MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 471 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ⁸ ⁱulⁱe ²⁰¹⁰ SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 87. — Lege pentru aprobarea contului general anual de execuție a bugetului de stat, a contului anual de execuție a bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și a contului general anual al datoriei publice, aferente anului 2007 ........... 2 512. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea contului general anual de execuție a bugetului de stat, a contului anual de execuție a bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și a contului general anual al datoriei publice, aferente anului 2007 ............................................... 2 ★ 140. — Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici.. 3-6 780. — Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici ........................... 6 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 597. — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 628/2009 privind unele măsuri de implementare a activităților prevăzute în programul de interes național în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu handicap „Restructurarea instituțiilor de tip vechi destinate persoanelor adulte cu handicap și crearea de servicii alternative de tip rezidențial” ............... 7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 151. — Ordin al ministrului administrației și internelor pentru completarea Ordinului ministrului administrației și Nr. Pagina internelor nr. 1.480/2006 privind preschimbarea permiselor de conducere străine cu documente similare românești.................................. 7 1.25 1. — Ordin al ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri pentru modificarea Ordinului ministrului economiei nr. 2.201/2009 privind lansarea Cererii de propuneri de proiecte pentru investiții în modernizarea și realizarea de noi capacități de producere a energiei electrice și termice, prin valorificarea resurselor energetice regenerabile, pentru acordarea asistenței financiare nerambursabile prin Programul operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE), axa prioritară 4, domeniul major de intervenție 2, operațiunea 4.2 „Sprijinirea investițiilor în modernizarea și realizarea de noi capacități de producere a energiei electrice și termice, prin valorificarea resurselor energetice regenerabile: a biomasei, a resurselor hidroenergetice (în unități cu putere instalată mai mică sau egală cu 10 MW), solare, eoliene, a biocombustibilului, a resurselor geotermale și a altor resurse regenerabile de energie” ............................................... 8 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE 15. — Hotărâre pentru aprobarea Normei nr. 8/2010 privind autorizarea administratorilor de fonduri de pensii private, preluarea administrării fondurilor de pensii facultative și organizarea activelor și pasivelor la nivelul administratorilor de fonduri de pensii private. 9-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea contului general anual de execuție a bugetului de stat, a contului anual de execuție a bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și a contului general anual al datoriei publice, aferente anului 2007 Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. 1. — (1) Se aprobă contul general anual de execuție a bugetului de stat aferent anului 2007, cuprinzând venituri în sumă de 48.984,6 milioane lei, cheltuieli în sumă de 64.373,5 milioane lei și un deficit în sumă de 15.388,9 milioane lei. (2 ) Structura contului general anual de execuție a bugetului de stat este prevăzută în anexele nr. 1—10. Art. 2. — (1) Se aprobă contul anual de execuție a bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate aferent anului 2007, cuprinzând venituri în sumă de 13.080,6 milioane lei, cheltuieli în sumă de 12.859,1 milioane lei, care nu includ Fondul de rezervă în sumă de 118,9 milioane lei, și un excedent în sumă de 102,5 milioane lei. (2 ) Structura contului anual de execuție a bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate este prevăzută în anexa nr. 11. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 20 mai 2010. Nr. 87. ’ Art. 3. — Se aprobă contul general anual al datoriei publice aferent anului 2007, care cuprinde datoria publică în valoare de 82.324,2 milioane lei și prezintă următoarea structură: 1. datoria publică guvernamentală în valoare de 76.149,7 milioane lei, din care: a) datoria publică guvernamentală directă a statului în valoare de 67.141,0 milioane lei, potrivit anexei nr. 12; b) datoria publică guvernamentală garantată a statului în valoare de 9.008,7 milioane lei, potrivit anexei nr. 13; 2. datoria publică locală în valoare de 6.174,5 milioane lei, din care: a) datoria publică locală directă în valoare de 5.606,1 milioane lei, potrivit anexei nr. 14; b) datoria publică locală garantată în valoare de 568,4 milioane lei, potrivit anexei nr. 15. Art. 4. — Anexele nr. 1—15*) fac parte integrantă din prezenta lege. cu respectarea prevederilor art. 65 alin. (2) și ale art. 76 alin. (2) PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ *) Anexele nr. 1—15 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 471 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea contului general anual de execuție a bugetului de stat, a contului anual de execuție a bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și a contului general anual al datoriei publice, aferente anului 2007 în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea contului general anual de execuție a bugetului de stat, a contului anual de execuție a bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și a contului general anual al datoriei publice, aferente anului 2007, și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 19 mai 2010. Nr. 512.’ ★ 3 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru modificarea și completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. — Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 22 alineatul (1), litera j) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,j) realizează recrutarea și promovarea pentru funcțiile publice pentru care organizează concurs, monitorizează recrutarea și promovarea pentru celelalte funcții publice, în condițiile prezentei legi;”. 2. La articolul 22 alineatul (1), după litera j) se introduc două noi litere, literele j¹) și j²), cu următorul cuprins: ,,j¹) organizează concursuri sau examene pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere vacante, în condițiile prevăzute la art. 58; j²) dispune suspendarea organizării și desfășurării concursurilor, în condițiile legii;”. 3. După articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22¹, cu următorul cuprins: „Art. 22¹. — Agenția Națională a Funcționarilor Publici dispune suspendarea organizării și desfășurării concursului sau, după caz, a examenului, în următoarele cazuri: a) în situația în care este sesizată și se constată că nu sunt îndeplinite condițiile legale privind organizarea și desfășurarea concursurilor de recrutare și de promovare în funcții publice din cadrul autorităților și instituțiilor publice; b) autoritatea sau instituția publică nu a transmis Agenției Naționale a Funcționarilor Publici planul de ocupare a funcțiilor publice, potrivit prevederilor art. 23 alin. (4) și (5); c) autoritatea sau instituția publică care organizează concursul sau examenul nu a obținut avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, potrivit prevederilor art. 107.” 4. La articolul 57 alineatul (6), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) 3 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice, pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere, altele decât cele prevăzute la lit. a).” 5. La articolul 58, după alineatul (3) se introduc cinci noi alineate, alineatele (4)—(8), cu următorul cuprins: „(4) înștiințarea va cuprinde în mod obligatoriu următoarele: a) identificarea funcțiilor publice vacante prin denumire, categorie, clasă și, după caz, grad profesional, precum și compartimentul din care fac parte; b) condițiile de studii de specialitate și, după caz, alte condiții specifice prevăzute în fișa postului pentru fiecare funcție publică vacantă; c) data propusă pentru organizarea concursului. (5) în termen de 10 zile, Agenția Națională a Funcționarilor Publici verifică în baza de date privind evidența funcțiilor publice și a funcționarilor publici dacă există funcționari publici care îndeplinesc condițiile pentru a fi redistribuiți. (6) în condițiile în care nu există funcționari publici care să poată fi redistribuiți, Agenția Națională a Funcționarilor Publici comunică autorităților și instituțiilor publice desemnarea unui responsabil de procedură, funcționar public, reprezentant al acesteia în comisia de concurs. Responsabilul de procedură verifică îndeplinirea condițiilor legale de organizare și desfășurare a concursurilor și îndeplinește și celelalte activități corespunzătoare calității de membru în comisia de concurs. (7) Responsabilul de procedură sesizează cu celeritate Agenția Națională a Funcționarilor Publici în situația nerespectării de către autoritățile și instituțiile publice a procedurii de organizare și desfășurare a concursurilor. Pe baza analizei sesizării formulate de responsabilul de procedură, Agenția Națională a Funcționarilor Publici dispune suspendarea organizării și desfășurării concursului. (8) Responsabilul de procedură poate fi desemnat din cadrul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici sau din cadrul instituției prefectului, pe baza propunerilor prefecților.” 