MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 178 (XXII) — Nr. 451 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ² ⁱulⁱe ²⁰¹⁰ SUMAR Nr. Pagina ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 64. — Ordonanță de urgență privind modificarea și completarea Legii cadastrului si a publicității imobiliare nr. 7/1996 .....................’.........'............. 2-6 70. — Ordonanță de urgență privind unele măsuri pentru reorganizarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și a unor structuri aflate în subordinea acestuia............................................... 7-11 544. — Hotărâre pentru modificarea art. 79 alin. (3) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006 .............................................. 11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 442. — Ordin al ministrului sănătății pentru completarea Ordinului ministrului sănătății, interimar, nr. 1.369/2009 pentru aprobarea tarifelor practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activitățile desfășurate și abrogarea articolelor 13 și 14 din Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1.662/2007 privind controlul prin verificare periodică a dispozitivelor medicale puse în funcțiune și aflate în utilizare........................... 12 1.90 8. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii iulie 2010 ................ 12-14 3.633. — Ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind aprobarea Metodologiei de monitorizare specială a Universității „Apollonia” din lași................................................. 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 451/2.VII.2010 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind modificarea și completarea Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996 Având în vedere că prin Legea nr. 14/2009 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind completarea sprijinului financiar acordat de Uniunea Europeană pentru restructurarea agriculturii) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 28 decembrie 2007, statul român și-a asumat responsabilitatea realizării cadastrului general în scopul înscrierii din oficiu în cartea funciară a proprietăților imobiliare, ținând seama de faptul că data începerii efective a lucrărilor de teren pe teritoriul celor 19 unități administrativ-teritoriale este stabilită în cursul lunii septembrie 2010, urmând ca în cel mai scurt timp posibil să fie începute lucrările de teren pe o suprafață de aproximativ 1.000.000 ha la nivelul întregii țări, în zonele rurale, întrucât prin intrarea în vigoare a Ordonanței Guvernului nr. 4/2010 privind instituirea Infrastructurii naționale pentru informații spațiale în România, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară asigură președinția Consiliului Infrastructurii naționale pentru informații spațiale în România (Consiliul INISj, componenta prin care România contribuie la realizarea Directivei 2007/2/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 14 martie 2007 de instituire a unei infrastructuri pentru informații spațiale în Comunitatea Europeană (INSPIRE) (Directiva INSPIRE) prin dezvoltarea unui geoportal național care trebuie să asigure prestarea serviciilor prevăzute la art. 9 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 4/2010, prin crearea și actualizarea evidenței parcelelor de terenuri la nivel național, având în vedere direcțiile de acțiune care revin Guvernului prin Programul de guvernare 2009—2012, referitoare la introducerea cadastrului unitar pe cheltuiala statului, intabularea tuturor suprafețelor agricole și forestiere, sprijinirea autorităților executive ale administrației publice locale pentru întocmirea registrelor parcelare ale terenurilor, realizarea infrastructurii de date spațiale în vederea asigurării suportului informațional necesar adoptării unor decizii fundamentate cu privire la limitele unităților administrativ-teritoriale, clarificarea regimului proprietății prin finalizarea cât mai rapidă a procesului de retrocedare a proprietăților, înscrierea corectă a proprietății în cartea funciară, sub’aspect tehnic și juridic, în baza realității din teren, clarificarea legislației în domeniile cadastrului și cărții funciare, întrucât una dintre condiționalitățile impuse prin Memorandumul de înțelegere semnat între Comunitatea Europeană și România la data de 23 iunie 2009 privește simplificarea procedurilor de înregistrare a proprietăților prin modificarea și completarea Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare, constatând că proiectul de ordonanță de urgență nu poate fi promovat prin procedură parlamentară, fie ea și de urgență, iar angajamentele internaționale asumate de statul român nu pot fi duse la îndeplinire, întrucât toate aceste aspecte vizează interesul public și constituie situații urgente și extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 3 martie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. — (1) Cadastrul și cartea funciară formează un sistem unitar și obligatoriu de evidență tehnică, economică și juridică, de importanță națională, a tuturor imobilelor de pe întregul teritoriu al țării. Scopul acestui sistem este: a) determinarea informațiilor tehnice, economice și juridice referitoare la imobile; b) asigurarea publicității drepturilor reale imobiliare în baza actelor prin care s-au constituit, transferat, modificat sau stins aceste drepturi; c) susținerea sistemului de impozitare și a pieței imobiliare; d) contribuția la asigurarea securității tranzacțiilor imobiliare și facilitarea creditului ipotecar. (2) Cadastrul realizează descrierea proprietăților imobiliare și reprezentarea lor în planul cadastral. (3) Cartea funciară cuprinde descrierea proprietăților funciare, cu arătarea drepturilor reale imobiliare. (4) Evidența imobilelor înscrise în planul cadastral și în cartea funciară se actualizează la cererea persoanelor interesate sau la inițiativa autorităților publice ori din oficiu. Autoritățile publice și titularii de drepturi asupra imobilelor au obligația de a sprijini crearea și actualizarea cadastrului prin punerea la dispoziție cu titlu gratuit a datelor și informațiilor deținute. Autoritățile administrației publice locale sunt obligate să acorde sprijin informațional, tehnic și de altă natură, în limitele competențelor, la crearea și actualizarea sistemului de cadastru și carte funciară. (5) Prin imobil, în sensul prezentei legi, se înțelege una sau mai multe parcele alăturate, cu sau fără construcții, de pe teritoriul unei unități administrativ-teritoriale, indiferent de categoria de folosință, aparținând unui proprietar sau mai multor proprietari, în cazul coproprietății, care se identifică printr-un număr cadastral unic și se înscrie într-o carte funciară. (6) Entitățile de bază ale acestui sistem sunt parcela, construcția și proprietarul. (7) Prin parcelă se înțelege suprafața de teren cu o singură categorie de folosință.” 2. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) Cadastrul se realizează la nivelul unităților administrativ-teritoriale, pe sectoare cadastrale. Sectorul cadastral este unitatea de suprafață delimitată de elemente liniare stabile în timp — șosele, ape, canale, diguri, căi ferate etc. —, care cuprinde unul sau mai multe imobile alăturate. (2) Prin sistemul de cadastru și carte funciară se realizează: a) identificarea, descrierea și înregistrarea în documentele cadastrale a imobilelor prin natura lor, măsurarea și reprezentarea acestora pe hărți și planuri cadastrale, precum și stocarea datelor pe suporturi informatice; b) identificarea și înregistrarea proprietarilor, a altor deținători legali de imobile și a posesorilor; c) furnizarea datelor necesare sistemului de impozite și taxe pentru stabilirea corectă a obligațiilor fiscale ale contribuabililor, solicitate de instituțiile abilitate. (3) Planul cadastral conține reprezentarea grafică a limitelor imobilelor dintr-o unitate administrativ-teritorială, care se înscriu MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 451/2.VII.2010 3 în cartea funciară, precum și numerele cadastrale ale acestora. Planul cadastral este actualizat de către inspectorii de cadastru din cadrul oficiilor de cadastru și publicitate imobiliară. (4) Extrasul de plan cadastral reprezintă secțiunea din planul cadastral, cu reprezentarea imobilului și a celor învecinate, a dimensiunilor laturilor acestuia, precum și a datei ultimei actualizări a bazei de date grafice gestionate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară.” 3. La articolul 4, literele e) și p) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,e) organizează și administrează fondul național de geodezie și cartografie, precum și baza de date a sistemului integrat de cadastru și carte funciară; p) asigură formarea și specializarea personalului de specialitate prin intermediul Centrului de Pregătire Profesională al Agenției Naționale, instituție fără personalitate juridică;”. 4. La articolul 4, după litera p) se introduc două noi litere, literele p¹) și p²), cu următorul cuprins: „p¹) realizează și actualizează registrul electronic național al nomenclaturilor stradale. Registrul național al nomenclaturilor stradale constituie documentul unitar de evidență în care sunt înscrise nomenclaturile stradale de la nivelul comunelor, orașelor și al municipiilor; p²) realizează și întreține geoportalul INSPIRE al României și asigură compatibilitatea acestuia cu geoportalul INSPIRE al Comunității Europene, îndeplinește alte atribuții care îi revin prin Ordonanța Guvernului nr. 4/2010 privind instituirea Infrastructurii naționale pentru informații spațiale în România.” 