MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 178 (XXII) —Nr. 386 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joi, 10 iunie 2010 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 125. — Decizie a președintelui Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului național multianual pe perioada 2002—2012 de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri.... 2-15 461/477. — Ordin al ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate privind modificarea Ordinului ministrului sănătății publice și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaționale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaționale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asigurații, cu sau fără contribuție personală, pe bază de prescripție medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 ............................. 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 386/10.VI .2010 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL ECONOMIEI, COMERȚULUI Șl MEDIULUI DE AFACERI AGENȚIA PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR Șl PROGRAMELOR PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI Șl MIJLOCII DECIZIE privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului național multianual pe perioada 2002—2012 de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri Având în vedere prevederile anexei nr. 3/35/26 la Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010, ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile art. 3 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009, cu modificările ulterioare, și ale art. 15 alin. (5) din Ordinul ministrului întreprinderilor mici și mijlocii, comerțului și mediului de afaceri nr. 658/2009 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, cu modificările ulterioare, președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii emite prezenta decizie. Art. 1. — Se aprobă Procedura de implementare a Programului național multianual pe perioada 2002—2012 de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Art. 2. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Cristian Haiduc București, 21 mai 2010. Nr. 125.’ ANEXĂ PROCEDURĂ de implementare a Programului național multianual pe perioada 2002—2012 de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri 1. Obiectivele Programului 1.1. Programul național multianual pe perioada 2002—2012 de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri, denumit în continuare Program, are ca obiectiv general dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) din România, prin înființarea unor noi incubatoare de afaceri, precum și prin îmbunătățirea eficienței incubatoarelor de afaceri deja existente. 1.2. Politicile operaționale majore aplicabile în derularea Programului vor fi aprobate de către președintele Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, denumită în continuare AIPPIMM, iar monitorizarea implementării Programului, conform obiectivelor stabilite prin prezenta procedură, se va realiza de către oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici și mijlocii și cooperație, denumite în continuare OTIMMC. 1.3. Programul constă în crearea unei rețele de incubatoare de afaceri în România, care va permite în principal: a) crearea unui mediu de afaceri favorabil dezvoltării și creșterii IMM-urilor; b) promovarea culturii antreprenoriale și îmbunătățirea performanțelor manageriale; c) consolidarea unui sector privat dinamic, capabil să facă față forțelor concurențiale și competiției internaționale; d) facilitarea accesului IMM-urilor la surse de finanțare, creșterea numărului de activități economice competitive, întărirea climatului investițional, precum și reducerea ratei șomajului în zonele-țintă; e) dezvoltarea mediului economic local, regional, național și internațional, prin utilizarea mai eficientă a potențialului economic și uman existent în zonă; f) înființarea și dezvoltarea de IMM-uri inovative, capabile să utilizeze în mod eficient resursele existente și care, la finalul perioadei de incubare, se vor afla într-o situație stabilă din punct de vedere financiar; g) crearea unei relații eficiente între potențialul tehnologic și antreprenorial al zonelor-țintă; h) dezvoltarea unei infrastructuri de afaceri capabile să facă față presiunilor concurențiale; i) favorizarea accesului IMM-urilor incubate la informații, servicii de consultanță profesională, surse de finanțare, precum și la servicii și echipamente specifice; j) creșterea numărului de locuri de muncă și dezvoltarea economică a regiunilor-țintă; k) promovarea unei cooperări strânse între principalii parteneri la nivel național, regional și local pentru realizarea unei dezvoltări economice susținute; I) corelarea activităților incubatoarelor de afaceri cu cele ale operatorilor economici existenți în zonă; m) crearea și consolidarea unei rețele naționale de incubatoare de afaceri. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 386/10.VI.2010 3 1.4. Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis. Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul Programului se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87¹ și 88² din Tratatul ajutoarelor de minimis³. 1.5. Prezenta schemă nu intră sub incidența obligației de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006. 1.6. Schema se aplică pe întregul teritoriu al României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare. 1.7. Cadrul legal 1.7.1. Programul se derulează pe perioada 2002—2012, conform: a) prevederilor Strategiei de stimulare a dezvoltării rețelei naționale de incubatoare de afaceri, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 290/2006, conform căreia „Strategia va asigura crearea și consolidarea unei rețele naționale de incubatoare în România, prin dezvoltarea unor programe integrate de susținere a acestora, până în 2013”; b) prevederilor anexei nr. 3/35/26 la Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr. 11/2010; c) prevederilor art. 4 alin. (1) lit. A pct. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, cu modificările ulterioare, conform cărora AIPPIMM „exercită calitatea de agenție națională de execuție în implementarea Programului național multianual de înființare și dezvoltare de incubatoare de afaceri, derulat conform Memorandumului de înțelegere încheiat cu Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare România (PNUD)”; d) prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 482/2005 pentru aprobarea suplimentării bugetului Programului național multianual pe perioada 2002—2005 de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri prin contribuția obținută de către Guvernul României din partea Guvernului Japoniei și provenind din Fondul de contrapartidă și a Convenției de utilizare a fondului de contrapartidă, încheiate între Ministerul Finanțelor Publice, în calitate de gestionar al fondului de contrapartidă și PNUD, în calitate de beneficiar; e) Memorandumului de înțelegere pentru anul 2010 încheiat între Agenția pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderi Mici și Mijlocii din România și Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare privind Programul național multianual pe perioada 2002—2012 de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri; f) Acordului de cofinanțare pe 2010 pentru Programul național multianual pe perioada 2002—2012 de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri; g) prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006. 2. Bugetul Programului 2.1. Bugetul Programului pentru anul 2010, prevăzut în anexa nr. 3/35/26 la Legea nr. 11/2010, este în valoare de 2.400.000 lei, distribuit conform Planului de acțiuni propus de PNUD și aprobat de președintele AIPPIMM. 2.2. Contravaloarea alocației de la bugetul Programului pentru reabilitarea spațiilor fiecărei locații destinate desfășurării activității de incubare este de maximum 500.000 lei pentru incubatoarele noi și de maximum 200.000 lei pentru incubatoarele existente, aprobate pentru a intra în procesul de modernizare și/sau extindere. 2.3. Prin Program sunt alocate fonduri pentru amenajarea și utilarea spațiilor destinate desfășurării activității de incubare, în limita maximă de 130.000 lei pentru incubatoare noi, iar pentru reutilări ca urmare a uzurii fizice și morale a dotărilor și echipamentelor existente la incubatoarele în funcțiune, o sumă de 50.000 lei, incluzând achiziționarea de echipamente de calcul, mobilier și altele asemenea, necesare pentru dotarea corespunzătoare a incubatoarelor de afaceri. 2.4. Fondurile destinate Programului vor fi distribuite cu titlu de alocații financiare nerambursabile, în conformitate cu prezenta procedură, după cum urmează: a) alocații financiare nerambursabile oferite fiecărei firme incubate pentru prima dată, pentru ca aceasta să își achiziționeze echipamente și servicii de consultanță necesare activității, în valoare de maximum 20.000 lei, din care cel mult 30% pot să fie cheltuite pentru consultanță; b) alocații financiare nerambursabile oferite firmelor incubate pentru rambursarea parțială a costurilor cu utilitățile, servicii specializate necesare desfășurării activității. 2.5. Prin Program sunt alocate fonduri pentru activitățile specifice perioadei de preincubare, precum și pentru administrarea incubatoarelor de afaceri. 2.6. La cererea administratorilor de incubatoare, prin Program se pot aloca fonduri destinate susținerii activităților specifice incubatoarelor de afaceri. 2.7. Fondurile derulate prin intermediul Programului vor fi transferate prin intermediul PNUD. în calitate de agenție de implementare, PNUD poate transfera fondurile derulate în cadrul Programului prin intermediul autorităților publice locale responsabile la nivel regional de implementarea Programului, precum și prin intermediul administratorilor de incubatoare în baza unor conturi bancare cu destinații speciale, deschise în condițiile legii numai cu aprobarea AIPPIMM. 2.8. Autoritățile publice locale sau administratorii de incubatoare prevăzuți la alin. 2.7 vor transfera fondurile către prestatorii de servicii sau beneficiarii finali numai în condițiile prestabilite și numai ca urmare a aprobărilor transmise în scris de către AIPPIMM. 