MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI P A R T E A I Anul 178 (XXII) — Nr. 408 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ¹⁸ ⁱuⁿⁱe ²⁰¹⁸ ⁷⁷ » SUMAR Nr. Pagina DECRETE 586. — Decret privind eliberarea din funcție a unui judecător.............................................. 2 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 659 din 11 mai 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 9 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945—22 decembrie 1989 ............................... 2-3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 491. — Hotărâre privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia a unor construcții aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, în vederea scoaterii din funcțiune și casării și pentru actualizarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006.............................. 4 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 54. — Ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor privind Nr. Pagina organizarea, funcționarea și atribuțiile Comitetului pentru produse medicinale veterinare................ 5-8 55. — Ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor pentru aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind condițiile sanitar- veterinare în care se poate efectua vânzarea directă a laptelui crud prin intermediul automatelor.............. 9-11 862. — Ordin al ministrului mediului și pădurilor pentru aprobarea înființării Consiliului Național de Vânătoare 12-13 929. — Ordin al ministrului sănătății pentru modificarea Ordinului ministrului sănătății nr. 183/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare, a organigramei, a componenței Consiliului științific al Agenției Naționale de Transplant, precum și atribuțiile directorului adjunct strategie-management al Agenției Naționale de Transplant ....................... 13-14 ACTE ALE COLEGIULUI MEDICILOR DENTIȘTI DIN ROMÂNIA 15. — Decizie privind adoptarea Codului deontologic al medicului dentist...................................... 14-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 408/18.VI.2010 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind eliberarea din funcție a unui judecător în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1), art. 125 alin. (2) și ale art. 134 alin. (1) din Constituția României, republicată, ale art. 65 alin. (1) lit. b) și alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 35 lit. a) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 272/2010, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Mihalcea Ion, judecător la Tribunalul Vâlcea, inspector în cadrul Serviciului de inspecție judiciară pentru judecători din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, se eliberează din funcție ca urmare a pensionării. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 15 iunie 2010. Nr. 586.’ DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 659 din 11 mai 2010 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 9 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945—22 decembrie 1989 Tudorel Toader Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskăs Valentin Zoltăn Augustin Zegrean Simona Ricu Mihaela Senia Costinescu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 9 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945—22 decembrie 1989, excepție ridicată de Societatea Comercială „Foraj Sonde” — S.A. din Craiova în Dosarul nr. 19.497/63/2007 al Curții de Apel Craiova — Secția I civilă și pentru cauze cu minori și de familie. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Magistratul-asistent referă asupra faptului că în dosar a fost depusă o cerere din partea autorului excepției prin care solicită Curții Constituționale acordarea unui nou termen de judecată, în vederea angajării unui apărător. Reprezentantul Ministerului Public solicită respingerea cererii formulate. Deliberând, Curtea Constituțională respinge cererea de amânare, deoarece autorul cererii nu a învederat motive temeinice care să justifice acordarea unui nou termen, pentru angajarea unui apărător având suficient timp de la data invocării excepției, 16 decembrie 2009, până în prezent. Cauza este în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 16 decembrie 2009, pronunțată în Dosarul nr. 19.497/63/2007, Curtea de Apel Craiova — Secția I civilă și pentru cauze cu minori și de familie a sesizat Curtea Constituțională cu soluționarea excepției de MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 408/18.VI.2010 3 neconstituționalitate a dispozițiilor art. 9 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945—22 decembrie 1989, excepție ridicată de Societatea Comercială „Foraj Sonde” — S.A. din Craiova. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul consideră că art. 9 din Legea nr. 10/2001 contravine prevederilor constituționale cuprinse în art. 1 alin. (3) din Constituție, care consacră statul de drept ca principiu fundamental de organizare a statului român. Prin reglementarea în vigoare, care prevede că imobilele preluate în mod abuziv, indiferent în posesia cui se află în prezent, se restituie în natură în starea în care se află la data cererii de restituire, este încălcat principiul securității juridice și al previzibilității normelor. Statul de drept impune caracterul previzibil al normei juridice, modificarea pentru viitor a regimurilor juridice nu trebuie să afecteze excesiv stabilitatea normativă și securitatea raporturilor juridice constituite. Statul de drept presupune previzibilitatea constrângerii nu doar prin încadrarea legală a acțiunii administrațiilor, ci și prin previzibilitatea schimbării dreptului. Curtea de Apel Craiova — Secția I civilă consideră că dispozițiile criticate nu contravin securității juridice și previzibilității normelor juridice, fiind în concordanță cu prevederile art. 1 alin. (3) din Constituție. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 9 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 — 22 decembrie 1989, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 798 din 2 septembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, text de lege care are următorul conținut: „Imobilele preluate în mod abuziv, indiferent în posesia cui se află în prezent, se restituie în natură în starea în care se află la data cererii de restituire și libere de orice sarcini. ” în opinia autorului excepției de neconstituționalitate, prevederile legale criticate contravin dispozițiilor constituționale cuprinse în art. 1 alin. (3). Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile criticate au mai format, în prealabil, obiect al controlului instanței de contencios constituțional. Astfel, prin Decizia nr. 618 din 28 aprilie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 din 29 iunie 2009, Curtea a reținut că „textul de lege criticat constituie expresia aplicării principiului general de drept al reparării în natură a prejudiciilor cauzate, statuând că restituirea imobilului preluat abuziv se realizează în starea în care acesta se află la data cererii de restituire și liber de orice sarcini. Reglementând restituirea imobilului liber de sarcini, legiuitorul a creat un caz de stingere a sarcinilor care pot greva bunurile ce fac obiectul Legii nr. 10/2001, în acord cu finalitatea acestui act normativ, și anume repararea abuzurilor săvârșite în perioada comunistă în ceea ce privește preluările de către stat a imobilelor proprietate privată a persoanelor fizice sau juridice private. Soluția adoptată este cu atât mai echitabilă cu cât persoana îndreptățită la restituire, beneficiarul normei, nu este un succesor în drepturi al persoanei care deține bunul la momentul cererii de restituire. Astfel, în situația în care deținătorul actual al imobilului a constituit o garanție reală asupra acestuia, pentru garantarea unei creanțe, aceasta se va stinge, în temeiul legii, ca efect al restituirii în natură a imobilului. Stingerea garanției nu are semnificația exonerării de răspundere a deținătorului imobilului față de persoanele cu care acesta a intrat în raporturi juridice”. în acest mod concepută, reglementarea în cauză nu numai că nu contravine prevederilor constituționale de referință, așa cum consideră autorul excepției, ci, dimpotrivă, le dă expresie. Statul de drept constituie un mecanism, a cărui funcționare implică instituirea unui climat de ordine, în care recunoașterea și valorificarea drepturilor unui individ nu pot fi concepute în mod absolut și discreționar, ci numai în corelație cu respectarea drepturilor celorlalți și ale colectivității în ansamblu. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 9 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 — 22 decembrie 1989, excepție ridicată de Societatea Comercială „Foraj Sonde” — S.A. din Craiova în Dosarul nr. 19.497/63/2007 al Curții de Apel Craiova — Secția I civilă și pentru cauze cu minori și de familie. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 11 mai 2010. Magistrat-asistent, Mihaela Senia Costinescu PREȘEDINTE, prof. univ. dr. TUDOREL TOADER 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 408/18.VI.2010 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia a unor construcții aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, în vederea scoaterii din funcțiune și casării și pentru actualizarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcțiune, casare și valorificare a activelor corporale, care alcătuiesc domeniul public al statului și al unităților administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia a unor construcții situate în municipiul lași, aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, identificate potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Trecerea în domeniul privat al statului a construcțiilor prevăzute la art. 1 se face în vederea scoaterii din funcțiune și casării acestora. Art. 3. — După scoaterea din funcțiune și casarea construcțiilor, Ministerul Administrației și Internelor își va actualiza în mod corespunzător datele din evidența cantitativ- valorică și, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul administrației și internelor, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu București, 19 mai 2010. Nr. 491.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a construcțiilor aflate în administrarea Ministerului Administrației si Internelor care se trec din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia, în vederea scoaterii din funcțiune si casării 1 5 Nr. Codul de Persoana juridică Numărul de identificare crt. clasificare Adresa imobilului ce administrează Caracteristicile tehnice ale clădirilor al imobilului imobilul atribuit de M.F.P. Municipiul lași, Clădirea 09 --- Padoc porci 1. str. Lascăr Catargi Suprafața construită = 22,69 m2 39.539 nr. 59, județul lași Suprafața desfășurată = 22,69 m2 (parțial) Ministerul Valoarea de inventar = 9.619,39 lei Administrației Clădirea 04 și Internelor, prin Padoc porci și depozit furaje 2. 8.29.10 Inspectoratul pentru Suprafața construită = 227,52 m2 Municipiul lași, Situații de Urgență Suprafața desfășurată = 227,52 m2 102.019 Calea Chișinăului al Județului lași Valoarea de inventar = 262.920,82 lei (parțial) nr. 36, județul lași Clădirea 05 --- Grajd bovine 3. Suprafața construită = 60,40 m2 Suprafața desfășurată = 60,40 m2 Valoarea de inventar = 16.802,76 lei MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 408/18.VI.2010 5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚAALIMENTELOR ORDIN privind organizarea, funcționarea și atribuțiile Comitetului pentru produse medicinale veterinare Văzând Referatul de aprobare nr. 204 din 23 aprilie 2010, întocmit de Direcția de coordonare tehnică a institutelor de referință, LSVSA, farmacovigilență și nutriție animală din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, având în vedere prevederile art. 6¹⁰ și ale art. 10 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 3 alin. (3) și art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, cu modificările ulterioare, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin: Art. 1. — Comitetul pentru produse medicinale veterinare, denumit în continuare Comitet, funcționează pe lângă Institutul pentru Controlul Produselor Biologice și Medicamentelor de Uz Veterinar. Art. 2. — Comitetul este format din 9 membri și funcționează ca organism de specialitate cu rol consultativ asupra problematicii referitoare la siguranța și eficacitatea produselor medicinale veterinare privind protecția sănătății animalelor și a sănătății publice, precum și asupra altor probleme din domeniul farmaceutic veterinar. Art. 3. — (1) Componența Comitetului este următoarea: a) 2 reprezentanți ai Institutului pentru Controlul Produselor Biologice și Medicamentelor de Uz Veterinar: director și un reprezentant de specialitate, în funcție de tematică; b) 2 reprezentanți ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor: directorul general al Direcției Generale Sanitare Veterinare și directorul Direcției de coordonare tehnică a institutelor de referință, LSVSA, farmacovigilență și nutriție animală; c) un reprezentant al Institutului de Igienă și Sănătate Publică Veterinară; d) un reprezentant al Institutului de Diagnostic și Sănătate Animală; e) 3 experți recunoscuți în domeniul de competență, respectiv farmaceutic, siguranță și reziduuri, preclinic și clinic, nominalizați de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, în funcție de problematica supusă discuției. (2) Ședințele Comitetului sunt coordonate de către directorul Institutului pentru Controlul Produselor Biologice și Medicamentelor de Uz Veterinar. (3) Secretariatul tehnico-administrativ al Comitetului se asigură de către Institutul pentru Controlul Produselor Biologice și Medicamentelor de Uz Veterinar. (4) Nominalizarea membrilor Comitetului se stabilește de către fiecare instituție menționată la alin. (1) în funcție de problematica supusă discuției. (5) Comitetul se convoacă de către Institutul pentru Controlul Produselor Biologice și Medicamentelor de Uz Veterinar atunci când nu are capabilitatea tehnico-științifică să ia o decizie în ceea ce privește autorizarea pentru comercializare a unor produse medicinale veterinare, precum și la solicitarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor. (6) Experții din cadrul Comitetului întocmesc un raport scris cu privire la subiectele supuse evaluării, raport care se înaintează celorlalți membri ai Comitetului. (7) Institutul pentru Controlul Produselor Biologice și Medicamentelor de Uz Veterinar și Direcția de coordonare tehnică a institutelor de referință, LSVSA, farmacovigilență și nutriție animală din cadrul Ăutorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor iau în considerare punctul de vedere al Comitetului după analiza raportului întocmit de către experți. Art. 4. — Comitetul are următoarele atribuții în domeniul farmaceutic veterinar: a) asistență științifică pentru acordarea autorizației de comercializare pentru produsele la care Institutul pentru Controlul Produselor Biologice și Medicamentelor de Uz Veterinar nu a putut lua o decizie; b) asistență științifică în vederea acordării derogărilor prevăzute la art. 4 din Norma sanitară veterinară privind Codul produselor medicinale veterinare, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările ulterioare; c) asistență științifică în vederea acordării derogărilor referitoare la