MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 554 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE J J » Vineri, 6 august 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 794. — Hotărâre privind suplimentarea unor normative de cheltuieli pentru unele instituții ale prefectului din județele afectate de inundațiile din perioada iunie—iulie 2010....................................... 2 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE M.6/18/1.675/C/350/10.088. — Ordin al ministrului apărării naționale, al ministrului administrației și internelor, al ministrului justiției, al directorului Serviciului de Telecomunicații Speciale și al directorului Serviciului Român de Informații pentru aprobarea Regulamentului de garnizoană......................................... 3-14 1.199. — Ordin al ministrului afacerilor externe privind intrarea în vigoare a unor tratate internaționale ...... 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind suplimentarea unor normative de cheltuieli pentru unele instituții ale prefectului din județele afectate de inundațiile din perioada iunie—iulie 2010 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 5 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — în vederea acoperirii cheltuielilor suplimentare determinate de gestionarea situațiilor de urgență în zonele afectate de inundații, consumul lunar de carburanți, corespunzător lunilor iunie și iulie 2010, se suplimentează cu 50% față de normativele în vigoare, pentru instituțiile prefectului județelor prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, cu obligația încadrării în cheltuielile bugetare aprobate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 4 august 2010. Nr. 794.’ ANEXĂ LISTA județelor pentru care instituțiile prefectului beneficiază de suplimentarea consumului lunar de carburanți cu 50% fată de normativele de cheltuieli, în lunile iunie și iulie 2010 1. Bacău 2. Botoșani 3. Brăila 4. Buzău 5. Caraș-Severin 6. Călărași 7. Constanța 8. Covasna 9. Dolj 10. Galați 11. Giurgiu 12. Harghita 13. Ialomița 14. lași 15. Maramureș 16. Neamț 17. Olt 18. Prahova 19. Suceava 20. Tulcea 21. Vaslui 22. Vrancea MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 3 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE Nr. M.6 din 7 ianuarie 2010 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR Nr. 18 din 26 ianuarie 2010 SERVICIUL ROMÂN DE INFORMAȚII Nr. 10.088 din 15 iulie 2010 PUBLICE CENTRALE MINISTERUL JUSTIȚIEI Nr. 1.675/C din 24 iunie 2010 SERVICIUL DE TELECOMUNICAȚII SPECIALE Nr. 350 din 23 iulie 2010 ORDIN pentru aprobarea Regulamentului de garnizoană Pentru aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. j) și o) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările ulterioare, al art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, al art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea și funcționarea Serviciului Român de Informații, cu modificările și completările ulterioare, al art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea și funcționarea Serviciului de Telecomunicații Speciale, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare, ministrul apărării naționale, ministrul administrației și internelor, ministrul justiției, directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale și directorul Serviciului Român de Informații emit prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Regulamentul de garnizoană, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă „R.G.-9, Regulamentul de garnizoană”, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.83/2001*, cu modificările și completările ulterioare, și Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.44/2002* privind întărirea colaborării între garnizoane și autoritățile administrației publice locale. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea Ministrul justiției, Cătălin Marian Predoiu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale, Marcel Opriș Directorul Serviciului Român de Informații, George Cristian Maior * Ordinele nr. M.83/2001 și M.44/2002 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională. ANEXA REGULAMENT DE GARNIZOANĂ CAPITOLUL I Principii generale Art. 1. — Regulamentul de garnizoană se adresează tuturor structurilor militare din sistemul național de apărare și stabilește regulile și principiile de desfășurare a activităților specifice pe linie de garnizoană. Art. 2. — (1) Prin garnizoană, în sensul prezentului regulament, se înțelege zona sau localitatea unde sunt dislocate permanent ori temporar mari unități, unități, comandamente, servicii, secții, oficii, posturi, formațiuni și instituții militare aparținând sistemului național de apărare. (2) Limitele și categoria fiecărei garnizoane, precum și structurile militare incluse în perimetrul acestora se stabilesc astfel: a) de către șeful Statului Major General pentru Garnizoana București și pentru garnizoanele de categoria I; b) de către comandanții de divizie, pe linia subordonării, pentru garnizoanele de categoria a ll-a și a 11l-a; c) de către comandantul eșalonului superior al unității militare din garnizoană, cu aprobarea comandantului diviziei în a cărei zonă de responsabilitate se află garnizoana, pentru garnizoanele unde unitățile militare existente nu intră în subordinea diviziei; 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 d) de către comandanții de divizie, cu aprobarea eșalonului superior al unității militare al cărei comandant are gradul cel mai mare, pentru garnizoanele unde există unități militare cu altă subordonare decât divizia. (3) Garnizoana primește denumirea celei mai importante localități din interiorul limitelor sale. (4) Clasificarea garnizoanelor se face în raport cu numărul și valoarea unităților militare cuprinse în interiorul teritoriului acestora, astfel: a) Garnizoana București; b) garnizoană de categoria I — garnizoana pe teritoriul căreia există un comandament de divizie/similar și un număr variabil de mari unități/unități militare; c) garnizoană de categoria a ll-a — garnizoana pe teritoriul căreia există un comandament de brigadă/similar și un număr variabil de unități militare; d) garnizoană de categoria a lll-a — garnizoana pe teritoriul căreia există un comandament de regiment/batalion/divizion sau similare și un număr variabil de subunități/formațiuni militare. Art. 3. — (1) între garnizoană și autoritățile administrației publice din interiorul limitelor sale se pot stabili relații de colaborare în domenii de interes comun, fără a exista raporturi de subordonare. (2) Comandantul garnizoanei se subordonează comandantului/șefului care a delimitat garnizoana și care a semnat ordinul de numire a acestuia. (3) La invitația autorităților administrației publice locale, cu aprobarea eșalonului superior, comandantul garnizoanei, comandanții/șefii unităților militare din cadrul garnizoanei sau înlocuitorii legali ai acestora participă la activitățile de interes comun desfășurate în garnizoană. Art. 4. — Diagrama de relații a garnizoanei este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament. CAPITOLUL II Conducerea garnizoanei SECȚIUNEA 1 Conducerea activităților din garnizoană Art. 5. — Conducerea activităților din garnizoană revine comandantului garnizoanei. Art. 6. — în Garnizoana București funcționează Comandamentul Garnizoanei București, ca structură aparținând Ministerului Apărării Naționale, iar pentru soluționarea problemelor specifice ale Ministerului Administrației și Internelor funcționează Comenduirea Garnizoanei București a Ministerului Administrației și Internelor, în baza unui regulament propriu de organizare și funcționare. Art. 7. — (1) Pentru conducerea principalelor activități din garnizoană, precum și pentru adoptarea unor hotărâri care privesc angrenarea în diferite activități a efectivelor sau a unei părți importante a acestora, se constituie consiliul de garnizoană. (2) Consiliul de garnizoană este condus de comandantul garnizoanei și este format din locțiitorii săi prevăzuți la art. 9, șeful cercului militar, ofițerul de informare și relații publice în garnizoană și consilierul juridic al garnizoanei. Pentru Garnizoana București, din consiliul de garnizoană fac parte și reprezentanți ai direcțiilor centrale ale Ministerului Apărării Naționale, statelor majore ale categoriilor de forțe, comandamentelor de armă și ai altor structuri independente. (3) Secretarul consiliului de garnizoană este șeful comenduirii garnizoanei; în Garnizoana București, secretarul consiliului de garnizoană este locțiitorul comandantului Comandamentului Garnizoanei București, încadrat conform statului de organizare al Comandamentului Garnizoanei București. (4) Atribuțiile consiliului de garnizoană se stabilesc de comandantul garnizoanei/comandantul Comandamentului Garnizoanei București, în funcție de numărul de structuri militare din compunerea garnizoanei, de dimensiunea, specificul, dispunerea geografică și de tradițiile locale existente pe teritoriul garnizoanei. (5) Ședințele consiliului de garnizoană se desfășoară trimestrial și/sau ori de câte ori este necesar. La acestea pot fi invitați, după caz, în funcție de problemele abordate, reprezentanți ai administrației publice locale și alte persoane cu responsabilități în cadrul garnizoanei. Art. 8. — (1) Comandant al garnizoanei este numit militarul cu funcția cea mai mare, aparținând Ministerului Apărării Naționale, iar la funcții egale, cel mai mare sau mai vechi în grad. (2) Numirea comandantului garnizoanei o face comandantul diviziei în a cărei zonă de