2.9. Bugetul poate fi suplimentat cu surse atrase de la alți parteneri numai cu avizul PNUD si cu aprobarea președintelui AIPPIMM. 2.10. Alocațiile sus-menționate vor putea fi modificate prin decizie a președintelui AIPPIMM, în limita fondurilor disponibile, numai în baza unei justificări corespunzătoare prezentate de PNUD și OTIMMC. 2.11. în cadrul Programului, autoritățile responsabile de implementarea acestuia la nivel național vor acorda alocații financiare nerambursabile, iar autoritățile publice locale partenere vor pune la dispoziția incubatoarelor de afaceri spații cu titlu gratuit și facilitățile necesare pentru a asigura funcționalitatea acestora în beneficiul IMM-urilor selectate. 2.12. Pentru anul 2010, prin implementarea Programului se estimează acordarea de alocații financiare nerambursabile pentru un număr de 120 de operatori economici. 3. Beneficiarii eligibili 3.1. Beneficiarii Programului sunt potențiali întreprinzători care intenționează să înființeze o întreprindere în conformitate cu legislația națională sau întreprinderi deja înființate, cu cel mult 2 ani de activitate, la data înregistrării cererii pentru înscrierea în incubator, care, la data solicitării, îndeplinesc cumulativ condițiile de încadrare în categoria IMM-urilor, stabilite de Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ¹ Actualul art. 107 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene. ² Actualul art. 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene. 3 Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. JO L379 din 28 decembrie 2006. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 386/10.VI.2010 ulterioare (lege care transpune în legislația națională Recomandarea CE nr. 361 din 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din 20 mai 2003), precum și criteriile de eligibilitate prevăzute în prezenta procedură. 3.2. Prezenta schemă de minimis nu se aplică pentru: a) ajutoarele acordate întreprinderilor care își desfășoară activitatea în sectoarele pescuitului și acvaculturii, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a piețelor în sectorul produselor pescărești și de acvacultură; b) ajutoarele acordate întreprinderilor care își desfășoară activitatea în producția primară de produse agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa I la tratat; c) ajutoarele acordate întreprinderilor care își desfășoară activitatea în transformarea și comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa I la tratat, în următoarele cazuri: (i) atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe baza prețului sau a cantității produselor în cauză achiziționate de la producătorii primari sau introduse pe piață de întreprinderile în cauză; (ii) atunci când ajutorul este condiționat de transferarea lui parțială sau integrală către producătorii primari; d) ajutoarele acordate întreprinderilor aflate în dificultate, conform Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004; e) ajutoarele destinate activităților legate de export către țări terțe sau către state membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantitățile exportate, ajutoarele destinate înființării și funcționării unei rețele de distribuție sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export; f) ajutoarele subordonate folosirii mărfurilor naționale în locul celor importate; g) ajutoarele acordate întreprinderilor care își desfășoară activitatea în sectorul cărbunelui, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui; h) ajutoarele pentru achiziția de vehicule de transport rutier de mărfuri, acordate întreprinderilor care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terților. 3.3. în cadrul Programului sunt definite ca IMM-uri nou-înființate acele societăți care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: a) prezintă, în termen de 30 de zile de la data selecției, dovada înmatriculării întreprinderii la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul unde își are sediul întreprinderea; b) au sediul în regiunea arondată incubatorului de afaceri care face obiectul prezentei proceduri; c) se încadrează în categoria IMM-urilor și sunt clasificate ca întreprinderi autonome, potrivit Legii nr. 346/2004, cu modificările și completările ulterioare; d) desfășoară numai activități de producție de bunuri și/sau de prestări de servicii. 3.4. în cadrul Programului sunt definite ca IMM-uri cu istoric de funcționare IMM-urile care la data depunerii cererii de participare în cadrul Programului au o perioadă de funcționare de până la 2 ani și îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: a) au sediul social în regiunea arondată incubatorului în care sunt amplasate incubatoarele de afaceri care fac obiectul prezentei proceduri; b) se încadrează în categoria IMM-urilor și sunt clasificate ca întreprinderi autonome, potrivit Legii nr. 346/2004, cu modificările și completările ulterioare; c) au un număr mediu scriptic de minimum un salariat în anul fiscal anterior incubării; d) desfășoară numai activități de producție de bunuri și/sau prestări de servicii; e) nu sunt în stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un judecător-sindic, nu au activitățile comerciale suspendate. 3.5. Beneficiarii Programului selectați în scopul incubării vor beneficia de sprijin financiar și de asistență de specialitate în cadrul prezentului program, ceea ce le va permite să își îmbunătățească performanțele economice și să devină în final independenți din punct de vedere financiar pe termen mediu și lung, fiind în măsură în același timp să ofere produse și servicii competitive. 3.6. Beneficiile Programului se materializează prin punerea la dispoziția beneficiarilor Programului de spații de birouri, spații de producție în limita disponibilității acestora în cadrul incubatorului de afaceri, servicii administrative prestate prin intermediul administratorului incubatorului, asistență și consultanță de specialitate acordată contra cost, la prețuri avantajoase, de către sau prin intermediul administratorului incubatorului, precum și alocații financiare nerambursabile. 3.7. Serviciile administrative prestate de administratorul incubatorului urmăresc buna funcționare a incubatorului de afaceri, menținerea în condiții optime a spațiilor individuale puse la dispoziția beneficiarilor Programului, precum și a spațiilor comune, incluzând spațiile destinate pentru întâlniri de afaceri, expoziții, instruiri etc., prin asigurarea acestora cu utilități (energie termică, electrică, apă, gaz etc.), servicii de telecomunicații, servicii de pază, curățenie etc. De asemenea, administratorul incubatorului va presta beneficiarilor Programului, pe întreaga perioadă de incubare, servicii comune referitoare la cooperarea dintre investitori în cadrul incubatorului, prevenirea actelor ce ar putea avea un impact negativ asupra mediului, servicii de informare, documentare și secretariat etc. 3.8. Serviciile de asistență și consultanță de specialitate vor fi prestate de administratorul incubatorului, direct sau prin persoane specializate, la prețuri avantajoase, în funcție de oportunitatea și solicitarea acestor servicii de către beneficiarii Programului. Administratorii incubatoarelor vor avea un drept prioritar în raport cu alți prestatori de servicii de asistență și consultanță de specialitate, în condiții de preț și calitate egale. Aceste servicii, nelimitativ prezentate, pot fi: a) consultanță și asistență în elaborarea planurilor de afaceri și de marketing, a studiilor de fezabilitate și a surselor și metodelor de finanțare a investițiilor în scopul contractării altor finanțări nerambursabile complementare; b) consultanță și instruire în managementul afacerilor și managementul investițiilor; c) asistență în procesul de dezvoltare de noi produse și servicii; d) asistență pentru dezvoltarea de parteneriate naționale și internaționale; e) servicii de training, traduceri și publicitate; f) consultanță privind protejarea drepturilor de proprietate intelectuală și industrială; g) asistență pentru corelarea activităților beneficiarilor Programului cu cele ale întreprinderilor existente în zonă; h) asistență în scopul diversificării capacității beneficiarilor Programului de a-și comercializa produsele și/sau serviciile în afara zonei de amplasare a incubatorului de afaceri; i) asistență în desfășurarea activităților de selecție și recrutare de personal; j) asistență pentru implementarea procedurilor specifice de lucru în conformitate cu normele europene în domeniul calității. 3.9. Nu beneficiază de prevederile Programului, fără a se limita la acestea: societățile bancare, societățile de asigurare și reasigurare, societățile de administrare a fondurilor financiare de investiții, societățile de valori imobiliare, societățile cu MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 386/10.VI .2010 5 activitate principală de comerț, activități de intermedieri financiare, activități auxiliare intermedierilor financiare, activități de intermedieri imobiliare și din industria carboniferă. 3.10. De asemenea, nu pot beneficia de alocații financiare nerambursabile în cadrul Programului operatorii economici care au primit, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenți și anul fiscal în curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice naționale, fie din surse comunitare) în valoare totală de 200.000 euro (100.000 euro în cazul întreprinderilor care activează în sectorul transporturilor). Operatorii economici care vor depăși acest prag prin însumarea alocației financiare nerambursabile acordate prin Program cu alte ajutoare de minimis primite în ultimii 3 ani fiscali pot beneficia de finanțare numai până la atingerea plafonului de 200.000 euro (100.000 euro în cazul întreprinderilor care activează în sectorul transporturilor). 3.11. Responsabilitățile beneficiarilor Programului 3.11.1. Pe întreaga perioadă de derulare a Programului, beneficiarii acestuia se obligă să respecte condițiile contractuale asumate prin contractul-cadru de incubare încheiat cu administratorul incubatorului, precum și toate modificările sau completările subsecvente ale acestuia. 