MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 586 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 18 august 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 798. — Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico- economici ai obiectivului de investiție „Reabilitare DN 24 limita de județ Galați/Vaslui până la Crasna (km 51+000 — km 105+070) si DN 24B Crasna—Albița (DN 24B km 0+000 — km 47+881)”.... 2-3 799. — Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico- economici ai obiectivului de investiție „Reabilitare DN 1H Zalău—Aleșd (km 0+000 — km 69+334)”................... 3^t 800. — Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico- economici ai obiectivului de investiție „Varianta de ocolire a municipiului Caracal” ............................ 4-5 801. — Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico- economici ai obiectivului de investiție „Reabilitare DN 6 Alexandria—Craiova km 90+190 — km 222+183” .... 6-7 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 27. — Circulară privind punerea în circulație, în scop numismatic, a unei monede dedicate aniversării a 100 de ani de la nașterea actorului Ștefan Ciobotărașu 7 ACTE ALE COLEGIULUI NATIONAL AL ASISTENȚILOR SOCIALI 1. — Hotărâre pentru aprobarea Normelor privind controlul și supravegherea exercitării profesiei de asistent social................................. 8-10 2. — Hotărâre pentru aprobarea Normelor privind accesul în profesia de asistent social......... 11-15 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 586/18.VII1.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiție „Reabilitare DN 24 limita de județ Galați/Vaslui până la Crasna (km 51+000 — km 105+070) și DN 24B Crasna—Albita (DN 24B km 0+000 — km 47+881)” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 42 alin. (1) lit. a) și alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 11 alin. (2) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiție „Reabilitare DN 24 limita de județ Galați/Vaslui până la Crasna (km 51+000 — km 105+070) și DN 24B Crasna—Albița (DN 24B km 0+000 — km 47+881)”, prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Finanțarea obiectivului de investiție menționat la art. 1 se face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în proporție de 69,25% și 30,75% de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programului de investiții publice aprobat potrivit legii. Art. 3. — Ministerul Transporturilor și Infrastructurii răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 4 august 2010. Nr. 798.’ ANEXĂ CARACTERISTICILE PRINCIPALE Șl INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI ai obiectivului de investiție „Reabilitare DN 24 limita de județ Galați/Vaslui până la Crasna (km 51+000—km 105+070) și DN 24B Crasna—Albița (DN 24B km 0+000—km 47+881)” Titular: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Beneficiar: Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România Amplasament: în județul Vaslui Indicatori tehnico-economici: Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA mii lei 507.672 (în prețuri lună/an/1 euro = 4,0958 lei din 1.04.2010), din care C+M mii lei 433.547 Eșalonarea investiției: Anul I ÎNV mii lei 203.069 C+M mii lei 173.419 Anul II ÎNV mii lei 304.603 C+M mii lei 260.128 Durata de realizare a investiției: 24 de luni MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 586/18.VII1.2010 3 Capacități: Lungime 94,718 km Lungime DN 24 46,875 km Lungime DN 24B 47,843 km Lățime platformă 10 m Lățime carosabil 7 m Poduri noi DN 24 7/150,7 buc./ml Poduri reabilitate DN 24 8/260,35 buc./ml Poduri noi DN 24B 2/39,1 buc./ml Poduri reabilitate DN 24B 8/131,3 buc./ml Pasaje noi DN 24 0/0 buc./ml Pasaje reabilitate DN 24 1/24,6 buc./ml Pasaje noi DN 24B 0/0 buc./ml Pasaje reabilitate DN 24B 0/0 buc./ml Podețe noi DN 24 44 buc. Podețe noi DN 24B 68 buc. Podețe reabilitate DN 24 12 buc. Podețe reabilitate DN 24B 31 buc. Parcări de odihnă DN 24 2 buc. Parcări de odihnă DN 24B 2 buc. Factori de risc Obiectivul se va proteja antiseismic conform Normativului P 100-1/2006. Finanțarea investiției Finanțarea obiectivului de investiții se va face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană, prin FEDR, în proporție de 69,25% și 30,75% de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programului de investiții publice aprobat potrivit legii. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiție „Reabilitare DN 1H Zalău—Aleșd (km 0+000 — km 69+334)” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 42 alin. (1) lit. a) și alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 11 alin. (2) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiție „Reabilitare DN 1H Zalău—Aleșd (km 0+000 — km 69+334)”, prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Finanțarea obiectivului de investiție menționat la art. 1 se face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în proporție de 69,25% și 30,75% de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programului de investiții publice aprobat potrivit legii. Art. 3. — Ministerul Transporturilor și Infrastructurii răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 4 august 2010. Nr. 799.’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 586/18.VII 1.2010 ANEXĂ CARACTERISTICILE PRINCIPALE Șl INDICATORII T E H N I C O - E C O N O M I C I ai obiectivului de investiție „Reabilitare DN 1H Zalău—Aleșd (km 0+000 — km 69+334)” Titular: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Beneficiar: Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România Amplasament: în județele Bihor și Sălaj Indicatori tehnico-economici: Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA mii lei 416.658 (în prețuri lună/an/1 euro = 4,1073 lei din 28.02.2010), mii lei 321.933 din care C+M Eșalonarea investiției: Anul I ÎNV mii lei 166.663 C+M mii lei 128.773 Anul II ÎNV mii lei 249.995 C+M mii lei 193.160 Durata de realizare a investiției: 24 de luni Capacități: Lungime Lățime platformă Lățime carosabil Poduri noi Poduri reabilitate Pasaje noi Pasaje reabilitate Podețe noi Podețe reabilitate Parcări de odihnă 69,334 km 9 m 7 m 4/83,60 buc./ml 3/93,61 buc./ml 0/0 buc./ml 0/0 buc./ml 102 buc. 8 buc. 2 buc. Factori de risc Obiectivul se va proteja antiseismic conform Normativului P 100-1/2006. Finanțarea investiției Finanțarea obiectivului de investiții se va face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană, prin FEDR, în proporție de 69,25% și 30,75% de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programului de investiții publice aprobat potrivit legii. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiție „Varianta de ocolire a municipiului Caracal” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 42 alin. (1) lit. a) și alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 11 alin. (2) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiție „Varianta de ocolire a municipiului Caracal”, prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Finanțarea obiectivului de investiție menționat la art. 1 se face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în proporție de 69,25% și 30,75% de la bugetul de stat, prin bugetul MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 586/18.VII1.2010 5 Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programului de investiții publice aprobat potrivit legii. Art. 3. — Ministerul Transporturilor și Infrastructurii răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 4 august 2010. Nr. 800.’ Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXĂ CARACTERISTICILE PRINCIPALE Șl INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI ai obiectivului de investiție „Varianta de ocolire a municipiului Caracal” Titular: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Beneficiar: Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România Amplasament: Varianta de ocolire a municipiului Caracal se desprinde din DN 6 în apropierea km 170+500, ocolește prin partea de sud municipiul Caracal și revine în DN 6 la km 177+850. Indicatori tehnico-economici: Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA mii lei 151.647 (în prețuri lună/an/1 euro = 4,0958 lei din 1.04.2010), mii lei 85.119 din care C+M Eșalonarea investiției: INV mii lei 60.658 Anul I C+M mii lei 34.048 INV mii lei 90.989 Anul II C+M mii lei 51.071 Durata de realizare a investiției: 24 de luni Capacități: Lungime Lățime platformă Lățime carosabil Poduri noi Podețe noi Parcări de odihnă 10,350 km 10 m 7 m 1 buc. 14 buc. 2 buc. Factori de risc Obiectivul se va proteja antiseismic conform Normativului P 100-1/2006. Finanțarea investiției Finanțarea obiectivului de investiții se va face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană, prin FEDR, în proporție de 69,25% și 30,75% de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programului de investiții publice aprobat potrivit legii. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 586/18.VII 1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiție „Reabilitare DN 6 Alexandria—Craiova km 90+190 — km 222+183” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 42 alin. (1) lit. a) și alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 11 alin. (2) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiție „Reabilitare DN 6 Alexandria—Craiova km 90+190 — km 222+183”, prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Finanțarea obiectivului de investiție menționat la art. 1 se face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în proporție de 69,25% și 30,75% de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programului de investiții publice aprobat potrivit legii. Art. 3. — Ministerul Transporturilor și Infrastructurii răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute în anexă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 4 august 2010. Nr. 801.’ ANEXĂ CARACTERISTICILE PRINCIPALE Șl INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI Al OBIECTIVULUI DE INVESTIȚIE „Reabilitare DN 6 Alexandria—Craiova km 90+190 — km 222+183” Titular: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Beneficiar: Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România Amplasament: Traseul studiat se desfășoară de la ieșirea din municipiul Alexandria, străbate de la est spre vest județele Teleorman, Olt și Dolj și se termină la intrarea în municipiul Craiova. Indicatori tehnico-economici: Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA mii lei 873.848 (în prețuri lună/an/1 euro = 4,0958 lei din 1.04.2010), din care C+M mii lei 783.826 Eșalonarea investiției: Anul I ÎNV mii lei 349.539 C+M mii lei 313.531 Anul II ÎNV mii lei 524.309 C+M mii lei 470.295 Durata de realizare a investiției: 24 de luni MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 586/18.VII1.2010 7 Capacități: Lungime Lățime platformă Lățime carosabil Poduri reabilitate Pasaje reabilitate Podețe noi Podețe reabilitate Parcări de odihnă 127,097 km 10 m 7 m 11 buc. 6 buc. 75 buc. 4 buc. 6 buc. Factori de risc Obiectivul se va proteja antiseismic conform Normativului P 100-1/2006. Finanțarea investiției Finanțarea obiectivului de investiții se va face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană, prin FEDR, în proporție de 69,25% și 30,75% de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programului de investiții publice aprobat potrivit legii. ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind punerea în circulație, în scop numismatic, a unei monede dedicate aniversării a 100 de ani de la nașterea actorului Ștefan Ciobotărasu » J f Art. 1. —în conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, Banca Națională a României va pune în circulație, în scop numismatic, începând cu data de 16 august 2010, o monedă din argint, dedicată aniversării a 100 de ani de la nașterea actorului Ștefan Ciobotărașu. Art. 2. — Caracteristicile monedei din argint sunt următoarele: Valoare nominală 10 lei Metal argint Titlu 999%o Formă rotundă Diametru 37 mm Greutate 31,103 g Calitate proof Margine zimțată Aversul prezintă o compoziție grafică ce sugerează lumea teatrului și a filmului; în dreapta, stema României; de sus în jos, valoarea nominală a monedei — „10 LEI”, inscripția „ROMANIA” și anul de emisiune „2010”. Reversul prezintă portretul actorului Ștefan Ciobotărașu în rolul pe care l-a jucat în filmul „Columna”, reprezentat într-un cadru al unei pelicule de film; la exterior, în stânga, inscripția în arc de cerc „ȘTEFAN CIOBOTARASU”; jos, anii „1910” și „1970”, între care a trăit actorul. Art. 3. — Monedele din argint, ambalate în capsule de metacrilat transparent, vor fi însoțite de broșuri de prezentare a emisiunii numismatice, redactate în limbile română, engleză și franceză. Broșurile includ și certificatul de autenticitate, pe care se găsesc semnăturile guvernatorului Băncii Naționale a României și casierului central. Art. 4. — Monedele din argint, din emisiunea numismatică „Aniversarea a 100 de ani de la nașterea actorului Ștefan Ciobotărașu”, au putere circulatorie pe teritoriul României. Art. 5. — Punerea în circulație, în scop numismatic, a acestor monede din argint se realizează prin sucursalele București, Cluj, lași și Timiș ale Băncii Naționale a României. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 6 august 2010. Nr. 27. ’ 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 586/18.VII1.2010 ACTE ALE COLEGIULUI NAȚIONAL AL ASISTENTILOR SOCIALI COLEGIUL NAȚIONAL AL ASISTENȚILOR SOCIALI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normelor privind controlul și supravegherea exercitării profesiei de asistent social în temeiul dispozițiilor art. 27 lit. c) și h) din Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social și ale art. 7 alin. (2) lit. h) din Regulamentul de organizare și funcționare al Colegiului Național al Asistenților Sociali, cu completările ulterioare, Consiliul național al Colegiului Național al Asistenților Sociali hotărăște: Art. 1. — Se aprobă Normele privind controlul și supravegherea exercitării profesiei de asistent social, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Se aprobă împuternicirea președintelui Colegiului Național al Asistenților Sociali pentru aprobarea de decizii, pentru punerea în aplicare și detalierea dispozițiilor prezentei hotărâri. Art. 3. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Colegiului Național al Asistenților Sociali, Florian-Valeriu Sălăjeanu București, 3 iunie 2010. Nr. 1. ANEXA NORME privind controlul și supravegherea exercitării profesiei de asistent social Art. 1. — (1) Controlul și supravegherea exercitării profesiei de asistent social sunt realizate potrivit prevederilor Legii nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, denumită în continuare lege, în condițiile prezentelor norme, de către Corpul de control profesional, denumit în continuare Corpul de control, aflat în subordinea Biroului executiv al Colegiului Național al Asistenților Sociali (Biroul executiv). (2) Coordonarea activității Corpului de control se realizează direct de către președintele Colegiului Național al Asistenților Sociali, denumit în continuare Colegiul, sau de către directorul numit prin hotărâre a Biroului executiv. Art. 2. — (1) Responsabilitatea privind realizarea generală a activității de control profesional aparține Biroului executiv și structurilor teritoriale ale Colegiului. (2) Responsabilitatea privind desemnarea persoanelor cu atribuții de control profesional aparține președintelui Colegiului, precum și directorului Corpului de control, în temeiul actului de numire, după caz. (3) Responsabilitatea privind pregătirea persoanelor cu atribuții de control aparține comisiilor operative și Corpului de control, care aprobă și susțin instructaje periodice pentru persoanele cu atribuții de control. (4) Responsabilitatea pentru analizarea și soluționarea cazurilor de încălcare a actelor normative privind exercitarea profesiei de asistent social aparține Comisiei de deontologie profesională, Biroului executiv și Consiliului național al Colegiului (Consiliul național), după caz. (5) Pentru deciziile adoptate și acțiunile întreprinse, directorul Corpului de control își asumă întreaga responsabilitate. Art. 3. — (1) Aplicarea sancțiunilor disciplinare în cazul constatării încălcării prevederilor legale privind exercitarea profesiei este de competența următoarelor organe: a) Comisia de deontologie profesională; b) Biroul executiv; și c) Consiliul național. (2) Activitatea de audit profesional este realizată de către Corpul de control, sub coordonarea președintelui Colegiului sau a directorului Corpului de control, după caz. (3) Normele privind auditul profesional se aprobă prin hotărâre a Biroului executiv. Art. 4. — (1) Membrii Corpului de control sunt persoanele aprobate de către Biroul executiv pentru desfășurarea activităților de control asupra modului de exercitare a profesiei de asistent social, în vederea asigurării respectării cadrului organizatoric al exercitării profesiei de asistent social. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 586/18.VIII .2010 9 (2) Activitatea specifică a Corpului de control este coordonată de către Biroul executiv, prin președintele Colegiului sau directorul Corpului de control, după caz, în condițiile prezentelor norme. (3) în vederea realizării controlului profesional, președintele Colegiului sau directorul Corpului de control poate mandata o persoană care realizează evidența actelor de control profesional și avizarea acestora. Art. 5. — (1) în realizarea controlului profesional, Biroul executiv are următoarele atribuții: a) aprobă asistenții sociali propuși pentru calitatea de membru al Corpului de control; b) soluționează sesizările primite; c) propune spre aprobare președintelui persoanele responsabile cu pregătirea personalului cu atribuții de control profesional; d) înaintează Comisiei de deontologie profesională sau propune Consiliului național aplicarea de sancțiuni disciplinare, potrivit dispozițiilor legale în vigoare; e) analizează și comunică organelor competente sesizările primite, în cazul în care în urma controlului profesional întreprins se constată că nu este competent în soluționarea acestora. (2) Președintele poate emite decizii scrise pentru coordonarea întregii activități de constituire a Corpului de control și gestionarea controlului profesional. (3) Președintele sau directorul Corpului de control, în baza mandatului dat, desemnează prin decizie membrii Corpului de control care realizează acte de control profesional. Art. 6. — Controlul profesional poate fi realizat numai de către asistenții sociali principali, mandatați de către Biroul executiv. Art. 7. — (1) Asistenții sociali propuși de către structurile teritoriale sau de către Biroul executiv pentru realizarea controlului profesional susțin un interviu în fața Biroului executiv. (2) Biroul executiv analizează persoanele propuse pentru realizarea controlului profesional, în vederea aprobării acestora, și solicită avizul structurilor teritoriale din care fac parte, după caz. (3) Structurile teritoriale avizează persoanele propuse și transmit avizul favorabil sau nefavorabil Biroului executiv, în termen de cel mult 3 zile de la data solicitării. Avizele structurilor teritoriale sunt consultative. (4) în urma analizei întreprinse, Biroul executiv aprobă sau respinge propunerile înaintate. Hotărârea de aprobare sau de respingere este executorie de drept din momentul emiterii. (5) Hotărârea de aprobare sau respingere a propunerilor formulate poate fi contestată în termen de 15 zile de la comunicare și este soluționată în prima ședință a Biroului executiv. (6) Hotărârea pronunțată în prima ședință a plenului Biroului executiv este definitivă. Art. 8. — (1) Persoanele care sunt aprobate prin hotărâre a Biroului executiv pentru efectuarea activității de control profesional fac parte din Corpul de control. (2) Persoanele care au primit aprobarea pentru efectuarea activității de control profesional urmează un instructaj inițial, sub coordonarea unor persoane desemnate prin dispoziție scrisă a președintelui sau a directorului Corpului de control, după caz. (3) Perioada de instructaj inițial sau periodic nu poate depăși două zile. Instructajul inițial urmărește asimilarea de către persoanele aprobate a procedurilor și actelor de control profesional. (4) în urma aprobării de către Biroul executiv a măsurii de control profesional, membrii Corpului de control sunt mandatați pentru realizarea controlului profesional de către președinte sau directorul Corpului de control, după caz. (5) Mandatarii iau cunoștință de limitele mandatelor încredințate, semnând pentru confirmare. (6) Persoanele mandatate pentru realizarea controlului profesional au obligația de a aduce la cunoștința membrilor Biroului executiv, în cel mai scurt timp, cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese care îi împiedică să execute mandatul primit. Art. 9. — Controlul profesional este efectuat de minimum 2 membri ai Corpului de control, desemnați prin decizie a președintelui sau a directorului Corpului de control, după caz. Art. 10. — (1) Asistenții sociali care formează obiectul activității de control profesional vor fi înștiințați în scris