responsabilitate se află garnizoana, cu acordul eșalonului superior al unității militare al cărei comandant are gradul cel mai mare, pentru garnizoanele unde există unități militare cu altă subordonare decât divizia. (3) Când un comandant de divizie/similar urmează a fi și comandant al garnizoanei, numirea acestuia o face șeful Statului Major General. (4) Comandantul Garnizoanei București este comandantul Comandamentului Garnizoanei București, numit de șeful Statului Major General. Art. 9. — în situația în care într-o garnizoană sunt dislocate structuri militare ale Ministerului Administrației și Internelor, Ministerului Justiției, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Telecomunicații Speciale, comandantul garnizoanei aparținând Ministerului Apărării Naționale are câte un locțiitor al comandantului pentru fiecare dintre aceste instituții, anume desemnat de aceste structuri, care se subordonează pe linie de garnizoană comandantului garnizoanei. Art. 10. — Comandantul garnizoanei informează, în scris, autoritățile administrației publice centrale/locale, toate structurile militare din garnizoană, precum și structurile de poliție comunitară în legătură cu numirea sa în funcție. Art. 11. —Atunci când părăsește garnizoana pentru mai mult de 48 de ore, comandantul garnizoanei desemnează, prin ordin de zi al marii unități/unității militare de garnizoană, un înlocuitor, care, de regulă, este locțiitorul sau șeful de stat major al unității/marii unități militare al cărei comandant este. în Garnizoana București, înlocuitorul este locțiitorul comandantului Comandamentului Garnizoanei București și șeful Comenduirii Garnizoanei. SECȚIUNEA a 2-a Atribuțiile persoanelor cu diferite funcții pentru activitățile de garnizoană 1. Comandantul garnizoanei Art. 12. — Autoritatea și drepturile comandantului garnizoanei se exercită asupra tuturor structurilor militare în afara cazărmii, pentru activități organizate pe linie de garnizoană. Art. 13. — (1) Comandantul garnizoanei desemnează prin ordin de zi pe unitate personalul cu diferite funcții în garnizoană, cu excepția celui stabilit prin statele de organizare, comunică gradul, numele și prenumele persoanelor desemnate tuturor MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 5 structurilor militare din garnizoană la începutul fiecărui an calendaristic și coordonează activitatea personalului desemnat. (2) Locțiitorii comandantului garnizoanei aparținând altor structuri decât Ministerul Apărării Naționale sunt nominalizați de aceste structuri la începutul fiecărui an și comunicați comandantului garnizoanei. (3) Pentru conducerea activităților de garnizoană, comandantul garnizoanei desemnează în subordinea sa nemijlocită, după caz, următorul personal: a) șeful comenduirii garnizoanei; b) locțiitorii comandantului garnizoanei pentru unitățile militare ale Ministerului Administrației și Internelor, Ministerului Justiției, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Telecomunicații Speciale; c) ofițerul cu mobilizarea în garnizoană; d) ofițerul cu contrainformațiile și securitatea militară în garnizoană; e) ofițerul cu protecția informațiilor clasificate în garnizoană; f) ofițerul cu protecția civilă în garnizoană; g) ofițerul cu operațiile în garnizoană; h) ofițerul cu logistica în garnizoană; i) ofițerul/subofițerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoană; j) ofițerul cu comunicațiile și informatica în garnizoană; k) comandantul poligonului de garnizoană; I) ofițerul cu educația fizică militară în garnizoană; m) ofițerul de informare și relații publice în garnizoană; n) preotul militar al garnizoanei; o) ofițerul financiar/contabilul-șef al garnizoanei; p) medicul garnizoanei; q) consilierul juridic al garnizoanei; r) ofițerul cu cercetarea penală specială în garnizoană; s) ofițerul/subofițerul de poliție militară în garnizoană; ș) responsabilul cu activitatea de protecție a mediului în garnizoană; t) consilierul comandantului garnizoanei pentru probleme ale maiștrilor militari și subofițerilor. (4) Pentru îndeplinirea atribuțiilor funcțiilor care nu sunt prevăzute în statul de organizare al garnizoanei se desemnează cadre militare și personal civil din unitățile militare din garnizoană. Art. 14. — Comandantul garnizoanei aprobă, la propunerea șefului comenduirii garnizoanei/locțiitorului comandantului Comandamentului Garnizoanei București, numărul și efectivul subunităților militare care asigură paza obiectivelor de garnizoană, documentele acestora, graficul cu rândul la serviciul în garnizoană, precum și efectivele pentru deservirea obiectivelor de garnizoană, în mod echitabil, în funcție de efective, cu acordul comandanților de unități militare. Art. 15. — Comandantul garnizoanei organizează și conduce nemijlocit activitățile de elaborare a Planului de mobilizare a garnizoanei, corelarea lui cu resursele existente, cooperarea cu structurile Ministerului Administrației și Internelor și cu autoritățile administrației publice centrale/locale din zona de responsabilitate pentru asigurarea îndrumării resurselor în locurile de prezentare la mobilizare. Art. 16. — (1) Comandantul garnizoanei, de regulă, face parte din comitetul județean/local pentru situații de urgență, respectiv din Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență pentru Garnizoana București. (2) Comandantul garnizoanei verifică anual forțele și mijloacele disponibile pentru intervenție, conform situației înaintate de unitățile militare la Centrul Național Militar de Comandă. (3) Comandantul garnizoanei coordonează intervenția cu forțe și mijloace în caz de atac asupra obiectivelor de garnizoană, cu excepția intervențiilor în eventualitatea unor atacuri teroriste. Art. 17. — Comandantul garnizoanei furnizează datele și informațiile necesare întocmirii și actualizării monografiei economico-militare a județului/municipiului București, solicitate de către compartimentele teritoriale ale Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale. Art. 18. — (1) în colaborare cu autoritățile administrației publice centrale/locale, pe baza ordinelor eșaloanelor superioare, comandantul garnizoanei stabilește măsurile ce trebuie luate pentru cazarea, hrănirea și aprovizionarea trupelor aflate în trecere prin garnizoană, asigurarea cazării și hrănirii militarilor sosiți în interes de serviciu, precum și pentru parcarea autovehiculelor. în acest sens, comandantul garnizoanei este obligat să cunoască permanent capacitatea de cazare și parcare din garnizoană. (2) Comandantul garnizoanei verifică, personal sau printr-un delegat, starea cazărmii/cantonamentului repartizate/repartizat unei unități militare înainte de sosirea acesteia în garnizoană. La sosirea unității militare, îl întâmpină pe comandantul acesteia sau trimite un ofițer delegat pentru a-l conduce la comandantul garnizoanei. (3) Comandantul garnizoanei, însoțit de comandantul unității militare, verifică asigurarea condițiilor de cazare, după ce unitatea militară sosită a terminat dispunerea, și raportează despre aceasta comandantului eșalonului superior. (4) Pentru Garnizoana București, problemele privind asigurarea cazării se rezolvă prin Comandamentul Garnizoanei București sau structurile de logistică ale Comandamentului logistic întrunit ori ale statelor majore ale categoriilor de forțe ale armatei. Art. 19. — Comandantul garnizoanei ia măsuri pentru întreținerea monumentelor, plăcilor comemorative, a cimitirelor militare și a mormintelor eroilor din garnizoană, conform reglementărilor în vigoare, de comun acord cu autoritățile administrației publice centrale/locale, îndeosebi cu primăriile. Art. 20. — (1) Comandantul garnizoanei aprobă Planul cu principalele activități ce se desfășoară în garnizoană și Planul întrebuințării de unitățile militare din garnizoană a obiectivelor de garnizoană și a bunurilor de interes comun și supraveghează ca acestea să fie folosite conform destinației lor. (2) Comandantul garnizoanei, de comun acord cu comandanții unităților militare din garnizoană, stabilește măsuri pentru înzestrarea și buna funcționare, după caz, a cercului militar, căminului de garnizoană, policlinicii militare de garnizoană, spitalului militar, popotei de garnizoană și a altor clădiri și instalații de folosință comună din garnizoană. Art. 21. — Comandantul garnizoanei stabilește împreună cu autoritățile administrației publice locale zonele de siguranță ale poligoanelor în care se execută trageri, ale depozitelor de garnizoană și ale altor obiective militare, reglementează accesul cetățenilor în aceste zone, stabilește căile de comunicație pentru deplasarea tehnicii militare, terenurile pentru instrucție și exerciții, precum și perioadele când pot fi folosite, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Art. 22. — Comandantul garnizoanei îndeplinește atribuțiile prevăzute în Instrucțiunile privind repartizarea, închirierea și 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 folosirea locuințelor de serviciu și a locuințelor de intervenție din Ministerul Apărării Naționale. Art. 23. — (1) Comandantul garnizoanei, de comun acord cu autoritățile administrației publice locale: a) fixează programul diferitelor ceremonii militare ce se desfășoară în garnizoană, stabilește efectivele participante și ia măsuri pentru prezentarea onorurilor militare; când se constituie gărzi de onoare mixte, stabilește, împreună cu șefii unităților militare ale Ministerului Administrației și Internelor, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Telecomunicații Speciale, Ministerului Justiției, efectivele, ținuta, locul