10 m Lățime carosabil 7 m Poduri noi 1 buc. Podețe noi 22 buc. Parcări de odihnă 2 buc. Factori de risc Obiectivul se va proteja antiseismic conform Normativului P 100-1/2006. Finanțarea investiției Finanțarea obiectivului de investiție se va face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în proporție de 69,25% și 30,75% de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor si Infrastructurii și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programului de investiții publice aprobat potrivit legii. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 596/23.VIII.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI ORDIN privind aprobarea Regulamentului de calificare a producției de energie electrică în cogenerare de înaltă eficiență și de verificare și monitorizare a consumului de combustibil și a producțiilor de energie electrică și energie termică utilă în cogenerare de înaltă eficiență Având în vedere prevederile art. 9 alin. (9), ale art. 11 alin. (1) și alin. (2) lit. a) și h), ale art. 73 din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările și completările ulterioare, prevederile art. 6 lit. b) și i) din Hotărârea Guvernului nr. 1.215/2009 privind stabilirea criteriilor și a condițiilor necesare implementării schemei de sprijin pentru promovarea cogenerării de înaltă eficiență pe baza cererii de energie termică utilă, precum și prevederile Hotărârii Guvernului nr. 219/2007 privind promovarea cogenerării bazate pe cererea de energie termică utilă, în temeiul dispozițiilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, cu completările ulterioare, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Regulamentul de calificare a producției de energie electrică în cogenerare de înaltă eficiență și de verificare și monitorizare a consumului de combustibil și a producțiilor de energie electrică și energie termică utilă în cogenerare de înaltă eficiență, cuprins în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Operatorii economici care dețin sau exploatează comercial unități de cogenerare, furnizorii consumatorilor casnici și Compania Națională „Transelectrica” — S.A. duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Entitățile organizatorice din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei urmăresc respectarea prevederilor prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, lulius Dan Plaveti București, 29 iulie 2010. Nr. 23. ’ *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 596 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE ORDIN pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masă pentru semestrul II al anului 2010 în temeiul: — Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelorde masă, aprobată prin Legea nr. 154/2007; — Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2005 privind unele măsuri de natură fiscală și financiară pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naționale, aprobată prin Legea nr. 187/2006; — art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 5/1999, cu modificările ulterioare; — art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare, ministrul muncii, familiei și protecției sociale emite următorul ordin: Art. 1. — Pentru semestrul II al anului 2010, începând cu luna septembrie, valoarea nominală a unui tichet de masă, stabilită potrivit prevederilor art. 31 alin. (3) teza a ll-a și alin. (4) din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 5/1999, cu modificările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2005 privind unele măsuri de natură fiscală și financiară pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 596/23.VIII.2010 7 denominarea monedei naționale, aprobată prin Legea nr. 187/2006, și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, aprobată prin Legea nr. 154/2007, se menține la nivelul ultimei valori nominale indexate de 8,72 lei. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan București, 13 august 2010. Nr. 1.112. MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE Nr. 1.117 din 17 august 2010 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Nr. 2.170 din 20 august 2010 ORDIN pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin programele operaționale, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului ministrului muncii, familiei și egalității de șanse și al ministrului economiei și finanțelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”, cu modificările ulterioare, în temeiul art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007, cu modificările și completările ulterioare, ministrul muncii, familiei și protecției sociale și ministrul finanțelor publice emit următorul ordin: Art. 1. — (1) în înțelesul prezentului ordin, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) fonduri publice — sume alocate din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare; b) beneficiar—are înțelesul prevăzut în Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de coeziune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999. în cadrul prezentului ordin, pentru proiectele implementate în parteneriat, termenul beneficiar semnifică parteneriatul, compus din două sau mai multe entități cu personalitate juridică, înregistrate în România și/sau în statele membre ale Uniunii Europene; c) subcontractare (externalizare) — în cazul finanțărilor nerambursabile acordate prin Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” (POSDRU) în baza unui contract de finanțare, externalizarea (subcontractul) reprezintă acel acord scris/contract încheiat în baza legislației relevante, prin care beneficiarul încredințează o activitate sau o parte limitată a unei activități asumate prin cererea de finanțare unei terțe persoane juridice, alta decât entitățile partenere; d) diurna — suma forfetară zilnică primită de personalul beneficiarului care participă la o activitate din proiect, acoperind cheltuielile cu hrana și alte cheltuieli diverse, cu excepția cheltuielilor de cazare; e) cheltuieli eligibile — au înțelesul prevăzut în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergentă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009; f) subvenții (ajutoare, premii) — suport acordat de către beneficiar grupului-țintă