MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 573 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joi, 12 august 2010 SUMAR Nr. Pagina DECIZII 14. — Decizie privind convocarea Senatului în sesiune extraordinară........................................ 2 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 756. — Hotărâre pentru aprobarea normelor metodologice referitoare la modul de acordare a ajutorului de stat în agricultură pentru plata primelor de asigurare ..... 3-12 779. — Hotărâre pentru aprobarea amendamentelor convenite între Guvernul României și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori semnate la București la 20 noiembrie 2008 și la Paris la 29 martie 2010, la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, destinat finanțării proiectului privind reabilitarea monumentelor istorice din România, semnat la București la 12 decembrie 2006 și la Paris la 18 decembrie 2006...................... 13-14 786. — Hotărâre pentru aprobarea bugetelor de venituri și cheltuieli rectificate pe anul 2010 ale Companiei Române de Aviație „Romavia” — R.A. și Companiei Naționale „Romtehnica” — S.A., aflate în coordonarea Ministerului Apărării Naționale.................... 15-23 816. — Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 474/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Societății Comerciale „Comicex” — S.A......................... 24-28 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 2. 086/4.504. — Ordin al ministrului finanțelor publice și al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului pentru aprobarea Normelor privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare la determinarea profitului impozabil ................................ 29-30 2. 289. — Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea Procedurii privind emiterea și comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care înregistrează obligații fiscale restante sub o anumită limită ..... 31-32 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 DECIZII PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL DECIZIE privind convocarea Senatului în sesiune extraordinară Având în vedere cererea formulată de Președintele României, precum și hotărârea Biroului permanent al Senatului, în temeiul dispozițiilor art. 66 alin. (2) din Constituția României, republicată, ale art. 39 alin. (1) lit. a) și ale art. 81 alin. (3) din Regulamentul Senatului, cu modificările ulterioare, Senatul se convoacă în sesiune extraordinară în perioada 16—24 august 2010, după următorul program: — 16—23 august 2010 — 24 august 2010, ora 9,00 — 24 august 2010, ora 10,00 — lucrări în comisiile permanente; — ședința Biroului permanent al Senatulu — lucrări în plenul Senatului, cu următorul proiect al ordinii de zi: 1. Proiectul de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, a Codului de procedură civilă și a Codului de procedură penală (L706 din 23 decembrie 2009); 2. Proiectul de lege privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative — reexaminare (L270 din 16 august 2010); 3. Proiectul de lege privind unele măsuri pentru accelerarea soluționării proceselor (L475 din 10 august 2010); 4. Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 48/2010 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul sănătății în vederea descentralizării (L423 din 15 iunie 2010); 5. Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar fiscale (L456 din 29 iunie 2010); 6. Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru adoptarea unor măsuri financiare (L476 din 10 august 2010); 7. Proiectul legii parteneriatului public-privat — reexaminare (L184 din 10 august 2010); 8. Proiectul de lege privind modificarea și completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat (L388 din 1 iunie 2010); 9. Proiectul de lege pentru completarea Legii gazelor nr. 351/2004 (L308 din 11 mai 2010). PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 10 august 2010. Nr. 14. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea normelor metodologice referitoare la modul de acordare a ajutorului de stat în agricultură pentru plata primelor de asigurare în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 10 lit. d) și al art. 11 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 14/2010 privind măsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 74/2010, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Scopul prezentei hotărâri îl reprezintă instituirea unei scheme de ajutor de stat în agricultură, care se acordă producătorilor agricoli pentru primele de asigurare aferente polițelor de asigurare încheiate cu societățile de asigurare- reasigurare, după cum urmează: a) polițele prevăd acoperirea pierderilor cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale; b) polițele prevăd acoperirea pierderilor cauzate de fenomenele prevăzute la lit. a), precum și a altor pierderi cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile și/sau a pierderilor cauzate de boli ale animalelor ori ale plantelor sau de infestări parazitare. (2 ) în sensul prezentei hotărâri, fenomenele meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate unui dezastru natural se definesc ca fenomene meteorologice, precum înghețul, grindina, poleiul, ploaia sau seceta, care distrug 30% din producția anuală medie a unui producător agricol în 3 ani precedenți sau o medie pe 3 ani bazată pe 5 ani precedenți, cu excepția celei mai mari și a celei mai mici dintre valori. Art. 2. — Schema de ajutor de stat este exceptată de la obligația notificării către Comisia Europeană, conform criteriilor prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1.857/2006 al Comisiei Europene din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 și 88 din tratat ajutoarelor de stat pentru întreprinderile mici și mijlocii care își desfășoară activitatea în domeniul producției de produse agricole și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 70/2001, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 358/2006. CAPITOLUL II Domeniul de aplicare Art. 3. — Prevederile prezentei hotărâri se aplică beneficiarilor prevăzuți la art. 9 din Ordonanța Guvernului nr. 14/2010 privind măsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 74/2010. Art. 4. — Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică beneficiarilor prevăzuți la art. 3 dacă se află în una dintre următoarele situații: a) sunt considerați persoane aflate în dificultate financiară în sensul Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea firmelor aflate în dificultate, în special pct. 2.1, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 244 din 1 octombrie 2004, respectiv persoane ce constituie subiectul procedurilor de faliment, reorganizare judiciară sau lichidare; b) sunt persoane împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare definitivă a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată, conform prevederilor legale în vigoare, precum și ale art. 13—17 din Ordonanța Guvernului nr. 14/2010, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 74/2010. CAPITOLUL III Criterii de eligibilitate și forma ajutorului de stat Art. 5. — Schema de ajutor de stat se aplică beneficiarilor prevăzuți la art. 3 dacă au ca obiect de activitate exploatarea terenurilor agricole și/sau creșterea animalelor, păsărilor, familiilor de albine și îndeplinesc următoarele condiții, în funcție de obiectul de activitate: a) exploatează terenuri agricole în calitate de proprietari, arendași, concesionari, asociați administratori în cadrul asociațiilor în participațiune, locatari sau altele asemenea, pentru următoarele categorii: culturi în teren arabil, anuale și perene, plantații de pomi și arbuști fructiferi, de hamei și de vii, cu excepția soiurilor de struguri pentru vin care beneficiază de sprijin în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 756/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de acordare a sprijinului financiar producătorilor din sectorul vitivinicol pentru asigurarea recoltei de struguri pentru vin, denumite în continuare culturi agricole, și au încheiate polițe de asigurare cu societăți de asigurare- reasigurare; b) dețin, cresc sau exploatează animale, păsări și/sau familii de albine înscrise în Registrul național al exploatațiilor și/sau în Registrul agricol, după caz, și au încheiate polițe de asigurare cu societăți de asigurare-reasigurare. Art. 6. —Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare beneficiarilor prevăzuți la art. 3 și reprezintă o cotă procentuală din costul primelor de asigurare plătite de către producători agricoli, după cum urmează: a) 70% pentru polițele prevăzute la art. 1 alin. (1), lit. a); b) 50% pentru polițele prevăzute la art. 1 alin. (1), lit. b). CAPITOLUL IV Modalități de acordare a ajutorului de stat Art. 7. — Ajutoarele de stat se acordă beneficiarilor care îndeplinesc condițiile de eligibilitate prevăzute la art. 5, în funcție de obiectul de activitate, indiferent de societatea de asigurare- reasigurare, aflată sub autoritatea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, la care s-au încheiat polițele de asigurare. Art. 8. — (1) Pentru a solicita ajutorul de stat prevăzut de prezenta hotărâre, beneficiarii menționați la art. 3 depun la centrele județene, respectiv al municipiului București ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, denumită în continuare APIA, cereri întocmite conform