și perioada de timp pentru antrenamente și pentru ceremonie; b) aprobă planificarea muzicii/muzicilor militare sau a trompeților pentru activitățile desfășurate simultan în garnizoană. (2 ) în municipiul București planificarea muzicii/muzicilor militare revine Serviciului muzicilor militare din subordinea Comandamentului logistic întrunit. Art. 24. — (1) Comandantul garnizoanei asigură menținerea permanentă a disciplinei militare în garnizoană, urmărind prin personalul de serviciu stabilit respectarea regulilor privind portul ținutei militare, comportarea militarilor, respectarea prevederilor privind executarea serviciului de pază la obiectivele de garnizoană, precum și respectarea regulilor de deplasare a tehnicii militare în garnizoană. (2 ) în vederea îndeplinirii atribuțiilor prevăzute la alin. (1), comandantul garnizoanei organizează activități de control în locurile aglomerate, cum ar fi piețe, gări, autogări, stadioane, zone de agrement. Art. 25. — Comandantul garnizoanei conduce activitatea de analiză a stării disciplinei militare pe garnizoană, anual, până la data de 15 ianuarie, pentru anul precedent, la care participă membrii consiliului de garnizoană, comandanții/șefii unităților militare/subunităților/formațiunilor militare/serviciilor, alte cadre militare nominalizate și invitați din rândul autorităților administrației publice locale. Concluziile privind executarea serviciului în garnizoană, ordinea și disciplina, paza și securitatea obiectivelor se transmit de către comandantul garnizoanei, prin ordin sau notă telefonică, ori de câte ori se consideră necesare informarea oportună a comandanților/șefilor și aplicarea unor măsuri imediate la nivelul garnizoanei. Art. 26. — Comandantul garnizoanei aprobă Planul de control auto în garnizoană și stabilește, după caz, traseele de deplasare a autovehiculelor militare care tranzitează garnizoana. Art. 27. — Comandantul garnizoanei organizează activități de educație rutieră cu posesorii de permise de conducere auto, în colaborare cu structurile specializate din Ministerul Administrației și Internelor și parchetele militare, la care se prezintă legislația care reglementează circulația rutieră, evenimentele rutiere mai semnificative, neregulile, cauzele, împrejurările producerii accidentelor rutiere, și stabilește măsuri de prevenire a acestora ori de câte ori este nevoie. Art. 28. — (1) Când în garnizoană sosesc Președintele României, președinții Senatului și Camerei Deputaților, primul-ministru, aflați în vizite oficiale, sau alte persoane anunțate oficial față de care comandantul garnizoanei se află în raport de subordonare, acesta raportează comandantului eșalonului superior despre această vizită și le întâmpină, luând măsurile regulamentare pentru prezentarea onorurilor militare, când se fac precizări în acest sens de către eșalonul superior. (2 ) Comandantul garnizoanei, atunci când nu se fac precizări pentru întâmpinarea persoanelor precizate la alin. (1), se prezintă în cel mai scurt timp la locul de desfășurare a activității. Art. 29. — Comandantul garnizoanei aprobă Planul de cooperare între structurile militare din garnizoană privind intervenția și sprijinul reciproc de apărare împotriva incendiilor pentru obiectivele de garnizoană. Extrase din acest plan se trimit fiecărei structuri militare. Art. 30. — Comandantul garnizoanei poate folosi efectivele militare, mijloacele de transport și de evacuare ale structurilor militare din garnizoană avute la dispoziția sa pentru prevenirea sau înlăturarea urmărilor dezastrelor, la solicitarea comitetului județean/al municipiului București pentru situații de urgență. Art. 31. — Comandantul garnizoanei rezolvă reclamațiile, cererile și sesizările militarilor și persoanelor civile, în limita competențelor legale. Art. 32. — Comandantul garnizoanei îndrumă activitatea asociației sportive de garnizoană și a consiliului sportiv al garnizoanei, care i se subordonează nemijlocit. 2. Șeful comenduirii garnizoanei Art. 33. — (1) Șeful comenduirii garnizoanei își îndeplinește atribuțiile conform fișei postului referitoare la serviciul în garnizoană. (2) Șeful comenduirii garnizoanei are următoarele atribuții: a) răspunde de organizarea serviciului și a altor activități pe linie de garnizoană; b) organizează și controlează serviciul de pază și securitate a obiectivelor de garnizoană; c) întocmește și prezintă comandantului garnizoanei spre aprobare documentele serviciului în garnizoană și trimite la unități extrase, în părțile care interesează, pentru a se asigura personalul necesar; d) coordonează activitatea cercului militar și a muzicii militare, conform planului aprobat de comandantul garnizoanei; e) conduce instructajul cu personalul care execută serviciul în cadrul garnizoanei, analizează rapoartele întocmite după încheierea serviciului și ia măsuri de soluționare a problemelor ridicate; cele mai importante măsuri se prezintă și comandantului garnizoanei; f) colaborează cu birourile de transporturi militare pentru asigurarea îndeplinirii misiunilor de pază a transporturilor militare care tranzitează garnizoana; g) organizează activitatea de control privind comportarea și portul ținutei militarilor în afara unităților militare și modul de executare a serviciului de pază la obiectivele de garnizoană; h) întocmește Planul întrebuințării de unitățile militare din garnizoană a obiectivelor de garnizoană și a bunurilor de interes comun; i) propune comandantului garnizoanei, în funcție de anotimp și de starea vremii, trecerea personalului militar la portul ținutei de iarnă sau de vară, conform prevederilor regulamentare, și înștiințează despre aceasta unitățile militare din garnizoană; j) ia măsuri pentru cazarea/cartiruirea trupelor care sunt în trecere prin garnizoană, precum și a militarilor veniți în interes de serviciu; k) asigură, în funcție de posibilitățile existente, cazarea militarilor și a personalului civil din Ministerul Apărării Naționale sosiți în garnizoană, la căminul de garnizoană; dacă nu există cămine de garnizoană sau nu sunt locuri disponibile, asigură informarea acestora despre posibilitățile de cazare din localitate și menționează în ordinele de serviciu că nu s-a putut asigura cazarea gratuită; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 7 I) ia măsuri pentru anunțarea imediată a unităților militare din garnizoană pe adresa cărora au sosit transporturi de materiale pe calea ferată, urmărind eliberarea neîntârziată a mijloacelor respective și a rampelor; m) asigură, prin unitățile militare din garnizoană, efectivele și mijloacele necesare pentru îngrijirea monumentelor/plăcilor comemorative, cimitirelor militare și a mormintelor eroilor, la solicitarea autorităților administrației publice locale, cu aprobarea comandantului garnizoanei; n) organizează controlul circulației și al folosirii autovehiculelor militare în garnizoană și propune măsuri împotriva celor care încalcă regulile de circulație sau folosesc autovehiculele în alte scopuri decât cele ordonate; o) organizează, cu sprijinul unităților militare din garnizoană, funeralii cu onoruri militare, în conformitate cu prevederile regulamentelor în vigoare, și consiliază familiile militarilor decedați, la cerere, pentru obținerea drepturilor legale; p) asigură necesarul de transport pentru comenduirea garnizoanei cu mijloacele existente în statele proprii sau prin detașare de la unitățile militare din garnizoană, pe baza graficului aprobat de comandantul garnizoanei. 3. Locțiitorii comandantului garnizoanei pentru unitățile militare ale Ministerului Administrației și Internelor, Ministerului Justiției, Serviciului Român de Informații și Serviciului de Telecomunicații Speciale Art. 34. — Locțiitorii comandantului garnizoanei pentru unitățile militare ale Ministerului Administrației și Internelor, Ministerului Justiției, Serviciului Român de Informații și Serviciului de Telecomunicații Speciale au următoarele atribuții: a) la solicitarea șefului comenduirii garnizoanei/locțiitorului comandantului garnizoanei pentru Garnizoana București, propun planificarea unităților militare ale ministerului/serviciului respectiv, după caz, pentru executarea controlului în garnizoană și verifică modul în care personalul desemnat își îndeplinește îndatoririle; b) iau măsurile necesare pentru cazarea, hrănirea și aprovizionarea unităților/subunităților militare și a personalului ministerului/serviciului în trecere prin garnizoană; c) participă la întocmirea Planului întrebuințării de către unitățile militare din garnizoană a obiectivelor de garnizoană și a bunurilor de interes comun; d) asigură, în timpul desfășurării ceremoniilor militare, de comun acord cu comandantul garnizoanei, participarea efectivelor stabilite, ordinea și îndrumarea circulației în zonă; e) stabilesc măsuri comune, inclusiv controale inopinate prin echipaje mixte, atunci când comandantul garnizoanei consideră necesar; f) raportează șefului structurii de care aparțin și comandantului garnizoanei despre cele mai importante măsuri luate în garnizoană. 