MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 526 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 28 iulie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 608. — Hotărâre pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, precum și pentru modificarea pct. 14.6.3 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 683/2008 ........................................... 2-5 715. — Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 242/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Regiei Naționale a ’ Pădurilor — Romsilva, aflată sub autoritatea Ministerului Mediului și Pădurilor....... 5-9 716. — Hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 241/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Administrației Naționale de Meteorologie, care funcționează sub autoritatea Ministerului Mediului și Pădurilor....... 10-13 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 1.370. — Ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri pentru prelungirea termenului de depunere a cererilor de finanțare, prevăzut în Ordinul ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri Nr. Pagina nr. 393/2010 privind aprobarea lansării Cererii de propuneri de proiecte de investiții în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, propuse pentru acordarea asistenței financiare nerambursabile prin Programul operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE), axa prioritară 4, domeniul major de intervenție 1, operațiunea 4.1.b) „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de transport al energiei electrice, gazelor naturale și petrolului, precum și ale rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, în scopul reducerii pierderilor în rețea și realizării în condiții de siguranță și continuitate a serviciilor de transport și distribuție”— partea de distribuție........................... 13-14 1.878. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului pentru modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor nr. 287/2008 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru dezvoltare regională prin crearea și dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor din cadrul Programului operațional regional 2007—2013 .... 14-16 ★ Rectificări ....................................................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI I.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, precum și pentru modificarea pct. 14.6.3 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 683/2008 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Normele metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870 din 19 decembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1 . Punctul 3.1 va avea următorul cuprins: „3 .1. Ministerul Finanțelor Publice este singurul administrator al datoriei publice guvernamentale, directă și garantată, în lei și în valută, și are, pentru îndeplinirea acestui scop, autoritatea de a întreprinde următoarele: a) estimează și asigură necesarul de lichiditate și disponibilități bănești pentru realizarea la timp și în condiții de siguranță a cheltuielilor bugetare; b) administrează datoria publică guvernamentală, inclusiv costurile și riscurile asociate, asigurând acoperirea necesităților de finanțare, la cel mai bun cost care poate fi obținut în condițiile existente în momentul respectiv pe piețele financiare interne și externe, astfel încât, pe termen lung, să se minimizeze costurile aferente, prin acceptarea unor riscuri limitate; c) stabilește, ținând cont de contextul și de perspectivele macroeconomice, precum și de condițiile și perspectivele piețelor financiare, strategia, instrumentele și caracteristicile datoriei publice guvernamentale; d) în procesul de administrare a datoriei publice guvernamentale, menține în permanență relații cu instituții financiare interne și externe, cu mediile investiționale și cu agențiile internaționale de rating și monitorizează factorii care pot influența condițiile derulării eficiente și în siguranță a operațiunilor specifice. în acest sens, Ministerul Finanțelor Publice este autorizat să încheie și/sau să reînnoiască cu agențiile specializate de rating contracte sau acorduri-cadru pentru prestarea serviciilor de evaluare a riscului de țară; e) elaborează anual Contul general al datoriei publice, ca anexă la Contul general anual de execuție a bugetului de stat.” 2 . La punctul 4.1.a),b)1, punctul 4 va avea următorul cuprins: „ 4. Decontarea emisiunilor de titluri de stat se evidențiază astfel: — valoarea nominală, în finanțarea/refinanțarea datoriei publice guvernamentale; — prima, exprimată ca diferență între valoarea nominală a titlului de stat de tip benchmark și prețul net al acestuia, în care prețul net este mai mare decât valoarea nominală, reprezintă o cheltuială negativă a bugetului de stat; — discontul, exprimat ca diferență între valoarea nominală a titlului de stat de tip benchmark și prețul net al acestuia, în care prețul net este mai mic decât valoarea nominală, reprezintă cheltuială a bugetului de stat și se suportă de la cap. 55.01 «Tranzacții privind datoria publică și împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.01 «Dobânzi aferente datoriei publice interne». Cu suma reprezentând discontul se reîntregește, la data decontării rezultatelor adjudecării emisiunii, valoarea nominală a titlurilor de stat de tip benchmark; — dobânda acumulată încasată ca urmare a emisiunilor de titluri de stat de tip benchmark reprezintă venit al bugetului Trezoreriei Statului și va fi virată la cap. 31.09.02 «Venituri din dobânzi aferente Trezoreriei Statului de la alte sectoare»; — în cazul titlurilor de stat în valută cu discont de pe piața internă, reîntregirea valorii nominale a împrumutului se efectuează din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice —Acțiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacții privind datoria publică și împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.01 «Dobânzi aferente datoriei publice interne», alin. 30.01.01 «Dobânzi aferente datoriei publice interne directe» cu valoarea discontului. Cu suma reprezentând discontul se reîntregește valoarea nominală a titlurilor de stat. Reîntregirea valorii nominale se efectuează astfel: — în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valută este destinată refinanțării unui titlu de stat/împrumut în valută scadent, reîntregirea se efectuează în valută; — în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valută este destinată finanțării deficitului bugetar sau finanțării deficitului bugetar și refinanțării datoriei publice, reîntregirea se efectuează în lei. Sumele în lei cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a împrumutului se utilizează la finanțarea deficitului bugetar și refinanțarea datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei date. Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectuează în lei la cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data încasării sumelor în valută. în cazul în care prețul tranzacției este cu primă, prima înregistrată reprezintă o cheltuială negativă a bugetului de stat.” 3. Punctul 4.1.a),b)2 va avea următorul cuprins: „4.1.a),b)2. Procedura lansării emisiunilor de titluri de stat pe piețele internaționale se realizează prin parcurgerea următoarelor etape: 1. direcția de specialitate din Ministerul Finanțelor Publice fundamentează necesitatea lansării unei emisiuni individuale de titluri de stat pe piețele internaționale de capital sau a unui program-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu «Medium Term Notes», printr-un memorandum care se supune aprobării Guvernului. Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu (Programul) reprezintă o facilitate neangajantă care se încheie cu un grup de instituții financiare selectate de emitent, în cadrul căreia pot fi lansate periodic emisiuni de titluri de stat în baza unei documentații contractuale standard. Termenii și condițiile financiare aferente emisiunilor lansate în cadrul Programului se stabilesc la momentul efectuării fiecărei tranzacții; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI I.2010 3 2. cererea de ofertă se transmite către instituții financiare care au capacitate și experiență în efectuarea unor astfel de tranzacții. în cuprinsul acesteia se specifică principalele caracteristici ale emisiunii/Programului, fără a se limita la acestea: valoarea emisiunii/Programului, scadența/perioada, criteriile de selecție, termenul-limită până la care pot fi primite oferte; 3. criteriile de selecție a instituțiilor financiare care vor asigura intermedierea emisiunii/Programului pot include elemente de evaluare cantitative și calitative, și anume: nivelul comisioanelor și cheltuielilor aferente tranzacției, comisionul de intermediere/vânzare către investitori, cheltuielile cu consultanța juridică și altele asemenea, strategia de lansare, capacitatea de distribuție a emisiunii/Programului către potențiali investitori, istoricul și experiența în finalizarea unor tranzacții similare ale emitenților suverani, activitatea pe piața primară și secundară, internă și externă a titlurilor de stat emise de România, precum și alți factori considerați relevanți de emitent; Ministerul Finanțelor Publice poate efectua selecția, în etape, prin întocmirea unei «liste scurte» de ofertanți, care se aprobă de către ministrul finanțelor publice, cu care va purta discuții detaliate privind îmbunătățirea ofertelor depuse inițial; 4. evaluarea finală a ofertelor rezultate și fundamentarea propunerii de numire a administratorilor/dealerilor pentru emisiunea individuală/Program; 5. Programul-cadru de emisiuni de titluri de stat pe termen mediu se aprobă prin hotărâre a Guvernului, iar emisiunile individuale și/sau emisiunile efectuate în cadrul Programului se aprobă prin ordin al ministrului finanțelor publice; 6. Ministerul Finanțelor Publice acordă mandatul instituțiilor financiare selectate să asigure intermedierea emisiunii/Programului. Acesta va cuprinde responsabilitățile și obligațiile părților în pregătirea tranzacției, nivelul comisioanelor percepute, precum și eventuale cheltuieli care sunt suportate de către administratorii emisiunii/Programului; în cazul emisiunilor efectuate în cadrul Programului, comisioanele se pot agrea fie în momentul aprobării Programului, fie în momentul efectuării fiecărei tranzacții; 7. procesul de selectare a firmei/firmelor de consultanță juridică care va/vor analiza și definitiva documentația contractuală în numele Ministerului Finanțelor Publice se inițiază în paralel cu cel de selecție a administratorilor emisiunii individuale/Programului. Selecția se va realiza pe baza criteriilor precizate în cererea de ofertă; 8. în funcție de specificul fiecărei tranzacții are loc procesul de pregătire și lansare a emisiunii/Programului: elaborarea/actualizarea prospectului de emisiune, organizarea de întâlniri între administratorii tranzacției și instituții reprezentative ale statului, procesul de «due dilligence», promovarea emisiunii prin organizarea de «road-show» în centre financiare recomandate de administratorii tranzacției, negocierea documentației contractuale, stabilirea termenilor și condițiilor financiare, în cazul unei emisiuni individuale: cupon, randament, preț, comisioane aferente; 9. documentația specifică tranzacției/Programului se semnează de către ministrul finanțelor publice, și anume: Acordul de subscriere/Acordul-cadru, Acordul privind descrierea procedurilor de lucru pentru inițierea și finalizarea fiecărei tranzacții în parte, Acordul de agent fiscal și plătitor, termenii și condițiile pro-forma care se aplică fiecărei emisiuni în cadrul Programului, nota globală, definitivă și altele asemenea; 10. suma aferentă emisiunii se virează în contul Ministerului Finanțelor Publice, potrivit prevederilor legale în vigoare. Valoarea nominală va fi reîntregită, după caz, cu valoarea comisionului de administrare a tranzacției și a altor cheltuieli aferente emisiunii, cheltuieli cu avocații, cheltuieli cu promovarea emisiunii și altele asemenea, la care se adaugă discontul, în cazul în care emisiunea se lansează cu discont. Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectuează: — din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice — Acțiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacții privind datoria publică și împrumuturi», titlul 20 «Bunuri și servicii», art. 20.24 «Comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor», alin. 20.24.01 «Comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor externe» — cu valoarea comisionului de administrare și a altor cheltuieli aferente; și — din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice — Acțiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacții privind datoria publică și împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.02 «Dobânzi aferente datoriei publice externe», alin. 30.02.01 «Dobânzi aferente datoriei publice externe directe» — cu valoarea discontului. Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectuează astfel: — în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valută este destinată refinanțării unui titlu de stat/împrumut în valută scadent, reîntregirea se efectuează în valută; — în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valută este destinată finanțării deficitului bugetar sau finanțării deficitului bugetar și refinanțării datoriei publice, reîntregirea se efectuează în lei. Sumele în lei cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a valorii nominale a împrumutului se utilizează la finanțarea deficitului bugetar și refinanțarea datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei date. Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectuează în lei la cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data încasării sumelor în valută; 11. în cazul în care prețul tranzacției este cu primă, prima înregistrată reprezintă o cheltuială negativă a bugetului de stat; 12. în funcție de evoluțiile piețelor financiare interne și internaționale, ținând cont de necesitățile de finanțare a deficitului bugetar și refinanțare a datoriei publice guvernamentale și în baza unei fundamentări în acest sens, emisiunile de titluri de stat lansate pe piețele internaționale pot fi redeschise, cu aprobarea ministrului finanțelor publice; în cadrul fundamentării se vor prezenta argumentele în favoarea redeschiderii, precum și condițiile de desfășurare a acesteia, administratorii tranzacției, avocați și altele asemenea; 13. operațiunea de redeschidere se poate aplica în mod corespunzător și emisiunii de titluri de stat lansate pe piața internațională conform Hotărârii Guvernului nr. 1.561/2007 privind aprobarea contractării unui împrumut extern, sub forma unei emisiuni de obligațiuni pe piețele externe de capital, denominată în euro, în condițiile în care suma care se dorește a fi obținută prin redeschidere se încadrează în limita aprobată prin această hotărâre.” 4. La punctul 4.1.a),b)5, punctul 7 va avea următorul cuprins: „7 . suma plasamentului privat se virează în contul Ministerului Finanțelor Publice, potrivit prevederilor legale în vigoare. Suma încasată va fi reîntregită, după caz, cu valoarea comisionului de administrare a tranzacției și a altor cheltuieli aferente, cheltuieli cu avocații, la care se adaugă discontul, în cazul în care plasamentul privat s-a efectuat cu discont. Reîntregirea sumei împrumutului se efectuează, după caz, astfel: 7.1. în cazul contractării de pe piața externă: — din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice — Acțiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacții privind datoria publică și împrumuturi», titlul 20 «Bunuri și servicii», art. 20.24 «Comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor», alin. 20.24.01 «Comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI I.2010 externe» — cu valoarea comisionului de administrare și a altor cheltuieli aferente; și — din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice — Acțiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacții privind datoria publică și împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.02 «Dobânzi aferente datoriei publice externe», alin. 30.02.01 «Dobânzi aferente datoriei publice externe directe» — cu valoarea discontului; 7.2. în cazul contractării de pe piața internă: — din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice — Acțiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacții privind datoria publică și împrumuturi», art. 20 «Bunuri si servicii», alin. 20.24 «Comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor», alin. 20.24.02 «Comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor interne» — cu valoarea comisionului de administrare și a altor cheltuieli aferente; — din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice — Acțiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacții privind datoria publică și împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.01 «Dobânzi aferente datoriei publice interne», alin. 30.01.01 «Dobânzi aferente datoriei publice interne directe» — cu valoarea discontului; 7.3. reîntregirea valorii nominale se efectuează astfel: — în cazul în care plasamentul privat în valută este destinat refinanțării unui titlu de stat/împrumut în valută scadent, reîntregirea se efectuează în valută; — în cazul în care plasamentul privat în valută este destinat finanțării deficitului bugetar sau finanțării deficitului bugetar și refinanțării datoriei publice, reîntregirea se efectuează în lei. Sumele în lei cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a valorii nominale a împrumutului se utilizează la finanțarea deficitului bugetar și refinanțarea datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei date. Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectuează în lei la cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României valabil la data încasării sumelor în valută.” 5 . La punctul 4.1 .i), punctul 9 va avea următorul cuprins: „ 9. După virarea tranșelor în contul Ministerului Finanțelor Publice, valoarea nominală va fi reîntregită, după caz, cu contravaloarea costurilor determinate de atragerea fondurilor de către Uniunea Europeană, de exemplu, pregătirea și executarea documentației împrumutului, plata serviciilor de rating, deplasări ș.a., după caz, la care se adaugă discontul, în cazul în care împrumutul a fost contractat prin emisiune de obligațiuni. Reîntregirea valorii nominale a împrumutului se efectuează: — din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice — Acțiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacții privind datoria publică și împrumuturi», titlul 20 «Bunuri și servicii», art. 20.24 «Comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor», alin. 20.24.01 «Comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor externe» — cu contravaloarea costurilor determinate de atragerea fondurilor de către Uniunea Europeană; și — din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice — Acțiuni generale, cap. 55.01 «Tranzacții privind datoria publică și împrumuturi», titlul 30 «Dobânzi», art. 30.02 «Dobânzi aferente datoriei publice externe», alin. 30.02.01 «Dobânzi aferente datoriei publice externe directe» — cu valoarea discontului. Reîntregirea valorii nominale a împrumutului se efectuează astfel: — în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valută este destinată refinanțării unui titlu de stat/împrumut în valută scadent, reîntregirea se efectuează în valută; — în cazul în care emisiunea de titluri de stat în valută este destinată finanțării deficitului bugetar sau finanțării deficitului bugetar și refinanțării datoriei publice, reîntregirea se efectuează în lei. Sumele în lei cu care s-a efectuat reconstituirea de la bugetul de stat a valorii nominale a împrumutului se utilizează la finanțarea deficitului bugetar și refinanțarea datoriei publice la data reîntregirii sau ulterior acestei date. Reîntregirea valorii nominale a emisiunii se efectuează în lei la cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României valabil la data încasării sumelor în valută.” 