MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI Anul 178 (XXII) — Nr. 414 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți. 22 iunie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 533. — Hotărâre pentru aprobarea Memorandumului de înțelegere încheiat între Institutul Național de Statistică al României și Agenția de Statistică a Republicii Kazahstan privind cooperarea în domeniul statisticii, Nr. Pagina semnat la Astana la 2 martie 2010....................................... 2 Memorandum de înțelegere între Institutul Național de Statistică al României și Agenția de Statistică a Republicii Kazahstan privind cooperarea în domeniul statisticii............................................................. 2 ACTE ALE ÎNALTEI CURȚI DE CASAȚIE Șl JUSTIȚIE Decizia nr. 36 din 14 decembrie 2009 ................. 3-4 Decizia nr. 2 din 15 martie 2010...................... 4-5 ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR 201. — Decizie privind modificarea formularelor de înscriere a fonogramelor în Registrul național al fonogramelor, respectiv a videogramelor în Registrul național al videogramelor ........................... 6-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 414/22.VI.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Memorandumului de înțelegere încheiat între Institutul Național de Statistică al României și Agenția de Statistică a Republicii Kazahstan privind cooperarea în domeniul statisticii, semnat la Astana la 2 martie 2010 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Memorandumul de înțelegere Agenția de Statistică a Republicii Kazahstan privind cooperarea încheiat între Institutul Național de Statistică al României și în domeniul statisticii, semnat la Astana la 2 martie 2010. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Președintele Institutului Național de Statistică, Vergii Voineagu p. Ministrul afacerilor externe, Anton Niculescu, secretar de stat București, 2 iunie 2010. Nr. 533.’ MEMORANDUM DE ÎNȚELEGERE între Institutul Național de Statistică al României și Agenția de Statistică a Republicii Kazahstan privind cooperarea în domeniul statisticii Institutul Național de Statistică al României și Agenția de Statistică a Republicii Kazahstan, denumite în continuare părți, recunoscând dorința comună de dezvoltare și aprofundare a cooperării în domeniul statisticii, inclusiv pregătirea de mijloace pentru dezvoltarea statisticii, apreciind necesitatea creării unui cadru pentru pregătirea și realizarea comună de programe și proiecte de cooperare în domeniul statisticii, au ajuns la următoarea înțelegere: 1. Părțile își exprimă intenția de a promova și de a dezvolta cooperarea în sectoarele statistice relevante, pe baza avantajului și a ajutorului reciproc. 2. Sfera concretă a cooperării, lista acțiunilor care vor avea loc și calendarul acestora vor fi stabilite periodic conform interesului comun al ambelor părți și cu respectarea competențelor și capacităților lor. 3. Cooperarea dintre cele două părți poate fi desfășurată în numeroase modalități în cadrul competenței lor, inclusiv, însă fără a se limita la: • schimbul de materiale metodologice și schimbul de informații cu privire la evoluțiile referitoare la observațiile statistice, recensăminte și sondaje; • informații statistice publice, inclusiv publicații (anuare, colecții, buletine, știri și analize) referitoare la evoluțiile privind datele sociale și economice ale țărilor și regiunilor lor; Pentru Institutul Național de Statistică al României, Nicolae Cristian Stănică • informații cu privire la noile direcții de dezvoltare a oficiilor statistice; • schimbul de experiențe practice ale părților în ceea ce privește legislația națională referitoare la statistică; • organizarea de sesiuni, seminarii și conferințe comune cu scopul de a studia ultimele evoluții și experiențele avansate ale părților. 4. Limba utilizată în timpul activităților care vor avea loc conform prezentului memorandum de înțelegere și în cadrul comunicării dintre părți poate fi limba engleză. Toată documentația oficială referitoare la proiecte, inclusiv toate rapoartele, va fi redactată în limba convenită. 5. Cheltuielile pe care le implică aplicarea prezentului memorandum de înțelegere vor fi acoperite de părțile respective, în conformitate cu procedura convenită înaintea fiecărei activități. Semnat la Astana la 2 martie 2010. Pentru Agenția de Statistică a Republicii Kazahstan, Smailov Alikhan Askhanovich MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 414/22.VI.2010 3 ACTE ALE ÎNALTEI CURȚI DE CASAȚIE SI JUSTIȚIE » y y y ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE SI JUSTIȚIE » > » — SECȚIILE UNITE — DECIZIA Nr. 36 din 14 decembrie 2009 Dosar nr. 26/2009 Sub președinția doamnei judecător Lidia Bărbulescu, președintele înaltei Curți de Casație și Justiție, înalta Curte de Casație și Justiție, constituită în Secții Unite, în conformitate cu dispozițiile art. 25 