4. Ofițerul cu mobilizarea în garnizoană Art. 35. — (1) Ofițerul cu mobilizarea în garnizoană este comandantul centrului militar județean/zonal ori un alt ofițer desemnat de comandantul centrului militar județean/zonal. în situația în care în garnizoană nu își are reședința centrul militar județean, ofițerul cu mobilizarea este șeful structurii de mobilizare a marii unități/unității militare al cărei comandant este comandantul garnizoanei. (2) Ofițerul cu mobilizarea în Garnizoana București este ofițerul încadrat la comandamentul garnizoanei. (3) Ofițerul cu mobilizarea beneficiază de datele specifice ce trebuie cuprinse în Planul de mobilizare al garnizoanei, transmise prin extras de structurile militare din garnizoană. Art. 36. — Ofițerul cu mobilizarea în garnizoană are următoarele atribuții: a) elaborează, sub conducerea nemijlocită a comandantului garnizoanei, Planul de mobilizare a garnizoanei, împreună cu ofițerii cu mobilizarea din toate unitățile militare și cu reprezentanții Ministerului Administrației și Internelor, Ministerului Justiției, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Telecomunicații Speciale, centrelor militare zonale/județene/de sector, după caz, precum și cu șeful Oficiului pentru mobilizare a economiei și pregătirea teritoriului pentru apărare; b) întocmește cererea centralizatoare, pe categorii de bunuri și de personal, pentru prestări de servicii, pe baza cererilor primite de la unitățile militare din garnizoană, și o înaintează centrului militar în a cărui zonă de responsabilitate se află; c) întocmește situația centralizatoare a fișelor de repartiție a bunurilor prevăzute a se rechiziționa și a persoanelor stabilite pentru prestări de servicii, precum și graficul de distribuție a bunurilor ce se rechiziționează din garnizoană, pe baza fișelor de repartiție primite de la centrul militar, și le trimite, în extras, fiecărei unități militare beneficiare; d) prezintă comandantului garnizoanei pentru avizare propunerile de raioane de mobilizare ale unităților militare. 5. Ofițerul cu contrainformațiile și securitatea militară în garnizoană Art. 37. — Ofițerul cu contrainformațiile și securitatea militară în garnizoană este ofițerul sau șeful biroului/secției cu contrainformațiile și securitatea militară al unității militare al cărei comandant este și comandantul garnizoanei și are următoarele atribuții: a) culege informațiile specifice domeniului de activitate, necesare păstrării în orice moment a demnității și onoarei personalului, prevenind atât persoana în cauză, pe comandantul/șeful acesteia, cât și pe comandantul garnizoanei asupra celor constatate, la măsuri pentru cunoașterea stării de spirit a personalului militar din unitățile militare din garnizoană; b) menține legătura cu toate sursele specifice existente în garnizoană și cooperează cu ofițeri din Ministerul Administrației și Internelor, Ministerul Justiției, Serviciul Român de Informații, Serviciul de Telecomunicații Speciale, pentru verificarea veridicității informațiilor; c) participă la activitățile din garnizoană și din unitățile militare unde sunt invitați militari străini, precum și la exerciții multinaționale; d) prezintă concluziile sale și propune măsurile necesare comandantului garnizoanei pentru eliminarea disfuncționalităților constate în domeniul contrainformațiilor militare. 6. Ofițerul cu protecția informațiilor clasificate în garnizoană Art. 38. — (1) Ofițerul cu protecția informațiilor clasificate în garnizoană este ofițerul cu protecția informațiilor clasificate al unității militare al cărei comandant este și comandantul garnizoanei. (2) Ofițerul cu protecția informațiilor clasificate în garnizoană organizează activitățile pe linia protecției informațiilor clasificate, luând măsuri de aplicare a reglementărilor în vigoare în următoarele domenii: a) organizarea și administrarea securității informațiilor; b) protecția personalului; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 c) securitatea industrială; d) protecția fizică a informațiilor clasificate; e) INFOSEC; f) protecția documentelor. 7. Ofițerul cu protecția civilă în garnizoană Art. 39. — (1) Ofițerul cu protecția civilă în garnizoană este ofițerul cu protecția civilă al unității militare al cărei comandant este și comandantul garnizoanei aparținând Ministerului Apărării Naționale. (2) Ofițerul cu protecția civilă în garnizoană organizează și controlează activitățile de protecție civilă din unitățile militare aparținând Ministerului Apărării Naționale, în conformitate cu dispozițiile eșaloanelor superioare și cu ordinele comandantului garnizoanei, astfel: a) transmite precizările comandantului garnizoanei privind organizarea și desfășurarea pregătirii efectivelor pe linia protecției civile; b) propune comandantului garnizoanei măsurile necesare când în perimetrul garnizoanei s-a găsit muniție neexplodată ori s-a produs un accident în care este implicat un mijloc de transport care transportă muniții sau explozivi; c) prezintă comandantului garnizoanei estimarea cursului acțiunilor în situații de urgență; d) propune comandantului garnizoanei măsurile de limitare și înlăturare a urmărilor atacurilor din aer sau în cazul producerii unor dezastre; e) colaborează cu structurile militare și civile de protecție civilă din garnizoană pentru realizarea măsurilor ce se impun. (3) Ofițerul cu protecția civilă în garnizoană își prezintă concluziile, periodic sau după derularea principalelor activități specifice, comandantului garnizoanei și șefului structurii căreia i se subordonează. (4) Ofițerul cu protecția civilă în garnizoană informează unitățile militare, autoritățile publice locale și populația despre activitățile importante care vizează protecția civilă, prin mijloacele la dispoziție sau prin cele ale comandantului garnizoanei, precum și prin intermediul mass-mediei. 8. Ofițerul cu operațiile în garnizoană Art. 40. — Ofițerul cu operațiile în garnizoană este șeful structurii de operații din marea unitate/unitatea militară al cărei comandant este și comandantul garnizoanei și are următoarele atribuții: a) participă, împreună cu ofițerul cu mobilizarea și cu un ofițer din cadrul centrului militar județean/zonal, la întocmirea Planului de îndrumare a resurselor la mobilizare, asigurând corelarea activităților specifice la mobilizare pentru toate unitățile militare din garnizoană, indiferent de instituția de care aparțin; b) coordonează elaborarea hărții cu raioanele de mobilizare și de alertă ale marilor unități/unităților din garnizoană, trimite extrase, conform aprobării șefului Statului Major General, și ia măsurile necesare pentru dirijarea circulației spre raioanele respective și spre raioanele acțiunilor de luptă, în timpul executării mobilizării și alertei. 9. Ofițerul cu logistica în garnizoană Art. 41. — (1) Ofițerul cu logistica în garnizoană este, de regulă, comandantul/șeful unității militare de logistică din garnizoană, acolo unde există, sau șeful logisticii marii unități/unității militare al cărei comandant este și comandantul garnizoanei. Pentru Garnizoana București, acesta este ofițerul desemnat de comandantul Comandamentului logistic întrunit. (2 ) Ofițerul cu logistica în garnizoană are următoarele atribuții: a) controlează și ia măsuri pentru cazarea, hrănirea și echiparea subunităților militare care asigură paza obiectivelor de garnizoană și a militarilor de la cercul militar, din căminul de garnizoană, tabere etc.; b) organizează, la cerere, hrănirea și cazarea militarilor și subunităților militare aflate temporar în garnizoană; c) ia măsuri pentru buna funcționare a popotei și căminului de garnizoană; d) coordonează activitatea depozitului/depozitelor de garnizoană, în funcție de specific, personal sau prin ofițerii cu asigurarea cu armament și muniții, auto, carburanți-lubrifianți, materiale tehnice; e) întocmește, împreună cu ajutorul său pentru tehnica auto, Planul cu traseele optime de deplasare a autovehiculelor pentru activitățile gospodărești și de control în garnizoană, iar după aprobarea acestuia de comandantul garnizoanei, trimite extrase la unitățile militare din garnizoană; f) coordonează acțiunea forțelor și mijloacelor care participă la stingerea incendiilor în obiectivele de garnizoană sau în spațiile și terenurile aferente până la sosirea serviciilor de urgență profesioniste; g) asigură intervenția pichetelor de pompieri pentru stingerea incendiilor declanșate în afara unităților militare, la solicitare sau din proprie inițiativă, când există pericolul extinderii spre unitățile militare. Art. 42. — Pentru îndeplinirea atribuțiilor, ofițerul cu logistica în garnizoană are în subordine ajutorul pentru tehnica auto, un ofițer/subofițer de specialitate desemnat de comandantul garnizoanei, care are următoarele atribuții: a) planifică și organizează executarea controlului circulației și modul de folosire a autovehiculelor militare în garnizoană; b) participă, împreună cu organele de poliție locale, la cercetarea accidentelor în care este implicat personalul armatei; c) selecționează controlorii de circulație și le verifică activitatea în timpul serviciului în garnizoană; d) cunoaște în permanență situația reală, organizează și stabilește locuri de parcare pentru autovehiculele militare sosite temporar în garnizoană, iar la solicitare, acordă sprijinul tehnic necesar. 10. Ofițerul/Subofițerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoană Art. 43. — (1) Ofițerul/Subofițerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoană este ofițerul/subofițerul cu cazarea de la marea unitate/unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei. în unele situații, în această funcție poate fi desemnat ofițerul/subofițerul/personalul civil contractual care este șef al hotelului militar sau al căminului de garnizoană. (2) Ofițerul/Subofițerul cu problemele de cazare a trupelor în garnizoană are următoarele atribuții: a) ține evidența locuințelor de serviciu; b) asigură cazarea personalului armatei aflat în misiune, precum și cantonamentul trupelor sosite temporar în garnizoană la ordinul/cu aprobarea comandantului garnizoanei; c) monitorizează gradul de asigurare cu mijloace de stingere a incendiilor necesare obiectivelor de garnizoană și buna funcționare a acestora. 