MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 584 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți’ ¹⁷ august 2010 SUMAR Nr. Pagina DECIZII 15. — Decizie privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 17—19 august 2010................................ 2 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 903 din 6 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002 privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi...... 2-5 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 630. — Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 908/2002 privind atestarea domeniului public al județului Vrancea, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Vrancea................................................... 5 825. — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției.................................... 6 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 1.972. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului pentru modificarea art. 2 din Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 677/2007 privind aprobarea Programului „Bazine de înot” realizat prin Compania Națională de Investiții „C.N.I.”— S.A. .. 6 Nr. ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE Pagina A ASIGURĂRILOR 599. --- Decizie privind sancționarea cu interzicerea temporară a exercitării activității a Societății Comerciale „Power Insurance Broker” --- S.R.L....... 7-8 600. --- Decizie privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „General Asig Consulting --- Broker de Asigurare” --- S.R.L..... 8-9 601. --- Decizie privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „Abado Synergic Development Broker de Asigurare- Reasigurare” --- S.R.L............................................... 9-10 602. --- Decizie privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „AMG Broker de Asigurare” --- S.R.L................................... 10-11 603. --- Decizie privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „LION --- Broker de Asigurare” --- S.R.L................................... 11-12 604. --- Decizie privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare” --- S.R.L............... 12-13 605. --- Decizie privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „LOGOS Broker de Asigurare” --- S.R.L................................... 13-14 606. --- Decizie privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „VS Company --- Broker de Asigurare” --- S.R.L....... 14-15 607. --- Decizie privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale VIENNA BROKER DE ASIGURARE --- S.R.L......................... 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 584/17.VII 1.2010 DECIZII PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL DECIZIE privind asigurarea conducerii Senatului în perioada 17—19 august 2010 în conformitate cu art. 40 alin. (2) din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările ulterioare, Președintele Senatului decide: Articol unic. — în perioada 17—19 august 2010, conducerea Senatului va fi asigurată de domnul senator Teodor Viorel Meleșcanu, vicepreședinte al Senatului. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 16 august 2010. Nr. 15. ’ DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 903 din 6 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002 privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Mi nea Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltân Tudorel Toader luliana Nedelcu Valentina Bărbățeanu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002 privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi, excepție ridicată de Aurina Bodea în Dosarul nr. 1.598/187/2008 ai Tribunalului Bihor — Secția penală. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta observă că se critică, în realitate, doar alin. (2) al art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002. Cu privire la acesta, pune concluzii de admitere a excepției de neconstituționalitate, apreciind că norma este lipsită de precizie atât în ceea ce privește dispoziția, cât și în ceea ce privește sancțiunea. Arată că lipsa de previzibilitate conduce la afectarea caracterului de lex certa al normei aplicabile și, implicit, în condițiile unei legi imprecise, la relativizarea garanțiilor care însoțesc dreptul la un proces echitabil, prevăzute de art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. în opinia sa, caracterul neprevizibil al normei prejudiciază și dreptul de a fi informat cu privire la natura și cauza acuzației, drept prevăzut de art. 6 paragraful 3 din convenția menționată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 15 ianuarie 2010, pronunțată în Dosarul nr. 1.598/187/2008, Tribunalul Bihor — Secția penală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002 privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi. Excepția de neconstituționalitate a fost ridicată de Aurina Bodea într-o cauză penală privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia precizează că art. 181 din Codul penal consacră infracțiunea de vătămare corporală simplă, iar art. 182 din același cod, infracțiunea de vătămare corporală gravă. Arată că art. 11 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002 cuprinde o adăugire, prin care se completează o circumstanță de agravare, neprevăzută în art. 181 din Codul penal. Mai arată că vătămarea corporală este gravă doar în încadrarea art. 182 din Codul penal, nu și în cuprinsul art. 181 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 584/17.VII1.2010 3 din același cod. Susține că „această eroare de redactare a textului [...] duce la încălcarea dreptului la un proces echitabil prin denaturarea încadrării juridice într-o faptă mai gravă decât cea comisă”. Tribunalul Bihor— Secția penală nu și-a exprimat opinia cu privire la constituționalitatea textului de lege criticat. Această instanță a respins, inițial, excepția de neconstituționalitate ca inadmisibilă, considerând că prevederile de lege criticate nu au legătură cu soluționarea cauzei. împotriva încheierii de respingere autorul excepției a declarat recurs, în soluționarea căruia Curtea de Apel Oradea — Secția penală și pentru cauze cu minori a apreciat că excepția întrunește condițiile de admisibilitate prevăzute de Legea nr. 47/1992 și a dispus sesizarea Curții Constituționale, fără să facă vreo apreciere referitoare la conformitatea textului de lege criticat cu dispozițiile Legii fundamentale. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu și-au exprimat punctul de vedere asupra excepției, până la data întocmirii raportului. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002 privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din 10 mai 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 60/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 183 din 24 martie 2003. Textul de lege criticat are următorul conținut: — Art. 11: „(1) Neluarea măsurilor de prevenire a atacului canin de către proprietarul câinelui sau de deținătorul temporar al acestuia asupra unei persoane constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 5 ani. (2) Dacă fapta prevăzută la alin. (1) a avut ca urmare vătămarea corporală gravă, pedeapsa este cea prevăzută la art. 181—184 Cod penal. (3) Dacă fapta a avut ca urmare moartea victimei, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani. (4) Acțiunea penală prevăzută la alin. (1) și (2) se pune în mișcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate, împăcarea părților înlătură răspunderea penală. ” în opinia autoarei excepției de neconstituționalitate, textul de lege criticat contravine prevederilor art. 21 alin. (3) din Constituție care consacră dreptul la un proces echitabil. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că este întemeiată, urmând să o admită pentru motivele ce se vor arăta în continuare. Analiza textelor de incriminare cuprinse în art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002 conduce la concluzia încălcării prevederilor constituționale și convenționale referitoare la dreptul la un proces echitabil, ca urmare a lipsei de claritate și previzibilitate a normei. în jurisprudența sa, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a arătat că legea trebuie să îndeplinească anumite condiții calitative, printre acestea numărându-se previzibilitatea (Cauza S.W. împotriva Marii Britanii, 1995 sau Cauza Cantoni împotriva Franței, 1996). în acest sens, Curtea a remarcat că nu poate fi considerată „lege” decât o normă enunțată cu suficientă precizie, pentru a permite cetățeanului să își controleze conduita. Apelând la nevoie la consiliere de specialitate în materie, el trebuie să fie capabil să prevadă, într-o măsură rezonabilă, față de circumstanțele speței, consecințele care ar putea rezulta dintr-o anumită faptă (Cauza Sissanis împotriva României, 2007). Or, prevederile de lege ce formează obiectul prezentei excepții de neconstituționalitate nu întrunesc aceste exigențe. Astfel, în primul rând, din cuprinsul art. 11 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002 nu rezultă dacă este vorba despre o infracțiune de pericol sau de rezultat. Cu alte cuvinte, textul este imprecis, întrucât poate include varianta unei infracțiuni de rezultat, dar și a uneia de pericol, fără să facă vreo distincție. Acest lucru rezultă din faptul că alin. (1) incriminează ca infracțiune și ipoteza în care neluarea măsurilor de prevenire a atacului canin de către proprietarul câinelui sau de deținătorul temporar al acestuia asupra unei persoane nu se soldează cu niciun fel de vătămare a vreunei persoane, limitele pedepsei fiind aceleași atât pentru varianta infracțiunii de pericol descrise, care, deci, nu produce vreo vătămare, cât și pentru varianta infracțiunii de rezultat, care poate avea consecințe de gravitate diferită, culminând cu decesul victimei. De fapt, prin aplicarea dispozițiilor alin. (2) ale art. 11 din ordonanța de urgență se poate ajunge chiar la situația ca, din lipsa reperelor clare privitoare la individualizarea pedepselor, pedeapsa aplicată să fie mai mare atunci când neluarea măsurilor de prevenire a atacului canin nu a avut nicio urmare vătămătoare decât în cazul în care o astfel de vătămare s-a produs. Astfel, în ipoteza unei infracțiuni de pericol, deci neurmată de un rezultat, sancțiunea, constând în închisoare de la 6 luni la 5 ani, este mai severă decât la acea infracțiune de rezultat la care fapta prevăzută în alin. (1) are ca urmare o vătămare corporală din culpă, prevăzută de art. 184 alin. (1) din Codul penal, pentru care sancțiunea constă în închisoare de la o lună la 3 luni sau amendă. în plus, în ipoteza unei infracțiuni de rezultat, fapta incriminată de art. 11 alin. (1) din ordonanța de urgență absoarbe infracțiunea de loviri sau alte violențe prevăzută de art. 180 din Codul penal. Curtea observă că textul de lege criticat este deficitar din perspectiva lipsei de corelare cu prevederile din Codul penal la care art. 11 din ordonanța de urgență face trimitere, ceea ce este de natură să genereze confuzii și incertitudine cu privire la consecințele inacțiunii descrise în norma de incriminare, dar și dificultăți în ceea ce privește interpretarea și aplicarea textelor de lege criticate. Astfel, prin compararea limitelor pedepsei prevăzute la art. 11 alin. (1), și anume de la 6 luni la 5 ani, cu cele prevăzute pentru infracțiunile incriminate de art. 181—184 din Codul penal, la care face trimitere art. 11 alin. (2), se observă o discrepanță în ceea ce privește consecințele faptei, astfel cum s-a exemplificat mai sus. în plus, Curtea observă că alineatul al doilea al art. 11 din ordonanța de urgență consacră o formă agravată a faptei prevăzute la alin. (1), atunci când aceasta are ca urmare o vătămare corporală gravă, însă face trimitere la regimul sancționator consacrat pentru vătămarea corporală — art. 181 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 584/17.VII 1.2010 din Codul penal, vătămarea corporală gravă — art. 182 din Codul penal, lovirile sau vătămările cauzatoare de moarte — art. 183 din Codul penal, respectiv vătămarea corporală din culpă — art. 184 din Codul penal. Agravanta ia în considerare pericolul social sporit, rezultat din urmările alternative specifice vătămării corporale grave, dar face trimitere fie la regimul sancționator mai puțin sever consacrat pentru infracțiunea de la art. 184 din Codul penal, fie la regimul sancționator mai aspru instituit pentru lovirile sau vătămările cauzatoare de moarte — art. 183 din Codul penal. Fapta având ca urmare moartea victimei este incriminată de două ori, însă este sancționată cu pedepse diferite. Astfel, pe de o parte, în enumerarea limitativă de la alin. (2) se regăsesc și lovirile sau vătămările cauzatoare de moarte — art. 183 din Codul penal, pentru care sancțiunea constă în închisoare de la 5 la 15 ani, iar, pe de altă parte, potrivit alin (3), dacă fapta a avut ca urmare moartea victimei, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani. Prin urmare, există o gravă necorelare și în ceea ce privește relația dintre alin. (3) al art. 11 din ordonanța de urgență și art. 183 din Codul penal. Ambele incriminează vătămarea care a avut ca urmare moartea victimei. în ceea ce privește elementul subiectiv, infracțiunea de loviri sau vătămări cauzatoare de moarte prevăzută de art. 183 din Codul penal, pedepsită cu închisoarea de la 5 la 15 ani, nu poate fi săvârșită decât cu intenție depășită (praeterintenție). Viciul de redactare constând în lipsa de corelare a limitelor de pedeapsă afectează garanțiile constituționale referitoare la dreptul la un proces echitabil. în acest sens, Curtea reține că acest drept este un drept complex, care are mai multe componente. Printre acestea se regăsește, astfel cum rezultă din jurisprudența mai sus amintită a Curții Europene a Drepturilor Omului, și dreptul destinatarului normei de a fi informat într-o manieră lipsită de ambiguități asupra comportamentelor interzise, pe care este obligat să le evite. Pentru ca acest drept să fie asigurat în mod efectiv, enunțurile juridice trebuie să fie clare, precise și explicite, astfel încât să îl poată avertiza în mod inechivoc asupra gravității consecințelor nerespectării prescripțiilor legale cuprinse în acestea. Or, dispozițiile art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002 nu respectă aceste cerințe esențiale de redactare. De asemenea, în