MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 516 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ⁷⁷ » Vineri, 23 iulie 2010 SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 126. — Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009 ................................................ 2 613. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009 .......... 2 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 714. — Hotărâre privind schimbarea titularului dreptului de administrare a unei părți dintr-un imobil aflat în proprietatea publică a statului.............................. 3 765. — Hotărâre privind aprobarea și finanțarea Programului-pilot de reabilitare termică a unor clădiri, proprietate publică, din domeniul asistenței sociale și ocrotirii sănătății, aflate în administrarea’ autorităților administrației publice locale .....................\... 4-5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE M.79. — Ordin al ministrului apărării naționale pentru modificarea și completarea Regulamentului onorurilor și ceremoniilor militare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.30/2009 ........................ 6-8 566. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acordă sub formă de tichete de creșă pentru semestrul II 2010..............................’............ 8 865. — Ordin al președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici privind modificarea art. 8 alin. (1) din brdinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 4.500/2008 pentru stabilirea Nr. Pagina unui cadru unitar privind metodele de completare și transmitere a datelor și informațiilor referitoare la respectarea normelor de conduită de către funcționarii publici și la implementarea procedurilor disciplinare. 9 1.847. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului privind modificarea Ordinului ministrului dezvoltării regionale și locuinței nr. 397/2009 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finanțate în cadrul Programului pentru Rețeaua de dezvoltare urbană URBACTII.....................’............................. 10 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR 9. — Ordin pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă la 30 iunie 2010 a societăților comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare și de reasigurare, precum și a brokerilor de asigurare și/sau reasigurare................................. 10-13 532. — Decizie privind sancționarea Societății Comerciale IBA— INSIEME BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității.. 13-14 534. — Decizie privind sancționarea Societății Comerciale VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității .............................. 14-15 ★ Rectificări ............................................... 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI 1.2010 LEGI SI DECRETE y PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009 Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța Guvernului nr. 19 din 29 august 2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009, adoptată în temeiul art. 1 pct. 1.1 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 600 din 31 august 2009. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 65 alin. (2) și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 30 iunie 2010. Nr. 126. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009 în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 19/2009 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2009 și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 29 iunie 2010. Nr. 613. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI1.2010 ³ HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind schimbarea titularului dreptului de administrare a unei părți dintr-un imobil aflat în proprietatea publică a statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 12 alin. (1)—(3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și în conformitate cu prevederile Legii nr. 152/1998 privind înființarea Agenției Naționale pentru Locuințe, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă trecerea unei părți dintr-un imobil, proprietate publică a statului, compusă din teren și construcții, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din administrarea Ministerului Apărării Naționale în administrarea Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București. Art. 2. — (1) După preluare, partea de imobil prevăzută la art. 1 se utilizează în scopul sistematizării zonei, respectiv pentru construirea, în maximum 3 ani de la preluarea acesteia, de locuințe și funcțiuni complementare spațiilor de locuit, prin programe derulate de Agenția Națională pentru Locuințe, potrivit legislației în vigoare, și pentru refacerea împrejmuirilor pe noul amplasament, prin realizarea lucrărilor de deviere a utilităților, respectiv rețelele de alimentare cu apă, gaze naturale, termice, electrice, de canalizare și de incendiu, în vederea eliberării terenului necesar construirii Complexului Ecleziastico-Militar. (2) Consiliul Local al Sectorului 2 al Municipiului București va asigura transferarea, conform legii, Ministerului Apărării Naționale a unui procent de 40%, Ministerului Administrației și Internelor a unui procent de 5%, Serviciului Român de Informații a unui procent de 5%, din numărul de locuințe construite pe terenul aferent părții din imobilul prevăzut la art. 1, după finalizarea acestora. (3) în cazul în care nu se respectă destinația părții din imobil prevăzută la alin. (1), aceasta revine în administrarea Ministerului Apărării Naționale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Art. 3. — Predarea-preluarea părții din imobil transmisă potrivit prevederilor art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părți, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 14 iulie 2010. Nr. 714.’ Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat Directorul Serviciului Român de Informații, George Cristian Maior Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale unei părți dintr-un imobil, proprietate publică a statului, la care se schimbă titularul dreptului de administrare Codul de clasificare Persoana juridică Persoana juridică din inventarul bunurilor Locul de la care la care aflate în administrarea Caracteristicile tehnice unde este situat terenul se transmite imobilul se transmite imobilul Ministerului Apărării Naționale, ale imobilului care alcătuiesc domeniul public al statului Municipiul București, Statul român, Statul român, --- imobil 429 (parțial) --- suprafața construită --- str. Fabrica de Glucoză din administrarea în administrarea --- cod 8.29.09 6.248 m2 nr. 2---4 Ministerului Apărării Consiliului Local --- nr. M.F. 103.562 --- suprafața desfășurată --- (fostă str. Fabrica Naționale al Sectorului 2 8.483,6 m2 de Glucoză nr. 1), al Municipiului --- suprafața terenului, sectorul 2 București inclusiv construcțiile --- 45.332 m2 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI 1.2010 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea și finanțarea Programului-pilot de reabilitare termică a unor clădiri, proprietate publică, din domeniul asistenței