6. La articolul 62, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „( 2) Numirea în funcțiile publice de conducere pentru care se organizează concurs în condițiile art. 58 alin. (1) lit. b) se face prin actul administrativ emis de conducătorii autorităților sau instituțiilor publice din administrația publică centrală și locală, la propunerea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. (3 ) Numirea în funcțiile publice pentru care se organizează concurs în condițiile art. 58 alin. (1) lit. c) se face prin actul administrativ emis de conducătorii autorităților și instituțiilor publice din administrația publică centrală și locală care au organizat concursul.” 7. La articolul 64, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Promovarea în funcția publică de execuție în gradul profesional imediat superior celui deținut de funcționarul public se face prin concurs sau examen, organizat semestrial de către autoritățile și instituțiile publice, prin transformarea postului ocupat de funcționarul public ca urmare a promovării concursului sau examenului. Fișa postului funcționarului public care a promovat în funcția publică se completează cu noi atribuții și responsabilități sau, după caz, prin creșterea gradului de complexitate a atribuțiilor exercitate.” 8. La articolul 65, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 65. — (1) Concursul sau examenul de promovare în gradul profesional se organizează de autoritatea sau instituția publică, în limita funcțiilor publice rezervate promovării, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 (2) Pentru a participa la concursul sau examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deținut, funcționarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: a) să aibă cel puțin 3 ani vechime în gradul profesional al funcției publice din care promovează; b) să aibă cel puțin 2 ani vechime în treapta de salarizare din care avansează; c) să fi obținut cel puțin calificativul «bine» la evaluarea anuală a performanțelor individuale în ultimii 2 ani calendaristici; d) să nu aibă în cazierul administrativ o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile prezentei legi.” 9. La articolul 65, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „(4) Prevederile art. 58 alin. (2) și (3) se aplică în mod corespunzător.” 10. La articolul 68, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: ,Art. 68. — (1) în urma dobândirii unei diplome de studii de nivel superior, funcționarii publici de execuție au dreptul de a participa la examenul organizat pentru ocuparea unei funcții publice într-o clasă superioară celei în care sunt încadrați, dacă studiile absolvite sunt în specialitatea în care își desfășoară activitatea sau dacă autoritatea ori instituția publică apreciază că studiile absolvite sunt utile pentru desfășurarea activității.” 11. La articolul 68, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) Promovarea în clasă nu se poate face pe o funcție publică de auditor sau de consilier juridic.” 12. La articolul 87 alineatul (1), litera b) se abrogă. 13. La articolul 87 alineatul (2), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) mutarea în cadrul autorității sau instituției publice ori în cadrul altei structuri fără personalitate juridică a autorității sau instituției publice, în condițiile prezentei legi;”. 14. La articolul 87, alineatul (3) se abrogă. 15. La articolul 89, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (2¹)—(2³), cu următorul cuprins: „( 2¹) în mod excepțional, detașarea se poate dispune și pe o funcție publică din categoria înalților funcționari publici, cu aplicarea prevederilor art. 92 alin. (1¹), dacă funcționarul public îndeplinește condițiile de studii și de vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice în condițiile prezentei legi. în acest caz, detașarea se dispune prin act administrativ al persoanei care are competența legală de numire a funcționarilor publici care ocupă funcții publice din categoria înalților funcționari publici, la propunerea conducătorului autorității sau instituției publice în care urmează să își desfășoare activitatea funcționarul public detașat. (2² ) Funcționarii publici cu statut special pot fi detașați pe funcții publice generale echivalente funcțiilor publice specifice ocupate, cu avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor alin. (1)—(2¹) și cu respectarea prevederilor art. 110. (2³ ) Funcționarii publici pot fi detașați și pe funcții publice cu statut special, cu avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, cu respectarea prevederilor art. 110.” 16. La articolul 90, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins: „(6) în cazul funcționarilor publici de conducere, transferul se poate realiza pe funcții publice de conducere de același nivel sau, după caz, de nivel inferior, ale căror condiții de ocupare și experiență profesională necesară în vederea ocupării sunt similare cu cele ale funcției de pe care se efectuează transferul, cu respectarea prevederilor alin. (2), (4) și (5). Autoritățile sau instituțiile publice între care se realizează transferul sunt obligate să verifice îndeplinirea condiției de similaritate a condițiilor de ocupare și a experienței profesionale.” 17. La articolul 90, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins: „(8) Prin excepție de la prevederile alin. (5), în cazul înalților funcționari publici, transferul la cerere se poate dispune de persoana care are competența legală de numire în funcția publică, la solicitarea motivată a înaltului funcționar public și cu aprobarea conducătorului autorității sau instituției publice în a cărei structură se găsește funcția publică vacantă pe care urmează a fi transferat, cu îndeplinirea condițiilor specifice prevăzute pentru funcția publică de conducere sau de execuție respectivă și cu respectarea prevederilor alin. (7).” 18. Articolul 91 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 91. — (1) Mutarea în cadrul autorității sau instituției publice ori în cadrul altei structuri fără personalitate juridică a autorității sau instituției publice poate fi definitivă ori temporară. (2 ) Mutarea definitivă poate avea loc în următoarele situații: a) când se dispune de către conducătorul autorității sau instituției publice în care își desfășoară activitatea funcționarul public pe o funcție publică vacantă echivalentă, de aceeași categorie, clasă și, după caz, de același grad profesional, sau pe o funcție publică vacantă de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condițiile specifice prevăzute în fișa postului. în cazuri temeinic justificate, mutarea se poate dispune motivat de conducătorul autorității sau instituției publice, cu repartizarea postului corespunzător funcției deținute de funcționarul public. în oricare dintre situații este necesar acordul scris al funcționarului public; b) la solicitarea justificată a funcționarului public, cu aprobarea conducătorului autorității sau instituției publice, pe o funcție publică vacantă echivalentă, de aceeași categorie, clasă și, după caz, la același grad profesional, sau pe o funcție publică vacantă de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condițiile specifice prevăzute în fișa postului; c) în alte situații prevăzute de dispozițiile legale. (3) în cazul înalților funcționari publici, mutarea definitivă se poate dispune de persoana care are competența legală de numire în funcția publică, la solicitarea motivată a înaltului funcționar public și cu aprobarea conducătorului autorității sau instituției publice în care se găsește funcția publică de conducere ori de execuție vacantă pe care urmează a fi mutat definitiv, cu îndeplinirea condițiilor specifice prevăzute pentru funcția publică respectivă. (4) Mutarea temporară pe o altă funcție publică se dispune motivat, în interesul autorității sau instituției publice, de către conducătorul autorității ori instituției publice, pe o funcție publică vacantă echivalentă, de aceeași categorie, clasă și, după caz, de același grad profesional, pentru care sunt îndeplinite condițiile specifice prevăzute în fișa postului sau, după caz, cu repartizarea postului corespunzător funcției deținute de MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 5 funcționarul public, pentru o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic. (5) în mod excepțional, mutarea temporară sau definitivă poate fi solicitată de funcționarul public în cazul în care starea sănătății, dovedită pe baza unui examen de specialitate, nu îi mai permite desfășurarea activității în acel compartiment. Mutarea temporară sau definitivă se face în condițiile prezentei legi, dacă funcționarul public în cauză este apt profesional să îndeplinească atribuțiile care îi revin. (6) Dacă mutarea se dispune în altă localitate, funcționarul public beneficiază de drepturile prevăzute la art. 90 alin. (3). (7) Funcționarul public poate refuza mutarea în cadrul altei structuri a autorității sau instituției publice în altă localitate, dacă se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 89 alin. (3). Refuzul nejustificat constituie abatere disciplinară.” 