MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 552 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joⁱ’ ⁵ august 2010 ' ' , SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 739. — Hotărâre privind schimbarea încadrării în categorii funcționale și a regimului juridic al unui sector de drum din județul Sibiu, precum și pentru modificarea traseului drumului național DN 1........................ 2-3 740. — Hotărâre privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată rămase de expropriat, situate pe amplasamentul lucrării „Reabilitare DN 66 Petroșani—Simeria, între km 131+000 și km 210+516, din cadrul etapei a IV-a de reabilitare a drumurilor naționale, pe teritoriul județului Hunedoara”...................................... 3 751. — Hotărâre privind măsurile de reorganizare a direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București, precum și stabilirea numărului de posturi ........................ 4-5 759. — Hotărâre privind acordarea de ajutoare specifice pentru îmbunătățirea calității produselor agricole în sectorul de agricultură ecologică....................... 6-9 Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 528. — Ordin al directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară privind abrogarea alin. (2) al art. 28 din Regulamentul privind conținutul și modul de întocmire a documentațiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară nr. 634/2006........ 9 973/4.592. — Ordin al ministrului sănătății și al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind aprobarea cuantumului taxei anuale pentru efectuarea stagiului de pregătire în vederea obținerii celei de-a doua specialități de către posesorii certificatului de specialist............................................................... 10-11 2.25 8. — Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 819/2008 pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi........................ 12-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind schimbarea încadrării în categorii funcționale și a regimului juridic al unui sector de drum din județul Sibiu, precum și pentru modificarea traseului drumului național DN 1 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 12 din Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transmiterea sectorului de drum național DN 1, km 282+800 — km 285+500, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 1, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în domeniul public al orașului Avrig și în administrarea Consiliului Local al Orașului Avrig, precum și declasarea acestuia din categoria funcțională a drumurilor de interes național și încadrarea în categoria funcțională a drumurilor de interes local. Art. 2. — Se aprobă modificarea traseului drumului național DN 1, pe sectorul de drum corespunzător lucrării de investiție „Eliminare puncte periculoase pe DN 1, km 282+500 — km 285+500 și pasaj denivelat la km 283+140 la Avrig”, potrivit anexei nr. 2. Art. 3. — Predarea-preluarea sectorului de drum prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 4. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 5. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 540/2000 privind aprobarea încadrării în categorii funcționale a drumurilor publice și a drumurilor de utilitate privată deschise circulației publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 și 338 bis din 20 iulie 2000, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează în mod corespunzător. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 21 iulie 2010. Nr. 739.’ ANEXA Nr. 1 DATELE DE IDENTIFICARE ale sectorului de drum național care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A., în domeniul public al orașului Avrig și în administrarea Consiliului Local al Orașului Avrig, județul Sibiu, și care se declasează din categoria funcțională a drumurilor de interes național și se încadrează în categoria funcțională a drumurilor de interes local Nr. Indicativul și pozițiile Persoana juridică Persoana juridică Lungime Indicativ crt. kilometrice de la care se transmite sectorul de drum la care se transmite sectorul de drum totală nou Nr. M.F.P. ale sectorului de drum (km) Domeniul public al statului DN 1 și din administrarea Ministerului Domeniul public al orașului 1 km 282+800 --- Transporturilor și Infrastructurii, Avrig, județul Sibiu, L = 2,7 Strada 12143 km 285+500 prin Compania Națională de și în administrarea Consiliului (parțial) Autostrăzi și Drumuri Naționale Local al Orașului Avrig din România --- S.A. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 3 ANEXA Nr. 2 DATELE DE IDENTIFICARE ale unui drum național care își modifică traseul Nr. Indicativul și traseul Poziția kilometrică Lungimea Poziția kilometrică Lungime Nr. crt. inițial al drumului inițială traseului inițial Traseul nou al drumului traseu nou traseu nou M.F.P. origine destinație origine destinație DN 1 București--- DN 1 București---Brașov--- 1 Brașov---Avrig---Cluj--- 007+050 642+327 571,629 km Avrig---Cluj--- 007+050 642+327 571,629 km 12143 frontieră Ungaria frontieră Ungaria GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată rămase de expropriat, situate pe amplasamentul lucrării „Reabilitare DN 66 Petroșani—Simeria, între km 131+000 și km 210+516, din cadrul etapei a IV-a de reabilitare a drumurilor naționale, pe teritoriul județului Hunedoara” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. II din Legea nr. 184/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de autostrăzi și drumuri naționale, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată rămase de expropriat, situate pe amplasamentul lucrării „Reabilitare DN 66 Petroșani—Simeria, între km 131+000 și km 210+516, din cadrul etapei a IV-a de reabilitare a drumurilor naționale, pe teritoriul județului Hunedoara”, expropriator fiind statul român, prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Art. 2. — Se aprobă ca justă despăgubire pentru imobilele ce constituie amplasamentul pentru lucrarea prevăzută la art. 1 suma globală estimată de 489 mii lei, alocată prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita prevederilor anuale aprobate cu destinația de contribuție a Guvernului României la împrumutul acordat de Banca Europeană de Investiții prin Contractul de finanțare dintre România și Banca Europeană de Investiții și Administrația Națională a Drumurilor din România (AND) pentru finanțarea Proiectului de reabilitare a drumurilor, etapa a IV-a, semnat la București la 6 noiembrie 2000, ratificat prin Legea nr. 527/2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 687 din 30 octombrie 2001, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Suma prevăzută la art. 2 se virează de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în termen de cel mult 30 de zile de la data solicitării acesteia, într-un cont bancar deschis pe numele Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. pentru lucrarea prevăzută la art. 1, în vederea efectuării despăgubirilor în cadrul procedurilor de expropriere, în condițiile legii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 21 iulie 2010. Nr. 740.’