MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 412 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luni, 21 iunie 2010 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 508. — Hotărâre privind aprobarea finanțării din bugetul Fondului pentru mediu a lucrărilor de înlăturare și prevenire a efectelor calamităților naturale produse de inundații................................................. 2-4 509. — Hotărâre privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei interministeriale pentru dezvoltare turistică ....................................... 5-6 522. — Hotărâre privind schimbarea încadrării în categorii funcționale si a regimului juridic al unor sectoare de drum din județul Timiș, precum și pentru modificarea traseelor drumurilor naționale DN 59 și DN 59B.............. 6-8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 143. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale privind componența și funcționarea’ Comitetului pentru Organizațiile Interprofesionale pentru Produsele Agroalimentare, precum și procedurile de recunoaștere, monitorizare și control’ retragere a recunoașterii, Nr. Pagina extindere a acordurilor interprofesionale și delegare de atribuții pentru organizațiile interprofesionale pentru produsele agroalimentare .................................... 8-12 146. — Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale pentru modificarea Procedurilor specifice de implementare și control, precum și a formularisticii necesare privind acordarea ajutorului de stat pentru motorina utilizată în agricultură, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 126/2010.................................... 12-13 930. — Ordin al ministrului sănătății privind modificarea anexei la Normele metodologice de aplicare a titlului VI „Efectuarea prelevării și transplantului de organe, țesuturi și celule de origine umană în scop terapeutic” din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1.290/2006.......................................... 13-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 412/21 .VI.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea finanțării din bugetul Fondului pentru mediu a lucrărilor de înlăturare și prevenire a efectelor calamităților naturale produse de inundații în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 13 alin. (2) lit. p) și alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă alocarea din bugetul Fondului pentru mediu a sumei de 438.383 mii lei, în perioada 2010—2012, sub formă de finanțare nerambursabilă, pentru continuarea și finalizarea unor lucrări de înlăturare și prevenire a efectelor calamităților naturale produse de inundații, lucrări prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) Pentru anul 2010 fondurile necesare pentru realizarea lucrărilor prevăzute la alin. (1) se suportă din bugetul aprobat pe anul 2010 al Fondului pentru mediu, prevăzut în anexa nr. 3 lit. p) la Hotărârea Guvernului nr. 82/2010 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2010 al Fondului pentru mediu și al Administrației Fondului pentru Mediu, precum și a Listei programelor finanțate din Fondul pentru mediu în anul 2010, cu modificările ulterioare. Art. 2. — (1) Suma prevăzută la art. 1 alin. (1) se acordă beneficiarului Administrația Națională „Apele Române”, care implementează proiectele prin administrațiile bazinale de ape. (2) Administrația Națională „Apele Române” va continua, prin administrațiile bazinale de ape, execuția, proiectarea și supravegherea tehnică, avându-se în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare, și prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare. (3) Administrația Națională „Apele Române”, direct sau prin administrațiile bazinale de ape, urmărește și controlează realizarea lucrărilor și efectuează recepția acestora. Art. 3. — (1) Beneficiarul lucrărilor încasează suma prevăzută la art. 1 alin. (1) în baza cererii și a contractului de finanțare încheiat cu Administrația Fondului pentru Mediu. (2) Suma alocată din Fondul pentru mediu în vederea realizării lucrărilor prevăzute la art. 1 se decontează de către beneficiar în mod eșalonat, în baza cererilor de tragere, pe măsura executării lucrărilor. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 30 mai 2010. Nr. 508.’ ANEXĂ Obiective de investiții în continuare — mii lei — Nr. Valoare crt. Denumirea obiectivului de investiție de finanțare INV. 2010---2012 0 1 2 Administrația Bazinală de Apă Someș---Tisa 31.156 1 Amenajarea râului Ruscova în localitățile Ruscova, Repedea și Poienile de sub Munte, județul 1.818 Maramureș 2 Apărare împotriva inundațiilor a municipiului și a platformei industriale Zalău---regiunea Valea Zalăului, 2.142 județul Sălaj 3 Regularizarea Văii Sălajului, județul Sălaj 2.325 4 Amenajarea râului Vaserîn localitatea Vișeu de Sus, județul Maramureș 6.400 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 412/21 .VI.2010 3 0 1 2 5 Regularizarea și amenajarea Văii Poienii în comuna Coroieni, satul Baba, județul Maramureș 1.280 6 Amenajarea râului Someș pe sectorul Ulmeni---Apateu, județul Maramureș 11.191 7 Amenajarea râului Săsar, aval pod Decebal, în municipiul Baia Mare, județul Maramureș 6.000 Administrația Bazinală de Apă Crișuri 45.797 8 Amenajarea râului Crișul Repede, județul Bihor 15.000 9 Amenajarea râului Crișul Repede, comuna Aușeu, județul Bihor 1.000 10 Amenajarea Văii Cuzap, județul Bihor 991 11 Amenajarea Văii Hălmăgel, județul Arad 8.424 12 Amenajarea Văii Mides, confluența Beliu --- sat Secaci, județul Arad 6.360 13 Amenajarea Văii Margauta, județul Cluj 5.022 14 Amenajarea Văii Bucuresci, județul Hunedoara 9.000 Administrația Bazinală de Apă Mureș 62.311 15 Amenajarea pârâului Toplița pentru apărarea împotriva inundațiilor în zona localității Toplița, județul 5.512 Harghita 16 Regularizare și apărare de mal pe Valea Luncanilor, Boșorod---Strei---Sângiorgiu, județul Hunedoara 2.039 17 îndiguirea râului Mureș în zona localității Bodrog, județul Arad 1.850 18 Regularizare și consolidări de mal pe râul Geoagiu pe sectorul Teiuș---Valea Mănăstirii, județul Alba 7.610 19 Amenajarea râului Mureș în zona Coslariu---Sântimbru, județul Alba 8.700 20 Regularizarea râului Vișa, județul Sibiu 4.600 21 îndiguirea și regularizarea pârâului Lut în zona localității Voivodeni, județul Mureș 1.700 22 Regularizarea râului Pian aval localitatea Strungari, județul Alba 4.900 23 Punerea în siguranța a digului de apărare pe râul Mureș, mal drept Nădlac---Șeitin, județul Arad 8.120 24 Regularizare și apărare de mal pe râul Orăștie pe sectorul Costești---Orăștie, județul Hunedoara 6.200 25 Amenajarea râului Mureș pentru apărarea împotriva inundațiilor pe sectorul Iod---Răstolița-Borzia, județul 11.080 Mureș Administrația Bazinală de Apă Banat 130.000 26 Consolidarea și reprofilarea râului Timiș pe sectorul Lugoj---Frontieră Serbia, județul Timiș 130.000 Administrația Bazinală de Apă Jiu 20.545 27 Apărarea malului și reprofilarea albiei râului Jiul de Vest în zona localității Lupeni, județul Hunedoara 975 28 Amenajarea pârâului Merișoara