utilizarea provizorie a unor produse medicinale veterinare imunologice fără autorizație de comercializare, în cazul unor boli epizootice grave și în absența produselor medicinale veterinare adecvate situației, conform prevederilor art. 8 alin. (1) din Norma sanitară veterinară privind Codul produselor medicinale veterinare, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările ulterioare; d) asistență științifică în vederea acordării de excepții privind valabilitatea autorizației de comercializare, în situații excepționale referitoare la sănătatea publică și sănătatea animalelor, conform prevederilor art. 33 alin. (6) din Norma sanitară veterinară privind Codul produselor medicinale veterinare, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările ulterioare; e) asistență științifică în vederea aplicării măsurilor de interzicere a fabricării, importului, distribuției, deținerii și/sau utilizării produselor medicinale veterinare imunologice pe teritoriul României în cazurile prevăzute la art. 75 alin. (1) din Norma sanitară veterinară privind Codul produselor medicinale veterinare, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 187/2007, cu modificările ulterioare; f) consultanță științifică în orice altă problemă legată de domeniul farmaceutic veterinar. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 408/18.VI.2010 Art. 5. — (1) Membrii Comitetului se supun prevederilor legale referitoare la confidențialitate, completează, semnează înainte de fiecare întrunire declarația prevăzută în anexa nr. 1. (2) Membrii Comitetului trebuie să declare interesele personale față de societățile comerciale producătoare/distribuitoare de produse medicinale veterinare și completează și semnează înainte de fiecare întrunire declarația prevăzută în anexa nr. 2. (3) Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 6. —Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor și Institutul pentru Controlul Produselor Biologice și Medicamentelor de Uz Veterinar vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 7. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 1/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comitetului pentru Produse Medicinale Veterinare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 2 februarie 2005. Art. 8. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Corneliu Ceică București, 14 iunie 2010. Nr. 54. ’ ANEXA Nr. 1 DECLARAȚIE DE CONFIDENȚIALITATE a membrilor Comitetului pentru produse medicinale veterinare Subsemnatul/Subsemnata.............................., având profesia de....................la....................... membru al Comitetului pentru Produse Medicinale Veterinare, mă angajez să păstrez confidențialitatea tuturor documentelor discutate în cadrul Comitetului pentru produse medicinale veterinare, cu excepția celor care devin publice prin publicare sau prin ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor. Data................. Semnătura ANEXA Nr. 2 DECLARAȚIE DE INTERESE a membrilor Comitetului pentru produse medicinale veterinare Numele și prenumele................................................................................................. Funcția............................................................................................................. Locul de muncă Denumirea.................................................................................................... Adresa....................................................................................................... Telefon..........................................Fax............................................................................ E-mail.......................................................................................................................... Activitate desfășurată în cadrul Comitetului pentru produse medicinale veterinare A. Interese personale Participare financiară la capitalul unei societăți producătoare, distribuitoare sau importatoare de produse medicinale veterinare¹: 1. Activități desfășurate remunerate²: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 408/18.VI.2010 7 2. Studii clinice și lucrări științifice³: 3. Rapoarte de expertiză⁴: 4. Activități de consiliere⁵: 5. Conferințe, colocvii, acțiuni de formare⁶: 6. Altele⁷: 7. Activități care conduc la obținerea unui vărsământîn bugetul unei instituții⁸: 8. Alte legături neremunerate⁹: B. Interese ale soțului/soției Numele și prenumele............................................................................................................ 1. Activități desfășurate remunerate²: 2. Studii clinice și lucrări științifice³: 3. Rapoarte de expertiză⁴: 4. Activități de consiliere⁵: 5. Conferințe, colocvii, acțiuni de formare⁶: 6. Altele⁷: 7. Activități care conduc la obținerea unui vărsământîn bugetul unei instituții⁸: 8. Alte legături neremunerate⁹: 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 408/18.VI.2010 C. Interese ale rudelor de gradul I și II — părinți, copii, frați — Numele și prenumele..................................................................................................... Tipul de rudenie........................................................................................................ Numele și prenumele.................................................................................... 1. Activități desfășurate remunerate²: 2. Studii clinice și lucrări științifice³: 3. Rapoarte de expertiză⁴: 4. Activități de consiliere⁵: 5. Conferințe, colocvii, acțiuni de formare® 6. Altele⁷: 7. Activități care conduc la obținerea unui vărsământîn bugetul unei instituții⁸: 8. Alte legături neremunerate⁹ D. Interese ale persoanelor aflate în întreținere Numele și prenumele........................................................................................................ Participare financiară la capitalul unei societăți producătoare, distribuitoare sau importatoare de produse medicinale veterinare¹............................................................................................................... Subsemnatul/Subsemnata....................................................................................., declar prin prezenta declarație de interese, pe propria răspundere, că toate interesele directe sau indirecte susceptibile de a aduce atingere obiectivității de care trebuie să dau dovadă în cadrul ședințelor Comitetului pentru produse medicinale veterinare sunt enumerate mai sus. Mă angajez să declar imediat orice modificare apărută în legătură cu cele menționate mai sus. Data.................... Semnătura i Se vor indica denumirea societății și natura participării financiare/deținere acțiuni. 2 Se vor indica activitatea desfășurată, denumirea societății și tipul de contract. 3 Se vor indica denumirea societății și natura studiilor sau a lucrărilor științifice. 4 Se vor indica denumirea societății și denumirea produsului/produselor pentru care s-a/s-au întocmit raport/rapoarte de expertiză. 5 Se vor indica denumirea societății și natura activității de consiliere. 6 Se vor indica denumirea societății, subiectul conferințelor, colocviilor, acțiunilor de formare. 7 Se vor indica denumirea societății și natura activității. b Se vor indica denumirea societății și instituția beneficiară a vărsământului. 9 Se vor indica denumirea societății și natura activității. 