cu privire la realizarea controlului profesional cu minimum 7 zile înainte de data stabilită pentru efectuarea acestuia. (2) în cazul în care asistentul social nu poate fi prezent la efectuarea controlului, acesta poate solicita în scris fixarea unei noi date în termen de 7 zile, cu cel puțin 4 zile înaintea datei stabilite, menționând sediul profesional/locul de muncă și data în care poate fi prezent pentru realizarea controlului profesional, în cazul existenței unor motive temeinice, asistentul social poate solicita fixarea unei alte date, în termen de maximum 30 de zile de la data înștiințării, după caz. (3) La data stabilită în vederea efectuării controlului, asistentul social vizat are obligația de a se prezenta personal la sediul profesional al formei de exercitare a profesiei/locul de muncă în care își desfășoară activitatea profesională. (4) După legitimarea persoanelor mandatate cu efectuarea controlului profesional și prezentarea scopului și duratei acțiunii de control profesional, asistentul social a cărei activitate profesională formează obiectul acțiunii de control va prezenta persoanelor mandatate, în original, actele de înființare și înregistrare ale formei de exercitare a profesiei și avizul de exercitare a profesiei/atestatul de liberă practică, contractele de prestări servicii încheiate/contractul de muncă/actul de numire în funcție, după caz, precum și concluziile scrise ale actelor profesionale întocmite. Art. 11. — (1) Controlul profesional privește situația profesională și actele profesionale existente la data sesizării. (2) Persoanele cu atribuții de control desemnate verifică respectarea tuturor condițiilor de funcționare ale formei de exercitare a profesiei. (3) Controlul profesional nu poate privi datele financiar- contabile sau exclusiv personale ale asistentului social asupra căruia se efectuează controlul profesional. (4) Activitatea de control poate privi, după caz, și desfășurarea activității sau întocmirea unui act profesional, cu acordul prealabil scris al asistentului social vizat și al beneficiarilor acestuia. Art. 12. — (1) în activitatea de control profesional, persoanele mandatate nu au dreptul de a aduce atingere drepturilor și libertăților fundamentale ale omului. (2) Persoanele mandatate pentru efectuarea controlului profesional nu au dreptul de a formula acuzații sau de a comunica sancțiuni. (3) Orice modalitate de control profesional întreprinsă de către persoanele mandatate care aduce atingere drepturilor și libertăților fundamentale ale omului este strict interzisă și constituie abatere disciplinară. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 586/18.VII1.2010 (4) Persoanele asupra cărora se realizează controlul profesional au obligația de a avea un comportament decent, fără a formula aprecieri personale la adresa persoanelor mandatate și fără a împiedica actul de control profesional. (5) Persoanele mandatate pentru efectuarea controlului profesional au dreptul de a solicita fotocopii după documente care dovedesc îndeplinirea condițiilor de exercitare a profesiei. Art. 13. — (1) Activitatea de control profesional asupra unui asistent social nu poate depăși 7 ore pe zi. (2) în cazul în care activitatea de control profesional a fost întreruptă, din motive independente de persoanele celor mandatați, activitatea poate fi prelungită în timp, cu acordul prealabil al asistentului social controlat, indicându-se în procesul-verbal de constatare motivele care au stat la baza luării unei astfel de măsuri. (3) Persoanele mandatate pentru a efectua controlul profesional au dreptul de a-și stabili în mod liber programul de control, fără a putea însă depăși ora 17,00 din aceeași zi în care a debutat activitatea de control profesional. (4) Pentru perioada afectată activității de control profesional asistentul social controlat nu are dreptul de a solicita niciun fel de despăgubiri. Art. 14. — (1) La finalizarea actului de control profesional, persoanele mandatate pentru efectuarea acestuia vor întocmi un proces-verbal de constatare, care, sub sancțiunea nulității absolute, va conține următoarele mențiuni: a) numele, prenumele și codurile personale ale persoanelor mandatate pentru efectuarea controlului profesional; b) perioada, intervalul orar și data efectuării controlului profesional; c) locația sau locațiile unde s-a efectuat controlul profesional; d) numele și prenumele asistentului social care formează obiectul controlului profesional; e) denumirea formei de exercitare a profesiei/angajatorului în care/la care își desfășoară activitatea asistentul social care formează obiectul controlului profesional; f) scopul si domeniile profesionale în care s-a efectuat controlul profesional; g) concluziile activității de control profesional și, după caz, motivarea în fapt și în drept a propunerii de sancționare adresată Comisiei de deontologie profesională sau Biroului executiv, după caz. (2) Procesul-verbal de constatare va cuprinde în mod obligatoriu și semnăturile persoanelor mandatate a efectua controlul profesional, cu aplicarea parafelor profesionale proprii. (3) Asistentul social care formează obiectul controlului profesional are dreptul de a formula observații în procesul-verbal de constatare cu privire la modul de efectuare a controlului profesional. (4) în cazul în care asistentul social controlat nu dorește să formuleze observații în procesul-verbal de constatare, acesta decade din dreptul de a depune ulterior observații referitoare la concluziile controlului profesional sau la modul de realizare al acestuia, cu excepția cazului când a fost împiedicat să își exercite acest drept. Art. 15. — (1) Procesul-verbal de constatare se întocmește în dublu exemplar, din care un exemplar pentru asistentul social controlat, sau într-un singur exemplar, cu obligația comunicării unei copii celui asupra căruia a fost realizat controlul profesional, în termen de 24 de ore de la finalizarea controlului profesional. (2) Asistentul social care formează obiectul controlului profesional va semna și va parafa procesul-verbal de constatare pentru luarea la cunoștință a celor constatate. (3) în cazul refuzului persoanei controlate de a semna și/sau a parafa procesul-verbal de constatare, persoanele mandatate cu efectuarea controlului profesional vor menționa acest fapt în cuprinsul procesului-verbal de constatare. Art. 16. —în cazuri bine justificate, mandatul acordat pentru realizarea activității de control profesional poate fi revocat sau reînnoit, în funcție de necesitate, prin dispoziție a președintelui Colegiului. Art. 17. — (1) După aducerea la îndeplinire a fiecărui mandat acordat, persoanele cu atribuții de control profesional au obligația de a comunica în termen de 24 de ore, prin orice mijloc de comunicare, secretariatului Corpului de control/Biroului executiv o copie a procesului-verbal de constatare încheiat, urmând să prezinte originalul acestuia, în cel mult 7 zile, pentru confirmare. (2) Evidența proceselor-verbale de constatare încheiate va fi realizată în ordinea comunicării acestora. (3) Procesele-verbale de