MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI . PARTEA I , Anul 178 (XXII) — Nr. 591 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vⁱⁿerl’ ²⁰ august 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 770. — Hotărâre privind aprobarea stemei orașului Zărnești, județul Brașov............................... 2 777. — Hotărâre privind aprobarea stemei orașului Ocna Sibiului, județul Sibiu................................ 3 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE M.97. — Ordin al ministrului apărării naționale privind instituirea Emblemei Onoarea Armatei României.... 4-6 ACTE ALE CONSILIULUI CONCURENȚEI 400. — Ordin pentru punerea în aplicare a Instrucțiunilor date în aplicarea prevederilor art. 32 din Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la calculul taxei de autorizare a concentrărilor economice ....................... 7-8 ACTE ALE UNIUNII NAȚIONALE A PRACTICIENILOR ÎN INSOLVENȚĂ DIN ROMÂNIA 3. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Congresului Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului de organizare și funcționare și a Codului de etică profesională și disciplină ale Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România.................. 9-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VI 11.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea stemei orașului Zărnești, județul Brașov în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 10 alin. 2 din Legea nr. 102/1992 privind stema țării și sigiliul statului, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — (1) Se aprobă stema orașului Zărnești, județul Brașov, prevăzută în anexa nr. 1. (2) Descrierea și semnificațiile elementelor însumate ale stemei sunt prevăzute în anexa nr. 2. (3) Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 28 iulie 2010. Nr. 770’ ANEXA Nr. D ANEXA Nr. 2 STEMA orașului Zărnești, județul Brașov DESCRIEREA Șl SEMNIFICAȚIILE elementelor însumate ale stemei orașului Zărnești, județul Brașov Descrierea stemei Potrivit anexei nr. 1, stema orașului Zărnești se compune dintr-un scut triunghiular cu marginile rotunjite, despicat în furcă întoarsă. în partea superioară, în dreapta, în câmp albastru, se află o cruce cu brațe inegale de argint, iar în stânga, în câmp de argint, se află o capră neagră, care stă pe o terasă de stânci de culoare neagră. în partea inferioară, în câmp auriu, se află 3 flori de garofiță, dispuse 2 la 1 (garofița Pietrei Craiului — Dianthus callizonus). Scutul este trimbrat de o coroană murală de argint cu 3 turnuri crenelate. Semnificațiile elementelor însumate Crucea face referire la monumentul ridicat pe locul bătăliei duse de Constantin Brâncoveanu în anul 1693 cu trupele imperiale în zona Tohanului Vechi de astăzi. Cele două specii ocrotite de lege, capra neagră și garofița Pietrei Craiului, precum și terasa stâncoasă simbolizează Parcul Național Piatra Craiului. Coroana murală de argint cu 3 turnuri crenelate semnifică faptul că localitatea are rangul de oraș. *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VIII.2010 3 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea stemei orașului Ocna Sibiului, județul Sibiu în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 10 alin. 2 din Legea nr. 102/1992 privind stema țării și sigiliul statului, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — (1) Se aprobă stema orașului Ocna Sibiului, județul Sibiu, prevăzută în anexa nr. 1. (2) Descrierea și semnificațiile elementelor însumate ale stemei sunt prevăzute în anexa nr. 2. (3) Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 28 iulie 2010. Nr. 777. ANEXA Nr. D ANEXA Nr. 2 STEMA orașului Ocna Sibiului, județul Sibiu DESCRIEREA Șl SEMNIFICAȚIILE elementelor însumate ale stemei orașului Ocna Sibiului, județul Sibiu Descrierea stemei Potrivit anexei nr. 1, stema orașului Ocna Sibiului se compune dintr-un scut triunghiular cu marginile rotunjite, scartelat, negru cu argint, având în centru un alt scut triunghiular cu marginile rotunjite, scartelat. în cartierele 1 și 4 ale scutului din centru, în câmp argintiu, se află câte două ciocane de miner negre. în cartierele 2 și 3 ale scutului din centru, în câmp negru, se află câte un cristal de sare de argint. Scutul este trimbrat de o coroană murală de argint cu 3 turnuri crenelate. Semnificațiile elementelor însumate Ciocanele de miner și cristalele de sare simbolizează vechea ocupație a locuitorilor, extracția și prelucrarea sării. Coroana murală de argint cu 3 turnuri crenelate semnifică faptul că localitatea are rangul de oraș. *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 591/20.VIII.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ORDIN privind instituirea Emblemei Onoarea Armatei României Pentru aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. o) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, cu modificările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările ulterioare, ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. Art. 1. — Se instituie Emblema Onoarea Armatei României, cu însemne de pace sau de război. Art. 2. — Emblema Onoarea Armatei României reprezintă cea mai înaltă distincție militară onorifică din sistemul de distincții și însemne militare. Art. 3. — (1) Emblema Onoarea Armatei României este circulară, cu diametrul de 45 mm, confecționată din tombac auriu. (2) Pe aversul Emblemei Onoarea Armatei României, cu însemn de pace, este reprezentat însemnul heraldic al Armatei României, așezat pe scut, înalt de 35 mm, înconjurat de o cunună deschisă, lată de 10 mm, de lauri pe partea dreaptă și de frunze de stejar pe partea stângă. în deschiderea cununii este dispus central un coif, iar în partea inferioară a cununii, pe o bandă de culoare aurie, este înscris „PRO PATRIA SEMPER”, cu litere negre. De coif este atașat dispozitivul de prindere alcătuit din două inele. (3) Pe aversul Emblemei Onoarea Armatei României, cu însemn de război, este reprezentat însemnul heraldic al Armatei României, așezat pe scut, înalt de 35 mm, înconjurat de o cunună cu lauri, deschisă și lată de 10 mm. în deschiderea cununii este dispus central un coif, iar în partea inferioară a cununii, pe o bandă de culoare aurie, este înscris „PRO PATRIA SEMPER”, cu litere negre, iar sub bandă sunt reprezentate două spade încrucișate. De coif este atașat dispozitivul de prindere alcătuit din două inele. (4) Pe reversul plat al acvilei Emblemei Onoarea Armatei României, cu însemne de pace sau de război, este înscris cu litere înalte de 3 mm Onoarea Armatei României. (5) Panglica, lată de 35 mm și cu înălțimea aparentă de 50 mm, este din rips moarat de culoare albastră cu o bandă de 5 mm de culoare galbenă dispusă central. Art. 4. — Pentru Emblema Onoarea Armatei României se instituie insigna-miniatură cu dimensiunile 20/20 mm, confecționată din aur de 14 carate cu sistem de prindere pe spate și reprezintă aversul emblemelor cu însemne de pace, respectiv cu însemne de război. Art. 5. — Insigna-simbol corespunzătoare emblemei se prezintă sub forma unor panglici dreptunghiulare din rips, aplicate pe suport metalic, lungi de 20 mm, late de 10 mm și au aceleași culori ca panglicile, iar pe spate au un sistem de prindere. Insigna-simbol, cu însemne de război, are pe culoarea galbenă două spade încrucișate. Art. 6. — Modelele grafice ale Emblemei Onoarea Armatei României, insignelor-simbol și miniatură sunt prezentate în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 7. — Evidența Emblemei Onoarea Armatei României se ține de către Direcția management resurse umane. Art. 8. — (1) Emblema Onoarea Armatei României și atestatul se conferă de către ministrul apărării naționale pentru fapte deosebite, care au contribuit la ridicarea prestigiului Armatei României, personalului militar și civil din Ministerul Apărării Naționale, rezerviștilor, veteranilor de război, altor persoane fizice române, precum și militarilor și persoanelor fizice străine. (2) Forma, conținutul și modelul atestatului sunt similare celor prevăzute la art. 48 din Ordinul ministrului apărării naționale nr. M. 152/2006* pentru aprobarea „S.M.G./M.R.U.