lit. a) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, s-a întrunit pentru a examina recursul în interesul legii declarat de procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție și sesizarea Colegiului de conducere al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel București privind admisibilitatea cererilor de revizuire, respectiv de contestație la executare, în cazul incidenței autorității de lucru judecat. Secțiile Unite au fost constituite cu respectarea dispozițiilor art. 34 din Legea nr. 304/2004, republicată, fiind prezenți 67 de judecători din 103 aflați în funcție. Procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție a fost reprezentat de procurorul Gabriela Scutea — adjunct al procurorului general. Reprezentanta procurorului general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție a precizat că obiectul recursului în interesul legii a fost limitat numai la cererile de revizuire și contestație la executare, excluzând cererile de contopire care nu pot intra sub incidența autorității de lucru judecat, deși sesizarea Colegiului de conducere al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel București le-a avut în vedere și pe acestea din urmă. Asolicitat, în concluzie, admiterea recursului în interesul legii, în sensul de a se stabili că, în cazul în care instanța învestită cu soluționarea unei cereri de revizuire ori a unei contestații la executare constată existența autorității de lucru judecat, urmează să respingă respectiva cerere ca inadmisibilă. SECȚIILE UNITE, deliberând asupra recursului în interesul legii și sesizării Colegiului de conducere al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel București, constată următoarele: în practica instanțelor judecătorești s-a constatat că nu există un punct de vedere unitar în legătură cu soluționarea cererilor de revizuire și a contestațiilor la executare formulate succesiv, în condițiile existenței identității de persoane, de temei legal, de motive și apărări invocate în susținerea acestora. Astfel, unele instanțe au considerat că asemenea cereri trebuie soluționate pe fond chiar dacă există identitate de persoane și s-au invocat, cu ocazia soluționării acestora, aceleași temeiuri legale, motive și apărări. Alte instanțe, dimpotrivă, s-au pronunțat în sensul că, în cazul când se constată că există identitate de persoane, de temei legal, de motive și apărări invocate în cuprinsul cererilor de revizuire și al contestațiilor la executare formulate succesiv, acestea trebuie respinse ca inadmisibile. Aceste din urmă instanțe au interpretat și au aplicat corect dispozițiile legii. în adevăr, în cuprinsul art. 403 din Codul de procedură penală, prin care s-a reglementat procedura admiterii în principiu a cererii de revizuire, este instituită la alin. 1 obligația instanței de a verifica, între altele, dacă această cerere este făcută în condițiile prevăzute de lege. O astfel de verificare presupune, mai întâi, să se aprecieze asupra susceptibilității unei atare cereri de a fi examinată prin prisma reglementărilor legale ce ar putea constitui impedimente în exercitarea căii de atac a revizuirii. în aceste condiții, limitarea exercitării și promovării în continuare a unei cereri de revizuire, în cadrul procedurii prealabile a admiterii în principiu, trebuie luată în considerare atât timp cât anumite piedici legale, cum este și autoritatea de lucru judecat, nu îngăduie compatibilitatea căii respective de atac de a determina rejudecarea fondului cauzei. Sub acest aspect, este unanim admis că situația juridică stabilită prin soluționarea definitivă a unei cauze penale deduse judecății reflectă adevărul impus de recunoașterea principiului de drept „res judicata pro veritate habetur”. De aceea, în măsura în care rezolvarea dată asupra unei cereri de revizuire privește persoane, temeiuri juridice, motive și apărări ce fac obiectul unei cereri de revizuire ulterioare, cu conținut identic, această nouă cerere de revizuire nu constituie decât o repetare a celei deja soluționate, intrând în coliziune cu dispozițiile legale privind autoritatea de lucru judecat. De observat în această privință că față de dispozițiile art. 137 alin. 1 din Codul de procedură civilă, aplicabile și în procesul penal potrivit art. 721 din același cod, instanța este obligată să se pronunțe mai întâi asupra excepțiilor de procedură, precum și asupra celor de fond, care fac de prisos să se mai procedeze la cercetarea în fond a pricinii. Ca urmare, în raport cu reglementarea de la art. 166 din Codul de procedură civilă, aplicabil și în procesul penal, în care se prevede că „excepția puterii lucrului judecat se poate ridica, de părți sau de judecător, chiar înaintea instanței de recurs”, adică oricând, este de la sine înțeles că instanța de revizuire nu poate trece peste o asemenea excepție, ea trebuind să o invoce, chiar din oficiu, înainte de a aborda examinarea în fond a cererii de revizuire. Evident, în lipsa unei