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind măsurile de reorganizare a direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București, precum și stabilirea numărului de posturi în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 4 alin. (1) și al art. 17 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2010 privind unele măsuri pentru reorganizarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și a unor instituții publice aflate în subordinea acestuia, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Ca urmare a comasării prin absorbție și a preluării activității Oficiului Național al Produselor Tradiționale și Ecologice Românești, care se desființează, precum și a preluării activității de dezvoltare rurală de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București se reorganizează ca direcții pentru agricultură județene și a municipiului București, servicii publice deconcentrate, aflate în subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, finanțate integral de la bugetul de stat. Art. 2. — (1) Numărul maxim de posturi prevăzut pentru direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București este de 1.255. (2) Numărul maxim de posturi pentru fiecare direcție pentru agricultură județeană și a municipiului București se stabilește prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale. (3) Structura organizatorică, statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare ale direcțiilor pentru agricultură județene și a municipiului București se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale. Art. 3. — (1) Personalul direcțiilor pentru agricultură județene și a municipiului București este format din personalul fostelor direcții pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București, precum și din cel preluat de la Oficiul Național al Produselor Tradiționale și Ecologice Românești. (2) Preluarea personalului de la Oficiul Național al Produselor Tradiționale și Ecologice Românești la direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București, organizate conform prevederilor prezentei hotărâri, se va face în limita numărului de posturi aprobat. (3) încadrarea personalului în numărul de posturi aprobat și pe noile funcții din cadrul direcțiilor pentru agricultură județene și a municipiului București, precum și stabilirea drepturilor salariale aferente se realizează prin decizie a directorului executiv, cu respectarea termenelor și a procedurii stabilite de legea aplicabilă fiecărei categorii de funcții. Art. 4. — Patrimoniul Oficiului Național al Produselor Tradiționale și Ecologice Românești se preia de către direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București, pe baza bilanțului contabil de închidere al instituțiilor care predau, însoțit de balanța de verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situația fluxurilor de trezorerie și celelalte anexe ce se întocmesc la finele anului, împreună cu protocolul de predare-preluare, încheiat în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 5. — (1) Direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București sunt responsabile cu implementarea la nivel județean a strategiei și a Programului de guvernare în domeniile agriculturii și producției alimentare, îmbunătățirilor funciare, precum și în domeniile conexe: fitosanitar, conservarea și managementul durabil al solurilor și al resurselor genetice vegetale și animale. (2) Pentru realizarea obiectivelor din domeniile de activitate, direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București exercită funcția de autoritate competentă la nivel județean prin care Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale asigură implementarea, monitorizarea și controlul aplicării și respectării reglementărilor în domeniile sale de activitate. (3) Direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București asigură colectarea, prelucrarea și raportarea datelor statistice și operative din domeniul de activitate, în conformitate cu cerințele legislației naționale și comunitare în domeniu. (4) Direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului București realizează inspecțiile tehnice din domeniul de activitate, în conformitate cu cerințele legislației naționale și comunitare în domeniu. (5) Atribuțiile specifice direcțiilor pentru agricultură județene și a municipiului București se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, în termen de 10 zile de la publicarea prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 6. — (1) în subordinea direcțiilor pentru agricultură județene și a municipiului București funcționează oficii de studii pedologice și agrochimice. (2) Oficiile de studii pedologice și agrochimice județene se organizează și funcționează ca instituții publice cu personalitate juridică, în subordinea direcțiilor pentru agricultură județene și a municipiului București, având denumirea prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (3) Coordonarea tehnică a oficiilor de studii pedologice și agrochimice județene se asigură de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, iar cea științifică, de Institutul de Cercetări Pedologice și Agrochimice. (4) Oficiile de studii pedologice și agrochimice județene sunt instituții publice finanțate din venituri proprii. (5) De la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, se alocă fonduri pentru finanțarea cheltuielilor anuale necesare elaborării studiilor pedologice și agrochimice și sistemului național și județean de monitorizare sol-teren pentru agricultură și sol-vegetație forestieră pentru silvicultură, precum și participării la organismele internaționale de specialitate. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 5 Art. 7. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 477/1990 privind unele măsuri pentru îmbunătățirea activității direcțiilor generale pentru agricultură și industrie alimentară județene și a municipiului București, precum și a altor unități agricole, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 8 mai 1992, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 21 iulie 2010. Nr. 751. ANEXĂ LISTA oficiilor de studii pedologice și agrochimice 1. Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Alba 2. Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Arad 3. Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Argeș 4. Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Bacău 5. Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Bihor 6. Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Botoșani 7. Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Brașov 8. Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Brăila 9. Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Buzău 10. Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Călărași 11. Oficiul de Studii Pedologice și Agrochimice Cluj 12. Oficiul de Studi 13. Oficiul de Studi 14. Oficiul de Studi 15. Oficiul de Studi 16. Oficiul de Studi 17. Oficiul de Studi 18. Oficiul de Studi 19. Oficiul de Studi 20. Oficiul de Studi 21. Oficiul de Studi 22. Oficiul de Studi 23. Oficiul de Studi 24. Oficiul de Studi 25. Oficiul de Studi 26. Oficiul de Studi 27. Oficiul de Studi 28. Oficiul de Studi 29. Oficiul de Studi 30. Oficiul de Studi 31. Oficiul de Studi 32. Oficiul de Studi 33. Oficiul de Studi 34. Oficiul de Studi 35. Oficiul de Studi 36. Oficiul de Studi 37. Oficiul de Studi Pedologice și Agrochimice Constanța Pedologice și Agrochimice Dâmbovița Pedologice și Agrochimice Dolj Pedologice și Agrochimice Galați Pedologice și Agrochimice București Pedologice și Agrochimice Gorj Pedologice și Agrochimice Harghita Pedologice și Agrochimice Hunedoara Pedologice și Agrochimice Ialomița Pedologice și Agrochimice lași Pedologice și Agrochimice Maramureș Pedologice și Agrochimice Mehedinți Pedologice și Agrochimice Mureș Pedologice și Agrochimice Neamț Pedologice și Agrochimice Olt Pedologice și Agrochimice Prahova Pedologice și Agrochimice Satu Mare Pedologice și Agrochimice Sălaj Pedologice și Agrochimice Sibiu Pedologice și Agrochimice Suceava Pedologice și Agrochimice Teleorman Pedologice și Agrochimice Timiș Pedologice și Agrochimice Tulcea Pedologice și Agrochimice Vaslui Pedologice și