3.11.2. Participarea beneficiarilor la Program este condiționată de îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții: a) înființarea până la sfârșitul celui de-al doilea an de funcționare în incubatorul de afaceri a cel puțin două locuri de muncă și menținerea acestora pe întreaga perioadă de incubare; b) luarea tuturor măsurilor necesare, precum și depunerea tuturor diligențelor menite să sporească performanțele economice, materializate prin creșterea cifrei de afaceri pe fiecare an fiscal; c) încheierea de contracte comerciale cu parteneri economici și din afara ariei geografice de amplasare a incubatorului de afaceri; d) îndeplinirea tuturor obligațiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor și datoriilor către bugetul de stat și/sau bugetele locale; e) obligația de a pleca din incubator după terminarea perioadei de incubare de 3 ani. Derogări în acest sens se pot obține numai la recomandarea administratorului și cu aprobarea AIPPIMM, însă fără continuarea sprijinului financiar. 3.11.3. Neîndeplinirea din culpă a obligațiilor prezentate mai sus va putea atrage rezilierea contractului de incubare și excluderea beneficiarului din cadrul Programului, precum și aplicarea măsurilor prevăzute de prezenta procedură. 4. Tipurile ajutorului financiar 4.1. Pe întreaga perioadă de derulare a Programului, beneficiarii acestuia vor primi sprijin financiar prin alocarea unor fonduri nerambursabile, destinate cheltuielilor eligibile exclusiv TVA, în condițiile stabilite prin contractul-cadru de incubare. Plățile pentru utilități — energie electrică, energie termică, apă, canalizare, comunicații — vor fi acoperite din plăți nerambursabile pe fiecare incubator de afaceri, în limita a 60.000 lei/an/incubator, exclusiv TVA. 4.2. în limita plafoanelor menționate anterior, beneficiarii Programului pot solicita, prin intermediul administratorului, ajutoare financiare nerambursabile destinate activităților de dezvoltare a afacerilor, cum ar fi participarea la târguri și expoziții, obținerea certificărilor ISO specifice activității desfășurate, proiectarea și găzduirea unei pagini web etc. Eligibilitatea acestor cheltuieli, precum și cuantumul acestora vor fi stabilite de PNUD, cu aprobarea AIPPIMM. 4.3. Atragerea de fonduri suplimentare la bugetul Programului va putea determina majorarea plafonului fondurilor nerambursabile periodice sau diversificarea cheltuielilor eligibile ori acordarea unor ajutoare financiare separate. Cuantumul, condițiile de transferare, precum și destinația acestor fonduri nerambursabile suplimentare vor fi stabilite de PNUD, după aprobarea AIPPIMM. 5. înscrierea în program și solicitarea acordului de principiu pentru finanțare 5.1. Programul se finanțează din bugetul AIPPIMM pentru anul 2010. 5.2. AIPPIMM este coordonatorul național al Programului. 5.3. OTIMMC exercită atribuțiile de agenție națională de execuție. 5.4. PNUD, în calitate de agenție de implementare, va asigura implementarea corespunzătoare a Programului în numele AIPPIMM. 5.5. AIPPIMM va încheia acorduri de finanțare cu autoritățile publice locale în scopul amenajării și reabilitării spațiilor destinate desfășurării activității de incubare. 5.6. în cadrul Programului, va fi constituită echipa de program, care răspunde de derularea tuturor activităților menționate în prezenta procedură. Echipa de program va răspunde de elaborarea și prezentarea rapoartelor trimestriale, semestriale și a planurilor de lucru. Echipa de program va include consultanți de specialitate și personal administrativ. 5.7. Selecția și recrutarea personalului echipei de program se vor face de către o comisie formată din reprezentanți PNUD, prin intermediul unui proces de interviuri structurat și deschis, conform procedurilor PNUD. 5.8. Atribuțiile AIPPIMM sunt următoarele: a) aprobă modificări de procedură, actualizări de costuri, eliminarea unor deficiențe, introducerea unor noi acțiuni; b) aprobă planul anual de lucru întocmit de echipa de program; c) coordonează Programul; d) aprobă planul de acțiuni, pe perioade scurte și lungi, întocmit de OTIMMC, în vederea implementării Programului; e) supraveghează îndeplinirea tuturor obiectivelor, activităților și a strategiei Programului, așa cum sunt definite în documentul-proiect; f) monitorizează stadiul implementării Programului în raport cu obiectivele acestuia; g) colaborează în vederea asigurării sprijinului necesar pentru implementarea Programului din partea autorităților publice centrale și locale; h) asigură promovarea incubatoarelor de afaceri, pentru a contribui la gradul de conștientizare a publicului și crearea unei imagini pozitive privind rețeaua națională de incubatoare de afaceri, prin participarea la conferințe de presă și la alte evenimente mass-media; i) acordă asistență pentru atragerea potențialilor beneficiari ai Programului, care au perspective reale de dezvoltare; j) organizează vizite de lucru și participă la evenimentele organizate în cadrul incubatorului; k) promovează activități menite să faciliteze informarea reciprocă, îmbunătățirea nivelului de cunoștințe manageriale pentru administratori sau firme incubate; I) încheie contractele-cadru de administrare cu autoritățile locale și cu administratorii de incubatoare; m) aprobă lista necesarului de dotare a incubatoarelor, propus de PNUD; n) aprobă cuantumul și condițiile de alocare a fondurilor suplimentare destinate extinderii ulterioare a spațiilor incubatoarelor de afaceri sau susținerii ori dezvoltării unor incubatoare de afaceri deja înființate. 5.9. Atribuțiile OTIMMC sunt următoarele: a) propun modificări de procedură, actualizări de costuri, eliminarea unor deficiențe și introducerea de noi acțiuni; b) propun planul de acțiuni la nivel local pe perioade scurte și lungi, în vederea implementării Programului; 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 386/10.VI .2010 c) supraveghează la nivel local îndeplinirea tuturor obiectivelor, activităților și a strategiei Programului, așa cum sunt definite în documentul-proiect; d) monitorizează la nivel local stadiul implementării Programului în raport cu obiectivele acestuia; e) participă la stabilirea prevederilor contractului-cadru de administrare și ale contractului-cadru de incubare; f) controlează și avizează rapoartele înaintate de echipa de program din cadrul PNUD, referitoare la bugetele și raportările financiare, precum și raportările privind stadiul de realizare a Programului; g) analizează cuantumul subvențiilor acordate firmelor incubate și realizarea de către acestea a indicatorilor de performanță stabiliți la intrarea în incubator; h) colaborează împreună cu PNUD în vederea asigurării sprijinului necesar pentru implementarea Programului din partea autorităților publice centrale și locale; i) asigură promovarea la nivel local a incubatoarelor de afaceri, pentru a contribui la gradul de conștientizare a publicului și crearea unei imagini pozitive privind rețeaua națională de incubatoare de afaceri, prin participarea la conferințe de presă și la alte evenimente mass-media; j) acordă asistență pentru atragerea potențialilor beneficiari ai Programului, care au perspective reale de dezvoltare; k) organizează vizite de lucru și participă la evenimentele organizate în cadrul incubatorului; I) promovează activități menite să faciliteze informarea reciprocă, îmbunătățirea nivelului de cunoștințe manageriale pentru administratori sau firme incubate. 5.10. Atribuțiile echipei de program 5.10.1. Echipa de program constituită în cadrul PNUD va avea următoarele responsabilități și atribuții: a) asigură implementarea corespunzătoare a Programului (programarea, identificarea, formularea, derularea, monitorizarea, evaluarea și controlul acestuia); b) întocmește planul anual de lucru; c) prezintă către AIPPIMM și OTIMMC, după caz, rapoarte financiare documentate, precum și rapoarte privind stadiul de realizare a Programului; d) stabilește și menține comunicarea dintre autoritățile implicate în implementarea Programului; e) stabilește contacte cu diverse autorități publice, organizează conferințe de presă și alte evenimente mass- media, în vederea atragerii de fonduri suplimentare la bugetul Programului, precum și pentru promovarea incubatoarelor de afaceri și crearea unei imagini pozitive privind rețeaua națională a incubatoarelor de afaceri; f) evaluează și propune spre aprobare AIPPIMM locațiile destinate pentru înființarea de noi incubatoare de afaceri sau dezvoltarea celor existente pe baza unor studii de fezabilitate; g) participă la stabilirea condițiilor specifice acordurilor de finanțare, ce se vor încheia între AIPPIMM și autoritățile publice locale în scopul amenajării și reabilitării spațiilor destinate desfășurării activității de incubare; h) achiziționează conform procedurilor PNUD echipamentele necesare amenajării spațiilor incubatoarelor de afaceri; i) selectează și atribuie conform procedurilor PNUD serviciul de administrare a incubatorului de afaceri; j) participă alături de AIPPIMM, OTIMMC și administratorul de incubator la selecția IMM-urilor care vor fi desemnate participante în cadrul Programului; k) stabilește, cu aprobarea AIPPIMM, prevederile contractului- cadru de administrare și ale contractului-cadru de incubare; I) propune spre aprobare AIPPIMM cuantumul și condițiile de alocare a fondurilor suplimentare destinate extinderii ulterioare a spațiilor incubatoarelor de afaceri sau susținerii ori dezvoltării unor incubatoare de afaceri deja înființate; m) stabilește destinația fondurilor suplimentare atrase la bugetul Programului, după o consultare prealabilă cu OTIMMC și cu AIPPIMM; n) stabilește, cu aprobarea AIPPIMM, categoriile de cheltuieli eligibile cu privire la amenajarea și reabilitarea spațiilor destinate desfășurării activității de incubare, activitățile de preincubare, decontarea costurilor referitoare la utilități și a serviciilor de asistență și consultanță de specialitate; o) monitorizează și coordonează, prin intermediul unor instrucțiuni transmise în scris, activitatea desfășurată de administratorii incubatoarelor și de firmele incubate; p) transmite AIPPIMM și OTIMMC, trimestrial, raportarea privind indicatorii de performanță; q) aprobă rapoartele financiare și de activitate întocmite de administratorii incubatoarelor si le prezintă spre aprobare AIPPIMM; r) supun spre aprobare AIPPIMM procedura de evaluare, selecție și contractare a planului de afaceri, folosită pentru selectarea, admiterea și promovarea beneficiarilor Programului în incubator, prevederile contractului-cadru de administrare, prevederile contractului-cadru de incubare, politica de prețuri sau nivelul subvențiilor etc. 5.11. Performanțele incubatoarelor de afaceri trebuie analizate în primul rând din perspectiva rezultatelor obținute, dar și prin prisma impactului pe care l-au avut în mediul de afaceri al regiunii în care funcționează, precum și a dezvoltării economice. Impactul Programului se reflectă în cuantificarea performanțelor incubatoarelor de afaceri obținute pe termen mediu sau lung, precum și în rata de ocupare a acestuia la un anumit moment dat. 5.12. Raportul final de evaluare a Programului trebuie să conțină și impactul activității incubatorului din perspectiva creării unor noi locuri de muncă. 