11. Ofițerul cu comunicațiile și informatica în garnizoană Art. 44. — Ofițerul cu comunicațiile și informatica în garnizoană este șeful comunicațiilor și informaticii din unitatea MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 9 militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuții: a) urmărește ca tehnica de comunicații și informatică aflată la dispoziția garnizoanei să fie permanent în stare de funcționare; b) asigură legăturile pentru conducerea activității în garnizoană, folosind efective și mijloace asigurate de unitățile militare din garnizoană. 12. Comandantul poligonului de garnizoană Art. 45. — Comandantul poligonului de garnizoană asigură executarea tragerilor și a exercițiilor tactice cu trageri de luptă pentru care a fost omologat poligonul. Acesta are următoarele atribuții: a) verifică și urmărește respectarea cu strictețe de către întregul personal a măsurilor de siguranță în poligon în timpul executării tragerilor; b) asigură permanent menținerea în stare de funcționare a instalațiilor poligonului; c) ține evidența rezultatelor tragerilor executate în poligon. 13. Ofițerul cu educația fizică militară în garnizoană Art. 46. — Ofițerul cu educația fizică militară în garnizoană este comandantul/șeful asociației sportive militare din garnizoană sau ofițerul cu educația fizică militară de la marea unitate/unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuții: a) mobilizează, prin mijloace specifice, personalul din unitățile militare pentru participarea la competițiile sportive organizate în garnizoană, conform calendarului cu activități sportive aprobat de comandantul garnizoanei; b) colaborează cu structurile locale de educație fizică și sport, sprijinind participarea militarilor cu performanțe notabile la competițiile organizate de acestea; c) coordonează participarea echipelor militare la diferite concursuri aplicativ-militare, spartachiade și campionate, conform ordinelor în vigoare. 14. Ofițerul de informare și relații publice în garnizoană Art. 47. — Ofițerul de informare și relații publice în garnizoană este ofițerul cu relațiile publice de la marea unitate/unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuții: a) urmărește prezentarea în mass-media a activităților pe linie de garnizoană, cu respectarea prevederilor legale privind protecția informațiilor; b) asigură condiții pentru desfășurarea activității mass-mediei militare în zona de responsabilitate; c) este purtătorul de cuvânt al comandantului garnizoanei și coordonează activitatea personalului de informare și relații publice de la unitățile militare din garnizoană pentru rezolvarea problemelor specifice de garnizoană. în Garnizoana București, activitatea ofițerului cu relațiile publice este coordonată de Secția relații publice a Statului Major General; d) coordonează activitatea de informare internă la nivelul eșalonului unde își desfășoară activitatea. 15. Preotul militar al garnizoanei Art. 48. — (1) Preotul militar al garnizoanei este preotul militar al marii unități/unității militare al cărei comandant este comandantul garnizoanei și se subordonează acestuia și ierarhului locului. (2) Preotul militar al garnizoanei are următoarele atribuții: a) participă la ceremoniile militare ce au loc pe teritoriul garnizoanei, oficiind serviciul religios; b) coordonează activitatea celorlalți preoți militari din unități numai în activități specifice de garnizoană. (3) La activitățile care reunesc militari aparținând altor religii sau culte admise de lege, preotul militar al garnizoanei va organiza, pe cât posibil, serviciul religios ecumenic. 16. Ofițerul financiar/Contabilul-șef al garnizoanei Art. 49. — Ofițerul financiar/Contabilul-șef al garnizoanei este ofițerul financiar/contabilul-șef al marii unități/unității militare al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuții: a) organizează și conduce ședințele de pregătire pe linia managementului financiar-contabil, la care participă personalul militar și civil din compunerea structurilor financiar-contabile din garnizoană; b) îndrumă și asigură consultanță de specialitate, cu prioritate, cadrelor militare și personalului civil, absolvenți ai instituțiilor militare și civile de învățământ, care se află la începutul carierei în domeniul financiar-contabil; c) organizează și asigură activitatea financiară a cercului militar, căminului de garnizoană, popotei, asociațiilor sportive, poligoanelor, cabanelor și caselor de odihnă și a altor acțiuni ce se desfășoară la nivelul garnizoanei, cum ar fi cursuri, tabere, exerciții, convocări; d) asigură financiar, conform legislației în vigoare, activitățile și acțiunile militare ce se desfășoară pe linie de garnizoană. 17. Medicul garnizoanei Art. 50. — Medicul garnizoanei este șeful policlinicii de garnizoană sau medicul marii unități/unității militare al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuții: a) coordonează asigurarea asistenței medicale pentru activitățile ce se desfășoară la nivelul garnizoanei, conform planului aprobat de comandantul acesteia, folosind în acest scop medicii și sanitarii din unitățile militare; b) menține legătura cu autoritățile sanitare locale în vederea cunoașterii permanente a stării epidemiologice din zonă și informează unitățile și formațiunile militare despre aceasta; c) coordonează și planifică activitatea de asistență medicală a subunităților militare care asigură paza obiectivelor de garnizoană, a participanților la competiții sportive militare, precum și a unităților militare aflate în trecere sau dislocate temporar în garnizoană; d) asigură, la cererea acestora și în absența medicului de familie, vizitarea la domiciliu a veteranilor de război, cadrelor militare în rezervă și retragere care nu se pot deplasa, precum și a militarilor sosiți temporar în garnizoană care sunt bolnavi și nu se pot deplasa. 18. Consilierul juridic al garnizoanei Art. 51. — Consilierul juridic al garnizoanei este consilierul juridic al marii unități/unității militare al cărei comandant este comandantul garnizoanei. Acesta are următoarele atribuții: a) îl consiliază, pe linie de specialitate, pe comandantul garnizoanei atât în ceea ce privește luarea deciziilor, cât și în raporturile acestuia cu autoritățile și instituțiile publice, precum și cu orice persoană fizică sau juridică; b) desfășoară activități specifice pentru documentarea juridică a tuturor categoriilor de personal din garnizoană, în vederea prevenirii încălcării legilor și regulamentelor militare. 19. Ofițerul cu cercetarea penală specială în garnizoană Art. 52. — Ofițerul cu cercetarea penală specială în garnizoană este ofițerul cu cercetarea penală specială 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 nominalizat de către comandantul garnizoanei și îndeplinește atribuțiile potrivit legislației în vigoare. 20. Ofițerul/Subofițerul de poliție militară în garnizoană Art. 53. — (1) Ofițerul/Subofițerul de poliție militară în garnizoană este ofițerul/subofițerul de poliție militară de la unitatea/marea unitate militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei. (2) Ofițerul/Subofițerul de poliție militară are următoarele atribuții: a) asigură respectarea legilor și a regulamentelor militare privind păstrarea ordinii și disciplinei militare în garnizoană; b) asigură controlul și îndrumarea circulației autovehiculelor și coloanelor militare în garnizoană; c) dispune măsurile necesare pentru protecția și paza demnitarilor militari și civili din Ministerul Apărării Naționale, precum și a demnitarilor străini, militari și civili, din structurile militare, pe timpul șederii lor în garnizoană; d) asigură echipaje de poliție militară pentru siguranța și fluența circulației pe timpul însoțirii coloanelor oficiale; e) verifică executarea serviciului de permanență și pază în garnizoană; f) participă, împreună cu organele de cercetare ale poliței locale și parchetului competent teritorial, la cercetarea cauzelor și urmărilor evenimentelor săvârșite de personalul armatei în garnizoană. 21. Responsabilul cu activitatea de protecție a mediului în garnizoană Art. 54. — (1) Responsabilul cu activitatea de protecție a mediului în garnizoană este persoana cu activitatea de protecție a mediului de la marea unitate/unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei și execută activitățile specifice prevăzute în actele normative în vigoare referitoare la acest domeniu. (2 ) Pe lângă atribuțiile prevăzute de reglementările în domeniu îi mai revin următoarele atribuții: a) asigură aplicarea operativă în garnizoană a legislației naționale de mediu; b) coordonează activitatea de informare și perfecționare a pregătirii personalului din garnizoană cu atribuții în domeniul protecției mediului, în colaborare cu autoritățile teritoriale de protecție a mediului; c) controlează aplicarea prevederilor instrucțiunilor specifice în timpul exercițiilor, taberelor de instrucție, tragerilor de luptă și al altor activități practice desfășurate pe teritoriul garnizoanei; d) inițiază, coordonează și promovează acțiuni pe linia protecției mediului în garnizoană, în corelare cu Planul local de acțiune în domeniul protecției mediului; e) urmărește aplicarea în garnizoană a normelor tehnice privind supravegherea calității factorilor de mediu; f) cercetează/verifică sesizările și reclamațiile adresate comandantului garnizoanei care vizează producerea unor accidente de mediu sau a unor încălcări ale legislației în domeniul protecției mediului în care sunt implicate structuri sau persoane din armată; g) colaborează cu organizațiile guvernamentale și neguvernamentale, precum și cu autoritățile publice locale în domeniul protecției mediului. 