constatare vor fi aduse la cunoștința președintelui sau directorului Corpului de control până la data primei ședințe a Biroului executiv. (4) Procesele-verbale de constatare vor fi comunicate Biroului executiv, precum și Comisiei de deontologie profesională în prima ședință a acestora sau în maximum 7 zile de la înregistrarea acestora, împreună cu celelalte acte doveditoare ale controlului profesional. (5) Procesul-verbal de constatare și celelalte acte doveditoare ale controlului profesional vor constitui dosarul de control profesional, care poate constitui și actul de efectuare a cercetării disciplinare, după caz. (6) în urma analizării rezultatelor controlului profesional, Biroul executiv sau Comisia de deontologie profesională va soluționa actele de sesizare înregistrate sau va înainta dosarele de control profesional spre soluționare plenului Consiliului național, în prima ședință a acestuia. Art. 18. — (1) Dosarul de control profesional este constituit pentru fiecare asistent social și conține următoarele documente: a) actul de sesizare înregistrat; b) hotărârea sau dispoziția prin care s-a dispus realizarea controlului profesional; c) procesul-verbal de constatare privind efectuarea controlului profesional; d) mandatele persoanelor cu atribuții de control care au realizat controlul profesional; e) alte acte doveditoare privind efectuarea controlului profesional, după caz. (2) Dosarele de control profesional sunt înaintate spre soluționare organelor competente în maximum 7 zile de la înregistrarea proceselor-verbale de constatare. Art. 19. — Soluționarea actelor de sesizare, pe baza rezultatelor controlului profesional, având ca obiect încălcarea dispozițiilor legale privind condițiile exercitării profesiei se realizează numai de către organele competente prevăzute la art. 3, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Art. 20. — Dosarele de control profesional sunt arhivate de către persoanele desemnate prin decizie a directorului Colegiului. Art. 21. — Prezentele norme privind controlul exercitării profesiei de asistent social reprezintă procedura unică de control și supraveghere a exercitării profesiei de asistent social. Art. 22. — Evidența membrilor Corpului de control, precum și a persoanelor mandatate pentru realizarea controlului profesional este publicată pe pagina de internet a Colegiului, prin decizie a directorului Corpului de control. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 586/18.VIII .2010 11 COLEGIUL NAȚIONAL AL ASISTENȚILOR SOCIALI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normelor privind accesul în profesia de asistent social în temeiul dispozițiilor art. 27 lit. d) și j) din Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social și ale art. 7 alin. (2) lit. g) din Regulamentul de organizare și funcționare al Colegiului Național al Asistenților Sociali, cu completările ulterioare, Consiliul Național al Colegiului Național al Asistenților Sociali hotărăște: Art. 1. — Se aprobă Normele privind accesul în profesia de asistent social, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Se mandatează președintele în vederea emiterii de decizii, pentru punerea în aplicare și detalierea prezentei hotărâri. Art. 3. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Colegiului Național al Asistenților Sociali, Florian-Valeriu Sălăjeanu București, 3 iunie 2010. Nr. 2. ANEXĂ NORME privind accesul în profesia de asistent social CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Prezentele norme privind accesul în profesia de asistent social, denumite în continuare norme, reglementează procedura unică de acces în profesia de asistent social al absolvenților instituțiilor de învățământ superior, din domeniu, specializarea asistență socială, care au obținut diploma de licență în asistență socială sau asimilată, în condițiile Legii nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social, denumită în continuare lege, ale Regulamentului de organizare și funcționare al Colegiului Național al Asistenților Sociali, cu completările ulterioare, denumit în continuare regulament, precum și ale prezentelor norme. (2) Prezentele norme stabilesc și cadrul normativ privind avizarea și atestarea profesională, precum și recunoașterea profesională în vederea exercitării profesiei de asistent social pe teritoriul României de către cetățenii străini, în condițiile legii. (3) Prezentele norme reglementează procedura unică de acces în profesia de asistent social și de asimilare al persoanelor care au dreptul de a exercita profesia de asistent social, potrivit prevederilor art. 34 din lege, precum și al persoanelor care au obținut o diplomă de licență asimilată celei obținute în asistență socială, în condițiile legii. Art. 2. — (1) Prin absolvent al unei instituții de învățământ superior cu specializarea asistență socială se înțelege persoana fizică română, care a urmat cursurile universitare de licență cu specializarea asistență socială, în România sau în străinătate, la una dintre instituțiile de învățământ acreditate, potrivit prevederilor Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările și completările ulterioare, obținând după finalizarea acestora diploma de licență în asistență socială, domeniul asistență socială, specializarea asistență socială sau asimilată, după caz. (2) Prin cetățenii unui stat membru al Uniunii Europene care au obținut titlul profesional de asistent social în țara de origine se înțelege cetățenii străini absolvenți ai unei instituții de învățământ superior, care au urmat cursurile universitare de licență cu o durată de minimum 3 ani în domeniul asistenței sociale, specializarea asistență socială, în condițiile legii țării de origine, la una dintre instituțiile de învățământ acreditate în condițiile legii, obținând după finalizarea acestora diploma de licență în asistență socială, domeniul asistență socială, specializarea asistență socială sau asimilată, și care au fost atestați ori autorizați de către autoritățile naționale profesionale competente din țara de origine sau din unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, pentru exercitarea profesiei de asistent social. (3) Prin cetățeni străini care au obținut titlul profesional în unul dintre statele cu care România a încheiat convenții bilaterale în domeniu, cu excepția statelor membre ale Uniunii Europene, se înțelege cetățenii străini absolvenți ai unei instituții, care au urmat cursurile universitare de licență cu o durată de minimum 3 ani în domeniul asistenței sociale, specializarea asistență socială sau asimilată, în condițiile legii, la una dintre 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 586/18.VII1.2010 instituțiile de învățământ acreditate în condițiile legii, obținând după finalizarea acestora diploma de licență în asistență socială, domeniul asistență socială, specializarea asistență socială sau asimilată, și care au fost atestați ori autorizați de către autoritățile naționale profesionale competente din țara de origine. (4) Prin autoritate română competentă pentru profesia de asistent social și