5.13. în vederea cuantificării rezultatelor incubatoarelor de afaceri pe arii specifice de acțiune, o serie de indicatori vor trebui luați în considerare. Datele vor fi obținute de la administratorii de incubatoare, care vor avea obligația de a monitoriza pe parcursul celor 3 ani ai incubării, dar și după incubare încă 2 ani următorii indicatori: a) rata de supraviețuire a beneficiarilor Programului după terminarea perioadei de incubare, fapt care va genera o imagine generală a rezultatelor Programului; b) numărul de locuri de muncă nou-create în perioada de incubare (minimum două); c) dezvoltarea economică a ariei geografice de amplasare a incubatoarelor; d) rezultatele economice obținute; e) serviciile prestate și calitatea acestora. 6. Documente necesare 6.1. Potențialii beneficiari care au un istoric de funcționare în condițiile prezentei proceduri vor depune, în plus față de unele documente menționate la alin. 7.3, următoarele documente: a) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerțului (ORC) de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își are sediul operatorul economic, în care să se menționeze în mod obligatoriu următoarele informații: 1. datele de identificare; 2. codul unic de înregistrare; 3. reprezentanții legali ai operatorului economic; 4. domeniul de activitate principal; 5. domeniile de activitate secundare; 6. sediul social; 7. puncte de lucru, sedii secundare; 8. filiale, sucursale, subunități ale societății; 9. structura acționariatului; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 386/10.VI.2010 7 10. situația societății (dacă este în stare de funcționare, dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității), emis cu maximum 30 de zile înainte de data depunerii cererii de acord de principiu pentru finanțare; 11. dacă nu există sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunități ale societății, se specifică acest lucru de către ORC în certificatul constatator; b) copie a actului constitutiv al întreprinderii; c) copie a bilanțului contabil pentru ultimul an fiscal, vizat și înregistrat de organele competente, semnată pentru conformitate cu originalul de către reprezentantul legal al întreprinderii; d) declarație pe propria răspundere privind numărul mediu anual de personal în anul fiscal precedent; e) declarația pe propria răspundere privind încadrarea în categoria întreprinderilor mici și mijlocii, cuprinzând cifra de afaceri anuală netă, valoarea activelor totale și numărul mediu anual de salariați, conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificările și completările ulterioare (anexele nr. 1 și 2 la prezenta procedură, după caz); f) declarația pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat în ultimii 2 ani; g) certificate de atestare fiscală, în termen de valabilitate, în original sau copie legalizată, emise conform prevederilor legale privind îndeplinirea obligațiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor și datoriilor la bugetul general consolidat, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru care au cod unic de înregistrare fiscală conform prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare. Solicitanții care au datorii eșalonate, conform certificatelor de atestare fiscală, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul; h) certificate de atestare fiscală, în termen de valabilitate, în original sau copie legalizată, emise conform prevederilor legale privind îndeplinirea obligațiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor și datoriilor la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru (indiferent dacă au sau nu cod unic de înregistrare fiscală). Solicitanții care au datorii eșalonate, conform certificatelor de atestare fiscală, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul. în cazul în care firma nu este înregistrată ca fiind plătitoare în cadrul administrației respective, se solicită o adeverință; i) cazier fiscal emis de autoritățile competente cu cel mult 15 zile înainte de data depunerii cererii; j) copie certificată a buletinului de identitate/cărții de identitate al/a persoanei care semnează contractul-cadru de incubare; k) împuternicire semnată și ștampilată de reprezentantul legal al solicitantului, în cazul în care o altă persoană decât aceasta semnează contractul-cadru de incubare; I) după caz, alte documente solicitate de administratorul incubatorului; m) opis cu documentele depuse pentru obținerea acordului de principiu pentru finanțare. 7. Evaluarea și selecția beneficiarilor 7.1. Procedura de selecție a beneficiarilor Programului 7.2. în vederea obținerii informațiilor și a documentației necesare pentru înscrierea în Program, precum și pentru depunerea solicitărilor de înscriere pentru procesul de instruire, potențialii beneficiari ai Programului se vor adresa administratorului incubatorului, la sediul acestuia sau la sediul incubatorului ori la sediul OTIMMC. Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe site-ul www.portalincubatorimm.ro și pe paginile de internet ale autorităților publice locale: PNUD (www.undp.ro) și AIPPIMM (www.aippimm.ro). 7.3. în urma serviciilor de asistență prestate de administratorul incubatorului în procesul de preincubare, potențialii beneficiari vor transmite acestuia documentația necesară pentru înscrierea la selecția pentru includerea în Program. Documentația va cuprinde: a) opisul documentelor depuse; b) cererea-tip/formular de înscriere, care se completează, prin tehnoredactare, în limba română și poartă semnătura în original a solicitantului; c) copia actului de identitate al întreprinzătorului/ administratorului întreprinderii, autorizat să semneze cererea- tip și să susțină proiectul în fața comisiei de evaluare; d) un proiect de dezvoltare sau planul de afaceri al firmei; e) o declarație pe propria răspundere privind intenția de a înființa o întreprindere odată cu admiterea în incubator; f) după caz, alte documente solicitate de administratorul incubatorului. 7.4. Selecția întreprinzătorilor în vederea includerii în Program se va face de o comisie de evaluare din a cărei componență vor face parte reprezentanți ai autorităților publice locale, AIPPIMM, OTIMMC, PNUD, ai administratorului incubatorului. 7.5. Selecția beneficiarilor se va face în baza unei proceduri de evaluare, selecție și contractare a planului de afaceri elaborate de către administratorul incubatorului și echipa de program, aprobată de AIPPIMM, și va consta în evaluarea planului de afaceri depus și în susținerea unui interviu de către întreprinzători în fața comisiei de evaluare. în aprecierea proiectelor, comisia de evaluare va ține cont de criteriul de fezabilitate a acestor propuneri, evidențiind următoarele aspecte: ideea de afaceri, capacitatea creării de locuri de muncă, planul de marketing, structura organizațională, resursele financiare, riscurile și oportunitățile afacerii, resursele umane necesare etc. 7.6. Ca urmare a procesului de deliberare, comisia de evaluare va selecta întreprinzătorii care vor fi incluși în cadrul Programului. Numărul de întreprinzători, format din IMM-uri nou-înființate și IMM-uri cu un istoric de funcționare, va fi stabilit de AIPPIMM în baza contractului-cadru de administrare. Raportul dintre numărul de IMM-uri nou-înființate și cele cu un istoric de funcționare, selectate pentru participarea la Program, va fi stabilit de comisia de evaluare în funcție de documentele depuse și de criteriile de fezabilitate a proiectelor prezentate. 7.7. Rezultatul procesului de evaluare va fi comunicat în scris solicitanților în termen de 5 zile lucrătoare de la data evaluării proiectelor. 8. Primirea și soluționarea contestațiilor 8.1. Eventualele contestații asupra rezultatelor evaluării vor fi depuse în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea rezultatelor și vor fi soluționate de comisia de contestație în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii acestora. 9. Contractul-cadru de incubare 9.1. Beneficiarii Programului vor semna, individual, cu administratorul incubatorului, în condițiile stabilite de prezenta procedură și în concordanță cu principiile agreate cu PNUD și aprobate de AIPPIMM, un contract-cadru de incubare încheiat pe o perioadă de 5 ani (3 ani pentru incubare și 2 ani pentru monitorizare). 9.2. Contractul-cadru de incubare va cuprinde, printre altele, clauze referitoare la: a) durata de activitate a beneficiarilor Programului în cadrul incubatorului; b) condițiile de închiriere a spațiilor, suprafața; c) modalitățile de plată; d) serviciile asigurate gratuit și serviciile asigurate contra cost, în conformitate cu prezenta procedură; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 386/10.VI .2010 e) condițiile de participare la servicii de informare, training și documentare; f) modalitățile de raportare; g) soluționarea eventualelor litigii; h) condițiile de excludere din incubatorul de afaceri și sancțiunile aplicabile; i) subvențiile și granturile asigurate de Program. 