Agrochimice Vâlcea Pedologice și Agrochimice Vrancea 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind acordarea de ajutoare specifice pentru îmbunătățirea calității produselor agricole în sectorul de agricultură ecologică în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și având în vedere prevederile art. 68 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune și de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Prezenta hotărâre stabilește cadrul juridic de acordare de plăți anuale suplimentare exploatațiilor înregistrate în sistemul de agricultură ecologică din producția vegetală și animalieră, în conformitate cu prevederile art. 68 alin. (1) lit. (a) (ii) — îmbunătățirea calității produselor agricole din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune și de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003 al Consiliului în ceea ce privește ajutorul, denumit în continuare Regulamentul (CE) nr. 73/2009. Art. 2. — Ajutorul specific se acordă sub formă de plăți anuale suplimentare exploatațiilor din producția vegetală și animalieră, care sunt înregistrate în sistemul de agricultură ecologică, se află în perioada de trecere de la agricultura convențională la agricultura ecologică — perioadă numită în continuare conversie — în conformitate cu prevederile art. 17 din Regulamentul (CE) nr. 834/2007 al Consiliului din 28 iunie 2007 privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice, precum și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91 și ale art. 36 din Regulamentul (CE) nr. 889/2008 al Comisiei din 5 septembrie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice în ceea ce privește producția ecologică, etichetarea și controlul, care dețin un contract încheiat cu un organism de inspecție și certificare și se angajează să rămână în acest sistem de agricultură pe o durată de 5 ani. Art. 3. — (1) Beneficiarii ajutorului specific sunt producătorii agricoli, persoane juridice și/sau persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale constituite potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările ulterioare, active, înregistrate în fiecare an în sistemul de agricultură ecologică și care se află sub contract cu un organism de inspecție și certificare aprobat în România, denumiți în continuare beneficiari. (2) Beneficiarii din producția vegetală trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să aibă în folosință suprafețe agricole de cel puțin 0,30 ha; b) să fie înregistrați, în fiecare an pentru care solicită ajutorul specific, la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale ca producători în agricultura ecologică; c) să încheie un contract cu un organism de inspecție și certificare, organism aprobat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale; d) să dețină un certificat de conformitate/master certificat/ certificat de confirmare a conversiei emis producătorului de organismul de inspecție și certificare cu care a încheiat contractul; e) să nu aibă datorii restante la bugetul de stat sau la bugetul local. (3) Beneficiarii din producția animalieră pentru speciile: păsări, bovine și ovine/caprine trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să fie înregistrați, în fiecare an pentru care solicită ajutorul specific, la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale ca producători în agricultura ecologică; b) să aibă încheiat un contract cu un organism de inspecție și certificare, organism aprobat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale; c) să dețină un certificat de conformitate/master certificat/ certificat de confirmare a conversiei emis producătorului de organismul de inspecție și certificare cu care a încheiat contractul; d) să nu aibă datorii restante la bugetul de stat sau la bugetul local. (4) Beneficiarii din apicultură trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să fie înregistrați, în fiecare an pentru care solicită ajutorul specific, la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale ca producători în agricultura ecologică; b) să aibă încheiat un contract cu un organism de inspecție și certificare, organism aprobat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale; c) să dețină un certificat de conformitate/master certificat/ certificat de confirmare a conversiei emis producătorului de organismul de inspecție și certificare cu care a încheiat contractul; d) să nu aibă datorii restante la bugetul de stat sau la bugetul local. Art. 4. — (1) Valoarea ajutorului specific, în cuantum total de 3.098.000 euro, va fi calculată la un curs euro — leu ce este stabilit de Banca Central Europeană la ultima cotație a lunii septembrie și care este publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. (2) Plafoanele alocate anual pentru producția vegetală în conversie și producția animalieră în conversie pe specii, în funcție de dimensiunea exploatației, sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (3) Cuantumul plății anuale suplimentare pe exploatație se calculează de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, după finalizarea verificărilor, prin raportarea plafoanelor alocate prevăzute în anexă la numărul de beneficiari eligibili, pentru fiecare dimensiune a exploatației din producția vegetală și MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 7 animalieră, în limita plății anuale suplimentare maxime/ exploatație. (4) în situația în care, având în vedere plafoanele maxime alocate pe fiecare categorie, beneficiarii dintr-o anumită categorie, atât din producția vegetală, cât și din producția animalieră și apicultură, nu utilizează în totalitate plafonul alocat anual pe această categorie, diferența se redistribuie la celelalte categorii. Art. 5. — (1) Beneficiarii prevăzuți la art. 3 completează și depun cererea de solicitare a ajutorului specific la centrul județean, respectiv al municipiului București al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură pe raza teritorială unde se află exploatația, însoțită de următoarele documente: a) copie de pe buletinul/cartea de identitate a titularului, a administratorului sau a împuternicitului; b) copie de pe certificatul de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerțului/certificatul de înregistrare fiscală, după caz; c) copie de pe documentele care fac dovada folosinței terenului; d) copie de pe fișa de înregistrare în agricultura ecologică a beneficiarului, pe anul pentru care solicită ajutorul specific, aprobată de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale; e) copie de pe contractul încheiat între beneficiar și un organism de inspecție și certificare, organism aprobat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale; f) copie de pe certificatul de conformitate/master certificatul/ certificatul de confirmare a conversiei emis producătorului de organismul de inspecție și certificare, în care să se menționeze: statutul exploatației în conversie anul 1, anul 2, anul 3, cultura, suprafața, numărul de animale, numărul de familii de albine; g) o notificare emisă beneficiarului de către organismul de inspecție și certificare, care să ateste următoarele: (i) nu a intervenit nicio cauză de încetare ori de desființare a contractului încheiat între beneficiar și organismul de inspecție și certificare; (ii) beneficiarul se află în continuare integrat în sistemul de control al organismului respectiv; h) angajamentul beneficiarului prin care acesta se obligă să se mențină în sistemul de agricultură ecologică pe o perioadă de 5 ani de la data solicitării sprijinului specific și să aplice în exploatațiile sale regulile și principiile agriculturii ecologice stabilite în Regulamentul (CE) nr. 834/2007 al