MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI P A R T E A I Anul 178 (XXII) — Nr. 483 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 14 iulie 2010 SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 142. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv.................................... 2-3 782. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv ................. 3 ★ 151. — Lege privind serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale adresate persoanelor cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări de sănătate mintală asociate ......................................... 4-5 791. — Decret pentru promulgarea Legii privind serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale adresate persoanelor cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări de sănătate mintală asociate............. 5 ★ 152. — Lege pentru completarea art. 47 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura ............................................... 5 792. — Decret privind promulgarea Legii pentru completarea art. 47 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura ................................................ 6 Nr. Pagina DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 159. — Decizie privind prelungirea detașării, începând cu data de 21 iulie 2010, a perioadei de exercitare de către doamna Romfeld Maria Magdolna, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, a funcției publice vacante de director executiv în cadrul Consiliului Județean Harghita...... 6 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 487. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.201(81) și prin anexa nr. 3 la Rezoluția MSC.216(82) ale Comitetului Securității Maritime din 18 mai 2006, respectiv 8 decembrie 2006 ................. 7-13 534. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru aprobarea derogării de la art. 43 alin. (3) din Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 1.186/2001 ............... 13 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 7. — Ordin privind raportarea expunerilor față de persoanele aflate în relații speciale cu instituția de credit................................................ 14-15 ★ Rectificări ............................................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 483/14.VII.2010 LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 81 din 28 iunie 2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 din 29 iunie 2007, cu următoarele modificări și completări: 1. La titlul I articolul unic, după punctul 7 se introduce un nou punct, punctul 7¹, cu următorul cuprins: „7L Alineatul (2) al articolului 6 se modifică și va avea următorul cuprins: «(2) Hotărârea Guvernului privind înființarea Fondului „Proprietatea” va conține în mod explicit cadrul juridic aplicabil funcționării respectivei societăți comerciale, precum și actul constitutiv al acesteia. Actul constitutiv va putea fi modificat prin hotărârea adunării generale a acționarilor Societății Comerciale „Fondul Proprietatea” — S.A., cu respectarea prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii nr. 297/2004 privind piața de capital, cu modificările și completările ulterioare, și numai cu avizul prealabil al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare.»” 2. La titlul I articolul unic punctul 8, alineatul (1) al articolului 7 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Fondul «Proprietatea» funcționează sub forma unei societăți de investiții de tip închis, deținută inițial în întregime de statul român, în calitate de acționar unic, până la transmiterea acțiunilor din proprietatea statului către persoane fizice sau juridice, potrivit prezentei legi. Transmiterea acțiunilor din proprietatea statului se realizează fie prin transfer direct către persoanele despăgubite, respectiv deținătorii de titluri de despăgubire și/sau de conversie, fie către persoanele care subscriu în cadrul ofertei/ofertelor publice de vânzare lansate de Ministerul Finanțelor Publice. Ministerul Finanțelor Publice va putea derula oferta publică de vânzare conform prevederilor Legii nr. 297/2004, cu modificările și completările ulterioare, și reglementărilor Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare.” 3. La titlul I articolul unic punctul 8, alineatul (3) al articolului 7 se abrogă. 4. La titlul I articolul unic punctul 9, alineatul (5) al articolului 7¹ se modifică și va avea următorul cuprins: „(5) Limitele investiționale menționate la alin. (3) și (4) pot fi modificate prin lege, cu avizul prealabil al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare.” 5. La titlul I articolul unic punctul 13, litera b) a alineatului (7) al articolului 9¹ se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor alin. (6) în privința Fondului «Proprietatea», dacă nu există cumpărător sau succesor în drepturi al acestuia, în sensul Legii nr. 137/2002, cu modificările și completările ulterioare.” 6. La titlul I articolul unic punctul 13, după alineatul (7) al articolului 9² se introduc trei noi alineate, alineatele (8)—(10), cu următorul cuprins: „(8) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se reduce capitalul social al Fondului «Proprietatea» de la 14.240.540.675 lei la 13.757.592.587 lei, prin anularea unui număr de 482.948.088 acțiuni neplătite aparținând statului român, reprezentat prin Ministerul Finanțelor Publice. (9) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, reducerea de capital social menționată la alin. (8) va fi înregistrată la oficiul registrului comerțului în baza hotărârii Consiliului de supraveghere al Fondului «Proprietatea». Hotărârea Consiliului de supraveghere al Fondului «Proprietatea» privitoare la reducerea de capital social va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, și va avea același regim ca și hotărârile adunării generale a acționarilor, în ceea ce privește publicitatea acestora și posibilitatea de contestare în instanță. (10) Prin derogare de la prevederile art. 208 alin. (1) din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, reducerea capitalului social va putea fi făcută imediat după publicarea hotărârii de reducere în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.” 7. La titlul I articolul unic punctul 17, alineatul (1) al articolului 12 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 12. — (1) Fondul «Proprietatea» va fi administrat de organele de conducere, astfel cum sunt acestea reglementate de actul constitutiv al Fondului «Proprietatea», aprobat prin hotărârea adunării generale extraordinare a acționarilor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare.” 8. La titlul I articolul unic punctul 17, alineatele (3) și (4) ale articolului 12 se modifică și vor avea următorul cuprins: „(3) Capitalul social inițial al Fondului «Proprietatea» este împărțit în acțiuni deținute de Ministerul Finanțelor Publice. O parte dintre acestea pot fi vândute de către Ministerul Finanțelor Publice prin operațiuni bursiere autorizate de reglementările operatorului de piață sau legislația aplicabilă, iar cealaltă parte va fi distribuită titularilor titlurilor de despăgubire sau ai titlurilor de conversie, după caz, în condițiile legii. Acțiunile vor fi distribuite persoanelor menționate în acest articol prin transformarea titlurilor de despăgubire sau a titlurilor de conversie, după caz, în acțiuni emise de Fondul «Proprietatea», conform mecanismului prevăzut la cap. V¹. Realizarea conversiei acestor titluri în acțiuni emise de Fondul «Proprietatea» determină stingerea creanțelor constatate prin aceste titluri. (4 ) Fondul «Proprietatea» va fi admis la tranzacționare pe piața reglementată la vedere administrată de S.C. Bursa de Valori București — S.A. și fără promovarea unei oferte publice. Admiterea la tranzacționare pe piața reglementată la vedere administrată de S.C. Bursa de Valori București — S.A. se MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 483/14.VII.2010 3 realizează în baza prospectului menționat la art. 7 alin. (2) lit. j), actualizat, după caz, în conformitate cu prevederile alin. (4¹).” 