9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 408/18.VI.2010 AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚAALIMENTELOR ORDIN pentru aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind condițiile sanitar-veterinare în care se poate efectua vânzarea directă a laptelui crud prin intermediul automatelor Văzând Referatul de aprobare nr. 260 din 22 februarie 2010 întocmit de Direcția de igienă veterinară și epidemiologie, în temeiul Regulamentului (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 ianuarie 2002 de stabilire a principiilor și a cerințelor generale ale legislației alimentare de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentară și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare, cu amendamentele ulterioare, în temeiul Regulamentului (CE) nr. 852/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind igiena produselor alimentare, cu amendamentele ulterioare, în temeiul Regulamentului (CE) nr. 853/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală, cu amendamentele ulterioare, ținând cont de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2001 privind reglementarea producției, circulației și comercializării alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 57/2002, republicată, în baza art. 10 lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 3 alin. (1) lit. A pct. 3 și alin. (3) și al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, cu modificările ulterioare, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor privind condițiile sanitar-veterinare în care se poate efectua vânzarea directă a laptelui crud prin intermediul automatelor, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcțiile sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiva municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Pentru asigurarea unui autocontrol al calității laptelui crud conform prevederilor legale, operatorii economici pot încheia contracte cu laboratoarele sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor din cadrul direcțiilor sanitar- veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București pentru efectuarea de analize. Art. 4. —Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Corneliu Ceică București, 14 iunie 2010. Nr. 55. ANEXĂ NORMĂ sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor privind condițiile sanitar-veterinare în care se poate efectua vânzarea directă a laptelui crud prin intermediul automatelor CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Prezenta normă sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor stabilește condițiile sanitar-veterinare în care se poate efectua vânzarea directă a laptelui crud prin intermediul automatelor. (2) Principalul obiectiv al prezentei norme este asigurarea unui nivel ridicat de protecție a consumatorului din punctul de vedere al siguranței alimentare; fiecare operator din sectorul alimentar de-a lungul lanțului alimentar trebuie să asigure respectarea siguranței alimentare. (3) Riscurile alimentare existente în etapa de producție primară trebuie identificate și controlate; pentru situațiile în care mici cantități de produse primare sunt livrate direct consumatorilor de către operatorul care le produce se impune ca protecția să fie asigurată prin intermediul legislației naționale, în special datorită legăturii strânse dintre producător și consumator. Art. 2. — Vânzarea directă a laptelui crud prin intermediul automatelor se efectuează în limita cotei de lapte obținute în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 852/2006 privind aprobarea Metodologiei de acordare a cotei individuale de lapte, precum și a modului de alocare și reconstituire a 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 408/18.VI.2010 rezervei naționale de lapte, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL II Condiții pentru echipamentele automate de vânzare directă a laptelui crud (automatele pentru vânzarea directă de lapte) Art. 3. — Operatorii din sectorul alimentar care comercializează lapte crud prin intermediul automatelor trebuie să se asigure că automatele: a) sunt construite din materiale care pot fi ușor de curățat, dezinfectat atât la interior, cât și la exterior și să respecte prevederile cap. V din Regulamentul (CE) nr. 852/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind igiena produselor alimentare, cu amendamentele ulterioare; b) sunt prevăzute cu sisteme de răcire care să permită menținerea laptelui crud la o temperatură de până la maximum +4°C și minimum 0°C; temperaturile de depozitare pentru laptele crud trebuie asigurate, chiar și în tubulatura dintre rezervorul de lapte și căile de distribuție, până la robinet; c) suprafețele care vin în contact direct cu laptele crud trebuie să fie în bună stare, ușor de curățat și, dacă este cazul, de dezinfectat; în acest scop se acceptă materiale netede, lavabile, rezistente la coroziune și netoxice; d) robinetul de curgere trebuie să fie construit astfel încât să nu permită contaminarea microbiologică, să fie ușor detașabil pentru a permite curățarea și dezinfectarea; sub robinetul de curgere este obligatoriu să existe o tavă pentru colectarea oricărei scurgeri sau picături, care trebuie păstrată curată; e) rezervoarele de depozitare a laptelui crud trebuie să fie ușor de curățat și dezinfectat; f) automatele pentru vânzarea directă a laptelui trebuie să fie dotate cu senzor de temperatură cu afișarea externă a acesteia, care se verifică periodic pentru recalibrare de către un organism specializat și acreditat în acest scop; g) monitorizarea temperaturilor trebuie să fie păstrate de către operatorul de industrie alimentară de la care provine laptele crud cel puțin un an; h) automatele pentru vânzarea laptelui crud trebuie să fie prevăzute cu un sistem care să nu permită vânzarea în cazul întreruperii curentului electric care implică o creștere a temperaturii laptelui peste valoarea maximă de +4°C. Art. 4. — Automatele pentru vânzarea directă a laptelui trebuie să prezinte în mod obligatoriu vizibil, lizibil și permanent actualizarea următoarelor informații: a) descrierea produsului — „Lapte crud de la ..." (specia); b) denumirea exploatației de origine a laptelui crud care face obiectul vânzării directe, data mulgerii; c) data la care a fost alimentat automatul; d) data expirării valabilității laptelui; e) instrucțiuni pentru depozitarea laptelui la domiciliu (de exemplu: a se păstra în frigider la o temperatură cuprinsă între 0°C și +4°C); f) numărul de înregistrare sanitară veterinară acordat de direcția sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană pentru fiecare automat, în conformitate cu prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 111/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a activităților de obținere și de vânzare directă și/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum și a activităților de producție, procesare, depozitare, transport și comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală, cu modificările și completările ulterioare. Art. 5. — La automatele pentru vânzarea directă a laptelui crud prevăzute cu un sistem de îmbuteliere, recipientele trebuie să prezinte inscripționat pe o etichetă următoarele informații: a) descrierea produselor — „Lapte crud de la ...."