MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 454 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luni, 5 iulie 2010 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 2.261. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, categoria Monumente memoriale/funerare, grupa „B”, a Monumentului funerar al generalului Alexander Wasiliewich Gelhard, din satul/comuna Valea Mărului, județul Galați.................................................. 2 2.262. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului „Casa Horvăth”, din Str. Arcușului nr. 25, Sfântu Gheorghe, județul Covasna ..................... 2 2.263. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului Biserica ortodoxă „Sf. Arhangheli Mihail și Gavriil”, din str. Română nr. 37, Beiuș, județul Bihor ........................................................ 3 2.265. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului Biserica „Sf. Mare Mucenic Dimitrie Izvorâtorde Mir”, din piața Samuil Vulcan nr. 26, Beiuș, județul Bihor ................................................. 3 2.272. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, categoria Ansamblu, grupa „B”, a imobilului Grupul Școlar Independența, fosta fabrică de pantofi „Herma”, din Str. Ocnei nr. 33, Sibiu, județul Sibiu..................... 4 2.273. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului „Fostul cinematograf Arta”, din Str. Tribunei nr. 6, Sibiu, județul Sibiu....................... 4 Nr. Pagina 2.282. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului „Casă de locuit”, corpurile A, B și C, din str. Andrei Șaguna nr. 17, Sibiu, județul Sibiu...... 5 2.283. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind declasarea parțială din Lista monumentelor istorice a imobilului „Casa Coculescu”, din str. Armând Călinescu nr. 32—34, municipiul Pitești, județul Argeș 5 2.284. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, categoria Memoriale, grupa „B”, a imobilului „Izvorul lui Mihai Eminescu”, din satul/comuna Ion Corvin, județul Constanța ............................................. 6 2.288. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, categoria Ansamblu memorial, grupa „A”, a imobilului Peșterile „Sf. Apostol Andrei”, din satul/comuna Ion Corvin, județul Constanța ..................................... 6 ACTE ALE CASEI NAȚIONALE DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE 606. — Ordin pentru modificarea Ordinului președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 438/2008 privind aprobarea condițiilor și documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializă în vederea intrării în relații contractuale pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate................ 7-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 454/5.VII.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, categoria Monumente memoriale/funerare, grupa „B”, a Monumentului funerar al generalului AlexanderWasiliewich Gelhard, din satul/comuna Valea Mărului, județul Galați Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 320/E/2009, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 2 lit. b) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Monumentul funerar al generalului Alexander Wasiliewich Gelhard, din satul/comuna Valea Mărului, județul Galați, se clasează ca monument istoric, categoria Monumente memoriale/funerare, grupa „B”, cod în Lista monumentelor istorice GL-IV-m-B-20986. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Galați pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Galați va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 18 mai 2010. Nr. 2.261. MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului „Casa Horvâth”, din Str. Arcușului nr. 25, Sfântu Gheorghe, județul Covasna Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 268/E din 28 septembrie 2009, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 2 lit. a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul „Casa Horvâth”, din Str. Arcușului nr. 25, Sfântu Gheorghe, județul Covasna, se clasează ca monument istoric, grupa „B”, cod în Lista monumentelor istorice CV-ll-m-B-20982. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Covasna pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Covasna va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 18 mai 2010. Nr. 2.262. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 454/5.VII.2010 3 MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului Biserica ortodoxă „Sf. Arhangheli Mihail și Gavriil”, din str. Română nr. 37, Beiuș, județul Bihor Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 286/E din 28 septembrie 2009, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 2 lit. a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul Biserica ortodoxă „Sf. Arhangheli Mihail și Gavriil”, din Str. Română nr. 37, Beiuș, județul Bihor, se clasează ca monument istoric, grupa „B”, cod în Lista monumentelor istorice BH-ll-m-B-20984. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Bihor pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Bihor va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 18 mai 2010. Nr. 2.263. MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului Biserica „Sf. Mare Mucenic Dimitrie Izvorâtor de Mir”, din piața Samuil Vulcan nr. 26, Beiuș, județul Bihor Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 285/E din 28 septembrie 2009, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1), pct. 2 lit. a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul Biserica „Sf. Mare Mucenic Dimitrie Izvorâtor de Mir”, din piața Samuil Vulcan nr. 26, Beiuș, județul Bihor, se clasează ca monument istoric, grupa „B”, cod în Lista monumentelor istorice BH-ll-m-B-20983. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Bihor pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Bihor va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 18 mai 2010. Nr. 2.265. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 454/5.VII.2010 MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, categoria Ansamblu, grupa „B”, a imobilului Grupul Școlar Independența, fosta fabrică de pantofi „Herma”, din Str. Ocnei nr. 33, Sibiu, județul Sibiu Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 244/E/2009, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 1 lit. a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul Grupul Școlar Independența, fosta fabrică de pantofi „Herma”, din Str. Ocnei nr. 33, Sibiu, județul Sibiu, se clasează ca monument istoric, categoria Ansamblu, grupa „B”, cod în Lista monumentelor istorice SB-ll-a-B-20972, cu următoarele componente: — corp A, cod SB-ll-m-B-20972.01; — corp B, cod SB-ll-m-B-20972.02. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Sibiu pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Sibiu va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 19 mai 2010. Nr. 2.272. MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului „Fostul cinematograf Arta”, din Str. Tribunei nr. 6, Sibiu, județul Sibiu Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 57/E/2010, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 1 lit. a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul „Fostul cinematograf Arta”, din Str. Tribunei nr. 6, Sibiu, județul Sibiu, se clasează ca monument istoric, grupa „B”, cod în Lista monumentelor istorice SB-ll-m-B-20997. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Sibiu pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Sibiu va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 19 mai 2010. Nr. 2.273. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 454/5.VII.2010 5 MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului „Casă de locuit”, corpurile A, B și C, din str. Andrei Șaguna nr. 17, Sibiu, județul Sibiu Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 56/E/2010, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 2 lit. e) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul „Casă de locuit”, corpurile A, B și C, din str. Andrei Șaguna nr. 17, Sibiu, județul Sibiu, se clasează ca monument istoric, grupa „B”, cod în Lista monumentelor istorice SB-ll-m-B-20993. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Sibiu pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Sibiu va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 26 mai 2010. Nr. 2.282. MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind declasarea parțială din Lista monumentelor istorice a imobilului „Casa Coculescu”, din str. Armând Călinescu nr. 32—34, municipiul Pitești, județul Argeș Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 55/E/2010, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 19 din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul „Casa Coculescu”, din str. Armând Călinescu nr. 32—34, municipiul Pitești, județul Argeș, având regimul juridic de monument istoric, grupa „B”, cod în Lista monumentelor istorice AG-ll-m-B-13400, se declasează parțial, după cum urmează: — se declasează anexele monumentului istoric din str. Armând Călinescu nr. 32; se menține regimul de monument istoric pentru imobilul cu denumirea „Casa Coculescu”, din str. Armând Călinescu nr. 34, cod în Lista monumentelor istorice AG-ll-m-B-13400. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Argeș pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Argeș va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 5 zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 26 mai 2010. Nr. 2.283. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 454/5.VII.2010 MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, categoria Memoriale, grupa „B”, a imobilului „Izvorul lui Mihai Eminescu”, din satul/comuna Ion Corvin, județul Constanța Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 36/E/2010, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 2 lit. a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul „Izvorul lui Mihai Eminescu”, din satul/comuna Ion Corvin, județul Constanța, se clasează ca monument istoric, categoria Memoriale, grupa „B”, cod în Lista monumentelor istorice CT-IV-m-B-20991. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Constanța pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Constanța va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 26 mai 2010. Nr. 2.284. MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, categoria Ansamblu memorial, grupa „A”, a imobilului Peșterile „Sf. Apostol Andrei”, din satul/comuna Ion Corvin, județul Constanța Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 37/E/2010, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 2 lit. a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul Peșterile „Sf. Apostol Andrei”, din satul/comuna Ion Corvin, județul Constanța, se clasează ca monument istoric, categoria Ansamblu memorial, grupa „A”, cod în Lista monumentelor istorice CT-IV-a-A-20990, cu următoarele componente: — Peștera mare „Sf. Apostol Andrei”, cod CT-IV-m-A-20990.01; — Peștera mică „Sf. Apostol Andrei”, cod CT-IV-m-A-20990.02. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Constanța pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Constanța va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 1 iunie 2010. Nr. 2.288. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 454/5.VII.2010 7 ACTE ALE CASEI NAȚIONALE DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE ORDIN pentru modificarea Ordinului președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 438/2008 privind aprobarea condițiilor și documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializă în vederea intrării în reiatii contractuale pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate Având în vedere: — Referatul de aprobare nr. D.G. 798 al directorului general al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate; — art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 261/2010 privind aprobarea programelor naționale de sănătate pentru anul 2010; — Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Ăsigurări de Sănătate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2010, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 967/2009 pentru aprobarea Normelor privind condițiile și modalitatea de decontare a serviciilor de dializă, contractate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate cu furnizorii din sectorul privat, câștigători ai licitației naționale pentru centrele-pilot și alți furnizori privați de servicii de dializă, autorizați și evaluați în condițiile legii; — Ordinul ministrului sănătății nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de dializă publice și private, cu modificările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 438/2008 privind aprobarea condițiilor și documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializă în vederea intrării în relații contractuale pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 519 din 10 iulie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Anexa nr. 1 se modifică si se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. 2. Anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Direcțiile de specialitate din cadrul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate, precum și furnizorii de servicii medicale de dializă care intră în contract cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. București, 24 iunie 2010. Nr. 606.’ Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Nicolae Lucian Duță ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 438/2008) ADEZIUNEA PACIENTULUI Subsemnatul (a),..............................., pacient(ă) al (a) Centrului de Dializă..................tratat(ă) prin: — hemodializă convențională; — hemodiafiltrare intermitentă on-line*); — dializă peritoneală continuă; — dializă peritoneală automată*), posesor (posesoare) al (a) C.l. seria.......nr..........., eliberată de........la data de......., CNP.............. domiciliat(ă) în................, dializat(ă) cronic din data de....., solicit efectuarea ședințelor de dializă în Centrul de Dializă................., începând cu data de.......... Data Semnătura pacientului *) în această situație adeziunea va fi însoțită de referatul medical elaborat de medicul șef al centrului de dializă, din care să rezulte că sunt întrunite criteriile medicale aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2010, cu modificările și completările ulterioare, cu menționarea expresă a acestor criterii de includere. Referatul medical poate fi întocmit pentru maximum 7% din totalul bolnavilor tratați în centru pe tipuri de dializă (hemodializă și dializă peritoneală) și incluși în contract cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate, cu încadrarea în numărul de bolnavi aprobat pentru hemodiafiltrare intermitentă on-line, respectiv dializă peritoneală automată. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 454/5.VII.2010 Centrul de dializă de la care pleacă pacientul: Am luat cunoștință.......................................................................................................... Data.................’.............. Semnătura medicului șef/coordonator......................................................................................... Centrul de dializă la care pacientul solicită continuarea tratamentului: De acord, începând cu data de............................................ Data................................ Semnătura medicului sef/coordonator...................................... ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 438/2008) CONTRACT pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu între Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) și............................................................. Părțile contractante: Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), cu sediul în municipiul București, Calea Călărașilor nr. 248, sectorul 3, cont nr. RO02TREZ70027660520XXXXX, deschis la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București, cod fiscal nr. 11697800, reprezentată legal prin președinte............................................................. Și .’.........................................(Furnizorul), cu sediul în.........................., cont nr........, deschis la ..........., cod unic de înregistrare nr................. reprezentată legal prin................ Având în vedere: — art. 246 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 261/2010 privind aprobarea programelor naționale de sănătate pentru anul 2010; — Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate în anul 2010, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 438/2008 privind aprobarea condițiilor și documentelor necesare furnizorilor de servicii medicale de dializă în vederea intrării în relații contractuale pentru furnizarea de servicii de dializă în regim ambulatoriu cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 967/2009 pentru aprobarea Normelor privind condițiile și modalitatea de decontare a serviciilor de dializă, contractate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate cu furnizorii din sectorul privat, câștigători ai licitației naționale pentru centrele-pilot, și alți furnizori privați de servicii de dializă, autorizați și evaluați în condițiile legii; — Ordinul ministrului sănătății nr. 1.718/2004 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de dializă publice și private, cu modificările ulterioare, CNAS și Furnizorul au încheiat prezentul contract pentru furnizarea serviciilor, în următorii termeni și condiții: Contractul este format din: — partea 1 — Volumul estimat de servicii; — partea a 2-a — Prevederi operaționale; — anexe: — anexa A — Condiții suspensive; — anexa B — Descrierea centrului. Fiecare parte și anexă la prezentul contract fac parte integrantă din prezentul contract. PARTEA 1 Volumul estimat de servicii I. Bolnavi beneficiari ai „Programului național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică” contractați Tabelul de mai jos prezintă volumul estimat de servicii corespunzător perioadei contractate (astfel cum este definit în partea a 2-a a prezentului contract). Volumul contractat Valoarea contractată Serviciul estimat estimată --- lei --- Nr. de bolnavi pentru hemodializă convențională Nr. de ședințe de hemodializă convențională Nr. de bolnavi pentru hemodiafiltrare intermitentă on-line Nr. de ședințe de hemodiafiltrare intermitentă on-line Nr. de bolnavi pentru dializă peritoneală continuă Nr. de bolnavi pentru dializă peritoneală automată Valoarea totală a contractului pentru perioada.................. este de.........................................................lei, dintre care:.lei pentru hemodializă și ...... lei pentru dializă peritoneală, calculată la tarifele prevăzute la clauzele 6.1.1, 6.1.2, 6.1.3 și 6.1.4, respectiv 472 lei/ședința de hemodializă convențională, 536 lei/ședința de hemodiafiltrare intermitentă on-line, 50.800 lei pentru dializă peritoneală continuă — tarif/pacient/an și 63.500 lei pentru dializă peritoneală automată — tarif/pacient/an. II. Modificări ale volumului estimat A. Furnizorul trebuie să aibă o capacitate suficientă pentru furnizarea volumului estimat de servicii pentru pacienții asigurați în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 454/5.VII.2010 9 B. Volumul efectiv al serviciilor furnizate conform prezentului contract depinde de numărul de servicii solicitate Furnizorului pentru pacienții asigurați în sistemul de asigurări sociale de sănătate, sub condiția plafonului de plăți, conform clauzei 6.4. C1. în cazul în care pe durata executării contractului există situația în care un bolnav constant a întrerupt tratamentul (transplant renal, deces sau alte cauze de ieșire din program) și se vacantează un loc în centrul de dializă, Furnizorul va notifica CNAS despre această situație în primele 5 zile de la întreruperea tratamentului. C2. în cazul în care pe durata executării contractului Furnizorul primește noi adeziuni de la bolnavii nou-incluși în Programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică, pentru efectuarea dializei în centru, Furnizorul va notifica CNAS despre aceste solicitări, va preciza că este un bolnav nou-introdus pe un post vacantat prin ieșirea din Programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică (transplant renal, deces sau alte cauze de ieșire din program) sau că este un bolnav nou-introdus pe un loc liber creat prin transferul definitiv al unui bolnav constant într-un alt centru care are un loc vacantat, îl va raporta ca bolnav nou-tratatîn centru, cu încadrarea în numărul total de bolnavi contractat pe tipuri de dializă și în valoarea de contract și va informa CNĂS dacă poate sau nu să onoreze această cerere. C3. în cazul în care un pacient constant al unui centru de dializă își exprimă adeziunea de a se transfera definitiv în alt centru de dializă, acest lucru se poate realiza numai în limita numărului de bolnavi contractat pe terapia respectivă de centrul în care se transferă bolnavul și a valorii de contract pe acel tip de dializă. 04. în situații justificate (un centru de dializă nu mai îndeplinește condițiile pentru furnizare de servicii de dializă în sistemul de asigurări sociale de sănătate, schimbarea de domiciliu a unui bolnav inclus în program etc.), părțile pot conveni să majoreze serviciile furnizate în baza acestui contract prin încheierea unui act adițional, cu încadrarea în limita numărului de pacienți cuprinși în Programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică și a fondurilor aprobate cu această destinație prin buget, în anul în curs. Furnizorul este obligat să notifice CNAS despre aceste situații justificate. Actul adițional pentru aceste situații se încheie în urma analizei de la nivelul CNAS privind încadrarea în limita numărului de pacienți cuprinși în Programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică și a fondurilor aprobate cu această destinație. C5. Până la întocmirea actului adițional prevăzut la pct. C4, Furnizorul nu va raporta bolnavii nou-incluși, iar CNAS nu va deconta serviciile prestate de Furnizor pentru pacienții existenți în Programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică de la care a primit noi adeziuni. D. Furnizorul acceptă riscul ca cererea de servicii să fie mai mică decât volumul estimat, situație în care CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat. CNAS va plăti Furnizorului tariful contractual, stabilit potrivit clauzelor 6.1.1, 6.1.2, 6.1.3 și 6.1.4, pentru toate serviciile furnizate până la plafonul prevăzut în clauza 6.4 — partea a 2-a, dar nu își asumă nicio obligație de a garanta că volumul serviciilor solicitate va atinge întotdeauna volumul estimat. PARTEA a 2-a Prevederi operaționale 1. Definiții 1.1. în scopul interpretării prezentului contract: Caz de forță majoră înseamnă orice eveniment independent de voința părților, excepțional și imprevizibil și în afara puterii de control al părții care îl invocă, al cărui efect nu a putut fi evitat și care afectează substanțial executarea obligațiilor părții conform prezentului contract. Cazurile de forță majoră includ, fără a se limita la, următoarele: a) cutremure; b) explozii, incendii sau inundații (cu excepția celor cauzate de Furnizor); c) contaminare nucleară, chimică sau biologică (cu excepția celor cauzate de Furnizor); d) bombe neexplodate sau alte muniții ori descoperirea unor vestigii arheologice sau antice; e) război sau război civil (fie declarat sau nedeclarat) ori conflicte armate, invazii, blocade și embargouri; f) revoltă civilă sau tulburare ori rebeliune; g) orice act terorist sau amenințare credibilă privind un act terorist asupra Furnizorului ori a unităților sale; sau h) greve ori alte acțiuni industriale la nivel național. Data intrării în vigoare este data prevăzută în clauza 3, la care prezentul contract intră în vigoare. Data încetării are înțelesul prevăzut în clauza 2. Data semnării este data la care prezentul contract este semnat de ambele părți. Garanția de bună execuție înseamnă o garanție constituită de către Furnizor în favoarea CNAS pentru îndeplinirea serviciilor conform prezentului contract, sub formă de: (i) depozit în numerar într-un cont în lei în favoarea CNAS, la o bancă comercială română sau o bancă comercială internațională având o sucursală în România, acceptabilă pentru CNĂS; (ii) scrisoare de garanție bancară necondiționată, irevocabilă, independentă și plătibilă la prima cerere, fără beneficiul de discuțiune și diviziune, într-o formă rezonabil acceptabilă pentru CNAS, emisă de o bancă comercială înregistrată în România sau de o bancă comercială internațională având o sucursală în România, acceptabilă pentru CNAS; sau (iii) orice modalitate care să îmbine cele prezentate mai sus, valabilă pe durata contractului și reînnoită pentru orice modificare apărută în derularea acestuia și pe o durată de 30 de zile de la data încetării