MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 503 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marți, ²⁰ ⁱulⁱe ²⁰¹⁰ ⁷⁷ » SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 1 .029. — Ordin al ministrului sănătății privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal sau, după caz, cheltuielilor materiale pentru bunuri și servicii pentru cabinetele cuprinse în structura organizatorică a spitalului public din rețeaua autorităților administrației publice locale................................................ 2-6 1 .030. — Ordin al ministrului sănătății privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal aferente medicilor, medicilor dentiști, asistenților medicali și a cheltuielilor pentru medicamente și materiale sanitare pentru baremul de dotare din cabinetele de medicină generală și dentară din unitățile sanitare de învățământ................................................... 6-10 1 .031. — Ordin al ministrului sănătății privind aprobarea modelului Contractului pentru desfășurarea activităților prevăzute în programele naționale de sănătate de evaluare, profilactice și cu scop curativ finanțate din bugetul Ministerului Sănătății, din fonduri de la bugetul de stat și din venituri proprii, derulate de către spitalele publice din rețeaua autorităților administrației publice locale...................................................... 11-16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20.VII.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal sau, după caz, cheltuielilor materiale pentru bunuri și servicii pentru cabinetele cuprinse în structura organizatorică a spitalului public din rețeaua autorităților administrației publice locale Văzând Referatul comun de aprobare al Direcției generale economice și al Direcției asistență medicală nr. Cs.A. 7.742 din 15 iulie 2010, având în vedere prevederile art. 190¹ lit. b), c), d), e), f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Se aprobă modelul Contractului pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal sau, după caz, cheltuielilor materiale pentru bunuri și servicii pentru cabinetele cuprinse în structura organizatorică a spitalului public din rețeaua autorităților administrației publice locale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Utilizarea modelului contractului prevăzut la alin. (1) este obligatorie. (3) Părțile contractante pot prevedea pe lângă clauzele obligatorii prevăzute în anexă și clauze suplimentare, negociate conform și în limita prevederilor legale în vigoare. Art. 2. — (1) Contractul pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal sau, după caz, cheltuielilor materiale pentru bunuri și servicii pentru cabinetele cuprinse în structura organizatorică a spitalului public din rețeaua autorităților administrației publice locale se încheie între direcția de sănătate publică și unitatea sanitară din rețeaua autorității administrației publice locale, în principal, pe baza următoarelor documente: a) statul de funcții aprobat pe anul 2010 aferent cabinetelor din structura organizatorică a spitalului; b) lista bunurilor și serviciilor necesare cabinetelor medicale pentru care, potrivit dispozițiilor legale, se asigură fonduri cu această destinație (cabinete de medicină sportivă, TBC, LSM); c) lista medicamentelor, materialelor sanitare, reactivilor, necesare activității UPU — UPU SMURD (din spitalele de urgență aprobate conform legii); d) lista bunurilor și a serviciilor pentru întreținerea și funcționarea UPU — UPU SMURD (din spitalele de urgență aprobate conform legii); e) cererea/solicitarea pentru încheierea contractului cu direcția de sănătate publică. (2) La contractare, direcția de sănătate publică poate solicita și alte documente necesare, inclusiv cele pentru completarea datelor de identificare a unității sanitare. (3) Toate documentele care stau la baza încheierii contractelor sunt certificate pentru conformitate cu originalul prin semnătura reprezentantului legal al unității sanitare, pe fiecare pagină. Art. 3. — Reprezentanții legali ai unităților sanitare răspund de exactitatea și realitatea datelor raportate prin certificarea prin semnătură a documentelor justificative care stau la baza asigurării sumelor prevăzute în contractele încheiate cu direcțiile de sănătate publică. Art. 4. — Direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, precum și spitalele publice din rețeaua autorităților administrației publice locale duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 15 iulie 2010. Nr. 1.029. ANEXĂ CONTRACT pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal sau, după caz, cheltuielilor materiale pentru bunuri și servicii pentru cabinetele cuprinse în structura organizatorică a spitalului public din rețeaua autorităților administrației publice locale nr..........din............ — model — I. Părțile contractante 1. Direcția de Sănătate Publică a Județului .................................../Municipiului București, cu sediul în municipiul/orașul................................., str.........................nr....., județul/sectorul..................., telefon/fax................................., reprezentată prin director executiv.........................................., MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI I.2010 3 și 2. Unitatea sanitară.........................................cu sediul în...................., str....................... nr.........., telefon............fax......., reprezentată prin..........., având Actul de înființare/organizare nr................... Autorizația sanitară de funcționare nr............Dovada de evaluare nr...........codul fiscal.............și contul nr.............. deschis la Trezoreria Statului sau cont nr...................deschis la Banca............Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât și pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata contractului de furnizare servicii medicale spitalicești încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a Județului................/Municipiului București nr.................. II. Obiectul contractului Art. 1. — Obiectul contractului este, după caz: a) asigurarea drepturilor salariale ale personalului care își desfășoară activitatea în cadrul cabinetelor medicale cuprinse în structura organizatorică aprobată în condițiile legii: cabinete de medicină sportivă, planning familial, HIV/SIDA, distrofici, TBC, LSM; b) asigurarea drepturilor salariale ale personalului care desfășoară activitatea de cercetare științifică în condițiile legii; c) asigurarea cheltuielilor de natura bunurilor și serviciilor necesare cabinetelor medicale de medicină sportivă, cabinetelor TBC, cabinetelor LSM, cuprinse în structura organizatorică a spitalului, aprobate în condițiile legii; d) asigurarea drepturilor salariale pentru rezidenți în toată perioada rezidențialului, anii I—VII; e) asigurarea cheltuielilor pentru UPU și CPU cuprinse în structura organizatorică a spitalelor de urgență, aprobate în condițiile legii, după cum urmează: — cheltuieli de personal; cheltuieli de personal propriu unității de primire a urgențelor care participă la intervenții SMURD; — cheltuielile cu medicamentele, reactivii și materialele sanitare; — cheltuieli cu medicamente și materiale sanitare pentru echipajele de terapie intensivă mobilă și de prim ajutor calificat; — cheltuielile ocazionate de investigațiile paraclinice pentru cazurile rezolvate în aceste structuri, fără a fi necesară internarea lor în unitatea sanitară din care face parte respectivul UPU sau CPU; — cheltuielile aferente altor bunuri și servicii pentru