autoritate de reglementare pentru profesia de asistent social se înțelege Colegiul Național al Asistenților Sociali, denumit în continuare Colegiul, în condițiile legii. (5) Prin persoană asimilată în condițiile legii pentru desfășurarea activităților specifice asistentului social se înțelege persoana care se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 34 alin. (1) și (2) din lege. (6) Prin titlu de calificare profesională se înțelege atestatul de liberă practică sau avizul de exercitare a profesiei de asistent social, eliberat de către Colegiu pentru asistenții sociali sau persoanele asimilate, după caz. Titlul profesional de asistent social se acordă doar persoanelor care au obținut diploma de licență în domeniul asistenței sociale, specializarea asistență socială, precum și o altă diplomă echivalată, în condițiile legii. Art. 3. — (1) Dispozițiile privind dobândirea dreptului de practică în asistență socială, prevăzute de lege, regulament, precum și de alte acte administrative cu caracter normativ aprobate de către Colegiu se aplică în mod corespunzător, în condițiile legii și ale prezentelor norme. (2) Cetățenii români, cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene sau ai statelor cu care România are încheiate convenții bilaterale în domeniu, care au obținut dreptul de ședere permanentă în România, pot solicita obținerea avizelor de exercitare a profesiei de asistent social sau a atestatelor de liberă practică în asistență socială în România, în condițiile legii și ale prezentelor norme. Art. 4. — (1) Absolvenții unei instituții de învățământ superior, care au obținut diploma de licență cu specializarea asistență socială sau asimilată, în condițiile legii, pot solicita obținerea avizului de exercitare a profesiei de asistent social sau a atestatului de liberă practică în asistență socială, în oricare dintre treptele de competență profesională, cu respectarea condițiilor de vechime în profesie și formare profesională complementară sau continuă, stabilite de Colegiu. (2) Persoanele prevăzute la art. 34 alin. (1) și (2) din lege pot obține dreptul de liberă practică în profesia de asistent social numai după obținerea diplomei de licență în asistență socială, după caz, cu obligația respectării și a celorlalte prevederi legale. (3) în vederea aplicării dispozițiilor art. 8 din lege, pentru obținerea titlului de calificare în profesia de asistent social persoanele interesate depun la secretariatul Colegiului următoarele documente: a) cerere, în original; b) fotocopie a cărții de identitate; c) declarație pe propria răspundere că nu se află în unul dintre cazurile de interdicție/incompatibilitate/conflictde interese cu exercitarea profesiei de asistent social, în original; d) certificat de cazier judiciar, în original; e) adeverință medicală sau certificat medical, în original; f) dovada exercitării profesiei de asistent social sau a vechimii în domeniul asistenței sociale, după caz; g) adeverință privind exercitarea atribuțiilor specifice asistentului social, după caz; h) curriculum vitae, în original; i) scrisoare de motivație și 3 recomandări din partea asistenților sociali, după caz; j) dovada achitării taxei de analizare a dosarului; k) alte documente stabilite prin decizie a președintelui. (4) Emiterea avizului de exercitare a profesiei de asistent social/atestatului de liberă practică se realizează în condițiile stabilite prin decizie a președintelui Colegiului. CAPITOLUL II Obținerea titlului profesional de asistent social debutant Art. 5. — (1) Absolvenții instituțiilor de învățământ superior care au obținut diploma de licență cu specializarea asistență socială sau asimilată pot solicita obținerea avizului de exercitare a profesiei de asistent social, treapta de competență profesională debutant, în cazul în care nu pot face dovada practicării în condiții legale a profesiei pe o perioadă de minimum un an, înainte de data intrării în vigoare a legii. (2) După data intrării în vigoare a legii, perioada de practică în asistență socială, fără deținerea titlului profesional de asistent social, nu poate fi valorizată în obținerea unei trepte de competență profesională superioare. (3) Accesul în profesia de asistent social dă dreptul persoanei la exercitarea activităților prevăzute la art. 3 alin. (3) din lege, în condiții specifice treptelor de competență profesională, în una dintre formele de exercitare a profesiei de asistent social, după caz. (4) Asistenții sociali care au fost acceptați în profesie urmează în mod obligatoriu la debutul în profesie un stagiu de mentorat/coordonare profesională cu o durată de minimum un an. (5) Avizul de exercitare a profesiei de asistent social în treapta de competență profesională asistent social debutant are o valabilitate de un an de la momentul comunicării. Art. 6. — Condițiile realizării stagiului de mentorat/coordonare profesională se detaliază prin dispoziție a președintelui Colegiului. CAPITOLUL lll Obținerea titlului profesional de asistent social de către cetățenii străini Art. 7. — (1) Accesul în profesia de asistent social al cetățenilor străini se realizează în una dintre următoarele forme: a) recunoașterea titlului profesional de asistent social obținut în țara de origine de către cetățenii unui stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, precum și de către cetățenii statelor cu care România are încheiate convenții bilaterale în domeniu, care au obținut titlul profesional în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, în regim de servicii permanente sau în regim de servicii temporare; b) recunoașterea titlului profesional de asistent social obținut în țara de origine de către cetățenii statelor cu care România are încheiate convenții bilaterale în domeniu, în regim de servicii permanente sau în regim de servicii temporare; c) obținerea atestatului de liberă practică în condițiile legii de către cetățenii unui stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, precum și de către cetățenii statelor cu care România are încheiate convenții bilaterale în MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 586/18.VII1.2010 13 domeniu, care au obținut titlul profesional în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European, care și-au stabilit domiciliul în România sau au drept de ședere în România, pentru perioada acordării acestui drept. (2) Recunoașterea titlului profesional obținut potrivit alin. (1) lit. a) și b) atrage în mod automat eliberarea avizului de exercitare a profesiei sau a atestatului de liberă practică, după caz, și înregistrarea în Registrul național al asistenților sociali din România, Partea I. (3) în vederea recunoașterii titlului profesional obținut în țara de origine de către cetățenii unui stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, precum și de către cetățenii statelor cu care România are încheiate convenții bilaterale în domeniu, care au obținut titlul profesional în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European, în regim de servicii permanente sau temporare, aceștia trebuie să prezinte