-1.1, Instrucțiuni privind distincțiile militare onorifice din Armata României”. Art. 9. — Retragerea Emblemei Onoarea Armatei României se face în condițiile prevăzute la art. 57 din Ordinul ministrului apărării naționale nr. M. 152/2006*. Art. 10. — Emblema Onoarea Armatei României se confecționează și se păstrează conform prevederilor art. 58 și 59 din Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.152/2006*. Art. 11. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile referitoare la Emblema de Onoare a Armatei României din Ordinul ministrului apărării naționale nr. M. 152/2006*. Art. 12. — Emblema de Onoare a Armatei României, acordată până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, este recunoscută în continuare. Art. 13. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea București, 12 august 2010. Nr. M.97. * Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.152/2006 pentru aprobarea „S.M.G./M.R.U.-1.1, Instrucțiuni privind distincțiile militare onorifice din Armata României" nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VI 11.2010 5 ANEXĂ') EMBLEMA ONOAREA ARMATEI ROMÂNIEI — cu însemne de pace — AVERS Insigna simbol Insigna miniatură *) Anexa este reprodusă în facsimil. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VI11.2010 EMBLEMA ONOAREA ARMATEI ROMÂNIEI — cu însemne de război — AVERS REVERS Insigna simbol Insigna miniatură MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VIII.2010 ⁷ ACTE ALE CONSILIULUI CONCURENTEI CONSILIUL CONCURENȚEI ORDIN pentru punerea în aplicare a Instrucțiunilor date în aplicarea prevederilor art. 32 din Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la calculul taxei de autorizare a concentrărilor economice în baza prevederilor art. 20 alin. (4) lit. d), ale art. 21 alin. (2), ale art. 27 alin. (3) și (4), ale art. 28 alin. (1), precum și ale art. 32 alin. (2) din Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, președintele Consiliului Concurenței emite următorul ordin: Art. 1. — în urma adoptării în plenul Consiliului Concurenței, se pun în aplicare Instrucțiunile date în aplicarea prevederilor art. 32 din Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la calculul taxei de autorizare a concentrărilor economice, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurenței vor urmări punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin. Art. 3. — Instrucțiunile menționate la art. 1 intră în vigoare la data publicării lor în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Marius Chirițoiu București, 11 august 2010. Nr. 400. ANEXĂ INSTRUCȚIUNI date în aplicarea prevederilor art. 32 din Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la calculul taxei de autorizare a concentrărilor economice în temeiul art. 27 alin. (1) și (3) din Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul Concurenței adoptă prezentele instrucțiuni. 1. Introducere Prezentele instrucțiuni au ca scop reglementarea unor clarificări de ordin procedural, necesare calculului taxei de autorizare prevăzute la art. 32 din Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare lege. 2. Obligația de plată Sunt obligați la plata taxei de autorizare a concentrărilor economice, instituită potrivit prevederilor art. 32 din lege, întreprinderea/întreprinderile sau asociațiile de întreprinderi care a/au înaintat notificarea Consiliului Concurenței, potrivit prevederilor Regulamentului privind concentrările economice, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 385/2010, și care a/au obținut autorizarea potrivit prevederilor art. 46 alin. (2) sau alin.(4) lit. b) ori c) din lege. în urma obținerii autorizării, întreprinderea/întreprinderile sau asociațiile de întreprinderi care a/au efectuat procedura notificării devine/devin întreprindere/întreprinderi plătitoare a/ale taxei stabilite potrivit dispozițiilor prezentelor instrucțiuni. 3. Definirea noțiunii de întreprindere implicată întreprinderile implicate sunt acelea care participă la o concentrare economică, definite potrivit prevederilor pct. C.ll. „Conceptul de întreprindere implicată” din Instrucțiunile privind conceptele de concentrare economică, întreprindere implicată, funcționare deplină și cifră de afaceri, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 386/2010. 4. Cifra de afaceri în sensul prezentelor instrucțiuni, cifra de afaceri reprezintă cifra de afaceri netă potrivit situației veniturilor și cheltuielilor din situațiile financiare sau raportările anuale, după caz, întocmite potrivit ordinelor ministrului finanțelor publice. Cifra de afaceri luată în calcul este cifra realizată pe teritoriul României, în exercițiul financiar precedent autorizării concentrării economice, de către fiecare întreprindere implicată în operațiunea de concentrare economică. Prin exercițiu financiar se înțelege exercițiul care corespunde anului calendaristic 1 ianuarie—31 decembrie. Potrivit prevederilor Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, în vigoare, cifra de afaceri netă cuprinde sumele rezultate din vânzarea de produse și furnizarea de servicii care se înscriu în activitatea curentă a entității, după deducerea reducerilor comerciale și a taxei pe valoarea adăugată, precum și a altor taxe legate direct de cifra de afaceri. în scopul aplicării taxei de autorizare, din cifra de afaceri netă definită potrivit prevederilor prezentului punct se va deduce și valoarea contabilizată a exporturilor efectuate direct sau prin mandatar, inclusiv a livrărilor intracomunitare. în cazul în care întreprinderea preluată (achiziționată) face parte dintr-un grup, se vor lua în calcul și cifrele de afaceri ale întreprinderilor din grup dacă, după realizarea operațiunii de concentrare economică, acestea vor rămâne sau vor deveni 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VIII.2010 membre ale grupului din care face parte întreprinderea achiziționată. în scopul evitării dublei înregistrări, la calculul cifrei de afaceri a membrilor grupului nu se vor lua în calcul valorile rezultate din vânzările de produse și/sau prestările de servicii efectuate între aceștia pentru consumul intern al grupului. 5. Cifra de afaceri în situații particulare de dobândire a controlului în situațiile în care, de exemplu, o întreprindere folosește o altă persoană sau o altă întreprindere pentru preluarea unei participații de control și are puterea de a-și exercita drepturile ce îi conferă controlul prin această persoană sau întreprindere, înseamnă că aceasta din urmă este formal titularul drepturilor, dar acționează ca un vehicul. într-o astfel de situație, cifra de afaceri luată în calcul de Consiliul Concurenței este cifra de afaceri a întreprinderii care în fapt dispune de puterea de a controla întreprinderea-țintă. în cazul în care controlul este dobândit de către o persoană fizică (achizitor individual), cifra de afaceri luată în considerare este cifra de afaceri a tuturor întreprinderilor controlate direct sau indirect pe teritoriul României de către aceasta. în cazul în care achizitorul este o societate în comun cu funcționare deplină, potrivit prevederilor pct. B.IV. „Societățile în comun. Conceptul de funcționare deplină” din instrucțiunile puse în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 386/2010, cifra de afaceri a achizitorului se consideră ca fiind cifra de afaceri a societății în comun. Dacă, dimpotrivă, societatea în comun poate fi considerată un simplu vehicul utilizat pentru o achiziție de către societățile-mamă, cifra de afaceri luată în calcul de Consiliul Concurenței este cifra de afaceri a acestora din urmă. în cazul dobândirii controlului prin cumpărare de elemente de activ, cifra de afaceri corespunzătoare activelor cumpărate va fi cifra de afaceri generată de respectivele active în anul anterior autorizării operațiunii de concentrare economică. Dacă specificul activelor cumpărate nu permite defalcarea cifrei de afaceri, cifra de afaceri corespunzătoare activelor cumpărate se va calcula proporțional cu ponderea acestora din totalul patrimoniului întreprinderii vânzătoare. în cazul tranzacțiilor care implică externalizarea serviciilor prin transferul unei activități comerciale (indiferent de modul de organizare a acesteia), cifra de afaceri se calculează pe baza cifrei de afaceri interne anterioare, generată de activitatea comercială în cauză. 