22. Consilierul comandantului garnizoanei pentru probleme ale maiștrilor militari și subofițerilor Art. 55. — (1) Consilierul comandantului garnizoanei pentru probleme ale maiștrilor militari și subofițerilor este maistrul militar/subofițerul consilier al comandantului pentru probleme ale maiștrilor militari și subofițerilor din unitatea militară al cărei comandant este și comandantul garnizoanei. (2) Maistrul militar/Subofițerul consilier își desfășoară activitatea pe probleme specifice maiștrilor militari, subofițerilor și soldaților și gradaților voluntari din garnizoană și are următoarele atribuții: a) consiliază comandantul garnizoanei în problemele ce îi privesc pe militarii din corpul maiștrilor militari, subofițerilor, precum și pe cei din corpul soldaților și gradaților voluntari; b) informează comandantul garnizoanei asupra problemelor sociale ale categoriilor de personal aflate în responsabilitate, referitoare la spațiul locativ, asigurarea medicală, problemele familiale, refacerea capacității de muncă, nivelul de trai, și prezintă propuneri de soluționare a acestora; c) participă la activitatea de analiză a stării disciplinei militare pe garnizoană; d) participă la întocmirea planurilor de întrebuințare a instituțiilor, bunurilor și facilităților de interes comun de unitățile militare din garnizoană; e) participă la întocmirea Planului centralizator de evacuare a membrilor familiilor cadrelor militare, soldaților și gradaților voluntari, precum și ai familiilor personalului civil din unitățile militare aflate în garnizoană; f) consiliază comandantul garnizoanei în situația organizării unor conferințe de presă care vizează probleme ale personalului din responsabilitate; g) urmărește respectarea tradițiilor militare și a normelor privind portul ținutei militare în garnizoană de către maiștrii militari, subofițerii, soldații și gradații voluntari; h) face propuneri comandantului garnizoanei și șefilor de structuri cu responsabilități în domeniu pentru organizarea de activități educative, profesionale sau recreative cu și pentru maiștrii militari, subofițerii, soldații și gradații voluntari din garnizoană, contribuind la dezvoltarea spiritului de corp al acestor categorii de cadre; i) însoțește comandantul garnizoanei, potrivit hotărârii acestuia, în timpul ceremoniilor militare și al activităților oficiale organizate la nivelul garnizoanei și contribuie la menținerea relațiilor bune cu autoritățile publice locale; j) informează pe cale ierarhică, dacă este cazul, asupra unor probleme deosebite ale personalului din domeniul de responsabilitate; k) consiliază maiștrii militari, subofițerii, soldații și gradații voluntari care doresc să se prezinte la comandantul garnizoanei pentru rezolvarea diferitelor probleme personale; I) consiliază comandantul garnizoanei în cazul cadrelor militare în activitate/rezervă/retragere care fac parte din corpul maiștrilor militari, subofițerilor, soldaților și gradaților voluntari. CAPITOLUL III Activitatea în garnizoană SECȚIUNEA 1 Principii generale Art. 56. — (1) Activitatea în garnizoană reprezintă totalitatea acțiunilor desfășurate de unități/formațiuni militare, precum și de personalul acestora în afara cazărmilor, pe diferite domenii, astfel: a) instruirea; b) executarea serviciului în garnizoană; c) acțiuni culturale și sportive; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 11 d) ceremonii militare și religioase; e) acțiuni umanitare; f) acțiuni de informare publică și pentru promovarea profesiei militare. (2) întreaga activitate din garnizoană este cuprinsă în Planul cu principalele activități ce se desfășoară în garnizoană, aprobat de comandantul garnizoanei. Extrase din acest plan se trimit tuturor unităților, subunităților, serviciilor și formațiunilor militare din garnizoană. Art. 57. — Responsabilitatea pentru executarea activităților în garnizoană revine persoanelor desemnate în funcții cu responsabilități la nivelul garnizoanei, conform prevederilor statelor de organizare, detașate/desemnate prin cumul. Art. 58. — (1) Comandantul garnizoanei conduce activitatea în garnizoană prin comenduirea garnizoanei/comandamentul garnizoanei. (2) Comenduirea garnizoanei/Comandamentul garnizoanei are sediu și telefon, cunoscute de toate unitățile, subunitățile, serviciile și formațiunile militare din garnizoană, de personalul acestora, precum și de celelalte instituții mai importante din localitate. (3) Sediul comenduirii garnizoanei se face cunoscut prin aplicarea unei plăci indicatoare cu inscripția „GARNIZOANA...” — denumirea localității —, iar sub aceasta, cu litere mai mici, „Comenduirea garnizoanei”; pentru Garnizoana București, inscripția este: „Comandamentul Garnizoanei București”. SECȚIUNEA a 2-a Folosirea obiectivelor de garnizoană și a bunurilor de interes comun din garnizoană Art. 59. — (1) Obiectivele de garnizoană și bunurile de interes comun din garnizoană sunt, după caz: cercul militar, căminul de garnizoană, popota/restaurantul de garnizoană, biserica de garnizoană, cabanele și casele de odihnă, policlinica militară de garnizoană, spitalul militar, bazele sportive, terenurile, depozitele, poligoanele și materialele de instrucție, care sunt folosite de mai multe unități militare. (2) Planificarea folosirii obiectivelor de garnizoană și a bunurilor de interes comun se întocmește de șeful comenduirii garnizoanei, de acord cu comandanții structurilor militare beneficiare, și se aprobă de comandantul garnizoanei. în Garnizoana București se obține în prealabil avizul șefilor structurilor centrale ale Ministerului Apărării Naționale cu responsabilități în conducerea/coordonarea obiectivelor/ bunurilor prevăzute la alin (1). (3) în poligonul de garnizoană, indiferent cui aparține, structurile militare pot executa trageri cu armamentul din dotare. Comandantul garnizoanei încheie un protocol cu comandanții unităților militare care folosesc poligonul de garnizoană, prin care se stabilesc obligațiile acestora privind asigurarea cu personal pentru pază și întreținere, repararea aparaturii, a materialelor și instalațiilor existente în poligon, conform reglementărilor în vigoare. Art. 60. — Când garnizoana folosește spații ale instituțiilor civile, comandantul garnizoanei stabilește, de comun acord cu autoritățile administrației publice locale, programul orar de folosire și condițiile contractuale, conform legislației în vigoare. Art. 61. — Comandantul garnizoanei dă dispoziții pentru întreținerea, paza și securitatea obiectivelor de garnizoană și a bunurilor de interes comun din garnizoană, stabilind obligațiile ce revin fiecărei unități/formațiuni militare. SECȚIUNEA a 3-a Relațiile cu administrația publică locală, cu instituțiile civile și cu populația din garnizoană Art. 62. — (1) Problemele care necesită o reglementare comună între unitățile, subunitățile, serviciile și formațiunile militare și autoritățile administrației publice locale, instituțiile civile sau populația din garnizoană se rezolvă de comandantul garnizoanei, în limita competențelor stabilite sau cu aprobarea eșalonului superior, împreună cu conducătorii acestor instituții. (2) în cazuri deosebite, când se solicită ajutorul direct la o unitate militară, comandantul acesteia cere aprobarea comandantului/șefului eșalonului superior pentru intervenție și acționează potrivit ordinelor primite de la comandantul garnizoanei. (3) Comandantul unității militare cantonate temporar în localitate sau dispuse în apropierea acesteia rezolvă eventualele litigii înaintea terminării misiunii, raportând despre aceasta comandantului garnizoanei. Art. 63. — (1) în situații de criză, unitățile, subunitățile, serviciile și formațiunile militare trebuie să fie în măsură să acționeze pentru înlăturarea urmărilor dezastrelor, pe lângă îndeplinirea misiunilor specifice. (2) Comandantul garnizoanei și comandanții unităților militare cu potențial sporit de acțiune în asemenea situații fac parte din comitetul local/județean pentru situații de urgență/Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență, în funcție de specificul crizei. (3) La șeful comenduirii garnizoanei și la ofițerul cu protecția civilă din garnizoană există permanent o situație actualizată cu forțele și mijloacele de intervenție în situații de urgență, aparținând Ministerului Apărării Naționale. Semestrial, până la 15 iunie și 15 decembrie, comandanții de unități militare înaintează comandantului de garnizoană situația cu efectivele și tehnica disponibilă pe funcții de sprijin. (4) Legăturile dintre comandantul garnizoanei și comandanții de unități militare în astfel de situații sunt asigurate prin telefon, radio, curieri sau cu mijloace auto. Art. 64. — (1) Forțele aparținând Ministerului Apărării Naționale, prevăzute în Planul de intervenție în situații de urgență, acționează pe baza ordinului comandantului garnizoanei, transmis inițial prin notă telefonică și ulterior în scris. (2) Coordonarea acțiunilor forțelor participante la înlăturarea urmărilor situațiilor de urgență se face de către persoana împuternicită, după caz, de Comitetul Național pentru Situații de Urgență ori de comitetul ministerial/județean/al municipiului București pentru situații de urgență. (3) Pe baza ordinului primit pentru intervenție, comandanții unităților