9. La titlul I articolul unic punctul 17, după alineatul (4) al articolului 12 se introduce un nou alineat, alineatul (4¹), cu următorul cuprins: „(4¹) în perioada cuprinsă între data întocmirii prospectului menționat la art. 7 alin. (2) lit. j) și data admiterii la tranzacționare, apariția oricărui nou eveniment sau modificarea informațiilor inițiale prezentate în cadrul prospectului trebuie să facă obiectul unui amendament aprobat de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare. Solicitarea de admitere la tranzacționare pe piața reglementată administrată de S.C. Bursa de Valori București — S.A. se va face în termen de cel mult 90 de zile lucrătoare de la data înregistrării la Comisia Națională a Valorilor Mobiliare.” 10. La titlul I articolul unic punctul 17, alineatul (5) al articolului 12 se modifică și va avea următorul cuprins: „(5) în situația lansării de către Ministerul Finanțelor Publice a unei oferte publice secundare de vânzare, prospectul pentru derularea ofertei publice secundare va fi același cu prospectul menționat la art. 7 alin. (2) lit. j), actualizat cu informații suficiente despre termenii ofertei și valorile mobiliare oferite, dacă este cazul, astfel încât să permită investitorilor să adopte o decizie cu privire la cumpărarea respectivelor valori mobiliare. Oferta publică secundară de vânzare lansată de Ministerul Finanțelor Publice se va derula cu respectarea prevederilor Legii nr. 297/2004, cu modificările și completările ulterioare. Prin hotărâre a Guvernului se stabilesc numărul acțiunilor ce urmează a fi oferite în cadrul vânzării și condițiile în care are loc lansarea și derularea ofertei publice secundare de vânzare.” 11. La titlul I articolul unic punctul 18, alineatul (4) al articolului 12¹ se abrogă. 12. La titlul I articolul unic punctul 22, alineatul (4) al articolului 14¹ se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Sursele de finanțare a acordării despăgubirilor în numerar de către Direcție se asigură din dividendele aferente acțiunilor deținute de stat la Fondul «Proprietatea», din sumele obținute ca urmare a vânzărilor de acțiuni emise de Societatea Comercială «Fondul Proprietatea» — S.A., efectuate de către Ministerul Finanțelor Publice, după deducerea cheltuielilor efectuate de Societatea Comercială «Fondul Proprietatea» — S.A., și în completare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice.” 13. La titlul I articolul unic punctul 26, alineatul (1) al articolului 18⁷ se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 18⁷. — (1) Procedura de conversie a titlurilor de despăgubire, respectiv a titlurilor de conversie în acțiuni emise de Fondul «Proprietatea» se suspendă cu 10 zile lucrătoare înainte de prima ședință de tranzacționare și până la data stabilită conform prevederilor alin. (2). Până la data suspendării, conversia titlurilor de despăgubire, respectiv a titlurilor de conversie în acțiuni emise de Fondul «Proprietatea» se va realiza la valoarea nominală.” 14. La titlul II, alineatul (4) al articolului 7 se abrogă. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 12 iulie 2010. Nr. 142.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 9 iulie 2010. Nr. 782.’ ★ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 483/14.VI1.2010 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale adresate persoanelor cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări de sănătate mintală asociate Parlamentul României adoptă prezenta lege. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezenta lege are drept scop reglementarea serviciilor specializate integrate de sănătate, educație și sociale care vizează identificarea precoce, tratamentul, recuperarea și ameliorarea calității vieții și funcționării sociale a persoanelor diagnosticate cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări de sănătate mintală asociate, servicii oferite de echipa multidisciplinară specializată. Art. 2. — în sensul prezentei legi, serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale sunt următoarele: depistare activă precoce, diagnostic clinic psihiatric și evaluare clinică psihologică, tratament psihofarmacologic, intervenții specializate precoce, psihoterapie cognitiv-comportamentală, consiliere a părinților și a familiei. Art. 3. — (1) Echipa multidisciplinară specializată din centrele de sănătate mintală, precum și alți furnizori de servicii medicale din unități sanitare publice sau private este formată din: medici specialiști în psihiatrie pediatrică, psihologi clinicieni, psihoterapeuți, psihopedagogi, logopezi, kinetoterapeuți, educatori și asistenți sociali. (2) Continuarea și monitorizarea tratamentului se efectuează de către medici specialiști în psihiatrie pediatrică și/sau psihologi clinicieni și/sau psihoterapeuți, în unitățile sanitare publice ori private. CAPITOLUL II Depistarea activă precoce, drepturile și accesul pacienților cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări de sănătate mintală asociate la serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale Art. 4. — (1) Depistarea activă precoce se efectuează la copiii cu vârsta cuprinsă între 0—3 ani, în conformitate cu standardele stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi. (2) Toate persoanele diagnosticate cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări de sănătate mintală asociate au acces liber la serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale prevăzute la art. 2. Art. 5. — (1) Depistarea activă precoce și serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări mintale asociate, oferite de profesioniști cu competență stabilită de Colegiul Medicilor din România sau de Colegiul Psihologilor din România, sunt prevăzute în programul național de sănătate mintală. (2) Ministerul Sănătății, Casa Națională de Asigurări de Sănătate, Colegiul Medicilor din România și Colegiul Psihologilor din România stabilesc, de comun acord, practicile și procedurile prin care sunt furnizate serviciile privind depistarea activă precoce și serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale din cadrul programului național de sănătate mintală. (3) Ministerul Sănătății, Colegiul Medicilor din România și Colegiul Psihologilor din România elaborează standardele pentru serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale în tratamentul tulburărilor din spectrul autist și al tulburărilor mintale asociate, care vor fi cuprinse în normele metodologice de aplicare a prezentei legi. Art. 6. — Ministerul Sănătății, în parteneriat cu instituțiile Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și ale Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, precum și cu organizațiile neguvernamentale care au ca obiect de activitate promovarea sănătății mintale, elaborează protocoale de colaborare în vederea dezvoltării unui sistem de servicii specializate integrate de sănătate, educație și sociale pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări mintale asociate. CAPITOLUL III Stabilirea competenței și organizarea serviciilor specializate integrate de sănătate, educație și sociale pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări mintale asociate Art. 7. — Serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări mintale asociate sunt exercitate, în regim profesional, de medici specialiști în psihiatrie pediatrică și psihologi clinicieni, cu competență stabilită de Colegiul Psihologilor din România. Art. 8. — (1) Colegiul Medicilor din România, Colegiul Psihologilor din România și Federația Română de Psihoterapie elaborează standardele specifice de formare în psihoterapia pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări mintale asociate, care vor fi cuprinse în normele metodologice de aplicare a prezentei legi. (2) Standardele specifice de formare în psihoterapia pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări mintale asociate cuprind: a) standarde de formare continuă, de scurtă durată, de specializare în tulburări din spectrul autist și tulburări mintale asociate pentru profesioniștii atestați în psihoterapie cognitiv- comportamentală; b) standarde de formare în intervenții specializate în tulburări din spectrul autist și tulburări mintale asociate pentru echipa multidisciplinară specializată prevăzută la art. 3. Art. 9. — în termen de 90 de zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 483/14.VI 1.2010 5 Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate, cu consultarea Colegiului Medicilor din România și a Colegiului Psihologilor din România, elaborează normele metodologice de aplicare a prezentei legi, care se aprobă prin ordin comun al ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Art. 10. — Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2011. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 12 iulie 2010. Nr. 151. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale adresate persoanelor cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări de sănătate mintală asociate în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind serviciile specializate integrate de sănătate, educație și sociale adresate persoanelor cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări de sănătate mintală asociate și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 9 iulie 2010. Nr. 791.’ ★ PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru completarea art. 47 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — La articolul 47 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 180 din 10 martie 2008, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins: „(2) Âutoritățile publice locale pot organiza piețe locale ale produselor pescărești, în colaborare cu parteneri din mediul economic privat, cu respectarea măsurilor privind comercializarea și procesarea produselor obținute din pescuit și acvacultură stabilite de Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură și alte organisme ale autorității publice centrale care răspund de pescuit și acvacultură.” Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 12 iulie 2010. Nr. 152. ⁶ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 483/14.VI 1.2010 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind promulgarea Legii pentru completarea art. 47 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru completarea art. 47 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 9 iulie 2010. Nr. 792.’ DECIZII ALE P R I M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind prelungirea detașării, începând cu data de 21 iulie 2010, a perioadei de exercitare de către doamna Romfeld Maria Magdolna, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, a funcției publice vacante de director executiv în cadrul Consiliului Județean Harghita Având în vedere solicitarea Consiliului Județean Harghita, formulată prin Adresa nr. 9.786 din 25 mai 2010 privind prelungirea detașării doamnei Romfeld Maria Magdolna, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, în funcția publică de director executiv în cadrul Consiliului Județean Harghita, precum și acordul scris al doamnei Romfeld Maria Magdolna cu privire la prelungirea detașării, exprimat prin Adresa înregistrată la Secretariatul General al Guvernului sub nr. 20/10.775/D.N.A. din data de 27 mai 2010, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 89 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. —începând cu data de 21 iulie 2010, doamnei Romfeld Maria Magdolna, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, i se prelungește detașarea în funcția publică de director executiv în cadrul Consiliului Județean Harghita pe o perioadă de 6 luni. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 13 iulie 2010. Nr. 159.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 483/14.VI1.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN privind publicarea acceptării amendamentelor la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.201(81) și prin anexa nr. 3 la Rezoluția MSC.216(82) ale Comitetului Securității Maritime din 18 mai 2006, respectiv 8 decembrie 2006 în temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Se publică amendamentele la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.201(81) a Comitetului Securității Maritime din 18 mai 2006, prevăzută în anexa nr. 1. Art. 2. — Se publică amendamentele la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată, adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin anexa nr. 3 la Rezoluția MSC.216(82) a Comitetului Securității Maritime din 8 decembrie 2006, prevăzută în anexa nr. 2. Art. 3. — Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor specifice cuprinse în anexele nr. 1 și 2. Art. 4. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu București, 24 iunie 2010. Nr. 487.’ ANEXA Nr. 1 REZOLUȚIA MSC.201(81) (adoptată la 18 mai 2006) Adoptarea amendamentelor la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată Comitetul Securității Maritime, amintind art. 28(b) din Convenția privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile Comitetului, amintind, de asemenea, art. Vlll(b) din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (SOLAS), denumită în continuare Convenția, cu privire la procedura de amendare aplicabilă anexei la Convenție, cu excepția prevederilor cap. I din aceasta, luând în considerare, la cea de-a optzeci și una sesiune a sa, amendamentele la Convenție, propuse și difuzate în conformitate cu art. VIIl(b)(i) din aceasta, 1. adoptă, în conformitate cu articolul Vlll(b)(iv) din Convenție, amendamentele la Convenție, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluție; 2. stabilește, în conformitate cu art. Vlll(b)(vi)(2)(bb) din Convenție, că amendamentele menționate se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010, cu excepția cazului în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenție sau guvernele contractante, ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puțin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi notificat obiecțiile lor la aceste amendamente; 3. invită guvernele contractante la Convenție să noteze că, în conformitate cu art. VIIl(b)(vii)(2) din Convenție, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2010 după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. VIIl(b)(v) din Convenție, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenție copii certificate ale prezentei rezoluții și ale textului amendamentelor conținute în anexă; 5. solicită în plus secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluții și ale anexei sale membrilor Organizației care nu sunt guverne contractante la Convenție. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 483/14.VII.2010 Anexă la Rezoluția MSC.20K81) AMENDAMENTE la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată CAPITOLUL 11-2 Construcție — protecția contra incendiului, detectarea și stingerea incendiului REGULA 9 Localizarea incendiului 1. La alineatul .2 din paragraful 4.1.3.3 se înlocuiește cu sau”. 2. La paragraful 4.1.3.3, după alineatul .2 existent se adaugă noul alineat .3: „.3 ajutaje pentru pulverizarea fină a apei, care au fost încercate și aprobate în conformitate cu instrucțiunile aprobate de către Organizație*.” REGULA 15 Instalații pentru combustibil lichid, ulei de ungere și alte hidrocarburi inflamabile 3. La regula 11-2/15, așa cum a fost amendată prin Rezoluția MSC.31(63), textul de după titlu se înlocuiește după cum urmează: „(Paragrafele 2.9 până la 2.12 din această regulă se aplică tuturor navelor construite la 1 februarie 1992 sau după această dată, cu excepția faptului că referirile la paragrafele 2.10 și 2.11 din paragrafele 3 și 4 se aplică navelor construite la 1 iulie 1998 sau după această dată)”. CAPITOLUL III Mijloace și dispozitive de salvare REGULA 7 Mijloace de salvare individuale 4. La paragraful 2.1 se introduc noile alineate .1 și .2: „.1 la navele de pasageri pentru voiaje cu durata mai mică de 24 de ore trebuie să fie prevăzut un număr de veste de salvare pentru copii egal cu cel puțin 2,5% din numărul de pasageri de la bord; .2 la navele de pasageri pentru voiaje cu durata mai mare de 24 de ore trebuie să fie prevăzute veste de salvare pentru fiecare copil de la bord;”, și alineatele .1 și .2 existente se renumerotează ca alineatele .3 și .4. Cuvântul „și” se mută de la sfârșitul alineatului .3 renumerotat la sfârșitul alineatului .4 renumerotat. 5. După alineatul .4 renumerotat din paragraful 2.1 se introduce noul alineat .5: „.5 dacă vestele de salvare prevăzute pentru adulți nu sunt proiectate pentru a fi purtate de persoane cu o greutate mai mare de 140 kg și o circumferință a bustului mai mare de 1.750 mm, atunci un număr suficient de accesorii corespunzătoare trebuie să fie disponibil la bord pentru a asigura protecția acestor persoane.” CAPITOLUL IV Radiocomunicații REGULA 7 Instalația radio: Generalități 6. Textul existent al alineatului .6.1 din paragraful 1 se înlocuiește după cum urmează: „.6.1 să poată transmite un semnal de alertare în caz de sinistru prin serviciul de sateliți cu orbită polară ce operează în banda de 406 MHz;”. REGULA 9 Instalația radio: Zonele maritime A1 și A2 7. Textul existent al alineatului .3.3 din paragraful 1 se înlocuiește după cum urmează: „.3.3 prin serviciul de sateliți geostaționari INMARSAT printr-o stație terestră de navă.” REGULA 10 Instalația radio: Zonele maritime A1, A2 și A3 8. Textul existent al alineatului .4.3 din paragraful 1 se înlocuiește după cum urmează: „.4.3 prin serviciul de sateliți geostaționari INMARSAT printr-o stație suplimentară terestră de navă.” 9. Textul existent al alineatului .3.2 din paragraful 2 se înlocuiește după cum urmează: „.3.2 prin serviciul de sateliți geostaționari INMARSAT printr-o stație terestră de navă; și”. CAPITOLUL V Siguranța navigației REGULA 22 Vizibilitatea de pe puntea de navigație 10. După paragraful 3 existent se adaugă noul paragraf 4: „4 Fără a aduce atingere cerințelor paragrafelor 1.1, 1.3, 1.4 și 1.5, schimbarea apei de balast se poate efectua cu condiția ca: .1 comandantul să fi stabilit dacă este sigur să se procedeze astfel și să se țină seama de orice unghiuri moarte mărite sau de câmpurile orizontale reduse cu privire la vizibilitatea ce rezultă din exploatare în scopul asigurării că o supraveghere corespunzătoare este menținută în orice moment; .2 exploatarea să se efectueze în conformitate cu planul de management al apei de balast, ținându-se seama de recomandările privind schimbarea apei de balast adoptate de către Organizație; și .3 începerea și terminarea exploatării să fie înregistrate în jurnalul navei cu privire la activitățile de navigație conform regulii 28.” * Se face referire la Instrucțiunile revizuite pentru aprobarea instalațiilor cu sprinkler echivalente acelora menționate în regula 11-2/12 din SOLAS [Rezoluția A.800(19)]. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 483/14.VI1.2010 9 ANEXA Nr. 2 REZOLUȚIA MSC.216(82) (adoptată la 8 decembrie 2006) Adoptarea amendamentelor la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată Comitetul Securității Maritime, amintind art. 28(b) din Convenția privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile Comitetului, amintind, de asemenea, art. Vlll(b) din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (SOLAS), denumită în continuare Convenția, cu privire la procedura de amendare aplicabilă anexei la Convenție, cu excepția prevederilor cap. I din aceasta, luând în considerare, la cea de-a optzeci și doua sesiune a sa, amendamentele la Convenție, propuse și difuzate în conformitate cu art. VIIl(b)(i) din aceasta, 1. adoptă, în conformitate cu art. Vlll(b)(iv) din Convenție, amendamentele la Convenție, al căror text este prevăzut în anexele nr. 1—3 la prezenta rezoluție; 2. stabilește, în conformitate cu art. Vlll(b)(vi)(2)(bb) din Convenție, că: a) amendamentele din anexa nr. 1 se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2008; b) amendamentele din anexa nr. 2 se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2008; și c) amendamentele din anexa nr. 3 se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010, cu excepția cazului în care înainte de aceste date mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenție sau guvernele contractante, ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puțin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, vor fi notificat obiecțiile lor la aceste amendamente; 3. invită guvernele contractante la Convenție să noteze că, în conformitate cu art. VIIl(b)(vii)(2) din Convenție: (a) amendamentele din anexa nr. 1 vor intra în vigoare la 1 iulie 2008; (b) amendamentele din anexa nr. 2 vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2009; și (c) amendamentele din anexa nr. 3 vor intra în vigoare la 1 iulie 2010, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. Vlll(b)(v) din Convenție, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenție copii certificate ale prezentei rezoluții și ale textului amendamentelor conținute în anexele nr. 1—3; 5. solicită, în plus, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluții și ale anexelor nr. 1—3 membrilor Organizației care nu sunt guverne contractante la Convenție. ANEXA Nr. 3 la Rezoluția MSC.21&82) AMENDAMENTE la Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare, așa cum a fost amendată CAPITOLUL 11-1 „PARTEA F Construcție — structură, compartimentare și stabilitate, mașini si instalatii electrice » » 9 PARTEA D Instalații electrice REGULA 41 Sursa principală de energie electrică și instalații de iluminat 1. După paragraful 5 existent se adaugă noul paragraf 6: „6 La navele de pasageri, iluminatul suplimentar trebuie să fie prevăzut în toate cabinele pentru a indica în mod vizibil ieșirea, astfel încât ocupanții să își poată găsi drumul spre ușă. Acest iluminat, care poate să fie conectat la o sursă de energie electrică de avarie sau la o sursă proprie de energie electrică din fiecare cabină, trebuie să fie automat aprins atunci când iluminatul normal al cabinei se defectează și să rămână în funcționare timp de 30 de minute.” 