MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 435 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 29 iunie 2010 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 465. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului (Codul FSS), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.206(81) și prin anexa nr. 2 la Rezoluția MSC.217(82) ale Comitetului Securității Maritime din 18 mai 2006, respectiv 8 decembrie 2006 ............................... 2-6 904. — Ordin al ministrului mediului și pădurilor pentru aprobarea Procedurii privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice... 6-15 2.255. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului Fosta locuință directorială a Fabricii de Textile Sfântu Gheorghe, din str. Kos Kâroly nr. 19/A, orașul Sfântu Gheorghe, județul Covasna .... 16 2.256. — Ordin al ministrului culturii și patrimoniului național privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului Biserica „Sf. Vineri”, din str. Neagoe Basarab nr. 12, Ploiești, județul Prahova 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 435/29.VI.2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului (Codul FSS), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.206(81) și prin anexa nr. 2 la Rezoluția MSC.217(82) ale Comitetului Securității Maritime din 18 mai 2006, respectiv 8 decembrie 2006 în temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — Se publică amendamentele la Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului (Codul FSS), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin Rezoluția MSC.206(81) a Comitetului Securității Maritime din 18 mai 2006, prevăzută în anexa nr. 1. Art. 2. — Se publică amendamentele la Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului (Codul FSS), adoptate de Organizația Maritimă Internațională prin anexa nr. 2 la Rezoluția MSC.217(82) a Comitetului Securității Maritime din 8 decembrie 2006, prevăzută în anexa nr. 2. Art. 3. — Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor specifice cuprinse în anexele nr. 1 și 2. Art. 4. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Constantin Dascălu, secretar de stat București, 18 iunie 2010. Nr. 465.’ ANEXA Nr. 1 REZOLUȚIA MSC.206(81) (adoptată la 18 mai 2006) Adoptarea amendamentelor la Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului (Codul FSS) Comitetul Securității Maritime, amintind art. 28(b) din Convenția privind crearea Organizației Maritime Internaționale, referitor la funcțiile Comitetului, notând Rezoluția MSC.98(73) prin care s-a adoptat Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului (denumit în continuare Codul FSS), care a devenit obligatoriu conform cap. II-2 din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (denumită în continuare Convenția), notând și art. VIll(b) și regula II-2/3.22 din Convenție, cu privire la procedura de amendare a Codului FSS, luând în considerare, la cea de-a optzeci și una sesiune a sa, amendamentele la Codul FSS propuse și difuzate în conformitate cu art. VIIl(b)(i) din Convenție: 1. adoptă, în conformitate cu art. Vlll(b)(iv) din Convenție, amendamentele la Codul FSS, al căror text este redat în anexa la prezenta rezoluție; 2. stabilește, în conformitate cu art. VIIl(b)(vi)(2)(bb) din Convenție, că amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010, cu excepția cazului în care înainte de această dată mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenție sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puțin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecțiile lor la aceste amendamente; 3. invită guvernele contractante să noteze că, în conformitate cu art. VIIl(b)(vii)(2) din Convenție, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2010, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. VI11(b)(v) din Convenție, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenție copii certificate ale prezentei rezoluții și ale textului amendamentelor conținute în anexă; 5. solicită în plus secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluții și ale anexei sale membrilor Organizației care nu sunt guverne contractante la Convenție. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 435/29.VI.2010 3 ANEXĂ la Rezoluția MSC.206(81) AMENDAMENTE la Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului (Codul FSS) CAPITOLUL 5 Instalații fixe de stingere a incendiului cu gaz Textul capitolului 5 existent se înlocuiește după cum urmează: „1 Aplicare Acest capitol conține cerințele cu privire la instalațiile fixe de stingere a incendiului cu gaz, așa cum se prevede în cap. II-2 din Convenție. 2 Cerințe tehnice 2.1 Generalități 2.1.1 Agentul de stingere a incendiului 2.1.1.1 In cazul în care cantitatea de agent pentru stingerea incendiului trebuie să asigure protecția mai multor încăperi, cantitatea de agent disponibilă nu este necesar să fie mai mare decât cea mai mare cantitate necesară pentru oricare dintre încăperile astfel protejate. Instalația trebuie să fie prevăzută cu valvule de comandă normal închise, amplasate astfel încât să direcționeze agentul de stingere a incendiului în încăperea respectivă. 2.1.1.2 Pentru calculul cantității necesare de agent de stingere a incendiului, la volumul global al încăperii de mașini trebuie adăugat volumul buteliilor de aer pentru lansare transformat în volum de aer liber. Ca alternativă, se poate instala o tubulatură de evacuare de la valvulele de siguranță, care să ducă direct în aer liber. 2.1.1.3 Se vor prevedea mijloace pentru ca personalul să poată verifica în deplină siguranță cantitatea de agent de stingere a incendiului aflată în recipiente. 2.1.1.4 Recipientele pentru depozitarea agentului de stingere a incendiului, tubulaturile și componentele aferente utilizate sub presiune trebuie să aibă o proiectare care ține seama de codurile de instrucțiuni practice pentru recipientele sub presiune, care este considerată satisfăcătoare de către Administrație și care ia în considerare amplasarea lor și temperaturile maxime preconizate ale mediului înconjurător din timpul funcționării.* 2.1.2 Cerințe privind instalarea 2.1.2.1 Tubulatura pentru distribuirea agentului de stingere a incendiului și duzele de refulare trebuie să fie dispuse astfel încât să se obțină o distribuire uniformă a agentului. Calculele pentru debitul instalației trebuie să fie efectuate utilizând o tehnică de calcul considerată acceptabilă de către Administrație. 2.1.2.2 în afară de cazurile permise de către Administrație, recipientele sub presiune necesare pentru depozitarea agentului de stingere a incendiului, altul decât aburul, trebuie să fie amplasate în afara încăperilor protejate, conform prevederilor regulii 11-2/10.4.3 din Convenție. 2.1.2.3 Piesele de rezervă pentru instalație trebuie să fie păstrate la bord și să fie considerate satisfăcătoare de către Administrație. 2.1.2.4 Sectoarele de tubulatură care conțin valvule ce racordează sectoare de tubulaturi închise trebuie să fie prevăzute cu o valvulă de siguranță, iar ieșirea de la valvulă trebuie să ducă la puntea descoperită. 2.1.2.5 Toate tubulaturile de evacuare, racordurile lor și ajutajele din încăperile protejate trebuie să fie construite din materiale cu o temperatură de topire care depășește 925°C. Tubulatura și echipamentul aferent trebuie să fie fixate în mod corespunzător. 2.1.2.6 Un racord trebuie să fie instalat pe tubulatura de evacuare pentru a permite testarea fluxului de aer conform paragrafului 2.2.3.1. 2.1.3 Cerințe privind comanda instalației 2.1.3.1 Tubulaturile necesare pentru transportarea agentului de stingere a incendiului în încăperile protejate trebuie să fie prevăzute cu valvule de comandă marcate astfel încât să indice în mod clar încăperile spre care duc tubulaturile. Se vor lua măsuri corespunzătoare pentru ca agentul de stingere a incendiului să nu pătrundă în mod accidental în încăperi. Dacă o încăpere de marfă, prevăzută cu o instalație de stingere a incendiului cu gaz, este utilizată ca încăpere pentru pasageri, racordul la instalația de distribuție a gazului trebuie să fie obturat cu flanșe oarbe pe durata acestei utilizări. Tubulaturile pot trece prin încăperile de locuit cu condiția ca ele să aibă o grosime suficientă și etanșarea lor să fie verificată după instalare printr-o probă la o presiune de minimum 5 N/mm². Suplimentar, tubulatura care trece prin zona încăperilor de locuit trebuie să fie îmbinată numai prin sudură și nu trebuie să fie prevăzută cu orificii de drenare sau cu alte deschideri în interiorul acestor încăperi. Tubulatura nu trebuie să treacă prin încăperile frigorifice. 