modelelor prevăzute în anexa nr. 1a pentru culturile agricole, respectiv în anexa nr. 1b pentru sectorul zootehnic, după cum urmează: a) până la data de 31 mai inclusiv, pentru polițele de asigurare încheiate cu societățile de asigurare-reasigurare 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIIL2010 pentru culturile înființate în toamna anului precedent și pentru care s-a plătit contravaloarea acestora; b) până la data de 31 octombrie inclusiv, pentru polițele de asigurare încheiate cu societățile de asigurare-reasigurare pentru culturile înființate în primăvara anului în curs, plantații de pomi, arbuști fructiferi, de hamei și de vii, cu excepția soiurilor de struguri pentru vin care beneficiază de sprijin în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 756/2008, și pentru care s-a plătit contravaloarea acestora; c) până la data de 31 ianuarie inclusiv, pentru animale, păsări și/sau familii de albine, pentru polițele de asigurare încheiate cu societățile de asigurare-reasigurare în al doilea semestru al anului precedent și pentru care s-a plătit contravaloarea acestora; d) până la data de 31 iulie inclusiv, pentru animale, păsări și/sau familii de albine, pentru polițele de asigurare încheiate cu societățile de asigurare-reasigurare în primul semestru al anului în curs și pentru care s-a plătit contravaloarea acestora. (2) Cererile se depun la centrele județene, respectiv al municipiului București ale APIA, însoțite de următoarele documente: a) centralizatoarele polițelor de asigurare, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 2a și 2b pentru culturile agricole și/sau în anexele nr. 2c și 2d pentru sectorul zootehnic, după caz; b) dovadă cont activ trezorerie; c) declarația pe propria răspundere cu privire la încadrarea beneficiarului în una dintre categoriile: microîntreprindere sau întreprindere mică ori întreprindere mijlocie; d) certificatul de înregistrare conținând numărul de ordine din registrul comerțului și codul unic de înregistrare atribuit de Ministerul Finanțelor Publice; e) polițele de asigurare încheiate pentru culturile agricole, respectiv pentru animale, păsări, familii de albine și documentele de plată a primelor de asigurare aferente acestora; f) documentul din care să reiasă că obiectul de activitate îl constituie exploatarea terenurilor agricole și/sau creșterea animalelor, păsărilor, familiilor de albine, dacă nu reiese din codul unic de înregistrare. (3) Documentele prevăzute la alin. (2) lit. d)—f) sunt prezentate în original și copie, în vederea certificării de către reprezentantul APIA prin înscrierea pe copie a sintagmei „conform cu originalul”, după care originalele se restituie beneficiarului. (4) Cererea de solicitare a ajutorului de stat pentru plata primelor de asigurare depusă de beneficiari pentru culturile agricole este însoțită de copia cererii unice de plată pe suprafață pentru anul respectiv, înregistrată la APIA, din care rezultă structura culturilor agricole, iar pentru sectorul zootehnic este însoțită de copia documentului care atestă înscrierea animalelor în Registrul național al exploatațiilor sau adeverința care atestă înscrierea acestora în Registrul agricol, după caz. Art. 9. — (1) în situația în care un beneficiar exploatează culturi agricole situate pe raza mai multor județe, acesta formulează și depune cerere de solicitare a ajutorului de stat la centrul județean, respectiv al municipiului București al APIA unde a depus cererea unică de plată pe suprafață. (2) în situația în care un beneficiar deține/crește/exploatează animale, păsări și/sau familii de albine situate pe raza mai multor județe, acesta formulează și depune cerere de solicitare a ajutorului de stat la centrul județean, respectiv al municipiului București al APIA pe raza căruia se află înregistrată exploatația în Registrul național al exploatațiilor sau în Registrul agricol, după caz. Art. 10. — Centrele județene, respectiv al municipiului București ale APIA, după verificarea îndeplinirii condițiilor de eligibilitate, a documentelor și aprobarea sumelor aferente cererilor de solicitare a ajutorului de stat pentru plata primelor de asigurare, întocmesc și transmit APIA situațiile centralizatoare cu beneficiarii și sumele care reprezintă ajutoarele de stat pentru primele de asigurare plătite, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 3a și 3b pentru culturile agricole și în anexele nr. 3c și 3d pentru sectorul zootehnic, după caz. Art. 11. — (1) APIA întocmește și transmite Direcției generale buget finanțe și fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale situațiile centralizatoare cu sumele care reprezintă ajutoarele de stat pentru primele de asigurare plătite, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4a pentru culturi agricole și în anexa nr. 4b pentru sectorul zootehnic, după caz. (2) Situațiile centralizatoare prevăzute la alin. (1) sunt transmise Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la datele-limită prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. a)—d). Art. 12. — (1) Situația centralizatoare cu sumele reprezentând ajutoarele pentru primele de asigurare plătite pe județe, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5, se întocmește de Direcția generală buget finanțe și fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și se transmite Ministerului Finanțelor Publice. (2) Deschiderile de credite se efectuează în tranșe lunare egale, în semestrul următor depunerii cererii de solicitare a sprijinului financiar. Art. 13. — După aprobarea de către Ministerul Finanțelor Publice a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale se alimentează contul de subvenții al APIA, care, la rândul ei, virează sumele în conturile de subvenții ale centrelor județene, respectiv al municipiului București ale APIA. Centrele județene, respectiv al municipiului București ale APIA virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor, conform legislației în vigoare. CAPITOLUL V Durata de aplicare și bugetul schemei de ajutor de stat Art. 14. — Schema de ajutor de stat se aplică pe perioada 2010—2013. Art. 15. — Suma alocată acestei scheme de ajutor de stat se aprobă în conformitate cu art. 11 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 14/2010, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 74/2010. CAPITOLUL VI Dispoziții finale Art. 16. — (1) Se consideră ajutor necuvenit sumele încasate în temeiul prezentei hotărâri și utilizate pentru alte scopuri decât cele pentru care au fost solicitate, sumele încasate prin înscrierea sau atestarea de către beneficiari a unor date ori situații nereale pe documentele de decontare aferente ajutorului prevăzut în prezenta hotărâre sau cu încălcarea în orice mod a prevederilor prezentei hotărâri. (2) Sumele reprezentând ajutor necuvenit, prevăzut la alin. (1), se recuperează de la beneficiarii ajutorului de stat, conform prevederilor art. 13—17 din Ordonanța Guvernului nr. 14/2010, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 74/2010. (3) întreprinderile mici și mijlocii care, prin înscrierea sau atestarea de date ori de situații nereale pe documentele de decontare aferente ajutorului prevăzut în prezenta hotărâre, au încasat sume de la bugetul de stat în mod necuvenit nu mai beneficiază de ajutor pentru o perioadă de 3 ani calendaristici de la data încasării sumelor necuvenite. Art. 17. — (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării numărului de înregistrare a cererii de exceptare pe site-ul Direcției Generale pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală din cadrul Comisiei Europene. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 5 (2) Ajutorul de stat se acordă pentru primele de asigurare aferente polițelor de asigurare încheiate după data publicării numărului de înregistrare a cererii de exceptare pe site-ul Direcției Generale pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală din cadrul Comisiei Europene. Art. 18. — Prezenta hotărâre este în conformitate cu prevederile art. 12 din Regulamentul Comisiei Europene (CE) nr. 1.857/2006. Art. 19. —Anexele nr. 1—5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 21 iulie 2010. Nr. 756.’ ANEXA Nr. 1a MINISTERULAGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE AGENȚIA DE PLĂȚI Șl INTERVENȚIE PENTRU AGRICULTURĂ Operator de date cu caracter personal: 9596 Centrul Județean....................... Nr. și data înregistrării........... Numele și prenumele funcționarului Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură care primește cererea............. CERERE de solicitare a ajutorului de stat pentru plata primelor de asigurare pentru culturile agricole Denumirea solicitantului*): — întreprindere mijlocie.................................................................................................... — întreprindere mică........................................................................................................ — Microîntreprindere................................................................................................................... Număr de înregistrare în Registrul fermierilor (ID) RO Numărul de înregistrare a cererii de plată unică pe suprafață (SAPS) Cod unic de identificare (CUI)....................................................................................................... Nr. de înregistrare în registrul comerțului.......................................................................................... Sediul social: județul/sectorul........................................., localitatea.....................str........................ nr....... Sediul exploatației: județul/sectorul......................................., localitatea........................................... Tel./Fax/E-mail..................................................................................................................... Cont IBAN..................................................................., Trezoreria............................................ Numele și prenumele administratorului/reprezentantului legal/împuternicitului.................. ...............................................................................................CNP., BI/CI seria....nr............... în baza Ordonanței Guvernului nr. 14/2010 privind măsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 74/2010, și a Hotărârii Guvernului nr. 756/2010 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a ajutorului de stat în agricultură pentru plata primelor de asigurare, solicit să beneficiez de ajutorul de stat pentru plata primelor de asigurare pentru culturile agricole, aferente polițelor de asigurare din centralizatoarele anexate. Valoarea totală a primelor de asigurare plătite este de..................................lei, iar valoarea ajutorului de stat cuvenit conform Hotărârii Guvernului nr. 756/2010 este de..........................lei. Anexez la prezenta următoarele documente, conform art. 8 alin. (2) și (4)**) din Hotărârea Guvernului nr. 756/2010: *) Se va completa în funcție de încadrarea beneficiarului conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare (întreprindere mijlocie: maximum 249 de salariați, cifră de afaceri anuală netă — echivalentul în lei a maximum 50 milioane euro sau active totale — echivalentul în lei a maximum 43 milioane euro; întreprindere mică: maximum 49 de salariați, cifră de afaceri anuală netă — echivalentul în lei a maximum 10 milioane euro sau active totale — echivalentul în lei a maximum 10 milioane euro; microîntreprindere: maximum 9 salariați, cifră de afaceri anuală netă — echivalentul în lei a maximum 2 milioane euro sau active totale — echivalentul în lei a maximum 2 milioane euro). **) Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul documentului, numărul și data acestuia. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIII.2010 ANGAJAMENTE Șl DECLARAȚII: Subsemnatul,....................................................................................................................... mă angajez să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat, să mă supun oricărui control și să înapoiez la simpla cerere a Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură —APIA sau a altor instituții abilitate suma care a fost virată de aceasta sub titlu de ajutor de stat, dacă în urma controlului ajutorul de stat este declarat necuvenit, fără a prejudicia eventualele urmări ce ar putea fi angajate împotriva mea. Declar că în exercițiul financiar anterior numărul mediu anual de salariați a fost sub 250, iar cifra de afaceri anuală netă a fost de până la 50 milioane euro, echivalent în lei. Cunoscând că falsul în declarații se pedepsește conform art. 292 din Codul penal, datele înscrise în formularul de cerere și în documentele anexate sunt reale, corecte, complete și perfect valabile. Sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date, procesate și verificate în vederea calculării plății și transmise autorităților responsabile în vederea elaborării de studii statistice și de evaluări economice, precum și să fie făcute publice, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare. Data.................../........./........... Semnătura Ștampila ANEXA Nr. 1b MINISTERULAGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE AGENȚIA DE PLĂȚI Șl INTERVENȚIE PENTRU AGRICULTURĂ Operator de date cu caracter personal: 9596 Centrul Județean.......................... Nr. și data înregistrării............. Numele și prenumele funcționarului Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură care primește cererea..................... CERERE de solicitare a ajutorului de stat pentru plata primelor de asigurare pentru sectorul zootehnic Denumirea solicitantului*): — întreprindere mijlocie.............................................................................................. — întreprindere mică.................................................................................................. — Microîntreprindere............................................................................................................. Număr de înregistrare în Registrul fermierilor (ID) RO Cod unic de identificare (CUI)................................................................................................... Nr. de înregistrare în registrul comerțului...................................................................................... Sediul social: județul/sectorul....................., localitatea...................., str...................................... nr.......... Sediul exploatației: județul/sectorul................................, localitatea...................................... Cod în Registrul național al exploatațiilor....................sau poziția din Registrul agricol........................ Tel./Fax/E-mail................................................ Cont IBAN.......................................................Trezoreria............................................... Numele și prenumele administratorului/reprezentantului legal/împuternicitului.................................................., .................................................CNP........................................., BI/CI seria.....nr............... în baza Ordonanței Guvernului nr. 14/2010 privind măsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producătorilor agricoli, începând cu anul 2010, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 74/2010, și a Hotărârii Guvernului nr. 756/2010 pentru aprobarea normelor metodologice privind modui de acordare a ajutorului de stat în agricultură pentru plata primelor de asigurare, solicit să beneficiez de ajutorul de stat pentru plata primelor de asigurare pentru sectorul zootehnic, aferente polițelor de asigurare din centralizatoarele anexate. Valoarea totală a primelor de asigurare plătite este de...............................lei, iar valoarea ajutorului de stat cuvenit conform Hotărârii Guvernului nr. 756/2010 este de.......................lei. Anexez la prezenta următoarele documente, conform art. 8 alin. (2) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 756/2010**). *) Se va completa în funcție de încadrarea beneficiarului conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare (întreprindere mijlocie: maximum 249 de salariați, cifră de afaceri anuală netă — echivalentul în lei a maximum 50 milioane euro sau active totale — echivalentul în lei a maximum 43 milioane euro; întreprindere mică: maximum 49 de salariați, cifră de afaceri anuală netă — echivalentul în lei a maximum 10 milioane euro sau active totale — echivalentul în lei a maximum 10 milioane euro; microîntreprindere: maximum 9 salariați, cifră de afaceri anuală netă — echivalentul în lei a maximum 2 milioane euro sau active totale — echivalentul în lei a maximum 2 milioane euro). **) Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul documentului, numărul și data acestuia. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 ANGAJAMENTE Șl DECLARAȚII: 7 Subsemnatul,................................................................................................................... mă angajez să furnizez orice document justificativ care îmi va fi solicitat, să mă supun oricărui control și să înapoiez la simpla cerere a Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură sau a altor instituții abilitate suma care a fost virată de aceasta sub titlu de ajutor de stat, dacă în urma controlului ajutorul de stat este declarat necuvenit, fără a prejudicia eventualele urmări ce ar putea fi angajate împotriva mea. Declar că în exercițiul financiar anterior numărul mediu anual de salariați a fost sub 250, iar cifra de afaceri anuală netă a fost de până la 50 milioane euro, echivalent în lei. Cunoscând că falsul în declarații se pedepsește conform art. 292 din Codul penal, datele înscrise în formularul de cerere și în documentele anexate sunt reale, corecte, complete și perfect valabile. Sunt de acord ca datele din cerere să fie introduse în baza de date, procesate și verificate în vederea calculării plății și transmise autorităților responsabile în vederea elaborării de studii statistice și de evaluări economice, precum și să fie făcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare. Data.................../......../........... Semnătura Ștampila ANEXA Nr. 2a Denumirea solicitantului....................................................................... Cod unic de identificare (CUI)....................... CENTRALIZATORUL polițelor de asigurare care acoperă pierderile cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale, respectiv: înghețul, grindina, poleiul, ploaia sau seceta, pentru culturile agricole, la data de. Suma totală Dovada plății Suma Polița Valoarea reprezentând primelor reprezentând de asigurare Cultura primei plata primelor de asigurare --- ajutorul de stat Nr. Cultura/Plantația asigurată seria....... prevăzută Suprafața de asigurare de asigurare document pentru plata crt. nr........ în polița --- ha --- pe hectar conform seria....... primelor din data de de asigurare --- lei/ha --- documentelor nr................. de asigurare de plată din data --- lei --- --- lei --- de......... 0 1 2 3 4 5 6=(4x5) 7 8=(70%x6) Culturi arabile anuale TOTAL X X X Culturi arabile perene TOTAL X X X Pomi fructiferi TOTAL X X X Arbuști fructiferi TOTAL X X X Hamei TOTAL X X X Vii (excepție --- Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltării rurale nr. 756/2008) TOTAL X X X TOTAL GENERAL X X X Administrator, (numele și prenumele) Semnătura și ștampila 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 ANEXA Nr. 2b Denumirea solicitantului............................................. Cod unic de identificare (CUI)........ CENTRALIZATORUL polițelor de asigurare care acoperă pierderile cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale, precum și alte pierderi cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile și/sau pierderi cauzate de boli ale plantelor pentru culturile agricole, la data de............... Suma totală Dovada plății Suma Polița Valoarea reprezentând primelor reprezentând de asigurare Cultura primei plata primelor de asigurare --- ajutorul de stat Nr. Cultura/Plantația asigurată seria....... prevăzută Suprafața de asigurare de asigurare document pentru plata crt. nr........ în polița --- ha --- pe hectar conform seria....... primelor din data de de asigurare --- lei/ha --- documentelor nr................. de asigurare de plată din data --- lei --- --- lei --- de......... 0 1 2 3 4 5 6=(4x5) 7 8=(50%x6) Culturi arabile anuale TOTAL X X X Culturi arabile perene TOTAL X X X Pomi fructiferi TOTAL X X X Arbuști fructiferi TOTAL X X X Hamei TOTAL X X X Vii (excepție --- Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltării rurale nr. 756/2008) TOTAL X X X TOTAL GENERAL X X X Administrator, (numele și prenumele) Semnătura și ștampila MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIII.2010 9 ANEXA Nr. 2c Denumirea solicitantului............................................. Cod unic de identificare (CUI)........ CENTRALIZATORUL polițelor de asigurare care acoperă pierderile cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale, respectiv: înghețul, grindina, poleiul, ploaia sau seceta, pentru sectorul zootehnic, la data de.................................................. Valoarea Suma totală Dovada plății Suma Polița primei reprezentând primelor reprezentând de asigurare Specia de asigurare plata primelor de asigurare --- ajutorul de stat Nr. Specia asigurată seria....... prevăzută Număr pe unitatea de asigurare document pentru plata crt. nr........ în polița capete/familii de măsură --- conform seria....... primelor din data de de asigurare lei/cap/familie documentelor nr................. de asigurare de aibine --- de plată din data --- lei --- --- lei --- de......... 0 1 2 3 4 5 6=(4x5) 7 8=(70%x6) Animale TOTAL X X X Păsări TOTAL X X X Familii de albine TOTAL X X X TOTAL GENERAL X X X Administrator, (numele și prenumele) Semnătura și ștampila ANEXA Nr. 2d Denumirea solicitantului....................................................................... Cod unic de identificare (CUI)....................... CENTRALIZATORUL polițelor de asigurare care acoperă pierderile cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale, precum și alte pierderi cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile și/sau pierderi cauzate de boli ale animalelor ori de infestări parazitare, pentru sectorul zootehnic, la data de. Valoarea Suma totală Dovada plății Suma Polița primei reprezentând primelor reprezentând de asigurare Specia de asigurare plata primelor de asigurare --- ajutorul de stat Nr. Specia asigurată seria....... prevăzută Număr pe unitatea de asigurare document pentru plata crt. nr........ în polița capete/familii de măsură --- conform seria....... primelor din data de de asigurare lei/cap/familie documentelor nr................. de asigurare de aibine --- de plată din data --- lei --- --- lei --- de......... 0 1 2 3 4 5 6=(4x5) 7 8=(50%x6) Animale TOTAL X X X Păsări TOTAL X X X Familii de albine TOTAL X X X TOTAL GENERAL X X X Administrator, (numele și prenumele) Semnătura și ștampila 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 ANEXA Nr. 3a AGENȚIA DE PLĂȚI Șl INTERVENȚIE PENTRU AGRICULTURĂ Operator de date cu caracter personal: 9596 Centrul Județean....................... Nr......../.’.... SITUAȚIA CENTRALIZATOARE cu beneficiarii ale căror polițe de asigurare acoperă pierderile cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale, respectiv: înghețul, grindina, poleiul, ploaia sau seceta, și sumele care reprezintă ajutoarele pentru primele de asigurare plătite pentru culturile agricole Suma totală Suma reprezentând Nr. Cultura agricolă reprezentând primele ajutorul de stat crt. Producătorul agricol CUI asigurată de asigurare plătite pentru primele --- lei --- de asigurare plătite --- lei --- 0 1 2 3 4 5=(70%x4) Total X X Directorul centrului județean, Șef serviciu, (numele și prenumele, semnătura și ștampila) (numele și prenumele) ANEXA Nr. 3b AGENȚIA DE PLĂȚI Șl INTERVENȚIE PENTRU AGRICULTURĂ Operator de date cu caracter personal: 9596 Centrul Județean....................... Nr............... SITUAȚIA CENTRALIZATOARE cu beneficiarii ale căror polițe de asigurare acoperă pierderile cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale, precum și alte pierderi cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile și/sau pierderi cauzate de boli ale plantelor și sumele care reprezintă ajutoarele pentru primele de asigurare plătite pentru culturi agricole Suma totală Suma reprezentând Nr. Cultura agricolă reprezentând primele ajutorul de stat crt. Producătorul agricol CUI asigurată de asigurare plătite pentru primele --- lei --- de asigurare plătite --- lei --- 0 1 2 3 4 5=(50%x4) Total X X Directorul centrului județean, Șef serviciu, (numele și prenumele, semnătura și ștampila) (numele și prenumele) MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 11 ANEXA Nr. 3c AGENȚIA DE PLĂȚI Șl INTERVENȚIE PENTRU AGRICULTURĂ Operator de date cu caracter personal: 9596 Centrul Județean........................ Nr............... SITUAȚIA CENTRALIZATOARE cu beneficiarii ale căror polițe de asigurare acoperă pierderile cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale, respectiv: înghețul, grindina, poleiul, ploaia sau seceta, și sumele care reprezintă ajutoarele pentru primele de asigurare plătite pentru sectorul zootehnic Suma totală Suma reprezentând Nr. Specia reprezentând primele ajutorul de stat crt. Producătorul agricol CUI asigurată de asigurare plătite pentru primele --- lei --- de asigurare plătite --- lei --- 0 1 2 3 4 5=(70%x4) Total X X Directorul centrului județean, Șef serviciu, (numele și prenumele, semnătura și ștampila) (numele și prenumele) ANEXA Nr. 3d AGENȚIA DE PLĂȚI Șl INTERVENȚIE PENTRU AGRICULTURĂ Operator de date cu caracter personal: 9596 Centrul Județean............................ Nr........./.’..... SITUAȚIA CENTRALIZATOARE cu beneficiarii ale căror polițe de asigurare acoperă pierderile cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale, precum și alte pierderi cauzate de fenomene meteorologice nefavorabile și/sau pierderi cauzate de boli ale animalelor ori de infestări parazitare și sumele care reprezintă ajutoarele pentru primele de asigurare plătite pentru sectorul zootehnic Suma totală Suma reprezentând Nr. Specia reprezentând primele ajutorul de stat crt. Producătorul agricol CUI asigurată de asigurare plătite pentru primele --- lei --- de asigurare plătite --- lei --- 0 1 2 3 4 5=(50%x4) Total X X Directorul centrului județean, Șef serviciu, (numele și prenumele, semnătura și ștampila) (numele și prenumele) 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIIL2010 ANEXA Nr. 4a AGENȚIA DE PLĂȚI Șl INTERVENȚIE PENTRU AGRICULTURĂ Nr...’