în zona orașului Vulcan, județul Hunedoara 2.650 29 Regularizarea pârâului Aninoasa, județul Hunedoara 5.780 30 Amenajarea pârâului Jiet în zona localității Petrila, județul Hunedoara 2.440 31 Amenajarea pârâului Teslui, pentru apărarea împotriva inundațiilor pe sectorul Mischii---Teslui, județul 8.700 Dolj Administrația Bazinală de Apă Olt 27.718 32 Regularizarea și consolidarea malurilor râului Citeț---comuna Dobrun, județul Olt 1.935 33 Regularizarea pârâului Olănești --- între localitățile Băile Olănești---Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea 1.325 34 Regularizarea râului Olteț, localitatea lancu Jianu, județul Olt 8.250 35 Regularizarea pârâului Mitaci la Tușnadu Nou, județul Harghita 3.833 36 Amenajarea pentru combaterea inundațiilor în BH Râul Negru și BH Olt, județele Covasna, Harghita și 12.375 Brașov 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 412/21 .VI.2010 0 1 2 Administrația Bazinală de Apă Argeș---Vedea 9.152 37 Punerea în siguranță a barajului Buciumeni, județul Ilfov 2.700 38 Punerea în siguranță a acumulării Bunget, județul Dâmbovița 1.152 39 Amenajarea împotriva inundațiilor a râurilor Teleorman, Cotmeana, Vedea, Vedița în zona localităților 2.000 afectate (Tătărești, Țigănești, Colonești, Coatești), județele Argeș, Olt și Teleorman 40 Regularizarea râului Vedea în localitățile afectate de inundații (Tătulești, Colonești, Bărăști, Jugaru, 3.300 Braniște), județul Olt Administrația Bazinală de Apă Buzău---Ialomița 19.700 41 Punerea în siguranță a barajului Iezer, județul Călărași 19.700 Administrația Bazinală de Apă Dobrogea---Litoral 13.124 42 Consolidarea digului de închidere a breșei în localitatea Isaccea, județul Tulcea 2.600 43 Supraînălțarea digului de închidere în incinta localității Crișan, județul Tulcea 2.300 44 Consolidarea digului orașului Mila 23, județul Tulcea 1.500 45 Supraînălțarea digului orașului Sulina, județul Tulcea 2.724 46 Lucrări de apărare împotriva inundațiilor în bazinul hidrografic Topolog, județul Constanța 4.000 Administrația Bazinală de Apă Șiret 39.400 47 Amenajarea râului Suceava și a afluenților pe zona Ulma---Brodina---Straja, județul Suceava 16.000 48 Amenajarea râului Cracău la Slobozia, județul Neamț 3.800 49 Amenajarea râului Bistrița și a afluenților pe sectorul lacobeni---Sabașa 1.000 50 Lucrări de regularizare și consolidare a râului Șiret în zona localității Hârlești, comuna Filipești, județul 5.800 Bacău 51 Regularizarea albiei și consolidări de mal pe râul Oituz, aval pod Călcâi, comuna Oituz, județul Bacău 2.500 52 Refacerea amenajării râului Moldova în zona sursei de alimentare cu apă a municipiului Roman (front 8.200 de captare Pildești, județul Neamț 53 Lucrări de regularizare a pârâului Sucevița și a afluenților, pe tronsonul Sucevița---Volovăț, județul 2.100 Suceava Administrația Bazinală de Apă Prut 39.480 54 Apărare împotriva inundațiilor a localităților Solești---Vaslui---Secuia, județul Vaslui 6.000 55 Regularizarea râului Vămășoaia, județul lași 3.000 56 Amenajarea râului Tecucel pentru apărarea de inundații a municipiului Tecuci, județul Galați 4.000 57 Consolidarea malului fluviului Dunărea în zona digului de apărare Badalan, județul Galați 7.000 58 îndiguirea râului Prut pe sectorul Brateșul de Jos, județul Galați 2.600 59 Consolidare de mal pe râul Prut în zona Baranca, județul Botoșani, Hotărârea Guvernului nr. 833/2008 1.500 60 Supraînălțarea digului pe malul stâng al râului Jijia, amonte confluența cu râul Prut, județul lași, Hotărârea 2.380 Guvernului nr. 833/2008 61 Supraînălțarea digului pe malul drept al râului Prut în zona Sculeni și km 70+200---77+600, județul lași, 4.000 Hotărârea Guvernului nr. 833/2008 62 Amenajarea râului Prut în zona localității Petrești, județul lași, Hotărârea Guvernului nr. 833/2008 9.000 TOTAL ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ „APELE ROMÂNE” 438.383 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 412/21 .VI.2010 5 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind înființarea, organizarea și funcționarea Comisiei interministeriale pentru dezvoltare turistică în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 12 alin. (2) și (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se constituie Comisia interministerială pentru dezvoltare turistică, organism consultativ, fără personalitate juridică, denumită în continuare Comisie, în scopul coordonării și promovării politicilor și acțiunilor de analiză, precum și al dezvoltării în domeniul turismului. (2) Comisia este formată din câte un reprezentant din cadrul următoarelor autorități ale administrației publice centrale: a) Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului; b) Ministerul Mediului și Pădurilor; c) Ministerul Administrației și Internelor; d) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale; e) Ministerul Culturii și Patrimoniului Național; f) Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului; g) Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale; h) Ministerul Transporturilor și Infrastructurii; i) Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri; j) Ministerul Sănătății; k) Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale; I) Ministerul Finanțelor Publice. (3) Reprezentanții autorităților administrației publice centrale prevăzute la alin. (2) lit. a)—k) sunt desemnați la nivel de secretar de stat. (4) Reprezentantul autorității administrației publice centrale prevăzute la alin. 2 lit. (I) este desemnat la nivel de director. (5) Componența nominală a Comisiei se stabilește prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pe baza propunerilor transmise Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, în termen de 5 zile, de către autoritățile administrației publice centrale prevăzute la alin. (2). Art. 2. — (1) Activitatea Comisiei este coordonată de secretarul de stat cu sarcini în domeniul turismului din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, care îndeplinește funcția de președinte al Comisiei. (2) Hotărârile Comisiei se adoptă cu votul majorității membrilor prezenți, în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei, aprobat prin hotărâre a acesteia. Art. 3. — Comisia armonizează și coordonează activitățile specifice realizate de autoritățile administrației publice centrale cu competențe în domeniu. Art. 4. — Comisia îndeplinește următoarele atribuții principale: a) urmărește eficientizarea raporturilor dintre autoritățile administrației publice centrale, instituții și autorități publice în domeniul dezvoltării turismului; b) asigură comunicarea interministerială din acest domeniu, precum și armonizarea punctelor de vedere; c) avizează politicile naționale și strategiile sectoriale cu implicații asupra dezvoltării turismului, cu respectarea legislației în vigoare; d) urmărește asigurarea caracterului unitar și coerent al strategiilor și politicilor din domenii specifice economice, în corelare cu turismul; e) propune măsuri pentru impulsionarea și accelerarea procesului de dezvoltare și modernizare a infrastructurii de