conceptul de proces echitabil este inclus și dreptul la o apărare eficientă. Aceasta nu poate fi realizată în condițiile în care există o incertitudine cu privire la cuantumul pedepsei pe care instanța o poate aplica pentru fapta prevăzută la art. 11 alin. (1). Judecătorul însuși se află în dificultate, fiind pus în situația de a opta între mai multe variante posibile, în lipsa unei reprezentări clare a regimului sancționator aplicabil. Din cauza manierei defectuoase de redactare a textului de lege criticat, individualizarea judiciară a pedepsei nu poate fi făcută de instanță decât în mod arbitrar, aproximativ, în funcție de aprecieri lipsite de obiectivitate. în fine, Curtea constată că alin. (4) al art. 11 din ordonanța de urgență cuprinde, de asemenea, vicii de redactare, întrucât folosește o formulare improprie. Potrivit acesteia, acțiunea penală prevăzută la alin. (1) și (2) se pune în mișcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate. Legiuitorul a incriminat în alineatele menționate fapte socialmente periculoase, consacrând infracțiuni, de pericol sau rezultat, nicidecum o acțiune penală. Se observă însă că atât în cazul vătămării corporale grave — art. 182 din Codul penal, cât și în cazul lovirilor sau vătămărilor cauzatoare de moarte — art. 183 din Codul penal, la care textele de incriminare fac trimitere, acțiunea penală se pune în mișcare din oficiu. în ultima ipoteză nici nu este posibilă incidența principiului disponibilității, în condițiile în care fapta are ca urmare moartea victimei. Cu toate acestea, art. 11 alin. (4), care stabilește că acțiunea penală „prevăzută la alin. (1) și (2)” se pune în mișcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate, se referă inclusiv la infracțiunea de neluare a măsurilor de prevenire a atacului canin care a avut ca urmare vătămarea corporală cauzatoare de moarte. într-o asemenea ipoteză, este, desigur, evidentă lipsa de logică internă a reglementării, care o privează de eficiență și lasă neacoperită modalitatea de declanșare a acțiunii penale. Se poate presupune că aceasta va fi pornită din oficiu, dar, la fel de bine, se poate presupune că va fi pornită doar la plângerea prealabilă a rudelor apropiate. Dar norma juridică, în special cea de natură penală, trebuie să conțină reglementări riguroase, cea supusă, în cazul de față, controlului de constituționalitate fiind însă ambiguă și lipsită de precizie. Aceeași este situația și în ceea ce privește fraza a doua a alin. (4), care prevede că împăcarea părților înlătură răspunderea penală, întrucât, de vreme ce victima a decedat, nu este posibilă ipoteza împăcării părților. Așadar, art. 11 conține o multitudine de inadvertențe, prezentând deficiențe grave de redactare care îi conferă un caracter neconstituțional. Curtea observă că, în ceea ce privește tehnica legislativă, textul ar fi trebuit elaborat fie ca o normă specială, cu reglementări distincte, care să creeze un regim sancționator specific, fie ar fi trebuit să impună un sistem de sancționare corelat cu cel prevăzut de Codul penal pentru infracțiunile de vătămare corporală. Or, art. 11 instituie un regim mixt și confuz, derutant atât pentru persoana care se poate afla în ipoteza normei, cât și pentru instanța chemată să aprecieze cu privire la vinovăția acesteia și să individualizeze în mod judicios pedeapsa corespunzătoare faptei, în funcție de gravitatea urmărilor acesteia. Este necesar ca textul să fie regândit în ansamblul său. Deficiențele art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002, astfel cum au fost revelate în cele de mai sus, trebuie corectate de Guvern, în concordanță cu dispozițiile art. 147 alin. (1) din Constituție. Incriminarea comportamentului periculos al proprietarilor sau posesorilor de câini periculoși sau agresivi este fără îndoială necesară, acesta reprezentând o amenințare gravă la adresa vieții și siguranței personale a cetățenilor. Norma penală sancționatoare trebuie să întrunească însă, așa cum s-a arătat, exigențele de precizie, claritate și, implicit, previzibilitate, impuse, cu valoare de principiu, de jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului în materia dreptului la un proces echitabil. Curtea observă totodată că prevederile art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002 au mai format obiect al controlului de constituționalitate, fiind analizate însă prin prisma unor critici diferite. Prin Decizia nr. 234 din 9 martie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 324 din 11 aprilie 2006, raportându-se la dispozițiile art. 16 alin. (1) și art. 24 alin. (1) din Constituție, Curtea a respins ca neîntemeiată excepția de neconstituționalitate. în cauza de față, criticile formulate au relevat aspecte cu examinarea cărora Curtea nu fusese învestită în cadrul soluționării excepției asupra căreia s-a pronunțat prin decizia amintită. Prin urmare, reconsiderarea soluției pronunțate cu acel prilej se justifică prin noutatea argumentelor invocate în prezenta motivare a criticii de neconstituționalitate. Curtea constată că, în acord cu jurisprudența sa, spre exemplu, Decizia Plenului Curții Constituționale nr. 1/1995 sau Decizia nr. 1.415 din 4 noiembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 796 din 23 noiembrie 2009, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 584/17.VII 1.2010 5 puterea de lucru judecat ce însoțește actele jurisdicționale, deci și deciziile Curții Constituționale, se atașează nu numai dispozitivului, ci și considerentelor pe care se sprijină acesta. în consecință, atât Parlamentul, cât și Guvernul, respectiv autoritățile și instituțiile publice urmează să respecte întru totul atât considerentele, cât și dispozitivul prezentei decizii. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (1) și (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d), al art. 29 și al art. 31 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Admite excepția de neconstituționalitate ridicată de Aurina Bodea în Dosarul nr. 1.598/187/2008 al Tribunalului Bihor — Secția penală și constată că prevederile art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2002 privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi sunt neconstituționale. Definitivă și general obligatorie. Decizia se comunică președinților celor două Camere ale Parlamentului și Guvernului și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Pronunțată în ședința publică din data de 6 iulie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Valentina Bărbățeanu HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 908/2002 privind atestarea domeniului public al județului Vrancea, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Vrancea în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa nr. 1 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al județului Vrancea” la Hotărârea Guvernului nr. 908/2002 privind atestarea domeniului public al județului Vrancea, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Vrancea, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 663 și 663 bis din 6 septembrie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 30 iunie 2010. Nr. 630.’ *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 584 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 584/17.VII 1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 29 iunie 2009, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 16. — Ministrul este ajutat în activitatea de conducere și reprezentare a Ministerului de 2 secretari de stat, de un subsecretar de stat, precum și de secretarul general al Ministerului.” 2. La articolul 22, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 22. — (1) Ministerul dispune de un aparat administrativ propriu, organizat la nivel de direcții, servicii, birouri, denumite în continuare compartimente administrative, și compus din 295 de posturi, exclusiv demnitarii, posturile aferente cabinetului ministrului și cele ale Direcției de implementare a proiectelor finanțate din împrumuturi externe (DIPFIE).” Art. II. — Se elimină referirile la funcțiile de director general din cuprinsul Hotărârii Guvernului hr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare. Art. III. — Organigrama Ministerului Justiției se va modifica în mod corespunzător, în termen de 30 de ziîe de la adoptarea prezentei hotărâri. Art. IV. — încadrarea personalului în numărul de posturi prevăzut la art. I se va face în termenele și cu procedura prevăzute de lege, pentru fiecare categorie de personal. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 4 august 2010. Nr. 825.’ Contrasemnează: Ministrul justiției, Cătălin Marian Predoiu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl TURISMULUI ORDIN pentru modificarea art. 2 din Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 677/2007 privind aprobarea Programului „Bazine de înot” realizat prin Compania Națională de Investiții „C.N.I.” — S.A. Având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr. 25/2001 privind înființarea Companiei Naționale de Investiții „C.N.I.” — S.A., aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, cu modificările ulterioare, ministrul dezvoltării regionale și turismului emite următorul ordin: Art. I. —Articolul 2 din Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 677/2007 privind aprobarea Programului „Bazine de înot” realizat prin Compania Națională de Investiții „C.N.I.” — S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 243 din 11 aprilie 2007, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — Finanțarea Programului se asigură din alocații de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinație în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, din cofinanțarea de la bugetul local și din alte surse de finanțare legal constituite.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Gheorghe Nastasia, secretar general București, 17 august 2010. Nr. 1.972. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 584/17.VII 1.2010 7 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu interzicerea temporară a exercitării activității a Societății Comerciale „Power Insurance Broker” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în extrasul ședinței din data de 29 iunie 2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463 din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea Comercială „Power Insurance Broker” — S.R.L., cu sediul în str. I. G. Duca nr. 75A, bl. L50, sc. A, ap. 22, localitatea Constanța, județul Constanța, înregistrată la oficiul registrului comerțului cu nr. J13/2731 /11.12.2002, cod unic de înregistrare 15084050, număr de înmatriculare în Registrul brokerilor RBK-199, reprezentată legal de doamna Miron Mihaela, în calitate de administrator, a constatat următoarele: 1. Raportul de verificare a situațiilor financiare aferente anului 2009 a fost întocmit și semnat de către același expert contabil care a întocmit situațiile financiare. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 11 din Normele privind încheierea exercițiului financiar 2009 pentru societățile din domeniul asigurărilor aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010. 2. Din analiza balanței de verificare întocmită și transmisă la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor pentru data de 31 decembrie 2009 reiese că societatea utilizează conturi care nu figurează în planul de conturi specific domeniului asigurărilor, respectiv contul 409 „Furnizori debitori”, contul 604 „Cheltuieli cu materialele nestocate” și contul 704 „Venituri din lucrări executate și servicii prestate”. Astfel au fost încălcate prevederile cap. III pct. 2 „Planul de conturi pentru brokerii de asigurare”, precum și ale cap. VIII „Norme metodologice de utilizare a conturilor contabile pentru brokerii de asigurare” din Reglementările contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu modificările și completările ulterioare. 3. Anexele aferente trimestrului IV/2009 conțin date care nu sunt în concordanță cu cele raportate în formularele de bilanț (O1_2010_BKBIL), contul de profit și pierdere (01_2010_CPP) și în balanța de verificare întocmită pentru data de 31 decembrie 2009. Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 1 alin. (2) din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. 4. Raportările aferente trimestrului 1/2010 au fost transmise incomplet în format electronic. Astfel au fost încălcate prevederile art. 2 alin. (3) din normele puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Prin Adresa nr. XI.17.866 din 2 iunie 2010, Societatea Comercială „Power Insurance Broker” — S.R.L., reprezentată legal de doamna Miron Mihaela, în calitate de administrator, a fost notificată potrivit art. 38¹ alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul încălcării dispozițiilor legale. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 29 iunie 2010, sancționarea Societății Comerciale „Power Insurance Broker” — S.R.L. cu interzicerea temporară a activității pe o perioadă de 30 de zile, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care decide: Art. 1. — Se interzice temporar desfășurarea activității Societății Comerciale „Power Insurance Broker” — S.R.L., cu sediul în str. I. G. Duca nr. 75A, bl. L50, sc. A, ap. 22, localitatea Constanța, județul Constanța, J13/2731 /11.12.2002, CUI 15084050, autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.832/2004, RBK-199, reprezentată legal de doamna Miron Mihaela, în calitate de administrator/reprezentant legal, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozițiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, pe o perioadă de 30 de zile. Art. 2. — Pe toată perioada de interzicere a activității de broker de asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Societatea Comercială „Power Insurance Broker” — S.R.L. are obligația să își notifice clienții, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 4. — Reluarea activității Societății Comerciale „Power Insurance Broker” — S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 5. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „Power Insurance Broker” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 584/17.VII 1.2010 (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 6. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 august 2010. Nr. 599.