6. Calculul cifrei de afaceri cumulate căreia i se aplică taxa de autorizare în cazul realizării unei concentrări economice prin fuziune, cifra de afaceri va fi cea rezultată din cumularea cifrelor de afaceri ale întreprinderilor care fuzionează. Când operațiunea de concentrare economică se realizează prin dobândirea controlului unic, cifra de afaceri va fi cea rezultată din cumularea cifrei de afaceri a întreprinderii care preia controlul cu cifra de afaceri a întreprinderii-țintă și cifrele de afaceri ale întreprinderilor controlate, direct sau indirect, de către aceasta din urmă. La concentrarea economică realizată prin dobândirea controlului în comun asupra unei întreprinderi existente, cifra de afaceri va fi rezultatul cumulării cifrelor de afaceri ale întreprinderilor care dobândesc controlul în comun cu cifra de afaceri a întreprinderii asupra căreia s-a dobândit controlul în comun și cifrele de afaceri ale întreprinderilor controlate, la rândul lor, direct sau indirect, de către aceasta din urmă. La concentrarea economică realizată prin dobândirea controlului în comun asupra unei întreprinderi nou-create, cifra de afaceri va fi rezultatul cumulării cifrelor de afaceri ale întreprinderilor care preiau controlul asupra societății în comun nou-create. în cazul în care concentrarea economică se realizează prin dobândirea controlului asupra unor active, cifra de afaceri căreia i se aplică taxa de autorizare se va calcula prin cumularea cifrei de afaceri a întreprinderii achizitoare cu cifra de afaceri generată de activele cumpărate în anul anterior autorizării concentrării economice, iar în cazul în care specificul respectivelor active nu permite defalcarea cifrei de afaceri, prin cumularea cu cifra de afaceri corespunzătoare activelor cumpărate, calculată proporțional cu ponderea acestora din totalul patrimoniului întreprinderii vânzătoare. 7. Declararea cifrei de afaceri întreprinderea/întreprinderile sau asociațiile de întreprinderi care notifică trebuie să transmită Consiliului Concurenței, în termen de 10 zile de la data la care notificarea concentrării economice a devenit efectivă, o notă care va cuprinde cifra de afaceri calculată potrivit prezentelor instrucțiuni. Nota va cuprinde atât cifra de afaceri totală, la care se va aplica taxa, cât și cifrele de afaceri care au compus-o, cu menționarea întreprinderilor de la care provin. Nota va fi prezentată în original și va purta semnăturile și ștampilele autorizate. Atunci când la data întocmirii notei nu sunt disponibile situațiile financiare sau raportările, după caz, pentru anul calendaristic precedent autorizării, întreprinderea/întreprinderile sau asociațiile de întreprinderi care a/au notificat va/vor transmite Consiliului Concurenței calculul cifrei de afaceri pe baza situațiilor financiare/raportărilor provizorii. în termenul fixat prin decizia Consiliului Concurenței, întreprinderea/întreprinderile sau asociațiile de întreprinderi care a/au notificat va/vor înainta Consiliului Concurenței o copie certificată a situațiilor financiare/raportărilor definitive, aferente anului calendaristic anterior autorizării împreună cu o notă care să cuprindă cifrele de afaceri calculate pe baza acestora. 8. Precizări finale Sumele reprezentând taxa de autorizare se virează de către întreprinderile plătitoare în contul deschis la Trezoreria Statului în termenul prevăzut în decizia Consiliului Concurenței. Consiliul Concurenței controlează modul în care se asigură respectarea prevederilor prezentelor instrucțiuni privind stabilirea și plata taxei de autorizare a concentrărilor economice. Taxele de autorizare, achitate sau în curs de achitare înainte de intrarea în vigoare a prezentelor instrucțiuni, rămân valabile. La data intrării în vigoare a prezentelor instrucțiuni, Instrucțiunile date în aplicarea prevederilor art. 33 din Legea concurenței nr. 21/1996, cu privire la calculul taxei de autorizare a concentrărilor economice, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 61/2004 privind punerea în aplicare a regulamentelor și instrucțiunilor Consiliului Concurenței, elaborate în baza Legii concurenței nr. 21/1996, cu modificările și completările ulterioare, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 1 aprilie 2004, se abrogă. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VIII.2010 9 ACTE ALE UNIUNII NAȚIONALE A PRACTICIENILOR ÎN INSOLVENȚĂ DIN ROMÂNIA UNIUNEA NAȚIONALĂ A PRACTICIENILOR ÎN INSOLVENȚĂ DIN ROMÂNIA HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea Hotărârii Congresului Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului de organizare și funcționare și a Codului de etică profesională și disciplină ale Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România în temeiul art. 46 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activității practicienilor în insolvență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 254/2007, cu modificările și completările ulterioare, Congresul Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România, reunit la Mamaia în ziua de 12 iunie 2010, hotărăște: Art. I. — Hotărârea Congresului Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului de organizare și funcționare și a Codului de etică profesională și disciplină ale Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 839 și 839 bis din 7 decembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: I. în titlul și în cuprinsul hotărârii, sintagma „Statutul de organizare și funcționare al Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România” se înlocuiește cu sintagma „Statutul privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență”. II. Statutul de organizare și funcționare al Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România, cuprins în anexa nr. I la hotărâre, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Sintagma „Statutul de organizare și funcționare al Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România” se modifică și va avea următorul cuprins: „Statutul privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență”. 2. Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. — Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR), denumită în continuare Uniune, este persoană juridică de utilitate publică, autonomă și fără scop lucrativ, din care fac parte practicienii în insolvență, în condițiile stabilite de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activității practicienilor în insolvență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 254/2007, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G.” 3. La articolul 6, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) în exercitarea dreptului de autoreglementare, prevăzut la art. 46 din O.U.G, statutul, regulamentele, codul de etică al profesiei și procedura disciplinară se adoptă prin hotărâri ale Congresului Uniunii, iar instrucțiunile și normele interne, prin decizii ale Consiliului național de conducere și ale Adunării reprezentanților permanenți ai UNPIR.” 4. La articolul 8, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Practicianul în insolvență nu își poate organiza și desfășura activitatea concomitent în mai multe forme de organizare și nu poate avea calitatea de asociat decât într-o singură societate civilă profesională, cu excepția constituirii de filiale ale SPRL, în care este partener.” 5. La articolul 9, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) La schimbarea formei de exercitare a profesiei, pentru operațiunile legate de înregistrările în Tabloul practicienilor în insolvență din Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență din România (denumit în continuare Tabloul UNPIR) și cele în Registrul formelor de organizare se va percepe o taxă al cărei cuantum va fi stabilit de Congresul Uniunii.” 6. La articolul 10, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Persoanele juridice române pot fi înregistrate în Registrul formelor de organizare și înscrise în Tabloul UNPIR dacă îndeplinesc condițiile stabilite la art. 9—23 din O.U.G.” 7. La articolul 10, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Persoanele juridice străine pot fi înregistrate în Registrul formelor de organizare si înscrise în Tabloul UNPIR în condițiile art. 26 din O.U.G.” 8. La articolul 12, alineatul (1¹) se modifică și va avea următorul cuprins: „(1¹) Membrii Uniunii care solicită trecerea din secțiunea persoanelor incompatibile în cea a persoanelor compatibile trebuie să facă dovada calității de avocat, expert contabil, contabil autorizat, evaluator, auditor financiar, arbitru, mediator, conciliator, expert financiar sau expert tehnic judiciar cu legitimația vizată la zi a corpului profesional, precum și dovada calității de asociat într-o societate profesională ori într-un cabinet individual sau dovada de angajare în cadrul profesiei prin carte de muncă ori contract.” 