9.3. în cadrul contractului-cadru de incubare, administratorul incubatorului, care poate fi o persoană juridică, inclusiv un OTIMMC, este responsabil pentru managementul incubatorului de afaceri și se obligă să asigure buna funcționare a acestuia prin asigurarea cu utilități a spațiilor de lucru, încheierea de contracte de prestări de servicii și utilități, asigurarea serviciilor de telecomunicații, servicii de pază, curățenie, personal administrativ și consiliere/instruire, prevăzute de prezenta procedură. 9.4. în cazul în care oricare dintre beneficiarii Programului nu își respectă din culpă obligațiile contractuale, precum și în cazul în care un beneficiar vrea să se retragă sau intră în faliment, administratorul incubatorului, cu acordul prealabil al AIPPIMM și după notificarea beneficiarului vizat, va rezilia contractul de incubare încheiat cu acesta. Rezilierea contractului de incubare va atrage excluderea beneficiarului din cadrul Programului și va da dreptul AIPPIMM de a solicita rambursarea integrală a sumelor primite de beneficiarul exclus, cu titlu de alocații financiare nerambursabile, precum și obligarea acestuia la plata de daune ce au rezultat ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor contractuale. 9.5. Excluderea unei IMM incubate din cadrul Programului va putea atrage înlocuirea acesteia cu un potențial beneficiar eligibil, selecționat în condițiile stabilite de administratorul incubatorului și în concordanță cu instrucțiunile PNUD. 9.6. PNUD și AIPPIMM își rezervă dreptul ca în baza unor motive temeinice să solicite părților semnatare modificarea sau renegocierea contractelor-cadru de incubare. 10. Administrarea incubatorului 10.1. Selectarea administratorului incubatorului Echipa de program, în conformitate cu procedurile PNUD, va selecta și va contracta o persoană juridică, care va deveni parte asociată la contractul-cadru de administrare, denumită în continuare administratorul incubatorului, care se va ocupa de managementul incubatorului de afaceri pe plan local. 10.1.1. La selectarea administratorului incubatorului se vor avea în vedere următoarele: a) planul de promovare locală; b) numărul de personal, calificarea și experiența membrilor echipei manageriale responsabile de managementul Programului; c) strategia de monitorizare a Programului și capacitatea de elaborare a rapoartelor financiare și a rapoartelor periodice privind stadiul de implementare a Programului. 10.1.2. Contractul-cadru de administrare a incubatorului de afaceri va fi semnat de către: AIPPIMM, autoritatea publică locală și administratorul incubatorului. 10.1.3. Criterii de selecție și procedura de selectare a administratorului incubatorului Administrator al incubatorului va putea fi desemnat un operator economic juridic, o organizație nonprofit sau un OTIMMC, constituite în condițiile prevăzute de legislația în vigoare. în procesul de selectare a candidaților înscriși pentru concursul de administrator al incubatorului, autoritățile implicate vor analiza cererile acestora, având în vedere cel puțin următoarele criterii: a) deținerea unui istoric de activitate cu bilanț pozitiv în cazul firmelor private; b) după caz, prezentarea proiectelor de consultanță derulate în ultima perioadă și rezultatele acestora; c) nu se află în stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un administrator judiciar și nu au activitatea comercială suspendată; d) prezintă proiecte de colaborare încheiate cu autoritățile publice locale; e) implică personal calificat, cu experiență în managementul afacerilor, și au capacitatea de a atrage experți capabili să ofere beneficiarilor Programului consultanță și alte servicii de susținere a afacerilor; f) posedă infrastructură proprie necesară asigurării serviciilor menționate în prezenta procedură; g) dețin cunoștințe și informații privind mediul de afaceri din aria geografică de amplasare a incubatorului de afaceri; h) au capacitatea de a se implica în susținerea incubatorului de afaceri în relația cu autoritățile locale, unități bancare, institute de cercetare, institute de învățământ superior și unități economice din aria geografică de amplasare a incubatorului de afaceri; i) prezintă detaliat un plan de afaceri viabil pentru dezvoltarea incubatorului de afaceri pe termen mediu și lung. 10.1.4. Procedura de selectare a administratorului incubatorului 10.1.4.1. Procedura de selectare a administratorului incubatorului se va desfășura conform procedurilor de achiziție PNUD. 10.1.4.2. Ofertele solicitanților vor fi evaluate din punct de vedere tehnic și financiar de către o comisie de evaluare constituită din echipa de program, reprezentanți ai AIPPIMM, ai autorităților publice locale și, după caz, ai OTIMMC, în conformitate cu procedurile de selecție PNUD. Rezultatul procesului de evaluare va fi comunicat în scris solicitanților în termen de 5 zile lucrătoare de la data evaluării ofertelor. 10.1.4.3. Eventualele contestații vor fi depuse în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea rezultatelor și vor fi soluționate de comisia de contestație în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii acestora. 10.1.5. Contractul-cadru de administrare 10.1.5.1. Incubatorul de afaceri se constituie printr-un contract-cadru încheiat între AIPPIMM, autoritățile publice locale și administratorul incubatorului, responsabile la nivel local de implementarea Programului. 10.1.5.2. în cadrul acestui contract, autoritățile publice locale vor pune la dispoziția incubatorului de afaceri, respectiv a beneficiarilor Programului, IMM incubate, pe o perioadă de minimum 10 ani, în condiții de calitate și de gratuitate: spații pentru birouri, întâlniri de afaceri, expoziții, instruiri etc. Aceste spații vor avea acces direct la utilități, pe care autoritățile locale le vor oferi la prețuri convenabile: energie electrică, energie termică, apă, gaze, servicii de telecomunicații etc. 10.1.5.3. Contractul-cadru de administrare se va încheia pe o perioadă de 5 ani (3 ani incubare + 2 ani monitorizare a firmelor ce au fost incubate) și va prevedea, printre altele, clauze referitoare la: a) promovarea locală a Programului de către administratorul incubatorului; b) disponibilitatea unei echipe manageriale sau atragerea ei, care să fie responsabilă de administrarea incubatorului; c) elaborarea rapoartelor financiare lunare, atât pentru activitatea proprie, cât și pentru activitatea IMM-urilor incubate; d) elaborarea rapoartelor trimestriale privind stadiul de realizare a Programului; e) numărul de IMM-uri ce vor fi selectate în vederea participării în cadrul Programului, număr stabilit în funcție de spațiul alocat incubatorului de afaceri, precum și de fondurile disponibile; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 386/10.VI.2010 9 f) modalitatea de monitorizare a IMM-urilor incubate; g) garanții de bună execuție; h) furnizarea către PNUD a tuturor datelor necesare elaborării raportărilor financiare periodice, precum și a celor narative. 10.1.5.4. Administratorii selectați care au parcurs cu succes un ciclu de incubare de 3 ani (fără perioada de monitorizare de 2 ani, după incubarea firmelor) au dreptul, la cerere, să solicite prelungirea contractului de administrare, în termenii și condițiile stipulate din prezenta procedură. Pentru noul ciclu de incubare din contractul prelungit pe baza unui act adițional la primul contract, administratorii vor primi o nouă plată pentru servicii, stipulată ca valoare la alin. 10.1.9.1. 10.1.6. în cazul în care administratorul incubatorului nu își respectă din culpă obligațiile contractuale, autoritățile publice locale responsabile de implementarea la nivel local a Programului, cu acordul prealabil sau la cererea AIPPIMM, vor putea impune penalități sau, după caz, vor putea solicita rezilierea contractului-cadru de administrare, în conformitate cu condițiile contractuale stabilite. Rezilierea contractului va atrage obligarea administratorului exclus la rambursarea integrală a sumelor primite conform contractului, precum și obligarea acestuia la plata de daune ce au rezultat ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor contractuale. 10.1.7. Excluderea unui administrator de incubator din cadrul Programului va determina înlocuirea acestuia cu o persoană juridică eligibilă pentru această funcție, selecționată în condițiile stabilite de prezenta procedură. Pe toată perioada de vacanță a funcției, interimatul va fi asigurat în conformitate cu instrucțiunile stabilite de AIPPIMM. 10.1.8. Pentru motive temeinice, autoritățile locale sau AIPPIMM își rezervă dreptul de a impune renegocierea contractului-cadru de administrare. 10.1.9. Contravaloarea unor servicii prestate și garanția de bună execuție 10.1.9.1. Pentru toată perioada de desfășurare a contractului-cadru de administrare, administratorul incubatorului va beneficia de o plată în avans pentru servicii, echivalentul în lei a 50.000 USD, inclusiv TVA, calculat la cursul de schimb USD/leu stabilit de Organizația Națiunilor Unite pentru data efectuării plății. 10.1.9.2. Suma destinată administratorului incubatorului, stipulată în cadrul alin. 10.1.9.1, va putea fi alocată în cel mult 4 tranșe, condiționate de primirea rapoartelor de activitate trimestriale. în funcție de prestația administratorului incubatorului, PNUD își rezervă dreptul de a modifica condițiile de transfer al sumei destinate administrării incubatorului, cu privire la numărul de tranșe sau la perioada de transfer al acestora, fără consimțământul expres al administratorului incubatorului. 10.1.9.3. Garanția de bună execuție a contractului-cadru de administrare se constituie prin rețineri succesive din suma destinată administrării incubatorului și poate să ajungă până la 10% din cuantumul acestuia. Garanția de bună execuție va fi restituită la finalizarea contractului-cadru de administrare, după prezentarea de către administratorul incubatorului a raportului final de activitate. 