reglementări adecvate în legislația penală a conținutului autorității de lucru judecat, constatarea existenței acesteia nu poate fi făcută decât în conformitate cu reglementarea de principiu de la art. 1201 din Codul civil, potrivit căreia „este lucru judecat atunci când a doua cerere în judecată are același obiect, este întemeiată pe aceeași cauză și este între aceleași părți, făcută de ele sau în contra lor în aceeași calitate”. Reiese deci că, față de specificul cererii de revizuire din procesul penal, condițiile instituite în reglementarea de principiu, dată autorității de lucru judecat prin art. 1201 din Codul civil, implică neîndoielnic existența identității de persoane, de temei legal, de motive și apărări invocate cu ocazia soluționării noii cereri în raport cu cererea anterioară de revizuire definitiv judecată. Pentru aceeași rațiune, față de specificul procedurii ce trebuie parcursă în vederea soluționării contestației la executare, astfel cum această procedură este reglementată în art. 462 cu referire la art. 460 din Codul de procedură penală, o atare cale de atac devine, de asemenea, inadmisibilă, operând efectele autorității de lucru judecat, dacă există identitate de persoane, de temei legal, de motive și apărări invocate în raport cu cererea 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 414/22.VI.2010 de contestație la executare rezolvată anterior, cu caracter definitiv. în consecință, în temeiul dispozițiilor art. 25 lit. a) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, precum și ale art. 414² din Codul de procedură penală, urmează a se admite recursul în interesul legii și a se decide că sunt inadmisibile cererile repetate de revizuire și, respectiv, de contestație la executare, dacă există identitate de persoane, de temei legal, de motive și apărări invocate în soluționarea acestora. PENTRU ACESTE MOTIVE în numele legii DECID: Admit recursul în interesul legii declarat de procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție și sesizarea Colegiului de conducere al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel București. Se stabilește că cererile repetate de revizuire și, respectiv, contestație la executare sunt inadmisibile, dacă există identitate de persoane, de temei legal, de motive și apărări invocate în soluționarea acestora. Obligatorie, potrivit art. 414² alin. 3 din Codul de procedură penală. Pronunțată în ședință publică astăzi, 14 decembrie 2009. PREȘEDINTELE ÎNALTEI CURȚI DE CASAȚIE Șl JUSTIȚIE, judecător LIDIA BĂRBULESCU Prim-magistrat-asistent, Adriana Daniela White ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE Șl JUSTIȚIE — SECȚIILE UNITE — DECIZIA Nr. 2 din 15 martie 2010 Dosar nr. 2/2010 Sub președinția doamnei judecător Lidia Bărbulescu, președintele înaltei Curți de Casație și Justiție, înalta Curte de Casație și Justiție, constituită în Secții Unite, în conformitate cu dispozițiile art. 25 lit. a) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, s-a întrunit pentru a examina recursul în interesul legii privind stabilirea calității de parte vătămată sau parte civilă în cazul infracțiunilor prevăzute de Legea nr. 46/2008 — Codul silvic, prin care se aduce atingere fondului forestier proprietate privată a persoanelor fizice sau juridice. Secțiile Unite au fost constituite cu respectarea dispozițiilor art. 34 din Legea nr. 304/2004, republicată, fiind prezenți 83 de judecători din 107 aflați în funcție. Procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție a fost reprezentat de procurorul luliana Nedelcu — procuror șef al Secției judiciare. Reprezentanta procurorului general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție a susținut recursul în interesul legii, punând concluzii pentru admiterea acestuia, în sensul de a se stabili că pot avea calitate de parte vătămată ori de parte civilă atât ocolul silvic, cât și proprietarul fondului forestier, cu excepția situației în care acesta din urmă este subiect activ al infracțiunii. A precizat că, deși prin recursul în interesul legii se arată că și autoritatea publică centrală pentru finanțe publice poate avea calitate de parte vătămată, prevederile art. 105 alin. (3) din Legea nr. 46/2008 reglementează o situație particulară, și anume în cazul în care prejudiciul evaluat potrivit legii nu a fost recuperat de ocolul silvic, acesta se recuperează de autoritatea menționată, astfel încât, în principiu, o astfel de calitate procesuală o pot avea ocolul silvic și proprietarul fondului forestier. SECȚIILE UNITE, deliberând asupra recursului în interesul legii, constată următoarele: în practica instanțelor judecătorești s-a constatat că nu există un punct de vedere unitar în aplicarea dispozițiilor art. 105, cu referire la art. 10 din Legea nr. 46/2008 privind fondul forestier proprietate privată a persoanelor fizice sau juridice. Astfel, unele instanțe au considerat că, în cazul infracțiunilor silvice având ca obiect fondul forestier