turism; f) analizează, monitorizează și propune măsuri pentru dezvoltarea durabilă a turismului, promovarea turismului ecologic și integrarea politicilor de protecție a mediului în strategiile și programele de dezvoltare a turismului; g) inițiază demersuri pentru mobilizarea resurselor financiare intersectoriale necesare implementării strategiilor și programelor de dezvoltare a turismului; h) monitorizează și evaluează modul de îndeplinire a obiectivelor și acțiunilor cuprinse în documentele programatice din domeniu; i) propune elaborarea proiectelor de acte normative referitoare la dezvoltarea și modernizarea infrastructurii de turism, precum și a celor referitoare la promovarea turismului; j) analizează, monitorizează și propune măsuri pentru combaterea situațiilor de urgență care pot să intervină în sectorul turistic, prin asigurarea unei legături continue și a transferului de informații cu Comitetul guvernamental pentru situații de urgență; k) informează periodic și ori de câte ori este necesar Guvernul cu privire la activitatea desfășurată și măsurile dispuse. Art. 5. — (1) Secretariatul Comisiei se asigură de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului, prin structura de specialitate care coordonează activitățile desfășurate în domeniul dezvoltării și modernizării infrastructurii de turism, desemnată prin ordin al ministrului dezvoltării regionale și turismului. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 412/21 .VI.2010 (2) Atribuțiile și responsabilitățile secretariatului se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei. (3) Comisia poate decide constituirea de grupuri de lucru formate din specialiști din cadrul autorităților administrației publice centrale prevăzute la art. 1 alin. (2). (4) Modul de constituire, organizare și atribuțiile grupurilor de lucru se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei. Art. 6. — Comisia se întrunește lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea președintelui acesteia. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru Ministrul culturii și patrimoniului național, Kelemen Hunor Ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului, Daniel Petru Funeriu Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul economiei, comerțului și mediului de afaceri, Adriean Videanu Ministrul sănătății, Cseke Attila Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mihai Constantin Șeitan Ministrul comunicațiilor și societății informaționale, Gabriel Sandu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 2 iunie 2010. Nr. 509. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind schimbarea încadrării în categorii funcționale și a regimului juridic al unor sectoare de drum din județul Timiș, precum și pentru modificarea traseelor drumurilor naționale DN 59 si DN 59B în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, al art. 12 și 22¹ din Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 1 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România”, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările si completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transmiterea sectoarelor de drum național DN 59, km 42 + 928—km 45 + 296, și DN 59 B, km 74 + 780—km 75 + 032, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 1, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în domeniul public al orașului Deta și în administrarea Consiliului Local al Orașului Deta, în vederea realizării activităților de interes local, precum și declasarea acestora din categoria funcțională a drumurilor de interes național și încadrarea în categoria funcțională a drumurilor de interes local. Art. 2. — Se aprobă transmiterea sectorului de drum național DN 59, km 45 + 296—km 46 + 525, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 2, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în domeniul public al comunei Denta și în administrarea Consiliului Local al Comunei Denta, în vederea realizării activităților de interes local, precum și declasarea acestuia din categoria funcțională a drumurilor de interes național și încadrarea în categoria funcțională a drumurilor de interes local. Art. 3. — Se aprobă darea în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a unor sectoare de drum de interes local din orașul Deta, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 3, trecute din domeniul public al orașului Deta în domeniul public al statului, precum și încadrarea acestora în categoria funcțională a drumurilor de interes național în vederea realizării de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. a activităților de interes național în domeniul administrării drumurilor naționale. Art. 4. — Se aprobă modificarea în intravilanul orașului Deta a traseului drumului național DN 59, pe sectorul de drum corespunzător variantei de ocolire a localității Deta, și a traseului și lungimii drumului național DN 59B, pe sectoarele de drum corespunzătoare străzilor Calea Voitegului, Târgul Mare și Avram lancu, potrivit anexei nr. 4. Art. 5. — Predarea-preluarea sectoarelor de drum prevăzute la art. 1—3 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 6. —Anexele nr. 1—4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 7. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Guvernului nr. 540/2000 privind aprobarea MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 412/21 .VI.2010 7 încadrării în categorii funcționale a drumurilor publice și a drumurilor de utilitate privată deschise circulației publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 338 și 338 bis din 20 iulie 2000, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează în mod corespunzător. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 2 iunie 2010. Nr. 522.’ Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu p. Ministrul administrației și internelor, Mihai Capră, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu ANEXA Nr. 1 DATELE DE IDENTIFICARE ale sectoarelor de drum național DN 59, km 42 + 928—45 + 296, si DN 59B, km 74 + 780—75 + 032, care se transmit din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A., în domeniul public al orașului Deta și în administrarea Consiliului Local al Orașului Deta, județul Timiș, și care se declasează din categoria funcțională a drumurilor de interes național și se încadrează în categoria funcțională a drumurilor de interes local Nr. Denumirea sectorului Persoana juridică de la care se transmite Persoana juridică la Lungime totală crt. de drum care se sectorul de drum care se transmite (km) Indicativ nou Nr. M.F.P. transmite sectorul de drum Din domeniul public al statului în domeniul DN 59, km 42 + și din administrarea Ministerului public 928---45 + 296, Transporturilor și Infrastructurii, al orașului Deta, Strada Victoriei 12241 1. pe teritoriul prin Compania Națională de județul Timiș, și L = 2,368 Strada (parțial) administrativ Autostrăzi și Drumuri Naționale în administrarea Mihai Viteazu al orașului Deta din România --- S.A. Consiliului Local al Orașului Deta Din domeniul public al statului în domeniul și din administrarea Ministerului public al DN 59B, km 74 + transporturilor și Infrastructurii, orașului Deta, 12243 2. 