prezentului contract, în cuantum de 5% din valoarea estimată a serviciilor de dializă pentru perioada respectivă, în valoare de........lei. Furnizorul înseamnă prestatorul de servicii definit potrivit prezentului contract. Legile includ toate actele normative ale Parlamentului României, acte ale Guvernului României, precum și toate reglementările și hotărârile Guvernului mai jos amintite și reglementările cu caracter juridic ale autorităților publice, municipale și ale altor autorități competente, care afectează în orice mod sau sunt aplicabile serviciilor, astfel cum acestea ar putea fi modificate, completate, înlocuite și/sau republicate din când în când. Materiale înseamnă toate materialele și documentația furnizată de către Furnizor pentru îndeplinirea serviciilor. Norme de dializă înseamnă regulamentul de organizare și funcționare al unităților de dializă, cu anexele aferente, precum și Ghidul de bună practică, astfel cum acestea sunt aprobate prin ordin al ministrului sănătății. Servicii înseamnă pachetul complet de servicii de dializă, incluse în pachetul de bază, cuprins în normele de dializă, care include servicii de hemodializă: hemodializă convențională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line și servicii de dializă peritoneală: continuă sau automată, precum și furnizarea medicamentelor și materialelor sanitare specifice, ce urmează a fi efectuate de către Furnizor în regim ambulatoriu pentru pacienții asigurați în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, inclusiv transportul nemedicalizat al pacienților hemodializați prin hemodializă convențională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line de la și la domiciliul pacienților și transportul lunar al medicamentelor și materialelor sanitare specifice dializei peritoneale continue sau automate la domiciliul pacienților. Serviciile de dializă cuprind: a) serviciul de hemodializă, convențională și hemodiafiltrarea intermitentă on-line: medicamente și materiale sanitare specifice, investigații de laborator, toate cheltuielile necesare realizării serviciului medical de hemodializă și transportului 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 454/5.VII.2010 nemedicalizat al bolnavilor de la domiciliul acestora la unitatea sanitară și retur, excepție făcând copiii cu vârsta cuprinsă între 0 și 18 ani și persoanele cu vârsta de peste 18 ani cu nanism, care nu pot fi preluate în centrele de dializă de adulți, în vederea efectuării dializei în unitățile sanitare situate în alt județ decât cel de domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportă din fondul alocat asistenței medicale de urgență și transport sanitar, în condițiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010; b) serviciul de dializă peritoneală, continuă și automată: medicamente și materiale sanitare specifice, investigații de laborator și transportul lunar al medicamentelor și materialelor sanitare specifice dializei peritoneale la domiciliul pacienților. Tariful contractual înseamnă tariful plătibil de către CNAS Furnizorului pentru serviciile furnizate, conform clauzei 6 — partea a 2-a. Volumul estimat înseamnă volumul estimat al serviciilor ce urmează să fie furnizate de către Furnizor în condițiile prezentului contract. Zi lucrătoare înseamnă o zi (dar nu sâmbăta sau duminica, în condițiile în care prin acte normative nu se stabilește altfel) în care băncile sunt deschise în mod normal pentru activitatea bancară în România. 1.2. Titlurile articolelor din prezentul contract au doar scopul de a înlesni citirea și nu vor afecta interpretarea acestuia. 1.3. în cazul unor neconcordanțe în ceea ce privește termenii prezentului contract, acestea vor fi soluționate ținându-se cont de următoarea ordine: a) prezentele clauze, incluse în această parte a 2-a; b) toate celelalte părți, în ordinea numerotării. 2. Durata contractului 2.1. Sub rezerva clauzei 3, obligațiile Furnizorului în baza prezentului contract se vor naște la data intrării în vigoare. 2.2. Durata prezentului contract este de la data intrării în vigoare și până la ......... și poate fi prelungită prin acte adiționale, în limita creditelor aprobate prin buget pentru anul respectiv, în condițiile respectării dispozițiilor legale în vigoare. 3. Condiții suspensive 3.1. Data intrării în vigoare a prezentului contract este data la care CNAS confirmă primirea, într-o formă și conținut acceptabile, a tuturor documentelor și dovezilor care atestă îndeplinirea de către Furnizor a tuturor condițiilor suspensive prevăzute în anexa A. Data intrării în vigoare nu poate fi mai târziu de 15 zile lucrătoare de la data semnării, dacă părțile nu convin altfel. 3.2. Nedepunerea tuturor documentelor și dovezilor care atestă îndeplinirea de către Furnizor a tuturor condițiilor suspensive prevăzute în anexa A, în termenul prevăzut la clauza 3.1, atrage rezilierea de drept a prezentului contract. 4. Locația serviciilor 4.1. Furnizorului i se solicită să furnizeze servicii în Centrul , cu sediul în..................... 5. Obligațiile părților 5.1. Furnizorul: a) va depune toată diligențele și va acționa pe toată durata prezentului contract în conformitate cu cele mai înalte principii și standarde profesionale; b) va respecta și se va conforma tuturor legilor aplicabile; c) va furniza serviciile în conformitate cu toate normele, incluzând, fără a se limita la normele de dializă, standardele, legile și reglementările privind evaluarea, certificarea sau licențierea medicală a furnizorilor de servicii medicale privind operarea centrelor de dializă ori furnizarea serviciilor și va utiliza numai medicamente și materiale sanitare, aparatură și echipament aferent autorizate pentru a fi utilizate în România; pentru a evita orice îndoială, orice norme de evaluare, certificare sau licențiere medicală ulterioare datei prezentului contract vor fi aplicabile Furnizorului; d) va furniza serviciile pacienților asigurați cuprinși în Programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică, care optează pentru efectuarea tratamentului în centru, fără niciun fel de discriminare, folosind metodele cele mai eficiente de tratament, în limita numărului de bolnavi pe tipuri de dializă și a valorii de contract; e) va furniza serviciile pacienților titulari ai cârdului european de asigurări de sănătate, ai certificatului provizoriu de înlocuire a acestuia, emise în aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariați și cu familiile acestora care se deplasează în cadrul Comunității și a Regulamentului (CEE) nr. 574/72 al Consiliului din 21 martie 1972 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu salariații și cu membrii familiilor acestora care se deplasează în interiorul Comunității de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European, în perioada de valabilitate a cârdului și în aceleași condiții ca pentru persoanele asigurate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate din România, urmând a evidenția și raporta distinct caselor de asigurări sociale de sănătate serviciile medicale acordate acestei categorii de persoane; f) va solicita documente care să ateste că pacienții sunt asigurați în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate; g) va pregăti și va depune la autoritățile relevante rapoartele cerute de normele de dializă și de alte legi aplicabile; h) va angaja personalul de specialitate în proporție cu cerințele minimale de personal prevăzute în normele de dializă și va asigura instruirea tehnică corespunzătoare a acestuia pentru utilizarea echipamentelor din dotare; i) va respecta atât criteriile medicale de calitate prevăzute în normele de dializă, cât și criteriile de calitate a serviciilor de dializă, în conformitate cu art. 238 și 239 din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare; j) va crea, va implementa, va documenta și va menține un sistem de control intern al calității; k) va oferi relații asiguraților despre serviciile acordate, precum și despre modul în care vor fi furnizate acestea și va acorda consiliere în scopul prevenirii îmbolnăvirilor și al păstrării sănătății; I) va respecta confidențialitatea prestației medicale; m) va respecta normele de raportare a bolilor, conform prevederilor legale în vigoare; n) va stabili programul de activitate și îl va afișa la loc vizibil și va