.../.... SITUAȚIA CENTRALIZATOARE cu sumele care reprezintă ajutoarele de stat pentru primele de asigurare plătite pentru culturi agricole Suma reprezentând Nr. Cultura agricolă Suprafața Suma totală reprezentând ajutorul de stat crt. Județul Producătorul agricol asigurată --- ha --- primele de asigurare plătite pentru primele --- lei --- de asigurare plătite --- lei --- 0 1 2 3 4 5 6 Total X X X Director general, Director economic, (numele și prenumele, semnătura și ștampila) (numele și prenumele) ANEXA Nr. 4b AGENȚIA DE PLĂȚI Șl INTERVENȚIE PENTRU AGRICULTURĂ Nr......../..... SITUAȚIA CENTRALIZATOARE cu sumele care reprezintă ajutoarele de stat pentru primele de asigurare plătite pentru sectorul zootehnic Suma reprezentând Nr. Specia Nr. Suma totală reprezentând ajutorul de stat crt. Județul Producătorul agricol asigurată capete/familii primele de asigurare plătite pentru primele --- lei --- de asigurare plătite --- lei --- 0 1 2 3 4 5 6 Total X X X Directorul general, Director economic, (numele și prenumele, semnătura și ștampila) MINISTERULAGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE Se aprobă Ordonator principal de credite Nr......../.......... (numele și prenumele) ANEXA Nr. 5 SITUAȚIA CENTRALIZATOARE cu sumele reprezentând ajutoarele pentru primele de asigurare plătite pe județe Nr. Suma reprezentând ajutoarele de stat crt. Județul pentru primele de asigurare plătite --- lei --- Total Direcția generală buget-finanțe și fonduri europene Director general, (numele și prenumele, semnătura și ștampila) 13 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea amendamentelor convenite între Guvernul României si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori semnate la București la 20 noiembrie 2008 și la Paris la 29 martie 2010, la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, destinat finanțării proiectului privind reabilitarea monumentelor istorice din România, semnat la București la 12 decembrie 2006 si la Paris la 18 decembrie 2006 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 4 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 191/2007 pentru aprobarea Acordului-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, destinat finanțării proiectului privind reabilitarea monumentelor istorice din România, semnat la București la 12 decembrie 2006 și la Paris la 18 decembrie 2006, cu completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă amendamentele convenite între Guvernul României, prin Ministerul Finanțelor Publice, și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, prin schimbul de scrisori semnate la București la 20 noiembrie 2008 și la Paris la 29 martie 2010, la Acordul-cadru de împrumut dintre România și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, destinat finanțării proiectului privind reabilitarea monumentelor istorice din România, semnat la București la 12 decembrie 2006 și la Paris la 18 decembrie 2006, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 191/2007, cu completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 28 iulie 2010. Nr. 779.’ GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ECONOMIEI Șl FINANȚELOR Cabinet secretar de stat București, 20 noiembrie 2008 Dlui Raphael Alomar, guvernator Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Ref.: Proiectul privind reabilitarea monumentelor istorice Amendament la Acordul-cadru de împrumut Stimate domnule guvernator, Având în vedere stadiul actual al activităților proiectului, pentru asigurarea finalizării cu succes a acestora, la cererea Ministerului Culturii și Cultelor, vă rugăm să fiți de acord cu amendarea Acordului-cadru de împrumut, astfel: a) extinderea datei de finalizare a proiectului; și b) actualizarea distribuirii costului proiectului conform nevoilor actuale ale proiectului. Dat fiind numărul mare al activităților preliminare și complexitatea lucrărilor de reabilitare și restaurare finanțate în cadrul proiectului, în ciuda tuturor eforturilor făcute de MCC, obiectivele proiectului nu pot fi finalizate în mod corespunzător, în graficul de timp actual. Conform documentației tehnice, perioada de executare aferentă unora dintre obiective, cum ar fi Opera Română, 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIIL2010 Muzeul Țăranului Român, Palatul Regal și Palatul Culturii de la lași, este de aproximativ 33 luni. în acest context, având în vedere stadiul actual al procesului de licitație pentru adjudecarea lucrărilor de execuție, se estimează că proiectul va fi finalizat în 2011. Amendamentele solicitate vor conduce la modificări specifice în cadrul anexei 1 la Acordul-cadru de împrumut, după cum urmează: 1. Rândul 9 din anexă va fi modificat și va avea următorul cuprins: în euro Detalierea estimativă a costului Lucrări, echipamente, bunuri 96.800.000 proiectare și supervizare lucrări 1.400.000 Administrare proiect 800.000 Autorizații și permise 99.000.000 Total: Detalierea actualizată a costului constă în realocarea a 600.000 euro înregistrați ca economii în cadrul categoriei „autorizații și permise”, la categoria „administrare proiect”, pentru asigurarea costurilor operaționale necesare până la data de finalizare estimată a proiectului. 2. Rândul 11 din anexa 1 va fi modificat și va avea următorul cuprins: Graficul lucrărilor 2006---2011 Sperând că cererea noastră va beneficia de sprijinul și înțelegerea dumneavoastră, așteptăm răspunsul dumneavoastră prompt. Eugen Teodorovici, secretar de stat cc. Dl Thierry Poirel, director general pentru împrumuturi Dnei Sylvie Anagnostopoulos, director de țară BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI DIRECȚIA GENERALĂ PENTRU ÎMPRUMUTURI Departamentul proiecte, Paris, 29 martie 2010 Dlui Bogdan Drăgoi secretar de stat Ministerul Finanțelor Publice Str. Apolodor nr. 17, București, sectorul 5 România Ref. F/P 1562 — Reabilitarea monumentelor istorice din România Stimate domnule Drăgoi, Ca urmare a solicitărilor dumneavoastră din data de 20 noiembrie 2008, pe baza concluziilor misiunii tehnice a Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE) din 16—20 noiembrie 2009 și conform celor convenite pe parcursul ultimei analize a portofoliului BDCE din 9—10 februarie 2010, avem plăcerea să vă informăm că: • BDCE nu are nicio obiecție să confirme că perioada de implementare a proiectului la care se face referire în anexa 1 la Acordul-cadru de împrumut din data de 18 decembrie 2006 va fi extinsă de la 31 decembrie 2009 până la 31 decembrie 2011; • BDCE a luat la cunoștință și nu are nicio obiecție în ceea ce privește modificările în cadrul detalierii estimative a costului, astfel cum au fost specificate în scrisoarea dumneavoastră, menționată mai sus. Cu stimă, Theodor Ivanov, director departament 15 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIII.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru aprobarea bugetelor de venituri și cheltuieli rectificate pe anul 2010 ale Companiei Române de Aviație „Romavia” — R.A. și Companiei Naționale „Romtehnica” — S.A., aflate în coordonarea Ministerului Apărării Naționale în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 79/2008 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 203/2009, și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Companiei Române de Aviație „Romavia” — R.A., aflată în coordonarea Ministerului Apărării Naționale, prevăzut în anexa nr. 1. (2) Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2010 al Companiei Naționale „Romtehnica” — S.A., aflată în coordonarea Ministerului Apărării Naționale, prevăzut în anexa nr. 2. (3) Defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuți în anexele nr. 1 și 2 se aprobă de către Ministerul Apărării Naționale. Art. 2. — (1) Nivelul cheltuielilor totale aferente veniturilor prevăzute în bugetele de venituri și cheltuieli rectificate ale Companiei Române de Aviație „Romavia” — R.A. și Companiei Naționale „Romtehnica” — S.A. reprezintă limită maximă care nu poate fi depășită decât în cazuri justificate, cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului Apărării Naționale, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice și al Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează depășiri sau nerealizări ale veniturilor totale, Companiei Române de Aviație „Romavia” — R.A. și Compania Națională „Romtehnica” — S.A. pot efectua cheltuieli totale proporțional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu încadrarea în indicatorii de eficiență aprobați. Art. 3. — (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei. ’ (2) Contravenția se constată de către organele de control financiar ale statului, împuternicite conform legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri. (3) Contravenției prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. Art. 4 - Anexele nr. 1 și 2*) fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 28 iulie 2010. Nr. 786.’ *) Anexele nr. 1 și 2 sunt reproduse în facsimil. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 ANEXA Nr. 1 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI RECTIFICAT al Companiei Române de Aviație „Romavia” — R.A. pe anul 2010 - mii lei - INDICATORI Nr. Rectificare rd. 2010 0 / 2 1 VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 57.095,00 1 Venituri din exploatare, din care: 2 55.595,00 a) din producția vândută 3 38.556,00 b) dinvenituri din vânzarea mărfurilor 4 - din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri nete cf. HG 755/1998 5 14.039,00 c) modificată cu HG 1904/04.11.2004, din care: -subvenții cf. prevederilor legale în vigoare 6 14.039,00 -transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare 7 - d) producția de imobilizări 8 - e) alte venituri din exploatare 9 3.000,00 2 Venituri financiare, din care: 10 1.500,00 a) din imobilizări financiare 11 - b) venituri din alte investiții și împrumuturi 12 - care fac parte din activele imobilizate c) venituri din dobânzi 13 1,00 d) alte venituri financiare 14 1.499,00 3 Venituri extraordinare 15 - II CHELTUIELI TOTALE, (rd.17+48+51) 16 55.847,00 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 51.247,00 a) cheltuieli materiale 18 14.815,00 b) alte cheltuieli externe (cu energia și apa) 19 280,00 c) cheltuieli privind mărfurile 20 - d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 13.433,00 dl cheltuieli cu salariile 22 9.265,00 cheltuieli cu asigurările și protecția 23 2.963,00 d2 socială și alte obligații legale, din care: cheltuieli privind contribuția 24 2.300,00 la asigurări sociale cheltuieli privind contribuția la 25 65,00 asigurări pentru șomaj MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 17 cheltuieli privind contribuția la 26 560,00 asigurări sociale de sănătate cheltuieli privind contribuțiile la fondurile 27 38,00 speciale aferente fondului de salarii d3 alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 