19. La articolul 92, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: ,Art. 92. — (1) Exercitarea cu caracter temporar a unei funcții publice de conducere vacante sau temporar vacante se realizează prin promovarea temporară a unui funcționar public care îndeplinește condițiile de studii și de vechime în specialitatea studiilor pentru ocuparea funcției publice și care nu are o sancțiune disciplinară aplicată, care nu a fost radiată, în condițiile prezentei legi.” 20. La articolul 92, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „(1¹) în mod excepțional, la propunerea justificată a conducătorului autorității sau instituției publice în al cărei stat de funcții există funcția publică corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici vacantă sau temporar vacantă, exercitarea cu caracter temporar a acesteia poate fi realizată de funcționari publici sau, după caz, de funcționari publici cu statut special care îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. (1), cu avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. Această măsură se dispune prin act administrativ al persoanei care are competența legală de numire în funcția publică corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici, în condițiile în care, din motive obiective, funcția publică nu a putut fi ocupată prin mobilitate.” 21. La articolul 92, alineatele (2) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(2) Dacă funcția publică este vacantă, măsura prevăzută la alin. (1) se dispune de către persoana care are competența numirii în funcția publică, pe o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic, cu avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. (4) Dacă funcția publică este temporar vacantă, măsura prevăzută la alin. (1) se dispune de către persoana care are competența legală de numire în funcția publică, până la data încetării suspendării din funcția publică, a detașării titularului funcției publice, până la radierea de drept a sancțiunii disciplinare prevăzute la art. 77 alin. (3) lit. c) sau, după caz, în situația în care funcționarul public de conducere exercită cu caracter temporar o altă funcție publică de conducere vacantă sau temporar vacantă ori din categoria înalților funcționari publici, până la expirarea perioadei pentru care s-a dispus exercitarea cu caracter temporar, în condițiile legii.” 22. La articolul 93, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Refuzul neîntemeiat al numirilor prevăzute la alin. (1) atrage eliberarea din funcția publică. în această situație, înaltul funcționar public intră în corpul de rezervă al funcționarilor publici, beneficiind de dreptul de a fi redistribuit pe o funcție publică de conducere sau de execuție vacantă, în condițiile prezentei legi.” 23. Articolul 107 se modifică și va avea următorul cuprins: ,Art. 107. — (1) Autoritățile și instituțiile publice au obligația de a solicita Agenției Naționale a Funcționarilor Publici avizul privind funcțiile publice în oricare dintre următoarele situații: a) stabilirea sau modificarea structurii de funcții publice pentru fiecare autoritate și instituție publică, în parte, de către conducătorul acesteia ori prin hotărâre a consiliului județean sau, după caz, a consiliului local, pe baza activităților prevăzute la art. 2 alin. (3); b) modificarea calității posturilor, potrivit art. 111 alin. (1) sau (5); c) reorganizarea activității autorității sau instituției publice. (2) Autoritățile și instituțiile publice au obligația de a înștiința, în termen de 10 zile lucrătoare, Agenția Națională a Funcționarilor Publici, în oricare dintre următoarele situații: a) intervenirea unor modificări în structura funcțiilor publice din cadrul autorităților sau instituțiilor publice, ca urmare a promovării în clasă și în grad profesional a funcționarilor publici; b) transformarea unei funcții publice vacante într-o funcție publică cu o altă denumire sau într-o funcție publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituția publică și în fondurile bugetare anuale alocate. (3) Avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici este prealabil și obligatoriu în toate situațiile prevăzute la alin. (1). (4) în situația în care, după obținerea avizului Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, actele administrative prin care se stabilesc măsuri din categoria celor prevăzute la alin. (1) se aprobă cu modificări sau completări, ordonatorii principali de credite din administrația publică locală au obligația de a comunica Agenției Naționale a Funcționarilor Publici aceste acte administrative, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data aprobării lor prin hotărâre a consiliului local sau, după caz, prin hotărâre a consiliului județean. (5) în situația prevăzută la alin. (4), autoritățile administrației publice locale pot pune în aplicare dispozițiile hotărârii consiliului local sau, după caz, a consiliului județean, numai după obținerea avizului Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. în acest caz, avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici se emite în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data primirii actelor administrative prevăzute la alin. (4). (6) Lista documentelor necesare pentru obținerea avizului Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, precum și modalitatea de transmitere a acestora de către autoritățile și instituțiile publice se aprobă prin ordin al președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.” 24. După articolul 107 se introduce un nou articol, articolul 107i, cu următorul cuprins: „Art. 107¹. — (1) Pentru respectarea drepturilor de carieră ale funcționarilor publici, în cuprinsul actelor normative sau administrative privind modificări ale structurii organizatorice, 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 471/8.VII.2010 reorganizări sau desființări de structuri și funcții publice, autoritățile și instituțiile publice inițiatoare din administrația publică centrală și locală sunt obligate să prevadă un termen de minimum 30 de zile, în vederea aplicării procedurilor legale prevăzute de prezenta lege. (2) După aprobarea actelor normative, în condițiile legii, pentru structura de funcții publice care rezultă în condițiile alin. (1), autoritățile și instituțiile publice din administrația publică centrală solicită avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în condițiile prevăzute la art. 107.” Art. II. —în cursul anului 2010, intrarea în categoria înalților funcționari publici se poate face pe orice funcție publică vacantă corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici, prin concurs de intrare în categoria înalților funcționari publici, organizat în condițiile legii. Art. III. — Procedurile privind organizarea concursurilor de recrutare sau, după caz, de promovare, aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentei legi, se desfășoară potrivit regimului juridic aplicabil la data la care au fost demarate. Art. IV. — în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, autoritățile și instituțiile publice au obligația de a reanaliza și de a lua măsurile necesare pentru stabilirea regimului juridic aplicabil posturilor, în condițiile art. 111 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta lege, cu avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 7 iulie 2010. Nr. 140.’ Art. V. — La data intrării în vigoare a prezentei legi, prevederile art. I pct. 6—25 și ale art. VII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2009 privind unele măsuri în domeniul funcției publice, precum și pentru întărirea capacității manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din unitățile administrativ-teritoriale și ale altor servicii publice, precum și pentru reglementarea unor măsuri privind cabinetul demnitarului din administrația publică centrală și locală, cancelaria prefectului și cabinetul alesului local, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 668 din 6 octombrie 2009, cu modificările ulterioare, precum și orice alte dispoziții contrare se abrogă. Art. VI. —Aplicarea prevederilor art. 22 alin. (1) lit. o), art. 65 alin. (3) și art. 70 alin. (1) lit. b), alin. (2) și (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta lege, se suspendă până la data de 31 decembrie 2010. Art. VII. — Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. în condițiile art. 147 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici în temeiul prevederilor art. 77 alin. (3) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 6 iulie 2010. Nr. 780. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI 7 HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 628/2009 privind unele măsuri de implementare a activităților prevăzute în programul de interes național în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu handicap „Restructurarea instituțiilor de tip vechi destinate persoanelor adulte cu handicap și crearea de servicii alternative de tip rezidențial” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Articolul unic din Hotărârea Guvernului nr. 628/2009 privind unele măsuri de implementare a activităților prevăzute în programul de interes național în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu handicap „Restructurarea instituțiilor de tip vechi destinate persoanelor adulte cu handicap și crearea de servicii alternative de tip rezidențial”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 356 din 27 mai 2009, se modifică și va avea următorul cuprins: .Articol unic. —Activitățile necesare realizării programului de interes național în domeniul protecției drepturilor persoanelor cu handicap «Restructurarea instituțiilor de tip vechi destinate persoanelor adulte cu handicap și crearea de servicii alternative de tip rezidențial» se vor finaliza până la data de 31 decembrie 2010. Suma necesară finalizării lucrărilor, prevăzută în bugetul Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap, este de 5.278 mii lei.”’ PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 23 iunie 2010. Nr. 597.’ Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN pentru completarea Ordinului ministrului administrației și internelor nr. 1.480/2006 privind preschimbarea permiselor de conducere străine cu documente similare românești în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației si internelor emite următorul ordin: 1 9 Art. I. — Ordinul ministrului administrației și internelor nr. 1.480/2006 privind preschimbarea permiseiorde conducere străine cu documente similare românești, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 874 din 25 octombrie 2006, se completează după cum urmează: — După articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8¹, cu următorul cuprins: „Art. 8¹. — (1) Pot fi preschimbate cu documente similare românești, fără susținerea unui examen sau test, și permisele de conducere naționale deținute de personalul aflat pe teritoriul României în misiune oficială, sub egida unei organizații internaționale interguvernamentale, indiferent de statul emitent. (2) Autoritatea competentă să efectueze preschimbarea este serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din cadrul instituției prefectului pe a cărei rază își au sediul autoritățile publice care organizează misiunea. (3) Pentru preschimbarea permiselor de conducere, personalul prevăzut la alin. (1) depune documentele prevăzute la art. 8 alin. (2) lit. a), c), d) și e), documentul de identitate sau pașaportul în original și în copie, precum și un document emis de către o autoritate/instituție publică din România din care să rezulte că acesta se află în misiune oficială pe teritoriul României, sub egida unei organizații internaționale interguvernamentale. (4) După primirea și verificarea actelor menționate, se restituie solicitantului documentul de identitate sau pașaportul prezentat.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga București, 6 iulie 2010. Nr. 151.’ 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI ORDIN pentru modificarea Ordinului ministrului economiei nr. 2.201/2009 privind lansarea Cererii de propuneri de proiecte pentru investiții în modernizarea și realizarea de noi capacități de producere a energiei electrice și termice, prin valorificarea resurselor energetice regenerabile, pentru acordarea asistenței financiare nerambursabile prin Programul operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE), axa prioritară 4, domeniul major de intervenție 2, operațiunea 4.2 „Sprijinirea investițiilor în modernizarea și realizarea de noi capacități de producere a energiei electrice și termice, prin valorificarea resurselor energetice regenerabile: a biomasei, a resurselor hidroenergetice (în unități cu putere instalată mai mică sau egală cu 10 MW), solare, eoliene, a biocombustibilului, a resurselor geotermale și a altor resurse regenerabile de energie” în baza Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituțional de coordonare și de gestionare a instrumentelor structurale, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul European pentru Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de coeziune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, cu Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999, cu Cadrul Strategic Național de Referință 2007—2013, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 2.594/2007, și cu Decizia Comisiei nr. 3.472/2007 de aprobare a Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice”, în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului economiei nr. 2.201/2009 privind lansarea Cererii de propuneri de proiecte pentru investiții în modernizarea și realizarea de noi capacități de producere a energiei electrice și termice, prin valorificarea resurselor energetice regenerabile, pentru acordarea asistenței financiare nerambursabile prin Programul operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” (POS CCE), axa prioritară 4, domeniul major de intervenție 2, operațiunea 4.2 „Sprijinirea investițiilor în modernizarea și realizarea de noi capacități de producere a energiei electrice și termice, prin valorificarea resurselor energetice regenerabile: a biomasei, a resurselor hidroenergetice (în unități cu putere instalată mai mică sau egală cu 10 MW), solare, eoliene, a biocombustibilului, a resurselor geotermale și a altor resurse regenerabile de energie”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 16 și 16 bis din 11 ianuarie 2010, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 3 va avea următorul cuprins: „Art. 3. — Valoarea alocării financiare din fondurile POS CCE, pentru perioada 4 ianuarie 2010—30 aprilie 2010, este în cuantum de 801.162.000 lei din fondurile publice, pentru finanțarea proiectelor selectate în urma cererii de propuneri de proiecte prevăzute la art. 1.” 2. La anexa nr. 1 „Cerere de propuneri de proiecte”, rubrica „Alocarea financiară” va avea următorul cuprins: „Pentru această cerere de propuneri de proiecte se vor aloca din fondurile POS CCE 801.162.000 lei.” 3. La anexa nr. 2 „Ghidul solicitantului”, punctul 6.1 „Alocarea financiară pentru cererea de propuneri de proiecte” va avea următorul cuprins: „Pentru această cerere de propuneri de proiecte se vor aloca din fondurile POS CCE 801.162.000 lei.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu București, 25 iunie 2010. Nr. 1.251. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 9 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normei nr. 8/2010 privind autorizarea administratorilor de fonduri de pensii private, preluarea administrării fondurilor de pensii facultative și organizarea activelor și pasivelor la nivelul administratorilor de fonduri de pensii private în baza Notei de fundamentare nr. 514 din 24 iunie 2010 a Direcției reglementare, prezentată în cadrul ședinței Consiliului din data de 30 iunie 2010, în temeiul dispozițiilor art. 16, 21, art. 23 lit. f) și ale art. 24 lit. a) și o) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 313/2005, în baza Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea președintelui, a vicepreședintelui și a celorlalți membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private și a Hotărârii Parlamentului României nr. 26/2010 privind numirea unui membru al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, având în vedere prevederile art. 11 alin. (2), art. 57 alin. (2)—(4), art. 78 alin. (1) și ale art. 84 lit. b) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 3 alin. (1), art. 14 și art. 15 alin. (2)—(4), art. 30 alin. (2) și ale art. 41 lit. a) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările și completările ulterioare, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre: Art. 1. — Se aprobă Norma nr. 8/2010 privind autorizarea administratorilor de fonduri de pensii private, preluarea administrării fondurilor de pensii facultative și organizarea activelor și pasivelor la nivelul administratorilor de fonduri de pensii private, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Prezenta hotărâre și norma menționată la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 3. — Direcția secretariat și directorul general asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri. Președintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, Mircea Oancea București, 30 iunie 2010. Nr. 15. ’ ANEXĂ NORMA Nr. 8/2010 privind autorizarea administratorilor de fonduri de pensii private, preluarea administrării fondurilor de pensii facultative și organizarea activelor și pasivelor la nivelul administratorilor de fonduri de pensii private în temeiul dispozițiilor art. 16, 21, art. 23 lit. f) și ale art. 24 lit. a) și o) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2005 privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 313/2005, având în vedere prevederile art. 11 alin. (2), art. 57 alin. (2)—(4), art. 78 alin. (1) și ale art. 84 lit. b) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 3 alin. (1), art. 14 și art. 15 alin. (2)—(4), ale art. 30 alin. (2) și ale art. 41 lit. a) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările și completările ulterioare, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezenta normă reglementează procedura de autorizare a administratorilor de fonduri de pensii private, procedura de obținere a autorizației de preluare a administrării unui fond de pensii facultative, etapele și documentele aferente operațiunii de preluare a administrării unui fond de pensii facultative, precum și organizarea și evidența separată a activelor și pasivelor la nivelul societăților de administrare a fondurilor de pensii private. Art. 2. — Un administrator de fonduri de pensii private poate prelua administrarea unuia sau mai multor fonduri de pensii facultative, cu respectarea prevederilor prezentei norme. Art. 3. — (1) Termenii și expresiile utilizate în prezenta normă au semnificațiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv la art. 2 din 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările și completările ulterioare. (2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificații: a) administrator de fonduri de pensii private — societate de pensii autorizată de Comisie atât ca administrator al unui fond de pensii administrat privat, cât și ca administrator de fonduri de pensii facultative; b) administrator ofertant — administratorul de fonduri de pensii private și/sau administratorul de fonduri de pensii facultative care elaborează oferta de preluare a administrării unui fond de pensii facultative; c) administrator acceptant — administratorul de fonduri de pensii private și/sau administratorul de fonduri de pensii facultative care acceptă oferta de preluare a administrării fondului/fondurilor de pensii facultative din partea administratorului ofertant; d) notificare publică — document elaborat de administratorii de fonduri de pensii private implicați în preluare prin care se aduc la cunoștința participanților fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată informațiile cu privire la condițiile de derulare a procesului de preluare a administrării, la modalitățile și termenele de obținere a acordului participanților asupra ofertei de preluare sau de solicitare a transferului la un alt fond de pensii facultative, după caz; e) ofertă de preluare — oferta elaborată și transmisă de către administratorul ofertant unui administrator de fonduri de pensii facultative pentru preluarea administrării unui fond/unor fonduri de pensii facultative, după caz; f) preluarea administrării unui fond de pensii facultative — transferul activității de administrare a unui fond de pensii facultative de la un administrator la altul, având ca efect schimbarea administratorului. CAPITOLUL II Autorizarea unei societăți de pensii ca societate de administrare a fondurilor de pensii private Art. 4. — O societate de pensii poate administra atât un fond de pensii administrat privat, cât și unul sau mai multe fonduri de pensii facultative. Art. 5. — Pentru a administra atât un fond de pensii administrat privat, cât și fonduri de pensii facultative, o societate de pensii trebuie să obțină decizia de autorizare de administrare atât în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și în baza Legii nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare. Art. 6. — Pentru a obține decizia de autorizare de administrare atât în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și în baza Legii nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare, o societate de pensii trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să fie constituită în conformitate cu prevederile art. 55 alin. (1) din Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare; b) să respecte cumulativ atât prevederile Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și ale Legii nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile normelor emise de Comisie în aplicarea acestora; c) să depună la Comisie, pentru fiecare cerere de autorizare, în mod separat, toate documentele necesare prevăzute atât în Legea nr. 204/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și de Legea nr. 411/2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și în normele emise de Comisie în aplicarea acestora; d) să dețină un capital social minim, reprezentând echivalentul în lei al sumei de 5,5 milioane euro, calculat astfel: 1,5 milioane euro la cursul Băncii Naționale a României la data vărsării capitalului social aferent autorizării pentru administrarea de fonduri de pensii facultative și 4 milioane euro la cursul Băncii Naționale a României la data vărsării capitalului social aferent autorizării pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat; e) să depună la Comisie dovada plății taxei de autorizare de administrare a unui fond de pensii facultative; f) să depună la Comisie orice alte documente solicitate. Art. 7. — Societățile de pensii care dețin autorizație de administrare în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și care solicită obținerea autorizării administrării de fonduri de pensii facultative în baza Legii nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare, nu mai depun la Comisie documentele care sunt identice, nu au suferit modificări sau nu au expirat în raport cu documentele depuse pentru obținerea deciziei de autorizare de administrare în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Art. 8. — în situațiile prevăzute la art. 7, solicitantul depune la Comisie o declarație pe propria răspundere, semnată de reprezentantul legal, care să confirme faptul că informațiile conținute în documentele depuse pentru obținerea deciziei de autorizare de administrare a unui fond de pensii administrat privat nu au suferit modificări și sunt în conformitate cu prevederile legale în vigoare la momentul depunerii cererii de autorizare de administrare a fondurilor de pensii facultative. Art. 9. — (1) Societățile de pensii care la momentul depunerii cererii de autorizare de administrare a fondurilor de pensii private au un capital social care depășește nivelul minim prevăzut la art. 6 lit. d) pentru desfășurarea celor două activități nu sunt obligate să procedeze la o majorare a capitalului social, cu condiția alocării capitalul social pentru fiecare activitate în parte. (2) în situația prevăzută la alin. (1), societățile de pensii anexează suplimentar o analiză financiară, semnată de reprezentantul legal al societății, care să demonstreze că alocarea de capital pentru desfășurarea activității pentru care solicită autorizarea nu afectează capacitatea companiei de a desfășura activitatea de administrare pentru care a fost autorizată inițial. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 11 CAPITOLUL III Preluarea administrării unui fond de pensii facultative de către o societate de administrare a fondurilor de pensii private SECȚIUNEA 1 Dispoziții generale Art. 10. — Pentru fiecare fond de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, administratorul de fonduri de pensii private trebuie să respecte prevederile prezentei norme, ale Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare, după caz, precum și ale normelor emise în aplicarea acestora. Art. 11. — (1) Procesul de autorizare de către Comisie a operațiunii de preluare a administrării unui fond de pensii facultative cuprinde două etape: a) obținerea deciziei de autorizare prealabilă a preluării administrării fondului de pensii facultative, emisă în baza cererii și a documentelor depuse de administratorii implicați în preluare; b) obținerea deciziei de autorizare definitivă a preluării administrării fondului de pensii facultative, emisă în baza cererii și a documentelor depuse de administratorii implicați în preluare după finalizarea tuturor operațiunilor cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative. (2) Obținerea deciziei de autorizare prealabilă a preluării nu garantează și obținerea deciziei de autorizare definitivă a acesteia. (3) în cazul în care nu se obține decizia de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, autorizarea prealabilă de preluare își pierde valabilitatea. SECȚIUNEA a 2-a Autorizarea prealabilă de preluare a administrării unui fond de pensii facultative Art. 12. —în cazul în care, prin hotărârea adunării generale extraordinare a acționarilor, un administrator de fonduri de pensii private decide preluarea administrării unui fond de pensii facultative, acesta formulează o ofertă de preluare pe care o supune atenției administratorului fondului de pensii facultative. Art. 13. — (1) Ca urmare a hotărârii adunării generale extraordinare a acționarilor, administratorul fondului de pensii facultative poate accepta oferta de preluare a administrării din partea administratorului ofertant. (2) în cazul în care administratorul fondului de pensii facultative acceptă oferta de preluare a administrării, administratorul ofertant depune la Comisie, pentru fiecare fond de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, o cerere de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative, cu respectarea prevederilor Normei nr. 28/2007 privind prospectul schemei de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 60/2007. (3) Prospectul schemei de pensii facultative autorizat de Comisie intră în vigoare și produce efecte după obținerea deciziei definitive de autorizare a preluării. Art. 14. — (1) Odată cu cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative, administratorii