MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 564 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ⁷⁷ , Marți, 10 august 2010 SUMAR Nr. Pagina DECRETE 848. — Decret privind conferirea Ordinului Virtutea Aeronautică în grad de Cavaler............................. 2 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 781. — Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 339/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Companiei Naționale „Imprimeria Națională” — S.A., companie națională aflată sub autoritatea Ministerului Finanțelor Publice.................................................. 2-6 808. — Hotărâre pentru modificarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C., aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.378/2009, pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului și a Hotărârii Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului.............................................. 7-14 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 103. — Ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor privind modificarea Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 37/2010 privind circulația ecvinelor pe teritoriul României....................................... 15 173. — Ordin al ministrului administrației și internelor pentru împuternicirea instituțiilor prefectului în vederea constatării contravențiilor și aplicării amenzilor, conform art. 78 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale și art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare........... 15 ★ Rectificări .............................................. 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VII1.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea Ordinului Virtutea Aeronautică în grad de Cavaler în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 8 lit. Ași ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea ministrului apărării naționale, cu prilejul aniversării a 90 de ani de existență, pentru profesionalismul demonstrat în îndeplinirea cu succes a misiunilor încredințate și pentru rezultatele deosebite obținute de personalul unității în procesul instruirii tehnicienilor din Forțele Aeriene, Președintele României decretează: Articol unic. — Se conferă Ordinul Virtutea Aeronautică în grad de Cavaler, cu însemn pentru militari, de pace, Drapelului de luptă al Școlii Militare de Maiștri Militari și Subofițeri a Forțelor Aeriene „Traian Vuia”. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 5 august 2010. Nr. 848.’ HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 339/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Companiei Naționale „Imprimeria Națională” — S.A., companie națională aflată sub autoritatea Ministerului Finanțelor Publice Având în vedere prevederile art. 5 lit. i) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, și al art. IV, V și VI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 339/2010 Finanțelor Publice, publicată în Monitorul Oficial al României, privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 Partea I, nr. 256 din 20 aprilie 2010, se modifică și se al Companiei Naționale „Imprimeria Națională” — S.A., înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezenta companie națională aflată sub autoritatea Ministerului hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan București, 28 iulie 2010. Nr. 781.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 564/10.VII 1.2010 3 ANEXĂ*) (Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 339/2010) MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Compania Națională „Imprimeria Națională” — S.A. Bd. Al. I. Cuza nr. 56, sectorul 1, București Cod unic de înregistrare: 2779625 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI RECTIFICAT PE ANUL 2010 - mii lei - INDICATORI Nr, Rectificat 2010 rd. 