întreținerea și funcționarea acestor structuri; — cheltuieli de transmisii date pentru echipajele de terapie intensivă mobilă și de prim ajutor calificat; — cheltuieli de întreținere și verificare a echipamentelor medicale pentru echipajele de terapie intensivă mobilă și de prim ajutor calificat; — cheltuieli de asigurare a mijloacelor de intervenție necesare echipajelor de terapie intensivă mobilă și de prim ajutor calificat; — cheltuieli de funcționare și întreținere a mijloacelor de intervenție a echipajelor de prim ajutor calificat care funcționează în sistemul SMURD, în structura serviciilor publice voluntare pentru situații de urgență, cu excepția cheltuielilor de personal paramedical care deservește aceste echipaje în condițiile prevăzute la art. 93 alin. (5¹) din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare; — cheltuieli cu medicamente și materiale sanitare, precum și cheltuieli de întreținere și verificare a echipamentelor medicale pentru autospecialele de intervenție la accidente colective și calamități, după caz; — cheltuieli de funcționare și întreținere a autospecialei/autospecialelor utilizate în cadrul structurii de coordonare și intervenție medicală regionale a SMURD (dacă astfel de autospecială sau autospeciale există în dotare). III. Durata contractului Art. 2. — Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de 31 decembrie 2010. Art. 3. — Durata prezentului contract se prelungește în cazul în care până la data de 31 decembrie 2010 nu a fost adoptată legea bugetului pentru anul 2011, precum și în alte situații, cu acordul părților. IV. Obligațiile părților Art. 4. — (1) Direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București are următoarele obligații: 1. să asigure fondurile necesare pentru plata drepturilor salariale și a cheltuielilor materiale, după caz, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare și corespunzător obiectului prezentului contract; 2. să asigure lunar sumele necesare pentru plata drepturilor salariale și, după caz, a cheltuielilor de natura bunurilor și serviciilor, pe baza cererii și a documentelor justificative înaintate de unitatea sanitară, în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă pentru luna precedentă, în limita sumei prevăzute în contract; 3. să analizeze cererea unității sanitare, având in vedere: a) gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziție anterior; b) disponibilul din cont rămas neutilizat; c) valoarea contractului; 4. să organizeze evidența contabilă a cheltuielilor, pe surse de finanțare și pe subdiviziunile clasificației bugetare, atât în prevederi, cât și în execuție; 5. să monitorizeze respectarea dispozițiilor legale care reglementează desfășurarea activității specifice de la nivelul fiecărei structuri; 6. să urmărească încadrarea în sumele contractate; 7. să verifice respectarea destinațiilor fondurilor; 8. să respecte prevederile legale referitoare la protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date. (2 ) Obligațiile direcțiilor de sănătate publică județene/a municipiului București prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii. Art. 5. — Unitatea sanitară are următoarele obligații: 1. să asigure desfășurarea activităților specifice la nivelul fiecărei structuri în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI I.2010 2. să solicite în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă pentru luna precedentă sumele necesare pentru asigurarea drepturilor salariale și, după caz, a cheltuielilor de natura bunurilor și serviciilor care fac obiectul prezentului contract, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul contract; 3. să organizeze și să conducă, prin directorul financiar contabil, evidențele tehnico-operative, precum și evidențele contabile ale cheltuielilor, potrivit paragrafelor și subdiviziunilor clasificației bugetare, pentru bugetul aprobat și în execuție; 4. să efectueze, în condițiile legii, achiziția bunurilor și serviciilor necesare pentru realizarea activităților specifice prevăzute la art. 1 lit. c) și e); 5. să cuprindă sumele contractate prevăzute în prezentul contract în bugetul propriu de venituri și cheltuieli; 6. să transmită direcției de sănătate publică județene/a municipiului București orice alte date referitoare la activitățile specifice care fac obiectul prezentului contract; 7. să înregistreze, să stocheze, să prelucreze și să transmită periodic direcției de sănătate publică informațiile legate de activitățile specifice care fac obiectul prezentului contract; 8. să respecte prevederile legale referitoare la protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date; 9. să dețină autorizație pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea de sănătate, emisă, în condițiile legii, de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal; 10. să raporteze corect și la timp datele direcției de sănătate publică județene/a municipiului București. V. Valoarea contractului Art. 6. — Valoarea totală a contractului este de...........................................și se detaliază distinct pentru activitatea specifică prevăzută la art. 1, astfel: 1....................................lei; 2....................................lei; 3....................................lei; 4....................................lei. VI. Asigurarea sumelor necesare drepturilor salariale și, după caz, a cheltuielilor de natura bunurilor și serviciilor Art. 7. — (1) Asigurarea sumelor necesare pentru plata drepturilor salariale și, după caz, a cheltuielilor de natura bunurilor și serviciilor se realizează lunar, în limita sumelor prevăzute în contract cu această destinație. (2) Unitatea sanitară prezintă, în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă, următoarele documente: a) cererea întocmită conform anexei nr. 1; b) documente justificative care însoțesc cererea, după cum urmează: b₁) pentru sumele reprezentând drepturi salariale: copii ale statelor de plată aferente personalului pentru care se asigură sume pentru plata drepturilor salariale în condițiile prezentului contract; b₂) pentru sumele reprezentând cheltuieli de natura bunurilor și serviciilor: copii ale facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor și serviciilor achiziționate pentru care se solicită fonduri; b₃) decontul pentru luna precedentă pentru sumele reprezentând plata drepturilor salariale și a contravalorii facturilor pentru bunuri și servicii, după caz, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul contract. VIL Răspunderea contractuală Art. 8. — Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea obligațiilor contractuale ale unității sanitare prevăzute la art. 5. Art. 9. — Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute la art. 7 alin. (2) atrage neasigurarea fondurilor aferente. Art. 10. — (1) în cazul în care direcția de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligații asumate de către unitatea sanitară de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia. (2) Prevederile alin. (1) nu sunt de natură a înlătura obligațiile anterioare deja scadente și neonorate ale părților. VIII. Soluționarea litigiilor Art. 11. — Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluționează de părți pe cale amiabilă. în situația în care părțile nu ajung la o înțelegere, acestea se pot adresa instanțelor judecătorești competente. IX. Clauze speciale Art. 12. — Se încheie obligatoriu acte adiționale în situația prevăzută la art. 3, precum și în cazul modificării condițiilor inițiale care au stat la baza încheierii prezentului contract. Art. 13. — Dacă o clauză a prezentului contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părțile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă obiectului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizației sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiția reînnoirii autorizației sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului. X. Forța majoră Art. 14. — Orice împrejurare de fapt independentă de voința părților, intervenită după data semnării prezentului contract și care împiedică executarea acestuia, este considerată forță majoră și exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forță majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluție, cutremur, mari inundații, embargo. Art. 15. — Partea care invocă forța majoră trebuie să anunțe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariției respectivului caz de forță majoră și, de asemenea, de la încetarea acestui caz. Art. 16. — Dacă nu se procedează la anunțarea în termenele prevăzute mai sus a începerii și încetării cazului de forță majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părți prin neanunțarea la termen. Art. 17. — în cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluțiunea contractului. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI I.2010 5 XI. Dispoziții finale Art. 18. — Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părți. Art. 19. — în condițiile apariției unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica și se vor completa în mod corespunzător, prin act adițional semnat de ambele părți. Art. 20. — Rezilierea prezentului contract înainte de expirarea valabilității acestuia poate fi făcută numai cu acordul părților. Prezentul contract s-a încheiat astăzi,...................., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, și se completează conform normelor legale în vigoare. Direcția de Sănătate Publică a Județului................./ Municipiului București Director executiv, Unitatea sanitară Manager, Director acjunct executiv economic, Director financiar-contabil, Director medical, Avizat Biroul/Compartimentul juridic Avizat, Biroul/Compartimentul juridic ANEXA Nr. 1 la contract Unitatea sanitară Spitalul......... Nr.....din....... Către Direcția de Sănătate Publică a Județului......../Municipiului București CERERE pentru asigurarea sumelor necesare drepturilor de personal și a unor cheltuieli de natura bunurilor și serviciilor luna............2010 1. Cheltuieli de personal Nr. Structura Număr Total cheltuieli de personal crt. de personal --- lei --- 1. Cabinete medicină sportivă 2. Cabinete planning familial 3. Cabinete HIV/SIDA 4. Cabinete distrofici 5. Cabinete TBC 6. Cabinete LSM 7. Cercetare științifică 8. Rezidenți anii I---VII 9. UPU ---UPU SMURD TOTAL: 2. Cheltuieli de natura bunurilor și serviciilor Nr. Structura Total cheltuieli materiale crt. --- lei --- 1. Cabinete medicină sportivă 2. Cabinete TBC 3. Cabinete LSM 4. UPU ---UPU SMURD TOTAL: Manager, Director financiar-contabil, 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI I.2010 ANEXA Nr. 2 la contract Unitatea sanitară Spitalul....... Nr......din....... Către Direcția de Sănătate Publică a Județului....../Municipiului București DECONT privind utilizarea sumelor alocate de Direcția de Sănătate Publică a Județului.../Municipiului București în luna................................................................2010 pentru activități specifice 1. Sold inițial:....................lei 2. Suma asigurată de direcția de sănătate publică în luna precedentă:.......................lei 3. Sumele plătite pentru drepturile salariale ale personalului în luna.......2010:..............lei 4. Sumele achitate furnizorilor de bunuri și servicii în luna........2010:..................lei Răspundem de realitatea și exactitatea datelor. Manager, Director financiar-contabil, NOTĂ: a) în decontul lunar sumele se detaliază pentru fiecare activitate specifică, în conformitate cu obiectul prezentului contract. b) Decontul lunar se întocmește în două exemplare, din care un exemplar se depune la Direcția de Sănătate Publică a Județului....................../Municipiului București în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna precedentă. MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN privind aprobarea modelului Contractului pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal aferente medicilor, medicilor dentiști, asistenților medicali și a cheltuielilor pentru medicamente și materiale sanitare pentru baremul de dotare din cabinetele de medicină generală și dentară din unitățile sanitare de învățământ Având în vedere prevederile art. 19 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 3 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atribuții și competențe exercitate de Ministerul Sănătății către autoritățile administrației publice locale, cu modificările și completările ulterioare, văzând Referatul comun de aprobare al Direcției generale economice și al Direcției asistență medicală nr. Cs.A. 7.741 din 15 iulie 2010, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Se aprobă modelul Contractului pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal aferente medicilor, medicilor dentiști, asistenților medicali și a cheltuielilor pentru medicamente și materiale sanitare pentru baremul de dotare din cabinetele de medicină generală și dentară din unitățile sanitare de învățământ, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Utilizarea modelului contractului prevăzut la alin. (1) este obligatorie. (3) Părțile contractante pot prevedea pe lângă clauzele obligatorii prevăzute în anexă și clauze suplimentare, negociate conform și în limita prevederilor legale în vigoare. Art. 2.’ — (1) Contractul pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal aferente medicilor, medicilor dentiști, asistenților medicali și a cheltuielilor pentru medicamente și materiale sanitare pentru baremul de dotare din cabinetele de medicină generală și dentară din unitățile sanitare de învățământ se încheie între direcția de sănătate publică și consiliul local/consiliul județean, după caz, pe baza următoarelor documente: a) contractul individual de muncă al personalului care își desfășoară activitatea în cabinetele de medicină generală și dentară din unitățile de învățământ; b) lista medicamentelor și materialelor sanitare necesare pentru baremul de dotare din cabinetele de medicină generală și dentară din unitățile de învățământ, stabilită în conformitate cu dispozițiile legale; c) autorizația sanitară de funcționare a cabinetelor de medicină generală și dentară din unitățile de învățământ care fac obiectul contractului; MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20.VII.2010 7 d) contul deschis la Trezoreria Statului; e) codul de înregistrare fiscală; f) dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă la data încheierii contractului, cu obligația acestuia de a o reînnoi pe toată perioada derulării contractului; g) cererea/solicitarea pentru încheierea contractului cu direcția de sănătate publică. (2) Toate documentele care stau la baza încheierii contractului sunt certificate pentru conformitate cu originalul prin semnătura reprezentantului legal al consiliului local/consiliului județean, după caz, pe fiecare pagină. Art. 3. — Reprezentanții legali ai unităților sanitare răspund de exactitatea și realitatea datelor raportate prin certificarea prin semnătură a documentelor justificative care stau la baza asigurării sumelor prevăzute în contractele încheiate cu direcțiile de sănătate publică. Art. 4. — Direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, precum