9. La articolul 12, alineatul (1³) se abrogă. 10. La articolul 12¹, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 12¹.— (l)Asociatul unic din întreprinderea Profesională Unipersonală cu Răspundere Limitată, precum și asociatul coordonator al SPRL nu pot fi angajați în propriile societăți.” 11. La articolul 20, litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: „b) stabilește cuantumul cotizației anuale, la care se adaugă contribuția pe tranșe de venit pentru venitul brut realizat în anul anterior, nivelul taxei de participare la examenul de acces în profesie și la cel pentru dobândirea calității de practician definitiv, cuantumul taxei de înscriere în Tabloul UNPIR și în Registrul formelor de organizare, precum și taxele percepute pentru operațiuni legate de Registrul formelor de organizare.” 12. La articolul 21, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins: ,,d) aprobă, modifică și completează tarifele și standardele de cost pentru cheltuielile de procedură ce se plătesc din fondul 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 591/20.VIII.2010 de lichidare constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, cu modificările și completările ulterioare.” 13. La articolul 23, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 23. — (1) Președintele Uniunii este ales de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani. Președintele Uniunii este și președintele Consiliului național de conducere al Uniunii. (2) în cazul în care președintele nu își mai poate îndeplini atribuțiile, mandatul este preluat de prim-vicepreședinte.” 14. La articolul 23, alineatul (3) se abrogă. 15. La articolul 26, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 26. — (1) Consiliul național de conducere al Uniunii este format din 15 membri titulari, dintre care un președinte, un prim- vicepreședinte, 2 vicepreședinți, 11 membri, precum și 5 membri supleanți, aleși de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani.” 16. La articolul 28 alineatul (1), literele a), c), e) și j) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,, a) acordă aviz pentru înființarea filialelor județene și urmărește funcționarea acestora; c) desființează o filială constituită în cazul în care numărul practicienilor în insolvență definitivi și compatibili din cadrul filialei respective scade sub cel stabilit la art. 32 alin. (3) și în cazul în care majoritatea membrilor filialei solicită aceasta. Membrii filialei astfel desființate, precum și cei ai filialelor care nu au primit aviz vor fi rearondați unei filiale învecinate stabilite de Consiliul național de conducere. Patrimoniul filialelor care sunt desființate trece, de drept, la filiala învecinată în care vor fi înscriși membrii; e) aprobă înscrierea/radierea cabinetelor individuale de insolvență, a societăților civile profesionale, precum și a filialelor acestora în/din Registrul formelor de organizare; j) soluționează contestațiile împotriva hotărârilor Comisiei superioare de disciplină privind membrii comisiilor de disciplină ale filialelor și ai consiliilor de conducere ale filialelor.” 17. La articolul 28 alineatul (1), literele b) și g) se abrogă. 18. La articolul 28 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, litera e¹), cu următorul cuprins: „e¹) aprobă înscrierea/radierea în/din Tabloul UNPIR.” 19. La articolul 28, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „(4) Deciziile disciplinare pronunțate de Consiliul național de conducere al Uniunii, cu privire la membrii comisiilor de disciplină ale filialelor și ai consiliilor de conducere ale filialelor, pot fi atacate la Curtea de Apel București în termen de 30 de zile de la comunicare.” 20. După articolul 28 se introduc nouă noi articole, articolele 28¹—28⁹, cu următorul cuprins: „Art. 28¹. — (1) Litigiul dintre practicienii în insolvență cu privire la relațiile profesionale, precum cele care se nasc din contracte de colaborare sau de salarizare, cele dintre asociați sau care privesc conlucrarea între diferitele forme de exercițiu al profesiei, poate fi soluționat, la cererea părții interesate, pe calea concilierii. (2) Conciliatorul va fi ales de președintele Consiliului național de conducere al Uniunii dintre practicienii cu ținută morală și profesională deosebită. Art. 28². — (1) Conciliatorul poate proceda la consultarea părților fie împreună, fie separat pentru a constata punctele asupra cărora există divergență și modalitățile în care interesele părților pot fi conciliate. (2) La sfârșitul concilierii, conciliatorul va redacta un proces- verbal semnat și de părți în care va consemna concilierea acestora. (3) în caz de eșec parțial sau total al concilierii, procesul- verbal va cuprinde pretențiile asupra cărora părțile au convenit sau, după caz, punctele asupra cărora părțile au opinii diferite și vor fi comunicate președintelui CNC. Art. 28³. — (1) Când litigiul dintre practicienii în insolvență nu a putut fi soluționat prin conciliere, partea interesată poate declanșa procedura arbitrajului, care va fi supusă dispozițiilor art. 343—368 din Codul de procedură civilă și dispozițiilor de mai jos. (2) Petentul va sesiza președintele Consiliului național de conducere al Uniunii printr-o cerere în care va expune obiectul litigiului, situația de fapt și temeiul de drept. (3) Cererea de arbitrare va cuprinde numele sau denumirea pârâtului, obiectul litigiului, situația de fapt, probele, temeiurile de drept și numele arbitrului propus. (4) Cererea, precum și înscrisurile care o însoțesc vor fi depuse în atâtea exemplare câte părți sunt și unul pentru președinte. Ărt. 28⁴. — (1) Primind cererea de arbitrare, președintele Uniunii o va comunica părții reclamate, care va fi invitată să-și precizeze, în scris, punctul de vedere. (2) în cazul în care pârâtul este o formă asociativă de exercitare a profesiei, comunicarea se face către reprezentantul acesteia. (3) Pârâtul, în termen de 15 zile de la primirea cererii, va depune întâmpinare în care va arăta punctul său de vedere asupra faptelor expuse în cererea de arbitrare. în același termen poate formula cerere reconvențională care va îndeplini aceleași condiții de formă ca și cererea de arbitrare. Art. 28⁵. — (1) în cazul în care părțile nu se înțeleg asupra persoanei arbitrului, președintele Uniunii va desemna un membru al Uniunii care se bucură de o autoritate profesională și morală deosebită. (2) Activitatea arbitrului poate fi remunerată potrivit regulilor stabilite de președintele UNPIR. (3) Practicianul în insolvență desemnat ca arbitru poate refuza această însărcinare fără o justificare întemeiată, președintele urmând a desemna o altă persoană. Ărt. 28⁶. — (1) în procedura arbitrală, părțile pot fi asistate de un avocat sau un consilier juridic, angajat al societății profesionale respective. (2) în toate cazurile arbitrajul va respecta principiul contradictorialității. în acest sens o copie a tuturor actelor depuse de una dintre părți va fi comunicată celeilalte părți. (3) Ședințele de arbitraj nu sunt publice. Art. 28⁷. — Dacă părțile nu convin altfel, litigiul se va soluționa exclusiv în drept. în toate cazurile se vor avea în vedere uzanțele profesionale și regulile deontologice. Art. 28⁸. — (1) Fiecărei părți i se va comunica o copie a hotărârii arbitrale. (2 ) Executarea hotărârii arbitrale se realizează în condițiile art. 367 și 368 din Codul de procedură civilă. Art. 28⁹. — în situația în care președintele Uniunii este implicat într-un litigiu arbitrai de natura celui prevăzut la articolele de mai sus, atribuțiile prevăzute la art. 28³, 28⁴ și 28⁵ din prezentul statut vor fi exercitate de prim-vicepreședintele CNC.” 21. La articolul 29, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 29. — (1) Comisia superioară de disciplină a Uniunii funcționează pe lângă Consiliul național de conducere al Uniunii și este compusă din 7 membri titulari (un președinte și 6 membri) și 3 membri supleanți, desemnați de Congresul Uniunii pentru o perioadă de 4 ani dintre practicienii în insolvență aflați în evidența Uniunii care se bucură de autoritate profesională și MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VIII.2010 11 morală deosebită. Membrii Comisiei superioare de disciplină a Uniunii pot fi realeși pentru încă 4 ani.” 22. La articolul 29 alineatul (2), litera i) se abrogă. 