MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 523 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marț^ 27 iulie 2010 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 2 . — Raport al Comisiei de coordonare privind constatările efectuate de Comisia de coordonare ca urmare a monitorizării aspectelor legate de siguranța aprovizionării cu gaze naturale pentru perioada iulie 2009—iulie 2010............................ 2-3 M.86. — Ordin al ministrului apărării naționale pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea Consiliului de Supraveghere a Cerințelor 4-11 1 .676/C.— Ordin al ministrului justiției pentru aprobarea Regulamentului privind siguranța locurilor de deținere din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor.... 12 2 .003. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind modificarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 86/2005 pentru reglementarea datei plății salariilor la instituțiile publice........................................ 13-14 2 .027. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind prospectul de emisiune al certificatelor de trezorerie cu discont denominate în euro lansate în luna iulie 2010 .......................................................... 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27. VI I.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI COMISIA DE COORDONARE RAPORT privind constatările efectuate de Comisia de coordonare ca urmare a monitorizării aspectelor legate de siguranța aprovizionării cu gaze naturale pentru perioada iulie 2009—iulie 2010 1. Preambul în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2007 privind măsuri pentru asigurarea siguranței în aprovizionarea cu gaze naturale, prin Decizia primului-ministru nr. 21/2008 pentru numirea Comisiei de coordonare prevăzute la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 346/2007 privind măsuri pentru asigurarea siguranței în aprovizionarea cu gaze naturale, cu modificările ulterioare, s-a constituit Comisia de coordonare însărcinată cu elaborarea Planului de acțiuni pentru situații de urgență și totodată cu avizarea și monitorizarea măsurilor necesare pentru asigurarea siguranței în aprovizionarea cu gaze naturale a României. 2. Activitatea Comisiei de coordonare în vederea asigurării securității și continuității în furnizarea gazelor naturale, în special, în sezonul rece al anului 2009— 2010, Comisia de coordonare s-a întâlnit în scopul monitorizării aspectelor relevante și adoptării deciziilor privind siguranța și continuitatea în aprovizionarea cu gaze naturale, după cum urmează: a) periodic, în scopul monitorizării unor aspecte relevante, astfel: • îndeplinirea obligației furnizorilor de gaze naturale prevăzute în Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 3/2009 privind stabilirea stocului de gaze naturale pe care titularii licențelor de furnizare a gazelor naturale aveau obligația să îl dețină în depozitele de înmagazinare subterană la încheierea ciclului de injecție din anul 2009; • situația referitoare la cantitățile de gaze naturale extrase, stocul rămas disponibil și capacitatea de extracție zilnică, detaliată pe depozite de înmagazinare; • situația stocurilor de combustibili alternativi (păcură, cărbune etc.), respectiv a numărului de zile pentru care aceste stocuri acoperă necesarul de consum al fiecărui utilizator prevăzut în Planul de acțiuni pentru situații de urgență pentru anul gazier 2009—2010; • nivelul producției de gaze naturale realizat și contractat de cei 2 mari producători interni: Societatea Națională de Gaze Naturale ROMGAZ — S.A. și Societatea Comercială PETROM —S.A.; b) în regim de urgență, ca urmare a notificărilor transmise de Dispeceratul Național de Gaze Naturale, astfel: • în data de 25 ianuarie 2010, convocarea în regim de urgență a Comisiei de coordonare, determinată de scăderea accentuată a parametrilor tehnologici din Sistemul național de transport, ca urmare a creșterii consumului de gaze naturale în sectorul rezidențial, pe fondul înregistrării unor temperaturi extrem de reduse la nivel național; • declararea situației de urgență în aprovizionarea cu gaze naturale începând cu data de 25 ianuarie 2010; • aplicarea măsurilor stipulate în Planul de acțiune pentru situații de urgență pentru anul gazier 2009—2010, respectiv: — maximizarea producției interne de gaze naturale; — maximizarea capacității de extracție zilnică din depozitele de înmagazinare subterană; — suplimentarea de către furnizorii de gaze a cantităților de gaze naturale din import curent peste nivelurile curente contractate; — întreruperea/limitarea consumului la consumatorii care dețineau statut de consumatori întreruptibili; — reducerea sau menținerea la un nivel scăzut a consumului de gaze naturale al altor consumatori care nu aveau statut de consumatori întreruptibili (prin reducerea sau amânarea reluării producției pe perioada situației de urgență); această acțiune s-a realizat în mod amiabil, prin înțelegerea părților; — disponibilizarea unor cantități de gaze naturale prin utilizarea de combustibili alternativi (păcură, cărbune etc.) de către producătorii de energie electrică și termică. Situația de urgență a durat până la data de 29 ianuarie 2009, aceasta fiind ridicată prin Decizia primului-ministru nr. 62/2010 privind constatarea încetării situației de urgență în asigurarea siguranței aprovizionării cu gaze naturale; • în data de 9 februarie 2010, convocarea în regim de urgență a Comisiei de coordonare, determinată de scăderea parametrilor tehnologici din Sistemul național de transport; • Comisia de coordonare a constatat că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 3 lit. c) din Legea nr. 346/2007 privind măsuri pentru asigurarea siguranței în aprovizionarea cu gaze naturale și nu a confirmat situația de urgență. 