2. După regula 54 existentă se adaugă noua parte F: Proiectare și amenajări alternative REGULA 55 Proiectare și amenajări alternative 1. Scopul Scopul acestei reguli este de a asigura o metodologie aplicabilă proiectării și amenajării instalațiilor de mașini și electrice. 2. Generalități 2.1 Proiectarea și amenajarea instalațiilor de mașini și electrice se pot abate de la cerințele stabilite în părțile C, D și E, cu condiția ca proiectarea și amenajarea alternativă să respecte scopul cerințelor corespunzătoare și să asigure un nivel echivalent de siguranță conform prezentului capitol. 2.2 în cazul în care proiectarea și amenajarea alternativă se abat de la cerințele prescriptive din părțile C, D și E, atunci trebuie să fie efectuate o analiză tehnică, o evaluare și aprobare a proiectării și amenajării alternative în conformitate cu prezenta regulă. 3. Analiza tehnică Analiza tehnică trebuie să fie pregătită și transmisă Administrației pe baza instrucțiunilor elaborate de către Organizație* și trebuie să includă cel puțin următoarele elemente: * Se face referire la Instrucțiunile privind proiectarea și amenajarea alternativă din cap. 11-1 și III din Convenția SOLAS (Circulara MSC.1/Circ.1212). 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 483/14.VI1.2010 .1 stabilirea tipului navei, a instalațiilor de mașini, a instalațiilor electrice și a încăperii sau a încăperilor corespunzătoare; .2 identificarea cerinței sau cerințelor prescriptive cu care aceste instalații electrice și de mașini nu corespund; .3 identificarea motivului conform căruia construcția propusă nu respectă cerințele prescriptive, luându-se în considerare conformitatea cu alte standarde tehnice sau profesionale recunoscute; .4 stabilirea criteriilor de exploatare pentru navă, instalațiile de mașini, instalațiile electrice sau încăperea ori încăperile corespunzătoare prevăzute în cerința prescriptivă sau cerințele prescriptive corespunzătoare: .1 criteriile de exploatare trebuie să asigure un nivel de siguranță care să nu fie inferior cerințelor prescriptive corespunzătoare din părțile C, D și E; și .2 criteriile de exploatare trebuie să fie cuantificabile și măsurabile; .5 descrierea detaliată a proiectării și amenajării alternative, inclusiv o listă a ipotezelor de calcul și a tuturor restricțiilor sau condițiilor de exploatare propuse; .6 justificarea tehnică demonstrând faptul că proiectarea și amenajarea alternativă respectă criteriile de exploatare privind siguranța, și .7 evaluarea riscului pe baza identificării posibilelor defectări și pericole în legătură cu propunerea făcută. 4. Evaluarea construcțiilor și instalațiilor echivalente 4.1 Analiza tehnică prevăzută la paragraful 3 trebuie să fie evaluată și aprobată de către Administrație, luându-se în considerare instrucțiunile elaborate de către Organizație*. 4.2 O copie a documentației, așa cum a fost aprobată de către Administrație, indicând faptul că instalațiile și construcțiile echivalente corespund acestei reguli, trebuie să existe la bordul navei. 5. Schimbul de informații Administrația trebuie să comunice Organizației informațiile pertinente cu privire la proiectarea și amenajarea alternativă aprobate de ea în vederea difuzării lor tuturor guvernelor contractante. 6. Reevaluarea datorită schimbării condițiilor Dacă intervine o modificare în ipotezele de calcul și restricțiile de exploatare care au fost indicate în descrierea proiectării și amenajării alternative, atunci analiza tehnică trebuie să fie efectuată conform condițiilor de modificare și trebuie să fie aprobate de către Administrație.” CAPITOLUL 11-2 Construcție — protecția contra incendiului, detectarea și stingerea incendiului REGULA 3 Definiții 3 . După paragraful 50 existent se adaugă următoarele noi paragrafe 51 și 52: „ 51 Zonă de siguranță în caz de accident este, din punctul de vedere al locuirii, orice zonă sau zone care nu este sau nu sunt inundate ori care se află în exteriorul zonei verticale principale sau zonelor verticale principale în care s-a produs un incendiu, astfel încât aceasta să poată prelua în deplină siguranță toate persoanele aflate la bord pentru a le proteja de pericole asupra vieții sau sănătății lor și pentru a le asigura serviciile esențiale. 52 Centrul de siguranță este un post de comandă utilizat în exclusivitate pentru managementul situațiilor de urgență. Funcționarea, comanda și/sau monitorizarea sistemelor de siguranță fac parte integrantă din centrul de siguranță.” REGULA 7 Detectare și alarmă 4. După paragraful 2.3 existent se adaugă următorul nou paragraf 2.4: „2.4. O instalație fixă de detectare a incendiului și de alarmă în caz de incendiu de la navele de pasageri trebuie să poată identifica la distanță și individual fiecare detector și avertizor de incendiu cu comandă manuală.” 5. Următorul text nou se adaugă la sfârșitul paragrafelor 5.2 și 5.3.1: „Detectoarele prevăzute în cabine, atunci când sunt activate, trebuie de asemenea să poată emite sau să determine producerea emiterii unui semnal sonor în încăperea unde acestea se află situate.” REGULA 8 Controlul răspândirii fumului 6. La sfârșitul paragrafului 2 se adaugă o nouă frază: „Instalația de ventilație care deservește centrele de siguranță se poate ramifica din instalația de ventilație care deservește puntea de comandă, în afară de cazul în care se află situată într-o zonă verticală principală adiacentă.” REGULA 9 Localizarea incendiului 7. La paragraful 2.2.3.2.2(7) se elimină cuvintele „Chioșcuri comerciale”. 8. La paragraful 2.2.3.2.2(8) se adaugă cuvintele „Chioșcuri comerciale”. 9. La notele de la tabelele 9.3 și 9.4 se adaugă următoarea frază la sfârșitul literei c): „Nu se cere niciun standard de rezistență la foc pentru acele elemente de separație care separă puntea de comandă și centrul de siguranță atunci când acesta din urmă se află situat în interiorul punții de comandă.” 10. După paragraful 2.2.5.2 se adaugă următorul nou paragraf 2.2.6: „2.2.6. Protecția atriumurilor 2.2.6.1 Atriumurile trebuie să fie delimitate de incinte constituite din construcții de tip „A” care au un grad de rezistență la foc stabilit conform tabelului 9.2 sau 9.4, după caz. 2.2.6.2 Gradul de rezistență la foc a punților care separă încăperile din cadrul atriumurilor trebuie să fie stabilit conform tabelului 9.2 sau 9.4, după caz.” 11. Paragraful 7.5.1 existent se renumerotează ca paragraful 7.5.1.1 si, după aceasta, se adaugă următorul nou paragraf 7.5.1.2: ’ „7.5.1.2 Canalele de evacuare, care deservesc mașinile de gătit din bucătării instalate pe punțile deschise, trebuie să respecte cerințele paragrafului 7.5.1.1, după caz, atunci când traversează încăperile de locuit sau încăperile care conțin materiale combustibile.” 12. După paragraful 7.5.2.1 existent se adaugă noul paragraf 7.6: „7.6. Instalații de ventilație pentru spălătoriile principale de la navele care transportă mai mult de 36 de pasageri Canalele de evacuare de la spălătoriile principale trebuie să fie prevăzute cu: .1 filtre ușor de demontat pentru curățare; .2 o clapetă antifoc cu telecomandă automată, amplasată la capătul inferior al canalului; *) Se face referire la Instrucțiunile privind proiectarea și amenajarea alternativă din cap. 11-1 și III din Convenția SOLAS (Circulara MSC.1/Circ.1212). MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 483/14.VII.2010 11 .3 dispozitive cu comandă de la distanță pentru oprirea ventilatoarelor de evacuare și a ventilatoarelor de aspirație din interiorul încăperii și pentru acționarea clapetei antifoc menționată la alin. 7.6.2; și .4 deschideri de acces amplasate convenabil pentru inspecție și curățare.” REGULA 10 Combaterea incendiului 13. în prima frază din paragraful 6.4, între cuvintele „Echipamentul pentru prăjit în ulei” și „trebuie” se introduc cuvintele „instalat în interiorul încăperilor sau pe punțile deschise”. REGULA 13 Mijloace de evacuare 14. La paragraful 3.2.3, cuvintele „încăperile sociale” din cea de-a treia frază se elimină și se adaugă următoarea nouă frază, înaintea frazei a patra: „încăperile sociale pot, de asemenea, să aibă acces direct la incintele casei scărilor, cu excepția spațiului din culisele sălii de spectacol.” 