5. După articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4¹, cu următorul cuprins: „Art. 4¹. — (1) Nomenclatura stradală se aprobă prin hotărâre a consiliului local, se organizează pe fiecare localitate și reprezintă evidența primară unitară care servește la atribuirea denumirii străzii și a numărului administrativ. (2) Registrul național al nomenclaturilor stradale este administrat de Agenția Națională.” 6. La articolul 5, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Informațiile înregistrate în sistemul integrat de cadastru și carte funciară pot fi redate și arhivate sub formă de înregistrări, pe suporturi accesibile echipamentelor de prelucrare automată a datelor. Acestea au aceleași efecte juridice și forță probantă echivalentă cu cea a înscrisurilor în baza cărora au fost înregistrate.” 7. La articolul 5, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) și (5), cu următorul cuprins: „(4) Administrarea bazei de date prevăzute la alin. (3) se realizează de către Agenția Națională și oficiile teritoriale. Consultarea electronică a situației juridice a unui imobil se poate face de către public utilizând datele de identificare ale imobilului. (5) Cererile electronice de înscriere și pentru obținerea de informații vor putea fi înregistrate și procesate cu efecte juridice echivalente. Comunicările încheierilor, extraselor, copiilor de pe acte sau planuri se pot face și în format electronic, în condițiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.” 8. La articolul 8, alineatele (15) și (16) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(15) Se instituie Programul național de înregistrare a proprietăților imobiliare, care se realizează pe baza planului multianual propus de Agenția Națională și aprobat de Guvern. Finanțarea cheltuielilor privind realizarea Programului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administrației și Internelor, și se aprobă într-un program, anexă la bugetul Ministerului Administrației și Internelor. (16) Organele și autoritățile administrației publice centrale, unitățile administrativ-teritoriale, precum și alte persoane fizice și juridice interesate, care au resurse financiare pentru realizarea Programului național de înregistrare a proprietăților imobiliare, în afara planului aprobat de Guvern, încheie protocoale de colaborare cu Agenția Națională cu privire la caietul de sarcini, modalitățile de avizare, de verificare, de recepție și de înscriere în cartea funciară, precum și cu privire la utilizarea acestor informații.” 9. La articolul 8, după alineatul (16) se introduce un nou alineat, alineatul (17), cu următorul cuprins: „(17) Specificațiile tehnice conținute în documentațiile de atribuire a contractelor de lucrări de specialitate sunt avizate pentru conformitate de Agenția Națională înainte de inițierea procedurilor de achiziție publică. Autoritatea contractantă efectuează recepția lucrărilor de specialitate numai după avizarea pentru conformitate, verificarea și recepția acestora de către Agenția Națională. Autoritățile contractante nu fac plăți pentru lucrările de specialitate întocmite fără respectarea celor menționate anterior. Avizarea pentru conformitate și recepția lucrărilor de specialitate se solicită oficiului teritorial, în cazul lucrărilor care privesc teritoriul unui singur județ, sau Agenției Naționale, în cazul lucrărilor care privesc teritoriul mai multor județe.” 10. La titlul I „Regimul general al cadastrului și publicității imobiliare”, denumirea capitolului III „Realizarea, întreținerea și avizarea lucrărilor de cadastru” se modifică și va avea următorul cuprins: „CAPITOLUL III Organizarea lucrărilor de înregistrare sistematică în cadastru și în cartea funciară” 11. Articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 9. — (1) Funcția tehnică a cadastrului se realizează prin determinarea limitelor dintre imobilele învecinate, pe bază de măsurători. Lucrările de măsurători se execută prin orice metodă grafică, numerică, fotogrammetrică sau combinate. (2) în cadrul funcției economice a cadastrului se evidențiază elementele tehnice necesare stabilirii valorilor impozabile ale imobilelor sau, după caz, a impozitelor ori taxelor pe aceste imobile. (3) Funcția juridică a cadastrului se realizează prin identificarea deținătorilor imobilelor și înscrierea în cartea funciară.” 12. Articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 10. — (1) începerea lucrărilor tehnice de cadastru se stabilește prin ordin al directorului general al Agenției Naționale, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și cuprinde identificarea sectoarelor cadastrale. La nivelul unității administrativ-teritoriale, etapele procesului de cadastru constau în: a) înștiințarea proprietarilor sau a posesorilor privind începerea lucrărilor; b) identificarea limitelor unității administrativ-teritoriale, delimitarea și marcarea hotarelor administrative ale acestora; c) stabilirea sectoarelor cadastrale; d) identificarea amplasamentelor imobilelor în cadrul sectoarelor cadastrale; e) identificarea titularilor drepturilor reale și a posesorilor, precum și preluarea copiilor actelor juridice doveditoare; f) înregistrarea neînțelegerilor între proprietarii învecinați cu privire la hotare; g) recepția documentelor tehnice cadastrale de către oficiile teritoriale; h) publicarea documentelor cadastrale; i) soluționarea contestațiilor de către oficiul teritorial; j) modificarea conținutului documentelor tehnice cadastrale, în urma soluționării contestațiilor, și actualizarea evidenței conform lucrărilor de înregistrare realizate după perioada de afișare; ’k) deschiderea noilor cărți funciare; I) închiderea vechilor evidențe, prin ordin al directorului general al Agenției Naționale, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I; 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 451/2.VII.2010 m) comunicarea încheierii de înscriere, a extrasului de carte funciară pentru informare, precum și a extrasului din noul plan cadastral; n) arhivarea documentelor care stau la baza lucrărilor de cadastru și înscrierea în cartea funciară. (2) Lucrările tehnice de cadastru se realizează utilizându-se reprezentarea grafică a limitelor unităților administrativ- teritoriale, precum și a limitelor intravilanelor, deținute de oficiile teritoriale. Hotarele unităților administrativ-teritoriale sunt delimitate și marcate de către comisia de delimitare, stabilită în acest scop prin ordin al prefectului. Delimitarea unităților administrativ-teritoriale se face prin materializarea la teren a limitelor recunoscute de către acestea, în condițiile legii. Regulamentul de organizare și funcționare a comisiilor de delimitare se aprobă prin ordin al ministrului administrației și internelor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (3) Modificarea limitelor teritoriale ale unităților administrativ- teritoriale privește înființarea, reînființarea sau reorganizarea unităților administrativ-teritoriale, care se organizează potrivit legii.” 13. Articolul 11 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 11. — (1) Documentele tehnice ale cadastrului se întocmesc la nivelul unității administrativ-teritoriale, pentru fiecare sector cadastral în parte, și evidențiază situația reală constatată de comisia care a desfășurat lucrările de specialitate. Documentele tehnice sunt: a) planul cadastral; b) registrul cadastral al imobilelor cuprinse în sectorul cadastral; c) opisul alfabetic al proprietarilor imobilelor din sectorul cadastral. (2) Primarul unității administrativ-teritoriale în care se desfășoară lucrările de cadastru are obligația să înștiințeze deținătorii imobilelor, prin afișare și prin alte mijloace de publicitate, cu privire la obligația acestora, respectiv: a) de a permite accesul specialiștilor să execute măsurătorile; b) de a prezenta actele juridice referitoare la imobile; c) de a identifica limitele imobilelor împreună cu echipele care realizează lucrările de specialitate. (3) Dacă deținătorii imobilelor nu se prezintă, identificarea limitelor se va face în lipsa acestora. Primarul unității administrativ-teritoriale, prin compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al acestuia, furnizează gratuit echipelor de realizare a lucrărilor date și informații cuprinse în: a) registrul agricol; b) registrul de rol nominal unic; c) nomenclatura stradală; d) listele cuprinzând următoarele date: numele, prenumele, codul numeric personal sau, după caz, numărul de identificare fiscală, adresa domiciliului pentru persoanele fizice, respectiv denumirea, adresa sediului și codul de înregistrare fiscală sau, după caz, codul unic de înregistrare, în cazul persoanelor juridice; e) orice alte informații și evidențe care ar putea fi necesare realizării lucrării de specialitate. (4) Comisia care efectuează lucrările de cadastru la teren este formată din reprezentanți ai persoanei autorizate să execute lucrări de cadastru, un inspector de cadastru, un registrator de carte funciară din cadrul oficiului teritorial și un reprezentant al unității administrativ-teritoriale. Componența nominală va fi stabilită prin ordin al directorului general al Agenției Naționale, la propunerea instituțiilor implicate. (5) Reprezentanții persoanei autorizate să execute lucrări de cadastru efectuează lucrarea tehnică, care constă în identificarea și măsurarea imobilelor și prelucrarea datelor obținute. (6) Primarul unității administrativ-teritoriale, prin compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al acestuia, identifică deținătorii imobilelor și pune la dispoziție informațiile și evidențele necesare deținute de primărie. (7) Inspectorul de cadastru verifică lucrările la teren executate de către persoanele autorizate. (8) Registratorul de carte funciară: a) verifică actele juridice puse la dispoziție de deținători; b) determină în vederea înscrierii drepturile de proprietate, coproprietate, de proprietate pe etaje ori apartamente, restrângerile privitoare la proprietate ori la capacitatea de a dispune, sarcinile reale ce grevează bunul imobil, precum și orice fapt sau raport juridic; c) atestă posesia exercitată asupra imobilelor. (9) Pentru persoanele fizice, listele prevăzute la alin. (3) lit. d) se asigură de către serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor, la solicitarea primarilor.” 