780---75+032 prin Compania Națională de județul Timiș, și L = 0,252 Strada înfrățirii (parțial) Autostrăzi și Drumuri Naționale în administrarea din România --- S.A. Consiliului Local al Orașului Deta ANEXA Nr. 2 DATELE DE IDENTIFICARE ale sectorului de drum național DN 59 km, 45 + 296—46 + 525, care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A., în domeniul public al comunei Denta și în administrarea Consiliului Local al Comunei Denta, județul Timiș, și care se declasează din categoria funcțională a drumurilor de interes național și se încadrează în categoria funcțională a drumurilor de interes local Denumirea sectorului de Persoana juridică de la care se Persoana juridică la care se Lungime totală Indicativ Nr. M.F.P. drum care se transmite transmite sectorul de drum transmite sectorul de drum (km) nou Din domeniul public în domeniul public al DN 59 km 45 + 296--- al statului și din administrarea comunei Denta, județul 46 + 525 Ministerului Transporturilor Timiș, și în pe teritoriul și Infrastructurii, prin Compania administrarea L = 1,229 Strada 12241 (parțial) administrativ Națională de Autostrăzi Consiliului Local al al comunei Denta și Drumuri Naționale Comunei Denta din România --- S.A. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 412/21 .VI.2010 ANEXA Nr. 3 DATELE DE IDENTIFICARE ale unor sectoare de drum de interes local, trecute în domeniul public al statului, care se dau în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și care se încadrează în categoria funcțională a drumurilor de interes național, în vederea realizării activităților de interes național în domeniul administrării drumurilor naționale de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A. Nr. Denumirea sectorului Persoana juridică de la care se dă Persoana juridică la care se dă în Lungime Indicativ crt. de drum care se dă în administrare sectorul de drum administrare sectorul de drum totală nou în administrare (km) Ministerul Transporturilor Consiliul Local al Orașului Deta, și Infrastructurii, prin Compania 1. Strada Târgu Mare județul Timiș Națională de Autostrăzi L = 0,21 DN 59B și Drumuri Naționale din România --- S.A. Ministerul Transporturilor Strada Consiliul Local al Orașului Deta, și Infrastructurii, prin Compania 2. Avram lancu județul Timiș Națională de Autostrăzi L = 0,53 DN 59B și Drumuri Naționale din România --- S.A. ANEXA Nr. 4 DATELE DE IDENTIFICARE ale unor drumuri naționale situate în județul Timiș care își modifică lungimea și traseul Poziția kilometrică Lungime Poziția kilometrică Lungime Nr. Indicativul inițială traseu Traseul nou traseu nou traseu Nr. crt. și traseul inițial al drumului Origine Destinație inițial al drumului Origine Destinație nou M.F.P. (km) (km) DN 59 DN 59 1. Timișoara---Deta --- 6 + 400 63 + 428 56,983 Timișoara---Deta --- 6 + 400 63 + 428 56,983 12241 Frontieră Frontieră Republica Serbia Republica Serbia 2. DN 59 B 0 + 000 75 + 032 75,700 DN 59 B 0 + 000 77 + 418 77,670 12243 Cărpiniș---Deta Cărpiniș---Deta ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind componența și funcționarea Comitetului pentru Organizațiile Interprofesionale pentru Produsele Agroalimentare, precum și procedurile de recunoaștere, monitorizare și control, retragere a recunoașterii, extindere a acordurilor interprofesionale și delegare de atribuții pentru organizațiile interprofesionale pentru produsele agroalimentare Văzând Referatul de aprobare nr. 73.076 din 11 iunie 2010 al Direcției generale politici agricole, în baza: — prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2008 privind înființarea organizațiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 29/2009, — prevederilor art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009 privind organizarea și funcționarea organizațiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare și pentru aprobarea criteriilor de reprezentare, a procedurii de acordare și retragere a recunoașterii, de control și monitorizare a acestora, precum și delegarea de atribuții, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite următorul ordin: CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) în cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale funcționează Comitetul pentru Organizațiile Interprofesionale pentru Produsele Agroalimentare, denumit în continuare Comitet. (2) Organizațiile interprofesionale pentru produsele agroalimentare sunt denumite în continuare OIFA. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 412/21 .VI.2010 9 (3) Comitetul este format din: a) un consilier al ministrului; b) 4 reprezentanți ai Direcției generale politici agricole; c) un reprezentant al Direcției generale buget-finanțe și fonduri europene; d) 2 reprezentanți ai Direcției juridice; e) un reprezentant al Serviciului relația cu Parlamentul și dialog social. (4) Conducerea Comitetului este asigurată de un coordonator, care este ales cu majoritate de voturi în prima ședință de lucru. (5) în cadrul Comitetului funcționează un secretariat compus din două persoane, altele decât membrii Comitetului. (6) Componența nominală a Comitetului OIPA și a secretariatului se propune anual de secretarul general al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și se aprobă de ministrul agriculturii și dezvoltării rurale. (7) Fiecare OIPA desemnează un reprezentant cu statut de observator în cadrul Comitetului. Art. 2. — (1) Comitetul are următoarele atribuții: a) primește, înregistrează și publică cererea de recunoaștere în Registrul OIPA; b) analizează documentele prevăzute la art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009 privind organizarea și funcționarea organizațiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare și pentru aprobarea criteriilor de reprezentare, a procedurii de acordare și retragere a recunoașterii, de control și monitorizare a acestora, precum și delegarea de atribuții; c) verifică respectarea criteriilor de reprezentativitate conform art. 4 si a prevederilor art. 5 si 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009; d) verifică îndeplinirea cerințelor prevăzute la art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 103/2008 privind înființarea organizațiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 29/2009; e) elaborează rapoarte de analiză a cererilor de recunoaștere și emite un aviz de aprobare sau respingere a cererii de recunoaștere care va fi înaintat ministrului agriculturii și dezvoltării rurale; f) monitorizează OIPA pentru respectarea condițiilor de recunoaștere; g) verifică îndeplinirea condițiilor legale privind delegarea de atribuții; h) elaborează un raport anual de monitorizare a activităților desfășurate de OIPA și îl înaintează ministrului agriculturii și dezvoltării rurale; i) face observații și recomandări OIPA în legătură cu activitățile desfășurate de acestea; j) primește si verifică raportul anual al activităților desfășurate de OIPA; k) verifică respectarea acordurilor interprofesionale și