sociale și ocrotirii sănătății, aflate în administrarea autorităților administrației publice locale Având în vedere prevederile art. 3 paragrafele 3.2 și 3.3 din Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Confederației Elvețiene privind acordarea asistenței financiare, semnat la București la 26 noiembrie 1992, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 532/1996 și modificat prin Acordul ratificat prin Legea nr. 369/2002, cu modificările ulterioare, precum și ale Minutei întâlnirii Comitetului mixt româno-elvețian pentru aprobarea proiectelor finanțate din Fondul de contrapartidă, semnată la București la data de 13 iulie 2009, modificată prin schimb de scrisori între autoritățile româno-elvețiene competente, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (8) din Regulamentul privind tipurile de reglementări tehnice și de cheltuieli aferente activității de reglementare în construcții, urbanism, amenajarea teritoriului și habitat, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 203/2003, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 794/1997 privind constituirea, administrarea si utilizarea Fondului de contrapartidă, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă Programul-pilot de reabilitare termică a unor clădiri, proprietate publică, din domeniul asistenței sociale și ocrotirii sănătății, aflate în administrarea autorităților administrației publice locale, denumit în continuare program, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului realizează programul prin Compania Națională de Investiții „CNI” — S.A., unitate care funcționează sub autoritatea sa. Art. 2. — Finanțarea programului, potrivit prevederilor Minutei întâlnirii Comitetului mixt româno-elvețian din 13 iulie 2009, se asigură astfel: a) din Fondul elvețian de contrapartidă, suma de 6.104.275 lei, pentru execuția de lucrări și procurarea de instalații și echipamente specifice reabilitării termice a clădirilor, exclusiv taxe și cote legale; b) din veniturile proprii constituite la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului potrivit art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, cu modificările ulterioare, în sumă de 2.482.411 lei, pentru taxe și cote legale aferente execuției lucrărilor; c) din bugetele consiliilor județene și locale, în sumă de 827.471 lei, în completarea sumei prevăzute la lit. a), pentru execuția de lucrări și procurarea de instalații și echipamente specifice reabilitării termice a clădirilor. Art. 3. — Ministerul Finanțelor Publice, în calitate de administrator al Fondului de contrapartidă, transferă Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, în calitate de beneficiar, suma prevăzută la art. 2 lit. a), în baza unei convenții de finanțare privind transferul, utilizarea și controlul sumelor alocate. Art. 4. — Utilizarea de către Compania Națională de Investiții „CNI” — S.A. a sumelor prevăzute la art. 2 pentru realizarea programului se face în baza convențiilor de implementare încheiate cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului și cu deținătorii clădirilor — autorități ale administrației publice locale. Art. 5. — Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului prezintă Ministerului Finanțelor Publice, Ministerului Afacerilor Externe și Biroului Elvețian de Cooperare/Ambasadei Elveției la București raportări trimestriale privind stadiul realizării programului prevăzut la art. 1 alin. (1). PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul sănătății, Cseke Attila p. Ministrul afacerilor externe, Anton Niculescu, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu p. Ministrul administrației și internelor, Emacu Gheorghe, secretar de stat București, 23 iulie 2010. Nr. 765. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 516/23.VII.2010 5 ANEXĂ PROGRAM-PILOT MĂSURI PROPUSE PRIN AUDITUL ENERGETIC de reabilitare termică a unor clădiri, proprietate publică, din domeniul asistenței sociale și ocrotirii sănătății, PENTRU REABILITAREA TERMICĂ A CLĂDIRII aflate în administrarea autorităților administrației publice locale DATE PRIVIND Clasificarea CERTIFICAREA energetică ENERGETICĂ A 328 313 385 CLĂDIRII EXISTENTE DATE PRIVIND CARACTERISTICILE 1929 1973 1984 TEHNICE 1982 ALE CLĂDIRII 120 700 175 de de de paturi locuri paturi Regim de S+p+1 S+p+5 S+p+6 înălțime Aria 1.405 5.200 1.562,7 construită --- m2 --- DATE PRIVIND IDENTIFICAREA CLĂDIRII Deținător Consiliul Consiliul Consiliul local județean județean Funcțiunea clădirii și adresa Spital orășenesc, Spital județean, Spital clinic județean Str. Republicii nr. 13, str. General Grigore Bălan de urgență, orașul Abrud nr. 43, municipiul Bistrița Calea Bucureștiului nr 25---27, municipiul Brașov Județul/ Alba/ Bistrița- Brașov/ Localitatea Abrud Năsăud/ Brașov Bistrița Nr. crt. NOTĂ: Prin raportul de expertiză tehnică pentru cerința de rezistență și stabilitate, clădirile incluse în proiect nu necesită măsuri de intervenție (consolidare) la structura de rezistență. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VII.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ORDIN pentru modificarea și completarea Regulamentului onorurilor și ceremoniilor militare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.30/2009 Pentru aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. o) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, cu modificările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările ulterioare, ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. Art. I. — Regulamentul onorurilor și ceremoniilor militare, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.30/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 208 și 208 bis din 1 aprilie 2009, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 5. — în situații deosebite — război, criză, calamități naturale, participarea la misiuni în teatrele de operații sau la exerciții în alte garnizoane decât cele de dislocare la pace — care nu sunt prevăzute în prezentul regulament, nu se constituie detașamente de onoare distincte pentru acordarea onorului militar. Onorul militar se acordă în funcție de particularitățile ceremoniei respective și de personalul la dispoziție.” 2. La articolul 7, după litera c) se introduce o nouă literă, litera c¹), cu următorul cuprins: ,,c¹) Ziua NATO în România;”. 3. La articolul 10, partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 10. — Onorul militar se acordă în situațiile și în condițiile stabilite pentru fiecare caz în parte de către organizatori, conform anexei nr. 11, astfel:”. 4. La articolul 16, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) La trecerea în revistă a gărzii de onoare, comandantul acesteia însoțește persoana oficială în pas de defilare, în dreapta și la doi pași înapoia acesteia, salutând — prezentând onorul cu sabia — până la apropierea de flancul stâng al gărzii de onoare, când trece înapoia persoanei oficiale la trei-patru pași de aceasta, se oprește la cinci-șase pași de flancul stâng al gărzii și salută persoana oficială, care se întoarce spre comandantul gărzii de onoare.” 