implicați în preluare depun la Comisie o cerere de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant, semnată de către aceștia și însoțită de următoarele documente: a) hotărârile adunărilor generale extraordinare ale acționarilor fiecărui administrator în parte, prin care se aprobă/se acceptă oferta de preluare a administrării fondului de pensii facultative; b) oferta de preluare a administrării fondului de pensii facultative; c) actul adițional la contractul de societate civilă care cuprinde schimbarea administratorului, denumirea și datele de identificare ale noului administrator, după caz, precum și mențiunea că acesta intră în vigoare după obținerea deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative; d) notificarea publică a participanților la fondul de pensii facultative pentru care s-a formulat oferta de preluare a administrării, întocmită în conformitate cu prevederile art. 25; e) dovada plății taxei pentru autorizarea de preluare a administrării fondului de pensii facultative. (2) în situația în care, prin hotărârea adunării generale extraordinare a acționarilor, administratorul ofertant decide preluarea administrării mai multor fonduri de pensii facultative, documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)—d) sunt depuse pentru fiecare fond de pensii pentru care se face oferta de preluare a administrării. (3) Taxa pentru autorizarea de preluare a administrării fondului de pensii facultative este suportată de către administratorul ofertant și este plătită pentru fiecare fond de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată. Art. 15. — (1) Comisia analizează simultan cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative depusă de administratorul ofertant și cererea pentru autorizarea prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, însoțite de toate documentele, și emite concomitent, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării cererilor solicitanților, decizii cu privire la: a) autorizarea prospectului schemei de pensii facultative; b) autorizarea prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant. (2) Comisia comunică deciziile prevăzute la alin. (1) ambilor administratori implicați în preluare, în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acestora. Art. 16. — Comisia emite o decizie de respingere a cererii pentru autorizarea prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative în cazul în care constată că solicitarea nu este în interesul participanților, precum și în următoarele cazuri: a) documentele depuse nu îndeplinesc condițiile de formă sau de fond prevăzute la art. 14 alin. (1); 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 471/8.VII.2010 b) nu sunt respectate prevederile contractului de societate civilă, completate cu prevederile Codului civil, acolo unde contractul de societate civilă nu dispune; c) Comisia a respins, prin decizie, cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative. Art. 17. — (1) De la data comunicării deciziei de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorului acceptant îi este permisă încheierea de noi acte de aderare la fondul a cărui administrare urmează a fi preluată numai sub condiția ca participantului să i se aducă în prealabil la cunoștință faptul că este în derulare procesul de preluare a administrării fondului de pensii facultative și să primească, pe lângă toate documentele prevăzute de reglementările legale în vigoare, și notificarea publică a participanților. (2) Administratorul acceptant poate încheia noi acte de aderare pentru fondul de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, până la data depunerii la Comisie a raportului privind îndeplinirea obligațiilor de informare a participanților, prevăzut la art. 20 alin. (1). Art. 18. — în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea de către Comisie a deciziei de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorul acceptant procedează la notificarea participanților fondului de pensii facultative, în conformitate cu prevederile art. 25. Art. 19. — (1) Transferul participanților care nu sunt de acord cu oferta de preluare a administrării și care au depus o cerere de transfer la un alt fond de pensii facultative se realizează cu îndeplinirea procedurilor prevăzute de Norma nr. 14/2006 privind transferul participanților între fondurile de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2006. (2) Prin excepție de la prevederile art. 7 alin. (1) din Norma nr. 14/2006, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2006, cererile de transfer sunt procesate în termen de 5 zile lucrătoare de la întocmirea raportului prevăzut la art. 20 alin. (1) și constatarea obținerii acordului majorității participanților cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative. Art. 20. — (1) în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la art. 25 alin. (3), administratorul acceptant întocmește un raport privind îndeplinirea obligațiilor de informare a participanților, raport în care se menționează și numărul participanților care și-au exprimat dezacordul cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative și al celor care au depus o cerere de transfer la un alt fond de pensii facultative. (2) în ziua următoare întocmirii, administratorul acceptant transmite Comisiei și administratorului ofertant, spre informare, raportul prevăzut la alin. (1). Art. 21. — (1) Dacă, în urma întocmirii raportului prevăzut la art. 20 alin. (1), se constată că nu s-a obținut acordul majorității participanților cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative, administratorii implicați în preluare transmit Comisiei anunțul ce urmează a fi publicat pe paginile proprii de internet ale acestora prin care se aduce la cunoștința participanților faptul că preluarea administrării fondului de pensii facultative nu mai are loc, iar cererile de transfer nu mai sunt procesate. (2) Dacă, în urma întocmirii raportului prevăzut la art. 20 alin. (1), se constată că s-a obținut acordul majorității participanților cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant, în ziua lucrătoare următoare transmiterii raportului prevăzut la art. 20 alin. (1) către Comisie, administratorii implicați în preluare demarează operațiunile de transfer al tuturor datelor și documentelor deținute de administratorul acceptant către administratorul ofertant, în vederea preluării administrării fondului de pensii facultative. Art. 22. — (1) Documentele cu privire la fondul de pensii se predau în original către administratorul ofertant, iar cele în format electronic se predau concomitent, sub semnătură electronică extinsă, iar administratorul acceptant este obligat să păstreze copii de pe toate documentele cu privire la fondul de pensii care s-au predat. (2) Documentele cu privire la administrator, dar care au relevanță asupra administrării fondului de pensii, se predau în copii certificate „conform cu originalul” pe fiecare pagină, iar cele în format electronic se predau concomitent, sub semnătură electronică extinsă. (3) Operațiunea de transfer se desfășoară pe o perioadă de maximum 30 de zile calendaristice. (4) Administratorii implicați în preluare pot solicita Comisiei prelungirea perioadei de transfer cu încă 60 de zile calendaristice față de perioada prevăzută la alin. (3), motivând această solicitare. Art. 23. — (1) Transferul menționat la art. 21 alin. (2) se finalizează prin întocmirea unui proces-verbal de predare- primire ce cuprinde următoarele: a) evidența privind documentele ce au stat la baza autorizării inițiale a fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, precum și modificări ale acestora; b) evidența privind numărul de participanți la fondul de pensii facultative, cu specificarea datelor de identificare și a datelor de contact ale acestora; c) evidența privind numărul de unități de fond alocate fiecărui participant de la momentul inițial până la data respectivă; d) evidența privind existența tuturor documentelor ce constituie arhiva fondului de pensii facultative, inclusiv a actelor individuale de aderare ale participanților, însoțite de toate documentele aferente; e) evidența privind transferurile participanților până la momentul începerii procesului de preluare a administrării fondului de pensii facultative; f) evidența privind contribuțiile încasate; g) evidența privind plata activului net în cazurile speciale, prevăzute în normele și deciziile emise de Comisie în acest sens; h) evidența privind comisioanele de administrare încasate de administratorul acceptant; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 13 i) evidența privind calculul valorii activului net și al valorii activului unitar net pe toată perioada desfășurării activității fondului de pensii facultative; j) evidența privind activele și datoriile fondului de pensii facultative; k) evidențe referitoare la situațiile financiare ale fondului de pensii facultative; I) evidențe privind calculul ratei de rentabilitate; m) evidența privind calculul provizionului tehnic pentru fondul de pensii facultative; n) evidențe privind întocmirea și transmiterea raportărilor, conform prevederilor legale, către Comisie; o) informațiile existente în baza de date, în format