și consiliile locale/consiliile județene duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 15 iulie 2010. Nr. 1.030. ANEXĂ CONTRACT pentru asigurarea unor cheltuieli de natura cheltuielilor de personal aferente medicilor, medicilor dentiști, asistenților medicali și a cheltuielilor pentru medicamente și materiale sanitare pentru baremul de dotare din cabinetele de medicină generală și dentară din unitățile sanitare de învățământ Nr.............din................. — model — I. Părțile contractante 1. Direcția de Sănătate Publică a Județului .................................../Municipiului București, cu sediul în municipiul/orașul ....................................., str..........................nr......, județul/sectorul..............., telefon/fax.............................., reprezentată prin director executiv........................, și 2. Autoritatea administrației publice locale: Consiliul Local/Consiliul Județean.............................., cu sediul în...................., str.............................nr......, telefon............, fax......, reprezentată prin..........., codul fiscal...............și contul nr................, deschis la Trezoreria Statului II. Obiectul contractului Art. 1. — Obiectul prezentului contract este asigurarea drepturilor salariale ale personalului care își desfășoară activitatea în cadrul cabinetelor de medicină generală și dentară din unitățile sanitare de învățământ: medici, medici dentiști, asistenți medicali, precum și a cheltuielilor pentru medicamentele și materialele sanitare din baremul de dotare. III. Durata contractului Art. 2. — Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de 31 decembrie 2010. Art. 3. — Durata prezentului contract se prelungește în cazul în care până la 31 decembrie 2010 nu a fost adoptată legea bugetului pentru anul 2011, precum și pentru alte situații, cu acordul părților, prin act adițional. IV. Obligațiile părților Art. 4. — (1) Direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București are următoarele obligații: 1. să asigure fondurile necesare pentru drepturile salariale și cheltuielile pentru medicamente și materiale sanitare pentru baremul de dotare, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare și corespunzător obiectului prezentului contract; 2. să asigure, lunar, sumele necesare pentru drepturile salariale și cheltuielile pentru medicamente și materiale sanitare pentru baremul de dotare, pe baza cererii și a documentelor justificative înaintate de consiliul local/consiliul județean, după caz, în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă pentru luna precedentă, în limita sumei prevăzute în contract; 3. să analizeze cererea unității sanitare, având în vedere: a) gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziție anterior; b) disponibilul din cont rămas neutilizat; c) valoarea contractului; 4. să organizeze evidența contabilă a cheltuielilor pe surse de finanțare și pe subdiviziunile clasificației bugetare, atât în prevederi, cât și în execuție; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI I.2010 5. să monitorizeze respectarea dispozițiilor legale care reglementează desfășurarea activității specifice de la nivelul cabinetelor de medicină generală și dentară din unitățile de învățământ; 6. să urmărească încadrarea în sumele contractate; 7. să verifice respectarea destinațiilor fondurilor. (2) Obligațiile direcțiilor de sănătate publică județene/a municipiului București prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii. Art. 5. — Consiliul local/Consiliul județean are următoarele obligații: 1. să asigure desfășurarea activităților specifice la nivelul fiecărui cabinet de medicină generală și dentară din unitățile de învățământ, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 2. să solicite în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă pentru luna precedentă sumele necesare pentru asigurarea drepturilor salariale și a cheltuielilor pentru medicamente și materiale sanitare pentru baremul de dotare care fac obiectul prezentului contract, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul contract; 3. să asigure organizarea și conducerea evidențelor tehnico-operative, precum și a evidențelor contabile ale cheltuielilor, potrivit paragrafelor și subdiviziunilor clasificației bugetare pentru bugetul aprobat și în execuție, în conformitate cu prevederile legale; 4. să efectueze, în condițiile legii, achiziția bunurilor pentru baremul de dotare; 5. să transmită direcției de sănătate publică județene/a municipiului București orice alte date referitoare la activitățile specifice care fac obiectul prezentului contract; 6. să înregistreze, să stocheze, să prelucreze și să transmită periodic direcției de sănătate publică județene/a municipiului București informațiile legate de activitățile specifice care fac obiectul prezentului contract; 7. să raporteze corect și la timp datele către direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București. V. Valoarea contractului Art. 6. — Valoarea totală a prezentului contract este de...............lei. VI. Asigurarea sumelor necesare drepturilor salariale și, după caz, a cheltuielilor pentru medicamentele și materialele sanitare pentru baremul de dotare Art. 7. — (1) Asigurarea sumelor necesare drepturilor salariale și, după caz, a cheltuielilor de natura bunurilor și serviciilor se realizează lunar, în limita sumelor prevăzute în prezentul contract cu această destinație. (2) Autoritatea administrației publice locale prezintă în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă următoarele documente: a) cererea întocmită conform anexei nr. 1; b) documente justificative care însoțesc cererea, după cum urmează: b-|) pentru sumele reprezentând drepturi salariale: copii ale statelor de plată aferente personalului pentru care se asigură sume pentru plata drepturilor salariale în condițiile prezentului contract; b₂) pentru sumele reprezentând cheltuieli de natura bunurilor și serviciilor: copii ale facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor și serviciilor achiziționate, pentru care se solicită fonduri; b₃) decontul pentru luna precedentă pentru sumele reprezentând plata drepturilor salariale și a contravalorii facturilor pentru medicamente și materiale sanitare pentru baremul de dotare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul contract. VII. Răspunderea contractuală Art. 8. — Neprezentarea documentelor prevăzute la art. 7 alin. (2) atrage neasigurarea fondurilor necesare. Art. 9. — (1) în cazul în care direcția de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligații asumate de către unitatea sanitară de natură a prejudicia grav derularea prezentului contract, poate solicita încetarea acestuia. (2) Prevederile alin. (1) nu sunt de natură a înlătura obligațiile anterioare deja scadente și neonorate ale părților. VIII. Soluționarea litigiilor Art. 10. — Litigiile apărute pe perioada derulării prezentului contract se soluționează de părți pe cale amiabilă. în situația în care părțile nu ajung la o înțelegere, acestea se pot adresa instanțelor judecătorești competente. IX. Clauze speciale Art. 11. — Obligatoriu se încheie acte adiționale în situația prevăzută la art. 3, precum și în cazul modificării condițiilor inițiale care au stat la baza încheierii prezentului contract. Art. 12. — Dacă o clauză a prezentului contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale acestuia nu vor fi afectate de această nulitate. Părțile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă obiectului prezentului contract, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizației sanitare, toate celelalte prevederi ale acestuia nu vor fi afectate de nulitate, cu condiția reînnoirii autorizației sanitare pentru toată durata de valabilitate a prezentului contract. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI I.2010 9 X. Forța majoră Art. 13. — Orice împrejurare de fapt independentă de voința părților, intervenită după data semnării prezentului contract și care împiedică executarea acestuia, este considerată forță majoră și exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forță majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluție, cutremur, mari inundații, embargo. Art. 14. — Partea care invocă forța majoră trebuie să anunțe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariției respectivului caz de forță majoră și, de asemenea, de la încetarea acestui caz. Art. 15. — Dacă nu se procedează la anunțarea în termenele prevăzute mai sus a începerii și încetării cazului de forță majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părți prin neanunțarea la termen. Art. 16. — în cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluțiunea acestuia. XI. Dispoziții finale Art. 17. — Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părți, prin act adițional. Art. 18. — în condițiile apariției unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica și se vor completa în mod corespunzător, prin act adițional semnat de ambele părți. Art. 19. — Rezilierea prezentului contract înainte de expirarea valabilității acestuia poate fi făcută numai cu acordul părților. Prezentul contract s-a încheiat astăzi..................... în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, și se completează conform normelor legale în vigoare. Direcția de Sănătate Publică a Județului................./ Consiliul Local/Consiliul Județean Municipiului București Director executiv, Reprezentat legal, Director acjunct executiv economic, Avizat Biroul/Compartimentul juridic ANEXA Nr. 1 la contract AUTORITATEAADMINISTRAȚIEI PUBLICE LOCALE Consiliul Local/Consiliul Județean............ Nr......din............. Către Direcția de Sănătate Publică a Județului...................../Municipiului București CERERE pentru asigurarea sumelor necesare drepturilor de personal și a cheltuielilor pentru medicamente și materiale sanitare pentru baremul de dotare luna...........2010 — model — 1. Cheltuieli de personal Nr. Categorii de personal Număr de personal Total cheltuieli de personal crt. (lei) 1. Medici 2. Medici dentiști 3. Asistenți medicali TOTAL: 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI 1.2010 2. Cheltuieli pentru medicamente și materiale sanitare pentru baremul de dotare Nr. Structura Total cheltuieli materiale crt. (lei) 1. Medicamente 2. Materiale sanitare TOTAL: Reprezentant legal, ANEXA Nr. 2 la contract AUTORITATEAADMINISTRAȚIEI PUBLICE LOCALE Consiliul Local/Consiliul Județean.... Nr........din........... Către Direcția de Sănătate Publică a Județului................./Municipiului București DECONT privind utilizarea sumelor alocate de direcția de sănătate publică județeană/ a municipiului București în luna............2010 pentru cabinetele de medicină generală si dentară din unitățile sanitare de învățământ 1 » 5 — model — 1. Sold inițial :................lei 2. Suma asigurată de direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București în luna precedentă:.................lei 3. Sumele plătite pentru drepturile salariale ale personalului în luna.2010:.........lei 4. Sumele pentru medicamente și materiale sanitare în luna.....2010:...........lei Răspundem de realitatea și exactitatea datelor. Reprezentant legal, NOTĂ: Decontul lunar se întocmește în două exemplare, dintre care un exemplar se depune la direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna precedentă. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI I.2010 11 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN privind aprobarea modelului Contractului pentru desfășurarea activităților prevăzute în programele naționale de sănătate de evaluare, profilactice și cu scop curativ finanțate din bugetul Ministerului Sănătății, din fonduri de la bugetul de stat și din venituri proprii, derulate de către spitalele publice din rețeaua autorităților administrației publice locale Văzând Referatul comun de aprobare al Direcției generale economice și al Direcției asistență medicală nr. Cs.A. 7.743/2010, având în vedere prevederile art. 190¹ lit. a) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Se aprobă modelul Contractului pentru desfășurarea activităților prevăzute în programele naționale de sănătate de evaluare, profilactice și cu scop curativ finanțate din bugetul Ministerului Sănătății, din fonduri de la bugetul de stat și din venituri proprii, derulate de către spitalele publice din rețeaua autorităților administrației publice locale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Utilizarea modelului contractului prevăzut la alin. (1) este obligatorie. (3) Părțile contractante pot prevedea pe lângă clauzele obligatorii prevăzute în anexă și clauze suplimentare, negociate conform și în limita prevederilor legale în vigoare. Art. 2. — în vederea încheierii Contractului pentru desfășurarea activităților prevăzute în programele naționale de sănătate de evaluare, profilactice și cu scop curativ finanțate din bugetul Ministerului Sănătății, din fonduri de la bugetul de stat și din venituri proprii, derulate de către spitalele publice din rețeaua autorităților administrației publice locale, unitatea sanitară prevăzută în Normele tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2010, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010, cu modificările și completările ulterioare, adresează direcției de sănătate publică o solicitare scrisă, în termen de maximum 3 zile de la data intrării în vigoare a dispozițiilor prezentului ordin. Art. 3. — Reprezentanții legali ai unităților sanitare răspund de exactitatea și realitatea datelor raportate prin certificarea prin semnătură a documentelor justificative care stau la baza asigurării sumelor prevăzute în contractele încheiate cu direcțiile de sănătate publică. Art. 4. — Direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, precum și spitalele publice din rețeaua autorităților administrației publice locale duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 15 iulie 2010. Nr. 1.031. ANEXĂ CONTRACT pentru desfășurarea activităților prevăzute în programele naționale de sănătate de evaluare, profilactice și cu scop curativ, finanțate din bugetul Ministerului Sănătății, din fonduri de la bugetul de stat și din venituri proprii, derulate de către spitalele publice din rețeaua autorităților administrației publice locale nr........din........... — model — I. Părțile contractante 1. Direcția de Sănătate Publică a Județului ............................................/Municipiului București, cu sediul în municipiul/orașul......................, str............nr...., județul/sectorul........., telefon/fax................reprezentată prin director executiv................................................ și 2. Unitatea sanitară............................., cu sediul în..................., str........................nr........., telefon.............., fax..............., reprezentată prin..........., având Actul de înființare/organizare nr................., 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20.VI 1.2010 Autorizația sanitară de funcționare nr.........., Dovada de evaluare nr........codul fiscal.............