următoarele documente: a) cererea de acces în profesia de asistent social sau declarația de exercitare a profesiei de asistent social, după caz; b) pașaportul sau actul de identitate, în fotocopie semnată de către titular pentru conformitate cu originalul; c) certificatul de recunoaștere eliberat de către autoritatea competentă pentru profesia de asistent social din țara de origine, tradus și legalizat în România sau recunoscut de către misiunile diplomatice române din țara de origine, după caz; d) certificat eliberat de către autoritatea competentă pentru profesia de asistent social din țara de origine cu privire la îndeplinirea condițiilor prevăzute de legea națională pentru desfășurarea activității de asistent social în țara de origine de către solicitant, precum și cu privire la competențele și vechimea în profesie ale acestuia, tradus și legalizat în România sau recunoscut de către misiunile diplomatice române din țara de origine, după caz; e) declarație pe propria răspundere că nu se află în una dintre situațiile de incompatibilitate prevăzute de lege, în original; f) diploma de licență obținută, tradusă și legalizată în România sau recunoscută de către misiunile diplomatice române din țara de origine; g) dovada obținerii și înregistrării dreptului de ședere în România, în fotocopie, semnată de către titular pentru conformitate cu originalul; h) dosar cu șină. Art. 8. — Cetățenii străini care au obținut recunoașterea profesională în profesia de asistent social au obligația de a efectua la debutul în profesie un stagiu de mentorat/coordonare profesională de minimum un an, concomitent cu formarea profesională continuă. CAPITOLUL IV Stagiul de mentorat/coordonare profesională Art. 9. — (1) Asistenții sociali debutanți își pot exercita profesia numai sub condiția efectuării unui stagiu de mentorat/coordonare profesională de minimum un an. (2) Stagiul de mentorat/coordonare profesională este independent de formarea profesională continuă și are ca scop asigurarea managementului activității profesionale desfășurate de către asistentul social debutant. (3) Activitatea de mentorat/coordonare profesională se poate realiza numai în cazul în care asistentul social debutant poate face dovada că exercită profesia în una dintre formele prevăzute de lege, în limitele competențelor conferite de treapta de competență obținută. (4) Activitatea de mentorat/coordonare profesională constituie un atribut profesional exclusiv al asistenților sociali. (5) Raporturile de mentorat/coordonare profesională se dovedesc numai prin încheierea unor convenții, al căror format este aprobat prin decizie a președintelui Colegiului, cu un asistent social mentor/coordonator, fiind înregistrate la Colegiu. Art. 10. — (1) Structura activității de mentorat/coordonare profesională, modalitățile de control profesional al asistenților sociali care desfășoară activitatea de pregătire profesională, precum și evidența asistenților sociali mentori/coordonatori se aprobă prin hotărâre a Biroului executiv al Colegiului. (2) Celelalte prevederi referitoare la desfășurarea activității de mentorat/coordonare profesională se aplică în mod corespunzător. Art. 11. — (1) Finalizarea activității de mentorat/coordonare profesională se realizează în condițiile legii și ale hotărârilor adoptate de către Biroul executiv al Colegiului, fiind certificată prin elaborarea raportului de mentorat/coordonare profesională. (2) în urma finalizării activității de mentorat/coordonare profesională, precum și a formării profesionale continue specifice, asistenții sociali debutanți pot solicita obținerea titlului profesional de asistent social practicant, care conferă deținătorului drepturi profesionale autonome. Art. 12. — (1) Pentru recunoașterea profesională a studiilor universitare de mașter sau a cursurilor de formare profesională organizate de către furnizorii de formare profesională avizați de Colegiu, acestea vor conține în mod obligatoriu, pe toată perioada derulării cursurilor, activități practice specifice de asistență socială, într-un procent din programa de curs apreciat drept semnificativ de către Biroul executiv. (2) Asistentul social mentor/coordonator are obligația întocmirii raportului de mentorat/coordonare profesională. (3) în perioada de mentorat/coordonare profesională, asistentul social debutant este obligat să facă dovada că exercită profesia în condițiile legii. (4) La finalul stagiului de mentorat/coordonare, asistentul social debutant are obligația întocmirii unui raport de activitate profesională, pentru întregul stagiu parcurs. CAPITOLUL V Obținerea titlului profesional de asistent social practicant Art. 13. — (1) Asistenții sociali care au finalizat stagiul de mentorat/coordonare profesională sau au o vechime în profesie de cel puțin un an, anterior intrării în vigoare a legii, pot obține titlul profesional de asistent social practicant în urma promovării interviului/examenului organizat de Colegiu, după caz. (2) în vederea înscrierii la interviul/examenul pentru obținerea titlului profesional de asistent social practicant, înainte cu cel puțin 15 zile de data interviului, solicitanții vor depune în mod obligatoriu la secretariatul Biroului executiv sau la secretariatele structurilor teritoriale, după caz, documentele necesare. (3) Documentele necesare înscrierii la interviul pentru obținerea titlului profesional de asistent social practicant sunt prevăzute la art. 8 din lege, la care se adaugă următoarele: a) cerere de susținere a interviului; 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 586/18.VII1.2010 b) convenția de mentorat/coordonare profesională, în fotocopie semnată de către titular pentru conformitate cu originalul; c) raportul de mentorat/coordonare profesională elaborat de către asistentul social mentor/coordonator; d) dovada formării profesionale continue, după caz, în fotocopie semnată de către titular pentru conformitate cu originalul; e) dovada exercitării profesiei în una dintre formele de exercitare a profesiei, în fotocopie semnată de către titular pentru conformitate cu originalul; f) dovada achitării taxei de analizare a dosarului și/sau de susținere a interviului/examenului. Art. 14. — (1) Organizarea și structura interviului/examenului se stabilesc prin hotărâre a Biroului executiv, cu cel puțin 30 de zile înainte de organizarea acestuia. (2) în termen de 5 zile de la data împlinirii termenului-limită de depunere a dosarelor de înscriere, Colegiul afișează evidența finală a asistenților sociali înscriși pentru susținerea examenului de capacitate profesională. (3) Interviul/Examenul se organizează de către Biroul executiv al Colegiului prin Comisia de avizare și atestare profesională, potrivit dispozițiilor prezentelor norme. (4) Secretariatul Biroului executiv al Colegiului va asigura secretariatul tehnic pentru organizarea interviului/examenului. (5) în urma promovării interviului/examenului, asistentul social primește avizul de exercitare a profesiei de asistent social, treapta de competență profesională asistent social practicant, cu o valabilitate de 2 