MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 519 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luni, 26 iulie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 662. — Hotărâre privind unele măsuri organizatorice și funcționale pentru Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale, Agenția Națională pentru Prestații Sociale și Inspecția Muncii .................. 2-8 732. — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor, pentru modificarea Hotărârii Guvernului n’r. 1.380/2009 privind înființarea, organizarea, funcționarea și atribuțiile Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înființarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administrației și Internelor și pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor..’. 9-12 766. — Hotărâre privind încetarea mandatului unui membru al Plenului Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor și renumirea în funcție pe postul rămas vacant..................................... 13 767. — Hotărâre pentru numirea unui membru al Plenului Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, precum și pentru numirea președintelui Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor..........’....................................... 13 Nr. Pagina DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 195. — Decizie privind constatarea suspendării de drept a raportului de serviciu al domnului Adrian Cucu, secretar general al Agenției Naționale de Administrare Fiscală.................................................... 14 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 570. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind modificarea anexelor nr. 1 și 2 la Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 562/2006 pentru desemnarea și identificarea inspectorilor AVSEC .................................... 14-15 1.848/2.023. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului și al ministrului finanțelor publice pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor și al ministrului economiei și finanțelor nr. 665/2.604/2008 privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenție 5.3 „Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică” al axei prioritare „Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului” din cadrul Programului operațional regional 2007—2013 ............................ 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 519/26.VI 1.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind unele măsuri organizatorice și funcționale pentru Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, Casa Națională de Pensii și Âlte Drepturi de Asigurări Sociale, Agenția Națională pentru Prestații Sociale și Inspecția Muncii în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 2 și 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2010 privind unele măsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și a activității instituțiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Statutul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.610/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 958 din 28 noiembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 8 va avea următorul cuprins: „Art. 8. — Agenția Națională funcționează cu un număr maxim de 2.162 de posturi, finanțate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dintre care 154 de posturi pentru aparatul central, 1.913 de posturi pentru agențiile teritoriale și Centrul Național de Formare Profesională a Personalului Propriu și 95 de posturi pentru centrele regionale.” 2. Anexa nr. 1 se modifică si se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. II. — Statutul Casei Naționale de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 13/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 56 din 23 ianuarie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 8, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „(1¹) Casa Națională funcționează cu un număr maxim de 3.476 de posturi, finanțate din bugetul asigurărilor sociale de stat, dintre care 123 de posturi aferente sistemului de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale. Numărul maxim de posturi pentru aparatul central este de 280 de posturi, dintre care 26 aferente sistemului de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale, și 3.196 de posturi pentru casele teritoriale de pensii, dintre care 97 aferente sistemului de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale.” 2. La articolul 22, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Numărul maxim de posturi pentru casele teritoriale de pensii este de 3.196, dintre care 97 de posturi aferente sistemului de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale.” 3. Anexa nr. 1 se modifică si se înlocuiește cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. III. — Statutul propriu de organizare și funcționare al Agenției Naționale pentru Prestații Sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.285/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 717 din 22 octombrie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 5 punctul 1, litera k) se abrogă. 2. Articolul 8 va avea următorul cuprins: ,Art. 8. — (1) Agenția funcționează cu un număr maxim de 1.032 de posturi, finanțate de la bugetul de stat, funcționari publici și personal contractual, dintre care 47 de posturi pentru aparatul central și 985 de posturi pentru agențiile teritoriale. (2) Statul de funcții la nivel central se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale. (3) Structura organizatorică a aparatului central al Agenției este prevăzută în anexa nr. 1¹, care face parte integrantă din prezentul statut. (4) Repartizarea numărului de posturi, statul de funcții și structura organizatorică pentru agențiile teritoriale se stabilesc prin ordin al președintelui Agenției.” 