5. Articolul 22 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 22. — La ordin, pentru conducerea la plecare a persoanelor oficiale prevăzute la art. 10, acțiunile gărzii de onoare se desfășoară potrivit celor prevăzute pentru onorul la sosire, art. 16 alin. (2), cu următoarele deosebiri: a) formula de raport este: «Domnule... —funcția sau gradul — dacă persoana oficială este militar/Excelență/Majestate, garda de onoare, constituită cu ocazia plecării dumneavoastră/Excelenței Voastre/Majestății Voastre, vă prezintă onorul; sunt comandantul gărzii... — gradul și numele»; b) garda de onoare nu defilează și rămâne în poziția «pentru onor» până la retragerea persoanei oficiale.” 6. La articolul 26, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Garda de onoare se dispune în linie pe două, 3 sau 4 rânduri, în funcție de locul de desfășurare.” 7. La articolul 28, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Pentru detașamentele de onoare organizate de Regimentul 30 Gardă «Mihai Viteazul», tipul armamentului individual al militarilor se stabilește în funcție de situație.” 8. La articolul 39, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins: „(5) Ceremoniile militare dedicate comemorării eroilor României încep la ora 12,00, când, la solicitarea comandantului garnizoanei adresată autorităților bisericești locale, se trag, timp de 3 minute, clopotele tuturor lăcașelor de cult din localitate. După aceasta, conform planificării comandantului garnizoanei, se desfășoară, de regulă, activitățile prevăzute la art. 6.” 9. La capitolul II, după secțiunea 1 se introduce o nouă secțiune, secțiunea 1¹, cu următorul cuprins: „SECȚIUNEA V Ziua NATO în România Art. 42¹. — (1) Ziua NATO în România se sărbătorește în fiecare an, în prima duminică a lunii aprilie. (2) Cu acest prilej, în toate structurile militare se arborează drapelul național al României și drapelul NATO. (3) Pe timpul arborării drapelelor pe catarg se intonează de către muzica militară sau se difuzează prin mijloace electronice imnul național al României și imnul NATO.” 10. La articolul 45, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(2) La sosirea Președintelui României, trompetul cântă semnalele «Atențiune» și «Prevestirea pentru primirea generalului». Comandantul paradei militare naționale comandă trecerea în poziția «drepți» și prezentarea onorului. Trupele prezintă armele «pentru onor», muzica militară intonează «Marșul de întâmpinare», iar drapelele de luptă se înclină la orizontală. De regulă, comandantul paradei militare naționale se prezintă în fața Președintelui României și raportează: «Domnule Președinte, trupele sunt gata pentru parada militară organizată cu ocazia....Sunt comandantul paradei militare..., — gradul și numele —». în timpul raportului, muzica militară încetează să cânte. (3) Președintele României salută trupele cu formula «Bună ziua!», la care acestea răspund «Să trăițil». Muzica militară intonează și participanții interpretează vocal imnul național al României. In timpul intonării imnului național al României se execută 21 de salve de artilerie.” 11. Articolul 46 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 46. — După depunerea jurământului, Președintele României, la sosirea la sediul instituției prezidențiale, primește onorul.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI 1.2010 7 12. La articolul 49, alineatele (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 49. — (1) învestirea în funcție a ministrului apărării naționale se face de către Președintele României sau de către prim-ministru, după caz, la sediul Ministerului Apărării Naționale. (3) Pentru solemnitatea de învestire, Regimentul 30 Gardă «Mihai Viteazul» asigură un detașament de onoare de «TIP B» în uniformă de protocol, conform anexei nr. 5.” 13. La articolul 50 alineatul (1), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: ,Art. 50. — (1) La sosirea Președintelui României sau a prim- ministrului:”. 14. La articolul 50 alineatul (2), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,c) Președintele României sau prim-ministrul îl prezintă pe noul ministru al apărării naționale și rostește o alocuțiune;”. 15. La articolul 50 alineatul (3), partea introductivă și literele a) și b) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(3 ) La plecarea Președintelui României sau a prim- ministrului: a) la ieșirea Președintelui României sau a prim-ministrului din sediul Ministerului Apărării Naționale, trompetul intonează semnalul «Atențiune», comandantul gărzii prezintă onorul și dă raportul, iar muzica militară intonează «Marșul de întâmpinare»; b) Președintele României sau prim-ministrul salută drapelul de luptă, trece în revistă și salută garda de onoare;”. 16. La articolul 51, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „(1) învestirea în funcție a șefului Statului Major General se face de către Președintele României la sediul Ministerului Apărării Naționale.” 17. La articolul 51, alineatul (3) și litera I) a alineatului (5) se abrogă. 18. La articolul 51, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5¹), cu următorul cuprins: „(5¹) învestirea în funcție a noului șef al Statului Major General se execută în biroul său de către Președintele României; cu această ocazie, Președintele României îi înmânează șefului Statului Major General simbolul Statului Major General, «Vulturul Cruciat».” 19. La articolul 67, alineatele (3), (4) și (6) se abrogă. 20. La articolul 68 alineatul (2), litera e) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,e) persoana oficială salută drapelul de luptă, trece în revistă formația și îi salută cu formula «Bine ați venit!», la care militarii răspund «Să trăiți!».” 21. La articolul 82 alineatul (3), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,a) trompet;”. 22. La articolul 85, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) în ziua înhumării, comandantul gărzii la sicriu organizează schimburi formate din câte 4 militari. Militarii dintr-un schimb se așază pe ambele părți, la capetele sicriului, la unul-doi pași de acesta și stau în poziția «drepți», ținând pistoalele-mitralieră sau puștile automate în poziția «la piept». Cei 4 militari stau cu fața spre intrarea în încăpere și se schimbă la fiecare 15 minute.” 23. La articolul 86, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Cortegiul militar funerar se deplasează la locul de înhumare în următoarea ordine: a) prapurii — persoană civilă; b) militarul cu portretul defunctului; c) militarii purtători ai pernelor cu decorațiile acestuia; d) militarul cu crucea; e) coliva — persoană civilă; f) militarii cu coroanele și jerbele de flori; g) militarii cu capacul sicriului; h) preoții; i) militarii cu sicriul; j) familia; k) oficialitățile; I) drapelul de luptă și garda de onoare; m) trompetul; n) cadrele militare și alte persoane participante.” 24. La articolul 96, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Pentru acordarea onorului militar, la sosirea personalității se constituie garda de onoare, cu excepția situațiilor prevăzute la art. 5.” 25. La articolul 96, alineatul (3) se abrogă. 