(specia); b) data ambalării (ziua, luna, anul); c) data expirării (ziua, luna, anul); d) denumirea exploatațiilor de vaci producătoare de lapte și numărul de înregistrare, locația completă; e) instrucțiuni pentru păstrarea laptelui la domiciliu (de exemplu: a se păstra în frigider la o temperatură cuprinsă între 0°C și +4°C). Art. 6. — (1) Automatele pentru vânzarea directă a laptelui crud se amplasează în spații închise sau în spații deschise, care să elimine orice risc de contaminare, alimentate cu energie electrică, racordate la o sursă de apă potabilă caldă și/sau rece în condițiile în care automatele nu sunt dotate cu sistem propriu de igienizare. (2 ) Automatele pentru vânzarea directă a laptelui crud se amplasează astfel încât consumatorul final să nu aibă acces la rezervorul de păstrare a laptelui. CAPITOLUL III Condiții aplicabile laptelui crud destinat vânzării directe prin intermediul automatelor Art. 7. — Laptele crud destinat vânzării directe către consumatorul final prin intermediul automatelor trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să fie obținut de la animale care nu prezintă niciun simptom de boală contagioasă care poate fi transmisă omului prin lapte; b) să fie obținut de la animale care sunt în bună stare de sănătate și care nu prezintă niciun semn de boală care ar putea duce la contaminarea laptelui și, în special, care nu suferă de o infecție a aparatului genital însoțită de scurgeri, de enterită cu diaree și febră sau de o inflamație vizibilă a ugerului; c) să fie obținut de la animale cărora nu li s-au administrat substanțe sau produse neautorizare sau de la animale care nu au făcut obiectul unui tratament ilegal; d) să fie obținut de la animale pentru care, în cazul administrării unor produse sau substanțe autorizate, a fost respectată perioada de așteptare prescrisă pentru aceste produse sau substanțe; e) să fie obținut de la vaci sau bivolițe care aparțin unui efectiv care este oficial indemn de tuberculoză; f) să fie obținut de la vaci sau bivolițe care aparțin unui efectiv care este indemn sau oficial indemn de bruceloză; g) să fie obținut de la oi sau capre care aparțin unei exploatații oficial indemne sau indemne de bruceloză; h) laptele crud destinat vânzării directe către consumatorul final trebuie să se încadreze în parametrii de calitate în ceea ce privește criteriile care se aplică laptelui crud stabiliți în anexa III, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 408/18.VI.2010 11 secțiunea IX, cap. I, pct. III din Regulamentul (CE) nr. 853/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 aprilie 2004 de stabilire a unor norme specifice de igienă care se aplică alimentelor de origine animală, cu amendamentele ulterioare (număr total de germeni, număr total de celule somatice și reziduuri de antibiotice); i) să fie obținut cu respectarea tuturor cerințelor de igienă a mulsului și să fie răcit, păstrat la fermă și transportat corespunzător; j) laptele crud trebuie transportat de la locul producerii la locurile de vânzare directă către consumatorul final prin intermediul automatelor în recipiente confecționate din materiale ușor de spălat și de dezinfectat, rezistente la coroziune, care să nu modifice compoziția laptelui, să nu producă modificări ale laptelui (culoare, gust, miros etc.) și să nu transfere laptelui substanțe care pun în pericol sănătatea consumatorului. CAPITOLUL IV Condiții aplicabile exploatației de producere a laptelui crud destinat vânzării directe prin intermediul automatelor Art. 8. — Exploatațiile de producere a laptelui crud destinat vânzării directe prin intermediul automatelor trebuie să îndeplinească următoarele cerințe: a) să fie autorizate/înregistrate sanitar-veterinar de către direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, inclusiv pentru activitatea de vânzare directă a laptelui crud; b) instalațiile de muls, ustensilele și spațiile în care se depozitează laptele după muls, manipulat și răcit, să fie situate și să fie construite astfel încât să limiteze riscurile de contaminare a laptelui; c) spațiile destinate depozitării laptelui după muls să fie bine separate de spațiile unde sunt adăpostite animalele; d) suprafața echipamentelor care intră în contact cu laptele (ustensilele, recipientele utilizate la muls și transport) să fie ușor de curățat, de întreținut și dezinfectat, în care scop se impune utilizarea unor materiale netede, lavabile și netoxice. CAPITOLUL V Condiții aplicabile ambalajelor în care se vinde laptele prin intermediul automatelor pentru vânzarea directă a laptelui crud Art. 9. — (1) în cazul în care ambalajele care vin în contact direct cu laptele sunt oferite din automatele de lapte, acestea trebuie să fie de unică folosință, curate și să asigure protecție împotriva contaminării pe durata transportului și pe timpul păstrării (de exemplu: recipiente din material plastic, pungi, sticle din material plastic etc.). (2) Materialele care vin în contact cu laptele crud trebuie să îndeplinească prevederile regulamentelor Uniunii Europene privind materialul și obiectele din materialul plastic destinat să vină în contact cu produsele alimentare și trebuie să se supună inclusiv prevederilor Directivei nr. 2002/72/CE a Comisiei din 6 august 2002 privind materialele și obiectele din material plastic destinate să vină în contact cu produsele alimentare, cu amendamentele ulterioare. (3) Este permisă vânzarea directă de lapte crud prin introducerea acestuia în ambalajele consumatorului final, responsabilitatea privind asigurarea curățării și igienizării acestora revenind în totalitate consumatorului. Art. 10. —Automatele destinate vânzării directe de lapte trebuie să aibă inscripționate în lateral și în față următoarele mențiuni: „ LAPTE CRUD — se va fierbe”. Art. 11. — în cazul în care în urma controalelor oficiale efectuate de medicii veterinari sau în baza rezultatelor de laborator laptele nu se încadrează în parametrii de calitate și salubritate stabiliți de legislația în vigoare, respectiv la numărul total de germeni, numărul de celule somatice, reziduuri de medicamente, parametrii microbiologici și fizico-chimici, se va dispune suspendarea sau interzicerea vânzării directe a laptelui crud până la eliminarea neconformității și remedierea deficiențelor constatate, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare. Art. 12. — (1) Automatele pentru vânzarea directă a laptelui crud se pot amplasa la nivelul exploatației și în afara exploatației. (2) în situațiile în care automatele pentru vânzarea laptelui crud sunt amplasate în afara exploatației, operatorii din exploatațiile producătoare de lapte, proprietari ai automatelor, au obligația elaborării procedurilor pentru transportul laptelui de la exploatație până la locul de amplasare a automatului. Art. 13. — (1) Automatele pentru vânzarea directă a laptelui crud se alimentează cu lapte zilnic. (2) Laptele crud nevândut va fi preluat de către proprietarul fermei de origine și va fi utilizat în conformitate cu prevederile legislației în vigoare. (3) Alimentarea unui automat se efectuează numai cu lapte crud provenit de la un singur operator, producător de lapte crud. (4) Alimentarea automatelor cu lapte crud se efectuează direct numai de către producătorul de lapte căruia îi aparține exploatația de animale producătoare de lapte și automatele pentru distribuirea laptelui. Art. 14. — (1) Vânzarea directă a laptelui crud prin intermediul automatelor se realizează de către operatori care dețin exploatații de animale producătoare de lapte crud în limitele cotelor individuale de lapte pentru vânzări directe, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 852/2006 privind aprobarea Metodologiei de acordare a cotei individuale de lapte, precum și a modului de alocare și reconstituire a rezervei naționale de lapte. (2) Automatele pentru vânzarea directă a laptelui crud se înregistrează sanitar-veterinar, conform Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 111/2008, cu modificările și completările ulterioare. (3) Automatele pentru vânzarea directă a laptelui crud se supun controlului sanitar-veterinar conform legislației sanitar- veterinare în vigoare. Art. 15. — Nerespectarea prevederilor prezentei norme sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor se sancționează potrivit prevederilor legislației în vigoare. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 408/18.VI.2010 MINISTERUL MEDIULUI Șl PĂDURILOR ORDIN pentru aprobarea înființării Consiliului Național de Vânătoare Având în vedere Referatul de aprobare nr. 185.097 din 1 iunie 2010 al Direcției generale de regim silvic și cinegetic și dezvoltare forestieră, în temeiul prevederilor art. 6 alin. (3) din Legea vânătorii și a protecției fondului cinegetic nr. 407/2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului și Pădurilor, ministrul mediului și pădurilor emite prezentul ordin. Art. 1. — (1) Se aprobă înființarea Consiliului Național de Vânătoare, cu următoarea componență: a) 6 reprezentanți ai autorității publice centrale care răspunde de silvicultură; b) un reprezentant al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor; c) 2 reprezentanți ai unităților de învățământ superior cu profil cinegetic; d) un reprezentant al unităților de cercetare cu profil cinegetic; e) 5 reprezentanți ai gestionarilor fondurilor cinegetice, din care unul din partea administratorului pădurilor statului și 4 din partea organizațiilor vânătorești. (2) Componența nominală a Consiliului Național de Vânătoare este prevăzută în anexa nr. 1. (3) Funcția de membru al Consiliului Național de Vânătoare nu se remunerează. Art. 2. — Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Național de Vânătoare, prevăzut în anexa nr. 2. Art. 3. — (1) Consiliul Național de Vânătoare își desfășoară activitatea la sediul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. (2) Consiliul Național de Vânătoare se întrunește la solicitarea autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. (3) Locul, data ședinței și ordinea de zi a ședinței Consiliului Național de Vânătoare se comunică în scris fiecărui membru al consiliului, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte, prin grija secretarului. Art. 4. — La ședințele Consiliului Național de Vânătoare pot participa, fără drept de vot, reprezentanți ai autorității publice care răspunde de silvicultură, alții decât cei prevăzuți la art. 1 alin. (1) lit. a), reprezentanți la nivel național ai proprietarilor de terenuri, ai administratorilor de păduri proprietate privată și ai pădurilor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, ai autorității publice care răspunde de justiție, ai autorității care răspunde de administrație și interne, precum și alte persoane interesate. Art. 5. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 6. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 480/2007 pentru constituirea Consiliului Național de Vânătoare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 25 iunie 2007, se abrogă. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul mediului și pădurilor, Lăszlo Borbely București, 3 iunie 2010. Nr. 862. ANEXA Nr. 1 COMPONENȚA NOMINALĂ a Consiliului Național de Vânătoare I. Reprezentanți ai autorității publice centrale care răspunde de silvicultură: 1. Ilona Szabo 2. Dănuț lacob 3. Eugen Simionescu 4. Dan Achim 5. Alina Frim 6. Mărton Kelemen II. Reprezentant al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor: 1. Niculae Lazăr III. Reprezentanți ai unităților de învățământ superior cu profil cinegetic: 1. Ovidiu lonescu 2. Nicolae Goicea IV. Reprezentant al unităților de cercetare cu profil cinegetic: 1. Adrian Angelescu V. Reprezentanți ai gestionarilor fondurilor cinegetice: 1. Sabin Bratu 2. Atilla Kelemen 3. Neculai Selaru 4. Ârpâd Sârkăny 5. Eusebiu Martiniuc MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 408/18.VL2010 13 ANEXA Nr. 2 REGULAMENT DE ORGANIZARE Șl FUNCȚIONARE a Consiliului Național de Vânătoare CAPITOLUL I Organizarea și funcționarea Consiliului Național de Vânătoare Art. 1. — Consiliul Național de Vânătoare, denumit în continuare Consiliul, este organismul de avizare și consultare în domeniul cinegetic, care funcționează pe lângă autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură. Art. 2. — Consiliul este condus de un președinte ales prin vot din rândul membrilor săi, cu majoritatea simplă a acestora. El este ajutat de un vicepreședinte și de un secretar, aleși în aceleași condiții. Art. 3. — Secretarul Consiliului este unul dintre reprezentanții autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, ajutat de două persoane din cadrul Direcției generale de regim silvic și cinegetic și dezvoltare forestieră, fără drept de vot în cadrul Consiliului. Art. 4. — Calitatea de membru al Consiliului încetează în următoarele situații: a) instituția care l-a desemnat face propunere de înlocuire a reprezentantului său; b) prin renunțarea unilaterală. Art. 5. — Data, locul și ordinea de zi ale ședinței Consiliului se comunică în scris fiecărui membru al Consiliului, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte, prin grija secretarului Consiliului. CAPITOLUL II Atribuțiile Consiliului Art. 6. — Consiliul avizează proiectele de regulamente, instrucțiuni și reglementări tehnice elaborate și promovate de organismul specializat în domeniul cinegetic din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. Art. 7. — (1) Președintele Consiliului are în principal următoarele atribuții: a) conduce ședințele Consiliului; b) semnează avizele adoptate de Consiliu. (2) în lipsa președintelui, atribuțiile acestuia sunt preluate de vicepreședinte. (3) Atribuțiile secretarului Consiliului sunt următoarele: a) asigură, împreună cu reprezentanții Direcției generale de regim silvic și cinegetic și dezvoltare forestieră, în timp util, materialele ce fac obiectul ședințelor Consiliului; b) asigură, împreună cu reprezentanții Direcției generale de regim silvic și cinegetic și dezvoltare forestieră, condițiile tehnico-organizatorice pentru desfășurarea lucrărilor Consiliului; c) asigură legătura operativă cu președintele și vicepreședintele Consiliului. CAPITOLUL III Organizarea și desfășurarea ședințelor Consiliului Art. 8. — (1) Materialele care urmează să fie supuse dezbaterii în cadrul ședințelor Consiliului vor fi centralizate și multiplicate pentru fiecare membru al Consiliului. (2) Secretarul Consiliului împreună cu reprezentanții Direcției generale de regim silvic și cinegetic și dezvoltare forestieră au obligația să transmită fiecărui membru al Consiliului, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte, materialele care urmează să fie supuse dezbaterii. Art. 9. — (1) Ședințele Consiliului se pot desfășura numai în prezența a jumătate plus unu din membri săi, iar deciziile acestuia se adoptă cu votul majorității simple a celor prezenți. (2) Membrii Consiliului pot transmite votul lor prin fax la Direcția generală de regim silvic și cinegetic și dezvoltare forestieră, în cazul în care Consiliul nu se poate întruni ori în caz de absență motivată a oricăruia dintre membrii Consiliului. Art. 10. — (1) Președintele Consiliului prezintă materialele de pe ordinea de zi, care vor fi supuse analizei membrilor acestuia. (2) Membrii Consiliului analizează și emit puncte de vedere care se consemnează în procesul-verbal al ședinței Consiliului. Art. 11. — (1)în termen de 15 zile de la desfășurarea ședinței Consiliului, secretarul acestuia redactează avizul Consiliului și îl înaintează pentru semnare președintelui. (2) Avizul Consiliului se comunică organismului specializat în domeniul cinegetic care a elaborat și promovat proiectele de regulamente, instrucțiuni și reglementări tehnice din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN pentru modificarea Ordinului ministrului sănătății nr. 183/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare, a organigramei, a componenței Consiliului științific al Agenției Naționale de Transplant, precum și atribuțiile directorului adjunct strategie-management al Agenției Naționale de Transplant Văzând Referatul de aprobare al Direcției de asistență medicală nr. Cs.A. 6.019 din 7 iunie 2010, având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr. 79/2004 pentru