3. Articolul 10 va avea următorul cuprins: „Art. 10. — Prin ordin al președintelui Agenției, în cadrul structurii organizatorice, se pot organiza, la nivel central și teritorial, servicii, birouri, compartimente, conform legii, în funcție de necesitățile care se impun în vederea îndeplinirii atribuțiilor Agenției.” 4. La articolul 19 alineatul (1) punctul 1, literele f) și k) se abrogă. 5. La articolul 19 alineatul (1) punctul 1, literele I) și m) vor avea următorul cuprins: ,,l) distribuie bilete de odihnă persoanelor îndreptățite, pe baza solicitărilor acestora, în cotele stabilite prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale; m) soluționarea cererilor privind stabilirea calității de persoană persecutată în înțelesul prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, plata acestor drepturi fiind realizată prin intermediul caselor județene de pensii sau, după caz, a municipiului București.” 6. După articolul 27 se introduce anexa nr. 1¹, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. IV. — Regulamentul de organizare și funcționare a Inspecției Muncii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.377/2009, cu modificările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 802 din 25 noiembrie 2009, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatele (1) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 1. — (1) Inspecția Muncii este organul de specialitate al administrației publice centrale în subordinea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu sediul în municipiul București, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 519/26.VI 1.2010 3 prin care se exercită atribuții de autoritate de stat în domeniile relațiilor de muncă și securității și sănătății în muncă. (5) Inspecția Muncii funcționează cu un număr de 3.236 de posturi, funcționari publici și personal contractual.” 2. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) Inspecția Muncii exercită controlul aplicării unitare a dispozițiilor legale în domeniile sale de competență în unitățile din sectorul public, mixt, privat, precum și la alte categorii de angajatori. (2) Inspecția Muncii are ca principal scop urmărirea îndeplinirii obligațiilor legale de către angajatorii prevăzuți la alin. (1), în domeniul relațiilor de muncă, securității și sănătății în muncă, precum și a celor referitoare la condițiile de muncă, apărarea vieții, integrității corporale și sănătății salariaților și a altor participanți la procesul de muncă, în desfășurarea activității.” 3. La articolul 3 alineatul (1) punctul A, literele a), d) și e) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,, a) controlează aplicarea corectă și unitară a legilor și a altor acte normative care reglementează relațiile de muncă, securitatea și sănătatea în muncă, supravegherea pieței produselor din domeniul de competență, conform legii; d) elaborează programele anuale de acțiuni pentru implementarea politicii Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale în domeniu; e) elaborează metode și instrucțiuni unitare de control;”. 4. La articolul 3 alineatul (1) punctul A, literele g) și h) și punctele D—F se abrogă. 5. La articolul 3 alineatul (1) punctul B, litera f) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,f) controlează utilizarea de către angajatori a muncii nedeclarate;”. 6. La articolul 3 alineatul (1) punctul B, după litera o) se introduc două noi litere, literele p) și q), cu următorul cuprins: ,,p) sprijină negocierea contractelor colective de muncă; înregistrează și organizează evidența acestora; q) exercită, în condițiile prevăzute de lege, concilierea și arbitrajul în cazul conflictelor de interese.” 7. La articolul 3 alineatul (1) punctul C, literele n), o) și r) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,n) controlează modul de aplicare a măsurilor tehnice și organizatorice luate de angajatori în vederea prevenirii prezenței peste limitele maxime admise a agenților chimici, fizici sau biologici pentru asigurarea stării de sănătate a salariaților expuși la noxe; o) controlează respectarea legislației privind supravegherea sănătății lucrătorilor, examenul medical la angajare, adaptabilitatea în muncă și controlul medical periodic; r) controlează modul în care angajatorii au organizat activitatea de acordare a primului ajutor în caz de accidentare, precum și organizarea și dotarea echipelor de salvatori, pentru situațiile impuse de specificul activității sau prevăzute de lege.” 8. La articolul 3 alineatul (1) punctul C, litera p) se abrogă. 9. La articolul 5 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) pregătirea și perfecționarea personalului care își desfășoară activitatea în domeniile relațiilor de muncă, securității și sănătății în muncă și supravegherii pieței produselor.” 