23. La articolul 29 alineatul (2), litera j) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,j) dispune strămutarea plângerilor disciplinare, în condițiile stabilite de Regulamentul privind procedura disciplinară și aplicarea sancțiunilor, sau orice alte măsuri necesare înfăptuirii justiției disciplinare.” 24. La articolul 30 litera a), a cincea liniuță se modifică și va avea următorul cuprins: „— Registrul formelor de organizare, Tabloul UNPIR;”. 25. La articolul 30, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) efectuează operațiunile tehnice de evidență a membrilor, în vederea întocmirii și actualizării Tabloului Uniunii, precum și a Registrului formelor de organizare;”. 26. Articolul 32 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 32. — (1) Filialele județene și a municipiului București se constituie cu avizul Consiliului național de conducere al Uniunii, cu un număr minim de 12 membri persoane fizice compatibile. La data îndeplinirii numărului minim de membri este obligatorie constituirea filialei UNPIR. (2) în cazul constituirii filialelor conform alin. (1), Consiliul național de conducere va asigura un ajutor financiar destinat achiziționării dotărilor necesare funcționării. (3) în cazul scăderii numărului minim de membri ai filialei prevăzut la alin. (1), filiala se desființează prin hotărâre a membrilor rămași, urmând ca aceștia să fie rearondați în baza deciziei Consiliului național de conducere la o altă filială.” 27. La articolul 37, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) în cazul în care un membru titular nu își mai poate îndeplini atribuțiile înlăuntrul mandatului de 4 ani din motive de sănătate sau este demisionar, sancționat ori incompatibil, va elibera locul din cadrul consiliului de conducere al filialei, loc ce va fi ocupat de un membru supleant, desemnat prin vot secret de consiliu. în cazul în care membrul titular este președintele consiliului de conducere al filialei, funcția acestuia va fi ocupată de membrul consiliului care a obținut cel mai mare număr de voturi la precedentele alegeri.” 28. La articolul 37, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins „(5) în cazul în care, din diverse motive, se constată imposibilitatea constituirii numărului minim de membri titulari ai consiliului de conducere sau ai comisiei de disciplină, membrii rămași vor convoca adunarea generală în vederea completării organelor de conducere sus-menționate.” 29. La articolul 38, litera e) se abrogă. 30. La articolul 38, litera k) se modifică și va avea următorul cuprins: „k) înaintează, în termen de 15 zile de la data adunării generale, Secretariatului general al Uniunii o caracterizare a candidatului/candidaților desemnat/desemnați de adunare pentru organele centrale de conducere ale Uniunii, relevând: calitățile morale și profesionale, realizările din activitatea de practician în insolvență, implicarea în acțiunile întreprinse de consiliul de conducere al filialei, precum și în cele de pregătire profesională etc.” 31. La articolul 41, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins: „(6) Consiliul național de conducere al Uniunii va desemna comisiile de analizare a contestațiilor și de supraveghere a desfășurării examenului. Președintele comisiei de supraveghere a examenului este, de regulă, vicepreședintele Consiliului național de conducere al Uniunii, responsabil cu organizarea. Președintele comisiei de analizare a contestațiilor este, de regulă, prim-vicepreședintele Consiliului național de conducere al Uniunii.” 32. La articolul 42 alineatul (1), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,c) copie legalizată de pe diploma de licență în drept sau științe economice;”. 33. La articolul 42, alineatul (3) se abrogă. 34. Articolul 43¹ se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 43¹. — (1) Persoanele care au promovat examenul pentru dobândirea calității de practician în insolvență vor solicita înscrierea în Tabloul UNPIR în termen de 6 luni de la data promovării examenului. (2) Persoanele care nu solicită înscrierea în termenul prevăzut la alin. (1) pierd dreptul de a mai solicita înscrierea în Tabloul UNPIR.” 35. La articolul 44, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Examenul de definitivat se va organiza anual, la acesta putând participa numai practicienii în insolvență stagiari care au efectuat stagiul complet de pregătire profesională.” 36. La articolul 48, literele d) și f) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,d) copie legalizată de pe diploma de licență în drept; f) extras de pe carnetul de muncă sau adeverință din care să rezulte dovada exercitării funcției de judecător-sindic de cel puțin 5 ani sau 10 ani pentru judecător, notar ori avocat.” 37. Articolul 49 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 49. — Cererile persoanelor care solicită dobândirea calității de practician în insolvență cu scutire de examen și stagiu vor fi analizate de Consiliul național de conducere.” 38. La articolul 50, partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 50. — Consiliul național de conducere are următoarele atribuții:”. 39. La articolul 50, literele c) și d) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,c) poate verifica cunoștințele solicitantului cu privire la organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență; d) emite decizia de admitere în profesie, refuzul de autorizare sau, după caz, necesitatea completării dovezilor impuse de lege.” 40. La articolul 51, alineatul (1) se abrogă. 41. La articolul 51 alineatul (2), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) achitarea taxei de înscriere în Tabloul UNPIR și a cotizației pe anul în curs în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei de admitere;”. 42. Articolul 51¹ se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 51L — (1) Persoanele care au calitatea de avocat și care solicită primirea în profesie cu scutire de examen și de perioadă de stagiu vor solicita înscrierea în Tabloul UNPIR în termen de 3 luni de la primirea deciziei de admitere în profesie. (2) Persoanele care nu solicită înscrierea în termenul prevăzut la alin. (1) pierd dreptul de a mai solicita înscrierea în Tabloul UNPIR.” 43. Titlul secțiunii a 4-a se modifică și va avea următorul cuprins: „SECȚIUNEA a 4-a înregistrarea în Registrul formelor de organizare a persoanelor juridice străine” 44. La articolul 53, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Pentru societățile profesionale de insolvență din statele membre ale Uniunii Europene nu este necesară existența unor convenții bilaterale.” 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 591/20.VI11.2010 45. La articolul 54, alineatele (1) și (6) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 54. — (1) Fiecare practician în insolvență definitiv și compatibil are obligația să urmeze un stagiu de pregătire profesională în decursul unui an calendaristic, sub sancțiunea suspendării din profesie. (6) Seminarele vor avea caracter interactiv.” 46. La articolul 54, alineatul (7) se abrogă. 47. La articolul 55, alineatele (4), (4¹) și (4²) se abrogă. 48. Titlul capitolului VIII se modifică și va avea următorul cuprins: „CAPITOLUL VIII Registrul formelor de organizare. Conținut, înscriere" 49. La articolul 57, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 57. — (1) în Registrul formelor de organizare sunt înregistrate societățile civile profesionale cu personalitate juridică, filialele acestora și cabinetele individuale de insolvență, precum și celelalte forme asociative de organizare profesională, prevăzute și constituite în conformitate cu dispozițiile din O.U.G. (2) Elementele supuse înregistrării în Registrul formelor de organizare computerizat pentru societățile profesionale cu personalitate juridică și filialele acestora sunt cele prevăzute la art. 66 alin. (1) din O.U.G.” 50. La articolul 57, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „(2¹) Elemente supuse înregistrării în Registrul formelor de organizare computerizat pentru cabinetele individuale de insolvență sunt cele prevăzute la art. 66 alin. (1¹) din O.U.G.” 51. La articolul 57 alineatul (3), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,c) oricare alt act prevăzut de O.U.G. sau de prezentul statut, depus ulterior înregistrării în Registrul formelor de organizare;”. 