14. După articolul 11 se introduc trei noi articole, articolele 11¹,11² și 11³, cu următorul cuprins: „Art. 11L — (1) în cazul în care proprietarul nu este identificat, dar există posesor, înscrierea posesiei asupra imobilelor se face în baza următoarelor documente: a) declarația autentică a celui în cauză sau, la nivelul comunelor unde nu funcționează birouri ale notarilor publici, declarația celui în cauză, cu legalizarea semnăturii făcută de către secretarul comunei; b) certificatul prin care se atestă că imobilul este înregistrat în registrul agricol, precum și în evidențele fiscale, eliberat de primarul unității administrativ-teritoriale; c) certificatul de atestare fiscală privind impozite, taxe locale și alte venituri ale bugetului local. (2) Pentru imobilele ai căror proprietari sau posesori nu pot fi identificați cu ocazia efectuării din oficiu a lucrărilor de cadastru se vor deschide cărți funciare cu mențiunea «proprietar neidentificat». în acest caz, dreptul de proprietate va putea fi intabulat ulterior, la cerere, în baza unei documentații care va cuprinde: a) identificarea imobilului în planul cadastral, în scopul de a certifica faptul că imobilul din actul de proprietate corespunde cu cel din plan; b) actul care atestă dreptul de proprietate; c) certificatul prin care se atestă că imobilul este înregistrat în registrul agricol, precum și în evidențele fiscale, eliberat de primarul unității administrativ-teritoriale unde este amplasat acest imobil. Art. 11². — (1) Documentele tehnice pentru fiecare sector cadastral se afișează, prin grija oficiului teritorial, la primăria unității administrativ-teritoriale în cauză. Titularii sarcinilor înscrise în registrele de transcripțiuni și inscripțiuni vor solicita reînnoirea înscrierii acestora în cărțile funciare, în termen de 30 de zile de la afișare. Prin sarcini se înțelege ipotecile, privilegiile, somațiile, sechestrele, litigiile și orice acte juridice înscrise în registrele de inscripțiuni. (2) Cererile de rectificare a documentelor tehnice ale cadastrului se formulează în termen de 30 de zile de la afișare, în scris, și sunt însoțite de documente doveditoare. Oficiul teritorial soluționează cererile de rectificare prin încheiere de carte funciară, în termen de 30 de zile de la depunere. Pentru soluționarea cererilor de rectificare, reprezentanții persoanei autorizate să execute lucrări de cadastru cooperează cu primăria și cu oficiul teritorial. (3) înscrierea în cartea funciară se face din oficiu, după finalizarea lucrărilor de cadastru pentru fiecare sector cadastral și după expirarea termenului de soluționare a contestațiilor, în baza unui regulament aprobat prin ordin al directorului general al Agenției Naționale. Directorul general al Agenției Naționale poate emite instrucțiuni cu privire la modul de lucru în cadrul lucrărilor de cadastru. Art. 11³. — (1) De la data deschiderii cărților funciare din oficiu, registrele de transcripțiuni și inscripțiuni, cărțile funciare și orice alte evidențe de cadastru și publicitate imobiliară se vor înlocui, pentru sectoarele cadastrale respective, cu planul MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 451/2.VII.2010 5 cadastral și noile cărți funciare. Vechile evidențe se păstrează în arhiva biroului teritorial și pot fi consultate pentru istoric. Identificarea și numerotarea imobilelor cuprinse în actele de proprietate și planuri anterioare realizării cadastrului și deschiderii noilor cărți funciare își pierd valabilitatea. (2 ) Cuprinsul cărților funciare și al planului cadastral se dovedește cu copia sau cu extrasul de carte funciară. Dovada delimitării unui imobil față de alte imobile se face numai cu extrasul din planul cadastral.” 15. Articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 12. — Registrul cadastral al imobilelor și planul cadastral stau la baza completării sau, după caz, a întocmirii din oficiu a cărților funciare, la finalizarea măsurătorilor cadastrale la nivelul sectoarelor cadastrale. Un exemplar din planurile și registrele cadastrale se transmite cu titlu gratuit unităților administrativ-teritoriale.” 16. La articolul 17, alineatul (2) se abrogă. 17. La articolul 18, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: ,Art. 18. — (1) Activitatea de publicitate imobiliară în cadrul oficiilor teritoriale este îndeplinită de registratori de carte funciară, denumiți în continuare registratori, numiți prin ordin al directorului general al Agenției Naționale, în urma unui concurs organizat de aceasta. Asistenții registratori efectuează înscrierile în cartea funciară în baza dispozițiilor date de registratori, eliberează extrasele de carte funciară și certificatele de sarcini și îndeplinesc alte atribuții stabilite prin reglementări specifice.” 18. La articolul 18, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4¹), cu următorul cuprins: „(4¹) Vechimea în funcția de registrator de carte funciară constituie vechime în specialitate juridică.” 19. La articolul 18, alineatul (5) se abrogă. 20. La articolul 19 alineatul (1) litera A, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,c) planul imobilului cu vecinătățile și descrierea imobilului constituie anexa la partea I a cărții funciare, întocmită conform regulamentului aprobat prin ordin cu caracter normativ al directorului general al Agenției Naționale, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.” 21. La articolul 19 alineatul (1) litera C, litera a) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,a) dreptul de superficie, uzufruct, uz, folosință, abitație, concesiune, administrare, servituțile în sarcina fondului aservit, ipoteca și privilegiile imobiliare, precum și locațiunea și cesiunea de creanță;”. 22. La articolul 19, alineatul (2) se abrogă. 23. La articolul 42, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Imobilul se modifică prin dezlipire, dacă se desparte o parte dintr-un imobil. Dezlipirea unei părți dintr-un imobil se face, în lipsa unei convenții contrare, împreună cu sarcinile care grevează imobilul. Proprietarii unor imobile învecinate, în vederea unei mai bune exploatări a acestora, pot să le alipească într-un imobil, în baza unei documentații cadastrale și a actului autentic, întocmite în condițiile legii. Dacă imobilele sunt grevate cu sarcini reale, operația de alipire nu se poate face decât cu acordul titularilor acestor sarcini.” 24. Articolul 43 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 43. — (1) în caz de alipire sau dezlipire, se vor efectua transcrieri, dacă un imobil trece dintr-o carte funciară în alta, sau reînscrieri, dacă, transcriindu-se o parte din imobil într-o altă carte funciară, restul se trece în vechea carte funciară, cu menționarea noului număr cadastral. (2) Dacă întregul imobil înscris în cartea funciară a fost transcris, aceasta se va închide și nu va mai putea fi redeschisă pentru noi înscrieri.” 25. La articolul 48, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 48. — (1) în cazul în care registratorul admite cererea, dispune intabularea sau înscrierea provizorie prin încheiere, dacă înscrisul îndeplinește următoarele condiții: a) este încheiat cu respectarea formelor prescrise de lege; b) identifică corect numele sau denumirea părților și menționează codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz, atribuit acestora; c) individualizează imobilul printr-un număr de carte funciară și un număr cadastral sau topografic, după caz; d) este însoțit de o traducere legalizată, dacă actul nu este întocmit în limba română; e) este însoțit, după caz, de o copie a extrasului de carte funciară pentru autentificare sau a certificatului de sarcini ce a stat la baza întocmirii actului; f) este însoțit de dovada achitării tarifului de publicitate imobiliară, cu excepția scutirilor legale.” 26. La articolul 48, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „(1¹) Anumite tipuri de înscrieri în cartea funciară pot fi dispuse prin încheiere de către asistentul-registrator, în temeiul ordinului de delegare a atribuțiilor de registrator, emis de către directorul general al Agenției Naționale.” 27. Articolul 49 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 49. — Dacă registratorul constată că cererea de înscriere în cartea funciară și actele depuse în justificarea acesteia nu întrunesc condițiile legale, aceasta se va respinge printr-o încheiere motivată. Despre respingerea cererii se va face mențiune în registrul de intrare, în dreptul înregistrării acesteia, precum și în cartea funciară.” 