proprietate privată a persoanelor fizice sau juridice, poate avea calitate de parte vătămată ori de parte civilă numai proprietarul fondului forestier încălcat, pentru că prejudiciul a fost cauzat în patrimoniul acelui proprietar. Alte instanțe, dimpotrivă, s-au pronunțat în sensul că, în asemenea ipoteză, au calitate procesuală de parte vătămată ori de parte civilă atât proprietarul fondului forestier lezat, cu excepția cazului când el însuși este autorul faptei cauzatoare de prejudiciu, cât și ocolul silvic, respectiv direcția silvică ce asigură serviciile silvice sau administrarea pădurii. Aceste din urmă instanțe au interpretat și au aplicat corect dispozițiile legii. Acțiunea civilă exercitată în cadrul procesului penal, având caracter accesoriu acțiunii penale, este supusă dispozițiilor ce reglementează răspunderea civilă delictuală. Ca urmare, pentru exercitarea acțiunii civile în procesul penal trebuie îndeplinite, cumulativ, mai multe condiții, între care: infracțiunea ce face obiectul acțiunii penale să fie generatoare de prejudiciu material sau moral; să existe legătură de cauzalitate între prejudiciu și infracțiune; prejudiciul să fie cert MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 414/22.VI.2010 5 și să nu fi fost reparat; să existe voința de constituire de parte civilă în procesul penal. Ca și în procesul civil, în soluționarea acțiunii civile în procesul penal este aplicabil principiul disponibilității, care permite persoanei păgubite să aleagă nu numai cadrul procesual în care să își realizeze pretențiile, ci și momentul exercitării acțiunii civile în limitele admise de lege. în raport cu acest cadru legal, procurorului și instanței de judecată nu le este îngăduit să limiteze în vreun fel dreptul titularului acțiunii civile de a o exercita și nici nu se pot subroga în drepturile persoanei vătămate, ci doar trebuie să intervină, în îndeplinirea rolului activ, pentru a pune în vedere persoanei vătămate să precizeze dacă se constituie parte civilă în procesul penal. Obiectul juridic multiplu al infracțiunilor silvice, constând în relațiile sociale menite să protejeze fondul forestier, ca factor esențial în menținerea calității mediului la un nivel optim, dar și cele care garantează dreptul de proprietate, precum și subiectul pasiv principal al unor astfel de infracțiuni care, indiferent de forma de proprietate, este totdeauna statul, în calitate de reprezentant al societății interesate în ocrotirea fondului forestier și asigurarea echilibrului ecologic, imprimă acestei categorii de infracțiuni un specific determinant în atribuirea poziției procesuale de parte vătămată ori de parte civilă ocolului silvic, ca reprezentant al statului, alături de proprietarul fondului forestier, ca subiect pasiv secundar, acestuia neputându-i-se recunoaște o astfel de calitate când este subiect activ al infracțiunii silvice. O atare concluzie este impusă de dispozițiile de ansamblu ale Codului silvic adoptat prin Legea nr. 46/2008, în care este reglementată obligativitatea administrării și asigurării serviciilor silvice la toate pădurile, indiferent de forma de proprietate, prin ocoale silvice de interes public. în acest sens, prin art. 10 alin. (1) din Legea nr. 46/2008 se prevede că „sunt obligatorii administrarea, precum și asigurarea serviciilor silvice, după caz, la toate pădurile, indiferent de forma de proprietate, prin ocoale silvice (...)”. Totodată, potrivit dispozițiilor art. 3, cu referire la art. 88 din Legea nr. 46/2008, fondul forestier național constituie un bun de interes național ce trebuie apărat și dezvoltat prioritar. Semnificative sub aspectul analizat sunt și dispozițiile art. 33 din Legea nr. 46/2008, care reglementează obligativitatea înființării fondului de conservare a pădurilor și care în alin. (2) lit. e) arată că acest fond se constituie, între altele, și cu „50% din cuantumul despăgubirilor pentru pagubele produse fondului forestier proprietate privată”. Mai mult, este de observat că în art. 105 alin. (3) din aceeași lege s-a prevăzut că „în situațiile în care prejudiciul evaluat potrivit prevederilor alin. (1) și (2) nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigură serviciile silvice sau administrarea pădurii, acesta se recuperează de autoritatea publică centrală pentru finanțe publice, ca reprezentant al statului român”. Or, câtă vreme statul român este vădit interesat, material și moral, în toate cauzele privind infracțiuni silvice îndreptate împotriva fondului forestier proprietate privată, prin instituirea cărora se asigură protecția vegetației forestiere față de actele de tăiere, rupere, distrugere, degradare sau scoatere din rădăcini de arbori, puieți sau lăstari aparținând acestui fond, nu s-ar putea considera că ocolul silvic, în calitate de reprezentant al statului român, nu ar avea temeiul juridic necesar tragerii la răspundere civilă a celor implicați în săvârșirea unor asemenea infracțiuni. Din moment ce obiectul