15. După paragraful 3.2.5.2 existent se adaugă următorul nou paragraf 3.2.5.3: „3.2.5.3 în locul instalației de iluminare a căii de evacuare, cerută conform paragrafului 3.2.5.1, pot fi acceptate instalații echivalente pentru dirijarea evacuării, dacă s-a aprobat de către Administrație pe baza instrucțiunilor elaborate de către Organizație*.” 16. După regula 20 existentă se adaugă următoarele noi reguli 21, 22 și 23: „REGULA 21 Pragul de avarie, reîntoarcerea în deplină siguranță în port și zone de siguranță 1. Aplicare Navele de pasageri construite la 1 iulie 2010 sau după această dată, care au lungimea, așa cum s-a definit în regula 11-1/2.5, de 120 m ori mai mult sau care au 3 ori mai multe zone verticale principale, trebuie să respecte cerințele acestei reguli. 2. Scopul Scopul acestei reguli este de a stabili criteriile de proiectare, care permit reîntoarcerea unei nave în siguranță în port, utilizând propulsia sa proprie după producerea unei avarii care nu depășește pragul de avarie prevăzut la paragraful 3, și de a asigura cerințele de funcționare și exploatare pentru zonele de siguranță. 3. Pragul de avarie în cadrul unui incendiu, pragul de avarie include: .1 pierderea încăperii în care s-a produs incendiul, până la cele mai apropiate elemente de separație de tip «A», care pot face parte din această încăpere, dacă încăperea în care s-a produs incendiul este protejată de o instalație fixă de stingere a incendiului; sau .2 pierderea încăperii în care s-a produs incendiul și a încăperilor adiacente, până la cele mai apropiate elemente de separație de tip «A», care nu fac parte din încăperea în care s- a produs incendiul. 4. Reîntoarcerea în deplină siguranță în port** Atunci când avaria datorată unui incendiu nu depășește pragul de avarie indicat la paragraful 3, nava trebuie să se poată reîntoarce în port asigurând o zonă de siguranță așa cum s-a definit la regula 3. Pentru a se putea reîntoarce în port, următoarele instalații trebuie să rămână operaționale în partea din navă care nu este afectată de incendiu: .1 propulsia; .2 instalațiile de guvernare și instalațiile de comandă- guvernare; .3 sistemele de navigație; .4 instalațiile pentru umplere, transfer și alimentare cu combustibil lichid; .5 comunicația internă între punți, încăperile de mașini, centrul de siguranță, echipele pentru stingerea incendiului și remediere a avariilor, precum și comunicația prevăzută în vederea informării și adunării pasagerilor și echipajului; .6 comunicația externă; .7 instalația principală de incendiu; .8 instalațiile fixe de stingere a incendiului; .9 instalația de detectare a incendiului și fumului; .10 instalația de santină și balastare; .11 porțile etanșe și semietanșe acționate cu energie electrică; .12 instalații pentru asigurarea zonelor de siguranță conform prevederilor paragrafului 5.1.2; .13 instalații de detectare a inundării; și .14 alte instalații stabilite, pe care Administrația le consideră necesare în lupta pentru supraviețuire. 5. Zona sau zonele de siguranță 5.1. Cerințe de funcționare .1 zona sau zonele de siguranță trebuie să fie în general o încăpere interioară sau încăperi interioare; totuși, Administrația poate accepta ca un spațiu extern să fie utilizat ca zonă de siguranță, ținând seama de toate restricțiile impuse zonei de exploatare și de condițiile de mediu prevăzute; .2 zona sau zonele de siguranță trebuie să furnizeze tuturor ocupanților săi serviciile de bază*** pentru asigurarea ocrotirii vieții pasagerilor și echipajului, după cum urmează: .1 instalații sanitare; .2 apă; .3 hrană; .4 încăperi alternative pentru îngrijire medicală; .5 adăpost împotriva intemperiilor; .6 mijloace de prevenire a șocului termic și hipotermic; .7 lumină; și .8 ventilație; .3 instalația de ventilație trebuie să fie proiectată astfel încât să se reducă la minimum pericolul ca fumul și gazele fierbinți să poată afecta utilizarea zonei sau zonelor de siguranță; și .4 trebuie să fie prevăzute mijloace care să permită accesul la mijloacele de salvare din fiecare zonă stabilită sau utilizată ca zonă de siguranță, ținându-se seama de faptul că zona verticală principală poate să nu fie accesibilă pentru traversarea sa. 5.2. încăpere alternativă pentru îngrjire medicală încăperea alternativă pentru îngrijire medicală trebuie să respecte standardul considerat acceptabil de către Organizație****. * Se face referire la Cerințele funcționale și standardele de funcționare privind evaluarea instalațiilor pentru dirijarea evacuării (Circulara MSC/Circ.1167) și Instrucțiunile provizorii pentru încercarea, aprobarea și întreținerea instalațiilor pentru dirijarea evacuării utilizate ca echivalent la instalațiile de iluminare la nivel inferior (Circulara MSC/Circ.1168). ** Se face referire la Standardele de funcționare pentru instalațiile și serviciile care rămân funcționale la navele de pasageri pentru reîntoarcerea în deplină siguranță în port și pentru evacuarea în ordine și abandonarea navei după producerea unei avarii (Circulara MSC/Circ.1214). *** Se face referire la Standardele de funcționare pentru instalațiile și serviciile care rămân funcționale la navele de pasageri pentru reîntoarcerea în deplină siguranță în port și pentru evacuarea în ordine și abandonarea navei după producerea unei avarii (Circulara MSC/Circ.1214). **** Se face referire la Instrucțiunile referitoare la stabilirea programelor privind instalațiile medicale și igiena la navele de pasageri (Circulara MSC/Circ. 1129). 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 483/14. VI1.2010 REGULA 22 Criterii de proiectare aplicabile instalațiilor care trebuie să rămână operaționale după producerea unui incendiu 1. Aplicare Navele de pasageri construite la 1 iulie 2010 sau după această dată, care au lungimea, așa cum s-a definit la regula 11-1/2.2, de 120 m ori mai mult sau care au 3 ori mai multe zone verticale principale, trebuie să respecte cerințele acestei reguli. 2. Scopul Scopul acestei reguli este de a stabili criteriile de proiectare aplicabile instalațiilor necesare pentru continuarea funcționării lor pentru a permite efectuarea evacuării în ordine a navei și abandonarea sa dacă se depășește pragul de avarie, așa cum s-a definit la regula 21.3. 3. Instalații* 3.1. Următoarele instalații trebuie să fie dispuse și montate astfel încât să rămână funcționale în cazul în care vreuna dintre zonele verticale principale nu poate fi utilizată din cauza unui incendiu: .1 tubulatura principală de incendiu; sau .2 comunicațiile interne (necesare la facilitarea operațiunilor de stingere a incendiului, așa cum prevăd informarea și evacuarea pasagerilor și echipajului); .3 mijloacele de comunicații externe; .4 instalațiile de santină pentru evacuarea apei provenită de la stingerea incendiului; .5 iluminatul de-a lungul căilor de evacuare, la posturile de adunare și la posturile de îmbarcare în mijloacele de salvare; .6 instalațiile auxiliare pentru evacuare trebuie să fie disponibile. 