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „General Asig Consulting — Broker de Asigurare” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în extrasul ședinței din data de 29 iunie 2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. 3.463 din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea Comercială „General Asig Consulting — Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în bd. Decebal nr. 14, bl. S6, tronson III, mezanin, biroul nr. 6, București, sectorul 3, reprezentată legal de domnul Stanică Traian, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a constatat următoarele: Au fost transmise cu întârziere situațiile financiare și raportările anuale aferente exercițiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din Normele privind încheierea exercițiului financiar 2009 pentru societățile din domeniul asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010, și ale art. 3 pct. I din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Prin Adresa nr. XI.17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială „General Asig Consulting — Broker de Asigurare” — S.R.L., reprezentată legal de domnul Stanică Traian, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a fost notificată potrivit art. 38¹ alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul încălcării dispozițiilor legale. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 29 iunie 2010, sancționarea Societății Comerciale „General Asig Consulting — Broker de Asigurare” — S.R.L. cu interzicerea temporară a activității, pe o perioadă de 30 de zile, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, drept care decide: Art. 1. — Se interzice temporar desfășurarea activității Societății Comerciale „General Asig Consulting — Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în bd. Decebal nr. 14, bl. S6, tronson III, mezanin, biroul nr. 6, București, sectorul 3, J40/20850/06.11.2007, CUI 22694914/06.11.2007, autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1.052/2007, RBK-452/11.12.2007, reprezentată legal de domnul Stanică Traian, în calitate de administrator— persoană semnificativă, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozițiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, pe o perioadă de 30 de zile. Art. 2. — Pe toată perioada de interzicere a activității de broker de asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Societatea Comercială „General Asig Consulting — Broker de Asigurare” — S.R.L. are obligația să își notifice clienții, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 4. — Reluarea activității Societății Comerciale „General Asig Consulting — Broker de Asigurare” — S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 5. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „General Asig Consulting — Broker de Asigurare” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 584/17.VII 1.2010 9 (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 6. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 august 2010. Nr. 600.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „Abado Synergic Development Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în extrasul ședinței din data de 29 iunie 2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463 din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea Comercială „Abado Synergic Development Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L., cu sediul în str. Regimentul 5 Vânători nr. 32, Alba lulia, județul Alba, reprezentată legal de domnul Serdean Pavel Dorin, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a constatat următoarele: 1. Au fost transmise cu întârziere situațiile financiare și raportările anuale aferente exercițiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Situațiile financiare aferente exercițiului financiar 2009 nu au fost transmise așa cum sunt prevăzute în Normele privind încheierea exercițiului financiar 2009 pentru societățile din domeniul asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din normele aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010 și ale art. 3 pct. I din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. 2. Nu au fost transmise următoarele documente: raportul administratorului și notele explicative la situațiile financiare. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 3 lit. e) și pct. 12 alin. (1) lit. (b) din normele aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Prin Adresa nr. XI.17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială „Abado Synergic Development Broker de Asigurare- Reasigurare” — S.R.L., reprezentată legal de domnul Serdean Pavel Dorin, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a fost notificată potrivit art. 38¹ alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul încălcării dispozițiilor legale și să depună documentele restante. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 29 iunie 2010, sancționarea cu interzicerea temporară a activității Societății Comerciale „Abado Synergic Development Broker de Asigurare- Reasigurare” — S.R.L., de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la depunerea documentelor restante, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care decide: Art. 1. — Se interzice temporar desfășurarea activității Societății Comerciale „Abado Synergic Development Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L., cu sediul în str. Regimentul 5 Vânători nr. 32, Alba lulia, județul Alba, J01/276/30.03.2009, CUI 25370840/30.03.2009, autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 602/2009, RBK-578/06.08.2009, reprezentată legal de domnul Serdean Pavel Dorin, în calitate de administrator — persoană semnificativă, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozițiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, până la depunerea raportărilor restante. Art. 2. —în termen de 15 zile de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, Societatea Comercială „Abado Synergic Development Broker de Asigurare- Reasigurare” — S.R.L. are obligația să depună situațiile financiare aferente anului 2009 și documentele restante, în forma prevăzută de actele normative în vigoare. Art. 3. — Pe toată perioada de interzicere a activității de broker de asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 4. — Societatea Comercială „Abado Synergic Development Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L. are obligația să își notifice clienții, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 584/17.VII 1.2010 asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 5. — Reluarea activității Societății Comerciale „Abado Synergic Development Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 6. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „Abado Synergic Development Broker de Asigurare- Reasigurare” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 7. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 august 2010. Nr. 601.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „AMG Broker de Asigurare” — S.Ff.