stabili programul de activitate și sarcinile de serviciu pentru personalul angajat; o) va anunța CNAS despre orice modificare a datelor privind Furnizorul, astfel cum au fost trimise către CNAS; p) va informa pacienții cu privire la pachetul de servicii de bază și la obligațiile sale în relație contractuală cu CNAS, precum și la obligațiile pacienților referitoare la actul medical; q) va permite personalului CNAS și caselor de asigurări de sănătate verificarea scriptică și faptică a modului de îndeplinire a obligațiilor contractuale asumate de acesta în baza prezentului contract; r) va răspunde de efectuarea și de calitatea transportului nemedical al pacienților pentru hemodializă (hemodializă convențională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line), cuprinși în prezentul contract, precum și de transportul lunar al medicamentelor și materialelor sanitare pentru pacienții cu dializă peritoneală (continuă sau automată), cuprinși în prezentul contract; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 454/5.VII.2010 11 s) va organiza evidența indicatorilor de performanță ai tratamentului elaborați de comisia de specialitate a Ministerului Sănătății și va raporta datele on-line la Registrul renal român în formatul cerut de acesta; t) va transmite lunar caselor de asigurări de sănătate, în original (două exemplare) și în format electronic, în formatul solicitat de CNAS, cu respectarea confidențialității datelor, declarația de servicii lunară, în primele 3 zile lucrătoare ale lunii următoare celei pentru care se face raportarea; u) va transmite caselor de asigurări de sănătate raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) și anuale privind indicatorii realizați, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea; v) va respecta prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale legislației subsecvente în acest domeniu; x) va anunța în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, centrul de dializă de la care a plecat pacientul. 5.2. Furnizorul privat de servicii de dializă nu are obligația de a furniza servicii de dializă în sistem de internare. Includerea de pacienți noi în cadrul programului pentru tratament specific va fi realizată conform prevederilor Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de dializă publice și private, aprobat prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.718/2004, cu modificările ulterioare. 5.3. CNAS, prin reprezentanții săi, respectiv casele de asigurări de sănătate: a) va monitoriza activitatea și calitatea serviciilor efectuate de Furnizor, incluzând, dar fără a se limita la monitorizarea sistemului de control intern al calității și evidențele Furnizorului; b) va urmări derularea prezentului contract și modul de îndeplinire a obligațiilor asumate de Furnizor; c) va deconta Furnizorului serviciile contractate și prestate, pe baza facturii însoțite de declarația de servicii lunară privind activitatea realizată, în urma verificării și validării acestora de către casa de asigurări de sănătate; d) va monitoriza numărul serviciilor medicale furnizate de Furnizor; trimestrial se reevaluează volumul serviciilor, ținându-se cont de serviciile furnizate în trimestrul respectiv, proporțional cu perioada de contract rămasă de executat; e) va verifica scriptic și faptic modul de îndeplinire a obligațiilor contractuale asumate de Furnizor în baza prezentului contract. 6. Plata 6.1. Plata serviciilor 6.1.1. Pentru bolnavii care sunt supuși tratamentului de hemodializă convențională, CNAS decontează serviciile medicale prin tarif/ședință de hemodializă convențională de 472 lei, în funcție de numărul de ședințe de hemodializă efectuate (tariful hemodializei convenționale) și în limita maximului de ședințe stabilit prin ordin al președintelui CNAS. 6.1.2. Pentru bolnavii care sunt supuși tratamentului de hemodiafiltrare intermitentă on-line, CNAS decontează serviciile medicale prin tarif/ședință de hemodiafiltrare intermitentă on-line de 536 lei, în funcție de numărul de ședințe de hemodializă efectuate (tariful hemodiafiltrării intermitente on- line) și în limita maximului de ședințe stabilit prin ordin al președintelui CNAS. Hemodiafiltrarea intermitentă on-line este indicată (maximum 7% din totalul bolnavilor hemodializați și cu încadrarea în numărul de bolnavi cu hemodiafiltrare intermitentă on-line prevăzut în Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010, cu modificările și completările ulterioare) următoarelor categorii de bolnavi: a) bolnavi la care țintele de eficiență a dializei (eKt/V >/= 1,4 sau fosfatemie < 5,5 mg/dl) nu pot fi atinse 3 luni consecutive; b) bolnavi tineri cu șanse mari de supraviețuire prin dializă, dar cu șanse mici de transplant renal; c) bolnavi cu polineuropatie „uremică” în ciuda tratamentului eficient prin hemodializă convențională; d) bolnavi cu comorbidități cardiovasculare sau cu diabet zaharat. 6.1.3. Pentru bolnavii care sunt supuși tratamentului de dializă peritoneală continuă, CNAS va deconta o sumă în funcție de numărul de bolnavi cu dializă peritoneală și tariful/bolnav cu dializă peritoneală continuă de 50.800 lei (tariful dializei peritoneale continue), în limita valorii de contract. 6.1.4. Pentru bolnavii care sunt supuși tratamentului de dializă peritoneală automată, CNAS va deconta o sumă în funcție de numărul de bolnavi cu dializă peritoneală și tariful/bolnav cu dializă peritoneală automată de 63.500 lei (tariful dializei peritoneale automate), în limita valorii de contract. Dializa peritoneală automată este indicată (maximum 7% din totalul bolnavilor dializați peritoneal și cu încadrarea în numărul de bolnavi cu dializă peritoneală automată prevăzut în Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 264/407/2010, cu modificările și completările ulterioare, următoarelor categorii de bolnavi dializați peritoneal: a) bolnavi la care țintele de eficiență a dializei peritoneale continue ambulatorii (Kt/Vuree < 1,7; clearance creatinină 60 l/săptămână sau ultrafiltrat < 1.000 ml/24 de ore ori absent sau negativ după un schimb de 4 ore cu dextroză 4,25%) nu pot fi atinse 3 luni consecutive; b) copii preșcolari la care hemodializă și dializa peritoneală continuă ambulatorie sunt dificil de aplicat din punct de vedere tehnic și cu multiple posibile accidente și complicații; c) bolnavi cu hernii sau eventrații abdominale care nu suportă presiunea intraabdominală crescută din DPCA; d) bolnavi dializați care pot și vor să urmeze studiile școlare și universitare; e) bolnavi dializați care pot și vor să presteze activitate profesională; f) bolnavi cu dizabilități care nu își pot efectua schimburile manuale de dializă peritoneală continuă ambulatorie și la care familia sau asistența la domiciliu poate efectua conectarea și deconectarea de la aparatul de dializă peritoneală automată. 6.1.5. Furnizorul ia la cunoștință și consimte că fiecare tarif acoperă toate costurile suportate de Furnizor în legătură cu prestarea serviciilor, incluzând, dar fără a se limita la echipament, personal, consumabile medicale, produse farmaceutice (inclusiv EPO atunci când este prescris medical), întreținere, utilități și orice transport necesar pentru personalul medical și/sau echipament de la/la domiciliul pacienților dializați peritoneal (continuu sau automat), respectiv transportul nemedicalizat al pacienților hemodializați (hemodializă convențională sau hemodiafiltrare intermitentă on-line) de la/la domiciliul asiguratului, și nicio altă plată suplimentară nu va fi făcută de către CNAS. 6.1.6. CNAS va plăti tariful contractual pentru serviciile furnizate bolnavilor asigurați în sistemul de asigurări sociale de sănătate și cuprinși în Programul național de supleere a funcției renale la bolnavii cu insuficiență renală cronică. Tariful pentru hemodializă include toate cheltuielile aferente acestui serviciu, inclusiv cheltuielile pentru medicamente [agenți stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracționate sau nefracționate, chelatori ai fosfaților (sevelamer), agoniști ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], investigații de laborator, materiale sanitare specifice, precum și transportul dializațilorde la domiciliul acestora până la centrul de dializă și retur, cu 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 454/5.VII.2010 excepția cheltuielilor aferente serviciilor de transport al copiilor cu vârsta cuprinsă între 0 — 18 ani și al persoanelor cu vârsta de peste 18 ani cu nanism, care nu pot fi preluate în centrele de dializă de adulți, în vederea efectuării dializei în unitățile sanitare situate în alt județ decât cel de domiciliu al persoanei respective, pentru care transportul se suportă din fondul alocat asistenței medicale de urgență și transport sanitar, în condițiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a contractului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010. Tariful pentru dializa peritoneală include cheltuielile aferente medicamentelor specifice [agenți stimulatori ai eritropoiezei (epoetin, darbepoetin), preparate de fier, heparine fracționate sau nefracționate, chelatori ai fosfaților (sevelamer), agoniști ai receptorilor vitaminei D (alfa calcidol, calcitriol, paricalcitol), calcimimetice (cinacalcet)], investigațiilor de laborator, materialelor sanitare specifice, precum și transportului lunar al medicamentelor și al materialelor sanitare la domiciliul pacienților. 