3. Constatările efectuate de Comisia de coordonare ca urmare a monitorizării aspectelor legate de siguranța aprovizionării cu gaze naturale în perioada iulie 2009—iulie 2010 3.1. Constatări privind influența măsurilor adoptate de către Comisia de coordonare în domeniile obligației de serviciu public și concurenței Măsurile adoptate de Comisia de coordonare în perioada situației de urgență au vizat următoarele obiective: a) îndeplinirea obligației de serviciu public: — livrările de gaze naturale către categoriile de consumatori prevăzute la art. 10 alin. (2) din Legea nr. 346/2007 s-au efectuat în regim continuu și în condiții de siguranță; — livrările de gaze naturale către consumatorii industriali, alții decât cei cu statut de consumatori întreruptibili sau care au avut posibilitatea funcționării prin utilizarea de combustibili alternativi, au avut în vedere reducerea/eliminarea efectelor negative asupra activității acestora. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27. VI I.2010 3 în acest fel, măsurile luate de Comisia de coordonare pe timpul situației de urgență și care au fost puse în aplicare cu maximă operativitate atât de operatorul Sistemului național de transport, cât și de către ceilalți operatori din sectorul gazelor naturale au contribuit esențial la îndeplinirea obligației de serviciu public, așa cum este definită în Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările și completările ulterioare. Măsurile luate de Comisia de coordonare au fost susținute și de diligențele depuse de furnizorii de gaze naturale. în acest sens, pentru asigurarea necesarului crescut de consum al pieței reglementate pe perioada situației de urgență, au fost suplimentate cantitățile de gaze naturale din import curent peste nivelurile contractate, mobilizând semnificative resurse financiare, cu impact negativ asupra costurilor de achiziție a gazelor naturale în ciclul de extracție 2010—2011. De asemenea, costurile suplimentare generate de cantitățile de gaze naturale din import nu au fost încă acoperite prin prețurile finale aprobate de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei. Procedurile de ajustare sunt în curs de finalizare; b) reducerea impactului asupra cadrului concurențial: — pe perioada de timp în care a fost activată situația de urgență, măsurile dispuse de Comisia de coordonare au prevalat față de înțelegerile contractuale și reglementările specifice pieței gazelor naturale. Ca urmare a celor precizate mai sus și a faptului că amploarea și efectele crizei în aprovizionarea cu gaze naturale nu au fost deosebit de mari, Comisia de coordonare apreciază că impactul asupra concurenței nu a fost semnificativ. 3.2. Constatări privind impactul asupra capacităților de înmagazinare și extracție în perioada situației de urgență, nivelul maxim al producției interne de gaze naturale a fost de 32 milioane mc/zi. Cantitatea de gaze naturale existentă în depozitele de înmagazinare subterană la începutul ciclului de extracție (octombrie 2009) a fost de 3.203,4 milioane mc. în ciclul de extracție 2009/2010, cantitatea zilnică maximă extrasă a fost de 28,1 milioane mc, iar în perioada situației de urgență, cantitatea maximă extrasă a fost de 25,5 milioane mc/zi. Faptul că la sfârșitul lunii ianuarie 2010 a fost posibilă extracția unei cantități zilnice de gaze naturale de 25,5 milioane mc a condus la acoperirea cererii consumatorilor casnici și industriali, excepție făcând doar consumatorii cu statut de consumatori întreruptibili și cei care au utilizat în acea perioadă combustibili alternativi. 3.3. Constatări privind durata contractelor de achiziție a gazelor naturale în scopul asigurării necesarului de gaze naturale din import corelat cu cererea previzională, operatorii economici de pe piața de gaze naturale din România au încheiate contracte de achiziție gaze naturale de proveniență import pe termen mediu/lung. în ceea ce privește asigurarea necesarului de gaze naturale din producția internă, operatorii economici de pe piața de gaze naturale din România au încheiate contracte de achiziție de gaze naturale din producția internă pe termen scurt/mediu. Existența unor contracte pe termen lung pentru asigurarea gazelor naturale din producția internă ar conduce la îmbunătățirea premiselor pentru asigurarea securității în aprovizionarea cu gaze naturale. 3.4. Constatări privind lichiditatea pieței gazelor naturale din România Nivelul lichidității este influențat de factori precum: numărul de participanți activi pe piață, numărul de tranzacții efectuate, cantitățile tranzacționale, cadrul de derulare a tranzacțiilor. în ceea ce privește numărul participanților activi pe piața gazelor naturale din România, se constată că acesta a crescut față de perioada anterioară, dar gradul de concentrare se menține încă la niveluri ridicate. Astfel, pe piața reglementată și pe piața angro este o concentrare ridicată a cotelor de piață, iar pe piața liberă este o concentrare moderată a cotelor de piață. Referitor la cantitățile tranzacționale pe platforma bursieră de tranzacționare a gazelor naturale înființată în cadrul Bursei Române de Mărfuri (BRM), acestea sunt încă destul de reduse. în consecință, piața gazelor naturale din România se caracterizează în prezent printr-un nivel scăzut de lichiditate. 