6. Punctul 5.3.1 va avea următorul cuprins: „5.3.1. Pentru finanțările rambursabile contractate de Guvern, prin Ministerul Finanțelor Publice, în vederea finanțării deficitului bugetului de stat, refinanțării datoriei publice și rambursării anticipate, obligația constituirii resurselor necesare pentru plata serviciului datoriei publice și a efectuării plăților revine Ministerului Finanțelor Publice, care va asigura sumele necesare din următoarele surse, după caz: a) împrumuturi din disponibilitățile contului curent general al Trezoreriei Statului; b) finanțări rambursabile angajate în numele statului pentru refinanțarea datoriei publice guvernamentale; c) sume în valută trase din împrumuturi; d) sume prevăzute în bugetul de stat și în bugetul Trezoreriei Statului cu această destinație; e) disponibilități ale contului curent general al Trezoreriei Statului, în cazul certificatelor de trezorerie pentru populație transformate în certificate de depozit, conform normelor metodologice specifice.” 7. Punctul 5.3.2 va avea următorul cuprins: „5.3.2. Rambursarea ratelor de capital aferente împrumuturilor în valută contractate în vederea finanțării deficitului bugetar, refinanțării datoriei publice și rambursării anticipate se efectuează, în funcție de obiectivele privind managementul datoriei publice, astfel: 5.3.2.1. Echivalentul în lei al valutei necesare rambursării ratelor de capital aferente împrumuturilor utilizate la finanțarea deficitului bugetului de stat, refinanțarea datoriei publice și rambursarea anticipată se asigură astfel: a) ratele de capital la cursul istoric de la data utilizării sumelor în valută se asigură prin refinanțarea datoriei publice; b) diferențele nefavorabile de curs valutar se asigură de la bugetul de stat, iar cele favorabile reprezintă venituri ale bugetului de stat. 5.3.2.2. în cazul în care sursele în valută ale Ministerului Finanțelor Publice legal constituite cu această destinație permit rambursarea integrală a ratelor de capital în valuta obligației care urmează să se plătească la scadență, se utilizează disponibilul în valuta rambursării înregistrat cu 3 zile bancare înaintea efectuării operațiunii.” 8. Punctul 5.3.10 va avea următorul cuprins: „5.3.10. Pentru finanțările rambursabile subîmprumutate unor beneficiari finali — operatori economici și/sau unități administrativ-teritoriale — și pentru cele contractate de operatori economici și/sau de unități administrativ-teritoriale și garantate de stat, în care în actul normativ de aprobare/ratificare a acestor acorduri se specifică drept sursă de rambursare sursele proprii și, în completare, de la bugetul de stat, respectiv bugetul local sau numai surse proprii, active până la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, cu modificările ulterioare, plata serviciului datoriei publice se efectuează potrivit procedurilor stabilite prin legislația aplicabilă până la acea dată. Pentru finanțările rambursabile contractate direct de Guvern în vederea finanțării deficitului bugetului de stat, refinanțării datoriei publice, rambursării anticipate, susținerii balanței de plăți și a rezervei valutare, active până la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, cu modificările ulterioare, rambursarea datoriei publice guvernamentale se efectuează din sursele prevăzute la art. 5 din ordonanța de urgență, cu modificările ulterioare.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI I.2010 5 9. Punctul 5.7 va avea următorul cuprins: „5.7. Rambursarea la scadență a ratelor de capital aferente împrumuturilor de stat se va face din sursele legal constituite cu această destinație, în funcție de condițiile pieței financiare și de priorități, după caz. Dobânzile și celelalte costuri aferente împrumuturilor se plătesc conform pct. 5.3.1 lit. d).” Art. II. — Punctul 14.6.3 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 683/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 542 din 17 iulie 2008, se modifică și va avea următorul cuprins: „14.6.3. Fără a contraveni prevederilor acordurilor de împrumut și ale pct. 14.6.1, cu sumele trase se alimentează conturile în valută sau în lei ale MFP deschise la Banca Națională a României sau la băncile corespondente în conformitate cu legislația în vigoare privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului. Tragerile din împrumuturile externe efectuate în lei, precum și sumele în lei acumulate din trageri în contul curent general al Trezoreriei Statului se utilizează ca sursă de finanțare a deficitului bugetului de stat. Sumele trase în valută din împrumuturile externe se pot utiliza: — pe măsura necesităților de echilibrare a contului curent general al Trezoreriei Statului, prin efectuarea operațiunii de schimb valutar, iar echivalentul în lei al acestor sume se utilizează pentru finanțarea deficitului bugetului de stat; — pentru rambursarea ratelor de capital aferente împrumuturilor externe conform pct. 5.3.2.2 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările și completările ulterioare.” Art. III. — Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 23 iunie 2010. Nr. 608. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 242/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, aflată sub autoritatea Ministerului Mediului si Pădurilor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. IV alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice, Guvernul României adopta prezenta hotărâre. Articol unic. — Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 242/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, aflată sub autoritatea Ministerului Mediului și Pădurilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 216 din 7 aprilie 2010, se modifică și se înlocuiește cu anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 14 iulie 2010. Nr. 715.’ *) Anexa este reprodusă în facsimil. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI I.2010 ANEXĂ (Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 242/2010 MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR REGIA NAȚIONALĂ A PĂDURILOR — ROMSILVA Bd. Magheru nr. 31, sectorul 1, București Cod unic 1590120 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 RECTIFICAT - MII LEI - INDICATORI Nr. BVC rd. rectificat 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd.2+rd.10+rd.15) 1 1.142.936,0 1 Venituri din exploatare - total din care: 2 1.141.936,0 a) producția vândută 3 930.000,0 b) venituri din vânzarea mărfurilor 4 7.000,0 c) venituri din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri 5 3.869,0 nete, din care - subvenții, cf. preved. legale in vigoare 6 0,0 - transferuri, conform Legii calului nr. 389/2005 cu modificările și completările ulterioare și Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor 7 3.869,0 agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 și ale Legii nr. 169/1997, cu modificările și completările ulterioare d) producția imobilizată 8 1.000,0 e) alte venituri din exploatare 9 200.067,0 - venituri din reluarea provizionului pentru participarea salariaților 9a 0,0 la profit constituit în anii anteriori 2 Venituri financiare, din care: 10 1.000,0 a) din imobilizări financiare 11 0,0 b) venituri din alte investiții financiare și creanțe care fac parte din 12 0,0 activele imobilizate c) venituri din dobânzi 13 500,0 d) alte venituri financiare 14 500,0 3 Venituri extraordinare 15 0,0 II. CHELTUIELI TOTALE (rd.17+rd.48+rd.51) 16 1.118.756,0 1 Cheltuieli de exploatare - total, din care: 17 1.112.256,0 a) cheltuieli materiale 18 160.000,0 b) alte cheltuieli externe (cu energia și apa) 19 12.000,0 c) cheltuieli privind mărfurile 20 2.500,0 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 524.609,4 d1 salarii 22 370.000,0 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI I.2010 7 INDICATORI Nr. BVC rd. rectificat 0 1 2 3 4 d2 cheltuieli cu asigurările și protecția socială si alte obligatii 24 105.119,0 legale, din care: - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale 25 76.960,0 - cheltuieli privind contribuția pt. șomaj 26 1.850,0 - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale de sănătate 27 19.240,0 - cheltuieli privind contribuția la fondurile speciale aferente 32 7.069,0 fondului de salarii d3 alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 49.490,4 d3.1 cheltuieli sociale prevăzute prin Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal cu modificările și completările ulterioare, din 29 7.400,0 care: - tichete de creșă, potrivit Legii nr. 193/2006, cu 30 0,0 modificările și completările ulterioare - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii nr. 31 2.775,0 193/2006, cu modificările și completările ulterioare d3.2 tichete de masă 33 35.490,4 d3.3 tichete de vacanță 0,0 d3.4 până la 10% din profitul net pentru participarea salariaților la profit, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază 33a 0,0 mediu lunar realizat la nivelul agentului economic în exercițiul financiar de referință d3.4 drepturi in natura acordate salariatilor in baza 33b 4.200,0 Contractului Colectiv de Munca e) cheltuieli privind plățile compensatorii conform C.C.M. aferente 4.990,0 disponibilizărilor potrivit programelor de disponibilizări f) cheltuieli cu drepturile salariale cuvenite în baza unor hotărâri 500,0 judecătorești g) cheltuieli cu amortizarea imobilizărilor corporale și necorporale 34 43.000,0 h) cheltuieli cu prestațiile externe 36 252.000,0 i) alte cheltuieli de exploatare, din care: 35 112.656,6 i1 contracte de mandat/contracte de performanta 23 160,2 i2 cheltuieli de protocol, din care: 37 810,0 - tichete cadou potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările și 38 0,0 competările ulterioare i3 cheltuieli de reclamă și publicitate, din care: 39 850,0 - tichete cadou pentru cheltuieli de reclama și publicitate 40 0,0 potrivit Legii nr. 193/2006, cu modificările și completările ulterioare - tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pieței, promovarea pe piețe existente sau noi, potrivit Legii nr. 41 0,0 193/2006, cu modificările și completările ulterioare 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI I.2010 INDICATORI Nr. BVC rd. rectificat 0 1 2 3 4 i4 cheltuieli cu sponsorizarea 42 990,0 i7 alte cheltuieli (inclusiv fd.accesibilizare) 43 109.836,4 2 Cheltuieli financiare, din care: 46 6.500,0 a cheltuieli privind dobânzile 47 5.500,0 b alte cheltuieli financiare 48 1.000,0 3 Cheltuieli extraordinare 49 0,0 III. REZULTAT BRUT (profit/pierdere) 50 24.180,0 IV. IMPOZIT PE PROFIT 51 3.868,8 V. PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA 52 20.311,2 IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: 1 Rezerve legale 53 0,0 2 Alte rezerve reprezentând facilități fiscale prevăzute de lege 54 0,0 3 Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenți 55 0,0 Constituirea surselor proprii de finanțare pt. proiectele cofinanțate 4 din împrumuturi externe, precum și pt. constituirea surselor 56 0,0 necesare rambursării ratelor de capital, plății dobânzilor, comisioanelor și altor costuri aferente acestor împrumuturi externe 5 Alte repartizări prevăzute de lege 57 0,0 6 Profit contabil rămas după deducerea sumelor de la rd. 20.311,2 55,56,57,58 și 59 Participarea salariaților la profit în limita a a 10% din profitul net, 7 dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar 58 2.031,1 realizat la nivelul operatorului economic în exercițiul financiar de referință Minim 90% varsaminte la bugetul de stat sau local î n cazul regiilor 8 autonome, ori dividende în cazul societăților naționale, companiilor 59 18.280,1 naționale și societăților cu capital integral sau majoritar de stat 9 Profitul nerepartizat pe destinațiile prevăzute la pct. 1-8 se 60 0,0 repartizează la alte rezerve și constituie sursă proprie de finanțare VI. SURSE DE FINANȚARE A INVESTIȚIILOR, din care: 61 164.896,0 1 Surse proprii 62 43.000,0 2 Alocații de la buget 63 87.000,0 3 Credite bancare 64 34.896,0 - interne 65 0,0 - externe 66 34.896,0 4 Alte surse 67 0,0 4.1 Fond de ameliorare conform Ordinului MINISTERULUI AGRICULTURII, PĂDURILOR, APELOR SI MEDIULUI nr. 67a 0,0 499/2003 VII. CHELTUIELI PENTRU INVESTIȚII, din care: 68 164.896,0 1 Cheltuieli aferente investițiilor, inclusiv cele aferente investițiilor în 69 162.694,0 curs la finele anului MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI I.2010 9 INDICATORI Nr. BVC rd. rectificat 0 1 2 3 4 2 Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiții 70 2.202,0 - interne 71 2.202,0 - externe 72 0,0 VII REZERVE, din care 73 18.257,5 1 Rezerve legale 74 18.257,5 2 Rezerve statutare 75 0,0 3 Alte rezerve 76 0,0 IX. DATE DE FUNDAMENTARE 77 0,0 1 Venituri totale 78 1.142.936,0 