Consiliului; i) certificate care să ateste lipsa datoriilor restante fiscale și sociale, emise de direcțiile generale ale finanțelor publice și de primăriile de pe raza cărora își au sediul social beneficiarii de ajutor specific. (2) Beneficiarii care solicită ajutor specific pentru pășuni permanente (pășuni și fânețe) și nu dețin animale crescute în sistem ecologic trebuie să depună copii de pe facturile fiscale, din care să rezulte că livrează furajele în conversie, recoltate de pe pășune, unui crescător de animale înregistrat în sistemul de agricultură ecologică sau o copie de pe contractul încheiat cu un crescător de animale ecologice pentru utilizarea pășunii respective. în acest sens beneficiarul depune și o copie de pe fișa de înregistrare a crescătorului de animale căruia îi livrează furajele sau cu care a încheiat contractul. (3) Beneficiarii pot depune o singură cerere de solicitare a ajutorului specific, fie pentru o exploatație din producția vegetală, fie numai pentru una dintre speciile din producția animalieră sau numai pentru o exploatație din apicultură. (4) Toate documentele depuse în copie vor purta sintagma „conform cu originalul”, vor fi semnate și ștampilate. (5) Persoanele fizice neautorizate potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008, cu modificările ulterioare, pot depune cererea, cu obligația să se autorizeze și să depună copie de pe certificatul de înregistrare la registrul comerțului până la data de 15 octombrie 2010. Art. 6. —Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură elaborează modelul cererii, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarului și/sau exploatației, suprafața în conversie anul 1, anul 2, anul 3, numărul de animale din speciile păsări, bovine, ovine/caprine, numărul de familii de albine pentru care se solicită ajutorul specific, coordonatele bancare, angajamente și declarații, precum și instrucțiuni de completare. Art. 7. —Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură pune la dispoziția beneficiarilor, prin centrele locale/județene, formularele de cereri, care se completează, se depun, se înregistrează, se verifică, se aprobă și se centralizează la centrele județene, conform procedurilor interne. Art. 8. — (1) Termenul-limită de depunere a cererilor este data de 31 august a fiecărui an. (2) Beneficiarii solicită organismelor de inspecție și certificare eliberarea, până la data de 15 august a fiecărui an, a certificatului de conformitate/master certificatului/certificatului de confirmare a conversiei. Art. 9. —Ajutorul specific prevăzut la art. 1 se acordă anual, începând cu anul 2010, și reprezintă un sprijin financiar aferent Fondului European de Garantare Agricolă, care se acordă temporar de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Art. 10. — Plățile pentru ajutorul specific prevăzut la art. 1 se efectuează începând cu data de 1 decembrie a fiecărui an, până la sfârșitul trimestrului I al anului următor. Art. 11. — (1) în aplicarea prezentei hotărâri, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură elaborează proceduri detaliate de verificare a cererilor și a condițiilor de eligibilitate, proceduri care sunt aduse la cunoștința beneficiarilor prin afișare la sediile Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură și pe site-ul oficial al instituției. (2) în vederea respectării îndeplinirii tuturor condițiilor de eligibilitate, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură poate solicita beneficiarilor documente justificative suplimentare. Art. 12. — (1) în aplicarea prezentei hotărâri, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură efectuează un control la fața locului la minimum 5% din beneficiarii care au depus cererea pentru ajutor specific. (2) Controlul la fața locului se efectuează până la data de 15 octombrie a fiecărui an, conform manualului de proceduri elaborat de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură. (3) După fiecare control efectuat la fața locului se întocmește un raport de control, conform manualului de proceduri elaborat de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură. (4) în cazul în care între data depunerii cererii și data de 15 octombrie a aceluiași an au intervenit modificări ale informațiilor declarate în cerere, în termen de 7 zile lucrătoare de la data apariției acestora, beneficiarul notifică în scris aceste modificări centrului județean, respectiv al municipiului București al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, anexând documentele justificative. Art. 13. — (1) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale transmite, până la data de 15 iulie a fiecărui an sau ori de câte ori este nevoie, Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură Lista beneficiarilor care nu au respectat angajamentul prevăzut la art. 5 alin. (1) lit. h) și au ieșit din sistemul de agricultură ecologică. (2) în urma comunicării primite de la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură procedează la recuperarea sumelor încasate necuvenit de către beneficiari, ca urmare a nerespectării angajamentului prevăzut la art. 5 alin. (1) lit. h), conform legislației în vigoare. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 Art. 14. — (1) Reducerile și excluderile aplicabile cererilor de ajutor specific se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, având în vedere prevederile art. 69 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.122/2009 din 30 noiembrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului în ceea ce privește ecocondiționalitatea, modularea și sistemul integrat de administrare și control în cadrul schemelor de ajutor direct pentru agricultori prevăzute de regulamentul respectiv, precum și de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului în ceea ce privește ecocondiționalitatea în cadrul schemei de ajutoare prevăzute pentru sectorul vitivinicol. (2) Prevederile alin. (1) nu se aplică situațiilor prevăzute la art. 67 și 73 din Regulamentul (CE) nr. 1.122/2009 al Consiliului, iar pentru cazurile de forță majoră se aplică prevederile art. 75 din același regulament. PRIM-MINISTRU București, 21 iulie 2010. Nr. 759.’ EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu ANEXĂ PLAFONUL ANUAL ALOCAT SPRIJINULUI SPECIFIC I. Producție vegetală: culturi anuale, culturi perene, pășuni permanente (pășuni și fânețe) în conversie Plata anuală suplimentară Plafonul alocat anual Categoria Dimensiunea exploatației Numărul exploatațiilor* maximă/exploatație (euro) 1 0,30---5 ha 309 1.500 463.500 2 5,1---20 ha 203 2.300 466.900 3 21---50 ha 88 2.900 255.200 4 51---100 ha 100 3.400 340.000 5 peste 100 ha 223 3.800 847.400 Total 923 X 2.373.000 Estimat. II. Creșterea animalelor în conversie 1. Păsări Categoria Dimensiunea exploatației Plata anuală suplimentară Plafonul alocat anual maximă/exploatație (euro) 1 sub 500 de capete 1.500 9.000 2 peste 500 de capete 3.000 12.000 Total X 21.000 2. Bovine Categoria Dimensiunea exploatației Plata anuală suplimentară Plafonul alocat anual maximă/exploatație (euro) 1 sub 20 de capete 800 440.000 2 peste 20 de capete 2.000 30.000 Total X 470.000 3. Ovine/Caprine Categoria Dimensiunea exploatației Plata anuală suplimentară Plafonul alocat anual maximă/exploatație (euro) 1 sub 20 de capete 500 6.500 2 între 21---100 de capete 1.500 25.500 3 peste 100 de capete 3.500 35.000 Total X 67.000 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 9 4. Apicultură Categoria Dimensiunea exploatației Plata anuală suplimentară Plafonul alocat anual maximă/exploatație (euro) 1 1---50 de familii 750 60.000 2 51---100 de familii 850 59.500 3 peste 101 familii 950 47.500 Total X 167.000 III. Plafonul total alocat pentru plățile anuale suplimentare Sectoarele pentru care se acordă sprijin Plafonul alocat anual (euro) Producția vegetală 2.373.000 Producția animalieră 725.000 Total 3.098.000 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR AGENȚIA NAȚIONALĂ DE CADASTRU Șl PUBLICITATE IMOBILIARĂ ORDIN privind abrogarea alin. (2) al art. 28 din Regulamentul privind conținutul și modul de întocmire a documentațiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenției Naționale de Cadastru si Publicitate Imobiliară nr. 634/2006 Având în vedere prevederile art. 4 lit. a) și c) din Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 58¹ alin. (1) din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, republicată, cu modificările ulterioare, directorul general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin. Art. 1. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă alin. (2) al art. 28 din Regulamentul privind conținutul și modul de întocmire a documentațiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară nr. 634/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.048 din 29 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Directorul general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, Mihai Busuioc București, 28 iulie 2010. Nr. 528. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Nr. 973 din 28 iunie 2010 MINISTERUL EDUCAȚIEI, TINERETULUI Șl SPORTULUI Nr. 4.592 din 28 iulie 2010 ORDIN privind aprobarea cuantumului taxei anuale pentru efectuarea stagiului de pregătire în vederea obținerii celei de-a doua specialități de către posesorii certificatului de specialist Văzând Referatul de aprobare al Direcției generale resurse umane și certificare din cadrul Ministerului Sănătății nr. Cs.A. 6.805/2010, având în vedere prevederile art. 19 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențialului, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 21 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, ministrul sănătății si ministrul educației, cercetării, tineretului si sportului emit următorul ordin: Art. 1. — (1) Se aprobă cuantumul taxei anuale pentru efectuarea stagiului de pregătire în vederea obținerii celei de-a doua specialități de către posesorii certificatului de specialist, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Plata taxei se face în lei, în contul IBAN RO85TREZ7005003XXX000092, CUI 4266456, DTMB (Direcția de Trezorerie a Municipiului București), beneficiar Ministerul Sănătății, adresa: str. Cristian Popișteanu nr. 1—3, sectorul 1, București, cod: 010024, anual, în două tranșe semestriale egale, în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la începutul semestrului. (3) Neplata taxei în condițiile stipulate în angajamentul de plată atrage excluderea definitivă din programul de pregătire. Art. 2. — (1) Din sumele încasate potrivit art. 1 alin. (2), Ministerul Sănătății virează 50% instituțiilor de învățământ superior implicate în pregătire, în termen de 60 de zile calendaristice de la data începerii pregătirii. Ministrul sănătății, Cseke Attila (2) Ministerul Sănătății transmite, în termen de 60 de zile calendaristice de la data începerii pregătirii, instituțiilor prevăzute la alin. (1) tabelele nominale distincte cu persoanele care au achitat taxa, precum și cu cele care nu au achitat-o, în vederea aplicării sancțiunii prevăzute la art. 1 alin. (3). Art. 3. — Direcția generală resurse umane și certificare, direcțiile de sănătate publică, ministerele cu rețea sanitară proprie și instituțiile de învățământ superior implicate în pregătire vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 4. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului sănătății nr. 715/2009 privind aprobarea cuantumului taxei pentru efectuarea pregătirii în vederea obținerii celei de-a doua specialități de către posesorii certificatului de specialist, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 423 din 22 iunie 2009, se abrogă. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu ANEXĂ Cuantumul taxei anuale pentru efectuarea stagiului de pregătire în vederea obținerii celei de-a doua specialități de către posesorii certificatului de specialist A doua specialitate Cuantumul taxei (în lei) 1 2 Alergologie și imunologie clinică 6.450 Anatomie patologică 8.600 Anestezie și terapie intensivă 6.450 Boli infecțioase 6.450 Cardiologie 6.450 Chirurgie cardiovasculară 8.600 Chirurgie dento-alveolară 8.600 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 552/5.VIII.2010 11 1 2 Chirurgie generală 8.600 Chirurgie orală și maxilo-facială 8.600 Chirurgie pediatrică 8.600 Chirurgie plastică --- microchirurgie reconstructivă 8.600 Chirurgie toracică 8.600 Chirurgie vasculară 8.600 Dermatovenerologie 6.450 Diabet zaharat, nutriție și boli metabolice 6.450 Endocrinologie 6.450 Endodonție 8.600 Epidemiologie 8.600 Expertiza medicală a capacității de muncă 6.450 Farmacie clinică 6.450 Farmacologie clinică 6.450 Gastroenterologie 6.450 Genetică medicală 6.450 Geriatrie și gerontologie 6.450 Hematologie 6.450 Igienă 8.600 Laborator farmaceutic 6.450 Medicină de familie 6.450 Medicină de laborator 8.600 Medicină de urgență 6.450 Medicină internă 6.450 Medicină legală 8.600 Medicina muncii 6.450 Medicină nucleară 8.600 Medicină sportivă 6.450 Nefrologie 6.450 Neonatologie 6.450 Neurochirurgie 8.600 Neurologie 6.450 Neurologie pediatrică 6.450 Obstetrică-ginecologie 8.600 Oftalmologie 8.600 Oncologie medicală 6.450 Ortodonție și ortopedie dento-facială 8.600 Ortopedie și traumatologie 8.600 Otorinolaringologie 8.600 Paradontologie 8.600 Pediatrie 6.450 Pneumologie 6.450 Protetică dentară 8.600 Psihiatrie 6.450 Psihiatrie pediatrică 6.450 Radiologie---imagistică medicală 8.600 Radioterapie 6.450 Recuperare, medicină fizică și balneologie 6.450 Reumatologie 6.450 Sănătate publică și management 8.600 Urologie 8.600 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ORDIN privind modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 819/2008 pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 11 alin. (1¹) și (1²) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 78 alin. (5) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 819/2008 pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 404 din 29 mai 2008, cu completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 3 va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Declararea contribuabililor inactivi se face cu data intrării în vigoare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declarați inactivi. (2) Lista contribuabililor declarați inactivi se afișează la sediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală și se publică pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, la secțiunea Informații publice — Informații privind agenții economici. (3) Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declarați inactivi intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afișării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.” 2. Articolul 4 va avea următorul cuprins: „Art. 4. —începând cu data de întâi a lunii următoare intrării în vigoare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declarați inactivi, se anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile cuprinse în listă.” 3. Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1. 4. Anexa nr. 2 se modifică si se înlocuiește cu anexa nr. 2. 5. La anexa nr. 3, sintagma „103 «Declarație privind accizele»” se elimină. Art. II. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. IV. — Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 2 august 2010. Nr. 2.258. ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 819/2008) PROCEDURĂ privind declararea contribuabililor inactivi A. Prevederi generale 1. în evidența contribuabililor declarați inactivi, potrivit prevederilor art. 78 alin. (5) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, parte componentă a Registrului contribuabililor, sunt înscriși contribuabilii persoane juridice sau orice alte entități fără personalitate juridică, care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii: — nu au depus nicio declarație pe parcursul unui semestru calendaristic; — nu li s-a aprobat, la cerere, de către organul fiscal competent o măsură privind îndeplinirea obligațiilor fiscale declarative (regim derogatoriu). 2. Prin excepție de la prevederile pct. 1, nu vor fi declarați inactivi contribuabilii aflați în stare de insolvență sau contribuabilii pentru care s-a pronunțat sau a fost adoptată o hotărâre de dizolvare. 3. în sensul prezentei proceduri, prin declarații se înțeleg formularele: — 100 „Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat”; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 13 — 102 „Declarație privind obligațiile de plată la bugetele asigurărilor sociale și fondurilor speciale”; — 300 „Decont de taxă pe valoarea adăugată”; — 301 „Decont special de taxă pe valoarea adăugată”; — 390 VIES „Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri”; — 394 „Declarație informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național”. 4. Declararea contribuabililor inactivi se face cu data intrării în vigoare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declarați inactivi. 5. Lista contribuabililor declarați inactivi se afișează la sediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală și se publică pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, la secțiunea Informații publice — Informații privind agenții economici. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declarați inactivi intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afișării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare. 6. Contribuabilii declarați inactivi se reactivează dacă îndeplinesc una dintre următoarele condiții: — li s-a aprobat, la cerere, trecerea în regimul derogatoriu de declarare; — și-au îndeplinit toate obligațiile declarative. 7. Reactivarea contribuabililor declarați inactivi se face cu data intrării în vigoare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor reactivați. 8. Lista contribuabililor reactivați se afișează la sediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală și se publică pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, ia secțiunea Informații publice — Informații privind agenții economici. Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor reactivați intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afișării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare. 9. Nu se înscriu în lista contribuabililor declarați inactivi acei contribuabili care, urmare notificărilor transmise de organul fiscal, depun declarații fiscale conform pct. 3, până la data aprobării listei contribuabililor declarați inactivi prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală. 10. Prezenta procedură nu se aplică persoanelor fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere, precum și contribuabililor care au fost declarați inactivi, potrivit condițiilor privind declararea contribuabililor inactivi de către organele de inspecție fiscală/organele de control din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală și din unitățile sale subordonate. 11. Prezenta procedură se aplică de către compartimentele cu atribuții în domeniul gestionării Registrului contribuabililor și declarațiilor fiscale din cadrul organelor fiscale competente, denumite în continuare compartimente de specialitate. 12. Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui evidență fiscală este înregistrat contribuabilul. 13. Transmiterea listelor prevăzute de prezenta procedură între nivelele ierarhice implicate se face numai în format electronic. B. Procedura privind înscrierea contribuabililor în evidența contribuabililor inactivi 1. Lunar, organul fiscal competent întocmește lista contribuabililor care nu și-au îndeplinit obligațiile declarative, emite și transmite notificări acestei categorii de contribuabili, conform procedurilor de administrare în vigoare. 2. Semestrial, în termen de 15 zile de la data transmiterii notificărilor pentru termenele de declarare 25 ianuarie, respectiv 25 iulie, organul fiscal competent întocmește lista contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi, eliminând din lista contribuabililor care nu și-au îndeplinit obligațiile declarative acei contribuabili care au depus declarațiile ca urmare a notificărilor primite. 3. Pentru întocmirea listei prevăzute la pct. 2 se au în vedere următoarele: a) se selectează numai acei contribuabili care, în decursul unui semestru calendaristic, nu au depus nicio declarație fiscală, dintre cele prevăzute la lit. A pct. 3, dacă nu li s-a aprobat, la cerere, de către organul fiscal competent, regimul derogatoriu; b) nu se selectează contribuabilii aflați în stare de insolvență sau contribuabilii pentru care s-a pronunțat sau a fost adoptată o hotărâre de dizolvare, conform legii; c) nu se selectează sediile secundare ale contribuabililor, care au numai obligații de declarare a impozitului pe venitul din salarii. 4. Lista prevăzută la pct. 2 conține, în mod obligatoriu, următoarele informații: a) denumirea contribuabilului; b) codul de identificare fiscală; c) domiciliul fiscal; d) codul de identificare fiscală pentru fiecare sediu secundar înregistrat fiscal al respectivului contribuabil. 5. în maximum 5 zile de la expirarea termenului prevăzut la pct. 2, listele cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi se transmit Direcției generale de tehnologia informației. 6. în termen de 5 zile de la primirea listelor cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi, Direcția generală de tehnologia informației întocmește lista contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi, consolidată la nivelul întregii țări, și o transmite Direcției generale proceduri pentru administrarea veniturilor, în vederea elaborării proiectului de ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea acestei liste. 7. Proiectul de ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declarați inactivi se publică pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică. 8. La data publicării proiectului de ordin pe pagina de internet, Direcția generală de tehnologia informației transmite organelor fiscale competente lista contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi, înscriși în evidențele lor fiscale. 9. în termen de maximum 5 zile de la data publicării proiectului de ordin pe pagina de internet organul fiscal competent transmite fiecărui contribuabil din listă, aflat în competența sa de administrare, câte o notificare privind includerea în lista contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi, precum și condițiile care trebuie îndeplinite pentru evitarea acestui fapt. 10. în termen de 3 zile de la expirarea termenului de 30 de zile de la data publicării proiectului de ordin pe pagina de internet, potrivit pct. 7, organele fiscale competente transmit Direcției generale de tehnologia informației lista finală a 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VIII.2010 contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi. 11. Pentru întocmirea listei finale prevăzute la pct. 10, organul fiscal competent verifică în evidențele fiscale proprii, pentru fiecare contribuabil înscris în listă, dacă sunt îndeplinite, în continuare, condițiile pentru a fi declarat inactiv. 