îndeplinirea obiectivelor stabilite; I) analizează oportunitatea și necesitatea solicitărilor OIPA privind extinderea acordurilor interprofesionale, deciziilor sau practicilor concertate asupra operatorilor din filiera de produs agroalimentar și face propuneri în acest sens; m) aprobă/respinge solicitarea privind delegarea de atribuții către OIPA conform art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009; n) notifică OIPA în cazurile în care aceasta se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009; o) completează și actualizează registrul OIPA; p) face publice ședințele de lucru; q) poate participa, în calitate de observator, la ședințele adunărilor generale OIPA; r) inițiază proiecte de ordin privind recunoașterea sau retragerea recunoașterii OIPA; s) convoacă ori de câte ori este nevoie reprezentanții din filiera produselor agroalimentare care au calitatea de observatori în Comitetul OIPA; t) consultă OIPAÎn privința definirii, orientării și reglementării politicilor de filieră; u) face raportările obligatorii la Comisia Europeană; v) propune ministrului agriculturii și dezvoltării rurale retragerea recunoașterii OIPA, potrivit art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009. (2) Coordonatorul Comitetului are următoarele atribuții: a) aprobă programul de activitate al Comitetului; b) stabilește programul comun și atribuțiile fiecărui membru; c) asigură desfășurarea lucrărilor Comitetului și ale Secretariatului în bune condiții; d) urmărește îndeplinirea sarcinilor și atribuțiilor membrilor Comitetului și decide asupra măsurilor care se impun pentru respectarea lor; e) stabilește legătura permanentă între Comitet și factorii de decizie; f) propune ordinea de zi și asigură buna desfășurare a ședințelor; g) decide asupra participării unor reprezentanți din compartimentele de lucru ale ministerului la ședințele Comitetului în funcție de problemele specifice dezbătute; h) evaluează activitatea membrilor Comitetului. (3) Secretariatul Comitetului are următoarele atribuții: a) redactează programul de activitate a Comitetului; b) organizează ședințele de lucru ale Comitetului; c) redactează ordinea de zi pe baza propunerilor coordonatorului Comitetului; d) asigură secretariatul ședințelor Comitetului și redactează procesele-verbale; e) asigură respectarea termenelor privind întocmirea și prezentarea spre semnare a rapoartelor Comitetului; f) transmite celor interesați invitațiile, ordinea de zi și materialele aferente ședințelor; g) asigură aducerea la cunoștința publică a deciziilor Comitetului; h) semnalează Comitetului situațiile de nerespectare a deciziilor acestuia; i) ține la zi și publică Registrul OIPA pe pagina de internet a Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale; j) duce la îndeplinire, transmite sau monitorizează, după caz, dispozițiile Comitetului; k) primește și înregistrează corespondența. CAPITOLUL II Procedura de recunoaștere Art. 3. — (1) Pentru a fi recunoscute, OIPA depun la registratura Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale o cerere de recunoaștere. (2) Cererea de recunoaștere va fi însoțită de următoarele documente: a) statutul organizației; b) documente justificative privind respectarea criteriilor de reprezentare prevăzute la art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009; c) hotărârea Adunării generale a membrilor, prin care se solicită recunoașterea și se mandatează în acest sens reprezentantul legal al OIPA; d) documentul de strategie de dezvoltare a sectorului sau angajamentul prevăzut la art. 7 lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009; e) acordurile interprofesionale încheiate între membrii OIPA. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 412/21 .VI.2010 (3) Cererea de recunoaștere prevăzută la alin. (1) se transmite secretariatului Comitetului, care o înregistrează și o publică în Registrul OIPA. Art. 4. — (1) Cererea de recunoaștere se publică în registrul OIPAîn cel mult 5 zile de la data primirii acesteia. (2) în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii cererii de recunoaștere, Comitetul analizează documentația depusă și ia o decizie privind aprobarea sau respingerea cererii de recunoaștere. (3) Decizia de recunoaștere, membrii componenți și criteriile de reprezentativitate îndeplinite de OIPA solicitantă, în funcție de specificul filierei produselor agroalimentare, se publică pe site-ul Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale în Registrul OIPA. _ (4) în termen de cel mult 15 zile de la publicarea deciziei de acordare a recunoașterii, persoanele interesate pot depune contestații la secretariatul Comitetului privind îndeplinirea prevederilor legale de recunoaștere a OIPA, la care vor primi răspuns în termen de 15 zile. (5) OIPA solicitantă a cărei cerere de recunoaștere a fost respinsă poate depune contestație în termenele și condițiile prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. (6) Ordinele de recunoaștere a organizațiilor interprofesionale se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și în Registrul OIPA. Art. 5. — (1) Organizațiile interprofesionale pentru un produs sau o grupă de produse agroalimentare, constituite în conformitate cu prevederile Legii nr. 778/2001 privind organizațiile interprofesionale pe produse agroalimentare, pot fi recunoscute cu condiția ca în termen de 30 de zile de la data publicării prezentului ordin, să depună documentele prevăzute la art. 3 alin. (2) care atestă îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 3—8 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009. (2) în termen de 5 zile de la publicarea prezentului ordin, OIPA constituite potrivit alin. (1) au obligația de a afișa pe site-urile proprii listele actualizate cu membrii săi, din care să rezulte data înscrierii acestora în OIPA. (3) Perioada de funcționare și activitate pentru fiecare organizație interprofesională constituită potrivit alin. (1) se consideră de la data publicării ordinului de autorizare a funcționării. (4) Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale va emite un nou ordin de recunoaștere pentru OIPA care îndeplinesc condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 103/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 29/2009 și Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009. (5) în cazul nerespectării prevederilor alin. (2) și/sau neîndeplinirii condițiilor de recunoaștere, Comitetul propune ministrului agriculturii și dezvoltării rurale retragerea recunoașterii OIPA. Art. 6. — (1) Sectoarele și filierele de produse agroalimentare pentru care se poate acorda recunoașterea OIPA sunt prevăzute în anexa nr. 1. (2) Criteriile minimale de recunoaștere a OIPA sunt prevăzute în anexa nr. 2. CAPITOLUL III Procedura de monitorizare și control Art. 7. — Comitetul întocmește un raport de monitorizare anual, până la data de 31 martie a anului următor. Art. 8. — în activitatea de monitorizare și control, Comitetul îndeplinește următoarele atribuții: a) solicită anual OIPA documente justificative din care să rezulte respectarea