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 288,600.00 1 Venituri din exploatare, din care: 2 283,500.00 a) din producția vândută 3 263,500.00 b) din vânzarea mărfurilor 4 13,500.00 din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri c) nete, din care: 5 0.00 - subvenții, conform prevederilor legale în 0.00 vigoare 6 - transferuri, conform prevederilor legale în 0.00 vigoare 7 producția de imobilizări, variația stocurilor de produse 500.00 d) finite si a producției în curs de execuție 8 e) alte venituri din exploatare 9 6,000.00 2 Venituri financiare, din care: 10 5,100.00 a) din imobilizări financiare 11 0.00 din alte investitii si împrumuturi care fac parte din b) activele imobilizate 12 0.00 c) din dobânzi 13 3,100.00 d) alte venituri financiare 14 2,000.00 3 Venituri extraordinare 15 0.00 II. CHELTUIELI TOTALE (rd.17+48+51) 16 200,266.99 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 197,166.99 a) cheltuieli materiale 18 93,000.00 b) alte cheltuieli din afară (cu energie si apă) 19 3,140.00 c) cheltuieli privind mărfurile 20 8,100.00 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 25,956.11 d1 cheltuieli cu salariile 22 19,513.46 cheltuieli cu asigurările si protecția socială si alte d2 obligatii legale, din care: 23 5,454.41 - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale 24 4,058.80 - cheltuieli privind contribuția de asigurări pentru șomaj 25 97.57 - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 26 1,014.70 - cheltuieli privind contribuțiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii 27 283.34 d3 alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 988.24 *) Anexa este reprodusă în facsimil. 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 564/10.VII1.2010 d3.1) cheltuieli sociale prevăzute prin art.21, Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare, din care: 29 122.37 tichete de cresă, conform Legii nr.193/2006, cu completările si modificările ulterioare 30 0.00 - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările ulterioare 31 122.37 d3.2) tichete de masă 32 865.87 d3.3) tichete de vacantă 33 0.00 cheltuieli cu plățile compensatorii conform CCM aferente disponibilizărilor potrivit programelor de disponibilizări 34 0.00 cheltuieli cu drepturile salariale cuvenite în baza unor hotărâri judecătorești 35 0.00 ajustări de valorare privind imobilizările corporale si necorporale 36 52,000.00 _gil_ ajustări de valoare privind activele circulante 36a 100.00 j) cheltuieli cu prestațiile externe 37 12,000.00 alte cheltuieli de exploatare, din care: 38 2,870.88 i1) contract de mandat 39 80.29 i2) cheltuieli de protocol, din care: 40 62.00 tichete cadou potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările ulterioare 41 0.00 i3) cheltuieli de reclamă si publicitate, din care: 42 10.52 tichete cadou pentru cheltuieli de reclamă si publicitate, potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările ulterioare 43 0.00 tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pieței, promovarea de piețe existente sau noi, potrivit Legii nr.193/2006, cu modificările si completările ulterioare 44 0.00 i4) cheltuieli cu sponsorizarea 45 160.00 din care pentru sponsorizarea persoanelor care au suferit pagube materiale în urma fenomenelor naturale 45a 30,00 i5) cheltuieli cu taxa pentru activitatea de exploatare a resurselor minerale 46 0.00 i6) cheltuieli cu redeventa pentru concesionarea bunurilor 47 0.00 2 Cheltuieli financiare, din care: 48 3,100.00 a) cheltuieli privind dobânzile 49 400.00 b) alte cheltuieli financiare 50 2,700.00 3 Che tuieli extraordinare 51 0.00 III. REZULTATUL BRUT (profit) 52 88,333.01 IV. IMPOZIT PE PROFIT 53 14,133.28 PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA V. IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: 54 74,199.73 1 Rezerve legale 55 0.00 Alte rezerve reprezentând facilități fiscale prevăzute 2 de lege 56 ______________________0.00 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VIII.2010 5 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VIII.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VII 1.2010 7 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C., aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.378/2009, pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului și a Hotărârii Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — (1) Regulamentul de organizare și funcționare a Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C., aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.378/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 806 din 25 noiembrie 2009, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu Regulamentul de organizare și funcționare a Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C., prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) Numărul