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în extrasul ședinței din data de 29 iunie 2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463 din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea Comercială „AMG Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în str. Călugăreni nr. 106, Vaslui, județul Vaslui, reprezentată legal de domnul Mihalache Andrei loan, în calitate de administrator— persoană semnificativă, a constatat următoarele: 1. Au fost transmise cu întârziere situațiile financiare aferente exercițiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din Normele privind încheierea exercițiului financiar 2009 pentru societățile din domeniul asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010. 2. Nu au fost transmise următoarele documente: copia balanței de verificare a conturilor sintetice și analitice și situațiile rectificate aferente trimestrului 4/2009. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) lit. h) din normele aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010 și Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Prin Adresa nr. XI. 17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială „AMG Broker de Asigurare” — S.R.L., reprezentată legal de domnul Mihalache Andrei loan, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a fost notificată potrivit art. 38¹ alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul încălcării dispozițiilor legale și să depună documentele restante. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 29 iunie 2010, sancționarea cu interzicerea temporară a activității Societății Comerciale „AMG Broker de Asigurare” — S.R.L., conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care decide: Art. 1. — Se interzice temporar desfășurarea activității Societății Comerciale „AMG Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în str. Călugăreni nr. 106, Vaslui, județul Vaslui, J37/612/12.08.2008, CUI 24321652/13.08.2008, autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 96/2009, RBK-548/02.02.2009, reprezentată legal de domnul Mihalache Andrei loan, în calitate de administrator — persoană semnificativă, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozițiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, până la depunerea raportărilor restante. Art. 2. — în termen de 15 zile de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, Societatea Comercială „AMG Broker de Asigurare” — S.R.L. are obligația să depună situațiile rectificate aferente trimestrului 4/2009 și documentele restante, în forma prevăzută de actele normative în vigoare. Art. 3. — Pe toată perioada de interzicere a activității de broker de asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 4. — Societatea Comercială „AMG Broker de Asigurare” — S.R.L are obligația să își notifice clienții, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 584/17.VII1.2010 11 Art. 5. — Reluarea activității Societății Comerciale „AMG Broker de Asigurare” — S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 6. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „AMG Broker de Asigurare” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 7. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 august 2010. Nr. 602.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „LION — Broker de Asigurare” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în extrasul ședinței din data de 29 iunie 2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463 din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea Comercială „LION — Broker de Asigurare” — S.R.L, cu sediul în bd. Tomis, Incinta Proiect — S.A., camera P01, nr. 143A, Constanța, județul Constanța, reprezentată legal de domnul Vriscu Mihai, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a constatat următoarele: 1. Nu au fost transmise în format letric și electronic situațiile financiare aferente exercițiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) și (2) din Normele privind încheierea exercițiului financiar 2009 pentru societățile din domeniul asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010. 2. Raportările anuale nu au fost transmise în format letric și electronic, așa cum este prevăzut la art. 3 pct. I lit. b) și d) din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. 3. Societatea utilizează conturi cu alte denumiri decât cele prevăzute în Planul de conturi specific domeniului asigurărilor, respectiv contul 411 „Clienți” și contul 401 „Furnizori”. Astfel au fost încălcate prevederile cap. III pct. 2, precum și prevederile cap. VIII din reglementările contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu modificările și completările ulterioare. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Prin Adresa nr. XI.17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială „LION — Broker de Asigurare” — S.R.L., reprezentată legal de domnul Vriscu Mihai, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a fost notificată potrivit art. 38¹ alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul încălcării dispozițiilor legale și să depună documentele restante. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 29 iunie 2010, sancționarea cu interzicerea temporară a activității Societății Comerciale „LION — Broker de Asigurare” — S.R.L., de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la depunerea documentelor restante, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care decide: Art. 1. — Se interzice temporar desfășurarea activității Societății Comerciale „LION — Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în str. bd. Tomis, Incinta Proiect — S.A., camera P01, nr. 143A, Constanța, județul Constanța, J13/1384/25.04.2005, CUI 17525358/26.04.2005, autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.879/2005, RBK- 287/18.05.2005, reprezentată legal de domnul Vriscu Mihai, în calitate de administrator — persoană semnificativă, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozițiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, până la depunerea raportărilor restante. Art. 2. —în termen de 15 zile de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, Societatea Comercială „LION — Broker de Asigurare” — S.R.L. are obligația să depună situațiile financiare aferente anului 2009, raportările aferente trimestrului 1/2010 și balanța de verificare rectificată, în forma prevăzută de actele normative în vigoare. Art. 3. — Pe toată perioada de interzicere a activității de broker de asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 584/17.VII 1.2010 sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 4. — Societatea Comercială „LION — Broker de Asigurare” — S.R.L. are obligația să își notifice clienții, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 5. — Reluarea activității Societății Comerciale „LION — Broker de Asigurare” — S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 6. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „LION — Broker de Asigurare” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 7. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 august 2010. Nr. 603.