criteriilor de reprezentativitate, respectarea acordurilor interprofesionale, îndeplinirea obiectivelor stabilite și îndeplinirea atribuțiilor delegate; b) verifică documentele transmise de OIPAconform art. 11—14 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009; c) evaluează respectarea criteriilor de reprezentativitate conform art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009 și prevederilor prezentului ordin; d) evaluează îndeplinirea atribuțiilor delegate către OIPA conform art. 5 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 103/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 29/2009; e) evaluează respectarea normelor pentru care a fost extinsă obligativitatea respectării acordurilor interprofesionale conform prevederilor art. 7 și 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 103/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 29/2009; f) întocmește raportul de monitorizare conform art. 12 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009; g) transmite OIPA o copie a raportului de monitorizare; h) solicită OIPA orice alte documente relevante din care să rezulte modul de organizare și funcționare. CAPITOLUL IV Procedura de retragere a recunoașterii Art. 9. — (1) în cazul în care se constată că OIPA se regăsește în una dintre situațiile prevăzute la art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009, Comitetul notifică în scris OIPA despre intenția de retragere a recunoașterii și motivele acesteia. (2) în termen de cel mult 90 zile de la data primirii notificării, OIPA trebuie să remedieze situația. (3) în cazul neîndeplinirii de către OIPA a obligațiilor prevăzute la alin. (2), Comitetul inițiază proiectul de ordin pentru retragerea recunoașterii. Art. 10. — Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite ordinul de retragere a recunoașterii OIPA, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și în Registrul OIPA. CAPITOLUL V Extinderea acordurilor interprofesionale și delegarea de atribuții Art. 11. — (1) Comitetul primește și verifică documentele prevăzute la art. 14 și 15 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009. (2) în cazul solicitării de extindere a obligativității respectării acordurilor interprofesionale încheiate în cadrul OIPA, conform art. 6 și 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 103/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 29/2009, Comitetul supune dezbaterii publice cererea OIPA. (3) în termenul prevăzut la art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009, Comitetul elaborează și înaintează ministrului agriculturii și dezvoltării rurale un raport în care să analizeze necesitatea și oportunitatea extinderii acordurilor, deciziilor sau practicilor OIPAîn concordanță cu interesul public, în conformitate cu prevederile art. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 103/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 29/2009. (4) Aprobarea sau respingerea totală sau parțială a delegării de atribuții se face prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale. (5) Publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a acordurilor, deciziilor sau practicilor adoptate de OIPA se face cu respectarea transparenței decizionale și a dezbaterii publice prin publicarea în registrul OIPA, conform legislației în vigoare. Art. 12. — Comitetul notifică în scris OIPAÎncetarea delegării de atribuții cu 30 de zile înainte de expirarea duratei de delegare a atribuțiilor. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 412/21 .VI.2010 11 CAPITOLUL VI Registrul OIPA Art. 13. — (1) Comitetul înființează Registrul OIPA pe suport hârtie și în format electronic pe site-ul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, conform anexei nr. 3 „Registrul OIPA”. (2) Registrul OIPA conține: a) denumirile OIPA recunoscute și ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale de recunoaștere; b) datele de contact ale OIPA recunoscute; c) membrii componenți ai OIPA; d) criteriile de reprezentativitate a OIPA în funcție de specificul filierei produselor agroalimentare; e) lista și textul acordurilor interprofesionale încheiate în cadrul OIPA; f) ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale de retragere a recunoașterii; g) ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale de extindere a obligativității respectării acordurilor interprofesionale încheiate în cadrul OIPA; h) ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale prin care sunt delegate atribuții către OIPA; i) atribuțiile și perioada de delegare; j) normele adoptate de OIPAîn interes public; k) notificările efectuate de Comitet la Comisia Europeană. CAPITOLUL VII Dispoziții tranzitorii și finale Art. 14. — (1) în cel mult 10 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, Comitetul elaborează procedura internă de lucru. (2) Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 15. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 16 iunie 2010. Nr. 143.’ ANEXA Nr. 1 Sectoarele și filierele de produse agroalimentare pentru care se poate acorda recunoașterea OIPA A. Sectorul vegetal 1. Filiera sectorului plante vii și produse de floricultură 2. Filiera cereale 3. Filiera orez 4. Filiera hamei 5. Filiera zahăr 6. Filiera tutunului 7. Filiera sectorului de furaje uscate 8. Filiera sectorului semințelor 9. Filiera sectorului fructelor și legumelor 10. Filiera sectorului vitivinicol 11. Filiera alcool etilic de origine agricolă 12. Filiera in și cânepă pentru producția de fibre 13. Filiera cartofului B. Sectorul zootehnic 14. Filiera sectorului carne de porc 15. Filiera sectorului carne de vită și mânzat 16. Filiera sectorului carne de oaie și de capră 17. Filiera sectorului lapte și produse lactate 18. Filiera sectorului carne de pasăre 19. Filiera sectorului ouă consum 20. Filiera sectorului miere și produse apicole C. Alte filiere 21. Filiera produselor ecologice 22. Filiera produselor tradiționale ANEXA Nr. 2 Criterii minimale de recunoaștere a OIPA A. Sectorul vegetal 1. Să reunească reprezentanții a cel puțin 3 categorii profesionale de pe filiera produsului agroalimentar. 2. Să aibă un statut și o structură organizatorică. 3. Producătorii să reprezinte cel puțin 30% din suprafața totală cultivată, cu excepția sfeclei pentru zahăr unde producătorii trebuie să aibă o pondere de 100%. 4. Producătorii să își desfășoare activitatea în una sau mai multe zone de producție. 5. Producția să reprezinte o pondere de minimum 30% din fiecare județ, în funcție de specificul filierei. 6. Procesatorii să reprezinte cel puțin 20% din filieră. 7. Să prezinte lista membrilor asociați. 8. Sectorul comercializare și transport să dețină o pondere de cel puțin 15% din producția filierei. 9. Depozitarii să reprezinte cel puțin 15% din producția filierei. 10. Să efectueze studii de piață a produselor și să informeze periodic operatorii și consumatorii prin publicații. 11. Să adopte un program și o strategie de dezvoltare a sectorului. 12. Să dezvolte metode și instrumente necesare îmbunătățirii calității produselor. B. Sectorul zootehnic 1. Să prezinte lista membrilor asociați. 