maxim de posturi aprobat pentru Inspectoratul de Stat în Construcții — I.S.C. este de 875, prin restructurarea și desființarea, în condițiile legii, a unui număr de 155 de posturi. (3) încetarea contractelor individuale de muncă, precum și încadrarea personalului în numărul de posturi aprobat și pe noile funcții, ca urmare a reorganizării potrivit prezentei hotărâri, se fac cu respectarea termenelor și procedurilor legale aplicabile categoriei de personal. Art. II. — Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 2 din 4 ianuarie 2010, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 11, alineatul (5) va avea următorul cuprins: „(5) Conducătorii unităților prevăzute în anexa nr. 2 sunt numiți și mandatați să conducă unitățile și sunt eliberați din funcție prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului, cu excepția inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C., care este numit prin decizie a primului-ministru, în conformitate cu legislația în vigoare.” 2. La anexa nr. 2, litera A va avea următorul cuprins: „A. UNITĂȚILE care funcționează în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, finanțate integral de la bugetul de stat Denumirea unității Localitatea Inspectoratul de Stat în Construcții --- București” I.S.C. Art. III. — La anexa nr. 2 „Structurile, organele de specialitate ale administrației publice centrale și instituțiile publice finanțate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului” la Hotărârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu modificările și completările ulterioare, punctul 19 se abrogă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 4 august 2010. Nr. 808.’ ANEXĂ lAnexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.378/2009) REGULAMENT de organizare și funcționare a Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Inspectoratul de Stat în Construcții — I.S.C., denumit în continuare I.S.C., este organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, având sediul în municipiul București, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VII 1.2010 (2) I.S.C. administrează bunuri din domeniul public și privat al statului, iar patrimoniul instituției la data de 31 mai 2010 este în sumă de 138.307.585 lei. Art. 2. — I.S.C. își desfășoară activitatea de inspecție și control în conformitate cu actele normative aplicabile în domeniu și cu prezentul regulament. Art. 3. — I.S.C. este, potrivit legii, organul tehnic specializat care exercită controlul de stat cu privire la aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul calității în construcții, la respectarea disciplinei în urbanism, a regimului de autorizare a construcțiilor și la supravegherea pieței produselor pentru construcții. Art. 4. — (1) I.S.C. este membru al Consorțiului European pentru Controlul Construcțiilor, achitând anual cotizația aferentă din bugetul propriu, precum și al Grupului de cooperare administrativă în domeniul supravegherii pieței produselor pentru construcții, de pe lângă Comisia Europeană. (2) în sensul prezentului regulament, următorii termeni se definesc astfel: a) construcții — clădirile de orice fel — social-culturale, administrative, industriale, comerciale, de cult, sportive, de învățământ, sănătate, hotelurile, sediile instituțiilor publice etc. — și instalațiile aferente acestora, drumurile, căile ferate și metroul, podurile, tunelurile și celelalte lucrări de artă, pistele de aviație, construcțiile hidrotehnice, amenajările portuare, turnurile, coșurile de fum, rezervoarele, lucrările tehnico- edilitare, rețelele de petrol și gaze, construcțiile pentru transportul fluidelor, precum și orice intervenție asupra acestora; b) fază determinantă — stadiul fizic după care o lucrare de construire ajunsă în aceasta nu mai poate continua fără o analiză având la bază concluzii formulate în scris de către beneficiar, proiectant și executant și care se avizează, după caz, de reprezentantul local al I.S.C.; c) intervenție asupra construcțiilor — orice lucrare de construire care este făcută în scopul transformării structurale și/sau funcționale, consolidării, reabilitării, modernizării ori demolării/desființării parțiale sau totale a construcțiilor definite conform dispozițiilor lit. a); d) verificare — confirmarea prin examinare și prezentare de probe obiective a faptului că