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 79 1.118.756,0 3 Număr prognozat de personal la finele anului 80 18.000,0 4 Număr mediu de salariati total 81 18.500,0 5 Fond de salarii 82 370.000,0 a) fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract 83 369.984,0 individual de muncă b) alte cheltuieli cu personalul 84 16,0 6 Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) 85 1.666,6 7 Productivitatea muncii pe total personal mediu 86 0,0 (lei/persoană)(rd.81/rd.84 - în prețuri curente) 8 Productivitatea muncii pe total personal mediu 87 0,0 (lei/persoană)(rd.81/rd.84*ICP - în prețuri comparabile) 9 Productivitatea muncii în unități fizice pe total personal mediu 88 567,6 (metrii cubi/persoană) 10 Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale [(cheltuieli totale/venituri 89 978,8 total e)x1 000]=(rd.. 16/rd. 1 )x1000 11 Plăți restante către bugetele publice 90 0,0 - prețuri curente 91 0,0 - prețuri comparabile 92 0,0 12 Creanțe restante (clienti in litigiu) 93 0,0 - prețuri curente 94 16.500,0 - prețuri comparabile 95 16.500,0 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI 1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 241/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Administrației Naționale de Meteorologie, care funcționează sub autoritatea Ministerului Mediului si Pădurilor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. III și art. IV alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 241/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Administrației Naționale de Meteorologie, care funcționează sub autoritatea Ministerului Mediului si Pădurilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 216 din 7 aprilie 2010, se modifică și se înlocuiește cu anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 14 iulie 2010. Nr. 716.’ *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI I.2010 11 MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ DE METEOROLOGIE Șos. București—Ploiești nr. 97, sectorul 1 Cod unic de înregistrare 11672708 ANEXĂ (Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 241/2010) BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2010 — mii lei — Propuneri BVC INDICATORI Nr. rând 2010 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE (rd.2+10 + 15) 1 64.675 1 Venituri din exploatare - total, din care: 2 64.525 al din producția vândută 3 15.500 b) din vânzarea mărfurilor 4 0 din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, c) din care: 5 42.525 - subvenții, cf. preved. legale în vigoare 6 0 - transferuri, cf. preved. legale în vigoare 7 42.525 d) producția imobilizată 8 2.500 e) alte venituri din exploatare 9 4.000 2 Venituri financiare, din care: 10 150 a? din imobilizări financiare 11 din alte investiții și împrumuturi care fac parte din activele b) imobilizate 12 c) din dobânzi 13 90 d) alte venituri financiare 14 60 3 Venituri extraordinare 15 0 II. CHELTUIELI TOTALE (rd.17+47+50 16 55.705 1 Cheltuieli de exploatare, din care: 17 55.655 a) cheltuieli materiale 18 2.856 b) alte cheltuieli externe (cu energia și apa) 19 2.511 c) cheltuieli privind mărfurile 20 0 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 36.012 d1) cheltuieli cu salariile 22 25 391 d2) cheltuieli cu asigurările și protecția socială si alte 23 7.061 obligatii legale, din care: - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale 24 5.281 - cheltuieli privind contribuția la asigurări pentru 25 127 șomaj - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale de 26 1.320 sănătate - cheltuieli privind contribuțiile la fondurile speciale aferente fondului de salarii 27 331 d3) alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 3.560 d3.1 )cheltuieli sociale prevăzute la art. 21 Legea nr, 571/2003 privind Codul fiscal, cu modif. și complet, 29 508 ulterioare, din care: -tichete de creșă potrivit Legii nr. 193/2006, cu 30 modificările și completările ulterioare 0 -tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii 31 nr. 193/2006 cu modificările și completările ulterioare 356 d3.2) tichete de masă 32 2.295 d3.3) tichete de vacanță 33 0 cheltuieli cu plățile compensatorii cf. CCM aferente 34 e) disponibilizărilor potrivit programelor de disponibilizări cheltuieli cu drepturile salariale cuvenite in baza unor 35 f) hotarari judecătorești 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 526/28.VII.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI I.2010 13 Cheltuieli aferente Investițiilor, inclusiv cele aferente 72 1 investițiilor în curs la finele anului 4.810 2 Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiții 73 a) interne 74 b) externe 75 VIII. REZERVE, din care: 76 8.893 1 Rezerve legale 77 1.439 2 Rezerve statutare 78 3 Alte rezerve 79 7.454 IX. DATE DE FUNDAMENTARE 80 1 Venituri totale 81 64.675 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 82 55.705 3 Nr. prognozat de personal la finele anului 83 1.315 4 Nr. mediu de salariat! total 84 1.345 5 Fond de salarii, din care: 85 25.391 fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de 86 25.324 a) contract individual de muncă b) alte cheltuieli cu personalul 87 67 6 Câștigul mediu lunar pe salariat(lei/persoana) 88 1.569 Productivitatea muncii pe total personal mediu în 89 48.086 7 preturi curente (lei/persoană)(rd.81/84) Productivitatea muncii pe total personal mediu în 90 48.086 8 preturi comparabile(lei/persoană)(rd.81/84 x ICP) Productivitatea muncii în unități fizice pe total 91 9 personal mediu (unități fizice/persoană) Cheltuieli totale la 1.000 lei venituri totale (cheltuieli 92 861 10 totale/venituri totale)x1.000=(rd.16/rd.1)x 1.000 11 Plăti restante - total 93 0 a} prețuri curente 94 0 b) prețuri comparabile 95 0 12 Creanțe restante - total 96 a) prețuri curente 97 163 prețuri comparabile 98 163 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI ORDIN pentru prelungirea termenului de depunere a cererilor de finanțare, prevăzut în Ordinul ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri nr. 393/2010 privind aprobarea lansării Cererii de propuneri de proiecte de investiții în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, propuse pentru acordarea asistenței financiare nerambursabile prin Programul operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE), axa prioritară 4, domeniul major de intervenție 1, operațiunea 4.1.b) „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de transport al energiei electrice, gazelor naturale și petrolului, precum și ale rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, în scopul reducerii