10. La articolul 6, alineatele (6), (7) și (9) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(6 ) Inspectorii șefi ai inspectoratelor teritoriale de muncă sunt ordonatori terțiari de credite. (7 ) Atribuțiile inspectorului general de stat și ale inspectorilor generali de stat adjuncți sunt stabilite prin regulamentul propriu de organizare și funcționare al Inspecției Muncii, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale. (9 ) în vederea cercetării faptelor care constituie obiect al sesizărilor privind încălcarea prevederilor legale, precum și a regulamentelor, metodologiilorori a altor norme interne de lucru de către inspectorii de muncă, în cadrul Inspecției Muncii se organizează Corpul de control al calității inspecției, ale cărui atribuții se stabilesc prin regulamentul propriu de organizare și funcționare al Inspecției Muncii, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale.” 11. La articolul 9, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 9. — (1) Atribuțiile compartimentelor funcționale ale Inspecției Muncii se stabilesc prin regulament propriu de organizare și funcționare, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale.” 12. Articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 10. — (1) Inspectoratele teritoriale de muncă sunt conduse de un inspector șef, funcție publică de conducere. (2) în exercitarea atribuțiilor de conducere, inspectorul șef are în subordine 2 inspectori șefi adjuncți, funcții publice de conducere. (3) Inspectorii șefi și inspectorii șefi adjuncți sunt numiți, în condițiile legii, prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale și îndeplinesc atribuțiile prevăzute de prezenta hotărâre și de alte reglementări legale aplicabile în domeniu.” 13. Articolul 11 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 11. — (1) Personalul Inspecției Muncii și al inspectoratelor teritoriale de muncă este alcătuit din inspectori de muncă, funcționari publici și alte categorii de personal. (2) Funcția de inspector de muncă este funcție publică în cadrul categoriei funcțiilor publice specifice, cu statut special. Inspectorul general de stat și inspectorii generali de stat adjuncți sunt inspectori de muncă. (3) Funcționarii publici prevăzuți la alin. (1) beneficiază de stabilitate în funcție și independență față de orice schimbare guvernamentală și influență neprevăzută din afară. (4) Selectarea, recrutarea, pregătirea și numirea în funcții a inspectorilor de muncă se fac potrivit legislației din domeniul funcției publice. (5) în exercitarea atribuțiilor legale, inspectorii de muncă sunt învestiți cu exercițiul autorității publice, beneficiind de protecție în condițiile legii. (6) Pot fi inspectori de muncă persoanele care îndeplinesc următoarele condiții: au studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniile fundamentale: științe inginerești, științe agricole și silvice, științe juridice, științe economice sau în specializările: sociologie, psihologie, administrație publică și medicină. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 519/26.VI 1.2010 (7) Perioada în care persoanele care ocupă funcția de inspector de muncă își desfășoară activitatea în Inspecția Muncii sau în inspectoratele teritoriale de muncă este considerată vechime în specialitatea studiilor absolvite, cu condiția ca în fișa postului să existe ca atribuții desfășurarea unor activități din domeniul în care au absolvit. (8) Personalul Inspecției Muncii și al inspectoratelor teritoriale de muncă beneficiază de măsuri speciale de protecție împotriva amenințărilor, violențelor sau a oricăror fapte care îi pun în pericol pe ei, familiile și/sau bunurile lor, precum și de sprijin financiar din partea instituției, prin suportarea integrală a sumelor necesare asigurării asistenței juridice, în cazurile în care actele și faptele îndeplinite în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu, în limitele și cu respectarea prevederilor legale, fac obiectul unor proceduri judiciare. (9) Măsurile speciale de protecție, condițiile și modul de realizare a acestora, precum și modalitatea de acordare a sprijinului financiar, prevăzute la alin. (8), se stabilesc prin regulamentul propriu de organizare și funcționare al Inspecției Muncii, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale.” 14. Titlul capitolului IV se modifică și va avea următorul cuprins: „CAPITOLUL IV Inspectorul de muncă” 15. La articolul 15 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) să identifice, pe baza actelor care dovedesc identitatea, persoanele aflate în locurile de muncă sau în alte locuri supuse controlului sau cercetării evenimentelor și să impună completarea fișei de identificare prevăzute în anexă.” 16. La articolul 15 alineatul (1), litera e) se abrogă. 17. Articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 16. — (1) Constatările rezultate în urma controalelor și a cercetării evenimentelor, precum și măsurile dispuse de către inspectorii de muncă sunt consemnate de către aceștia în procese-verbale, al căror model se aprobă prin decizie a inspectorului general de stat. (2) Constatările privind nerespectarea prevederilor legale din domeniile relațiilor de muncă, securității și sănătății în muncă, care conform actelor normative în vigoare constituie contravenție, sunt consemnate de inspectorii de muncă în procese-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor, al căror model se aprobă prin decizie a inspectorului general de stat. (3) Contestațiile formulate împotriva proceselor-verbale încheiate de inspectorii de muncă sunt soluționate de instanța competentă, potrivit legii.” 18. Articolele 17—19 se abrogă. 19. Articolele 20—22 se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 20. — Unitățile din sectorul public, mixt, privat, precum și alte categorii de angajatori controlați au obligația de a pune la dispoziția inspectorilor de muncă documentele, registrele, evidențele și informațiile solicitate de aceștia, necesare controlului sau cercetării evenimentului. Art. 21. — Inspectorii de muncă din cadrul unui inspectorat teritorial de muncă își pot desfășura activitatea de control pe raza teritorială a altor inspectorate, altele decât cel în care își desfășoară activitatea în mod curent, pe baza deciziei emise de inspectorul general de stat. Art. 22. — în exercitarea atribuțiilor sale, inspectorul general de stat emite decizii și aprobă metodologii și instrucțiuni.” 