MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 571 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joⁱ’ ¹² august 2010 ⁷⁷ » SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.008 din 8 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 129 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic ................................................... 2-3 Decizia nr. 1.010 din 8 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 163 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii............................ 3-4 Decizia nr. 1.011 din 8 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 9 alin. (1) și (3) din anexa nr. II la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice..................................................... 5-6 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 723 . — Hotărâre pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 196/2008 privind înființarea activității de derulare și gestionare a proiectelor de înfrățire instituțională finanțate de Uniunea Europeană, pentru care România are calitate de donator de asistență tehnică.... 7-10 805. — Hotărâre privind aprobarea bugetelor de venituri și cheltuieli rectificate pe anul 2010 ale unor operatori economici aflați sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii............................ 11-31 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 4 .074. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind aprobarea Listei nominale a beneficiarilor Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, pentru anul 2010 ............................ 31 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 571/12.VIII.2010 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.008 din 8 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 129 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Mi nea lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Simona Ricu Patricia Marilena lonea — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 129 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, excepție ridicată de loan Pop în Dosarul nr. 2.156/117/2009 al Curții de Apel Cluj — Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Reprezentantul Ministerului Public, invocând jurisprudența în materie a Curții Constituționale, pune concluzii de respingere a excepției ca neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 10 decembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 2.156/117/2009, Curtea de Apel Cluj — Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 129 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic. Excepția a fost ridicată de loan Pop cu prilejul soluționării recursului formulat împotriva Sentinței civile nr. 1.886/2009, pronunțată de Tribunalul Cluj în Dosarul nr. 2.156/117/2009. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că dispozițiile de lege criticate care instituie o limitare în ceea ce privește posibilitatea de exercitare a profesiei de către profesorii universitari și de către conferențiarii universitari, limitare referitoare la vârstă, reprezintă o restrângere nejustificată a dreptului la muncă și a dreptului la învățătură. De asemenea, consideră că este încălcat și principiul egalității în drepturi a cetățenilor, întrucât se creează o discriminare între persoane aparținând aceleiași categorii socioprofesionale, respectiv profesorii universitari. Curtea de Apel Cluj — Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal consideră că textul de lege criticat este constituțional. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele de vedere solicitate cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 129 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 16 iulie 1997, dispoziții potrivit cărora: „(2j La împlinirea vârstei de pensionare, profesorii universitari și conferențiarii universitari cu titlul științific de doctor, cu excepțiile prevăzute în titlul VIII — Dispoziții tranzitorii și finale, care dovedesc competență profesională deosebită, pot fi menținuți ca titulari în funcția didactică, la cerere, cu acordul consiliului facultății și cu aprobarea anuală a senatului universitar, prin vot nominal deschis până la împlinirea vârstei de 70 de ani.’’ Autorul excepției consideră că prevederile de lege criticate sunt contrare dispozițiilor art. 16,32,33,41 și 53 din Constituție prin care se consacră egalitatea în drepturi a cetățenilor, dreptul la învățătură, dreptul la cultură, dreptul la muncă și care reglementează restrângerea exercițiului unor drepturi sau libertăți. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că prevederile de lege criticate au mai fost supuse analizei de constituționalitate prin prisma unor critici asemănătoare celor invocate în prezenta cauză. Astfel, prin Decizia nr. 444 din 26 octombrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 15 din 5 ianuarie 2005, Curtea a respins ca neîntemeiate criticile de neconstituționalitate referitoare la restrângerea dreptului la muncă, precum și cele privind principiul constituțional al egalității în drepturi, pentru considerentele acolo arătate. întrucât nu au intervenit elemente noi de natură să justifice reconsiderarea jurisprudenței în materie a Curții Constituționale, soluția și considerentele deciziei amintite își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză. în ceea ce privește critica de neconstituționalitate raportată la dispozițiile art. 32 și 33 din Constituție, Curtea constată că sunt relevante considerentele aceleiași decizii amintite mai sus, în care s-a arătat că limitarea impusă de prevederile art. 129 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 „este justificată [...] prin natura specifică a domeniului de activitate în care se aplică, respectiv învățământul, domeniu de interes public, reglementat prin norme de natură a garanta o bună desfășurare a procesului de învățământ”. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 571/12.VIII.2010 3 Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 129 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, excepție ridicată de loan Pop în Dosarul nr. 2.156/117/2009 al Curții de Apel Cluj — Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 8 iulie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Patricia Marilena lonea CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.010 din 8 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 163 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Minea lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltân Tudorel Toader Simona Ricu Patricia Marilena lonea — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 163 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, excepție ridicată de Societatea Comercială „Horvath&Vancsa” — S.R.L din Sfântu Gheorghe în Dosarul nr. 399/119/2009 al Curții de Apel Brașov — Secția civilă și pentru cauze cu minori și de familie, de conflicte de muncă și asigurări sociale. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției ca neîntemeiată, considerând că prevederile de lege criticate nu contravin dispozițiilor constituționale invocate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 17 decembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 399/119/2009, Curtea de Apel Brașov — Secția civilă și pentru cauze cu minori și de familie, de conflicte de muncă și asigurări sociale a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 163 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii. Excepția a fost ridicată de Societatea Comercială „Horvath&Vancsa” — S.R.L din Sfântu Gheorghe cu prilejul soluționării acțiunii civile având ca obiect drepturi bănești. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că prin aplicarea dispozițiilor art. 163 alin. (1) din Codul muncii, ce privesc posibilitățile de a proba plata salariului, se creează o discriminare pozitivă a salariatului față de angajator. Totodată, acest text de lege instituie o regulă specială discriminatorie pentru angajator în ceea ce privește admisibilitatea probei testimoniale în procedura civilă, determinând o inegalitate a părților în proces, care, în final, afectează dreptul de apărare al angajatorului. Curtea de Apel Brașov — Secția civilă și pentru cauze cu minori și de familie, de conflicte de muncă și asigurări sociale consideră că dispozițiile de lege criticate sunt constituționale. în acest sens, arată că rațiunea instituirii acestei restricții în ceea ce privește plata salariului constă în faptul că 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 571/12.VIII.2010 „plata”, ca mijloc de stingere a unei obligații, este un act juridic, iar nu un fapt juridic. Inadmisibilitatea probei cu martori în această materie nu încalcă niciunul dintre principiile constituționale invocate de autorul excepției, întrucât nu are menirea de a proteja siguranța raporturilor juridice dintre angajați și angajatori. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că textul de lege criticat este constituțional. în acest sens, arată că angajatorul este cel care deține documentele și toate celelalte probe pertinente pentru elucidarea conflictului și pentru stabilirea drepturilor și obligațiilor părților raportului juridic de muncă, fiind necesară și firească obligația acestuia de a prezenta probe. De asemenea, arată că, reglementând condițiile stricte în care se poate face dovada efectuării plății salariului în cazul conflictelor de muncă, textul de lege criticat nu aduce atingere dreptului la apărare. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele de vedere solicitate cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 163 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 5 februarie 2003, dispoziții potrivit cărora „Art. 163. — (1) Plata salariului se dovedește prin semnarea statelor de plată, precum și prin orice alte documente justificative care demonstrează efectuarea plății către salariatul îndreptățit. ” Autorul excepției consideră că prevederile de lege criticate sunt contrare următoarelor texte din Constituție: art. 1 alin. (1) referitor la Statul român, art. 15 alin. (1) prin care se arată că „cetățenii beneficiază de drepturile și de libertățile consacrate prin Constituție și prin alte legi și au obligațiile prevăzute de acestea”, art. 16 alin. (1) referitor la egalitatea în drepturi, art. 24 alin. (1) privind dreptul la apărare și art. 124 alin. (2) prin care se arată că Justiția este unică, imparțială și egală pentru toți. ” Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că textul de lege criticat stabilește modalitatea prin care poate fi probată plata salariilor, stabilind că aceasta se va face prin înscrisurile prevăzute de lege doveditoare ale efectuării plății. Autorul excepției, în calitate de angajator, este nemulțumit că nu poate folosi în sprijinul apărării sale proba cu martori, considerându-se discriminat în raport cu salariatul și îngrădit în exercitarea dreptului la apărare. Față de acestea, Curtea reține că textul de lege nu creează o situație discriminatorie sau favorizantă vreuneia dintre părțile contractului de muncă, ci pune doar în aplicare principiul general de drept comun prevăzut și de art. 1191 din Codul civil, potrivit căruia actele juridice se dovedesc prin înscrisuri, fiind exclusă proba cu martori. Această cerință nu vine decât să contribuie la protejarea siguranței raporturilor juridice dintre salariați și angajatori. De asemenea, nu este împiedicată nici exercitarea dreptului la apărare al angajatorului, întrucât acesta este cel care deține documentele justificative prevăzute de textul de lege criticat, fiind necesară și firească obligația acestuia de a prezenta aceste probe. în ceea ce privește dispozițiile art. 1 alin. (1) și art. 15 alin. (1) din Constituție, Curtea constată că acestea, prin conținutul lor, nu au incidență în cauză. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 163 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, excepție ridicată de Societatea Comercială „Horvath&Vancsa” — S.R.L din Sfântu Gheorghe în Dosarul nr. 399/119/2009 al Curții de Apel Brașov — Secția civilă și pentru cauze cu minori și de familie, de conflicte de muncă și asigurări sociale. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 8 iulie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Patricia Marilena lonea MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 571/12.VIII.2010 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » 5 DECIZIA Nr. 1.011 din 8 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 9 alin. (1) și (3) din anexa nr. II la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Mi nea lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Simona Ricu Patricia Marilena lonea — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 16 alin. (1) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului contractual din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar, excepție ridicată de Universitatea „Vasile Goldiș” din Arad în Dosarul nr. 829.1/59/2008 al Curții de Apel Timișoara — Secția contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal se prezintă avocatul Valeriu Rista pentru autorul excepției. Lipsesc celelalte părți, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Avocatul autorului excepției solicită admiterea excepției de neconstituționalitate. în acest sens, arată că, deși dispozițiile art. 16 alin. (1) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2004 au fost abrogate prin Legea-cadru nr. 330/2009, actul abrogator a preluat soluția legislativă criticată, astfel că aceasta poate fi supusă, în continuare, controlului de constituționalitate. în ceea ce privește aspectele de fond ale excepției de neconstituționalitate, arată că textele de lege criticate prejudiciază cadrele didactice care au și activitate medicală, restrângându-le dreptul la muncă. