MONITORUL OFICIAL Anul 178 (XXII) —Nr. 570 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ' ' » Miercuri, 11 august 2010 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 931 din 6 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 52 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale ....................... 1-2 Decizia nr. 1.005 din 8 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 268 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii..................... 3-4 Decizia nr. 1.006 din 8 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 164 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale................... 4-5 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 780. — Hotărâre privind modalitatea de colaborare externă neremunerată utilizată de Ministerul Justiției pentru elaborarea actelor normative și a unor documente de politică publică..................................... 5-6 785. — Hotărâre privind stabilirea datelor de identificare ale unei părți de imobil, proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea Ministerului Apărării Naționale în administrarea Institutului de Drept Public și Științe Administrative al României.................. 6 812. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 852/2006 privind aprobarea Metodologiei de acordare a cotei individuale de lapte, DECIZII ALE CURȚI Nr. Pagina precum și a modului de alocare și reconstituire a rezervei naționale de lapte ........... 7-9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 1.927/C. — Ordin al ministrului justiției pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de personal contractual de la instanțele judecătorești.... 9-11 4.57 4. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind acordarea acreditării pentru unitatea de învățământ preuniversitar particular Grădinița „Sf. losif” din Adjudeni........... 12 4.57 5. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind acordarea acreditării pentru unitatea de învățământ preuniversitar particular Școala Postliceală Sanitară „Dr. I. Cantacuzino” din Constanța 12-13 ACTE ALE CASEI NAȚIONALE DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE 672. — Ordin privind modificarea Ordinului președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 428/2010 pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activității realizate de către furnizorii de servicii medicale —formulare unice pe țară, fără regim special................................. 14-16 CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 931 din 6 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 52 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale Augustin Zegrean --- președinte Puskâs Valentin Zoltăn ---judecător Aspazia Cojocaru --- judecător Tudorel Toader ---judecător Acsinte Gaspar --- judecător Antonia Constantin ---procuror Petre Lăzăroiu --- judecător Patricia Marilena lonea ---magistrat-asistent Mircea Ștefan Minea --- judecător lulia Antoanella Motoc __judecător Pe r°l se află soluționarea excepției de neconstituționalitate Ion Predescu --- judecător a dispozițiilor art. 52 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, excepție ridicată de Vera Aurelia Neamțu în Dosarul nr. 19.469/63/2008 al Curții de Apel Craiova — Secția a Il-a civilă și pentru conflicte de muncă și asigurări sociale. Dezbaterile au avut loc în ședința publică din 29 iunie 2010 și au fost consemnate în încheierea de la acea dată, când Curtea, având nevoie de timp pentru a delibera, a amânat pronunțarea la data de 6 iulie 2010. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 6 octombrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 19.469/63/2008, Curtea de Apel Craiova — Secția a ll-a civilă și pentru conflicte de muncă și asigurări sociale a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 52 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale. Excepția a fost ridicată de Vera Aurelia Neamțu cu prilejul soluționării recursului formulat împotriva Sentinței civile nr. 1.325 din 9 aprilie 2009, pronunțată de Tribunalul Dolj în Dosarul nr. 19.469/63/2008. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că textul de lege criticat contravine dispozițiilor art. 47 alin. (2) din Constituție, întrucât condiționează acordarea dreptului la pensie pentru limită de vârstă de formularea de către asigurat a unei cereri în acest sens. Curtea de Apel Craiova — Secția a ll-a civilă și pentru conflicte de muncă și asigurări sociale consideră că textul de lege criticat nu contravine dispozițiilor din Constituție invocate de autorul excepției. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că excepția de neconstituționalitate este inadmisibilă. în acest sens, arată că, în urma modificării art. 52 din Legea nr. 19/2000 prin dispozițiile Legii nr. 273/2009, soluția legislativă criticată a fost îndepărtată, astfel că excepția de neconstituționalitate a rămas fără obiect. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele de vedere solicitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate cu care a fost sesizată. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 52 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, cu modificările și completările ulterioare. în redactarea actuală, art. 52 din Legea nr. 19/2000, așa cum a fost modificat prin articolul unic pct. 2 din Legea nr. 273/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 482 din 13 iulie 2009, are următoarea redactare: „începând cu data de 1 ianuarie 2011, la împlinirea vârstelor de pensionare prevăzute de prezenta lege pensia anticipată parțială devine pensie pentru limită de vârstă și se recalculează prin eliminarea diminuării prevăzute la art. 50 alin. (2) și prin adăugarea perioadelor asimilate și a eventualelor stagii de cotizare realizate în perioada de anticipare. ” Autorul excepției consideră că prevederile de lege criticate sunt contrare prevederilor art. 47 alin. (2) din Constituție care consacră dreptul la pensie. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că autorul excepției critică redactarea art. 52 din Legea nr. 19/2000 în forma anterioară modificărilor aduse prin Legea nr. 273/2009, când legea condiționa trecerea de la pensia anticipată parțială la pensia pentru limită de vârstă de formularea unei cereri în acest sens. în prezent, însă, dispozițiile art. 52 din Legea nr. 19/2000 nu mai păstrează soluția legislativă criticată, astfel că excepția de neconstituționalitate este lipsită de obiect. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 52 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, excepție ridicată de Vera Aurelia Neamțu în Dosarul nr. 19.469/63/2008 al Curții de Apel Craiova — Secția a ll-a civilă și pentru conflicte de muncă și asigurări sociale. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 6 iulie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Patricia Marilena lonea MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » 3 DECIZIA Nr. 1.005 din 8 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 268 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Mi nea lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Simona Ricu Patricia Marilena lonea — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 268 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, excepție ridicată de Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” din Galați în Dosarul nr. 1.240/121/2009 al Curții de Apel Galați — Secția conflicte de muncă și asigurări sociale. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Reprezentantul Ministerului Public, invocând jurisprudența în materie a Curții Constituționale, pune concluzii de respingere a excepției ca neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin Decizia civilă nr. 908/R din 12 octombrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 1.240/121/2009, Curtea de Apel Galați — Secția conflicte de muncă și asigurări sociale a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 268 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii. Excepția a fost ridicată de Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” din Galați cu prilejul soluționării unui litigiu de muncă. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că dispozițiile de lege criticate, potrivit cărora lipsa mențiunilor din decizia de sancționare constituie motiv de nulitate absolută a acestui act, sunt neconstituționale. Astfel, consideră că sancțiunea prevăzută nu poate fi nulitatea absolută, ci, eventual, nulitatea relativă, deoarece contractul individual de muncă este de natură convențională. în consecință, prin modalitatea de reglementare, legiuitorul a creat un regim discriminatoriu, excesiv și ambiguu împotriva angajatorului. Curtea de Apel Galați — Secția conflicte de muncă și asigurări sociale consideră că prevederile de lege criticate sunt constituționale. Astfel, consideră că sancțiunea expresă a nulității absolute pentru nerespectarea tuturor condițiilor de formă în cazul emiterii deciziei de sancționare se datorează relațiilor specifice de dreptul muncii, angajatorul având o poziție superioară în raport cu angajatul său prin pârghiile pe care acesta le are la îndemână, respectiv posibilitatea angajatorului de a aplica sancțiuni împotriva salariatului său. Tocmai datorită acestor relații specifice s-a instituit un regim strict, ce îl responsabilizează pe angajator și protejează, în cele din urmă, ambele părți. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele de vedere solicitate cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 268 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 5 februarie 2003, dispoziții potrivit cărora: „(2J Sub sancțiunea nulității absolute, în decizie se cuprind în mod obligatoriu: a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinară; b) precizarea prevederilor din statutul de personal, regulamentul intern sau contractul colectiv de muncă aplicabil, care au fost încălcate de salariat; c) motivele pentru care au fost înlăturate apărările formulate de salariat în timpul cercetării disciplinare prealabile sau motivele pentru care, în condițiile prevăzute la art. 267 alin. (3), nu a fost efectuată cercetarea; o) temeiul de drept în baza căruia sancțiunea disciplinară se aplică; e) termenul în care sancțiunea poate ti contestată; I) instanța competentă la care sancțiunea poate fi contestată. ” Autorul excepției consideră că prevederile de lege criticate sunt contrare următoarelor texte din Constituție: art. 16 alin. (1) referitor la egalitatea în drepturi a cetățenilor, art. 21 privind accesul liber la justiție și art. 20 referitor la tratatele internaționale privind drepturile omului prin raportare la prevederile art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale privitor la dreptul la un proces echitabil. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că, în jurisprudența sa, a mai analizat prevederile de lege criticate prin prisma acelorași critici și prin raportare la aceleași texte din Constituție ca și cele invocate în prezenta cauză. în acest sens este și Decizia nr. 1.675 din 15 decembrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 112 din 19 februarie 2010, prin care Curtea a respins ca neîntemeiate, pentru motivele acolo arătate, criticile de neconstituționalitate aduse textelor de lege care fac obiectul prezentei cauze. întrucât nu au apărut elemente noi, de natură a determina reconsiderarea jurisprudenței Curții, atât soluția, cât și considerentele deciziilor menționate își păstrează valabilitatea și în cauza de față. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 268 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, excepție ridicată de Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” din Galați în Dosarul nr. 1.240/121/2009 al Curții de Apel Galați — Secția conflicte de muncă și asigurări sociale. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 8 iulie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Patricia Marilena lonea CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.006 din 8 iulie 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 164 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale Augustin Zegrean Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Mircea Ștefan Mi nea lulia Antoanella Motoc Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Simona Ricu Patricia Marilena lonea — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 164 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, excepție ridicată de Dumitru Lazăr în Dosarul nr. 1.647/91/2009 al Tribunalului Vrancea — Secția civilă. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Reprezentantul Ministerului Public, invocând jurisprudența în materie a Curții Constituționale, pune concluzii de respingere a excepției ca neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 10 noiembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 1.647/91/2009, Tribunalul Vrancea — Secția civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 164 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale. Excepția a fost ridicată de Dumitru Lazăr cu prilejul soluționării contestației formulate împotriva deciziilor de revizuire I și II cu nr. 120.314 din 31 martie 2009 ale Casei Județene de Pensii Vrancea. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că dispozițiile de lege criticate creează o discriminare între persoanele care au realizat stagiul de cotizare în perioada 1977—1991 și cei care au realizat stagiul de cotizare înainte și după această perioadă. Astfel, arată că, potrivit textului de lege criticat, în cazul primei categorii de persoane se iau în calcul la stabilirea pensiei salariile nete, în timp ce pentru celelalte persoane sunt avute în vedere salariile brute. Tribunalul Vrancea — Secția civilă consideră că prevederile de lege criticate creează, într-adevăr, o discriminare între categoriile de persoane menționate mai sus. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele de vedere solicitate cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 164 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 5 cu modificările și completările ulterioare. Curtea constată că, în realitate, criticile autorului excepției nu vizează decât prevederile alin. (1) al art. 164, dispoziții care prevăd că: „Art. 164. — (1) La determinarea punctajelor anuale, până la intrarea în vigoare a prezentei legi, se utilizează salariile brute sau nete, după caz, în conformitate cu modul de înregistrare a acestora în carnetul de muncă, astfel: a) salariile brute, până la data de 1 iulie 1977; b) salariile nete, de la data de 1 iulie 1977 până la data de 1 ianuarie 1991; c) salariile brute, de la data de 1 ianuarie 1991.’’ Autorul excepției consideră că aceste dispoziții de lege sunt contrare prevederilor art. 16 din Constituție referitor la egalitatea în drepturi a cetățenilor, precum și art. 11 și 20 din aceeași lege fundamentală, raportate la art. 14 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, privitor la interzicerea discriminării. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că prevederile de lege criticate au mai fost supuse controlului de constituționalitate în raport cu aceleași texte din Constituție ca și cele invocate în prezenta cauză. Astfel, respingând ca neîntemeiate criticile de neconstituționalitate, instanța de contencios constituțional a reținut prin Decizia nr. 301 din 6 iulie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 785 din 26 august 2004, că „dispozițiile de lege criticate nu conțin în sine nicio reglementare care să creeze o inegalitate pe criterii de rasă, de naționalitate, de origine etnică, de limbă, de religie, de sex, de opinie, de apartenență politică, de avere sau de origine socială, toate dispozițiile Legii nr. 19/2000 aplicându-se fără nicio discriminare tuturor persoanelor care se pensionează pe baza acestor reglementări legale.