electronic; p) evidențe privind transferul oricăror documente ce au stat la baza funcționării fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată în conformitate cu prevederile legale în vigoare. (2) Evidențele menționate la alin. (1) lit. a)—p) cuprind: a) tipul/denumirea documentului transferat; b) starea documentului — integritate, integralitate; c) numărul de pagini al fiecărui document sau tip de document transferat. (3) în cazul în care se identifică lipsa unor documente, acest aspect se menționează în procesul-verbal, cu specificarea documentului care lipsește. (4) Administratorul acceptant este obligat ca în 30 de zile de la constatarea lipsei unui document să îl reconstituie și să îl transmită în 5 zile de la reconstituire, cu confirmare de primire, administratorului ofertant. Documentele reconstituite vor purta în mod obligatoriu și vizibil mențiunea „Reconstituit”. (5) în cazurile excepționale în care reconstituirea unui document nu este posibilă, administratorul dă o declarație pe propria răspundere cu privire la conținutul documentului și motivele întemeiate pentru care nu a putut fi reconstituit. SECȚIUNEA a 3-a Procedura de notificare publică Art. 24. — (1) în vederea informării participanților la fondul de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, administratorii de fonduri de pensii private implicați în preluare elaborează și semnează notificarea publică, în conformitate cu prevederile art. 25. (2) Notificarea publică este transmisă participanților de către administratorul acceptant numai după obținerea deciziei de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative. Art. 25. — (1) Notificarea publică conține oferta de preluare a administrării fondului de pensii facultative, modalitatea și perioada de desfășurare a procesului de preluare a administrării fondului de pensii facultative, precum și noul prospect al schemei de pensii propus de administratorul ofertant. (2) în notificarea publică a participanților la fondul de pensii facultative pentru care s-a formulat oferta de preluare a administrării se menționează datele de identificare ale reprezentanților legali ai fondului de pensii, conform contractului de societate civilă, care semnează actele adiționale la contractul de administrare și la contractul de societate civilă, după caz, în vederea schimbării administratorului. (3) în notificarea publică se precizează faptul că, în termen de 30 de zile calendaristice de la data publicării notificării publice conform alin. (7), participanții care nu sunt de acord cu oferta de preluare aduc la cunoștința administratorului, în scris, acest fapt și pot solicita transferul la un alt fond de pensii facultative, fără penalități de transfer, toate cheltuielile aferente transferului fiind în sarcina administratorului acceptant. (4) în notificarea publică se precizează faptul că neexprimarea obiecțiilor din partea participantului este considerată ca acord tacit asupra schimbării administratorului, modificării contractului de administrare, prospectului schemei de pensii și contractului de societate civilă, după caz. (5) Prin notificarea publică, participanților le este adus la cunoștință faptul că, în cazul în care nu se obține acordul majorității participanților cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative, solicitările de transfer depuse ca exprimare a dezacordului cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative nu își produc efecte, iar preluarea administrării fondului de pensii nu are loc. (6) Notificarea publică se transmite participanților fondului de pensii facultative, prin servicii poștale, la ultima adresă de corespondență cunoscută a acestora, se publică în cel puțin două cotidiene de circulație națională, pe o perioadă de cel puțin 3 zile consecutive, și pe pagina proprie de internet a ambilor administratori. (7) Prima publicare a notificării publice în cele două cotidiene de circulație națională, publicarea pe pagina proprie de internet a ambilor administratori și transmiterea scrisorilor către participanți se efectuează în aceeași zi. SECȚIUNEA a 4-a Autorizarea definitivă de preluare a administrării unui fond de pensii facultative Art. 26. — în termen de 10 zile calendaristice de la data expirării termenului prevăzut la art. 22 alin. (3) sau (4), după caz, administratorii de fonduri de pensii implicați în preluare depun la Comisie o cerere de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, semnată de către cei 2 administratori și însoțită de următoarele documente: a) procesul-verbal prevăzut la art. 23 alin. (1); b) contractul de administrare încheiat între administratorul ofertant și reprezentanții legali ai fondului de pensii facultative, cu specificația că acesta intră în vigoare de la data obținerii deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative; c) contractul de depozitare, încheiat între administratorul ofertant și depozitarul fondului de pensii facultative, după caz, cu specificația că acesta intră în vigoare de la data obținerii deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative; d) act adițional la contractul de audit pentru modificarea administratorului în calitate de reprezentant al fondului de pensii, 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 cu specificația că acesta intră în vigoare de la data obținerii deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative; e) prospectul schemei de pensii facultative propus de administratorul ofertant și autorizat de Comisie; f) confirmarea depozitarului activelor fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, cu privire la existența dematerializată și evidența activelor fondului de pensii facultative păstrate în custodie, nu mai veche de 5 zile față de data depunerii cererii de autorizare definitivă a preluării; g) situațiile financiare ale fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, auditate începând cu data de 1 ianuarie a anului în care se derulează operațiunea de preluare până la finalul lunii anterioare datei de finalizare a transferului prevăzute la art. 22 alin. (3) sau (4), după caz; h) orice alte documente solicitate de către Comisie. Art. 27. — Odată cu depunerea cererii de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorul acceptant depune la Comisie următoarele: a) cerere de retragere a autorizației prospectului schemei de pensii a fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată; b) cerere de retragere a autorizației de administrare a fondurilor de pensii facultative și radiere din Registrul Comisiei, după caz; c) cerere de retragere a avizului agenților de marketing persoane fizice care desfășoară activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative a fondului de pensii a cărui administrare urmează a fi preluată și de radiere a acestora din Registrul Comisiei, după caz. Art. 28. — (1) Comisia analizează simultan cererile prevăzute la art. 26 și 27 și, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării cererilor, emite, concomitent, decizii cu privire la: a) autorizarea definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant; b) retragerea autorizației prospectului schemei de pensii facultative, conform cererii depuse de administratorul acceptant; c) retragerea autorizației de administrare a fondurilor de pensii facultative a administratorului acceptant, după caz, și radierea acestuia din Registrul Comisiei, conform cererii depuse de administratorul acceptant; d) retragerea avizului agenților de marketing persoane fizice, după caz, și radierea acestora din Registrul Comisiei. (2) în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptării, deciziile prevăzute la alin. (1) se comunică administratorului ofertant și administratorului acceptant. (3) La data comunicării deciziei de autorizare definitivă a preluării din partea Comisiei, administratorii implicați în preluare au obligația de a notifica depozitarul și auditorul fondului de pensii facultative a cărui administrare se preia asupra schimbării administratorului acestuia. (4) Comisia emite o decizie de respingere a cererii pentru autorizarea definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, în cazul în care documentele depuse, prevăzute la art. 26 și 27, nu îndeplinesc condițiile de formă sau de fond. (5) în cazul prevăzut la alin. (4) toate documentele transferate conform prevederilor art. 22 se returnează administratorului acceptant pe bază de proces-verbal de predare-primire, în termen de 20 de zile calendaristice de la primirea deciziei de respingere a autorizării definitive a preluării administrării fondului de pensii facultative. Art. 29. — Contractele administratorului acceptant cu agenții de marketing încetează de drept la data comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative. Art. 30. — în cazul în care administratorul ofertant solicită schimbarea depozitarului fondului de pensii facultative a cărui administrare a fost preluată, operațiunea de schimbare a depozitarului se realizează după finalizarea operațiunilor de preluare, cu respectarea prevederilor Normei nr. 11/2006 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 23/2006. Art. 31. — (1) La data comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative din partea Comisiei, administratorii implicați în preluare