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate, considerând că situația specifică în care se găsesc cadrele didactice care desfășoară și activitate medicală justifică tratamentul juridic instituit. De altfel, consideră că autorul excepției urmărește o modificare sau completare a dispozițiilor de lege criticate, ceea ce excedează competenței instanței de contencios constituțional. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 26 ianuarie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 829.1/59/2008, Curtea de Apel Timișoara---------Secția contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 16 alin. (1) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului contractual din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar. Excepția a fost ridicată de Universitatea „Vasile Goldiș” din Arad cu prilejul soluționării unei cauze în contencios administrativ. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că sintagma „funcții în baza unui contract individual de muncă cu 1/2 normă” este neconstituțională, întrucât îngrădește dreptul la muncă al personalului didactic din învățământul superior medical. Curtea de Apel Timișoara — Secția contencios administrativ și fiscal consideră că excepția de neconstituționalitate nu este întemeiată. în acest sens, arată că reglementarea criticată este justificată de împrejurarea că, în cadrul programului de lucru, medicii cadre didactice desfășoară atât activitatea didactică aferentă unui post cu normă întreagă de profesor, conferențiar etc. și sunt salarizați pentru această activitate de universitatea de medicină și farmacie, cât și activitatea de asistență medicală pentru care sunt salarizați de unitatea sanitară respectivă în baza contractului de cumul. La finalul programului de serviciu menționat, medicul care este și cadru didactic are posibilitatea să cumuleze mai multe funcții, astfel că nu sunt încălcate prevederile constituționale invocate. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Guvernul consideră că excepția de neconstituționalitate este inadmisibilă, întrucât prevederile art. 48 alin. (1) pct. 17 din Legea-cadru nr. 330/2009 au abrogat în mod expres prevederile de lege criticate. Avocatul Poporului consideră că excepția de neconstituționalitate este inadmisibilă, pentru aceleași motive invocate de Guvern. Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele de vedere solicitate cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, înscrisurile depuse la dosar de părți, susținerile părții prezente, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 16 alin. (1) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului contractual din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.138 din 2 decembrie 2004, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 125/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 416 din 17 mai 2005. Prevederile de lege criticate au următoarea redactare: „Art. 16. — (1) Personalul didactic medico-farmaceutic desfășoară activitate integrată în unitățile sanitare în care funcționează catedra sau disciplina didactică. [...] (3) Cadrele didactice prevăzute la alin. (1) și (2), cu excepția rezidenților, desfășoară activitate integrată prin cumul de funcții în baza unui contract individual de muncă cu 1/2 normă, în limita posturilor normate și vacante. ” Autorul excepției consideră că aceste prevederi de lege sunt contrare următoarelor dispoziții din Constituție: art. 16 referitor 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 571/12.VIII.2010 la egalitatea în drepturi a cetățenilor, art. 32 alin. (6) privitor la autonomia universitară, art. 41 alin. (1) referitor la dreptul la muncă și art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau libertăți. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile de lege criticate au fost abrogate prin dispozițiile art. 48 alin. (1) pct. 17 din Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009. Actul normativ abrogator a preluat însă soluția legislativă criticată în art. 9 alin. (1) și (3) din anexa nr. II „Reglementări specifice personalului contractual din unitățile bugetare subordonate autorităților administrației publice” în următoarea redactare: „Art. 9. — (1) Personalul didactic medico- farmaceutic desfășoară activitate integrată în unitățile sanitare în care funcționează catedra sau disciplina didactică. [...] (3) Cadrele didactice prevăzute la alin. (1) și (2), cu excepția rezidenților, desfășoară activitate integrată prin cumul de funcții, în baza unui contract individual de muncă cu jumătate de normă, în limita posturilor normate și vacante. ” Așa fiind, Curtea urmează să se pronunțe, în continuare, cu privire la constituționalitatea acestor din urmă texte de lege. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că prevederile de lege criticate consacră posibilitatea personalului didactic medico-farmaceutic de a desfășura activitate medicală integrată. Astfel, alături de activitatea didactică universitară pe care o desfășoară, cadrele didactice din domeniul medico-farmaceutic pot practica și activitatea medicală integrată, legea limitând, însă, acest drept doar la o jumătate de normă. Prin efectul prevederilor de lege criticate, cadrele didactice din învățământul medico-farmaceutic dobândesc dreptul de a ocupa un post de cadru medical în cadrul unităților sanitare în care funcționează catedra sau disciplina didactică, în virtutea calității de cadru didactic pe care o dețin, fără a parcurge aceleași proceduri necesare obținerii postului pe care un cadru medical, care nu este în același timp și cadru didactic, trebuie să le parcurgă. Legiuitorul a stabilit limitele și condițiile în care persoanele beneficiare ale acestui drept pot să-l exercite, având în vedere că personalul didactic medico-farmaceutic ocupă aceste posturi prin cumul cu activitatea pe care deja o desfășoară în mod principal, anume cea didactică, și în virtutea acestei calități. Prin urmare, integrarea se face, prin cumul de funcții, în baza unui contract individual de muncă, în conformitate cu specializarea cadrului didactic universitar din învățământul medico- farmaceutic, în unitățile sanitare universitare de profil, cu o jumătate de normă, cuantum fix, ce nu poate fi nici majorat, nici micșorat. Deosebirile mai sus amintite dintre cadrele didactice și celelalte cadre medicale care nu desfășoară activitate didactică justifică atât instituirea unui tratament juridic diferențiat, în acord cu principiul egalității în drepturi și al nediscriminării, cât și restrângerea posibilității de a exercita activitatea medicală în unitățile sanitare menționate dincolo de limitele stabilite de legiuitor. în concluzie, Curtea reține că limitarea justificată rațional a exercitării unei activități într-o anumită unitate, în condițiile în care această activitate are caracter suplimentar, iar posibilitatea desfășurării ei reprezintă o înlesnire acordată de legiuitor, derogatorie de la condițiile normale pentru ocuparea acelui post, nu reprezintă o încălcare a dreptului la muncă. De asemenea, această limitare, pentru considerentele amintite, nu este contrară principiului egalității în drepturi. în ceea ce privește invocarea de către autorii excepției a dispozițiilor constituționale referitoare la autonomia universitară, Curtea constată că acestea nu sunt incidente în cauză. Activitatea medicală desfășurată în cadrul unităților sanitare este subordonată administrației spitalului, în conformitate cu prevederile contractului de muncă, așa cum arată dispozițiile art. 172 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006. De asemenea, potrivit aceluiași text de lege, activitatea medicală integrată se desfășoară în unități sanitare universitare din rețeaua Ministerului Sănătății Publice, care nu aparțin instituțiilor de învățământ medical superior, relațiile dintre acestea fiind doar contractuale. Prin urmare, activitatea medicală a personalului didactic medico-farmaceutic nu reprezintă o activitate didactică, neintrând, în consecință, în sfera de manifestare a autonomiei universitare. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 9 alin. (1) și (3) din Anexa II la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, excepție ridicată de Universitatea „Vasile Goldiș” din Arad în Dosarul nr. 829.1/59/2008 al Curții de Apel Timișoara — Secția contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 8 iulie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Patricia Marilena lonea MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 571/12.VIII.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI 7 HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 196/2008 privind înființarea activității de derulare și gestionare a proiectelor de înfrățire instituțională finanțate de Uniunea Europeană, pentru care România are calitate de donator de asistentă tehnică în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 15 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2008 privind înființarea activității de derulare și gestionare a proiectelor de înfrățire instituțională finanțate de Uniunea Europeană, pentru care România are calitate de donator de asistență tehnică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 168/2009, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 196/2008 privind înființarea activității de derulare și gestionare a proiectelor de înfrățire instituțională finanțate de Uniunea Europeană, pentru care România are calitate de donator de asistență tehnică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 168/2009, cu modificările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu București, 14 iulie 2010. Nr. 723.’ ANEXA NORME METODOLOGICE de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 196/2008 privind înființarea activității de derulare și gestionare a proiectelor de înfrățire instituțională finanțate de Uniunea Europeană, pentru care România are calitate de donator de asistență tehnică Art. 1. — (1) în sensul prezentelor norme metodologice, atribuțiile Punctului național de contact pentru înfrățire instituțională în România sunt aduse la îndeplinire de Ministerul Finanțelor Publice, prin Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (ACIS). (2) Punctul național de contact pentru înfrățire instituțională este responsabil cu promovarea, dezvoltarea și coordonarea activității de participare a României la proiectele de înfrățire instituțională în calitate de furnizor de asistență. (3) în sensul prezentelor norme metodologice, se nominalizează Oficiul de Plăți și Contractare Phare (OPCP) din cadrul Ministerului Finanțelor Publice ca autoritate administrativă de înfrățire instituțională. (4) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională este responsabilă cu managementul administrativ și financiar al proiectelor de înfrățire instituțională în care România are rol de furnizor de asistență tehnică. Art. 2. — (1) Punctul național de contact primește informări de la Comisia Europeană sau de la autoritățile administrative din țările beneficiare privind circularea unor fișe de înfrățire instituțională, respectiv mesajul oficial de circulare a unei fișe de proiect. (2) Punctul național de contact analizează informările și mesajele, identifică instituțiile potențial donatoare de asistență și transmite fișele către acestea, însoțite de formatele standard de ofertă și curriculum vitae pentru experți, în vederea formulării de propuneri de înfrățire instituțională. (3) Punctul național de contact primește ofertele de înfrățire instituțională elaborate de autoritățile române, avizate de către autoritatea administrativă de înfrățire instituțională, le verifică din punct de vedere formal (respectarea formatelor standard de ofertă și curriculum vitae) și le transmite către Comisia Europeană sau către autoritățile administrative din țările beneficiare (instituția care a circulat fișa). 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 571/12.VIII.2010 (4) Pentru proiectele de înfrățire instituțională standard, Punctul național de contact primește de la Comisia Europeană sau de la autoritățile administrative din țările beneficiare programul întâlnirilor bilaterale pentru prezentarea ofertelor, pe care îl comunică instituției potențial donatoare. (5) Punctul național de contact primește de la Comisia Europeană sau de la autoritățile administrative din țările beneficiare informarea privind rezultatul selecției, indiferent de tipul de proiect, pe care îl comunică instituției potențial donatoare și autorității administrative de înfrățire instituțională. Art. 3. — (1) Promovarea dezvoltării unui consorțiu între instituția potențial donatoare și unul sau mai multe state membre se realizează la nivelul Punctului național de contact prin verificarea ofertei (propunerea de consorțiu) din punct de vedere formal (respectarea formatelor standard de ofertă și curriculum vitae) și transmiterea acesteia Rețelei punctelor naționale de contact din statele membre. (2) Punctul național de contact informează instituția potențial donatoare în cazul primirii unui răspuns pozitiv de la punctul național de contact dintr-un stat membru. (3) La momentul primirii ofertei comune de înfrățire instituțională elaborate de consorțiul constituit între instituția potențial donatoare și unul sau mai multe state membre, se reiau activitățile de verificare a acesteia din punct de vedere formal și de transmitere către Comisia Europeană, respectiv către autoritățile administrative din țările beneficiare. (4) Obținerea statutului de organism mandatat pentru instituțiile potențial furnizoare de asistență tehnică care îndeplinesc condițiile Comisiei Europene se realizează la nivelul punctului național de contact, prin solicitarea informațiilor relevante și certificarea acestora în vederea acreditării instituțiilor vizate de Comisia Europeană. Art. 4. — (1) Punctul național de contact menține evidența tuturor proiectelor de înfrățire instituțională circulate, respectiv a ofertelor promovate și a celor selectate, inclusiv a corespondenței oficiale derulate în acest sens. (2) La solicitarea unei