cerințele esențiale specificate au fost îndeplinite. CAPITOLUL II Atribuții Art. 5. — I.S.C. are următoarele atribuții: a) exercită controlul statului privind calitatea în construcții, în toate etapele de proiectare, autorizare, execuție, recepție, exploatare și postutilizare a construcțiilor, în conformitate cu prevederile legale și reglementările tehnice în vigoare, prin verificări și inspecții la factorii implicați; b) exercită controlul statului asupra organelor de specialitate ale administrației publice locale, cu privire la legalitatea emiterii certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire/desființare, în conformitate cu prevederile legale și reglementările tehnice în vigoare; c) exercită controlul statului în domeniul disciplinei în urbanism și al amenajării teritoriului, în conformitate cu prevederile legale și reglementările tehnice în vigoare; d) exercită controlul statului privind supravegherea pieței produselor pentru construcții, în conformitate cu prevederile legale și reglementările tehnice în vigoare; e) avizează din punct de vedere tehnic documentațiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiții noi care se finanțează, potrivit legii, din fonduri publice sau din credite externe, contractate ori garantate de stat, ai căror indicatori tehnico-economici se aprobă de Guvern în condițiile prevăzute la art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și documentațiile tehnico-economice aferente lucrărilor de intervenții la construcții existente — reparații, modificări, reabilitări, consolidări, restaurări —, finanțate din fonduri publice sau din credite externe, contractate ori garantate de stat, pentru care, potrivit valorii determinate conform devizului general, exclusiv TVA, legislația în vigoare prevede organizarea de licitații deschise; f) participă la toate fazele determinante ale construcțiilor stabilite conform reglementărilor în vigoare, precum și la cele prevăzute de proiectant, pe care le avizează odată cu luarea în evidență a lucrării, potrivit legii, scop în care verifică dacă sunt îndeplinite de către factorii implicați condițiile tehnice din proiectele și reglementările tehnice aplicabile și autorizează continuarea execuției lucrărilor de construcții numai în cazurile îndeplinirii acestora; g) verifică respectarea reglementărilor în vigoare privind organizarea și funcționarea balastierelor, carierelor, stațiilor de betoane, de producere agregate și de mixturi asfaltice; h) emite, în conformitate cu prevederile legale și reglementările tehnice în vigoare, acorduri pentru intervenții asupra construcțiilor existente și noi, în situațiile în care acestea pot induce influențe asupra construcțiilor existente; i) verifică existența și funcționarea sistemelor de management al calității în construcții la persoanele fizice/juridice cu activitate în construcții; j) verifică respectarea reglementărilor referitoare la recepția construcțiilor, întocmirea, păstrarea și completarea cărții tehnice a construcțiilor; k) verifică modul de respectare a agrementelor tehnice, privind caracteristicile, domeniul și condițiile de utilizare ale produselor, procedeelor și echipamentelor agrementate, astfel încât să fie asigurate cerințele de calitate a construcțiilor, și poate propune autorității de reglementare, după caz, reanalizarea sau suspendarea agrementelor tehnice; I) verifică la proprietarii, administratorii și utilizatorii de construcții respectarea reglementărilor privind urmărirea în exploatare a construcțiilor în cazurile când aceasta este stabilită prin proiecte și reglementări tehnice; m) pentru protejarea vieții oamenilor, I.S.C. stabilește în sarcina proprietarilor, administratorilor sau utilizatorilor, după caz, efectuarea de expertize tehnice la construcții, indiferent de forma de proprietate și de destinația acestora, atunci când în urma inspecției se concluzionează astfel sau încetarea utilizării construcțiilor după producerea unor accidente tehnice sau dezastre, când în urma unei expertize se concluzionează că este pusă în pericol viața cetățenilor; n) colaborează cu instituțiile de învățământ superior de specialitate, de cercetare, cu laboratoare de încercări, în vederea elaborării de rapoarte de expertiză, rapoarte de cercetare, rapoarte de încercări, soluții și proiecte de consolidare etc., necesare în activitatea