1.205,00 d3.1) cheltuieli sociale prevăzute de art.21, Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, 29 8,00 cu modificările și completările ulterioare, din care: - tichete de creșă, cf. Legii nr. 193/2006) 30 - cu modificările și completările ulterioare - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările 31 - și completările ulterioare d3.2) tichete de masă (norma hrana cf. HG S3/2004) 32 1.197,00 d.3.3) tichete de vacanță 33 - ch. cu plățile compensatorii cf.CCM e) aferente disponibilizărilor potrivit 34 - programelor de disponibilizări 0 ch. cu drepturile salariale cuvenite 35 - în baza unor hotărâri judecătorești g) ch. cu amortizarea imobilizărilor 36 3.600,00 corporale și necorporale h) cheltuieli cu prestațiile externe 37 18.940,00 (cheltuieli cu servicii executate de terti) i) alte cheltuieli de exploatare, din care: 38 179,00 il) contract de mandat 39 81,00 i2) cheltuieli de protocol, din care: 40 7,00 - tichete cadou potrivit Legii nr. 193/2006, 41 - cu modificările și completările ulterioare i3) cheltuieli de reclamă și publicitate, 42 91,00 c in care - tichete cadou pentru cheltuieli de reclamă și publicitate, potrivit 43 - Legii nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare - tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pieței, promovarea pe piețe existente sau noi, potrivit 44 - Legii nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare i4) cheltuieli cu sponsorizarea 45 - i5) cheltuieli cu taxa pt. activitatea de 46 - exploatare a resurselor minerale i6) cheltuieli cu redevența pentru 47 - concesionarea bunurilor 2 Cheltuieli financiare, din care: 48 4.600,00 18 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIII.2010 a) cheltuieli privind dobânzile 49 2.000,00 b) alte cheltuieli financiare 50 2.600,00 3 Cheltuieli extraordinare 51 - III REZULTAT BRUT (profit/pierdere) 52 1.248,00 IV IMPOZIT PE PROFIT 53 190,00 PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT, 54 1.058,00 V din care: **) 1 Rezerve legale 55 62,00 Alte rezerve reprezentând facilități 56 - 2 fiscale prevăzute de lege 3 Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenți 57 996,00 4 Constituirea surselor proprii de finanțare pentru proiectele cofinanțate din împrumuturi externe, precum și pentru constituirea surselor necesare 58 - rambursării ratelor de capital, plății dobânzilor, comisioanelor și altor costuri aferente acestor împrumuturi externe 5 Alte repartizări prevăzute de lege 59 - Profitul contabil rămas după deducerea 60 - 6 sumelor de la rd.55, 56, 57, 58 și 59 7 Participarea salariaților la profit, în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul 61 - operatorului economic în exercițiul financiar de referință 8 Minim 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome, ori dividende în cazul societăților/companiilor 62 - naționale și societăților cu capital integral sau majoritar de stat 9 Profitul nerepartizat pe destinațiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte rezerve și 63 - constituie sursa proprie de finanțare SURSE DE FINANȚARE A 64 21.300,00 VI INVESTIȚIILOR, din care: 1 Surse proprii 65 6.600,00 2 Alocații de la buget 66 - 3 Credite bancare 67 - a) - interne 68 - b) - externe 69 - 4 Alte surse 70 14.700,00 VII CHELTUIELI PENTRU INVESTIȚII, din care: 71 21.300,00 1 Cheltuieli aferente investițiilor, inclusiv cele 72 19.970,00 aferente investițiilor în curs la finele anului MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12. VII 1.2010 19 2 Rambursări de rate aferente creditelor 73 1.330,00 pentru investiții a) interne 74 1.330,00 b) externe 75 - VIII REZERVE, din care : 76 62,00 1 Rezerve legale 77 62,00 2 Rezerve statutare 78 3 Alte rezerve 79 LX DATE DE FUNDAMENTARE 80 1 Venituri totale 81 57.095,00 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 82 55.847,00 3 Număr prognozat de personal la finele anului 83 230,00 4 Număr mediu de salariați total 84 205,00 5 Fond de salarii, din care: 85 9.265,00 a) fond de salarii aferent personalului angajat 86 9.145,00 pe bază de contract individual de muncă alte cheltuieli cu personalul (salarii compensatorii cf. Legii nr.95/2008 87 120,00 b) și indemnizații CA) 6 Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) 88 3.717,48 7 Productivitatea muncii în unități fizice pe total personal mediu (unități fizice/persoană) 89 289.652,48 8 Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (chelt. totale/venituri totale)xl000 = 90 978,14 (rd.l6/rdl)xl000 9 Plăți restante 91 5.200,00 a) prețuri curente 92 5.200,00 b) prețuri comparabile 93 5.387,20 10 Creanțe restante 94 1.100,00 a) - prețuri curente 95 1.100,00 b) - prețuri comparabile 96 1.139,60 20 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 ANEXA Nr. 2 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI RECTIFICAT al Companiei Naționale „Romtehnica” — S.A. pe anul 2010 - mii lei - INDICATORI Nr. Rectificare 2010 rd. 0 1 2 I. VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 72.685 1 Venituri din exploatare, din care: 2 8.535 a) din producția vândută 3 7.180 b) din vânzarea mărfurilor 4 55 c) din subvenții de exploatare aferente cifrei de 5 afaceri nete, din care: subvenții, cf. prevederilor legale în vigoare 6 transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare 7 d) prod ucția de imobilizări 8 e) alte venituri din exploatare 9 1.300 2 Venituri financiare, din care: 10 64.150 a) din imobilizări financiare 11 b) din alte investiții și împrumuturi care fac 12 parte din activele imobilizate c) din dobânzi 13 500 d) alte venituri financiare 14 63.650 3 Venituri extraordinare 15 II CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 68.844 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 8.344 a) cheltuieli materiale 18 180 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 19 215 c) cheltuieli privind mărfurile 20 344 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 5.130 d1 ch. cu salariile 22 3.805 d2 cheltuieli cu asigurările și protecția 23 1.084 socială și alte obligații legale, din care: ch. privind contribuția la asigurări sociale 24 780 ch. privind contribuția la asigurări pt.somaj 25 19 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIII.2010 21 22 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIII.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VII 1.2010 23 1 Cheltuieli aferente investițiilor, inclusiv cele 72 1.000 aferente investițiilor în curs la finele anului 2 Rambursări de rate aferente creditelor pentru 73 investiții a) interne 74 b) externe 75 VIII REZERVE, din care: 76 192 1 Rezerve legale 77 192 2 Rezerve statutare 78 3 Alte rezerve 79 IX DATE DE FUNDAMENTARE 80 1 Venituri totale 81 72.685 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 82 68.844 3 Nr. prognozat de personal Ia finele anului 83 87 4 Nr.mediu de salariați total 84 83 5 Fond de salarii, din care: 85 3.805 a) fond de salarii aferent personalului angajat pe bază 86 3.796 de contract individual de muncă b) alte cheltuieli cu personalul 87 9 6 Câștigul mediu lunar pe salariat 88 3.811 (lei/persoană) Productivitatea muncii pe total personal 7 mediu în prețuri curente 89 875.723 (lei/persoană)(rd. 81/84) Productivitatea muncii pe total personal 8 mediu în prețuri comparabile 90 875.723 (lei/persoană)(rd.81/84 x ICP) 9 Productivitatea muncii în unități fizice pe 91 total personal mediu (unități fizice/persoana) Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale 10 (cheltuieli totale/venituri totale)x1000 92 947 =(rd.16/rd.1)x1000 11 Plăți restante 93 a) prețuri curente 94 6.200 b) prețuri comparabile 95 6.200 12 Creanțe restante 96 a) prețuri curente 97 7.000 b) prețuri comparabile 98 7.000 24 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 474/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Societății Comerciale „Comicex” — S.A. în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, al art. IV și V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice, precum și al Hotărârii Guvernului nr. 898/2003 privind înființarea Societății Comerciale „Comicex” — S.A. prin desprinderea din cadrul Regiei Autonome „Râmi — Dacia” a Companiei de Export-lmport „Comicex”, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 474/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Societății Comerciale „Comicex” — S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 340 din 21 mai 2010, se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan > Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 4 august 2010. Nr. 816. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIII.2010 25 ANEXĂM (Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 474/2010) MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR Societatea Comercială „Comicex” — S.A. Adresa: str. Eforie nr. 3 C.U.I.: RO 16173830 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI RECTIFICAT PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. BVC 2010 rd. Rectificativ 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 1.647,67 1 Venituri din exploatare, din care: 2 1.647,07 a) din producția vândută 3 1.645,99 b) din vânzarea mărfurilor 4 o) din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care: 5 subvenții, cf. prevederilor legale în vigoare 6 transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare 7 d) producția de imobilizări 8 e) alte venituri din exploatare 9 1,08 2 Venituri financiare, din care: 10 0,60 a) din imobilizări financiare 11 din alte investiții și împrumuturi care b) fac parte din activele imobilizate 12 c) din dobânzi 13 0,60 d) alte venituri financiare 14 3 Venituri extraordinare 15 II CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 1.345,32 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 1.345,32 a) cheltuieli materiale 18 17,40 alte cheltuieli externe (cu energie și b) apă) 19 7,90 c) cheltuieli privind mărfurile 20 d) cheltuieli cu personalul , din care: 21 629,18 d1 ch. cu salariile 22 453,81 cheltuieli cu asigurările și d2 protecția socială și alte obligații legale, din care: 23 157,82 ch. privind contribuția la asigurări sociale 24 119,40 ch. privind contribuția la asigurări pt.somaj 25 2,36 ch privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 26 30,13 *) Anexa este reprodusă în facsimil. 