instituții potențial donatoare de asistență, reprezentantul punctului național de contact participă la întâlnirile bilaterale pentru prezentarea ofertelor. (3) Punctul național de contact pentru înfrățire instituțională în România participă la reuniunile anuale ale punctelor naționale de contact, organizate de Comisia Europeană. Art. 5. — (1) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională asigură consultanță instituțiilor potențial donatoare de asistență tehnică, în vederea pregătirii ofertelor și a participării la reuniunile de selecție. (2) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională primește, verifică și avizează din punct de vedere procedural ofertele de înfrățire instituțională elaborate de autoritățile române, ce urmează a fi înaintate punctului național de contact spre a fi transmise către Comisia Europeană sau către autoritățile administrative din țările beneficiare. (3) Pentru proiectele standard de înfrățire instituțională, la solicitarea unei instituții potențial donatoare de asistență, reprezentantul autorității administrative de înfrățire instituțională participă la întâlnirile bilaterale pentru prezentarea ofertelor. Art. 6. —Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională oferă instruire cu privire la prevederile manualului de înfrățire instituțională specialiștilor români care vor participa la proiectele de înfrățire instituțională în calitate de coordonator de proiect și consilier rezident de înfrățire instituțională. Art. 7. — (1) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională asigură consultanță și sprijin pe durata negocierii și semnării contractelor de înfrățire instituțională, precum și pentru orice modificări ulterioare ale acestora. (2) în cazul în care instituția donatoare de asistență tehnică va participa la contractul de înfrățire instituțională în consorțiu cu una sau mai multe instituții din statele membre, autoritatea administrativă de înfrățire instituțională sprijină instituțiile române în vederea încheierii acordului de consorțiu cu celelalte instituții din statele membre. Art. 8. —Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională întocmește și administrează baze de date cu experți din diferite instituții și domenii de activitate, în vederea asigurării resurselor umane ce se pot utiliza de către instituțiile donatoare de asistență tehnică. Art. 9. — (1) Activitatea se finanțează integral din venituri proprii, care se constituie din sumele încasate reprezentând valoarea totală a contractelor aflate în implementare pentru proiectele de înfrățire instituțională pentru care România are rol de donator de asistență tehnică. (2) Valoarea contractului este compusă din costurile aferente obligațiilor contractuale și costurile de management ale contractului. Art. 10. — (1) Costurile legate de gestionarea proiectului se vor suporta din costurile de management aferente proiectului respectiv. (2) Cheltuielile eligibile ce urmează a fi efectuate din costurile de management sunt: a) pregătirea aplicației de asistență tehnică, contractată în conformitate cu legislația națională privind achizițiile publice; b) traducere; c) transport, diurnă și cazare, necesare asigurării participării la reuniunile de prezentare a ofertelor, organizate de administrațiile statelor beneficiare de proiecte de înfrățire instituțională, în conformitate cu prevederile legislației naționale; d) obligațiile angajatorului aferente indemnizațiilor experților și coordonatorului de proiect desemnați pentru implementarea proiectelor de înfrățire instituțională, în conformitate cu legislația națională în vigoare; e) logistică; f) instruirea personalului Ministerului Finanțelor Publice și al instituțiilor furnizoare de asistență tehnică în țară și în străinătate; g) diferențele de curs valutar; h) comisioane și speze bancare aferente plăților efectuate. Art. 11. — (1) Costurile aferente obligațiilor contractuale vor fi suportate din veniturile constituite din sumele încasate reprezentând suma totală a obligațiilor contractuale pentru fiecare proiect. (2) Costurile aferente obligațiilor contractuale sunt costurile aferente obligațiilor detaliate în bugetul contractului de înfrățire instituțională. Art. 12. — Orice cheltuială declarată neeligibilă de către instituția beneficiară a proiectului de înfrățire instituțională sau ca urmare a misiunilor de verificare/audit efectuate de către instituțiile abilitate din statul beneficiar, de către serviciile Comisiei Europene sau de către orice alte instituții abilitate în acest sens se suportă din sursele proprii ale instituției donatoare de asistență tehnică. Art. 13. — (1) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională gestionează din punct de vedere financiar proiectele de înfrățire instituțională pentru toți ordonatorii principali de credite, inclusiv pentru ordonatorii subordonați. (2) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională va deschide un cont bancar în euro și un cont bancar în lei pentru toți ordonatorii principali de credite, prin care se vor derula toate operațiunile financiare aferente participării la proiectele de înfrățire instituțională. (3) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională va deschide un cont în sistemul Trezoreriei Statului, prin care va derula toate operațiunile financiare care se vor derula în lei. (4) Cheltuielile aferente indemnizațiilor ce se plătesc coordonatorului de proiect și experților, ce reprezintă obligația angajatorului conform legislației naționale în vigoare, se suportă din costurile cu managementul contractului de înfrățire instituțională în cadrul căruia aceștia sunt cooptați. (5) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională va emite cereri de plată în baza contractului de înfrățire MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 571/12.VIII.2010 9 instituțională către instituțiile din țările beneficiare ale asistenței tehnice sau către liderul de consorțiu în cazul în care instituția donatoare de asistență tehnică participă la contractul de înfrățire instituțională în consorțiu cu unul sau mai multe instituții din statele membre. (6) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională încasează în euro fondurile de la statul beneficiar al asistenței tehnice, conform contractului de înfrățire instituțională, sau de la liderul de consorțiu, în cazul în care instituția donatoare de asistență tehnică participă la contractul de înfrățire instituțională în consorțiu cu una sau mai multe instituții din statele membre. (7) în cazul în care instituția donatoare de asistență tehnică participă la contractul de înfrățire instituțională în consorțiu cu unul sau mai multe instituții din statele membre și este lider de consorțiu, autoritatea administrativă de înfrățire instituțională efectuează plățile, în baza unei cereri de plată, către partenerii de consorțiu, conform acordului de consorțiu. (8) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională efectuează plăți