20. La articolul 23, litera e) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,e) analizează periodic și ori de câte ori este nevoie, împreună cu inspectorii șefi, activitatea inspectoratelor teritoriale de muncă;”. 21. După articolul 23 se introduce un nou articol, articolul 24, cu următorul cuprins: „Art. 24. — Anexa face parte integrantă din prezentul regulament de organizare și funcționare.” 22. După articolul 24 se introduce o anexă, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. V. — Măsurile de reorganizare stabilite prin prezenta hotărâre se realizează în termen de 45 de zile de data intrării în vigoare a acesteia, cu respectarea procedurilor și dispozițiilor legale în vigoare. Art. VI. — Hotărârea Guvernului nr. 1.610/2006 privind aprobarea Statutului Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 958 din 28 noiembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 13/2004 privind aprobarea Statutului Casei Naționale de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 56 din 23 ianuarie 2004, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare și funcționare al Agenției Naționale pentru Prestații Sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 717 din 22 octombrie 2008, cu modificările și completările ulterioare, și Hotărârea Guvernului nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspecției Muncii, precum și pentru stabilirea unor măsuri cu caracter organizatoric, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 802 din 25 noiembrie 2009, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta hotărâre, se vor republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, Szakal Andras Zsolt Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 7 iulie 2010. Nr. 662.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 519/26.VII.2010 5 ANEXA Nr. 1¹⁾ (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.610/2006) ¹⁾ Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. * Nu necesită funcție publică de conducere. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 519/26.VII.2010 ANEXA Nr. 2*) (Anexa nr. 1 la statut) *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 519/26. VI1.2010 7 ANEXA Nr. 3’) (Anexa nr. 1¹ la statut) STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a aparatului central al Agenției Naționale pentru Prestații Sociale (ANPS) *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 519/26.VI 1.2010 ANEXA Nr. 4 (Anexă la regulament) MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE INSPECȚIA MUNCII Inspectoratul Teritorial de Muncă. Adresa ........................... Tel./fax:. e-mail:....... Operator de date cu caracter personal nr...... FIȘĂ DE IDENTIFICARE Inspector de muncă....................... Legitimație nr........................... Semnătura................................ Completată în ziua de............................, ora......., la locul de muncă al S.C......................................, situat în................str..................................................nr......, sectorul.......județul................. Subsemnatul(a),............................................................fiul/fiica lui.............și al................, născut(ă) în anul........, luna.............., ziua......, domiciliat(ă) în localitatea.................., str................. nr........, bl....., sc........, ap..........sectorul/județul........legitimat cu Bl (Cl)/pașaport seria.........nr.........., eliberat(ă) de...................................la data de......................cod numeric personal......................, declar pe propria răspundere următoarele: Prestez activitate în funcția/meseria...................................................., de la data de..................., la S.C.......................................... cu sediul în .........................., str................... nr........., sectorul/județul...................... I. Forma în baza căreia prestez activitatea*)...................................................... II. Timpul de muncă și timpul de odihnă 1. Norma de muncă: — normă întreagă..........ore/zi — fracțiune de normă de......ore/zi, de la ora....până la ora........... 2. Repartizarea programului de lucru: — în ture : tura I de la ora.....până la ora...........; tura II de la ora......până la ora............; — prestez muncă suplimentară.....ore/zi; — prestez muncă de noapte........ore/ noapte; — prestez muncă în repaus săptămânal: — număr de ore lucrate............sâmbăta; număr de zile de sâmbătă lucrate/luna..............; — număr de ore lucrate.....duminica; număr de zile de duminică lucrate/luna.............; — prestez munca în zilele de sărbători legale.........................număr de ore lucrate........../zi. III. Drepturi salariale Primesc un salariu lunar de..................... lei net (în mână) și............. lei brut pe statul de plată, pentru care am semnat/nu am semnat stat de plata. Menționez că lucrez împreună cu următoarele persoane: ......................................................................... Aceasta îmi este declarația pe care o dau, o susțin și o semnez, cele de mai sus fiind adevărate, nefiind silit(ă) sau intimidat(ă). Data...................... Semnătura............ *) După caz, se va înscrie: „— contract de muncă încheiat în forma scrisă, durată nedeterminată/perioadă de probă; —fără contract de muncă/perioadă de probă”. 