3.2 Instalațiile menționate mai sus trebuie să poată funcționa cel puțin 3 ore, pornindu-se de la considerentul că în exterior nu există vreo avarie care să facă inutilizabilă zona verticală principală. Nu este necesar ca aceste instalații să rămână operaționale în interiorul zonelor verticale principale devenite inutilizabile. 3.3 în scopul aplicării prevederilor paragrafului 3.1, cablajul și tubulatura din interiorul unui sector construit conform normei pentru construcțiile de tip «A-60» trebuie să fie considerate că rămân intacte și utilizabile atunci când traversează zona verticală principală devenită inutilizabilă. Administrația poate aproba un grad echivalent de protecție pentru cablaj și tubulatură. REGULA 23 Centrul de siguranță de la navele de pasageri 1. Aplicare Navele de pasageri construite la 1 iulie 2010 sau după această dată trebuie să aibă la bord un centru de siguranță care să corespundă cerințelor acestei reguli. 2. Scopul Scopul acestei reguli este de a asigura o încăpere pentru facilitarea managementului situațiilor de urgență. 3. Amplasare și montare Centrul de siguranță trebuie să facă parte din puntea de comandă sau să fie amplasat într-o încăpere separată adiacentă și să aibă acces direct la puntea de comandă, astfel încât managementul situațiilor de urgență să poată fi efectuat fără distragerea ofițerilor de cart de la obligațiile lor privind navigația. 4. Planul general și proiectarea ergonomică Planul general și proiectarea ergonomică ale centrului de siguranță trebuie să țină seama de instrucțiunile elaborate de Organizație**, după caz. 5. Comunicații Mijloace de comunicație trebuie să fie asigurate între centrul de siguranță, postul central de comandă, puntea de comandă, compartimentul de comandă mașini, compartimentul sau compartimentele de depozitare a instalației ori instalațiilor de stingere a incendiului și încăperea destinată echipamentului pentru combaterea incendiului. 6. Controlul și monitorizarea instalațiilor de siguranță Fără a aduce atingere cerințelor cuprinse în alte reguli ale Convenției, funcționalitatea deplină (exploatare, comandă, monitorizare sau, după cum este necesar, orice altă combinație a acestora) a instalațiilor de siguranță menționate mai jos trebuie să fie asigurată de la centrul de siguranță: .1 toate instalațiile cu ventilație mecanică; .2 ușile de incendiu; .3 instalația de alarmă generală în caz de urgență; .4 instalațiile de comunicare cu publicul; .5 instalațiile electrice pentru dirijarea evacuării; .6 ușile etanșe și semietanșe; .7 indicatoarele pentru porțile din bordaj, porțile de încărcare și alte mijloace de închidere; .8 porțile interioare/exterioare etanșe la apă din prova, porțile din pupa și orice alte porți din bordaj; .9 sistemul de supraveghere monitorizată; .10 instalația de detectare a incendiului și de alarmă; .11 instalația fixă sau instalațiile fixe de stingere a incendiului cu aplicare locală; .12 instalațiile cu sprinkler și instalații echivalente; .13 instalațiile de stingere a incendiului cu apă în încăperile de mașini; .14 alarma pentru adunarea echipajului; .15 instalația de extragere a fumului din atrium; .16 instalațiile de detectare a inundării; și .17 pompe de incendiu și pompe de incendiu pentru caz de urgență.” CAPITOLUL III Mijloace și dispozitive de salvare REGULA4 Verificarea, încercarea și aprobarea mijloacelor și instalațiilor de salvare 17. Paragraful 3 se înlocuiește după cum urmează: „3 înainte de a da aprobarea pentru mijloacele sau dispozitivele de salvare noi, Administrația trebuie să verifice dacă: .1 mijloacele asigură un grad de siguranță cel puțin echivalent cu prevederile acestui capitol și ale Codului și dacă au fost verificate și încercate în conformitate cu instrucțiunile elaborate de către Organizație**; sau .2 dispozitivele de salvare au trecut cu succes o analiză tehnică, o evaluare și aprobare în conformitate cu regula 38.” * Se face referire la Standardele de funcționare pentru instalațiile și serviciile care rămân funcționale la navele de pasageri pentru reîntoarcerea în deplină siguranță în port și pentru evacuarea în ordine și abandonarea navei după producerea unei avarii (Circulara MSC/Circ.1214). ** Se face referire la instrucțiunile ce urmează să fie elaborate de către Organizație. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 483/14.VI1.2010 13 18. După regula 37 existentă se adaugă noua parte C: „PARTEA C Proiectare și amenajări alternative REGULA 38 Proiectare și amenajări alternative 1. Scopul Scopul acestei reguli este de a asigura o metodologie aplicabilă proiectării și amenajării alternative a mijloacelor și dispozitivelor de salvare. 2. Generalități 2.1 Mijloacele și dispozitivele de salvare se pot abate de la cerințele stabilite în partea B, cu condiția ca proiectarea și amenajările alternative să respecte scopul acestor cerințe și să asigure un nivelul echivalent de siguranță conform prezentului capitol. 2.2 în cazul în care proiectarea și amenajările alternative se abat de la cerințele prescriptive stabilite în partea B, atunci trebuie să fie efectuată o analiză tehnică, o evaluare și aprobare a proiectării și amenajărilor în conformitate cu prezenta regulă. 3. Analiza tehnică Analiza tehnică trebuie să fie pregătită și transmisă Administrației pe baza instrucțiunilor elaborate de către Organizație* și trebuie să includă cel puțin următoarele elemente: .1 stabilirea tipului navei și a mijloacelor și dispozitivelor de salvare corespunzătoare; .2 identificarea cerinței sau cerințelor prescriptive cu care nu corespund aceste mijloace și dispozitive de salvare; .3 identificarea motivului conform căruia construcția propusă nu respectă cerințele prescriptive, luându-se în considerare conformitatea cu alte standarde tehnice sau profesionale recunoscute; .4 stabilirea criteriilor de exploatare pentru navă și mijloacele și dispozitivele de salvare corespunzătoare prevăzute în cerința prescriptivă sau cerințele prescriptive corespunzătoare: .4 .1 criteriile de exploatare trebuie să asigure un nivel de siguranță care să nu fie inferior cerințelor prescriptive corespunzătoare din partea B; și .4 .2 criteriile de exploatare trebuie să fie cuantificabile și măsurabile; .5 descrierea detaliată a proiectării și amenajărilor alternative, inclusiv o listă a ipotezelor de calcul și a tuturor restricțiilor sau condițiilor de exploatare propuse; .6 justificarea tehnică demonstrând faptul că proiectarea și amenajările alternative respectă criteriile de exploatare privind siguranța, și .7 evaluarea riscului pe baza identificării posibilelor defectări și pericole în legătură cu propunerea făcută. 4. Evaluarea construcțiilor și instalațiilor echivalente 4.1 Analiza tehnică prevăzută la paragraful 3 trebuie să fie evaluată și aprobată de către Administrație, luându-se în considerare instrucțiunile elaborate de către Organizație.* 4.2 Trebuie să existe la bordul navei o copie a documentației, așa cum a fost aprobată de către Administrație, indicând faptul că proiectarea și amenajările alternative corespund acestei reguli. 5. Schimbul de informații Administrația trebuie să comunice Organizației informațiile pertinente cu privire la proiectarea și amenajările alternative aprobate de ea în vederea difuzării lor tuturor guvernelor contractante. 