în euro pe teritoriul României, prin transfer bancar, către experți, coordonatorul de proiect și consilierul rezident de înfrățire instituțională care vor desfășura activități specifice în cadrul contractelor. (9) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională va efectua plăți prin transfer bancar, plăți aferente contractării și implementării proiectelor de înfrățire instituțională, precum și plăți ce reprezintă costuri cu managementul contractului de înfrățire instituțională. (10) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională efectuează plățile pe bază de documente justificative transmise în original sau copii conforme cu originalul, semnate pentru conformitate de către o persoană împuternicită de către reprezentantul legal al instituției donatoare în acest scop. Documentele justificative dovedesc angajarea, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor potrivit prevederilor ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare. Art. 14. — (1) în vederea îndeplinirii activităților de management financiar, autoritatea administrativă de înfrățire instituțională primește de la instituțiile donatoare documentele justificative în original sau copii conforme cu originalul, semnate pentru conformitate de către o persoană împuternicită de către reprezentantul legal al instituției donatoare în acest scop, ce atestă îndeplinirea activităților menționate în contractul de înfrățire instituțională, aprobate de către coordonatorul de proiect și reprezentantul legal al acesteia, inclusiv transmiterea secțiunii tehnice aferente rapoartelor de activitate (de începere, intermediar, final) aprobate de către aceleași persoane menționate. (2) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională întocmește secțiunea financiară a raportului de activitate (de începere, intermediar, final), în cazul în care instituția donatoare de asistență tehnică este lider de consorțiu în cadrul contractului standard de înfrățire instituțională. în situația în care instituția donatoare de asistență tehnică nu este lider de consorțiu, autoritatea administrativă de înfrățire instituțională va pune la dispoziția liderului de consorțiu informațiile necesare în vederea întocmirii secțiunii financiare a raportului de activitate (de începere, intermediar, final). (3) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională verifică din punct de vedere procedural și financiar actele adiționale și ordinele administrative întocmite de către instituția donatoare de asistență tehnică, în cazul în care aceasta din urmă este lider de consorțiu în cadrul contractului standard de înfrățire instituțională. (4) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională, în vederea îndeplinirii condițiilor prevăzute în contractul de înfrățire instituțională în ceea ce privește întocmirea și atașarea unui raport de verificare a cheltuielilor la cererea de plată, contractează, cu respectarea legislației române relevante, auditorul (persoană fizică/juridică) care prestează acest serviciu. Art. 15. — (1) Instituția donatoare de asistență tehnică semnează cu autoritatea administrativă de înfrățire instituțională o convenție prin care se menționează care sunt obligațiile și drepturile’ izvorâte din execuția contractului de înfrățire instituțională/acordul de consorțiu. Convenția va cuprinde următoarele elemente minimale: a) părțile contractante, cu menționarea datelor de contact și a reprezentanților legali; b) codul și titlul contractului de înfrățire instituțională; c) obiectul convenției; d) drepturile și obligațiile părților pe perioada de elaborare a ofertelor, negocierii și semnării contractului, respectiv implementarea contractului; e) durata convenției; f) lista experților, coordonatorului de proiect, consilierului rezident de înfrățire instituțională care urmează a fi implicați în execuția contractului de înfrățire instituțională cu indemnizația aferentă; g) modalitățile de modificare a convenției; h) situațiile în care convenția încetează să mai producă efecte; i) răspunderea părților. (2 ) Instituția donatoare de asistență tehnică are obligația de a asigura semnarea contractului de înfrățire instituțională în atâtea exemplare câte părți sunt plus unul pentru autoritatea administrativă de înfrățire instituțională. Contractul de înfrățire instituțională, inclusiv anexele, se transmite în original de către coordonatorul de proiect la autoritatea administrativă de înfrățire instituțională, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data ultimei semnături. (3 ) în baza convenției, reprezentantul legal al instituției donatoare de asistență tehnică, cu ocazia fiecărei misiuni în care vor fi implicate persoanele menționate la alin. (1), emite un mandat, care cuprinde următoarele elemente minimale: a) numele și adresa instituției donatoare de asistență tehnică; b) numele complet, funcția și semnătura reprezentantului legal al instituției donatoare care emite mandatul; c) codul și titlul contractului de înfrățire instituțională; d) numărul și data convenției încheiate cu instituția donatoare de asistență tehnică; e) numărul și data emiterii mandatului; f) perioada și obiectivul (ele) misiunii pentru care se emite mandatul; g) menționarea mijlocului de transport cu care se va efectua deplasarea, suma zilnică alocată conform baremului publicat pe site-ul Comisiei Europene, precum și onorariul zilnic conform contractului de înfrățire instituțională, după caz; h) semnătura coordonatorului de proiect/consilierului rezident de înfrățire instituțională/expertului prin care a luat la cunoștință de prevederile mandatului; i) obligativitatea prezentării către autoritatea administrativă de înfrățire instituțională în termen de maximum 5 zile de la revenirea în țară a raportului de misiune aprobat de către reprezentantul legal al instituției donatoare. Art. 16. — (1) Instituția donatoare de asistență tehnică va transmite mandatul către autoritatea administrativă de înfrățire instituțională, cu cel puțin 4 săptămâni înainte de începerea fiecărei misiuni. (2 ) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională, după verificarea mandatului, înainte de efectuarea deplasării coordonatorului de proiect/consilierului rezident de înfrățire instituțională/expertului, efectuează prin transfer bancar plata aferentă sumei zilnice alocate pe durata misiunii. (3 ) La întoarcerea din misiune, după prezentarea raportului de misiune aprobat și a certificatului de misiune emis și aprobat în conformitate cu prevederile manualului de înfrățire instituțională aplicabil, autoritatea administrativă de înfrățire 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 571/12.VIII.2010 instituțională determină suma de plată aferentă drepturilor salariale pentru a întocmi statul de plată. (4 ) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională efectuează plata prin transfer bancar (euro) a sumei reprezentând indemnizația netă rezultată în urma reținerii obligațiilor angajatului conform