9 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 519/26.VI1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor, pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.380/2009 privind înființarea, organizarea, funcționarea și atribuțiile Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înființarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administrației și Internelor și pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din 10 mai 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Ministerul Administrației și Internelor are în conducerea sa un ministru și 3 secretari de stat.” 2. La articolul 1, alineatul (3¹) se abrogă. 3. Articolul 2 va avea următorul cuprins: „Art. 2. — Numirea și eliberarea din funcție a șefului Departamentului Schengen, a șefului Departamentului relația cu Parlamentul și a adjunctului șefului Departamentului ordine și siguranță publică se fac prin ordin al ministrului administrației și internelor.” 4. Anexa nr. 1 „Structura organizatorică a Ministerului Administrației si Internelor” se modifică si se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. II. — Hotărârea Guvernului nr. 1.380/2009 privind înființarea, organizarea, funcționarea și atribuțiile Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 815 din 27 noiembrie 2009, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 7, alineatul (3) se abrogă. 2. La articolul 10, alineatul (3) va avea următorul cuprins: „(3) Numărul maxim de posturi ale Administrației Naționale finanțate de la bugetul de stat este de 1.280, exclusiv președintele Administrației Naționale, din care aparatul propriu 166 de posturi, exclusiv președintele Administrației Naționale.” 3. Anexa nr. 1 „Structura organizatorică a Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale” se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. III. — Hotărârea Guvernului nr. 1.678/2008 privind înființarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administrației și Internelor și pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 857 din 19 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Finanțarea Institutului se asigură integral de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Ministerului Administrației și Internelor, precum și din alte surse, potrivit legii.” 2. La articolul 2, alineatul (1) va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) Institutul desfășoară activități de pregătire continuă, formare, specializare și perfecționare profesională a personalului Ministerului Administrației și Internelor, precum și cercetare științifică.” 3. La articolul 3, alineatul (1) va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Ministerul Administrației și Internelor va stabili structura, dinamica activităților de pregătire, sistemul cursurilor, durata, selecția cursanților și modalitatea de finalizare a cursurilor.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 21 iulie 2010. Nr. 732.’ 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 519/26.VII.2010 ANEXA Nr. 1*) (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007) *) Punctul I din anexa nr. 1 este reprodus în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 519/26.VI 1.2010 11 II. INSTITUȚII Șl STRUCTURI aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administrației și Internelor A. Instituții si structuri aflate în subordinea Ministerului Administrației si Internelor 1. Direcția generală de informații și protecție internă 2. Direcția Generală Anticorupție 3. Agenția Națională Antidrog (la nivel de direcție)*) 4. Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane (la nivel de direcție)*) 5. Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară 6. Agenția Națională a Funcționarilor Publici 7. Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale 8. Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice 9. Instituția prefectului (42) 10. Direcția Generală de Pașapoarte 11. Direcția Regim Permise de Conducere și înmatriculare a Vehiculelor 12. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență 13. Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date 14. Centrul Informatic Național al Ministerului Administrației și Internelor (e-administrație) 15. Oficiul Român pentru Imigrări 16. Arhivele Naționale (la nivel de direcție generală)*) 17. Academia de Poliție „Alexandru loan Cuza” 18. Institutul de Studii pentru Ordine Publică 19. Poliția Română 20. Jandarmeria Română 21. Poliția de Frontieră Română 22. Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Administrației și Internelor 23. Centrul Național SIS (la nivel de direcție) 24. Clubul Sportiv „Dinamo” București 25. Centrul Cultural al Ministerului Administrației și Internelor 26. Structuri subordonate unor unități centrale B. Structuri aflate în coordonarea Ministerului Administrației și Internelor — Societatea Comercială COMICEX — S.A. *) Modificările structurale vor fi puse în aplicare la data intrării în vigoare a actelor normative pentru modificarea cadrului legal actual. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 519/26.VII.2010 ANEXA Nr. 2*) (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.380/2009) *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. 