28. La articolul 50, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Persoanele interesate pot formula cerere de reexaminare a încheierii de admitere sau de respingere, în termen de 15 zile de la comunicare, care se soluționează prin încheiere de către registratorul-șef din cadrul oficiului teritorial în raza căruia este situat imobilul.” 29. La articolul 50, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2¹) și (2²), cu următorul cuprins: „( 2¹) împotriva încheierii ’registratorului-șef emise potrivit alin. (2) se poate formula plângere în termen de 15 zile de la comunicare. Cererea de reexaminare și plângerea împotriva încheierii se depun la biroul teritorial și se înscriu din oficiu în cartea funciară. Oficiul teritorial este obligat să înainteze plângerea judecătoriei în a cărei rază de competență teritorială se află imobilul, însoțită de dosarul încheierii și copia cărții funciare. (2² ) Plângerea împotriva încheierii se poate depune și direct la judecătoria în a cărei rază de competență teritorială se află imobilul, situație în care instanța va solicita din oficiu biroului teritorial comunicarea dosarului încheierii și copia cărții funciare, precum și notarea plângerii în cartea funciară.” 30. După articolul 50 se introduce un nou articol, articolul 50¹, cu următorul cuprins: „Art. 50¹. — Soluționarea plângerii împotriva încheierii de carte funciară, a acțiunii în justificare tabulară, în rectificare, precum și prestație tabulară se face fără citarea oficiului teritorial.”’ 31. La articolul 55, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 55. — (1) Dreptul de proprietate asupra construcțiilor se înscrie în cartea funciară în baza autorizației de construire și a procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, precum și a unei documentații cadastrale.” 32. La articolul 55, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (1¹) și (1²), cu următorul cuprins: „(1 ¹) în cazul construcțiilor realizate înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 453/2001 pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 451/2.VII.2010 construcții și unele măsuri pentru realizarea locuințelor, înscrierea se face în baza: a) autorizației de construire sau, în lipsa acesteia, a certificatului prin care se atestă că imobilul este înregistrat în registrul agricol, precum și în evidențele fiscale, eliberat de primarul unității administrativ-teritoriale unde este amplasată această construcție; b) documentației cadastrale. (1²) Dreptul de proprietate asupra construcțiilor se poate înscrie în cartea funciară și pe stadii de execuție, în baza următoarelor documente: a) autorizației de construire; b) procesului-verbal privind stadiul fizic al realizării construcției, avizat de reprezentantul autorității administrației publice emitente a autorizației de construire; c) documentației cadastrale.” 33. Articolul 58 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 58. — (1) în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege pentru unificarea dispozițiunilor privitoare la cărțile funciare nr. 115/1938 și Decretului nr. 2.142/1930 pentru funcționarea cărților funduare centrale pentru căile ferate și canaluri, cu excepția zonelor care fac obiectul legilor de restituire a proprietăților funciare, înscrierile privitoare la imobile, cuprinse în cărțile funciare, vor continua să fie făcute în aceste cărți, cu respectarea și în condițiile dispozițiilor prezentei legi. (2) în regiunile de transcripțiuni și inscripțiuni imobiliare, până la deschiderea cărții funciare, privilegiile și ipotecile legale, sechestrul, urmărirea imobilului, a fructelor și veniturilor sale, punerea în mișcare a acțiunii penale, precum și acțiunile pentru apărarea drepturilor reale privitoare la imobilele neînscrise în cartea funciară vor continua să fie înscrise în vechile registre de publicitate imobiliară. (3) în cazul înscrierii unei construcții, al dezlipirii sau alipirii unor imobile înscrise în cărți funciare întocmite în baza Decretului-lege nr. 115/1938 și pentru înscrierea imobilelor dobândite în temeiul legilor de restituire a proprietăților funciare, se va întocmi o documentație cadastrală în vederea deschiderii unei noi cărți funciare, potrivit prevederilor prezentei legi. (4) Titlurile de proprietate emise în baza legilor de restituire a proprietăților funciare se vor înscrie din oficiu în cartea funciară pe baza planurilor parcelare validate de comisia județeană de aplicare a legilor de restituire a proprietăților funciare și recepționate de către oficiul teritorial, potrivit regulamentului aprobat prin ordin cu caracter normativ al directorului general al Agenției Naționale.” 34. După articolul 58 se introduce un nou articol, articolul 58¹, cu următorul cuprins: „Art. 58¹. — (1) Prima înregistrare a imobilelor în cadastru și cartea funciară se realizează la cerere, în baza actelor de proprietate și a unei documentații cadastrale, sau din oficiu. Conținutul documentației cadastrale se stabilește prin regulament aprobat prin ordin cu caracter normativ al directorului general, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) în cazul imobilelor proprietatea publică a statului și a unităților administrativ-teritoriale, intabularea se realizează la cererea conducătorului instituției publice centrale sau locale, după caz, în baza actelor de proprietate, iar în lipsa acestora, a extraselor de pe inventarul centralizat al bunurilor respective, certificate pentru conformitate.” 35. Articolul 59 se abrogă. 36. La articolul 66, alineatul (1) se abrogă. 37. Articolul 67 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 67. — Sistemele informaționale specifice domeniilor de activitate proprii ale ministerelor se realizează de către autoritățile publice centrale care răspund de domeniile respective. Autoritățile publice centrale colaborează cu Agenția Națională, în cadrul Programului național de înregistrare a proprietăților imobiliare, potrivit prevederilor art. 8.” 38. La articolul 69, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3 ) Până la data de 31 decembrie 2014, titularii sarcinilor înscrise în registrele de transcripțiuni-inscripțiuni vor solicita deschiderea cărților funciare pentru imobilele în cauză, în condițiile prezentei legi, și reînnoirea sarcinilor, cu scutire de la plata tarifelor, sub sancțiunea inopozabilității.” Art. II. — Sub sancțiunea inopozabilității, până la data de 31 decembrie 2014, vor solicita deschiderea cărților funciare potrivit prevederilor prezentei legi, cu scutire de la plata tarifelor: a) titularii drepturilor reale transcrise în vechile registre de transcripțiuni-inscripțiuni; b) titularii drepturilor reale înscrise în cărțile funciare în zonele cooperativizate, deschise potrivit Decretului-lege nr. 115/1938, în baza unor documentații care nu sunt întocmite în sistemul național de coordonate stereografic 1970; c) titularii drepturilor reale înscrise în cărțile funciare deschise în baza Legii nr. 242/1947 pentru transformarea cărților funciare provizorii în cărți de publicitate funciară si a Decretului nr. 2.142/1930. Art. III. — Structura și organizarea registrului național al nomenclaturilor stradale se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Art. IV. — De la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, în cuprinsul actelor normative în vigoare, sintagma „cadastru general” se înlocuiește cu sintagma „cadastru”. Art. V. — Legea cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 3 martie 2006, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 30 iunie 2010. Nr. 64. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 451/2.VII.2010 7 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind unele măsuri pentru reorganizarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și a unor structuri aflate în subordinea acestuia Având în vedere că România a continuat să fie marcată de recesiune în ultimele luni datorită atât cererii interne reduse, cât și unei reveniri lente a partenerilor comerciali ai României, ceea ce a avut ca efect diminuarea drastică a veniturilor la bugetul de stat, ținând cont că în aceste condiții veniturile la bugetul de stat nu mai pot asigura finanțarea cheltuielilor bugetare potrivit actualei structuri organizatorice a administrației publice centrale, luând în considerare că neadoptarea, în regim de urgență, a măsurilor legale necesare reducerii cheltuielilor bugetare poate conduce la intrarea României în incapacitate de plată, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public și constituie o situație de urgență și extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezenta ordonanță de urgență reglementează reorganizarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și a unor structuri aflate în subordinea acestuia. CAPITOLUL II Măsuri de reorganizare a Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și a unor structuri aflate în subordinea acestuia Art. 2. — Reorganizarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și a structurilor din subordinea acestuia se realizează potrivit anexelor nr. 1 și 2. Art. 3. — (1) Structurile înființate prin lege, ordonanță de urgență/ordonanță a Guvernului, supuse reorganizării potrivit prezentei ordonanțe de urgență, precum și modalitatea de reorganizare sunt prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență. (2) Structurile înființate prin hotărâre a Guvernului, supuse reorganizării, potrivit prezentei ordonanțe de urgență, precum