10.2. Rolul și responsabilitățile administratorului incubatorului 10.2.1. Administratorul incubatorului va fi responsabil pentru aspectele operaționale și de conducere ale incubatorului de afaceri, beneficiind de asistență financiară și tehnică acordată prin intermediul Programului, în baza prezentei proceduri. 10.2.2. Administratorul incubatorului are următoarele responsabilități și atribuții: a) încheie un contract-cadru de administrare cu autoritățile locale și AIPPIMM în vederea administrării incubatorului, pe baza selecției realizate de echipa de program conform procedurilor PNUD; b) încheie contracte de incubare cu beneficiarii Programului selectați pentru a participa la Program; c) este direct răspunzător pentru utilizarea fondurilor acordate de PNUD, în conformitate cu legislația în vigoare; d) întocmește și păstrează evidențele contabile ale incubatorului de afaceri, pe care le pune la dispoziția autorităților implicate în implementarea Programului, la solicitarea acestora; e) își îndeplinește obligațiile exigibile de plată a impozitelor, taxelor și datoriilor către bugetul de stat și bugetele locale; f) organizează promovarea locală a Programului, în perioada de inițiere a activităților incubatorului, în locațiile unde se vor înființa incubatoarele de afaceri-pilot (producție de materiale promoționale, publicitate, organizare/participare la seminare specializate etc.); g) propune și realizează documentația tehnică privind procedura de selecție a potențialilor beneficiari ai Programului; h) propune și realizează suportul de curs pentru instruirea potențialilor întreprinzători în vederea selectării celor mai bune idei de afaceri; i) prestează potențialilor beneficiari ai Programului servicii profesionale de asistență în procesul de preincubare; j) organizează trimestrial seminare de instruire cu diferite teme din domenii de activitate variate, în beneficiul IMM-urilor incubate, pe toată perioada de desfășurare a Programului; k) asigură serviciile de administrare menționate în prezenta procedură, pentru care încheie contracte de servicii cu beneficiarii Programului; I) asigură utilizarea optimă a spațiilor și a mijloacelor fixe aflate în dotarea incubatorului în scopul declarat inițial. Administratorul va încheia un contract de asigurare a clădirii și a mobilierului și echipamentelor IT&C puse la dispoziție de către AIPPIMM prin PNUD, a cărui contravaloare va fi repartizată pe parcursul anului în taxa de administrare, care va cuprinde, printre altele, și contravaloarea serviciilor de secretariat, reparații curente, pază și curățenie; m) elaborează trimestrial rapoarte financiare, pe care le înaintează AIPPIMM și PNUD spre aprobare. Pe parcursul trimestrului, administratorul va transmite documentele justificative privind utilizarea fondurilor, evidențiind alocațiile financiare nerambursabile pentru fiecare beneficiar incubat (contracte de servicii, facturi fiscale, chitanțe fiscale, ordine de plată, extrase de cont etc.). Plata fondurilor nerambursabile destinate IMM-urilor incubate se va face după primirea documentelor justificative privind plățile integrale realizate; n) elaborează trimestrial rapoarte privind stadiul de realizare a Programului, pe care le înaintează AIPPIMM și PNUD; o) asigură monitorizarea și evaluarea activităților beneficiarilor Programului pe întreaga perioadă de derulare a contractului lor; p) desfășoară activități de atragere de fonduri pentru asigurarea sustenabilității incubatorului de afaceri; în acest sens se va înființa o asociație a administratorilor de incubatoare de afaceri și clustere, care va accesa fonduri ale Uniunii Europene și alte fonduri în general și se va afilia la rețelele internaționale de incubatoare de afaceri și clustere; q) la cerere, implică IMM-urile incubate în activități specifice de cercetare naționale și internaționale și în programe de inovații; r) stabilește și menține relații cu alte rețele internaționale de incubatoare de afaceri. 11. Raportarea și monitorizarea Programului 11.1. Activitățile Programului vor fi derulate și monitorizate pe baza planului anual de activități elaborat și actualizat de echipa de program, în conformitate cu prezenta procedură. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 386/10.VI .2010 11.2. Echipa de program va elabora rapoartele financiare și cele privind stadiul de realizare a Programului, pe care le prezintă la AIPPIMM, după cum urmează: a) trimestrial: raport narativ privind stadiul de realizare a Programului; b) semestrial: raport financiar însoțit de documentele justificative (cu evidențierea alocațiilor financiare nerambursabile acordate IMM-urilor incubate), raport narativ (cu evidențierea activității firmelor incubate, a indicatorilor de performanță realizați și a activității administratorilor). 11.3. Programul va fi supus unui proces de evaluare cu 6 luni înainte de data prevăzută pentru încheierea sa. Organizarea, planificarea și termenii de referință se vor stabili după consultări între părțile responsabile cu implementarea Programului. 11.4. PNUD va face un audit anual al Programului cu un auditor independent selecționat prin competiție, iar rapoartele anuale vor fi prezentate în copie la AIPPIMM. 11.4.1. Lunar se va ține o ședință de lucru la care vor participa reprezentanți decizionali de la AIPPIMM, PNUD, managerul echipei de program, autoritatea locală și administratorul incubatorului. La ședința ultimului ciclu de incubator va fi dezbătut raportul final al Programului. Acesta va fi elaborat cu cel puțin două luni înainte de data ședinței finale, pentru a permite evaluarea activităților efectuate. 11.5. PNUD și AIPPIMM își rezervă dreptul de a verifica la sediul incubatorului veridicitatea și conformitatea declarațiilor referitoare la activitățile, serviciile și cheltuielile efectuate în cadrul procesului de amenajare și reabilitare a spațiilor destinate desfășurării activităților de incubare. 11.6. Raportarea și monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei proceduri se fac în conformitate cu legislația comunitară și cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007. Furnizorul are obligația de a transmite Consiliului Concurenței, în formatul și în termenul prevăzut de acest regulament, toate datele și informațiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel național. Raportările referitoare la stadiul de realizare a Programului, precum și cele privitoare la monitorizarea IMM-urilor incubate, întocmite de administratorul incubatorului, vor releva, printre altele, următorii indicatori: a) criterii bazate pe rezultate (monitorizare): — gradul de utilizare a suprafeței incubatorului (în m²); — numărul mediu de locuri de muncă nou-create de fiecare IMM incubată; — numărul de IMM-uri incubate; — obiectele de activitate ale firmelor incubate; — numărul de IMM-uri nou-create incubate; — subvențiile obținute de fiecare IMM incubată, conform procedurii; — numărul de IMM-uri excluse din incubatorul de afaceri; — numărul de angajați ai administratorului incubatorului; — raportul dintre numărul de angajați ai incubatorului de afaceri/IMM-urilor incubate; — serviciile livrate și calitatea lor; — realizări deosebite ale unor firme incubate; b) criterii economice (evaluarea impactului): — costuri medii de operare; — costuri medii în investiții de capital; — costuri per loc de muncă (brut); — rata de faliment al IMM-urilor incubate după terminarea perioadei de incubare; — ratele de supraviețuire a IMM-urilor după terminarea perioadei de incubare; — valoarea investițiilor în mijloacele fixe; — valoarea investițiilor străine atrase; — rezultate financiare și economice, creșterea medie a cifrei de afaceri; — schimburi comerciale cu parteneri economici și din afara ariei geografice de amplasare. 11.7. AIPPIMM, PNUD și, după caz, OTIMMC, au dreptul să verifice condițiile de realizare a instruirii și a agendei seminarelor organizate de administratorul incubatorului. 11.8. La terminarea întregului Program, PNUD, pe baza ultimului inventar actualizat de mijloace fixe aparținând Programului, va face transferul către AIPPIMM pe bază de proces-verbal pe locațiile centrelor de incubare, conform procedurilor PNUD. 11.9. Furnizorul de ajutor de stat, respectiv AIPPIMM, păstrează evidența detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei proceduri pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei proceduri. Această evidență trebuie să conțină toate informațiile necesare pentru a demonstra respectarea condițiilor impuse de legislația comunitară în domeniul ajutorului de stat. 11.10. AIPPIMM are obligația de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, și de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condițiilor impuse prin prezenta procedură sau prin legislația națională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv. 11.11. AIPPIMM are obligația de a transmite Consiliului Concurenței, în formatul și în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele și informațiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel național. 11.12. AIPPIMM va transmite spre informare Consiliului Concurenței prezenta procedură în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007. 11.13. Pe baza unei cereri scrise, AIPPIMM va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenței, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informațiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condițiilor acestei scheme de ajutor de minimis. 12. Dispoziții finale 12.1. Prevederile prezentei proceduri vor putea fi modificate prin decizie a președintelui AIPPIMM în urma unor consultări prealabile cu PNUD. 12.2. Evaluarea și selecția locațiilor, fondurile, costurile și administrarea incubatoarelor 12.2.1 Procedura generală pentru înființarea incubatoarelor de afaceri debutează cu un studiu de fezabilitate, urmat de evaluări pe teren în vederea selectării locațiilor, activități în sarcina echipei de program din cadrul PNUD. Ca urmare a procedurii de selectare a locațiilor, AIPPIMM va încheia acorduri de finanțare cu autoritățile publice locale, în scopul demarării campaniei de amenajare și reabilitare a spațiilor destinate desfășurării activității de incubare. în procesul de selecție a locațiilor se vor lua în considerare, cu precădere, locațiile care se pot adapta cu ușurință pentru buna funcționare a incubatoarelor de afaceri, precum și locațiile în care funcționează deja, în baza unor parteneriate încheiate cu autoritățile publice locale, incubatoare de afaceri sau alte structuri similare cu incubatoarele de afaceri. 