înființarea Agenției Naționale de Transplant, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 588/2004, cu modificările și completările ulterioare, și ale titlului VI din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului sănătății nr. 183/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare, a organigramei, a componenței Consiliului științific al Agenției Naționale de Transplant, precum și atribuțiile directorului adjunct strategie-management al Agenției Naționale de Transplant, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 228 din 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 408/18.VI.2010 18 martie 2005, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. în anexa nr. 1 „Regulament de organizare și funcționare a Agenției Naționale de Transplant”, la articolul 22, alineatul (1) va avea următorul cuprins: „Art. 22. — (1) Consiliul științific al Agenției Naționale de Transplant este format din 19 membri, personalități recunoscute în domeniul activității de transplant, care nu au calitatea de angajat al Agenției Naționale de Transplant. Componența consiliului științific este stabilită în anexa nr. 3. Directorul executiv al Agenției Naționale de Transplant este membru de drept al consiliului științific.” 2. în anexa nr. 1, la articolul 24, alineatul (4) se abrogă. Ministrul sănătății, Cseke Attila București, 15 iunie 2010. Nr. 929.’ 1. Prof. dr. Mihai Lucan — Institutul Clinic de Urologie și Transplant Renal Cluj-Napoca 2. Prof. dr. Irinel Popescu — Institutul Clinic de Boli Digestive și Transplant Hepatic Fundeni București 3. Prof. dr. Dan Coliță — Institutul Clinic Fundeni București — Transplant medular 4. Prof. dr. Radu Deac — Institutul de Urgență pentru Boli Cardiovasculare și Transplant Târgu Mureș 5. .Prof. dr. Dan Dermengiu — Institutul Național de Medicină Legală „Mina Minovici” București 6. Prof. Dr. Ion Gerota — Romtransplant 7. Prof. dr. loan Lascăr — Spitalul Clinic de Urgență București — Chirurgie plastică 8. Prof. dr. Virgil Păunescu — Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara — Imunologie 9. Prof. dr. Monica Pop — Spitalul Clinic de Urgențe Oftalmologice București 10. Prof. dr. Ionel Sinescu — Institutul Clinic de Uronefrologie și Transplant Renal Fundeni București 3. în anexa nr. 1, la articolul 24, alineatul (5) va avea următorul cuprins: „(5) Deciziile se adoptă cu majoritate simplă a membrilor prezenți, prin vot secret.” 4. în anexa nr. 1, la articolul 25, literele c) și d) se abrogă. 5. Anexa 3 „Componența Consiliului științific al Agenției Naționale de Transplant” se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, direcțiile de sănătate publică, Agenția Națională de Transplant și unitățile sanitare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. ANEXĂ I Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 183/2005) 11. Prof. dr. Dan Tulbure — Institutul Clinic de Boli Digestive și Transplant Hepatic Fundeni București —ATI 12. Prof. dr. Bogdan Marinescu — Spitalul Clinic de Obstetrică și Ginecologie „Prof. dr. Panait Sârbu” București 13. Prof. dr. Mihai Voiculescu — Institutul Clinic de Uronefrologie și Transplant Renal Fundeni București — Clinica medicină internă 14. Prof. dr. Sanda Copotoiu —Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș —ATI 15. Prof. dr. Andrei Firică — Spitalul Clinic Colentina București — Ortopedie 16. Prof. dr. Dorel Săndesc — Spitalul Clinic Județean de Urgență Timișoara —ATI 17. Conf. dr. Istvan Benedek — Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș — Hematologie 18. Prof. dr. Margit Șerban - Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Louis Țurcanu” Timișoara 19. Directorul executiv al Agenției Naționale de Transplant ACTE ALE COLEGIULUI MEDICILOR DENTIȘTI DIN ROMÂNIA COLEGIUL MEDICILOR DENTIȘTI DIN ROMÂNIA DECIZIE privind adoptarea Codului deontologic al medicului dentist în temeiul art. 502 alin. (1) lit. f, art. 521 alin. (1), art. 522 lit. a) și al art. 546 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, titlul XIII privind exercitarea profesiei de medic dentist, organizarea și funcționarea Colegiului Medicilor Dentiști din România, precum și al art. 22 și art. 23 lit. a) din Regulamentul de organizare și funcționare a Colegiului Medicilor Dentiști din România, adoptat prin Decizia Adunării generale naționale a Colegiului Medicilor Dentiști din România nr. 5/2007, Adunarea generală națională a Colegiului Medicilor Dentiști din România decide: Art. 1. — Se adoptă Codul deontologic al medicului dentist, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Art. 2. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 3. — La data publicării prezentei decizii se abrogă Decizia Adunării generale naționale a Colegiului Medicilor Dentiști din România nr. 1/2005 privind adoptarea Codului deontologic al medicului dentist și a Regulamentului de organizare și funcționare al Colegiului Medicilor Dentiști din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 767 din 23 august 2005. Președintele Colegiului Medicilor Dentiști din România, Mihai Augustin București, 15 mai 2010. Nr. 15. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 408/18.VI.2010 15 ANEXA CODUL DEONTOLOGIC al medicului dentist CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezentul cod deontologic cuprinde normele de conduită morală și profesională obligatorii, în legătură cu exercitarea drepturilor și îndatoririlor medicului ca profesionist, față de pacienți și față de ceilalți medici dentiști. Art. 2. — Prezentul cod deontologic are rolul: a) de a promova o relație de încredere între medicul dentist și pacient; b) de a promova un comportament profesional-deontologic între membrii echipei medicale; c) de a defini abaterile de la disciplina de corp profesional; d) de a apăra reputația corpului medicilor dentiști și libera practică a profesiei de medic dentist; e) de a garanta secretul profesional. Art. 3. — Prevederile prezentului cod deontologic sunt obligatorii pentru toți membrii Colegiului Medicilor Dentiști din România și pentru toți medicii dentiști cetățeni ai unui stat membru al Uniunii Europene care practică medicina dentară în România. Art. 4. — Toți membrii Colegiului Medicilor Dentiști din România au drepturi egale. Art. 5. — (1) Medicul dentist are obligația de a apăra drepturile fundamentale ale profesiei și prestigiul acesteia. (2) Medicul dentist are libertatea alegerii investigațiilor, manoperelor de diagnostic și tratament și a prescripțiilor medicale pe care urmează să le aplice pacientului. Art. 6. — Medicul dentist trebuie să își perfecționeze cunoștințele profesionale prin forme de educație medicală continuă pe tot parcursul activității sale profesionale. Art. 7. — Medicul dentist nu trebuie să accepte exercitarea profesiei în condiții susceptibile de a compromite calitatea actului medical și securitatea pacientului. Art. 8. — Medicul dentist angajat în una dintre formele de exercitare a profesiei nu trebuie să accepte un contract care prevede retribuirea bazată exclusiv pe norme de productivitate sau alte dispoziții, care au drept consecință afectarea calității actului medical. Art. 9. — Medicul dentist nu trebuie să efectueze tratamente și/sau să formuleze prescripții medicale în domenii care depășesc competența sa profesională. Art. 10. — Medicul dentist are datoria de a-și trata pacienții după normele profesionale medico-dentare recunoscute de Colegiul Medicilor Dentiști din România și incluse în ghidurile de practică medicală sau în tratatele de specialitate recunoscute de societățile științifice de profil. Art. 11. — Pentru investigațiile paraclinice și planul de tratament, medicul este obligat să ceară consimțământul informat al pacientului sau al