și modalitatea de reorganizare sunt prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență. Art. 4. — (1) înființarea, organizarea și funcționarea, atribuțiile structurilor sau, după caz, ale entităților rezultate din reorganizarea instituțiilor publice prevăzute în anexele nr. 1 și 2, precum și alte aspecte determinate de aplicarea măsurilor de reorganizare se reglementează prin hotărâre a Guvernului. (2) Desființarea, realizată prin prezenta ordonanță de urgență, a structurilor prevăzute în anexa nr. 1 va produce efecte la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind înființarea noii entități rezultate din reorganizare. (3) Actele normative prevăzute la alin. (1) și (2) se supun spre aprobare Guvernului în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Acestea vor reglementa și situația patrimoniului instituțiilor publice reorganizate, precum și, după caz, a entităților din subordinea acestora. (4) în situația în care, prin reorganizare, structura din subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale se desființează și activitățile sunt preluate de o autoritate sau o instituție publică existentă, actul normativ privind organizarea și funcționarea acesteia din urmă se modifică și/sau se completează în mod corespunzător. Art. 5. — Personalul structurilor care se desființează în urma reorganizării se preia de instituțiile publice la care trece activitatea acestora, în limita posturilor aprobate acestor instituții, potrivit prevederilor legale, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit legii, pentru categoriile de funcții din cadrul structurii care preia activitatea. Art. 6. — (1) Administrația sistemului național antigrindină și de creștere a precipitațiilor se desființează ca urmare a comasării prin absorbție și preluării activității de către o structură care se înființează în cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, conform anexei nr. 1. (2) Patrimoniul Administrației Sistemului național antigrindină și de creștere a precipitațiilor se preia de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe baza bilanțului contabil de închidere al instituției care predă, însoțit de balanța de verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situația fluxurilor de trezorerie și celelalte anexe, ce se întocmesc la finele anului, împreună cu protocolul de predare-preluare, încheiat în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Art. 7. — în tot cuprinsul Legii nr. 173/2008 privind intervențiile active în atmosferă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 715 din 21 octombrie 2008, orice referire la Administrația Sistemului național antigrindină și de creștere a precipitațiilor se consideră a fi făcută la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Art. 8. — (1) Oficiul Național de Rentă Viageră Agricolă din cadrul Agenției Domeniilor Statului se desființează, iar activitatea desfășurată de această direcție este preluată de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură. (2) Birourile județene ale Oficiului Național de Rentă Viageră Agricolă se organizează la nivel de compartiment sub denumirea de Reprezentanță a Agenției Domeniilor Statului, structură fără personalitate juridică. (3) Activitatea desfășurată de birourile județene ale Oficiului Național de Rentă Viageră Agricolă, exclusiv în aplicarea titlului XI „Renta viageră agricolă” din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, cu modificările și completările ulterioare, se preia de către centrele județene ale Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură. Art. 9. — (1) Agenția Națională de Consultanță Agricolă se desființează ca urmare a comasării prin absorbție și preluării activității de către o structură care se înființează în cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, conform anexei nr. 1. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 451/2.VII.2010 (2) Patrimoniul Agenției Naționale de Consultanță Agricolă se preia de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe baza bilanțului contabil de închidere al instituției care predă, însoțit de balanța de verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situația fluxurilor de trezorerie și celelalte anexe, ce se întocmesc la finele anului, împreună cu protocolul de predare- preluare, încheiat în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. (3) Veniturile proprii existente în conturile Agenției Naționale de Consultanță Agricolă la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se virează la bugetul de stat, iar subvențiile rămase neutilizate se virează în contul de cheltuieli ale bugetului de stat din care acestea au fost primite. Art. 10. — (1) Agenția Națională a Zonei Montane se desființează. (2) Patrimoniul Agenției Naționale a Zonei Montane se preia de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe baza bilanțului contabil de închidere al instituției care predă, însoțit de balanța de verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situația fluxurilor de trezorerie și celelalte anexe, ce se întocmesc la finele anului, împreună cu protocolul de predare-preluare, încheiat în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Art. 11. — (1) Oficiul Național al Produselor Tradiționale și Ecologice Românești se desființează ca urmare a comasării prin absorbție de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și preluării activității de către direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, conform anexei nr. 1. (2) Patrimoniul Oficiului Național al Produselor Tradiționale și Ecologice Românești se preia de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe baza bilanțului contabil de închidere al instituției care predă, însoțit de balanța de verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situația fluxurilor de trezorerie și celelalte anexe, ce se întocmesc la finele anului, împreună cu protocolul de predare-preluare, încheiat în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Art. 12. — (1) Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară și Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în Plante și Produse Vegetale se desființează ca urmare a comasării prin fuziune și preluării activității de către Laboratorul Central Fitosanitar, care se înființează ca instituție publică, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. (2) Patrimoniul Laboratorului Central pentru Carantină Fitosanitară și patrimoniul Laboratorului Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în Plante și Produse Vegetale se preiau de Laboratorul Central Fitosanitar pe baza bilanțului contabil de închidere al instituțiilor care predau, însoțit de balanța de verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situația fluxurilor de trezorerie și celelalte anexe, ce se întocmesc la finele anului, împreună cu protocolul de predare- preluare, încheiat în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Art. 13. — în tot cuprinsul Ordonanței Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protecție împotriva introducerii și răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 431 din 2 septembrie 2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 214/2001, cu modificările și completările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 262/2000 privind procedurile de stabilire a nivelurilor maxime de reziduuri de pesticide în plante și produse vegetale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 661 din 15 decembrie 2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 306/2001, cu modificările și completările ulterioare, orice referire la Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară, precum și la Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în Plante și Produse Vegetale se consideră a fi făcută la Laboratorul Central Fitosanitar. Art. 14. — Oficiile pentru ameliorare și reproducție în zootehnie se reorganizează ca structuri fără personalitate juridică, în subordinea Agenției Naționale pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie „Prof. Dr. G.K. Constantinescu”. CAPITOLUL III Dispoziții finale Art. 15. — (1) Se abilitează Ministerul Finanțelor Publice să efectueze, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificări în structura bugetului Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe anul 2010. (2) Se autorizează Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale să introducă modificările ce decurg din aplicarea măsurilor de reorganizare prevăzute de prezenta ordonanță de urgență în bugetul propriu și în anexele la acesta. Art. 16. — (1) Până la introducerea modificărilor prevăzute la art. 15, finanțarea personalului și a autorităților și instituțiilor publice reorganizate se va asigura din bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în limita creditelor bugetare deschise și repartizate. (2) Protocoalele de predare-preluare încheiate în aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență vor cuprinde și creditele bugetare rămase neutilizate. Art. 17. — (1) Numărul maxim de posturi pentru Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și pentru structurile din subordinea acestuia, prevăzute în anexele nr. 1 și 2, se stabilesc prin hotărâre a Guvernului în maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. (2) încadrarea în numărul maxim de posturi stabilit potrivit prevederilor art. 1 se face în termenele și cu procedura stabilită de lege aplicării fiecărei categorii de personal. Art. 18. — Prevederile art. 8 se aplică începând cu 1 ianuarie 2011. Art. 19. — (1) în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, se abrogă: a) art. 