pierderilor în rețea și realizării în condiții de siguranță și continuitate a serviciilor de transport și distribuție”— partea de distribuție în baza Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituțional de coordonare și de gestionare a instrumentelor structurale, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul european pentru dezvoltare regională, Fondul social european și Fondul de coeziune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, cu Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european de dezvoltare regională referitor la eligibilitatea intervențiilor în domeniul locuințelor în favoarea comunităților marginalizate, 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI 1.2010 în conformitate cu Cadrul strategic național de referință 2007—2013, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 2.594 din 25 iunie 2007, și cu Decizia Comisiei nr. 3.472/2007 de aprobare a Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice”, având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri emite următorul ordin: Art. 1. — Termenul de depunere a cererilor de finanțare prevăzut în rubrica „Modalitatea, locul și termenul de depunere a cererilor de finanțare” din anexa nr. 1 „Cerere de propuneri de proiecte” la Ordinul ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri nr. 393/2010 privind aprobarea lansării Cererii de propuneri de proiecte de investiții în extinderea și modernizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, propuse pentru acordarea asistenței financiare nerambursabile prin Programul operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE), axa prioritară 4, domeniul major de intervenție 1, operațiunea 4.1.b) „Sprijinirea investițiilor în extinderea și modernizarea rețelelor de transport al energiei electrice, gazelor naturale și petrolului, precum și ale rețelelor de distribuție a energiei electrice și gazelor naturale, în scopul reducerii pierderilor în rețea și realizării în condiții de siguranță și continuitate a serviciilor de transport și distribuție”— partea de distribuție, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 264 și 264 bis din 22 aprilie 2010, se prelungește până la data de 20 august 2010, ora 14,00. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu București, 20 iulie 2010. Nr. 1.370. MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl TURISMULUI ORDIN pentru modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor nr. 287/2008 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru dezvoltare regională prin crearea și dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor din cadrul Programului operațional regional 2007—2013 Având în vedere prevederile art. 3 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007, în temeiul art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, cu modificările și completările ulterioare, ministrul dezvoltării regionale și turismului emite următorul ordin: Art. I. —Anexa la Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor nr. 287/2008 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru dezvoltare regională prin crearea și dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor din cadrul Programului operațional regional 2007—2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 31 martie 2008, se modifică și se completează după cum urmează: 1. în tot cuprinsul actului, denumirea „Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor” se înlocuiește cu denumirea „Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului”, iar acronimul „MDLPL” se înlocuiește cu acronimul „MDRT”. 2. Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. —Acordarea ajutoarelor de stat pentru investiții în structuri de sprijinire a afacerilor, în cadrul prezentei scheme, se face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat regional, stipulate în Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața comună în aplicarea articolelor 87 și 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare), denumit în continuare Regulament.” 3. La articolul 6, punctele 1 și 15 se modifică și vor avea următorul cuprins: „1 . structurile de sprijinire a afacerilor de importanță regională/locală reprezintă structuri clar delimitate, care asigură o serie de facilități și/sau spații pentru operatorii economici care desfășoară activități economice de producție și prestare de servicii în structura de afaceri; 15. rata de actualizare este rata calculată conform Comunicării Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referință și de scont, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C14 din 19 ianuarie 2008;”. 4. La articolul 8 alineatul (3), literele a) și d) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,a) să dovedească calitatea de proprietar sau să aibă în concesiune infrastructura și/sau terenul care fac obiectul proiectului, pe o perioadă de 5 ani de la încheierea operațiunii sau de 3 ani în cazul IMM-urilor, în conformitate cu prevederile art. 57 paragraful 1 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european și Fondul de coeziune și de abrogare a MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI I.2010 15 Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999; în cazul parteneriatelor, acest criteriu se aplică și partenerilor. în cazul unităților administrativ-teritoriale (autorități ale administrației publice locale), acestea au calitatea de proprietar sau de administrator ori au în concesiune infrastructura și/sau terenul care fac obiectul proiectului; prin excepție, în cazul proiectelor realizate în incinta porturilor se aplică, după caz, dispozițiile art. 59 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publică, aprobată cu modificări prin Legea nr. 22/2007, pe o perioadă de 5 ani de la încheierea operațiunii sau de 3 ani în cazul IMM-urilor, în conformitate cu prevederile art. 57 paragraful 1 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006; d) indiferent de forma juridică de organizare, solicitantul, precum și fiecare dintre parteneri, în cazul parteneriatelor, nu se află, din punctul de vedere al obligațiilor de plată restante la bugetele publice, în niciuna dintre situațiile de mai jos: (i) obligațiile de plată nete depășesc 1/12 din totalul obligațiilor datorate în ultimele 12 luni, conform certificatului de atestare fiscală emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală; (ii) obligațiile de plată depășesc 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru, conform certificatului de atestare fiscală emis de autoritățile administrației publice locale;”. 