reprezentantului legal al acestuia. CAPITOLUL II Relația dintre medicul dentist și pacient Art. 12. — (1) Medicul dentist tratează fără discriminare pacienții și are o atitudine corectă față de aceștia. (2) Cu excepția cazurilor de urgență, medicul dentist are dreptul de a refuza un pacient din motive profesionale sau personale. (3) Se consideră urgență medico-dentară situația în care pacientul are nevoie de îngrijiri medicale imediate pentru controlul durerii, infecției sau sângerării. Art. 13. — (1) Este indicat ca medicul dentist să prezinte pacientului în prealabil un deviz estimativ. (2) Este interzisă reducerea onorariilor în scopul atragerii clientelei. (3) Medicul dentist poate acorda și îngrijiri medicale gratuite. Ărt. 14. — în situația în care se impune o consultare interdisciplinară între medicul dentist curant și alt medic, sunt admisibile tarife distincte. Art. 15. — în situația în care este imposibil să obțină consimțământul pacientului sau al reprezentantului legal al acestuia, medicul dentist poate să acorde numai îngrijirile medico-dentare de urgență. Art. 16. — Medicul dentist va respecta secretul profesional. Art. 17. — Mass-media nu are dreptul să intre în cabinetul de medicină dentară decât cu acordul medicului. Art. 18. — Garantarea directă sau indirectă a unui act medical este interzisă. Art. 19. — Medicul dentist care participă la cercetări biomedicale trebuie să vegheze ca studiul să nu lezeze încrederea pacientului și să nu afecteze continuitatea tratamentului. Art. 20. — (1) Medicul dentist trebuie să întocmească pentru fiecare pacient documente de evidență primară. (2) Documentele trebuie păstrate în arhivă timp de 5 ani. O copie a acestor documente se poate elibera conform prevederilor legale in vigoare. Art. 21. — Medicul dentist nu trebuie să expună pacientul unui risc nejustificat în investigațiile sau actele terapeutice efectuate. CAPITOLUL III Relațiile dintre medici Art. 22. — (1) în relațiile intercolegiale medicul dentist trebuie să își trateze confrații așa cum ar dori el însuși să fie tratat de ceilalți. (2) Medicii dentiști trebuie să mențină între ei relații colegiale. Ei au datoria de a lua apărarea unui coleg acuzat pe nedrept. (3) Constituie abatere disciplinară blamarea și defăimarea colegilor în fața pacientului, a personalului sanitar, precum și orice expresie sau act capabil să zdruncine încrederea pacientului în medicul curant și autoritatea acestuia. Art. 23. — (1) în cazul unor divergențe apărute între colegi, medicii dentiști vor face eforturi pentru reconciliere. Dacă problemele nu se rezolvă, se vor adresa conducerii colegiului din care fac parte pentru rezolvarea acestora, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. (2) în cazul în care medicul se va adresa mass-mediei înainte de a fi soluționată problema la nivelul colegiului, aceasta va constitui abatere disciplinară. (3) Medicii dentiști care consultă împreună un pacient au datoria de a evita în timpul sau ca urmare a unei consultații să discute în contradictoriu ori să se denigreze reciproc în fața pacientului sau a familiei acestuia. Art. 24. — (1) Medicul dentist nu are dreptul să se pronunțe cu privire la tratamentele altui coleg, decât dacă sănătatea pacientului este pusă în pericol. (2) Face excepție de la prevederile alin. (1) medicul expert, în situațiile prevăzute de lege. Art. 25. — Deturnarea pacienților sau tentativa este interzisă. Art. 26. — (1) Când mai mulți medici dentiști colaborează la examinarea sau tratamentul unui pacient, aceștia trebuie să se informeze reciproc. (2) Fiecare medic dentist își asumă responsabilitatea manoperelor medicale efectuate. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 408/18.VI.2010 Art. 27. — Medicul dentist trebuie să își încurajeze și să își susțină colegii mai tineri. Art. 28. — Medicii dentiști, în cursul raporturilor lor profesionale cu colegi de alte specialități, trebuie să respecte independența profesională a acestora. CAPITOLUL IV Reclama și publicitatea Art. 29. — (1) Reputația medicului dentist trebuie să se sprijine doar pe competență și demnitate, fără contribuția reclamei de orice fel. (2) Profesia de medic dentist nu trebuie practicată ca o activitate comercială. Art. 30. — (1) într-un anuar sau în alte publicații ori pe site web sunt autorizate să apară numai următoarele indicații: a) numele, prenumele medicului dentist și sediul, numărul de telefon, numărul de fax, programul de consultații ale cabinetului de medicină dentară; b) specialitatea/competența, gradul profesional. (2) Orice alte date și informații publicate sunt considerate publicitate și sunt interzise. Art. 31. — (1) Sunt interzise editarea și distribuirea de broșuri publicitare în legătură cu activitatea profesională. (2) Sunt interzise reclama comercială și publicitatea personală, inclusiv în interesul unor terți. (3) Medicii dentiști nu pot face reclamă și nu pot susține reclama de orice fel, inclusiv în interesul unor terți, pentru medicamente sau bunuri medicale de consum, cu excepția situațiilor în care acestea sunt menționate în cuprinsul unor articole sau studii de specialitate. Art. 32. — Orice consultație efectuată în afara cabinetului de medicină dentară legal autorizat este interzisă. Art. 33. — Medicul dentist poate să participe la programe/ acțiuni cu caracter de educație pentru sănătate, inițiate de Ministerul Sănătății și Colegiul Medicilor Dentiști din România sau alte organisme autorizate în acest sens, utilizând pentru aceasta numai date confirmate științific. Art. 34. — Este interzis orice acord neprincipial cu alți medici, farmaciști sau personal auxiliar în scopul creșterii numărului de pacienți. Art. 35. — Colaborarea cu presa scrisă și audiovizuală trebuie făcută doar în scopul informării publicului în legătură cu problemele medicinii dentare. Prioritate se acordă subiectelor de interes public și nu persoanei medicului dentist. Art. 36. — (1) Medicii dentiști pot furniza informații profesionale prin internet, situație în care trebuie să dea dovadă de sinceritate, corectitudine și demnitate. (2) La publicarea unui site web, medicii dentiști trebuie să se asigure că respectivul conținut nu cuprinde informații de natură înșelătoare sau comparativă. (3) Toate informațiile de pe site-ul web trebuie să fie reale, obiective și ușor verificabile. (4) Orice încălcare a acestor dispoziții constituie abatere disciplinară. CAPITOLUL V Dispoziții tranzitorii și finale Art. 37. — (1) Medicul dentist care din diverse motive nu mai profesează sau părăsește țara este obligat să anunțe în scris în termen de 30 de zile colegiul medicilor dentiști județean, respectiv al municipiului București, care va informa Colegiul Medicilor Dentiști din România. Colegiul Medicilor Dentiști din România confirmă retragerea medicului din colegiu. (2) Medicii dentiști care își schimbă domiciliul sau orice alte date de identificare ori în cazul cărora intervin modificări în situația profesională sunt obligați să anunțe colegiul din care fac parte, în caz contrar fapta constituie abatere disciplinară. Art. 38. — Consiliile colegiilor județene, respectiv al municipiului București vor aduce la cunoștința tuturor membrilor prezentul cod deontologic. Art. 39. — Nerespectarea de către medicul dentist a obligațiilor prevăzute de prezentul cod deontologic se sancționează conform legilor și regulamentelor în vigoare. Art. 40. — Prezentul cod deontologic va intra în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română —S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401,00’,71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 443945 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 408/18.VI.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495