3.5. Constatări privind cadrul de reglementare a măsurilor de promovare corespunzătoare noilor investiții aferente producției, înmagazinării și transportului gazelor naturale, inclusiv gazului natural lichefiat (GNL), avându-se în vedere și prevederile art. 69¹—69⁹ din Legea nr. 351/2004, cu modificările și completările ulterioare Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei asigură cadrul de reglementare care garantează recunoașterea costurilor operatorilor pentru investițiile realizate în activitățile de înmagazinare și transport al gazelor naturale. De asemenea, după aprobarea Deciziei președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 1.228/2008 privind scutirea tronsonului românesc al gazoductului Nabucco de la prevederile legislației referitoare la accesul terților la sistemele de transport al gazelor naturale și de la metodologiile de tarifare și după comunicarea acesteia Comisiei Europene, Compania Nabucco Gas Pipeline Internațional GmbH a solicitat Autorității de Reglementare în Domeniul Energiei modificarea acesteia, ca urmare a evoluțiilor ulterioare pe piețele internaționale de energie. Astfel, acest act normativ a fost modificat și completat prin Decizia președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 145/2009 și prin Decizia președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 2.246/2009. Modificările și/sau completările au avut în vedere solicitările Companiei Nabucco Gas Pipeline Internațional GmbH și, respectiv, recomandările Comisiei Europene, referitoare la armonizarea termenelor și condițiilor de scutire a tronsonului românesc al gazoductului Nabucco cu cele acordate de celelalte autorități de reglementare în domeniu ale țărilor implicate în proiect. Președintele Comisiei de coordonare, Tudor Serban, secretar de stat București, 6 iulie 2010. Nr. 2. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27. VI I.2010 MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ORDIN pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea Consiliului de Supraveghere a Cerințelor Pentru aplicarea prevederilor art. 32 alin. (8) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările ulterioare, ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Regulamentul privind organizarea și funcționarea Consiliului de Supraveghere a Cerințelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă: a) Instrucțiunea I 1000.1—01 privind organizarea și funcționarea Consiliului de Supraveghere a Cerințelor, aprobată prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.60/2004*), modificată prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M. 104/2007*); b) art. 39 alin. (7) lit. d) din Regulamentul de organizare și funcționare al Ministerului Apărării Naționale, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.S. 118/2007**), cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. București, 16 iulie 2010. Nr. M.86. Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea *) Ordinele ministrului apărării naționale nr. M.60/2004 și M.104/2007 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională. **) Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.S. 118/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece este clasificat potrivit legii. ANEXĂ REGULAMENT privind organizarea și funcționarea Consiliului de Supraveghere a Cerințelor Art. 1. — Prezentul regulament stabilește organizarea, atribuțiile și funcționarea Consiliului de Supraveghere a Cerințelor, denumit în continuare CSC. Art. 2. — (1) CSC funcționează ca organ deliberativ la nivelul Ministerului Apărării Naționale prin care se realizează managementul activităților din cadrul sistemului de emitere a cerințelor. (2) CSC este abilitat să analizeze și să hotărască asupra nevoilor materiale și a cerințelor operaționale necesare îndeplinirii misiunilor încredințate Armatei României. (3) Hotărârile adoptate de către CSC, în îndeplinirea atribuțiilor sale, sunt obligatorii pentru structurile Ministerului Apărării Naționale. (4) CSC își desfășoară activitatea, de regulă, la sediul Statului Major General. Art. 3. — în sensul prezentului regulament, definițiile termenilor și expresiilor utilizate sunt prevăzute în anexa nr. 1. Art. 4. — (1) CSC este compus din: a) locțiitorul șefului Statului Major General; b) locțiitorul pentru operații și instrucție al șefului Statului Major General; c) locțiitorul pentru resurse al șefului Statului Major General; d) locțiitorul șefului Departamentului pentru armamente; e) locțiitorul directorului general al Direcției generale de informații a apărării; f) locțiitorul șefului Statului Majorai Forțelor Terestre; g) locțiitorul șefului Statului Majorai Forțelor Aeriene; h) locțiitorul șefului Statului Major al Forțelor Navale; i) șeful de stat major al Comandamentului logistic întrunit; j) directorul Direcției planificare integrată a apărării; k) șeful Direcției personal și mobilizare; I) șeful Direcției operații; m) șeful Direcției logistice; n) șeful Direcției planificare strategică; o) șeful Direcției comunicații și informatică; p) șeful Direcției instrucție și doctrină; q) șeful Direcției structuri și planificarea înzestrării. (2) Persoana numită în funcția prevăzută la alin. (1) lit. a) are calitatea de președinte al CSC. (3) Persoanele numite în funcțiile prevăzute la alin. (1) lit. b) și c) au calitatea de vicepreședinți ai CSC. Art. 5. — CSC are următoarele atribuții: a) analizează, evaluează și aprobă Documentul cu nevoile misiunii, denumit în continuare DNM, și Documentul cu cerințele MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27. VI I.2010 5 operaționale, denumit în continuare DCO, ale căror conținut și structură se stabilesc prin dispoziție a șefului Statului Major General; b) validează Sinteza studiului de concept, denumită în continuare SSC; c) analizează variantele de realizare a obiectivelor de înzestrare prezentate în SSC, corelate cu cerințele operaționale și varianta propusă de beneficiar pentru realizarea obiectivelor de înzestrare; d) validează una dintre variantele de realizare a obiectivelor de înzestrare prezentate în SSC, considerată viabilă pentru asigurarea cerințelor operaționale aprobate; e) analizează oportunitatea actualizării DCO, pe baza variantei aprobate, rezultată din evaluarea alternativelor cost/performanță prezentate în SSC; f) identifică limitările