de control privind asigurarea cerințelor esențiale de rezistență mecanică și stabilitate a construcțiilor, izolarea termică a acestora, punerea în siguranță a construcțiilor și a terenurilor aferente, precum și la verificarea calității produselor pentru construcții; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VII1.2010 9 o) dispune prelevarea de probe și trimiterea acestora spre testare laboratoarelor de analiză și încercări acreditate, în vederea efectuării încercărilor necesare pentru confirmarea concluziilor în controalele efectuate; în scopul fundamentării concluziilor controalelor, I.S.C. se poate dota cu echipamente de laborator specifice proprii și/sau poate colabora cu instituții de învățământ superior de specialitate sau de cercetare; p) propune autorităților competente suspendarea funcționării balastierelor și carierelor care afectează rezistența și stabilitatea construcțiilor din vecinătatea acestora; q) autorizează laboratoarele de analiză și încercări în activitatea de construcții, în condițiile legislației specifice în vigoare; r) suspendă sau anulează autorizarea laboratoarelor de analiză și încercări în construcții, în cazul constatării nerespectării reglementărilor tehnice specifice; s) autorizează diriginții de șantier din construcții, în condițiile legislației specifice în vigoare; t) suspendă sau anulează autorizațiile dirigințilorde șantier în cazul nerespectării de către aceștia a atribuțiilor specifice și/sau a reglementărilor tehnice; u) propune, după caz, suspendarea sau anularea atestatului pentru responsabilul tehnic cu execuția, verificatorul de proiecte, expertul tehnic și auditorul energetic pentru clădiri, în cazul nerespectării de către aceștia a atribuțiilor specifice și/sau a reglementărilor legale privind cerințele de asigurare a calității în construcții; v) primește și rezolvă sau, după caz, transmite spre soluționare celor în drept, potrivit competențelor acestora, reclamațiile și sesizările persoanelor fizice și juridice cu privire la încălcarea prevederilor legale și a reglementărilor tehnice în construcții în vigoare; w) elaborează și actualizează, ori de câte ori este necesar, procedurile și instrucțiunile privind realizarea atribuțiilor specifice I.S.C., care se aprobă, după caz, prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului, dacă prin acestea se reglementează activități de interes public, sau prin decizie a inspectorului general de stat, dacă aplicabilitatea acestora este de ordin intern al I.S.C.; x) inițiază, prin organul de specialitate al administrației publice centrale corespunzător potrivit legii, proiecte de acte normative în domeniile de activitate și în domeniile conexe; y) asigură dotarea tehnică necesară realizării activităților specifice; z) publică procedurile și instrucțiunile privind activitățile sale specifice, aprobate, în condițiile legii; aa) elaborează sinteze și evaluări privind rezultatele activității de control desfășurate cu privire la calitatea și disciplina în construcții, urbanism și amenajarea teritoriului și la supravegherea pieței produselor pentru construcții, pe care le comunică autorităților și instituțiilor publice cu atribuții în domeniu; bb) constată contravențiile și infracțiunile în toate domeniile specifice de control, aplică sancțiunile prevăzute de lege, respectiv sesizează organele abilitate potrivit legii și, după caz, oprește lucrările realizate în mod necorespunzător. Art. 6. — I.S.C. desfășoară orice alte activități prevăzute în actele normative în vigoare și de conducerea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. CAPITOLUL III Organizare Art. 7. — Structura organizatorică a I.S.C. și numărul maxim de posturi aprobat sunt prevăzute în anexa nr. 1. Art. 8. — (1) I.S.C. are în structură un număr de 40 de inspectorate teritoriale în construcții, organizate la nivel județean, și Inspectoratul Teritorial în Construcții București— Ilfov, unități fără personalitate juridică. (2) Structura organizatorică a unui inspectorat teritorial în construcții, organizat la nivel județean, este prevăzută în anexa nr. 2, iar structura organizatorică a Inspectoratului Teritorial în Construcții București—Ilfov este prevăzută în anexa nr. 3. (3) Localitățile în care au sediul I.S.C. — aparatul central, inspectoratele teritoriale în construcții, organizate la nivel