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în extrasul ședinței din data de 29 iunie 2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. XI 3.463 din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea Comercială „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L., cu sediul în Bd. Cetății nr. 75, Timișoara, județul Timiș, reprezentată legal de domnul Ene Ciprian Marinei, în calitate de administrator— persoană semnificativă, a constatat următoarele: 1. Nu au fost transmise în format letric și electronic situațiile financiare și raportările anuale aferente exercițiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel au fost încălcate Normele privind încheierea exercițiului financiar 2009 pentru societățile din domeniul asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010, și art. 3 pct. I din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. 2. Nu au fost transmise în format letric și electronic raportările aferente trimestrului 1/2010, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 30 aprilie 2010. Astfel au fost încălcate prevederile art. 3 pct. III din normele puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Prin Adresa nr. XI.17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L., reprezentată legal de domnul Ene Ciprian Marinei, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a fost notificată potrivit art. 38¹ alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul încălcării dispozițiilor legale și să depună documentele restante. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 29 iunie 2010, sancționarea cu interzicerea temporară a activității Societății Comerciale „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L., conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care decide: Art. 1. — Se interzice temporar desfășurarea activității Societății Comerciale „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L., cu sediul în Bd. Cetății nr. 75, Timișoara, județul Timiș, J35/2625/10.07.2007, CUI 22087319/10.07.2007, autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1.023/2007, RBK-448/04.12.2007, reprezentată legal de domnul Ene Ciprian Marinei, în calitate de administrator — persoană semnificativă, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozițiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, până la data depunerii situațiilor financiare, raportărilor anuale și a raportărilor aferente trimestrului 1/2010. Art. 2. —în termen de 15 zile de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Societatea Comercială „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L. are obligația să depună situațiile financiare aferente anului 2009 și raportările aferente trimestrului 1/2010, în forma prevăzută de actele normative în vigoare. Art. 3. — Pe toată perioada de interzicere a activității de broker de asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 584/17.VII 1.2010 13 i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 4. — Societatea Comercială „IDS Broker de Asigurare- Reasigurare” — S.R.L. are obligația să își notifice clienții, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 5. — Reluarea activității Societății Comerciale „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 6. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „IDS Broker de Asigurare-Reasigurare” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 7. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 august 2010. Nr. 604.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „LOGOS Broker de Asigurare” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în extrasul ședinței din data de 29 iunie 2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. XI 3.463 din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea Comercială „LOGOS Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în str. Pipos Petru nr. 5, Arad, județul Arad, reprezentată legal de domnul Crișan Dănuț Milentie, în calitate de administrator— persoană semnificativă, a constatat următoarele: 1. Nu au fost transmise în format letric și electronic situațiile financiare aferente exercițiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din Normele privind încheierea exercițiului financiar 2009 pentru societățile din domeniul asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010. 2. Nu au fost transmise următoarele documente: balanța de verificare, raportul administratorului, notele explicative la situațiile financiare, copia de pe procesul-verbal al adunării generale a acționarilor sau asociaților, propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile, declarația scrisă a persoanelor răspunzătoare pentru organizarea și conducerea contabilității, situația fluxurilor de trezorerie și raportul de verificare al situațiilor financiare. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 3 lit. d) și e), pct. 8 și pct. 12 alin. (1) lit. b), c) și e)—h) din normele aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010. 3. Anexa aferentă trimestrului 1/2010 — O3A7 este incompletă. Astfel au fost încălcate prevederile art. 1 alin. (2) din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Prin Adresa nr. XI.17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială „LOGOS Broker de Asigurare” — S.R.L., reprezentată legal de domnul Crișan Dănuț Milentie, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a fost notificată potrivit art. 38¹ alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul încălcării dispozițiilor legale și să depună documentele restante. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 29 iunie 2010, sancționarea cu interzicerea temporară a activității Societății Comerciale „LOGOS Broker de Asigurare” — S.R.L. de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la depunerea documentelor restante, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, drept care decide: Art. 1. — Se interzice temporar desfășurarea activității Societății Comerciale „LOGOS Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în str. Pipos Petru nr. 5, Arad, județul Arad, J02/611/27.05.2009, CUI 25608284/28.05.2009, autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 861/2009, RBK-594/13.11.2009, reprezentată legal de domnul Crișan 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 584/17.VII 1.2010 Dănuț Milentie, în calitate de administrator — persoană semnificativă, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozițiilor art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, până la depunerea raportărilor restante. Art. 2. —în termen de 15 zile de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, Societatea Comercială „LOGOS Broker de Asigurare” — S.R.L. are obligația să depună situațiile financiare aferente anului 2009 și documentele restante, în forma prevăzută de actele normative în vigoare. Art. 3. — Pe toată perioada de interzicere a activității de broker de asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 4. — Societatea Comercială „LOGOS Broker de Asigurare” — S.R.L. are obligația să își notifice clienții, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 5. — Reluarea activității Societății Comerciale „LOGOS Broker de Asigurare” — S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 6. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „LOGOS Broker de Asigurare” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 7. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 august 2010. Nr. 605.