26. La articolul 98, literele n) și p) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,n) după depunerea jurământului, comandantul unității militare predă drapelul de luptă militarului portdrapel, iar garda se deplasează în flancul drept al unității militare, pe linia rândului întâi al formației; p) persoana care a înmânat drapelul de luptă rostește o alocuțiune despre semnificația acestui eveniment; în încheiere, când aceasta felicită unitatea militară, militarii din formație, din proprie inițiativă, iau poziția «drepți» și se intonează imnul național al României;”. 27. La articolul 102, literele c), g) și h) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,c) după oprirea drapelului de luptă pe locul ordonat, șeful structurii de personal și mobilizare/reprezentantul eșalonului superior dă citire decretului prezidențial, iar persoana desemnată se apropie de drapelul de luptă și fixează decorația pe cravata special destinată; g) Președintele României/ministrul apărării naționale/șeful Statului Major General rostește o alocuțiune, arătând meritele pentru care marii unități/unității militare i s-a conferit decorația; alocuțiunea se încheie cu o formulă de felicitare, iar militarii aflați în formație iau poziția «drepți»; h) comandantul marii unități/unității militare al cărei drapel de luptă a fost decorat mulțumește în alocuțiunea sa pentru distincția acordată; în încheiere, comandantul dă comenzile necesare pentru încolonare și defilare;”. 28. La articolul 102, după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins: ,,i) în teatrele de operații, acest tip de activități se execută fără defilarea forțelor.” 29. La articolul 107, litera o) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,o) militarii aflați în formație, din proprie inițiativă, iau poziția «drepți»;”. 30. La articolul 110 alineatul (2), litera k) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,k) felicitarea promoției de către persoana oficială și luarea poziției «drepți» din proprie inițiativă;”. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI 1.2010 31. La articolul 137, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Drapelele României care se înmânează familiilor după înhumarea militarilor în activitate se asigură de unitatea militară din care au făcut parte; pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere și pentru veteranii de război, acestea se asigură de comenduirea de garnizoană.” 32. La anexa nr. 5 coloana 4, rândul 1 din tabel se modifică și va avea următorul cuprins: „Uniforma*: — de protocol; — de protocol și a categoriilor de forțe ale armatei; (PI.1 — uniforma de protocol, PI.2 — uniforma de reprezentare a forțelor terestre, PI.3 — uniforma de reprezentare a forțelor aeriene și PI.4 — uniforma de reprezentare a forțelor navale);”. 33. La anexa nr. 5 coloana 5, rândul 1 din tabel se modifică și va avea următorul cuprins: „* Se stabilește la ordin.” 34. Titlul anexei nr. 6 se modifică și va avea următorul cuprins: „SCHEMA DE PRINCIPIU a organizării ceremoniei militare la sosirea/plecarea personalităților în/din sediul Ministerului Apărării Naționale” 35. La anexa nr. 10 coloana 2, rândurile 2, 3, 4, 7, 8, 9 și 10 din tabel se modifică și vor avea următorul cuprins: — rândul 2 — „O companie x 3 plutoane x 15 militari”; — rândul 3 — „2 plutoane x 15 militari”; — rândul 4 — „Un pluton x 15 militari”; — rândul 7 — „2 plutoane x 15 militari”; — rândul 8 — „Un pluton x 21 militari”; — rândul 9 — „Un pluton x 15 militari”; — rândul 10 — „Un pluton x 15 militari”. 36. La anexa nr. 10 coloana 4, rândul 10 din tabel se modifică și va avea următorul cuprins: „Da”. 37. La anexa nr. 10 coloana 8, rândurile 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 și 10 din tabel se modifică și vor avea următorul cuprins: „4 militari la ordinul comandantului garnizoanei”. 38. La anexa nr. 10, rândul 11 din tabel se modifică și va avea următorul cuprins: „c. Cavalerilor ordinelor naționale care nu au și calitatea de veteran de război sau de cadru militar în rezervă/retragere li se acordă funeralii cu onoruri militare conform gradului echivalent în rezervă.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării naționale, Gabriel Oprea București, 14 iulie 2010. Nr. M.79. MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE ORDIN privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acordă sub formă de tichete de creșă pentru semestrul II 2010 în temeiul: — Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou și a tichetelor de creșă, cu modificările ulterioare; — Hotărârii Guvernului nr. 1.317/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a dispozițiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou și a tichetelor de creșă, cu modificările ulterioare; — art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare, ministrul muncii, familiei și protecției sociale emite următorul ordin: Art. 1. — Pentru semestrul II 2010, începând cu luna august, valoarea sumei lunare indexate care se acordă sub formă de tichete de creșă, stabilită potrivit prevederilor pct. 6.1 și 6.3 din Normele metodologice de aplicare a dispozițiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou și a tichetelor de creșă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.317/2006, cu modificările ulterioare, este de 370 lei. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan București, 12 iulie 2010. Nr. 566. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI 1.2010 9 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI ORDIN privind modificarea art. 8 alin. (1) din Ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 4.500/2008 pentru stabilirea unui cadru unitar privind metodele de completare și transmitere a datelor și informațiilor referitoare la respectarea normelor de conduită de către funcționarii publici și la implementarea procedurilor disciplinare Având în vedere: — prevederile art. 20 alin. (1) lit. a) și ale art. 21 alin. (4) și (5) din Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcționarilor publici, republicată; — prevederile art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, cu modificările și completările ulterioare; — prevederile art. 55 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină, cu modificările și completările ulterioare; — necesitatea îndeplinirii activităților prevăzute de condiționalitatea nr. 4 I. „Prevenirea faptelor de corupție”, măsura 4 „Monitorizarea respectării normelor de conduită și a standardelor etice în administrația publică”, etapa 4.2 „Stabilirea metodelor de colectare a informațiilor relevante privind încălcarea normelor de etică de către funcționarii publici din toate sectoarele, centralizarea acestora și prezentarea lor într-un format unic” și etapa 4.3 „Colectarea informațiilor relevante privind măsurile luate pentru reducerea oportunităților de corupție, precum și evaluarea impactului acestora. Raportarea măsurilor luate pentru reducerea oportunităților de corupție, precum și a sancțiunilor luate împotriva funcționarilor publici, în particular a celor din administrația publică de la nivel local. Pregătirea și diseminarea de către mass-media a datelor statistice, pe baza unor rapoarte semestriale”, cuprinse în Planul de acțiune pentru îndeplinirea condiționalităților din cadrul