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înființarea, organizarea, reorganizarea sau funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administrației publice centrale și a unor instituții publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 29 iunie 2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 194/2004, cu modificările ulterioare; b) Ordonanța Guvernului nr. 22/2005 privind reorganizarea activității de consultanță agricolă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 31 ianuarie 2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 77/2005, cu modificările ulterioare; c) Legea nr. 181/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale a Zonei Montane, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 412 din 20 iunie 2007, cu modificările ulterioare; d) Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 42/2008 privind înființarea, organizarea și funcționarea Oficiului Național al Produselor Tradiționale și Ecologice Românești, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 305 din 18 aprilie 2008, aprobată prin Legea nr. 189/2008; e) alin. (2) și (3) ale art. 5 din Legea nr. 1/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 162 din 25 februarie 2004, cu modificările și completările ulterioare. (2) Prevederile art. 4 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 451/2.VII.2010 9 destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului, 7 iunie 2001, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 299 din începând cu 1 ianuarie 2011. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Președintele Autorității Naționale a Funcționarilor Publici, Szakăl Andrâs Zsolt București, 30 iunie 2010. Nr. 70. ’ ANEXA Nr. 1 LISTA unităților din subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, înființate prin legi, ordonanțe de urgență/ordonanțe ale Guvernului, supuse reorganizării Structura/Entitatea Nr. Instituția supusă reorganizării/sursa Actul normativ de înființare în vigoare Modalitatea de reorganizare rezultată/sursa de crt. de finanțare finanțare/ministerul sau autoritatea coordonatoare 1 2 3 4 5 1. Administrația Sistemului Legea nr. 173/2008 privind desființare ca urmare a Activitatea se preia de național antigrindină și de intervențiile active în atmosferă comasării prin absorbție structura nou-înființată creștere a în cadrul Ministerului precipitațiilor/finanțată Agriculturii și Dezvoltării integral din bugetul de stat Rurale. 2. Agenția Națională de Ordonanța Guvernului nr. 22/2005 desființare ca urmare a Activitatea se preia de Consultanță privind reorganizarea activității de comasării prin absorbție structura nou-înființată Agricolă/finanțată din venituri consultanță agricolă, aprobată cu în cadrul Ministerului proprii și subvenții acordate modificări și completări prin Legea Agriculturii și Dezvoltării de la bugetul de stat nr. 77/2005, cu modificările Rurale. ulterioare 3. Agenția Domeniilor Legea nr. 268/2001 privind Activitatea privind renta Statului/finanțată integral din privatizarea societăților comerciale viageră se preia de bugetul de stat ce dețin în administrare terenuri Agenția de Plăți și proprietate publică și privată a Intervenție pentru statului cu destinație agricolă și Agricultură începând cu înființarea Agenției Domeniilor 1 ianuarie 2011. Statului, cu modificările și completările ulterioare Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, cu modificările și completările ulterioare 4. Agenția Națională a Zonei Legea nr. 181/2007 privind desființare Montane/finanțată integral înființarea, organizarea și din bugetul de stat funcționarea Agenției Naționale a Zonei Montane, cu modificările ulterioare 5. Oficiul Național al Produselor Ordonanța de urgență a Guvernului desființare prin Activitatea se preia de Tradiționale și Ecologice nr. 42/2008 privind înființarea, absorbție direcțiile pentru Românești/finanțat integral organizarea și funcționarea agricultură și dezvoltare din bugetul de stat Oficiului Național al Produselor rurală județene. Tradiționale și Ecologice Românești, aprobată prin Legea nr. 189/2008 io MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 451/2.VII.2010 1 2 3 4 5 6. Laboratorul Central pentru Ordonanța Guvernului nr. 136/2000 desființare prin fuziune Activitatea se preia de Carantină privind măsurile de protecție către Laboratorul Fitosanitară/finanțat integral împotriva introducerii și răspândirii Central Fitosanitar, din bugetul de stat organismelor de carantină instituție publică cu dăunătoare plantelor sau personalitate juridică în produselor vegetale în România, subordinea Ministerului aprobată cu modificări prin Legea Agriculturii și Dezvoltării nr. 214/2001, cu modificările și Rurale, finanțată completările ulterioare integral de la bugetul de stat. 7. Laboratorul Central pentru Ordonanța de urgență a Guvernului desființare prin fuziune Activitatea se preia de Controlul Reziduurilor de nr. 262/2000 privind procedurile de și preluarea activității către Laboratorul Pesticide în Plante și stabilire a nivelurilor maxime de de către Laboratorul Central Fitosanitar, Produse Vegetale/finanțat reziduuri de pesticide în plante și Central Fitosanitar instituție publică cu integral din bugetul de stat produse vegetale, aprobată cu personalitate juridică în modificări prin Legea nr. 306/2001, subordinea Ministerului cu modificările și completările Agriculturii și Dezvoltării ulterioare Rurale, finanțată integral de la bugetul de stat. 8. Agenția de Plăți și Intervenție Legea nr. 1/2004 privind înființarea, Preia activitatea privind pentru Agricultură/finanțată organizarea și funcționarea renta viageră de la integral din bugetul de stat Agenției de Plăți și Intervenție Agenția Domeniilor pentru Agricultură, cu modificările Statului începând cu 1 și completările ulterioare ianuarie 2011. ANEXA Nr. 2 LISTA unităților din subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, înființate prin hotărâri ale Guvernului, supuse reorganizării Structura/Entitatea Nr. Instituția supusă reorganizării/sursa Actul normativ de înființare în vigoare Modalitatea de reorganizare rezultată/sursa de crt. de finanțare finanțare/ministerul sau autoritatea coordonatoare 1 2 3 4 5 1. Ministerul Agriculturii și Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 --- Preia activitatea de Dezvoltării Rurale/finanțat privind organizarea și funcționarea la Administrația integral din bugetul de stat --- Ministerului Agriculturii și sistemului național aparat central Dezvoltării Rurale antigrindină și de creștere a precipitațiilor. --- Preia activitatea de la Agenția Națională de Consultanță Agricolă. --- Preia activitatea de dezvoltare rurală de la direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală. 2. Direcțiile pentru agricultură și Hotărârea Guvernului nr. 477/1990 --- Preiau activitatea dezvoltare rurală județene și privind unele măsuri pentru Oficiului Național al a municipiului București --- îmbunătățirea activității direcțiilor Produselor Tradiționale servicii publice generale pentru agricultură și și Ecologice Românești. deconcentrate/finanțate industrie alimentară județene și a --- Ministerul Agriculturii integral din bugetul de stat municipiului București, precum și a și Dezvoltării Rurale altor unități agricole, cu modificările preia activitatea de și completările ulterioare dezvoltare rurală. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 451/2.VII.2010 ¹¹ 1 2 3 4 5 3. Laboratorul Central pentru Hotărârea Guvernului schimbarea formei de Laboratorul Central Calitatea Semințelor și a nr. 1.433/2009 privind înființarea, finanțare pentru Calitatea Materialului Săditor/finanțat organizarea și funcționarea Semințelor și a integral din bugetul de stat Laboratorului Central pentru Materialului Calitatea Semințelor și a Săditor/finanțat din Materialului Săditor, ca urmare a venituri proprii și comasării prin absorbție și a subvenții de la bugetul preluării activității Băncii de de stat Resurse Genetice Vegetale Suceava GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea art. 79 alin. (3) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Articolul 79, alineatul (3) din Regulamentul de aplicare al Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 520 din 15 iunie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) în cazul bunurilor introduse în România de către persoane fizice, valoarea în vamă se determină potrivit normelor tehnice aprobate prin ordin al ministrului finanțelor publice.” Art. II. —în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, ordinul emis de ministrul finanțelor publice potrivit prevederilor art. 79 alin. (3) din Regulamentul de aplicare al Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta hotărâre, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. III. — Pe data intrării în vigoare a ordinului prevăzut la art. II se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 945/2006 pentru aprobarea Normelor privind determinarea valorii în vamă pentru bunurile aparținând călătorilor și altor persoane fizice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 665 din 2 august 2006. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mănoiu București, 9 iunie 2010. Nr. 544. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 451/2.VII.