eligibil, sub formă financiară sau în natură; g) personalul administrativ — membri ai echipei de implementare, cu atribuții de audit intern, secretariat, casier; h) personalul auxiliar — persoane care desfășoară activități de suport pentru activitățile principale ale beneficiarului, cum ar fi: șofer, personal pentru curățenie, administrator de clădire, paznic, responsabil de medicina muncii, responsabil resurse umane; i) onorariu — contravaloarea unei munci prestate de o persoană fizică în favoarea beneficiarului, în afara unui raport juridic de muncă, pe o durată determinată, care nu presupune subordonare față de beneficiar, precum și contravaloarea muncii prestate în cazul profesiunilor liberale. (2 ) Termenul operațiune are înțelesul prevăzut în Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului și în Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de Coeziune și a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională. (3 ) Termenul leasing are înțelesul prevăzut de Ordonanța Guvernului nr. 51/1997 privind operațiunile de leasing și societățile de leasing, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 90/1998, republicată, cu modificările și completările ulterioare. (4 ) în contextul implementării POSDRU, categoria „Cheltuieli cu personalul” cuprinde cheltuielile cu experții angajați de către beneficiar aferente salariilor și asimilate acestora, cheltuieli cu contribuții sociale aferente salariilor și asimilate acestora, respectiv cheltuielile aferente onorariilor. (5 ) în funcție de dimensiunea finanțării acordate din POSDRU și de nivelul de implementare, se definesc următoarele tipuri de proiecte: 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 596/23.VIII.2010 a) proiecte implementate la nivel național, sectorial sau multiregional (cu valori echivalente în lei cuprinse între 500.000 și 5.000.000 euro); b) proiecte implementate la nivel multiregional, regional sau local (cu valori echivalente în lei cuprinse între 50.000 și 499.999 euro); c) proiecte depuse în cadrul schemei de ajutor de minimis pentru întreprinderi — proiecte cu o valoare eligibilă echivalentă în lei cuprinsă între 10.000—200.000 euro; d) proiecte depuse în cadrul schemei de ajutor de stat pentru întreprinderi — proiecte cu o valoare eligibilă echivalentă în lei cuprinsă între 10.000—2.000.000 euro. Art. 2. — (1) în vederea implementării POSDRU se definesc următoarele categorii de cheltuieli eligibile: A. Pentru axele prioritare 1—6: a) cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului; b) cheltuieli cu cazarea, transportul și diurna; c) cheltuieli pentru derularea proiectului; d) cheltuieli aferente activităților subcontractate (externalizate); e) taxe; f) cheltuieli pentru închirieri și leasing, necesare derulării activităților proiectului; g) subvenții (ajutoare) și burse; h) cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administrație; i) cheltuieli de informare și publicitate; j) cheltuieli de tip FEDR. B. Pentru axa prioritară 7: a) cheltuieli cu personalul; b) cheltuieli cu cazarea, transportul și diurna; c) cheltuieli aferente managementului de program; d) cheltuieli financiare și juridice; e) cheltuieli pentru închirieri, amortizări și leasing; f) cheltuieli generale de administrație; g) cheltuieli de informare și publicitate; h) cheltuieli aferente organizării de evenimente; i) cheltuieli pentru instruirea personalului din Autoritatea de management/Organismul intermediar și a potențialilor beneficiari; j) cheltuieli de tip FEDR. (2) Categoriile de cheltuieli enumerate la alin. (1), cu excepția celei de la lit. A lit. h), reprezintă costuri directe, în înțelesul prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.081/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul Social European si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.784/1999. Art. 3. — (1) Pentru a fi eligibilă, o cheltuială trebuie să îndeplinească cumulativ prevederile art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin programele operaționale, cu modificările și completările ulterioare, precum și următoarele condiții cu caracter specific: a) să fie efectiv plătită de către beneficiar de la data intrării în vigoare a contractului de finanțare/deciziei de finanțare sau de la data menționată în contractul de finanțare/decizia de finanțare; b) să nu fi făcut obiectul altor finanțări din fonduri publice, cu excepția prevederilor art. 7 lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007, cu modificările și completările ulterioare. (2) Cheltuielile efectuate, în calitate de beneficiar, de către Autoritatea de management, organismele intermediare și/sau alte structuri din cadrul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale cu rol de control și audit, pentru implementarea operațiunilor finanțate în cadrul POSDRU, sunt considerate eligibile de la 1 ianuarie 2007 sau de la data înființării/desemnării, dacă aceasta este ulterioară datei de 1 ianuarie 2007. Art. 4. — Contribuția beneficiarului la realizarea operațiunii trebuie să fie realizată sub formă financiară. Art. 5. — (1) Cheltuielile referitoare la următoarele subcontracte (externalizări) nu sunt eligibile pentru cofinantarea din POSDRU: a) subcontractele (externalizările) care determină o creștere a costului de executare a operațiunii, fără a aduce o valoare adăugată; b) subcontractele (externalizările) în temeiul cărora plata se definește în procente din costul total al proiectului. (2) Pentru toate subcontractele (externalizările), subcontractorii se angajează să furnizeze organismelor de audit și de control toate informațiile necesare privind activitățile subcontractate. (3) Procentul maxim de subcontractare (externalizare) este după cum urmează: a) maximum 60% din valoarea totală eligibilă a proiectului, în cazul proiectelor din cadrul schemelor de ajutor de stat/schemelor de minimis; b) maxim 49% din valoarea totală eligibilă a proiectului, în cazul altor proiecte decât cele care cad sub incidența ajutorului de stat/schemelor de minimis. (4) Următoarele tipuri de activități pot fi subcontractate (externalizate): — diverse servicii specializate, achiziționate de pe piață pentru care beneficiarul nu are expertiza necesară, inclusiv managementul