mecanismului de cooperare și verificare a progresului realizat de România în domeniul reformei sistemului judiciar și al luptei împotriva corupției, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.346/2007, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 21 alin. (2) și ale art. 22 alin. (1) lit. b) și d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici emite prezentul ordin. Art. I. — La articolul 8, alineatul (1) din Ordinul președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 4.500/2008 pentru stabilirea unui cadru unitar privind metodele de completare și transmitere a datelor și informațiilor referitoare la respectarea normelor de conduită de către funcționarii publici și la implementarea procedurilor disciplinare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 351 din 7 mai 2008, se modifică după cum urmează: „Art. 8. — (1) Pe baza datelor și informațiilor cuprinse în formatele de raportare trimestriale privind respectarea normelor de conduită de către funcționarii publici și în formatele de raportare semestriale privind implementarea procedurilor disciplinare în cadrul autorităților și instituțiilor publice, Agenția Națională a Funcționarilor Publici elaborează rapoarte semestriale, pe care le publică pe portalul instituției, după cum urmează: a) în luna octombrie, pentru semestrul I al anului în curs; b) în luna aprilie a anului următor, pentru semestrul II al anului precedent.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, Andras Zsolt Szakal București, 13 iulie 2010. Nr. 865. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI1.2010 MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl TURISMULUI ORDIN privind modificarea Ordinului ministrului dezvoltării regionale și locuinței nr. 397/2009 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finanțate în cadrul Programului pentru Rețeaua de dezvoltare urbană URBACT II Având în vedere prevederile art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999 și prevederile art. 48—53 din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de Coeziune și a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, ale art. 12 alin. (1) lit. i) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009, cu modificările ulterioare, ministrul dezvoltării regionale și turismului emite prezentul ordin. Art. I. — Ordinul ministrului dezvoltării regionale și locuinței nr. 397/2009 pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile efectuate în implementarea proiectelor finanțate în cadrul Programului pentru Rețeaua de dezvoltare urbană URBACT II, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 354 din 27 mai 2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 7, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Pentru faza de implementare a proiectelor, cheltuielile prevăzute la art. 5, efectuate în cadrul proiectelor, sunt considerate eligibile de la data aprobării aplicației finale de către Comitetul de monitorizare URBACT II.” 2. La articolul 7, alineatul (3) se abrogă. 3. Articolul 15 va avea următorul cuprins: ,Art. 15. — (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile privind grupurile locale de sprijin URBACT II, referitoare la constituirea și funcționarea acestora la nivelul fiecărui beneficiar, precum: a) organizarea de întâlniri și seminarii; b) organizarea de sesiuni de instruire legate de consolidarea capacității grupului local de sprijin URBACT II; c) transportul și cazarea membrilor grupului local de sprijin URBACT II pentru a participa la întâlnirile proiectului; d) comunicarea și diseminarea produselor rezultate din activitățile desfășurate. (2) Costurile privind grupurile locale de sprijin URBACT II trebuie prevăzute la o linie bugetară separată, cu o alocare financiară minimă de 70.000 euro pentru o rețea tematică și de 30.000 euro pentru un grup de lucru.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Gheorghe Nastasia, secretar general București, 14 iulie 2010. Nr. 1.847. ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR ORDIN pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă la 30 iunie 2010 a societăților comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare și de reasigurare, precum și a brokerilor de asigurare și/sau reasigurare Potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 6 iulie 2010, prin care s-a adoptat Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2010 a societăților comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare și de reasigurare, precum și a brokerilor de asigurare și/sau reasigurare, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (27) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2010 a societăților comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare și de reasigurare, precum și a brokerilor de asigurare și/sau reasigurare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Sistemul prevăzut la alin. (1) este aplicabil asigurătorilor, reasigurătorilor și brokerilor de asigurare și/sau MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI 1.2010 11 reasigurare, așa cum sunt definiți la art. 2 lit. A pct. 5, art. 2 lit. B pct. 39 și art. 2 lit. C pct. 57 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Direcția generală reglementări contabile din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 13 iulie 2010. Nr. 9. ANEXA SISTEMUL de raportare contabilă la 30 iunie 2010 a societăților comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare și de reasigurare, precum și a brokerilor de asigurare și/sau reasigurare A. Norme metodologice privind întocmirea și verificarea raportărilor contabile ale societăților comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare și de reasigurare, precum și ale brokerilor de asigurare/reasigurare la 30 iunie 2010 1. Generalități Prezentele norme se aplică asigurătorilor persoane juridice române, sucursalelor ori filialelor unui asigurător dintr-un stat terț, precum și sucursalelor unei societăți de asigurare sau ale unei societăți mutuale dintr-un stat membru, care a primit o autorizație de la autoritatea competentă a statului membru de origine, reasigurătorilor, persoane juridice autorizate în condițiile legii de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor ori de autoritatea competentă a statului membru de origine, brokerilor de asigurare și/sau reasigurare, persoane juridice române, precum și intermediarilor dintr-un stat membru care desfășoară activități de intermediere pe teritoriul României, societăți comerciale autorizate în condițiile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, care au obligația să întocmească și să depună raportări contabile la data de 30 iunie 2010. Raportările contabile la data de 30 iunie 2010 vor fi depuse astfel: un exemplar la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, iar al doilea exemplar la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, după caz, la registratura acestora sau la oficiile poștale, prin scrisori cu valoare declarată, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 627/1995 privind îmbunătățirea disciplinei depunerii bilanțurilor contabile și a altor documente cu caracter financiar-contabil și