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale „VS Company — Broker de Asigurare” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în extrasul ședinței din data de 29 iunie 2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463 din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea Comercială „VS Company — Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în Prelungirea Ghencea nr. 8, bl. A2, sc. C, et. 3, ap. 72, București, sectorul 6, reprezentată legal de domnul Clinceanu Ștefan Giuseppe, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a constatat următoarele: 1. Au fost transmise cu întârziere situațiile financiare și raportările anuale aferente exercițiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din Normele privind încheierea exercițiului financiar 2009 pentru societățile din domeniul asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010, și ale art. 3 pct. I din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. 2. Au fost transmise cu întârziere raportările aferente trimestrului 1/2010, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor data de 30 aprilie 2010. Astfel au fost încălcate prevederile art. 3 pct. III din normele puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Prin Adresa nr. XI.17.592 din 31 mai 2010, Societatea Comercială „VS Company — Broker de Asigurare” — S.R.L., reprezentată legal de domnul Clinceanu Ștefan Giuseppe, în calitate de administrator— persoană semnificativă, a fost notificată potrivit art. 38¹ alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul încălcării dispozițiilor legale. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 584/17.VII 1.2010 15 Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 29 iunie 2010, sancționarea Societății Comerciale „VS Company — Broker de Asigurare” — S.R.L. cu interzicerea temporară a activității, pe o perioadă de 30 de zile, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, drept care decide: Art. 1. — Se interzice temporar desfășurarea activității Societății Comerciale „VS Company — Broker de Asigurare” — S.R.L., cu sediul în Prelungirea Ghencea nr. 8, bl. A2, sc. C, et. 3, ap. 72, București, sectorul 6, J40/2619/17.03.1998, cod fiscal R-10347199, autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 20/2001, RBK-024/10.04.2003, reprezentată legal de domnul Clinceanu Ștefan Giuseppe, în calitate de administrator — persoană semnificativă, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform dispozițiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, pe o perioadă de 30 de zile. Art. 2. — Pe toată perioada de interzicere a activității de broker de asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Societatea Comercială „VS Company — Broker de Asigurare” — S.R.L. are obligația să își notifice clienții, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 4. — Reluarea activității Societății Comerciale „VS Company — Broker de Asigurare” — S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 5. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială „VS Company — Broker de Asigurare” — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 6. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 august 2010. Nr. 606.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea cu interzicerea temporară a activității a Societății Comerciale VIENNA BROKER DE ASIGURARE— S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în extrasul ședinței din data de 29 iunie 2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. XI.3.463 din 28 iunie 2010 privind controlul permanent efectuat la Societatea Comercială VIENNA BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul în șos. Ștefan cel Mare nr. 15, bl. 15, sc. A, et. 7, ap. 26, camera 1, București, sectorul 2, reprezentată legal de doamna Petrescu Gabriela, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a constatat următoarele: Au fost transmise cu întârziere situațiile financiare și raportările anuale aferente exercițiului financiar 2009, care aveau ca termen legal de transmitere la Comisia de Supraveghere a Ăsigurărilor data de 15 aprilie 2010. Astfel au fost încălcate prevederile pct. 12 alin. (1) din Normele privind încheierea exercițiului financiar 2009 pentru societățile din domeniul asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2010, și ale art. 3 pct. I din Normele privind forma și conținutul raportărilor financiare și tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare și/sau reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare. Faptele constituie contravenție potrivit art. 39 alin. (2) lit. a), f) și m³) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Prin Adresa nr. XI.18.255 din 8 iunie 2010, Societatea Comercială VIENNA BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., reprezentată legal de doamna Petrescu Gabriela, în calitate de administrator — persoană semnificativă, a fost notificată potrivit art. 38¹ alin. (6) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ca în termen de 7 zile calendaristice să prezinte motivul încălcării dispozițiilor legale. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 29 iunie 2010, 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 584/17.VII1.2010 sancționarea Societății Comerciale VIENNA BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. cu interzicerea temporară a activității, pe o perioadă de 30 de zile, conform art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, drept care decide: Art. 1. — Se interzice temporar desfășurarea activității Societății Comerciale VIENNA BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul în șos. Ștefan cel Mare nr. 15, bl. 15, sc. A, et. 7, ap. 26, camera 1, București, sectorul 2, J40/7032/18.06.2009, CUI 25683235/18.06.2009, autorizată prin Decizia Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 559/2009, RBK-575/21.07.2009, reprezentată legal de doamna Petrescu Gabriela, în calitate de administrator — persoană semnificativă, începând cu data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României Partea I, conform dispozițiilor art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, pe o perioadă de 30 de zile. Art. 2. — Pe toată perioada de interzicere a activității de broker de asigurare prevăzută la art. 1, brokerului de asigurare i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Societatea Comercială VIENNA BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. are obligația să își notifice clienții, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contracte, anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 4. — Reluarea activității Societății Comerciale VIENNA BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. se va dispune prin decizie motivată a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 5. — (1) împotriva prezentei decizii Societatea Comercială VIENNA BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate cu art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 6. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 august 2010. Nr. 607. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 ’și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 445703 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 584/17.VIII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495