militare asigură echiparea și dotarea subunităților respective și le precizează scopul acțiunii, itinerarul, ora începerii, durata, logistica, legăturile și măsurile de sănătate și securitate în muncă în condițiile specifice. (4) La sosirea în raionul de intervenție, comandantul unității/subunității/detașamentului militar primește detalii de la reprezentantul administrației publice locale și îl informează pe acesta despre valoarea efectivelor și a tehnicii și capacitatea de acțiune a acestora în funcție de situația creată. (5) Dacă la locul intervenției nu este prezent reprezentantul administrației publice locale, comandantul unității/subunității/ detașamentului militar trece din proprie inițiativă la îndeplinirea 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 misiunii primite, coordonând permanent acțiunile cu cele ale forțelor și mijloacelor din zonă. Art. 65. — în situația producerii unor incendii la obiectivele militare sau la cele civile din garnizoană, comandantul garnizoanei ordonă punerea în aplicare a Planului de cooperare între structurile militare din garnizoană privind intervenția și sprijinul reciproc de apărare împotriva incendiilor pentru obiectivele de garnizoană, iar apoi raportează comandantului eșalonului superior. Art. 66. — (1) La mobilizare și/sau la război, activitatea în garnizoană se desfășoară în baza Planului de mobilizare a garnizoanei adaptat la condițiile create sau în baza ordonanțelor militare emise de comandantul garnizoanei conform legii. (2) Deplasările în garnizoană, în afara celor care se înscriu în punerea în aplicare a planului de mobilizare, sunt limitate sau interzise. (3) Dacă în garnizoană sunt unități militare de aviație sau de apărare antiaeriană, comandantul garnizoanei solicită date privind acțiunile inamicului aerian în vederea înștiințării la timp a unităților militare despre pericolul atacurilor din aer asupra garnizoanei. (4) Comandantul garnizoanei păstrează legătura cu inspectoratul pentru situații de urgență județean/al municipiului București, în vederea înlăturării efectelor acțiunii inamicului asupra cazărmilor și raioanelor de mobilizare din garnizoană. Art. 67. — Comandantul militar al județului/municipiului București, numit la mobilizare și/sau la război, preia de la comandantul garnizoanei activitatea de desfășurare a mobilizării unităților militare, ia cunoștință de problemele existente și de măsurile luate. CAPITOLUL IV Serviciul în garnizoană Art. 68. — (1) Personalul necesar pentru serviciul în garnizoană este stabilit de comandantul garnizoanei, în funcție de specificul unităților militare aflate permanent în garnizoană. (2) în toate garnizoanele se execută următoarele servicii: a) serviciul de permanență; b) serviciul de control; c) serviciul de intervenție; d) serviciul de relații cu publicul. SECȚIUNEA 1 Serviciul de permanență Art. 69. — (1) Serviciul de permanență este îndeplinit de ofițerul de serviciu pe garnizoană. Ofițerii de serviciu pe garnizoană se numesc din rândul ofițerilor/subofițerilor stabiliți de unitățile militare din garnizoană, conform planificării aprobate de comandantul garnizoanei. (2) în garnizoanele cu număr mare de unități militare și trafic intens de vehicule militare se poate organiza și executa serviciul permanent pentru controlul circulației cu ofițeri și subofițeri din cadrul unităților militare din garnizoană, în baza Graficului cu rândul la serviciu aprobat de comandantul garnizoanei. (3) în Garnizoana București, ofițerii/subofițerii de serviciu pe garnizoană se numesc din rândul personalului Comandamentului Garnizoanei București, conform planificării aprobate de comandant. (4) în garnizoanele de categoria a lll-a, serviciul de permanență se organizează la ordinul comandantului garnizoanei. (5) Durata serviciului este de 24 de ore și se execută la sediul comenduirii garnizoanei/Comandamentului Garnizoanei București. (6) Ofițerul de serviciu pe garnizoană îndeplinește atribuțiile stabilite de șeful comenduirii garnizoanei și aprobate de comandantul garnizoanei. Indiferent de specificul garnizoanei, ofițerul de serviciu pe garnizoană execută următoarele: a) se documentează asupra activităților care se desfășoară sau se organizează în garnizoană în timpul serviciului său; b) se informează la unitățile, subunitățile, serviciile, formațiunile și asociațiile militare din garnizoană asupra problemelor a căror rezolvare implică garnizoana; c) ia cunoștință de prezența în garnizoană a unor personalități militare sosite în control/vizită și de programul acestora, în vederea informării oportune a unităților militare interesate; d) cunoaște unde pot fi găsite în orice moment persoanele din conducerea garnizoanei sau cele care deservesc obiectivele din garnizoană: poligonul, depozitul, cercul militar, popota, căminul de garnizoană, restaurantul militar. SECȚIUNEA a 2-a Serviciul de control Art. 70. — (1) Serviciul de control în garnizoană constă în: a) controlul pazei obiectivelor de garnizoană, executat de ofițerii de control numiți de comandantul garnizoanei, propuși de comandanții de unități militare, în baza Graficului cu rândul la serviciu în garnizoană; b) controlul comportării militarilor în afara unităților militare, executat de ofițerii de control numiți de comandantul garnizoanei, propuși de comandanții de unități militare, în baza Graficului cu rândul la serviciu în garnizoană; c) controlul circulației și folosirii autovehiculelor militare, executat de echipaje de poliție militară din cadrul Ministerului Apărării Naționale, în cooperare cu echipaje de poliție din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, în baza Graficului cu rândul la serviciu în garnizoană, Planului acțiunilor comune, Planului de control lunar și Planului de control zilnic. (2) Constatările serviciului de control se consemnează în registrul unic de control, existent la ofițerul de serviciu pe garnizoană și prezentat zilnic șefului comenduirii garnizoanei/locțiitorului comandantului garnizoanei — în Garnizoana București — pentru stabilirea măsurilor necesare și informarea comandanților structurilor militare implicate despre aspectele constatate în timpul executării controalelor. Art. 71. — (1) Ofițerul de control își îndeplinește atribuțiile conform documentelor aprobate de comandantul garnizoanei, în zilele și între orele stabilite, diferit de la un serviciu la altul. (2) Când se controlează paza unui obiectiv de garnizoană, ofițerul de control are asupra sa delegația de serviciu nominalizată, semnată de comandantul garnizoanei, carnetul de însemnări, legitimația militară și cartea de identitate. Rezultatele controlului sunt consemnate în Fișa pazei și în Registrul unic de control al garnizoanei și se prezintă comandantului garnizoanei pentru a stabili măsurile ce se impun. (3) Când se controlează comportarea militarilor din garnizoană în afara unității militare, ofițerul de control are asupra sa delegația de serviciu, semnată de comandantul garnizoanei, legitimația militară, cartea de identitate. Rezultatele controlului sunt consemnate în Registrul unic de control al garnizoanei și sunt transmise unității militare căreia îi aparțin militarii găsiți în neregulă. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VIII.2010 13 (4) Echipajele de controlori auto aparținând Ministerului Apărării Naționale supraveghează circulația autovehiculelor militare, urmărind respectarea de către conducătorii auto a legislației privind circulația pe drumurile publice, verifică starea tehnică și de întreținere, legalitatea și eficiența curselor, completarea documentelor de exploatare și transport. Constatările serviciului de control se consemnează în Registrul unic de control al garnizoanei existent la ofițerul de serviciu pe garnizoană și prezentat zilnic șefului comenduirii garnizoanei/locțiitorului comandantului garnizoanei — în Garnizoana București — pentru stabilirea măsurilor necesare și informarea comandanților structurilor militare implicate despre neregulile constatate în timpul executării controalelor. (5) Ofițerul de control poate avea la dispoziție un mijloc de transport pentru exercitarea atribuțiilor. Când este însoțit de patrula de intervenție, asigurarea mijlocului de transport este obligatorie. (6) Ținuta ofițerilor de control, a controlorilor auto și a patrulei de intervenție este cea de serviciu. Atunci când situația impune, la ordinul comandantului garnizoanei, personalul de control are asupra lui armamentul individual și muniția aferentă. în unele situații și locuri, cum ar fi manifestări internaționale, expoziții, zone de agrement, la ordinul comandantului garnizoanei, ținuta personalului de control este civilă. Art. 72. — (1) Potrivit ordinului eșalonului superior sau din proprie inițiativă, comandantul garnizoanei poate numi ofițeri/subofițeri de control și în localitățile din împrejurimile garnizoanei, pe comunicațiile mai aglomerate, la aeroporturi sau în porturi. (2) Pentru executarea controlului, comandantul garnizoanei asigură mijloace de transport. SECȚIUNEA a 3-a Serviciul de intervenție Art. 73. — (1) Serviciul de intervenție este organizat pentru sprijinul personalului de control și restabilirea disciplinei în garnizoană. Acesta se execută de patrulele de intervenție. (2) Patrula de intervenție se compune din comandant — subofițer — și un număr de soldați și gradați voluntari, în funcție de importanța misiunii și de posibilitățile de asigurare, de regulă, din rândul subunităților de poliție militară din garnizoană. (3) Patrula de intervenție are asupra sa armament, muniție, tehnică mobilă