fiscal, de către agenții economici și alți contribuabili. De asemenea, la depunere se vor avea în vedere și prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, referitoare la implementarea Sistemului Electronic Național, cu modificările și completările ulterioare. Raportările contabile la data de 30 iunie 2010 vor fi întocmite în conformitate cu prevederile Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu modificările și completările ulterioare, care se aplică împreună cu prevederile Legii contabilității nr. 82/1991, republicată, și vor fi avute în vedere și următoarele precizări: a) elementele monetare exprimate în valută (disponibilități și alte elemente asimilate, cum sunt acreditivele și depozitele bancare, creanțe și datorii în valută) trebuie evaluate și raportate utilizând cursul de schimb, comunicat de Banca Națională a României, în data de 30 iunie 2010, respectiv 4,3688 lei/euro. Diferențele de curs valutar, favorabile sau nefavorabile, între cursul de la data înregistrării creanțelor ori datoriilor în valută sau cursul la care au fost raportate în situațiile financiare anterioare și cursul de schimb din data de 30 iunie 2010 se înregistrează la venituri sau cheltuieli financiare, după caz; b) pentru creanțele și datoriile exprimate în lei, a căror decontare se face în funcție de cursul unei valute, eventualele diferențe favorabile ori nefavorabile care rezultă din evaluarea acestora se înregistrează la venituri sau cheltuieli financiare. Determinarea diferențelor de valoare se efectuează similar prevederilor lit. a); c) pentru evidențierea în contabilitate a tranzacțiilor în valută se utilizează cursul de schimb de la data efectuării operațiunii respective. Prin curs de schimb de la data efectuării operațiunii se înțelege cursul de schimb al pieței valutare, comunicat de Banca Națională a României, din ultima zi bancară anterioară operațiunii, disponibil ca informație la momentul efectuării operațiunii (încasare, plată, emitere de documente). 2. Prezentarea și modul de completare a raportărilor contabile la 30 iunie 2010 Asigurătorii și reasigurătorii vor întocmi și vor depune raportări contabile care cuprind următoarele formulare: 1. Bilanț (cod 01); 2. Contul de profit și pierdere, compus din: — contul tehnic al asigurării generale (cod 02); — contul tehnic al asigurării de viață (cod 03); — contul netehnic (cod 04); 3. Date informative (cod 05). 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI 1.2010 Asigurătorii care administrează fonduri de pensii facultative vor întocmi și vor prezenta și situațiile prevăzute la cap. V secțiunea 4, formularul „Situații prezentate de asigurătorii care administrează fonduri de pensii facultative” din Reglementările contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu modificările și completările ulterioare, astfel: A. situația activelor, pasivelor și capitalurilor proprii; B. situația veniturilor și cheltuielilor. Brokerii de asigurare și/sau reasigurare vor întocmi și vor depune raportări contabile care cuprind următoarele formulare: 1. Bilanț (cod 01); 2. Contul de profit și pierdere (cod 02); 3. Date informative (cod 03). Asigurătorii și reasigurătorii, precum și brokerii de asigurare și/sau reasigurare vor completa datele de identificare (denumirea societății, adresa, telefonul și numărul de înmatriculare la registrul comerțului) și cele referitoare la încadrarea corectă în forma de proprietate și codul unic de înregistrare, citeț, fără a se folosi prescurtări ori inițiale. în căsuțe se vor trece codurile care delimitează încadrarea asigurătorilor și a brokerilor de asigurare. Asigurătorii și reasigurătorii, precum și brokerii de asigurare și/sau reasigurare vor completa codul privind activitatea desfășurată, potrivit Clasificării activităților din economia națională — CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, cu actualizările ulterioare. Necompletarea corectă pe prima pagină a formularului „Bilanț” a datelor prevăzute mai sus conduce la imposibilitatea identificării societății și, în consecință, se consideră că lucrarea nu a fost depusă, asigurătorii sau brokerii de asigurare fiind sancționați potrivit prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, și prevederilor art. 42 din Legea nr. 82/1991, republicată. Bilanțul prezintă, în formă sintetică, elementele de activ și de pasiv, grupate după natură și lichiditate, respectiv după natură și exigibilitate. Bilanțul se întocmește pe baza balanței de verificare a conturilor sintetice la data de 30 iunie 2010, puse de acord cu soldurile din balanța conturilor analitice, încheiată după înregistrarea tuturor documentelor în care au fost consemnate operațiunile financiar-contabile aferente perioadei de raportare. Pentru prezentarea contului de profit și pierdere la data de 30 iunie 2010, asigurătorii, în funcție de activitatea de asigurare pe care o desfășoară, vor completa formularul contului tehnic al asigurării generale (cod 02), formularul contului tehnic al asigurării de viață (cod 03) și formularul contului netehnic (cod 04). Brokerii de asigurare și/sau reasigurare vor întocmi formularul contului de profit și pierdere (cod 02). Datele care se raportează în formularele contului de profit și pierdere sunt cumulate de la începutul anului până la sfârșitul perioadei de raportare. în formularul „Date informative”, la rândurile 01 și 02 coloana 1, asigurătorii și brokerii de asigurare și/sau reasigurare care au în subordine subunități vor înscrie cifra 1, indiferent de numărul acestora. La rândurile privind plățile restante se înscriu sumele de la sfârșitul perioadei de raportare care au depășit termenele de plată prevăzute în contracte sau acte normative. Formularele de raportare contabilă întocmite pentru data de 30 iunie 2010 sunt semnate de persoanele în drept, cuprinzând și numele în clar al acestora. Rândul corespunzător calității persoanei care a întocmit raportările contabile se completează astfel: — directorul economic, contabilul-șef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcție, potrivit legii; — persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România. Asigurătorii și brokerii de asigurare și/sau reasigurare care au în subordine sucursale ori subunități fără personalitate juridică vor verifica și centraliza balanțele de verificare ale acestora, întocmind raportările contabile la 30 iunie 2010. Asigurătorii și brokerii de asigurare și/sau reasigurare care au în subordine sucursale ori alte subunități fără personalitate juridică, care desfășoară activitate și au sediul în străinătate, vor evalua în lei rulajele și soldurile exprimate în valută, din balanțele de verificare a conturilor sintetice transmise de acestea, la cursul valutar din ultima zi a perioadei de raportare, și le vor centraliza cu balanța de verificare întocmită pentru operațiunile economico-financiare desfășurate în țară. în situația în care operațiunile subunităților proprii în străinătate au fost evidențiate în cursul perioadei atât în valută, cât și în lei, pentru cuprinderea în raportările contabile la data de 30 iunie 2010 ale persoanei juridice din țară, vor fi preluate ca atare soldurile și rulajele