[...] Plafonarea punctajului de pensie, precum și a cuantumului pensiei se aplică tuturor categoriilor de cetățeni înscriși în sistemul public de pensii, fiind impusă de limitele fondurilor financiare existente pentru plata pensiilor și a altor drepturi de asigurări sociale”. De asemenea, prin Decizia nr. 506 din 9 aprilie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 368 din 1 iunie 2009, Curtea a statuat că „modul de stabilire a punctajului mediu anual, a valorii punctului de pensie, a condițiilor de includere a unor perioade în stagiul de cotizare, ca și a altor condiții și criterii de calcul al pensiilor țin de competența și opțiunea exclusivă a legiuitorului, fiind norme cu caracter tehnic. Astfel, Parlamentul le poate stabili și modifica în raport cu posibilitățile financiare disponibile, ori cu modificările ce se produc în resursele economico-financiare ale societății”. Curtea consideră că nu au intervenit elemente noi, de natură să justifice reconsiderarea jurisprudenței în materie, astfel că soluțiile și considerentele deciziilor amintite își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 164 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, excepție ridicată de Dumitru Lazărîn Dosarul nr. 1.647/91/2009 al Tribunalului Vrancea — Secția civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 8 iulie 2010. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Patricia Marilena lonea HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modalitatea de colaborare externă neremunerată utilizată de Ministerul Justiției pentru elaborarea actelor normative și a unor documente de politică publică în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se abilitează Ministerul Justiției să realizeze proiecte de acte normative, studii și alte documente de politică publică, cu colaborarea externă neremunerată a unor specialiști din diverse domenii științifice, precum cadre didactice din învățământul superior, cercetători științifici, magistrați, avocați, consilieri juridici, notari, sociologi, economiști, experți tehnici, prin acordarea de expertiză juridică și de altă specialitate, în considerarea interesului public general. (2) Specialiștii prevăzuți la alin. (1) pot participa la realizarea proiectelor de acte normative, studii și alte documente de politică publică, voluntar și neremunerat, în urma selecției efectuate de Ministerul Justiției. (3) Selectarea specialiștilor prevăzuți la alin. (1) se realizează pe baza procedurii de selecție stabilite, în prealabil, pentru fiecare proiect, prin ordin al ministrului justiției. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 Art. 2. — La finalizarea procedurii de elaborare a proiectelor de acte normative și a unor documente de politică publică, ministrul justiției este abilitat să confere specialiștilor certificare a onorifice. prevăzuți la art. 1 alin. (1) diplome de calității de participant sau alte distincții PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul justiției, Cătălin Marian Predoiu București, 28 iulie 2010. Nr. 780.’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind stabilirea datelor de identificare ale unei părți de imobil, proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea Ministerului Apărării Naționale în administrarea Institutului de Drept Public și Științe Administrative al României în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 11 lit. m) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 14 din Legea nr. 246/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului de Drept Public și Științe Administrative al României, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă datele de identificare ale imobilului, proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea Ministerului Apărării Naționale în administrarea Institutului de Drept Public și Științe Administrative al României, în conformitate cu dispozițiile art. 14 din Legea nr. 246/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului de Drept Public și Științe Administrative al României, cu modificările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 28 iulie 2010. Nr. 785.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale părții de imobil, proprietate publică a statului, care se transmite din administrarea Ministerului Apărării Naționale în administrarea Institutului de Drept Public și Științe Administrative al României Codul de clasificare din Locul unde este situat Persoana juridică de la inventarul bunurilor aflate imobilul care se care se transmite Persoana juridică la care în administrarea Ministerului Caracteristicile tehnice transmite imobilul se transmite imobilul Apărării Naționale care ale imobilului alcătuiesc domeniul public al statului Județul Sibiu, Statul român, Statul român, --- imobil 562 --- parțial Pavilionul A municipiul Sibiu, din administrarea în administrarea --- cod 8.29.09 --- suprafața construită = 848 m2 Calea Dumbrăvii Ministerului Institutului --- nr. M.F. 153.323 --- suprafața desfășurată = 2.828 m2 nr. 28---32 Apărării de Drept Public --- suprafața terenului aferentă Naționale și Științe pavilionului A = 848 m2 Administrative al României MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 7 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 852/2006 privind aprobarea Metodologiei de acordare a cotei individuale de lapte, precum și a modului de alocare și reconstituire a rezervei naționale de lapte în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 de instituire a unei organizări comune a piețelor agricole și privind dispoziții specifice referitoare la anumite produse agricole („Regulamentul unic OCP”), cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — (1) Titlul Hotărârii Guvernului nr. 852/2006 privind aprobarea Metodologiei de acordare a cotei individuale de lapte, precum și a modului de alocare și reconstituire a rezervei naționale de lapte, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 569 din 30 iunie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „HOTĂRÂRE privind aprobarea Metodologiei gestionării cotelor de lapte de vacă în România” (2 ) Metodologia de acordare a cotei individuale de lapte, precum și a modului de alocare și reconstituire a rezervei naționale de lapte, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 852/2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Titlul metodologiei se modifică și va avea următorul cuprins: „METODOLOGIA gestionării cotelor de lapte de vacă în România” 2. Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. — începând cu data de 1 aprilie 2007, comercializarea laptelui, respectiv livrarea laptelui sau vânzarea directă a laptelui și a produselor lactate, se face numai de către deținătorii de cotă, în limita cantităților deținute pe fiecare componentă a cotei individuale de lapte.” 3. Articolele 2, 3 și 4 se abrogă. 4. La articolul 5, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 5. — (1) Producătorul de lapte, deținător de cotă cu vânzări directe, ține evidența vânzărilor sale directe pentru fiecare an de cotă într-un document-tip numit Caietul fermierului, elaborat de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, denumită în continuare autoritate competentă.” 5. La articolul 5 alineatul (2) lit. B, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) vândută direct consumatorilor finali.” 6. La articolul 5, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins: „(5) Producătorul de lapte, deținător de cotă de vânzări directe, are obligația de a transmite autorității competente, după încheierea anului de cotă, înainte de data de 15 mai, declarația anuală, pentru justificarea cantității de lapte și de produse lactate vândute direct.” 7. Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 6. — (1) Pentru a opera pe teritoriul României cumpărătorul de lapte este aprobat de autoritatea competentă în condițiile în care deține capacitatea informațională compatibilă cu sistemul de administrare a cotei de lapte și se angajează să transmită declarațiile solicitate de autoritatea competentă. (2) Condițiile de aprobare și formularistica sunt stabilite prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (3) Cumpărătorul are obligația de a înregistra toate cantitățile care îi sunt livrate și de a transmite autorității competente înainte de data de 15 mai a fiecărui an declarația anuală pentru fiecare producător, care justifică cel puțin cantitatea și procentul de grăsime al laptelui livrat. (4) Cumpărătorul are obligația de a înregistra toate cantitățile care îi sunt livrate și de a transmite autorității competente până la data de 25 a fiecărei luni rapoarte lunare privind cantitățile cumpărate și conținutul de grăsime.” 8. Articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Rezerva națională a cotei de lapte, denumită în continuare rezerva națională, reprezintă cantitatea nealocată din cota națională de lapte necesară restructurării sectorului de producție al laptelui de vacă. (2) Rezerva națională se calculează anual de către autoritatea competentă și se alimentează prin: a) reținerea unui procent din cantitatea cotei vândută în cadrul tranzacțiilor între producători; b) reținerea cantităților de cotă neutilizate, ca urmare a inactivității producătorilor; c) reținerea cotele producătorilor care declară că nu mai îndeplinesc calitatea de producător agricol; d) reținerea cotele producătorilor care declară că laptele produs în exploatație este folosit în exclusivitate pentru autoconsum; e) penalizarea producătorilor care nu depun în termenul legal stabilit declarațiile anuale; f) suplimentarea cotei naționale a României. (3) Cantitățile de lapte din rezerva națională se acordă în funcție de disponibil, pe baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale și comunicate Comisiei Europene.” 9. Articolele 9, 10 și 12 se abrogă. 10. Articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 13. — (1) în cazul producătorului care în timpul anului de cotă nu realizează cel puțin 85% din cota individuală, cota se diminuează cu cantitatea neutilizată, cu excepția situației în care capacitatea de producție a producătorului este afectată temporar, temeinic justificată și cu acceptul autorității competente, sau în situații în care cantitatea în cauză este neutilizată datorită unor cauze de forță majoră. (2) Autoritatea competentă retrage cota individuală de lapte de vânzări directe pe baza declarației producătorului care în timpul anului de cotă nu a comercializat nicio cantitate de lapte și/sau produse lactate, pentru care a deținut cotă individuală de lapte. (3) Producătorul căruia i s-a retras cota individuală de lapte ca urmare a inactivității beneficiază de restituirea parțială sau totală a cotei individuale de lapte acordate inițial, dacă până la 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 570/11 .VIII.2010 sfârșitul celui de-al doilea an de la declararea inactivității reîncepe activitatea și solicită restituirea acesteia. (4) Pentru producătorul care deține cotă individuală pentru componenta de livrări și vânzări directe, inactivitatea se calculează cumulat pentru cantitatea de livrări și vânzări directe și distinct pe fiecare componentă. (5) Retragerea cantităților de lapte prevăzute la alin. (1) și (2) se stabilește prin decizia autorității competente și se comunică producătorilor, decizie ce poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data primirii acesteia.” 11. Articolul 14 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 14. — (1) Cota individuală de lapte poate fi transferată la cerere între producători, parțial sau în totalitate, temporar pentru anul de cotă în curs sau permanent. (2) Cota individuală de lapte poate fi transferată, temporar sau permanent, cu sau fără întreaga suprafață de teren a exploatației sau o parte din această suprafață, conform opțiunii producătorilor stipulate într-un contract încheiat între părți, pe care îl aduc la cunoștința autorității competente. (3) în cazul transferului permanent al exploatației în totalitate sau numai a efectivului de animale, dreptul asupra cotei aferente este transferat cumpărătorului. (4) în cazul dării în folosință a exploatației în totalitate sau numai a efectivului de animale, cota aferentă revine celui care a primit folosința, pe toată durata contractului. (5) Cumpărătorul, posesorul sau un alt titular al exploatației, după caz, trimite la autoritatea competentă documentul care atestă tranzacția realizată, în termen de 10 zile de la data semnării acestuia. (6) Reprezentantul autorității competente, pe baza documentului prevăzut la alin. (5), înregistrează în registrul producătorilor transferul cantității cotei individuale cumpărătorului sau altui posesor titular al exploatației. (7) Autoritatea competentă emite decizia de aprobare/respingere a transferului cantității de cotă, decizie care poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data emiterii. (8) Data finală de solicitare a transferului cotei individuale de lapte este 31 ianuarie a fiecărui an de cotă. (9) Transferurile pot avea loc numai între producătorii ale căror exploatații agricole sunt situate pe teritoriul aceleiași filiale regionale, corespunzătoare regiunilor de dezvoltare rurală, cu excepția cazurilor în care cota este moștenită.” 12. După articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 14¹, cu următorul cuprins: „Art. 141. — (i) în cazul decesului producătorului de lapte deținător de cotă, cota individuală de lapte a acestuia se transmite moștenitorilor în condițiile legii. (2) Până la data ieșirii din indiviziune, persoana căreia potrivit legii sau convenției îi revine atribuția de a administra cota individuală de lapte va depune o cerere de înregistrare provizorie însoțită de dovada deținerii acestei calități la autoritatea competentă care va opera înscrierea temporară a administratorului. (3) în termen de 14 zile de la data ieșirii din indiviziune, moștenitorul sau, după caz, moștenitorii defunctului are/au obligația de a transmite autorității competente o copie de pe actul care atestă calitatea de moștenitor, precum și cota individuală de lapte ce a revenit acestora, în vederea înregistrării definitive. (4) în cazul în care exploatația revine, potrivit legii, statului, cota aferentă acelei exploatații intră la rezerva națională.” 13. Articolul 15 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 15. — (1) în cazul transferului permanent, 5% din cantitatea cotei individuale transferate permanent revin la rezerva națională. (2) Procentul prevăzut la alin. (1) nu se reține în următoarele situații: a) în situația în care cota individuală de referință este supusă transferului permanent între rude de gradul I sau între soți; b) în situația fuziunii pentru persoanele juridice; c) în situația fuziunii unor exploatații aparținând aceluiași proprietar. (3) Transferul permanent al cotei individuale este permis pentru o cantitate minimă de 1.000 kg, cu excepția cazului în care cota individuală este mai mică de 1.000 kg.” 14. La articolul 16, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 16. — (1) Transferul temporar se aprobă de autoritatea competentă pentru partea din cota individuală de lapte neutilizată de producător și este valabil numai pentru anul de cotă în curs.” 15. Articolele 17 și 18 se abrogă. 16. Articolul 19 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 19. — (1) Cota individuală de lapte poate fi supusă conversiei parțiale sau totale, temporar sau permanent, de la livrări la vânzări directe sau de la vânzări directe la livrări, la solicitarea producătorului. (2) Autoritatea competentă emite decizia de aprobare/respingere a conversiei prevăzute la alin. (1), care poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data emiterii. (3) Conversiile temporare ale cotelor individuale de lapte se realizează în timpul anului de cotă. Conversia se aplică numai pentru cantitatea disponibilă din momentul solicitării până la sfârșitul anului de cotă. (4) Termenul final de depunere a solicitărilor prevăzute la alin. (1) este ultima zi a lunii februarie a fiecărui an. (5) Conversiile permanente ale cotelor individuale de lapte se realizează în timpul anului de cotă. Conversia permanentă se aplică numai pentru cantitatea disponibilă din momentul solicitării până la sfârșitul anului de cotă și se aplică și pentru anii următori de cotă. Solicitările se depun până la data de 15 decembrie.” 17. Articolul 21 se abrogă. 