și contul nr............. deschis la Trezoreria Statului sau contul nr..................deschis la Banca..........., Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât și pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata contractului de furnizare servicii medicale spitalicești încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a Județului............./Municipiului București nr................... II. Obiectul contractului Art. 1. — Obiectul prezentului contract îl constituie desfășurarea activităților prevăzute în programele naționale de sănătate de evaluare, profilactice și cu scop curativ, finanțate din bugetul Ministerului Sănătății, din fonduri de la bugetul de stat și din venituri proprii, după cum urmează:........................................................................................................ (Se specifică fiecare program/subprogram pentru care se încheie contractul.) în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 261/2010 privind aprobarea programelor naționale de sănătate în anul 2010 și Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2010, cu modificările și completările ulterioare. III. Durata contractului Art. 2. — Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de 31 decembrie 2010. Art. 3. — Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părților, în situația prelungirii duratei de aplicabilitate a Hotărârii Guvernului nr. 261/2010. IV. Obligațiile părților Art. 4. — (1) Direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București are următoarele obligații: 1. să asigure analiza și monitorizarea modului de derulare a programelor/subprogramelor naționale de sănătate la nivelul unității sanitare prin indicatorii fizici și de eficiență realizați și transmiși de aceasta; 2. să asigure fondurile necesare pentru derularea programelor/subprogramelor naționale de sănătate în cadrul bugetului aprobat cu această destinație, decontând lunar, în limita prezentului contract, contravaloarea bunurilor și serviciilor acordate în cadrul programului/subprogramului, pe baza facturilor transmise de unitatea sanitară și a documentelor justificative, conform prevederilor legale în vigoare; 3. să deconteze lunar, pe baza cererii justificative a unității sanitare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul contract, însoțită de documentele justificative, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data depunerii documentelor justificative, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, contravaloarea facturii, prezentată în copie, pentru bunurile și serviciile acordate în cadrul programelor/subprogramelor naționale de sănătate, ținând seama și de următoarele criterii: a) gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziție anterior; b) disponibilul din cont rămas neutilizat; c) indicatorii fizici realizați în perioada anterioară; d) bugetul aprobat cu această destinație; e) raportarea, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, a datelor în registrul bolnavilor specific programului derulat, acolo unde aceasta există; 4. să gestioneze eficient mijloacele materiale și bănești; 5. să organizeze evidența contabilă a cheltuielilor pe fiecare program/subprogram, pe surse de finanțare și pe subdiviziunile clasificației bugetare, atât în prevederi, cât și în execuție; 6. să organizeze evidența nominală a beneficiarilor programului/subprogramului, pe baza codului numeric personal; 7. să monitorizeze realizarea activităților cuprinse în programele naționale de sănătate, urmărind cel puțin următoarele: a) modul de realizare și de raportare a indicatorilor prevăzuți în prezentul contract; b) încadrarea în bugetul aprobat; c) respectarea destinațiilor stabilite pentru fondurile alocate unităților sanitare/instituțiilor care derulează programe naționale de sănătate; d) urmărirea respectării de către persoanele implicate a responsabilităților stabilite prin prezentul contract referitoare la derularea programelor naționale de sănătate; e) identificarea unor posibile disfuncționalități în derularea programelor naționale de sănătate; 8. să analizeze indicatorii prezentați în decontul înaintat de unitatea sanitară, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul contract, precum și gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziție anterior; 9. să evalueze trimestrial indicatorii specifici și, în funcție de realizarea obiectivelor și activităților propuse în cadrul programelor/subprogramelor naționale de sănătate, să stabilească modul de alocare a resurselor rămase neutilizate; 10. să urmărească și să controleze modul de utilizare a fondurilor alocate pentru derularea programelor/subprogramelor naționale de sănătate; 11. să controleze trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate și să analizeze indicatorii prezentați; 12. să organizeze, prin directorul executiv adjunct financiar contabil, evidențele contabile, evidențele tehnico-operative ale unității sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 13. să respecte prevederile legale referitoare la protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date. (2 ) Obligațiile direcțiilor de sănătate publică județene/a municipiului București prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI I.2010 13 Art. 5. — (1) Unitatea sanitară are următoarele obligații: 1. să asigure buna desfășurare a activităților prevăzute în cadrul programelor/subprogramelor naționale de sănătate, în concordanță cu actele normative în vigoare; 2. să se asigure că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calității în normele privind calitatea asistenței medicale, elaborate în condițiile legii; 3. să asigure tratamentul adecvat și prescrierea medicamentelor conform reglementărilor în vigoare; 4. să utilizeze fondurile primite pentru fiecare program/subprogram de sănătate, potrivit destinației acestora; 5. să dispună măsuri pentru gestionarea eficientă a mijloacelor materiale și bănești; 6. să organizeze și să conducă, prin directorul financiar contabil, evidențele tehnico-operative, precum și evidențele contabile ale cheltuielilor pentru fiecare program/subprogram și pe paragrafele și subdiviziunile clasificației bugetare, atât pentru bugetul aprobat, cât și în execuție; 7. să efectueze, în condițiile legii, achiziția bunurilor și serviciilor necesare pentru realizarea obiectivelor și activităților cuprinse în programele naționale de sănătate; 8. să organizeze evidența beneficiarilor programelor/subprogramelor naționale de sănătate prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a următorului set minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu programul, medicul curant (cod parafă), bunurile și serviciile acordate, cantitatea și valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor; 9. să raporteze direcției de sănătate publică județene/a municipiului București, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, evidența nominală și în baza codurilor numerice personale pentru beneficiarii programelor/subprogramelor naționale de sănătate; 10. să transmită direcției de sănătate publică, atât în format electronic, cât și pe suport hârtie, raportările lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) și anuale privind sumele utilizate pe fiecare program, precum și indicatorii realizați, răspunzând de exactitatea și realitatea atât a datelor raportate pentru justificarea plății contravalorii facturii pentru bunurile și serviciile acordate în cadrul programului/subprogramului național de sănătate în luna precedentă, cât și a indicatorilor raportați; 11. să cuprindă sumele contractate pentru programele naționale de sănătate în