6. Reevaluarea datorită schimbării condițiilor Dacă intervine o modificare în ipotezele de calcul și restricțiile de exploatare care au fost indicate în descrierea proiectării și amenajărilor alternative, atunci analiza tehnică trebuie să fie efectuată conform noilor condiții de modificare și trebuie să fie aprobată de către Administrație.” * Se face referire la Instrucțiunile privind proiectarea și amenajările alternative din cap. 11-1 și III din Convenția SOLAS (Circulara MSC.1/Circ.1212). MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN pentru aprobarea derogării de la art. 43 alin. (3) din Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 1.186/2001 în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu prevederile art. 6 din Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 1.186/2001 pentru aprobarea Regulamentului de exploatare tehnică feroviară nr. 002, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Prin derogare de la prevederile art. 43 alin. (3) din Regulamentul de exploatare tehnică feroviară nr. 002, aprobat prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 1.186/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 octombrie 2001, dubla joncțiune cap Y din stația Fetești nu se elimină cu ocazia lucrărilor de modernizare a dispozitivelor de linii din stații. Art. 2. — Prezentul ordin va fi dus la îndeplinire de către Autoritatea Feroviară Română — AFER și Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu București, 9 iulie 2010. Nr. 534.’ 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 483/14.VI1.2010 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI ORDIN privind raportarea expunerilor față de persoanele aflate în relații speciale cu instituția de credit Având în vedere prevederile art. 165 și 169 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile art. 125 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 18/2009 privind cadrul de administrare a activității instituțiilor de credit, procesul intern de evaluare a adecvării capitalului la riscuri și condițiile de externalizare a activităților acestora, cu modificările ulterioare, în temeiul art. 25 alin. (2) lit. a) și ale art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României și al art. 420 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, Banca Națională a României emite prezentul ordin. Art. 1. — Prezentul ordin stabilește forma și conținutul formularului de raportare aferent expunerilor față de persoanele aflate în relații speciale cu instituția de credit, la nivel individual și, după caz, consolidat, care va fi transmis de către instituțiile de credit prevăzute la art. 1 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 18/2009 privind cadrul de administrare a activității instituțiilor de credit, procesul intern de evaluare a adecvării capitalului la riscuri și condițiile de externalizare a activităților acestora, cu modificările ulterioare, denumit în prezentul ordin Regulamentul BNR nr. 18/2009. Art. 2. — (1) Instituțiile de credit prevăzute la art. 1 transmit Băncii Naționale a României formularele de raportare prevăzute în anexă, în format electronic, prin rețeaua de comunicații interbancare (RCI), prin fișiere Excel, precum și în format letric, la Banca Națională a României — Direcția supraveghere, după cum urmează: a) pentru raportările transmise la nivel individual, în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la sfârșitul trimestrului pentru care acestea se întocmesc; b) pentru raportările transmise la nivel consolidat, întocmite pentru sfârșitul primului semestru al exercițiului financiar, până la data de 30 septembrie a respectivului exercițiu financiar; c) pentru raportările transmise la nivel consolidat, pentru sfârșitul exercițiului financiar, până la data de 15 iunie a exercițiului financiar următor. (2) Pentru scopurile alin. (1), de la data expirării termenului prevăzut la art. 17 alin. (3) din Norma Băncii Naționale a României nr. 15/2006 privind transmiterea indicatorilor primari prin intermediul Sistemului informatic de raportare către Banca Națională a României, cu modificările ulterioare, instituțiile de credit transmit Băncii Naționale a României raportările în format electronic exclusiv prin intermediul Sistemului informatic de raportare către Banca Națională a României — SIRBNR. Art. 3. — Casele centrale ale cooperativelor de credit sunt responsabile de întocmirea și transmiterea formularelor de raportare care fac obiectul prezentului ordin și la nivelul rețelei cooperatiste de credit din care fac parte. Art. 4. —Anexa face parte integrantă din prezentul ordin. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 2 iulie 2010. Nr. 7. ANEXĂ Denumirea instituției de credit:.......................... Data pentru care se face raportarea: .../..../.......................... Data întocmirii raportării: .../..../..................... 1. Fonduri proprii (FP) = 2. 25% x FP = Tabelul nr. 1 SITUAȚIA privind expunerile față de persoanele aflate în relații speciale cu instituția de credit Nr. Tipul relației Expunere Provizioane Sume exceptate crt. Cod Denumire speciale brută aferente fără cu protecție % din FP protecție finanțată nefinanțată (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10) TOTAL MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 483/14.VI 1.2010 15 Coloana (2): Codurile vor fi stabilite de către instituția de credit astfel încât acestea să permită identificarea unică a fiecărui debitor. Coloana (4): încadrarea se va face potrivit art. 119 alin. (2) din Regulamentul BNR nr. 18/2009. Coloana (5): Expunerea existentă înaintea deducerii provizioanelor aferente și înaintea aplicării art. 13 din Regulamentul BNR—CNVM nr. 16/21/2006. Coloanele (7), (8) și (9): Expunerea exceptată conform art. 13 din Regulamentul BNR—CNVM nr. 16/21/2006. Coloana (10): [Coloana (5) - Coloana (6) - Coloana (7) - Coloana (8) - Coloana (9)] / FP x 100 Tabelul nr. 2 SITUAȚIA privind expunerile față de persoanele aflate în relații speciale cu instituția de credit care depășesc pragul prevăzut de normele interne ale instituției de credit — lei — Nr. Cod Denumire Expuneri înregistrate potrivit crt. art. 123 alin. (1) (1) (2) (3) (4) TOTAL Coloana (4): Expunerile menționate la art. 123 alin. (1) din Regulamentul BNR nr. 18/2009. Tabelul nr. 3 SITUAȚIA privind expunerile deduse din fondurile proprii de nivel I — lei — Nr. Cod Nume și prenume Expunere dedusă din crt. fondurile proprii de nivel I (D (2) (3) (4) TOTAL Coloana (2): Codurile vor fi stabilite de către instituția de credit astfel încât acestea să permită identificarea unică a fiecărui debitor. Coloana (4): Expunerile deduse din fondurile proprii potrivit art. 127 din Regulamentul BNR nr. 18/2009. întocmit (numele, prenumele și telefonul) Semnătura autorizată (numele, prenumele și funcția) ir Semnătura autorizată (numele, prenumele și funcția) 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 483/14.VII.2010 RECTIFICĂRI La Decizia președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații nr. 458/2010 pentru modificarea și completarea unor reglementări din domeniul resurselor de numerotație, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 459 din 6 iulie 2010, se face următoarea rectificare (care aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — La articolul II punctele 8 și 9, în loc de: „condițiile tehnice de rutare a apelurilor originale”se va citi: „condițiile tehnice de rutare a apelurilor originate”. Gabriel S. Popa MONITORUL OFICIAL Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 444690 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 483/14.VII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495