52. La articolul 57 alineatul (3), după litera c) se introduc patru noi litere, literele d), e), f) și g), cu următorul cuprins: ,,d) informații financiare, prezentate anual, care trebuie să conțină veniturile realizate din activitatea de insolvență; e) mențiuni cu privire la schimbarea formei de exercitare a profesiei; f) durata societății; g) modul de transformare, reorganizare, dizolvare și lichidare.” 53. La articolul 57, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Dovada înregistrării în Registrul formelor de organizare se face prin emiterea unui certificat de înregistrare a societății, al cărui format și conținut vor fi stabilite prin decizie a CNC al Uniunii.” 54. La articolul 57, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5¹), cu următorul cuprins: „(5¹) Este interzis ca în același sediu social să funcționeze două sau mai multe forme de organizare profesională de practicieni în insolvență. Prin sediu social se înțelege unitatea locativă distinctă din punct de vedere funcțional, deținută în baza unui titlu locativ propriu. Filiala UNPIR unde este înscrisă forma de organizare profesională va desemna dintre membri un raportor care să verifice și să ateste întrunirea condițiilor de desfășurare a activității într-un spațiu locativ distinct care să asigure independența funcțională și păstrarea confidențialității cu privire la activitatea desfășurată.” 55. La articolul 57, alineatele (6) și (7) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(6) Este interzisă înscrierea în Registrul formelor de organizare a unei societăți cu denumire identică sau asemănătoare cu a uneia deja înregistrate, atât în denumirea întreagă, cât și în cuvintele ce o compun, inclusiv cele care sugerează o prescurtare sau inițiale, cu excepția sintagmelor utilizate în profesie (insolvență, insolvent, judiciar, expert etc.). Filialele constituite de către o societate profesională, conform prevederilor prezentului statut, vor fi înscrise în Registrul formelor de organizare cu o denumire care va îngloba denumirea societății profesionale constitutive și cuvântul «filiala», urmat de denumirea județului pe raza căruia se constituie aceasta. (7 ) Formatul Registrului formelor de organizare este prevăzut în anexa nr. 7.” 56. Titlul capitolului IX se modifică și va avea următorul cuprins: „CAPITOLUL IX înregistrarea în Registrul formelor de organizare” 57. La articolul 58, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 58. — (1) SPRLse constituie, în baza unui contract de societate, prin asocierea a cel puțin 2 practicieni în insolvență, în condițiile art. 9 din O.U.G. Contractul de societate, în formă scrisă, se înregistrează la Uniune în Registrul formelor de organizare, la data aprobării cererii de înscriere în Tabloul UNPIR de către Consiliul național de conducere al Uniunii. Contractul de societate poate dobândi dată certă și în condițiile dreptului comun. (2) Contractul de societate al SPRL va cuprinde în mod obligatoriu elementele prevăzute la art. 12 din O.U.G.” 58. La articolul 58, alineatul (3) se abrogă. 59. La articolul 58, alineatele (4), (5), (6) și (7) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(4 ) Lipsa din contract a oricărei clauze obligatorii atrage refuzul înregistrării la Uniune în Registrul formelor de organizare. Asociații, împreună sau oricare dintre ei, precum și persoana desemnată de aceștia să reprezinte societatea în raporturile cu terții pot complini lipsa clauzei obligatorii din contract. (5 ) Filialele societăților profesionale cu răspundere limitată au regimul juridic al societății-mamă. Acestea sunt obligate să achite taxa anuală și să se asigure profesional pentru plafonul minim de asigurare profesională. Contribuția anuală pe tranșe de venituri se plătește la filiala Uniunii pe raza căreia funcționează. Veniturile societății profesionale constitutive care provin din excedentul de numerar al filialei sau filialelor pe care le-a constituit nu se vor supune contribuției pe tranșe de venituri la filiala Uniunii în care cea dintâi este înscrisă. (6 ) Filiala constituită cu aportul integral al unei societăți profesionale poate fi înființată prin hotărâre a adunării generale, înființarea filialei se va face printr-un contract, semnat în numele societății profesionale de către asociatul coordonator al acesteia, împuternicit prin hotărârea adunării generale a societății prin care s-a decis constituirea filialei. (7 ) Filiala va putea fi constituită și prin asocierea unei societăți profesionale cu răspundere limitată cu unul sau mai mulți practicieni în insolvență, persoane fizice sau juridice. Asociații persoane fizice trebuie să fie practicieni în insolvență compatibili. Filiala nu se va putea constitui decât cu practicieni în insolvență care nu sunt asociați în cadrul societății-mamă. Pentru a exista filiala, o societate profesională cu răspundere limitată trebuie să dețină cel puțin 50%+1 din capitalul social necesar constituirii filialei.” 60. La articolul 58, alineatul (8) se abrogă. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VIII.2010 13 61. La articolul 59, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2 ) în măsura compatibilității lor, contractul IPURL va cuprinde aceleași elemente cu cele menționate pentru SPRL la art. 58 alin. (2).”’ 62. La articolul 62 alineatul (2), literele a) și b) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,a ) persoanele fizice române compatibile depun cererea de înscriere la filiala Uniunii pe a cărei rază teritorială își vor desfășura activitatea; b) persoanele fizice române incompatibile depun cererea de înscriere la filiala Uniunii pe a cărei rază teritorială își au domiciliul stabil;”. 63. La articolul 62, alineatele (3) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(3) Cererea de înscriere se supune aprobării Consiliului național de conducere al Uniunii. Secretariatul general al Uniunii eliberează decizia de înscriere, care va conține principalele date de identificare ale practicianului în insolvență, precum și codul numeric din Tabloul UNPIR și, respectiv, numărul de înregistrare din Registrul formelor de organizare. (4) Codul numeric al practicianului în insolvență este personalizat și are două componente, una formată dintr-o cifră sau o cifră și o literă, reprezentând apartenența la una dintre secțiunile ori subsecțiunile Tabloului Uniunii (1 A, 1B, 1C, 1D, 2A, 2B, 3, 4, 5 și 6), iar cea de-a doua formată din 4 cifre care reprezintă numărul alocat persoanei înregistrate.” 64. La articolul 62, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins: „(7) Formele asociative permise de O.U.G. vor fi înscrise la rubrica «Mențiuni» din subsecțiunea corespunzătoare fiecărei forme de organizare profesională parte a contractului de asociere.” 65. La articolul 64, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 64. — (1) Tabloul Uniunii se reactualizează lunar pe site- ul oficial al Uniunii și se publică periodic în Monitorul Oficial al României, Partea I bis, prin grija Secretariatului general al Uniunii.” 66. La articolul 64, alineatul (2) se abrogă. 67. La articolul 67 alineatul (3), după litera c) se introduce o nouă literă, litera c¹), cu următorul cuprins: ,,c¹) taxa de verificare a cererii și a documentelor privind dobândirea calității de practician în insolvență, fără examen și cu scutire de stagiu;”. 68. La articolul 67 alineatul (3), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) taxele percepute pentru operațiuni legate de Registrul formelor de organizare, în cuantumul prevăzut în anexa nr. 4;”. 