de legătură și se deplasează cu mijloace de transport. (4) în zonele unde sunt și unități militare ale Ministerului Administrației și Internelor, patrula de intervenție are compunere mixtă; în această situație, cel mai mare în grad este numit comandantul patrulei. Art. 74. — (1) Comandantul garnizoanei organizează și execută controale inopinate în garnizoană, personal sau prin comisii, din care va face parte obligatoriu comandantul/reprezentantul unității militare din zona respectivă sau cel care are responsabilități în desfășurarea activităților la nivel de garnizoană. (2) Rezultatele controalelor se înscriu în Registrul unic de control al garnizoanei, iar problemele reieșite sunt analizate de urgență în consiliul de garnizoană în vederea soluționării. SECȚIUNEA a 4-a Serviciul de relații cu publicul Art. 75. — în Garnizoana București, în garnizoanele de categoria I și, dacă sunt posibilități, și în cele de categoria a ll-a se desemnează ofițer/subofițer/personal civil contractual pentru relații cu publicul. Art. 76. — (1) Ofițerul/Subofițerul/Personalul civil desemnat pentru relații cu publicul planifică audiențele și ieșirile la raport, participă la acestea, rezolvă corespondența și problemele ridicate de petiționari în conformitate cu rezoluțiile comandantului garnizoanei. (2) Ofițerul/Subofițerul/Personalul civil desemnat pentru relații cu publicul transmite solicitanților modul de rezolvare a problemelor ridicate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. CAPITOLUL V Logistica garnizoanei Art. 77. — (1) Comandantul garnizoanei solicită, primește și repartizează, potrivit reglementărilor în vigoare, resursele financiare și materiale prin unitatea militară al cărei comandant este, cu specificațiile necesare în acest sens. (2) Unitatea militară al cărei comandant este comandantul garnizoanei are în evidență toate obiectivele de garnizoană și verifică, prin structurile specializate, respectarea legalității privind întrebuințarea resurselor alocate și gestionarea valorilor materiale încredințate. Art. 78. — (1) Materialele și motoresursele consumate pentru activități în garnizoană, din ordinul comandantului garnizoanei, de unitățile militare din garnizoană se scad sau se suplimentează de eșalonul superior al unităților militare respective pe baza documentelor justificative întocmite de unitatea militară și confirmate de comandantul garnizoanei. (2) Pentru acțiunile întreprinse, cu aprobările necesare, în favoarea unor instituții sau autorități ale administrației publice locale se percepe contravaloarea motoresurselor consumate, calculată conform reglementărilor în vigoare sau planurilor de cooperare. Art. 79. — în cazul decesului cadrelor militare în activitate/în rezervă/în retragere, comandantul garnizoanei, prin unitatea militară de care a aparținut persoana decedată sau prin unitatea de garnizoană, în celelalte situații, asigură următoarele: a) locul de veci, pentru cadrele militare și membrii familiilor acestora; b) funeralii cu onoruri militare, potrivit gradului avut; c) confecționarea sicriului și a crucii, cu perceperea costului pentru materialele folosite; d) mijlocul de transport; e) oficierea serviciului religios, gratuit, de preoții militari, acolo unde sunt încadrați; f) deservirea la mormânt; g) contra cost, masa de pomenire prin popota unității/garnizoanei, acolo unde este posibil, în condițiile prevăzute în reglementările în vigoare. Art. 80. — Ceremoniile militare planificate în localități sau în unități militare, desfășurate cu aprobarea comandantului garnizoanei, sunt susținute logistic de administrația publică locală sau, după caz, de unitatea militară respectivă ori de unitatea militară de garnizoană. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VIII.2010 ANEXĂ*) la regulament DIAGRAMA DE RELAȚII A GARNIZOANEI *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 554/6.VI II .2010 15 MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE ORDIN privind intrarea în vigoare a unor tratate internaționale în temeiul art. 25 alin. (9) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, constatând că părțile au îndeplinit procedurile legale necesare pentru intrarea în vigoare a tratatelor internaționale enumerate mai jos, ministrul afacerilor externe emite prezentul ordin. Art. 1. — La data de 1 aprilie 2009 a intrat în vigoare Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Suediei privind cooperarea în domeniile energie și mediu, semnat la Stockholm la 16 decembrie 2008, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 279/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 175 din 20 martie 2009. Art. 2. — La data de 21 mai 2010 a intrat în vigoare Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Bulgaria ce reglementează activitățile la trecerea frontierei feroviare, semnat la Ruse la 9 februarie 2007, ratificat prin Legea nr. 166/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 700 din 15 octombrie 2008. Art. 3. — La data de 25 mai 2010 a intrat în vigoare Acordul privind cooperarea în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Tunisiene, semnat la Tunis la 11 iunie 2009, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 302/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 239 din 15 aprilie 2010. Art. 4. — La data de 28 mai 2010 a intrat în vigoare Protocolul dintre Inspectoratul General al Poliției de Frontieră din cadrul Ministerului Administrației și Internelor din România și Administrația Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei privind regulile de navigație pe apele de frontieră pentru mijloacele de navigație aparținând autorităților de frontieră ale României și Ucrainei, precum și modul de cooperare pe timpul executării pazei și supravegherii frontierei de stat româno-ucrainene, semnat la lalta la 22 octombrie 2009, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 406 din 28 aprilie 2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 20 mai 2010. Art. 5. — La data de 7 iunie 2010 a intrat în vigoare Programul de colaborare în domeniile învățământului, științei, culturii, mass-mediei, tineretului și sportului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Bulgaria pentru anii 2009—2012, semnat la București la 11 decembrie 2009, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 449/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 363 din 2 iunie 2010. Art. 6. — La data de 16 iunie 2010 a intrat în vigoare Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Bulgaria privind cooperarea polițienească transfrontalieră în materie penală, semnat la Vidin la 19 mai 2009, ratificat prin Legea nr. 101/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 7 iunie 2010. Art. 7. — La data de 21 iunie 2010 a intrat în vigoare Protocolul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova, semnat la București la 13 noiembrie 2009, la Acordul privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova, semnat la București la 14 august 1992, ratificat prin Legea nr. 104/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393 din 14 iunie 2010. Art. 8. — La data de 23 iunie 2010 a intrat în vigoare Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Croația cu privire la cooperarea economică și tehnică, semnat la Zagreb la 29 aprilie 2009, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 444/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 396 din 15 iunie 2010. Art. 9. — La data de 1 iulie 2010 a intrat în vigoare Acordul dintre România și Republica Coreea în domeniul securității sociale, semnat la Seul la 11 septembrie 2008, ratificat prin Legea nr. 327/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 744 din 2 noiembrie 2009. Art. 10. — La data de 1 iulie 2010 a intrat în vigoare Aranjamentul administrativ, semnat la București la 21 ianuarie 2010, pentru aplicarea Acordului dintre România și Republica Coreea în domeniul securității sociale, semnat la Seul la 11 septembrie 2008, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 405/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 20 mai 2010. Art. 11. — La data de 2 iulie 2010 a intrat în vigoare Memorandumul de înțelegere dintre Ministerul Mediului și Pădurilor al României și Ministerul Mediului al Republicii Moldova privind colaborarea în domeniul protecției mediului, semnat la București la 27 aprilie 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 593/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 29 iunie 2010. Art. 12. — La data de 8 iulie 2010 a intrat în vigoare Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Turcia privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București la 3 martie 2008, ratificat prin Legea nr. 12/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din 23 februarie 2009. Art. 13. — La data de 16 iulie 2010 a intrat în vigoare Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Bulgaria privind înființarea și funcționarea Centrului comun de contact de cooperare polițienească și vamală, semnat la Vidin la 19 mai 2009, ratificat prin Legea nr. 101/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 7 iunie 2010. Ministrul afacerilor externe, Teodor Baconschi București, 23 iulie 2010. Nr. 1.199. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC 7 — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a Vll-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locația: București EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 445406 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554/6.VIII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495