2.1.3.2 Trebuie prevăzute mijloace de avertizare sonoră și vizuală automate pentru semnalizarea lansării agentului de stingere a incendiului în orice încăpere ro-ro și în alte încăperi în care în mod normal lucrează personalul sau în care acesta are acces. Alarma sonoră trebuie să fie situată astfel încât să fie auzită în toată încăperea protejată, cu toate mașinile în stare de funcționare; această alarmă trebuie să se deosebească de alte alarme sonore prin reglarea volumului sau prin modelul sonor. Alarma care precedă lansarea trebuie să fie declanșată automat (de exemplu: la deschiderea ușii cofretului de lansare). Alarma trebuie să funcționeze pe o durată corespunzătoare de timp necesară pentru evacuarea personalului din încăpere, dar în niciun caz mai puțin de 20 s înainte de lansarea agentului de stingere a incendiului. Totuși, încăperile de marfă clasice și încăperile mici (cum ar fi compartimentul compresoarelor, magaziile de vopsele etc.), care sunt dotate doar cu un dispozitiv local de lansare, nu este necesar să fie prevăzute cu o astfel de alarmă. * Publicația ISO-9809/1: Butelii de gaz reîncărcabile, construite din oțel, fără sudură (proiectare, construcție și încercare). ISO-3500: Butelii cu CO₂ construite din oțel, fără sudură. Destinate instalațiilor fixe de stingere a incendiului pe nave, având specificate principalele dimensiuni exterioare, accesoriile, rata de umplere și marcajul buteliilor cu CO₂, construite din oțel, fără sudură, utilizate în instalațiile fixe de stingere a incendiului pe nave, în scopul facilitării interschimbabilității lor. ISO-5923: Protecție contra incendiului —Agent de stingere a incendiului — Dioxid de carbon. ISO-13769: Butelii de gaz — Marcaj. ISO-6406: Inspecția și încercarea periodică a buteliilor cu gaz, construite din oțel, fără sudură. ISO-9329, partea 1: Țevi de oțel, fără sudură, utilizate la presiune — Condiții tehnice de livrare — Partea 1: Oțeluri nealiate cu caracteristici specifice temperaturii mediului ambiant. ISO-9329, partea 2: Țevi de oțel, fără sudură, utilizate la presiune — Condiții tehnice de livrare — Partea 2: Oțeluri nealiate și aliate cu caracteristici specifice temperaturii ridicate. ISO-9330, partea 1: Țevi sudate de oțel, utilizate la presiune — Condiții tehnice de livrare — Partea 1: Țevi de oțel nealiat cu caracteristici specifice temperaturii mediului ambiant. ISO-9330, partea 2: Țevi sudate de oțel, utilizate la presiune — Condiții tehnice de livrare — Partea 2: Țevi sudate cu rezistență electrică și prin inducție de oțel nealiat și aliat, cu caracteristici specifice temperaturii ridicate. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 435/29.VI.2010 2.1.3.3 Mijloacele de comandă a oricărei instalații fixe de stingere a incendiului cu gaz trebuie să fie ușor accesibile, simplu de manevrat și să fie grupate în cât mai puține locuri unde nu există riscul de a fi izolate de un incendiu care s-ar putea declanșa într-o încăpere protejată. în fiecare loc trebuie să existe instrucțiuni clare privind funcționarea instalației, având în vedere siguranța personalului. 2.1.3.4 Lansarea automată a agentului de stingere a incendiului nu este admisă, cu excepția cazurilor permise de Administrație. 2.2 Instalații cu dioxid de carbon 2.2.1 Cantitatea de agent de stingere a incendiului 2.2.1.1 Pentru încăperile de marfă, cantitatea de dioxid de carbon disponibilă trebuie, dacă nu se prevede în alt fel, să fie suficientă pentru a furniza un volum de gaz liber cel puțin egal cu 30% din volumul brut al celei mai mari încăperi de marfă protejate de la bordul navei. 2.2.1.2 Pentru încăperile de mașini, cantitatea de dioxid de carbon transportată trebuie să fie suficientă pentru a furniza un volum minim de gaz liber egal cu cel mai mare dintre următoarele două volume: .1 40% din volumul brut al celei mai mari încăperi de mașini astfel protejate, volum din care se exclude acea parte a șahtului situată deasupra nivelului la care suprafața orizontală a acestuia este de 40% sau mai puțin din suprafața orizontală a încăperii respective măsurată la jumătatea distanței dintre plafonul tancului și partea inferioară a șahtului; sau .2 35% din volumul brut al celei mai mari încăperi de mașini protejate, inclusiv șahtul. 2.2.1.3 Procentele specificate mai sus în paragraful 2.2.1.2 pot fi reduse la 35% și, respectiv, 30% pentru navele de marfă cu un tonaj brut mai mic de 2.000, dacă două sau mai multe încăperi de mașini, care nu sunt complet separate, sunt considerate ca formând o singură încăpere. 2.2.1.4 în sensul acestui paragraf, volumul de dioxid de carbon liber trebuie calculat la 0,56 m³/kg. 2.2.1.5 Instalația fixă de tubulaturi din încăperea de mașini trebuie să fie astfel încât 85% din volumul de gaz să poată fi debitat în încăpere în decurs de două minute. 2.2.2 Comenzi Instalațiile cu dioxid de carbon trebuie să corespundă următoarelor cerințe: .1 trebuie să fie prevăzute două comenzi separate pentru eliberarea de dioxid de carbon într-o încăpere protejată și pentru asigurarea declanșării alarmei. Una dintre comenzi trebuie să fie utilizată pentru deschiderea valvulei tubulaturii care transportă gazul în încăperea protejată, iar a doua comandă trebuie utilizată pentru descărcarea gazului din recipientele de stocare. Trebuie să fie prevăzute mijloace de închidere directă, astfel încât acestea să poată fi acționate numai în această ordine; și .2 cele două comenzi trebuie să fie amplasate în interiorul unei cutii de declanșare pe care se indică clar încăperea specifică pe care o deservește. în cazul în care cutia ce conține comenzile trebuie încuiată, cheia trebuie să fie păstrată într-un cofret cu geam care poate fi spart, situat într-un loc vizibil lângă cutie. 2.2.3 Verificarea montării După montarea, verificarea la presiune și examinarea instalației, trebuie să fie efectuate următoarele operațiuni: .1 o testare a fluxului de aer liber în toate conductele și duzele; și .2 o încercare de funcționare a echipamentului de alarmă. 2.2.4 Instalația cu dioxid de carbon cu presiune scăzută Dacă în scopul respectării prezentei reguli s-a montat o instalație cu dioxid de carbon cu presiune scăzută, atunci se aplică următoarele prevederi. 2.2.4.1 Dispozitivele de comandă ale instalației și instalațiile frigorifice trebuie să se afle în aceeași încăpere în care se află și recipientele sub presiune. 2.2.4.2 Cantitatea stabilită de dioxid de carbon lichid trebuie să fie stocată în recipient sau recipiente la presiunea de lucru cu valori cuprinse între 1,8 N/mm² până la 2,2 N/mm². Umplerea normală cu lichid a recipientului trebuie să fie limitată pentru a se asigura suficient spațiu vaporilor în scopul permiterii expansiunii lichidului la temperaturi maxime de stocare ce pot fi obținute în funcție de reglarea presiunii valvulelor de siguranță, dar care să nu depășească 95% din capacitatea volumetrică a recipientului. 2.2.4.3 Trebuie să fie prevăzute următoarele dotări: .1 manometru; .2 alarmă de presiune ridicată: nu mai mare decât aceea pentru reglajul valvulei de siguranță; .3 alarmă de presiune scăzută: nu mai mică de 1,8 N/mm²; .4 racorduri prevăzute cu valvule de oprire pentru umplerea recipientului; .5 conducte de evacuare; .6 indicator de nivel de dioxid de carbon lichid, prevăzut la recipient sau recipiente; și .7 două valvule de siguranță. 2.2.4.4 Cele două valvule de siguranță trebuie să fie montate astfel încât una dintre valvule să poată fi închisă, iar cealaltă să fie conectată la recipient. Reglarea valvulelor de siguranță nu trebuie să fie mai mică de 1,1 ori presiunea de lucru. Capacitatea fiecărei valvule trebuie să fie astfel încât vaporii produși în caz de incendiu să poată fi evacuați printr-o presiune care nu depășește mai mult de 20% din presiunea de reglaj menționată mai sus. Evacuarea de la valvulele de siguranță trebuie să ducă în aer liber. 2.2.4.5 Recipientul sau recipientele și tubulaturile de ieșire, pline în permanență cu dioxid de carbon, trebuie să aibă o izolație termică care să blocheze declanșarea valvulei de siguranță în decurs de 24 de ore după depresurizarea instalației, la temperatura mediului ambiant de 45° C și la o presiune inițială egală cu presiunea de pornire a instalației frigorifice. 2.2.4.6 Recipientul sau recipientele trebuie să fie deservit/deservite de două instalații frigorifice automate, complet independente, utilizate numai în acest scop, având fiecare câte un compresor, precum și motorul principal, evaporatorul și condensorul aferente. 2.2.4.7 Capacitatea frigorifică și comanda automată a fiecărei instalații trebuie să fie astfel concepute încât să mențină temperatura cerută în stare de funcționare continuă timp de 24 de ore la temperatura apei mării de până la 32° C și temperatura mediului ambiant de până la 45° C. 2.2.4.8 Fiecare instalație frigorifică electrică trebuie să fie alimentată de la magistrala tabloului principal de distribuție printr-un cablu de alimentare separat. 2.2.4.9 Alimentarea instalației frigorifice cu apă de răcire (dacă este necesar) trebuie să fie asigurată de cel puțin două pompe de recirculare, dintre care una este utilizată ca pompă de rezervă. Pompa de rezervă poate fi o pompă utilizată pentru alte servicii, cu condiția ca utilizarea sa pentru răcire să nu afecteze niciun alt serviciu esențial de la bordul navei. Apa de răcire trebuie să fie preluată de la cel puțin două prize de apă de mare separate, preferabil una din babord și alta din tribord. 2.2.4.10 Fiecare sector de tubulatură care poate fi izolat cu robinete și în care se poate produce o suprapresiune în raport cu presiunea de calcul stabilită pentru oricare dintre componente trebuie să fie prevăzut cu dispozitive de siguranță. 