2. Să aibă un statut și o structură organizatorică. 3. Să reunească reprezentanții a cel puțin 3 categorii profesionale de pe filiera produsului agroalimentar, astfel: — numărul producătorilor — 50% pe fiecare filieră; — numărul procesatorilor — 35% pe fiecare filieră; — numărul comercianților — 15% pe fiecare filieră. 4. Producția totală realizată — minimum 30% din producția națională totală pe filieră sau producția să acopere cel puțin 45—50% din suprafața țării — (unități de producție în cel puțin 20 de județe). 5. Cantitatea procesată pe filieră să acopere cel puțin 30% din producția națională pe filieră. 6. Producție comercializată pe piața internă în cel puțin 15 județe. 7. Să adopte un program și o strategie de dezvoltare a sectorului. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 412/21 .VI.2010 8. Să efectueze studii de piață a produselor și să informeze periodic operatorii și consumatorii prin publicații. 9. Să dezvolte metode și instrumente necesare îmbunătățirii calității produselor. C. Alte filiere 1. Să prezinte lista membrilor asociați. 2. Să aibă un statut și o structură organizatorică. 3. Să reunească cel puțin 50% din totalul operatorilor înregistrați în sistemul de agricultură ecologică sau care dețin atestate de produse tradiționale. 4. Să comercializeze pe piața internă cel puțin 40% din producția realizată pe filieră. 5. Să adopte un program și o strategie de dezvoltare a sectorului. 6. Să efectueze studii de piață a produselor și să informeze periodic operatorii și consumatorii prin publicații. 7. Să dezvolte metode și instrumente necesare îmbunătățirii calității produselor și pentru creșterea eficienței economice a filierei. ANEXA Nr. 3 Registrul OIPA Cererea de Criteriile Numărul și data ordinului Texte publicate recunoaștere Elemente de identificare a OIPA de reprezentativitate ministrului agriculturii în Registrul OIPA și dezvoltării rurale Nr. de înregistrare Data Denumirea organizației Filiera produselor Date de contact Numărul de înregistrare Lista acordurilor Recunoaștere a OIPA Retragere a recunoașterii Delegare atribuții Extinderea acordurilor Acord interprofesional Atribuțiile delegate Norme adoptate Notificări interprofesionale agroalimentare pentru în registrul asociațiilor interprofesionale interprofesionale în interes public care se solicită și fundațiilor recunoașterea MINISTERUL AGRICULTURII Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN pentru modificarea Procedurilor specifice de implementare și control, precum și a formularisticii necesare privind acordarea ajutorului de stat pentru motorina utilizată în agricultură, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 126/2010 Văzând Referatul de aprobare nr. 77.516/2010 întocmit de Direcția generală politici agricole, în temeiul art. 7 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 25/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. I. — Procedurile specifice de implementare și control, precum și formularistica necesară privind acordarea ajutorului de stat pentru motorina utilizată în agricultură, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 126/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 354 din 28 mai 2010, se modifică după cum urmează: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 412/21 .VI.2010 13 1. La articolul 4 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) copie de pe certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerțului/certificatul de înregistrare fiscală, după caz;”. 2. în cuprinsul Procedurilor specifice de implementare și control, precum și al formularisticii necesare privind acordarea ajutorului de stat pentru motorina utilizată în agricultură, precum și al anexelor la acestea, sintagma „efectiv mediu anual de” se înlocuiește cu sintagma „efectiv rulat anual de” și sintagma „efectiv mediu de” se înlocuiește cu sintagma „efectiv rulat de”. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Mihail Dumitru București, 17 iunie 2010. Nr. 146.’ MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN privind modificarea anexei la Normele metodologice de aplicare a titlului VI „Efectuarea prelevării și transplantului de organe, țesuturi și celule de origine umană în scop terapeutic” din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1.290/2006 Văzând Referatul de aprobare al Direcției de asistență medicală nr. Cs.A. 6.020 din 7 iunie 2010, având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr. 79/2004 pentru înființarea Agenției Naționale de Transplant, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 588/2004, cu modificările și completările ulterioare, și ale titlului VI din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din’ Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. I. —Anexa „Procedura de acreditare a unităților sanitare care desfășoară activitate de prelevare, stocare, depozitare, conservare’ procesare, distribuție și/sau transplant de organe, țesuturi și/sau celule de origine umană în scop terapeutic” la Normele metodologice de aplicare a titlului VI „Efectuarea prelevării și transplantului de organe, țesuturi și celule de origine umană în scop terapeutic” din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1.290/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 916 din 10 noiembrie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 2 va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) Agenția Națională de Transplant înregistrează cererea, inclusiv documentația anexată, depusă de către unitatea sanitară, și informează în scris direcția de sănătate publică din aria administrativ-teritorială unde se află unitatea sanitară solicitantă, în termen de maximum 3 zile de la data înregistrării, cu privire la aceasta. (2) în termen de maximum 10 zile de la data informării în condițiile alin. (1), Agenția Națională de Transplant, precum și direcția de sănătate publică din’aria administrativ-teritorială unde se află unitatea sanitară solicitantă comunică în scris Ministerului Sănătății reprezentanții desemnați în vederea efectuării inspecției unității sanitare solicitante.” 2. Articolul 3 va avea următorul cuprins: „Art. 3. — Ministerul Sănătății desemnează, prin ordin al ministrului sănătății, un număr de două persoane, denumite în continuare evaluatori, după cum urmează: a) un reprezentant al Agenției Naționale de Transplant, din cadrul personalului propriu al acesteia, la propunerea directorului executiv al instituției; b) un reprezentant al direcției de sănătate publică din aria administrativ-teritorială unde se află unitatea sanitară solicitantă.” 3. Articolele 7—9 se abrogă. 