12. Listele finale cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi vor fi însoțite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv, care va cuprinde, pentru fiecare organ fiscal competent din cadrul direcției generale, numărul de contribuabili cuprinși în listă, precum și numele, prenumele, funcția și semnătura tuturor persoanelor responsabile pentru întocmirea listelor. 13. în cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, lista finală prevăzută la pct. 12 se semnează de directorul general. 14. După primirea listei finale a contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi, Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor asigură parcurgerea etapelor de aprobare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declarați inactivi, de publicare pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală și afișare la sediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală a ordinului aprobat. 15. Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor informează Direcția de comunicare, relații publice și mass-media, pentru a aduce la cunoștința publică data intrării în vigoare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declarați inactivi, prin afișare pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală și prin comunicate de presă. C. Procedura privind scoaterea contribuabililor din evidența contribuabililor declarați inactivi 1. în prima zi a fiecărei luni, organul fiscal competent întocmește, pentru luna precedentă, lista contribuabililor declarați inactivi care îndeplinesc condițiile pentru reactivare, prevăzute la lit. A pct. 6. 2. Pentru întocmirea listei contribuabililor declarați inactivi care îndeplinesc condițiile pentru reactivare, pentru fiecare contribuabil înscris în lista contribuabililor declarați inactivi se verifică dacă sunt îndeplinite condițiile de reactivare. 3. Rezultatele analizei efectuate se înscriu într-un referat care cuprinde, pentru fiecare contribuabil, în afara datelor de identificare ale acestuia, motivația propunerii de reactivare. Referatul se aprobă de conducătorul organului fiscal competent. 4. După aprobarea referatului cu propunerea de reactivare, organul fiscal competent întocmește lista contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi reactivați, care conține următoarele informații: a) denumirea contribuabilului; b) codul de identificare fiscală; c) domiciliul fiscal; d) codul de identificare fiscală pentru fiecare sediu secundar înregistrat fiscal al respectivului contribuabil. 5. Lista contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi reactivați se transmite Direcției generale de tehnologia informației până cel târziu la data de 5 a fiecărei luni și va fi însoțită de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numărul de contribuabili cuprinși în listă. 6. Direcția generală de tehnologia informației transmite Direcției generale proceduri pentru administrarea veniturilor lista contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi reactivați, în vederea parcurgerii etapelor de aprobare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor reactivați și de publicare pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală și afișare la sediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală a ordinului aprobat. 7. Ordinul intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afișării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare. 8. La data reactivării unui contribuabil se reactivează toate sediile secundare care aparțin respectivului contribuabil. D. Publicarea evidenței contribuabililor declarați inactivi pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală 1. Se constituie, ca secțiune în cadrul Registrului contribuabililor, evidența contribuabililor inactivi, cu următoarea structură: — denumirea contribuabilului; — codul de identificare fiscală; — domiciliul fiscal; — situația curentă a contribuabilului, care cuprinde, după caz: — data declarării ca inactiv (zz/ll/aa) și data anulării codului de TVA (zz/ll/aa), precum și ordinul prin care a fost declarat inactiv; — data reactivării ca urmare a îndeplinirii condițiilor de reactivare (zz/ll/aa) și data reînregistrării în scopuri de TVA, precum și ordinul prin care a fost reactivat; — data încetării activității/radierii; — mențiunea că nu figurează în lista contribuabililor declarați inactivi; — situația anterioară a contribuabilului (istoricul), care cuprinde, după caz: — perioadele anterioare de inactivitate (de la zz/ll/aa până la zz/ll/aa). Pentru fiecare perioadă de inactivitate se vor menționa data anulării codului de TVA, data reînregistrării în scopuri de TVA și ordinul prin care a fost declarat inactiv sau a fost reactivat, după caz; — mențiunea că nu figurează în perioadele anterioare în lista contribuabililor declarați inactivi. 2. în cazul contribuabililor care au sedii secundare, în evidență se înscriu și sediile secundare înregistrate fiscal. 3. Evidența contribuabililor declarați inactivi se actualizează în termen de două zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a fiecărui ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru: a) aprobarea listei contribuabililor declarați inactivi; b) aprobarea listei contribuabililor reactivați; c) eliminarea din lista contribuabililor declarați inactivi a contribuabililor declarați inactivi ca urmare a unei erori materiale. 4. Evidența contribuabililor declarați inactivi se actualizează cu contribuabilii radiați, înscriind pentru fiecare contribuabil data radierii/încetării activității. Contribuabilii radiați se mențin în evidența contribuabililor declarați inactivi 5 ani de la data radierii. 5. Evidența contribuabililor declarați inactivi astfel întocmită se publică pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VI II .2010 15 A. Procedura de scoatere din evidența contribuabililor declarați inactivi ca urmare a unei erori materiale 1. Contribuabilii declarați inactivi ca urmare a unei erori materiale se scot din evidența contribuabililor inactivi, din oficiu, de către organul fiscal competent sau la solicitarea scrisă a reprezentantului legal al contribuabilului declarat inactiv, după caz. 2. în cazul în care un contribuabil constată că, din eroare materială, a fost înscris în lista contribuabililor declarați inactivi, poate solicita eliminarea din listă, prin depunerea la organul fiscal competent, direct sau prin împuternicit, a unei cereri. 3. După primirea cererii, organul fiscal competent verifică în evidențele fiscale proprii dacă respectivul contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale a organului fiscal. 4. Dacă între datele și documentele furnizate de contribuabil prin cerere și datele din evidența fiscală există neconcordanțe privitoare la condițiile pe baza cărora contribuabilul a fost declarat inactiv, organul fiscal competent solicită prezența contribuabilului la sediul său, în vederea clarificării situației fiscale, prin transmiterea notificării prevăzute în anexa nr. 3 la ordin. 4.1. Notificarea se întocmește în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică contribuabilului, iar cel de-al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia. 4.2. în cazul în care contribuabilul notificat nu se prezintă pentru clarificarea situației fiscale în termen de 15 zile de la data comunicării notificării, solicitarea de eliminare din lista contribuabililor declarați inactivi se respinge. 4.3. în acest caz, compartimentul de specialitate întocmește o notă care cuprinde în mod obligatoriu motivația respingerii și la care se anexează notificarea transmisă contribuabilului. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal competent. 