2.2.4.11 Alarma sonoră și vizuală trebuie să fie dată dintr-un post central de comandă sau, în conformitate cu regula 11-1/51, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 435/29.VL2010 5 în cazul în care nu există un post central de comandă, atunci când: .1 presiunea din recipient sau recipiente atinge valorile scăzute și ridicate prevăzute la paragraful 2.2.4.2; .2 orice instalație frigorifică se defectează; sau .3 este atins cel mai mic nivel admisibil de lichid în recipiente. 2.2.4.12 Dacă instalația deservește mai mult de o încăpere, trebuie să se prevadă mijloace de comandă a cantităților de dioxid de carbon evacuate, de exemplu un ceas automat sau indicatoare de nivel precise situate în postul sau posturile de comandă. 2.2.4.13 Dacă este prevăzut un dispozitiv care permite reglarea automată a evacuării cantității nominale de dioxid de carbon în încăperile protejate, trebuie, de asemenea, să existe posibilitatea reglării manuale a evacuării. 2.3 Cerințe aplicabile instalațiilor cu abur Căldarea sau căldările disponibile pentru furnizarea de abur trebuie să aibă un debit de cel puțin 1 kg de abur pe oră pentru fiecare 0,75 m³ din volumul brut al celei mai mari încăperi astfel protejate. Suplimentar față de respectarea cerințelor mai sus menționate, instalațiile trebuie să corespundă din toate punctele de vedere cerințelor Administrației și să fie considerate satisfăcătoare de către aceasta. 2.4 Instalații care utilizează produse gazoase din arderea combustibilului 2.4.1 Generalități Dacă la bordul navei se produce un gaz care nu este nici dioxid de carbon, nici abur, așa cum se prevede la paragraful 2.3, și este utilizat ca agent de stingere a incendiului, instalația trebuie să corespundă cerințelor din paragraful 2.4.2. 2.4.2 Cerințe aplicabile instalațiilor 2.4.2.1 Produse gazoase Gazul trebuie să fie un produs gazos al arderii combustibilului, la care conținutul de oxigen, monoxidul de carbon, elementele corozive și orice elemente combustibile solide din produsul gazos nu depășesc limita admisă. 2.4.2.2 Capacitatea instalațiilor de stingere a incendiului 2.4.2.2.1 Dacă acest gaz este utilizat ca agent de stingere într-o instalație fixă de stingere a incendiului destinată protecției încăperilor de mașini, el trebuie să asigure o protecție echivalentă aceleia asigurate de o instalație fixă care utilizează dioxid de carbon ca agent. 2.4.2.2.2 Dacă acest gaz este folosit ca agent de stingere într-o instalație fixă de stingere a incendiului destinată protecției încăperilor de marfă, el trebuie să fie în cantitate suficientă pentru a furniza, în decurs de 72 de ore, un volum orar de gaz liber egal cu cel puțin 25% din volumul brut al celei mai mari încăperi astfel protejate. 2.5 Instalații fixe echivalente de stingere a incendiului cu gaz care sunt destinate încăperilor de mașini și compartimentului pompelor de marfă Instalațiile fixe de stingere a incendiului cu gaz echivalente acelora specificate la paragrafele 2.2—2.4 trebuie să fie aprobate de către Administrație pe baza instrucțiunilor elaborate de către Organizație*.” * Se face referire la Instrucțiunile revizuite pentru aprobarea instalațiilor fixe echivalente de stingere a incendiului cu gaz, așa cum se menționează în Convenția SOLAS 74, pentru încăperile de mașini și compartimentele pompelor de marfă (Circulara MSC/Circ.848), și la Instrucțiunile pentru aprobarea instalațiilor fixe de stingere a incendiului cu aerosol echivalente instalațiilor fixe de stingere a incendiului cu gaz, așa cum se menționează în Convenția SOLAS 74, pentru încăperile de mașini (Circulara MSC/Circ. 1.007). ANEXA Nr. 2 REZOLUȚIA MSC.217(82) (adoptată la 8 decembrie 2006) Adoptarea amendamentelor la Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului (Codul FSS) Comitetul Securității Maritime, amintind art. 28(b) din Convenția privind crearea Organizației Maritime Internaționale, referitor la funcțiile Comitetului, notând Rezoluția MSC.98(73) prin care s-a adoptat Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului (denumit în continuare Codul FSS), care a devenit obligatoriu conform cap. II-2 din Convenția internațională din 1974 pentru ocrotirea vieții omenești pe mare (denumită în continuare Convenția), notând și art. VIll(b) și regula II-2/3.22 din Convenție, cu privire la procedura de amendare a Codului FSS, luând în considerare, la cea de-a optzeci și doua sesiune a sa, amendamentele la Codul FSS propuse și difuzate în conformitate cu art. VIIl(b)(i) din Convenție, 1. adoptă, în conformitate cu art. VI11(b)(iv) din Convenție, amendamentele la Codul FSS, al căror text este redat în anexele nr. 1 și 2 la prezenta rezoluție; 2. stabilește, în conformitate cu art. VIIl(b)(vi)(2)(bb) din Convenție, că: (a) amendamentele din anexa nr. 1 se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2008; și (b) amendamentele din anexa nr. 2 se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2010, cu excepția cazului în care înainte de această dată mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenție sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total cel puțin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecțiile lor la aceste amendamente; 3. invită guvernele contractante la Convenția SOLAS să noteze că, în conformitate cu art. VIll(b)(vii)(2) din Convenție: (a) amendamentele din anexa nr. 1 vor intra în vigoare la 1 iulie 2008; și (b) amendamentele din anexa nr. 2 vor intra în vigoare la 1 iulie 2010, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4. solicită secretarului general, în conformitate cu art. VI11(b)(v) din Convenție, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenție copii certificate ale prezentei rezoluții și ale textului amendamentelor conținute în anexele nr. 1 și 2; 5. solicită în plus secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluții și ale anexelor nr. 1 și 2 membrilor Organizației care nu sunt guverne contractante la Convenție. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 435/29.VI.2010 ANEXA Nr. 2 la Rezoluția MSC.217(82) AMENDAMENTE la Codul internațional pentru instalațiile de protecție contra incendiului (Codul FSS) CAPITOLUL 9 Instalații fixe de detectare și alarmă în caz de incendiu 1. După paragraful 2.1.4 existent se adaugă următorul nou paragraf, paragraful 2.1.5: „2.1.5 La navele de pasageri, instalația fixă de detectare și de alarmă în caz de incendiu trebuie să permită identificarea individuală de la distanță a fiecărui detector și avertizor de incendiu acționat manual.” 2. Textul existent al paragrafului 2.4.1.4 se înlocuiește după cum urmează: „2.4.1.4 O secție de detectoare și de avertizoare de incendiu acționate manual nu trebuie să se extindă pe mai mult de o zonă verticală principală.” MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR ORDIN pentru aprobarea Procedurii privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice Văzând Referatul de aprobare nr. 188.499 din 12 martie 2010 al Direcției politici și strategii în silvicultură, în baza prevederilor art. 13 alin. (3) și ale art. 15 alin. (4) din Legea nr. 46/2008 — Codul silvic, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului și Pădurilor, ministrul mediului și pădurilor emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Procedura privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Avizele, autorizațiile, certificatele de mențiuni, certificatele de înregistrare emise și înscrierea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, în baza Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 696/2008 pentru aprobarea Procedurii privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice și a Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale 198/2009 pentru aprobarea Procedurii privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, își mențin valabilitatea. Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 198/2009 pentru aprobarea Procedurii privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 234 din 9 aprilie 2009, se abrogă. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely București, 10 iunie 2010. Nr. 904. ANEXĂ PROCEDURA privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Gestionarea durabilă a pădurilor, indiferent de forma de proprietate, se face prin ocoale silvice autorizate. (2 ) Pentru constituirea și funcționarea ocoalelor silvice se acordă asistență tehnică de specialitate de către inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare. Art. 2. — Asistența tehnică de specialitate acordată de inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare constă în oferirea de informații referitoare la: a) prevederile legale în vigoare privind constituirea și funcționarea ocoalelor silvice; b) drepturile și obligațiile pe care le au deținătorii de păduri referitoare la respectarea și aplicarea regimului silvic; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 435/29.VI.2010 7 c) întocmirea și promovarea documentațiilor necesare avizării și autorizării funcționării ocoalelor silvice; d) sprijinul acordat de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură pentru constituirea în asociații, potrivit reglementărilor legale. CAPITOLUL II Constituirea, autorizarea funcționării ocoalelor silvice și autorizarea personalului silvic Art. 3. — (1) Constituirea ocoalelor silvice prevăzute la art. 1 se face de către: a) unitățile administrativ-teritoriale care au în proprietate publică sau privată terenuri forestiere; b) persoanele fizice și/sau persoanele juridice care au în proprietate terenuri forestiere; c) persoanele juridice rezultate în urma asocierii persoanelor prevăzute la lit. a) și b); d) administratorul pădurilor proprietate publică a statului. (2) Ocoalele silvice au ca diviziuni tehnico-administrative districte și/sau cantoane silvice. (3) Autorizarea funcționării unui ocol silvic se face cu avizul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare în a cărui rază își are sediul ocolul silvic care solicită autorizarea. (4) Funcționarea ocoalelor silvice se autorizează de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, în termen de 60 de zile de la depunerea documentelor necesare în vederea înscrierii în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice. Art. 4. — (1) Criteriile minime care trebuie îndeplinite pentru avizarea și autorizarea unui ocol silvic privat sunt prevăzute în anexa nr. 1. (2) Numărul minim de cantoane silvice care constituie un ocol silvic este de 4, iar pentru structura silvică de rang superior numărul minim de ocoale silvice este de două. (3) Ocoalele silvice se constituie, funcționează și asigură administrarea și/sau serviciile silvice pentru suprafețe de fond forestier aflate în limitele teritoriale ale județului în care acestea au sediul social și pentru suprafețe de fond forestier situate pe raza județelor limitrofe. (4) Pentru suprafețele de fond forestier aparținând unui singur proprietar, indiferent de localizarea acestora, se poate constitui un ocol silvic cu respectarea condițiilor: a) suprafața minimă pentru un ocol silvic prevăzută în Legea nr. 46/2008 — Codul silvic, cu modificările și completările ulterioare; b) la constituirea ocolului silvic se iau în calcul numai proprietățile forestiere cu suprafața minimă de 250 ha, care au amplasamentul într-un singur trup de pădure. (5) Se interzice folosirea ciocanelor de marcat pe alte suprafețe decât cele pentru care ocolul silvic este autorizat sau asigură administrarea, respectiv serviciile silvice, cu respectarea prevederilor alin. (3). (6) Se interzice întocmirea actelor de punere în valoare pentru masa lemnoasă pe picior situată în alte suprafețe decât cele pentru care ocolul silvic este autorizat să funcționeze, cu respectarea prevederilor alin. (3). (7) Conducătorul structurii silvice teritoriale a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură în al cărei teritoriu de competență se află situate pădurile în care au fost întocmite actele de punere în valoare cu încălcarea prevederilor alin. (5) Și (6): a) anulează actele de punere în valoare conform art. 5 din Procedura de aprobare, modificare, anulare și casare a actelor de punere în valoare pentru produsele lemnoase provenite din fondul forestier, altul decât cel proprietate publică a statului, precum și din vegetația forestieră din afara fondului forestier, aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 1.306/2005; b) dispune ridicarea și sigilarea ciocanelor cu marcă circulară sau pătrată, dacă sediul ocolului se află în teritoriul de competență al structurii teritoriale, în termen de 24 de ore de la data constatării sau notificării președintelui comisiei pentru autorizarea funcționării ocoalelor silvice din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură; c) îl informează în scris pe președintele comisiei pentru autorizarea funcționării ocoalelor silvice din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, în termen de 24 de ore de la data constatării nerespectării prevederilor alin. (5), dacă sediul ocolului se află în teritoriul de competență al altei structuri silvice teritoriale. (8 ) în situația întocmirii actelor de punere în valoare cu încălcarea prevederilor alin. (5) și (6) în păduri situate în teritoriul de competență al altor structuri teritoriale decât cele în care se află sediul social al ocolului, ridicarea și sigilarea ciocanelor de marcat se dispun de conducătorul structurii silvice teritoriale a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură în al cărei teritoriu de competență se află sediul ocolului, în termen de 24 de ore de la notificarea președintelui comisiei pentru autorizarea funcționării ocoalelor silvice din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. Art. 5. — (1) în vederea obținerii avizului pentru autorizarea înființării și funcționării unui ocol silvic privat se depune la inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare în a cărui rază își are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexează următoarea documentație: a) un memoriu în care este prezentat modul de asigurare a surselor financiare pentru aplicarea regimului silvic în situația avizării și autorizării; b) copie de pe actul constitutiv/actul de identitate al persoanei prevăzute la art. 3 alin. (1) și o copie de pe actele de proprietate a terenurilor; c) regulamentul de organizare și funcționare al ocolului silvic, aprobat de persoana prevăzută la art. 3 alin. (1); d) copie de pe actul constitutiv și statutul ocolului silvic încheiate în formă autentică; e) organigrama și statul de funcții ale ocolului silvic, din care să rezulte existența numărului minim de posturi corespunzător ocolului silvic, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1; f) statul de personal; în situația în care nu au fost făcute angajări de personal, nu se depune stat de personal; g) copii de pe descrierile parcelare din amenajamentele silvice în vigoare, pentru unitățile amenajistice pentru care se constituie ocolul silvic; h) copii de pe hărțile amenajistice la scara 1:20.000 sau 1:10.000 și 1:5.000; i) lista cuprinzând mijloacele fixe și lista cuprinzând obiectele de inventar din dotarea ocolului silvic, conform condițiilor minime de logistică, la care se anexează copii de pe documentele de 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 435/29.VI.2010 înregistrare contabilă sau de pe facturi. în situația în care mijloacele fixe și obiectele de inventar nu se află în dotarea ocolului silvic, procurarea lor se face în termenele stabilite prin programul de conformare care se prezintă de ocolul silvic. (2) La documentele prevăzute la alin. (1) lit. a) se anexează: a) borderoul actelor de punere în valoare a masei lemnoase neautorizate la tăiere, aferentă fondului forestier ce se preia, certificat prin semnătura șefului ocolului silvic de la care se preiau suprafețele. Borderoul cuprinzând actele de punere în valoare și lista cuprinzând unitățile amenajistice se transmit de către ocolul silvic care le întocmește ocolului silvic care solicită avizul, în termen de 30 de zile de la data solicitării scrise; b) copii de pe descrierile parcelare și planurile decenale aferente suprafețelor care fac obiectul predării-primirii sau retrocedării. (3) Programul de conformare elaborat de ocolul silvic și aprobat de inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare se referă la bunurile pentru dotarea ocolului silvic și la termenele de procurare a acestora, termene ce nu pot depăși 6 luni de la data autorizării. Programul de conformare cuprinde și termenul de ocupare a posturilor vacante prevăzute în statul de personal, ce nu poate depăși 60 de zile de la data autorizării. Programul de conformare se analizează și se aprobă de inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare. La eliberarea avizului se face mențiune în acest sens, urmând ca inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare, dacă programul de conformare nu este respectat, să dispună ridicarea și sigilarea dispozitivelor de marcat până la îndeplinirea condițiilor prevăzute în program. (4) Inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare stabilește, dacă este cazul, împreună cu ocoalele silvice implicate, documentele și documentațiile tehnice care urmează să fie predate/preluate necesare avizării noului ocol silvic, făcând mențiuni detaliate despre acestea în avizul pentru autorizarea funcționării, prevăzut în anexa nr. 2. Mențiunile conțin în mod obligatoriu numele și funcția persoanelor responsabile de predarea/preluarea documentațiilor, atât din partea ocolului silvic care predă, cât și din partea ocolului silvic care solicită autorizarea. (5) în vederea obținerii avizului necesar autorizării funcționării, structura silvică de rang superior depune la inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare o cerere la care se anexează: a) un memoriu din care să rezulte necesitatea autorizării funcționării acesteia; b) actul constitutiv al structurii; c) statul de personal; d) acordul persoanelor prevăzute la art. 3 alin. (1). Art. 6. — în vederea obținerii avizului pentru autorizarea înființării și funcționării unui ocol silvic de stat, direcția silvică depune la inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare în a cărui rază își are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexează următoarea documentație: a) hotărârea Consiliului de administrație al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva privind aprobarea constituirii ocolului silvic; b) documentele care fac dovada suprafeței minime de fond forestier proprietate publică a statului, necesare constituirii unui ocol silvic, prevăzută de Legea nr. 46/2008, cu modificările și completările ulterioare. Art. 7. — (1) în perioada procesului de avizare, conducătorul structurii silvice teritoriale a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură poate solicita persoanei care solicită autorizarea să pună la dispoziție, gratuit, documente suplimentare necesare avizării. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se depun la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare, care emite avizul. Art. 8. — (1) în urma analizării documentației, inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare decide după cum urmează: a) admite solicitarea și emite avizul pentru autorizarea funcționării ocolului silvic; b) respinge motivat solicitarea. (2) Termenul de comunicare a răspunsului prevăzut la alin. (1) este de 30 de zile de la depunerea solicitării. (3) Răspunsul poate fi contestat în termen de 5 zile de la data comunicării acestuia, la comisia pentru autorizarea funcționării ocoalelor silvice. Art. 9. — (1) Autorizarea funcționării ocolului silvic/structurii silvice de rang superior se face după înscrierea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, de către Comisia pentru autorizarea funcționării ocoalelor silvice, formată din 3 persoane: a) directorul general/director general adjunct al Direcției generale de regim silvic și cinegetic și dezvoltare forestieră — președinte; b) directorul Direcției politici și strategii în silvicultură — membru; c) directorul Direcției păduri și dezvoltare forestieră — membru. (2) Dacă se apreciază că este necesar, anterior emiterii autorizației de funcționare pot fi solicitate documente din care să rezulte că sunt îndeplinite condițiile de avizare. Comisia prevăzută la alin. (1) poate respinge motivat eliberarea autorizației de funcționare. (3) Modelul autorizației de funcționare este prezentat în anexa nr. 3. (4) Ocolul silvic autorizat are obligația, sub sancțiunea suspendării autorizației de practică a șefului de ocol, de a aduce la cunoștință, anual, în perioada 1—31 ianuarie, inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare competent teritorial orice modificare a criteriilor din documentația depusă pentru avizare, referitoare la: a) suprafața de pădure care a stat la baza constituirii ocolului silvic; b) organizarea și funcționarea ocolului silvic. (5) Pentru modificările prevăzute la alin. (4) comisia prevăzută la alin. (1) emite un certificat de mențiuni pe baza avizului suplimentar emis de inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare. (6) Modelul certificatului de mențiuni este prezentat în anexa nr. 4. (7) Pentru terenurile forestiere aflate în administrare sau pentru care realizează servicii silvice, ocolul silvic autorizat are obligația să realizeze lucrările silvice în conformitate cu reglementările privind aplicarea regimului silvic în vigoare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 435/29.VI.2010 9 CAPITOLUL III înscrierea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice și conținutul acestuia Art. 10. — Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice se ține la nivelul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură în cadrul direcției care coordonează activitatea de reglementare în domeniul silviculturii. Art. 11. — Cererea de înscriere în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice se depune în termen de 30 de zile de la emiterea avizului inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare prevăzut la art. 5 alin. (1). Art. 12. — înregistrarea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice și autorizarea ocoalelor silvice se face astfel: a) pe baza cererii, avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare, a copiei actului constitutiv și statutului încheiate în formă autentică, pentru structurile de rang superior; b) pe baza cererii, a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare, a copiei actului constitutiv și statutului încheiate în formă autentică și a documentelor care fac dovada suprafeței, pentru ocoalele silvice private; c) pe baza cererii direcției silvice, a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare, a hotărârii Consiliului de administrație al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva privind aprobarea constituirii ocolului silvic și a documentelor care fac dovada suprafeței minime de fond forestier proprietate publică a statului, necesare constituirii unui ocol silvic, prevăzută de Legea nr. 46/2008, cu modificările și completările ulterioare. Art. 13. — Modelul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice este prevăzut în anexa nr. 5. Art. 14. — (1) După înscrierea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, ocolului silvic privat/structurii silvice de rang superior i se eliberează un certificat de înregistrare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6. (2) în termen de 30 de zile de la emiterea certificatului prevăzut la alin. (1), posesorul acestuia este obligat să îl transmită spre publicare la Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. (3) Dacă în termenul prevăzut la alin. (2) nu se face dovada transmiterii spre publicare, certificatul de înregistrare și autorizația de funcționare a ocolului silvic se anulează și se retrag de către emitent. Art. 15. — (1) Personalul silvic angajat în ocolul silvic, structura de rang superior, direcția silvică sau în aparatul central al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva poate desfășura activitățile specifice administrării pădurilor sau serviciilor silvice numai dacă este autorizat în vederea practicării acestora. (2) Solicitarea autorizării se depune de către: a) ocolul silvic autorizat/structura silvică de rang superior sau unitățile din cadrul Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, la inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare în a cărui rază își au sediul; b) personalul silvic din cadrul aparatului central al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, la autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură. (3) La solicitarea autorizării de practică a personalului silvic se depun următoarele documente: a) curriculum vitae; b) copie de pe diploma de absolvire a studiilor de specialitate; c) certificatul de cazier judiciar; d) carnetul de muncă, în copie certificată pentru conformitate cu originalul; e) copie de pe actul de identitate. Art. 16. — Persoanele fizice pentru care se solicită autorizarea trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: a) să aibă vârsta de 18 ani împliniți; b) să aibă pregătire profesională în domeniul silvic atestată prin diplomă recunoscută de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, în concordanță cu condițiile minime prevăzute de statutul personalului silvic; c) să nu fi fost condamnate penal pentru săvârșirea cu intenție a unei infracțiuni de serviciu sau în legătură cu serviciul. Art. 17. — (1) Personalul prevăzut la art. 15 alin. (1) este obligat să solicite autorizarea în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. (2) Emiterea autorizației de practică se face în termen de 60 de zile de la data solicitării, de către: a) autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, prin comisia prevăzută la art. 9 alin. (1), pentru personalul silvic din cadrul aparatului central al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, în baza documentelor prevăzute la art. 15 alin. (3) lit. b), c) și d); b) inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare, prin comisia prevăzută la art. 18, pentru personalul din unitățile din cadrul Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva și din structurile de rang superior de pe raza de competență, în baza documentelor prevăzute la art. 15 alin. (3) lit. b), c) și d); c) inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare, prin comisia prevăzută la art. 18, pentru personalul silvic care activează în ocoalele silvice autorizate de pe raza de competență, în baza documentelor prevăzute la art. 15 alin. (3). (3) Respingerea motivată a solicitării prevăzute la alin (1) se face în termen de 60 de zile de la data solicitării. (4) în situația în care titularul autorizației de practică nu mai îndeplinește condițiile de autorizare, autorizația se retrage de către emitent. (5) Modelul autorizației de practică este prezentat în anexa nr. 7. (6) în situația în care personalul silvic obține o diplomă a unei unități de învățământ prin care dobândește o specializare superioară celei pentru care a fost autorizat, la cererea acestuia, vechea autorizație se retrage de emitent și se eliberează una nouă, conform specializării. Art. 18. — (1) Pentru autorizarea personalului silvic care își desfășoară activitatea