material al oricărei infracțiuni silvice îl constituie vegetația forestieră, indiferent de forma de proprietate, iar subiectul pasiv principal al acestor infracțiuni este statul, interesat în ocrotirea tuturor terenurilor cu vegetație forestieră, participarea ocolului silvic în procesul penal, ca parte vătămată ori ca parte civilă reprezentând statul, este pe deplin firească și corespunde principiilor de drept ce se degajă din dispozițiile art. 14 și 15 din Codul de procedură penală, coroborate cu cele ale art. 998 și următoarele din Codul civil. Ca urmare, prin săvârșirea unei infracțiuni împotriva fondului forestier proprietate privată, aparținând persoanelor fizice sau juridice, sunt prejudiciate atât patrimoniul și interesele statului, a cărui reprezentare o asigură ocoalele silvice, cât și proprietarul nominal al acelui fond. în consecință, în temeiul dispozițiilor art. 25 lit. a) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu referire la art. 414² din Codul de procedură penală, urmează a se admite recursul în interesul legii și a se stabili că în cazul infracțiunilor silvice prevăzute în Legea nr. 46/2008, prin care se aduce atingere fondului forestier proprietate privată a persoanelor fizice sau juridice, calitatea de parte vătămată ori de parte civilă o pot avea atât ocolul silvic, ca reprezentant al statului, cât și proprietarul fondului forestier, dacă nu este subiect activ al infracțiunii ce face obiectul procesului. PENTRU ACESTE MOTIVE în numele legii DECID: Admit recursul în interesul legii declarat de procurorul general al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție și stabilesc: în cazul infracțiunilor prevăzute de Legea nr. 46/2008 — Codul silvic, prin care se aduce atingere fondului forestier proprietate privată a persoanei fizice sau persoanei juridice, calitatea de parte vătămată ori de parte civilă o pot avea atât ocolul silvic, în calitate de reprezentant al statului, cât și proprietarul fondului forestier, cu excepția situației în care acesta din urmă este subiect activ al infracțiunii. Obligatorie, potrivit art. 414² alin. 3 din Codul de procedură penală. Pronunțată în ședință publică astăzi, 15 martie 2010. PREȘEDINTELE ÎNALTEI CURȚI DE CASAȚIE Șl JUSTIȚIE, judecător LIDIA BĂRBULESCU Prim-magistrat-asistent, Adriana Daniela White 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 414/22.VI.2010 ACTE ALE OFICIULUI ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR GUVERNUL ROMÂNIEI OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR DECIZIE privind modificarea formularelor de înscriere a fonogramelor în Registrul național al fonogramelor, respectiv a videogramelor în Registrul național al videogramelor în conformitate cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 25/2006 privind întărirea capacității administrative a Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Referatul Direcției registre, gestiune colectivă și relații cu publicul nr. 1.121 din 21 mai 2010, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcționarea, structura personalului și dotările necesare îndeplinirii atribuțiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, cu modificările ulterioare, directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite prezenta decizie. Art. I. — Decizia directorului general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor nr. 30/2006 pentru stabilirea și publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu art. 47 din Ordonanța Guvernului nr. 25/2006 privind întărirea capacității administrative a Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, a modelelor cererilor-tip privind înregistrarea în registrele naționale administrate de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, a modelului formularului special privind marcajele holografice deteriorate și marcajele holografice aplicate pe fonogramele sau videogramele retrase din circuitul comercial, a modelului raportului de aplicare a marcajelor holografice pe fonograme sau videograme, a modelelor certificatelor de înregistrare în registrele naționale administrate de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, a modelelor adeverințelor de înscriere în registrele naționale administrate de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor și a modelului autorizației de înregistrare în Registrul național al multiplicatorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 231 din 14 martie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Formularul C.1prevăzut în anexa nr. 7, se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta decizie. 2. Formularul D.1.1., prevăzut în anexa nr. 8, se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta decizie. 3. Formularele D.1.2. și D.1.3., prevăzute în anexele nr. 9 si 10, se modifică si se înlocuiesc cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta decizie; anexa nr. 10 devine anexa nr. 9. 