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN pentru completarea Ordinului ministrului sănătății, interimar, nr. 1.369/2009 pentru aprobarea tarifelor practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activitățile desfășurate și abrogarea articolelor 13 și 14 din Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1.662/2007 privind controlul prin verificare periodică a dispozitivelor medicale puse în funcțiune si aflate în utilizare Văzând Referatul de aprobare al Cs.A4.811 din 2010, având în vedere prevederile art. 9 alin. (2) din Regulamentul de organizare și funcționare a Oficiului Tehnic de Dispozitive Medicale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 2.281/2004, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului sănătății, interimar, nr. 1.369/2009 pentru aprobarea tarifelor practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activitățile desfășurate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 752 din 4 noiembrie 2009, se completează după cum urmează: — După articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 1¹, cu următorul cuprins: „Art. 1¹. — Sunt exceptate de la plata tarifelor prevăzute la art. 1 unitățile sanitare publice, serviciile de ambulanță județene și Serviciul de Ambulanță București—Ilfov, precum și echipajele integrate ale serviciilor mobile de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD), aflate în structura inspectoratelor pentru situații de urgență, a autorităților publice locale și a spitalelor județene și regionale.” Art. II. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă articolele 13 și 14 din Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1.662/2007 privind controlul prin verificare periodică a dispozitivelor medicale puse în funcțiune și aflate în utilizare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 742 din 1 noiembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare. Art. III.— Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 17 mai 2010. Nr. 442.’ MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii iulie 2010 în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, al Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările și completările ulterioare, și al Regulamentului privind operațiunile cu titluri de stat emise în formă dematerializată, aprobat prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.509/2008, al Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, al Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 12/2005 privind piața secundară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României și al Convenției nr. 184.575/13/2005, încheiată între Ministerul Finanțelor Publice și Banca Națională a României, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. 1. —în vederea refinanțării datoriei publice și finanțării deficitului bugetului de stat în luna iulie 2010 se aprobă prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, în valoare nominală totală de 4.650 milioane lei, prevăzute în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 451/2.VII.2010 13 Art. 2. — Direcția generală de trezorerie și datorie publică va Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. României, Partea I. p. Ministrul finanțelor publice, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat București, 29 iunie 2010. Nr. 1.908 ANEXA Nr. 1 PROSPECT DE EMISIUNE al certificatelor de trezorerie cu discont lansate în luna iulie 2010 Art. 1. — în vederea refinanțării datoriei publice și finanțării Finanțelor Publice anunță lansarea de emisiuni de certificate de deficitului bugetului de stat în luna iulie 2010, Ministerul trezorerie cu discont, astfel: Cod ISIN Data licitației Data emisiunii Data scadenței Nr. de zile Valoarea emisiunii --- lei --- RO1011CTN0I4 05.07.2010 07.07.2010 05.01.2011 182 750.000.000 RO1011CTN0J2 12.07.2010 14.07.2010 13.07.2011 364 750.000.000 RO1011CTN0K0 15.07.2010 19.07.2010 18.04.2011 273 750.000.000 RO1011CTN0L8 19.07.2010 21.07.2010 20.07.2011 364 750.000.000 RO1011CTN0M6 26.07.2010 28.07.2010 26.01.2011 182 750.000.000 Art. 2. — Valoarea nominală individuală a unui certificat de trezorerie cu discont este de 10.000 lei. Art. 3. — Metoda de vânzare este licitația, care va avea loc la data menționată în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va face după metoda cu preț multiplu. Art. 4. — Certificatele de trezorerie cu discont pot fi cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât și în contul clienților, persoane fizice și juridice. Art. 5. — (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive și necompetitive. (2) în cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 7 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. (3) Numărul de tranșe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restricționat. (4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice și juridice, cu excepția instituțiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, în calitate de clienți ai dealerilor primari. (5) în cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 5 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anunțate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive. (6) Fiecare tranșă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei. Art. 6. — Prețul și randamentul se vor determina utilizându-se următoarele formule: Y = r/P, în care: P - prețul titlului cu discont, exprimat cu 4 zecimale; d = număr de zile până la scadență; r- rata discontului, exprimată cu două zecimale; Y - randamentul, exprimat cu două zecimale. Art. 7. — Ofertele de cumpărare se depun la Banca Națională a României, ce acționează în calitate de administrator al pieței primare și secundare a titlurilor de stat și al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua licitației, până la ora 12,00. Art. 8. — Rezultatul licitației se va stabili în aceeași zi la sediul Băncii Naționale a României de către comisia de licitație constituită în acest scop și va fi dat publicității. Art. 9. — Evenimentele de plată aferente certificatelor de trezorerie cu discont se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare și decontare a operațiunilor cu titluri de stat — SaFIR. Art. 10. — Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plățile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în această situație rămân în proprietatea deținătorului înregistrat și nu pot fi tranzacționate. Art. 11. — Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislația în vigoare. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 451/2.VII.2010 ANEXA Nr. 2 PROSPECT DE EMISIUNE al obligațiunilor de stat de tip benchmark lansate în luna iulie 2010 Art. 1. — în vederea refinanțării datoriei publice și finanțării deficitului bugetului de stat în luna iulie 2010, Ministerul Finanțelor Publice anunță redeschiderea emisiunilor de obligațiuni de stat de tip benchmark cu scadență la 3 ani și 10 ani, cu următoarele caracteristici: Maturitate Rata cuponului Dobânda Valoarea Cod ISIN*) Data licitației Data emisiunii Data scadenței Nr. ani (%) acumulată nominală totală --- lei/titlu --- --- lei --- RO1013DBN023 8.07.2010 12.07.2010 25.07.2013 3 6,25 602,74 500.000.000 RO0717DBN038 22.07.2010 26.07.2010 11.06.2017 10 6,75 83,22 400.000.000 *) în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 2.231/2008 privind titlurile de stat ce urmează a fi tranzacționate și pe piața reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa de Valori București” — S.A., aceste serii se tranzacționează simultan pe piața secundară administrată de Banca Națională a României și pe piața reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa de Valori București” — S.A. Art. 2. —Valoarea nominală totală a emisiunii de obligațiuni de stat de tip benchmark poate fi majorată prin redeschideri ulterioare ale acesteia. Art. 3. —Valoarea nominală individuală a unei obligațiuni de stat de tip benchmark este de 10.000 lei. Art. 4. — Dobânda (cuponul) pentru obligațiunile de stat de tip benchmark cu scadență la 3 ani se plătește anual la datele specificate în prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 708/2010 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii martie 2010, iar dobânda (cuponul) pentru obligațiunile de stat de tip benchmark cu scadență la 10 ani se plătește la datele specificate în prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 266/2007 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii iunie 2007, fiind determinată conform formulei: D = VN* r/frecvența anuală a cuponului (1), în care: D = dobânda (cupon); VN = valoarea nominală; r = rata cuponului. Art. 5. — Metoda de vânzare este licitația, care va avea loc la data menționată în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua după metoda cu preț multiplu. Cotația de preț va fi exprimată sub formă procentuală, cu 4 zecimale. Art. 6. — Obligațiunile de stat de tip benchmark pot fi cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât și în contul clienților, persoane fizice și juridice. Art. 7. — (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive și necompetitive. (2) în cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 10 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. (3) Numărul cotațiilor de preț nu este restricționat. (4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice și juridice, cu excepția instituțiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, în calitate de clienți ai dealerilor primari. (5) în cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 9 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anunțate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al