12.2.2. Fondurile destinate pentru amenajarea și reabilitarea spațiilor destinate desfășurării activității de incubare vor fi alocate o singură dată în baza contractului de finanțare încheiat de AIPPIMM cu autoritățile publice locale și provin din fonduri alocate din bugetul Programului, fonduri alocate de autoritățile publice locale sau din surse financiare private atrase la bugetul MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 386/10.VI .2010 11 Programului. Pentru extinderea ulterioară a spațiilor incubatoarelor de afaceri, autoritățile implicate în implementarea Programului vor putea aloca, în limita disponibilităților, fonduri suplimentare pentru amenajarea și reabilitarea noilor locații. 12.2.3. Costurile referitoare la reabilitarea clădirii incubatorului privesc cheltuieli specifice legate de renovarea și amenajarea spațiilor de producție, a birourilor, a spațiilor comune destinate întâlnirilor, sălilor de curs etc. Prin excepție, cheltuielile care fac obiectul unor activități de reparații curente nu vor fi decontate, ci vor fi incluse în taxa de administrare plătită de firmele incubate. 12.2.4. Virarea efectivă a sumelor ce au ca destinație amenajarea și reabilitarea inițială a spațiilor în care își vor desfășura activitatea incubatoarele de afaceri se face de către PNUD, după aprobarea AIPPIMM, în contul autorităților publice locale, în termen de 15 zile lucrătoare de la data semnării acordului de finanțare. Autoritățile publice locale vor prezenta către PNUD și AIPPIMM, în termen de 30 de zile de la efectuarea cheltuielilor, documentele justificative referitoare la distribuirea sumelor alocate. Fondurile destinate amenajării spațiilor suplimentare vor fi alocate, în funcție de disponibilitățile financiare, ulterior aprobării de către autoritățile implicate în implementarea Programului și a documentației tehnice întocmite în vederea atribuirii lucrărilor de amenajare și/sau reabilitare a spațiilor suplimentare. 12.2.5. Dosarul privind documentația justificativă va conține un opis al documentelor depuse, copie de pe documentația tehnică întocmită în vederea atribuirii lucrărilor de amenajare și/sau reabilitare, în conformitate cu legislația în vigoare, contracte de prestări de servicii, facturi fiscale, chitanțe fiscale, ordine de plată, extrase de cont etc. 12.2.6. în termen de 10 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei proceduri, echipa de program trebuie să prezinte AIPPIMM Planul de acțiuni și Planul de achiziții pe anul 2010. ANEXA Nr. 1 la procedură DECLARAȚIE privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici și mijlocii I. Date de identificare a întreprinderii Denumirea întreprinderii................................................................................... Adresa sediului social..................................................................................... Codul unic de înregistrare......................................................................... Numele și funcția.................................................................................. (președintelui consiliului de administrație, directorului general sau echivalent) II. Tipul întreprinderii Indicați, după caz, tipul întreprinderii: □ întreprindere autonomă. în acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situația economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declarația, fără anexa nr. 2 la procedură. □ întreprindere parteneră. Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 2 la procedură, precum și a fișelor adiționale care se vor atașa la declarație. □ întreprindere legată. Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 2 la procedură, precum și a fișelor adiționale care se vor atașa la declarație. III. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii¹ Exercițiul financiar de referință2 Numărul mediu anual Cifra de afaceri anuală netă Active totale de salariați (mii lei/mii €) (mii lei/mii €) Important: Precizați dacă, față de exercițiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie (respectiv microîntreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare). □ Nu _ □ Da (în acest caz se va completa și se va atașa o declarație referitoare la exercițiul financiar anterior.) Declar pe propria răspundere că datele din această declarație și din anexe sunt conforme cu realitatea. Reprezentantul legal/împuternicitul operatorului economic³ Numele........................................ Funcția....................................... Semnătura..................................... Data semnării................................. Ștampila ¹ Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare. ² Datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală netă și activele totale sunt cele realizate în ultimul exercițiu financiar, raportate în situațiile financiare anuale aprobate de acționari sau asociați, respectiv pentru anul 2009. 3 Cererile și toate celelalte documente vor fi semnate de aceeași persoană (reprezentant legal sau împuternicit). 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 386/10.VI.2010 ANEXA Nr. 2 la procedură CALCULUL pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate Secțiunile care trebuie incluse, după caz: — secțiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puțin o întreprindere parteneră (precum și orice fișe adiționale); — secțiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puțin o întreprindere (precum și orice fișe adiționale). Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate Perioada de referință --- anul 2009 Numărul mediu anual Cifra de afaceri anuală netă Total active de salariați (mii lei/mii €) (mii lei/mii €) 1. Datele1 întreprinderii solicitante sau din situațiile financiare anuale consolidate (Se vor introduce datele din tabelul B1 din secțiunea B2.) 2. Datele cumulate1 în mod proporțional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul (Se vor introduce datele din secțiunea A.) 3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate1 (dacă există) --- dacă nu au fost deja incluse prin consolidare la pct. 1 din acest tabel (Se vor introduce datele din tabelul B2 din secțiunea B.) TOTAL: Datele incluse în secțiunea „Total” din tabel trebuie introduse în tabelul „Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii” din anexa nr. 1 la procedură. SECȚIUNEA A ÎNTREPRINDERI PARTENERE Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată fișa de parteneriat (câte o fișă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante și pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situațiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fișă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos. 1. Date de identificare și date financiare preliminare Tabelul A. 1 întreprinderea parteneră --- Date de identificare Numele și prenumele Cifra de afaceri Numele Adresa Cod unic președintelui consiliului Numărul mediu anuală netă Active totale sau denumirea sediului social de înregistrare de administrație, anual de salariați (mii lei/mii €) (mii lei/mii €) întreprinderii directorului general sau echivalent 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. total: i Datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală netă și activele totale sunt cele realizate în ultimul exercițiu financiar, raportate în situațiile financiare anuale aprobate de acționari sau asociați. în cazul întreprinderilor nou-înființate, datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală netă și activele totale se determină și se declară pe propria răspundere. 2 Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariați, sunt determinate pe baza situațiilor financiare anuale și a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situațiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situațiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 386/10.VI.2010 13 NOTĂ: Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporțional efectuat pe baza fișei de parteneriat, pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră. Datele introduse în secțiunea „Total” vor fi introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate” (referitor la întreprinderile partenere). Aceste date rezultă din situațiile financiare anuale consolidate și din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporție de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugați „fișe privind legătura dintre întreprinderi” pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate. FIȘA DE PARTENERIAT 1. Date de identificare a întreprinderii Denumirea întreprinderii.............................................................................. Adresa sediului social................................................................................ Codul unic de înregistrare............................................................................ Numele, prenumele și funcția.......................................................................... (președintelui consiliului de administrație, directorului general sau echivalent) 2. Date referitoare la întreprinderea legată Perioada de referință --- anul 2009 Numărul mediu anual Cifra de afaceri anuală netă Active totale4 de salariați3 (mii lei/mii €) (mii lei/mii €) TOTAL NOTĂ: Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga fișa întreprinderii legate pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare. 3. Calculul proporțional a) Indicați exact proporția deținută⁵ de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabilește legătura de parteneriat) în întreprinderea parteneră la care se referă această fișă: Indicați, de asemenea, proporția deținută de întreprinderea parteneră la care se referă această fișă din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată): b) Introduceți în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporțional obținut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 2. Tabelul de parteneriat —A.2 Procent Numărul mediu anual Cifra de afaceri anuală netă Active totale4 de salariați (mii lei/mii €) (mii lei/mii €) Valoarea rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la datele introduse în tabelul de la pct. 1 secțiunea A. Aceste date se vor introduce în tabelul A. 1. ³ în cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate. ⁴ Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans. 5 Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deținute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporția deținută de fiecare întreprindere legată în aceeași întreprindere parteneră. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 386/10.VI .2010 SECȚIUNEA B ÎNTREPRINDERI LEGATE 1. Determinarea situației aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici și mijlocii: □ Cazul 1: întreprinderea solicitantă ține situații financiare anuale consolidate sau este inclusă în situațiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1). □ Cazul 2: întreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmește/nu întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situațiile financiare anuale consolidate (tabelul B2). NOTĂ: Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situațiile financiare anuale și din alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporțional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare⁶. 2. Metode de calcul pentru fiecare caz Cazul 1: Situațiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos. Tabelul B1 Numărul mediu anual Cifra de afaceri anuală netă Active totale de salariați7 (mii lei/mii €) (mii lei/mii €) TOTAL: Datele introduse în secțiunea „Total” din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate”. Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare întreprinderea legată Codul unic Numele și prenumele președintelui (denumire/date de identificare) Adresa sediului social de înregistrare consiliului de administrație, directorului general sau echivalent A. B. C. D. E. NOTĂ: întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situațiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora și o fișă de parteneriat trebuie adăugate la secțiunea A. Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o fișă privind legătura dintre întreprinderi și se vor adăuga datele din situațiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos. Tabelul B2 întreprinderea numărul: Numărul mediu anual Cifra de afaceri anuală netă Active totale de salariați (mii lei/mii €) (mii lei/mii €) 1.*) 2.*) 3.*) 4.*) 5.*) TOTAL: ⁶ Definiția întreprinderii legate din Ordonanța Guvernului nr. 27/2006 pentru modificarea și completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii. ⁷ în cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate. *) Atașați câte o fișă privind legătura dintre întreprinderi pentru fiecare întreprindere. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 386/10.VI.2010 15 NOTĂ: Datele rezultate în secțiunea „Total” din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate” (privind întreprinderile legate) Reprezentantul legal/împuternicitul operatorului economic⁸ Numele................................................................ Ștampila Funcția.......................................... Semnătura........................................ Data semnării.................................... FIȘA privind legătura dintre întreprinderi nr............din tabelul B2, secțiunea B (numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situațiile financiare anuale consolidate) 1 . Date de identificare a întreprinderii Denumirea întreprinderii............................................................................... Adresa sediului social................................................................................. Codul unic de înregistrare............................................................................. Numele, prenumele și funcția........................................................................... (președintelui consiliului de administrație, directorului general sau echivalent) 2. Date referitoare la întreprindere Perioada de referință Numărul mediu anual Cifra de afaceri anuală netă Active totale de salariați9 (mii lei/mii €) (mii lei/mii €) TOTAL Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secțiunea B. NOTĂ: Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situațiile financiare anuale și din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporțional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate. Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora și fișa de parteneriat trebuie introduse în secțiunea A. Reprezentantul legal/împuternicitul operatorului economic¹⁰ Numele............................................................ Ștampila Funcția........................................ Semnătura...................................... Data semnării.................................. ⁸ Cererile și toate celelalte documente vor fi semnate de aceeași persoană (reprezentant legal sau împuternicit). 9 în cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariați, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate. ¹⁰ Cererile și toate celelalte documente vor fi semnate de aceeași persoană (reprezentant legal sau împuternicit). MINISTERUL SĂNĂTĂȚII CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr. 461 din 18 mai 2010 Nr. 477 din 13 mai 2010 ORDIN privind modificarea Ordinului ministrului sănătății publice și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaționale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaționale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asigurații, cu sau fără contribuție personală, pe bază de prescripție medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 Având în vedere: — art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaționale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asigurații, cu sau fără contribuție personală, pe bază de prescripție medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare, — Referatul de aprobare al Ministerului Sănătății nr. 4.919/2010 și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. D.G. 367 din 13 mai 2010, 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 386/10.VI .2010 în temeiul dispozițiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu completările ulterioare, ministrul sănătății și președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: Art. I. —Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății publice și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaționale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaționale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asigurații, cu sau fără contribuție personală, pe bază de prescripție medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 531 și 531 bis din 15 iulie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Poziția nr. 62 va avea următorul cuprins: „1.|62|HOO5E|DCI| PROTOCOL TERAPEUTIC ÎN ACROMEGALIE”. 2. Poziția nr. 63 va avea următorul cuprins: „1.|63|HOO6C|DCI| PROTOCOL TERAPEUTIC ÎN TUMORI NEUROENDOCRINE”. 3. Pozițiile nr. 64, 66 și 68 se abrogă. 4. Poziția nr. 104 va avea următorul cuprins: „1 |1O4|LO39M|DCI| PROTOCOL TERAPEUTIC ÎN ARTRITA IDIOPATICĂ JUVENILĂ PRIVIND UTILIZAREAAGENȚILOR BIOLOGICI ““ETANERCEPTUM”. 5. Poziția nr. 106 va avea următorul cuprins: „1.|1O6|LO41M|DCI| PROTOCOL TERAPEUTIC ÎN SPONDILITA ANKILOZANTĂ — AGENȚI BIOLOGICI ““INFLIXIMABUM, ““ADALIMUMABUM, ““ETANERCEPTUM”. 6. Poziția nr. 108 va avea următorul cuprins: „1.|1O8|LO43M|DCI| PROTOCOL TERAPEUTIC ÎN POLIARTRITA REUMATOIDĂ PRIVIND UTILIZAREA AGENȚILOR BIOLOGICI ““INFLIXIMABUM, ““ADALIMUMABUM, ““ETANERCEPTUM, ““RITUXIMABUM”. 7. Poziția nr. 116 va avea următorul cuprins: „i.|116|lboib|DCI| HEPATITĂ CRONICĂ VIRALĂ Șl CIROZĂ HEPATICĂ CU VHB”. 8. Poziția nr. 117 va avea următorul cuprins: „i.|117|LB02B|DCI| HEPATITĂ CRONICĂ Șl CIROZĂ HEPATICĂ COMPENSATĂ CU VHC”. 9. Protocolul terapeutic corespunzător poziției nr. 35 cod (B014I) se modifică și se înlocuiește conform anexei nr. 1. Ministrul sănătății, Cseke Attila 10. Protocoalele terapeutice corespunzătoare poziției nr. 62 cod (H005E) și poziției nr. 63 cod (H006C) se modifică și se înlocuiesc potrivit anexei nr. 2. 11. Protocolul terapeutic corespunzător poziției nr. 100 cod (L034K) se modifică și se înlocuiește potrivit anexei nr. 3. 12. Protocolul terapeutic corespunzător poziției nr. 104 cod (L039M) se modifică și se înlocuiește potrivit anexei nr. 4. 13. Protocolul terapeutic corespunzător poziției nr. 105 cod (L040M) se modifică și se înlocuiește potrivit anexei nr. 5. 14. Protocolul terapeutic corespunzător poziției nr. 106 cod (L041M) se modifică și se înlocuiește potrivit anexei nr. 6. 15. Protocolul terapeutic corespunzător poziției nr. 108 cod (L043M) se modifică și se înlocuiește potrivit anexei nr. 7. 16. Protocolul terapeutic corespunzător poziției nr. 109 cod (L044L) se modifică și se înlocuiește potrivit anexei nr. 8. 17. Protocoalele terapeutice corespunzătoare poziției nr. 116 cod (LB01B) și poziției nr. 117 cod (LB02B) se modifică și se înlocuiesc potrivit anexei nr. 9. 18. Protocolul terapeutic corespunzător poziției nr. 143 cod (N024G) se modifică și se înlocuiește potrivit anexei nr. 10. Art. II. — Direcțiile de specialitate ale Ministerului Sănătății, Casa Națională de Asigurări de Sănătate, direcțiile de sănătate publică, casele de asigurări de sănătate și furnizorii de servicii medicale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. III. — Anexele nr. 1—10*) fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. IV. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Nicolae Lucian Duță *) Anexele nr. 1—10 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 386 bis, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.LF. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 443723 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 386/10.VI.2010 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495