proiectului și consultanță juridică; — contractele încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizării unor servicii, cum ar fi: organizarea de evenimente, pachete complete conținând transport și cazare pentru participanți și/sau personalul propriu, sonorizare, interpretariat, audit financiar extern, expertiză contabilă, editarea și tipărirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare, editarea și tipărirea de materiale publicitare. Art. 6. — (1) Regulile de eligibilitate a cheltuielilor finanțate din POSDRU în funcție de localizarea activităților sunt prezentate în anexa nr. 1. (2) Regulile de eligibilitate a cheltuielilor finanțate din POSDRU în funcție de localizarea activităților se aplică doar proiectelor finanțate la nivel regional sau multiregional. Art. 7. — în cadrul unei operațiuni, cheltuielile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. A lit. h) pot fi declarate în una dintre următoarele modalități, după cum este menționat în contractul de finanțare: a) cheltuieli declarate pe baza costurilor reale, dovedite prin documente justificative, în conformitate cu metodologia elaborată de Autoritatea de management; b) cheltuieli declarate în mod forfetar, ca procent din costurile directe declarate de beneficiar, și susținute de documente justificative, în conformitate cu metodologia elaborată de Autoritatea de management și aprobată de Comisia Europeană. Art. 8. — (1) în cazul activităților de cooperare transnațională, cheltuielile prezentate în anexa nr. 6 sunt eligibile în cadrul următoarelor tipuri de activități: a) organizarea și/sau managementul reuniunilor, evenimentelor, schimbului de experiență, rețelelor de vizitare; b) desfășurarea activităților de organizare și/sau de management al reuniunilor, evenimentelor, schimbului de experiență, rețelelor de vizitare; c) activitățile de realizare și diseminare a studiilor și/sau a analizelor necesare pentru pregătirea și implementarea operațiunilor; d) alte activități aferente proiectului. ( 2) Totalul cheltuielilor cu activitățile transnaționale va include: — cheltuielile efectuate de partenerii transnaționali, indiferent de locația unde a fost efectiv plătită cheltuiala; — cheltuielile efectuate de beneficiar în țările din care provin partenerii transnaționali sau în statele membre ale Uniunii MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 596/23.VIII.2010 9 Europene, în cazul în care parteneriatul nu include un partener transnațional. Art. 9. — Pentru cheltuielile cu cazarea, transportul și diurna se aplică următoarele reguli specifice de eligibilitate: 1. în cazul personalului autorităților și instituțiilor publice, indiferent de finanțarea acestora, pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în cadrul localității, în interesul serviciului, drepturile acestuia se stabilesc potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării, în cadrul localității, în interesul serviciului, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi și obligații ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările și completările ulterioare. 2. Pentru personalul beneficiarilor, alții decât cei prevăzuți la pct. 1, se aplică următoarele reguli: a) Pentru cheltuielile de transport se aplică următoarele reguli: (i) avionul, pe orice distanță, clasa economică; (ii) trenul, după tariful clasei a ll-a, pe distanțe de până la 300 km, și după tariful clasei I, pe distanțe mai mari de 300 km; (iii) navele de călători, după tariful clasei I; (iv) mijloace de transport în comun, după tarifele stabilite pentru acele mijloace; (v) mijloace de transport auto, maximum 7,5 litri combustibil/100 km; (vi) costul tichetelor pentru rezervarea locurilor, costul suplimentelor de viteză, precum și comisioanele percepute de agențiile de voiaj/turism intră în cheltuielile eligibile; (vii) sunt eligibile cheltuielile pentru utilizarea vagonului de dormit numai în cazul călătoriilor efectuate pe timp de noapte, pe distanțe de peste 300 km; (viii) sunt considerate eligibile și: — cheltuielile pentru transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun sau taxi, la și de la aeroport, gară, autogară sau port și locul delegării ori locul de cazare; — cheltuielile de transport efectuat cu mijloacele de transport în comun pe distanța dintre locul de cazare și locul delegării; — taxele pentru trecerea podurilor; — taxele de traversare cu bacul; — taxele de aeroport, gară, autogară sau port; — alte taxe privind circulația pe drumurile publice, prevăzute de dispozițiile legale în vigoare. b) Pentru cheltuielile aferente diurnei se aplică următoarele reguli: (i) numărul zilelor calendaristice în care persoana se află în delegare se calculează de la data și ora plecării până la data și ora înapoierii mijlocului de transport în localitatea unde își are locul permanent de muncă, considerându-se fiecare 24 de ore câte o zi de delegare; (ii) pentru delegarea cu durata de o singură zi, precum și pentru ultima zi, în cazul delegării de mai multe zile, diurna se acordă numai dacă durata delegării este de cel puțin 12 ore; (iii) maxime de referință: — 350 lei pe zi/persoană pentru deplasările externe; — 200 lei pe zi/persoană pentru deplasările interne, c) Pentru cheltuielile de cazare se aplică următoarele reguli: (i) sunt eligibile cheltuielile de cazare pe baza documentelor justificative emise de structurile de primire turistice. în structurile de primire turistice se includ: hoteluri, moteluri, vile, bungalow-uri, cabane, campinguri, sate de vacanțe, pensiuni, popasuri turistice; (ii) la stabilirea cheltuielilor de cazare care se decontează se iau în considerare taxa de parcare hotelieră, taxa de stațiune și alte taxe prevăzute de dispozițiile legale în vigoare; (iii) în situația în care în costul cazării este inclus și micul dejun, se decontează și contravaloarea acestuia; (iv) maxime de referință: — 600 lei pe zi/persoană pentru deplasările externe; — 300 lei pe zi/persoană pentru deplasările interne. Art. 10. — Pentru cheltuielile financiare și juridice (notariale) se aplică următoarele reguli specifice de eligibilitate: a) Atunci când proiectul necesită deschiderea unui/unor cont/conturi separat/separate pentru punerea în aplicare a acestuia, cheltuielile