6.1.7. Fondurile contractate pe tip de terapie (hemodializă și dializă peritoneală) nu se pot utiliza pentru alt tip de de terapie și se vor deconta numai în limita fondurilor contractate pe tip de terapie (hemodializă și dializă peritoneală). 6.1.8.1. La regularizarea trimestrială, tariful pentru bolnavul cu dializă peritoneală continuă se poate modifica, în funcție de ponderea relativă a acestei metode de tratament, în limita bugetului aprobat, după cum urmează: a) dacă raportul: numărul de bolnavi cu dializă peritoneală continuă/(numărul de bolnavi cu dializă peritoneală continuă + numărul de bolnavi cu hemodializă convențională) este <20%, tariful pentru dializă peritoneală continuă/an este de 50.800 lei; b) dacă raportul: numărul de bolnavi cu dializă peritoneală continuă/(numărul de bolnavi cu dializă peritoneală continuă + numărul de bolnavi cu hemodializă convențională) este 20%— 24,9%, tariful pentru dializă peritoneală continuă/an este de 54.000 lei; c) dacă raportul: numărul de bolnavi cu dializă peritoneală continuă/(numărul de bolnavi cu dializă peritoneală continuă + numărul de bolnavi cu hemodializă convențională) este >/= 25%, tariful pentru dializă peritoneală continuă/an este de 56.400 lei. 6.1.8.2. Dacă pe durata derulării prezentului contract ponderea numărului de bolnavi cu dializă peritoneală scade sub 20%, respectiv 25%, tariful pentru bolnavii cu dializă peritoneală continuă se va ajusta lunar corespunzător serviciilor realizate. 6.2. Modalitățile de plată 6.2.1. Furnizorul va depune la casele de asigurări de sănătate declarații de servicii lunare, în formatul prevăzut prin ordin al președintelui CNAS, care vor include tipul și volumul serviciilor furnizate bolnavilor asigurați în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru luna anterioară, incluzând numărul bolnavilor dializați pe tipuri de dializă și prevăzând suma ce urmează a fi plătită de către CNAS. Această sumă va fi în funcție de: (i) numărul ședințelor de hemodializă convențională înmulțite cu tariful hemodializei convenționale; (ii) numărul ședințelor de hemodiafiltrare intermitentă on-line înmulțite cu tariful hemodiafiltrării intermitente on-line; (iii) numărul bolnavilor supuși dializei peritoneale continue tratați multiplicat cu 1/12 (o douăsprezecime) din tariful dializei peritoneale continue; și (iv) numărul bolnavilor supuși dializei peritoneale automate tratați multiplicat cu 1/12 (o douăsprezecime) din tariful dializei peritoneale automate, cu următoarele excepții: 6.2.1.1. bolnavul tratat prin ambele proceduri (hemodializă și dializă peritoneală), la care numărul de zile în care s-au efectuat ședințe de hemodializă (plătite la tarif/ședință) se scade din numărul de zile din lună cu dializă peritoneală (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. de zile cu dializă peritoneală); 6.2.1.2. bolnavul care începe tratamentul de dializă peritoneală în altă zi decât data de întâi a lunii, pentru care tariful dializei peritoneale devine tarif pe bolnav pe zi și se calculează astfel: tariful dializei peritoneale împărțit la 365 de zile x numărul de zile în care s-a efectuat dializa peritoneală (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. de zile cu dializă peritoneală); 6.2.1.3. bolnavul cu dializă peritoneală continuă sau automată care decedează în decursul lunii de tratament, pentru care calculul se face pentru numărul de zile în care a efectuat dializă peritoneală; 6.2.1.4. bolnavul cu hemodializă care schimbă modalitatea de tratament în cursul lunii va fi decontat prin tariful/ședință aferent tipului de hemodializă efectuat, cu încadrarea în numărul lunar de ședințe de hemodializă; 6.2.1.5. bolnavul cu dializă peritoneală care schimbă modalitatea de tratament în cursul lunii va fi decontat prin tariful/bolnav/zi aferent tipului de dializă peritoneală efectuat, cu încadrarea în valoarea de contract pe tipul de terapie. 6.2.2. Furnizorul are obligația ca în termen de 3 zile lucrătoare ale lunii următoare să depună declarația de servicii privind serviciile furnizate în timpul lunii anterioare la casele de asigurări de sănătate, care o vor transmite CNAS în 4 zile lucrătoare. CNAS va notifica în scris observațiile sale în 5 zile lucrătoare de la primirea în original și validarea declarației de servicii lunare de la casele de asigurări de sănătate. Furnizorul va emite o factură în lei pentru suma prevăzută în notificarea transmisă de CNAS. în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii, CNAS va efectua plata în contul deschis de Furnizor la Trezoreria Statului, potrivit indicațiilor de pe factura emisă de acesta. 6.2.2.1. Netransmiterea de către furnizor a documentelor menționate la pct. 6.2.2 exonerează CNAS de obligația plății pentru luna respectivă. 6.2.2.2. Nerespectarea de către Furnizor a termenului menționat la pct. 6.2.2, precum și existența unor erori în raportare vor atrage decalarea termenului de plată cu un număr de zile lucrătoare egal cu numărul zilelor cu care Furnizorul a depășit termenul. 6.2.3. în condițiile în care Furnizorul nu îndeplinește obligațiile prevăzute la clauza 5.1 lit. i), valoarea de contract se diminuează corespunzător în funcție de numărul de servicii care nu au respectat aceste criterii. 6.3. Finanțare 6.3.1. Plățile de la CNAS pentru serviciile furnizate conform prezentului contract sunt sub condiția aprobării bugetului anual al CNAS. _ 6.3.2. în cazul în care: a) bugetul anual al CNAS nu este aprobat în termen de 90 de zile lucrătoare de la începutul anului calendaristic; sau b) CNAS stabilește că este o alocație bugetară insuficientă în bugetul său anual pentru a finanța serviciile, conform prezentului contract, orice parte poate înceta prezentul contract în conformitate cu clauza 10 sau părțile pot conveni un volum mai mic de servicii. 6.4. Plafonul aplicabil plăților făcute de către CNAS 6.4.1. Plata totală ce poate fi făcută de către CNAS este de ..........lei, din care:...lei pentru hemodializă, calculată ca suma dintre volumul estimat total al ședințelor de hemodializă convențională înmulțit cu tariful hemodializei convenționale, respectiv....................... lei, și volumul estimat total al ședințelor de hemodiafiltrare intermitentă on-line înmulțit cu tariful hemodiafiltrării intermitente on-line, respectiv ......... lei, și ...... lei pentru dializă peritoneală, calculată ca suma dintre volumul estimat total al pacienților dializați peritoneal continuu înmulțit cu tariful dializei peritoneale continue, respectiv.lei, și volumul estimat total al pacienților dializați peritoneal automat înmulțit cu tariful dializei peritoneale automate, respectiv.lei. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 454/5.VII.2010 13 6.4.2. Plata totală maximă efectuată de către CNAS poate crește în cazul în care părțile convin să majoreze volumul estimat, astfel cum este prevăzut în partea 1. 6.4.3. în situația în care cererea de servicii este mai mică decât volumul estimat, CNAS va deconta serviciile ce fac obiectul prezentului contract la nivelul realizat. 