ani. Art. 15. — (1) Persoanele prevăzute la art. 34 alin. (1) și (2) din lege, care fac dovada îndeplinirii condițiilor de formare profesională prevăzute în lege, precum și a condițiilor de vechime în domeniu, se pot înscrie la interviul/examenul organizat pentru dobândirea titlului de calificare profesională, respectiv avizul de exercitare a profesiei de asistent social, având competențe profesionale similare cu cele ale asistentului social practicant. (2) Persoanele prevăzute la art. 34 alin. (1) și (2) din lege au toate drepturile aferente asistentului social, în treapta de competență asistent social practicant, cu condiția respectării tuturor obligațiilor profesionale specifice. (3) Persoanele prevăzute la art. 34 alin. (1) și (2) din lege au dreptul la utilizarea avizului de exercitare a profesiei de asistent social pentru o perioadă nedeterminată, cu condiția păstrării domeniului de activitate. CAPITOLUL VI Obținerea titlului profesional de asistent social specialist Art. 16. — (1) Asistenții sociali avizați profesional care au o vechime în profesie de cel puțin 3 ani ori persoanele care au obținut diploma de licență cu specializarea asistență socială sau asimilată, având o vechime de minimum 3 ani în profesie, realizată anterior intrării în vigoare a legii, după caz, pot obține titlul profesional de asistent social specialist în urma promovării interviului/examenului organizat de Colegiu. (2) în vederea înscrierii la interviul/examenul pentru obținerea titlului profesional de asistent social specialist, înainte cu cel puțin 15 zile de data interviului, solicitanții vor depune în mod obligatoriu la secretariatul Biroului executiv sau la secretariatele structurilor teritoriale, după caz, documentele necesare. (3) Documentele necesare înscrierii la interviul/examenul pentru obținerea titlului profesional de asistent social specialist sunt prevăzute la art. 8 din lege, la care se adaugă următoarele: a) cerere de susținere a interviului/examenului; b) dovada formării profesionale continue, în fotocopie semnată de către titular pentru conformitate cu originalul; c) dovada exercitării profesiei în una dintre formele de exercitare a profesiei, în fotocopie semnată de către titular pentru conformitate cu originalul; d) dovada achitării taxei de susținere a interviului. (4) Persoanele care au obținut anterior titlul profesional de asistent social, în temeiul legii, nu sunt obligate să prezinte documentele prevăzute la art. 8 din lege. (5) Comisia de avizare și atestare profesională analizează și propune eliberarea avizului de exercitare a profesiei de asistent social specialist. (6) Avizul de exercitare a profesiei de asistent social în treapta de competență profesională asistent social specialist are o valabilitate de 2 ani de la data comunicării. CAPITOLUL VII Obținerea titlului profesional de asistent social principal Art. 17. — (1) Asistenții sociali care au o vechime în profesie de cel puțin 5 ani ori persoanele care au obținut diploma de licență cu specializarea asistență socială sau asimilată, având o vechime de minimum 5 ani în profesie, realizată anterior intrării în vigoare a legii, după caz, vor putea obține titlul profesional de asistent social principal în urma promovării interviului/examenului organizat de Colegiu. (2) în vederea înscrierii la interviul/examenul pentru obținerea titlului profesional de asistent social principal, înainte cu cel puțin 15 zile de data interviului, solicitanții vor depune în mod obligatoriu la secretariatul Biroului executiv sau la secretariatele structurilor teritoriale, după caz, documentele necesare. (3) Documentele necesare înscrierii la interviul/examenul pentru obținerea titlului profesional de asistent social principal, respectiv a dreptului de liberă practică în asistență socială sunt prevăzute la art. 9 din lege, la care se adaugă următoarele: a) cerere de susținere a interviului; b) dovada formării profesionale continue, în fotocopie semnată de către titular pentru conformitate cu originalul; c) dovada exercitării profesiei în una dintre formele de exercitare a profesiei, în fotocopie semnată de către titular pentru conformitate cu originalul; d) dovada achitării taxei de susținere a interviului. (4) Comisia de avizare și atestare profesională analizează și propune eliberarea atestatului de liberă practică în asistență socială, treapta de competență asistent social principal. (5) Atestatul de liberă practică în asistență socială are o valabilitate nelimitată, cu condiția exercitării profesiei și îndeplinirii condițiilor generale profesionale. CAPITOLUL VIII Certificarea conformității titlului de calificare profesională Art. 18. — (1) Colegiul, în calitate de autoritate română competentă pentru profesia de asistent social, este singura instituție care asigură certificarea conformității pentru actele de MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 586/18.VII 1.2010 15 calificare și recunoaștere profesională eliberate asistenților sociali, în condițiile legii. (2) Asistenții sociali sau instituțiile angajatoare solicită certificarea conformității titlurilor de calificare profesională ale asistenților sociali, în vederea încadrării asistenților sociali și îndeplinirii condițiilor de desfășurare a activităților de asistență socială. (3) Biroul executiv al Colegiului eliberează, la propunerea Corpului de control profesional, certificate de conformitate individuale sau colective, după caz, pentru toate documentele de avizare și atestare profesională emise către asistenții sociali sau persoanele prevăzute la art. 34 alin. (1) și (2) din lege. CAPITOLUL IX Dispoziții finale și tranzitorii Art. 19. — (1) De la data intrării în vigoare a prezentelor norme, acestea reglementează procedura unică de acces în profesia de asistent social, respectiv obținerea titlului profesional de asistent social și a titlurilor de calificare profesională în domeniul asistenței sociale. (2) în temeiul prezentelor norme, Biroul executiv al Colegiului aprobă hotărâri obligatorii privind procedura interviului/examenul organizat pentru accesul în profesia de asistent social. (3) în aplicarea dispozițiilor art. 18 alin. (2) din lege, începând cu anul universitar 2010—2011, studiile universitare de mașter în asistență socială sau cursurile de formare profesională continuă în asistență socială, care nu sunt avizate de către Biroul executiv al Colegiului, nu pot fi valorizate ca modalități de efectuare a formării profesionale continue pentru asistenții sociali. (4) Biroul executiv al Colegiului va putea aproba prin hotărâri măsuri cu caracter normativ în vederea punerii în aplicare a dispozițiilor privind libera circulație a serviciilor de asistență socială, precum și cu privire la accesul în profesia de asistent social al profesioniștilor din statele membre ale Uniunii Europene. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locația: București EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 445727 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 586/18.VIII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495