bancare legate de deschiderea, gestionarea și operarea contului/conturilor sunt eligibile. b) Cheltuielile aferente eliberării garanțiilor bancare sunt eligibile în măsura în care garanțiile sunt cerute de Autoritatea de management/organismele intermediare POSDRU la acordarea prefinanțării. Art. 11. — Pentru cheltuielile privind închirierile, amortizările și leasingul se aplică următoarele reguli specifice de eligibilitate: a) Cheltuielile cu amortizarea bunurilor sau echipamentelor constituie o cheltuială eligibilă cu respectarea prevederilor art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007, cu modificările și completările ulterioare, cu condiția ca finanțările nerambursabile din fonduri publice să nu fi contribuit la achiziționarea acestor bunuri sau echipamente. b) Regulile de eligibilitate privind leasingul sunt prezentate în anexa nr. 2. Art. 12. — Regulile de eligibilitate privind cheltuielile aferente managementului și implementării POSDRU sunt prezentate în anexa nr. 3. Art. 13. — (1) Regulile de eligibilitate pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare la achiziționarea de terenuri sunt prezentate în anexa nr. 4. (2 ) Regulile de eligibilitate pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare la achiziționarea de bunuri imobile sunt prezentate în anexa nr. 5. Art. 14. — Se aprobă lista cheltuielilor eligibile aferente axelor prioritare 1—6, prevăzute în anexa nr. 6, și lista cheltuielilor eligibile aferente axei prioritare 7 „Asistența tehnică”, prevăzută în anexa nr. 7. Art. 15. — Prevederile prezentului ordin sunt aplicabile cheltuielilor efectuate din asistența comunitară, precum și din cofinanțarea națională pentru operațiunile derulate în cadrul POSDRU în următoarele axe prioritare: a) axa prioritară 1 „Educația și formarea profesională în sprijinul creșterii economice și dezvoltării societății bazate pe cunoaștere”; b) axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii”; c) axa prioritară 3 „Creșterea adaptabilității lucrătorilor și a întreprinderilor”; d) axa prioritară 4 „Modernizarea serviciului public de ocupare”; e) axa prioritară 5 „Promovarea măsurilor active de ocupare”; f) axa prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale”; g) axa prioritară 7 „Asistență tehnică”. Art. 16. —Anexele nr. 1—7 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 17. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse și al ministrului economiei și finanțelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”, publicat 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 596/23.VIII.2010 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 86 din 4 februarie 2008, cu modificările ulterioare, se abrogă. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu REGULI DE ELIGIBILITATE a cheltuielilor finanțate din POSDRU în funcție de localizarea activităților 1. Normă generală Activitățile finanțate din POSDRU se desfășoară în mod normal în regiunea/regiunile eligibilă/eligibile. 2. Excepție 2.1. în cazul în care regiunea/regiunile unde se implementează proiectul beneficiază total sau parțial de o activitate executată în afara acestei/acestor regiuni, Autoritatea REGULI DE ELIGIBILITATE privind leasingul 1. Normă generală Cheltuielile efectuate în cadrul operațiunilor de leasing sunt eligibile pentru finanțarea din POSDRU în condițiile stabilite la pct. 2. 2. Ajutorul acordat locatarului 2.1. Utilizatorul de leasing este beneficiarul finanțării din POSDRU. 2.2. Ratele de leasing (exclusiv avansul și valoarea reziduală) plătite de utilizatorul de leasing locatorului, însoțite de o factură achitată sau de un document contabil cu valoare justificativă echivalentă, constituie o cheltuială eligibilă pentru finanțarea din POSDRU. 2.3. Celelalte costuri legate de contractul de leasing (taxe, marja locatorului, costuri de refinanțare, cheltuieli generale, cheltuieli de asigurare) sunt excluse din cheltuielile eligibile, rata de leasing fiind eligibilă pentru finanțare din POSDRU. 2.4. Asistența financiară nerambursabilă legată de contractele de leasing se plătește utilizatorului de leasing în una sau mai multe tranșe, în funcție de ratele de leasing plătite efectiv. Atunci când durata contractului de leasing depășește data finală prevăzută pentru luarea în calcul a plăților cu titlu de asistență financiară nerambursabilă, numai cheltuielile legate de ratele de leasing datorate și achitate de utilizatorul leasingului până la data finală a plăților cu titlu de asistență financiară nerambursabilă pot fi considerate eligibile. 2.5. în cazul unui contract de leasing întocmit în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 51/1997 privind operațiunile de leasing și societățile de leasing, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care nu conține o clauză de răscumpărare și a cărui durată este mai mică decât perioada corespunzătoare duratei de viață utile a bunului care face obiectul contractului, ratele de leasing sunt eligibile pentru finanțare din POSDRU proporțional cu perioada operațiunii eligibile. Cu toate acestea, utilizatorul de leasing trebuie să fie în măsură să dovedească faptul că leasingul a fost metoda cea mai rentabilă pentru a obține folosința bunului. în cazul în care se dovedește că prețurile ar fi fost mai mici dacă s-ar fi utilizat o metodă alternativă (de exemplu, închirierea de echipamente), cheltuielile adiționale se deduc din cheltuielile eligibile. ANEXA Nr. REGULI DE ELIGIBILITATE privind cheltuielile aferente managementului și implementării POSDRU Normă generală 1.1. Sunt considerate eligibile cheltuielile cu personalul încadrat, în baza unor raporturi de serviciu sau contract individual de muncă, cu normă parțială sau întreagă de lucru, având atribuții în procesul de gestionare a POSDRU în următoarele structuri: a) Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane; b) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane — Regiunea Nord-Est; c) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane — Regiunea Sud-Est; d) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane — Regiunea Sud Muntenia; Art. 18. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. ANEXA Nr. 1 de management/Organismul intermediar poate accepta cofinanțarea operațiunii în cazul în care este îndeplinită condiția stabilită la pct. 2.2. Prevederile pct. 2.2 nu sunt aplicabile cheltuielilor aferente activităților de cooperare transnațională. 2.2. Pentru fiecare proiect, cheltuielile eligibile acceptate în temeiul pct. 2.1 nu trebuie să depășească 10% din cheltuielile totale eligibile ale proiectului. ANEXA Nr. 2 e) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane — Regiunea Sud-Vest Oltenia; f) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane — Regiunea Vest; g) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane — Regiunea Nord-Vest; h) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane — Regiunea Centru; i) Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane — Regiunea București—Ilfov; j) Organismul Intermediar pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane — Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 596/23.VIII.2010 11 k) Organismul Intermediar pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane — Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă; I) Organismul Intermediar pentru Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane — Centrul Național de Dezvoltare a învățământului Profesional și Tehnic; m) structuri din cadrul Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse cu rol de control și/sau audit. 1.2. Sunt considerate eligibile cheltuielile cu personalul care realizează activități adiacente de natură tehnică, financiară, contabilă, juridică sau audit încadrat în structurile precizate la pct. 1.1. 1.3. Cheltuielile cu personalul prevăzute la pct. 1.1 și 1.2 se decontează conform contractului de muncă/raportului de serviciu sau proporțional cu procentul prevăzut în fișa postului/foaia de prezență aferent atribuțiilor specifice gestionării POSDRU sau activităților adiacente gestionării POSDRU. 1.4. Sunt considerate eligibile cheltuielile privind intervențiile experților și ale altor participanți la reuniunile comitetelor de monitorizare, inclusiv participanți provenind din state membre, în cazul în care președintele acestor comitete consideră necesară prezența acestora (cazare, transport și diurnă/onorarii). 1.5. Sunt considerate eligibile cheltuielile detaliate în anexa nr. 7 la ordin. ANEXA Nr. 4 REGULI DE ELIGIBILITATE pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare la achiziționarea de terenuri Normă generală 1.1. Costul achiziționării de terenuri virane este eligibil pentru cofinanțarea din POSDRU numai în cazul în care sunt îndeplinite următoarele 3 condiții, fără a aduce atingere aplicării normelor interne mai stricte: a) trebuie să existe o legătură directă între achiziționarea de terenuri și obiectivele operațiunii cofinanțate; b) partea din suma totală a cheltuielilor eligibile legate de operațiune, reprezentată de achiziționarea terenului, să nu depășească 10% din costul total eligibil al proiectului; c) trebuie să se obțină o certificare din partea unui expert calificat independent sau a unui organism oficial desemnat, care să confirme faptul că prețul de achiziție nu este superior valorii de piață. 1.2. în cazul operațiunilor de ajutor de stat care intră sub incidența art. 87 din Tratatul de instituire a Comunității Europene, eligibilitatea achiziționării de terenuri trebuie să fie evaluată luând în considerare ansamblul regimului de ajutoare. ANEXA Nr. 5 REGULI DE ELIGIBILITATE pentru cheltuielile de tip FEDR referitoare la achiziționarea de bunuri imobile 1. Normă generală Costul achiziționării de bunuri imobile, adică de clădiri deja construite și terenuri pe care se află acestea, este eligibil pentru cofinanțarea din POSDRU în cazul în care există o legătură directă între achiziție și obiectivele operațiunii în cauză, cu respectarea condițiilor enumerate la pct. 2. 2. Condiții de eligibilitate 2.1. Trebuie să se obțină o certificare din partea unui expert calificat independent sau a unui organism desemnat oficial, care să confirme că prețul de achiziție nu depășește valoarea de piață. în plus, această certificare atestă conformitatea clădirii cu legislația internă sau precizează aspectele care nu sunt conforme și pentru care este prevăzută o rectificare din partea beneficiarului în cadrul operațiunii. 2.2. Clădirea nu trebuie să fi făcut în ultimii 10 ani obiectul unei finanțări naționale sau comunitare care ar putea da naștere unui ajutor dublu în caz de cofinanțare a achiziției din POSDRU. 2.3. Bunul imobil este utilizat în scopul formulat în cadrul cererii de finanțare, anexa la contractul de finanțare și avizat de către Autoritatea de management, pentru perioada prevăzută de aceasta. 2.4. Clădirea poate fi utilizată numai în conformitate cu obiectivele operațiunii. Aceasta poate găzdui servicii ale administrației publice numai în cazul în care această utilizare este conformă cu activitățile eligibile ale POSDRU. ANEXA Nr. 6 LISTA cheltuielilor eligibile aferente axelor prioritare 1—6 1. Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului¹: 1.1. Salarii și asimilate acestora: a) salarii b) prime, stimulente, bonusuri, ore suplimentare (conform legislației în vigoare) 1.2. Onorarii (inclusiv taxele și contribuțiile sociale aferente conform legislației în vigoare) 1.3. Contribuții sociale aferente cheltuielilor salariale și cheltuielilor asimilate acestora (contribuții angajați și angajatori): a) contribuții de asigurări sociale de stat b) contribuții de asigurări de șomaj c) contribuții de asigurări sociale de sănătate d) contribuții de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale e) alte contribuții. i Cu excepția celor încadrate la pct. 8 „Cheltuieli indirecte/Cheltuieli generale de administrație” 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 596/23.VIII.2010 2. Cheltuieli cu cazarea, transportul și diurna: 2.1. Transport de persoane (personal propriu, participanți, alte persoane) 2.2. Transport de materiale și echipamente 2.3. Cazare 2.4. Diurnă (pentru personalul propriu). 