legii și plata prin transfer din trezorerie în vederea stingerii obligațiilor angajatului și angajatorului conform legii române în vigoare. Calculul obligațiilor angajatului și angajatorului conform legii române în vigoare se face la cursul inforeuro publicat pe site-ul Comisiei Europene din luna în care se efectuează plata indemnizației nete. (5 ) Plata indemnizației nete către coordonatorul de proiect/expert se face în cursul lunii următoare aprobării raportului de misiune și a certificatului de misiune emis în conformitate cu prevederile manualului de înfrățire instituțională aplicabil. (6 ) a) Instituția donatoare de asistență tehnică va emite, în cursul lunii următoare aprobării raportului trimestrial de activitate, în conformitate cu prevederile manualului de înfrățire instituțională aplicabil, o cerere de rambursare către autoritatea administrativă de înfrățire instituțională pentru rambursarea drepturilor salariale ale consilierului rezident de înfrățire instituțională, inclusiv obligațiile angajatorului calculate conform legislației naționale în vigoare. b) Cererea de rambursare va fi însoțită de statul de plată în original și ordinele de plată în copie conformă cu originalul, ce dovedesc stingerea obligațiilor de plată. c) Plata se va face în cursul lunii următoare aprobării raportului trimestrial de activitate, în conformitate cu prevederile manualului de înfrățire instituțională aplicabil, prin contul deschis în sistemul trezoreriei. (7) în vederea determinării obligațiilor angajatului și angajatorului aferente indemnizației datorate coordonatorului de proiect/expertului pentru serviciile prestate în baza contractului de înfrățire instituțională, autoritatea administrativă de înfrățire instituțională întocmește și aprobă statul de plată, în vederea efectuării transferurilor bancare și de trezorerie, precum și declarațiile privind obligațiile de plată conform legislației naționale în vigoare. (8) Direcția de buget și contabilitate internă din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, pe baza declarațiilor primite de la autoritatea administrativă de înfrățire instituțională privind plățile efectuate din fondurile proprii gestionate, centralizează și depune declarațiile privind obligațiile de plată conform legislației naționale în vigoare. (9) Fișa fiscală aferentă activității prestate în baza convenției și contractului de înfrățire instituțională se întocmește de către Direcția de buget și contabilitate internă din cadrul Ministerului Finanțelor Publice și se comunică în condițiile legii. Art. 17. — (1) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională organizează și conduce contabilitatea operațiunilor desfășurate în cadrul proiectului și/sau finanțate din fondurile având destinația de cheltuieli cu managementul de proiect, precum și a celor prevăzute la art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2008, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 168/2009, cu modificările ulterioare. (2) Autoritatea administrativă de înfrățire instituțională are obligația de a arhiva toate documentele aferente contractelor de înfrățire instituțională, conform prevederilor manualului de înfrățire instituțională și legii române în vigoare. Art. 18. — (1) Instituția donatoare de asistență tehnică va nominaliza în cadrul contractului de înfrățire instituțională coordonatorul de proiect/consilierul rezident de înfrățire instituțională/experții cooptat/cooptați pentru implementarea proiectului. (2) Coordonatorul de proiect și experții cooptați prevăzuți în contract își vor îndeplini misiunile în vederea implementării proiectului, în baza mandatului menționat la art. 15 alin. (3). (3) în termen de 5 zile de la revenirea în țară, coordonatorul de proiect și experții vor prezenta autorității administrative de înfrățire instituțională un raport de misiune. (4) Expertul are obligația să prezinte autorității administrative de înfrățire instituțională certificatul de misiune emis și aprobat în conformitate cu prevederile manualului de înfrățire instituțională aplicabil. (5) Instituția donatoare de asistență are obligația de a prezenta autorității administrative de înfrățire instituțională raportul de activitate trimestrial pentru perioada în care s-au desfășurat activitățile în cadrul contractului de înfrățire instituțională, aprobat în conformitate cu prevederile manualului de înfrățire instituțională aplicabil. (6) După analizarea conformității documentelor prevăzute la alin. (3) și (4), autoritatea administrativă de înfrățire instituțională va determina obligația de plată datorată coordonatorului de proiect și experților pentru activitatea prestată în cadrul contractului. (7) Pe perioada desfășurării misiunilor, coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrățire instituțională și expertul cooptați în cadrul proiectelor de înfrățire instituțională își păstrează funcția publică și drepturile salariale, potrivit legii. (8) Perioada în care coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrățire instituțională și experții își desfășoară activitatea în cadrul proiectelor de înfrățire instituțională constituie vechime în muncă/vechime în specialitatea funcției și va fi înregistrată în mod corespunzător, potrivit legislației în vigoare. (9) Pe perioada desfășurării misiunilor, coordonatorul de proiect și experții cooptați în cadrul proiectelor de înfrățire instituțională primesc atât drepturile salariale de la angajatorul reprezentat de instituția donatoare de asistență tehnică, cât și indemnizația datorată în baza convenției încheiate potrivit prevederilor art. 15 alin. (1). (10) Misiunile coordonatorului de proiect și experților cooptați în cadrul proiectelor de înfrățire instituțională vor avea caracterul unor deplasări în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar. (11) Misiunea consilierului rezident de înfrățire instituțională în cadrul contractului de înfrățire instituțională va avea caracterul detașării cu executarea activității specifice în interesul instituției la care se face detașarea. (12) în vederea evaluării anuale, coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrățire instituțională și experții cooptați în cadrul proiectelor de înfrățire instituțională prezintă conducerii instituției furnizoare de asistență, la sfârșitul anului, un raport anual al activităților desfășurate în cadrul proiectelor de înfrățire instituțională. (13) Activitatea depusă în cadrul proiectului de către coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrățire instituțională și experții cooptați în cadrul proiectelor de înfrățire instituțională se va evalua în funcție de mandatul primit, obiectivele misiunii și de rezultatele înregistrate și descrise în raportul misiunii și în raportul anual. (14) Instituția donatoare de asistență tehnică, la evaluarea coordonatorului de proiect, consilierului rezident de înfrățire instituțională și experților cooptați în cadrul contractului de înfrățire instituțională, va aplica prevederile legislației naționale în vigoare corespunzătoare. (15) Consilierul rezident de înfrățire instituțională are obligația de a prezenta instituției donatoare de asistență tehnică un raport de activitate trimestrial care să reflecte activitățile desfășurate în perioada precedentă și modul și gradul de îndeplinire a acestora, aprobat de către coordonatorul de proiect. (16) Evaluarea anuală a consilierului rezident de înfrățire instituțională este făcută la nivelul instituției donatoare de asistență tehnică de către șeful ierarhic superior al acestuia, având la bază și o evaluare a acestuia făcută de către coordonatorul de proiect, precum și rapoartele de activitate trimestriale și raportul anual. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 571/12.VIII.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI 11 HOTARARE privind aprobarea bugetelor de venituri și cheltuieli rectificate pe anul 2010 ale unor operatori economici aflați sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă bugetele de venituri și cheltuieli rectificate pe anul 2010 ale unor operatori economici aflați sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prevăzute în anexele nr. 1—5*). Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetele de venituri și cheltuieli reprezintă limite maxime, care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează depășiri sau nerealizări ale veniturilor totale aprobate, operatorii economici pot efectua cheltuieli totale proporțional cu gradul de realizare a veniturilor totale. Art. 3. — (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei. ’ (2) Contravenția se constată de către organele de control financiar ale statului, împuternicite conform legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri. (3) Contravenției prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. Art. 4. — Anexele nr. 1—5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 4 august 2010. Nr. 805.’ *) Anexele nr. 1—5 sunt reproduse în facsimil. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 571/12.VIII.2010 MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII COMPANIA NAȚIONALĂ „ADMINISTRAȚIA CANALELOR NAVIGABILE” — S.A. Agigea, Str. Ecluzei nr. 1 Cod unic de înregistrare: RO1087755 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI RECTIFICAT PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. BVC 2010 rd. Rectificat 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 30.510,00 1 Venituri din exploatare, din care: 2 30.000,00 a) din producția vândută 3 29.680,00 b) din vânzarea mărfurilor 4 c) din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, din care: 5 subvenții, cf. prevederilor legale în vigoare 6 transferuri, cf. prevederilor legale în vigoare 7 d) producția de imobilizări 8 e) alte venituri din exploatare 9 320,00 2 Venituri financiare, din care: 10 510,00 a) din imobilizări financiare 11 b) din alte investiții și împrumuturi care fac parte din activele imobilizate 12 c) din dobânzi 13 500,00 d) alte venituri financiare 14 10,00 3 Venituri extraordinare 15 II CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 29.176,15 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 29.166,15 a) cheltuieli materiale 18 1.476,00 b) alte cheltuieli externe (cu energie și apă) 19 2.011,00 c) cheltuieli privind mărfurile 20 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 12.676,96 d1 ch. cu salariile 22 9.051,40 cheltuieli cu asigurările și d2 protecția socială și alte obligații legale, din care: 23 2.619,54 ch privind contribuția la asigurări sociale 24 1.902,65 ch. privind contribuția la asigurări pt.somaj 25 45,74 ch privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 26 553,41 ch. privind contribuțiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii 27 117,74 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 571/12.VIII.2010 13 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 571/12.VIII.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 571/12.VIII.2010 15 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 571/12.VII 1.2010 ANEXA Nr. 2 MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII COMPANIA NAȚIONALĂ „ADMINISTRAȚIA PORTURILOR DUNĂRII FLUVIALE” — S.A. GIURGIU Șos. Portului nr. 1 Cod unic de înregistrare 1284717 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI RECTIFICAT PE ANUL 2010 mii lei INDICATORI Nr. BVC 2010 rd. Rectificat 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE fond de salarii aferent personalului angajat 86 1.972,00 b) alte cheltuieli cu personalul 87 9,00 6 Câștigul mediu lunar pe salariat 88 2.220,72 7 Productivitatea muncii pe total personal mediu în prețuri curente 89 Productivitatea muncii pe total 8 personal mediu în prețuri comparabile (lei/persoană)(rd.81/84 x ICP) 90 Productivitatea muncii în unități fizice 9 pe total personal mediu (unități fizice/persoana} 91 65.772,00 Cheltuieli totale la 1000 lei venituri 10 totale (cheltuieli totale/venituri totale)x1000 =(rd.16/rd.1)x1000 92 983,57 11 Plăți restante 93 541,00 a) prețuri curente 94 541,00 b) prețuri comparabile 95 541,00 12 Creanțe restante 96 550,00 a) prețuri curente 97 550,00 b) prețuri comparabile 98 550,00 indicator fizic-ntimar cuvinte transmise si recepționate ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl SPORTULUI ORDIN privind aprobarea Listei nominale a beneficiarilor Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, pentru anul 2010 în temeiul prevederilor art. 4, art. 9 alin. (3) lit. (c) și ale art. 10 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.294/2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. — (1) Se aprobă Lista nominală a beneficiarilor Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2010, privind acordarea unui ajutor în valoare de 200 de euro destinat achiziționării unui calculator în anul 2010, cuprinzând 22.392 de beneficiari ai Legii nr. 269/2004, potrivit anexei*) care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Venitul maxim brut lunar pe membru de familie pentru care se acordă ajutorul financiar beneficiarilor prevăzuți în listă, conform anexei, este de 48,06 lei. Art. 2. — Prezentul ordin, împreună cu anexa menționată la art. 1 alin. (1) și venitul maxim brut lunar pe membru de familie pentru care se acordă ajutorul financiar, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 3. — Direcția generală juridic și contencios, Direcția generală învățământ superior, Direcția generală educație și învățare pe tot parcursul vieții, Direcția generală economic finanțe vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu București, 9 iunie 2010. Nr. 4.074. *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 571 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) --- lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’,71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 445574 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 571/12.VIII.2010 conține 32 de pagini. Prețul: 6,40 lei ISSN 1453—4495