județean, și Inspectoratul Teritorial în Construcții București—Ilfov sunt prevăzute în anexa nr. 4. Art. 9. — Statul de funcții și personal se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului, la propunerea inspectorului general de stat al I.S.C. CAPITOLUL IV Organele de conducere Art. 10. — (1) Conducerea I.S.C. este asigurată de Consiliul de conducere, compus din 5 membri numiți prin decizie a primului-ministru. (2) Conducerea executivă a I.S.C. este asigurată de inspectorul general de stat al I.S.C., cu rang de secretar de stat, care este și președintele Consiliului de conducere, numit prin decizie a primului-ministru. (3) Secretarul Consiliului de conducere se stabilește prin decizie a inspectorului general de stat al I.S.C. Art. 11. — Consiliul de conducere are următoarele atribuții și competențe: a) avizează propunerile inspectorului general de stat al I.S.C. pentru modificarea și completarea prezentului regulament și le înaintează Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului; b) aprobă raportul de activitate al I.S.C. pentru perioada anterioară și propunerile privind activitatea pentru perioada următoare; c) aprobă Regulamentul intern al I.S.C.; d) avizează proiectul de buget al I.S.C. pentru a fi transmis și inclus în proiectul de buget al ordonatorului principal de credite și asigură execuția acestuia după aprobare; e) aprobă propunerile privind programul anual de investiții al I.S.C., care urmează a fi incluse în proiectul de buget al instituției; f) aprobă închirierea de imobile/părți ale imobilelor, necesare desfășurării corespunzătoare a activității, cu respectarea prevederilor legale în vigoare; g) aprobă scoaterea din funcțiune și valorificarea, în condițiile legii, a bunurilor din patrimoniul I.S.C.; h) aprobă cuantumul taxelor pentru autorizarea diriginților de șantier și a laboratoarelor de analiză și încercări în construcții; i) aprobă, numai pentru cazurile în care luarea unor decizii complexe impune un nivel ridicat de cunoștințe de specialitate, care excedează competențelor specifice personalului propriu, încheierea unor contracte cu experți, consilieri sau consultanți din afara I.S.C.; 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VII 1.2010 j) poate delega, pe perioadă determinată, o parte din atribuțiile sale președintelui acestuia sau altor persoane cu funcții de conducere; k) propune spre aprobare ordonatorului principal de credite transferul fără plată sau transmiterea cu titlu gratuit a dreptului de folosință asupra bunurilor proprietate a statului aflate în patrimoniul I.S.C. ori, după caz, aprobă transferul fără plată sau transmiterea cu titlu gratuit a dreptului de folosință asupra bunurilor proprietate a I.S.C., cu respectarea prevederilor legale în vigoare; I) exercită orice alte atribuții care îi revin conform prevederilor legale, prezentului regulament sau ordinelor ministrului dezvoltării regionale și turismului. Art. 12. — (1) Consiliul de conducere se întrunește lunar sau la solicitarea președintelui ori a unei treimi din numărul membrilor săi, ori de câte ori este necesar. (2 ) Ședințele Consiliului de conducere sunt prezidate de președinte, iar în lipsa acestuia, de către unul dintre membri, desemnat de președinte. (3 ) Ședințele Consiliului de conducere se desfășoară în prezența a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor săi. (4 ) Hotărârile Consiliului de conducere se iau cu majoritatea membrilor acestuia. Art. 13. — Inspectorul general de stat al I.S.C., în calitate de președinte al Consiliului de conducere, are următoarele atribuții și competențe: a) convocă ședințele Consiliului de conducere; b) prezidează desfășurarea ședințelor Consiliului de conducere; c) semnează hotărârile Consiliului de conducere, în baza consemnărilor din procesul-verbal al ședinței, asumate de către membrii Consiliului de conducere. Art. 14. — Inspectorul general de stat al I.S.C. are următoarele atribuții și competențe: a) conduce întreaga activitate executivă a I.S.C.; b) emite decizii, în condițiile legii; c) stabilește organizarea internă a inspectoratelor teritoriale în construcții; d) numește și revocă directorii inspectoratelor teritoriale în construcții, în condițiile legii; e) emite decizii privind angajarea sau concedierea personalului de conducere, de execuție și auxiliar din cadrul I.S.C., conform