tehnico-operaționale ale produselor din înzestrare și propune inițierea unor noi programe de modernizare/înzestrare; g) analizează, evaluează și validează parametrii de performanță cuprinși în proiectul Bazei Programului de achiziție, denumit în continuare BFA, precum și modificările ce survin la fiecare punct de decizie al procesului de achiziție, înainte de analiza acestora de către Consiliul de achiziții, denumit în continuare CODA; h) evaluează programele de înzestrare pe parcursul derulării acestora, în vederea certificării performanțelor tehnico- operaționale impuse de nevoile misiunii, precum și de cerințele operaționale aferente; i) propune CODA măsuri de prioritizare a derulării programelor de înzestrare, măsuri care să nu intre în contradicție cu prevederile contractuale; j) analizează și avizează lista cu propunerile beneficiarilor/directorilor de programe majore pentru proiectele prioritare care urmează a fi finanțate din fonduri externe nerambursabile; k) analizează propunerile de nominalizare a directorilor pentru testarea și evaluarea operațională de la categoriile de forțe ale armatei și structurile centrale ale Ministerului Apărării Naționale; I) analizează datele din raportul de informare întocmit în urma acțiunilor de testare și evaluare operațională, precum și cele din raportul de informare în urma acțiunilor de testare și evaluare prin trageri reale. Art. 6. — (1) Președintele CSC are următoarele atribuții: a) aprobă data de desfășurare și ordinea de zi a ședințelor CSC; b) aprobă planul principal de testare și evaluare operațională; c) aprobă Planul de măsuri pentru pregătirea ședinței trimestriale a CSC; d) coordonează activitatea Grupului de lucru; e) aprobă propunerile Grupului de lucru referitoare la documentele de pe ordinea de zi a ședinței CSC; f) aprobă propunerile prezentate în Minuta ședinței Grupului de lucru; g) avizează rapoartele de informare sau informările privind stadiul de execuție a programelor de înzestrare și încadrarea în graficele de livrare a produselor; h) avizează rapoartele de informare privind modul de comportare în exploatare a sistemelor nou-intrate în înzestrare; i) avizează lista cu propunerile privind scoaterea din înzestrare a produselor care nu mai corespund cerințelor operaționale, după parcurgerea activităților de testare și evaluare operațională, pe care o înaintează șefului Statului Major General pentru a fi supusă aprobării ministrului apărării naționale; j) desemnează directorii pentru testarea și evaluarea operațională de la categoriile de forțe ale armatei și structurile centrale ale Ministerului Apărării Naționale; k) coordonează procesul de testare și evaluare operațională; I) informează șeful Statului Major General privind hotărârile CSC; m) reprezintă CSC în relația cu CODA. (2) Președintele CSC poate delega vicepreședinților CSC competența îndeplinirii unor atribuții aflate în responsabilitatea sa. (3) în absența președintelui CSC, vicepreședinții CSC îndeplinesc atribuțiile acestuia, în funcție de domeniile de competență ale acestora. Art. 7. — (1) Membrii CSC analizează subiectele înscrise pe ordinea de zi a ședinței CSC în ceea ce privește: a) corectitudinea elaborării documentelor; b) misiunile specifice; c) capabilitățile și cerințele tehnico-operaționale ale produsului; d) parametrii de performanță ai produsului; e) raportul cost-performanță și riscurile aferente alternativelor prezentate în SSC, în vederea validării variantei optime; f) modul de comportare în exploatare a produselor nou-intrate în înzestrare și implicațiile asupra cerințelor operaționale; g) stadiul derulării programelor de achiziții; h) rezultatele obținute în cadrul activității de testare și evaluare operațională. (2) Membrii CSC pot prezenta puncte de vedere și pot face propuneri privind: a) forma și conținutul documentelor analizate, potrivit domeniilor de competență ale structurilor pe care le reprezintă; b) respingerea documentelor și returnarea acestora la structura inițiatoare, în vederea reanalizării, corectării și completării conținutului. Art. 8. — (1) Sub autoritatea CSC se constituie ca structură funcțională ad-hoc Grupul de lucru pentru emiterea cerințelor și planificarea înzestrării, denumit în continuare Grup de lucru, a cărui activitate se desfășoară în perioada dintre ședințele CSC. (2) Grupul de lucru se compune din: a) șeful Secției supraveghere cerințe și normative de înzestrare din cadrul Direcției structuri și planificarea înzestrării; b) personalul desemnat de structurile care au membri în CSC; c) personalul desemnat de directorii programelor de înzestrare din cadrul Departamentului pentru armamente și responsabilii de programe de înzestrare din cadrul Direcției structuri și planificarea înzestrării pentru programele care se află pe ordinea de zi a ședinței CSC; d) specialiștii desemnați din structurile de cercetare, pentru sistemul sau echipamentul militar aferent programului de înzestrare analizat în ședința CSC; e) personalul desemnat de alte structuri, al căror domeniu de activitate este influențat de subiectele de pe ordinea de zi a ședinței Grupului de lucru. (3) Grupul de lucru are următoarele atribuții: a) expertizează documentele elaborate de structura inițiatoare pentru a fi prezentate în ședința CSC; b) elaborează și prezintă, după caz, puncte de vedere referitoare la forma și conținutul documentelor expertizate. (4) în funcție de rezultatul expertizării documentelor, Grupul de lucru propune spre aprobare președintelui CSC: a) returnarea documentelor la structura inițiatoare, în vederea reanalizării și corectării conținutului; 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27.VII.2010 b) transmiterea documentelor pentru avizare de către categoriile de forțe ale armatei, Direcția personal și mobilizare, Direcția informații militare, Direcția