publică simultan pe paginile proprii de internet și în cel puțin două cotidiene de circulație națională decizia de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative. (2) Administratorul ofertant publică pe pagina de internet noul prospect al schemei de pensii facultative, în forma autorizată de Comisie, la data comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative. Art. 32. — Din ziua următoare comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorul ofertant devine administratorul fondului de pensii facultative preluat, transferul activității de administrare, respectiv investirea activelor fondului, obligațiile de evidență și raportare, inclusiv raportarea valorii unitare a activului net către Comisie, precum și orice alte activități aferente administrării fondului de pensii facultative fiind realizate fără să fie necesară îndeplinirea altor formalități prealabile, administratorul ofertant având toate drepturile și obligațiile prevăzute de Legea nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL IV Organizarea și evidența separată a activelor și pasivelor la nivelul societăților de administrare a fondurilor de pensii private SECȚIUNEA 1 Dispoziții generale Art. 33. — (1) Alocarea capitalului social necesar desfășurării activității de administrare a fondurilor de pensii facultative și a unui fond de pensii administrat privat se va face după cum urmează: a) echivalentul în lei al sumei de 1,5 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Băncii Naționale a României, exclusiv pentru administrarea de fonduri de pensii facultative; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VII.2010 15 b) echivalentul în lei al sumei de 4 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Băncii Naționale a României, exclusiv pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat. (2) Capitalul social al administratorului se majorează cu 0,2% pentru echivalentul în lei al fiecărui milion de euro care depășește echivalentul în lei a 200 milioane euro active totale nete ale fondurilor de pensii private, aflate în administrare, pe fiecare segment în parte. (3) Evidențierea alocării de capital social necesar desfășurării activității de administrare a fondurilor de pensii facultative și a unui fond de pensii administrat privat, în contabilitatea administratorului, se va face după cum urmează: a) echivalentul în lei destinat exclusiv administrării de fonduri de pensii facultative se reflectă în contabilitate în contul analitic creat pentru segmentul de pensii facultative; b) echivalentul în lei destinat exclusiv administrării unui fond de pensii administrat privat se reflectă în contabilitate în contul analitic creat pentru segmentul de pensii administrate privat. Art. 34. —Activele și pasivele fondului de pensii administrat privat sunt organizate, evidențiate și administrate distinct, separat de celelalte active și pasive ale fondurilor de pensii facultative pe care le administrează același administrator și de contabilitatea proprie a administratorului, fără posibilitatea transferului între fonduri sau între fonduri și administrator. Art. 35. — Societăților de pensii le este interzis orice transfer între activele, pasivele, veniturile și cheltuielile privind desfășurarea activității de administrare a unui fond de pensii administrat privat și activele, pasivele, veniturile și cheltuielile aferente activității de administrare a fondurilor de pensii facultative. SECȚIUNEA a 2-a Organizarea și evidența separată a activelor și pasivelor în contabilitatea societăților de administrare a fondurilor de pensii private Art. 36. — Societatea de administrare a fondurilor de pensii private organizează și ține distinct contabilitatea pentru fiecare fond de pensii pe care îl administrează, precum și față de propria contabilitate. Art. 37. — (1) Propria contabilitate a societății de administrare a fondurilor de pensii private evidențiază separat elementele de activ și de pasiv, de venituri și de cheltuieli, atât pentru segmentul aferent fondurilor de pensii facultative, cât și pentru segmentul aferent fondului de pensii administrat privat. (2) în cadrul segmentului aferent fondurilor de pensii facultative, cheltuielile și veniturile vor fi evidențiate distinct, la nivel de cont analitic, pentru fiecare fond de pensii facultative administrat. (3) Pentru evidențierea tranzacțiilor aferente fiecărui segment de activitate, societatea de administrare a fondurilor de pensii private își va deschide cont bancar distinct pentru fiecare dintre acestea. (4) Conturile prin care se efectuează tranzacțiile aferente activității de administrare a pensiilor administrate privat vor fi separate de conturile prin care se efectuează tranzacțiile aferente activității de administrare a pensiilor facultative, chiar dacă aceste conturi sunt deschise la aceeași instituție de credit. Art. 38. — (1) Evidențierea elementelor de activ și de pasiv, de venituri și de cheltuieli în contabilitatea societății de administrare a fondurilor de pensii private se va face direct, iar pentru elementele ce nu pot fi alocate prin această metodă se va utiliza o normă internă privind cheile de repartiție, aprobată la nivelul consiliului de administrație/directoratului. (2) Dacă o cheltuială este efectuată în mod evident în beneficiul uneia dintre activități, aceasta va fi recunoscută în evidențele contabile ale acelui segment, iar plata se efectuează din contul bancar corespunzător segmentului de activitate. (3) în cazul în care o cheltuială este efectuată în beneficiul ambelor activități, societatea identifică, prin norma internă prevăzută la alin. (1), cota de procent alocată fiecărui tip de activitate, iar plata se va executa din contul unuia dintre segmente, urmând ca suma să fie decontată ulterior din contul celuilalt segment. (4) Norma internă prevăzută la alin. (1) va fi elaborată în termen de 30 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a prezentei norme și va fi comunicată Comisiei în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării. (5) Norma internă prevăzută la alin. (1) va fi menținută cel puțin pe parcursul unui an de la data adoptării, cu excepția cazului în care apar modificări majore în structura veniturilor și cheltuielilor companiei. în acest caz, în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării modificărilor la norma internă, administratorul comunică Comisiei noua normă internă, motivele pentru care s-a impus un nou mod de calcul, precum și cheile de repartiție rezultate ca urmare a acestuia. Art. 39. — (1) Orice operațiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării acesteia într-un document justificativ care stă la baza înregistrărilor în contabilitate. (2) Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz. Art. 40. — (1) Balanța de verificare este documentul contabil utilizat pentru verificarea exactității înregistrărilor contabile. (2) închiderea conturilor de venituri și cheltuieli, pentru fiecare segment de activitate, se realizează la sfârșitul lunii calendaristice. (3) Profitul sau pierderea rezultată pentru fiecare segment de activitate se stabilește lunar. (4) Balanța de verificare a conturilor analitice se întocmește lunar și ori de câte ori se consideră necesar, atât la nivel de segment de activitate, cât și la nivel de societate. Art. 41. — Situațiile financiare anuale se întocmesc la nivel de societate de administrare a fondurilor de pensii private, cumulat pentru cele două segmente de activitate, conform reglementărilor contabile emise de Comisie. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 471/8.VIL2010 CAPITOLUL V Dispoziții tranzitorii și finale Art. 42. — Termenele prevăzute de prezenta normă care expiră într-o zi de sărbătoare legală sau într-o zi nelucrătoare se vor prelungi până la sfârșitul următoarei zile lucrătoare. Art. 43. — (1) Orice solicitare a Comisiei de informații suplimentare sau de modificare a documentelor depuse la Comisie întrerupe termenul legal, care reîncepe să curgă de la data depunerii respectivelor informații sau modificări. (2) în situația în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum și lipsa unor documente, se solicită completarea sau înlocuirea lor, după caz. Art. 44. — Nerespectarea prevederilor prezentei norme constituie contravenție și se sancționează conform prevederilor legale în vigoare, respectiv conform prevederilor art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g) și alin. (2)—(11) și art. 142 din Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 120, art. 121 alin. (1) lit. k) și alin. (2)—(11), art. 122 și 122¹ din Legea nr. 204/2006, cu modificările și completările ulterioare. Art. 45. — La data intrării în vigoare a prezentei norme se abrogă Norma nr. 24/2008 privind condițiile de autorizare și organizare a activelor și pasivelor pentru societățile de administrare a fondurilor de pensii private, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 44/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 891 din 29 decembrie 2008, precum și orice alte dispoziții contrare. Georgeta N. Stoica Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 444577 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 471/8.VII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495