69. La articolul 69 alineatul (1), literele a) și d) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,a) taxele de înscriere la examen și de verificare a cererii și a documentelor privind dobândirea calității de practician în insolvență fără examen și cu scutire de stagiu se constituie venit la bugetul Uniunii; d) veniturile realizate din încasarea taxelor pentru operațiunile legate de Registrul formelor de organizare se constituie venit la bugetul Uniunii;”. 70. La articolul 72, alineatul (2) se abrogă. 71. La articolul 72, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Sumele virate de Oficiul Național al Registrului Comerțului în contul Uniunii vor fi redistribuite în conturile deschise la filialele Uniunii, conform încasărilor înregistrate pe raza teritorială a filialelor respective.” 72. La articolul 73, alineatele (3), (4), (5), (6) și (7) se abrogă. 73. La articolul 73, alineatul (8) se modifică și va avea următorul cuprins: „(8) în cazul în care un practician este numit de directorul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau de persoana ori de persoanele desemnate din cadrul registrului într-un dosar în temeiul Legii nr. 359/2004, cu modificările și completările ulterioare, sau al Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, fiindu-i fixat un onorariu și, ulterior, prin trecerea la procedura simplificată prevăzută de Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare, îi mai este stabilit un onorariu, eventual și cheltuieli de procedură de către judecătorul-sindic, practicianul în insolvență va solicita un singur onorariu din fondul de lichidare. Această plată se va face pentru deconturile înaintate în dosarul trecut în procedura simplificată prevăzută de legea privind procedura insolvenței.” 74. La articolul 73¹ alineatul (1), literele a) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,a) sentința/încheierea/rezoluția, în original sau copie conformă cu originalul, prin care judecătorul-sindic/judecătorul- delegat/directorul oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunal și/sau persoana desemnată din cadrul registrului comerțului stabilește onorariul de achitat, respectiv cheltuielile de procedură; c) factură fiscală.” 75. La articolul 73¹, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Pentru decontarea din fondul de lichidare, în situația în care din sentință sau din încheiere nu rezultă în mod expres faptul că debitoarea deține bunuri sau sume de bani în averea sa, filiala Uniunii poate solicita orice raport întocmit pe parcursul procedurii (de observație, administrare sau lichidare), bilanțul de la începutul lichidării, inventarul bunurilor societății debitoare, adeverință eliberată de serviciile de impozite și taxe, eventual certificatul de radiere și/sau orice alte documente justificative.” 76. La articolul 73¹, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins: „(5) Decontul final prevăzut de art. 2¹ alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 84/2010, se aprobă de către Consiliul de conducere al filialei UNPIR pe raza căreia se află sediul debitoarei.” 77. După articolul 73¹ se introduce un nou articol, articolul 73² , cu următorul cuprins: „Art. 73². — (1) Plata onorariilor practicienilor în insolvență ce sunt achitate din fondul de lichidare constituit conform art. 4 din Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare, se va face, în ordinea vechimii, la următoarele tarife: a) 3.000 lei, stabilit în baza hotărârii judecătorești pentru procedurile de insolvență deschise în baza Legii nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare. Pentru practicienii în insolvență înregistrați cu vector fiscal de TVA onorariul va fi în limita a 3.000 lei, exclusiv TVA; b) 1.000 lei, prevăzut la art. 2i din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 116/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 84/2010, pentru procedurile de lichidare derulate în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 359/2004, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Pentru practicienii în insolvență înregistrați cu vector fiscal de TVA onorariul va fi în limita a 1.000 lei, exclusiv TVA. (2) Cheltuielile de procedură admise la plata din fondul de lichidare sunt constituite din cheltuielile necesare pentru taxe, timbre, notificări, convocări și comunicări ale actelor aferente procedurii. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VI11.2010 (3) Constituie de asemenea cheltuieli de procedură admise la plata din fondul de lichidare cheltuielile de deplasare impuse de necesitatea prezentării practicianului în insolvență la termenele de judecată fixate în litigii în care debitoarea este parte, în cazul acelor litigii aflate pe rolul instanțelor de judecată din afara localității de sediu a practicianului. Cheltuielile de transport astfel efectuate se justifică pe baza decontului de deplasare vizat de instanță, la care sunt atașate tichetele de transport sau bonul fiscal, în limita unui consum de combustibil de 7,5 1/100 km. (4) Sunt de asemenea cheltuieli de procedură admise la plata din fondul de lichidare cheltuielile de arhivare a documentelor debitoarei. Standardul de cost pentru decontarea operațiunilor de verificare, selecționare, inventariere și legare este echivalentul a 35 euro/ml, iar pentru depozitare 1 euro/ml/lună. (5) Cheltuielile de procedură efectuate conform alin. (4), în procedurile de insolvență reglementate de Legea nr. 85/2006, cu modificările și completările ulterioare, sunt achitate din fondul de lichidare numai în măsura în care sunt aprobate de instanța de judecată prin încheiere/sentință. (6) în conformitate cu art. 2¹ alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 116/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 84/2010, decontul final al cheltuielilor de procedură efectuate în legătură cu lichidarea unei societăți comerciale, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii nr. 359/2004, cu modificările și completările ulterioare, se face de către filiala UNPIR pe raza căreia se află sediul debitoarei, pe baza documentelor justificative atașate cererii de plată depuse de lichidator. (7) Nu reprezintă cheltuieli de procedură, ci sunt cheltuieli proprii ale cabinetului sau ale societății profesionale următoarele: cheltuielile de transport [altele decât cele prevăzute la alin. (3)], cheltuielile de funcționare a sediului profesional, consumabile, abonamente, cotizații profesionale, asigurări de răspundere și alte cheltuieli indirecte.” 78. La articolul 74, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 74. — (1) Evidența operațiunilor contabile legate de fondul de lichidare se va ține centralizat pe filială, pe baza monografiei contabile aprobate de Consiliul național de conducere al Uniunii.” 79. La articolul 74¹, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) în cazul în care filiala societății profesionale este numită prin încheiere într-un dosar, aceasta va vira sumele colectate prin plata procentului de 2% la filiala UNPIR unde își are sediul filiala societății profesionale.” 80. La articolul 74¹, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins: „(8) Comisia de cenzori a filialei poate verifica, prin sondaj, preluarea cotei de 2% din sumele recuperate în cadrul procedurilor de insolvență de către forma de exercitare a profesiei. Practicienii în insolvență au obligația să pună la dispoziția comisiei de cenzori actele necesare verificării cotei de 2%.” 81. La articolul 75, punctele 4 și 12 se modifică și vor avea următorul cuprins: „4. neplata primei de asigurare prevăzută la art. 41 alin. (6) din O.U.G. privind neîndeplinirea obligației de asigurare profesională până la expirarea perioadei de suspendare; 12. necomunicarea în termen de 30 de zile a schimbărilor intervenite în legătură cu datele înscrise în Tabloul UNPIR și în Registrul formelor de organizare;”. 82. La articolul 83, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 83. — (1) Abaterile disciplinare săvârșite de membrii unei filiale se analizează de către comisia de disciplină a acesteia, în primă instanță și în complet de 3 membri, care aplică sancțiunile prevăzute la art. 69 alin. (1) din O.U.G., potrivit limitelor stabilite la art. 76—82.” 83. La articolul 83, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins: „(5) Regulamentul privind procedura disciplinară este prevăzut în anexa nr. 3.” 84. La anexa nr. 1 la statut, paragraful 7 se modifică și va avea următorul conținut: „Președintele Comisiei de analizare a contestațiilor este, de regulă, prim-vicepreședintele Consiliului național de conducere al Uniunii.” 