prevederilor legale în vigoare; f) repartizează parcul auto pe fiecare inspectorat teritorial în construcții; g) aprobă, prin decizie, procedurile și instrucțiunile privind activitățile specifice ale I.S.C., conform prevederilor legale în vigoare; h) dispune, conform atribuțiilor, suspendarea autorizațiilor emise de I.S.C. pentru diriginții de șantier; i) propune suspendarea unor agremente tehnice în cazul în care se constată nerespectarea caracteristicilor, a condițiilor de fabricație și de utilizare sau comportarea necorespunzătoare în exploatare a produselor; j) poate delega o parte din atribuții directorului general, secretarului general sau directorilor, în limita mandatului dat; k) transmite ordonatorului principal de credite propunerea de buget al I.S.C., avizată de Consiliul de conducere, pentru a fi analizată și inclusă în proiectul de buget al ordonatorului principal de credite; I) exercită orice alte atribuții care îi revin prin hotărârile Consiliului de conducere, prin ordinele ministrului dezvoltării regionale și turismului, precum și din celelalte prevederi legale în vigoare; Art. 15. — I.S.C. are un secretar general, numit și salarizat în condițiile legii, care asigură coordonarea direcțiilor și compartimentelor prevăzute în anexa nr. 1 și care îndeplinește atribuțiile stabilite prin regulamentul intern, precum și orice alte atribuții stabilite de inspectorul general de stat al I.S.C. CAPITOLUL V Bugetul I.S.C. Art. 16. — (1) Cheltuielile curente și de capital ale I.S.C. se finanțează integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului. (2 ) Inspectorul general de stat al I.S.C. are calitatea de ordonator terțiar de credite, potrivit legii. Art. 17. — Pentru exercitarea controlului de stat cu privire la aplicarea unitară a prevederilor legale în domeniul calității în construcții, al amenajării teritoriului, la respectarea disciplinei în urbanism, a regimului de autorizare a construcțiilor și la supravegherea pieței produselor pentru construcții, parcul normat al I.S.C. este de 250 de autoturisme, cu o normă de combustibil de 200 litri/lună/autoturism. CAPITOLUL VI Personalul Art. 18. — (1) Personalul I.S.C. este personal contractual, angajat pe bază de contract individual de muncă, în condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare. (2 ) Numirea și promovarea personalului de conducere se fac prin decizie a inspectorului general de stat al I.S.C., în condițiile legii. Art. 19. — Personalul tehnic de specialitate al I.S.C. are atribuții de inspecție și control, în baza reglementărilor legale în vigoare și potrivit domeniului de activitate. Art. 20. — Drepturile salariale ale personalului contractual al I.S.C. se stabilesc conform reglementărilor legale în vigoare aplicabile personalului din instituțiile publice finanțate integral de la bugetul de stat. CAPITOLUL VII Relațiile Art. 21. —în vederea armonizării cu legislația internațională, precum și a luării măsurilor de punere în siguranță a construcțiilor, în scopul protejării vieții oamenilor, I.S.C. poate încheia contracte ori convenții de colaborare și/sau de cooperare pe plan național și/sau internațional, în domeniul său de activitate, în condițiile legii, cu alte organe/organisme similare, cu instituții de învățământ superior, de cercetare, precum și cu persoane fizice ori juridice din țară și/sau din străinătate. CAPITOLUL VIII Dispoziții tranzitorii și finale Art. 22. — în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, inspectorul general de stat al I.S.C. va aproba noul regulament intern al instituției. Art. 23. —Anexele nr. 1—4 fac parte integrantă din prezentul regulament. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VIII.2010 11 ANEXA Nr. 1*) la regulament *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VIII.2010 ANEXA Nr. 2*) la regulament *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VIII.2010 13 ANEXA Nr. 3*) la regulament *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VIII.2010 ANEXA Nr. 4 la regulament INSPECTORATELE TERITORIALE ÎN CONSTRUCȚII (I.T.C.) Nr. Structura Localitatea crt. 0 1 2 1 I.T.C. Iași Iași 2 I.T.C. Botoșani Botoșani 3 I.T.C. Suceava Suceava 4 I.T.C. Neamț Piatra-Neamț 5 I.T.C. Bacău Bacău 6 I.T.C. Vaslui Vaslui 7 I.T.C. Constanța Constanța 8 I.T.C. Galați Galați 9 I.T.C. Buzău Buzău 10 I.T.C. Brăila Brăila 11 