operații, Direcția logistică, Direcția planificare strategică, Direcția comunicații și informatică, Direcția instrucție și doctrină, Departamentul pentru armamente, precum și includerea acestora pe ordinea de zi a ședinței CSC. Art. 9. — (1) Secretariatul CSC se asigură de către Direcția structuri și planificarea înzestrării prin Biroul supraveghere cerințe, care constituie, pe timpul desfășurării ședințelor, Secretariatul de ședință. (2) Conducerea secretariatului CSC se exercită de către șeful Serviciului planificarea înzestrării din cadrul Direcției structuri și planificarea înzestrării. (3) Secretariatul de ședință este format din 2-3 ofițeri, care consemnează conținutul discuțiilor, propunerilor și hotărârilor. Art. 10. — Secretariatul CSC are următoarele atribuții: a) elaborează și prezintă pentru aprobare președintelui CSC planul anual cu principalele activități ale CSC, denumit în continuare Plan anual, al cărui model este prezentat în anexa nr. 2; b) întocmește și transmite Planul de măsuri pentru pregătirea ședinței trimestriale a CSC, pe care îl prezintă spre aprobare președintelui CSC; c) asigură desfășurarea activității Grupului de lucru; d) elaborează și prezintă pentru aprobare președintelui CSC proiectul ordinii de zi și lista cu persoanele convocate/invitate la ședința CSC, pe baza dispozițiilor primite sau a propunerilor membrilor CSC; e) elaborează documentele de convocare a membrilor CSC și a persoanelor invitate să participe la ședințele CSC și întreprinde măsurile organizatorice necesare pentru desfășurarea în condiții normale a acestora; f) pune la dispoziția membrilor CSC și a persoanelor invitate ordinea de zi și documentele ce urmează a fi analizate; g) prezintă în plenul CSC hotărârile CODA adoptate în intervalul dintre ședințele CSC; h) constituie dosarele cu documentația pentru ședințele CSC; i) redactează hotărârile adoptate de CSC și le prezintă componenților acestuia pentru semnare; j) transmite hotărârile CSC componenților CSC și structurilor a căror activitate este influențată de adoptarea acestora; k) monitorizează aplicarea hotărârilor adoptate și îl informează pe președintele CSC asupra modului de îndeplinire a acestora; I) elaborează raportul anual referitor la modul de îndeplinire a activităților CSC cuprinse în Planul anual, pe care îl prezintă în prima ședință ordinară; m) asigură punctul de contact între CSC și Statul Major General, Departamentul pentru armamente, Direcția planificare integrată a apărării, precum și cu alte structuri cu responsabilități în problematica analizată de către acesta; n) se ocupă de arhivarea documentelor privind activitatea CSC. Art. 11. — (1) Activitatea CSC se desfășoară pe baza Planului anual. (2) Elaborarea Planului anual are la bază următoarele elemente: a) obiectivele din cadrul Strategiei de înzestrare a Armatei României; b) prevederile din cadrul Directivei de planificare a apărării și din Planul de înzestrare al Armatei României; c) hotărârile Consiliului de Planificare a Apărării, denumit în continuare CFA; d) hotărârile CSC; e) deciziile CODA; f) hotărârile Comitetului Șefilor Statelor Majore, denumit în continuare CSSM; g) propunerile membrilor CSC, aprobate de președintele CSC. Art. 12. — (1) Propunerile pentru elaborarea Planului anual se transmit secretariatului CSC până la 30 septembrie a anului în curs pentru anul următor. (2) Solicitările privind planificarea anuală a activităților CSC se analizează și se armonizează în cadrul Grupului de lucru. (3) Proiectul Planului anual se prezintă, spre analiză și aprobare, în ședința CSC din trimestrul IV al anului în curs pentru anul următor. (4) După aprobarea Planului anual, secretariatul CSC transmite structurilor care au membri în CSC și structurilor a căror activitate este influențată, în părțile ce le privesc, responsabilitățile ce le revin din Planul anual, în vederea pregătirii documentelor ce urmează a fi prezentate și analizate în ședințele CSC. Art. 13. — (1) CSC se convoacă de către președintele acestuia, prin intermediul secretariatului CSC, trimestrial în ședință ordinară sau, atunci când situația impune, în ședințe extraordinare. (2) Ședințele CSC se desfășoară în prezența a minimum două treimi din numărul membrilor, a președintelui și/sau a cel puțin unuia dintre vicepreședinții CSC. (3) în situația absenței motivate a componenților CSC, la ședințe pot participa înlocuitorii legali ai acestora. Art. 14. — (1) Ședințele extraordinare sunt convocate în situații de urgență pentru analizarea/aprobarea DNM și/sau DCO, precum și pentru analizarea/validarea variantei de realizare a obiectivelor de înzestrare prezentate în SSC. (2) Ședințele extraordinare sunt convocate în maximum 15 zile calendaristice de la data primirii solicitării de la structura inițiatoare. Convocarea ședințelor extraordinare se face pe baza unui raport scris, temeinic argumentat, aprobat de președintele consiliului. (3) Documentele care urmează a fi prezentate în ședința extraordinară vor fi distribuite componenților CSC, pentru analiză, cu minimum 5 zile lucrătoare înainte de data de desfășurare a ședinței și, când situația o impune, trebuie să obțină avizul scris al structurilor a căror activitate este influențată. Art. 15. — (1) Pentru buna desfășurare a ședințelor CSC se elaborează Planul de măsuri pentru pregătirea ședinței trimestriale a CSC. (2) Planul de măsuri se prezintă, spre aprobare, președintelui CSC cu cel puțin 60 de zile înainte de data planificată pentru desfășurarea ședinței ordinare a CSC. (3) După aprobarea Planului de măsuri pentru pregătirea ședinței trimestriale a CSC, în termen de 5 zile calendaristice de la aprobare, acesta se transmite componenților CSC și structurilor a căror activitate este influențată. Art. 16. — (1) Ședințele CSC sunt conduse de președintele acestuia, iar în absența sa, de unul dintre vicepreședinți, desemnat de către acesta. (2) Ministrul apărării naționale, secretarii de stat și șeful Statului Major General pot participa la ședințele CSC, din proprie inițiativă sau la invitația președintelui CSC. în aceste situații, lucrările ședinței sunt conduse de către ministrul apărării naționale, secretarii de stat sau șeful Statului Major General, după caz. (3) în situații excepționale sunt invitați de către președintele CSC și șefii categoriilor de forțe ale armatei. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27. VI I.2010 7 (4) La ședințele CSC participă cu rol consultativ: a) șeful Serviciului coordonare și evaluare programe din cadrul Direcției structuri și planificarea înzestrării; b) șeful Grupului de lucru. (5) La invitația președintelui sau a altor membri ai CSC, la ședințele CSC participă: a) responsabilii de programe de înzestrare din cadrul Direcției structuri și planificarea înzestrării, pentru programele care se află pe ordinea de zi a ședinței; b) șeful Direcției domenii și infrastructuri, în situația în care documentele ce se analizează intră, prin conținutul lor, în sfera de atribuții a acestuia; c) personalul desemnat de structurile beneficiare și specialiștii din structurile de cercetare pentru sistemul sau echipamentul militar aferent programului de înzestrare analizat; d) personalul desemnat de alte structuri, al căror domeniu de activitate este influențat de subiectele de pe ordinea de zi. Art. 17. — (1) Ordinea de zi a ședințelor CSC se elaborează de către secretariatul CSC pe baza Planului anual, a sarcinilor rezultate din hotărârile CSC adoptate ulterior aprobării acestuia, a hotărârilor CPA, CSSM și CODA, a propunerilor membrilor CSC, precum și a propunerilor Grupului de lucru. (2) Proiectul ordinii de zi se prezintă președintelui CSC, spre aprobare, cu cel puțin 10 zile înainte de data propusă pentru desfășurarea ședinței. (3) După aprobare, în termen de 5 zile lucrătoare, ordinea de zi se transmite membrilor CSC și invitaților. Art. 18. — Secretariatul CSC pregătește și prezintă președintelui și vicepreședinților CSC, pentru studiu și analiză, documentele prevăzute pe ordinea de zi, cu cel puțin două zile lucrătoare înainte de data de desfășurare a ședinței CSC. Art. 19. — Prezentările, intervențiile și punctele de vedere, exprimate pe timpul ședințelor CSC, se înregistrează pe medii de stocare acreditate, se arhivează și se păstrează cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Art. 20. — (1) Ședințele CSC se finalizează prin adoptarea unei hotărâri, al cărei model este prezentat în anexa nr. 3, pentru fiecare punct înscris pe ordinea de zi a ședinței. (2) Hotărârile CSC se adoptă prin vot în urma exprimării libere a punctelor de vedere ale componenților acestuia. (3) Hotărârile se consideră adoptate dacă întrunesc cel puțin jumătate plus unu din numărul total al voturilor exprimate. (4) în cazul în care numărul voturilor „pentru” și „împotrivă” este egal, determinant este punctul de vedere exprimat de președintele CSC. (5) Hotărârile CSC, semnate de către componenții CSC, se transmit acestora în termen de 7 zile lucrătoare de la data desfășurării ședinței. Art. 21. — (1) Documentelor aprobate de către CSC li se aplică pe fiecare filă ștampila președintelui CSC. (2) Un exemplar al documentelor aprobate de către CSC se arhivează la Statul Major General, conform reglementărilor în vigoare. Art. 22. — (1) DNM și DCO aprobate se transmit în original la CODA și în fotocopie la structurile inițiatoare. (2) Documentele care nu au fost aprobate se returnează structurilor inițiatoare. Art. 23. — Documentele privind activitatea CSC se postează în rețeaua INTRAMAN, pe portalul informațional al Statului Major General și website-ul Direcției structuri și planificarea înzestrării. Art. 24. — (1) Grupul de lucru se convoacă prin secretariatul CSC conform precizărilor șefului Grupului de lucru. (2) Datele de desfășurare și ordinea de zi a ședințelor Grupului de lucru se stabilesc de către șeful Grupului de lucru în colaborare cu secretariatul CSC, care asigură și măsurile organizatorice necesare bunei desfășurări a acestora. Art. 25. — (1) Ședințele Grupului de lucru se finalizează prin adoptarea Minutei ședinței Grupului de lucru pentru emiterea cerințelor și planificarea înzestrării, al cărei model este prezentat în anexa nr. 4. (2) Minuta ședinței Grupului de lucru se transmite, în termen de 5 zile lucrătoare de la semnarea acesteia, membrilor CSC, precum și structurilor a căror activitate este influențată pentru îndeplinirea responsabilităților care le revin. Art. 26. — (1) Prin grija structurii inițiatoare, proiectele de documente sunt transmise spre analiză structurilor care au membri în CSC și secretariatului CSC, cu menționarea datei- limită până la care se înaintează puncte de vedere pentru îmbunătățirea acestora, care nu poate depăși 5 zile lucrătoare de la data transmiterii proiectelor. (2) Structurile consultate au obligația să studieze și să analizeze proiectele de documente și să elaboreze puncte de vedere pentru îmbunătățirea acestora. (3) Punctul de vedere, potrivit domeniilor de competență, se transmite structurii inițiatoare și secretariatului CSC pe suport hârtie și în format electronic, până la data-limită comunicată de către structura inițiatoare, conform alin. (1). Art. 27. — (1) Structura inițiatoare centralizează și analizează toate punctele de vedere primite și stabilește propunerile/observațiile care se însușesc și se includ în noua formă a proiectului, respectiv cele care nu se însușesc. Structura inițiatoare înștiințează structura consultată, precum și secretariatul CSC, în termen de 3 zile lucrătoare de la data-limită de primire a observațiilor, asupra punctului de vedere neînsușit, împreună cu argumentele pentru care nu a