26 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIII.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIII.2010 27 28 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIII.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 29 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Nr. 2.086 din 6 august 2010 PUBLICE CENTRALE MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl’ SPORTULUI Nr. 4.504 din 20 iulie 2010 ORDIN pentru aprobarea Normelor privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare la determinarea profitului impozabil în baza referatului de aprobare, aprobat de președintele Autorității Naționale pentru Cercetare Științifică, în temeiul prevederilor art. 19¹ din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, ministrul finanțelor publice și ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emit următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Normele privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare la determinarea profitului impozabil, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, Direcția legislație impozite directe din Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu cadrul Ministerului Finanțelor Publice și Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu ANEXA NORME privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare la determinarea profitului impozabil Art. 1. — Stimulentele fiscale pentru activitățile de cercetare- dezvoltare reprezintă reducerea profitului impozabil de care pot beneficia contribuabilii, prin deducerea suplimentară, în proporție de 20%, a cheltuielilor efectuate de aceștia în anul fiscal respectiv, pentru activitățile de cercetare-dezvoltare, precum și prin aplicarea metodei de amortizare accelerată în cazul aparaturii și echipamentelor destinate activităților de cerceta re-d ezvol ta re. Art. 2. — Stimulentele fiscale se acordă pentru activitățile de cercetare-dezvoltare care conduc la obținerea de rezultate ale cercetării, valorificabile de către contribuabili, în folos propriu, în scopul creșterii veniturilor. Art. 3. — Cheltuielile eligibile luate în calcul la acordarea deducerii suplimentare la determinarea profitului impozabil sunt următoarele: a) cheltuielile de amortizare a imobilizărilor corporale, create sau achiziționate de contribuabili în stare nouă, folosite la activități de cercetare-dezvoltare; b) cheltuielile cu salariile personalului care desfășoară în mod direct activități de cercetare-dezvoltare; c) cheltuielile cu întreținerea și reparațiile imobilizărilor corporale prevăzute la lit. a), executate de terți; d) cheltuielile de amortizare a imobilizărilor necorporale, achiziționate de contribuabili, folosite la activități de cercetare- dezvoltare; e) cheltuielile de exploatare, inclusiv: cheltuieli cu materialele consumabile, cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar, cheltuieli cu materiile prime, cheltuieli privind animalele de experiment, precum și alte produse similare folosite la activități de cercetare-dezvoltare; f) cheltuielile de regie, care pot fi alocate direct rezultatelor cercetării sau proporțional, prin utilizarea unei chei de repartizare; cheia de repartizare este cea folosită de contribuabili pentru repartizarea cheltuielilor comune. (i) în categoria cheltuielilor de regie direct alocate pot fi incluse costurile pentru: chiria locației unde se desfășoară activitățile de cercetare-dezvoltare, asigurarea utilităților, cum sunt: apă curentă, canalizare, salubritate, energie electrică și termică, gaze naturale corespunzătoare suprafeței utilizate pentru activitățile de cercetare-dezvoltare, precum și cheltuieli pentru consumabile și birotică, multiplicare și fotocopiere, servicii poștale și de curierat, telefon, facsimile, internet, aferente activităților de cercetare- 30 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 573/12.VIII.2010 dezvoltare necesare pentru obținerea rezultatelor cercetării. (ii) în categoria cheltuielilor de regie alocate prin cheie de repartizare pot fi incluse costurile pentru: servicii administrative și de contabilitate, servicii poștale și telefonice, servicii pentru întreținerea echipamentelor IT, multiplicare și fotocopiere, consumabile și birotică, chiria locației unde se desfășoară activitățile proiectului, asigurarea utilităților, cum sunt: apă curentă, canalizare, salubritate, energie electrică și termică, gaze naturale, și alte cheltuieli necesare pentru implementarea proiectului. Art. 4. — Sunt eligibile numai acele cheltuieli înregistrate în contabilitate, pe baza documentelor justificative, potrivit reglementărilor contabile aplicabile. Art. 5. — Pentru a fi eligibile pentru acordarea stimulentelor fiscale pentru cercetare-dezvoltare, cheltuielile prevăzute la art. 3 trebuie să fie cheltuieli efectuate de contribuabili în scopul realizării de venituri. Deducerea suplimentară se calculează trimestrial/anual, după caz. Art. 6. — în vederea determinării sumei ce reprezintă deducerea suplimentară la calculul profitului impozabil, cheltuielile eligibile prezentate la art. 3 se însumează și se vor înscrie în registrul de evidență fiscală. Art. 7. — Amortizarea accelerată în cazul aparaturii și echipamentelor destinate activităților de cercetare-dezvoltare se realizează conform prevederilor art. 24 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Aparatura și echipamentele sunt cele prevăzute în subgrupele 2.1 și 2.2 din Catalogul privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe. Art. 8. — Deducerea cheltuielilor de cercetare-dezvoltare se evidențiază în formularul 101 —„Declarație privind impozitul pe profit”, la rândul 18 „Alte sume deductibile”. Art. 9. —în sensul prezentelor norme, expresiile sau termenii folosiți au următoarele sensuri: 1. activitatea de cercetare-dezvoltare^ cuprinde: cercetarea fundamentală, cercetarea aplicativă, dezvoltarea tehnologică; a) cercetarea fundamentală²', activitatea desfășurată, în principal, pentru a dobândi cunoștințe noi cu privire la fenomene și procese, precum și în vederea formulării și verificării de ipoteze, modele conceptuale și teorii; b) cercetarea aplicativă³: activitatea destinată, în principal, utilizării cunoștințelor științifice pentru perfecționarea sau realizarea de noi produse, tehnologii și servicii; c) dezvoltarea tehnologică⁴ este formată din activitățile de inginerie a sistemelor și de inginerie tehnologică, prin care se realizează aplicarea și transferul rezultatelor cercetării către operatorii economici, precum și în plan social, având ca scop introducerea și materializarea de noi tehnologii, produse, sisteme și servicii, precum și perfecționarea celor existente, și care cuprinde: c1) cercetarea precompetitivă, ca activitate orientată spre transformarea rezultatelor cercetării aplicative în planuri, scheme sau documentații pentru noi produse, procese ori servicii, incluzând fabricarea modelului experimental și a prototipului, care nu pot fi utilizate în scopuri comerciale; c2) cercetarea competitivă, ca activitate orientată spre transformarea rezultatelor cercetării precompetitive în produse, procese și servicii care pot răspunde, în mod direct, cererii pieței, incluzând și activitățile de inginerie a sistemelor, de inginerie și proiectare tehnologică; 2. valorificare — procesul prin care rezultatele cercetării competitive ajung să fie utilizate, conform cerințelor activității industriale sau comerciale, în viața socială, economică și culturală; 3. rezultatele cercetării⁵ — rezultatele activităților de cercetare-dezvoltare, precum: a) documentații, studii, lucrări, planuri, scheme și altele asemenea; b) brevete de invenție, certificate de înregistrare a desenelor și modelelor industriale și altele asemenea; c) tehnologii, procedee, produse informatice, rețete, formule, metode și altele asemenea; d) obiecte fizice, inclusiv modele experimentale, prototipuri, instalații-pilot și produse; 4. exemple de activități care nu sunt considerate de cercetare-dezvoltare: a) cercetare în domeniul științelor sociale (incluzând științele economice, de management al afacerilor și științele comportamentale), arte sau relații umane; b) programe curente de testare și analiză în scopul controlului calității sau cantității; c) modificări de natură cromatică sau stilistică asupra produselor, serviciilor ori proceselor existente, chiar dacă aceste modificări reprezintă îmbunătățiri; d) cercetare operațională, cum sunt studiile de management sau de eficiență care nu sunt întreprinse în totalitate ori exclusiv în scopul unei activități de cercetare sau de dezvoltare; e) acțiuni de corectare în legătură cu