3. Cheltuieli pentru derularea proiectului: 3.1. Servicii de sonorizare 3.2. Traducere și interpretare 3.3. Prelucrare date 3.4. întreținere, actualizare și dezvoltare aplicații informatice 3.5. Achiziționare de publicații, cărți, reviste de specialitate relevante pentru operațiune, în format tipărit și/sau electronic 3.6. Concesiuni, brevete, licențe, mărci comerciale, drepturi și active similare 3.7. Materiale consumabile: a) cheltuieli cu materii prime și materiale necesare derulării cursurilor practice b) cheltuieli cu hrana c) materiale direct atribuibile susținerii activităților de educație și formare d) papetărie. 4. Cheltuieli aferente activităților subcontractate (externalizate): 4.1. Cheltuieli aferente diverselor achiziții de servicii specializate, pentru care beneficiarul nu are expertiza necesară, inclusiv managementul proiectului și consultanță juridică 4.2. Cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizării unor servicii: a) organizarea de evenimente b) pachete complete conținând transport, cazarea și/sau hrana participanților/personalului propriu c) audit financiar extern d) expertiză contabilă e) editarea și tipărirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare f) editarea și tipărirea de materiale publicitare. 5. Taxe: 5.1. Taxe de certificare a competențelor (inclusiv taxe de certificare a competențelor profesionale obținute pe alte căi decât cele formale) 5.2. Taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor de formare/educație (inclusiv a acelora care furnizează pregătirea teoretică în cadrul programelor de ucenicie) 5.3. Taxe de eliberare a certificatelor de calificare 5.4. Taxe de autorizare pentru angajatorii care organizează ucenicia la locul de muncă 5.5. Taxe de atestare pentru persoanele din întreprinderi care au rol de maiștri de ucenicie 5.6. Taxe de autorizare a centrelor de evaluare de competențe 5.7. Taxe de participare la programe de formare/educație 5.8. Taxe pentru înființarea întreprinderilor sociale. 6. Cheltuieli pentru închirieri și leasing, necesare derulării activităților proiectului: 6.1. închiriere (locații, bunuri): a) închiriere sedii, inclusiv depozite b) închiriere spații pentru desfășurarea diverselor activități ale operațiunii c) închiriere echipamente d) închiriere vehicule e) închiriere diverse bunuri 6.2. Rate de leasing plătite de utilizatorul de leasing pentru: a) echipamente b) vehicule c) diverse bunuri mobile și imobile. 7. Subvenții (ajutoare, premii) și burse: 7.1. Subvenții (ajutoare, premii) acordate pentru elevi, studenți, tineri absolvenți, ucenici și însoțitorii acestora 7.2. Subvenții (ajutoare, premii) pentru angajatori: a) subvenții (ajutoare, premii) pentru întreprinderile care angajează ucenici, tineri absolvenți b) subvenții (ajutoare, premii) pentru plata salariilor pentru nou-angajați, pe o perioadă stabilită în Ghidul solicitantului c) alocații financiare pentru întreprinderile ai căror angajați sunt implicați în programe de formare profesională continuă, în vederea suplinirii absenței acestora în perioada de formare d) subvenții (ajutoare, premii) pentru plata salariilor angajaților din întreprinderile sociale 7.3. Subvenții (ajutoare, premii) pentru angajații care fac parte din grupuri vulnerabile și au nevoie de sprijin financiar suplimentar în vederea participării la formarea profesională continuă sau la programe de ucenicie (de exemplu, persoane care aparțin minorităților etnice, persoane cu dizabilități, persoane care trăiesc în comunități izolate/sărace, alte persoane dezavantajate) 7.4. Subvenții (ajutoare, premii) pentru participanți șomeri și persoane inactive 7.5. Subvenții (ajutoare, premii) pentru persoane aparținând grupurilor vulnerabile 7.6. Subvenții (ajutoare, premii) pentru cursanți pe perioada derulării cursurilor 7.7. Subvenții (ajutoare, premii) pentru înregistrarea drepturilor de autor 7.8. Subvenții (ajutoare, premii) pentru servicii sociale de îngrijire pentru persoanele dependente (bătrâni, copii, persoane cu dizabilități) 7.9. Premii în cadrul unor concursuri 7.10. Burse de studii pentru elevi, studenți, doctoranzi 7.11. Burse postdoctorat 7.12. Burse sociale 7.13. Burse de merit. 8. Cheltuieli indirecte/Cheltuieli generale de administrație: 8.1. Cheltuieli aferente personalului administrativ și personalului auxiliar 8.1.1. Salarii și asimilate acestora: a) salarii b) prime, stimulente, bonusuri, ore suplimentare (conform legislației în vigoare) 8.1.2. Contribuții sociale aferente cheltuielilor salariale și cheltuielilor asimilate acestora (contribuții angajați și angajatori): a) contribuții de asigurări sociale de stat b) contribuții de asigurări de șomaj c) contribuții de asigurări sociale de sănătate d) contribuții de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale e) alte contribuții 8.1.3. Onorarii (inclusiv taxele și contribuțiile sociale aferente conform legislației în vigoare) 8.1.4. Plata serviciilor pentru medicina muncii, prevenirea și stingerea incendiilor, sănătatea și securitatea în muncă 8.2. Utilități: a) apă și canalizare b) servicii de salubrizare c) energie electrică d) energie termică și/sau gaze naturale e) telefoane, fax, internet, acces la baze de date f) servicii poștale și/sau servicii curierat 8.3. Servicii de administrare a clădirilor: a) întreținerea curentă b) asigurarea securității clădirilor c) salubrizare și igienizare MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 596/23.VIII.2010 13 8.4. Servicii de întreținere și reparare echipamente și mijloace de transport: a) întreținere echipamente b) reparații echipamente c) întreținere mijloace de transport d) reparații mijloace de transport 8.5. Arhivare documente 8.6. Amortizare active 8.7. Cheltuieli financiare și juridice (notariale): a) prime de asigurare bunuri (mobile și imobile) și asigurarea medicală pentru călătoriile în străinătate b) cheltuieli aferente deschiderii, gestionării și operării contului/conturilor bancare al/ale proiectului c) cheltuielile aferente garanțiilor oferite de bănci sau alte instituții financiare d) taxe notariale 8.8. Multiplicare, cu excepția materialelor de informare și publicitate 8.9. Conectare la rețele informatice 8.10. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziție publică 8.11. Abonamente la publicații de specialitate 8.12. Materiale consumabile: a) cheltuieli cu materialele auxiliare b) cheltuieli cu materialele pentru ambalat c) cheltuieli cu alte materiale consumabile 9. Cheltuieli de informare și publicitate: a) producția materialelor publicitare și de informare b) tipărirea/multiplicarea materialelor publicitare și de informare c) difuzarea materialelor publicitare și de informare d) dezvoltare/adaptare pagini web e) închirierea de spațiu publicitar f) alte activități de informare și publicitate 10. Cheltuieli de tip FEDR 10.1. Terenuri 10.2. Amenajări de terenuri: a) defrișări b) demontări c) evacuări materiale rezultate d) devieri rețele de utilități din amplasament e) drenaje f) amenajări pentru protecția mediului g) refacerea cadrului natural după terminarea lucrărilor: plantare copaci, reamenajare spații verzi 10.3. Construcții: a) achiziție de clădiri b) reabilitare/modernizare clădiri c) construcție de clădiri 10.4. Instalații tehnice 10.4.1. Echipamente tehnologice (mașini, utilaje și instalații de lucru): — utilaje și echipamente tehnologice și funcționale 10.4.2. Alte echipamente: a) echipamente de calcul și echipamente periferice de calcul b) cablare rețea internă c) achiziționare și instalare de sisteme și echipamente pentru persoane cu dizabilități 10.4.3. Aparate și instalații de măsurare, control și reglare 10.5. Mobilier, aparatură, birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale 10.6. Alte cheltuieli pentru investiții 10.6.1. Cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizații: a) taxe pentru obținerea/prelungirea valabilității certificatului de urbanism b) taxe pentru obținerea/prelungirea valabilității autorizației de construcție c) obținerea avizelor și acordurilor pentru racorduri și branșamente la rețelele publice de apă, canalizare, gaze, termoficare, energie electrică, telefonie d) obținerea acordului de mediu e) obținerea avizului PSI f) obținerea avizelor sanitare de funcționare 10.6.2. Cheltuieli privind proiectarea și ingineria: a) elaborarea tuturor fazelor de proiectare (studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, detalii de execuție) b) plata verificării tehnice a proiectului c) elaborarea documentațiilor necesare obținerii acordurilor, avizelor și autorizațiilor aferente obiectivului de investiții, documentații ce stau la baza emiterii avizelor și acordurilor impuse prin certificatul de urbanism, documentații urbanistice, studii de impact, studii/expertize de amplasament 10.6.3. Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de teren: studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotog ram metri ce, topografice și de stabilitate a terenului 10.6.4. Cheltuieli pentru organizarea de șantier: a) cheltuieli pentru lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantier b) cheltuieli conexe organizării de șantier 10.6.5. Cheltuieli pentru asigurarea utilităților și/sau reabilitarea și modernizarea utilităților: a) alimentare cu apă, canalizare b) alimentare cu gaze naturale c) agent termic d) căi de acces e) facilități de acces pentru persoane cu dizabilități f) energie electrică ANEXA Nr. 7 LISTA cheltuielilor eligibile aferente axei prioritare 7 „Asistență tehnică” 1. Cheltuieli cu personalul 1.1. Salarii și asimilate: a) salarii b) prime, stimulente, bonusuri, ore suplimentare, sporuri (conform legislației în vigoare) 1.2. Contribuții sociale aferente remunerațiilor, cheltuielilor salariale și cheltuielilor asimilate acestora (contribuții angajați și angajatori): a) contribuții de asigurări sociale de stat b) contribuții de asigurări de șomaj c) contribuții de asigurări sociale de sănătate d) contribuții de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale e) alte contribuții 1.3. Sporuri pentru complexitatea muncii (pentru audit/control financiar preventiv propriu) 2. Cheltuieli cu cazarea, transportul și diurna 2.1. Transport de persoane (personal propriu, alte persoane) 2.2. Transport de materiale și echipamente 2.3. Cazare 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 596/23.VIII.2010 2.4. Diurnă 3. Cheltuieli aferente managementului de program 3.1. Multiplicare 3.2. Traducere și interpretare 3.3. Servicii de sonorizare 3.4. Prelucrarea datelor 3.5. Conectarea la rețele informatice 3.6. întreținerea, actualizarea și dezvoltarea aplicațiilor informatice 3.7. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziție publică 3.8. Achiziționarea de publicații, cărți, reviste de specialitate, în format tipărit și/sau electronic 3.9. Abonamente la publicații de specialitate 3.10. Concesiuni, brevete, licențe, mărci comerciale, drepturi și active similare 3.11. Materiale consumabile: a) cheltuieli cu materialele auxiliare b) cheltuieli cu combustibilul c) cheltuieli cu materialele pentru ambalat d) cheltuieli cu piesele de schimb e) cheltuieli cu hrana f) cheltuieli cu alte materiale consumabile 3.12. Materiale de natura obiectelor de inventar: — birotică, papetărie 3.13. Studii, analize, rapoarte și strategii 4. Cheltuieli financiare și juridice 4.1. Asigurarea medicală pentru călătoriile în străinătate 4.2. Cheltuieli aferente deschiderii, administrării și operării conturilor dedicate proiectelor 4.3. Consultanță și expertiză tehnică, financiară, contabilă și juridică 4.4. Servicii de evaluare 4.5. Taxe notariale 4.6. Audit 5. Cheltuieli pentru închirieri, amortizări și leasing 5.1. închiriere (locații, bunuri): a) închiriere sedii administrative și/sau operative, inclusiv depozite b) închiriere spații pentru desfășurarea diverselor activități ale operațiunii c) închiriere echipamente d) închiriere vehicule e) închiriere diverse bunuri 5.2. Amortizare active 5.3. Rate de leasing plătite de utilizatorul de leasing pentru: a) echipamente b) vehicule c) diverse bunuri 6. Cheltuieli generale de administrație 6.1. Salarii și asimilate acestora aferente personalului administrativ și personalului auxiliar 6.1.1. Salarii și asimilate acestora: a) salarii b) prime, stimulente, bonusuri, ore suplimentare, sporuri (conform legislației în vigoare) 6.1.2. Contribuții sociale aferente remunerațiilor, cheltuielilor salariale și cheltuielilor asimilate acestora (contribuții angajați și angajatori): a) contribuții de asigurări sociale de stat b) contribuții de asigurări de șomaj c) contribuții de asigurări sociale de sănătate d) contribuții de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale e) alte contribuții 6.2. Utilități: a) apă și canalizare b) servicii de salubrizare c) energie electrică d) energie termică și/sau gaze naturale e) telefoane, fax, internet, acces la baze de date f) servicii poștale g) servicii de curierat 6.3. Servicii de administrare a clădirilor: a) întreținere curentă b) asigurarea securității clădirilor c) salubrizare și igienizare 6.4. Servicii de instalare, întreținere și reparare echipamente și mijloace de transport: a) instalare echipamente b) întreținere echipamente c) reparații echipamente d) întreținere mijloace de transport e) reparare mijloace de transport 6.5. Arhivarea documentelor 7. Cheltuieli de informare și publicitate 7.1. Cheltuieli de informare și publicitate pentru program: a) producția materialelor publicitare și de informare b) tipărirea/multiplicarea, producția materialelor publicitare și de informare c) difuzarea materialelor publicitare și de informare d) dezvoltare/adaptare pagini web e) producție, tipărire/multiplicare și distribuție de materiale promoționale f) închirierea spațiului de antenă privind organizarea de evenimente, conferințe, workshop-uri, inclusiv campanii de mediatizare și conștientizare (difuzarea și producția spoturilor publicitare radio și TV) g) publicitate prin intermediul presei 7.2. Cheltuieli de informare și publicitate pentru proiect 8. Cheltuieli aferente organizării de evenimente 9. Cheltuieli pentru instruirea personalului din Autoritatea de management/organismele intermediare și a potențialilor beneficiari 10. Cheltuieli de tip FEDR 10.1. Reabilitarea/Modernizarea clădirilor 10.2. Echipamente: a) echipamente de calcul și echipamente periferice de calcul b) cablare rețea internă c) achiziționarea și instalarea de sisteme și echipamente pentru persoane cu dizabilități 10.3. Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protecție a valorilor materiale și a informației 10.4. Reabilitarea/Modernizarea utilităților: a) alimentare cu apă, canalizare b) alimentare cu gaze naturale c) agent termic d) căi de acces e) facilități de acces pentru persoane cu dizabilități f) energie electrică MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 596/23.VIII.2010 15 MINISTERUL JUSTIȚIEI ORDIN privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.558/C/2009 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului de admitere în Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare Târgu Ocna și a Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de absolvire a cursurilor cu durata de un an la Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare Târgu Ocna Având în vedere prevederile art. 13 alin. (1) lit. a), alin. (3) și (5) din Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor, republicată, în temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare, ministrul justiției emite următorul ordin: Art. I. — Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului justiției și libertăților cetățenești nr. 1.558/C/2009 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului de admitere în Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare Târgu Ocna și a Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de absolvire a cursurilor cu durata de un an la Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare Târgu Ocna, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 535 din 3 august 2009, se modifică după cum urmează: — La articolul 4, literele g) și h) vor avea următorul cuprins: ,, g) să nu fi fost exmatriculați pentru abateri disciplinare dintr-o instituție de învățământ și să fi obținut la purtare, în perioada studiilor liceale, media pe fiecare an de studiu minimum 8,00; h) să aibă vârsta de maximum 35 de ani împliniți în anul concursului de admitere; candidații își asumă, prin angajament, riscul de a nu putea beneficia de pensie la încetarea raporturilor de serviciu pentru limită de vârstă, dacă nu vor îndeplini, în totalitate, condițiile pentru obținerea pensiei;”. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul justiției, Radu Constantin Ragea București, 30 iulie 2010. Nr. 1,942/C. MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN pentru completarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat a sumelor rezultate prin reducerea drepturilor salariale pentru personalul instituțiilor prevăzute la art. 3 din Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.933/2010 în baza prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 3 din Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. I. — După articolul 2 din Normele metodologice privind virarea la bugetul de stat a sumelor rezultate prin reducerea drepturilor salariale pentru personalul instituțiilor prevăzute la art. 3 din Legea nr. 118/2010 privind unele măsuri necesare în vederea restabilirii echilibrului bugetar, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.933/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 477 din 12 iulie 2010, se introduce un nou articol, articolul 2¹, cu următorul cuprins: „Art. 2¹. — Prin excepție de la prevederile art. 2, Banca Națională a României virează la bugetul de stat sumele prevăzute la art. 1, până în ultima zi lucrătoare a lunii următoare celei pentru care se plătesc drepturile de natură salarială, fără a avea obligația de a declara la organul fiscal competent obligațiile de plată respective.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 19 august 2010. Nr. 2.164. 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 596/23.VIII.2010 RECTIFICĂRI în cuprinsul Deciziei primului-ministru nr. 201/2010 privind constatarea suspendării de drept a raportului de serviciu al doamnei Szabo Claudia Ioana, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 527 din 28 iulie 2010, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în titlu deciziei, în loc de: „...constatarea suspendării de drept a raportului de serviciu..." se va citi: „...constatarea suspendării, la cerere, a raportului de serviciu...”; — la articolul unic, în loc de: „Se constată suspendarea de drept...”se va citi: „Se constată suspendarea, la cerere,...”. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locația: București EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 596/23.VIII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495