4. Formularul D.3.2., prevăzut în anexa nr. 16, se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezenta decizie. Art. II. — Direcția registre, gestiune colectivă și relații cu publicul va duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii. Art. III. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, Robert Bucur București, 26 mai 2010. Nr. 201. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 414/22.VI.2010 7 4^orda Oficiul Român pentru Drepturile de Autor ANEXA Nr. 1’) (Anexa nr. 7 la Decizia nr. 30/2006) Formular C.l. CERERE de înscrierea în Registrele Naționale administrate de ORDA Nr.................... Data.................. Domnule Director General, 1. Subscrisa........................................... CUI................................... cu certificatul de înregistrare în:|| Registrul National al Fonogramelor □ Registrul Național al Programelor pentru Calculator , seria¹..............................nr............. din data , reprezentată legal de către d-l/d-na............. având funcția de director/administrator/acționar, prin" d-l/d-na.............................................................................. în.calitate de delegat/împuternicit/reprezentant legal, CNP............................, act de identitate.., seria..., nr.............., eliberat de.................., la data de............... In temeiul Ordonanței Guvernului nr.25/2006 privind întărirea capacității administrative a Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, republicată, cu modificările ulterioare, vă solicit: 2. ÎNSCRIEREA ÎN: Q Registrul Național a) Fonogramelor³ a fonogramelor: □ produse pe teritoriul României 0 importate pe teritoriul României □ Registrul Național al Programelor pentru Calculator⁴ a programelor pentru calculator: □ produse pe teritoriul României □ importate pe teritoriul României ] distribuite și/sau comercializate pe teritoriul României □ închiriate pe teritoriul României □ Registrul Național al Videogramelor⁵ a: □ Filmelor cinematografice Q produse în România □ Videogramelor [ [—i importate în România Adeverința Data........................................... □ va fi ridicată de la registratura generală ORDA Semnătura și ștampila.......................... □ va fi comunicată prin serviciu de curierat pe cheltuiala solicitantului la următoarea adresa: Persoana de contact......................tel⁶............... Loc.........................., str......................., nr...,bl....., sc.., et....ap....,sector..județ.................. ' Se completează cu seria/nr./dala certificatului de înregistrare în Registrul Național al Fonogramelor sau Registrul Național al Programelor pentru Calculator. ² Se completează cu numele împuternicitului și denumirea actului (procură, delegație avocațială, delegație de serviciu), nr.. data, emitent. ⁵ Alături de Fonnularul C. 1. se va completa și Formularul D. 1.1., D 1.2.. ¹ Alături de Formularul C.l. se va completa și Formularul D.2.I., D.2.2., D.2.3. sau D.2.4. ⁵ Alături de Formularul C.l. sc va completa și Formularul D.3.1. sau D.3.2.. ⁶Se completează obligatoriu persoana de contact și numărul de telefon. Furnizarea unor date nereale constituie infracțiune prevăzută de art. 292 Cod penal și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 414/22.VI.2010 ANEXA Nr. 2*) (Anexa nr. 8 la Decizia nr. 30/2006) *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 414/22.VI.2010 9 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 414/22.VI.2010 ANEXA Nr. 3’) (Anexa nr. 9 la Decizia nr. 30/2006) ^ORDA Formular D.1.2. Oficiul Român pentru Drepturile de Autor CERERE de înscriere în Registrul Național al Fonogramelor a fonogramelor importate Nr................. Data............... Titular drepturi de autor....................................; Titular drepturi conexe....................................... Acordul titularului de drepturi nr....din data.............. acordat de.................................privind: □ importul □ distribuirea □ comercializarea de fonograme pe teritoriul României. Factura externă nr...................din data..............emisă de........................................................ Declarație vamală de import nr............din data..............; Țara de origine........................................... I. înscrierea fonogramei: 1. Denumire titlu.............................................................................................. 2. Numele și prenumele interpretului .................................................................................... II. înscrierea fonogramei: 1. Denumire titlu.............................................................................................. 2. Numele și prenumele interpretului .................................................................................... III. înscrierea fonogramei: I. Denumire titlu.............................................................................................. 