13 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 519/26.VI 1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind încetarea mandatului unui membru al Plenului Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor și renumireaîn funcție pe postul rămas vacant în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 19 alin. (5) și alin. (13) lit. a) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării actelor de terorism, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. —în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (13) lit. a) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării actelor de terorism, cu modificările și completările ulterioare, la data de 27 iulie 2010 încetează mandatul de membru al Plenului Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, exercitat de doamna Adriana Luminița Popa, reprezentant al Băncii Naționale a României. Art. 2. —începând cu aceeași dată se renumește în funcția de membru al Plenului Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor doamna Adriana Luminița Popa, reprezentant al Băncii Naționale a României. PRIM-MINISTRU București, 23 iulie 2010. Nr. 766.’ EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Guvernatorul Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru numirea unui membru al Plenului Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, precum și pentru numirea președintelui Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor Având în vedere Adresa Ministerului Finanțelor Publice nr. 90.046 din 5 ianuarie 2010 referitoare la propunerea de numire a domnului Adrian Cucu în funcția de membru al Plenului Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, reprezentant al Ministerului Finanțelor Publice, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 19 alin. (5) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării actelor de terorism, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Domnul Adrian Cucu se numește în funcția de Art. 2. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei membru al Plenului Oficiului Național de Prevenire și Combatere hotărâri, domnul Adrian Cucu se numește în funcția de a Spălării Banilor, în calitate de reprezentant al Ministerului președinte al Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Finanțelor Publice. Spălării Banilor. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 23 iulie 2010. Nr. 767. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 519/26.VI 1.2010 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind constatarea suspendării de drept a raportului de serviciu al domnului Adrian Cucu, secretar general al Agenției Naționale de Administrare Fiscală Având în vedere prevederile art. 19 alin. (11) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării actelor de terorism, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 94 alin. (1) lit. o) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, se constată suspendarea de drept a raportului de serviciu al domnului Adrian Cucu, secretar general al Agenției Naționale de Administrare Fiscală. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 23 iulie 2010. Nr. 195.’ ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN privind modificarea anexelor nr. 1 și 2 la Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 562/2006 pentru desemnarea și identificarea inspectorilor AVSEC Având în vedere prevederile anexei II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 martie 2008 privind norme comune în domeniul securității aviației civile și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.320/2002, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 din Programul național de asigurare a calității în domeniul securității aeronautice — PNAC- SECA, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.869/2005^ cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. I. — Anexele nr. 1 și 2 la Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 562/2006 pentru desemnarea și identificarea inspectorilor AVSEC, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 343 din 17 aprilie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Legitimațiile inspectorilor AVSEC emise până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile până la expirarea duratei valabilității înscrise în document. Art. III. — Direcția generală infrastructură și transport aerian din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. IV. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu București, 20 iulie 2010. Nr. 570.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 519/26.VII.2010 15 ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 562/2006) LISTA inspectorilor AVSEC Nr. Numele și prenumele Codul numeric personal Structura din care face parte crt. 1. Radu Gheorghe Cătălin 1730612100017 Direcția generală infrastructură și transport aerian 2. Arba loan 1550107400612 Direcția generală infrastructură și transport aerian 3. Dobre Florea 1560425400780 Direcția generală infrastructură și transport aerian 4. Mureșan Remus Alexandru loan 1741103240061 Direcția generală infrastructură și transport aerian 5. Protopopescu Florina 2790104106821 Direcția generală infrastructură și transport aerian 6. Tat Paul Dorin 1800928420028 Direcția generală infrastructură și transport aerian 7. Dumitrașcu Ștefan Alexandru 1770524463011 Direcția generală infrastructură și transport aerian 8. Țocu Vasile 1620301400367 Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian --- ROMATSA 9. Toșa Ovidiu Dumitru 1671024272637 Compania Națională Aeroporturi București 10. Cazacu Titus Adrian 1621219131265 Societatea Comercială Romanian Airport Services --- S.A. 11. Ciobanu Florea 1570513400634 Serviciul Român de Informații --- Direcția generală prevenire și combatere terorism 12. Păun Claudiu Mihail 1731222214616 Serviciul Român de Informații --- Direcția generală prevenire și combatere terorism 13. Marinete Călin Lucian 1720623354773 Societatea Națională Aeroportul Internațional Timișoara --- „Traian Vuia” --- S.A. 14. Șuta Nicușor 1640822131234 