fost acceptat. (2) După expirarea perioadei de consultare, dacă nu se primește un punct de vedere din partea structurilor consultate, se consideră că acestea nu au formulat observații sau propuneri privind proiectele de documente trimise spre analiză. Art. 28. — (1) După reanalizarea și armonizarea punctelor de vedere în Grupul de lucru, structura inițiatoare are obligația de a integra în conținutul documentului propunerile adoptate în cadrul acestuia și de a elabora forma finală a documentului care se prezintă în ședința CSC. (2) Forma finală a documentului se avizează, conform responsabilităților, de către categoriile de forțe ale armatei, Direcția personal și mobilizare, Direcția informații militare, Direcția operații, Direcția logistică, Direcția planificare strategică, Direcția comunicații și informatică, Direcția instrucție și doctrină, Departamentul pentru armamente. (3) Structura inițiatoare are obligația de a transmite secretariatului CSC documentul avizat, în original, pe suport hârtie și în format electronic, cu cel puțin 20 de zile calendaristice înainte de ședința ordinară a CSC. (4) Forma finală a documentului se transmite pe suport hârtie și în format electronic, de către secretariatul CSC, structurilor care au membri în CSC, cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de ședință. (5) Structura inițiatoare este responsabilă pentru corectitudinea datelor transmise, precum și pentru concordanța dintre informațiile prezentate în forma scrisă și în forma electronică. Art. 29. —Anexele nr. 1—4 fac parte integrantă din prezentul regulament. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27. VI I.2010 ANEXA Nr. 1 la regulament DEFINIȚII Aprobare — atestarea și certificarea oficială, care confirmă că procesul de validare este complet. Baza Programului de achiziție — documentul care conține parametrii-cheie de performanță, costuri și grafic de realizare ai programului, selectați din DCO și aprobați. Capabilitatea produsului — proprietatea unui produs de a îndeplini cerințe și performanțe operaționale, parametrii-cheie de performanță și indicatori de eficacitate operațională, definiți de acest produs. Cerință — declarația care identifică o caracteristică sau o restricție operațională, funcțională sau de proiectare a unui proces ori a unui produs. Cerința este necesară pentru acceptarea produsului sau a procesului și trebuie să fie fără ambiguități și măsurabilă. Cerință operațională — caracteristica sau capabilitatea produsului necesară să îndeplinească nevoile aprobate ale misiunii. Evaluare — examinarea sistematică a măsurii în care o entitate este capabilă să satisfacă condițiile specificate. Parametru de performanță — caracteristica ce definește modul de comportare al unui produs, în diferite scenarii de executare a misiunilor, în funcție de profilurile acestor misiuni, tactica adoptată, contramăsurile și condițiile ambientale. Validare — procesul de verificare oficială a unui document de către o autoritate, alta decât utilizatorul, pentru confirmarea faptului că sunt satisfăcute condițiile particulare pentru o anumită utilizare prevăzută. — Model — ANEXA Nr. 2 la regulament ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE STATUL MAJOR GENERAL Consiliul de Supraveghere a Cerințelor Nr......din...... București Nivel de clasificare Exemplar unic Aprob Președintele Consiliului de Supraveghere a Cerințelor Locțiitorul șefului Statului Major General (gradul)........................................ (prenumele, numele, semnătura și ștampila) PLAN cu principalele activități ale Consiliului de Supraveghere a Cerințelor în anul.................................... A. Programul major „Forțe terestre” Programul Activitatea Structura Nr. de înzestrare/ Documentul analizat (problematica Perioada planificată care prezintă Structurile Observații crt. capabilități abordată în cadrul (trimestrul) documentul colaboratoare funcționale analizei/informării) 1. B. Programul major „Forțe aeriene” 1. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27. VI I.2010 9 Secretarul Consiliului de Supraveghere a Cerințelor Șeful Serviciului planificarea înzestrării (gradul).......................................... (prenumele, numele, semnătura și ștampila) întocmit Șeful Biroului supraveghere cerințe (gradul)................................. (prenumele, numele, semnătura și ștampila) — Model — ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE STATUL MAJOR GENERAL Consiliul de Supraveghere a Cerințelor HOTĂRÂRE ANEXA Nr. 3 la regulament Nivel de clasificare Exemplar unic în temeiul art. 32 alin. (8) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, cu modificările ulterioare, și al Ordinului ministrului apărării naționale nr. M. 86/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea Consiliului de Supraveghere a Cerințelor, analizând.............................................., (denumirea documentului prezentat spre analiză) înscris la pct. nr..de pe ordinea de zi, Consiliul de Supraveghere a Cerințelor hotărăște: Art. 1. —.................................................. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27. VI 1.2010 Art. 2. —.............................................................................................................................. Art. n. —.............................................................................................................................. Hotărârea a fost adoptată în ședința Consiliului de Supraveghere a Cerințelor din.................................... (data) București Nr...............’.... PREȘEDINTELE CSC Locțiitorul șefului Statului Major General (gradul, semnătura, numele și prenumele) VICEPREȘEDINTELE CSC VICEPREȘEDINTELE CSC Locțiitorul pentru operații și instrucție Locțiitorul pentru resurse al șefului Statului Major General al șefului Statului Major General ................................................ ................................................................................. (gradul, semnătura, numele și prenumele) (gradul, semnătura, numele și prenumele) Locțiitorul șefului Departamentului pentru armamente, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Locțiitorul directorului general (semnătura) al Direcției generale de informații a apărării, (gradul, prenumele și numele) Locțiitorul șefului Statului Major al Forțelor Terestre (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Locțiitorul șefului Statului Majorai Forțelor Aeriene, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Locțiitorul șefului Statului Major al Forțelor Navale, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Șeful de stat major al Comandamentului logistic întrunit, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Directorul Direcției planificare integrată a apărării, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Șeful Direcției personal și mobilizare, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Șeful Direcției operații, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Șeful Direcției logistice, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Șeful Direcției planificare strategică, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Șeful Direcției comunicații și informatică, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Șeful Direcției instrucție și doctrină, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) Șeful Direcției structuri și planificarea înzestrării, (gradul, prenumele și numele) (semnătura) MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27. VI I.2010 11 — Model — ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE STATUL MAJOR GENERAL Consiliul de Supraveghere a Cerințelor Nr......din...... București ANEXA Nr. 4 la regulament Nivel de clasificare Exemplar unic Ml N UTA ședinței Grupului de lucru pentru emiterea cerințelor și planificarea înzestrării Loc de desfășurare: Data: Condusă de: Participanți: Scop: Obiective: 1. Analizarea cerințelor operaționale și a misiunilor specifice cuprinse în DNM și DCO 2. Analizarea cerințelor tehnico-operaționale cuprinse în DCO, pe baza identificării soluției optime din punctul de vedere al raportului cost-performanță și analizei riscurilor cuprinse în Studiul de concept și SSC, conform Instrucțiunii 1000.2-01 privind managementul achizițiilor pentru apărare, aprobată prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M. 160/2001* 3. Prezentarea stadiului derulării programelor de înzestrare (achiziționarea, integrarea și modernizarea echipamentelor), precum și comportarea în exploatare a echipamentelor și sistemelor, cuprinse pe agenda de lucru a ședinței CSC din trimestrul ... 4. Analizarea în vederea integrării în conținutul documentelor prevăzute a se prezenta în CSC a punctelor de vedere formulate de către membrii Grupului de lucru. Problematica rezultată în urma analizării documentelor Nr. Denumirea Structura care Propunerea Grupului crt. programului Documentul analizat prezintă de lucru Argumente de înzestrare 1. 2. n Șeful Direcției structuri și planificarea înzestrării (gradul)..................................... (numele prenumele) Șeful Grupului de lucru pentru emiterea cerințelor și planificarea înzestrării (gradul)................................. (numele și prenumele) întocmit (grad, nume, prenume, telefon) * Ordinul ministrului apărării naționale nr. M 160/2001 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece are ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27. VI 1.2010 MINISTERUL JUSTIȚIEI ORDIN pentru aprobarea Regulamentului privind siguranța locurilor de deținere din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor Având în vedere dispozițiile Hotărârii Guvernului nr. 1.897/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Legii nr. 275/2006 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcționarilor publici cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor, republicată, ale Hotărârii Guvernului nr. 1.849/2004 privind organizarea, funcționarea și atribuțiile Administrației Naționale a Penitenciarelor, cu modificările ulterioare, în temeiul art. 16 alin. (2) din Legea nr. 275/2006 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 13 raportat la art. 6 pct. IV din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare, ministrul justiției emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Regulamentul privind siguranța locurilor de deținere din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor și directorii de unități vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a dispozițiilor prezentului ordin. Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, orice alte dispoziții contrare privind siguranța locurilor de deținere din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor își încetează aplicabilitatea. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul justiției, Cătălin Marian Predoiu București, 24 iunie 2010. Nr. 1,676/C. *) Anexa se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 523 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 523/27.VII.2010 13 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN privind modificarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 86/2005 pentru reglementarea datei plății salariilor la instituțiile publice în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 53 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. I. — Anexa la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 86/2005 pentru reglementarea datei plății salariilor la instituțiile publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108 din 2 februarie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 19 iulie 2010. Nr. 2.003. ANEXĂ