6.5. Interzicerea plăților neoficiale Furnizorului nu îi este permis să solicite sau să accepte orice plăți neoficiale de la pacienții asigurați în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate. 7. Garanția de bună execuție Pe durata prezentului contract, precum și pentru o perioadă de 30 de zile calendaristice după data încetării contractului, Furnizorul va menține în vigoare și pentru întreaga sumă garanția de bună execuție, indiferent dacă CNAS a înaintat sau nu cereri de plată în baza acestei garanții de bună execuție. CNAS poate înainta cereri de plată în baza acestei garanții de bună execuție pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale de către Furnizor. CNAS va notifica Furnizorului în scris, cu 5 zile înainte de emiterea cererii de plată, Furnizorul având la dispoziție 30 de zile calendaristice pentru a remedia încălcarea. 8. Despăgubiri 8.1. Furnizorul despăgubește CNAS, precum și directorii, angajații și asigurații CNAS împotriva oricărei pretenții rezultând din toate acțiunile, procedurile, litigiile, reclamațiile și cererile, de orice natură, incluzând, dar fără a se limita la, orice pretenție, obligație, pierdere sau prejudiciu cu privire la: a) rănirea sau moartea oricărei persoane; și b) pierderea sau prejudicierea oricărei proprietăți, rezultând în orice mod din încălcarea de către Furnizor a obligațiilor sale din prezentul contract, ca urmare a unei acțiuni sau omisiuni cu intenție ori din neglijență sau a oricărei acțiuni contrare legii a Furnizorului ori a oricărui membru al personalului salarizat sau contractat de către Furnizor în cursul furnizării serviciilor. 8.2. Despăgubirile prevăzute în prezenta clauză nu sunt prevăzute cu scopul de a înlocui sau de a limita orice drept al CNAS, angajaților acestuia sau al pacienților de a cere orice despăgubire sau contribuție. 8.3. Despăgubirile prevăzute în prezenta clauză au caracter permanent și sunt separate și independente de celelalte obligații ale părților și, de asemenea, subzistă încetării prezentului contract. 8.4. Furnizorul trebuie să îndeplinească și să respecte toate obligațiile și cerințele legale în legătură cu statutul său și cu angajații săi, incluzând, dar fără a se limita la, plata tuturor taxelor, salariilor și îndatoririlor, precum și obținerea și menținerea în vigoare a tuturor asigurărilor necesare. 9. Asigurare 9.1. De la data intrării în vigoare a prezentului contract, Furnizorul va încheia o poliță de asigurare de răspundere civilă pentru o sumă asigurată de cel puțin..........euro pe an (sau pentru orice altă valoare aprobată prin ordin al președintelui CNAS pentru furnizorii de servicii către CNAS), pentru astfel de riscuri și în astfel de termeni și condiții, cu un asigurător autorizat de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor. Polița de asigurare va fi în vigoare pentru o perioadă de 6 luni după data încetării prezentului contract. 9.2. Furnizorul va plăti primele de asigurare, în mod prompt, și va îndeplini toate cerințele necesare pentru a menține în vigoare toate asigurările prevăzute în clauza 9.1. 9.3. Furnizorul se va asigura că toți membrii personalului său medical și farmaceutic îndeplinesc cerințele de asigurare de răspundere civilă aplicabile lor. 9.4. Furnizorul nu va acționa și nu va omite să acționeze în niciun fel care ar putea determina anularea, anulabilitatea sau imposibilitatea de executare a oricărei asigurări solicitate conform prezentei clauze. 10. încetarea și forța majoră Denunțare unilaterală 10.1. CNAS poate înceta prezentul contract în orice moment și la discreția sa prin trimiterea către Furnizor a unei notificări scrise cu șaizeci (60) de zile calendaristice înainte de încetarea prezentului contract, contractul fiind desființat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere și fără îndeplinirea vreunei alte formalități prealabile. încetarea de către CNAS 10.2. CNAS poate înceta imediat, prin notificare către Furnizor, prezentul contract, dacă Furnizorul încalcă una dintre obligațiile sale conform prezentului contract, iar o astfel de încălcare nu este remediată în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii unei notificări de la CNAS arătând obligația încălcată, contractul fiind desființat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere și fără îndeplinirea vreunei alte formalități prealabile. Pe perioada de la încălcarea oricărei obligații până la remediere sau încetare, CNAS are dreptul să deducă din sumele datorate Furnizorului pentru servicii penalități pe zi egale cu majorările ce se aplică pentru întârzierea plății impozitelor către stat. 10.3. CNAS poate înceta prezentul contract, în orice moment, prin notificare către Furnizor, fără a afecta orice alte drepturi, în cazul în care: (i) Furnizorul este în stare de insolvență și/sau în orice formă de faliment, lichidare fără faliment, insolvabilitate sau procedura dizolvării este inițiată în legătură cu Furnizorul ori de către Furnizorul însuși; sau (ii) organele în drept ridică autorizația sanitară de funcționare, valabilitatea acesteia expiră sau evaluarea Furnizorului încetează, prezentul contract fiind desființat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere și fără îndeplinirea vreunei alte formalități prealabile. Drepturile prevăzute în prezenta clauză sunt suplimentare față de orice alte drepturi și pot fi exercitate chiar dacă nu a avut loc nicio încălcare a prezentului contract. încetarea de către Furnizor 10.4. Furnizorul poate înceta prezentul contract prin notificare către CNAS dacă: a) CNAS nu a efectuat plata, prin încălcarea clauzei 6, în termen de 60 de zile calendaristice de la data la care factura a fost emisă de către Furnizor; și b) încălcarea prevăzută la lit. a) nu este remediată în termen de 60 de zile calendaristice de la data primirii notificării de la Furnizor, contractul fiind desființat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere și fără îndeplinirea vreunei alte formalități prealabile. Obligațiile Furnizorului la încetarea contractului 10.5. Imediat, odată cu încetarea prezentului contract, Furnizorul: a) va lua toate măsurile pentru a diminua orice pierdere rezultată din încetare; și b) va livra către CNĂS orice documentație pusă la dispoziția Furnizorului de către CNAS sau întocmită de către Furnizor în baza prezentului contract, fie că această documentație este în curs de a fi întocmită în baza prezentului contract, fie că este finalizată de către Furnizor la data încetării și nu a fost pusă la dispoziția CNAS, și va asigura că este în măsură să acționeze, în același mod, în privința oricărei astfel de documentații pregătite de orice furnizor subcontractat de către Furnizor. O astfel de documentație poate include documente medicale, administrative și orice alte documente prevăzute și permise de către lege. Plata la încetarea contractului 10.6. Dacă CNAS încetează prezentul contract conform clauzei 10.1 sau Furnizorul încetează prezentul contract conform clauzei 10.4, CNAS va fi răspunzătoare doar pentru 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 454/5.VII.2010 plata serviciilor prestate până la data încetării prezentului contract. 10.7. Dacă CNAS încetează prezentul contract conform clauzei 10.2 sau clauzei 10.3, CNĂS va fi răspunzătoare doar pentru plata serviciilor prestate până la data încetării prezentului contract. Pentru costurile suportate de către CNAS în legătură cu încetarea prezentului contract, CNAS va executa garanția de bună execuție. Condiții suspensive aplicabile plății la încetarea contractului 10.8. Este o condiție suspensivă la orice plată către Furnizor a oricărei sume datorate la data încetării ca Furnizorul să îndeplinească obligațiile sale conform clauzei 10.5. 10.9. încetarea prezentului contract nu va prejudicia sau afecta drepturile dobândite, pretențiile cu privire la răspunderea oricărei părți potrivit prezentului contract. Forța majoră 10.10. Un caz de forță majoră exonerează de răspundere partea care îl invocă, cu condiția ca cealaltă parte să fie informată în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care un astfel de eveniment a apărut. Fiecare parte are dreptul să solicite părții care invocă un caz de forță majoră să prezinte un certificat emis de Camera de Comerț și Industrie a României și/sau de orice altă autoritate competentă, în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii notificării de la Furnizor cu privire la cazul de forță majoră. în cazul în care Furnizorul sesizează existența sau posibilitatea existenței unei cauze de natură să conducă la imposibilitatea serviciilor, va notifica de îndată acest fapt CNAS, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru continuitatea serviciilor. 