18. Articolul 23 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 23. — Realocarea se realizează la nivel național de către autoritatea competentă, pe baza unui coeficient de realocare, calculat separat pentru cota de lapte pentru livrări și pentru cota de lapte pentru vânzări directe. Coeficientul de realocare reprezintă raportul sumei cotelor individuale neutilizate din cota națională și a rezervei naționale la suma depășirilor cotelor individuale.” 19. La articolul 25, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 25. — (1) Taxa pe excedent în sectorul laptelui reprezintă suma pe care România o datorează Comunității Europene ca urmare a comercializării unei cantități de lapte de vacă peste cota națională atribuită.” 20. La articolul 25, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „(1¹) Taxa pe excedent se stabilește de către autoritatea competentă după realocarea la nivel național, separat pentru livrări și vânzări directe.” 21. La articolul 25, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Taxa pe excedent datorată, rezultată din depășirea cotei individuale de livrări, este plătită de cumpărători, care colectează de la producători sumele datorate de aceștia în scopul achitării înainte de data de 1 septembrie a fiecărui an a taxei către autoritatea competentă.” 22. La articolul 25, după alineatul (2) se introduc patru noi alineate, alineatele (21)—(2⁴), cu următorul cuprins: „(2 i) Producătorul cu cotă de livrări care livrează lapte unui cumpărător neaprobat trebuie să plătească taxă pentru întreaga cantitate livrată. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 9 (2²) Cumpărătorul neautorizat care preia lapte de la producători este obligat să plătească taxa pe întreaga cantitate de lapte achiziționată. (2³) Cumpărătorul plătește autorității competente taxa pe excedent, în cazul în care preia cantități de lapte de la un producător nedeținător de cotă. (2⁴) Taxa datorată, rezultată din depășirea cotei individuale de vânzări directe, este plătită direct de producători autorității competente.” 23. La articolul 25, alineatul (6) se abrogă. 24. La articolul 25, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins: „(7) Valoarea taxei pentru producătorul care nu deține cotă individuală de lapte pentru vânzări directe se calculează la nivelul producției medii pe cap de animal, obținută la nivel național.” 25. La articolul 26, alineatele (1), (2) și (4) se abrogă. 26. Articolul 27 se abrogă. 27. în cuprinsul articolului 28, la literele b) și c), sintagma „DACL” se înlocuiește cu sintagma „organismele de control”, iar la literele d), e), g), i) și j) cu sintagma „autoritate competentă”. 28. La articolul 30, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură.” 29. Articolul 32 se abrogă. Art. II. — Hotărârea Guvernului nr. 852/2006 privind aprobarea Metodologiei de acordare a cotei individuale de lapte, precum și a modului de alocare și reconstituire a rezervei naționale de lapte, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 569 din 30 iunie 2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta hotărâre, se republică, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Adrian Rădulescu, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu București, 4 august 2010. Nr. 812.’ ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL JUSTIȚIEI ORDIN pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de personal contractual de la instanțele judecătorești în conformitate cu prevederile art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, în temeiul dispozițiilor art. 7 din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare, ministrul justiției emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de personal contractual de la instanțele judecătorești, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Curțile de apel vor aduce la îndeplinire dispozițiile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul justiției, Lidia Barac, secretar de stat București, 29 iulie 2010. Nr. 1.927/C. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 ANEXĂ REGULAMENT privind organizarea și desfășurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de personal contractual de la instanțele judecătorești CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Ocuparea posturilor vacante de personal contractual de la instanțele judecătorești se face prin concurs sau examen, potrivit dispozițiilor art. 7 din anexa nr. I la Legea- cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare. (2) în cazul în care la concursul organizat în vederea ocupării unui post vacant nu s-au prezentat mai mulți candidați, încadrarea în muncă se face prin examen. (3) Concursul sau examenul pentru ocuparea posturilor vacante de personal contractual se organizează de către curțile de apel. Art. 2. — La concurs poate participa persoana care îndeplinește următoarele condiții: 1. are cetățenia română, domiciliul în România și capacitate deplină de exercițiu; 2. nu are antecedente penale sau cazier fiscal; 3. este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcției; 4. îndeplinește condițiile de studii prevăzute de lege pentru postul vacant; 5. îndeplinește condițiile specifice pentru ocuparea postului vacant. CAPITOLUL II Organizarea și desfășurarea concursului SECȚIUNEA 1 Comisiile de concurs Art. 3. — (1) Pentru fiecare concurs, președintele instanței care organizează concursul stabilește numărul de posturi scoase la concurs, data concursului și numește comisia de examinare, comisia de soluționare a contestațiilor, președinții acestora, precum și secretariatul concursului. (2) Comisia de examinare și comisia de soluționare a contestațiilor sunt formate din câte 3 persoane desemnate de președintele curții de apel. (3) în funcție de specificul fiecărui post, președintele curții de apel poate numi în comisia de examinare și în comisia de soluționare a contestațiilor specialiști în domeniul postului vacant pentru care se organizează concurs, care nu fac parte din sistemul instanțelor judecătorești. (4) Secretariatul concursului este asigurat de două persoane, desemnate de președintele curții de apel. Art. 4. — Comisia de examinare are următoarele atribuții: a) întocmește tematica și bibliografia concursului; b) verifică dosarele candidaților; c) stabilește subiectele și baremele de corectare pentru proba scrisă și, după caz, criteriile de evaluare a candidaților la proba practică; d) evaluează candidații care susțin proba practică; e) corectează lucrările scrise, pe baza baremelor stabilite; f) predă secretariatului concursului lucrările corectate, pe bază de proces-verbal. Art. 5. — Comisia de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții: a) soluționează contestațiile prin recorectarea lucrărilor pe baza baremelor stabilite de comisia de examinare; b) soluționează contestațiile formulate la lista candidaților care îndeplinesc condițiile legale pentru a participa la concurs și a celor care nu îndeplinesc aceste condiții; c) predă secretariatului concursului lucrările recorectate, pe bază de proces-verbal. Art. 6. — Secretariatul concursului are următoarele atribuții: a) asigură publicitatea organizării concursului; b) primește dosarele candidaților, pe care le pune la dispoziția comisiei de examinare în vederea verificării; c) întocmește și afișează lista candidaților înscriși la concurs; d) stabilește locul și ora desfășurării concursului; e) pregătește materialele necesare desfășurării concursului; f) întocmește și afișează tabelele de clasificare a candidaților; g) primește contestațiile și pregătește lucrările pentru recorectare; h) îndeplinește orice sarcini specifice necesare pentru buna desfășurare a concursului. SECȚIUNEA a 2-a înscrierea candidaților Art. 7. — (1) Posturile vacante, data, locul susținerii concursului, tematica și bibliografia se vor afișa, cu cel puțin 20 de zile înainte, la sediul curții de apel care organizează concursul, precum și la sediul celorlalte instanțe din raza acestei curți de apel. (2) în același termen, concursul va fi anunțat într-un ziar de largă răspândire