2. Numele și prenumele interpretului .................................................................................... IV. înscrierea fonogramei: 1. Denumire titlu.............................................................................................. 2. Numele și prenumele interpretului .................................................................................... V. înscrierea fonogramei: 1. Denumire titlu.............................................................................................. 2, Numele și prenumele interpretului .................................................................................... VI. înscrierea fonogramei: 1. Denumire titlu.............................................................................................. 2. Numele și prenumele interpretului .................................................................................... Vil. înscrierea fonogramei: 1. Denumire titlu.............................................................................................. 2. Numele și prenumele interpretului ............................................................................ Completez și Anexa privind opisul de documente Data........................................... Semnătura și ștampila.......................... Pag.... Furnizarea unor date nereale constituie infracțiune prevăzută de art.292 Cod penal și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 414/22.VI.2010 11 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 414/22.VI.2010 Anexa Formularului D.1.2. Nr................... Data................. în susținerea cererii, depun, în copie, actele doveditoare menționate în opisul de documente prezentat mai jos 1 □ Acord nr............. .....din data................ ................Pag. 2 □ Acord nr............. .....din data................ ..........pag. 3 □ Acord nr............. .....din data................ ................Pag. 4 n Acord nr............. .....din data................ 1_______1 ................Pag. 5 □ Acord nr............. .....din data................ ..............Pag. 6 n Autorizația2 nr..... ........din data.............. ..............si Anexa titluri opere • 1 .................Pag. 7 □ Autorizația nr...... .......din data.............. ...............si Anexa titluri opere ....... r .........pag. 8 □ Autorizația nr...... .......din data.............. ...............si Anexa titluri opere ....... narr ’ > ---.i... pag. 9 □ Autorizația nr...... .......din data.............. ...............și Anexa titluri opere ........ 10 □ Autorizația nr...... .......din data.............. * 1 ..........P*g. ...............și Anexa titluri opere .................pag 11 □ Discheta 1—' CD conținând copia integrală color a copertei și a elementelor grafice de pe partea inactivă a fonogramelor importate TOTAL: Pag. Data............................................... Semnătura și ștampila.............................. Pag... ¹ Din partea titularului drepturilor de autor. ² Din partea organismului de gestiune. Furnizarea unor date nereale constituie infracțiune prevăzută de art.292 Cod penal și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 414/22.VI.2010 13 ANEXA Nr. 4*) (Anexa nr. 16 la Decizia nr. 30/2006) *) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 414/22.VI.2010 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 414/22.VI.2010 15 Anexa Formularului □ D.3.1. O D.3.2. Nr................... Data................. în susținerea cererii, depun, în copie, actele doveditoare menționate în opisul de documente prezentat mai jos 1 □ 2 □ 3 □ 4 □ 5 □ 6 □ 7 □ 8 □ 9 □ 10 □ 11 □ Acord¹ nr...........din data................. Acord nr..........din data.................. Acord nr..........din data.................. Acord nr..........din data.................. Acord nr..........din data.................. Certificatul de clasificare a filmului cinematografic nr.data Certificatul de clasificare a filmului cinematografic nr.data Certificatul de clasificare a filmului cinematografic nr.data Certificatul de clasificare a filmului cinematografic nr.data Certificatul de clasificare a filmului cinematografic nr..data Discheta □ CD conținând copia integrală color a copertelor videogramelor TOTAL: Pag. Pag. Pag. • Pag. ■ Pag. ■ Pag. • Pag. ■ Pag. ■ Pag. ■ Pag. Pag. Data............................................. Semnătura și ștampila........................... Pag.... ¹ Din partea titularului drepturilor de autor. Furnizarea unor date nereale constituie infracțiune prevăzută de art.292 Cod penal și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă ______________________________________________________ ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC 9 — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a Vll-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.0071 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 444003 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 414/22.VI.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495