conturilor, exprimate în lei. Formularele care compun raportările contabile la data de 30 iunie 2010 se vor completa în lei (RON). Asigurătorii și brokerii de asigurare și/sau reasigurare vor depune la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor raportările contabile întocmite pentru data de 30 iunie 2010 astfel: — pe suport hârtie (formatul C.S.A.), semnate și ștampilate, conform legii, împreună cu o copie a codului unic de înregistrare, raportul administratorului, precum și o copie de pe balanța de verificare a conturilor sintetice; — în format electronic, prin încărcarea datelor în aplicația CSA-EWS. Asigurătorii și brokerii de asigurare și/sau reasigurare vor depune la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, pe suport magnetic, raportările contabile la 30 iunie 2010, împreună cu raportările contabile listate cu ajutorul programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor Publice, semnate și ștampilate, potrivit legii. Programul de asistență este pus la dispoziția asigurătorilor și brokerilor de asigurare, gratuit, de unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanțelor Publice, la adresa www.mfinante.ro Asigurătorii și brokerii de asigurare și/sau reasigurare care nu au desfășurat activitate de la data înființării până la 30 iunie 2010 nu întocmesc raportări contabile la data de 30 iunie 2010, urmând să depună o declarație pe propria răspundere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor și la unitățile teritoriale MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI 1.2010 13 ale Ministerului Finanțelor Publice, care să cuprindă toate datele de identificare a societății: — denumirea completă (conform certificatului de înmatriculare); — adresa și numărul de telefon; — numărul de înregistrare la registrul comerțului; — codul unic de înregistrare; — capitalul social. O declarație similară vor depune și persoanele juridice care se află în curs de lichidare, potrivit legii. 3. Termenul pentru depunerea raportărilor contabile la 30 iunie 2010 la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor și la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice Raportările contabile întocmite pentru data de 30 iunie 2010, precum și declarațiile asigurătorilor și brokerilor de asigurare și/sau reasigurare care nu au desfășurat activitate se vor depune la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor și la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice până cel târziu la data de 15 august 2010. Nedepunerea raportărilor contabile întocmite pentru data de 30 iunie 2010 la termenul stabilit, a formularelor listate, semnate și ștampilate, sau a declarațiilor, după caz, se sancționează conform prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, și prevederilor art. 42 din Legea nr. 82/1991, republicată. 4. Completarea raportărilor contabile la 30 iunie 2010 de către asigurători și brokerii de asigurare se efectuează folosind planul de conturi prevăzut la cap. III pct. 1 și 2 din Reglementările contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurărilor, aprobate prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.129/2005, cu modificările și completările ulterioare. B. Nomenclator — forme de proprietate COD DENUMIRE 20 PROPRIETATE MIXTĂ (cu capital de stat și privat) PROPRIETATE MIXTĂ (cu capital de stat — sub 50%) 21 Societăți comerciale cu capital de stat autohton și de stat străin 22 Societăți comerciale cu capital de stat și privat autohton și străin 23 Societăți comerciale cu capital de stat și privat autohton 24 Societăți comerciale cu capital de stat și privat străin PROPRIETATE MIXTĂ (cu capital de stat — 50% si peste 50%) 25 Societăți comerciale cu capital de stat autohton și de stat străin 26 Societăți comerciale cu capital de stat și privat autohton și străin 27 Societăți comerciale cu capital de stat și privat autohton 28 Societăți comerciale cu capital de stat și privat străin 30 PROPRIETATE INDIVIDUALĂ — PRIVATĂ (cu capital: privat autohton, privat autohton și străin, privat străin) 34 Societăți comerciale pe acțiuni 35 Societăți comerciale cu răspundere limitată COMISIA DE SUPRAVEGHERE AASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea Societății Comerciale IBA— INSIEME BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentă legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în procesul-verbal al ședinței din data de 29 iunie 2010, în cadrul căreia a fost analizat Referatul de constatare nr. VI.3.118 din data de 25 iunie 2010, întocmit ca urmare a controlului permanent efectuat la Societatea Comercială IBA— INSIEME BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul în municipiul București, Str. Garoafei nr. 1A, sectorul 5, J40/8235/23.07.2009, CUI 25812453/24.07.2009, a constatat următoarele: în fapt, prin Adresa înregistrată la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor cu nr. 15.844 din 12 mai 2010, dna Szekely Magdalena a comunicat demisia sa din funcția de director executiv al Societății Comerciale IBA— INSIEME BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., începând cu data de 15 mai 2010. Direcția generală autorizări, prin Adresa nr. VI.16.601 din 20 mai 2010, a solicitat Societății Comerciale IBA— INSIEME BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. să transmită hotărârea de numire a noului conducător executiv, precum și documentele necesare în vederea aprobării acestuia de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Societatea nu a dat curs solicitării Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. La notificarea Direcției generale autorizări, transmisă cu nr. VI.19.244 din 17 iunie 2010, referitoare la faptul că Societatea Comercială IBA— INSIEME BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. nu are conducător executiv aprobat de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, societatea nu a răspuns. Confirmarea de primire a notificării a fost semnată de un reprezentant al societății la data de 18 iunie 2010. în drept, Societatea Comercială IBA— INSIEME BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. nu are conducător executiv, fiind astfel încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ceea ce constituie contravenție, conform art. 39 alin. (2) lit. m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI 1.2010 Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 29 iunie 2010, sancționarea Societății Comerciale IBA— INSIEME BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data aprobării de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a unei persoane semnificative — conducător executiv, care să îndeplinească condițiile din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare, drept care decide: Art. 1. — în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, se sancționează Societatea Comercială IBA — INSIEME BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul în municipiul București, Str. Garoafei nr. 1A, sectorul 5, J40/8235/23.07.2009, CUI 25812453/24.07.2009, cu interzicerea temporară a exercitării activității de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data aprobării de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a unei persoane semnificative — conducător executiv, care să îndeplinească condițiile din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare. Art. 2. — (1) Pe toată perioada de interzicere temporară a activității de broker de asigurare, brokerului de asigurare i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Brokerul de asigurare are obligația să aducă la cunoștința clienților săi interzicerea temporară a activității de asigurare, în termen de cel mult 3 zile de la data primirii prezentei decizii, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurător, rămânând direct răspunzător pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contractele în vigoare. Art. 3. — (1) împotriva prezentei decizii, Societatea Comercială IBA — INSIEME BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, conform art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) în conformitate cu art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii sancționatorii dispuse de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 4. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 12 iulie 2010. Nr. 532.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind sancționarea Societății Comerciale VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentă legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, consemnată în procesul-verbal al ședinței din data de 29 iunie 2010, în cadrul căreia a fost analizat Referatul de constatare nr. VI.3.116 din data de 25 iunie 2010, întocmit ca urmare a controlului permanent efectuat la Societatea Comercială VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE — S.R.L., cu sediul în municipiul București, Str. Virtuții nr. 11, bl. R5A, sc. A, et. 3, ap. 11, sectorul 6, J40/7267/25.06.2009, CUI 25708402/25.06.2009, a constatat următoarele: în fapt, prin Adresa înregistrată la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor cu nr. 6.069 din 25 februarie 2010, domnul Neațu Laurențiu a comunicat renunțarea la calitatea de conducător executiv al Societății Comerciale VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE — S.R.L., începând cu data de 9 februarie 2010, conform declarației autentificate sub nr. 248 din 9 februarie 2010. Direcția generală autorizări, prin Adresa nr. VI.6.069 din 5 martie 2010, a solicitat Societății Comerciale VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE — S.R.L. să transmită hotărârea, precum și documentele necesare în vederea aprobării noii persoane semnificative de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Societatea nu a dat curs solicitării Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. La notificarea Direcției generale autorizări, transmisă cu nr. VI.19.245 din 17 iunie 2010, referitoare la faptul că Societatea Comercială VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE — S.R.L. nu are conducător executiv aprobat de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, societatea nu a răspuns. Confirmarea de primire a notificării a fost semnată de un reprezentant al societății la data de 18 iunie 2010. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 516/23.VI 1.2010 15 în drept, Societatea Comercială VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE — S.R.L. nu are conducător executiv, fiind astfel încălcate prevederile art. 35 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, ceea ce constituie contravenție, conform art. 39 alin. (2) lit. m²) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Față de motivele de fapt și de drept arătate, în scopul apărării drepturilor asiguraților și al promovării stabilității activității de asigurare în România, Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 29 iunie 2010, sancționarea Societății Comerciale VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE — S.R.L. cu interzicerea temporară a exercitării activității, în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data aprobării de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a unei persoane semnificative — conducător executiv, care să îndeplinească condițiile din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare, drept care decide: Art. 1. —în conformitate cu prevederile art. 39 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, se sancționează Societatea Comercială VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE — S.R.L., cu sediul în municipiul București, Str. Virtuții nr. 11, bl. R5A, sc. A, et. 3, ap. 11, sectorul 6, J40/7267/25.06.2009, CUI 25708402/25.06.2009, cu interzicerea temporară a exercitării activității de la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data aprobării de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a unei persoane semnificative — conducător executiv, care să îndeplinească condițiile din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare. Art. 2. — (1) Pe toată perioada de interzicere temporară a activității de broker de asigurare, brokerului de asigurare i se interzic desfășurarea activității de negociere și încheierea de noi contracte de asigurare pentru persoanele fizice sau juridice, acordarea de asistență pe durata derulării contractelor în curs ori în legătură cu regularizarea daunelor, precum și desfășurarea oricăror operațiuni specifice brokerilor de asigurare, astfel cum sunt definite în Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) Brokerul de asigurare are obligația să aducă la cunoștința clienților săi interzicerea temporară a activității de asigurare, în termen de cel mult 3 zile de la data primirii prezentei decizii, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurător, rămânând direct răspunzător pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contractele în vigoare. Art. 3. — (1) împotriva prezentei decizii, Societatea Comercială VOX ASIGURĂRI BROKER DE ASIGURARE REASIGURARE — S.R.L. poate face plângere la Curtea de Apel București, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, conform art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. (2) în conformitate cu art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, plângerea adresată Curții de Apel București nu suspendă, pe timpul soluționării acesteia, executarea măsurii sancționatorii dispuse de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 4. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 12 iulie 2010. Nr. 534.’ ★ RECTIFICĂRI în anexa nr. 1 la Ordinul Băncii Naționale a României nr. 6/2010 privind raportarea modificării potențiale a valorii economice a instituțiilor de credit ca urmare a schimbării nivelurilor ratelor dobânzii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 480 din 13 iulie 2010, se face următoarea rectificare (care aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — la tabelul Formularului 1: IRR STD POZ, coloana „Factorul de ponderare" în totalitate și celulele aferente coloanelor (1)—(4) ale rândului 14 se vor citi hașurate. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC 7 — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 445024 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516/23.VII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495