4.4. Motivația respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declarați inactivi se comunică, în scris, contribuabilului. 4.5. în cazul în care contribuabilul revine cu o nouă cerere, se reia procedura prevăzută la pct. 1—4. 5. Dacă organul fiscal competent constată, din oficiu sau ca urmare a solicitării contribuabilului, că un contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale, compartimentul de specialitate întocmește un referat, care conține în mod obligatoriu: — datele de identificare ale contribuabilului (denumire, domiciliu fiscal, cod de identificare fiscală); — numărul și data ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv; — dacă propunerea de scoatere din evidența contribuabililor inactivi este făcută din oficiu de către organul fiscal sau ca urmare a unei cereri a contribuabilului (numărul și data cererii); — descrierea situației care a condus la înscrierea contribuabilului în evidența contribuabililor declarați inactivi din eroare materială; — propunerea de scoatere din evidența contribuabililor declarați inactivi din eroare materială. 6. Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate și de către conducătorul organului fiscal. 7. Referatul vizat de către conducătorul organului fiscal și, după caz, cererea contribuabilului se înaintează spre aprobare directorului executiv al direcției generale a finanțelor publice coordonatoare. ANEXA Nr. 2 lAnexa nr. 2 la Ordinul nr. 819/2008) 8. în cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobă de către directorul general. 9. Pe baza referatelor aprobate se întocmesc listele cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declarați inactivi ca urmare a unei erori materiale. 10. Listele și propunerea de eliminare din lista contribuabililor inactivi, semnate de directorul executiv/directorul general, se transmit în format electronic, scanate, de direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și de Direcția generală de administrare a marilor contribuabili către Direcția generală de tehnologia informației și vor fi însoțite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numărul de contribuabili cuprinși în listă. 11. Procedura prevăzută la pct. 5—10 se desfășoară în maximum 3 zile lucrătoare. 12. Zilnic, Direcția generală de tehnologia informației transmite Direcției generale proceduri pentru administrarea veniturilor lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor eliminați din lista contribuabililor inactivi, în vederea parcurgerii etapelor de aprobare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din listă a contribuabililor declarați inactivi ca urmare a unei erori materiale și de publicare pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală și afișare la sediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală a ordinului aprobat. 13. Ordinul intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afișării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare. 14. Regimul stabilit pentru contribuabil la îndreptarea erorii materiale referitoare la înscrierea în lista contribuabililor inactivi, prevăzut la pct. 10, se aplică în mod corespunzător sediilor secundare înființate de contribuabilul respectiv. 15. Contribuabilii declarați inactivi ca urmare a unei erori materiale se elimină din listă și își păstrează calitatea de contribuabili activi pe toată perioada de la data intrării în vigoare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală prin care au fost declarați inactivi și până la data intrării în vigoare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din lista contribuabililor inactivi. 16. în cazul contribuabililor declarați inactivi ca urmare a unei erori materiale și eliminați din listă, se anulează și scoaterea din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA. în acest caz, se menține data înregistrării în scopuri de TVA inițială, contribuabilul păstrându-și această calitate inclusiv pe perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală prin care au fost declarați inactivi și data intrării în vigoare a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din lista contribuabililor inactivi. 17.1. Dacă, în urma solicitării depuse de contribuabil, organul fiscal constată că respectivul contribuabil nu a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale, compartimentul de specialitate întocmește o notă care va cuprinde în mod obligatoriu motivația respingerii cererii. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal competent. 17.2. Motivația respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declarați inactivi se comunică, în scris, contribuabilului. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 552/5.VIII.2010 18. Documentația care a stat la baza aprobării/respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor inactivi se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. B. Procedura de scoatere din evidența contribuabililor declarați inactivi a contribuabililor radiați 1. Contribuabilii care au fost declarați inactivi și care își încetează activitatea se elimină automat din lista contribuabililor inactivi. 2. în sensul prezentei proceduri, contribuabilii care își încetează activitatea, denumiți în continuare contribuabili radiați, sunt: a) comercianții radiați din registrul comerțului; b) ceilalți contribuabili, cu excepția comercianților, care la încetarea condițiilor care au generat înregistrarea fiscală au depus certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării. 3. în prima zi a fiecărei luni, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent întocmește un referat, care conține în mod obligatoriu: — datele de identificare ale contribuabililor radiați (denumire, domiciliu fiscal, cod de identificare fiscală); — numărul și data documentului care atestă radierea; — numărul și data ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală prin care respectivii contribuabili au fost declarați inactivi; — propunerea de scoatere din evidența contribuabililor declarați inactivi a contribuabililor radiați. 4. Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate și de către conducătorul organului fiscal. 5. Referatul vizat de către conducătorul organului fiscal se înaintează spre aprobare directorului executiv al direcției generale a finanțelor publice coordonatoare. 6. în cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobă de către directorul general. 7. Pe baza referatului aprobat se întocmește lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declarați inactivi care au fost radiați din Registrul contribuabililor. 8. Listele, semnate de directorul executiv/directorul general, se transmit în format electronic, scanate, de direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și de Direcția generală de administrare a marilor contribuabili către Direcția generală de tehnologia informației și vor fi însoțite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numărul de contribuabili cuprinși în listă. 9. Procedura prevăzută la pct. 3—8 se desfășoară în maximum 5 zile lucrătoare. 10. în prima zi de la primirea listelor prevăzute la pct. 8, Direcția generală de tehnologia informației elimină contribuabilii înscriși în aceste liste din lista contribuabililor declarați inactivi. 11. Direcția generală de tehnologia informației transmite Direcției proceduri pentru administrarea veniturilor, spre informare, numărul contribuabililor radiați, eliminați din lista contribuabililor declarați inactivi. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul; Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 445383 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 552/5.VIII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495