4. Articolul 10 va avea următorul cuprins: „Art. 10. — (1) Dacă raportul de inspecție concluzionează că sunt îndeplinite criteriile legale necesare în vederea acreditării unității sanitare pentru desfășurarea activităților de prelevare, stocare, depozitare, conservare, procesare, distribuție și/sau transplant de organe, țesuturi și/sau celule de origine umană în scop terapeutic, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data primirii raportului de inspecție, directorul executiv al Agenției Naționale de Transplant transmite Direcției asistență medicală și Direcției sănătate publică și control în sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătății propunerea de acreditare a unității sanitare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6. (2) Directorul executiv al Agenției Naționale de Transplant transmite spre informare propunerea de acreditare a unității sanitare și Consiliului științific.” 5. La articolul 13 alineatul (2) litera m) se abrogă. 6. Anexa nr. 3 la procedura de acreditare se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezentul ordin. 7. Anexa nr. 5 la procedura de acreditare se abrogă. 8. Anexa nr. 6 la procedura de acreditare se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezentul ordin. Art. II. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. III. — Direcțiile de specialitate din Ministerul Sănătății, direcțiile de sănătate publică, Agenția Națională de Transplant și unitățile sanitare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. IV. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 15 iunie 2010. Nr. 930.’ 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 412/21 .VI.2010 ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 3 la procedura de acreditare) RAPORT DE INSPECȚIE nr................./.... Subsemnați!: 1......................................., în calitate de........., din cadrul............................................. (se specifică instituția publică pe care o reprezintă) 2..............................................., în calitate de........., din cadrul..........................................., (se specifică instituția publică pe care o reprezintă) desemnați prin Ordinul ministrului sănătății nr..../..........am efectuat, la solicitarea............................, înregistrată (denumirea solicitantului) la............cu nr............/..........., în prezența domnului/doamnei.........................în calitate de..............., inspecția în vederea obținerii acreditării pentru activitatea de.........a unității sanitare cu sediul în localitatea........., str.....................nr.....județul/sectorul....................... Evaluatorii au verificat modul în care unitatea sanitară îndeplinește criteriile de acreditare a unităților sanitare care desfășoară activitate de prelevare, stocare, depozitare, conservare, procesare, distribuție și/sau transplant de organe, țesuturi și/sau celule de origine umană în scop terapeutic, conform prevederilor legale în vigoare: a) structura de personal: b) dotarea cu aparatură și echipamente medicale adecvate activității pentru care se solicită acreditarea: c) respectarea sistemului de vigilență pentru raportarea, investigarea, înregistrarea și transmiterea informațiilor despre incidentele grave și reacțiile adverse severe care pot influența calitatea și siguranța organelor, țesuturilor și celulelor de origine umană, ce pot fi datorate procurării, testării, procesării, stocării și distribuției acestora: d) respectarea procedurilor de înregistrare și raportare a prelevărilor de organe, țesuturi sau celule de origine umană: e) logistica necesară pentru stocarea datelor privind activitatea desfășurată: Concluzii: 1. Sunt îndeplinite criteriile necesare în vederea acreditării unității sanitare pentru desfășurarea următoarelor activități: a) prelevare........................................; b) stocare..........................................; c) depozitare.......................................; d) conservare.......................................; e) procesare........................................; f) distribuție și/sau transplant de organe, țesuturi și/sau celule de origine umană în scop terapeutic.............., conform prevederilor legale în vigoare. 2. Nu sunt îndeplinite criteriile legale necesare în vederea acreditării unității sanitare pentru activitatea de prelevare, stocare, depozitare, conservare, procesare, distribuție și/sau transplant de organe, țesuturi și/sau celule de origine umană în scop terapeutic, din următoarele motive: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 412/21 .VI.2010 15 Prezentul raport de inspecție a fost întocmit în două exemplare, dintre care un exemplar rămâne la unitatea sanitară evaluată. Unitatea sanitară Reprezentant legal, Semnătura...................... Ștampila 1. Evaluator, Semnătura 2. Evaluator, Semnătura AGENȚIA NAȚIONALĂ DE TRANSPLANT nr............/.... ANEXA Nr. 2 /Anexa nr. 6 la procedura de acreditare) MINISTERUL SĂNĂTĂȚII nr........./....... PROPUNERE DE ACREDITARE Ca urmare a cererii unității sanitare................................, cu sediul în..............................................., înregistrată la Agenția Națională de Transplant cu nr......................., având în vedere: — documentația depusă și datele consemnate în Raportul de inspecție nr................/.........; în temeiul prevederilor art. 3 din Ordonanța Guvernului nr. 79/2004 pentru înființarea Agenției Naționale de Transplant, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 558/2004, cu modificările și completările ulterioare, Agenția Națională de Transplant propune acreditarea unității sanitare.............................................................. pentru următoarele activități: Director executiv, Numele în clar...................... Semnătura și ștampila............... ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2010 — Nr. Număr Valoare crt. Denumirea publicației de apariții (TVA 9% inclus) ---lei anuale 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1.200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 100 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 500 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 6.000 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 240 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a Vll-a 48 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. ABONAMENTE LA PRODUSELE ÎN FORMAT ELECTRONIC — Prețuri pentru anul 2010 — Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea 1 + alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 40 100 250 600 1.320 400 1.000 2.500 6.000 13.200 ExpertMO 90 230 580 1.390 3.060 900 2.250 5.630 13.510 29.720 Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I + toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Produs Lunar Anual Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Online/ Rețea Rețea Rețea Rețea Monopost 5 25 100 300 Monopost 5 25 100 300 AutenticMO 50 130 330 790 1.740 500 1.250 3.130 7.510 16.520 ExpertMO 110 280 700 1.680 3.700 1.100 2.750 6.880 16.510 36.320 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.expert-monitor.ro, unde puteți aplica on-line comanda. Gabriel S. Popa MONITORUL OFICIAL Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:Bucuresti EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 443983 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 412/21.VI.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495