deteriorări apărute în producția comercială a unui produs; f) activități juridice și administrative în legătură cu aplicarea, brevetarea și soluționarea litigiilor legate de invenții și vânzarea sau brevetarea invențiilor; g) activități, inclusiv design și inginerie în construcții, legate de construirea, reamplasarea, rearanjarea sau darea în funcțiune a instalațiilor ori a echipamentelor, altele decât instalațiile sau echipamentele care sunt folosite în totalitate și exclusiv în scopul desfășurării de către întreprindere a activităților de cercetare-dezvoltare; h) studii de cercetare a pieței, de testare și dezvoltare a pieței, de promovare a vânzărilor sau de consum; i) prospectarea, explorarea, sondarea ori producerea de minereuri, țiței sau gaze naturale; j) activitățile comerciale și financiare necesare pentru cercetarea pieței, producția comercială sau distribuirea unui material, produs, aparat, proces, sistem ori serviciu care este nou sau îmbunătățit; k) servicii administrative și de asistență generală (cum ar fi: transportul, depozitarea, curățarea, repararea, întreținerea și asigurarea securității) care nu sunt întreprinse în totalitate și exclusiv în legătură cu o activitate de cercetare-dezvoltare. i Conform cu Ordonanța Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare. 2 Definiția este compatibilă cu cea din Regulamentul CE nr. 800/2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața comună, în aplicarea articolelor 87 și 88 din Tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare). ³ Definiția este compatibilă cu definiția pentru „cercetarea industrială” din Regulamentul CE nr. 800/2008. 4 Definiția este compatibilă cu definiția pentru „dezvoltarea experimentală” din Regulamentul CE nr. 800/2008. 5 Definiția include și extinde sensurile cuprinse în art. 74 din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 31 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ORDIN pentru aprobarea Procedurii privind emiterea și comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care înregistrează obligații fiscale restante sub o anumită limită Având în vedere prevederile art. 119 alin. (4), art. 141, 145 și art. 178 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Procedura privind emiterea și comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care înregistrează obligații fiscale restante sub o anumită limită, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — (1) Creanțele fiscale restante aflate în sold la data de 31 decembrie a anului, mai mici de 10 lei, se scad din evidențele fiscale în primele 7 zile ale anului următor. (2) Creanțele fiscale restante ale unui debitor reprezintă suma totală a obligațiilor fiscale datorate și neachitate de către acesta. (3) Deciziile referitoare la obligațiile de plată accesorii, somațiile și titlurile executorii se vor emite, potrivit prezentului ordin, după aplicarea prevederilor alin. (1). Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin își încetează aplicabilitatea prevederile ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, nepublicat, pentru aprobarea Procedurii privind emiterea semestrială prin aplicația informatică a Sistemului de administrare a creanțelor fiscale a somației și a titlului executoriu în cazul în care valoarea obligațiilor fiscale scadente ale debitorului, persoană fizică/persoană juridică/altă entitate fără personalitate juridică, nu depășește 100 lei, respectiv 500 lei, precum și comunicarea acestora. Art. 4. — Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, Direcția generală a finanțelor publice a municipiului București, administrațiile finanțelor publice pentru contribuabilii mijlocii, administrațiile finanțelor publice ale sectoarelor municipiului București și direcțiile generale ale finanțelor publice județene vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 5 august 2010. Nr. 2.289. ANEXĂ PROCEDURA privind emiterea și comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care înregistrează obligații fiscale restante sub o anumită limită CAPITOLUL I Procedura privind emiterea și comunicarea deciziei referitoare la obligațiile de plată accesorii pentru debitorii care înregistrează obligații fiscale accesorii sub o anumită limită 1. Deciziile referitoare la obligațiile de plată accesorii se emit, trimestrial, pentru toți debitorii, cu excepția celor care înregistrează obligații fiscale care fac obiectul înlesnirilor la plată. 2. Deciziile referitoare la obligațiile de plată accesorii reprezentând penalități de întârziere se emit o singură dată, trimestrial, pentru obligațiile fiscale principale care au împlinit 90 de zile de la scadență, cu excepția situației în care acestea au fost stinse parțial sau total, după caz. 3. Prin excepție de la pct. 1 și 2, în vederea emiterii deciziei referitoare la obligațiile de plată accesorii, organul fiscal competent va evalua, trimestrial, obligațiile fiscale accesorii ale unui contribuabil persoană juridică, iar în cazul în care cuantumul obligațiilor fiscale accesorii (majorări de întârziere/dobânzi și penalități de întârziere) nu depășește o anumită limită, emiterea deciziilor referitoare la obligațiile de plată accesorii se realizează astfel: 3.1. în cazul în care cuantumul obligațiilor fiscale accesorii (majorări de întârziere/dobânzi și penalități de întârziere) nu depășește 1.500 lei, decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii pentru debitorul care are calitatea de mare contribuabil se emite prin aplicațiile informatice, după 180 de zile de la ultima emitere sau de la data la care au fost înregistrate obligații fiscale principale restante; 3.2. în cazul în care cuantumul obligațiilor fiscale accesorii (majorări de întârziere/dobânzi și penalități de întârziere) nu depășește 1.000 lei, decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii pentru debitorul care are calitatea de contribuabil mijlociu se emite potrivit dispozițiilor pct. 3.1; 3.3. în cazul în care cuantumul obligațiilor fiscale accesorii (majorări de întârziere/dobânzi și penalități de întârziere) nu depășește 500 lei, decizia referitoare la obligațiile de plată 32 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 573/12.VIII.2010 accesorii pentru celelalte categorii de debitori se emite potrivit dispozițiilor pct. 3.1; 3.4. în cazul în care cuantumul obligațiilor fiscale accesorii (majorări de întârziere/dobânzi și penalități de întârziere) nu depășește 100 lei, decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii pentru contribuabilul persoană fizică se emite potrivit dispozițiilor pct. 3.1; 3.5. în situația în care la împlinirea termenului de 180 de zile prevăzut la pct. 3.1 se constată că există obligații fiscale principale restante în această perioadă, care nu au depășit 90 de zile de la scadență, pentru acestea nu se vor emite decizii referitoare la obligațiile de plată accesorii reprezentând penalități de întârziere, cu excepția situației în care acestea au fost stinse parțial sau total, după caz. 4. Decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii se poate emite și comunica debitorului ori de câte ori acesta solicită achitarea obligațiilor fiscale accesorii, cu condiția ca decizia să fie confirmată de primire, iar datele din confirmarea de primire să fie introduse în sistemul informatic, precum și atunci când se constată pericolul prescrierii dreptului de a stabili obligații fiscale. 5. Sumele reprezentând obligații fiscale accesorii se rotunjesc la un leu pentru fracțiunile de peste 50 de bani inclusiv și se neglijează fracțiunile de până la 49 de bani inclusiv. 6. După emitere, deciziile referitoare la obligațiile de plată accesorii se comunică potrivit art. 44 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL II Procedura privind emiterea și comunicarea somației și a titlului executoriu pentru debitorii care înregistrează obligații fiscale restante sub o anumită limită în vederea emiterii somației și titlului executoriu, organul fiscal competent va evalua, lunar, obligațiile fiscale neachitate de către debitori. 1. în cazul în care cuantumul obligațiilor fiscale neachitate nu depășește 1.500 lei, somația și titlul executoriu pentru debitorul care are calitatea de mare contribuabil se emit prin aplicațiile informatice, după 180 de zile de la ultima emitere sau de la data la care au fost înregistrate obligații fiscale restante. 2. în cazul în care cuantumul obligațiilor fiscale neachitate nu depășește 1.000 lei, somația și titlul executoriu pentru debitorul care are calitatea de contribuabil mijlociu se emit potrivit dispozițiilor pct. 1. 3. în cazul în care cuantumul obligațiilor fiscale neachitate nu depășește 500 lei, somația și titlul executoriu pentru celelalte categorii de debitori se emit potrivit dispozițiilor pct. 1. 4. în cazul în care cuantumul obligațiilor fiscale neachitate nu depășește 100 lei, somația și titlul executoriu pentru debitorul persoană fizică se emit potrivit dispozițiilor pct. 1. 5. Prin excepție de la prevederile pct. 1—4, somația și titlul executoriu se emit și se comunică debitorului ori de câte ori se constată pericolul prescrierii dreptului de a cere executarea silită. 6. După emitere, actele de executare menționate la pct. 1—4 se comunică potrivit art. 44 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 445598 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 573/12.VIII.2010 conține 32 de pagini. Prețul: 6,40 lei ISSN 1453—4495