în unitățile din cadrul Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, structurile de rang superior și ocoalele silvice autorizate, la inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare se constituie o comisie. (2) Comisia este numită prin decizie a conducătorului inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare și este formată din 3 membri, dintre care unul îndeplinește funcția de președinte. Art. 19. — (1) Personalul silvic cu atribuții de control din cadrul structurii centrale și inspectoratelor teritoriale de regim silvic și de vânătoare poate propune suspendarea sau 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 435/29.VI.2010 retragerea autorizației prevăzute la art. 17 alin. (2) pentru personalul silvic angajat în ocolul silvic, structura de rang superior, direcția silvică sau aparatul central al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, în funcție de gravitatea faptelor săvârșite în ceea ce privește nerespectarea regimului silvic. (2) Șefii ocoalelor silvice prevăzute la art. 1 alin. (1) pot propune suspendarea sau retragerea autorizației prevăzute la art. 17 alin. (2) pentru personalul silvic din subordine, în funcție de gravitatea faptelor săvârșite în ceea ce privește nerespectarea regimului silvic. (3) Suspendarea sau retragerea autorizației de practică a personalului silvic se dispune prin: a) decizia comisiei prevăzute la art. 9 alin. (1), pentru situațiile prevăzute la art. 17 alin. (2) lit. a); b) decizia comisiei prevăzute la art. 18 din cadrul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare în a cărui rază teritorială s-a constatat existența unuia dintre cazurile care atrag suspendarea/retragerea autorizației de practică, pentru situațiile prevăzute la art. 17 alin. (2) lit. b) și c), decizie ce poate fi contestată la comisia prevăzută la art. 9 alin. (1). (4) Retragerea autorizației de practică se dispune în baza unui înscris cu privire la pronunțarea unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile, prin care titularul autorizației a fost condamnat pentru săvârșirea unor infracțiuni silvice, a unor infracțiuni de serviciu sau în legătură cu serviciul, precum și în cazul suspendării de două ori a autorizației de practică într-o perioadă de 2 ani. (5) Suspendarea autorizației de practică se dispune în următoarele cazuri: a) în baza unui înscris cu privire la trimiterea în judecată pentru săvârșirea unor infracțiuni silvice, a unor infracțiuni de serviciu sau în legătură cu serviciul; b) nerespectarea regulamentului de folosire a ciocanului de marcat, dacă acest fapt a condus la marcarea de arbori sau cioate, după caz, cu încălcarea prevederilor art. 4 alin. (3) și a celorlalte reglementări în vigoare; c) aprobarea punerii în valoare a unui volum de masă lemnoasă în păduri pentru care nu există amenajament silvic în vigoare ori autorizarea spre exploatare de partizi în păduri pentru care proprietarii persoane fizice ori juridice nu au asigurată administrarea sau prestarea serviciilor silvice; d) neîndeplinirea în termenele stabilite a măsurilor dispuse prin dispoziția scrisă a organelor de control și aprobate în condițiile legii, dacă acestea nu au fost contestate; e) autorizarea de partizi spre exploatare la operatorii economici neatestați pentru activitatea de exploatare forestieră cu excepțiile prevăzute de lege și contractarea de lucrări de îmbunătățiri funciare în domeniul forestier cu operatori economici neatestați; f) executarea necorespunzătoare a lucrărilor de evaluare a masei lemnoase, care conduce la erori mai mari de 10% față de volumul constatat cu ocazia controalelor, cu excepția cazurilor în care masa lemnoasă provine din calamități naturale; g) constatarea într-un canton silvic de tăieri ilegale, nejustificate, al căror volum depășește 30 m³/inspecție sau 60 m³/an; sancțiunea se aplică pădurarului gestionar; h) constatarea într-un canton silvic de tăieri ilegale, nejustificate, al căror volum depășește 150 m³/inspecție sau 300 m³/an; sancțiunea se aplică pădurarului gestionar, șefului de district și responsabilului cu activitatea de pază a pădurilor la nivelul ocolului silvic; i) constatarea într-un canton silvic de tăieri ilegale, nejustificate, al căror volum depășește 300 m³/inspecție sau 500 m³/an; sancțiunea se aplică pădurarului gestionar, șefului de district, responsabilului cu activitatea de pază a pădurilor la nivelul ocolului silvic și șefului ocolului silvic; j) nerespectarea de către șeful ocolului silvic a obligației de a informa în scris inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare în a cărui rază teritorială se află pădurea, în termen de 30 de zile, cu privire la suprafețele de pădure, altele decât cele care au stat la baza autorizării, pentru care ocolul silvic a încheiat contracte de administrare sau de servicii silvice. (6) Suspendarea autorizației de practică se dispune, în cazul prevăzut la alin. (5) lit. a), până la pronunțarea unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile, iar în cazurile prevăzute la alin. (5) lit. b)—j) și la art. 9 alin. (4), pentru o perioadă de 1—6 luni. (7) Propunerile de suspendare sau de retragere a autorizației de practică a personalului silvic din cadrul ocolului silvic, structurii de rang superior, direcției silvice sau al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, care face obiectul prezentei proceduri, se analizează și se soluționează în termen de 30 de zile de la data depunerii acestora. Art. 20. — (1) Persoanele cărora li s-a suspendat autorizația de practică nu pot exercita efectiv profesiuni specifice activității în domeniul silviculturii într-un ocol silvic, într-o structură de rang superior, direcție silvică sau în aparatul central al Regiei Naționale a Pădurilor— Romsilva în perioada suspendării. (2) Persoanele cărora li s-a retras autorizația de practică nu pot exercita efectiv profesiuni specifice activității în domeniul silviculturii într-un ocol silvic, într-o structură de rang superior, direcție silvică sau în aparatul central al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva pe o perioadă de minimum un an de la data retragerii autorizației de practică. (3) Reangajarea persoanelor cărora li s-a retras autorizația de practică într-un ocol silvic, într-o structură de rang superior, direcție silvică sau în aparatul central al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva se face după obținerea unei noi autorizații de practică. CAPITOLUL IV Fuziunea, divizarea si desființarea ocoalelor silvice • » » Art. 21. — (1) Două sau mai multe ocoale silvice pot fuziona în condițiile prezentei proceduri. (2) în situația în care ocolul silvic rezultat din fuziune păstrează denumirea inițială a ocolului silvic de bază, autorizația de funcționare a ocolului silvic de bază, autorizațiile pentru dispozitivele de marcat și cele pentru ciocanele silvice emise pentru ocolul silvic de bază rămân în vigoare pentru noua structură. (3) Situațiile prevăzute la alin. (2) se consemnează în certificatul de mențiuni. (4) Autorizația/Autorizațiile de funcționare și autorizația/autorizațiile pentru ciocane silvice pentru structura/structurile care se desființează ca urmare a fuziunii se retrage/se retrag de către emitent la propunerea inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare. Art. 22. — (1) Un ocol silvic poate să se divizeze, cu obligația respectării condițiilor de constituire a unui ocol silvic. (2) Pe suprafața cea mai mare rezultată în urma divizării se înființează un ocol silvic, care păstrează autorizațiile ocolului silvic din care s-a desprins. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 435/29.VI.2010 11 (3) Pentru ocolul silvic prevăzut la alin. (2) se solicită și se emite un certificat de mențiuni. (4) Pe suprafața mai mică rezultată în urma divizării se înființează un ocol silvic, care se autorizează conform prezentei proceduri. Art. 23. — (1) Retragerea autorizației de funcționare a unui ocol silvic se face prin decizie a comisiei prevăzute la art. 9 alin. (1), din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, în baza următoarelor documente: a) hotărârea Consiliului de administrație al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, pentru ocoalele silvice de stat; b) hotărârea consiliului local, a adunării generale sau a persoanei fizice, după caz, de desființare a ocolului silvic privat; c) documentele care atestă desființarea persoanei juridice care a constituit ocolul silvic privat; d) documentele din care rezultă că persoana juridică care a constituit ocolul silvic nu mai îndeplinește condiția de suprafață; e) documentele din care rezultă nerealizarea condițiilor minime de autorizare; f) documentele din care rezultă nerespectarea sarcinilor și măsurilor din programul de conformare. (2) Președintele comisiei prevăzute la art. 9 alin. (1), din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, este obligat să notifice proprietarului/proprietarilor sau Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, în cazul fondului forestier proprietate publică a statului, și inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare cu privire la retragerea autorizației de funcționare a ocolului silvic. (3) Notificarea prevăzută la alin. (2) se emite în termen de maximum 3 zile de la data depunerii la comisia prevăzută la art. 9 alin. (1) a unuia dintre documentele prevăzute la alin. (1), pentru o perioadă de maximum 45 de zile. Pe perioada notificării, proprietarul/proprietarii sau Regia Națională a Pădurilor — Romsilva, în cazul fondului forestier proprietate publică a statului, sunt obligați să încheie contracte de administrare/prestări de servicii silvice cu ocoale silvice autorizate. în această perioadă ocolul silvic pentru care s-a emis notificarea este obligat să asigure paza fondului forestier și să realizeze lucrările de împădurire. (4) în termen de o zi de la data comunicării notificării, inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare iau măsura sigilării dispozitivelor speciale de marcat. (5) Retragerea autorizației de funcționare a unui ocol silvic determină radierea din Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice. CAPITOLUL V Dispoziții finale Art. 24. — Inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare și ocoalele silvice existente acordă întâietate obligațiilor referitoare la constituirea de structuri silvice, respectiv la transferul răspunderii privind aplicarea regimului silvic. Art. 25. — Ocolul silvic privat autorizat solicită confecționarea și/sau folosirea dispozitivelor speciale de marcat după obținerea autorizației de funcționare, conform prezentei proceduri, la direcția care coordonează activitatea de reglementări în domeniul silviculturii din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. Art. 26. — (1) Dispozitivele speciale de marcat aprobate spre utilizare pentru fiecare ocol silvic de stat până la data intrării în vigoare a prezentului ordin se pot utiliza în continuare. (2) Autorizațiile emise pentru dispozitivele speciale de marcat pentru ocoalele silvice private autorizate până la data intrării în vigoare a prezentei proceduri rămân valabile, cu condiția ca acestea să se autorizeze în condițiile prezentei proceduri. (3) Autorizațiile emise pentru dispozitivele speciale de marcat rămân valabile cu acordul proprietarului și administratorului pentru ocoalele silvice autorizate care își schimbă denumirea. Art. 27. —Anexele nr. 1—7 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA Nr. 1 la procedură CRITERII MINIME care trebuie îndeplinite pentru avizarea și autorizarea unui ocol silvic privat 1. Cantonul silvic: a) condiții de personal: un post de pădurar cu studii profesionale/liceale în specialitate silvică; b) condiții de logistică: uniformă de serviciu, clupă forestieră, pichet de incendiu. 2. Districtul silvic: a) condiții de personal: un post de șef de district silvic cu studii liceale/tehnice de specialitate; b) condiții de logistică: spațiu pentru sediul districtului silvic, uniformă de serviciu, clupă forestieră, instrumente pentru măsurarea înălțimii arborilor, pichet de incendiu. 3. Ocolul silvic: a) condiții de personal: număr minim de posturi de specialitate în centrala ocolului silvic — 3, dintre care un post de șef de ocol — cu activitate de minimum 5 ani ca inginer cu studii superioare silvice; șeful de ocol își poate desfășura activitatea cu normă întreagă doar într-un singur ocol silvic; b) condiții de logistică: spații pentru sediul ocolului silvic, mijloc de transport exclusiv, tehnică de calcul, mijloace de comunicare, pichet de incendiu, fonduri necesare pentru derularea activității; c) dovada existenței contului bancar având ca titular ocolul silvic; d) condițiile prevăzute la pct. 2 pentru fiecare district silvic din structura ocolului silvic. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 435/29.VI.2010 ANEXA Nr. 2 la procedură MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare.............. AVIZ pentru autorizarea funcționării Ocolului silvic/Structurii silvice de rang superior....................................i) Nr.................din.................... în urma verificării documentației depuse cu Cererea nr...........................din data de..................................... de către......................................, au fost făcute următoarele constatări cu privire la îndeplinirea condițiilor de avizare: I. îndeplinirea condițiilor privind calitatea de persoană juridică: a) prevederi ale actului doveditor privind calitatea de persoană juridică..............................................; b) prevederi din statut care confirmă că ocolul silvic/structura silvică desfășoară activitate de administrare a pădurii și/sau servicii silvice......................................................................................... II. îndeplinirea condițiilor privind terenurile forestiere deținute: — documentația ce atestă proprietatea............................................................................................. III. îndeplinirea condițiilor privind organizarea ocolului silvic/structurii silvice de rang superior: a) prevederi din documentația privind personalul (organigramă, stat de funcții, stat de personal etc.) b) prevederi din documentația tehnico-organizatorică (amenajamente silvice, hărți, arondare etc.) IV. îndeplinirea condițiilor privind asigurarea resurselor financiare și logistice: a) prevederi ale memoriului prevăzut la art. 5 alin. (1) lit. a) din Procedura privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, aprobată prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 904/2010; b) prevederi ale documentațiilor cu privire la asigurarea logistică (mijloace fixe, obiecte de inventar etc.) Având în vedere constatările făcute ca urmare a analizei documentației depuse, conducătorul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare......................................... AVIZEAZĂ autorizarea Ocolului silvic/Structurii silvice de rang superior................pentru gestionarea suprafeței de.......ha pădure, având în structură.......................²), cu următoarele precizări: .......................................................... ..............................................................................................................................3). După obținerea autorizării din partea autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, ocolul silvic, pe de o parte, și actualul administrator, pe de altă parte, vor proceda la primirea, respectiv la predarea suprafețelor și a gestiunilor, pe bază de controale de fond și procese-verbale. Ocolul silvic/Structura silvică titular/ă al/a prezentului aviz este obligat/ă să asigure respectarea tuturor reglementărilor în vigoare privind aplicarea regimului silvic în suprafețele pe care le gestionează și răspunde de încălcarea prevederilor acestora, conform legii. în termen de 90 de zile de la data eliberării prezentului aviz, Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare.......... va efectua un control la ocolul silvic titular al avizului pentru a constata modul de respectare a obligațiilor și termenelor prevăzute în reglementările în vigoare. în termen de 6 luni de la data eliberării prezentului aviz, Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare.............. va efectua un control la ocolul silvic titular al avizului pentru a constata modul de respectare a programului de conformare. Titularul avizului are obligația, sub sancțiunea suspendării autorizației de practică a șefului ocolului silvic, de a aduce la cunoștință anual, în perioada 1—31 ianuarie, Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare...........orice modificare în suprafața, organizarea și funcționarea ocolului silvic. în termen de 30 de zile de la data eliberării prezentului aviz, titularul acestuia va depune la autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, în vederea înscrierii în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, documentele prevăzute la art. 12 din procedura aprobată prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 904/2010. .................4), L.S./S.S ¹) Denumirea ocolului silvic/structurii silvice de rang superior. 2) Se precizează, după caz, numărul districtelor și cantoanelor silvice/ocoalelor silvice. ³) Numai când este cazul, în situații deosebite, se pot folosi anexe. 4) Funcția conducătorului structurii silvice teritoriale a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 435/29.VL2010 13 ANEXA Nr. 3 la procedură MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR — model — AUTORIZAȚIE DE FUNCȚIONARE Nr.........din...... în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1) din Procedura privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, aprobată prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 904/2010, în baza Avizului nr....................din..........., emis de Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare..............., SE AUTORIZEAZĂ funcționarea.................................................¹), cu sediul în....................................................... înființat de................................................................prin înscrierea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice la nr...........................