Societatea Națională Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” --- Constanța --- S.A. 15. losopescu Cristian 1740513221250 Regia Autonomă „Aeroportul lași” ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 562/2006) MODELUL* Șl CONȚINUTUL LEGITIMAȚIILOR INSPECTORILOR AVSEC GUVERNUL ROMÂNIEI INISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII NUME PRENUME INSPECTOR AVSEC CNPXXXXXXXXXX Valabilitate: xx.xx.xxxx - xx.xx.xxxx Text pe verso, pe fond alb: „Purtătorul prezentei legitimații se bucură de drepturile acordate de prevederile Programului național de asigurare a calității în domeniul securității aeronautice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.869/2005.” „Utilizarea prezentei legitimații de către altă persoană se pedepsește conform legislației în vigoare.” * Modelul este reprodus în facsimil. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 519/26.VI 1.2010 MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl TURISMULUI Nr. 1.848 din 14 iulie 2010 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Nr. 2.023 din 23 iulie 2010 ORDIN pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor și al ministrului economiei și finanțelor nr. 665/2.604/2008 privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenție 5.3 „Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică” al axei prioritare „Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului” din cadrul Programului operațional regional 2007—2013 Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin programele operaționale, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-ec’onomice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții, în temeiul art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007, cu modificările și completările ulterioare,’al art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, cu modificările ulterioare, precum și al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, ministrul dezvoltării regionale și turismului și ministrul finanțelor publice emit următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor și al ministrului economiei și finanțelor nr. 665/2.604/2008 privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenție 5.3 „Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii’necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică” al axei prioritare „Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului” din cadrul Programului operațional regional 2007—2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 663 din 23 septembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 5 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins: ,,f) alte cheltuieli pentru servicii de marketing prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 77/2010 privind aprobarea Programului anual de marketing și promovare și a Programului anual de dezvoltare a destinațiilor și a produselor turistice.” 2. La articolul 5 alineatul (2), partea dispozitivă se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru promovarea brandului creat și dezvoltat în conformitate cu obiectivul domeniului major de intervenție 5.3 «Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică» al axei prioritare «Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului» din cadrul Programului operațional regional 2007—2013, de tipul cheltuielilor pentru organizarea vizitelor educaționale și de informare, includ:”. 3. La articolul 5, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „( 3) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru promovarea brandului creat și dezvoltarea acestuia în conformitate cu obiectivul Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea domeniului major de intervenție 5.3 «Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică» al axei prioritare «Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului» din cadrul Programului operațional regional 2007—2013 sunt cheltuieli pentru organizarea de evenimente și misiuni, în țară și în străinătate, cu rol în creșterea circulației turistice realizate^ în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 77/2010. în afara cheltuielilor cu organizarea de evenimente și misiuni cu rol în creșterea circulației turistice sunt eligibile și următoarele categorii de cheltuieli: a) cheltuielile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, cazare și masă. Aceste cheltuieli sunt eligibile dacă sunt efectuate în conformitate cu legislația națională în vigoare și în limitele stabilite de Hotărârea Guvernului nr. 518/1995, cu modificările și completările ulterioare, de Hotărârea Guvernului nr. 281/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea în România a acțiunilor de protocol specifice Ministerului Integrării Europene, precum și a cheltuielilor ce se pot efectua în acest scop, cu modificările și completările ulterioare, precum și de Hotărârea Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării, în cadrul localității, în interesul serviciului, cu modificările și completările ulterioare; b) cheltuieli de protocol, în limita a 1% din valoarea totală a proiectului, cheltuieli cu producția de materiale publicitare specifice, cu publicitatea înainte și în perioada evenimentului, de tipul difuzării de clipuri TV și spoturi audio, cu publicitatea prin mijloace electronice.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Gabriel S. Popa MONITORUL OFICIAL Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia.’Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 445055 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 519/26.VII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495