prețului la care s-au adjudecat ofertele competitive. (6) Fiecare tranșă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei. Art. 8. — Ofertele de cumpărare se depun la Banca Națională a României, ce acționează în calitate de administrator al pieței primare și secundare a titlurilor de stat și al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua licitației, până la ora 12,00. Art. 9. — Rezultatul licitației se va stabili în aceeași zi la sediul Băncii Naționale a României de către comisia de licitație constituită în acest scop și va fi dat publicității. Art. 10. — Evenimentele de plată aferente obligațiunilor de stat de tip benchmark se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare și decontare a operațiunilor cu titluri de stat — SaFIR. Art. 11. — Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plățile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în această situație rămân în proprietatea deținătorului înregistrat și nu pot fi tranzacționate. Art. 12. — Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislația în vigoare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 451/2.VII.2010 15 MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI Șl SPORTULUI ORDIN privind aprobarea Metodologiei de monitorizare specială a Universității „Apollonia” din lași Având în vedere prevederile Legii învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.418/2006 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare externă, a standardelor, a standardelor de referință și a listei indicatorilor de performanță a Agenției Române de Asigurare a Calității în învățământul Superior, cu modificările ulterioare, având în vedere nota 3 din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 749/2009 pentru aprobarea Nomenclatorului domeniilor, a structurilor instituțiilor de învățământ superior și a specializărilor/programelor de studii universitare de licență acreditate sau autorizate să funcționeze provizoriu organizate de acestea, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căreia Universitatea „Apollonia” din lași trebuie să se conformeze prevederilor Legii nr. 481/2002 privind înființarea Universității „Apollonia” din lași, în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. — (1) Se aprobă Metodologia de monitorizare specială a Universității „Apollonia” din lași, denumită în continuare metodologie, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Metodologia se aplică la Universitatea „Apollonia” din lași, începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data îndeplinirii recomandărilor stabilite în urma analizelor efectuate asupra situației actuale din universitate de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Agenția Română de Asigurare a Calității în învățământul Superior, dar nu mai mult de 2 ani. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 3. — Direcția generală învățământ superior, Direcția generală juridic și contencios, precum și, după caz, alte direcții de specialitate din cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Universitatea „Apollonia” din lași vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu București, 16 aprilie 2010. Nr. 3.633. ANEXĂ METODOLOGIE de monitorizare specială a Universității „Apollonia” din lași Art. 1. — Universitatea „Apollonia” din lași, care face parte din sistemul național de învățământ, este monitorizată special pe o perioadă de cel mult 2 ani. Art. 2. — (1) Monitorizarea specială vizează asigurarea respectării standardelor legale de calitate, specifice învățământului superior, privind întreaga activitate didactică, de cercetare științifică, financiară, administrativă, de finalizare a studiilor, de eliberare a actelor de studii etc. (2) Monitorizarea specială este efectuată de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS), care, prin structurile sale de specialitate, comunică permanent cu Universitatea „Apollonia” din lași. (3) în procesul de monitorizare și evaluare a activității, MECTS colaborează atât cu Agenția Română de Asigurare a Calității în învățământul Superior (ARACIS), cât și cu alte instituții de învățământ superior acreditate, precum și, după caz, cu alte organisme specializate ale statului. Art. 3. — în perioada de monitorizare specială, Universitatea „Apollonia” din lași: 1. poate organiza admiterea în anul I, cu respectarea numărului de locuri recomandat, după caz, de Consiliul Național de Evaluare Academică și Acreditare sau ARACIS, precum și procesul de învățământ la învățământul universitar de licență, numai la specializările/programele de studii autorizate să funcționeze provizoriu sau acreditate, la formele de învățământ și în locațiile geografice înscrise în Hotărârea Guvernului nr. 749/2009 pentru aprobarea Nomenclatorului domeniilor, a structurilor instituțiilor de învățământ superior și a specializărilor/programelor de studii universitare de licență acreditate sau autorizate să funcționeze provizoriu organizate de acestea, cu modificările și completările ulterioare; 2. poate organiza procesul de învățământ la specializările/ programele de studii de învățământ universitar de masterat, înființate și aprobate potrivit legii; 3. nu poate organiza activități de învățământ universitar de doctorat și nici activitate de pregătire a studenților pentru a desfășura activitate didactică în învățământ și, respectiv, de perfecționare a personalului didactic din învățământul preuniversitar. Art. 4. — (1) în perioada de monitorizare specială, Universitatea „Apollonia” din lași poate organiza examene de finalizare a studiilor universitare de licență și, după caz, a studiilor universitare de masterat, numai pentru propriii absolvenți, în condițiile legii. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 451/2.VII.2010 (2) Comisiile pentru examenele de finalizare a studiilor universitare au în componență profesori universitari și conferențiari universitari titulari ai Universității „Apollonia” din lași, precum și din învățământul superior de stat acreditat, cei din alte universități reprezentând cel puțin 50% la fiecare comisie, nominalizați cu acordul scris al instituțiilor de stat implicate si avizați de Direcția generală învățământ superior (DG/S) din MECTS. (3) Instituțiile de învățământ superior de stat care pot fi solicitate să nominalizeze profesori universitari și conferențiari universitari pentru comisiile de finalizare a studiilor sunt următoarele: Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București, Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din lași, Universitatea de Medicină și Farmacie „luliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” din Timișoara, Universitatea de Medicină și Farmacie din Târgu Mureș, Universitatea din București, Universitatea „Transilvania” din Brașov, Universitatea „Babeș—Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea „Al. I. Cuza” din lași, Universitatea de Vest din Timișoara. (4) Profesorii universitari și/sau conferențiarii universitari de la instituțiile de învățământ superior de stat, care sunt membri ai comisiilor în cauză, au calitatea de reprezentanți ai MECTS. (5) Prevederile prezentului ordin se completează cu toate celelalte reglementări referitoare la desfășurarea examenelor de finalizare a studiilor universitare prevăzute în ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului privind cadrul general de organizare a examenelor de finalizare a studiilor în învățământul superior, în vigoare. Art. 5. — (1) Monitorizarea specială vizează și finalizarea, cu respectarea întocmai a reglementărilor legale, a alegerilor structurilor și funcțiilor de conducere din Universitatea „Apollonia” din lași. (2) Sub coordonarea senatului, până la sfârșitul anului universitar 2009—2010 vor fi elaborate sau, după caz, actualizate, cu respectarea reglementărilor legale, Carta universității și toate celelalte regulamente și documente necesare organizării și desfășurării procesului instructiv- educativ. Toate aceste documente vor fi avizate de MECTS, prin DGÎS și Direcția generală juridic și contencios. (3) Se va realiza o evidență clară, actualizată, a studenților, inclusiv a studenților străini, pe specializări, forme de învățământ și locații geografice. Evidența se referă și la registre matricole, cataloage de examene, transferuri, exmatriculări etc. Art. 6. — (1) în perioada de monitorizare specială se vor analiza modul în care sunt asigurate, pentru fiecare specializare, la fiecare formă de învățământ, precum și modul în care sunt îndeplinite standardele minime înscrise în lege cu privire la personalul didactic, spațiile de învățământ, baza materială și dotările necesare etc. (2) în acest scop, în baza solicitării scrise a Universității „Apollonia” din lași, adresată ARACIS, aceasta, pe baza competențelor sale prevăzute de lege, va analiza și va evalua situația organizării și conținutul învățământului din universitate, precum și calitatea acestuia în pregătirea specialiștilor în domeniile și programele de studii organizate legal și va face recomandările necesare. (3) După un an de la data stabilirii și comunicării recomandărilor, ARACIS va analiza modul în care acestea au fost îndeplinite. în funcție de rezultatul analizei, fie monitorizarea specială va fi încheiată, fie vor fi aplicate măsurile prevăzute de lege. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 444379 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 451/2.VII.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495