bugetul de venituri și cheltuieli și să le aprobe odată cu acesta, în condițiile legii; 12. să transmită direcției de sănătate publică județene/a municipiului București orice alte date referitoare la programele/subprogramele naționale de sănătate pe care le derulează și să răspundă de exactitatea și realitatea datelor raportate; 13. să transmită trimestrial, până la data de 10 a lunii următoare încheierii trimestrului, direcției de sănătate publică județene/a municipiului București raportul de activitate întocmit de coordonatorul programului/subprogramului național de sănătate din cadrul unității sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 14. să înregistreze, să stocheze, să prelucreze și să transmită informațiile legate de programele/subprogramele naționale de sănătate pe care le derulează, conform prevederilor legale în vigoare; 15. să respecte prevederile legale referitoare la protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date; 16. să dețină autorizație pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea de sănătate, emisă, în condițiile legii, de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal; 17. să dispună măsurile necesare în vederea asigurării realizării obiectivelor programului; 18. să raporteze corect și la timp datele către direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București; 19. să transmită direcției de sănătate publică județene/a municipiului București raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) și anuale, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, cuprinzând indicatorii fizici și de eficiență, precum și valoarea bunurilor și serviciilor acordate în cadrul programelor/subprogramelor naționale de sănătate în perioada pentru care se face raportarea. (2 ) Obligațiile unităților sanitare prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, precum și prin personalul implicat în realizarea activității programelor naționale de sănătate, în limitele competențelor, potrivit legii. V. Valoarea contractului Art. 6. — Valoarea contractului (se detaliază fiecare program/subprogram) este: 1..............................lei; 2..............................lei; 3..............................lei; 4..............................lei. VI. Decontarea contravalorii bunurilor și serviciilor acordate pentru desfășurarea activităților prevăzute în programele naționale de sănătate. Art. 7. — (1) Decontarea contravalorii bunurilor și serviciilor acordate pentru desfășurarea activităților prevăzute în programele naționale de sănătate se realizează în termen de maximum 90 de zile de la data documentelor justificative, în limita sumelor disponibile cu această destinație. (2) Unitatea sanitară prezintă în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente următoarele documente: a) decontul pentru luna precedentă, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2; b) copii ale ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) cu care s-a efectuat plata contravalorii facturii pentru bunurile și serviciile acordate în luna precedentă; c) cererea justificativă, întocmită conform anexei nr. 1; d) copiile facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor și serviciilor acordate în perioada pentru care se face raportarea. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI 1.2010 (3) Cheltuielile angajate în cadrul prevederilor bugetare aprobate și rămase neplătite până la data încheierii prezentului contract vor fi plătite în condițiile prevăzute la alin. (1). Art. 8. — Direcția de sănătate județeană/a municipiului București analizează indicatorii prezentați din decont, precum și gradul și modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziție anterior și decontează, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, în termenul și condițiile prevăzute la art. 7 alin. (1), sumele facturate de unitatea sanitară, pentru bunurile și/sau serviciile acordate, pentru luna precedentă. VII. Răspunderea contractuală Art. 9. — (1) Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea obligațiilor contractuale ale unității sanitare, așa cum sunt prevăzute la art. 5. (2) Personalul implicat în realizarea activităților prevăzute în programele naționale de sănătate are următoarele obligații contractuale: 1. medicul coordonator al fiecărui program/subprogram, după caz: a) răspunde de utilizarea fondurilor primite pentru derularea programelor/subprogramelor naționale de sănătate, potrivit destinației stabilite pentru acestea; b) răspunde de organizarea evidenței beneficiarilor programelor/subprogramelor naționale de sănătate, pe baza setului minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu programul, medicul curant (cod parafă), bunurile și serviciile acordate, cantitatea și valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor; c) dispune măsurile necesare aplicării metodologiei de program/subprogram, în vederea asigurării îndeplinirii obiectivelor prevăzute în acesta; d) răspunde de desfășurarea activităților prevăzute în cadrul programelor/subprogramelor naționale de sănătate, în conformitate cu prevederile în vigoare; e) răspunde de analiza, centralizarea și raportarea la timp a datelor cu caracter medical către direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București, precum și de realitatea și exactitatea acestora; f) se asigură că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punct de vedere al calității în normele privind calitatea serviciilor medicale, elaborate în condițiile legii; g) răspunde de respectarea prevederilor legale referitoare la prescrierea medicamentelor și la modul de acordare a tratamentului, în cadrul programelor naționale de sănătate; 2. contabilul-șef al unității sanitare: a) răspunde de modul de organizare a evidenței tehnico-operative; b) răspunde de utilizarea sumelor alocate potrivit destinațiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare; c) răspunde de exactitatea și realitatea datelor raportate, la termenele stabilite; d) asigură decontarea contravalorii bunurilor și serviciilor acordate în cadrul programelor naționale de sănătate, la termenul și în condițiile stabilite la art. 7 alin. (1); e) verifică documentele justificative prevăzute la art. 7 alin. (2) prezentate de unitatea sanitară în vederea decontării; f) organizează și conduce evidența contabilă a cheltuielilor pentru fiecare program/subprogram și pe paragrafele și subdiviziunile clasificației bugetare, atât în cadrul bugetului aprobat, cât și în execuția acestuia; g) răspunde de analiza, centralizarea și raportarea la timp a datelor cu caracter financiar către direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; h) are obligația să cuprindă sumele contractate pentru programele naționale de sănătate în bugetul de venituri și cheltuieli, pe care îl supune aprobării, în condițiile legii. Art. 10. — Direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București controlează trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate și analizează indicatorii prezentați. Art. 11. — Controlul prevăzut la art. 10 efectuat de direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București va urmări, în principal, următoarele: a) respectarea reglementărilor legale în vigoare; b) existența unor disfuncționalități în derularea programului/subprogramului; c) încadrarea în sumele contractate pe programe/subprograme; d) dacă fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinațiilor stabilite; e) dacă au fost realizate obiectivele programului/subprogramului respectiv; f) respectarea de către persoanele implicate a responsabilităților stabilite; g) realitatea și exactitatea datelor înregistrate și raportate; h) stocurile de medicamente și/sau materiale sanitare specifice comparativ cu consumul mediu lunar. Art. 12. — Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute la anexa nr. 2 atrage amânarea decontării până la următoarea perioadă de raportare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Art. 13. — (1) în cazul în care direcția de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligații asumate de către unitatea sanitară de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia. (2) Prevederile alin. (1) nu sunt de natură a înlătura obligațiile anterioare deja scadente și neonorate ale părților. VIII. Soluționarea litigiilor Art. 14. — Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluționează de părți pe cale amiabilă. în situația în care părțile nu ajung la o înțelegere, acestea se pot adresa instanțelor judecătorești competente. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI I.2010 15 IX. Clauze speciale Art. 15. — Se pot încheia acte adiționale la prezentul contract în situația în care, prin actele normative în materie care intră în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract, au fost aprobate modificări în volumul și în structura programelor/subprogramelor, pe parcursul derulării acestuia. Art. 16. — Dacă o clauză a acestui contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părțile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putință spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizației sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiția reînnoirii autorizației sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului. X. Forța majoră Art. 17. — Orice împrejurare de fapt independentă de voința părților, intervenită după data semnării prezentului contract și care împiedică executarea acestuia, este considerată forță majoră și exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forță majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluție, cutremur, mari inundații, embargo. Art. 18. — Partea care invocă forța majoră trebuie să anunțe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariției respectivului caz de forță majoră și, de asemenea, de la încetarea acestui caz. Art. 19. — Dacă nu se procedează la anunțarea în termenele prevăzute mai sus a începerii și încetării cazului de forță majoră, partea careîl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părți prin neanunțarea la termen. Art. 20. — în cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluțiunea contractului. XI. Dispoziții finale Art. 21. — Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părți, prin act adițional. Art. 22. — în condițiile apariției unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica și se vor completa în mod corespunzător, prin act adițional semnat de ambele părți. Art. 23. — Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilității acestuia poate fi făcută numai cu acordul părților. Prezentul contract s-a încheiat astăzi....................în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, și se completează conform normelor legale în vigoare. Direcția de Sănătate Publică a Județului............../ Unitatea sanitară Municipiului București ................................... Director executiv, Manager, Director acjunct executiv economic, Director financiar-contabil, Director medical, Avizat Biroul/Compartimentul juridic, Avizat Biroul/Compartimentul juridic ANEXA Nr. 1 la contract Unitatea sanitară Spitalul........... Nr........din.................. Direcția de Sănătate Publică a Județului ....................../ Municipiului București Nr...........din............ Către Direcția de Sănătate Publică a Județului./Municipiului București CERERE JUSTIFICATIVĂ în vederea decontării bunurilor și serviciilor acordate în luna.....2010 în cadrul programului/subprogramului național de sănătate 1. Sold inițial =...........................mii lei 2. Suma decontată de Direcția de Sănătate Publică a Județului............/Municipiului București în luna precedentă = ........................mii lei 3. Suma achitată de spital furnizorilor pentru bunurile și serviciile acordate în cadrul programului/subprogramului în luna precedentă =...............mii lei 4. Gradul de utilizare a sumelor decontate în cadrul programului/subprogramului în luna rând 3 precedentă =-------------------- * 100 =..........% rând 1 + rând 2 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 503/20. VI 1.2010 5. Suma rămasă neutilizată la finele lunii precedente (1 +2-3) =.....mii lei 6. Suma necesară a fi decontată în luna în curs =.........mii lei Manager, Director tinanciar-contabil, NOTĂ: a) Cererea justificativă întocmită de spital pentru luna curentă va fi însoțită de copia facturii emise de furnizor pentru bunurile și serviciile achiziționate în cadrul programului/subprogramului în luna precedentă. b) Cererea justificativă se va întocmi distinct, pentru fiecare program/subprogram național de sănătate, în două exemplare, din care un exemplar se va depune la Direcția de Sănătate Publică a Județului../Municipiului București în primele 5 zile ale lunii în curs pentru luna precedentă. ANEXA Nr. 2 la contract Unitatea sanitară Spitalul........... Nr.....din............ Direcția de Sănătate Publică a Județului ....................../ Municipiului București Nr.......din............. Către Direcția de Sănătate Publică a Județului....../Municipiului București DECONT privind utilizarea sumelor alocate de Direcția de Sănătate Publică a Județului...../Municipiului București în’luna............................................................................2010 pentru programul/subprogramul național de sănătate 1. Număr de indicatori fizici realizați*:.................. 2. Costul mediu/indicator fizic realizat**:..............lei 3....................Sumele achitate furnizorilor de medicamente si/sau materiale sanitare specifice aprovizionate în luna........... 2010: lei 4. Nr./data si suma achitată conform ordinelor de plată: 4.1...................................lei 4.2...................................lei 4.3...................................lei Răspundem de realitatea și exactitatea datelor. Manager, Director tinanciar-contabil, NOTĂ: a) Decontul lunar va fi însoțit de copia ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) enumerate la pct. 4 și de copia facturilor pentru medicamentele și/sau materialele sanitare specifice, aprovizionate de spital, care au făcut obiectul plăților în luna pentru care se întocmește raportarea. b) Decontul lunar se întocmește distinct pentru fiecare program/subprogram național de sănătate prevăzut în contract. c) Decontul lunar se întocmește în două exemplare, din care un exemplar se depune la Direcția de Sănătate Publică a Județului /Municipiului București în primele 5 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna precedentă. d) * Se vor menționa distinct indicatorii fizici realizați prevăzuți în Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2010, cu modificările și completările ulterioare. e) ** Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective și indicatorii fizici realizați; în cazul în care au fost finanțate și alte acțiuni pentru care nu au fost stabiliți indicatori fizici, acestea vor fi evidențiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acțiune. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locația: București EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 444898 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 503/20.VII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495