²), titular/ă al/a prezentei autorizații de funcționare, este obligat/ă să asigure respectarea tuturor reglementărilor în vigoare privind aplicarea regimului silvic și răspunde de încălcarea prevederilor acestora, conform legii. Autorizația de funcționare se retrage în condițiile art. 23 din procedura aprobată prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 904/2010. Președinte, L.S./S.S. i) Se completează, după caz, cu: ocolul silvic sau structura de rang superior. ²) Numărul de ordine din Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice. ANEXA Nr. 4 la procedură MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR — model — CERTIFICAT DE MENȚIUNI Nr........din..... în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (5) din Procedura privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, aprobată prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 904/2010, în baza Avizului nr......................din....................................emis de Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare...............................se eliberează prezentul certificat de mențiuni la Autorizația de funcționare nr............. din..............a......................................¹), cu sediul în............................................................ Paragraful..................²)se modifică și va avea următorul conținut:..........................................................³) Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare............................va înscrie în autorizația de folosire a ciocanelor silvice a Ocolului silvic.............modificările intervenite în funcție de prezentul certificat de mențiuni. Președinte, L.S./S.S. ¹) Se completează, după caz: ocolul silvic/structura silvică de rang superior. 2) Numărul paragrafului. 3) Se înlocuiesc datele necesare, în funcție de paragraful care se modifică. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 435/29.VI.2010 ANEXA Nr. 5 la procedură MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR .......................................i) — model — REGISTRUL NAȚIONAL al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice Numărul din Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice.................................. Denumire: ocolul silvic/structura silvică de rang superior...................................................... Sediul................................................ A. CONSTITUIRE Actul constitutiv (nr. și data încheierii de dată certă)........... (nr. și zz/ll/aaaa) Suprafața ocolului silvic/structurii silvice de rang superior.. ..................ha Numărul de proprietari de teren forestier din cadrul ocolului silvic/structurii silvice de rang superior și suprafețele aferente: persoane fizice — nr...................... — ha:..................... persoane juridice — nr...................... — ha:..................... Avizul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare ... (nr./data) B. FUZIUNE Actul constitutiv (nr. și data încheierii de dată certă)..................................... (nr. și zz/ll/aaaa) Suprafața ocolului silvic/structurii silvice de rang superior.......... ..........ha Numărul de proprietari de teren forestier din cadrul ocolului silvic/structurii silvice de rang superior și suprafețele aferente: persoane fizice — nr...................... — ha:..................... persoane juridice — nr...................... — ha:..................... Avizul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare .... (nr./data) C. DIVIZARE Actul constitutiv (nr. și data încheierii de dată certă)................................................ (nr. și zz/ll/aaaa) Suprafața ocolului silvic/structurii silvice de rang superior........... .......ha Numărul de proprietari de teren forestier din cadrul ocolului silvic/structurii silvice de rang superior și suprafețele aferente: persoane fizice — nr..................... — ha:.................... persoane juridice — nr..................... — ha:.................... Avizul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare.......................... (nr./data) MIȘCĂRI DE SUPRAFEȚE: Data Intrări Ieșiri Diferențe Total suprafață ocol + - i) Denumirea direcției care coordonează activitatea de reglementare în domeniul silviculturii din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 435/29.VL2010 15 ANEXA Nr. 6 la procedură — model — ROMÂNIA CERTIFICAT DE ÎNREGISTRARE Ocolul/Structura de rang superior: Sediul social:................... Activitatea principală/Scop: Seria.....i) Nr...............2) MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR CERTIFICAT DE ÎNREGISTRARE Ocolul/Structura de rang superior: Sediul social: Activitatea principală/Scop: Seria.....0 Nr..................2) Secretar de stat, ....L.S./S.S.... i) Se completează după cum urmează: — seria A: pentru ocoalele silvice; — seria B: pentru structurile silvice de rang superior. ²) Numărul de ordine al certificatului de înregistrare. ANEXA Nr. 7 la procedură MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR ...................1) — model — AUTORIZAȚIE DE PRACTICĂ Nr....din........ în conformitate cu prevederile art. 17 din Procedura privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, aprobată prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 904/2010, în baza Solicitării nr........................din................a...................................................................................²), AUTORIZEAZĂ pe domnul/doamna................................................................cod numeric personal.......................... domiciliat/domiciliată în................................................., absolvent/absolventă al/a....................., cu act de studii seria..nr...............din.............., eliberat de...................... cu specializarea.............. să funcționeze ca personal silvic în cadrul...............²). Titularul prezentei autorizații are drepturile și obligațiile ce decurg din reglementările silvice în vigoare. Autorizația poate fi retrasă în condițiile prevăzute de procedura aprobată prin Ordinul ministrului mediului și pădurilor nr. 904/2010. Președinte, L.S./S.S. i) Se completează cu denumirea structurii silvice teritoriale a autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, pentru autorizațiile emise de către comisia prevăzută la art. 18 din procedură. ²) Se completează, după caz: ocol silvic autorizat/structură de rang superior/ocol silvic din cadrul Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva/direcție silvică/aparatul central al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 435/29.VI.2010 MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului Fosta locuință directorială a Fabricii de Textile Sfântu Gheorghe, din str. Kos Kăroly nr. 19/A, orașul Sfântu Gheorghe, județul Covasna Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 386/E/2009, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 2 lit. b) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul Fosta locuință directorială a Fabricii de Textile Sfântu Gheorghe, din str. Kos Kâroly nr. 19/A, orașul Sfântu Gheorghe, județul Covasna, se clasează ca monument istoric, grupa „B”, cod în Lista monumentelor istorice CV-ll-m-B-20988. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Covasna pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Covasna va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 12 mai 2010. Nr. 2.255. MINISTERUL CULTURII Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN privind clasarea în Lista monumentelor istorice, grupa „B”, a imobilului Biserica „Sf. Vineri”, din str. Neagoe Basarab nr. 12, Ploiești, județul Prahova Ținând seama de Avizul Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice nr. 38/E/2010, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului culturii și cultelor nr. 2.260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare și inventariere a monumentelor istorice, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) pct. 2 lit. a) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare, și ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, cu modificările ulterioare, ministrul culturii și patrimoniului național emite prezentul ordin. Art. 1. — Imobilul Biserica „Sf. Vineri”, din str. Neagoe Basarab nr. 12, Ploiești, județul Prahova, se clasează ca monument istoric, grupa „B”, cod în Lista monumentelor istorice PH-ll-m-B-20992. Art. 2. — Direcția patrimoniu cultural comunică prezentul ordin Direcției pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Prahova pentru ducere la îndeplinire. Art. 3. — Direcția pentru Cultură și Patrimoniul Național a Județului Prahova va îndeplini procedurile de comunicare în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor București, 12 mai 2010. Nr. 2.256. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locația: București EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 444218 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 435/29.VI.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495