85. Titlul anexei nr. 3 la statut se modifică și avea următorul cuprins: „REGULAMENT privind procedura disciplinară” 86. La anexa nr. 3 la statut, la articolul 19, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 19. — (1) Decizia disciplinară este obligatorie față de părți și de organele profesiei de la data pronunțării sau comunicării dacă partea nu a fost prezentă la data pronunțării.” 87. La anexa nr. 3 la statut, la articolul 19, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „(4) Hotărârile comisiilor de disciplină produc efecte juridice din momentul pronunțării dacă partea fost prezentă sau din momentul comunicării dacă partea nu a fost prezentă la momentul pronunțării. Simpla exercitare a căii de atac nu suspendă efectele hotărârii atacate în lipsa unei decizii de suspendare a efectelor hotărârii atacate.” 88. Anexa nr. 4 la statut se modifică și va avea următorul cuprins: „NIVELUL TAXELOR pentru operațiunile legate de Registrul formelor de organizare Se vor percepe taxe pentru operațiunile legate de Registrul formelor de organizare, pentru: A. Pentru societățile profesionale: 1. cerere disponibilitate denumire/opțiune denumire 50 lei 2. cerere înregistrare societate profesională/ înregistrare 400 lei 3. eliberare certificat de înregistrare 200 lei 4. cerere de îndreptare eroare materială/operare/ dovada 30 lei 5. cerere de furnizare informații/extras registru 100 lei 6a ) cerere de eliberare acte/duplicat certificat de înregistrare 50 lei 6b ) cerere de eliberare acte/copii certificate 50 lei/act 7. cerere de preschimbare certificat de înregistrare 100 lei B. Pentru cabinetele individuale și cabinete asociate: 1. cerere de înregistrare cabinet/cabinete asociate 200 lei 2. eliberare certificat de înregistrare 100 lei 3. cerere de îndreptare eroare materială/operare/ dovada 30 lei 4. cerere de furnizare informații/extras registru 100 lei 5a ) cerere de eliberare acte/duplicat certificat de înregistrare 50 lei 5b ) cerere de eliberare acte/copii certificate 50 lei 6. cerere de preschimbare certificat de înregistrare 50 lei.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VI 11.2010 15 89. La anexa nr. 5 la statut, capitolul I se modifică și va avea următorul cuprins: „CAPITOLUL I Nivelul taxelor și cotizațiilor Art. 1. — Taxa de înscriere la examenul de dobândire a calității de practician în insolvență va fi de 800 lei. Art. 2. — Taxa de verificare a cererii și a documentelor doveditoare pentru persoanele care cer înscrierea în Uniune fără examen și cu scutire de stagiu va fi de 500 lei. Art. 3. — Taxa de înscriere în Tabloul UNPIR va fi de: a) 800 lei pentru persoane fizice care au promovat examenul de acces în profesie; b) 6.000 lei pentru persoanele fizice care beneficiază de înscrierea în profesie cu scutire de examen și stagiu de pregătire profesională; c) 1.000 lei pentru persoane juridice. Art. 4. — (1) Cotizația anuală este de: a) 600 lei pentru persoane fizice compatibile; b) 400 lei pentru persoane fizice incompatibile. (2 ) Taxa anuală pentru persoanele juridice este de 2.000 lei. Art. 5. — Taxa de susținere a examenului de definitivat în profesie este de 500 lei.” 90. La anexa nr. 6 la statut, la Contractul de societate al societății civile profesionale cu răspundere limitată, articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 2 Sediul Sediul principal al societății este situat în................. Societatea își poate constitui filiale care se înregistrează în Registrul formelor de organizare.” 91. La anexa nr. 6 la statut, la Contractul de societate al societății civile profesionale cu răspundere limitată, articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 7 Durata Societatea se constituie pentru o durată de............ani din momentul înscrierii sale în Registrul formelor de organizare, ținut de Secretariatul general al Uniunii.” 92. La anexa nr. 6 la statut, la Contractul de societate al societății civile profesionale cu răspundere limitată, la articolul 25, punctul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „2. La împlinirea termenului prevăzut în notificare Registrul formelor de organizare va lua act de retragerea asociatului, operând modificările corespunzătoare în evidențele sale.” 93. La anexa nr. 6 la statut, la Contractul de societate al societății civile profesionale cu răspundere limitată, articolul 28 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 28 Alte dispoziții Cesionarii sunt obligați să depună la Registrul formelor de organizare un exemplar original al actului de cesiune. (Se pot introduce clauze specifice privind retragerea forțată, retragerea voluntară etc.)” 94. La anexa nr. 6 la statut, la Contractul de societate al societății civile profesionale cu răspundere limitată, la articolul 34, punctul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: „ARTICOLUL 34 Condiția suspensivă 1. Societatea este constituită între asociați de la data semnării contractului, sub condiția suspensivă a înscrierii sale în Registrul formelor de organizare, ținut de Secretariatul general al Uniunii.” 95. La anexa nr. 7 la statut, subsecțiunea I C se modifică și va avea următorul cuprins: „Subsecțiunea I C Practicieni definitivi asociați în societăți profesionale” 96. La anexa nr. 7 la statut, capul de tabel al subsecțiunii IC se modifică și va avea următorul cuprins: „Nr. Numele și Data înscrierii în crt. prenumele Număr matricol Tabloul UNPIR 0 1 2 3 Asociat la Din data de Domiciliul, telefon, Mențiuni societatea fax, e-mail 4 5 6 7” 97. La anexa nr. 7 la statut, după subsecțiunea I C se introduce o nouă subsecțiune, subsecțiunea I D, cu următorul cuprins: „Subsecțiunea ID Practicieni definitivi angajați sau colaboratori ai formelor de exercitare a profesiei Nr. Numele și Număr matricol Data înscrierii în crt. prenumele Tabloul UNPIR 0 1 2 3 Angajat/colaborator Din data de Domiciliul, telefon, Mențiuni în fax, e-mail 4 5 6 7” 98. La anexa nr. 7 la statut, subsecțiunea a ll-a B se modifică și va avea următorul cuprins: „Subsecțiunea a ll-a B Filiale ale societăților profesionale cu personalitate juridică Numărul de Nr. Denumirea filialei Sediu social, număr înregistrare în Număr matricol Data înscrierii în Mențiuni crt. de telefon, fax, e-mail Registrul formelor Tabloul UNPIR de organizare 0 1 2 3 4 5 6” 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 591/20.VIII.2010 99. La anexa nr. 7 la statut, subsecțiunea a ll-a C se abrogă. 100. La anexa nr. 8 la statut, titlul anexei se modifică și va avea următorul cuprins: „FORMA TUL Registrului formelor de organizare" III. Codul de etică profesională și disciplină al Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România, cuprins în anexa nr. II la hotărâre, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 14, după litera n) se introduce o nouă literă, litera o), cu următorul cuprins: ,,o) depunerea sau acceptarea, în mod repetat, de oferte de onorariu care nu îndeplinesc prevederile art. 37 alin. (2) din O.U.G.” 2. După articolul 33⁵ se introduc trei noi articole, articolele 33⁶, 33⁷ și 33⁸, cu următorul cuprins: „Art. 33⁶. — Societatea civilă profesională care, din orice motive, rămâne cu un singur asociat are obligația transformării acesteia în altă formă de organizare profesională, în interval de 3 luni. Art. 33⁷. — Practicianul în insolvență stagiar va respecta prevederile art. 33 alin. (2) și (3) din O.U.G. Art. 33⁸. — Membrii Uniunii au obligația de a participa la cursurile de pregătire profesională continuă.” Art. II. — Hotărârea Congresului Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului de organizare și funcționare și a Codului de etică profesională și disciplină ale Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 839 și 839 bis din 7 decembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. Președintele Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România, Arin Octav Stănescu Secretarul general al Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România, Alexandru Frumosu Mamaia, 12 iunie 2010. Nr. 3. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 445772 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 591/20.VIII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495