10.11. în cazul apariției unui caz de forță majoră, obligațiile părții care îl invocă se suspendă pe o perioadă de până la 90 de zile calendaristice. Dacă evenimentul de forță majoră subzistă pe o perioadă mai mare de 90 de zile calendaristice, fiecare dintre părți poate înceta prezentul contract prin notificare scrisă, cu 30 de zile calendaristice înainte de data încetării prezentului contract, către cealaltă parte. Continuitatea serviciilor 10.12. La încetarea prezentului contract din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forța majoră, Furnizorul este obligat să asigure continuitatea prestării serviciilor, în condițiile stipulate în prezentul contract, până la preluarea acestora de către un alt furnizor selectat sau numit, în condițiile legii. 11. Confidențialitate 11.1. Părțile convin să mențină confidențiale tot timpul după data încheierii prezentului contract și pe o perioadă de 2 ani după încetarea acestuia, indiferent de cauză, și să nu dezvăluie, să nu raporteze, să nu facă publice, direct sau indirect, să nu transfere, să nu folosească în scopuri personale ori ale terților informațiile confidențiale în condițiile legii, primite sau obținute ca rezultat al încheierii sau executării prezentului contract ori furnizate de către sau în numele unei părți în negocierile care au dus la încheierea prezentului contract și care se referă la: (i) obiectul și/sau prevederile prezentului contract; (ii) părți și/sau activitățile comerciale ale acestora. 11.2. Fiecare parte este răspunzătoare de respectarea prevederilor clauzei 11.1 de către oricare dintre reprezentanții săi sau dintre terțele persoane cărora le-au fost dezvăluite informații confidențiale în scopul prezentului contract. 11.3. Obligațiile stipulate în clauzele 11.1 și 11.2 nu se aplică în cazul unei informații care: (i) face parte din informațiile publice la data încheierii prezentului contract; (ii) devine informație publică ulterior, altfel decât ca rezultat al încălcării prezentului contract; (iii) este cerută a fi dezvăluită de către o autoritate publică competentă. 12. Notificări 12.1. Orice notificare către o parte la prezentul contract va fi transmisă după cum urmează: a) va fi înmânată persoanelor de contact, prevăzute pe pagina de semnături, ale părții căreia îi este adresată comunicarea; sau b) prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire la adresa părții, pentru persoanele prevăzute pe pagina de semnături, sau la o astfel de adresă notificată de către partea în cauză în scris; sau c) prin fax trimis la numerele de fax sau la un număr de fax notificat de către partea în cauză, pentru persoanele prevăzute pe pagina de semnături, în scris. 12.2. Fiecare parte trebuie să notifice celeilalte părți cu privire la orice modificare a datelor sale în termen de 5 zile lucrătoare de la data apariției acestor modificări. 13. Integralitatea contractului 13.1. Prezentul contract reprezintă întreaga voință și singura înțelegere între părți și înlocuiește toate reprezentările, contractele, declarațiile și înțelegerile anterioare ale părților. 14. Cesiunea sau subcontractarea 14.1. Furnizorul nu are dreptul să cesioneze, în tot sau în parte, drepturile sale în baza prezentului contract ori să transfere, în tot sau în parte, obligațiile sale în baza prezentului contract ori să contracteze în întregime sau orice parte a lucrărilor ori sarcinilor legate de prestarea serviciilor, fără acordul scris prealabil al CNAS, cu excepția contractelor menționate în anexa A. 14.2. Sub rezerva acordului scris prealabil al CNAS, cesionarul trebuie să îndeplinească toate condițiile asumate de către Furnizor. 14.3. Furnizorul va fi ținut răspunzător în continuare față de CNAS, în mod solidar cu cesionarul, pentru îndeplinirea obligațiilor de către acesta, cu drept de regres împotriva cesionarului. 15. Obiectul sau durata serviciilor în cazul în care una dintre părți are cunoștință despre orice aspect care ar putea modifica volumul de muncă sau durata necesară pentru finalizarea serviciilor, va trimite o notificare scrisă cu privire la acest aspect către cealaltă parte, cât de repede posibil, în mod rezonabil, ținând cont de circumstanțe. 16. Renunțări Nicio renunțare de către o parte, expresă sau implicită, de a invoca orice încălcare a oricărui termen, oricărei condiții, obligații de către cealaltă parte nu se va interpreta ca fiind o renunțare la invocarea unei încălcări ulterioare, de natură similară ori diferită, a acelui termen, acelei condiții sau obligații din contract. 17. Modificarea contractului 17.1. Prezentul contract poate fi modificat prin acordul scris al părților, sub rezerva notificării scrise a intenției de modificare și a propunerilor de modificare, cu cel puțin 15 zile lucrătoare înaintea datei de la care se dorește modificarea. 17.2. Dacă pe parcursul derulării prezentului contract apar acte normative noi în materie, clauzele contrare se vor modifica și se vor completa în mod corespunzător. 18. Legea aplicabilă 18.1. Prezentul contract este guvernat și va fi interpretat în conformitate cu legile și reglementările din România. 19. Soluționarea litigiilor 19.1. Fiecare dintre părți va depune toate eforturile pentru a soluționa pe cale amiabilă orice litigiu. 19.2. în cazul apariției unui litigiu, partea reclamantă trebuie să notifice în scris, iar litigiul va fi supus spre soluționare directorului general al Furnizorului și președintelui CNAS. 19.3. în urma notificării trimise în conformitate cu clauza 19.2, nicio parte nu va începe nicio procedură litigioasă cu privire la orice dispută până când părțile nu vor fi depus toate eforturile pentru soluționarea disputei, iar aceasta nu a fost soluționată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 454/5.VII.2010 15 termen de 15 zile calendaristice (sau alt interval de timp convenit de părți). 19.4. în cazul în care nu se ajunge la un acord, astfel cum este prevăzut mai sus, disputa va fi soluționată de către Comisia de arbitraj. Hotărârile Comisiei de arbitraj pot fi atacate la instanțele judecătorești competente, cu acțiune în anulare. 19.5. Până la soluționarea disputei, părțile vor continua să îndeplinească obligațiile prevăzute în prezentul contract. 20. Dispoziții finale 20.1. în cadrul Furnizorului, pe baza mecanismului stabilit de comun acord de părți — definit ulterior prin act adițional, care va face parte integrantă din prezentul contract, pot fi acceptați la tratament și bolnavi tratați temporar, potrivit normelor legale în vigoare. 20.2. La regularizarea trimestrială, prevăzută la pct. 6.1.8.1, sau, după caz, prin acte adiționale la contractele încheiate între CNAS și furnizori, se poate realiza și plata pentru pacienții transferați temporar și pentru bolnavii titulari ai cârdului european de asigurări sociale de sănătate sau ai certificatului provizoriu de înlocuire a acestuia, emis în aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al Consiliului din 14 iunie 1971 și a Regulamentului (CEE) nr. 574/72 al Consiliului din 21 martie 1972, de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European, în perioada de valabilitate a acestuia, cu încadrarea în bugetul alocat programului. Prezentul contract a fost încheiat astăzi, ..........., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte. CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Președinte, FURNIZOR Director general, Reprezentant legal, Direcția generală relații cu furnizorii Director general acjunct, Direcția generală evaluare Director general acjunct — medic-șef, Direcția programe naționale Director, Direcția evaluare furnizori Director, Aviz de legalitate Direcția juridic, contencios și acorduri internaționale Director, ANEXA A Condiții suspensive ANEXAB Descrierea centrului [a se introduce planul centrului] ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC 7 — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Gabriel S. Popa MONITORUL OFICIAL Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 444409 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 454/5.VII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495