și pe pagina de internet a instanței. Art. 8. — (1) Cererile pentru înscrierea la concurs se adresează conducătorului instanței care organizează concursul și se depun cu cel puțin 10 zile înainte de data concursului la secretariatul acestuia. (2) La cererea de înscriere se vor anexa următoarele acte: a) copia actului de identitate; b) formularul de înscriere; c) copiile diplomelor de studii și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări; d) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă și, după caz, în specialitate; e) cazierul judiciar; f) adeverința care să ateste starea de sănătate corespunzătoare; g) alte înscrisuri din care să rezulte îndeplinirea condițiilor speciale de participare la concurs. (3) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (2) se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs, sau în copii legalizate. Art. 9. — (1) Comisia de examinare verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute de art. 2, după care secretariatul concursului afișează, la sediul instanței, lista candidaților care îndeplinesc condițiile legale pentru a participa la concurs și a celor care nu îndeplinesc aceste condiții. (2) Candidații respinși pot face contestații în termen de 24 de ore de la afișarea listei, care vor fi soluționate de comisia de soluționare a contestațiilor. (3) Tabelul final al candidaților admiși va fi afișat, în condițiile prevăzute la alin. (1), cel mai târziu în preziua concursului. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 570/11 .VIII.2010 11 SECȚIUNEA a 3-a Procedura de desfășurare a concursului Art. 10. — (1) Examinarea candidaților se face prin susținerea unei probe scrise de verificare a cunoștințelor teoretice și/sau unei probe practice, în funcție de cerințele generale ale postului pentru care se candidează. (2) Timpul destinat pentru elaborarea lucrărilor scrise este cel stabilit de comisia de examinare. (3) Susținerea unei probe practice constă în realizarea unei lucrări specifice postului ce urmează să fie ocupat. Art. 11. — (1) Proba practică se notează cu note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de examinare. Nota 1 se acordă în situația în care punctajul obținut este mai mic sau egal cu această notă. (2) Criteriile de evaluare și modul de notare a candidaților la proba practică se stabilesc de comisia de examinare, în funcție de natura posturilor vacante scoase la concurs. (3) Pentru a fi declarați admiși la proba practică, candidații trebuie să obțină cel puțin nota 7. (4) După susținerea probei practice, secretariatul concursului va întocmi și va afișa tabelul candidaților admiși și respinși. (5) La proba practică nu se admit contestații. Art. 12. — (1) Pentru susținerea probei scrise candidații trebuie să fie prezenți în sala de concurs cu cel puțin o jumătate de oră înaintea începerii probei, accesul acestora având loc pe baza actului de identitate. După verificarea identității, fiecare candidat va păstra la vedere actul de identitate, până la predarea lucrării scrise. (2) Candidații care nu se vor afla în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susține proba respectivă. (3) înainte de comunicarea subiectelor, candidații își scriu numele și prenumele pe colțul foii, care va fi lipit, după care se aplică ștampila instituției organizatoare a concursului. (4) Plicurile cu subiectele de concurs vor fi desfăcute de președintele comisiei de examinare în fața candidaților. (5) Pe toată durata desfășurării probei scrise, în sălile de concurs au acces membrii comisiei de examinare și ai secretariatului concursului. Accesul altor persoane este interzis. (6) Redactarea lucrărilor se va face numai cu cerneală sau cu pastă de culoare albastră. (7) în sala de concurs candidații nu pot avea asupra lor mijloace de comunicare la distanță sau orice alte aparate electronice. încălcarea acestei dispoziții atrage eliminarea din concurs. (8) Pe toată durata desfășurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidați. în cazuri excepționale, părăsirea temporară a sălii de concurs se va putea face numai cu însoțitor. (9) Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancționează prin eliminarea din concurs. în aceste cazuri, comisia de examinare întocmește un proces-verbal în care se consemnează constatările făcute și măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu mențiunea „fraudă”. (10) După redactarea lucrărilor, candidații predau, sub semnătură, lucrările comisiei de examinare, care le numerotează și le înscrie în borderoul centralizator. Art. 13. — (1) Corectarea lucrărilor se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei de examinare, barem care se afișează la sfârșitul probei scrise. (2) Fiecare lucrare scrisă este verificată independent de membrii comisiei de examinare și apreciată cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare. Nota 1 se acordă în situația în care punctajul obținut este mai mic sau egal cu această notă. (3) După terminarea corectării, fiecare corector trece, sub semnătură, nota în borderoul de notare. (4) Președintele comisiei de examinare calculează nota finală, care reprezintă media aritmetică a notelor obținute, cu două zecimale, pe care o înscrie în borderoul de notare. (5) Pe timpul corectării, lucrările nu vor fi dezlipite, păstrându-se secret numele candidatului. în prezența tuturor membrilor comisiei de examinare se înscrie pe fiecare lucrare nota finală trecută în borderou și se aplică semnătura președintelui comisiei de examinare, după care se procedează la deschiderea lucrărilor. (6) Comisia de examinare predă secretariatului concursului, în baza unui proces-verbal, lucrările candidaților și borderourile de notare. (7) Pe baza notei obținute, secretariatul concursului întocmește și afișează tabelul de clasificare a candidaților. Art. 14. — (1) Candidații nemulțumiți de notele acordate la proba scrisă de verificare a cunoștințelor teoretice pot depune contestații în termen de 48 de ore de la data afișării rezultatelor. (2) Contestațiile se depun la secretariatul concursului. (3) Imediat după înregistrare, secretariatul concursului resigilează lucrările, le renumerotează, le înscrie într-un borderou separat și le predă comisiei de soluționare a contestațiilor. (4) Contestațiile se soluționează potrivit procedurii prevăzute la art. 13, în termen de 48 de ore de la data înregistrării lor, de către comisia de soluționare a contestațiilor. Nota obținută la contestație nu poate fi mai mică decât nota contestată. Art. 15. — în urma rezultatelor primite de la comisia de soluționare a contestațiilor, secretariatul concursului întocmește și afișează tabelul final al candidaților declarați admiși. Art. 16. — (1) Nota finală a concursului reprezintă media aritmetică a notelor obținute la probele de concurs. (2) Pentru a fi declarați admiși, candidații trebuie să obțină cel puțin media generală 7, dar nu mai puțin de nota 5 la proba scrisă pentru verificarea cunoștințelor teoretice. Art. 17. — Repartizarea pe posturi a candidaților declarați admiși se va face de către comisia de examinare, în ordinea descrescătoare a mediilor generale obținute, în limita locurilor scoase la concurs. Art. 18. — La medii egale, comisia de examinare va stabili candidatul declarat admis în raport cu nivelul studiilor suplimentare absolvite sau, în subsidiar, în raport cu vechimea în specialitate. CAPITOLUL III Dispoziții finale Art. 19. — Candidații declarați admiși, repartizați pe post, sunt numiți, în condițiile legii, prin decizie a președintelui curții de apel, urmând să fie încheiat contractul de muncă, începând cu data emiterii deciziei. Art. 20. — (1) Candidatul admis trebuie să se prezinte la post în maximum 15 zile de la data afișării rezultatelor finale. în cazul în care candidatul admis nu poate respecta termenul menționat, acesta înaintează o cerere motivată, în scris, președintelui curții de apel, în care prezintă motivele întârzierii și termenul la care se poate prezenta la post. (2) în cazul neprezentării la post în termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmând să se comunice următoarei persoane posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv. Art. 21. — Rezultatele concursului organizat în condițiile prezentului regulament pot fi valorificate pentru ocuparea posturilor ce se vacantează în termen de un an de la data afișării și publicării acestora, potrivit art. 15. Art. 22. — Lucrările scrise și rezultatele concursului se anexează la dosarele personale ale candidaților declarați admiși. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl SPORTULUI ORDIN privind acordarea acreditării pentru unitatea de învățământ preuniversitar particular Grădinița „Sf. losif” din Adjudeni Având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, luând în considerare dispozițiile Legii învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ținând cont de dispozițiile Hotărârii Guvernului nr. 1.258/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Agenției Române de Asigurare a Calității în învățământul Preuniversitar (ARACIP), cu modificările ulterioare, luând în considerare dispozițiile Hotărârii Guvernului nr. 22/2007 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare instituțională în vederea autorizării, acreditării și evaluării periodice a organizațiilor furnizoare de educație, având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcționare provizorie a unităților de învățământ preuniversitar, precum și a Standardelor de acreditare și de evaluare periodică a unităților de învățământ preuniversitar, luând în considerare Hotărârea Consiliului ARACIP nr. 4 din 8 iunie 2010 privind propunerea de acordare a acreditării pentru unitățile de învățământ preuniversitar particular evaluate în perioada iulie 2009—iunie 2010, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării,Tineretului și Sportului, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. — Se acordă acreditarea pentru unitatea de învățământ preuniversitar particular Grădinița „Sf. losif”, cu sediul în satul Adjudeni, comuna Tămășeni, Str. Providenței nr. 192A, județul Neamț, pentru nivelul de învățământ „preșcolar”, limba de predare „română”, program „normal”. Art. 2. — Unitatea de învățământ preuniversitar particular Grădinița „Sf. losif” din Adjudeni, acreditată potrivit dispozițiilor art. 1, este persoană juridică de drept privat și de interes public, parte a sistemului național de învățământ, și beneficiază de toate drepturile și obligațiile prevăzute de lege, începând cu anul școlar 2010—2011. Art. 3. — (1) Unitatea de învățământ preuniversitar particular Grădinița „Sf. losif” din Adjudeni dispune de patrimoniu propriu, care nu poate fi înstrăinat sau diminuat și va fi utilizat numai în interesul învățământului. (2) în cazul desființării, dizolvării sau lichidării, patrimoniul unității de învățământ preuniversitar particular Grădinița „Sf. losif” din Adjudeni revine fondatorilor. Art. 4. — Personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic din unitatea de învățământ autorizată, angajat conform prevederilor legii, se preia la unitatea de învățământ preuniversitar particular acreditată Grădinița „Sf. losif” din Adjudeni. Art. 5. — Unitatea de învățământ preuniversitar particular Grădinița „Sf. losif” din Adjudeni este monitorizată și controlată periodic de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Agenția Română de Asigurare a Calității în învățământul Preuniversitar, în colaborare cu Inspectoratul Școlar al Județului Neamț, în vederea verificării respectării standardelor care au stat la baza acreditării. Art. 6. —Asociația „Grădinița Sf. losif” din Adjudeni, unitatea de învățământ preuniversitar particular acreditată Grădinița „Sf. losif” din Adjudeni, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Agenția Română de Asigurare a Calității în învățământul Preuniversitar, respectiv Inspectoratul Școlar al Județului Neamț vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu București, 28 iulie 2010. Nr. 4.574. MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl SPORTULUI ORDIN privind acordarea acreditării pentru unitatea de învățământ preuniversitar particular Școala Postliceală Sanitară „Dr. I. Cantacuzino” din Constanța Având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, luând în considerare dispozițiile Legii învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 13 ținând cont de dispozițiile Hotărârii Guvernului nr. 1.258/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Agenției Române de Asigurare a Calității în învățământul Preuniversitar (ARACIP), cu modificările ulterioare, luând în considerare dispozițiile Hotărârii Guvernului nr. 22/2007 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare instituțională în vederea autorizării, acreditării și evaluării periodice a organizațiilor furnizoare de educație, având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcționare provizorie a unităților de învățământ preuniversitar, precum și a Standardelor de acreditare și de evaluare periodică a unităților de învățământ preuniversitar, luând în considerare Hotărârea Consiliului ARACIP nr. 4 din 8 iunie 2010 privind propunerea de acordare a acreditării pentru unitățile de învățământ preuniversitar particular evaluate în perioada iulie 2009—iunie 2010, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării,Tineretului și Sportului, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. — Se acordă acreditarea pentru unitatea de învățământ preuniversitar particular Școala Postliceală Sanitară „Dr. I. Cantacuzino”, cu sediul în municipiul Constanța, Str. Grădiniței nr. 4, județul Constanța, pentru nivelul de învățământ „postliceal”, domeniul „sănătate și asistență pedagogică”, calificarea profesională „asistent medical generalist”, limba de predare „română”, forma de învățământ „zi”. Art. 2. — Unitatea de învățământ preuniversitar particular Școala Postliceală Sanitară „Dr. I. Cantacuzino” din Constanța, acreditată potrivit dispozițiilor art. 1, este persoană juridică de drept privat și de interes public, parte a sistemului național de învățământ, și beneficiază de toate drepturile și obligațiile prevăzute de lege, începând cu anul școlar 2010—2011. Art. 3. — (1) Unitatea de învățământ preuniversitar particular Școala Postliceală Sanitară „Dr. I. Cantacuzino” din Constanța dispune de patrimoniu propriu, care nu poate fi înstrăinat sau diminuat și va fi utilizat numai în interesul învățământului. (2) în cazul desființării, dizolvării sau lichidării, patrimoniul unității de învățământ preuniversitar particular Școala Postliceală Sanitară „Dr. I. Cantacuzino” din Constanța revine fondatorilor. Art. 4. — Personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic din unitatea de învățământ autorizată, angajat conform prevederilor legii, se preia la unitatea de învățământ preuniversitar particular acreditată Școala Postliceală Sanitară „Dr. I. Cantacuzino” din Constanța. Art. 5. — Unitatea de învățământ preuniversitar particular Școala Postliceală Sanitară „Dr. I. Cantacuzino” din Constanța este monitorizată și controlată periodic de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Agenția Română de Asigurare a Calității în învățământul Preuniversitar, în colaborare cu Inspectoratul Școlar al Județului Constanța, în vederea verificării respectării standardelor care au stat la baza acreditării. Art. 6. — Fundația „Sf. Teodora” — filiala Constanța, unitatea de învățământ preuniversitar particular acreditată Școala Postliceală Sanitară „Dr. I. Cantacuzino” din Constanța, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Agenția Română de Asigurare a Calității în învățământul Preuniversitar, respectiv Inspectoratul Școlar al Județului Constanța vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu București, 28 iulie 2010. Nr. 4.575. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 ACTE ALE CASEI NAȚIONALE DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE ORDIN privind modificarea Ordinului președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 428/2010 pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activității realizate de către furnizorii de servicii medicale — formulare unice pe țară, fără regim special Având în vedere: — Referatul Direcției generale relații cu furnizorii nr. DGF/880 din 29 iulie 2010 și al Direcției generale management nr. DGM/1.316 din 3 august 2010; — art. 140 din Contractul-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010; — Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 265/408/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 428/2010 pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activității realizate de către furnizorii de servicii medicale — formulare unice pe țară, fără regim special, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 296 și 296 bis din 6 mai 2010, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1 . în anexa 3-a, punctul 1.2 „Raport de activitate pentru serviciile spitalicești furnizate în regim de spitalizare continuă finanțate pe baza grupelor de diagnostice al Spitalului......” va avea următorul cuprins: „1.2 Raport de activitate pentru serviciile spitalicești furnizate în regim de spitalizare continuă finanțate pe baza grupelor de diagnostice al Spitalului............................ Trimestrul/Trimestrele..........Anul........... Nr. cazuri externate raportate Nr. cazuri externate și validate de SNSPMPDMB Coeficientul cazurilor Secția si raportate la Din care nr. cazuri ICM realizat extreme --- K SNSPMPDMB Total externate (reinternate și transferate)* TOTAL SPITAL: Formularele se transmit de la Școala Națională de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Medical București (SNSPMPDMB) către spital și casele de asigurări de sănătate. * Conform art. 70 alin. (3) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 262/2010.” 2 . în anexa 3-b bis, tabelul „Desfășurător pentru decontarea serviciilor medicale spitalicești furnizate în regim de spitalizare continuă, finanțate pe baza grupelor de diagnostice pe trimestrul/trimestrele .... anul.....” va avea următorul cuprins: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 570/11 .VIII.2010 15 „Desfășurător pentru decontarea serviciilor medicale spitalicești furnizate în regim de spitalizare continuă, finanțate pe baza grupelor de diagnostice Pe Trimestrul/Trimestrele............Anul............ Nr. cazuri externate raportate Nr. cazuri ponderate și validate1 validate Coeficientul Din care nr. cazuri ICM Din care Tarif pe caz cazurilor Suma Suma realizată*) Total externate (reinternate realizat2 Total nr. cazuri ponderata extreme --- K4 contractată și transferate) (reinternate și transferate) 1 2 3 4 = 1x3 5 = 2x3 6 7 8 9 = (4x6x7)- (5x6 x 50% x 7) ¹ Conform raportului 1.2 din anexa 3-a la prezentul ordin, numărul de cazuri nu poate depăși un număr maxim de cazuri calculat la capacitatea maximă de funcționare a spitalului; datele din coloana 2 sunt raportate în conformitate cu art. 70 alin. (3), respectiv alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 262/2010, iar decontarea acestora se realizează în cotă de 50% din tariful pe caz rezolvat. 2 Conform raportului 1.2 din anexa 3-a la prezentul ordin, dar nu mai mare decât cel stabilit conform anexei nr. 17 a) la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 265/408/2010. 3 Conform anexei 17 a) la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 265/408/2010, decontarea cazurilor prevăzute la art. 70 alin. (3), respectiv alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 262/2010 se realizează în cotă de 50% din tariful pe caz rezolvat. ⁴ Conform raportului 1.2 din anexa 3-a la prezentul ordin. *) Se decontează suma realizată cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) pct. 2 din anexa nr. 17 la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 265/408/2010. Regularizarea trimestrului IV se face până la data de 20 decembrie a anului în curs pentru serviciile medicale realizate și raportate conform contractului de furnizare de servicii medicale până la această dată, urmând ca regularizarea finală a trimestrului IV să se efectueze în luna ianuarie a anului următor.” 3. în anexa 3-e, tabelul „Raport de activitate pentru serviciile spitalicești furnizate în regim de spitalizare continuă finanțate pe bază de tarif mediu pe caz rezolvat al Spitalului...........” va avea următorul cuprins: „Raport de activitate pentru serviciile spitalicești furnizate în regim de spitalizare continuă finanțate pe bază de tarif mediu pe caz rezolvat al Spitalului...................................... Luna/Trimestrul/Trimestrele.........Anul.............. Secția/compartimentul*) Nr. cazuri externate raportate Nr. cazuri externate raportate și validate de SNSPMPDMB Nr. cazuri externate raportate la SNSPMPDMB și nevalidate Total Din care nr. cazuri externate (reinternate și transferate)**) TOTAL SPITAL: *) Compartiment de acuți, aprobat prin ordin al ministrului sănătății ca structuri distincte în structura spitalelor de cronici și de recuperare. Formularele se transmit de la Școala Națională de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Medical București (SNSPMPDMB) către spital și casele de asigurări de sănătate. ** ) Conform art. 70 alin. (3) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 262/2010. Se completează doar la raportul trimestrial.” 4. în anexa 3-g, tabelul „Desfășurător pentru decontarea serviciilor medicale spitalicești acordate pentru afecțiuni acute în spitale, altele decât cele prevăzute în anexa 17 a) la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 265/408/2010, precum și pentru servicii medicale spitalicești acordate în secțiile și compartimentele de acuți din spitalele de cronici și de recuperare, pentru trimestrul/trimestrele .... anul ....” va avea următorul cuprins: 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 570/11 .VIII.2010 „Desfășurător pentru decontarea serviciilor medicale spitalicești acordate pentru afecțiuni acute în spitale, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 17 a) la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 265/408/2010, precum și pentru servicii medicale spitalicești acordate în secțiile și compartimentele de acuți din spitalele de cronici și de recuperare, pentru trimestrul/trimestrele.............anul............ Nr. cazuri externate raportate și validate Secția/compartiment*) Nr. cazuri externate Din care nr. cazuri Tarif mediu pe caz Suma contractată Suma realizată**) contractate Total externate (reinternate rezolvat, contractat2 și transferate)i 1 2 3 4 5 6 = 2x5 7 = (3x5)-(4x5x50%) TOTAL SPITAL: *) Compartiment de acuți de sine stătător, aprobat prin ordin al ministrului sănătății în structura spitalelor de cronici și de recuperare. ** ) Se decontează suma realizată cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (1) lit. c) pct. 2 din anexa nr. 17 la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 265/408/2010. Regularizarea trimestrului IV se face până la data de 20 decembrie a anului în curs pentru serviciile medicale realizate și raportate conform contractului de furnizare de servicii medicale până la această dată, urmând ca regularizarea finală a trimestrului IV să se efectueze în luna ianuarie a anului următor. ¹ Conform raportului din anexa nr. 3-e la prezentul ordin, datele din coloana 4 sunt raportate în conformitate cu art. 70 alin. (3), respectiv alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 262/2010, iar decontarea acestora se realizează în cotă de 50% din tariful pe caz rezolvat. ² Decontarea cazurilor prevăzute la art. 70 alin. (3), respectiv alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 262/2010 se realizează în cotă de 50% din tariful mediu pe caz rezolvat.” Art. II. — Casele de asigurări de sănătate județene, respectiv a municipiului București, Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești și Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Nicolae Lucian Duță București, 3 august 2010. Nr. 672.’ Gabriel S. Popa MONITORUL OFICIAL Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 445567 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 570/11.VIII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495