I.T.C. Tulcea Tulcea 12 I.T.C. Vrancea Focșani 13 I.T.C Prahova Ploiești 14 I.T.C. Argeș Pitești 15 I.T.C. Dâmbovița Târgoviște 16 I.T.C. Ialomița Slobozia 17 I.T.C. Călărași Călărași 18 I.T.C. Giurgiu Giurgiu 19 I.T.C. Teleorman Alexandria 20 I.T.C. Dolj Craiova 21 I.T.C. Gorj Târgu Jiu 22 I.T.C. Mehedinți Drobeta-Turnu Severin 23 I.T.C. Olt Slatina 24 I.T.C. Vâlcea Râmnicu Vâlcea 25 I.T.C. Timiș Timișoara 26 I.T.C. Arad Arad 27 I.T.C. Hunedoara Deva 28 I.T.C. Caraș-Severin Reșița 29 I.T.C. Cluj Cluj-Napoca 30 I.T.C. Bihor Oradea 31 I.T.C. Bistrița-Năsăud Bistrița 32 I.T.C. Maramureș Baia Mare 33 I.T.C. Sălaj Zalău 34 I.T.C. Satu Mare Satu Mare 35 I.T.C. Brașov Brașov 36 I.T.C. Alba Alba Iulia 37 I.T.C. Covasna Sfântu Gheorghe 38 I.T.C. Harghita Miercurea-Ciuc 39 I.T.C. Mureș Târgu Mureș 40 I.T.C. Sibiu Sibiu 41 I.T.C.B.I. București 42 ISC --- aparat central București MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VII 1.2010 15 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚA ALIMENTELOR ORDIN privind modificarea Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 37/2010 privind circulația ecvinelor pe teritoriul României Văzând Referatul de aprobare nr. 1.778 din 21 iulie 2010, întocmit de Direcția generală sanitară veterinară din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 3 alin. (3) și al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, cu modificările ulterioare, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 37/2010 privind circulația ecvinelor pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 9 aprilie 2010, se modifică după cum urmează: — La articolul 4, alineatele (1), (2) și (5) se abrogă. Art. II. — Comerțul intracomunitar cu ecvine din România către alte state membre ale Uniunii Europene se derulează în conformitate cu prevederile Deciziei Comisiei din 18 iunie 2010 referitoare la măsurile de protecție cu privire la anemia infecțioasă ecvină în România 2010/346/UE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 155 din 22 iunie 2010. Art. III. — Față de condițiile menționate în Decizia Comisiei 2010/346/UE, la ecvideele destinate sacrificării, originare din România, se aplică o marcă specială cu înălțimea de 10 cm, de forma literei S, pe copita membrului anterior stâng. Art. IV. — Direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiva municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. V. —Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor va controla modul de ducere la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Art. VI. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Csutak-Nagy Laszlo București, 4 august 2010. Nr. 103.’ MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN pentru împuternicirea instituțiilor prefectului în vederea constatării contravențiilor și aplicării amenzilor, conform art. 78 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale și art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare Având în vedere prevederile art. 78 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, ale art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației si internelor emite următorul ordin: 1 9 Art. 1. — (1) Se împuternicește personalul instituțiilor prefectului să exercite atribuții de constatare a contravențiilor și de aplicare a amenzilor prevăzute la art. 78 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, și la art. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare. (2) în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, prefecții emit ordine prin care nominalizează personalul împuternicit potrivit alin. (1). Art. 2. — Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 3 august 2010. Nr. 173’ 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 564/10.VIII.2010 RECTIFICĂRI La Hotărârea Guvernului nr. 736/2010 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2010 privind reabilitarea termică a clădirilor de locuit cu finanțare prin credite bancare cu garanție guvernamentală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 537 din 2 august 2010, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1 la norme, la pct. 14, în loc de: „...maija fixă de maximum 1,5—2,5%;” se va citi: „...maija fixă de maximum 1,9%;”. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 564/10.VIIL2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495