5. La articolul 8 alineatul (3), litera f) se abrogă. 6. La articolul 8 alineatul (3), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins: ,,h) solicitantul, precum și partenerii acestuia nu pot participa la depunerea de propuneri de proiecte și nu pot deveni beneficiari de finanțare nerambursabilă dacă se încadrează în una dintre următoarele situații: (i) se află în stare de faliment/insolvență sau fac obiectul unei proceduri de lichidare ori de administrare judiciară, au încheiat acorduri cu creditorii, și-au suspendat activitatea economică sau fac obiectul unei proceduri în urma acestor situații ori se află în situații similare în urma unei proceduri de aceeași natură prevăzute de legislația sau de reglementările naționale; (ii) reprezentantul legal și/sau reprezentanții partenerilor asociați au suferit condamnări definitive ca urmare a încălcării conduitei profesionale, pronunțate prin hotărâri definitive și irevocabile de către instanțele judecătorești; (iii) reprezentantul legal și/sau reprezentanții partenerilor asociați au fost subiectul unei judecăți în cadrul căreia o instanță judecătorească a pronunțat o hotărâre definitivă și irevocabilă de condamnare pentru fraudă, corupție, implicarea în organizații criminale sau în alte activități ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Uniunii Europene; (iv) în urma unei proceduri de acordare a unei finanțări nerambursabile din fonduri publice comunitare și/sau naționale, au fost găsiți vinovați printr-o hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă de încălcarea contractului din cauza nerespectării obligațiilor contractuale.” 7. La articolul 8, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „(4) în cazul menționat la alin. (3) lit. h) pct. (iv), solicitantul găsit vinovat printr-o hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă de încălcarea unuia sau mai multor contracte finanțate din fonduri publice comunitare și/sau naționale din cauza nerespectării obligațiilor contractuale sau care a recunoscut debitul stabilit în sarcina sa de către autoritatea contractantă va putea să depună proiecte pentru a fi finanțate prin Programul operațional regional, cu condiția achitării acestui debit, precum și a penalităților aferente și să facă dovada achitării acestora, precum și a îndeplinirii, la momentul depunerii proiectului, a oricăror măsuri stabilite în sarcina sa de către instanța judecătorească și/sau de către autoritatea contractantă.” 8. La articolul 10, litera g) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,g) ajutoarele care favorizează activitățile din domeniul prelucrării și comercializării produselor agricole, în următoarele cazuri: atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe baza prețului sau a cantității unor astfel de produse achiziționate de la producători primari sau comercializate de către întreprinderile în cauză ori atunci când acordarea ajutorului este condiționată de obligația de a fi direcțional, parțial sau integral, către producătorii primari.” 9. La articolul 11, punctul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: „5. durata de implementare a proiectului să nu depășească data de 31 iulie 2015;”. 10. După articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11¹, cu următorul cuprins: „Art. 11V — Ajutorul de stat se acordă dacă are un efect stimulativ, respectiv documentația depusă de beneficiar trebuie să demonstreze îndeplinirea unuia sau mai multora dintre următoarele criterii: a) o creștere substanțială a dimensiunii proiectului/activității ca urmare a acordării ajutorului; b) o creștere substanțială a domeniului de aplicare a proiectului/activității ca urmare a acordării ajutorului; c) o creștere substanțială a valorii totale a costurilor suportate de beneficiar pentru proiect/activitate ca urmare a acordării ajutorului; d) o creștere substanțială a ritmului de finalizare a proiectului/activității în cauză; e) proiectul nu ar fi fost realizat în regiunea asistată în cauză în absența acordării ajutorului.” 11. La articolul 15, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Activele achiziționate trebuie să fie noi; pentru întreprinderile mari, costurile legate de activele necorporale sunt eligibile numai în limita a 50% din totalul cheltuielilor de investiții eligibile ale proiectului.” 12. Articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 16. — Schema de ajutor de stat este valabilă până la data de 31 decembrie 2013.” 13. Articolul 17 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 17. — (1) Valoarea maximă estimată a ajutorului de stat care va fi acordat în cadrul prezentei scheme, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de 552,33 milioane euro, din care 443,52 milioane euro din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR) și 108,81 milioane euro de la bugetul de stat. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 526/28. VI 1.2010 (2) Repartizarea anuală, orientativă, a sumelor acordate se prezintă astfel: Sume alocate Sume alocate Ani din FEDR de la bugetul de stat (milioane euro) (milioane euro) 2010 221,76 54,40 2011 133,06 32,65 2012 44,35 10,88 2013 44,35 10,88 Total 443,52 108,81” 14. Articolul 18 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 18. — Numărul estimat al beneficiarilor acestei scheme de ajutor de stat este de 30.” 15. Articolul 25 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 25. — MDRT, în calitate de autoritate responsabilă cu implementarea prezentei scheme de ajutor de stat, furnizează Consiliului Concurenței o fișă de informare completă potrivit anexei nr. 3 la Regulament.” 16. După articolul 30 se introduce un nou articol, articolul 31, cu următorul cuprins: „Art. 31. — Se acordă prefinanțare în cuantum de maximum 35% din valoarea totală a finanțării ce poate fi acordată beneficiarului conform contractului.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării. p. Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Gheorghe Nastasia, secretar general București, 20 iulie 2010. Nr. 1.878. ★ RECTIFICĂRI La Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 54/2010 privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 23 iunie 2010, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — La art. I pct. 2, cu referire la art. 1582 alin. (6), în loc de: prevăzute la alin. (8) lit. c)...”se va citi: „... prevăzute la alin. (8) lit. b).„”. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 445123 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 526/28.VIL2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495